Hmmm,
Ik heb niet heel veel gelezen van deze post, slechts het een en ander omdat ik klant was van welkom energie en toen die de winkel sloot ben ik pas gaan googlen..
Ben als vee naar de ratten van eneco doorgetransporteerd en vandaar zo snel als het kon naar essent overgestapt, variabel contract. Dat leek voor de jaarwende toch wel interesant. Moest ik idd voor bellen, want die model contracten stonden niet op de sites. Die tip hier geleerd, daarvoor dank.
Nu dat de prijzen weer lager worden weer eens vergeleken, maar dat doe ik nu nog maar uitsluitend naar een partij waarvan ik redelijk zeker weet dat tie gezond is en blijft leveren. De ezel idd..
Welnu: vandebron laten bekijken op solvabiliteit en die zijn zwaar in het rood gegaan afgelopen jaar, negatief eigen vermogen en 54% kans op failissement..
En nu lees ik dat velen onder jullie naar Zondergas overstappen
Zondergas solvabiliteit, opgericht in 2019 en die hebben hun cijfers nog niet eens ingelegd, en dit lijkt een een eenmanszaak ...
Lijkt mij een partij die in dit geval de voorspellende waarde al in hun naam hebben zitten. Voor mij nooit meer een dergelijke leverancier. Ik zou op zeker spelen.
Dan zou ik naar engie gaan of blijven, das in ieder geval een partij met 172.000 medewerkers (...), doen natuurlijk ook wat meer, een miljarden omzet, winstgevend en stevig in het zadel.
Essent dan ? Nou, die doen het ook goed, vet op de ribben, geen verlies gedraaid en mooie variabele tarieven. Gas 1,04 inc btw (daar komt dus nog 54ct bij), en stroom 28 - 33 cent dubbeltarief.
Ik blijf ff zitten..