Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.613 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:55
sideriusj schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:01:
[...]

Wat moet de ACM verbieden. ??? Ik ben 2 maanden klant bij Zonneplan, en dat gaat prima. Maar je kan pas na een jaar bekijken of dat het zinvol is. De verwachting is dat dit soort contracten voor meer mensen interessant kan worden. Maar dan moet er nog wel veel meer aan huisautomatisering gedaan worden.
En ik betwijfel of mensen daar zin in hebben. Een groot deel van mijn energiekosten vinden nu eenmaal plaats op een bepaalde tijd, ‘s avonds kijk ik tv, en in de nacht gaat de kachel lager. Dat blijft zo.
Ik heb geen enkele zin om via websites of apps te gaan plannen wanneer de vaatwasser aankan. Ook automatisch gaat hem niet worden: mijn vrouw wil hem na het inladen direct aanzetten; en dat is nu eenmaal ergens tussen het diner en slapen gaan.

En nee, ik heb geen elektrische auto.

[ Voor 5% gewijzigd door wjvh op 26-02-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

sideriusj schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 17:01:
[...]

Wat moet de ACM verbieden. ???
Volgens mij kan ik het niet veel duidelijker verwoorden dan ik al deed. ;)
Cap schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:06:
[...]

Het termijnbedrag wat ze bij dit soort contracten tonen slaat natuurlijk nergens op, je weet van tevoren helemaal niet hoeveel je gaat betalen. (Weer iets voor de ACM om te verbieden ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
wjvh schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Ik vermoed dat het hetzelfde is als slimmemeterportal. Updates gaan zo snel als de meter het toelaat.
Nee de P1 Meter van Homewizard werkt beter en heeft ook een eigen (gratis) app waar je zelfs het live verbruik kunt zien en is ook nog een stuk goedkoper dan de Youless.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
FaceDown schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Als je Home Assistant hebt kun je een P1 naar USB kabel van een tientje rechtstreeks in de Home Assistant (in mijn geval een NUC) prikken en krijg je elke 10 seconden een update. Zo volg ik mijn meters, het opgewekte vermogen en verbruik. Ook gas trouwens.
Dan kan via de P1 Meter van Homewizard gewoon via WiFi en ook rechtstreeks in Home Assistant.
En met de eigen app heb je meteen al het live verbruik.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideriusj
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 22:59

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

Cap schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Volgens mij kan ik het niet veel duidelijker verwoorden dan ik al deed. ;)

[...]
Ik dacht dat je bedoelde om deze manier van aanbieden te verbieden. Dus helemaal verbieden om met uurprijzen te werken.

Ik zie met HomeAssistant precies , nou ja, bijna precies hoeveel ik moet betalen. Of terug ga krijgen. Ik begrijp ook wel dat het niet voor iedereen een geschikte manier van energie betalen is. Ik heb jaren lang een energiecontract gehad met een bonus. Ik ben daar een paar jaar geleden vanaf gestapt en klant bij Naked Energy geworden. Gewoon energie voor de laagste prijs, en geen bonus. Dat betaal je uiteindelijk toch zelf. Laatste maanden een contract met variabele maandprijzen. Dat liep snel op. En nu na het faillissement van NA, gekozen voor Zonneplan. Betalen per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

Ik verbruik nagenoeg elk jaar zo'n 500m3 gas. Per €0,10 tarief-verschil is dat €50 verschil per jaar (500x€0,10). Nu zie ik dat Shell bij het 1 jarige contract een bonus geeft van €100 - dus dat betekent in mijn geval een gas-tarief-verschil van -€0,20, en dan kom ik uit op zo'n €1,46 per m3 (oorspronkelijk tarief €1,66). Dat is wel het dubbele van mijn aflopende, vaste contract... maar goed. Ik denk dat Shell ook wel tot de meest zekere leveranciers behoord, gezien ze nog steeds contracten aanbieden tegen hetzelfde tarief sinds begin dit jaar. De rest is op dit moment verdwenen.
HereIsTom schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 18:58:
[...]

Nee de P1 Meter van Homewizard werkt beter en heeft ook een eigen (gratis) app waar je zelfs het live verbruik kunt zien en is ook nog een stuk goedkoper dan de Youless.
Handig!

[ Voor 3% gewijzigd door RoscoP op 17-03-2022 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

RoscoP schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 19:29:
Ik verbruik nagenoeg elk jaar zo'n 500m3 gas. Per €0,10 tarief-verschil is dat €50 per jaar. Nu zie ik dat Shell bij het 1 jarige contract een bonus geeft van €100 - dus dat betekent in mijn geval een tarief-verlaging van €0,20, en dan kom ik uit op zo'n €1,46 per m3. Dat is het dubbele van mijn aflopende, vaste contract... maar goed. Ik denk dat Shell ook wel tot de meest zekere leveranciers behoord, gezien ze nog steeds contracten aanbieden tegen hetzelfde tarief sinds begin dit jaar. De rest is op dit moment verdwenen.

[...]

Handig!
@HereIsTom
Kan beamen dat dit voor de normale consument echt wel een toevoeging is. Laats bij mijn schoonouders in de meter geprikt en ze zijn zich nu bewust (letterlijk wat het kost) om een dag te stoken of andere electra zaken te doen.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:22
Even advocaat van de duivel spelen: waarom zou ik nu niet een contract van een half jaar afsluiten? Oxxio en Delta geven 50 ct per teruggeleverde kWh. Ik krijg april/mei m'n panelen en zou dan de hele zomer tegen hoog tarief kunnen terugleveren. Dan heb ik een deel al terugverdiend. Vallen de tarieven dan tegen, verleng ik gewoon maandelijks voor een mager tarief, en als de tarieven voor de winter weer door het dak gaan, stap ik weer over.

Waarom zou ik per se wachten op een jaarcontract met hoge vergoedingen voor teruglevering? Dadelijk komt dat niet eens...

Even los van dat ik niet naar Oxxio wil, die tent vind ik zo gruwelijk irritant en ik huiver van de verhalen over opdringerige verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Pannencouque schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:55:
Even advocaat van de duivel spelen: waarom zou ik nu niet een contract van een half jaar afsluiten? Oxxio en Delta geven 50 ct per teruggeleverde kWh. Ik krijg april/mei m'n panelen en zou dan de hele zomer tegen hoog tarief kunnen terugleveren. Dan heb ik een deel al terugverdiend. Vallen de tarieven dan tegen, verleng ik gewoon maandelijks voor een mager tarief, en als de tarieven voor de winter weer door het dak gaan, stap ik weer over.

Waarom zou ik per se wachten op een jaarcontract met hoge vergoedingen voor teruglevering? Dadelijk komt dat niet eens...

Even los van dat ik niet naar Oxxio wil, die tent vind ik zo gruwelijk irritant en ik huiver van de verhalen over opdringerige verkopers.
Welke verkopers kom je tegen op het internet? En wat houdt je tegen?

Heb zelf voor het eerst van mijn leven een 5 jarig contract afgesloten bij de leverancier die voor mij het goedkoopst leek nu. Als die over een jaar weer tegenvalt dan neem ik de opzegboete voorlief.

*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2024
[quote]Danny the dog schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 10:11:
Hmm… die Zondergas app is niet echt iPhone friendly.. Het menu icoontje zit achter het batterij icoon en het Zondergas logo achter de klok. De rest zie je niet eens, dat zit achter de notch. :|

Naja…. Dan maar via de website.
[/

Probleem heb ik ook. Maar gewoon je telefoon een kwart slag draaien en dan lukt het wel. Overigens wel zorgen dat je “staanderichtingsslot” uitgeschakeld staat in je instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:22
stuffer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:49:
[...]

Welke verkopers kom je tegen op het internet? En wat houdt je tegen?

Heb zelf voor het eerst van mijn leven een 5 jarig contract afgesloten bij de leverancier die voor mij het goedkoopst leek nu. Als die over een jaar weer tegenvalt dan neem ik de opzegboete voorlief.
Oxxio en Delta dus. De rest leveren allemaal baggertarieven voor de teruglevering.
Wat me tegenhoudt is dat op 1 maart wellicht nog wat concurrerende tarieven voor een jaar voorbij komen. Als ik over een half jaar opnieuw moet afsluiten zit je midden in de dip van de vraag naar elektra, waardoor de tarieven voor teruglevering dan ook kansloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Pannencouque schreef op zondag 27 februari 2022 @ 07:45:
[...]
Oxxio en Delta dus. De rest leveren allemaal baggertarieven voor de teruglevering.
Wat me tegenhoudt is dat op 1 maart wellicht nog wat concurrerende tarieven voor een jaar voorbij komen. Als ik over een half jaar opnieuw moet afsluiten zit je midden in de dip van de vraag naar elektra, waardoor de tarieven voor teruglevering dan ook kansloos zijn.
Wij gaan komende week full-electric dmv een lucht-water warmtepomp en we leveren meer elektriciteit terug dan we verbruiken. Momenteel krijgen we maar €0,10 aan teruglevering.

Oxxio en Delta zijn in het geval van teruglevering dus het meest gunstig of zijn er nog andere aanbieders die een mooie vergoeding geven?

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Pannencouque schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 21:55:

Eneco geeft nog meer, je zit in het verkeerde topic :+

Het grote terugleververgoeding topic

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer

stuffer

Ondertietel

Pannencouque schreef op zondag 27 februari 2022 @ 07:45:
[...]
Daar heb ik zonder panelen niet zo veel last van. Maar het was voor mij kiezen tussen een variabel tarief ivm aflopen contract of een vast contract. Kon op dat moment niet goedkoper uit voor alleen electra bij zondergas.

Het is een afweging maar als het mij meer bespaard om de opzegboete voorlief te nemen dan doe ik dat.

*** NIKS ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Cap schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:17:
@Pierre_nr1 Bij mij stond dat er gister (ingangsdatum contract) ook nog maar vandaag krijg ik in ieder geval het overzicht te zien. De standen staan echter nog op 0 met de melding "nog geen standen beschikbaar". Dus ik denk dat ik nog even geduld moet hebben voordat ze verschijnen.
@Pierre_nr1 en inderdaad, nu er een dag verstreken is werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Cap schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:11:
[...]

@Pierre_nr1 en inderdaad, nu er een dag verstreken is werkt het.
Zijn de actuele standen nu ook zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Cap schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 09:17:
@Pierre_nr1 Bij mij stond dat er gister (ingangsdatum contract) ook nog maar vandaag krijg ik in ieder geval het overzicht te zien. De standen staan echter nog op 0 met de melding "nog geen standen beschikbaar". Dus ik denk dat ik nog even geduld moet hebben voordat ze verschijnen.
Bij mij staat er al 2 dagen Wij wachten op je standen, bij Stedin staat nog steeds mijn oude leverancier.

[ Voor 15% gewijzigd door HereIsTom op 27-02-2022 11:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Pierre_nr1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Zijn de actuele standen nu ook zichtbaar?
Die van woensdag tot vrijdag, niet die van vandaag dus. Actueel genoeg voor het administratieve werk, voor het actuele energieverbruik is er de P1 meter.

Overigens: zoals ik al verwachtte zie ik geen verschil tussen de app van MijnDomein Energie (oude leverancier) en de mobiele webversie van HVE (die dus geen app heeft). Webpagina even op het beginscherm zetten en je hebt feitelijk hetzelfde als de app. Dus het ontbreken van een app voel ik niet.

Links HVE web (iOS, safari), rechts MDE (app). Twee druppels water.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/np-Pu9AsEylDenO-hmPnnOZlyI4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ajFWBv29aZ4D906qUgxlL4Ps.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez6nncF9QXQx4-Dk0jj_gOcjZ6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MsAUwc1RLqyoyyda3tidH7ak.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ti5ILsUiZcncidIwY08WqLi5CuQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nPaTYROBRuIVS4TjlkwLhFHQ.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/530dEUZ-parD6SMb83AAAlMJzyE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZRAFvrqgw98uRMikXHlzyR2S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8CBZ3VhuEfh4Zq7xNGKWrTWK9A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TIZ2dwQ0gcSFKDgkwhP3xiL5.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOwxcMgIzfh283mm2VPE1Xzel_o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d5KJyPlf16pSVL5o1QNTEX7U.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nCAKCf-5dSTWFdLhQRYsac6SRM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a6ogp2ESeQaWWF12HRmAhyCK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

HereIsTom schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:46:
[...]

Bij mij staat er al 2 dagen Wij wachten op je standen, bij Stedin staat nog steeds mijn oude leverancier.
Pas vandaag te zien hier, mijn ingangsdatum was 25e. 23e en 24e staan ook in de grafiek, nog wel even opletten bij de eindafrekening vorige leverancier want we gaan natuurlijk niet dubbel betalen voor die 2 dagen. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 27-02-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:14
Acradavos schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:35:
Eind deze maand verloopt ons energiecontract bij Vattenfall. Ik zag dat er een 'Blijven Loont' aanbieding beschikbaar was, maar zit hier een addertje onder het gras? Dit lijkt mij wel heel aantrekkelijk.

[Afbeelding]
@Acradavos Ben benieuwd of je de tarieven die in bovenstaand screenshot van de Blijven Loont-aanbieding staan, inderdaad hebt gekregen?

Dank voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Cap schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:04:
[...]

Pas vandaag te zien hier, mijn ingangsdatum was 25e. 23e en 24e staan ook in de grafiek, nog wel even opletten bij de eindafrekening vorige leverancier want we gaan natuurlijk niet dubbel betalen voor die 2 dagen. ;)
Bij mij staat ook nog steeds we wachten op je standen. Ingangsdatum was 25-02-2022

We wachten maar geduldig af, bij essent was in het weekend ook nooit iets zichtbaar bij me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
[...]

Ok dan wachten we nog even af. Heb bij de overgangsdatum een screenshot gemaakt van de meterstanden via de P1 meter app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

HereIsTom schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Ok dan wachten we nog even af. Heb bij de overgangsdatum een screenshot gemaakt van de meterstanden via de P1 meter app.
Ik zou voor de zekerheid gewoon even via de website een ticket openen met de vraag wanneer de standen zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:19
In de app van Zonder Gas staat linksboven bij de totale kosten 1 t/m 01 jan. 2001?
Op de site staat het wel correct, alleen nog zonder verbruiksgegevens, wat eigenlijk wel vreemd is want er was een maand lang een dagelijks aflopende teller, waar stond dat de verbruiksgegevens vanaf de 1e dag al waren aangevraagd bij de netbeheerder.

[ Voor 3% gewijzigd door R0181 op 27-02-2022 12:47 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 20:59

mwa

Hebben mensen tegenwoordig geen geduld meer? Alles is nu nu nu. Het is geen leven of dood situatie hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Hoe zit het eigenlijk als je een gascontracten hebt en van het gas af gaat. We overwegen nu serieus om full electric te gaan. Moet je dan je contract afkopen/boete betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17:55
Rofdof schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:11:
Hoe zit het eigenlijk als je een gascontracten hebt en van het gas af gaat. We overwegen nu serieus om full electric te gaan. Moet je dan je contract afkopen/boete betalen?
Hangt natuurlijk af van je type contract, En dit issue is al heel vaak besproken hier.

Dus als je een beetje moeite doet om je vraag compleet te maken, of de zoek functie gebrukt komt het allemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Wij zijn per 10 februari overgegaan op Leaseplan.
Eind januari eerste factuur handmatig betaald.

Maar in hun portal staat de eerste factuur als "Januari" en de nog niet automatisch geincasseerde factuur voor maart als "Februari".

Hebben anderen dit ook die bij de Energy Zero groep zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmKp9Y1dQsIwqIno5U81rXI1Qwg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C6rVB2u8o3fFxAAug7m4DPjn.jpg?f=user_large

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideriusj
  • Laatst online: 21-09 22:59

sideriusj

gasloos sinds 24-1-2018

En alles wat je moet weten over je gasaansluiting staat hier:

Gas de deur uit doen: Gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
Ben pas van het gas afgegaan. Gewoon melding maken bij je leverancier dat het contact stop gezet moet worden als je geen gas meer gebruikt.

En een offerte bij je netbeheerder aanvragen voor verwijderen gasmeter.

Kost allemaal niks.

Energie leverancier kan moeilijk doen dat ze eerst willen dat de gasmeter verwijdert wordt. Maar gewoon aandringen dat de risico bij jouw ligt als je nog gas gebruikt en dat jij de boete krijgt. Hun zijn nergens aansprakelijk voor.

Naar een stevig gesprek met energie leverancier hadden ze mijn contract voor gas per direct stop gezet op mijn eigen risico. .

En 4 weken later werd mijn gasmeter verwijdert.

Einde verhaal gas in woning....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
https://www.mijnaansluiting.nl/gasverwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Adriaan71 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:46:
[...]

Ben pas van het gas afgegaan. Gewoon melding maken bij je leverancier dat het contact stop gezet moet worden als je geen gas meer gebruikt.

En een offerte bij je netbeheerder aanvragen voor verwijderen gasmeter.

Kost allemaal niks.

Energie leverancier kan moeilijk doen dat ze eerst willen dat de gasmeter verwijdert wordt. Maar gewoon aandringen dat de risico bij jouw ligt als je nog gas gebruikt en dat jij de boete krijgt. Hun zijn nergens aansprakelijk voor.

Naar een stevig gesprek met energie leverancier hadden ze mijn contract voor gas per direct stop gezet op mijn eigen risico. .

En 4 weken later werd mijn gasmeter verwijdert.

Einde verhaal gas in woning....
Welke netwerkbeheerder had je? Gratis? Dan heb je wel mazzel gehad als ik dit topic lees;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
HereIsTom schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:27:
[...]

Welke netwerkbeheerder had je? Gratis? Dan heb je wel mazzel gehad als ik dit topic lees;
Stedin. Is een actie die volgens mij half verleden jaar ingegaan is. En die loopt nog steeds voor motivatie om van het gas af te gaan.

https://www.duurzaambouwl...iting-verdwijnt-tijdelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Adriaan71 op 27-02-2022 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
pms1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:28:
Wij zijn per 10 februari overgegaan op Leaseplan.
Eind januari eerste factuur handmatig betaald.

Maar in hun portal staat de eerste factuur als "Januari" en de nog niet automatisch geincasseerde factuur voor maart als "Februari".

Hebben anderen dit ook die bij de Energy Zero groep zitten?

[Afbeelding]
Ja. Maar dan februari. Denk dat het gewoon de maand is waarin de factuur is opgemaakt voor de aankomende periode. Regulier voorschot dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 12:24
[...]

Hier ook ingangsdatum 25e, 23 en 24 staan ook bij mij in de grafiek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bldb
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-12-2022
Ik heb een flex contract bij vattenfall.
Geen idee wat nu te doen, een contract vastzetten?
1 jaar, 3 jaar?
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
moonlander schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:05:
[...]

Hier ook ingangsdatum 25e, 23 en 24 staan ook bij mij in de grafiek!
Hier ook hetzelfde ;w
Even afwachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 15:05
bldb schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:13:
Ik heb een flex contract bij vattenfall.
Geen idee wat nu te doen, een contract vastzetten?
1 jaar, 3 jaar?
Wat denken jullie?
Zelfde hier ongeveer. 1 jaar vast Vattenval loopt eind april af. Wat is handig? Lees hier veel, maar wat is de algemene conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:18
MacbookProx schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Zelfde hier ongeveer. 1 jaar vast Vattenval loopt eind april af. Wat is handig? Lees hier veel, maar wat is de algemene conclusie?
Er is geen vaste of algemene conclusie, er is gewoon veel afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Mijn advies op dit moment is vastzetten voor de laagste prijs voor minstens 3 jaar. Mijn welkomstbonussen en zorg dat je voorschot in lijn is met je verbruik.

En voor de rest is het een grote gok, niemand weet hoe het er over 3 weken bij staat.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MacbookProx schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:47:
[...]

Ze adviseren op hun site variabel aan te houden, een vast contract lijkt sowieso niet vindbaar via de gebruikelijke vergelijkers.

Wij bij VF staan nog steeds op €140 p/m waarbij er in de app nog steeds staat dat we 200-250 terug zullen krijgen (doubt).

Ik wil meer p/m inleggen, maar ik heb geen idee wat een reëel bedrag is om goed uit te komen voor 2022. Via VF zouden we nu €340 p/m bij een nieuw contract? Is het echt zo extreem gestegen?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
ByteMe_ schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Ze adviseren op hun site variabel aan te houden, een vast contract lijkt sowieso niet vindbaar via de gebruikelijke vergelijkers.

Wij bij VF staan nog steeds op €140 p/m waarbij er in de app nog steeds staat dat we 200-250 terug zullen krijgen (doubt).

Ik wil meer p/m inleggen, maar ik heb geen idee wat een reëel bedrag is om goed uit te komen voor 2022. Via VF zouden we nu €340 p/m bij een nieuw contract? Is het echt zo extreem gestegen?
Ja de tarieven zijn extreem gestegen! Ik weet niet wat je tarieven waren?
Maar dit zijn de tarieven van vandaag;
Stroom € 0,738209
Gas € 3,151106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 19:49
HereIsTom schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Stroom € 0,738209
Gas € 3,151106
Poeh. Ben toch blij dat ik vorige maand 3 jaar vast heb gezet bij Vattenfall.
Normaaltarief € 0,246949
Daltarief € 0,208943
Gas € 1,188365

Met dank aan dit topic! _/-\o_

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmJeej
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05-2023

EmJeej

Woei!

Op 25-01 een contract aangegaan met Leaseplan Energy wat in zou gaan op 01-03-2022.
Dit stond ook reeds in de portal, echter staat daar nu geen datum meer en is de status ONBEKEND.

Net gebeld met support, maar die vinden raar en gaan het uitzoeken ?
Geven ook aan dat je alleen overkan stappen als je ook een laadpaal hebt van Leaseplan, staat nergens en heb dat ook niet.

Nog meer mensen met hetzelfde probleem ?

Jah Man Jah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
EmJeej schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:57:
Op 25-01 een contract aangegaan met Leaseplan Energy wat in zou gaan op 01-03-2022.
Dit stond ook reeds in de portal, echter staat daar nu geen datum meer en is de status ONBEKEND.

Geven ook aan dat je alleen overkan stappen als je ook een laadpaal hebt van Leaseplan, staat nergens en heb dat ook niet.

Ik heb eind januari gebeld met Leaseplan omdat ik ook zonder auto contract wou afsluiten en dat kon gewoon.
Ontvang dan nu ook vanaf begin februari gas+electra van Leaseplan.

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Blackouts schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:56:
[...]

Poeh. Ben toch blij dat ik vorige maand 3 jaar vast heb gezet bij Vattenfall.
Normaaltarief € 0,246949
Daltarief € 0,208943
Gas € 1,188365

Met dank aan dit topic! _/-\o_
Is dit een modelcontract?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

EmJeej schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:57:

Gebruik de zoekfunctie bovenaan dit topic.

fhwstam in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
sdk1985 in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Verhaal van support klopt dus niet.

"status onbekend" heeft er op zich niks mee te maken, gebruik daarvoor ook de zoekfunctie bovenaan dit topic. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Laatst online: 29-06 18:01
Is het toevallig of meer aan de hand. De app v budgetenergie heeft een storing al de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:33
Hp68 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:44:
Is het toevallig of meer aan de hand. De app v budgetenergie heeft een storing al de hele dag.
Heb je het ook via de website geprobeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:12:
[...]

Stroom € 0,738209
Gas € 3,151106
Stroom geen idee, gas €1.25. Ik denk dat we ons dan maar mogen schrap zetten voor juli... :/

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Laatst online: 29-06 18:01
Lord_Dain schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Heb je het ook via de website geprobeerd? ;)
Kwam ik ook niet ingelogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Ik heb ShellEnergy 3jr afgesloten. Kan ik in elk geval de komende 2 weken even aankijken wat er gebeurt. Heeft iemand enig idee of ShellEnergy failliet zou kunnen gaan, (even er vanuit gaande dat Shell zelf overeind blijft)?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:07
FaceDown schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:00:
Ik heb ShellEnergy 3jr afgesloten. Kan ik in elk geval de komende 2 weken even aankijken wat er gebeurt. Heeft iemand enig idee of ShellEnergy failliet zou kunnen gaan, (even er vanuit gaande dat Shell zelf overeind blijft)?
Is dat niet een gevalletje van glazenbolwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Binnetie schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Is dat niet een gevalletje van glazenbolwerk?
Nee, meer een gevalletje of juridisch de dochteronderneming failliet verklaard kan worden terwijl de moedermaatschappij nog "gezond" is.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Nee, het is een contract voor 3 jaar dat tot 23 december 2021 kon worden afgesloten bij Vattenfall. Ingangsdatum was maximaal 60 dagen in de toekomst. Bij mij is het op 21 februari ingegaan.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Kijk op je contract met welke juridische entiteit (BV?) je het contract hebt afgesloten. Een van de redenen voor een moedermaatschappij om aparte BV's te gebruiken is het beperken van het risico. Er kan dan een BV omvallen zonder dat het moederbedrijf financieel te veel geraakt wordt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
ByteMe_ schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:51:
[...]
Stroom geen idee, gas €1.25. Ik denk dat we ons dan maar mogen schrap zetten voor juli... :/
Je hebt een paar maanden langer de tijd eerdat je serieus gas gaat verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

RichieB schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:05:
[...]

Kijk op je contract met welke juridische entiteit (BV?) je het contract hebt afgesloten. Een van de redenen voor een moedermaatschappij om aparte BV's te gebruiken is het beperken van het risico. Er kan dan een BV omvallen zonder dat het moederbedrijf financieel te veel geraakt wordt.
Dat is lastig, aangezien je je contract pas na de bedenktijd krijgt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
FaceDown schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Dat klopt niet. De bedenktijd is er juist om een aangegaan contract ongedaan te maken. Levering zal wel pas starten na de bedenktijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:30
FaceDown schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:28:]
Je contract krijg je meestal op dezelfde dag van aanmelding, toch? Of anders uiterlijk de volgende dag. Daarin staan de tarieven en de overige voorwaarden. Je hebt dan nog 14 dagen om erover na te denken en je aanmelding eventueel af te zeggen.
Het zou heel raar zijn als je je contract pas na de bedenktijd krijgt, hoe kun je anders bewijzen op welke tarieven je het contract bent aangegaan? Zoiets wil je toch zwart op wit hebben, in de tussentijd kunnen ze de tarieven aanpassen en daarna van alles beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

pdukers schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:34:
[...]

Dat klopt niet. De bedenktijd is er juist om een aangegaan contract ongedaan te maken. Levering zal wel pas starten na de bedenktijd.
Sorry, heb je helemaal gelijk in! Kennelijk ontvang ik het morgen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

FaceDown schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Het staat gewoon in de contractvoorwaarden.

"Shell Energy Retail B.V." is de partij waar je een contract mee afsluit.

KvK:
https://www.kvk.nl/zoeken...1563&start=0&site=kvk2014

Hier een compleet overzicht van voorwaarden:
https://www.shellenergy.nl/voorwaarden/index.html

Bedenktijd is t/m 14 dagen na de dag dat je het contract afsluit:
Voor diensten telt u 14 dagen op bij de datum waarop de consument bevestigt dat hij gaat afnemen. Dit geldt ook voor:
  • levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming
  • levering van digitale inhoud via internet

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 28-02-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die Shell heeft wel een prettige site om te zien hoe je maandbedrag is opgebouwd et cetera. Gewoon open en transparant, kunnen veel leveranciers nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Modbreak:De whelp, moet ik nu wel/niet een contract opbreken of verlengen posts mogen wat minder. Wij hebben ook de wijsheid niet in pacht en in dit topic staat genoeg om je keuze op te baseren. Niemand weet het... dus je hoeft het ook niet te vragen of we het stiekem WEL weten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Cheesy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:46:
Die Shell heeft wel een prettige site om te zien hoe je maandbedrag is opgebouwd et cetera. Gewoon open en transparant, kunnen veel leveranciers nog wat van leren.
Heb je een specifiek voorbeeld van een leverancier die het niet goed voor elkaar heeft? Ik houd de prijzen al een tijdje bij en de kale bedragen en toeslagen staan er eigenlijk altijd wel. De enige die bij mijzelf opkomt is MAIN Energie, daar is in dit topic ook discussie over geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 28-02-2022 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Elke maatschappij kan failliet gaan!

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Weer een update van het prijzenoverzicht.

- Enkele vaste prijscontracten toegevoegd waaronder de 3-jaars en 1-jaars van Mega.
- Enkele modelcontracten toegevoegd, waaronder die van Mega. Die is op het moment net iets goedkoper dan van de Bron.

Het is allemaal niet om over naar huis te schrijven, maar beter dan niets.

PS wegens aanhoudende vragen via mail over de niet actieve aanbiedingen ("Mediamarkt doet het niet!?! :/ ") geprobeerd NOG duidelijker neer te zetten dat GEEL de actieve aanbiedingen zijn en ROOD de inactieve. Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan maken. :S

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 28-02-2022 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Zijn er tussendoor al prijswijzigingen van variabele tarieven bekend? Normaliter worden deze pas per 1 juli bekend, maar soms ook tussentijds verhoogd…

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Laatst online: 05-01-2024
Cap schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:23:

- Enkele vaste prijscontracten toegevoegd waaronder de 3-jaars en 1-jaars van Mega.
- Enkele modelcontracten toegevoegd, waaronder die van Mega. Die is op het moment net iets goedkoper dan van de Bron.

PS wegens aanhoudende vragen via mail over de niet actieve aanbiedingen ("Mediamarkt doet het niet!?! :/ ") geprobeerd NOG duidelijker neer te zetten dat GEEL de actieve aanbiedingen zijn en ROOD de inactieve. Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan maken. :S
Voor mij ben je een echte topper en denk dat velen er zo over denken hier. Dankzij jou en dit topic een mooi 5 jarig contract bij ZonderGas kunnen afsluiten eind Januari. Dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Morgen gaat mijn 5 jarig HVE contract in. Nu las ik een aantal keer dat anderen vooraf hun eerste voorschot moesten betalen via ideal. Ik heb echter nog geen verzoek gehad daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
darkdesign schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:14:
Morgen gaat mijn 5 jarig HVE contract in. Nu las ik een aantal keer dat anderen vooraf hun eerste voorschot moesten betalen via ideal. Ik heb echter nog geen verzoek gehad daarvoor.
Staat er als je inlogt op de site geen factuur open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Staat er als je inlogt op de site geen factuur open?
Nee, er staat geen factuur open. Ingangsdatum staat op 01-03-2022 en de machtiging is afgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

CarpeVentum schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:01:
Zijn er tussendoor al prijswijzigingen van variabele tarieven bekend? Normaliter worden deze pas per 1 juli bekend, maar soms ook tussentijds verhoogd…
Ik heb de variabele / modelcontracten de laatste dagen bijgewerkt, Coolblue model is flink omhoog gegaan, Vattenfall en Powerpeers zijn sky-high gegaan, Mega en van De Bron lijken nu de laagst geprijsde variabele contracten te hebben. Maar goedkoop is het natuurlijk niet. Als de situatie in Oekraïne aanhoudt en de boycot op Rusland van kracht blijft moet je er inderdaad rekening mee houden dat er nog tussentijdse tariefswijzigingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:56
darkdesign schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:32:
[...]

Nee, er staat geen factuur open. Ingangsdatum staat op 01-03-2022 en de machtiging is afgegeven.
Ik heb (ongeveer) het zelfde gehad, maar dan bij ZonderGas, ik heb ze gebeld omdat levering status “onbekend” was. Na 30 minuten telefonisch contact gehad te hebben per mail een verzoek gekregen tot betaling voorschot, levering is inmiddels enkele dagen geleden begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

darkdesign schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:14:
Bij het afsluiten kreeg je als het goed is een machtigingsverzoek, en anders later via een link in een mail. Als die machtiging gedaan is volgt er een eerste incasso een aantal weken voor ingang contract. Bij de Facturen staat 1 factuur met status Betaald.

Staat er in je persoonljke HVE omgeving bij de betaalmethode automatische incasso, of iets anders? En staat er een machtigingsnummer ingevuld?

Zo nee dan zou ik toch z.s.m. even contact opnemen met HVE / Energyzero.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1Z0r6qPbgx8e7Qo4hxM0OCOjWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KRc1SbdJ7P1D8Wx94VqAxRPF.png?f=fotoalbum_large

"Status onbekend" bij het contract is op zich een andere kwestie, dat stond er bij mij ook nog nadat de incassomachtiging al lang was afgegeven en het machtigingsnummer was ingevuld. Een paar dagen voor levering veranderde die status ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 28-02-2022 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Cap schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:23:

Hulde voor het mooie overzicht. Maar damn, die modelcontractprijzen zijn niet grappig meer. Laat staan wat er gebeurt als Rusland echt de gaskraan dicht draait. Mensen die nu een vast contract hebben bij een maatschappij die omvalt hebben dan per direct mogelijk een megaprobleem.

Overigens voorspelde ik een week geleden al gasprijzen van 3 eur / m3, en sommigen zitten er nu al aan. Als een Vattenfall dit moet vragen (en geen vaste contracten aanbiedt), dan maak je me niet wijs dat al die prijsvechters zonder problemen rond de euro kunnen blijven leveren.

Overigens niet gezegd dat ShellEnergy niet kan omvallen, maar daar heb ik net wat meer vertrouwen in dan in een of andere stunter.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 15:42

Acradavos

Poetsfanaat

Cumulus-1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 12:05:
[...]
@Acradavos Ben benieuwd of je de tarieven die in bovenstaand screenshot van de Blijven Loont-aanbieding staan, inderdaad hebt gekregen?

Dank voor de info.
We hebben je aanvraag voor Blijven Loont goed ontvangen.

Binnen een week ontvang je een bevestiging. Zo weet je precies wanneer je korting ingaat en wat je nieuwe stroomtarieven zijn.

Je krijgt meteen 10% korting op de variabele leveringskosten van stroom. En daarna loopt elk jaar je voordeel op met 5%. Daar hoef je niets voor te doen. Je korting stijgt tot een maximum van 25%. En dit houd je zolang je klant blijft.

Blijven Loont, onze beloning voor jou. Omdat je samen met ons op weg gaat naar een fossielvrij leven binnen één generatie.

Afwachten, denk het wel. Anders gelijk weer weg daar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
HereIsTom schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:49:
[...]

Elke maatschappij kan failliet gaan!
Elk land kan failliet gaan. Tijdens de Indonesische oorlog was Nederland er bijna onderdoor gegaan- gelukkig net op tijd verloren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-07 22:41
fuck, had ik maar ZonderGas 5 jaar vast afgesloten enkele weken terug. Nu zijn vrijwel alle opties van tafel om onder de 200 euro p.m. te blijven :/

Heb wel een idee, graag input van anderen wat men hier van vind:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Cap schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:56:
[...]

Bij het afsluiten kreeg je als het goed is een machtigingsverzoek, en anders later via een link in een mail. Als die machtiging gedaan is volgt er een eerste incasso een aantal weken voor ingang contract. Bij de Facturen staat 1 factuur met status Betaald.

Staat er in je persoonljke HVE omgeving bij de betaalmethode automatische incasso, of iets anders? En staat er een machtigingsnummer ingevuld?

Zo nee dan zou ik toch z.s.m. even contact opnemen met HVE / Energyzero.

[Afbeelding]

"Status onbekend" bij het contract is op zich een andere kwestie, dat stond er bij mij ook nog nadat de incassomachtiging al lang was afgegeven en het machtigingsnummer was ingevuld. Een paar dagen voor levering veranderde die status ook.
Het machtigingsnummer staat ingevuld en bij betaalmethode staat automatische incasso. Ik heb van mijn bank ook een bevestiging gehad van de incassomachtiging.

Ik kijk even wat er morgen gebeurt. Er staat namelijk 'status onbekend'. Misschien kan een belletje naar HVE geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
honda-noob schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:13:
fuck, had ik maar ZonderGas 5 jaar vast afgesloten enkele weken terug. Nu zijn vrijwel alle opties van tafel om onder de 200 euro p.m. te blijven :/

***members only***
Een hybride WP zou ik nooit aan beginnen, de beloofde besparing op het gas haal je nooit.
Iedereen die ik ken met een hybride WP zegt dat het hooguit 35% bespaart op het gas, maar wel heel veel meer stroom kost.
Dan kun je beter meteen een echte warmtepomp nemen.
Wij hebben een Airco warmtepomp, daarmee verwarmen we nu, dus alleen nog gas voor warm water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

HereIsTom schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:44:
[...]

Een hybride WP zou ik nooit aan beginnen, de beloofde besparing op het gas haal je nooit.
Iedereen die ik ken met een hybride WP zegt dat het hooguit 35% bespaart op het gas, maar wel heel veel meer stroom kost.
Wij hebben een Airco warmtepomp, daarmee verwarmen we nu, dus alleen nog gas voor warm water.
Kwestie van goed inregelen. Boven de nul graden kun je sowieso zonder gas af. Lager ook maar dan kost het relatief veel stroom dus de vraag is ook hoeveel overcapaciteit op je zonnepanelen heb je bijvoorbeeld.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
[...]
Ik ken iemand van heel dichtbij (mijn vriendin) en die heeft sinds eind november een hybride-warmtepomp en 12 zonnepanelen van de woningstichting gekregen en het scheelt haar wel degelijk een hoop, ze verbruikt veel minder gas dan daarvoor met alleen de cv-ketel. Het meerverbruik aan stroom leveren de 12 zonnepanelen op. Het ligt misschien aan het type hybride-warmtepomp en hoe je hem gebruikt, zij zet hem 's nachts op 18 graden en overdag op 20 en het verbruik varieert dan van 1 tot 3 m3 over heel de dag.
Als je de temperatuur bvb op 14-15 graden zet in de nacht, dan schiet het gasverbruik wel een stuk omhoog vanwege het opwarmen via de cv-ketel, maar daar heeft ze gauw van geleerd om dat niet (meer) te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
FaceDown schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:40:
[...]

Kwestie van goed inregelen. Boven de nul graden kun je sowieso zonder gas af. Lager ook maar dan kost het relatief veel stroom dus de vraag is ook hoeveel overcapaciteit op je zonnepanelen heb je bijvoorbeeld.
Is geen kwestie van goed inregelen, bij die mensen die ik ken is er alles aan gedaan om ze goed in te regelen en toch is besparing minimaal met een hybride.
R0181 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:51:
[...]

Ik ken iemand van heel dichtbij (mijn vriendin) en die heeft sinds eind november een hybride-warmtepomp en 12 zonnepanelen van de woningstichting gekregen en het scheelt haar wel degelijk een hoop, ze verbruikt veel minder gas dan daarvoor met alleen de cv-ketel. Het meerverbruik aan stroom leveren de 12 zonnepanelen op. Het ligt misschien aan het type hybride-warmtepomp en hoe je hem gebruikt, zij zet hem 's nachts op 18 graden en overdag op 20 en het verbruik varieert dan van 1 tot 3 m3 over heel de dag.
Als je de temperatuur bvb op 14-15 graden zet in de nacht, dan schiet het gasverbruik wel een stuk omhoog vanwege het opwarmen via de cv-ketel, maar daar heeft ze gauw van geleerd om dat niet (meer) te doen.
Tja als je het allemaal van de woningstichting krijgt dan kan het je een hoop schelen.
Maar als je alles zelf moet betalen is een hybridepomp de investering niet waard!
Ik ken 4 verschillende personen die een hybride pomp hebben en er alles aan gedaan hebben om ze goed af te stellen en de besparing is maar hooguit 35% op het gas en veel meer stroom verbruik en dat is ook nog met een warme winter, kun je je voorstellen als het echt koud wordt, dan loopt het gasverbruik omhoog en ook het stroomverbruik.
Je kan dan beter in één keer goed investeren en gelijk helemaal van het gas af gaan. Is wel een grote investering maar levert je uiteindelijk wel veel meet op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
darkdesign schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:43:
[...]

Het machtigingsnummer staat ingevuld en bij betaalmethode staat automatische incasso. Ik heb van mijn bank ook een bevestiging gehad van de incassomachtiging.

Ik kijk even wat er morgen gebeurt. Er staat namelijk 'status onbekend'. Misschien kan een belletje naar HVE geen kwaad.
hve bellen heeft niet veel zin, het enige wat die voor je kunnen doen is een terugbel verozek versturen. bel het nummer op energyzero.nl die kunnen je gelijk helpen. weet je zeker dat nergnes in je spmbox zo`n ideal lijk staat? anders morgen zeker even bellen, ze zeggen nameljik overal: zonder die betaling kan het contract niet ingaan op de ingangsdatum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

HereIsTom schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:19:
[...]

Is geen kwestie van goed inregelen, bij die mensen die ik ken is er alles aan gedaan om ze goed in te regelen en toch is besparing minimaal met een hybride.

[...]
Dan ken je wellicht niet de juiste mensen want er zijn er ook genoeg die een cob van 4 tot 5 halen waardoor er een relatief korte terugverdientijd is. Deze mensen vind je gewoon hier op het forum.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:14
Daarnet gebeld met Vattenfall.

Als ik mijn huidige jaarcontract bij VF met vaste prijs (eindigt 31 mrt) laat overgaan in een variabel contract (hun advies), dan bieden ze vanaf 1 apr het volgende:

0,262 / kWh hoog
0,243 / kWh laag

Nu heb ik: 0,163 enkeltarief

1,25 / m3

Nu heb ik: 0,874 / m3

Tarieven excl. vaste leveringskosten. Deze tarieven blijven geldig tot 1 juli, behalve bij extreme omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-07 11:06
Waar moet ik beginnen? Over 2 weken de sleutels van mijn eerste huis. Gewoon blind de spreadsheet volgen? Ik weet niet waar ik goed aan doe in deze rare tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jannie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-03-2022
FaceDown schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Als een Vattenfall dit moet vragen (en geen vaste contracten aanbiedt), dan maak je me niet wijs dat al die prijsvechters zonder problemen rond de euro kunnen blijven leveren.
Bij die plotselinge stijging in oktober duurde het nog een paar weken voordat de eerste faillissementen ontstonden. Gaan ongetwijfeld nog wel wat meer bedrijven omvallen uit dit lijstje uit oktober.

Situatie oktober, slecht:

- Gewoon Energie (Innova)
- VanHelder
- Welkom Energie
- Fenor Energie.

Zes andere energieleveranciers hebben in oktober nog genoeg geld in kas, maar kunnen volgens de Vastelastenbond in de problemen komen.

- Anode Energie
- EnergyZero
- Enstroga
- Green NL
- Slim met Energie
- Vrij op Naam

Doorgehaald wat al failliet is. Gewoon Energie/Innova en Energyzero zijn het agressiefst geweest in hun aanbod. Daar ligt dan denk ik ook de grootste kans op een faillissement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honda-noob
[...]

Zag in een ander topic over hybride warmtepompen dat er een monitor geweest is naar zo een 450 respondenten mbt gegevens over verbruik van hyb. WP. Conclusie was het dat goed was voor ongeveer 60% zelf warmte maken. Moet eerlijk zeggen dat dit mij wat tegenvalt. Betekent namelijk alsnog 40% werk vd ketel.
R0181 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:51:
[...]

Vind ik nog redelijk wat. Ik zit zelf bij een dag in januari rond de 4 a 5 m3 per dag, met wat uitschieters naar boven (als mijn vriendin thuis is). Overigens klopt dit beeld dan wel weer met de conclusie uit de monitorrapportage.
FaceDown schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:43:
[...]

Dan ken je wellicht niet de juiste mensen want er zijn er ook genoeg die een cob van 4 tot 5 halen waardoor er een relatief korte terugverdientijd is. Deze mensen vind je gewoon hier op het forum.
Dat is dan wel weer heel netjes

Ik ga eens opzoeken hoeveel een normale all-electric l/w WP kost. Had al berekening gemaakt dat ik wss 12 kW vermogen nodig heb. Gebaseerd op een spreadsheat met W/GO in m2

[ Voor 4% gewijzigd door honda-noob op 01-03-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 14:24
camillus schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:51:
Waar moet ik beginnen? Over 2 weken de sleutels van mijn eerste huis. Gewoon blind de spreadsheet volgen? Ik weet niet waar ik goed aan doe in deze rare tijden.
dure tijd voor je dan kerel :P

Trusted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelGrunn
  • Laatst online: 22-07 15:01
voor jezelf een afweging maken voor hoelang je de prijzen vast wilt (en kunt) zetten op dit moment.
De spreadsheet heeft mij enorm geholpen bij mijn keuze, de één gaat voor zekerheid op de lange termijn de ander kijkt vooral naar de korte termijn en hoopt op die manier het voordeligst uit te zijn voor zijn eigen portemonnee....
het is je eigen situatie met allerlei variabelen als verbruik gas / verbruik stroom / zonnepanelen meeropbrengst / welkomstbonus / lang blijven zitten bonus / etc.

16x DMEGC 370WP = 5920WP, GOODWE GW5K-DT, Bovenin Groningen volledig op zuid hellingshoek 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Geen bestaand (variabel) contract in je huidige huurhuis? Dan zou ik die meenemen. Even bellen met je leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
henkebek schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Geen bestaand (variabel) contract in je huidige huurhuis? Dan zou ik die meenemen. Even bellen met je leverancier.
Hij heeft het over zijn eerste huis, niet zijn eerste koophuis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• camillus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-07 11:06
MichelGrunn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:12:
[...]

voor jezelf een afweging maken voor hoelang je de prijzen vast wilt (en kunt) zetten op dit moment.
De spreadsheet heeft mij enorm geholpen bij mijn keuze, de één gaat voor zekerheid op de lange termijn de ander kijkt vooral naar de korte termijn en hoopt op die manier het voordeligst uit te zijn voor zijn eigen portemonnee....
het is je eigen situatie met allerlei variabelen als verbruik gas / verbruik stroom / zonnepanelen meeropbrengst / welkomstbonus / lang blijven zitten bonus / etc.
Dankjewel voor het sturen in de goede richting!
henkebek schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:23:
[...]

Ik ga op mezelf wonen, geen eerder huurhuis, contract wat dan ook. Beginnen vanaf scratch dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
honda-noob schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:13:

***members only***
Bedenk mij net dat ik hierin niet de standaard netwerkkosten van de netbeheerder (gas en elektra) verwerkt heb, maar enkel de 'all-in' prijs zoals o.a. in de spreadsheat genoteerd staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 07:24
Per vandaag is mijn 5-jarig contract met HVE ingegaan. Benieuwd hoe lang we hier van kunnen gaan 'genieten'.

Dit na 2 maanden Budget Energie (waarvan 2 maanden gas en 1 maand elektra) en 1 maand PowerPeers (voor elektra).

[ Voor 35% gewijzigd door -Muncky- op 01-03-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
honda-noob schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:41:
[...]

Bedenk mij net dat ik hierin niet de standaard netwerkkosten van de netbeheerder (gas en elektra) verwerkt heb, maar enkel de 'all-in' prijs zoals o.a. in de spreadsheat genoteerd staan.
Lijkt me een no-brainer. Gratis lenen voor een rendement van 10-15% (met huidige tarieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 14:24
-Muncky- schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:44:
Per vandaag is mijn 5-jarig contract met HVE ingegaan. Benieuwd hoe lang we hier van kunnen gaan 'genieten'.

Dit na 2 maanden Budget Energie (waarvan 2 maanden gas en 1 maand elektra) en 1 maand PowerPeers (voor elektra).
5 jaar is lang. Wat betaal je dan? All in voor gas en elektra?

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
henkebek schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Lijkt me een no-brainer. Gratis lenen voor een rendement van 10-15% (met huidige tarieven).
in het geval van een volledige WP wel ja. Kost meer dus lening wordt meer, maar als zaken als vastrecht en volledig gasvrij daarin meegenomen worden, kan het al snel -ondanks een lening- voordeliger zijn denk ik.

Met hybride behoud je wel nog vastrechtkosten en 385 m3 gas (40% van totaal verbruik) per jaar...
Pagina: 1 ... 172 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4