Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.160.763 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Anoniem: 1271350 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:43:
Exact de tekst die de boefjes van dgb energie er ook in hadden. De acm was er redelijk duidelijk over dat prijs is prijs. Overheidsbelasting ed is een ander verhaal en worden altijd doorgerekend.
Kijk ook even naar de algemene voorwaarden van wat willekeurige andere leveranciers, en vergelijk, voordat je conclusies trekt. En zelfde tip, zoek ook even terug in dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 05-02-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58
R0181 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 13:56:
[...]

Ik zit en blijf voorlopig ook bij Engie, maar ik heb een contract bij Zonder Gas voor mijn vriendin aangevraagd. Zij heeft er totaal geen kaas van gegeten, dus regel ik dit soort dingen voor haar. ;)
Ik betaal tot 1 juli €1.07657m3 en €0,22458kWh enkeltarief, daarna zien we wel verder.
Is zonder gas een beetje betrouwbaar? En waarom heet het zonder gas als het gas levert ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

jaaoie17 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:51:
[...]

Is zonder gas een beetje betrouwbaar? En waarom heet het zonder gas als het gas levert ?
Hier kan niemand wat mee. Zoek even in dit topic onder "Zondergas" en "Zonder Gas" en is je vraag dan niet beantwoord stel hem hier dan specifieker.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08 13:11
jaaoie17 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:51:
[...]

Waarom heet het zigeunersaus als er geen zigeuners in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissSunshine
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-07 22:21

MissSunshine

2915Wp

Cap schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:45:
[...]

Kijk ook even naar de algemene voorwaarden van wat willekeurige andere leveranciers, en vergelijk, voordat je conclusies trekt. En zelfde tip, zoek ook even terug in dit topic.
Ik had al behoorlijk wat van pagina’s van dit topic doorgespit, maar was natuurlijk weer niet op het idee gekomen om ook te zoeken op algemene voorwaarden |:(

Maar goed, begrijp nu dat alle leveranciers dit in hun voorwaarden hebben staan. Zal me er maar niet meer druk om maken dan.

11x Canadian Solar CS6P-265MM & Enecsys Micro inverters. http://www.pvoutput.org/list.jsp?userid=14173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Smultie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 15:17:
Lijkt erop dat we worden gered door een zachte winter.
Precies, als nu maar niet eind februari de Russische beer komt, dan zijn we de sigaar.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MissSunshine schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:30:
[...]

Ik had al behoorlijk wat van pagina’s van dit topic doorgespit, maar was natuurlijk weer niet op het idee gekomen om ook te zoeken op algemene voorwaarden |:(

Maar goed, begrijp nu dat alle leveranciers dit in hun voorwaarden hebben staan. Zal me er maar niet meer druk om maken dan.
Correct, zie artikel 19(.3) in de Algemene Voorwaarden van:

Vattenfall

Essent

Eneco

Greenchoice

Budget

Oxxio

Coolblue

En dat komt door:
Door wie zijn deze algemene voorwaarden gemaakt?
Deze algemene voorwaarden zijn van Energie-Nederland, de vereniging van energieleveranciers in Nederland. In de Commissie Zelfregulering van de Sociaal-Economische Raad (SER) zijn de voorwaarden met de Consumentenbond en de Vereniging Eigen Huis besproken. Energie-Nederland, de Consumentenbond en de Vereniging Eigen Huis zijn het met elkaar eens over alle voorwaarden, maar er zijn twee uitzonderingen en dat zijn het artikel over schade (artikel 17.4) en het artikel over de redenen waarom wij de leveringstarieven mogen veranderen (artikel 19.3).
Wat ook te lezen viel in de discussie die je hebt opgezocht:

Als jij niet met ze "hebt afgesproken dat we de leveringstarieven mogen veranderen" (oftewel je hebt een vast contract afgesloten), dan is het betreffende punt natuurlijk niet van toepassing. En juist wel punt 19.5 "wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven niet mogen veranderen". Waarin ze vervolgens uitleggen dat dit niet geldt voor de wijzigingen in overheidsheffingen of belastingen.

Het zijn algemene voorwaarden van toepassing op een scala aan energieproducten (vast en variabel).

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 05-02-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36
Hi allemaal,

Even een update. Afgelopen week flink erin gedoken, maar net zoals @CarpeVentum is het voor mij interessant om gas en stroom gescheiden te houden. Ook bedankt aan @Cap voor de mooie sheet. Toevallig vorige week mijn jaarnota van Greenchoice gehad; hierbij:

Normaal: 734 kwh
Dal: 1671 kwh
Normaal teruglevering: 2765 kwh
Dal teruglevering: 1171 kwh
Gas: 466

Conclusie voor een nieuw contract is dat ik gas het beste bij ZonderGas kan afsluiten. Ik ga denk ik direct voor 5 jaar omdat ik de gasmarkt alleen omhoog zie gaan. Daarnaast kies ik voor Engie als stroomleverancier (1 jaar) want zij hebben lekker hoge stroomkosten :-) Heb de keuze nog niet definitief gemaakt maar dit zijn twee mooie kanshebbers!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2LI5mHk66IJcxZ-7fjn3MpSwBA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wdop1aJcuZT1rro5PTieZt1k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GkBFHwREJ0b-I5MTRvs_fxnj2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CYhWCSC6bzMLq9c6MYvyibwI.png?f=fotoalbum_large

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-08 12:39
Toevallig zojuist het variabele tarief van Eneco ontvangen, maar ik kan uit de kleine letters niet opmaken of dat de all-in tarieven zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVEmbEKgra9d58uGPhF3IWFnZfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iLA5wqdNxKeWRT4DpO75J3Nc.png?f=fotoalbum_large

De kleine letters zeggen het volgende, en ik heb daardoor het idee dat ik naar all-in tarieven kijk. Dan vind ik het niet erg om een maandje of 2 te flexen en misschien dan een goedkoper contract elders af te sluiten...
Deze leveringstarieven zijn inclusief btw en overheidsheffingen, bij een jaarlijks verbruik tot 10.000 kWh en 5.000 m³. Bij gas ook inclusief regiotoeslag gas. Op je jaarnota noemen we het leveringstarief apart van de overheidsheffingen. De energiebelasting over 2022 is voor stroom € 0,04452 per kWh en voor gas € 0,43950 per m³. De Opslag Duurzame Energie is voor stroom € 0,03691 per kWh en voor gas € 0,10467 per m³. De overheidsheffingen voor 2022 zijn automatisch verrekend in je tarieven. Dit kun je ook terugzien in Mijn Eneco en je kunt daarin ook je termijnbedrag aanpassen. Genoemde tarieven zijn onder voorbehoud van eventuele (wijzigingen in) overheidsbesluiten of onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Space21 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:54:

Conclusie voor een nieuw contract is dat ik gas het beste bij ZonderGas kan afsluiten.
Weet je zeker dat dat kan, alleen gas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:04
Smultie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:22:
[...]

Met hun reken tool kan je kiezen voor alleen gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Omdat ik teruglever is Engie interessant, maar ik ben er bang voor dat zij het komend jaar de teruglevertarieven verlagen (dat schijnt te gebeuren).

Dan zit je vervolgens vast aan erg hoge tarieven, en moet je je contract uitdienen om je 500 euro welkomstbonus op te strijken. Ga dan misschien toch voor standaard vaste lagere tarieven, zoals @Cap al maanden bepleit. Maar, als je teruglevert en een enigszins betrouwbare partij wilt (ik heb de solvabiliteit bekeken...) is dat zo makkelijk nog niet. Ben er nog niet uit, maar eerst maar eens een tijdje Eneco Flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-07 20:04
Smultie schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:22:
[...]

Hoezo zou dat niet kunnen? Zijn gewoon twee verschillende producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
CarpeVentum schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:52:
Omdat ik teruglever is Engie interessant, maar ik ben er bang voor dat zij het komend jaar de teruglevertarieven verlagen (dat schijnt te gebeuren).

Dan zit je vervolgens vast aan erg hoge tarieven, en moet je je contract uitdienen om je 500 euro welkomstbonus op te strijken. Ga dan misschien toch voor standaard vaste lagere tarieven, zoals @Cap al maanden bepleit. Maar, als je teruglevert en een enigszins betrouwbare partij wilt (ik heb de solvabiliteit bekeken...) is dat zo makkelijk nog niet. Ben er nog niet uit, maar eerst maar eens een tijdje Eneco Flex.
Bij Engie is de teruglevering gekoppeld aan de leveringskosten, dus als één van beide daalt, dalen ze toch beide? En bij wijzigen van de contract tarieven kun je opzeggen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
HereIsTom schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Bij Engie is de teruglevering gekoppeld aan de leveringskosten, dus als één van beide daalt, dalen ze toch beide? En bij wijzigen van de contract tarieven kun je opzeggen.
Eneco heeft dit in 2020 gedaan. Wie zegt dat Engie dat niet zou doen? Ja, je kunt opzeggen, maar kunt dan fluiten naar de €500 ‘welkomstbonus’…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01:12

Engie is wel 1 van de meest betrouwbare leveranciers, die hielden gewoon vast aan de afgesproken tarieven voor de modelcontracten tot 1 juli en deden niet mee in de gekte die ontstond na de faillisementen van de diverse leveranciers.
Engie is het grootste nutsbedrijf ter wereld, dus wat solvabiliteit betreft hoef je je daar geen zorgen over te maken, die is van hun 1 van de beste volgens de Vastelastenbond.
En ja, ik zit na het faillisement van Welkom Energie ook bij Engie en tot nu toe met volle tevredenheid, goede app/website en een goede klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 13:30
Moest je als consument ook je flex/model contract opzeggen als je overstapt of dit was de nieuwe energie leverancier voor de consument doet?

Sinds 28 jan bij CoolBlue een flex contract aangegaan en ondertussen een nieuwe voor 5 jaar aangegaan bij Zondergas.

[ Voor 30% gewijzigd door Fermion op 06-02-2022 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
Fermion schreef op zondag 6 februari 2022 @ 00:52:
Moest je als consument ook je flex/model contract opzeggen als je overstapt of dit was de nieuwe energie leverancier voor de consument doet?

Sinds 28 jan bij CoolBlue een flex contract aangegaan en ondertussen een nieuwe voor 5 jaar aangegaan bij Zondergas.
Volgens mij niet, dat regelt nieuwe leverancier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peppah
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-02 12:11
Met behulp van dit topic overgestapt naar zondergas 5 jaar.
Zat sinds een maand in een flexibel contract bij energie direct a €2,26/m3, 0,52/kWh normaal en €0,48 dal.
Nu naar €1,16m3, 0,27/kWh normaal en €0,22 dal, ons verwachte verbruik voor komend jaar is +-450 m3 en 2400kwh waarvan we ongeveer 2250kwh zelf opwekken.
Maandtarief gaan we behoorlijk mee omlaag met dank aan vele hier! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-09-2024
Sinds gisteren ook aangemeld bij zondergas 5 jaar . Zaten ook bij energie direct en contract was 1 februari afgelopen en gingen van 150 € naar ruim 300 op flex basis . Nu volgens de berekeningen naar 110€ wel vorige week zonnepanelen geplaatst . Gebruik 3500 kWh en 1200 gas pj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:18
Fermion schreef op zondag 6 februari 2022 @ 00:52:

Hangt er wel vanaf of je in de bedenk tijd zit of niet.
Dan zul je zelf moeten annuleren en dat is in jouw verhaal wat onduidelijk want wanneer ben je het een aan gegaan en het ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Zondergas 5 jaar vast lijkt voor mij de beste optie. Echter: Zondergas biedt alleen dubbeltarief (icm slimme meter). Ik gebruik nu alleen enkeltarief, dus geen piek of dal-tarieven.
Weet iemand waarom Zondergas alleen dubbel tarief gebruikt? En wat zijn de effecten hiervan op je totale te betalen kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

kraanwagen schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:33:
Zondergas 5 jaar vast lijkt voor mij de beste optie. Echter: Zondergas biedt alleen dubbeltarief (icm slimme meter). Ik gebruik nu alleen enkeltarief, dus geen piek of dal-tarieven.
Weet iemand waarom Zondergas alleen dubbel tarief gebruikt? En wat zijn de effecten hiervan op je totale te betalen kosten?
Ik zou het bij Zondergas zelf navragen, het kan simpelweg aan de beperkingen van de aanvraag tool liggen. Dus even contact opnemen met Zondergas of je enkeltarief kan afsluiten.

Wat het effect is kan je zo narekenen als je obv je meterstanden normaal en da van afgelopen jaar je verbruik invult, indien je een dubbele / slimme meter hebt.

In de sheet heb ik een percentage opgenomen, standaard staat die op 60% dal en 40% normaal (want alleen als je dalverbruik hoger is dan je normaalverbruik kies je in principe voor dubbeltarief). Dan is normaal / dal doorgaans goedkoper. Het omslagpunt zit ergens in de buurt van 50% normaal, vanaf dat moment wordt enkeltarief goedkoper.

Het idee is dus dat je je totaalverbruik invult en dan gaat spelen met het percentage. Bij leveranciers die beide tariefsoorten bieden kan je zo vergelijken waar het omslagpunt enkeltarief vs dubbeltarief zit voor jouw verbruik door de enkel- en dubbeltarief tabs te vergelijken.

Je kan overwegen om alleen in het weekend en doordeweeks tussen 23:00 en 6:00 te wassen / drogen / vaatwassen, dan zit je in het daltarief.

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 06-02-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-07 15:19
Hallo allen , ik heb zojuist een contract bij Zondergas aangevraagd en aangegeven dat ik reeds een slimme meter heb (Landis Gyr+ E350) . Toch krijg ik nu verzoek éérst een eenmalige betaling te doen voor levering en plaatsing slimme meter voordat het contract in werking wordt gesteld.
Foutje van Zondergas of accepteren zij de Landis meter niet als slimme meter voor hun dienstverlening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:00
Die eerste betaling is toch hoe dan ook noodzakelijk als bevestiging van de daaropvolgende automatisch betalingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
rick-1975 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:52:
Die eerste betaling is toch hoe dan ook noodzakelijk als bevestiging van de daaropvolgende automatisch betalingen?
Ja maar daar nog voorafgaand vragen zij éérst de betaling voor het plaatsen van de slimme meter te doen anders wordt het contract niet opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

DM57 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:45:
Hallo allen , ik heb zojuist een contract bij Zondergas aangevraagd en aangegeven dat ik reeds een slimme meter heb (Landis Gyr+ E350) . Toch krijg ik nu verzoek éérst een eenmalige betaling te doen voor levering en plaatsing slimme meter voordat het contract in werking wordt gesteld.
Foutje van Zondergas of accepteren zij de Landis meter niet als slimme meter voor hun dienstverlening ?
Zal ergens een foutje zijn in de adminstratie (leverancier of netbeheerder), dus even contact met ze opnemen om uit te leggen dat je de Landis Gyr+ E350 hebt, dan zou het toch moeten goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissSunshine
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-07 22:21

MissSunshine

2915Wp

Cap schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Wat ook te lezen viel in de discussie die je hebt opgezocht:

Als jij niet met ze "hebt afgesproken dat we de leveringstarieven mogen veranderen" (oftewel je hebt een vast contract afgesloten), dan is het betreffende punt natuurlijk niet van toepassing. En juist wel punt 19.5 "wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven niet mogen veranderen". Waarin ze vervolgens uitleggen dat dit niet geldt voor de wijzigingen in overheidsheffingen of belastingen.

Het zijn algemene voorwaarden van toepassing op een scala aan energieproducten (vast en variabel).
Helder! Dank voor je uitgebreide reactie. :)

11x Canadian Solar CS6P-265MM & Enecsys Micro inverters. http://www.pvoutput.org/list.jsp?userid=14173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM57
Cap schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Zal ergens een foutje zijn in de adminstratie (leverancier of netbeheerder), dus even contact met ze opnemen om uit te leggen dat je de Landis Gyr+ E350 hebt, dan zou het toch moeten goedkomen.
Ja denk het ook. Ga ze morgen wel even bellen. Neem aan dat de tarieven welke nu in contract zijn voorgesteld in ieder geval vastliggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-07 19:52
De twijfel heeft bij mij (weer) toegeslagen, waardoor ik Engie 1 jr vast (met 500 euro bonus) binnen de bedenktijd van 14 dagen heb geannuleerd.

Het zou een zeer gunstig contract kunnen zijn bij het zeer lage gasverbruik dat ik in afgelopen 12 maanden had. Maar wat als we in 2022/23 wel een echte winter krijgen? Dan lukt het me niet om mijn gasverbruik zo laag te houden als nu. Bij € 2,127 per kuub is een strenge winter bij Engie geen feest...

Mijn huidige jaarcontract bij Vattenfall loopt op 31 mrt af. Afwachten waar die mee komen. En hopen dat er tegen die tijd ergens een alternatief is met hoge welkomstbonus en een lagere gasprijs dan bij Engie.

Zondergas lijkt me te riskant vanwege het risico op omvallen bij sterk stijgende inkooptarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocket-III
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-02-2022
Cumulus-1 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:01:
De twijfel heeft bij (weer) toegeslagen, waardoor ik Engie 1 jr vast (met 500 euro bonus) binnen de bedenktijd van 14 dagen heb geannuleerd.

Het zou een zeer gunstig contract kunnen zijn bij het zeer lage gasverbruik dat ik in afgelopen 12 maanden had. Maar wat als we in 2022/23 wel een echte winter krijgen? Dan lukt het me niet om mijn gasverbruik zo laag te houden als nu. Bij € 2,127 per kuub is een strenge winter bij Engie geen feest...

Mijn huidige jaarcontract bij Vattenfall loopt op 31 mrt af. Afwachten waar die mee komen. En hopen dat er tegen die tijd ergens een alternatief is met hoge welkomstbonus en een lagere gasprijs dan bij Engie.

Zondergas lijkt me te riskant vanwege het risico op omvallen bij sterk stijgende tarieven.
dan zet je voor de echt koude dagen toch een kacheltje erbij, of een mobiele airco met wp functie? (er van uitgaande dat je een energie overschot op je panelen hebt wat de enige reden kan zijn om voor engie te kiezen...) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-07 19:52
Rocket-III schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:15:
[...]
dan zet je voor de echt koude dagen toch een kacheltje erbij, of een mobiele airco met wp functie? (er van uitgaande dat je een energie overschot op je panelen hebt wat de enige reden kan zijn om voor engie te kiezen...) ?
Ik heb geen zonnepanelen... De hoge bonus was de enige reden om voor Engie te kiezen.
Zie: https://gathering.tweaker...message/70461958#70461958

[ Voor 9% gewijzigd door Cumulus-1 op 07-02-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-07 16:16
Zondergas lijkt me te riskant vanwege het risico op omvallen bij sterk stijgende inkooptarieven.
En waarom zou je de gok niet nemen, in het ergste geval moet je opzoek naar een nieuwe aanbieder... En dan ben je niet de enige.. Terwijl je nu lekker kunt profiteren van de tarieven. Je moet niet alleen naar de reuzen kijken, die willen alleen maar geld verdienen! Wees blij dat er nieuwe partijen zijn in energie land komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
De twijfel heeft bij mij (weer) toegeslagen, waardoor ik Engie 1 jr vast (met 500 euro bonus) binnen de bedenktijd van 14 dagen heb geannuleerd.

Het ligt aan de stroomprijs, maar ken nu al veel mensen die € 1,25 voor gas betalen en € 0,25 voor stroom en nu dus elektrisch verwarmen, veel goedkoper.
Hier verwarmen we met een Airco warmtepomp, nog veel goedkoper dan met een elektrisch kachel of met gas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34
HereIsTom schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:47:
[...]

Het ligt aan de stroomprijs, maar ken nu al veel mensen die € 1,25 voor gas betalen en € 0,25 voor stroom en nu dus elektrisch verwarmen, veel goedkoper.
Elektrisch verwarmen is alleen goedkoper als je een warmtepomp (of airco) gebruikt. In 1m3 zit ongeveer 10kWh aan energie. Daarvan gaat met een CV ketel nog wat de schoorsteen uit en je hebt nog wel wat verliezen doordat leidingen langs plekken lopen waar je geen verwarming wenst... Maar ca 80% wordt normaal gesproken toch wel effectief gebruikt. Dus bij een verhouding €0,25 - €2,00 begint elektrisch verwarmen goedkoper te worden.

Bij gebruik van warmtepomp komt een groot deel van de energie uit de buitenlucht of andere bron en is elektrisch verwarmen dus wel goedkoper.

Overigens wordt in een gascentrale elektriciteit opgewekt met een efficiëntie van ongeveer 50%. Dus als we het doel hebben minder gas te gebruiken moeten we niet met een elektrisch kacheltje gaan verwarmen. Resultaat is dan alleen maar meer gasverbruik.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocket-III
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-02-2022
Cumulus-1 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:19:
[...]

Ik heb geen zonnepanelen... De hoge bonus was de enige reden om voor Engie te kiezen.
Tja. Das het bewijs dat mensen niet verder kijken of rekenen dan de worst die voor hun neus bungelt.... Waar komt die bonus vandaan denk je???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
RaymondD schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:24:
[...]

Elektrisch verwarmen is alleen goedkoper als je een warmtepomp (of airco) gebruikt. In 1m3 zit ongeveer 10kWh aan energie. Daarvan gaat met een CV ketel nog wat de schoorsteen uit en je hebt nog wel wat verliezen doordat leidingen langs plekken lopen waar je geen verwarming wenst... Maar ca 80% wordt normaal gesproken toch wel effectief gebruikt. Dus bij een verhouding €0,25 - €2,00 begint elektrisch verwarmen goedkoper te worden.

Bij gebruik van warmtepomp komt een groot deel van de energie uit de buitenlucht of andere bron en is elektrisch verwarmen dus wel goedkoper.

Overigens wordt in een gascentrale elektriciteit opgewekt met een efficiëntie van ongeveer 50%. Dus als we het doel hebben minder gas te gebruiken moeten we niet met een elektrisch kacheltje gaan verwarmen. Resultaat is dan alleen maar meer gasverbruik.
Het gaat erom wat je betaald, als een m3 gas € 1,25 of meer is en kWh stroom € 0,25 dan is elektrisch verwarmen goedkoper!
Voor één m3 gas kan je dus 5 kWh of meer aan stroom verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
@HereIsTom, met die prijzen kost 8 kWh warmte aan gas €1.25 en aan stroom 8 * €0.25 = €2.00. Dus wat is dan goedkoper?

1 m3 gas levert ~9 kWh energie, bij 11% verlies blijft er dan 8 kWh over. Even voor het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01:12
HereIsTom schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:47:
[...]
Hier verwarmen we met een Airco warmtepomp, nog veel goedkoper dan met een elektrisch kachel of met gas.
Dan moet je wel een warmtepomp hebben, veel mensen die net als ik in een huurhuis wonen, hebben geen mogelijkheid om een warmtepomp of airco te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

Hoezo riskant? Veel mede-tweakers zijn je al voorgegaan.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
  • Laatst online: 15:48
Space21 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:22:
[...]

Hoezo riskant? Veel mede-tweakers zijn je al voorgegaan.
@Cumulus-1 Sowieso gok ik dat de prijzen van Zondergas in de komende weken zullen stijgen, ze hebben vast uitgerekend hoeveel klanten ze op €1,07 m3 binnen lieten, hoeveel klanten op € 1,167 m3 ze binnen laten en dan stijgt de prijs wel weer denk ik voor de volgende batch klanten. Coolblue Energie deed het ook zo, tot 31 december was de prijs € 1,14 m3 voor 1 jaar contract en nu is ie al € 1,736 m3. De prijs stijgt, dan daalt het risico op omvallen.. En tja mochten ze omvallen dan is dat een zorg voor dan, de hoofdprijs betalen we nu toch ook al met prijzen van €2,20 m3. Je moet alleen zorgen dat je maandbedrag overeenkomt met je verwachte verbruik, of er iets onder ligt.. dan moet je wel bijbetalen bij de jaarafrekening, maar mochten ze toch omvallen.. dan heb je niet teveel betaald.. dat je dan niet meer terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Laatst online: 22:24
Weekje geleden zondergas afgesloten. Typo gemaakt in de naam. Dus die staat nu ook fout op het contract. Mailtje achteraan gestuurd maar nog niks teruggehad. Huidige energiemaatschappij had wel ene bericht van opzegging ontvangen van ze. Zullen vast druk zijn met al die tweakers. Maar Gaat dat goed komen? Of moet ik er ff proactief achteraan?

[ Voor 6% gewijzigd door MagniArtistique op 07-02-2022 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-07 13:30
Martin7182 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:56:
@HereIsTom, met die prijzen kost 8 kWh warmte aan gas €1.25 en aan stroom 8 * €0.25 = €2.00. Dus wat is dan goedkoper?

1 m3 gas levert ~9 kWh energie, bij 11% verlies blijft er dan 8 kWh over. Even voor het gemak.
Bij een warmte pomp reken je met COP van 4~5, laten we voor het gemak 4 nemen.

Voor elk 1kWh energie levert je dit 4 kWh warmte op (COP4).

Het kost je €0.25 om 4kWh warmte te creëren.
8kWh warmte kost je dan €0.50. Met gas ben je dan al €1.20 armer voor 8kWh warmte.

Dus ja, met elektriciteit ben je goedkoper uit. Maar dan mag je eerst wel gaan investeren (lees alles goed op na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
MagniArtistique schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:12:
Weekje geleden zondergas afgesloten. Typo gemaakt in de naam. Dus die staat nu ook fout op het contract. Mailtje achteraan gestuurd maar nog niks teruggehad. Huidige energiemaatschappij had wel ene bericht van opzegging ontvangen van ze. Zullen vast druk zijn met al die tweakers. Maar Gaat dat goed komen? Of moet ik er ff proactief achteraan?
Bij mij heeft een antwoord ook ruim een week geduurd, uiteindelijk netjes antwoord gehad, denk dat proactief er achter aan gaan niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
MagniArtistique schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:12:
Duurt een week maar komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
rick-1975 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:52:
Ik had gekozen voor betalen met iDeal en later in het Dashboard aangepast naar automatische incasso (machtiging via Buckaroo link). Nooit een bericht gehad voor eenmalige eerste betaling. Hoe hoog is dat eerste bedrag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik heb gisteren en vandaag een berekening gedaan bij Zondergas, en de tarieven zijn vandaag ietsje lager dan gisteren lijkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Fermion schreef op maandag 7 februari 2022 @ 00:25:
[...]

Bij een warmte pomp reken je met COP van 4~5, laten we voor het gemak 4 nemen.

Voor elk 1kWh energie levert je dit 4 kWh warmte op (COP4).

Het kost je €0.25 om 4kWh warmte te creëren.
8kWh warmte kost je dan €0.50. Met gas ben je dan al €1.20 armer voor 8kWh warmte.

Dus ja, met elektriciteit ben je goedkoper uit. Maar dan mag je eerst wel gaan investeren (lees alles goed op na).
Je hebt gelijk maar dat was het punt niet. Het ging hier om stroom met COP 1 omzetten in warmte. @HerelsTom maakte de klassieke fout om een kWh stroom rechtstreeks te vergelijken met een m3 gas om daarmee te concluderen dat stroom 5 keer goedkoper zou zijn dan gas. Maar er zit natuurlijk een omrekenfactor van ~8 in vanwege het verschil in thermische waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00
CarpeVentum schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:18:
Ik heb gisteren en vandaag een berekening gedaan bij Zondergas, en de tarieven zijn vandaag ietsje lager dan gisteren lijkt het :)
Gas is inderdaad iets goedkoper geworden. Nu heb ik net gisteravond een contract afgesloten... :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Update prijzenoverzicht, wijzigingen:

- Zondergas vast contracten hebben lagere gas- en stroomtarieven gekregen
- Coolblue vast via gaslicht heeft een 50 euro lagere welkomstbonus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Cap schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:11:
- Zondergas vast contracten hebben lagere gas- en stroomtarieven gekregen
Zo zo, die zijn wel erg zeker van hun zaak ;) Dank voor het werk dat je hierin stopt!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
wat zijn de prijzen van zondergas 5-jaar nu na de verlaging(all in stroom en gasprijzen)?
ik begrijp niet zo goed wat energyzero u precies doet:
- eerst had je een deal bij leaseplan, die verviel na overmatige belangstelling
- toen bij hve een betere deal met 5 jaar(die ik ook heb afgeslloten gelukkig) verviel ook door groe belangstelling
- zondergas blijft bljkbaar, was eerst vrijwel net zo goedkoop als hve, werd toen een week duurder en ljkt dus nu weer goedkoper. beetje zuur voor die mensen die net in de dure week zaten, en die kunnen als ze willen in bedenktijd annuleren en weer afsluiten dus waarom zo snel schommelen?
en waarom, nu deze deal blijkbaar blijft, komen leaseplan of hve niet meer met deals? willen die sublabels of degene darachter toch leiver geen 5-jaarcontracten en wil zondergas dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
dicksterk schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:02:
- zondergas blijft bljkbaar, was eerst vrijwel net zo goedkoop als hve, werd toen een week duurder en ljkt dus nu weer goedkoper. beetje zuur voor die mensen die net in de dure week zaten, en die kunnen als ze willen in bedenktijd annuleren en weer afsluiten dus waarom zo snel schommelen?
en waarom, nu deze deal blijkbaar blijft, komen leaseplan of hve niet meer met deals? willen die sublabels of degene darachter toch leiver geen 5-jaarcontracten en wil zondergas dat wel?
Het zondergas tarief is echt maar ietsje gezakt. Scheelt bij mij slechts 24 euro op jaarbasis obv. het opgegeven gebruik...

Heb zojuist de knoop (voor nu) doorgehakt en toch voor Zondergas gekozen! Dan gaan we het wel zien de komende tijd >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dicksterk schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:02:
wat zijn de prijzen van zondergas 5-jaar nu na de verlaging(all in stroom en gasprijzen)?
ik begrijp niet zo goed wat energyzero u precies doet:
- eerst had je een deal bij leaseplan, die verviel na overmatige belangstelling
- toen bij hve een betere deal met 5 jaar(die ik ook heb afgeslloten gelukkig) verviel ook door groe belangstelling
Ze kijken niet of het zuur voor de mensen is of niet. Ze kijken wat inkoop kost en passen daar hun prijs op aan. De prijzen zullen blijven wijzigen. Blijkbaar heeft Zondergas besloten de langdurige vaste contracten te blijven aanbieden, tegen momenteel nog steeds wat hogere tarieven dan voorheen, en HVE en Leaseplan voorlopig even niet, zo simpel is het. De overige Energyzero merken bieden slechts 1 jarige contracten aan (MDE en Energyzero) of helemaal geen vaste contracten maar alleen flex (ANWB / Groenestroom lokaal). Er is niets wat ze verplicht allemaal hetzelfde te doen. Dat zou uit marketingoverwegingen ook niet handig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35
@Cap je bent echt een held!

Ik zit toch weer in twijfel, door de discussie hierboven over Zondergas en Engie.
Met verbruik van 600kWh en 350m3 gas is Engie interessant voor 1 jaar, maar dit komt niet door hun tarieven maar door die hoge bonus van 500 euro aan het eind van het contract.
Zondergas heeft nu mooie tarieven, als ik uiteindelijk zou overstappen dan kost me dat 250 euro. Ik moet er niet op gokken dat een nieuwe energieleverancier dat gaat betalen met het lage verbruik wat ik heb.

Als er wel een koude winter aankomt dan zal ik toch iets van gas gaan gebruiken omdat de warmtepomp het bij vrieskou niet trekt. Ik kan elektrisch een beetje bij verwarmen.
Mijn vriendin studeert boven en doet dat ook af en toe met een elektrisch kacheltje.

Wat is handig om te doen? Zou Zondergas dan voor mij toch de betere keus zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

CarpeVentum schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Het zondergas tarief is echt maar ietsje gezakt. Scheelt bij mij slechts 24 euro op jaarbasis obv. het opgegeven gebruik...

Heb zojuist de knoop (voor nu) doorgehakt en toch voor Zondergas gekozen! Dan gaan we het wel zien de komende tijd >:)
Kleine aanvulling: je hebt de knoop over 14 dagen pas doorgehakt, voor nu heb je besloten een optie te nemen op deze tarieven. ;)

Oh ja, en stroom is maar een half cent gezakt maar het gastarief is bijna 6 cent gezakt, dat is toch iets van 7,5% van de kale prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 07-02-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Cap schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Kleine aanvulling: je hebt de knoop over 14 dagen pas doorgehakt, voor nu heb je besloten een optie te nemen op deze tarieven. ;)
Vandaar de 'voor nu' >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik snap overig nog niet hoe het nu zit met Terugleververgoedingen bij Zondergas. Ik heb zo'n 645kWH overproductie straks, maar kan echt niet duidelijk terugzien wat dat me oplevert. Is er iemand die hier kaas van kan maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2NcgNcFOMec-WXT6OmRBjCh8Hs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/71yfTPV1SOJEVs5dyLJ3VsD7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Een knoop doorhakken kan je niet meer ongedaan maken, je hebt de bijl gepakt maar de knoop... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Binnetie schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:13:
@Cap je bent echt een held!

Ik zit toch weer in twijfel, door de discussie hierboven over Zondergas en Engie.
Met verbruik van 600kWh en 350m3 gas is Engie interessant voor 1 jaar, maar dit komt niet door hun tarieven maar door die hoge bonus van 500 euro aan het eind van het contract.
Zondergas heeft nu mooie tarieven, als ik uiteindelijk zou overstappen dan kost me dat 250 euro. Ik moet er niet op gokken dat een nieuwe energieleverancier dat gaat betalen met het lage verbruik wat ik heb.

Als er wel een koude winter aankomt dan zal ik toch iets van gas gaan gebruiken omdat de warmtepomp het bij vrieskou niet trekt. Ik kan elektrisch een beetje bij verwarmen.
Mijn vriendin studeert boven en doet dat ook af en toe met een elektrisch kacheltje.

Wat is handig om te doen? Zou Zondergas dan voor mij toch de betere keus zijn?
Dat kan je alleen zelf bepalen. Het hangt naast de (onzekerheid in) je eigen verbruik ook af van hoe je nu zit, tegen welke tarieven en hoe lang je die tarieven nog hebt.

Maak dus zelf de rekensom. Reken uit wat het je met je huidige tarieven kost voor de resterende looptijd vs de kosten bij Engie of Zondergas. Als je dan de opzegboete er sowieso al uit hebt is het wel duidelijk. Zo niet, dan hangt het maar net af van jouw persoonlijke verwachtingen over de toekomstige prijzen.

Zelf zou ik, wanneer 2 aanbiedingen dicht bij elkaar in de buurt liggen, bij enige onzekerheid over het toekomstige verbruik altijd voor de lage tarieven gaan en niet de hoge einde-looptijd bonus. Bij die laatste kan je sowieso niet weg omdat je bonus vervalt, je hebt extra kosten als je verbruik toch toeneemt en je krijgt je geld pas achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom

Tja als het zo berekend klopt het wel, maar een vriend en een collega houden het nu warm met een elektrische kachel wat ze per dag 10 kWh kost, waar ze anders 4m3 aan gas kwijt waren, dus dat is € 2,50 aan stroom tegenover € 5,00 aan gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online

Bij een warmtepomp met COP 4 is dat dus 2,00 euro : 4 = 0,50.
Dus wat is goedkoper ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Laatst online: 01-08 09:05

Dit begrijp ik niet, je mag eerst alles nog salderen. Als je dan nog wat over hebt om terug te leveren en de teruglever tarieven dalen, dan is dat alleen over het stukje wat je netto terug levert, daar krijg je dan wel minder geld voor, maar gaan je kosten toch niet omhoog?

Enkel als je dat samen pakt met de gas kosten is het anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipzaus
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Hallo,

Heeft hier iemand ervaring met het herroepen van je contract binnen de14 dagen bedenktijd?
De situatie is als volgt:
- Ik heb 31-1 een jaarcontract afgesloten.
- Ze zijn 3-2 begonnen met leveren van stroom en gas.
- Ik heb 4-2 via de mail het herroepingsformulier gestuurd.
- Ik krijg meteen op 4-2 een mail terug met het volgende: "Omdat u de overeenkomst beëindigt voordat de looptijd is verstreken, brengen wij een opzegvergoeding in rekening." 2x 50 euro zou deze vergoeding zijn.

Dus omdat ze al geleverd heb ik heb geen recht meer op mijn 14 dagen bedenktijd?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
CarpeVentum schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:18:
Ik snap overig nog niet hoe het nu zit met Terugleververgoedingen bij Zondergas. Ik heb zo'n 645kWH overproductie straks, maar kan echt niet duidelijk terugzien wat dat me oplevert. Is er iemand die hier kaas van kan maken?
[Afbeelding]
Ook ik heb dit eerder aangekaart maar de rekentool wekt mij het idee dat overtollige stroom (bovenop je verbruik) gratis wordt teruggeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
HereIsTom schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:24:
[...]

Tja als het zo berekend klopt het wel, maar een vriend en een collega houden het nu warm met een elektrische kachel wat ze per dag 10 kWh kost, waar ze anders 4m3 aan gas kwijt waren, dus dat is € 2,50 aan stroom tegenover € 5,00 aan gas.
4m3 gas zou ongeveer 36kWh aan warmte moeten geven normaal gesproken. Als je dan dezelfde hoeveelheid warmte kunt maken met 10 kWh (COP=1) stroom, dan zit er ergens een groot verlies met een factor van 3,5 a 4 in het gas stuk.
Het lijkt er bijna op dat de elektrische warmte gemaakt is met een WP of airco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Laatst online: 23:00
turkeyhakan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:46:
[...]

Ook ik heb dit eerder aangekaart maar de rekentool wekt mij het idee dat overtollige stroom (bovenop je verbruik) gratis wordt teruggeleverd.
Dat gaat toch volgens hetzelfde tarief als wat je afneemt?

https://zondergasenergie....ververgoeding-ontvang-ik-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
DjAntoon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:55:
[...]

4m3 gas zou ongeveer 36kWh aan warmte moeten geven normaal gesproken. Als je dan dezelfde hoeveelheid warmte kunt maken met 10 kWh (COP=1) stroom, dan zit er ergens een groot verlies met een factor van 3,5 a 4 in het gas stuk.
Het lijkt er bijna op dat de elektrische warmte gemaakt is met een WP of airco...
Dit is een dagje met de CV ketel;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bflSQV0om2RDQn74EE56H2zqOnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WzUkJosI2fsX4nPFZEzLDgYG.jpg?f=fotoalbum_large

En dit een dagje met deze elektrische kachel;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxYMchhJPvsydWCqsnkVFu1qY84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9W1yC26HZ8R986COFaHmgWSc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
HereIsTom schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:35:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar is het dan niet het verschil dat je met de cv een hele woning op temperatuur brengt en met dat kacheltje enkel een kleinere ruimte?

Het valt ook op dat je electrisch meer 's avonds laat stookt, en met cv meer 's morgens begin van de avond, dat matched ook niet helemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door DjAntoon op 07-02-2022 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 23:50
HereIsTom schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:35:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maakt nogal uit welke dag, de temperatuur en wind van die dag, vanaf welke temperatuur je begint met verwarmen (vanaf 16 of vanaf 19 is nogal een verschil) en hoeveel warme massa in je huis zit.

Het is heel lastig dit soort info 1:1 te vergelijken. :+

Wat kán is dat het huis héél slecht waterzijdig ingeregeld is, dat de ketel veel te hoog staat etc. Dan haal je de efficientie inderdaad niet. Maar das een issue van de installatie. In normale omstandigheden is een electrische kachel van COP 1 niet goedkoper als verwarmen op gas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 23:50
DjAntoon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Maar is het dan niet het verschil dat je met de cv een hele woning op temperatuur brengt en met dat kacheltje enkel een kleinere ruimte?
Dit ook ja.

Ik houd mezelf bij thuiswerken warm met slechts 0,6 kWh! voor 8 uren werk!
Maar dan zit ik alleen op zolder, met infrarood paneeltje op mijn benen. Het huis koelt gewoon lekker af verder O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
DjAntoon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:38:
[...]

Het valt ook op dat je electrisch meer 's avonds stookt, en met cv meer 's morgens, dat matched ook niet helemaal.
Dezelfde ruimtes worden ermee verwarmd, radiatoren in andere ruimtes staan dicht.
‘S morgen staat de CV niet aan.
Maar goed bij hun zijn de kosten de afgelopen tijd aanzienlijk lager dan dat ze met de CV ketel hadden gestookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
Waah schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Dit ook ja.

Ik houd mezelf bij thuiswerken warm met slechts 0,6 kWh! voor 8 uren werk!
Maar dan zit ik alleen op zolder, met infrarood paneeltje op mijn benen. Het huis koelt gewoon lekker af verder O-)
Ik verwarm nu enkel met airco en pelletkachel, enorm verschil in kosten tov gas CV. Maar eerlijk gezegd is het comfort ook minder, diverse ruimtes zijn echt kouder nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
DjAntoon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:44:
[...]

Ik verwarm nu enkel met airco en pelletkachel, enorm verschil in kosten tov gas CV. Maar eerlijk gezegd is het comfort ook minder, diverse ruimtes zijn echt kouder nu.
Tja dan heb je pech met je huis. Wij verwarmen hier ook met een Airco warmtepomp en is inderdaad aanzienlijk zuiniger. Maar met de CV stonden hier de radiatoren ook alleen in de woonkamer/open keuken open.
Af en toe de deur naar de gang open en die blijft ook redelijk op temperatuur, net als de wc en badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Dipzaus schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:41:
Hallo,

Heeft hier iemand ervaring met het herroepen van je contract binnen de14 dagen bedenktijd?
De situatie is als volgt:
- Ik heb 31-1 een jaarcontract afgesloten.
- Ze zijn 3-2 begonnen met leveren van stroom en gas.
- Ik heb 4-2 via de mail het herroepingsformulier gestuurd.
- Ik krijg meteen op 4-2 een mail terug met het volgende: "Omdat u de overeenkomst beëindigt voordat de looptijd is verstreken, brengen wij een opzegvergoeding in rekening." 2x 50 euro zou deze vergoeding zijn.

Dus omdat ze al geleverd heb ik heb geen recht meer op mijn 14 dagen bedenktijd?
Alvast bedankt!
Ik denk wel dat het klopt: je hebt 14 dagen bedenktijd, tenzij je al gebruik maakt van de dienst. Dat is hier het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter69nl
  • Laatst online: 25-05-2023
Zondergas lijkt nu wel aantrekkelijk. Ik ben in november overgestapt naar vattenfall modelcontract (26 cent/ 1.26 euro per m3).

Wat zijn mogelijke scenario's"

1. Energieprijzen blijven op huidig peil, Vattenfall prijzen gaan waarschijnlijk omhoog per 1-7
2. Energieprijzen gaan verder omhoog, Vattenfall prijzen gaan omhoog en risico op faillissement ZonderGas neemt toe
3. Energieprijzen gaan omlaag, Vattenfall prijzen dalen

Daarnaast krijg ik per 10 maart zonnepanelen waarmee ik ruim 3200KW produceer. Besparing op jaarbasis tov Vattenfall is (20 euro aan stroom en 230 euro aan gas).

[ Voor 15% gewijzigd door peter69nl op 07-02-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
Daftz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Gas is inderdaad iets goedkoper geworden. Nu heb ik net gisteravond een contract afgesloten... :P
Ik ook. Herroepen dan maar, want ik verbruik helaas veel gas. Wordt eerste keer. Iemand ervaring mee? Kan ik herroepen (door formulier in te sturen) en dan meteen weer een nieuw contract afsluiten? Of moet ik bevestiging afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
TvanW schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:31:
[...]

Bij een warmtepomp met COP 4 is dat dus 2,00 euro : 4 = 0,50.
Dus wat is goedkoper ?
Waarom haal je er opeens een warmtepomp bij? De discussie ging over elektrisch COP 1 verwarmen vs. stoken op gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isildor
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-10-2022
Een duivels dilemma dit. Stom van mij dat ik verleden week geen ZonderGas 5 jarig contract heb afgesloten. Vergeleken met nu scheelt het 200 euro per jaar op basis van mijn verbruik. Ben november na de ondergang van WelkomEnergie op Vattenfall modelcontract overgestapt. Twijfels over de solvabiliteit van ZonderGas deed mij aarzelen. Ik vraag me af of in het eerste kwartaal überhaupt nog aanbieders met zo’n aantrekkelijke actie zullen komen. Zo zie je, you snooze, you loose. 8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-07 22:17
Isildor schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:01:
Een duivels dilemma dit. Stom van mij dat ik verleden week geen ZonderGas 5 jarig contract heb afgesloten. Vergeleken met nu scheelt het 200 euro per jaar op basis van mijn verbruik. Ben november na de ondergang van WelkomEnergie op Vattenfall modelcontract overgestapt. Twijfels over de solvabiliteit van ZonderGas deed mij aarzelen. Ik vraag me af of in het eerste kwartaal überhaupt nog aanbieders met zo’n aantrekkelijke actie zullen komen. Zo zie je, you snooze, you loose. 8)7 :(
Ik kijk net even bij Zondergas en moet zeggen... het voorstel voor 5 jaar vast is echt dikke prima. Is maar € 40,- duurder per maand dan mijn huidig contract! (dat deze maand afloopt)

Ik ga dit zeker meenemen als goede optie. Als ik het goed gezien heb, is de maximaal toegestane / toegepaste afkoopboete bij voortijdig beëindigen van een contract toch 'maar' € 250,-. Dat heb je er zo uit!

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Martin7182 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:58:
[...]

Waarom haal je er opeens een warmtepomp bij? De discussie ging over elektrisch COP 1 verwarmen vs. stoken op gas.
Lorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023
Hier ook aan het twijfelen, een energiecontract afgesloten voor 1,12 per kuub gas per april (1 jaar vast) en zit nu variabel 1,60 per kuub tot 1 April.

Gaan voor ZonderGas voor 5 jaar of de 1 jaar voor 1,12 per kuub laten ingaan... Ik heb zelf het idee dat de gasprijs die hoger is iets voor de lange termijn zal zijn maar die solvabiliteit van EnergyZero laat me behoorlijk twijfelen na het hele gedoe met het faillissement van Welkom achter de rug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Na 9 dagen contact gekregen met Zondergas per mail! Ik heb daarop gelijk wat teruggestuurd en binnen 1 uur weer een antwoord! Ook netjes en duidelijk.

Echter: Ik dacht dus dat ik ze had gemachtigd om automatische incasso te doen. Echter geeft de mevrouw aan dat de 1e betaling "altijd" via direct handmatig betalen met iDeal gaat. Pas als die betaling binnen is, dan gaat het contract gelden.. Al iemand een idee wanneer die factuur dan komt? Dat is dus 'vooraf' betalen en weet iemand al hoeveel dagen voor je startdatum de 1e factuur komt?

Vind het gek, want ik start 05-07. Maar ik moet 28-06 nog een betaling doen bij mijn huidige provider, en ik zou dan dus ook vóór 05-07 Zondergas al moeten betalen..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 02:22
Zondergas is inderdaad iets goedkoper geworden. Nu zou ik hem wel willen cancelen en een nieuwe aanvragen. Maar dan zit ik ook een week langer op variabele tarieven van energiedirect.

Eigenlijk zou ik tussen energiedirect en zondergas nog een maand een ander variabel contract willen hebben. Weten jullie of die er zijn en wellicht iets goedkoper zijn dan 1.82 per m3 gas / 40 cent kwh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gigabyte_rma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-07 17:52
Hmmm,

Ik heb niet heel veel gelezen van deze post, slechts het een en ander omdat ik klant was van welkom energie en toen die de winkel sloot ben ik pas gaan googlen..
Ben als vee naar de ratten van eneco doorgetransporteerd en vandaar zo snel als het kon naar essent overgestapt, variabel contract. Dat leek voor de jaarwende toch wel interesant. Moest ik idd voor bellen, want die model contracten stonden niet op de sites. Die tip hier geleerd, daarvoor dank.

Nu dat de prijzen weer lager worden weer eens vergeleken, maar dat doe ik nu nog maar uitsluitend naar een partij waarvan ik redelijk zeker weet dat tie gezond is en blijft leveren. De ezel idd.. 8)7

Welnu: vandebron laten bekijken op solvabiliteit en die zijn zwaar in het rood gegaan afgelopen jaar, negatief eigen vermogen en 54% kans op failissement..

En nu lees ik dat velen onder jullie naar Zondergas overstappen
Zondergas solvabiliteit, opgericht in 2019 en die hebben hun cijfers nog niet eens ingelegd, en dit lijkt een een eenmanszaak ...
Lijkt mij een partij die in dit geval de voorspellende waarde al in hun naam hebben zitten. Voor mij nooit meer een dergelijke leverancier. Ik zou op zeker spelen.

Dan zou ik naar engie gaan of blijven, das in ieder geval een partij met 172.000 medewerkers (...), doen natuurlijk ook wat meer, een miljarden omzet, winstgevend en stevig in het zadel.

Essent dan ? Nou, die doen het ook goed, vet op de ribben, geen verlies gedraaid en mooie variabele tarieven. Gas 1,04 inc btw (daar komt dus nog 54ct bij), en stroom 28 - 33 cent dubbeltarief.

Ik blijf ff zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-07 14:23
Dank. Tot die conclusie was ik inmiddels ook gekomen en ook 5 jaar zonder gas afgesloten in de wetenschap dat je voor 250 er 'onder uit kan'
-DG- schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Verder haal je zeker met dat hoge verbruik die overstapboete van €250,- er zo uit in de toekomst als de prijzen weer gezakt zijn. Dat verschil kunnen 2 maanden een flex contract al niet tegenop.

Voor mij was dus de conclusie dat 5 jaar zondergas contract en zodra de prijzen echt zakken die overstapboete voor lief nemen aangezien die na de eerste 2 maanden is terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:04
Ik ontving van HVE een e-mail om toestemming te geven voor automatische incasso, dat gaat dan via een digitale automatische incasso link. Mijn contract gaat op 26 februari a.s. in en heb me op 26 januari j.l. aangemeld. Is dat een normale gang van zaken?

[ Voor 11% gewijzigd door Pierre_nr1 op 07-02-2022 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

gigabyte_rma schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:01:
Hmmm,

Ik heb niet heel veel gelezen van deze post, slechts het een en ander omdat ik klant was van welkom energie en toen die de winkel sloot ben ik pas gaan googlen..
Ben als vee naar de ratten van eneco doorgetransporteerd en vandaar zo snel als het kon naar essent overgestapt, variabel contract. Dat leek voor de jaarwende toch wel interesant. Moest ik idd voor bellen, want die model contracten stonden niet op de sites. Die tip hier geleerd, daarvoor dank.

Nu dat de prijzen weer lager worden weer eens vergeleken, maar dat doe ik nu nog maar uitsluitend naar een partij waarvan ik redelijk zeker weet dat tie gezond is en blijft leveren. De ezel idd.. 8)7

Welnu: vandebron laten bekijken op solvabiliteit en die zijn zwaar in het rood gegaan afgelopen jaar, negatief eigen vermogen en 54% kans op failissement..

En nu lees ik dat velen onder jullie naar Zondergas overstappen
Zondergas solvabiliteit, opgericht in 2019 en die hebben hun cijfers nog niet eens ingelegd, en dit lijkt een een eenmanszaak ...
Lijkt mij een partij die in dit geval de voorspellende waarde al in hun naam hebben zitten. Voor mij nooit meer een dergelijke leverancier. Ik zou op zeker spelen.

Dan zou ik naar engie gaan of blijven, das in ieder geval een partij met 172.000 medewerkers (...), doen natuurlijk ook wat meer, een miljarden omzet, winstgevend en stevig in het zadel.

Essent dan ? Nou, die doen het ook goed, vet op de ribben, geen verlies gedraaid en mooie variabele tarieven. Gas 1,04 inc btw (daar komt dus nog 54ct bij), en stroom 28 - 33 cent dubbeltarief.

Ik blijf ff zitten..
Je moet het zien als een rekensom, voor veel mensen is de besparing via zondergas zo behoorlijk dat ze de tijdelijke kosten van een maandje verplicht bij een duurdere leverancier er snel uit hebben.
Daarnaast is bij iedereen de risico bereidheid anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@pierre_nr1: die incassoprocedure is hoe je het wetteljik in feite zou moeten doen, alleen doet bijna niemadn dat waardoor de meeste onine afgegeven machtigignen niet rechtsgeldig zijn. je kan het dus gerust doen.

@gigabyte_rma: iedereeen heeft zijn eigen principes hierin. Ik betaal liever honderden euro`s minder en als ik dan de pech heb om een maand bij zo`n dure partij te zitten, dan ben ik nogsteeds veel goedkoper uit. darnaast is het voor mij een principekwestie, ik kies de goedkoopste want die duurdere wordt rijk van mijn geld dat ik liever zelf uitgeef. als je je maandgedrag niet te hoog zet, op je werkelijke verbruik of net eronder, dan kan je bij faillisement de 2 laatste incasso`s storneren en is je schade uiterst beperkt. je moet natuurljk niet naar zonderas kjken maara naar energyzero bv, daarmee heb je het contracct die leveen de diensten, zondergas is alleen maaar een merkje dat heeft gekozen wel energie te willen leveren maar wij als klanten zouden niets merken als zondergas.nu zou stoppen of failliet zou gaan, dan zou energyzero ons gewoon ergens anders aanhangen want het contract hebbenw e met hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-07 14:23
ben hier ook nieuwsgierig naar. Vorige week afgesloten, nu net is gas iets goedkoper geworden Met meer dan 2000m2 per jaar scheelt het toch, zeker over 5 jaar gezien. Zal ze morgen eens proberen te bellen of ze het zo over kunnen zetten.
kraanwagen schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:17:
[...]

Ik ook. Herroepen dan maar, want ik verbruik helaas veel gas. Wordt eerste keer. Iemand ervaring mee? Kan ik herroepen (door formulier in te sturen) en dan meteen weer een nieuw contract afsluiten? Of moet ik bevestiging afwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
PhrancK schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:37:
ben hier ook nieuwsgierig naar. Vorige week afgesloten, nu net is gas iets goedkoper geworden Met meer dan 2000m2 per jaar scheelt het toch, zeker over 5 jaar gezien. Zal ze morgen eens proberen te bellen of ze het zo over kunnen zetten.

[...]
Als je ze te pakken hebt gekregen (je kunt gewoon blijven hangen): laat je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 20:49
Vereniging eigen huis heeft 2000 contracten beschikbaar bij Budget Energie vanuit de veiling die vandaag naar de inschrijvers gemaild is. Tarieven ex belastingen/opslagen, in btw.
stroom
enkel/normaaltarief 0,30105
daltarief 0,25265
teruglevering enkel/normaal 0,2488
teruglevering dal 0,2088
vaste leveringskosten per jaar 54,00
welkomstkorting 30,00

gas
tarief 0,94344
vaste leveringskosten per jaar 54,00
welkomstkorting 30,00

Volgens mij is het aanbod op gaslicht.com goedkoper

[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 07-02-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Pierre_nr1 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:10:
Ik ontving van HVE een e-mail om toestemming te geven voor automatische incasso, dat gaat dan via een digitale automatische incasso link. Mijn contract gaat op 26 februari a.s. in en heb me op 26 januari j.l. aangemeld. Is dat een normale gang van zaken?
Ja dat is normaal, een incassomachtiging afgeven aan je energieleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 08:10
Ik vind de marges op gas nog best hoog.

Jaarcontracten rond de 1.60 a 1.75 per m3 all in (excl netwerk en vastrecht) bij een inkoop van pakweg 77 euro per MWh als je alles een jaar vooruit inkoopt.

Die verkoopprijs rekent na aftrek van alle belastingen om tot 90 a 102 euro per MWh. Marge van 16-32% voor het doorschuiven van een commodity. Da’s fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Cap schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:52:
[...]

Ja dat is normaal, een incassomachtiging afgeven aan je energieleverancier.
Ik heb op deze wijze nog nooit hoeven te doen, dit is de eerste keer. Doen de andere leveranciers zoals Vattenfal, Eneco enz. dat ook op deze manier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Pierre_nr1 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Ik heb op deze wijze nog nooit hoeven te doen, dit is de eerste keer. Doen de andere leveranciers zoals Vattenfal, Eneco enz. dat ook op deze manier dan?
Waarschijnlijk middels een vinkje in het aanmeldformulier. Maar wat Energyzero doet is de nette manier. Destijds bij MijnDomein Energie moest ik het ook doen. Nu weer bij HVE. Prima, geen probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dicksterk
@piere_nr1: wat de anderen doen doet eigenljk niet zo erg ter zake, omdat die het in dt geval fout doen. dit leidt er bijvoorbeeld toe dat veel mesne na de faillisementen van naked energy, en mischein ook bijd e andere faillissementen, een melding-onterecht-incasso deden om incasso`s terug te halen buiten de 2 die je gewoon kan storneren(van de laatste 60 dagen). energyzero(hve/zondergas) zorgt dat ze een wettige incassomachtigign hebben zodat dit niet kan. ze weten dus dat bij faillissement of conflict je maximaal 2 incasso`s kan terughalen door storneren. dus hoewel je het inderdaad weinig ziet, ze doen het op de juiste/wettige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Cap schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:04:
[...]

Waarschijnlijk middels een vinkje in het aanmeldformulier. Maar wat Energyzero doet is de nette manier. Destijds bij MijnDomein Energie moest ik het ook doen. Nu weer bij HVE. Prima, geen probleem.
Ik zeg ook niet dat het een probleem is, maar de wijze waarop. Dat vinkje snap ik, daar ging mijn vraag ook niet over.

@dicksterk Jij hebt mijn vraag goed begrepen, dank voor je duidelijke antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EN-IS
  • Laatst online: 30-07 18:51
Heb hier begrepen dat bij Oxxio ieder klant een eigen tarief/voorstel krijgt, en 10 dagen voor het einde van mijn contract heb ik eindelijk de nieuwe tarieven. Wellicht vindt iemand dit interessant...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMqOv8TsZA9MOUM229oRqbdYwtA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JsnkLzO6QPUjuYGBU0M6lRBO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Pierre_nr1 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:20:
[...]

Ik zeg ook niet dat het een probleem is, maar de wijze waarop. Dat vinkje snap ik, daar ging mijn vraag ook niet over.

@dicksterk Jij hebt mijn vraag goed begrepen, dank voor je duidelijke antwoord.
ik had het ook goed begrepen maar blijkbaar niet duidelijk beantwoord. Nogmaals wat Zeroenergy doet is netter dan het vinkje. Gelukkig hebben we dicksterk. ;) En ik zeg ook niet dat jij het een probleem vindt, ik bedoelde te zeggen dat ik het geen probleem vind. Hopelijk is het zo allemaal weer duidelijk voor iedereen. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 07-02-2022 20:02 ]

Pagina: 1 ... 158 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4