Zie mijn post, ik heb het al gecorrigeerd. Controleer je bedragen nog een keer, ze kloppen niet. Normaaltarief site is geen 46 cent.theonlymarco83 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:23:
[...]
Nou, dat zou ik dus ook wel denken van dat typefoutje naar er staat toch echt 0,64297. En dat is wel bizar veel hoger.
Hoi, nieuw hier en met interesse de laatste paar pagina's doorgespit + het sheetje met prijzen. Mijn contract bij vandebron loopt 9 maart af, dus niet al te lang meer te gaan.
Afgelopen maand ben ik elektrisch gaan rijden. In alle vergelijkingssites wordt gevraagd naar het geschatte verbruik, maar dat vind ik erg lastig te bepalen voor het komende jaar, dat gaat natuurlijk flink hoger zijn dan afgelopen jaren. Heeft dit hogere verbruik veel invloed op de tarieven die je krijgt voorgeschoteld? Krijg je bijvoorbeeld bij meer afname, meer korting? Of is dat puur om het rekensommetje op de vergelijkingssite makkelijker te maken?
Afgelopen maand ben ik elektrisch gaan rijden. In alle vergelijkingssites wordt gevraagd naar het geschatte verbruik, maar dat vind ik erg lastig te bepalen voor het komende jaar, dat gaat natuurlijk flink hoger zijn dan afgelopen jaren. Heeft dit hogere verbruik veel invloed op de tarieven die je krijgt voorgeschoteld? Krijg je bijvoorbeeld bij meer afname, meer korting? Of is dat puur om het rekensommetje op de vergelijkingssite makkelijker te maken?
Voor elektra heeft het vrijwel nooit invloed op de tarieven, dat speelt voornamelijk bij gas.renshulman schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:33:
Hoi, nieuw hier en met interesse de laatste paar pagina's doorgespit + het sheetje met prijzen. Mijn contract bij vandebron loopt 9 maart af, dus niet al te lang meer te gaan.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat sommige partijen een max van 10.000 kWh aanhouden.
Mocht je daar met je verbruik (bijv. door je EV) bovenuit stijgen dan is het goed om dat vooraf te checken.
In de app bij bij ook, exact gelijk. Zowel lever als teruglever tarief.theonlymarco83 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:23:
[...]
Nou, dat zou ik dus ook wel denken van dat typefoutje naar er staat toch echt 0,64297. En dat is wel bizar veel hoger.
Engie opgewekt, 1 jaar vast €500,- bonus
[ Voor 6% gewijzigd door DjAntoon op 02-02-2022 15:50 ]
@theonlymarco83: je hoeft in principe geen groepen te veranderen om op inductie te kunnen koken. Ik weet niet of er meer merken zijn die dergelijke modeleln hebben uitgebracht maar ik weet (heb het net nog even nagezocht) van inventum dat ze hebben:
vrijstaand: inventum vki6010 en vki5510
inbouw: inventum iki6010
dit zijn specifieke 1-fase modellen met 4 pitten, geschikt voor een normaal stopcontact en special bedoeld voor mesnen die voor niet teveel geld van het gas af willen. (koop ze wel bij bol.com ofzo want op de inventum site zelf betaal je de hoofdprijs) ik weet even niet wat het verwijderen van de gasmeter kost maar die kookplaten kosten allemala rond de 250 euro
van het gas af zou dus wel kunnen als je enige rede is dat inducite duur zou zijn en dat de groepen omgezet moeten worden.
even voro de zekerheid: ik heb zelf gen inventum kookplaat, dus ik heb hier gen belang bij ik doe het met een goedkoop 1-pitterjte van 28 euro, ook inductie daar heb iik er 2 van dus als ik eens met 2 panne tegelijk kook kom ik ook uit. maar juist omdat door mij blindheid inducite de idelae kookmanier vor mij is heb ik me er wel in verdiept, en nu je dit schreef herinnerde ik me dat ik deze modeleln had gezien.
dit zijn specifieke 1-fase modellen met 4 pitten, geschikt voor een normaal stopcontact en special bedoeld voor mesnen die voor niet teveel geld van het gas af willen. (koop ze wel bij bol.com ofzo want op de inventum site zelf betaal je de hoofdprijs) ik weet even niet wat het verwijderen van de gasmeter kost maar die kookplaten kosten allemala rond de 250 euro
van het gas af zou dus wel kunnen als je enige rede is dat inducite duur zou zijn en dat de groepen omgezet moeten worden.
even voro de zekerheid: ik heb zelf gen inventum kookplaat, dus ik heb hier gen belang bij ik doe het met een goedkoop 1-pitterjte van 28 euro, ook inductie daar heb iik er 2 van dus als ik eens met 2 panne tegelijk kook kom ik ook uit. maar juist omdat door mij blindheid inducite de idelae kookmanier vor mij is heb ik me er wel in verdiept, en nu je dit schreef herinnerde ik me dat ik deze modeleln had gezien.
Het idee is leuk. Maar een huurwoning moet je altijd weer opleveren in de originele staat. Dan kan de verhuurder dus eisen dat je die gasmeter weer terug laat plaatsen zodra je gaat verhuizen. Lijkt mij dan niet echt heel erg rendabel.dicksterk schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:49:
@theonlymarco83: je hoeft in principe geen groepen te veranderen om op inductie te kunnen koken. Ik weet niet of er meer merken zijn die dergelijke modeleln hebben uitgebracht maar ik weet (heb het net nog even nagezocht) van inventum dat ze hebben:
ik meen ooit gelezen te hebbend at daar relatief geodkope oplossingen voor zijn, en dat het sowieso niet hele duur is.
als je van plan bent over een half jaar te verhuizen zou ik het ook niet doen. maar sociale huurwoningen worden ook verplicht verduurzaamd de komende jaren dus mogelijk hoeft die gasmeter over 5 jaar helemaal niet meer terug.
als je van plan bent over een half jaar te verhuizen zou ik het ook niet doen. maar sociale huurwoningen worden ook verplicht verduurzaamd de komende jaren dus mogelijk hoeft die gasmeter over 5 jaar helemaal niet meer terug.
Dat was het verbruik van januari vorig jaar, deze januari is het gasverbruik 2m3 en elektra 168kWh, waarvan verbruik met de Airco warmtepomp 53kWh issdk1985 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:22:
[...]
offtopic:
Hah ja dan is het niet raar dat je 48 m3 gas verbruikt ipv het gemiddelde van 240+ m3. Dan verbruik je nog meer gas dan ik voor warm water dan ik met mijn uur douchen per dag. Dat heeft dan niks met isoleren te maken maar met verplaatsen van gas naar elektra.
Grof gezegd heb ik bij mij gemerkt dat 118 m3 gas (radiatoren eerste etage lagen er allemaal af) neer komt op 597 Kwh ventilator+straalkachel (SCOP=1). Met de oude tarieven kwam dat neer op 87 euro vs 137 euro in het nadeel van elektra. Weet niet wat voor SCOP je airco doet in de praktijk bij 5 graden? Als die boven de 1,5 komt zou ik gaan besparen.
Scop van de Airco bij 5° is 4,5
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Is het hier al voorbijgekomen dat de tarieven bij Zondergas zijn verhoogd?
Met mijn eigen verbruik is het maandbedrag van een 5-jarig contract bij Zondergas nu bijna precies even hoog als het al afgesloten 3-jarig contract bij Leaseplan. De leveringskosten (tarieven) zijn ook bijna identiek.
Eerder was het 3-jarig contract bij Zondergas ongeveer net zo duur als bij Leaseplan (LPE paar euro pm duurder door hogere vaste kosten) en het 5-jarig contract aanzienlijk goedkoper, het scheelde bijna 200 pj.
Als ik 3 jaar vast vs 3 jaar vast vergelijk betaal ik bij Zondergas nu ongeveer 15% meer, als ik nu zou afsluiten t.o.v. een week geleden.
Dus als je al bij Leaseplan had afgesloten en je wil nu toch nog annuleren voor Zondergas 5 jaar, dat heeft geen nut meer.
Met mijn eigen verbruik is het maandbedrag van een 5-jarig contract bij Zondergas nu bijna precies even hoog als het al afgesloten 3-jarig contract bij Leaseplan. De leveringskosten (tarieven) zijn ook bijna identiek.
Eerder was het 3-jarig contract bij Zondergas ongeveer net zo duur als bij Leaseplan (LPE paar euro pm duurder door hogere vaste kosten) en het 5-jarig contract aanzienlijk goedkoper, het scheelde bijna 200 pj.
Als ik 3 jaar vast vs 3 jaar vast vergelijk betaal ik bij Zondergas nu ongeveer 15% meer, als ik nu zou afsluiten t.o.v. een week geleden.
Dus als je al bij Leaseplan had afgesloten en je wil nu toch nog annuleren voor Zondergas 5 jaar, dat heeft geen nut meer.
[ Voor 6% gewijzigd door deraco96 op 02-02-2022 16:57 ]
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Maar wat is het gevolg dan precies, meestal wordt het boven de 10.000 goedkoper toch?Plucky schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:35:
[...]
Voor elektra heeft het vrijwel nooit invloed op de tarieven, dat speelt voornamelijk bij gas.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat sommige partijen een max van 10.000 kWh aanhouden.
Mocht je daar met je verbruik (bijv. door je EV) bovenuit stijgen dan is het goed om dat vooraf te checken.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Onder meer je overheidsheffingen veranderen dan omdat je in een nieuwe staffel valt.Appie Heijn schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:57:
[...]
Maar wat is het gevolg dan precies, meestal wordt het boven de 10.000 goedkoper toch?
Daarnaast rekenen sommige leveranciers boven de 10.000 kWh andere tarieven, zowel voor levering als voor teruglevering. Het wordt dus wat lastiger vergelijken.
Tenzij je langer zekerheid wilt hebben over het tarief dat je gaat betalen...deraco96 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:51:
Die hele EnergyZero groep is telefonisch totaal onbereikbaar. Gister met 2 telefoons op 2 verschillende 085-nummers minstens 4x een uur in de wacht gestaan totdat de verbinding wordt verbroken. Sinds donderdag iedere dag een e-mail gestuurd met het verzoek om een foutief e-mailadres aan te passen omdat ik anders geen e-mails en facturen ontvang en ook niet kan inloggen in het Dashboard.pipo01 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:26:
[...]
E-mail is gestuurd naar leaseplanenergy@energyzero.nl, hetzelfde e-mailadres als waarvan ik mijn contract heb ik gekregen. Morgen maar weer telefonisch proberen aangezien ik vandaag 15 minuten in de wacht stond totdat ik opeens een bandje kreeg te horen dat ik morgen maar moet bellen tussen 9:00 en 17:00 uur…
Kon gelukkig dankzij mijn cookies nog wel het termijnbedrag aanpassen en automatische incasso activeren, maar zou fijn zijn als ik later ook kan inloggen e.d.
Ze hebben het duidelijk te druk met aanmeldingen of een personeelstekort. Beloofd weinig goeds als je wil annuleren.
De gasmeter kan ook op slot worden gezet door de netwerkbeheerder. Dan blijft de meter gewoon hangen.Phoolie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:58:
[...]
Het idee is leuk. Maar een huurwoning moet je altijd weer opleveren in de originele staat. Dan kan de verhuurder dus eisen dat je die gasmeter weer terug laat plaatsen zodra je gaat verhuizen. Lijkt mij dan niet echt heel erg rendabel.
Dit kan ook een optie zijn.
Per 10 februari krijg ik gas en stroom van LeasePlan Energy.
Net even ingelogd in de portal.
De ingangsdatum klopt, maar dan staan heel vreemde negatieve bedragen
Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)
Bij mij gaat het contract in op 12 februari. Maar heb jij al een verzoek gekregen voor betaling 1e maand? Die zou via iDeal moeten komen 14 dagen vóór ingang en na betaling daarvan zouden zij 'bevestiging' hebben en leveren ze energie op de ingangsdatum. Maar deze heb ik niet ontvangen en krijg ze telefonisch niet te pakken. Wel een mail gestuurd. Automatische incasso heb ik overigens wel afgegeven.pms1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:40:
Per 10 februari krijg ik gas en stroom van LeasePlan Energy.
Je kan ook gewoon overleggen met de verhuurder natuurlijk...Phoolie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:58:
[...]
Het idee is leuk. Maar een huurwoning moet je altijd weer opleveren in de originele staat. Dan kan de verhuurder dus eisen dat je die gasmeter weer terug laat plaatsen zodra je gaat verhuizen. Lijkt mij dan niet echt heel erg rendabel.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Vorige week nog contact gehad met mijn ex-Energyzero leverancier MijnDomein Energie ivm een vraag over mijn eindafrekening. Voordat ik aan de beurt was duurde wel ff maar wel keurig geholpen. Ben conform afspraak een aantal dagen later ook nog door de medewerker teruggebeld om de manier afhandeling te bevestigen.Tony023 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:32:
[...]
Die hele EnergyZero groep is telefonisch totaal onbereikbaar.
Kan natuurlijk wel dat Energyzero zelf op hun nr onbereikbaar is, maar voor MijnDomein Energie gold dat een paar dagen geleden dus nog niet.
Als huurder kun je prima je gascontract bij je leverancier stopzetten, je betaalt dan geen vastrecht meer.Phoolie schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:58:
[...]
De meter en de aansluiting is een feestje tussen netbeheerder en huiseigenaar, daar is de huurder of leverancier geen partij.
Voor netbeheerders en verhuurders komt dit elke keer weer als een verrassing.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Zoiets had ik dit al verwacht, lage prijzen een lokkertje. Maar goed, ik heb gelukkig mijn voordeel kunnen halen met de lage prijzen.deraco96 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:51:
Het is scherp opletten in deze periode.
Nee, zie het nu ook.deraco96 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:51:
Jammer te laat, had eerder moeten afsluiter voor mijn moeder..
2300m3 en 3600 kwh / Jaar
Dan is zondergas toch nog steeds het goedkoopste.
Ja ik heb dat verzoek gehad en betaald:fhwstam schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:44:
[...]
Bij mij gaat het contract in op 12 februari. Maar heb jij al een verzoek gekregen voor betaling 1e maand? Die zou via iDeal moeten komen 14 dagen vóór ingang en na betaling daarvan zouden zij 'bevestiging' hebben en leveren ze energie op de ingangsdatum. Maar deze heb ik niet ontvangen en krijg ze telefonisch niet te pakken. Wel een mail gestuurd. Automatische incasso heb ik overigens wel afgegeven.
Jouw nieuwe energiecontract bij LeasePlan Energy gaat op donderdag 10 februari in. Voordat dit zo ver is, moet je jouw eerste maandbedrag als voorschot betalen via iDeal. Doe dit ook eenmalig als je al een automatische incasso afgegeven hebt.
Zie je dat bericht en de factuur ook in je Dashboard of enkel per e-mail?pms1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:34:
[...]
Ja ik heb dat verzoek gehad en betaald:
Jouw nieuwe energiecontract bij LeasePlan Energy gaat op donderdag 10 februari in. Voordat dit zo ver is, moet je jouw eerste maandbedrag als voorschot betalen via iDeal. Doe dit ook eenmalig als je al een automatische incasso afgegeven hebt.
De factuur is zichtbaar in het Dashboard en er staat bij dat hij betaald is.Tony023 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:43:
[...]
Zie je dat bericht en de factuur ook in je Dashboard of enkel per e-mail?
Ik ontving het verzoek tot betalen 14 dagen voor de startdatum vh contract.
Morgen toch maar weer achteraan dan.. Geen betaalverzoek ontvangen, verder wel alles netjes in het account en zie ik een soortgelijke grafiek (in de min) als jou bij de energiekosten vanaf ingangsdatum contract.pms1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:34:
[...]
Ja ik heb dat verzoek gehad en betaald:
Gelukkig heb ik in mijn geval vorige week al die 5-jaar contract bij zondergas afgesloten, dus ik ben voordeliger uit dan LeasePlan energie. Nu nog de “uitdaging” dat ik die van Leaseplan kan annuleren zodat ik niet aan twee contracten vast zit. Morgen weer aan de telefoon hangen, hopelijk kom ik dan verder (hoewel de andere berichten mij niet bijster positief stemmen).deraco96 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:51:
[ Voor 5% gewijzigd door pipo01 op 02-02-2022 20:59 ]
Jawel, klopt wel. Als je op de site van Engie met teruglevering gaat werken rollen er andere tarieven uit.Cap schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:19:
[...]
Heb je wel goed gelezen inc. / ex. welke componenten de tarieven zijn die je bekijkt?
Daltarief op de site 0,39003 ct + 0,08142 ct (energiebelasting + ODE overheid) = 0,47145 ct, = precies jouw bedrag in de app.
Normaaltarief heb je ergens denk ik een typefoutje gemaakt. Ga ik af op de info van de sheet dan kom ik op:
0,5615 ct + + 0,08142 ct (energiebelasting + ODE overheid) = 0,6429 ct
Dus ik denk dat je "site normaaltarief 0,46409 ct" niet klopt.
Als ik bijvoorbeeld invoer normaal 2050, dal 1700 met teruglevering 4050 normaal en 1700 dal rollen er deze tarieven uit, waarij staat dat het incl belasting en heffingen is (en dus niet de teruglevertarieven zijn):
Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,46409 per kWh
Daltarief per kWh
€ 0,39003 per kWh
Als ik de teruglevering achterwege laat dan krijg ik de tarieven zoals ze in je excelsheet staan.
Bovenstaande is exact wat @theonlymarco83 ook verwacht. In de app/contract worden kennelijk de 'standaard' tarieven vermeld. Vreemd.
Ik zat hier vanmiddag ook al mee te stoeien. Want ik was blij met de hoge tarieven van Engie, omdat ik zoals je ziet ongeveer 2000kWh teruglever. Maar het wordt minder interessant als de tarieven naar beneden gaan bij teruglevering.
[ Voor 3% gewijzigd door jeppiepruts op 02-02-2022 21:28 ]
Poeh, poeh. Wat een discussie met je verdienmodel.jeppiepruts schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:03:
[...]
Jawel, klopt wel. Als je op de site van Engie met teruglevering gaat werken rollen er andere tarieven uit.
Als ik bijvoorbeeld invoer normaal 2050, dal 1700 met teruglevering 4050 normaal en 1700 dal rollen er deze tarieven uit:
Normaaltarief per kWh
€ 0,46409 per kWh
Daltarief per kWh
€ 0,39003 per kWh
Als ik de teruglevering achterwege laat dan krijg ik de tarieven zoals ze in je excelsheet staan.
Bovenstaande is exact wat @theonlymarco83 ook verwacht. In de app/contract worden kennelijk de 'standaard' tarieven vermeld. Vreemd.
Ik zat hier vanmiddag ook al mee te stoeien. Want ik was blij met de hoge tarieven van Engie, omdat ik zoals je ziet ongeveer 2000kWh teruglever. Maar het wordt minder interessant als de tarieven naar beneden gaan bij teruglevering.
Met grote dank aan @Cap voor de sheet, heb ik me op de site van Engie aangemeld voor hun aanbieding met 500 euro cashback. En met de verwachting dat de cashback zou worden verlaagd vanwege mijn (te) lage verbruik.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ggkHkengmYCwcWBro5ddjn8w.jpg?f=user_large)
Tot mijn verbazing ontvang ik vandaag het contract van Engie met bovenstaand verbruik, en toch met volledige cashback van 500 euro. Als ik mijn verbruik komende 12 maanden inderdaad zo laag kan houden (verwacht van wel), heb ik nog nooit zo'n gunstig energiecontract gehad.
€ 17,31 op jaarbasis
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ggkHkengmYCwcWBro5ddjn8w.jpg?f=user_large)
Tot mijn verbazing ontvang ik vandaag het contract van Engie met bovenstaand verbruik, en toch met volledige cashback van 500 euro. Als ik mijn verbruik komende 12 maanden inderdaad zo laag kan houden (verwacht van wel), heb ik nog nooit zo'n gunstig energiecontract gehad.
€ 17,31 op jaarbasis
Ik heb zojuist bij engie €473,- afgerekend voor afgelopen jaar, beetje stroom, meer gas, bij mij deden ze ook niet moeilijk. Ik heb mijn termijnbedrag gewoon op €40,- laten staan, ook (nog) geen probleem.Cumulus-1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:34:
€ 17,31 op jaarbasis
En dan ga ik zeker nog veel besparen op m3 gas dit jaar...
Als ik alleen al de hoge stroomprijs bereken, ben je bij een jaarverbruik van 2000kWh al € 600,- extra kwijt!Cumulus-1 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 21:34:
Met grote dank aan @Cap voor de sheet, heb ik me op de site van Engie aangemeld voor hun aanbieding met 500 euro cashback. En met de verwachting dat de cashback zou worden verlaagd vanwege mijn (te) lage verbruik.
[Afbeelding]
€ 17,31 op jaarbasis
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
@tony023: check je spambox nog even, misschien staat die betallink van leaseplan daar wel.
Budget Energie kampte met datalek na versturen van verkeerde inloglink —> zie nieuws.
Voor een huurhuis inderdaad een betere optie. Maar ook daar zijn kosten aan verbonden. In het geval van een huurwoning zou ik dat niet zo snel doen. Zeker als de huurwoningen toch op termijn van het gas af moeten, dan zou ik eerder de verhuurder contacten en kijken of die dit niet vervroegd kunnen regelen. Nou heb ik zelf geen huurhuis, dus ook geen idee of er überhaupt verhuurders zijn die daar aan mee willen werken.MvdV75 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:35:
[...]
De gasmeter kan ook op slot worden gezet door de netwerkbeheerder. Dan blijft de meter gewoon hangen.
Dit kan ook een optie zijn.
Edit: ik zie nu dat het al netjes is uitgelegd hoe het werkt met een huurhuis:
Proton_ schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:52:
[...]
Als huurder kun je prima je gascontract bij je leverancier stopzetten, je betaalt dan geen vastrecht meer.
De meter en de aansluiting is een feestje tussen netbeheerder en huiseigenaar, daar is de huurder of leverancier geen partij.
Voor netbeheerders en verhuurders komt dit elke keer weer als een verrassing.
[ Voor 27% gewijzigd door Phoolie op 03-02-2022 09:17 . Reden: Er was al uitleg gegeven ]
Ik heb vanochtend mijn LeaseplanEnergy ontbinding opgestuurd. Wat ik heb gedaan is het document (bijlage C op de website, ontbinding/herroeping) uitgeprint, ingevuld en gefotografeerd. Daarna de foto op de mail met een bondige tekst dat ik contract hierbij ontbind binnen de 14 dagen en of ze de ontbinding telefonisch of als reply op de mail willen bevestigen.pipo01 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:58:
[...]
Gelukkig heb ik in mijn geval vorige week al die 5-jaar contract bij zondergas afgesloten, dus ik ben voordeliger uit dan LeasePlan energie. Nu nog de “uitdaging” dat ik die van Leaseplan kan annuleren zodat ik niet aan twee contracten vast zit. Morgen weer aan de telefoon hangen, hopelijk kom ik dan verder (hoewel de andere berichten mij niet bijster positief stemmen).
Hierbij kunnen ze er achteraf niet onderuit, je krijgt automatisch een ontvangst mail en dan heb je ook een foto van / op de datum van het ontbinden, mocht er achteraf discussie zijn.
Bedankt, maar "zie nieuws" dat kan (en moet) beter qua verwijzing.turkeyhakan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:24:
Budget Energie kampte met datalek na versturen van verkeerde inloglink —> zie nieuws.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik wist niet zeker of ik naar een nieuwswebsite mocht verwijzen, vandaar.RichieB schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:22:
[...]
Bedankt, maar "zie nieuws" dat kan (en moet) beter qua verwijzing.
Heb jij inmiddels iets vernomen van Zondergas? Ik helaas nog niet, na het versturen van 2 mailtjes. Telefonisch kom ik er niet doorheen.awenger schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:18:
[...]
Ik heb ze een mailtje gestuurd en inmiddels op deze pagina ook een incassoformulier gevonden. Ben benieuwd...... @dicksterk Laat je even weten of het bij jou gelukt is?
Nope, niets gehoord.....mwa schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:56:
[...]
Heb jij inmiddels iets vernomen van Zondergas? Ik helaas nog niet, na het versturen van 2 mailtjes. Telefonisch kom ik er niet doorheen.
De afgelopen 12 maanden kwam ik op totaalverbruik van 1037 kWh + 93 m3 gas. Bij dit lage verbruik moet ik zoeken naar de hoogste cashback/welkomstbonus. Het stroom/gastarief is geen doorslaggevende factor.HereIsTom schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:44:
[...]
Als ik alleen al de hoge stroomprijs bereken, ben je bij een jaarverbruik van 2000kWh al € 600,- extra kwijt!
Zonder de spreadsheet van @Cap had ik niet geweten dat Engie momenteel de hoogste cashback heeft. Op de vergelijkingssites komt Engie bij mijn verbruik niet naar boven als de gunstigste. Vaak wordt Engie zelfs niet eens genoemd in de lijst met aanbiedingen.
Update van de prijzensheet.
Belangrijkste wijzigingen:
- Innova 1 jr vast: Verhoogde bonus
- Gewoon energie 1 jr vast: Verhoogde bonus
Belangrijkste wijzigingen:
- Innova 1 jr vast: Verhoogde bonus
- Gewoon energie 1 jr vast: Verhoogde bonus
Hier hetzelfde, ik heb destijds Engie gekozen omdat ik niet wilde gaan voor een cowboy.Cumulus-1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:57:
[...]
Het stroom/gastarief is geen doorslaggevende factor.
Op de vergelijkingssites komt Engie bij mijn verbruik niet naar boven als de gunstigste. Vaak wordt Engie zelfs niet eens genoemd in de lijst met aanbiedingen.
Nu opnieuw.
Met 400kWh en 580m3 kijk ik er op dezelfde manier tegenaan. Waarbij ik het gas nog wel lager krijg door meer met pellets te stoken.
Als ik mijn tuinhuis op tijd afkrijg komen er nog wat zonnepanelen bij. Dan ga ik echt richting 0.
Ik ben benieuwd hoelang je nog grote welkom bonussen kunt krijgen als je zo weinig gebruikt...
Ik zie nu pas dat het Shell aanbod voor een 3 jarig contract is...torretje2012 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:51:
[...]
840 van de overheid, 600 van de shell... nu nog weten wat de tarieven zijn en jezelf rijk rekenen
Dan is het Engie contract van 1 jaar en €500,- toch interessanter vind ik.
Heeft iemand afgelopen dagen toevallig contact gehad met helpdesk van ZonderGas? Ik probeer ze telefonisch te pakken te krijgen maar volgens mij hebben ze het bij EnergyZero een beetje druk.
Ik heb zaterdag een mail gestuurd naar Zondergas, maar nog geen reactie. Kreeg de automatische melding dat ze binnen 7 dagen proberen te antwoorden, dus wacht rustig af. Maar als ik het hierboven zo lees zijn ze vrij lastig te bereiken // niet mega snel met antwoorden.
Mijn MM BE contract is vandaag ingegaan, aansluitend op het contract dat vandaag verliep (ook bij BE). Heb dus niet tot en met halverwege April hoeven wachten.
Toch moet je daarmee oppassen, als je verbruik iets hoger wordt ben je de “winst” alweer kwijt.Cumulus-1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:57:
[...]
De afgelopen 12 maanden kwam ik op totaalverbruik van 1037 kWh + 93 m3 gas. Bij dit lage verbruik moet ik zoeken naar de hoogste cashback/welkomstbonus. Het stroom/gastarief is geen doorslaggevende factor.
Zonder de spreadsheet van @Cap had ik niet geweten dat Engie momenteel de hoogste cashback heeft. Op de vergelijkingssites komt Engie bij mijn verbruik niet naar boven als de gunstigste. Vaak wordt Engie zelfs niet eens genoemd in de lijst met aanbiedingen.
Die bonus bij Engie is ook alleen als je stroom EN gas van ze afneemt tegen een gas tarief van meer dan 2 euro per m3. Je kunt het niet afsluiten als je geen gas aansluiting hebt, dus het is alleen interessant als je een gas aansluiting hebt maar ontzettend weinig gas verbruikt.
Exact. Bij nagenoeg gelijke kosten volgens je geschatte (!) jaarverbruik heeft het lage tarief altijd voorrang op de hoge "welkomst"teruggave achteraf.HereIsTom schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:35:
[...]
Toch moet je daarmee oppassen, als je verbruik iets hoger wordt ben je de “winst” alweer kwijt.
Hallo,
Ik had een vraagje. Inmiddels begrijp ik de tarieven van Engie. De tarieven op de site zijn inderdaad kaal zonder heffingen en btw.
Resteert me nog de vraag of ik beter Enkel of dubbel tarief nemen kan. Situatie is een beetje lastig in te schatten omdat ik afgelopen jaar de helft van de tijd bij mijn ex woonde. Gas gebruik ik alleen om te koken duur grapje, maar met cashbacks valt dat vaak nog mee. Verwarming loopt via blokverwarming
Situatie verbruik afgelopen jaar:
Energie piek: ca 200 (komend jaar 450?)
Energie Dal ca 200 (komend jaar 450?)
Teruglevering Piek: ca 750
Teruglevering Dal: ca 300
Nu zal mijn verbruik wel minimaal verdubbelen verwacht ik. Wat is bij de onderstaande prijzen dan voordeliger? Enkel of dubbeltarief? De man van engie raadde dubbeltarief aan maar een Energie prijs van 0.64 ct vind ik ook wel psychologisch gezien heel schofterig hoog.
Enkel: 0,55820 ct
Normaal Dubbeltarief 0,64297 ct
Dal Dubbeltarief 0,47145 ct
Ik had een vraagje. Inmiddels begrijp ik de tarieven van Engie. De tarieven op de site zijn inderdaad kaal zonder heffingen en btw.
Resteert me nog de vraag of ik beter Enkel of dubbel tarief nemen kan. Situatie is een beetje lastig in te schatten omdat ik afgelopen jaar de helft van de tijd bij mijn ex woonde. Gas gebruik ik alleen om te koken duur grapje, maar met cashbacks valt dat vaak nog mee. Verwarming loopt via blokverwarming
Situatie verbruik afgelopen jaar:
Energie piek: ca 200 (komend jaar 450?)
Energie Dal ca 200 (komend jaar 450?)
Teruglevering Piek: ca 750
Teruglevering Dal: ca 300
Nu zal mijn verbruik wel minimaal verdubbelen verwacht ik. Wat is bij de onderstaande prijzen dan voordeliger? Enkel of dubbeltarief? De man van engie raadde dubbeltarief aan maar een Energie prijs van 0.64 ct vind ik ook wel psychologisch gezien heel schofterig hoog.
Enkel: 0,55820 ct
Normaal Dubbeltarief 0,64297 ct
Dal Dubbeltarief 0,47145 ct
Je bent hier inderdaad correct in, als je verbruik lager ligt dan 500m3 per jaar is het veilig om te zeggen dat de €2,12718 met een 1€ omlaag gaat. Je verrekent de welkomst eindejaar bonus met de gasprijs. Moet je wel eerste een jaar lang de lasten dragen.NTS schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 10:44:
Die bonus bij Engie is ook alleen als je stroom EN gas van ze afneemt tegen een gas tarief van meer dan 2 euro per m3. Je kunt het niet afsluiten als je geen gas aansluiting hebt, dus het is alleen interessant als je een gas aansluiting hebt maar ontzettend weinig gas verbruikt.
De aanbieding wordt interessanter als je zonnepanelen hebt die tenminste het eigen verbruik afdekken, (energiekosten nul euro minus de aftrek Vermindering energiebelasting 824 euro) en het liefst een overschot creëren in verband met de relatief hoge teruglevertarieven €0.46 normaaltarief / € 0,30 daltarief.
Is het dan niet interessant om een goedkope elektrische (inductie) kookplaat te kopen? Die zijn er tegenwoordig al vanaf zo'n 300 euro en dan werkt het op een normale stekker dus zonder verbouwing van je meterkast. Je betaalt voor het hebben van een gas aansluiting 20 euro of meer per maand aan vaste kosten, dus zo'n kookplaat heb je heel snel terugverdiend.theonlymarco83 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:34:
Gas gebruik ik alleen om te koken duur grapje, maar met cashbacks valt dat vaak nog mee. Verwarming loopt via blokverwarming
Ik heb geen reacite gehad van hve op mij inassomachtiging, 2 verschillende mailadressen geprobeerd sinds vorige week donderdag. zlefs nog een sms gestuurd naar het 06nummer dat me had teruggebld, die reageerde donderdag nog wel op een vraag mar maandag niet meer. ik denk dat ze worden overspoeld door de klantenmassa die ze hebben aangetrokken als klleine speler met deze sper lage tarieven.
bij ns is vandaag mijn domein enerige ingegaan, dat lopt tot 25-2 dan gaat hve in. ik had dus gevraagd(omdat het beide van energyzero is) of mijndomein kon vervallen en hve per 3-1 kon ingaan maar dat kon niet. in elk geval weg bij dat verschrikkelijek dgb.
bij ns is vandaag mijn domein enerige ingegaan, dat lopt tot 25-2 dan gaat hve in. ik had dus gevraagd(omdat het beide van energyzero is) of mijndomein kon vervallen en hve per 3-1 kon ingaan maar dat kon niet. in elk geval weg bij dat verschrikkelijek dgb.
Waarom is het variabele/modelcontract van MAIN energie eigenlijk verdwenen uit de Google sheet met aanbiedingen?
Los van de verplichte 'kredietcheck' had ik binnen 2 dagen het contract bij hen afgesloten. Ook versneld (binnen de 14 dagen bedenktijd) als je daarvoor extra tekent.
Ook een fijne bijkomstigheid is dat ze zeer goed telefonisch bereikbaar zijn, daar kunnen een paar andere energieleveranciers nog een puntje aan zuigen. Tot slot zijn hun tarieven zeer gunstig voor een variabel contract. Scheelt ook weer rompslomp en boetes als de tarieven in het voorjaar echt zouden gaan dalen en ook de jaarcontracten weer gunstiger gaan uitvallen.
Hieronder de all-in tarieven van MAIN energie (tot 30juni).
Los van de verplichte 'kredietcheck' had ik binnen 2 dagen het contract bij hen afgesloten. Ook versneld (binnen de 14 dagen bedenktijd) als je daarvoor extra tekent.
Ook een fijne bijkomstigheid is dat ze zeer goed telefonisch bereikbaar zijn, daar kunnen een paar andere energieleveranciers nog een puntje aan zuigen. Tot slot zijn hun tarieven zeer gunstig voor een variabel contract. Scheelt ook weer rompslomp en boetes als de tarieven in het voorjaar echt zouden gaan dalen en ook de jaarcontracten weer gunstiger gaan uitvallen.
sjdjong schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:55:
Mijn 3jr CadeauXL VF-contract is ook pas 02-01 ingegaan, en had de eerste 3 dagen ook niet de mogelijkheid om Blijven Loont te activeren, kreeg allerlei foutmeldingen. Gebeld met klantenservice: "nee, u kunt dat niet activeren, omdat u al een welkomstcadeau krijgt". Dag 4: Blijven Loont knop in MijnVF wordt ineens toch actief (geen foutmeldingen meer), ik kan het gewoon activeren, en krijg direct 10% Blijven Loont korting (in tegenstelling tot DaShAgNL, die blijkbaar "maar" 5% kreeg...). In combinatie met de mededeling zwart op wit die DaShAgNL gehad heeft dat hiermee het cadeau niet in het geding komt lijkt dit dus een mooie extra bonus te zijn
Ik vind het maar bijzonder allemaal. Ik ben dus per 1 februari 2022 richting Vattenfall met de 300 euro Bol.com bon actie. Vandaag kon ik voor het eerst inloggen op de Vattenfall app, gisteren stond er nog dat er 'geen actieve contracten' waren. En ik zag de Blijven Loont knop en kon dat gewoon regelen via de app en nog geen 5 minuten later had ik al de bevestiging dat mijn stroomtarieven nog eens 10% lager zijn dan dus was aangegeven in het contract dat ik in december 2021 ontving.Bart1983 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:58:
Was je al klant bij Vattenfall? Dan zou je 10 krijgen. Nieuw klanten 5.
Ik was GEEN klant bij Vattenfall hiervoor, ik zat bij Engie, en krijgt dus 10% korting. En dat is dus super simpel met een paar klikken al geregeld. Best bijzonder. Ik was even bang dat mijn Bol.com actie dan in het gedrang zou komen of iets dergelijks maar ik heb VattenFall geWhatsapped en ze geven aan dat alles gewoon OK is en dat Blijven Loont aan staat en ik gewoon na 3 termijnbetalingen de Bol.com bon zal krijgen.
Tot nu toe niks te klagen over Vattenfall... het was al een goeie actie en nu gaat er nog even 10% van de stroomprijs af ook wat ik niet had verwacht.
@tim_heijt omdat MAIN die contracten eigenlijk alleen wil aanbieden als "thuis tarief" aan klanten icm een zakelijk abonnement voor hun bedrijf.tim_heijt schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:44:
Waarom is het variabele/modelcontract van MAIN energie eigenlijk verdwenen uit de Google sheet met aanbiedingen?
[Afbeelding]
En omdat er onduidelijkheid was (en is) over de tarieven, wat er wel en niet tot de getoonde tarieven op de website behoort. Jouw tarieven zijn ook anders dan op de website, zie:
https://www.mainenergie.nl/thuis-tarieven/
Stroom
Tarieven 01-01-2022 t/m 30-06-2022 (per kWh en inclusief btw)
Normaal Dal* Enkel
€ 0,2755 € 0,2248 € 0,2654
Gas
Tarief 01-01-2022 t/m 30-06-2022 (per m³ en inclusief btw)
Leveringstarief € 1,0266
Als jij hier een sluitende berekening kan plaatsen hoe je van bovenstaande tarieven naar jouw all-in tarieven komt dan graag. Ik kan ze pas in de rekensheet zetten als ik het ook kan uitrekenen...
Of als jij een andere openbare link naar de MAIN website hebt waar particulieren tegen jouw tarieven kunnen afsluiten, ook goed.
Jij hebt het MAIN contract als particulier afgesloten?
Edit: zoek ook even op MAIN in dit topic mbv zoekbalk bovenaan, dan kan je de discussie teruglezen. Zie o.a.
-Muncky- in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" en mijn reactie daarop, vooral:
Die MAIN offerte van @-Muncky- heb ik hier trouwens niet meer gezien, heb jij die nog gehad Muncky?Cap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:47:
Ik ga er geen energie meer in steken maar als iemand met bovenstaande info naar de ACM gaat denk ik niet dat ze ermee wegkomen. Die tarieven moet je duidelijk vermelden, je kan niet in je modelcontract over tarieven inc spreken en in datzelfde contract naar een pagina verwijzen waar de tarieven ex op staan, zonder dat je dit daar eenduidig en duidelijk vermeldt. En ook niet opeens doen alsof dit contract alleen voor bestaande klanten is terwijl dit helemaal niet vermeld staat.
[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 03-02-2022 12:11 ]
Ik kan je garanderen dat ze 100% ook aan consumenten (moeten) leveren zonder zakelijk contract bij hen. Ik was voorheen daar geen klant.Cap schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:00:
[...]
@tim_heijt omdat MAIN die contracten eigenlijk alleen wil aanbieden als "thuis tarief" aan klanten icm een zakelijk abonnement voor hun bedrijf.
En omdat er onduidelijkheid was (en is) over de tarieven, wat er wel en niet tot de getoonde tarieven op de website behoort. Jouw tarieven zijn ook anders dan op de website, zie:
https://www.mainenergie.nl/thuis-tarieven/
Stroom
Tarieven 01-01-2022 t/m 30-06-2022 (per kWh en inclusief btw)
Normaal Dal* Enkel
€ 0,2755 € 0,2248 € 0,2654
Gas
Tarief 01-01-2022 t/m 30-06-2022 (per m³ en inclusief btw)
Leveringstarief € 1,0266
Als jij hier een sluitende berekening kan plaatsen hoe je van bovenstaande tarieven naar jouw all-in tarieven komt dan graag. Ik kan ze pas in de rekensheet zetten als ik het ook kan uitrekenen...
Of als jij een andere openbare link naar de MAIN website hebt waar particulieren tegen jouw tarieven kunnen afsluiten, ook goed.
Jij hebt het MAIN contract als particulier afgesloten?
Edit: zoek ook even op MAIN in dit topic mbv zoekbalk bovenaan, dan kan je de discussie teruglezen. Zie o.a.
-Muncky- in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" en mijn reactie daarop, vooral:
[...]
Die MAIN offerte van @-Muncky- heb ik hier trouwens niet meer gezien, heb jij die nog gehad Muncky?
Wel lijken de tarieven op hun website incl. BTW niet te kloppen. Deze liggen dus iets hoger.
De bovengenoemde tarieven uit de screenshot zijn de all-in tarieven uit mijn contract (en kloppen dus 100%).
Kaal gas tarief: €0,87665
Kaal normaal elektra tarief: €0,23692
Kaal dal elektra tarief: €0,19227
Dat is dus precies waarom ze niet in het prijzenoverzicht staan. Onduidelijke / foutieve tarieven en ook geen voorbeeldberekening obv je verbruik op de site, en ze doen alle moeite om te doen alsof ze het thuistarief alleen aan zakelijke klanten leveren die al zakelijk energie afnemen, zie link naar modelcontact en de tekst die erin staat. Ik weet dat het niet mag, ze moeten wel leveren aan consumenten, maar ze doen alle moeite...
Jij kan dat tarief dan gekregen hebben maar wij hebben geen enkele manier om te controleren of dat ook voor anderen geldt en of de tarieven ook nog van toepassing zijn als je NU afsluit. Gewoon omdat ze geen fatsoenlijke info leveren op de website.
1+1 = 2, niet op de prijzensheet.
Jij kan dat tarief dan gekregen hebben maar wij hebben geen enkele manier om te controleren of dat ook voor anderen geldt en of de tarieven ook nog van toepassing zijn als je NU afsluit. Gewoon omdat ze geen fatsoenlijke info leveren op de website.
1+1 = 2, niet op de prijzensheet.
[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 03-02-2022 12:52 ]
10% van de kale! Stroomprijs wel te verstaan.Barca schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:53:
[...]
[...]
Ik vind het maar bijzonder allemaal. Ik ben dus per 1 februari 2022 richting Vattenfall met de 300 euro Bol.com bon actie. Vandaag kon ik voor het eerst inloggen op de Vattenfall app, gisteren stond er nog dat er 'geen actieve contracten' waren. En ik zag de Blijven Loont knop en kon dat gewoon regelen via de app en nog geen 5 minuten later had ik al de bevestiging dat mijn stroomtarieven nog eens 10% lager zijn dan dus was aangegeven in het contract dat ik in december 2021 ontving.
Ik was GEEN klant bij Vattenfall hiervoor, ik zat bij Engie, en krijgt dus 10% korting. En dat is dus super simpel met een paar klikken al geregeld. Best bijzonder. Ik was even bang dat mijn Bol.com actie dan in het gedrang zou komen of iets dergelijks maar ik heb VattenFall geWhatsapped en ze geven aan dat alles gewoon OK is en dat Blijven Loont aan staat en ik gewoon na 3 termijnbetalingen de Bol.com bon zal krijgen.
Tot nu toe niks te klagen over Vattenfall... het was al een goeie actie en nu gaat er nog even 10% van de stroomprijs af ook wat ik niet had verwacht.
Lijkt mij ook ja. Een inductieplaat gebruikt per maand zo'n 15 kWh; laat dat €7.50 zijn. Dan heb je zonder ook maar 1 m3 aan gas te rekenen een inductieplaat van €300 al in 2 jaar terugverdiend. Je hebt trouwens al 1-pits inductieplaten vanaf €35 inclusief bezorging (Lidl).NTS schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:40:
[...]
Is het dan niet interessant om een goedkope elektrische (inductie) kookplaat te kopen? Die zijn er tegenwoordig al vanaf zo'n 300 euro en dan werkt het op een normale stekker dus zonder verbouwing van je meterkast. Je betaalt voor het hebben van een gas aansluiting 20 euro of meer per maand aan vaste kosten, dus zo'n kookplaat heb je heel snel terugverdiend.
Is het niet beter deze discussies in een ander topic te voeren?Martin7182 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:52:
[...]
Lijkt mij ook ja. Een inductieplaat gebruikt per maand zo'n 15 kWh; laat dat €7.50 zijn. Dan heb je zonder ook maar 1 m3 aan gas te rekenen een inductieplaat van €300 al in 2 jaar terugverdiend. Je hebt trouwens al 1-pits inductieplaten vanaf €35 inclusief bezorging (Lidl).
Ja het is niet heel veel dat staat vast! Maar goed, is toch snel verdiend!robbies schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:50:
10% van de kale! Stroomprijs wel te verstaan.
Logisch en begrijpelijk. Ondertussen zijn ze voor gas wel 50 cent/m3 goedkoper dan de concurrentie. Foute/afwijkende/ontwijkende tarieven op websites heb je wel meer; BE en jouw prijzensheet tonen nog steeds €1.78/m3 vanaf 1-jan. Dat klopt, maar vanaf 1-feb is het daadwerkelijke tarief €2.12.
Ik kan alleen afgaan op de info op de website. Als jij nadere info hebt dat het tarief voor nieuwe klanten vanaf nu niet is wat er op de website staat, dan hoor ik het graag icm de bron. Dan haal ik hem weg.Martin7182 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:09:
[...]
Logisch en begrijpelijk. Ondertussen zijn ze voor gas wel 50 cent/m3 goedkoper dan de concurrentie. Foute/afwijkende/ontwijkende tarieven op websites heb je wel meer; BE en jouw prijzensheet tonen nog steeds €1.78/m3 vanaf 1-jan. Dat klopt, maar vanaf 1-feb is het daadwerkelijke tarief €2.12.
Vind ik niet. Het is ook geen echte discussie maar meer wat argumentatie om over te stappen of af te stappen zo je wilt.robbies schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:57:
[...]
Is het niet beter deze discussies in een ander topic te voeren?
Nee. Toen ze aangaven dat ze geen modelcontract wilde bieden heb ik ze vervolgens gewezen op de regeltjes van ACM. Vervolgens niks meer gehoord.Cap schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:00:
[...]
Die MAIN offerte van @-Muncky- heb ik hier trouwens niet meer gezien, heb jij die nog gehad Muncky?
Géén modelcontract wilden bieden??? Het staat zelfs aangeboden op de site (weliswaar met poging te doen alsof ze het alleen in combinatie met zakelijk aanbieden, maar toch). Dit zijn toch geen praktijken?-Muncky- schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:17:
[...]
Nee. Toen ze aangaven dat ze geen modelcontract wilde bieden heb ik ze vervolgens gewezen op de regeltjes van ACM. Vervolgens niks meer gehoord.
MAIN weigert modelcontracten aan te bieden aan consumenten, Budget Energie ook.
Er moet nodig het een en ander aan de ACM gemeld worden.
Bedankt. Dat is een lastige; ik (en anderen) kregen op 12-jan een mail met nieuwe flextarieven per 1-feb. Mijn tarief gaat als het goed is pas in op 15-feb (ex Fenor). Maar in mijn BE-account kan ik dat niet controleren want mijn contract staat op inactief. De info van BE is tegenstrijdig. Ik hoop dat de BE-medewerker aan de telefoon wel de waarheid sprak.Cap schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:14:
[...]
Ik kan alleen afgaan op de info op de website. Als jij nadere info hebt dat het tarief voor nieuwe klanten vanaf nu niet is wat er op de website staat, dan hoor ik het graag icm de bron. Dan haal ik hem weg.
@Martin7182 een flex/variabel contract is niet noodzakelijkerwijs een modelcontract. Sterker nog, zowat alle leveranciers proberen hun eigen flexcontract te verkopen en het modelcontract zo diep mogelijk weg te moffelen op hun website, vaak ook niet gelinkt vanuit de hoofdpagina of het menu, alleen vindbaar met een externe zoekmachine.
Ik heb hem zolang op grijs gezet, ik hoop dat er meer duidelijkheid komt.
Ik werd dus netjes teruggebeld door dezelfde medewerker en dag later zat een aanbieding netjes in de mail.-Muncky- schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:17:
[...]
Nee. Toen ze aangaven dat ze geen modelcontract wilde bieden heb ik ze vervolgens gewezen op de regeltjes van ACM. Vervolgens niks meer gehoord.
Het was overigens wel zo dat ze me niet heel graag als klant wilde in eerste instantie. Er was aardig wat overredingskracht nodig om de medewerker aan het werkt te zetten voor me.
[ Voor 19% gewijzigd door tim_heijt op 03-02-2022 13:36 ]
Eneco maakt het ook vrij lastig, je moet ze bellen en dan een klantnummer invullen (die heb ik natuurlijk niet). Dus die schrikken klanten ook goed af van hun modelcontract.Cap schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:22:
MAIN weigert modelcontracten aan te bieden aan consumenten, Budget Energie ook.
Er moet nodig het een en ander aan de ACM gemeld worden.
Vorige week ook verlengd bij BE via de MM site, was voor mij denk ik een voldoende goed aanbod. Gaat ook in per 1 maart, de einddatum van mijn aflopende contract bij BE.
Gisteravond stond ineens een verkoper van Essent aan de deur, eigenlijk direct afgewimpeld. Alleen nu vraag ik me af wat zij nu überhaupt aan zouden willen bieden, iemand enig idee? Niet dat ik geïnteresseerd ben, maar vraag me af waarom ze nu via die weg klanten zouden werven.
Gisteravond stond ineens een verkoper van Essent aan de deur, eigenlijk direct afgewimpeld. Alleen nu vraag ik me af wat zij nu überhaupt aan zouden willen bieden, iemand enig idee? Niet dat ik geïnteresseerd ben, maar vraag me af waarom ze nu via die weg klanten zouden werven.
Had je beter aan die colporteur kunnen vragen dan aan ons.Tr4nnel schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:42:
Vorige week ook verlengd bij BE via de MM site, was voor mij denk ik een voldoende goed aanbod. Gaat ook in per 1 maart, de einddatum van mijn aflopende contract bij BE.
Ik heb gisteren een e-mailtje gestuurd naar Leaseplan Energy (gewoon een reply op de mail met mijn contract) dat ik wil annuleren. Vandaag twee mails gekregen. Een mail van de klantenservice dat ze bevestigen dat mijn contract is geannuleerd en mijn gegevens zijn verwijderd. De andere mail is ook een bevestiging met mijn annulering, maar dan zonder afzender van de klantenservice. Ik ga ervan uit dat de annulering is gelukt. Nu hopen dat zondergas goed gaat…Lord_Dain schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:13:
[...]
Ik heb vanochtend mijn LeaseplanEnergy ontbinding opgestuurd. Wat ik heb gedaan is het document (bijlage C op de website, ontbinding/herroeping) uitgeprint, ingevuld en gefotografeerd. Daarna de foto op de mail met een bondige tekst dat ik contract hierbij ontbind binnen de 14 dagen en of ze de ontbinding telefonisch of als reply op de mail willen bevestigen.
Hierbij kunnen ze er achteraf niet onderuit, je krijgt automatisch een ontvangst mail en dan heb je ook een foto van / op de datum van het ontbinden, mocht er achteraf discussie zijn.
Haha true. Ik lees in dit forum dat iemand op 31 januari nog iemand van Essent aan de telefoon heeft gehad en dat ze absoluut niet onder de 1,37 konden van zijn huidige contract. Dus kan het wel ongeveer inschatten;).robbies schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:44:
[...]
Had je beter aan die colporteur kunnen vragen dan aan ons.
O, is dat echt zo? Het wordt wel schimmig als een leverancier in z'n flexibele contract een (veel) hogere prijs hanteert dan in het modelcontract wat per definitie ook flexibel is, d.w.z. maandelijks opzegbaar.Cap schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:26:
@Martin7182 een flex/variabel contract is niet noodzakelijkerwijs een modelcontract. Sterker nog, zowat alle leveranciers proberen hun eigen flexcontract te verkopen en het modelcontract zo diep mogelijk weg te moffelen op hun website, vaak ook niet gelinkt vanuit de hoofdpagina of het menu, alleen vindbaar met een externe zoekmachine.
Ter info, net (rond 13:00) een e-mail verstuurd naar ZonderGas (ook een verkeerde geboortedatum - dag eerder dan opgegeven) en precies na 1 uur een reactie en netjes opgelost.
Prima service
Prima service
[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 03-02-2022 14:37 ]
Die contracten kun je dan toch niet meer krijgen, dus de info voegt weinig toe.Tr4nnel schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:42:
Vaak, niet altijd, hebben ze wel goede deals. Ze worden niet met lege handen de straat op gestuurd.
De hufters, wacht al 5 dagen op een reactie op 6 mails inmiddels 🤬EN-IS schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:36:
Ter info, net (rond 13:00) een e-mail verstuurd naar ZonderGas (ook een verkeerde geboortedatum - dag eerder dan opgegeven) en precies na 1 uur een reactie en netjes opgelost.
Prima service
Daarom hebben ze het zo druk, als iedereen zes mails stuurt over hetzelfde onderwerp...Tony023 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:48:
[...]
De hufters, wacht al 5 dagen op een reactie op 6 mails inmiddels 🤬
Oei, als ze het daar al druk van krijgen moeten ze maar nooit dit draadje gaan lezen..Plucky schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:58:
[...]
Daarom hebben ze het zo druk, als iedereen zes mails stuurt over hetzelfde onderwerp...
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik heb ze vorige week vrijdag gemaild. Net na 10 minuten werd m'n telefoontje afgebroken, met mijn tweede poging hang ik inmiddels 55 minuten in de wacht...Tony023 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:48:
[...]
De hufters, wacht al 5 dagen op een reactie op 6 mails inmiddels 🤬
Edit: Na een uur er weer uitgegooid.. Maar weer achteraan aangesloten. Schiet niet echt op zo
[ Voor 12% gewijzigd door endness op 03-02-2022 15:22 ]
Mail jij dan met:EN-IS schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:36:
Prima service
info@zondergas.eu
of met
zondergasenergie@energyzero.nl
?
Ik had van info@zondergas.eu ook snel antwoord, dat ze het zouden doorzetten.
Daarna naar zondergasenergy@energyzero.nl gemaild, maar daar dus nog geen antwoord.
En ik heb gemaild naar zondergasenergie@energyzero.nl (1 “Y” minder dan in jouw bericht) en ik heb na 1,5 uur al antwoord op mijn vraag of mijn contract eerder in kon gaan (antwoord: nee).Babel10 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Mail jij dan met:
info@zondergas.eu
of met
zondergasenergie@energyzero.nl
?
Ik had van info@zondergas.eu ook snel antwoord, dat ze het zouden doorzetten.
Daarna naar zondergasenergy@energyzero.nl gemaild, maar daar dus nog geen antwoord.
ik heb dit topic net gevonden en al heel wat pagina's zitten terug lezen, maar hoop dat iemand me kan helpen met de volgende vragen of wellicht verwijzen waar ik het ong kan vinden. Mijn situatie:
* Nieuw huis gekocht, sleutel overdracht 25-2.
* verbruik afgelopen jaren was enorm volgens huidige bewoner (5000kwh electra, 2900m3 gas)
* liggen zonnepanelen, teruglevering niet meegerekend nog
* dit zal naar beneden gaan met allerlei energiebesparende maatregelen die we gaan treffen, echter daadwerkelijk toekomstig verbruik is dus lastig in te schatten
* heb de Excel van @Cap gevonden: dank, die is echt top!!
Even los van de schrikbarende prijzen/kosten:
- ik zie in het topic ZonderGas veel genoemd worden, deze staat echter niet in de Excel. Wat maakt deze partij zo interessant? Gevonden bij 'dubbel tarief' tabblad. Snap nu waarom deze zo interessant is.
- ik twijfel tussen nu vast zetten of paar maandjes flex (tot zomer) in hoop dat t wat zakt om dan vast te zetten: hoe kijken jullie hier tegen aan/waarom zetten jullie nu met de hoge prijzen het voor 5 jaar vast (wat ik lees).
- ik zie bij sommige aanbieders bijv dit staan: 'Vroegste startdatum: 01-04-2022'. Hoe gaat dat als daarvoor nog geen contract is.
Excusez voor de newbie vragen.
* verbruik afgelopen jaren was enorm volgens huidige bewoner (5000kwh electra, 2900m3 gas)
* dit zal naar beneden gaan met allerlei energiebesparende maatregelen die we gaan treffen, echter daadwerkelijk toekomstig verbruik is dus lastig in te schatten
- ik zie in het topic ZonderGas veel genoemd worden, deze staat echter niet in de Excel. Wat maakt deze partij zo interessant? Gevonden bij 'dubbel tarief' tabblad. Snap nu waarom deze zo interessant is.
- ik twijfel tussen nu vast zetten of paar maandjes flex (tot zomer) in hoop dat t wat zakt om dan vast te zetten: hoe kijken jullie hier tegen aan/waarom zetten jullie nu met de hoge prijzen het voor 5 jaar vast (wat ik lees).
- ik zie bij sommige aanbieders bijv dit staan: 'Vroegste startdatum: 01-04-2022'. Hoe gaat dat als daarvoor nog geen contract is.
[ Voor 10% gewijzigd door PhrancK op 03-02-2022 16:05 ]
Check voor de aanbiedingen van ZonderGas op het tweede tabblad (VAST Dubbeltarief) van die Google spreadsheet, daar staan ze.PhrancK schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:48:
ik heb dit topic net gevonden en al heel wat pagina's zitten terug lezen, maar hoop dat iemand me kan helpen met de volgende vragen of wellicht verwijzen waar ik het ong kan vinden. Mijn situatie:
Ja dat is echt zo, een flexcontract is niet vanzelf een modelcontract. In tegendeel. Ga voor de grap eens zoeken naar de modelcontracten op de websites van de leveranciers, kijk eens hoe goed ze ze wegstoppen. Of helemaal onderin ergens in de footer of gewoon helemaal niet gelinkt bij de producten en alleen vindbaar via google.Martin7182 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:07:
[...]
O, is dat echt zo? Het wordt wel schimmig als een leverancier in z'n flexibele contract een (veel) hogere prijs hanteert dan in het modelcontract wat per definitie ook flexibel is, d.w.z. maandelijks opzegbaar.
Essent Flex grote letters, lachtende gezichten, duim omhoog, direct online afsluiten.
Essent modelcontract klein "we moeten" tekstje op een witte pagina, bellen. Geen idee hoe je zonder google op deze pagina komt, op de frontpage / producpagina zie ik niets over een modelcontract.
Greenchoice variabel direct online afsluiten vanaf de productpagina.
Greenchoice modelcontract... bellen, via een klein linkje helemaal onderin de footer.
Coolblue Flex direct online afsluiten vanaf de frontpage.
Cooblue modelcontract ...bellen / mailen, via een klein linkje helemaal onderin de footer.
Engie doet het op een nog bijzonderdere wijze. Bij de pagina over het modelcontract (wederom géén idee hoe je er komt zonder google) zeggen ze "Een modelcontract is een energiecontract dat iedere energieleverancier in Nederland wettelijk verplicht is om onder dezelfde voorwaarden aan te bieden. (...) De tarieven voor het modelcontract zouden ieder moment gewijzigd mogen worden. Dit is meestal dus niet het meest voordelige contract."
Goed verhaal!
Vervolgens scroll je dan he-le-maal naar onder en dan vind je zowaar een optie 'Bekijk de tarieven' voor het modelcontract. En wat blijkt dan, op de gelinkte pagina kan je zowaar het modelcontract ook afsluiten. Dat is een pre t.o.v. de andere leveranciers, maar wel dus zo diep mogelijk weggestopt incl een zoveel mogelijk afradende tekst.
Het moge duidelijk zijn: ze leveren liever flex/variabele contracten onder hun eigen voorwaarden dan onder de modelcontractvoorwaarden.
Dus veel plezier met het vinden van de modelcontracten op de site en het vergelijken van de tarieven en voorwaarden t.o.v. de flex contracten.
Ja, er is nog wat te winnen voor de ACM door de regels hoe ze modelcontracten aanbieden duidelijker en strikter te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 03-02-2022 16:30 ]
Ik heb een paar keer naar zondergasenergie@energyzero.nl gemaild en kreeg snel antwoord, als jij naar het mailadres met de 'y', ipv 'ie' bij zondergasenergie hebt gemaild, is dat waarschijnlijk de reden dat je op die mails geen antwoord kreeg.Babel10 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Bij Oxxio zijn het boeven....op 24 januari heb ik per mail de volgende tarieven gehad voor losvast.
:strip_exif()/f/image/UeeFqBy8bheYF4aiOBt9FBFx.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens staan er in de app hogere tarieven nu ik overgegaan ben op losvast, dit ter overbrugging naar MM BE.
:strip_exif()/f/image/zNOfbpMYXMlNi7CA1giawblh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oYJclWmzNytZXAG7y8mReGXL.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens dit via de chat aangegeven krijg je een heel wazig verhaal over dat er al vaste maandkosten mee gerekend zijn. Wat natuurlijk niet kan.
Morgen maar een bellen
:strip_exif()/f/image/UeeFqBy8bheYF4aiOBt9FBFx.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens staan er in de app hogere tarieven nu ik overgegaan ben op losvast, dit ter overbrugging naar MM BE.
:strip_exif()/f/image/zNOfbpMYXMlNi7CA1giawblh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oYJclWmzNytZXAG7y8mReGXL.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens dit via de chat aangegeven krijg je een heel wazig verhaal over dat er al vaste maandkosten mee gerekend zijn. Wat natuurlijk niet kan.
Morgen maar een bellen
De tarieven in de mail zijn de kale tarieven, hier moeten de belastingen nog bij. In de laatste screenshots zijn inclusief tarieven.Vooruit schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:34:
Bij Oxxio zijn het boeven....op 24 januari heb ik per mail de volgende tarieven gehad voor losvast.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Morgen maar een bellen
Zijn er hier mensen van wie het BudgetEnergie Mediamarkt tarief eerder dan 15-apr-2022 ingaat ?
Ik had de bevestiging dat het bij mij per 1-feb-2022 in zou gaan maar omdat vandebron mijn aansluiting had gekaapt zegt BudgetEnergie dat ze mij dat contract wel terug kunnen geven maar pas per 15-apr-2022.
Dan zou ik dus 2,5 maand variabel hebben. Precies de reden om voor het mediamarkt-aanbod te gaan mits het per 1-feb in zou gaan.
En nu draaien ze het (mede door de fout van van debron) terug. lekker dan
vandebron excuus email :
Bij deze wil ik je laten weten dat je elektriciteits- en/of gasaansluiting per ongeluk door ons is overgenomen. Wij regelen onderling met je oorspronkelijke energieleverancier dat de onterechte overname teruggedraaid wordt zodat jij hier niets voor hoeft te doen. Je hebt bij ons geen betalingsverplichting en al het verbruik zal bij jouw eigen leverancier afgerekend worden. Mocht je berichten van ons ontvangen over de overname dan kun je deze als niet verzonden beschouwen.
Ik had de bevestiging dat het bij mij per 1-feb-2022 in zou gaan maar omdat vandebron mijn aansluiting had gekaapt zegt BudgetEnergie dat ze mij dat contract wel terug kunnen geven maar pas per 15-apr-2022.
Dan zou ik dus 2,5 maand variabel hebben. Precies de reden om voor het mediamarkt-aanbod te gaan mits het per 1-feb in zou gaan.
vandebron excuus email :
Bij deze wil ik je laten weten dat je elektriciteits- en/of gasaansluiting per ongeluk door ons is overgenomen. Wij regelen onderling met je oorspronkelijke energieleverancier dat de onterechte overname teruggedraaid wordt zodat jij hier niets voor hoeft te doen. Je hebt bij ons geen betalingsverplichting en al het verbruik zal bij jouw eigen leverancier afgerekend worden. Mocht je berichten van ons ontvangen over de overname dan kun je deze als niet verzonden beschouwen.
Waarom ga je niet naar zondergas.nl?kevertje1977 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:48:
Zijn er hier mensen van wie het BudgetEnergie Mediamarkt tarief eerder dan 15-apr-2022 ingaat ?
vandebron excuus email :
Ze gaan het alsnog regelen , krijg net een belletje.
Dus zodra vdbron de aansluiting teruggeeft krijg ik met terugwerkende kracht per 1-feb-2022 het mediamarkt contract.
Nee klopt, ik heb hem naar hetzelfde als jouw gestuurd (zondergasenergie@energyzero.nl), kreeg wel de automatische mail terug ( binnen 7 dagen bericht ), maar dus nog geen antwoord.R0181 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:30:
[...]
Ik heb een paar keer naar zondergasenergie@energyzero.nl gemaild en kreeg snel antwoord, als jij naar het mailadres met de 'y', ipv 'ie' bij zondergasenergie hebt gemaild, is dat waarschijnlijk de reden dat je op die mails geen antwoord kreeg.
Mail gasrobbies schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:47:
[...]
De tarieven in de mail zijn de kale tarieven, hier moeten de belastingen nog bij. In de laatste screenshots zijn inclusief tarieven.
Kaal tarief 1,05101
energie belasting 0,4395
ODE 0,10467
Totaal incl 1,59518
Gas App
1,72006
Elektra is dal goedkoper in de app.
Kaal tarief 0,2392
energie belasting 0,04452
ODE 0,03691
totaal 0,32063
Dal App 0,29193
Normaal
Kaal tarief 0,28395
energie belasting 0,04452
ODE 0,03691
totaal 0,36538
Normaal App 0,36767
Verder zijn er toch geen andere belastingen die in het tarief meegerekend worden?
Zat hier bij Fenor en dus nu bij de veel te dure Budget Energie
. Ben nu aan het kijken welke aanbieder het beste is voor mij.
Verbruik hier z'n 3200 kwh per maand momenteel dus die hogere energie prijzen tikken hard aan. Als ik de excelsheet bekijk is Zondergas 5 jaar dus het goedkoopst. En die opzeg boete heb ik in 1 maand al terugverdiend mocht ik ooit weer willen wisselen
Andere optie die ik hier las is één van de flex contracten bij via de partners van energyzero. Omdat ik ook crypto mine zijn die flex tarieven buiten de piek uren erg interessant. Maar die halen het nog niet bij die 5 jaar vast van zondergas als ik het zo bestudeer. En je loopt het risico met de Russen op sterke stijgingen nog.
Verbruik hier z'n 3200 kwh per maand momenteel dus die hogere energie prijzen tikken hard aan. Als ik de excelsheet bekijk is Zondergas 5 jaar dus het goedkoopst. En die opzeg boete heb ik in 1 maand al terugverdiend mocht ik ooit weer willen wisselen
Andere optie die ik hier las is één van de flex contracten bij via de partners van energyzero. Omdat ik ook crypto mine zijn die flex tarieven buiten de piek uren erg interessant. Maar die halen het nog niet bij die 5 jaar vast van zondergas als ik het zo bestudeer. En je loopt het risico met de Russen op sterke stijgingen nog.
Zeker weten? Dat is mijn jaarverbruik.Rutger Mulder schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:08:
Zat hier bij Fenor en dus nu bij de veel te dure Budget Energie. Ben nu aan het kijken welke aanbieder het beste is voor mij.
Verbruik hier z'n 3200 kwh per maand momenteel dus die hogere energie prijzen tikken hard aan.
Uit nieuwsgierigheid, hoe kom je aan een verbruik van 3200 kwh per maand?Rutger Mulder schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:08:
Zat hier bij Fenor en dus nu bij de veel te dure Budget Energie. Ben nu aan het kijken welke aanbieder het beste is voor mij.
Edit: Ik heb niet goed gelezen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4