Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 161 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.160.771 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
donaldk schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:26:
[...], als een ander weer ruim onder de 1 euro per kuub gaat zitten.
Dat verwacht ik niet als je alleen al naar de inflatie kijkt de laatste tijd. Neem aan dat, dat bij energie niet veel anders zal zijn. 1 kuub onder de euro verwacht ik (haast) niet meer. Zuinig kan niet in glazen bol kijken maar het zou me verbazen

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@phoolie: ik vind dat we zouden moeten staan op het standpunt: klimaatverbetering mag, amar we gaan nooit achteruit op gebeid van techniek of comfort. dus kan het niet? dan is het aan de wetenschap dat op te lossen. Het probleem is dat wij de dupe wordden van het feit dat de economie op olie drijft, als die bedrijven zouden investeren in:
- accu`s waarmee we de zonne-energie uit de woestijnen kunnen opvangen
- het aftappen van de energie van bliksem
- zelfvoorzienende electrische auto`s, en generatoren die stroom opwekekn dei volledig op zonne-energie draaien
dan kom je ergens. in plaats daarvan moeten wij bespraren en bezuinigen, het verworven comfort weer inleveren omdat dergelijke wetenschappelijke ontwikkelingen door de bedrijven waar het grote geld zit worden belemmert, niet worden gefinancierd, of sosm zels qua patenten worden weggekocht om in een kluis verstopt te worden omdat te goedkope energie gevaarlijk is voor de grootmachten. dus wij moeten het klimaat redden omdat de oliekoers niet mag kelderen, dat si niet zoals het zou moeten zijn.
ontopic: ik denk dat de inflatie enkle geremd kan worden als niemadn bij een speler blijft die duurder is dan de allergoedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-07 18:42
Zuinig schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:56:
[...]
Dat verwacht ik niet als je alleen al naar de inflatie kijkt de laatste tijd. Neem aan dat, dat bij energie niet veel anders zal zijn. 1 kuub onder de euro verwacht ik (haast) niet meer. Zuinig kan niet in glazen bol kijken maar het zou me verbazen
De tijden van 60 cent, paar cent minder (jaarcontracten eerste kwart 2019) tot 6 cent daarboven, verwacht ik ook niet terug. Maar rond de 90 cent, laten we 20 cent onder de 1,121 van Zondergas nu moet toch kunnen anders hadden ze nu ook hoger gezeten, wanneer ze niet zouden kunnen compenseren met lagere inkoop komende jaren. 20 cent is grofweg 480 euro per jaar, dus dat is 230 meer dan de opzegkosten. Anders ben ik 5 jaar onder de pannen, wie weet leven we dan al lang niet meer en is contract daarom ontbonden, lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhadox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Plucky schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:12:
[...]

Doen ze wel slim want vervolgens kun je niet meer zo makkelijk weg bij BE.
Als je binnen de drie jaar van het contract vertrekt, kunnen ze de opzegboete die ze aan zou vergoed hebben, terug eisen. Commercieel dus een slimme zet van BE want zo is overstappen vanaf BE voor jou minder interessant geworden...
Bij MM-BE staat in de leveringsovereenkomst het volgende:

10. Vergoeding boete
Wanneer uw oude leverancier u een opzegvergoeding in rekening brengt voor uw overstap naar Budget Energie, dan vergoedt Budget Energie dit bedrag alleen bij overeenkomsten met een looptijd van minstens 3 jaar en maximaal tot € 125,- per product en als u het ingangsmoment van de vaste prijsperiode niet vervroegt. Dit geldt alleen voor deze opzegvergoeding, eventuele andere bijkomende kosten of terugvorderingen van cadeaus en/of boetevergoedingen worden niet vergoed.
Bij voortijdige beëindiging van deze leveringsovereenkomst behoudt Budget Energie zich het recht voor om aan u betaalde opzegvergoeding(en), indien deze reeds is/zijn ontvangen dan wel uitgekeerd, bij u terug te vorderen.

Mocht je steeds opnieuw willen hoppen is dit inderdaad om rekening mee te houden. Bij laag verbruik zul je de opzegboete met moeite uithalen. Wat in dit geval wel kan is om van MM-BE 3 jaar naar een leverancier over te stappen die bij een één jarig contract de opzegboete betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:32

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

dicksterk schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:26:
ontopic: ik denk dat de inflatie enkle geremd kan worden als niemadn bij een speler blijft die duurder is dan de allergoedkoopste.
Die mag je uitleggen. Je doet het lijken alsof de marge van de handelaren de inflatie veroorzaakt, maar dat lijkt me stug.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@proton-: heel eenvoudig; als een relatief kleine speler als energyzero nu een tarief kan bieden dat ver onder de tarieven ligt die de rest biedt kan moeilijk komen door de eindeloze hoeveelheid kapitaal die energyzero heeft om desnoods jaren tegen verleis klanten te bedienen want zo groot zijn ze nou ook weer niet. dus als energyzero het kan, kunnen de grote netwerkleveranciers het zeker. en ja dan zulllen ze misshcine heel weinig winst meer maken maar momenteel zie je een groot gat tussen energyzero en de goedkoopste. ik sloot ruim 2 weken geleden met 960kw normaal tarief 1440kw daltarief en 1480m3 gas een deal bij hve voor 155 euro per maand. als ik die cijfers op gaslicht.com invoer is het goedkoopste 251 per maand, en dat is dan budgetenergie. energyzero doet niet aan de vergelijkingssites dus de grote partijen zijn niet heel bang, maar als budgetenerige ineens zou merken dat iedereen ongeacht de boete die mediamarkt/budgetenerige deal laat vallen, en ook alle andere recente contracten zouden worden ontbonden, dan gaan ze toch nadenken. en als de grote partijen gaan nadenken komt er meer druk op de overheid, doe er iets aan toch gas uit groningen of doe rusland de oekraine cadeau. wat natuurljk sowieso had gemoeten is afschaffen van de belastignen op stroom/gas/benzine nu de prijzen zo hoog zijn want `stimuleren tot mindder gebruik gaat nu over in, gebruik onmogelijk maken.
maar in zekere zin zeker: als mensen altijd de goedkoopste smartphone, boodschappen, energie, etc zouden kopen zouden duurdere merken of verdwijnen of desnoods tijdelijk verlies draaien omd e klanten te binden. ik heb mij hop dan ook gevesigd op mega enerige, die willen in korte tijd miljone klanten hebben dus die zulllen haasst wel agressief moeten gaan concurreren, en aangeizen die wel in de publicitiet willen komen in tegenstelllign tot energyzero zullen de groten dan misschien wel moeten concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geronimo82
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 31-07 21:47
Plucky schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:34:
[...]

Even een knip maken van de leveringsvoorwaarden waarin staat dat ze binnen 35 dagen gaan leveren, dat als screenshot meesturen en de datum aanpassen. Op het forum zijn intussen meerdere mensen die dat zo succesvol hebben toegepast.
Helaas kan ik nergens de leveringsvoorwaarden vinden waarin staat dat ze binnen 35 dagen gaan leveren. De dame aan de telefoon blijft nogal halsstarrig volhouden dat ik niet eerder dan 11 april kan starten met mijn BE MM contract.
Zouden jullie willen aangeven waar ik die regel van de 35 dagen kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik zie EnergyZero geen lang leven beschoren met Rusland die besloten heeft Oekraïne binnen te vallen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08-06-2023
geronimo82 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:37:
[...]

Helaas kan ik nergens de leveringsvoorwaarden vinden waarin staat dat ze binnen 35 dagen gaan leveren. De dame aan de telefoon blijft nogal halsstarrig volhouden dat ik niet eerder dan 11 april kan starten met mijn BE MM contract.
FAQ onderaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsGdopziZU15TIimI-EkUbu8Fsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TochPwCRZdmQyUPtXbqZfgig.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

geronimo82 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:37:
[...]

Onderaan de MM-Budget pagina staat middenin het kopje "GEWOON GOEDE SERVICE", daar kan je klikken op veelgestelde vragen en dan staat er:
Vijf veelgestelde vragen over een aanmelding

Hoe wordt de startdatum van levering bepaald?
Het overstapproces bij Budget Energie duurt maximaal 35 dagen. Dat betekent, dat als je je nu aanmeldt, je over 35 dagen energie van ons krijgt. Als je op dit moment nog ergens anders energie afneemt, en het een contract voor bepaalde tijd is, is het dus handig om je nieuwe contract op tijd (minimaal 35 dagen voor je huidige contract afloopt) aan te vragen.

Ik heb nog een lopend contract bij mijn huidige leverancier. Wat nu?
Geen zorgen. Budget Energie regelt de overstap voor je. En heb je nog een lopend contract en moet je een opzegvergoeding betalen als je het contract verbreekt? Dan vergoeden wij die boete tot € 125,- per product (dus voor gas én stroom is dat € 250,-).

Wanneer weet ik de hoogte van het nieuwe termijnbedrag?
In de welkomstmail (die je vaak al binnen een dag na aanmelding ontvangt) zetten we ook de hoogte van je termijnbedrag. Dit bedrag is berekend op basis van het historisch verbruik op je adres. Vervolgens ontvang je ongeveer een week voordat onze levering begint nogmaals een bevestiging van je termijnbedrag én informatie over de incassodatum.

Pas heel eenvoudig zelf je termijnbedrag aan op MijnBudget. Dit kan zodra je energiecontract actief is.

Wanneer worden er meterstanden opgevraagd?
Ongeveer een dag voordat wij energie gaan leveren, ontvang je een e-mail waarin wij vragen om je meterstanden. Je kunt je meterstanden heel eenvoudig online doorgeven op MijnBudget. Heb je een slimme meter? Dan lezen we je meterstanden op afstand uit. In beide gevallen ontvang je van ons een e-mail met daarin een bevestiging van je meterstanden.

Ik heb zonnepanelen. Kan ik terugleveren en salderen?
Ja dat kan zeker! Als je zonnepanelen hebt wek je stroom op. Een deel daarvan verbruik je direct in je woning, het andere deel lever je terug aan het elektriciteitsnet. Op je jaar- of eindnota staat hoeveel energie je geleverd hebt gekregen. Daarvan wordt de energie die je hebt teruggeleverd afgetrokken. Wek je meer stroom op dan dat je gebruikt? Dan krijg je per kWh het kale elektratarief dat je op je tarievenblad in je welkomstmail of op MijnBudget terug kunt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-07 13:00
Pudding94 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:42:
Ik zie EnergyZero geen lang leven beschoren met Rusland die besloten heeft Oekraïne binnen te vallen...
Dat zijn blijkens de velen die hier bij HVE/Zondergas/LeaseplanEnergy hebben afgesloten niet veel mensen met je eens.. maar niemand verplicht jou natuurlijk om hiervoor te kiezen. Aan jou de keuze of je liever iets te veel betaalt in ruil voor een gevoel van zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Lord_Dain schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:58:
[...]

Dat zijn blijkens de velen die hier bij HVE/Zondergas/LeaseplanEnergy hebben afgesloten niet veel mensen met je eens.. maar niemand verplicht jou natuurlijk om hiervoor te kiezen. Aan jou de keuze of je liever iets te veel betaalt in ruil voor een gevoel van zekerheid.
Ik heb zelf Coolblue Energie voor 1,14 per kuub afgesloten (1 jaar), wou kiezen voor 5 jaar zekerheid omdat ik via de internationale media dit zag aankomen, en ik niet geloof dat Coolblue hun eigen merk laat omvallen omdat ze ook naar de beurs willen.. Hopelijk zit ik dan goed (per 1 April; nu bij VanOns voor 1,60 per kuub; variabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Laatst online: 13-01 22:11
Hallo allen
Ik heb net met Ideal eerste factuur (feb) van HVE Energie betaald. En moet ik op 25 februari wanneer levering ingaat weer één betalen |:( als het goed is
O my God toch teveel betaald voor dit maand. En dan en ook nog voor Budgetenergie
Echt niet normaal dit :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yq40hO-U3hWYHakaxA81iayrMmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t98m7WKyNL4A3ND3p6UkIEXe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door Cmkl75 op 12-02-2022 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cmkl75 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:48:
Hallo allen
Ik heb net met Ideal eerste factuur (feb) van HVE Energie betaald. En moet ik op 25 februari wanneer levering ingaat weer één betalen |:( als het goed is
O my God toch teveel betaald voor dit maand. En dan en ook nog voor Budgetenergie

[Afbeelding]
Hier hetzelfde. Reeds bij het aanmelden een machtiging afgegeven, en nu wensen ze dat ik de eerste factuur overmaken, twee weken voor het ingaan van het contract. Ik begrijp niet waarom dit noodzakelijk is gezien ze het bedrag gewoon van mijn rekening af kunnen halen.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
wcduck schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:35:
[...]

Hier hetzelfde. Reeds bij het aanmelden een machtiging afgegeven, en nu wensen ze dat ik de eerste factuur overmaken, twee weken voor het ingaan van het contract. Ik begrijp niet waarom dit noodzakelijk is gezien ze het bedrag gewoon van mijn rekening af kunnen halen.
Je betaald wel het volle pond voor die 4 dagen 25 feb-28 feb dat is dus factuur van februari voor hun 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Pudding94 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:03:
[...]

Ik heb zelf Coolblue Energie voor 1,14 per kuub afgesloten (1 jaar), wou kiezen voor 5 jaar zekerheid omdat ik via de internationale media dit zag aankomen, en ik niet geloof dat Coolblue hun eigen merk laat omvallen omdat ze ook naar de beurs willen.. Hopelijk zit ik dan goed (per 1 April; nu bij VanOns voor 1,60 per kuub; variabel).
Dat is wel een gevaarlijke aanname. Niets is zeker bij zo'n label. Volgens mij is dit al eerder benoemd in deze Topic. Ik citeer vanuit de website:
Om Coolblue Energie aan te bieden, werken we samen met ServiceHouse. Dit bedrijf levert al sinds 2014 energie aan inmiddels tienduizenden klanten. Daarom zie je ServiceHouse B.V. terugkomen op je documenten. Coolblue Energie is namelijk een handelsnaam van ServiceHouse B.V. Samen bieden we jou Coolblue Energie aan en helpen we jou om energie te besparen.
Bron: https://www.coolblue.nl/energie/over-coolblue-energie

Dan zoek je dus op hoe doet Servicehouse het op de markt?
Energieleveranciers die het op het moment van de peiling (consumentenbond) moeilijk hadden waren: Allure Energie, Budget Energie, DGB Energie, Ennatuurlijk, Energie van Ons, Fenor, HVC energie, Huismerk Energie, Naked Energy, ServiceHouse, Vrij op naam, OM Nieuwe energie en Vandebron.
Bron: https://www.vastelastenbo...veranciers-in-zwaar-weer/

1+1 is 2. Niet zo goed dus. Je bent met een EnergyZero label toch wat beter uit dan zo'n Coolblue label.

Maw. Mocht het misgaan dan kunnen ze ServiceHouse failliet laten gaan en zelf geen verdere schade oplopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:32

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@dicksterk
Dank voor de alineas :)
Ik denk dat EnergyZero een flinke gok neemt en dat het wenselijk is dat andere bedrijven niet blind volgen. Een markt werkt immers alleen als er wat te kiezen is.
Je stelling is dat het verschil zo significant is dat het de hele inflatie kan remmen, maar de kale inkoop is meer dan verdubbeld, dat trek je niet recht met een verschil in marge.
Daarnaast merk ik een groot verschil in wereldbeeld waarbij jij een vrij land simpel aan een crimineel regime wil geven zodat jij niet meer hoeft na te denken om te doen wat je wil (jouw woorden).
Daar gaan we niet uit komen ben ik bang :)
Fijne dag verder.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zhadox schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Bij MM-BE staat in de leveringsovereenkomst het volgende:

10. Vergoeding boete
Wanneer uw oude leverancier u een opzegvergoeding in rekening brengt voor uw overstap naar Budget Energie, dan vergoedt Budget Energie dit bedrag alleen bij overeenkomsten met een looptijd van minstens 3 jaar en maximaal tot € 125,- per product en als u het ingangsmoment van de vaste prijsperiode niet vervroegt. Dit geldt alleen voor deze opzegvergoeding, eventuele andere bijkomende kosten of terugvorderingen van cadeaus en/of boetevergoedingen worden niet vergoed.
Bij voortijdige beëindiging van deze leveringsovereenkomst behoudt Budget Energie zich het recht voor om aan u betaalde opzegvergoeding(en), indien deze reeds is/zijn ontvangen dan wel uitgekeerd, bij u terug te vorderen.

Mocht je steeds opnieuw willen hoppen is dit inderdaad om rekening mee te houden. Bij laag verbruik zul je de opzegboete met moeite uithalen. Wat in dit geval wel kan is om van MM-BE 3 jaar naar een leverancier over te stappen die bij een één jarig contract de opzegboete betaald.
Dat heeft nog steeds geen zin.
Je krijgt dan namelijk de rekening van de door MM-BE afgekochte contract, maar daarnaast óók de rekening van de afkoop van het MM-BE contract.
En partijen maximaliseren het te vergoeden bedrag om maximaal €250. Per saldo krijg je in deze situatie bij een vroegtijdig vertrek dus altijd één boete om je oren…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
wcduck schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:35:
[...]

yup, hier ook net via ideal de betaling gedaan.

Maar ga er toch van uit dat ze de 25ste niet nog eens gaan afschrijven.

Dat je de 1e rekening via ideal moest betalen stond er toch duidelijk in, ook al had je een machtiging afgegeven.

Dit was om de zaken te verifiëren en is hier al meermaals besproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik hoop echt niet dat hve de 25e nu ook nogeens gaat afschrijven. ik heb ook net de eerste betaling gedaan. maar dit wordt een erg zware maand als:
1. hve nog een keer gaat afschrijven(155,40)
2. mijn domein energie de 23e, net voor de 25e, ook ong een 2e factuur van 204 wil incasseren(ik moet nog nakijken of dat nodig is om het maandverbruk te dekken) dan hebben we weinig over om te eten en dan laat ik de eindfacturen van dgb en naked energy nog maar even buiten beschouwing(die zijn er nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-07 13:50
dicksterk schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:56:
ik hoop echt niet dat hve de 25e nu ook nogeens gaat afschrijven. ik heb ook net de eerste betaling gedaan. maar dit wordt een erg zware maand als:
1. hve nog een keer gaat afschrijven(155,40)
2. mijn domein energie de 23e, net voor de 25e, ook ong een 2e factuur van 204 wil incasseren(ik moet nog nakijken of dat nodig is om het maandverbruk te dekken) dan hebben we weinig over om te eten en dan laat ik de eindfacturen van dgb en naked energy nog maar even buiten beschouwing(die zijn er nog niet)
Ik ben per 10 februari overgestapt naar Leaseplan
  • 26 januari hele voorschot Leaseplan (februari) overgemaakt (handmatig)
  • 4 februari incasseerde de oude provider halve termijnbedrag februari automatisch via incasso.
Dus ja je zit dan even met extra kosten
Ik verwacht van mijn oude provider natuurlijk nog een definieve afrekening. Ik heb daar nog niets van gehoord.

[ Voor 0% gewijzigd door pms1 op 12-02-2022 12:39 . Reden: verduidelijken ]

Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
MvdV75 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:43:
[...]

yup, hier ook net via ideal de betaling gedaan.

Maar ga er toch van uit dat ze de 25ste niet nog eens gaan afschrijven.

Dat je de 1e rekening via ideal moest betalen stond er toch duidelijk in, ook al had je een machtiging afgegeven.

Dit was om de zaken te verifiëren en is hier al meermaals besproken
Nee inderdaad maar ieder 25 vind er dus een afschrijving voor volgend maand dus 25 is dan voor maand maart toch? Of toch niet
Ben benieuwd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadox
  • Laatst online: 22-11-2024
Plucky schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:26:
[...]

Dat heeft nog steeds geen zin.
Je krijgt dan namelijk de rekening van de door MM-BE afgekochte contract, maar daarnaast óók de rekening van de afkoop van het MM-BE contract.
En partijen maximaliseren het te vergoeden bedrag om maximaal €250. Per saldo krijg je in deze situatie bij een vroegtijdig vertrek dus altijd één boete om je oren…
Wel als je zoals in mijn geval heb verlengd of in andere gevallen contractsvrij was. Dan heeft BE in dergelijke situaties geen opzegboete betaald. Waar het hier om gaat is dat je op deze manier een 3 jarig contract om kunt zetten naar een één jarig contract zonder er, bij laag verbruik, schade aan over te houden. Dit is vooral aankomende maanden handig, want dan hoef je die 3 jaar niet uit te dienen. :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dicksterk
@pms1: dat de oude provider nog kan incasseren snap ik.
ik wil alelne niet dat ik een maand vooruitbetaal bij hve via ideal en dat dat dan slechts voor 3 dagen is, dus dat ze ondanks dat ik nu vooruitbetaald heb alsnog de 25e februair bij ingant weer 155,40 incasseren dan had ik liever per 1 maart gestart.
in de veelgestelde vragen zeggen ze overigesn dat ze ernaar streven geen 2 incasso`s in 1 maand te doen:
www.hve-nl.com/energielev...stelde-vragen/betalingen/
ik ga er deze week ong maar even achteraan bellen, met een uitkerign heb je zoveel geld gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
dicksterk schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:56:
@pms1: dat de oude provider nog kan incasseren snap ik.
ik wil alelne niet dat ik een maand vooruitbetaal bij hve via ideal en dat dat dan slechts voor 3 dagen is, dus dat ze ondanks dat ik nu vooruitbetaald heb alsnog de 25e februair bij ingant weer 155,40 incasseren dan had ik liever per 1 maart gestart.
in de veelgestelde vragen zeggen ze overigesn dat ze ernaar streven geen 2 incasso`s in 1 maand te doen:
www.hve-nl.com/energielev...stelde-vragen/betalingen/
ik ga er deze week ong maar even achteraan bellen, met een uitkerign heb je zoveel geld gewoon niet.
Nee inderdaad zo had ik het ook begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Als je bij "gewoon energie" een hoog verbruik opgeeft krijg je €515 korting. Ik zie in de voorwaarden niet dat ze dit aanpassen op werkelijk verbruik.

Dan kom ik met mijn verbruik op €122,- per maand.

----

Kijk je op de site van vandebron dan krijg je rare getallen als je het werkelijke verbruik invult:
2700 kWh € 474,96
390 m³ € 842,51

Dan zou 1kWh stroom €0.18 kosten
en 1m3 gas €2.16 kosten
Kosten totaal: € 1317,46 = € 109,79 per maand

In hun overzicht staat er er echter:
De leverprijs per kWh voor enkeltarief is €0,35446
De leverprijs per m³ is € 1,61363

Waar kan dit verschil vandaan komen? In de leverprijs zitten de vaste kosten niet meegerekend.

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 12-02-2022 14:02 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

LED-Maniak schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:57:

Waar kan dit verschil vandaan komen? In de leverprijs zitten de vaste kosten niet meegerekend.
Zonder dat je een voorbeeldberekening doet kunnen wij er weinig over zeggen. We weten niet of je alle componenten meeneemt (energiebelasting, ODE, vastrecht) en of je het vastrecht voor gas en stroom ook meerekent, netwerkkosten gas en stroom, etc. Het beste kan je de sheet downloaden en je verbruik en netbeheerkosten op jouw adres invullen + de tariefvelden, dan reken je het zo uit.

Een andere optie is een voorbeeldberekening hier neerzetten. Maar dan moet je het wel compleet doen incl aanduiding wat elke tariefcomponent voorstelt (inc / ex energiebelasting, ode, btw).

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 12-02-2022 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Cap schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Zonder dat je een voorbeeldberekening doet kunnen wij er weinig over zeggen. We weten niet of je alle componenten meeneemt (energiebelasting, ODE, vastrecht) en of je het vastrecht voor gas en stroom ook meerekent, netwerkkosten gas en stroom, etc. Het beste kan je de sheet downloaden en je verbruik en netbeheerkosten op jouw adres invullen + de tariefvelden, dan reken je het zo uit.

Een andere optie is een voorbeeldberekening hier neerzetten. Maar dan moet je het wel compleet doen incl aanduiding wat elke tariefcomponent voorstelt (inc / ex energiebelasting, ode, btw).
Net de sheet ingevuld inderdaad.

Door de enorme korting van €515,- kom ik op een mooi laag maandbedrag.
Alleen nu de voorwaarden nog doorspitten dat "gewoon energie" de korting niet corrigeert als je verbruik lager blijkt te zijn.
5. De hoogte van de korting vindt u terug in onze bevestigingsbrief. De hoogte van de
korting is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik van stroom
en gas bij uw aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke
jaarverbruik afwijkt van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik, dan kan dit
gevolgen hebben voor de hoogte van de korting op uw jaarnota, en heeft Gewoon
Energie het recht om deze korting evenredig te korten op uw jaarnota.
Helaas pindakaas :)

[ Voor 33% gewijzigd door LED-Maniak op 12-02-2022 14:27 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
Zhadox schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:56:
[...]

Wel als je zoals in mijn geval heb verlengd of in andere gevallen contractsvrij was. Dan heeft BE in dergelijke situaties geen opzegboete betaald. Waar het hier om gaat is dat je op deze manier een 3 jarig contract om kunt zetten naar een één jarig contract zonder er, bij laag verbruik, schade aan over te houden. Dit is vooral aankomende maanden handig, want dan hoef je die 3 jaar niet uit te dienen. :Y
Helemaal met je eens maar jouw situatie is niet vergelijkbaar met die van vraagsteller. In zijn geval is hij wel “gepakt”.

Zelf heb ik inderdaad hetzelfde gedaan als jij. Contractvrij naar MM-BE en wanneer het interessant is, ben ik daar na betaling van de boete weer weg.

[ Voor 10% gewijzigd door Plucky op 12-02-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-07 18:42
TallyO schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 10:56:
[...]

Dan zoek je dus op hoe doet Servicehouse het op de markt?

[...]

Bron: https://www.vastelastenbo...veranciers-in-zwaar-weer/
Service House is ook de vergunninghouder voor Energie Besteding. Die levert via KBO/PCOB, de katholieke en protestant christelijke ouderenbond. Kaaltarief oor gas net geen 1,19, 1,73 all-in per kuub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@donaldk @tallyO: je krijgt natuurljik wel een vertekent beeld als je je mening over de solvabiliteit van een bedrijf baseert op een oud onderzoek. dit onderzoek stamt van voor de overname van servicehouse door coolblue. ik denk dat als coolbue er vanf wil dat ze heel netjes stoppen emt nieuwe conracten aanbieden en het rustig laten doodbloeden, in plats van een aan hun naam en in hu eigendom zijnde energieleverancier laten omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
LED-Maniak schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:57:
Als je bij "gewoon energie" een hoog verbruik opgeeft krijg je €515 korting. Ik zie in de voorwaarden niet dat ze dit aanpassen op werkelijk verbruik.

Dan kom ik met mijn verbruik op €122,- per maand.

----

Kijk je op de site van vandebron dan krijg je rare getallen als je het werkelijke verbruik invult:
2700 kWh € 474,96
390 m³ € 842,51

Dan zou 1kWh stroom €0.18 kosten
en 1m3 gas €2.16 kosten
Kosten totaal: € 1317,46 = € 109,79 per maand

In hun overzicht staat er er echter:
De leverprijs per kWh voor enkeltarief is €0,35446
De leverprijs per m³ is € 1,61363

Je kan er gemakshalve vanuit gaan dat ze de vermindering energiebelasting erin verwerkt hebben.

Vermindering energie belasting € 824,76 + € 474,96 : 2700kWh = € 0,48137 all inn dus dat komt meer in de buurt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-08 16:50
Pudding94 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:42:
...Rusland die besloten heeft Oekraïne binnen te vallen...
Je hebt in Moskou ook aan tafel gezeten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4J5G-bA9bgSFmm5QEA_WLJQoXxo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l7Gutzhgs4tYD5fRkOSpxNMI.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-08 18:44
Durf het bijna niet te vragen.
Ik heb vorig jaar begin Oktober gebruik gemaakt van de Consumentenbond-deal met Greenchoice.( 3 jaar )
Achteraf bleek dit precies het juiste moment te zijn voor een goede prijs. ( heb ik ook eens geluk )

Ik weet niet of er nog mensen meelezen die ook van deze deal gebruik hebben gemaakt.
Vraag : is het verplicht om lid te blijven van de Consumentenbond ?
Kan er niets over vinden in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
pjotter1965 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:11:
Ik heb vorig jaar begin Oktober gebruik gemaakt van de Consumentenbond-deal met Greenchoice.( 3 jaar )
Achteraf bleek dit precies het juiste moment te zijn voor een goede prijs. ( heb ik ook eens geluk )

Ik weet niet of er nog mensen meelezen die ook van deze deal gebruik hebben gemaakt.
Moest je ook lid worden om deel te kunnen nemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
pjotter1965 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:11:

Wel nee, dat is enkel voor de referrallink van de Consumentenbond waar die 50 euro per aansluiting voor krijgen. Die kon je aan het einde van de 3 gratis maanden gewoon weer opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Laatst online: 02-08 18:44
Plucky schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:20:
[...]

Moest je ook lid worden om deel te kunnen nemen dan?
Ja..het basis-lidmaatschap. Het gaat om een relatief laag bedrag ( 3€ / maand )
Ik besef me wel degelijk hoeveel voordeel het me heeft gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 12:43
ik heb op 27-1 een contract bij zondergas afgesloten welke op 26-2 in zou gaan, maar heb nog niks gehoord van me huidige leverancier .zijn hier mensen die al geleverd krijgen via zondergas, bij mijn huidige leverancier ga ik per 1 maart 2.31 eur per 3m gas en 06 euro per kwh betalen, dus ik hoop dat het wel doorgaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07 14:29
dirk38 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:46:
ik heb op 27-1 een contract bij zondergas afgesloten welke op 26-2 in zou gaan, maar heb nog niks gehoord van me huidige leverancier .zijn hier mensen die al geleverd krijgen via zondergas, bij mijn huidige leverancier ga ik per 1 maart 2.31 eur per 3m gas en 06 euro per kwh betalen, dus ik hoop dat het wel doorgaat.
Je gaat ook niks horen van je huidige leverancier. Als je een contract hebt afgesloten, die de 26e in gaat, ga je gewoon over zonder dat je het merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 13:30
dirk38 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:46:
Zelf ook Zondergas op 27 jan. afgesloten, dit staat gewoon in de e-mail wat je hebt ontvangen en heel duidelijk verhaal:
Wij regelen je overstap met je huidige leverancier

Heb jij een contract bij een andere leverancier en blijf jij op hetzelfde adres wonen? Dan zeggen wij dit energiecontract op en ronden wij de overstap verder af.
Wat ook nog eens heel duidelijk staat vermeld, wel, boete boeit mij niet en neem dat maar voor lief als dat zo mocht zijn:
Let op! Sinds kort kunnen energieleveranciers in Nederland vanwege privacywetgeving niet meer de einddatum van jouw huidige contract controleren. Controleer daarom de startdatum in jouw nieuwe contract zorgvuldig. De startdatum moet na jouw huidige einddatum liggen om een eventuele opzegboete te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier ex-FENOR klanten die ook weg zijn bij Budget-ruk-een-rib-uit-je-lijf-Energie en nog in afwachting zijn van een eindafrekening?

Ik ben een week of 3 verplicht klant bij ze geweest voordat Powerpeers inging en ik vraag me af of ze nu een bloedneus pretenderen of zelf netjes de eindfactuur gaan sturen waarbij ik nog een deel van mijn maandfactuur terugverwacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:09
pjotter1965 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:29:
[...]

Ja..het basis-lidmaatschap. Het gaat om een relatief laag bedrag ( 3€ / maand )
Ik besef me wel degelijk hoeveel voordeel het me heeft gebracht.
Kun je gewoon opzeggen, heb ik vorige maand ook gedaan voor mijn ouders. Die hebben ook meegedaan met die deal. Ze zijn me erg dankbaar want ze verbruiken zelf zo'n 3200m3 aan gas :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:05
Binnetie schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:27:
[...]

Kun je gewoon opzeggen, heb ik vorige maand ook gedaan voor mijn ouders. Die hebben ook meegedaan met die deal. Ze zijn me erg dankbaar want ze verbruiken zelf zo'n 3200m3 aan gas :*)
Met zo’n verbruik is die CB/GC deal schitterend. Ik was op dat moment (helaas) nog niet bezig met mijn jaarlijkse overstap, maar de VEH/BE aanbieding heb ik begin oktober wel geregeld voor mezelf en mijn moeder,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Binnetie schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:27:
[...]

3200m3 is toch niet meer van deze tijd?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zuinig
  • Laatst online: 27-02-2023
HereIsTom schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:38:
[...]

Tuurlijk wel. Met een villa van 500 m2 plus.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 01-08 12:46

basdej

OutSystems Consultant

Lord_Dain schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:32:
Hier ex-FENOR klanten die ook weg zijn bij Budget-ruk-een-rib-uit-je-lijf-Energie en nog in afwachting zijn van een eindafrekening?

Ik ben een week of 3 verplicht klant bij ze geweest voordat Powerpeers inging en ik vraag me af of ze nu een bloedneus pretenderen of zelf netjes de eindfactuur gaan sturen waarbij ik nog een deel van mijn maandfactuur terugverwacht...
Ja ik ben 1 week klant geweest en vorige week de eindafrekening ontvangen (vaste kosten 2x gerekend...) En inmiddels ook een bedrag terug ontvangen.

Budget energie is overigens totaal onbereikbaar voor alles. Via de chat beloven ze je te mailen maar dat zie je nooit terug natuurlijk.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
dicksterk schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:34:
@donaldk @tallyO: je krijgt natuurljik wel een vertekent beeld als je je mening over de solvabiliteit van een bedrijf baseert op een oud onderzoek. dit onderzoek stamt van voor de overname van servicehouse door coolblue. ik denk dat als coolbue er vanf wil dat ze heel netjes stoppen emt nieuwe conracten aanbieden en het rustig laten doodbloeden, in plats van een aan hun naam en in hu eigendom zijnde energieleverancier laten omvallen.
Je sluit geen contract af met CoolBlue BV maar met Servicehouse BV. Als het slecht gaat met de energietak dan laten ze Servicehouse BV. gewoon omvallen hoor. Dit zonder enige financiële gevolgen voor moederbedrijf CoolBlue BV. Het gaat hier niet om een fusie :)

[ Voor 4% gewijzigd door TallyO op 12-02-2022 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
basdej schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:12:
[...]

Ja ik ben 1 week klant geweest en vorige week de eindafrekening ontvangen (vaste kosten 2x gerekend...) En inmiddels ook een bedrag terug ontvangen.

Budget energie is overigens totaal onbereikbaar voor alles. Via de chat beloven ze je te mailen maar dat zie je nooit terug natuurlijk.
Ja die vaste kosten is niet onderuit te komen, er staat in de voorwaarden dat je ook voor een 'deel' van een maand de volle mep betaalt.. en helaas zijn we allemaal nog ff snel 1 dag voor het nieuwe jaar dat contract ingerommeld.. Ik ga ze nog niet proberen te bereiken en hoop dat die afrekening goed komt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Update prijzenoverzicht, wijzigingen:

- Innova iets hogere welkomstbonus
- Gewoon hogere welkomstbonus
- United Consumers tarieven omlaag, maar welkomstbonus ook omlaag
- Energiedirect tarieven onhoog

Dus toch nog wat wijzigingen in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cap je noemt bij de updates van vandaag Welkom, iets over een veranderde welkomsbonus. Welkom is toch geen energieleverancier meer(failliet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dicksterk schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:04:
@cap je noemt bij de updates van vandaag Welkom, iets over een veranderde welkomsbonus. Welkom is toch geen energieleverancier meer(failliet)
Klopt, Gewoon moest het zijn, niet Welkom. Geen idee waarom, misschien zat de welkomstbonus nog in mijn hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Zuinig schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:40:
[...]
Tuurlijk wel. Met een villa van 500 m2 plus.
Dan merk je toch niets van die besparing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-05 14:38
Eind april loopt mijn huidige contract van 1 jaar bij Greenchoice af en was ik langzaam aan het rondkijken, en toevallig werd ik vandaag gebeld door één tussenpartij wat mij een ‘mooie’ aanbieding kon doen.

Zie tarieven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQIVn-MmdwNfWh9TMuNGWJTX80M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvLW1wezwD5k0LUCN6RQveMs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8J_eo03Sz9G_Pm-lNHV4LEj-9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omKGFMHOCeRrfQWPbtEyjHoo.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit nogal extreem lage tarieven, is dit te mooi om waar te zijn? Dit is overigens van de partij Gulf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 22:17
Systemadmin schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:33:
Eind april loopt mijn huidige contract van 1 jaar bij Greenchoice af en was ik langzaam aan het rondkijken, en toevallig werd ik vandaag gebeld door één tussenpartij wat mij een ‘mooie’ aanbieding kon doen.
...............
Ik vind dit nogal extreem lage tarieven, is dit te mooi om waar te zijn? Dit is overigens van de partij Gulf.
Heb je geen gas nodig? Dat maakt het namelijk duur op het moment.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Danny the dog schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:39:
[...]

Heb je geen gas nodig? Dat maakt het namelijk duur op het moment.
Nee ik heb enkel stroom, de gas prijs was 1,10 per m3 werd mij verteld bij Gulf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Systemadmin schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:42:
[...]

Nee ik heb enkel stroom, de gas prijs was 1,10 per m3 werd mij verteld bij Gulf.
Inclusief belastingen en alle bijkomende sjizzle?? :o
(Kijk voor de grap eens in die sheet van Cap... dat zou dan goedkoper dan Zondergas zijn)

[Edit]
Toevallig staan bij Gulf de tarieven op de website, maar die zijn aanzienlijk hoger dan wat jij zegt dat ze jou verteld hebben.
De tarieven zijn wel nog van 1 december 2021....

[ Voor 28% gewijzigd door Danny the dog op 12-02-2022 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:48
Danny the dog schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:45:
[...]
(Kijk voor de grap eens in die sheet van Cap... dat zou dan goedkoper dan Zondergas zijn)

[Edit]
Toevallig staan bij Gulf de tarieven op de website, maar die zijn aanzienlijk hoger dan wat jij zegt dat ze jou verteld hebben.
In de sheet staan alleen de tarieven van het modelcontract bij Gulf, op de site van Gulf staan geen tarieven, je moet een mail sturen voor een prijsopgaaf. De tarieven van het modelcontract zijn ook iets aangepast bij Gulf, die zijn niet meer hetzelfde als in de sheet.
Volgens mij hebben ze liever alleen zakelijke klanten bij Gulf, alles wat op de website van Gulf staat is gericht op de zakelijke markt, ze zijn natuurlijk wel verplicht om modelcontracten aan particulieren aan te bieden, maar die is niet echt voordelig.

[ Voor 19% gewijzigd door R0181 op 13-02-2022 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Danny the dog schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:45:
[...]

[Edit]
Ik zie nu trouwens dat voor mij zondergas nog voordeliger is dan Gulf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

R0181 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:56:
[...]

In de sheet staan alleen de tarieven van het modelcontract bij Gulf, op de site van Gulf staan geen tarieven, je moet een mail sturen voor een prijsopgaaf. De tarieven van het modelcontract zijn ook iets aangepast bij Gulf, die zijn niet meer hetzelfde als in de sheet.
De kale tarieven in de sheet komen prima overeen met die van het tarievenblad op de Gulf site, wij kunnen er alleen niets aan doen dat Gulf daar voor de energiebelasting en ODE nog met 2021 tarieven rekent... Die fout zit er al maanden in en dat geeft natuurlijk ook wel wat aan over hoe serieus ze e.e.a. nemen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny the dog
Mijn huidige contract loopt t/m 20-02.
Nou probeer ik bij Zondergas een nieuw contract af te sluiten, maar de vroegst mogelijke datum is 15-03. (aanstaande maandag +1 maand)

Heeft iemand een tip voor een partij met een contractje voor die ene maand òf een tip hoe ik die ingangsdatum kan vervroegen? (Als die tip is 'gewoon bellen maandag', dan is dat ook een tip ;) )

Eneco kwam letterlijk pas 9 dagen voor contract einddatum met hun 'magische variabele tarieven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Volgens mij klopt de website van Zondergas niet helemaal, wanneer ik mijn haar verbruik opgeef krijg ik een niet kloppende berekening terug (of ik snap het niet).

Mijn verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GJEGJI4hzPA9mKbDlLNa0GN7pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyNO3xlS71omzAMkfdWfnN27.jpg?f=fotoalbum_large

Berekening wat ik te zien krijg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hU8qRxiVYDoF1s77UoFk06QXZJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcRXNSm09qfyOo419NgYFkqm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06:01
Systemadmin schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:35:
Volgens mij klopt de website van Zondergas niet helemaal, wanneer ik mijn haar verbruik opgeef krijg ik een niet kloppende berekening terug (of ik snap het niet).

Mijn verbruik:
[Afbeelding]

Berekening wat ik te zien krijg:
[Afbeelding]
Deel je netto jaarverbruik door 12 en dan klopt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Cmkl75 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:48:
Hallo allen

[Afbeelding]
Heb je ook twee facturen staan dan? Mijn levering start 26e en ik heb alleen de iDeal factuur in het Dashboard staan. Lijkt me sterk dat ze hem dan ook automatisch afschrijven voor dezelfde periode 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Tony023 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:19:
[...]

Heb je ook twee facturen staan dan? Mijn levering start 26e en ik heb alleen de iDeal factuur in het Dashboard staan. Lijkt me sterk dat ze hem dan ook automatisch afschrijven voor dezelfde periode 🤪
Nee, maar die factuur is dan van februari als het goed is en ik zelf vrees dat 25 februari nog eens een factuur wordt geïncasseerd die voor maand Maart bestemd is. Maar goed we zullen het zien ;)
De werkwijze van energieleveranciers mijn ervaring hé. Dat zij één maand eerder incasseren. Dus op 25 feb voor maand maart. :-(

[ Voor 14% gewijzigd door Cmkl75 op 13-02-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Hongy schreef op zondag 13 februari 2022 @ 07:56:
[...]

Deel je netto jaarverbruik door 12 en dan klopt het wel.
Hoe bedoel je precies? :D

Moet ik mijn verbruik zelf bij elkaar optellen en verdelen door 12 en dan op die manier opgeven op de website van Zondergas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 21:45
Cap schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:53:
[...]

Wat maakte dat je gekozen hebt voor 4 jaar Innova ipv 5 jaar Zondergas?
goede vraag.. ik heb zondergas niet gezien omdat ik alleen naar het enkel tarief tabje gekeken heb.
Het scheelt 20 euro per maand zie ik..

Eens even kijken of ik nog twijfeltijd klokje al afgelopen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
Cmkl75 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:23:
[...]

Nee, maar die factuur is dan van februari als het goed is en ik zelf vrees dat 25 februari nog eens een factuur wordt geïncasseerd die voor maand Maart bestemd is. Maar goed we zullen het zien ;)
De werkwijze van energieleveranciers mijn ervaring hé. Dat zij één maand eerder incasseren. Dus op 25 feb voor maand maart. :-(
Bovenaan staat de leveringsperiode en dat is bij mij 1 maand vanaf ingaan en niet op kalendermaand. Of het valt toevallig precies goed op de 26e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06:01
Systemadmin schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:22:
[...]

Hoe bedoel je precies? :D

Moet ik mijn verbruik zelf bij elkaar optellen en verdelen door 12 en dan op die manier opgeven op de website van Zondergas?
Ze hebben in de berekening laten zien wat je maandkosten zijn op basis van gemiddelde maand verbruik.
35Kwh*12 =420kwh en 183kwh*12 = 2196 kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Laatst online: 04-12-2024
Mijn huidig energiecontract (bij HVC) is net afgelopen. Huidig verbruik nu:

Stroom (normaal): 996 kwh/jaar
Stroom (dal): 762 kwh/jaar
Gas: 1047 m3/jaar

Huidig termijnbedrag: 92 euro.

Door afloop jaarcontract ga ik nu automatisch naar een variabel tarief die ze elk 3 maanden opnieuw ijken. Maandbedrag zou naar 281 euro p/maand gaan.Dus meer dan het 3-voudige :+

Via PriceWise kom krijg een aanbod bij United Consumers voor een 1-jaarcontract, wat neerkomt op 176 per maand (incl. cashback).

Wat zou jullie advies zijn? Per direct naar dat 1-jaarscontract? Toch 3 maanden variabel tarief uitzitten en hopen dat de prijzen genormaliseerd zijn? Of toch wat anders?

We hebben trouwens een nieuwbouwwoning in aanbouw die eind 2023 klaar zou moeten zijn. Gasloos, zonnepanelen, EPC van 0 etc. Zou dat nog bepaalde opties voor nu bieden waar ik niet aan denk?

P.s ligt het alleen aan mij, of kan ik de google spreadsheet niet downloaden? Menu toolbar volledig verdwenen, Krijg 'm met geen mogelijkheid te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
Tony023 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:48:
[...]

Bovenaan staat de leveringsperiode en dat is bij mij 1 maand vanaf ingaan en niet op kalendermaand. Of het valt toevallig precies goed op de 26e
Zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 21:53
Graag jullie advies wat handig is;

Situatie:
  • Sinds een maand 15x 370Wp zonnepanelen op plat dak, zuid-west orientatie, verwachte opbrengst per jaar: 4000-4900 kWh
  • Woning met stadswarmte, elektra only voor dit topic dus
  • Jaarlijks verbruik: 4300 kWh
  • Dubbel telwerk
De kans is dus vrij groot dat ik netto terug ga leveren.

Verlengaanbod greenchoice
Mijn huidige leverancier greenchoice heeft een verlengaanbod met welkomstbonus v. EUR 180,- klaar staan.Dat is hoger dan de welkomstbonussen op gaslicht/independer/consumentenbond vergelijkingsites. (Misschien heeft het aanbiedingsysteem nog geen rekening gehouden emt de PV panelen?)

Daarbij de onderstaande levertarieven:
Normaaltarief (per kWh): € 0,4141
Daltarief (per kWh): € 0,3449
Vaste leveringskosten (per maand): € 6,3333
Cashback bonus : €180

Zie ik iets over het hoofd of is dit inderdaad een aantrekkelijk aanbod? Mijn redenering: Als de kans groot is dat ik netto teruglever is die hogere welkomstbonus mooi meegenomen.

Dan resteert nog wat ik evt. vergoed zou krijgen voor terug te leveren stroom:

Teruglevertarief van greenchoice is 8ct/kWh. Daarbij lees ik "Resterend aantal kWh in normaaluren gesaldeerd tegen dalverbruik." Betekent dit dat ik effectief gesaldeerd krijg tegen daltarief? (Dat lijkt me dan niet heel gunstig).

Aanbod vergelijkingssite: United consumers
Op de vergelijkingsite van consumetenbond is het meest competitieve aanbod van greenchoice:
Normaaltarief per kWh € 0,44405
Daltarief per kWh € 0,36014
Teruglevertarief normaal* € 0,29969
Vaste leveringskosten per jaar € 99,99
Cashback bonus : €115

De leverkosten zijn hier hoger dan bij het verlengaanbod.

Maar hoe kan het teruglevertarief hier zo hoog zijn? Klopt dat wel? Volgens gaslicht geldt hierbij: "Restant per telwerk berekend tegen terugleververgoeding."

Wat zou slim zijn in mijn situatie? Ik heb wat moeite om de twee opties met elkaar te vergelijken gezien de verschillen in teruglevertarief en de daarbij geldende dal/nachttarieven.

[ Voor 11% gewijzigd door JasperE op 13-02-2022 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@JasperE Als je meer terug levert dan je verbruikt dan kun je beter Eneco nemen, die heeft een teruglever tarief van € 0,28190 per kWh.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08
-Muncky- schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 17:51:
Je gaat ook niks horen van je huidige leverancier. Als je een contract hebt afgesloten, die de 26e in gaat, ga je gewoon over zonder dat je het merkt.
Dat zal aan de leverancier liggen, heb 30-1 contract bij zondergas afgesloten en had 5 uurtjes later twee (geautomatiseerde) opzeggingsmailtjes binnen van mijn huidige leverancier (essent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Batata007 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:26:

P.s ligt het alleen aan mij, of kan ik de google spreadsheet niet downloaden? Menu toolbar volledig verdwenen, Krijg 'm met geen mogelijkheid te zien.
Dan heb je de html versie of zo die ook nog rond zwerft. Deze doet het wel:

https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

oNNoZeLe schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:36:
[...]

goede vraag.. ik heb zondergas niet gezien omdat ik alleen naar het enkel tarief tabje gekeken heb.

Vul wel even je echte normaal- en dalverbruik in, hoe meer dalverbruik je hebt hoe gunstiger dubbeltarief natuurlijk uitvalt. De sheet gaat met opzet uit van een hoger dalverbruik omdat doorgaans juist in dat geval de keuze voor dubbeltarief wordt gemaakt. Nou is Zondergas zowel voor dal als normaaltarief goedkoper dan Innova Gezondverzekerd, dus dat zal wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
Ik twijfel op dit moment tussen Zondergas en Gulf, van beide heb ik nu de tarieven vergeleken en het lijkt erop dat Gulf net wat goedkoper is maar toch is de maandbedrag bij Gulf hoger. Dit snap ik niet zo goed, hebben jullie hier een verklaring voor misschien?

Zondergas:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiktDPGD9k7QG1Rv6ojK7SxM4ks=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dfx9kEfE9Lk8losYGg3vy7Ob.png?f=fotoalbum_large

Gulf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4B5NDp_TengIvdd55z_Rs2lQkoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtnZRP4mR6kHIiYO6IjM1C8J.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:

Mijn verbruik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GJEGJI4hzPA9mKbDlLNa0GN7pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyNO3xlS71omzAMkfdWfnN27.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Systemadmin op 13-02-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr89
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-02-2022
Zit te denken om over te stappen naar zondergas ook.. maar dan alleen voor gas.

Stroom laat ik bij United consumers doorlopen. Wek vanaf mei net zoveel op als ik verbruik met zonnepanelen die worden geplaatst, dus dat maakt verder niet zoveel uit. Ik krijg van UC dan een tientje of 4/5 in de maand terug ivm vermindering energiebelasting.

Opzegvergoeding bij zondergas.nu is voor alleen gas dan 125 euro. Dat is het proberen waard, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-08 16:00
Systemadmin schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:50:
Ik twijfel op dit moment tussen Zondergas en Gulf, van beide heb ik nu de tarieven vergeleken en het lijkt erop dat Gulf net wat goedkoper is maar toch is de maandbedrag bij Gulf hoger. Dit snap ik niet zo goed, hebben jullie hier een verklaring voor misschien?

Zondergas:
[Afbeelding]

Gulf:
[Afbeelding]

Edit:

Mijn verbruik:
[Afbeelding]
antwoord:
Cap schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:19:
[...]

wij kunnen er alleen niets aan doen dat Gulf voor de energiebelasting en ODE nog met 2021 tarieven rekent... Die fout zit er al maanden in en dat geeft natuurlijk ook wel wat aan over hoe serieus ze e.e.a. nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Systemadmin schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:50:

Zondergas:
[Afbeelding]

Gulf:
[Afbeelding]

Edit:

Mijn verbruik:
[Afbeelding]
Je screenshots zijn incompleet want de vaste leveringskosten van Gulf zijn niet zichtbaar.

Sowieso zijn het erg rommelige screenshots met halve pagina's en thumbnails erin, kan dat niet wat netter? ;)

Maar als ik moet gokken: je kijkt bij Zondergas naar inc. btw prijzen (zoals bovenaan wordt vermeld), en bij Gulf naar ex. btw prijzen (zoals ook vermeld onderaan bij het totaal).

En dit is dus precies de reden waarom je beter zelf even de sheet erbij kan pakken en dan daar zelf je maandverbruik, netbeheerkosten en de tarieven van de 2 leveranciers kan invullen. Want die rekent het 2x op dezelfde manier voor je uit. Dan kijk je of het maandbedrag in de sheet klopt met de aanbiedingen. Zit er ergens een fout dan kom je er op die manier ook snel achter waar die zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 13-02-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat is op het tarievenoverzicht van het modelcontract op de website.

In dit persoonlijke aanbod staan wel de 2022 belastingen vermeld, kijk zelf maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:09
HereIsTom schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:38:
[...]

Dat probeer ik ook al een paar jaar te zeggen. Geadviseerd om te investeren in een gasloze oplossing of hybride oplossing. Ze hebben genoeg capaciteit aan zonnepanelen liggen, ik zei toen van nu wordt het tijd om het gasverbruik te minderen. Op comfort willen ze niet inleveren, bijna elke dag in bad, douche ongebruikt, kleinkinderen die daar wekelijks in bad gaan en de verwarming goed hoog.
Ze voelen het nog niet echt, dat komt door de zonnepanelen en hun 3 jarig contract voor 86 cent per m3 gas via de Consumentenbond. Ze zaten op 81 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

oNNoZeLe schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Aan jou de keuze of het de moeite is. Op zich is 20 euro per maand niet niks. Als het procentueel weinig scheelt kan je het misschien laten zitten. Ik weet niet wat je verbruik is, maar ik gok obv het verschil per maand dat het niet heel hoog is.

In ieder geval heb je 14 dagen bedenktermijn ingaande vanaf de 1e dag nadat je het contract hebt afgesloten, tot dat kan je dus zonder opgaaf van redenen opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 12:08
Weet iemand wat de terugleververgoeding is van stroom bij Zondergas?

En bij Zondergas rekenen ze bij een 5 jaar vast contract met de huidige vermindering energiebelasting. Zoals ik het begrijp is deze tijdelijk. Als je voor 5 jaar kiest zit die vermindering van energiebelasting er dan bij of wordt het contract na dit jaar (of wanneer de vermindering eraf gaat) mogelijk duurder?

[ Voor 69% gewijzigd door aaaido op 13-02-2022 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Toen ik na het faillissement van Naked Energy op zoek was naar een andere leverancier met een vast contract had ik 1 eis: ik wil geen spijt hebben dat ik de 1,06 per m3 gas die DGB bood bij een vast contract heb laten lopen. dat lukte met de hve deal 1,068 lag dicht genoeg bij 1,06.

Maar, net als de rest, heb ik de hve deal genomen met in mijn achterhoofd: als het nog goedkoper kan kan ik altijd weer weg. Ik vraag me nu allene af: wat is het tarief waarbij weggaan de moeite waaard is. Ik wil natuurlijk maaar 1 keer overstappen. Niet dat ik bijvoorbeeld in mei overstap met overstapboete, en dan in augustus weer overstap met overstapboete omdat ik nog wat goedkopers heb gevonden. dus: wat is nu het streefbedrag waarbij overstappen weer de moeite waard is? ik gebruik 960kw normaal stroom, 1440kw dal en 1480m3 gas. Zelf denk ik aan en maandbedrag van 100 euro als moment om over te stappen(hve is nu 155,40). maar wanneer zouden jullie overstappen, bij welke stroom of gasprijs?

en: is er historisch gezien een maand waarin de tarieven het allerlaagst liggen? als ik op mijn gevoel afga zou ik zeggen juni, sosm nog net geen airco nodig maar ook geen kachel meer nodig. maar de vakantiemaanden zijn misschien juist ook maanden met weinig vraag en dus een lage prijs historisch gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
aaaido schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:31:

En bij Zondergas rekenen ze bij een 5 jaar vast contract met de huidige vermindering energiebelasting. Zoals ik het begrijp is deze tijdelijk. Als je voor 5 jaar kiest zit die vermindering van energiebelasting er dan bij of wordt het contract na dit jaar (of wanneer de vermindering eraf gaat) mogelijk duurder?
Het kale leveringstarief staat voor 5 jaar vast. De belastingen zijn bij alle leveranciers gelijk en kunnen jaarlijks veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-07 21:53
HereIsTom schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:29:
@JasperE Als je meer terug levert dan je verbruikt dan kun je beter Eneco nemen, die heeft een teruglever tarief van € 0,28190 per kWh.
Bij de data van united consumers die ik van de consumentenbondvergelijker postte is het teruglevertarief nog hoger: € 0,29969.
Die komt daarmee nog net wat beter uit de bus als ik klakkeloos de jaar/maandkosten van de vergelijkingssite van consumentenbond en eneco.nl mag geloven.

Exact achterhalen waar de verschillen inde berekening zitten is lastig want:
- Eneco toont de tarieven niet in de berekenformulieren op hun site, alleen de jaar/maandkosten. Waar staan de tarieven?
- Eneco saldeert eerst het normaal tarief, als er dan nog meer te salderen valt uit het dalverbruik
- United consumers saldeert per telwerk

Hoe te vergelijken?

[ Voor 40% gewijzigd door JasperE op 13-02-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Binnetie schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:07:
[...]

Dat probeer ik ook al een paar jaar te zeggen. Geadviseerd om te investeren in een gasloze oplossing of hybride oplossing. Ze hebben genoeg capaciteit aan zonnepanelen liggen, ik zei toen van nu wordt het tijd om het gasverbruik te minderen. Op comfort willen ze niet inleveren, bijna elke dag in bad, douche ongebruikt, kleinkinderen die daar wekelijks in bad gaan en de verwarming goed hoog.
Ze voelen het nog niet echt, dat komt door de zonnepanelen en hun 3 jarig contract voor 86 cent per m3 gas via de Consumentenbond. Ze zaten op 81 cent.
Ja ik snap, kom ze wel vaker tegen, dat ze geen eens hun verbruik weten, maar wel al 300 á 400 per maand betalen en denken dat dat normaal is.
Zonde, zeker met zonnepanelen, maar als ze geld zat hebben voelen ze het niet in hun portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
JasperE schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Bij de data van united consumers die ik van de consumentenbondvergelijker postte is het teruglevertarief nog hoger: € 0,29969.
Die komt daarmee nog net wat beter uit de bus als ik klakkeloos de jaar/maandkosten van de vergelijkingssite van consumentenbond en eneco.nl mag geloven.

Exact achterhalen waar de verschillen inde berekening zitten is lastig want:
- Eneco toont de tarieven niet in de berekenformulieren op hun site, alleen de jaar/maandkosten. Waar staan de tarieven?
- Eneco saldeert eerst het normaal tarief, als er dan nog meer te salderen valt uit het dalverbruik
- United consumers saldeert per telwerk

Hoe te vergelijken?
Eneco saldeert volgens mij ook per telwerk, trekt eerst het verbruik eraf en wat je overhoudt wordt verekent met het kale lever tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
dicksterk schreef op zondag 13 februari 2022 @ 13:43:
Toen ik na het faillissement van Naked Energy op zoek was naar een andere leverancier met een vast contract had ik 1 eis: ik wil geen spijt hebben dat ik de 1,06 per m3 gas die DGB bood bij een vast contract heb laten lopen. dat lukte met de hve deal 1,068 lag dicht genoeg bij 1,06.

Maar, net als de rest, heb ik de hve deal genomen met in mijn achterhoofd: als het nog goedkoper kan kan ik altijd weer weg. Ik vraag me nu allene af: wat is het tarief waarbij weggaan de moeite waaard is. Ik wil natuurlijk maaar 1 keer overstappen. Niet dat ik bijvoorbeeld in mei overstap met overstapboete, en dan in augustus weer overstap met overstapboete omdat ik nog wat goedkopers heb gevonden. dus: wat is nu het streefbedrag waarbij overstappen weer de moeite waard is? ik gebruik 960kw normaal stroom, 1440kw dal en 1480m3 gas. Zelf denk ik aan en maandbedrag van 100 euro als moment om over te stappen(hve is nu 155,40). maar wanneer zouden jullie overstappen, bij welke stroom of gasprijs?

en: is er historisch gezien een maand waarin de tarieven het allerlaagst liggen? als ik op mijn gevoel afga zou ik zeggen juni, sosm nog net geen airco nodig maar ook geen kachel meer nodig. maar de vakantiemaanden zijn misschien juist ook maanden met weinig vraag en dus een lage prijs historisch gezien?
Dit is natuurlijk een hele lastige vraag. Ik weet niet precies welk contract je nu hebt (prijs, looptijd etc).
In eerdere postings meldde je dat je niet veel geld hebt, en dat zou voor mij dan ook een belangrijk argument zijn voor al dan niet overstappen.
Ik zou je dan ook adviseren om een langdurig contract af te sluiten, als dat kosten oplevert die je kan betalen.
Ik verwacht geen daling van de prijzen.
Maar ik weet zeker dat er ook mensen zijn die een daling verwachten, en dus iets anders adviseren.

Ik heb de vraag of er een maand is om het beste een nieuw contract af te sluiten ooit eens neergelegd bij independer. Daar kwam geen duidelijk antwoord op. Ik denk dat de gasprijzen in juli lager liggen, maar ik weet niet of dat ook terugkomt in een jaarcontract: tenslotte weten de maatschappijen ook dat ze voor de aangeboden prijs veel meer wintergas dan zomergas moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@wjv8: ik heb nu een langlopend contract(5 jaar) genomen bij hve, gasprijs is 1,068 per m3.

mijn vraag is meer: wanneer zouen jullie ovrstappen? bij een gasprijs van 0,90m3 of bij 0,75m3? ik wil nameljk voorkomen dat ik blijf overstappen: bijvoorbeeld bij 1,00 per m3 een keer, dan weer bij 0,90 per m3 en dan als dat komt alsnog ene keer bij 0,80 per m3. maar als 0,80 per m3 nooit komt is 0,90 per m3 laten liggen weer jammer van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Ik heb aan mijn slimme meter een “Dongle” van Toon (Eneco) hangen. Nu wil ik van Eneco af en naar Slimme Energie van Zonneplan. Ik zou alleen het Toon abonnement wel willen behouden. Kunnen alletwee de dongles (bijv. met een goedkope splitter oid) tegelijkertijd aan de slimme meter hangen? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dicksterk schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:39:
@wjv8: ik heb nu een langlopend contract(5 jaar) genomen bij hve, gasprijs is 1,068 per m3.

mijn vraag is meer: wanneer zouen jullie ovrstappen? bij een gasprijs van 0,90m3 of bij 0,75m3? ik wil nameljk voorkomen dat ik blijf overstappen: bijvoorbeeld bij 1,00 per m3 een keer, dan weer bij 0,90 per m3 en dan als dat komt alsnog ene keer bij 0,80 per m3. maar als 0,80 per m3 nooit komt is 0,90 per m3 laten liggen weer jammer van het geld.
Daar is geen simpel antwoord op. Ligt aan het prijsperspectief in de markt, je verbruik, het vastrecht en andere voorwaarden van het nieuwe contract (contractduur, achterafbonus?) plus in welke mate je op zoek bent naar prijszekerheid (flexibel vs vast contract). Plus de verwachte omstandigheden voor jezelf voor de rest van de looptijd (stookgedrag, isolatiemaatregelen, verhuizing).

Met name het toekomstperspectief van de prijzen is erg subjectief en verschilt dus van persoon tot persoon. Het enige wat je kan doen is steeds de actuele situatie uitrekenen en dan bepalen of de overstap het je waard is obv persoonlijke risico en perspectief.

Verder zou me ik eerlijk gezegd als je nu voor 5 jaar vast ligt tegen een betaalbaar maandtarief niet blind staren: hou het met een schuin oog in de gaten en als er daadwerkelijk grote veranderingen zijn, neem dan eens een beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@cap: Opzich is de huidige deal bij hve betaalbaar maar als ik het vergelijk met: 2019-2020 oxxio 79 euro per maand, 2020-2021 Naked energy vast contract 93 euro per maand juli 2021-december 2021 naked energy variabel 123 per maand, dan zijn we in 2,5 jaar toch van 79 naar 155 gegaan met een vergelijkbaar verbruik, dus een behoorlijk koopkrachtverlies(als je boodschappen en brandstof die ook gestegen zijn in prijs meeneemt een algeheel behoorlijk koopkrachtverlies). en dan heb je ook nog vraagstuken als: 155 bij hve/energyzero, stel dat oxxio komt met een deal van 140 per maand, eigenlijk de overstapboete niet waard maar misschien wel zekerder dat er geen faillissement komt wat osn weer honderdend euro`s kost(door enkele maanden met veel duurdere tarieven) dan blijft het lastig afwegen. of nog lastiger: blijven bij hve voor 155, of naar een kleine nieuwkomer voor 100(als die er zou komen dit jaar), valt die nieuwkomer om dan heb je weer spijt dat je de 155 euro deal niet hebt gehouden.

voorbeeld: mega enerige okmt naar Nederland. ik gok op agressieve concurrentie, want is de ex-eigenaar van de Nederlandse energiemaatschappij). maar als je leest heo ze in belgie moeite hebben gedaan om onder contracten uit te komen en voorschotbedragen tussentijds te verhogen, dan is een goedkope deal daar misschien toch twijfelachtiger dan blijven bij energyzero(waar ik op de 1 of andere maneir het gevoel bij heb dat het een vriendelijk eerlijk bedrijfje is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Wij hebben gewoon ook de glazen bol niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
ik snpa dat niemand de glazen bl heeft, ik vraag me alleen af wanneer jullie weer zouen ovrstapppen, bij welk tarief jullie zouden blijven zitten, en bij welk tarief jullie zouden overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 12:08
Verbruik 2021 (tevens verwachting voor 2022):
Stroom: 3200 kwh
Gas: 930 m3
Opbrengst zonnepanelen: 4361 kwh (16 februari worden de zonnepanelen geplaatst)
Zit momenteel bij Greenchoice met zowel gas als stroom.
Tarief stroom: normaal 0,34755 dal 0,28773, terugleververgoeding 0,08
Tarief gas: 1,48978
Met huidige verbruik zijn de maandelijkse kosten ci 180 euro.

Prijsvoorstellen Zondergas:
Flex NL contract
Stroom
Flextarief € 0,39281
Leveringskosten € 6,49000
Gas
Gastarief € 1,78469
€ 90,00 per maand incl. btw

1 jaar contract
Stroom
Daltarief € 0,33875
Normaaltarief € 0,41182
Gas
Gastarief € 1,65141
€ 77,77 per maand incl. btw

5 jaar contract
Stroom
Daltarief € 0,22464
Normaaltarief € 0,26480
Gas
Gastarief € 1,12100
€ 50,66 per maand incl. btw

Prijsvoorstel Innova (via Gaslicht)
Stroom 42,63 ct.
Teruglevering 28,51 ct.
Gas 177,03 ct.
€ 63,73 Gemiddeld. per maand

Hoe kan Zondergas zo onwijs goedkoop zijn mbt een 5 jaar contract? Neem tevens aan dat die 50 euro vast is en dus niet afwijkt over de periode van 5 jaar?

Mis ik wat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
dicksterk schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:43:
ik snpa dat niemand de glazen bl heeft, ik vraag me alleen af wanneer jullie weer zouen ovrstapppen, bij welk tarief jullie zouden blijven zitten, en bij welk tarief jullie zouden overstappen.
Dat zijn allemaal wat-als vragen waar niemand een zinnig antwoord op kan geven.
Er spelen zoveel meer factoren mee.
Raak ik mijn baan kwijt, wat is mijn verbruik, krijg ik een erfenis, lig ik in scheiding, wat gaat er met de extra heffingskorting gebeuren, heb je elektra of ook gas, wat doet de markt, ga je straks van het gas af, leg je tussentijds zonnepanelen neer. Daar is nu geen zinnig antwoord op te geven.

Als je dan perse een vraag wilt stellen kun je die beter stellen in de vorm van:
Wat zou voor jou acceptabel zijn qua terugverdientijd, als je ervan uit gaat dat je de opzegboete zelf zou moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Niet online
aaaido schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:50:
Verbruik 2021 (tevens verwachting voor 2022):
Stroom: 3200 kwh
Gas: 930 m3
Opbrengst zonnepanelen: 4361 kwh (16 februari worden de zonnepanelen geplaatst)
Zit momenteel bij Greenchoice met zowel gas als stroom.
Tarief stroom: normaal 0,34755 dal 0,28773, terugleververgoeding 0,08
Tarief gas: 1,48978
Met huidige verbruik zijn de maandelijkse kosten ci 180 euro.

Prijsvoorstellen Zondergas:
Flex NL contract
Stroom
Flextarief € 0,39281
Gas
Gastarief € 1,78469
€ 90,00 per maand incl. btw

1 jaar contract
Stroom
Daltarief € 0,33875
Normaaltarief € 0,41182
Gas
Gastarief € 1,65141
€ 77,77 per maand incl. btw

5 jaar contract
Stroom
Daltarief € 0,22464
Normaaltarief € 0,26480
Gas
Gastarief € 1,12100
€ 50,66 per maand incl. btw

Prijsvoorstel Innova (via Gaslicht)
Stroom 42,63 ct.
Teruglevering 28,51 ct.
Gas 177,03 ct.
€ 63,73 Gemiddeld. per maand

Hoe kan Zondergas zo onwijs goedkoop zijn mbt een 5 jaar contract? Neem tevens aan dat die 50 euro vast is en dus niet afwijkt over de periode van 5 jaar?

Mis ik wat?
Nou ja, goedkoop... Het is maar net met welk jaar je vergelijkt. ;)
Maar lees even een stuk terug, hier is al onwijs veel over geschreven.

Kale levertarieven staan inderdaad voor die periode vast, overige zaken zoals belastingen kunnen veranderen maar dat is dan bij elke leverancier.

[ Voor 4% gewijzigd door Plucky op 13-02-2022 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@dicksterk wat nou als Rusland en de EU oorlog gaan voeren? ;)

Ik denk dat de enige vraag is die je moet stellen; wat is voor jou betaalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
dicksterk schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:43:
Reken er maar op dat de prijzen nooit meer zo laag komen als afgelopen jaar, gas komt denk ik niet meer echt onder de € 1,00, maar ook ik heb geen glazen bol.

Pagina: 1 ... 161 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4