darkdesign schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:23:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, hoe kom je aan een verbruik van 3200 kwh per maand?
staan 21 GPU's te draaien hier met een verbruik van ~3.5kwhdarkdesign schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:23:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, hoe kom je aan een verbruik van 3200 kwh per maand?
Edit: Ik heb niet goed gelezen.
Ik krijg net een aanbod van VEH/BudgetEnergie.
1 jaars contract.
Kale leveringsprijzen:
Dal 0,26265
Normaal 0.30105
Gas:0.94344
Vaste kosten 54 euro per product per jaar
Bonus 30 Euro per product per jaar
Voor mij veel te hoog, maar wellicht voor anderen wel de moeite.
1 jaars contract.
Kale leveringsprijzen:
Dal 0,26265
Normaal 0.30105
Gas:0.94344
Vaste kosten 54 euro per product per jaar
Bonus 30 Euro per product per jaar
Voor mij veel te hoog, maar wellicht voor anderen wel de moeite.
offtopic:Anoniem: 1271350 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:34:
[...]
plantjes. Kan me niet voorstellen dat 3200kwh voor een gezin is. elektrische auto en elektrisch verwarmen dan lijkt het me nog extreem hoog.. Modaal salaris aan elektriciteitskosten.
oohh hij is die buurman
https://www.ed.nl/eindhov...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Ik had me twee weken geleden aangemeld voor 3 jaar Leaseplan Energie. Helaas was dat vlak voordat Leaseplan Energie door z'n hoeven ging en er "iets fout is gegaan" met het verwerken van mijn aanvraag. Geen probleem, want Zondergas kwam net om de hoek kijken met hun mooie 5-jaar aanbod. Dus heb ik me daar aangemeld.
Voor de volledige zekerheid heb ik Leaseplan (@energyzero.nl) gemaild dat ik niet met hen verder ga.
Zojuist krijg ik bericht van Zondergas (@energyzero.nl) dat ze mijn mail hebben ontvangen en mijn aanvraag geannuleerd is.
!
Voor de volledige zekerheid heb ik Leaseplan (@energyzero.nl) gemaild dat ik niet met hen verder ga.
Zojuist krijg ik bericht van Zondergas (@energyzero.nl) dat ze mijn mail hebben ontvangen en mijn aanvraag geannuleerd is.

Dat verbruik ik in een jaar niet eens!Rutger Mulder schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:41:
[...]
staan 21 GPU's te draaien hier met een verbruik van ~3.5kwh
Nee, geen andere belastingen. Misschien maakt de btw het verschil?Vooruit schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:07:
[...]
Mail gas
Kaal tarief 1,05101
energie belasting 0,4395
ODE 0,10467
Totaal incl 1,59518
Gas App
1,72006
Elektra is dal goedkoper in de app.
Kaal tarief 0,2392
energie belasting 0,04452
ODE 0,03691
totaal 0,32063
Dal App 0,29193
Normaal
Kaal tarief 0,28395
energie belasting 0,04452
ODE 0,03691
totaal 0,36538
Normaal App 0,36767
Verder zijn er toch geen andere belastingen die in het tarief meegerekend worden?
Leasplan heeft ondertussen het bericht op de website over de 'overbelaste servers' aangepast. Alsof ze helemaal opnieuw beginnen. 
/f/image/MT3oCEuLCfMUgCmssqXBP2eR.png?f=fotoalbum_large)
HVE Energie heeft nog steeds op de website (https://www.hve-nl.com/energielevering/) staan dat ze wegens de vele aanvragen geen klanten kunnen aannemen. Pak je echter de directe (EnergyZero) link (https://energie.hve-nl.com/klant) dan kom je nog steeds bij het afsluiten van de contracten, flex of 1jr / 2jr vast:
/f/image/MT3oCEuLCfMUgCmssqXBP2eR.png?f=fotoalbum_large)
HVE Energie heeft nog steeds op de website (https://www.hve-nl.com/energielevering/) staan dat ze wegens de vele aanvragen geen klanten kunnen aannemen. Pak je echter de directe (EnergyZero) link (https://energie.hve-nl.com/klant) dan kom je nog steeds bij het afsluiten van de contracten, flex of 1jr / 2jr vast:
/f/image/cflQtQHCiITsX2WrcbpTyAGV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 03-02-2022 18:30 ]
Dus je stuurt een mail aan Leaseplan en krijgt bericht terug van Zondergas? Vergist met de mailadressen? Hebben volgens mij hetzelfde domein.Drogo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:06:
Ik had me twee weken geleden aangemeld voor 3 jaar Leaseplan Energie. Helaas was dat vlak voordat Leaseplan Energie door z'n hoeven ging en er "iets fout is gegaan" met het verwerken van mijn aanvraag. Geen probleem, want Zondergas kwam net om de hoek kijken met hun mooie 5-jaar aanbod. Dus heb ik me daar aangemeld.
!
Had ik bij moeten zetten, niet aan gedacht. Het is niet de INFO mail maar de zondergas@... mail adres.Babel10 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:18:
[...]
Mail jij dan met:
info@zondergas.eu
of met
zondergasenergie@energyzero.nl
?
Ik had van info@zondergas.eu ook snel antwoord, dat ze het zouden doorzetten.
Daarna naar zondergasenergy@energyzero.nl gemaild, maar daar dus nog geen antwoord.
Niet omdat je overstapt met stroom want dan zou ik hetzelfde moeten hebben. Hier werkt het naar behoren.Newbie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:35:
[Afbeelding]
Al 2 dagen deze melding bij Budget Energie..
Te maken met het datalek of zou dit komen omdat ik overstap met stroom?
Cache al eens geleegd of op een ander device getest?
Maar niet echt voordelig.Cap schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:24:
Leasplan heeft ondertussen het bericht op de website over de 'overbelaste servers' aangepast. Alsof ze helemaal opnieuw beginnen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee op ieder device dezelfde melding…Plucky schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:44:
[...]
Niet omdat je overstapt met stroom want dan zou ik hetzelfde moeten hebben. Hier werkt het naar behoren.
Cache al eens geleegd of op een ander device getest?
Ik stap over naar NLE misschien gaat het daar mis 🙈
@drogo ik zou idd eerst nakijken of je het wel echt goed gedaan hebt, dus niet per ongeluk naar zondergas gemaidl hebt. als je dat zeker weet:
- maak een screenshot van je anyleringsmail naar leaseplan
- stuur die naar zondergas(ook naar hun info@zondergas.eu want mogeljik wil zondergas zelf ook niet dat zo`n fout op hun nam komt) en zeg dat je dat contract niet wilde annuleren en het terug wil tegen de tariven waarvoor je het afsloot dus niet tegen de tarieven van deze week. ik neem aan dat ze het oplossen.
- maak een screenshot van je anyleringsmail naar leaseplan
- stuur die naar zondergas(ook naar hun info@zondergas.eu want mogeljik wil zondergas zelf ook niet dat zo`n fout op hun nam komt) en zeg dat je dat contract niet wilde annuleren en het terug wil tegen de tariven waarvoor je het afsloot dus niet tegen de tarieven van deze week. ik neem aan dat ze het oplossen.
Inmiddels van een andere oxxio chat dame bevestiging gekregen dat de tarieven in mail geldenrobbies schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:22:
[...]
Nee, geen andere belastingen. Misschien maakt de btw het verschil?
Dus 1,59 / 0,32 / 0,36. En erg hoge vaste leveringskosten. Toch wel boeven.Vooruit schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:18:
[...]
Inmiddels van een andere oxxio chat dame bevestiging gekregen dat de tarieven in mail gelden
Alleen was dat niet zo. Even nagekeken, 5 mails gestuurd waarvan eentje achteraf gezien niet was verzonden. De eerste mail op donderdag ging over een foutief e-mail adres bij aanmelden waardoor ik niet kan inloggen en ook geen gegevens kan aanpassen. Op maandag heb ik gevraagd of het voorschot kon worden aangepast omdat deze relatief te hoog stond ingestoken, lijkt me niet onverstandig bij deze partij. Op dinsdag heb ik gevraagd of ze automatische incasso willen activeren aangezien ik geen mails en dus ook geen facturen ontvang en er blijkbaar ook vooraf een iDeal betaling moet worden gedaan. Vanochtend (na 7 dagen) heb ik een reminder gestuurd. Lijken me op zich wel redelijk terechte verzoeken, mede omdat ze zelf niet gewoon even dat mail adres aanpassen en de telefoon al een week niet beantwoorden.Plucky schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:58:
[...]
Daarom hebben ze het zo druk, als iedereen zes mails stuurt over hetzelfde onderwerp...
In de afgelopen 25 jaar nog nooit een andere energie leverancier hoeven bellen of mailen dus verwacht ook niet dat iedere klant in contact treedt met het bedrijf. Blijkbaar heeft de stagiair al zijn handen vol met alle aanmeldingen en annuleringen.
Maar goed, ik heb het gemeld en heb gelukkig wel het contract kunnen downloaden toen ik nog in de omgeving zat dus we gaan wel merken wat er gebeurt op de dag van beoogde aansluiting
Yep ff 2 maanden uitzitten dan naar 1,282 / 0,264 / 0,298robbies schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:53:
[...]
Dus 1,59 / 0,32 / 0,36. En erg hoge vaste leveringskosten. Toch wel boeven.
Dank voor je uitgebreide post. Ik mis alleen nog de vergelijkingCap schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:16:
[...]
Dus veel plezier met het vinden van de modelcontracten op de site en het vergelijken van de tarieven en voorwaarden t.o.v. de flex contracten.
Edit voor de prijzen:
Essent: onbekend
Coolblue: stroom €0,42 (alle varianten), gas €1,82 en vaste leveringskosten per product €6,49
Greenchoice: enkel €0,46, gas €2,05 en vaste leveringskosten per product €6,33 (stroom normaal €0,51 en dal €0,41)
Engie: enkeltarief €0,46, gas €1,92 en vaste leveringskosten per product €6,67.
[ Voor 36% gewijzigd door PLAE op 03-02-2022 20:38 ]
Waarom heb je niet gekozen voor zondergas.nu? 5 jaar vast 1,16 / 0,22 / 0,27 ?Vooruit schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:56:
[...]
Yep ff 2 maanden uitzitten dan naar 1,282 / 0,264 / 0,298
Ik kreeg tot mijn verbazing binnen een aantal uur reactie. Mijn hele login is ook weg van de site dus het lijkt prima gelukt te zijn. Hier ook iemand die hoopt dat Zondergas haar zaakjes op orde heeft.pipo01 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:49:
[...]
Ik heb gisteren een e-mailtje gestuurd naar Leaseplan Energy (gewoon een reply op de mail met mijn contract) dat ik wil annuleren. Vandaag twee mails gekregen. Een mail van de klantenservice dat ze bevestigen dat mijn contract is geannuleerd en mijn gegevens zijn verwijderd. De andere mail is ook een bevestiging met mijn annulering, maar dan zonder afzender van de klantenservice. Ik ga ervan uit dat de annulering is gelukt. Nu hopen dat zondergas goed gaat…
Omdat deze een maand geleden toen ik MM BE afsloot nog niet bekend was.robbies schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:01:
[...]
Waarom heb je niet gekozen voor zondergas.nu? 5 jaar vast 1,16 / 0,22 / 0,27 ?
Hetzelfde als overal: https://zondergasenergie....es-met-een-contractbreuk-Smeldor schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:01:
Ik kon het zo snel niet vinden maar wat is de boete bij Zondergas indien je eerder wil overstappen?
Morgen loopt m'n energiecontract af bij BE. Ik zag dat het verlengingsvoorstel nu gunstiger was qua gasprijs: €1,60 per m3.
M'n verbruik is 350m3 per jaar. Het oude voorstel stond op een gegeven moment op €1,88 voor 1 jaar.
Blijft het verlengingsvoorstel nu staan of is deze morgen verkopen omdat mijn contact dan ook verlopen is?
M'n verbruik is 350m3 per jaar. Het oude voorstel stond op een gegeven moment op €1,88 voor 1 jaar.
Blijft het verlengingsvoorstel nu staan of is deze morgen verkopen omdat mijn contact dan ook verlopen is?
Update van de model- en flexcontracten in het prijzenoverzicht.
Nieuw opgenomen: Coolblue Model, Engie Flexibel, Greenchoice Variabel
Gedaalde tarieven: Energiedirect Flexibel, Essent Flexibel, vdBron Model, Engie model
Let op: niet elk contract heeft normaal/daltarieven.
Nieuw opgenomen: Coolblue Model, Engie Flexibel, Greenchoice Variabel
Gedaalde tarieven: Energiedirect Flexibel, Essent Flexibel, vdBron Model, Engie model
Let op: niet elk contract heeft normaal/daltarieven.
Ik heb het idee dat de beide labels in elkaar vervlochten zitten. Nadat ik mijn contractannulering van leaseplan Energy had gekregen wou ik inloggen op de website om dat te controleren. Helaas moest ik een nieuw wachtwoord aanvragen, maar als ik dat doe, dan krijg ik een mail van zondergas dat ik een nieuw wachtwoord kan aanmaken (???). Wellicht komt dat omdat ik op zondergas en leaseplan energy hetzelfde e-mailadres gebruik, maar ik vind het erg vreemd dat als ik een nieuw wachtwoord aanvraag bij leaseplan energy, ik een email van zondergas hierover krijg. Gelukkig ben ik niet de enige die zijn contract heb geannuleerd, dus ik ga er maar van uit dat het goed is gegaan en mijn account daadwerkelijk bij leaseplan is verwijderd (voor de zekerheid nog ingelogd bij zondergas en daar staat alles nog)Drogo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:06:
!
Zoals al vaker gezegd, de onderliggende software / persoonlijke omgeving / tariefstructuur oftewel automatisering is bij allemaal EnergyZero, dus het zou best kunnen.pipo01 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:33:
[...]
Ik heb het idee dat de beide labels in elkaar vervlochten zitten. Nadat ik mijn contractannulering van leaseplan Energy had gekregen wou ik inloggen op de website om dat te controleren. Helaas moest ik een nieuw wachtwoord aanvragen, maar als ik dat doe, dan krijg ik een mail van zondergas dat ik een nieuw wachtwoord kan aanmaken (???). Wellicht komt dat omdat ik op zondergas en leaseplan energy hetzelfde e-mailadres gebruik, maar ik vind het erg vreemd dat als ik een nieuw wachtwoord aanvraag bij leaseplan energy, ik een email van zondergas hierover krijg. Gelukkig ben ik niet de enige die zijn contract heb geannuleerd, dus ik ga er maar van uit dat het goed is gegaan en mijn account daadwerkelijk bij leaseplan is verwijderd (voor de zekerheid nog ingelogd bij zondergas en daar staat alles nog)
Het blijft staan zoals dat nu is. Je kan elk moment op het aanbod in.Binnetie schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:21:
Morgen loopt m'n energiecontract af bij BE. Ik zag dat het verlengingsvoorstel nu gunstiger was qua gasprijs: €1,60 per m3.
Blijft het verlengingsvoorstel nu staan of is deze morgen verlopen omdat mijn contact dan ook verlopen is?
Ik heb een offerte aangevraagd bij Gulf Gas en Power.
Je wordt doorverwezen naar Fluent Energy, volgens krijg ik een voorstel van Fluent met de volgende tekst:
Middels ondertekening van dit formulier geeft u een volmacht aan Premium Service Desk tot het afsluiten van een nieuwe leveringsovereenkomst voor elektriciteit en gas bij een door Premium Service Desk geselecteerde energieleverancier conform bovenstaande afspraken.
Oftewel zij gaan voor mij de inkoop verzorgen, zonder dat ik van te voren weet bij wie, maar ze bepalen al wel een prijs voor mij.
Rare gang van zaken....
Je wordt doorverwezen naar Fluent Energy, volgens krijg ik een voorstel van Fluent met de volgende tekst:
Middels ondertekening van dit formulier geeft u een volmacht aan Premium Service Desk tot het afsluiten van een nieuwe leveringsovereenkomst voor elektriciteit en gas bij een door Premium Service Desk geselecteerde energieleverancier conform bovenstaande afspraken.
Oftewel zij gaan voor mij de inkoop verzorgen, zonder dat ik van te voren weet bij wie, maar ze bepalen al wel een prijs voor mij.
Rare gang van zaken....
Precies hetzelfde hier gebeurt, alleen dan met Leasplan in combinatie met HVE.Drogo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:06:
!
Daarom -> altijd het officiële ontbidingingsdocument invullen én je contractnummer vermelden!belly89 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:26:
[...]
Precies hetzelfde hier gebeurt, alleen dan met Leasplan in combinatie met HVE.Vind ik toch wel erg slecht. Heb direct een mailtje teruggestuurd dat ik verwacht dat ze hun contract naleven maar geen idee hoe dit gaat verlopen. Baal hier sterk van!
Contractnummer is namelijk uniek voor elk contract, je NAW gegevens, niet!
Een mail naar een shared mailbox waarop ze vervolgens via een tool op jouw naam of adres gaan zoeken in dezelfde database is vragen om problemen.
Goed leermoment voor de volgende keerLord_Dain schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:46:
[...]
Daarom -> altijd het officiële ontbidingingsdocument invullen én je contractnummer vermelden!
Contractnummer is namelijk uniek voor elk contract, je NAW gegevens, niet!
Een mail naar een shared mailbox waarop ze vervolgens via een tool op jouw naam of adres gaan zoeken in dezelfde database is vragen om problemen.
Misschien gaat nu het verkeerde contract lopen dat kan nu zomaat.belly89 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:49:
[...]
Goed leermoment voor de volgende keerNu maar even afwachten waar ze mee gaan komen!
Of beide geannuleerd en heb je helaas pech.
Lijkt me een fout aan hun kant, dus dat moeten ze maar herstellen lijkt me! Daar ga ik nu in ieder geval vanuit.Roos79 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:17:
[...]
Misschien gaat nu het verkeerde contract lopen dat kan nu zomaat.
Of beide geannuleerd en heb je helaas pech.
Ze hebben mij gebeld van Leaseplan energy en toen gaven ze aan dat ze de aanvraag gingen annuleren. Ik heb dit niet met HVE besproken. Heb het nummer waarmee gebeld werd door Leaseplan gisteren nog teruggebeld voor de zekerheid en was echt van Leaseplan.
Net HVE gebeld en de persoon kon mij niet verder helpen maar wel terugbelverzoek met spoed achtergelaten. Ben benieuwd...
@Cap Super wat je doet voor ons tweakers!Cap schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 22:29:
Update van de model- en flexcontracten in het prijzenoverzicht.
Hoe is de berekening van Shell 3 jr vast met welkomstbonus, word de bonus uitgesmeerd over 3 jaar of enkel het 1e jaar? Als ik in de spreadsheet kijk is het enkel over het 1e jaar.
Dat is niet helemaal eerlijk vergelijken denk ik.
Als je Engie 1 jaar hebt, dan kun je over een jaar overstappen, en heb je de bonus. Als de prijzen flink gaan veranderen dan wil je waarschijnlijk geen 3 jaar Shell tegen deze tarieven.
Daarbij is jaar 2 en 3 bij Shell dus flink duurder. (door geen bonus verrekening)
Ik heb even in mijn download spreadsheet bij de langere looptijden, de bonus verdeelt over de jaren.
Dan blijkt Shell 1 jaar vast interessanter als 3 jaar. Tenminste voor dit moment, wat de toekomst doet weet niemand.
Misschien een mooie uitbreiding, om op de sheet een kolom toe te voegen met looptijd, en dat in de berekening van de bonus mee te nemen.
Ik zit met een vraag. In november naar powerpeers (modelcontract) en gas was toen €0,83. Mij staat bij dat het naar €1,36 zou gaan per 1 januari. Maar ik krijg dat tarief nergens gevonden op de website.
Het zou bij mijn verbruik moeten staan maar daar staat geen enkel tarief vermeld.
En op de website zie ik veel hogere tarieven staan. Hoe kom ik er nu achter wat ik betaal?
Klantenservice is trouwens voortaan alleen nog maar open van ma t/m donderdag van 8 tot 13. Dat lijkt wel een gemeentehuis.
Het zou bij mijn verbruik moeten staan maar daar staat geen enkel tarief vermeld.
En op de website zie ik veel hogere tarieven staan. Hoe kom ik er nu achter wat ik betaal?
Klantenservice is trouwens voortaan alleen nog maar open van ma t/m donderdag van 8 tot 13. Dat lijkt wel een gemeentehuis.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Helemaal niet gek, heb intussen de vaste contracten in de sheet aangepast.DjAntoon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:42:
[...]
@Cap Super wat je doet voor ons tweakers!
Hoe is de berekening van Shell 3 jr vast met welkomstbonus, word de bonus uitgesmeerd over 3 jaar of enkel het 1e jaar? Als ik in de spreadsheet kijk is het enkel over het 1e jaar.
Dat is niet helemaal eerlijk vergelijken denk ik.
Als je Engie 1 jaar hebt, dan kun je over een jaar overstappen, en heb je de bonus. Als de prijzen flink gaan veranderen dan wil je waarschijnlijk geen 3 jaar Shell tegen deze tarieven.
Daarbij is jaar 2 en 3 bij Shell dus flink duurder. (door geen bonus verrekening)
Ik heb even in mijn download spreadsheet bij de langere looptijden, de bonus verdeelt over de jaren.
Dan blijkt Shell 1 jaar vast interessanter als 3 jaar. Tenminste voor dit moment, wat de toekomst doet weet niemand.
Misschien een mooie uitbreiding, om op de sheet een kolom toe te voegen met looptijd, en dat in de berekening van de bonus mee te nemen.
Geeft dus een verschil in sortering in sommige gevallen maar wel een reëler beeld van de kosten gedurende de looptijd van het contract. Thanks!
Klopt, als je variabel bent vanuit een eerder modelcontract is het 1,36 en nieuwe klanten 1,58 per januariicecreamfarmer schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:07:
Ik zit met een vraag. In november naar powerpeers (modelcontract) en gas was toen €0,83. Mij staat bij dat het naar €1,36 zou gaan per 1 januari. Maar ik krijg dat tarief nergens gevonden op de website.
:strip_exif()/f/image/FuRxVyXoWRT67JMJNxkFrtfj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps Zondergas heeft alle gegevens vandaag aangepast en toegestuurd dus eindelijk officieel en correct klant

Ik zie dat het modelcontract van vdBron op zich wel interessant is maar weet iemand of de prijzen ook gebaseerd zijn op februari? Ik zit nu bij Budget en heb navraag gedaan naar het modelcontract op hun website. Via de chat weet men mij te vertellen dat de prijzen op 2-2 zijn aangepast en ik daar een stuk meer betaal dan op het modelcontract staat.
Ik heb overigens nog geen modelcontract maar een variabel (automatisch na verlopen van contract) Wellicht dat dit dan nog uitmaakt? Of zou ik dan de tarieven moeten krijgen van het modelcontract?
Dan zou het verschil met variabel zijn dat het per maand opzegbaar is (model)? Wel gek dat het modelcontract dan "goedkoper" is dan het variabel contract, welke nu voor mij dus voor onbepaalde tijd is.
Ik heb overigens nog geen modelcontract maar een variabel (automatisch na verlopen van contract) Wellicht dat dit dan nog uitmaakt? Of zou ik dan de tarieven moeten krijgen van het modelcontract?
Dan zou het verschil met variabel zijn dat het per maand opzegbaar is (model)? Wel gek dat het modelcontract dan "goedkoper" is dan het variabel contract, welke nu voor mij dus voor onbepaalde tijd is.
[ Voor 15% gewijzigd door Tribunus op 04-02-2022 10:35 ]
Bij Shell is er fout ingeslopen toen ik die toevoegde. Er staat bij welkomstbonus namelijk "jr" dus in die bonus is al rekening gehouden met het de periode. Nu voegen we een extra kolom toe met een periode maar dan moet die jr wel weg bij welkomstbonus. Bij Mediamarkt had ik het in principe al gedaan want dat is 300 op 3 jaar en er stond 100 bij de bonus. Maar inderdaad bij Shell moet het ook.Plucky schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:12:
[...]
Helemaal niet gek, heb intussen de vaste contracten in de sheet aangepast.
Geeft dus een verschil in sortering in sommige gevallen maar wel een reëler beeld van de kosten gedurende de looptijd van het contract. Thanks!
Mediamarkt moet nu weer gecorrigeerd worden, want die is nu overgecompenseerd met 100 euro / 36 maanden * 12 maanden.
Kunnen we trouwens niet beter gewoon de looptijd in jaren doen ipv maanden? Het is toch altijd in hele jaren en nu zijn we door een veelvoud van 12 aan het delen en weer met 12 aan het vermenigvuldigen.
Edit: voorlopig maar even bij het oude gehouden. Dus kolommen weg en Shell bonus door aantal jaren gedeeld.
Dat is correct, foutje in het invullen van de sheet. Welkomstbonus in de sheet is per jaar dus ik zou dat verrekend moeten hebben.DjAntoon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:42:
[...]
@Cap Super wat je doet voor ons tweakers!
Klopt maar het is sowieso moeilijk onderscheid te maken tussen de verschillende opties.Dat is niet helemaal eerlijk vergelijken denk ik.
- eigenlijk kan je lage tarieven niet vergelijken met een welkomstbonus, want de bonus krijg je pas aan het eind, als je het contract überhaupt al uitzit.
- 1 jaar looptijd contract keert al na 1 jr uit, 2 jaar na 2 jr, etc
- Mediamarkt heeft een afwijkende constructie, 3 jaar looptijd maar keert eens per jaar uit.
Dus in die zin geeft totaliseren sowieso een vertekend beeld omdat het moment van kosten maken / terug ontvangen, en de voorwaarden waaronder, verschillen.
Het enige echt zuivere is de bonus niet meerekenen in de berekening van het effectieve jaarbedrag / maandbedrag en apart vermelden. Maar dat vertekent dan ook weer bij het vergelijken van de jaarbedragen omdat de bonus uiteindelijk toch meetelt... het blijft lastig.
Voorlopig houd ik het dus toch maar op jaartotalen waarbij het evenredige deel welkomstbonus is meegenomen, onder voorwaarde dat je het contract uitdient. Ik zal in ieder geval een notitie toevoegen bij het jaar-/maandbedrag die de welkomstbonus verrekening verduidelijkt.
Dat is correct. Ik neig voor de sheet toch naar niet weer een extra kolom toevoegen (onoverzichtelijk) maar de welkomstbonus jr aan te houden zoals het label van de kolom aangeeft. Shell was dus een slippertje.Ik heb even in mijn download spreadsheet bij de langere looptijden, de bonus verdeelt over de jaren.
[ Voor 72% gewijzigd door Cap op 04-02-2022 12:24 ]
Twijfels alom hier.
Contract loopt begin maart af en verbruik ligt nu op 2700 kWh elektra en 2100 m3 gas. Voorschot dat we nu betalen is €140,00 p/m.
Huidige leverancier heeft aanbod voor 1 jaar vast €0,38 / €0,30 elektra en €1,60 gas. Stroom is geen issue want wij hebben 500 kWh overschot met zonnepanelen.
Nu was ik net te laat met de zondergas actie voor gas €1,06, maar mogelijk is dit nog steeds aantrekkelijk. Wat wel puntje is dat recent extra isolatie is aangebracht en ketel/verwarming is aangepast. Verbruik gas is afgelopen maanden met 30% gedaald. Wat zou betekenen dat wij rond de 1500 m3 uitkomen per jaar.
Nu heb ik even gekeken en gasverbruik vanaf maart t/m augustus is maar 400 m3 vorig jaar. Maar met isolatie en tweaken zou dit al 30% lager zijn. Afhankelijk van de kou natuurlijk.
Het lastige is dus of je nu moet wachten tot lagere prijzen (glazen bol, als deze komen) of toch voor 5 jaar zondergas kiezen en stuk minder betalen in de maand.
Ik twijfel dus heel erg of ik nu moet overstappen of even moet wachten. De opzegboete is €250,00 en verschil met de stijging gasprijs nu is €280,00 op basis van het te verwachten verbruik t/m augustus.
Bij zondergas zou maandtarief nu op €125,09 uitkomen en bij huidige leverancier zou dit op €203,28 uitkomen.
Dus overstappen loont zeker de moeite alleen als de gasprijzen dalen dan moet je wellicht weer overstappen en de boete voor lief nemen.
Kun je overigens bij Zondergas gewoon begindatum kiezen?
Contract loopt begin maart af en verbruik ligt nu op 2700 kWh elektra en 2100 m3 gas. Voorschot dat we nu betalen is €140,00 p/m.
Huidige leverancier heeft aanbod voor 1 jaar vast €0,38 / €0,30 elektra en €1,60 gas. Stroom is geen issue want wij hebben 500 kWh overschot met zonnepanelen.
Nu was ik net te laat met de zondergas actie voor gas €1,06, maar mogelijk is dit nog steeds aantrekkelijk. Wat wel puntje is dat recent extra isolatie is aangebracht en ketel/verwarming is aangepast. Verbruik gas is afgelopen maanden met 30% gedaald. Wat zou betekenen dat wij rond de 1500 m3 uitkomen per jaar.
Nu heb ik even gekeken en gasverbruik vanaf maart t/m augustus is maar 400 m3 vorig jaar. Maar met isolatie en tweaken zou dit al 30% lager zijn. Afhankelijk van de kou natuurlijk.
Het lastige is dus of je nu moet wachten tot lagere prijzen (glazen bol, als deze komen) of toch voor 5 jaar zondergas kiezen en stuk minder betalen in de maand.
Ik twijfel dus heel erg of ik nu moet overstappen of even moet wachten. De opzegboete is €250,00 en verschil met de stijging gasprijs nu is €280,00 op basis van het te verwachten verbruik t/m augustus.
Bij zondergas zou maandtarief nu op €125,09 uitkomen en bij huidige leverancier zou dit op €203,28 uitkomen.
Dus overstappen loont zeker de moeite alleen als de gasprijzen dalen dan moet je wellicht weer overstappen en de boete voor lief nemen.
MediaMarkt Budget Energie is voor 3 jaar. Met 100 euro korting per jaar.
Als je er tussentijds - tegen boete uiteraard - uitstapt maar er langer dan 1 of 2 jaar hebt gezeten, moet je dan de korting die je al hebt gehad (100 of 200 euro) terugbetalen?
Als je er tussentijds - tegen boete uiteraard - uitstapt maar er langer dan 1 of 2 jaar hebt gezeten, moet je dan de korting die je al hebt gehad (100 of 200 euro) terugbetalen?
Die vraag heb ik hier zelf en anderen ook gesteld, en je geeft zelf eigenlijk het antwoord al.Highfive95 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:52:
Twijfels alom hier.
Het loont om het nu vast te zetten (peace of mind is een van de redenen). Ook al zouden de prijzen aanzienlijk dalen (wat naar mijn mening/ervaring niet zal gebeuren maar goed, dat terzijde) dan kun je makkelijk die boete betalen want op basis van je huidige aanbieder versus ZonderGas of een andere EnergyZero label bespaar je net zoveel of meer als de boete, tevens als de tarieven voordeliger zouden worden dan is de boete te overzien -> want voordelige tarieven.
Ik heb eind december gekozen om te wachten wat de tarieven zouden doen, ik heb mijn kans toen met lage tarieven van CoolBlue gemist, toen in januari voor BudgetEnergie via MediaMarkt gekozen en 3 jaar vast gezet met 1 maand overbrugging bij huidige aanbieder Oxxio (met te hoge tarieven).
Toen kwam LeaseIplanEnergy en was ik van plan om BE te annuleren alleen ook daar de boot gemist (door de vele aanmeldingen en ik had het even druk
Vorige week net voor de tarieven verhoging van ZonderGas overgestapt naar ZonderGas 5jr.
Dat is het ook. Is inderdaad een peace of mind beslissing. Ik verwacht ook eerlijk gezegd niet dat de prijzen hard gaan dalen en was helaas net te laat voor de Zondergas aanbieding voor de verhoging.EN-IS schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:59:
[...]
Die vraag heb ik hier zelf en anderen ook gesteld, en je geeft zelf eigenlijk het antwoord al.
Het loont om het nu vast te zetten (peace of mind is een van de redenen). Ook al zouden de prijzen aanzienlijk dalen (wat naar mijn mening/ervaring niet zal gebeuren maar goed, dat terzijde) dan kun je makkelijk die boete betalen want op basis van je huidige aanbieder versus ZonderGas of een andere EnergyZero label bespaar je net zoveel of meer als de boete, tevens als de tarieven voordeliger zouden worden dan is de boete te overzien -> want voordelige tarieven.
Het voordeel is wel inderdaad dat mochten de prijzen dalen je heel snel van de opzegboete af bent. Denk dat ik vanavond toch maar eens met mrs. Highfive ga overleggen om toch niet vast te zetten.
Kon jij overigens wel een ingangsdatum kiezen? Ik moet deze wel aan kunnen geven ivm de bonus van huidige contract.
Die verhoging van ZonderGas is idd jammer alleen nog steeds het meest voordelige, ik zie geen andere aanbieder daar in de buurt komen, het gaat wel om het contract van 5 jaar.Highfive95 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:04:
Dat is het ook. Is inderdaad een peace of mind beslissing. Ik verwacht ook eerlijk gezegd niet dat de prijzen hard gaan dalen en was helaas net te laat voor de Zondergas aanbieding voor de verhoging.![]()
Het voordeel is wel inderdaad dat mochten de prijzen dalen je heel snel van de opzegboete af bent. Denk dat ik vanavond toch maar eens met mrs. Highfive ga overleggen om toch niet vast te zetten.
Kon jij overigens wel een ingangsdatum kiezen? Ik moet deze wel aan kunnen geven ivm de bonus van huidige contract.
Het contract van 3 jaar van BudgetEnergie via MM is ook wel interessant. Check op basis van je verbruik wat het meest "voordelige" voor je is.
Ik kon tijdens mijn aanvraag kiezen voor zo snel mogelijk en dat is +/- een maand (30 dagen), aanvraag gedaan op 28 januari en ingangsdatum is 27 februari. Mocht je gaan verhuizen, of zijn verhuist dan kun je de datum naar voren schuiven en anders niet. Je kunt ook kiezen voor een 'latere' datum.
Mijn huidig contract is 03-02 afgelopen bij BE, ben vorige maand akkoord gegaan met het verleng aanbod welke ik kreeg. Gezien mijn minimale verbruik zijn hoge 'welkomst' bonussen voor mij interessant.
Echter mijn nieuwe contract gaat 07-02 in en ik heb geen slimme meter want netwerkbeheerder heeft mij onderaan de stapel liggen. Wat echter opviel is dat ik nog altijd geen meterstanden heb moeten doorgeven.
Dus een chat begonnen (kwalijk dat je deze niet kan opslaan overigens bij BE). Wordt mij verteld dat door de drukte de uitvraag van meterstanden nog niet gebeurd is (dit moet prima geautomatiseerd kunnen).
Tevens wordt mij bevestigd dat ik voor de vier tussendagen inderdaad op een variabel tarief zit. Dus ik vraag hoe zijn jullie van plan dit te meten als ik mijn meterstanden niet kan doorgeven en dan is het antwoord zodra wij de standen hebben opgevraagd maken wij een 'eerlijke' berekening.
Heel eerlijk, dit valt mij ontzettend slecht. Lijkt wel een omgekeerde wereld, ipv echt verbruik gaan we het baseren op aannames. Kom op zeg.
Echter mijn nieuwe contract gaat 07-02 in en ik heb geen slimme meter want netwerkbeheerder heeft mij onderaan de stapel liggen. Wat echter opviel is dat ik nog altijd geen meterstanden heb moeten doorgeven.
Dus een chat begonnen (kwalijk dat je deze niet kan opslaan overigens bij BE). Wordt mij verteld dat door de drukte de uitvraag van meterstanden nog niet gebeurd is (dit moet prima geautomatiseerd kunnen).
Tevens wordt mij bevestigd dat ik voor de vier tussendagen inderdaad op een variabel tarief zit. Dus ik vraag hoe zijn jullie van plan dit te meten als ik mijn meterstanden niet kan doorgeven en dan is het antwoord zodra wij de standen hebben opgevraagd maken wij een 'eerlijke' berekening.
Heel eerlijk, dit valt mij ontzettend slecht. Lijkt wel een omgekeerde wereld, ipv echt verbruik gaan we het baseren op aannames. Kom op zeg.
Klopt, met als mee te nemen nadeel dat mochten de tarieven snel hard gaan dalen, je ook kan fluiten naar de 100-, welkomstbonus aan het einde van het 1e jaar maar nog wel de maximale opzegboete betaalt, dus dat is ook iets om mee te nemen.EN-IS schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:10:
[...]
Het contract van 3 jaar van BudgetEnergie via MM is ook wel interessant. Check op basis van je verbruik wat het meest "voordelige" voor je is.
Ik ben eigenlijk tegen (vaste) welkomstbonussen. Je bevoordeelt daarmee eigenlijk alleen degenen met een super laag energieverbruik onevenredig (en onbedoeld, voor de energieleverancier is het 'collateral damage'
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 04-02-2022 12:21 ]
Met bonus is MM aanbieding €220,00 per jaar duurder dan zondergas op dit moment. Waarom zou je hier dan voor kiezen? Dit is op basis van mijn ingevulde gegevens.Cap schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:54:
[...]
Klopt, met als mee te nemen nadeel dat mochten de tarieven snel hard gaan dalen, je ook kan fluiten naar de 100-, welkomstbonus aan het einde van het 1e jaar maar nog wel de maximale opzegboete betaalt, dus dat is ook iets om mee te nemen.
Je noemt de zomermaanden voor je verbruik. Wij hebben hier ook maar 17-20 kuub gas/maand in de zomermaanden (enkel SWW), maar met al het thuiswerken in koude maanden komen we toch over de 2.000 kuub uit, wat fors hoger is dan een jaar eerder.Highfive95 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:52:
Twijfels alom hier.
Wat weten die goedkopere aanbieders wat wij niet weten? Waarom april? Dan is de winter hier voorbij en verwachten ze dan een prijsduik door een overschot aan productie die nog onderweg is (bv LNG-schepen)?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik snap dat het vervelend is. Het zal nu geschat worden obv je (jaar)verbruiksgegevens (SJV netbeheerder?). Uiteindelijk betaal je natuurlijk nooit meer dan je verbruikt, alleen misschien voor een heel klein deel tegen een ander tarief. De schade valt dus erg meer.WasMachinator schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:12:
Daarbij, je hebt een heel erg laag verbruik en betaalt dus sowieso weinig. Bovendien krijg je het ruimschoots gecompenseerd met een onevenredig hoge welkomstbonus.
Daarnaast is het altijd aan te bevelen, zeker rond het moment van een overstap, zelf je meterstanden goed bij te houden. Zeker als je weet dat je geen slimme meter hebt (waarbij de dagelijkse standen bekend zijn bij netbeheerder / leverancier) en je van jezelf weet dat je niet tegen schattingen kan maar precies wil betalen wat er verbruikt is op het moment dat een bepaald tarief gold.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 04-02-2022 12:20 ]
Dat is het probleem momenteel bij het maken van de beslissing. Maar niemand heeft een glazen bol en het kan zomaar zijn dat de huidige prijzen stabiel blijven. Het lastige is dat verbruik de komende maanden laag is en dat je wat speling hebt. Maar voor hetzelfde geldt stijgt het nog verder.Señor Sjon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:08:
[...]
Je noemt de zomermaanden voor je verbruik. Wij hebben hier ook maar 17-20 kuub gas in de zomermaanden (enkel SWW), maar met al het thuiswerken in koude maanden komen we toch over de 2.000 kuub uit, wat fors hoger is dan een jaar eerder.
Wat weten die goedkopere aanbieders wat wij niet weten? Waarom april? Dan is de winter hier voorbij en verwachten ze dan een prijsduik door een overschot aan productie die nog onderweg is (bv LNG-schepen)?
Gaan we terug nar de oude prijzen? Dat geloof ik echt niet. Maar dan nog. Dan heb ik in een half jaar de boete terugverdient. Maar wel nu lekker de rust dat je niet een godsvermogen aan energie hoeft te betalen.
Mijn huidige leverancier heeft het voorschot na maart op €375,00 gezet.

Exact, als je op gas verwarmt is het gasverbruik van maart tot augustus bepaald geen goede indicatie voor het jaargemiddelde. @Highfive95 Wat je nog kan doen om het te verbeteren is dit verbruik corrigeren op graaddagen om zo tot een betrouwbaarder jaarverbruik te komen. Handiger is natuurlijk toch gewoon uitgaan van het verbruik van een jaar eerder, minus een (conservatief) percentage voor de winst behaald door extra aangelegde isolatie.Señor Sjon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:08:
[...]
Je noemt de zomermaanden voor je verbruik. Wij hebben hier ook maar 17-20 kuub gas in de zomermaanden (enkel SWW), maar met al het thuiswerken in koude maanden komen we toch over de 2.000 kuub uit, wat fors hoger is dan een jaar eerder.
Het klinkt alsof je je eigen vraag al beantwoord hebt obv je eigen verwachtingen. Niemand kan de onzekerheid over de toekomst(ige prijzen) verder voor je wegnemen.Highfive95 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:16:
[...]
Dat is het probleem momenteel bij het maken van de beslissing. Maar niemand heeft een glazen bol en het kan zomaar zijn dat de huidige prijzen stabiel blijven. Het lastige is dat verbruik de komende maanden laag is en dat je wat speling hebt. Maar voor hetzelfde geldt stijgt het nog verder.
Gaan we terug nar de oude prijzen? Dat geloof ik echt niet. Maar dan nog. Dan heb ik in een half jaar de boete terugverdient. Maar wel nu lekker de rust dat je niet een godsvermogen aan energie hoeft te betalen.
Mijn huidige leverancier heeft het voorschot na maart op €375,00 gezet.Terwijl als ik vandaag va Zondergas afsluit ik op €121,00 uitkom.
Het ligt er maar net aan wat je persoonlijke situatie en voorkeur is.Highfive95 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:00:
[...]
Met bonus is MM aanbieding €220,00 per jaar duurder dan zondergas op dit moment. Waarom zou je hier dan voor kiezen? Dit is op basis van mijn ingevulde gegevens.
Bij heel laag verbruik profiteer je extra van de 100 euro per jaar achteraf korting die MM Budget biedt, icm het lagere vastrecht. Ook kan iemand om wat voor reden dan ook MM Budget meer vertrouwen dan Zondergas (bijv simpelweg omdat het een bekendere naam is).
Dan speelt het verbruik nog mee. Zodra het verbruik hoger wordt dan is Zondergas vast 5 jr goedkoper omdat de tarieven voor zowel gas als stroom duidelijk lager zijn. Bovendien hoef je dan niet tot het einde van het jaar te wachten op je bonus én verlies je bij voortijdig opzeggen (ivm hard dalende tarieven elders) niet ook nog eens je bonus.
Tot slot is de ingangsdatum bij MM Budget per april (althans als je geen truuks wil toepassen of gedoe wilt met vragen om een eerdere datum), bij Zondergas is de ingangsdatum alleen afhankelijk van de opzegtermijn van je huidige contract.
@Cap
Soms heb je even bevestiging nodig met wat je al denkt.
. Ik denk dat zondergas voor nu een prima oplossing is. Gezien ons verbruik is MM BE gewoon te duur.
Daarnaast heb ik wel een redelijke inschatting wat gasverbruik gaat doen. Die 30% minder nu is al op basis van graaddagen en is nog conservatief geschat. Dus dat wordt waarschijnlijk nog wel iets minder.
Zeker voor de rust is het wel fijn dat je weet waar je aan toe bent de komende tijd. En dit topic volg ik toch al dus als de prijzen kelderen (wat ik niet verwacht) dan ben je zo overgestapt.
Soms heb je even bevestiging nodig met wat je al denkt.
Daarnaast heb ik wel een redelijke inschatting wat gasverbruik gaat doen. Die 30% minder nu is al op basis van graaddagen en is nog conservatief geschat. Dus dat wordt waarschijnlijk nog wel iets minder.
Zeker voor de rust is het wel fijn dat je weet waar je aan toe bent de komende tijd. En dit topic volg ik toch al dus als de prijzen kelderen (wat ik niet verwacht) dan ben je zo overgestapt.
Na lang dit topic, de Excel sheets en verschillende vergelijkingssites in de gaten te houden heb ik ook gekozen voor een 5 jarig ZonderGas abonnement.
Mijn HVC contract verloopt 10 februari en helaas heeft HVC ook het contract voor bestaande klanten flink verhoogd vanaf 1 maart. Vanaf 10 februari tot 1 maart betaal ik 1,43 voor gas en zegmaar 0,26 cent voor elektriciteit en vanaf 1 maart wordt het ineens 2,31 en 0,60 cent. Een heel stuk duurder waardoor het ineens een stuk minder aantrekkelijk werd om af te wachten. Bij mij was Shell ook het goedkoopste icm mijn verbruik, maar aangezien de m3 prijs en de KwH prijs daar heel erg hoog ligt vond ik het minder bij mij passen…
Hopelijk heb ik gekozen voor een betrouwbare leverancier. Als ik deze link las staat EnergyZero er ook niet heel goed voor (https://www.emerce.nl/nie...leine-energieleveranciers), dus daar wel mee oppassen. Maar mochten ze instorten, heb ik wel een tijdje goede tarieven gehad. Nu dus hopen dat de prijzen niet al te sterk omhoog vliegen zodat ook zij het kunnen behappen.
Mijn HVC contract verloopt 10 februari en helaas heeft HVC ook het contract voor bestaande klanten flink verhoogd vanaf 1 maart. Vanaf 10 februari tot 1 maart betaal ik 1,43 voor gas en zegmaar 0,26 cent voor elektriciteit en vanaf 1 maart wordt het ineens 2,31 en 0,60 cent. Een heel stuk duurder waardoor het ineens een stuk minder aantrekkelijk werd om af te wachten. Bij mij was Shell ook het goedkoopste icm mijn verbruik, maar aangezien de m3 prijs en de KwH prijs daar heel erg hoog ligt vond ik het minder bij mij passen…
Hopelijk heb ik gekozen voor een betrouwbare leverancier. Als ik deze link las staat EnergyZero er ook niet heel goed voor (https://www.emerce.nl/nie...leine-energieleveranciers), dus daar wel mee oppassen. Maar mochten ze instorten, heb ik wel een tijdje goede tarieven gehad. Nu dus hopen dat de prijzen niet al te sterk omhoog vliegen zodat ook zij het kunnen behappen.
[ Voor 7% gewijzigd door FrankJ91 op 04-02-2022 13:30 ]
Ok misschien domme vraag, maarrrrr...
eind maart loopt contract af. Afgelopen december panelen laten leggen (opbrengst verwacht 3700 KWH)
Ons verbruik van elektra zit ook tegen de 3700 KWH. kan ik nu bij geschat stroom verbruik 0 invoeren?
eind maart loopt contract af. Afgelopen december panelen laten leggen (opbrengst verwacht 3700 KWH)
Ons verbruik van elektra zit ook tegen de 3700 KWH. kan ik nu bij geschat stroom verbruik 0 invoeren?
Ik zat in een vergelijkbare situatie, overdracht 28-2. Energiecontract 2 dagen geleden aangevraagd bij zondergas met de datum op "zo snel mogelijk". Daarna direct een ticket aangemaakt op hun website met de melding dat het om een nieuwe verhuizing gaat vanaf die overdrachtsdatum en dat die 30 dagen opzegtermijn dus niet geldt, waarop ik net vandaag een bevestiging heb ontvangen voor de juiste datum.PhrancK schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:48:
ik heb dit topic net gevonden en al heel wat pagina's zitten terug lezen, maar hoop dat iemand me kan helpen met de volgende vragen of wellicht verwijzen waar ik het ong kan vinden. Mijn situatie:
* Nieuw huis gekocht, sleutel overdracht 25-2.
* verbruik afgelopen jaren was enorm volgens huidige bewoner (5000kwh electra, 2900m3 gas)
* liggen zonnepanelen, teruglevering niet meegerekend nog
* dit zal naar beneden gaan met allerlei energiebesparende maatregelen die we gaan treffen, echter daadwerkelijk toekomstig verbruik is dus lastig in te schatten
* heb de Excel van @Cap gevonden: dank, die is echt top!!
Even los van de schrikbarende prijzen/kosten:
- ik zie in het topic ZonderGas veel genoemd worden, deze staat echter niet in de Excel. Wat maakt deze partij zo interessant? Gevonden bij 'dubbel tarief' tabblad. Snap nu waarom deze zo interessant is.
- ik twijfel tussen nu vast zetten of paar maandjes flex (tot zomer) in hoop dat t wat zakt om dan vast te zetten: hoe kijken jullie hier tegen aan/waarom zetten jullie nu met de hoge prijzen het voor 5 jaar vast (wat ik lees).
- ik zie bij sommige aanbieders bijv dit staan: 'Vroegste startdatum: 01-04-2022'. Hoe gaat dat als daarvoor nog geen contract is.
Excusez voor de newbie vragen.
Degene die vanaf 1-4 gelden is volgens mij weer een ander verhaal, daar gaat het niet om die 30 dagen lijkt het.
Verder haal je zeker met dat hoge verbruik die overstapboete van €250,- er zo uit in de toekomst als de prijzen weer gezakt zijn. Dat verschil kunnen 2 maanden een flex contract al niet tegenop.
Voor mij was dus de conclusie dat 5 jaar zondergas contract en zodra de prijzen echt zakken die overstapboete voor lief nemen aangezien die na de eerste 2 maanden is terugverdiend.
Nee, dan moet je 3700 verbruik invoeren en bij terugleveren ook 3700ThatsHollywood schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:34:
ik zit per begin November met een modelcontract bij Vattenfall (tot en met April, daarna ga ik over naar een vast contract bij Essent).
In November en December had ik een gastarief van 0,82 euro incl belasting en vanaf 1 januari 1,22 euro.
Ik heb geen slimme meter, en heb begin November mijn meterstanden doorgegeven maar sindsdien dus niet meer.
Hoe gaan we/ze nu bepalen hoeveel gas ik tegen welk tarief af moet rekenen?
Is het misschien verstandig om nu de meterstanden door te geven om daar zo min mogelijk discussie over te krijgen?
In November en December had ik een gastarief van 0,82 euro incl belasting en vanaf 1 januari 1,22 euro.
Ik heb geen slimme meter, en heb begin November mijn meterstanden doorgegeven maar sindsdien dus niet meer.
Is het misschien verstandig om nu de meterstanden door te geven om daar zo min mogelijk discussie over te krijgen?
Louzy#2475
Wat betreft opzegtermijn van 30 dagen.-DG- schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:42:
[...]
Ik zat in een vergelijkbare situatie, overdracht 28-2. Energiecontract 2 dagen geleden aangevraagd bij zondergas met de datum op "zo snel mogelijk". Daarna direct een ticket aangemaakt op hun website met de melding dat het om een nieuwe verhuizing gaat vanaf die overdrachtsdatum en dat die 30 dagen opzegtermijn dus niet geldt, waarop ik net vandaag een bevestiging heb ontvangen voor de juiste datum.![]()
Degene die vanaf 1-4 gelden is volgens mij weer een ander verhaal, daar gaat het niet om die 30 dagen lijkt het.
Verder haal je zeker met dat hoge verbruik die overstapboete van €250,- er zo uit in de toekomst als de prijzen weer gezakt zijn. Dat verschil kunnen 2 maanden een flex contract al niet tegenop.
Voor mij was dus de conclusie dat 5 jaar zondergas contract en zodra de prijzen echt zakken die overstapboete voor lief nemen aangezien die na de eerste 2 maanden is terugverdiend.
Zoals ik het heb begrepen van de klantenservice geldt die 30 dagen alleen als je zelf opzegt. Zij regelen dmv aanmelding bij de netbeheerder dat jij z.s.m. kan worden aangesloten. Gewoonlijk 30 dagen na aanmelding. Op zijn vroegst dag 15, 1 dag na verstrijken bedenktijd. Pas vanaf dat moment wordt alles in werking gezet en krijgt je oude leverancier bericht. Dat is voor de oude leverancier dan ook geen 30 dagen tot het moment van overstappen (meestal 15/16 dagen vanaf dan) en dus korter dan de opzegtermijn. Je ziet ook dat er geen boetes tegenover staan bij een variabel contact. Het zal eerder een gentlemen agreement zijn dat leveranciers allemaal uitgaan van 30 na aanmelding bij de nieuwe partij, tenzij er redenen zijn om te vervroegen zoals een verhuizing. Toch kon ik bij Powerpeers al op dag 18 over zonder verdere reden, boetes of wat dan ook.
Voor hun is het gokken zolang jij niks doorgeeft.louzy82 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:11:
ik zit per begin November met een modelcontract bij Vattenfall (tot en met April, daarna ga ik over naar een vast contract bij Essent).
Ook zullen ze zelf gemiddelde nemen per maand.
Je had beter per maand kunnen doorgeven
Zonder Gas is toch sneller met het doorgeven van overstappen, 1 dag na aanmelden op 27 januari bij Zonder Gas kreeg ik al van Vattenfall bericht dat ze wisten dat ik per 26-2 bij hun weg zou zijn.Tony023 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:21:
[...]
Wat betreft opzegtermijn van 30 dagen.
Gewoonlijk 30 dagen na aanmelding. Op zijn vroegst dag 15, 1 dag na verstrijken bedenktijd. Pas vanaf dat moment wordt alles in werking gezet en krijgt je oude leverancier bericht. Dat is voor de oude leverancier dan ook geen 30 dagen tot het moment van overstappen (meestal 15/16 dagen vanaf dan) en dus korter dan de opzegtermijn.
InderdaadRoos79 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Voor hun is het gokken zolang jij niks doorgeeft.
Ook zullen ze zelf gemiddelde nemen per maand.
Je had beter per maand kunnen doorgeven
maar het beste is dan om nu de meterstand door te geven, anders komen er nog 3 maanden meer bij om discussie over te hebben
Louzy#2475
Zolang dat we nog mogen salderen wel ja, netto terugleveren is anders.ThatsHollywood schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:34:
Zojuist voor het eerst in 7 jaar de overstap naar een andere leverancier dan Greenchoice gemaakt. Met een verbruik van <1800kWh en geen gas is het wel een interessante met die 300 euro welkomstbonus (over 3 jaar).
Wel een best verschil:
Oude contract GC 3 jaar
Piek €0,17737
Dal €0,15801
Shell, 3 jaar
Piek €0,40197
Dal €0,3415
Wel een best verschil:
Oude contract GC 3 jaar
Piek €0,17737
Dal €0,15801
Shell, 3 jaar
Piek €0,40197
Dal €0,3415
[ Voor 25% gewijzigd door Appie Heijn op 04-02-2022 17:44 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Vraagje, ik heb vorige week een variabel contract afgesloten bij Vattenvall voor alleen stroom.
Ik heb afgelopen dinsdag de sleutel gekregen van mijn nieuwbouw woning, hier zijn werklui nu aan de gang de komende periode. Maar ik wil nu toch overstappen naar Zondergas, wat is in dit geval het beste om te doen?
Ik zit nog in de 14 dagen opzeg periode, maar als ik dit opzeg en een aanvraag indien bij Zondergas gaat dit zeker gepaard met een periode van geen aansluiting?
Of zou ik het abonnement laten doorlopen voor 1 maand, en dan kiezen voor een overstap service?
Bedankt voor het meedenken.
Ik heb afgelopen dinsdag de sleutel gekregen van mijn nieuwbouw woning, hier zijn werklui nu aan de gang de komende periode. Maar ik wil nu toch overstappen naar Zondergas, wat is in dit geval het beste om te doen?
Ik zit nog in de 14 dagen opzeg periode, maar als ik dit opzeg en een aanvraag indien bij Zondergas gaat dit zeker gepaard met een periode van geen aansluiting?
Of zou ik het abonnement laten doorlopen voor 1 maand, en dan kiezen voor een overstap service?
Sheet met prijzenoverzicht is weer geupdate voor wat betreft de vaste prijs contracten.
Wat is er gewijzigd:
- Budget 1 jr vast heeft lagere tarieven tegenover een lagere welkomstbonus.
- Coolblue 1 jr vast gaslicht.com deal heeft gelijke tarieven maar een hogere welkomstbonus.
Overige prijzen zijn hetzelfde gebleven.
Wat is er gewijzigd:
- Budget 1 jr vast heeft lagere tarieven tegenover een lagere welkomstbonus.
- Coolblue 1 jr vast gaslicht.com deal heeft gelijke tarieven maar een hogere welkomstbonus.
Overige prijzen zijn hetzelfde gebleven.
[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 04-02-2022 17:40 ]
Is het een variabel contract met een 30 dagen opzegtermijn dan is het 'netjes' om een maand later je nieuwe contract in te laten gaan. Aangezien je er ook voor kan kiezen om de overstapservice te gebruiken zou je een gokje kunnen wagen en het nieuwe contract over 14 dagen in te laten gaan (als Zondergas dit accepteert) en dan hopen dat je geen boete krijgt van VF.Sacrada schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:38:
Vraagje, ik heb vorige week een variabel contract afgesloten bij Vattenvall voor alleen stroom.
Ik zie dat veel mensen zich zorgen maken/vragen hebben over opzeggen en de opzegtermijn. Zelf ben ik per 1 feb overgegaan voor elektriciteit van GC naar Eneco. Tijdens het gesprek is mij duidelijk gemaakt hoe de overstap in zijn werk gaat: Eneco informeert niet GC maar voert slechts een mutatie uit in het systeem van de netbeheerder (in mijn geval Enexis). De mutatie bestaat er uit dat Eneco nu mijn leverancier is; er wordt niet over de vorige leverancier gesproken.
Ik zie zowel bij GC als bij Eneco dat het inderdaad zo gegaan is. Ik heb op geen enkele manier GC geïnformeerd en Eneco ook niet.
De ingangsdatum is zoals overeengekomen met de nieuwe provider en dat kan op ieder moment zijn. Het is natuurlijk wel zo, dat de vorige provider een boete in rekening kan brengen. Bij mij zal dat wel zo gaan omdat er nog 3 jaar op het contract zat. We zullen het zien.
Ik zie zowel bij GC als bij Eneco dat het inderdaad zo gegaan is. Ik heb op geen enkele manier GC geïnformeerd en Eneco ook niet.
De ingangsdatum is zoals overeengekomen met de nieuwe provider en dat kan op ieder moment zijn. Het is natuurlijk wel zo, dat de vorige provider een boete in rekening kan brengen. Bij mij zal dat wel zo gaan omdat er nog 3 jaar op het contract zat. We zullen het zien.
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
5 jaar contract afgesloten voor alleen stroom bij Zondergas.
Hopen dat het nu de juiste keuze is geweest, overigens is het toch zo dat wanneer ik opzeg ik een boete betaal van 125,-? Meestal als je wil overstappen worden dit soort boetes voor je betaald? (Dit is mijn eerste keer dat ik opmijzelf ga)
Hopen dat het nu de juiste keuze is geweest, overigens is het toch zo dat wanneer ik opzeg ik een boete betaal van 125,-? Meestal als je wil overstappen worden dit soort boetes voor je betaald? (Dit is mijn eerste keer dat ik opmijzelf ga)
/f/image/5ue9nQKivuMEGDDfnIyRK3KR.png?f=fotoalbum_large)
grappig ik heb een paar dagen eerder de overstap gemaakt, ook geen idee hoe het veder gaat, ik zie welcville schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:39:
Ik zie dat veel mensen zich zorgen maken/vragen hebben over opzeggen en de opzegtermijn. Zelf ben ik per 1 feb overgegaan voor elektriciteit van GC naar Eneco. Tijdens het gesprek is mij duidelijk gemaakt hoe de overstap in zijn werk gaat: Eneco informeert niet GC maar voert slechts een mutatie uit in het systeem van de netbeheerder (in mijn geval Enexis). De mutatie bestaat er uit dat Eneco nu mijn leverancier is; er wordt niet over de vorige leverancier gesproken.
Ze weten niets wat wij niet weten. De energiemarkt is redelijk transparant. Verwacht in april niet dat de tarieven om de een of andere mysterieuze reden massaal gaan zakken omdat enkele aanbieders slim hebben ingekocht.Señor Sjon schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:08:
[...]
Uitzondering misschien zijn de dagprijzen als Putin eieren voor zijn geld kiest, het stikstoffabriek ineens gaat draaien, plotseling gas komt uit NS2, gasreserves uitpuilen, etc.
Daling gasprijs zet niet door, afhankelijkheid van aanvoer houdt markt onrustig
Dinsdag zakten de gasprijzen na goede berichten over extra aanvoer uit Rusland, maar de daling heeft niet doorgezet. Er kwamen zelfs al weer een paar centen bij.
Op het huidige tempo zijn de gasvoorraden in Nederland op 26 maart leeg, schrijft Agro Energy in een nieuwe energie-update. De verwachting in de markt is volgens de energiespecialisten echter dat er in maart mogelijk alweer volume geïnjecteerd kan worden, mits lagere temperaturen uitblijven en het LNG-aanbod op peil blijft.
Besef over langdurige krapte
Zowel op de gas- als de elektriciteitsmarkt bewegen de komende vier kwartaalcontracten als één ‘blok’ op en neer onder invloed van het weer, LNG-aankomsten en (Russische) gasflows, analyseert Agro Energy. De algemene tendens deze week was omlaag voor die contracten. Voor de contracten in de jaren 2023 t/m 2026 ziet men week-op-week vooral prijsstijgingen van 5 tot 10%. Daarmee worden de verschillen tussen de korte- en langetermijncontracten dus kleiner.
Bij gas is veel risico ingeprijsd tot en met komende winter, waardoor Q1’23 bijvoorbeeld ruim 60% hoger staat dan Q2’23. Voor de langere termijn is dat in veel mindere mate het geval, Q1’24 staat bijvoorbeeld ‘slechts’ 40% hoger dan Q2’24. Het besef lijkt door te dringen dat de markt de komende jaren waarschijnlijk krap blijft, volgens de energiespecialisten. En bovendien in steeds grotere mate afhankelijk van flexibel (en dus slecht voorspelbaar) LNG-aanbod uit met name de VS.
Lange termijn zeer onzeker
Voor komende week wordt de daggasprijs rond de 75 ct/m3 geschat op basis van de huidige vraag/aanbod-verhouding. De lange termijn is helemaal lastig inschatten, omdat het aanbod zeer onzeker is. Zowel qua pijpleidinggas als LNG-gas is er relatief weinig voor de lange termijn vastgelegd en het is al lang geen gegeven meer, zo benadrukt Agro Energy, dat Rusland wel extra gas stuurt als de prijzen interessant genoeg zijn.
https://www.groentennieuw...oer-houdt-markt-onrustig/
Dinsdag zakten de gasprijzen na goede berichten over extra aanvoer uit Rusland, maar de daling heeft niet doorgezet. Er kwamen zelfs al weer een paar centen bij.
Op het huidige tempo zijn de gasvoorraden in Nederland op 26 maart leeg, schrijft Agro Energy in een nieuwe energie-update. De verwachting in de markt is volgens de energiespecialisten echter dat er in maart mogelijk alweer volume geïnjecteerd kan worden, mits lagere temperaturen uitblijven en het LNG-aanbod op peil blijft.
Zowel op de gas- als de elektriciteitsmarkt bewegen de komende vier kwartaalcontracten als één ‘blok’ op en neer onder invloed van het weer, LNG-aankomsten en (Russische) gasflows, analyseert Agro Energy. De algemene tendens deze week was omlaag voor die contracten. Voor de contracten in de jaren 2023 t/m 2026 ziet men week-op-week vooral prijsstijgingen van 5 tot 10%. Daarmee worden de verschillen tussen de korte- en langetermijncontracten dus kleiner.
Bij gas is veel risico ingeprijsd tot en met komende winter, waardoor Q1’23 bijvoorbeeld ruim 60% hoger staat dan Q2’23. Voor de langere termijn is dat in veel mindere mate het geval, Q1’24 staat bijvoorbeeld ‘slechts’ 40% hoger dan Q2’24. Het besef lijkt door te dringen dat de markt de komende jaren waarschijnlijk krap blijft, volgens de energiespecialisten. En bovendien in steeds grotere mate afhankelijk van flexibel (en dus slecht voorspelbaar) LNG-aanbod uit met name de VS.
Voor komende week wordt de daggasprijs rond de 75 ct/m3 geschat op basis van de huidige vraag/aanbod-verhouding. De lange termijn is helemaal lastig inschatten, omdat het aanbod zeer onzeker is. Zowel qua pijpleidinggas als LNG-gas is er relatief weinig voor de lange termijn vastgelegd en het is al lang geen gegeven meer, zo benadrukt Agro Energy, dat Rusland wel extra gas stuurt als de prijzen interessant genoeg zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Tony023 op 04-02-2022 22:12 ]
Een bronvermelding zou netjes zijnTony023 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:59:
Daling gasprijs zet niet door, afhankelijkheid van aanvoer houdt markt onrustig
Hoi!
Groentennieuws.nl

[ Voor 25% gewijzigd door Dalive op 04-02-2022 20:19 ]
Ik ben bezig met het afsluiten van het 5-jarige contract van zondergas maar op de laatste pagina wordt ik getriggerd door de dikgedrukt letters: Niet opzegbaar.
Ik begrijp het toch goed dat ik ten alle tijden (uiteraard met boete) kan opzeggen mocht ik dat willen?
Ik begrijp het toch goed dat ik ten alle tijden (uiteraard met boete) kan opzeggen mocht ik dat willen?
Ja hoor, staat ook op hun support pagina: https://zondergasenergie....es-met-een-contractbreuk-Tribunus schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:52:
Ik ben bezig met het afsluiten van het 5-jarige contract van zondergas maar op de laatste pagina wordt ik getriggerd door de dikgedrukt letters: Niet opzegbaar.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Halverwege december heb ik gebruik gemaakt van de hier gedeelde link voor een 3-jarig Vattenfall contract. Ik ben een nieuwe klant. Klopt het dat hierbij ook een cadeaubon wordt verstrekt? Leek mij nogal vreemd in deze tijden van hoge prijzen, en vond de deal al interessant zonder welkomstcadeau. Iemand al zekerheid of die daadwerkelijk worden verstrekt?
Ik heb hen bekeken, maar als dit zo kan, dan is het toch echt een enorm risico wat ze nemen? Het scheelt mij 1000 euro per jaar als ik voor 5jaar bij hen teken. Er moet dan toch een addertje onder het gras zitten? Waarom zou ik dan nu bij bv CB voor 1jaar gaan tekenen? 5jr bij ZG en dan in het eerste jaar opzeggen scheelt al 750 euro? Of zie ik iets over het hoofd. FYI ik heb wel een gasaansluiting.Quad schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:09:
[...]
Ja hoor, staat ook op hun support pagina: https://zondergasenergie....es-met-een-contractbreuk-
Iemand een idee?jeppiepruts schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:58:
MediaMarkt Budget Energie is voor 3 jaar. Met 100 euro korting per jaar.
Goede vraag.
In de voorwaarde staat
Met deze Budget Korting ontvangt u een vaste korting die gedurende de looptijd van uw overeenkomst evenredig per contractjaar wordt verrekend. De hoogte van de totale korting staat bevestigd in de contractbevestiging die u per e-mail ontvangt.
Iedere aanspraak op de vaste Budget Korting vervalt automatisch bij voortijdige beëindiging van de leveringsovereenkomst.
De eerste is dus per jaar maar de 2e geeft de optie om alles terug te halen
Lees gewoon even de voorwaarden door, beetje research doet wonderen:Tribunus schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:52:
:strip_exif()/f/image/iaTsvgi93jJKnn9rdg5uhwOP.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.zondergas.nu/...bijlage-e1-april-2021.pdf
Voor zakelijke gebruikers wordt de vergoeding berekent (sic) op basis van het verschil tussen de marktwaarde (en iets niet nader genoemde?). Betekend* dit dat je als zakelijke gebruiker winst kan maken door op het duurste moment op te zeggen? Een soort beleggen met je energiecontract?
* d's en t's weer in evenwicht gebracht.
* d's en t's weer in evenwicht gebracht.
Als welkomstcadeau ontvangt u een energiecadeau. U kunt kiezen uit verschillende cadeaus met prijzen van € 200,- tot € 350,- inclusief btw. U ontvangt de e-mail met uw vouchercode in de week na betaling van uw 3e termijnbedrag. Meer informatie vindt u bij de meestgestelde vragen bij uw contract.marcelcee schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:10:
Halverwege december heb ik gebruik gemaakt van de hier gedeelde link voor een 3-jarig Vattenfall contract. Ik ben een nieuwe klant. Klopt het dat hierbij ook een cadeaubon wordt verstrekt? Leek mij nogal vreemd in deze tijden van hoge prijzen, en vond de deal al interessant zonder welkomstcadeau. Iemand al zekerheid of die daadwerkelijk worden verstrekt?
Over 3 maanden weet ik het
In de bevestigingsmail en voorwaarden die je ontvangen hebt staat het duidelijk beschreven. Je ontvangt het welkomstkado nadat ze 3 maanden voorschot hebben ontvangen. Staat dit niet in de voorwaarden dan lijkt me dat je op een link hebt geklikt waar het kado niet in zat verwerkt.marcelcee schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:10:
Als jij een 5 jarig contract eerder op zegt, dan verkopen ze de resterende tijd weer door voor een (duurder) 4 jarig of 3 jarig contract. Die contractbreuk "risico's" hebben ze heus wel meegerekend in hun leveringsmodel. De boetes kunnen ze ook weer gebruiken om evt. een rest verlies te compenseren.PhaeTom schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:53:
[...]
Ik heb hen bekeken, maar als dit zo kan, dan is het toch echt een enorm risico wat ze nemen? Het scheelt mij 1000 euro per jaar als ik voor 5jaar bij hen teken. Er moet dan toch een addertje onder het gras zitten? Waarom zou ik dan nu bij bv CB voor 1jaar gaan tekenen? 5jr bij ZG en dan in het eerste jaar opzeggen scheelt al 750 euro? Of zie ik iets over het hoofd. FYI ik heb wel een gasaansluiting.
Ik dacht dat jij ook naar Engie was overgestapt? Betaal nog steeds hetzelfde als in novemberR0181 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:04:
[...]
Zonder Gas is toch sneller met het doorgeven van overstappen, 1 dag na aanmelden op 27 januari bij Zonder Gas kreeg ik al van Vattenfall bericht dat ze wisten dat ik per 26-2 bij hun weg zou zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 05-02-2022 11:54 ]
Ik denk dat ik maar overstap naar Engie voor 1 jaar met een verbruik van 350M3 gas en 600kWh aan stroom (verbruik en opwekking tegen elkaar weggestreept).
Ik vind de prijzen per M3 en kWh vrij duur, maar met de 500 euro cashback na 1 jaar maakt dat een hoop goed.
Ik vind de prijzen per M3 en kWh vrij duur, maar met de 500 euro cashback na 1 jaar maakt dat een hoop goed.
600 kWh per jaar vind ik echt een knappe score. Zeker geen koelkast met vriesgedeelte, wasmachine, vaatwasser, tv? Of gewoon veel dagen / nachten van huis?Binnetie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:55:
Ik denk dat ik maar overstap naar Engie voor 1 jaar met een verbruik van 350M3 gas en 600kWh aan stroom (verbruik en opwekking tegen elkaar weggestreept).
Nee zonnepanelen. Mijn opwek is tussen de 3200-3400kWh per jaar en verbruik met warmtepomp zit op 3800-4000kWh per jaar.Cap schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:33:
[...]
600 kWh per jaar vind ik echt een knappe score. Zeker geen koelkast met vriesgedeelte, wasmachine, vaatwasser, tv? Of gewoon veel dagen / nachten van huis?
Ik had overschot en de warmtepomp maakt dat op voor me.
Wasmachine, vaatwasser, energieslurpende tv etc is aanwezig. Maar inderdaad soms ook wel een nachtje van huis.
M'n verlengingsvoorstel van BE is qua verbruiksprijs goedkoper maar daar krijg ik maar 300 euro terug. Blijkbaar maakt de 200 euro extra van Engie het verschil dat zij op jaarbasis goedkoper zijn.
Ik zit en blijf voorlopig ook bij Engie, maar ik heb een contract bij Zonder Gas voor mijn vriendin aangevraagd. Zij heeft er totaal geen kaas van gegeten, dus regel ik dit soort dingen voor haar.ArcticWolf schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 11:53:
[...]
Ik dacht dat jij ook naar Engie was overgestapt? Betaal nog steeds hetzelfde als in november
Ik betaal tot 1 juli €1.07657m3 en €0,22458kWh enkeltarief, daarna zien we wel verder.
[ Voor 9% gewijzigd door R0181 op 05-02-2022 14:56 ]
Wellicht interessant grafiekje:
Gasvoorraad Nederland nu t.o.v. vorige jaren.
Bron: https://twitter.com/BM_Vi...89873063080599560/photo/1
Gasvoorraad Nederland nu t.o.v. vorige jaren.
Bron: https://twitter.com/BM_Vi...89873063080599560/photo/1
:fill(white):strip_exif()/f/image/GRseDJE9DWGY183xPIDqUHQ3.png?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door pms1 op 05-02-2022 14:41 ]
Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)
Mijn contract bij mijn huidige leverancier loopt 6 maart af en na dit topic doorgelezen te hebben, heb ik me maar aangemeld bij zondergas.nu voor een looptijd van 5 jaar.
Ik heb echter net even de leveringsvoorwaarden https://www.zondergas.nu/...jk-kleinverbruik-2017.pdf doorgelezen en vroeg me af in hoeverre zondergas zich de komende jaren echt aan de gemelde prijzen moet houden. In de voorwaarden staat namelijk het volgende:
19.3 Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas, waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur. Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen, in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.
Betekent dat nu eigenlijk dat ik me voor vijf jaar vastleg en zondergas de prijzen wel mag verhogen?
Ik heb echter net even de leveringsvoorwaarden https://www.zondergas.nu/...jk-kleinverbruik-2017.pdf doorgelezen en vroeg me af in hoeverre zondergas zich de komende jaren echt aan de gemelde prijzen moet houden. In de voorwaarden staat namelijk het volgende:
19.3 Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas, waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur. Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen, in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.
Betekent dat nu eigenlijk dat ik me voor vijf jaar vastleg en zondergas de prijzen wel mag verhogen?
11x Canadian Solar CS6P-265MM & Enecsys Micro inverters. http://www.pvoutput.org/list.jsp?userid=14173
Anoniem: 1271350
Exact de tekst die de boefjes van dgb energie er ook in hadden. De acm was er redelijk duidelijk over dat prijs is prijs. Overheidsbelasting ed is een ander verhaal en worden altijd doorgerekend.
Zoek even in dit topic op Algemene Voorwaarden met de zoekfunctie bovenin. Is namelijk al uitgebreid besproken. En kijk voor de grap ook naar de algemene voorwaarden van andere leveranciers, en vergelijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4