Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 169 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.544 views

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

dutchgio schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:43:
[...]

Vergeet ook niet dat je geen eventuele welkomstbonus verrekend krijgt op je eindafrekening als de nieuwe partij de boete afbetaald en eerder opzegt.
Ja die heeft ze niet. Doe ik normaal ook niet aan maar in dit geval heb ik liever een iets grotere “jongen” met minder gunstige tarieven dan Innova omdat het mijn moeder betreft.

Mijn boefje is liev!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
dutchgio schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:43:
[...]

Vergeet ook niet dat je geen eventuele welkomstbonus verrekend krijgt op je eindafrekening als de nieuwe partij de boete afbetaald en eerder opzegt.
Exact voor mij de reden om niet bij BudgetEnergie mijn contract nu af te sluiten maar bij Innova. Bij de MediaMarkt BudgetEnergie wordt de checkbox alleen geenabled als je bovenin kiest voor een nieuw contract ipv overstap.

• JB

JB

Cédric roelt!

thecompany schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Exact voor mij de reden om niet bij BudgetEnergie mijn contract nu af te sluiten maar bij Innova. Bij de MediaMarkt BudgetEnergie wordt de checkbox alleen geenabled als je bovenin kiest voor een nieuw contract ipv overstap.
Nieuw contract en dan kiezen voor de datum ingang?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

CarpeVentum schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:37:
Het feest is begonnen, gas futures zijn vanochtend al 30% gestegen, van 84 naar 114. Maar, dat zijn vaak wel eerste paniekreacties zonder dat bekend is wat het nu allemaal betekent.
Je kan er donder opzeggen dat de gaskraan dicht gaat op zeer korte termijn. Poetin heeft lak aan alles. Die maalt er niet om om tientallen miljoenen mensen in de kou te zetten (tenslotte "de vijand"). Hoe dit verder gaat; ik denk dat niemand dat kan overzien. Mijn advies zou zijn om de risico's zoveel mogelijk af te dekken, dus voorschotten laag houden en probeer weg te blijven van prijsstunters.

Groetjes, FaceDown.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
Zondergas (meer)jaarcontracten zijn verwijderd. Stonden er vanochtend nog wel op.

• JB

JB

Cédric roelt!

FaceDown schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Je kan er donder opzeggen dat de gaskraan dicht gaat op zeer korte termijn. Poetin heeft lak aan alles. Die maalt er niet om om tientallen miljoenen mensen in de kou te zetten (tenslotte "de vijand"). Hoe dit verder gaat; ik denk dat niemand dat kan overzien. Mijn advies zou zijn om de risico's zoveel mogelijk af te dekken, dus voorschotten laag houden en probeer weg te blijven van prijsstunters.
Ik heb nog 14 dagen bedenktijd bij Innova :X

Mijn boefje is liev!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:40
turkeyhakan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:54:
Zondergas (meer)jaarcontracten zijn verwijderd. Stonden er vanochtend nog wel op.
Heb net nog een 3 jaar contract gesloten...

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40

RobertowNL

For your gear!

eggda schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:56:
[...]

Heb net nog een 3 jaar contract gesloten...
Idem :), dus het werkt nog.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22:09
FaceDown schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:53:
[...]

Vergeet niet dat bijna de hele economie van Rusland op de inkomsten van hun gas draait. Geen gas = geen geld = geen oorlog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Ik zie alleen het flex contract.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
JB schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:25:
[...]

Heb je het dan over 1 jarig contract bij Innova ikv welkomstkorting? Ik heb 4 jaar vast gezet, de boete bedraagt max 250 euro. Mocht het echt gaan dalen, dan is de businesscase redelijk snel valide om op te breken :)

Eventueel omvallen is enige showstopper maar als jij nu ook overstapt, hebben ze alweer een klant erbij ;) :+
Ja dat gaat over het 1 jarig contract bij Innova met welkomstkorting.
Voorlopig verwacht ik niet dat de prijzen gaan dalen, en de situatie in Oekraïne zal dat eerder alleen maar verergeren lijkt mij.
Een variabel contract is dan sowieso geen handige optie.

Bij 4 jaar vastzetten met de hoge prijzen van nu komt het mogelijk wel voor dat de prijzen op den duur weer lager worden, waar je dan moet hopen dat een andere partij die boete wil betalen voor een overstap.
Als je die zelf moet betalen moet het wel een aanzienlijk verschil maken wil je dat afbetalen.

Het blijft lastig om voor een Innova te kiezen gezien de huidige situatie. Een klant meer of minder zullen ze niet van omvallen, maar als de gasprijzen nog verder gaan stijgen en ze niet meer kunnen leveren wel.

Dan ga ik misschien toch maar voor een duurder contract met zekerheid bij een grote partij als Essent.

• JB

JB

Cédric roelt!

dutchgio schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Ja dat gaat over het 1 jarig contract bij Innova met welkomstkorting.
Voorlopig verwacht ik niet dat de prijzen gaan dalen, en de situatie in Oekraïne zal dat eerder alleen maar verergeren lijkt mij.
Een variabel contract is dan sowieso geen handige optie.

Bij 4 jaar vastzetten met de hoge prijzen van nu komt het mogelijk wel voor dat de prijzen op den duur weer lager worden, waar je dan moet hopen dat een andere partij die boete wil betalen voor een overstap.
Als je die zelf moet betalen moet het wel een aanzienlijk verschil maken wil je dat afbetalen.

Het blijft lastig om voor een Innova te kiezen gezien de huidige situatie. Een klant meer of minder zullen ze niet van omvallen, maar als de gasprijzen nog verder gaan stijgen en ze niet meer kunnen leveren wel.

Dan ga ik misschien toch maar voor een duurder contract met zekerheid bij een grote partij als Essent.
Is zeker koffiedik kijken. We gaan richting zomer dus geen idee hoe het gas-deel nu (direct) een probleem gaat vormen voor Innova's en consorten.

Mijn boefje is liev!

• Bloempotgooier
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06-2023
emot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Vergeet niet dat bijna de hele economie van Rusland op de inkomsten van hun gas draait. Geen gas = geen geld = geen oorlog
Putin heeft dit langdurig vooraf gepland. De lezing lijkt dat door stelselmatig de minimale hoeveelheid gas te leveren, de prijs op te laten drijven. Daardoor hebben de Russen een flinke buffer opgebouwd (in de koudste maanden) waarop ze een tijd kunnen teren of hun oorlogsvoering kunnen bekostigen.

De vraag is wie het het langst volhoudt.

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:24
Bloempotgooier schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Putin heeft dit langdurig vooraf gepland. De lezing lijkt dat door stelselmatig de minimale hoeveelheid gas te leveren, de prijs op te laten drijven. Daardoor hebben de Russen een flinke buffer opgebouwd (in de koudste maanden) waarop ze een tijd kunnen teren of hun oorlogsvoering kunnen bekostigen.

Plus, ze leveren steeds meer gas aan China, die het met open armen ontvangen...

• emot
[...]

Wat Putin zijn gedachte zijn blijft natuurlijk altijd een beetje gissen, maar je zou hier zomaar gelijk in kunnen hebben. Ik denk dat het grootste probleem is dat wij maar gas blijven kopen van de Russen (ja, te afhankelijk, Amerika waarschuwde al).

Berichtje van de NOS gisteren:
https://nos.nl/collectie/...eer-kopen-enige-dat-werkt

Het westen is en blijft gewoon simpelweg niet voorbereid op grote conflicten (en pandemieën). We hadden ons hier natuurlijk al lang op kunnen en moeten voorbereiden d.m.v. waterstof, kernenergie etc. (dus géén biomassa).

• Bloempotgooier
emot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:11:
[...]

Wat Putin zijn gedachte zijn blijft natuurlijk altijd een beetje gissen, maar je zou hier zomaar gelijk in kunnen hebben. Ik denk dat het grootste probleem is dat wij maar gas blijven kopen van de Russen (ja, te afhankelijk, Amerika waarschuwde al).

Berichtje van de NOS gisteren:
https://nos.nl/collectie/...eer-kopen-enige-dat-werkt

Het westen is en blijft gewoon simpelweg niet voorbereid op grote conflicten (en pandemieën). We hadden ons hier natuurlijk al lang op kunnen en moeten voorbereiden d.m.v. waterstof, kernenergie etc. (dus géén biomassa).
Helemaal eens, in 2014 is de bouw van een LNG terminal in de Eemshaven afgeblazen. Wat zou dat nu geweldig zijn als die er had gestaan.
Destijds wel te begrijpen als je ziet dat de Terminal in Rotterdam een tijd bijna leeg heeft gestaan in het begin. Maar nu kijken hoe de LNG capaciteit zsm vergroot kan worden lijkt me wel verstandig.

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:03
[...]

Was het niet zo dat ze gewoon leveren wat er volgens contract is afgesloten en niks meer ? Ja dat ze dat vroeger wel hebben gedaan zegt natuurlijk niks. Als een ander meer betaald of die geef je het liever moet dat ergens geen probleem zijn toch. Ik zie dit eerder als een probleem vanuit Europese kant die zichzelf te afhankelijk hebben gemaakt. Als je zo op dat gas zit had je desnoods de contracten voor levering moeten ophogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zucht... Innova stuurt zojuist contractbevestiging met ingangsdatum 11-4 terwijl mijn contract 2-4 afloopt :/

Mijn boefje is liev!

• Froenker
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-08 06:43
JB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:29:
Zucht... Innova stuurt zojuist contractbevestiging met ingangsdatum 11-4 terwijl mijn contract 2-4 afloopt :/
Zucht? Het is maar 9 dagen toch.. tegen variabel tarief?

• JB

JB

Cédric roelt!

Froenker schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:31:
[...]

Zucht? Het is maar 9 dagen toch.. tegen variabel tarief?
Ja maar waarom? Ze geven aan vanaf 1-4... Dan wil ik geen variabel tarief.

Mijn boefje is liev!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 15:15
JB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:29:
Ah ja precies wat ik dus ook als start datum kreeg.

Geen ramp inderdaad, wel wat vaag.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Leaseplan werkt ook niet meer? Heb nu uit armoe Innova afgesloten aangezien ook de link uit de Zondergas offertemail naar de variabele tarieven verwijst. Het verschil was niet al te groot tussen die twee.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• bartosss
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:32
Señor Sjon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:36:
Leaseplan werkt ook niet meer? Heb nu uit armoe Innova afgesloten aangezien ook de link uit de Zondergas offertemail naar de variabele tarieven verwijst. Het verschil was niet al te groot tussen die twee.
Voor mij hetzelfde. Beide werken niet (meer), dus overgegaan naar Innova. Verschil is 10 euro per maand

[ Voor 3% gewijzigd door bartosss op 24-02-2022 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Koptelefoontje schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Ah ja precies wat ik dus ook als start datum kreeg.

Geen ramp inderdaad, wel wat vaag.
Ze geven aan dat ze zo vol zitten nu dat het niet eerder kan dan 11-4… Net gebeld.

Mijn boefje is liev!

• dutchgio
Essent doet nu geen verlengingsaanbod meer maar adviseert om over te gaan op het variabele tarief.
Zondergas doet ook alleen nog maar flexibel.
Toch maar Innova afsluiten dan...

• Señor Sjon
Die zal later vandaag ook wel de boel op variabel zetten.

En vorig jaar dacht ik... nah, voor die paar euro verschil hou ik het op 1 jaar ipv 3 jaar. :X

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Twijfel, twijfel. Zitten nog op een variabel tarief per maand bij NLE. Maar lastig in te schatten wat nu slim is. Lijkt me dat de meeste leveranciers al wat in hun tarieven hebben ingebouwd. Of zouden ze nog verder omhoog gaan als Rusland de gaskraan daadwerkelijk dichtdraait?

• Joehoe900
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Vattenfall gebeld…..

Verwachten €2,30 per kuub gas vanaf morgen voor nieuwe klanten.

What??

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
emot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Denk dat de Chinezen wel belangstelling hebben. :>

• Señor Sjon
De gasmarkt ging vanochtend 40% omhoog.

Als ik variabel heb, ben ik 475/maand kwijt. Nu 325. Voordat dat weer gestabiliseerd is heb je een eventuele opzegpremie ook weer terugverdiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:01

mwa

En vanaf vandaag duimen dat Zondergas (en de andere labels) zo lang mogelijk overeind blijven :+

• Plenkske
  • Laatst online: 23:11
Zijn er behalve zonergas, innova en de mediamarkt deal nog leveranciers die meerjarig aanbieden ?

[ Voor 14% gewijzigd door Plenkske op 24-02-2022 09:57 ]

• Señor Sjon
Zondergas biedt geen meerjarig meer aan.

Mediamarkt nog met 3 jarig en Innova met 4-jarig.

Verwacht dat beiden vandaag de stekker uit dat aanbod trekken

• dutchgio
Plenkske schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:56:
Zijn er behalve zonergas, innova en de mediamarkt deal nog leveranciers die meerjarig aanbieden ?
Zie de Excel onderaan in het forumtopic.
Onder andere Mediamarkt Budget Energie of Shell Energie doen ook 3 jaar, maar wel voor hogere tarieven dan Innova.

• JB

JB

Cédric roelt!

mwa schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:56:
En vanaf vandaag duimen dat Zondergas (en de andere labels) zo lang mogelijk overeind blijven :+
Ze krijgen toch heel veel nieuwe klanten nu? Wat kan er mis gaan? :+

Mijn boefje is liev!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pff echt enorm lastig. Ik zit nu nog variabel bij Vattenfall voor 71 cent kaal gas tot 1 juli 2022.
Elektra is voor mij niet heel belangrijk, gezien ik zonnepanalen heb.
Het scheelt dat het dan zomer is en je niet zoveel hoeft te stoken, maar ik zie met angst en beven de volgende winter tegemoet. Ik denk dat het hout sprokkelen wordt.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Ik krijg bij independer en pricewise al geen resultaten meer terug?

Bij gaslicht komt Innova o.a. niet meer terug.

Gaat lekker...

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
Weet niet of het positief of negatief is dat de stekker er uit gaat bij Zondergas v.w.b de langjarige contracten. Ik ben benieuwd wat anderen gaan doen, want hun reactie is wel heel snel.

MHI SRK 50 ZS-W

• Plenkske
Ik wilde voor de zekerheid alvast overstappen naar Engie. De andere vertrouw ik niet, en omdat ik veel teruglever is Engie nu de beste keuze.

Maar mijn huidige contract loopt 27-05 af en zowel gaslicht als de engie site komt niet verder dan 3 maanden vooruit.
3 dagen verschil dus. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
JB schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:41:
[...]

Ze geven aan dat ze zo vol zitten nu dat het niet eerder kan dan 11-4… Net gebeld.
Hier ook 8 dagen later, bedankt voor de terugkoppeling, scheelt mij weer een telefoontje:)

• emot
Mijn contract verloopt 4-4 en als ik dit hier zo lees ben ik blij dat ik vanmorgen snel de overstap naar Innova 4 jarig contract afgerond heb.

Ik dacht misschien moet ik niet zo hard van stapel lopen met het hele Rusland Oekraine gebeuren, maar ik heb toch nog 14 dagen bedenktijd. Maargoed die ga ik niet nodig hebben denk ik.

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 15:42

Acradavos

Poetsfanaat

Vos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:08:

Gaat lekker...
Jup, viel mij ook al op. Ik heb geen idee wat ik moet doen, mijn contract loopt 31 maart af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0wVsj9fUh2KMtOLbQy8M7OF4ag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n4dFnlmPLIV3zUIGMt5oEW5F.png?f=fotoalbum_large

• dutchgio
Vos schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:08:

Gaat lekker...
Pricewise en Independer hebben inderdaad geen aanbod meer, lijkt toch wat paniek te zijn.
Op de websites van energiepartijen zelf kan je nog wel een contract afsluiten.

• henkebek
Zuinig schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:11:
Weet niet of het positief of negatief is dat de stekker er uit gaat bij Zondergas v.w.b de langjarige contracten. Ik ben benieuwd wat anderen gaan doen, want hun reactie is wel heel snel.
Op zich is het logisch. Teveel onzekerheid nu. Het idee dat ze al vooraf ingekocht gas verkopen kan dus wel de prullenbak in nu.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmmm. Ik zit nu sterk te denken aan een overstap naar de MM deal. Mijn vaste contract loopt nu bij Engie voor stroom en gas tot 1 juli, maar met die stijgende prijzen heb ik angst dat het er niet goedkoper op gaat worden, ondanks mijn huidige goedkope contract bij Engie nu.

Nog meer mensen die al maanden tevoren een nieuw conttract hebben afgesloten? En werkt de MM deal nog? Ik zie helemaal geen tarieven bij aanmelden :'(

• Ron Jeremy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 22:05
koelkast schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:22:
Hmmm. Ik zit nu sterk te denken aan een overstap naar de MM deal. Mijn vaste contract loopt nu bij Engie voor stroom en gas tot 1 juli, maar met die stijgende prijzen heb ik angst dat het er niet goedkoper op gaat worden, ondanks mijn huidige goedkope contract bij Engie nu.

Nog meer mensen die al maanden tevoren een nieuw conttract hebben afgesloten? En werkt de MM deal nog? Ik zie helemaal geen tarieven bij aanmelden :'(
Aah heb ik dus niet alleen. Je ziet wel Budget Energie staan waar je kan afsluiten, maar totaal geen tarieven zichtbaar... |:(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik zou je lage contract vasthouden en begin juni kijken. Dan is de eerste schrik er vaak af. Je wint er niks mee om een paar maanden van tevoren je energieprijzen al te verdubbelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Señor Sjon op 24-02-2022 10:27 ]

• dutchgio
Ron Jeremy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Aah heb ik dus niet alleen. Je ziet wel Budget Energie staan waar je kan afsluiten, maar totaal geen tarieven zichtbaar... |:(
Site lijkt ook snel aangepast, eerder kon je de bedragen wel inzien.

• Plenkske
koelkast schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:22:

Je kan bij de MM deal sowieso geen start datum aangeven. Ze zeggen de opzegboete te betalen en dan gaat het dus zsm in. Of dat voordeliger is voor je zul je moeten uitrekenen. Als je het al kan afsluiten...

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
Krijg net een mail van de Vastelastenbond dat ze sterk aanraden te verhuizen naar CoolBlue Energie, 1 jaar vast voor pak en beet 36/41 cent per Kwh en 1,83 euro/m3 voor gas...

Heb nu een variabel contract bij Vattenfall voor 26cent/Kwh en 1.26euro/m3. De Kwh prijs maakt me niet veel uit, aangezien ik toch zonnepanelen heb. De gasprijs is vorige maand voor mij al gestegen van 75 cent naar 1.26 vanwege aflopend contract...

De volgende prijswijziging voor Vattenfall vairabel is volgens mij per 1 juli, dus al die maanden tot dan, wat nog relatief dure gasmaanden zijn, in ieder geval de eerste, gaat het dan tegen 1.86/m3, weet niet goed wat ik van dat aanbod moet vinden...

• Señor Sjon
1,86 >>> 1.26. Lijkt me logisch je oude tarief vast te houden. Met een paar maanden gaat EU zeker weten bevoorradingen van LNG krijgen om zo de angel uit de Russische chantagemiddelen (=gaskraan dichtdraaien). te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:42:
1,86 >>> 1.26. Lijkt me logisch je oude tarief vast te houden. Met een paar maanden gaat EU zeker weten bevoorradingen van LNG krijgen om zo de angel uit de Russische chantagemiddelen (=gaskraan dichtdraaien). te krijgen.
Extra LNG is goed voor de leveringszekerheid, maar niet voor de prijs. LNG is nl. ontzettend duur ivm traditionele gasleveringen. Bijv. in december kwamen de boten met LNG pas naar Europa toen de gasprijs enorm piekte (~50% hoger dan prijs nu).

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:26:
Ik zou je lage contract vasthouden en begin juni kijken. Dan is de eerste schrik er vaak af. Je wint er niks mee om een paar maanden van tevoren je energieprijzen al te verdubbelen.
Zo sta ik er ook in, maar zo dachten we met z'n allen afgelopen oktober ook. Met de kennis van nu hadden we toen beter wel vast kunnen zetten :P

• Señor Sjon
Toen had je ook prutcontracten. :P En kwamen er een paar high-profle faillissementen.

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 18:07
Vette pech voor de Groningers denk ik, maar ik gok er op dat er de komende weken/maanden veel meer gas uit het gasveld bij Groningen zal worden opgepompt.

• Froenker
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-08 06:43
Cheesy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:51:
[...]

Zo sta ik er ook in, maar zo dachten we met z'n allen afgelopen oktober ook. Met de kennis van nu hadden we toen beter wel vast kunnen zetten :P
Tsja, ik zou gewoon een nieuw contract afsluiten en eventueel later de opzegboete (laten) betalen. Dit heb ik gisteren dan ook gedaan. Ik weet waar ik aan toe ben, zolang Innova niet omvalt natuurlijk..

• realmadridsi
  • Laatst online: 13-09 11:04
Sahara schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:53:
Vette pech voor de Groningers denk ik, maar ik gok er op dat er de komende weken/maanden veel meer gas uit het gasveld bij Groningen zal worden opgepompt.
Reken daar maar op. Ik ben bang dat de Groningers aan het korte eind trekken in dit geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloempotgooier
De overheid kan ook de regie pakken door alle gasvoorraden verplicht te laten vullen in de zomer tot 100%.
Dit lijkt me wel het moment om de 50 miljard bedoeld voor de energietransitie deels daarvoor in te zetten.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Weet niet of dit nog heel representatief is, maar voor mijzelf even snel opgezocht hoe mijn huidige energieleverancier (PureEnergie) qua solvabiliteit scoort, omdat ik nog een verleng aanbod had staan met erg gunstig tarieven t.o.v. de huidige gestegen prijzen.

En kwam dit rapport over energieleveranciers en faillissement uit 2019 tegen:

https://www.consumentenbo...tenbond-2019-waarmerk.pdf

PureEnergie lijkt het erg goed te doen, dus maar ingegaan op verleng aanbod. Innova lijkt nu trending topic hier te zijn, deze staat er helaas niet in.

Edit: Hier een recenter onderzoek: https://www.vastelastenbo...-solvabiliteitsproblemen/

Edit2: Uit bovenstaand onderzoek:

"Reactie Vastelastenbond:
Vrijdag 12 november 2021 15:58
Beste Ad,

Innova Energie is onderdeel van Gewoon Energie. Deze leverancier staat er qua solvabiliteit niet al te best voor."

[ Voor 19% gewijzigd door Mesh op 24-02-2022 11:04 ]

Signature?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-09 08:26
Lijkt een no brainer ja, maar die onzekerheid is ook niet lekker. Mijn ervaring met de Vastelastenbond is tot nu toe altijd heel goed, en zij zijn erg stellig dat de komende maanden alleen maar erger gaat worden wat betreft prijzen...

Hoe groot is de kans dat 1 juli de prijs (variabel) onder de nu geboden 1.86 gaat komen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
De gaskraan zal sowieso wel wat verder open moeten in Groningen, want we hebben nog wat contractjes lopen met Duitsland. Dat was al eerder in het nieuws.

Maar... datzelfde land doet tenminste wel wat voor haar burgers, door de belastingen op energie (en brandstof trouwens ook) nu even te verlagen.

Tja... ik vrees dat wij nog lang kunnen wachten op enige vorm van action, action, action.....

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• henkebek
Martijn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:01:
[...]
Hoe groot is de kans dat 1 juli de prijs (variabel) onder de nu geboden 1.86 gaat komen...
Vrij groot. Als t niet goedkomt op de markt dan grijpt de overheid vrijwel zeker in. Er staat kennelijk voor vanmiddag al een gesprek gepland over dit onderwerp tussen Europese ministers van financiën.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
De prijzen van LNG gaan nu ook door het dak en zitten al boven de € 2,50

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emot
henkebek schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:18:
[...]

Vrij groot. Als t niet goedkomt op de markt dan grijpt de overheid vrijwel zeker in. Er staat kennelijk voor vanmiddag al een gesprek gepland over dit onderwerp tussen Europese ministers van financiën.
Het is allemaal alleen maar uitstellen van het probleem. De coronacrisis, energiecrisis, oorlog in Oekraïne etc.
De allergrootste klap moet nog komen..

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:58

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik verhuis binnenkort naar een gasloze nieuwbouwwoning. In de tussentijd is mijn vaste contract (HVC Groep) afgelopen en dacht ik de laatste maanden wel uit te zingen met het variabele contact. Dat was voor bestaande klanten niet heel slecht.

Slik, gisteren gezien dat ze de prijs vanaf 1 maart fors (echt fors) bijstellen. En dat is nog voor de oorlog begon... Vanaf 1 maart ook voor bestaande klanten 2,13 m3 voor gas en 60/50 cent per kWh elektriciteit. ;w

Gisteren bedacht dat ik moet overstappen naar vast contact en dan gewoon de boete moet aftikken als ik mijn gascontract over 2 maanden opzeg. Kon gisteren makkelijk uit.

Maar ja, dat had ik gelijk moeten regelen :-( Er lijkt geen enkele leverancier meer te zijn die een vast contact aanbiedt. En bij HVC groep nemen ze de telefoon niet op lijkt het. |:( |:(

Note to self: niet uitstellen. Dit dagje uitstellen kost mij een paar honderd euro. :/

[ Voor 10% gewijzigd door vliegnerd op 24-02-2022 11:30 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• henkebek
emot schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Het is allemaal alleen maar uitstellen van het probleem. De coronacrisis, energiecrisis, oorlog in Oekraïne etc.
De allergrootste klap moet nog komen..
Dat is zeker. Linksom of rechtsom gaan we betalen natuurlijk.
HereIsTom schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:25:
[...]

De prijzen van LNG gaan nu ook door het dak en zitten al boven de € 2,50
2,50 per wat?

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
Danny the dog schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:03:
De gaskraan zal sowieso wel wat verder open moeten in Groningen, want we hebben nog wat contractjes lopen met Duitsland. Dat was al eerder in het nieuws.

Maar... datzelfde land doet tenminste wel wat voor haar burgers, door de belastingen op energie (en brandstof trouwens ook) nu even te verlagen.

Tja... ik vrees dat wij nog lang kunnen wachten op enige vorm van action, action, action.....
Je doet nu net of onze overheid niets doet:
https://www.pricewise.nl/...stijgende-kosten-energie/

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• realmadridsi
Nee niet per watt, per m3.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
vliegnerd schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:28:
Ik verhuis binnenkort naar een gasloze nieuwbouwwoning. [..]
Dan hoop ik dat je niet, net als ik, aan de stadsverwarming komt te hangen.. want dan weet ik niet of je daar nu zo blij mee moet zijn.. dat gasloos..
Zowel electra als stadsverwarming varen gewoon rustig mee op de prijsverhogingen van gas ..

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny the dog
Dat klopt, ze doen idd wel ìets.
Maar in de regel neigt het altijd naar 'too little, too late'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

DonJunior schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Dan hoop ik dat je niet, net als ik, aan de stadsverwarming komt te hangen.. want dan weet ik niet of je daar nu zo blij mee moet zijn.. dat gasloos..
Zowel electra als stadsverwarming varen gewoon rustig mee op de prijsverhogingen van gas ..
Nee. Ik verhuis naar een NOM huis en ben dus na mijn verhuizing helemaal niet zielig.

Zolang het salderen blijft, ga ik juist “verdienen” aan de lagere energiebelasting.

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:10
DonJunior schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:35:
[...]

Ik woon ook sinds kort in een gasloos nieuwbouwappartement met warmtepomp, vloerverwarming en zonnepanelen. Blij dat er voor individuele aansluitingen is gekozen ipv stadsverwarming. Mijn energiecontract loopt helaas wel 31 mei af, binnenkort toch maar rondkijken of toch lastminute wachten met de hoop op daling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:58
Gasprijs gaat lekker. Snap ook niet waarom iedereen nu ineens in paniek een contract wil afsluiten. Afgelopen tijd heeft Amerika al aangegeven dat de Russen elk moment gingen binnenvallen. Je hoeft dan geen rocket science gestudeerd te hebben om te begrijpen dat de energieprijzen omhoog vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXHE04ZDvYwfgSTJOcGpC3Bvvw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYgnIbW8DcFx5nMMReTSRZv9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Rsport40 op 24-02-2022 16:00 ]

• MichelGrunn
  • Laatst online: 22-07 15:01
realmadridsi schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Reken daar maar op. Ik ben bang dat de Groningers aan het korte eind trekken in dit geval.
Met alle respect maar ook dat worden dure kubieke meters hoor!
Hier extra gas halen betekent meer schade, NAM zal dat niet vergoeden dus moet via de overheid komen….oftewel de belastingbetaler…..oftewel Nederlands gas zal in dat geval ook flink duurder worden

16x DMEGC 370WP = 5920WP, GOODWE GW5K-DT, Bovenin Groningen volledig op zuid hellingshoek 54 graden

• Bloempotgooier
MichelGrunn schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:48:
[...]

Met alle respect maar ook dat worden dure kubieke meters hoor!
Hier extra gas halen betekent meer schade, NAM zal dat niet vergoeden dus moet via de overheid komen….oftewel de belastingbetaler…..oftewel Nederlands gas zal in dat geval ook flink duurder worden
Nu extra Gronings gas uit de bodem halen lijkt me ook nog niet realistisch. Zo ver is het nog niet.
Ik zou wel kijken hoe je de LNG (opslag/ verwerkingscappaciteit) kunt verhogen op Europese schaal.
Tevens is het zo dat door een conflict de Maghreb-Europa-pijpleiding (GME) tussen Spanje en Marokko nog steeds gesloten is. Probeer dat eerst eens op te lossen, dat scheelt al weer voor een deel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Zit momenteel nog even bij Frank Energie met een dynamische energieprijs. Ondervind de prijsstijgingen dus dagelijks.

Eergister 0,982
Gister 1,067
Vandaag 1,186
Morgen 1,5? 2,-?

Dit zijn niet de prijzen die andere leveranciers hanteren want bestaat alleen uit inkoopprijs, inkoopvergoeding en btw. Er missen nog belastingen die jammer genoeg niet meer gecommuniceerd worden door ze.

Gelukkig voor mij begint overmorgen mijn 5 jarig Zondergas contract. Vind het nog even spannend of die echt gaan leveren dan. En of Energyzero het gaat overleven komende tijd. We gaan het zien.

Er zijn helaas mensen in de Oekraïne die er een stuk minder warmpjes bij zitten. 😥

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 18:51
Hoe werkt het eigenlijk als je jaarcontract bij je huidige leverancier op bijv. 1 april afloopt, en je nieuwe contract pas 10 april ingaat, bij een andere leverancier?

Laat je je huidige contract dan automatisch doorlopen op flex prijzen, door gewoon geen actie te ondernemen? De nieuwe leverancier zegt je oude contract op, dus die zegt 'm dan op per 9 april? Oftewel, je hoeft niks te doen?

• realmadridsi
praliwi schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:58:
Hoe werkt het eigenlijk als je jaarcontract bij je huidige leverancier op bijv. 1 april afloopt, en je nieuwe contract pas 10 april ingaat, bij een andere leverancier?

Laat je je huidige contract dan automatisch doorlopen op flex prijzen, door gewoon geen actie te ondernemen? De nieuwe leverancier zegt je oude contract op, dus die zegt 'm dan op per 9 april? Oftewel, je hoeft niks te doen?
De overbrugging zal een flexibel contract van je huidige leverancier zijn. Ik zit tot 13 maart in dezelfde situatie.

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Zuinig schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:11:
Mijn 5 jarig contract twee weken geleden afgesloten, zou medio maart in gaan.
Als het bedrijf niet omvalt, zijn er nog andere mogelijkheden dat het bedrijf zelf onder het contract uit kan komen nu de gasprijzen de lucht in schieten?

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
henkebek schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Dat is zeker. Linksom of rechtsom gaan we betalen natuurlijk.

[...]

2,50 per wat?
Per m3.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
gertjan1985 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:02:
[...]

Als het bedrijf niet omvalt, zijn er nog andere mogelijkheden dat het bedrijf zelf onder het contract uit kan komen nu de gasprijzen de lucht in schieten?
Verhoogde prijzen mag in ieder geval niet de reden zijn. Zie onder andere:

https://www.consuwijzer.n...n-vaste-energiecontracten

https://solarmagazine.nl/...-van-15-000-euro-per-week

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Maar ook als het contract strikt genomen nog niet in is gegaan? Ik ben eerder bang dat het contract voor de daadwerkelijke ingangsdatum door leverancier ontbonden wordt...

Zullen contractanten via ZonderGas terugvallen op een moederbedrijf (EnergyZero??) met dezelfde tarieven bij omvallen?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

turkeyhakan schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:54:
Inderdaad, dus de 2e grondige update van het prijzenoverzicht van vandaag:

- De prijzen zijn momenteel alleen ter referentie, ze kunnen niet via de prijsvergelijkers worden afgesloten maar je kunt altijd proberen of het bij de leverancier zelf nog kan. Ik haal ze nog niet weg, het kan nu allemaal snel veranderen.
- Naar de flextarieven heb ik nog niet gekeken, die prijzen zijn dus waarschijnlijk niet meer actueel.

- Bij Coolblue zelf is nog af te sluiten, geel uitgelicht.
- Bij Shell is nog af te sluiten, geel uitgelicht.
- Energiedirect 3jr vast is via GezondVerzekerd.nl af te sluiten, geel uitgelicht.

- prijsvergelijker Gaslicht.com is leeg. EDIT: er zijn weer aanbiedingen verschenen, alleen zijn ze niet via gaslicht.com af te sluiten
- prijsvergelijker Pricewise.nl is leeg.
- prijsvergelijker Easyswitch.nl is leeg.
- Zondergas en Leaseplan vaste contracten zijn niet meer beschikbaar.
- Het Mediamarktaanbod geeft geen prijs meer weer.
- Verder is het Coolblue aanbod van Consumentbond Energiecollectief sinds vanochtend ook niet meer beschikbaar.

[ Voor 76% gewijzigd door Cap op 24-02-2022 14:28 ]

• Sturmer93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:18
Cap schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:13:
[...]

- Gaslicht.com is leeg.
- Pricewise.nl is leeg.
- Easyswitch.nl heeft alleen nog het United Consumers aanbod staan, dit is toegevoegd aan de sheet en geel uitgelicht. EDIT: alweer verwijderd, ook Easyswitch is nu leeg.
- Innova via GezondVerzekerd is nog af te sluiten maar de prijzen zijn flink gestegen, geel uitgelicht.
- Verder is het Coolblue aanbod van Consumentbond Energiecollectief sinds vanochtend ook niet meer beschikbaar.
- De rest van de prijzen zijn momenteel dus alleen ter referentie, ze kunnen. niet via de prijsvergelijkers worden afgesloten maar je kunt altijd proberen of het bij de leverancier zelf nog kan. Ik haal ze nog niet weg, het kan nu allemaal snel veranderen.
Energyzero support line neemt al de hele ochtend de telefoon niet meer op. Slecht teken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
*off-topic* dat mag in Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne

[ Voor 87% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Sturmer93 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:21:
[...]

Energyzero support line neemt al de hele ochtend de telefoon niet meer op. Slecht teken denk ik.
Ik denk dat dit voor bijna alle leveranciers geldt. Worden allemaal platgebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Cap schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:13:
[...]

- Gaslicht.com is leeg.
- Pricewise.nl is leeg.
- Easyswitch.nl heeft alleen nog het United Consumers aanbod staan, dit is toegevoegd aan de sheet en geel uitgelicht. EDIT: alweer verwijderd, ook Easyswitch is nu leeg.
- Innova via GezondVerzekerd is nog af te sluiten maar de prijzen zijn flink gestegen, geel uitgelicht.
- De rest van de prijzen zijn momenteel dus alleen ter referentie, ze kunnen. niet via de prijsvergelijkers worden afgesloten maar je kunt altijd proberen of het bij de leverancier zelf nog kan. Ik haal ze nog niet weg, het kan nu allemaal snel veranderen.
- Naar de flextarieven heb ik nog niet gekeken, die prijzen zijn dus waarschijnlijk niet meer actueel.
Engie heeft volgens mij via de engie site zelf nog dezelfde prijzen, alleen de welkomstbonus is eraf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny the dog
gertjan1985 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:02:
[...]
Dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld, ik gebruik jouw bericht gewoon als aanknopingspunt.
Ik zit zelf trouwens in exact dezelfde positie. Bij mij start de levering (Zondergas, 5 jaar) ook medio maart en heb ik nog een paar dagen over van mijn wettelijke bedenktijd.

Laten we de paniek even achterwege laten en iedereen (de wereld, de energiemaatschappijen, etc.) de mogelijkheid geven na te denken.

Normaal gesproken, zou een leverancier een bepaalde hoeveelheid energie voor een vastgesteld prijs aangekocht hebben. Op basis hiervan wordt bepaald hoeveel klanten een contract mogen krijgen voor prijs 'x'. Ik ga er even vanuit dat ook Zondergas zo zaken doet.

Een contract ga je trouwens aan op het moment dat je je (digitale) handtekening zet. Dat de levering van de gecontracteerde dienst pas later ingaat, staat daar los van.

Mócht Zondergas op grond van een bepaalde reden desondanks contracten gaan ontbinden, zit je in ieder geval nog nergens aan vast. Ik doe gewoon even niks.

Ik kreeg vanmorgen trouwens mijn eindnota van Eneco... en het nieuwe voorschotbedrag obv variable tarief... hoppa... x 2,5 meteen....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Plenkske schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:22:
[...]

Engie heeft volgens mij via de engie site zelf nog dezelfde prijzen, alleen de welkomstbonus is eraf.
Goed dat je het meldt! (y) Des te meer reden om de prijzen van vanochtend te laten staan in de sheet.
Ik ga de aanbiedingen bij de leveranciers zelf alleen niet toevoegen nu, het wijzigt te snel en is teveel werk om vanaf elke leverancier individueel toe te voegen en ook nog up to date te houden. Komt er een hele goede optie langs dan zet ik hem er uiteraard wel bij. Maar eerst moet de storm een beetje gaan liggen de komende uren / dagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 24-02-2022 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Zoals hier al vastgesteld, voorlopig alles on hold

AD.nl
De hogere gasprijs vandaag op de beurs resulteert niet meteen in hogere consumentenprijzen overigens. Als je een variabel contract hebt, geldt het tarief dat op 1 januari is vastgesteld. Normaal gesproken wordt dat tarief pas op 1 juli herzien. Mensen met een vast contract betalen het met hun leverancier afgesproken tarief voor een, twee, drie of vijf jaar. Overstappen is momenteel sowieso niet mogelijk. Alle energieleveranciers hebben hun aanbiedingen tijdelijk teruggetrokken, zo laat vergelijkingssite Independer.nl weten. Ze moeten nog berekenen wat ze hun klanten moeten vragen op basis van de nieuwe inkoopprijzen.

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Archiebald schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:58:
Zojuist geprobeerd om een contract af te sluiten bij Zondergas voor 3 jr. Krijg ik de volgende melding:
"Er zijn op dit adres meerdere energieaansluitingen gevonden. Neem contact met ons op."
Morgenochtend maar bellen, waarschijnlijk heeft dit te maken met dat we ons huis gesplitst hebben (het andere huis heeft wel z'n eigen aansluitingen & huisnr).

Hebben meerdere mensen deze melding gehad?
Ik had 14-2 ook dit bericht gekregen, heb toen gelijk een mail met uitleg verstuurd naar het klantenservice mailadres en daarna ook meerdere keren in de wacht gehangen, maar omdat ik tussendoor steeds werd gebeld door andere mensen, lukte het mij maar niet om iemand te spreken te krijgen (1 keer zelf 50 minuten 'gehangen'). Hoewel in het portaal wel gewoon een contract staat (met status onbekend) ben ik heel bang dat ik nu geen gunstig contract meer van ze ga krijgen ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tony023 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:48:

AD.nl
De hogere gasprijs vandaag op de beurs resulteert niet meteen in hogere consumentenprijzen overigens. Als je een variabel contract hebt, geldt het tarief dat op 1 januari is vastgesteld. Normaal gesproken wordt dat tarief pas op 1 juli herzien. Mensen met een vast contract betalen het met hun leverancier afgesproken tarief voor een, twee, drie of vijf jaar. Overstappen is momenteel sowieso niet mogelijk. Alle energieleveranciers hebben hun aanbiedingen tijdelijk teruggetrokken, zo laat vergelijkingssite Independer.nl weten. Ze moeten nog berekenen wat ze hun klanten moeten vragen op basis van de nieuwe inkoopprijzen.
Slechte info van het AD. Er staat juist in de voorwaarden van al die variabele contracten dat de prijs tussentijds mag wijzigen indien de marktomstandigheden daarom vragen. Dit is nu precies zo'n geval. De leverancier moet het wel kenbaar maken, dus in die zin duurt het nog een paar weken voordat de nieuwe tarieven ingaan.

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 18:51
Tony023 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:48:

AD.nl
Was vanmorgen om 10:00 nog precies op tijd dus (Innova 4 jaar vast). Had al veel eerder willen afsluiten, stom om dan toch te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:32
Zojuist na meer dan een uur aan de telefoon gehangen te hebben is het toch gelukt om bij Essent een jaarcontract af te sluiten voor slechts 1.81/m3 :)F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Cap schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Slechte info van het AD. Er staat juist in de voorwaarden van al die variabele contracten dat de prijs tussentijds mag wijzigen indien de marktomstandigheden daarom vragen. Dit is nu precies zo'n geval. De leverancier moet het wel kenbaar maken, dus in die zin duurt het nog een paar weken voordat de nieuwe tarieven ingaan.
Klopt. Zelf ook 3 keer in 5 maanden gehad bij Innova.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

crispo schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:48:
[...]

Ik had 14-2 ook dit bericht gekregen, heb toen gelijk een mail met uitleg verstuurd naar het klantenservice mailadres en daarna ook meerdere keren in de wacht gehangen, maar omdat ik tussendoor steeds werd gebeld door andere mensen, lukte het mij maar niet om iemand te spreken te krijgen (1 keer zelf 50 minuten 'gehangen'). Hoewel in het portaal wel gewoon een contract staat (met status onbekend) ben ik heel bang dat ik nu geen gunstig contract meer van ze ga krijgen ;w
Is niet meteen reden tot wanhopen. Ik en meerdere mensen met mij met een contract per 25 of 26 feb ingangsdatum, heb tot een paar dagen geleden ook 'status onbekend' gehad. Nu staat het netjes op "in afwachting van levering per 25-2-2022". Zoek even in dit topic en je vindt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Cap schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:52:
[...]

Inderdaad, HVC heeft voor de hele oorlog al de variabele tarieven tussentijds per 1 maart a.s. verhoogd (gasprijs ruwweg 50% verhoging tov het al hoge variabele tarief, elektra meer dan 100% verhoging).

Geen idee of ze per 1-4 opnieuw gaan verhogen, maar theoretisch kunnen ze zelfs de prijzen van 1 maart alsnog fors verhogen.

• henkebek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-09 19:17
*off-topic en originele reactie verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 13:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
*off-topic*, dat mag in Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne

[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 24-02-2022 13:16 ]

Pagina: 1 ... 169 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4