Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 155 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.164.110 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Ik had vorige week een 5 jaar contract bij Zondergas afgesloten nadat ik mijn aanvraag voor het 3 jarige contract bij Leaseplan energie had geannuleerd. Ik had aangegeven dat ik het Zondergas contract zo snel mogelijk in wilde laten gaan en ze hebben het op de 25e gezet. Ik had gister nog even gemaild naar Zondergas om te vragen of ze het eerder in kunnen laten gaan maar helaas zeggen ze 30 dagen aansluittijd te hanteren.
Bij Leaseplan hanteren ze maar 14 dagen wat ik niet verwacht had aangezien ze beide merken van Energyzero zijn. Zou het nog zin hebben om direct met Energyzero contact op te nemen of zou dit niet veel zin hebben.
Wat ook wel gek is is dat ze bij beide contracten een fout in mijn geboortedatum hebben gemaakt, dit heb ik eerder gelezen in dit forum. Zou dit met opzet gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 20:53
@LLEEDD Iedere maatschappij zal eigen contract voorwaarden en regels hebben niet gek toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Laatst online: 18:10
Roos79 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:03:
@LLEEDD Iedere maatschappij zal eigen contract voorwaarden en regels hebben niet gek toch?
Dit zijn geen aparte maatschappijen maar allemaal labels van EnergyZero B.V. Ik neem aan dat je ook een contract afsluit met EnergyZero B.V. (of desnoods "EnergyZero B.V. handelend onder de naam Zondergas"). Wat staat er op deze contracten?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Roos79 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:03:
Omdat ze verschillende merken van hetzelfde moederbedrijf zijn maakt het enigszins opmerkelijk. Zelfs de contracten zien er precies hetzelfde uit. En voor mij is het natuurlijk onwenselijk omdat ik tot die tijd een stuk meer betaal bij Frank Energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Ze hebben beide hetzelfde adres en kvk nummer maar een andere naam natuurlijk en een ander btw en iban nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newbie
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik zie dat iedereen wil overstappen naar zondergas en aanverwanten.(lees energyzero)

Hoe betrouwbaar zijn deze partijen?

Energyzero is maar een kleine partij, we hebben afgelopen maanden gezien wat er met de kleine partijen is gebeurt.

Hoe kan energyzero vaste prijzen aanbieden terwijl ze normaal alleen dynamische tarieven hanteren.
Zelf in alle voorwaarden staan dit soort fouten.
Ik durf het niet aan…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:20
RichieB schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:10:
[...]

Dit zijn geen aparte maatschappijen maar allemaal labels van EnergyZero B.V. Ik neem aan dat je ook een contract afsluit met EnergyZero B.V. (of desnoods "EnergyZero B.V. handelend onder de naam Zondergas"). Wat staat er op deze contracten?
Volgens mij zit het anders in elkaar. Het zijn geen labels maar resellers. Energy Zero levert aan derden een energie product as a service aldus hun website. Het lijkt erop dat bedrijf X dit afneemt, een eigen backoffice heeft. Bij Leaseplan en HVE krijg je namelijk andere medewerkers aan de lijn.

Uit KVK:
Bestaande handelsnamen
EnergyZero B.V. | Energygame | Mijndomein Energie | Mijndomein Energie Diensten | 4YEF Energie Diensten | Eemnes Energie Diensten | Energie Diensten | LeasePlan Energiediensten | Groene Stroom Lokaal Energiediensten | Energiediensten | HVE Energie Diensten | ZonderGas Energie Diensten | FRL Energie Diensten | FC Energie | Green HR Energie | 010 Energie Diensten | Zelfstroom Energie Diensten | Friday Energie Diensten | Omnia Energie Diensten | Pwer Energie Diensten | ANWB Energiediensten
Zondergas zelf valt onder EcoConcepts B.V. en staat dus los van EnergyZero. Zondergas Energie Diensten is een handelsnaam is van de leverancier EnergyZero. Ik ga er dan ook even vanuit dat Zondergas simpelweg reseller is en dat door eisen van de ACM dit resulteert in een uiteindelijke leveringsovereenkomst met Zondergas Energie Diensten, wat dus EnergyZero is. Zondergas zelf zal wellicht de facturatie en eerste lijn support moeten leveren.

Hetzelfde verhaal voor HVE. Die hebben een HVE Group B.V. en een Huis voor Energie B.V. in Apeldoorn. EnergyZero zit in Rotterdam. In de leveringsvoorwaarden wordt verwezen naar 'HVE Energie Diensten
is een handelsnaam van EnergyZero'. Op het contract staat onderaan op elke pagina HVE Energie Diensten te Rotterdam.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2022 16:50 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-10 10:54
Newbie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:31:
Ik zie dat iedereen wil overstappen naar zondergas en aanverwanten.(lees energyzero)

Energyzero is maar een kleine partij, we hebben afgelopen maanden gezien wat er met de kleine partijen is gebeurt.

Hoe kan energyzero vaste prijzen aanbieden terwijl ze normaal alleen dynamische tarieven hanteren.
Ik durf het niet aan…
Genoeg info inmiddels gegeven en geschreven hier. Ik ben zelf ook per 1 maart a.s. over naar HVE (onderdeel EZ). Voor mij was het kostentechnisch een no-brainer. Als ze omvallen, dan zien we het dan wel weer. Als de prijzen dalen? Breek ik mijn contract wel weer open..

Maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:23
^^eens, naar kijk wel nuchter naar de zaak. Als je zoveel stookt dat je de boete in een maand terugverdiend hebt, dan is het wellicht voordeliger om te investeren in isolatie en/of een dikke trui. Verder is deze winter tot nu toe opvallend zacht; de afgelopen maand heb ik 48 m3 gas verstookt (verwarmen/douchen/koken). Al zou de gasrekening de helft worden, dan nog duurt het lang om daar voordeel van te hebben bij een boete van €125. Een voordelig contract dat je nu afsluit gaat pas op 1 maart in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Martin7182 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:15:
^^eens, naar kijk wel nuchter naar de zaak. Als je zoveel stookt dat je de boete in een maand terugverdiend hebt, dan is het wellicht voordeliger om te investeren in isolatie en/of een dikke trui. Verder is deze winter tot nu toe opvallend zacht; de afgelopen maand heb ik 48 m3 gas verstookt (verwarmen/douchen/koken). Al zou de gasrekening de helft worden, dan nog duurt het lang om daar voordeel van te hebben bij een boete van €125. Een voordelig contract dat je nu afsluit gaat pas op 1 maart in.
Huh ik verbruik in Juli al 38 m3 op basis van douche water. Ben benieuwd wat voor woning je bij 5.6 graden buiten temperatuur warm kunt houden met 48 m3 gas incl douchen. Is dat heel klein icm tripple glas oid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVtvAAYFcOvvT3ohyZhB29Pq0ys=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6tHeT3uMLykQN2AOeDHqZcw1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
sdk1985 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:34:
[...]

Huh ik verbruik in Juli al 38 m3 op basis van douche water. Ben benieuwd wat voor woning je bij 5.6 graden buiten temperatuur warm kunt houden met 48 m3 gas incl douchen. Is dat heel klein icm tripple glas oid?

[Afbeelding]
Huh, sta je iedere dag een uur onder de douche dan? Hier verbruiken we per persoon in juli maar 2m3 gas p.mnd.
En in januari was het verbruik voor verwarming hier ook maar 48m3.
Die gemiddelden zijn ouderwets en voor huizen die slecht zijn geïsoleerd.
Dan kun je inderdaad meer besparen door op je energieverbruik te besparen dan om over te stappen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Dat grafiekje hierboven betwijfel ik.

Hier onder ons gebruik over 2021:
Vrijstaande woning 1960, matig geisoleerd.
's winters altijd 20 graden van 10:00 tot 21:00uur
En we douchen ook nog eens lang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5LNBBnCoD5gxr-cznB1EToo6oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21wsEM9P5MXmAC6E3XxAAqzl.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
pms1 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:45:
[...]

Dat grafiekje hierboven betwijfel ik.

Hier onder ons gebruik over 2021:
Vrijstaande woning 1960, matig geisoleerd.
's winters altijd 20 graden van 10:00 tot 21:00uur
En we douchen ook nog eens lang.

[Afbeelding]
Precies, matig geïsoleerd en lang douchen, dan krijg je zo’n hoog verbruik.
Dat hadden de vorige bewoners hier ook, die keken ook nergens naar, maar door allerlei maatregelen is ons energieverbruik nu wel 75% lager.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:00
Dit is wellicht een stomme vraag maar weet iemand wat de opzegtermijn is van een Eneco variabel contract?

Stel mijn vaste contract loopt 15 feb af, en ik ga een tijdje variabel bij Eneco. Kan ik dan bijv. 15 april beslissen dat ik een ander vast contract afsluit dat zsm ingaat? En hoe snel gaat dat dan in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
@martin7182: Ik vidn dat iedereen recht heeft op een fijn, comfortabel warm huis. Dat in tijden van schaarste direct gegrepen wordt naar begin-20ste eeuwse ideen als: 1 kamer verwarmen, dikke trui etc. is leuk zolang het een keuze is. zodra het zo wordt dat persoon a met een hoog of gemiddeld inkomen lekker warm kan zitten, en persoon b met een uitkering noodgedwongen met een dekentje op de bank moet zitten omdat het te koud is in huis ontstaat er ernstige ongelijkheid, een fijn warm huis is een eerste levensbehofte. als een speler als hve dan net wat goedkoper is nu, is dat ook voor 1,5 wintermaand(waarv an je maar nooit weet of het toch nog gaat vriezen) een prima optie. komt er dan van de zomer iets goedkopers, waardoor de kachel volgende winter weer 1 of 1,5 graden warmer kan, of toch kan worden nagedacht over het plaatsen van dat langgewilde bad, dan ga je dus gewoon weer weg met overstapboete. want die krijg je eruit, omdat je nu toch genoodzaakt wordt tot een zuinigheid die je normala niet zou hebben.
@newbie: ik zou altijd op de goedkoopste prijs spelen. ten eerste is het een duidelljk signaal naar de grotere duurdere spelers: met deze prijzen raak je je klantne kwijt, ten tweede zolang je je voorschot inschat op werkeljk verbruik kom je vaak redelijk uit, je kan bij faillisement de 2 laatste termijnen storneren dus je krijgt altijd wel weer een deel terug. de energy-zero labels doen niet aan hoge welkomsbonussen achteraf dus die verlies jen ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
[...]

[Afbeelding]
Doorzonwoning op het zuiden :) Douchen heel kort en overdag de kachel uit. 's avonds vaak ook zoals afgelopen weekend. En we zitten 's avonds vaak in de (afgesloten) keuken die snel warm is. Qua stroom is het verbruik ook enorm gedaald door sluipverbruik te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CarpeVentum schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:50:
Dit is wellicht een stomme vraag maar weet iemand wat de opzegtermijn is van een Eneco variabel contract?

Stel mijn vaste contract loopt 15 feb af, en ik ga een tijdje variabel bij Eneco. Kan ik dan bijv. 15 april beslissen dat ik een ander vast contract afsluit dat zsm ingaat? En hoe snel gaat dat dan in?
Formeel; altijd 1 maand opzegtermijn vanaf de opzeg datum (dus wanneer je een nieuw contract aangaat bij een ander).

Niet formeel sjoemelen ze nog weleens dus kan het soms sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:17
Huh ik verbruik in Juli al 38 m3 op basis van douche water.
Dat is toch wel vrij veel hoor. Stel dat je ketel daar 7 kWh per kuub aan energie uit haalt. Dan zou je energiebehoefte (thermisch) voor SWW 266 kWh zijn.
Hier (gezin 4 personen) hebben we voor SWW elektrisch ca 40 kWh per maand nodig. Thermisch is dat 119 kWh per maand. En daar zitten de verliezen van het SWW-vat ook nog bij-in.
Ben benieuwd wat voor woning je bij 5.6 graden buiten temperatuur warm kunt houden met 48 m3 gas incl douchen. Is dat heel klein icm tripple glas oid?
48 m³ in januari is wel erg weinig idd, want thermisch slechts ~400 kWh. Hier was er thermisch maar liefst 1800 kWh nodig afgelopen januari.
Gelukkig deed de warmtepomp met een cop van 5.74 erg zijn best, dus het verwarmen kostte maar 313 kWh aan elektriciteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Andrehj op 01-02-2022 18:04 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newbie
dicksterk schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:55:
@martin7182: Ik vidn dat iedereen recht heeft op een fijn, comfortabel warm huis. Dat in tijden van schaarste direct gegrepen wordt naar begin-20ste eeuwse ideen als: 1 kamer verwarmen, dikke trui etc. is leuk zolang het een keuze is. zodra het zo wordt dat persoon a met een hoog of gemiddeld inkomen lekker warm kan zitten, en persoon b met een uitkering noodgedwongen met een dekentje op de bank moet zitten omdat het te koud is in huis ontstaat er ernstige ongelijkheid, een fijn warm huis is een eerste levensbehofte. als een speler als hve dan net wat goedkoper is nu, is dat ook voor 1,5 wintermaand(waarv an je maar nooit weet of het toch nog gaat vriezen) een prima optie. komt er dan van de zomer iets goedkopers, waardoor de kachel volgende winter weer 1 of 1,5 graden warmer kan, of toch kan worden nagedacht over het plaatsen van dat langgewilde bad, dan ga je dus gewoon weer weg met overstapboete. want die krijg je eruit, omdat je nu toch genoodzaakt wordt tot een zuinigheid die je normala niet zou hebben.
@newbie: ik zou altijd op de goedkoopste prijs spelen. ten eerste is het een duidelljk signaal naar de grotere duurdere spelers: met deze prijzen raak je je klantne kwijt, ten tweede zolang je je voorschot inschat op werkeljk verbruik kom je vaak redelijk uit, je kan bij faillisement de 2 laatste termijnen storneren dus je krijgt altijd wel weer een deel terug. de energy-zero labels doen niet aan hoge welkomsbonussen achteraf dus die verlies jen ook niet.
Dank voor je reactie. Wat vind je van die dynamische prijzen dan? Of is dat met zonnepanelen een te grote gok?

Ik zet nu vast van 4 maart tot 1 juli voor 25 en 24 cent per kWh idd gok op lagere tarieven in de zomer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Newbie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:31:

Ik durf het niet aan…
Dynamische prijzen zijn ook een soort gok, die kunnen dus dagelijks wijzigen.
Als je meer stroom produceert met je zonnepanelen, maakt de stroomprijs niet uit, maar moet je kijken naar de hoogste teruglever vergoeding.
Betrouwbaarheid maakt niet zoveel uit, als je maandbedrag maar laag genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@newbie: dynamsiche tarieven zijn leuk als je geen buikpijn krijgt van berichten als: olieprijzen stijgen door rusland-conflict, of rusland dreigt de gaskraan weer dicht te draaien, prijzen stijgen explosief. persoonljk ben ik door die nieuwsberichten toch maar voor 5 jaar vast bij hve gegaan9kan nu enkle nog maar bij zondergas) en zit ik maar 22 dagen bij mijndomein enerige(dynamische tarieven), ik durfde het toch niet aan met de ehoge gasprijzen voor februri.
algemene vraag:
heeft iemand de prognose van dagtarieven van gas bij mijndomein enerige voor de komende dagen gezien? ik kan die grafieken zelf niet lezen door mij blindheid, valt het een beetje mee door het neiuws van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

sdk1985 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:42:
[...]

Volgens mij zit het anders in elkaar. Het zijn geen labels maar resellers. Energy Zero levert aan derden een energie product as a service aldus hun website. Het lijkt erop dat bedrijf X dit afneemt, een eigen backoffice heeft. Bij Leaseplan en HVE krijg je namelijk andere medewerkers aan de lijn.

Uit KVK:

[...]

Zondergas zelf valt onder EcoConcepts B.V. en staat dus los van EnergyZero. Zondergas Energie Diensten is een handelsnaam is van de leverancier EnergyZero. Ik ga er dan ook even vanuit dat Zondergas simpelweg reseller is en dat door eisen van de ACM dit resulteert in een uiteindelijke leveringsovereenkomst met Zondergas Energie Diensten, wat dus EnergyZero is. Zondergas zelf zal wellicht de facturatie en eerste lijn support moeten leveren.

Hetzelfde verhaal voor HVE. Die hebben een HVE Group B.V. en een Huis voor Energie B.V. in Apeldoorn. EnergyZero zit in Rotterdam. In de leveringsvoorwaarden wordt verwezen naar 'HVE Energie Diensten
is een handelsnaam van EnergyZero'. Op het contract staat onderaan op elke pagina HVE Energie Diensten te Rotterdam.
Exact. ;) d:)b

De vergunning voor energielevering is van EnergyZero en de automatisering eromheen is dat ook: contracten, en alg./productvoorwaarden. Dat geldt ook voor het energiegedeelte van de websites, dwz de pagina's met de tarieven / termijnbedragberekening en je persoonlijke energie omgeving.

De bedrijven hebben hun eigen klantenservice en contactgegevens maar er zal achter de schermen vast een deel van de taken door de medewerkers van Energyzero voor rekening worden genomen.

Naast energie leveren deze bedrijven meestal nog andere energie gerelateerde diensten, die vind je op de rest van hun website. Maar daar heeft EnergyZero in principe niets mee te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 01-02-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

dicksterk schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:54:
heeft iemand de prognose van dagtarieven van gas bij mijndomein enerige voor de komende dagen gezien? ik kan die grafieken zelf niet lezen door mij blindheid, valt het een beetje mee door het neiuws van vandaag?
Komende dagen kan je niet zien. Vanaf 25 januari is het boven de 1 euro (kaal tarief incl btw, ex 54 cent belastingen dus) gegaan en gestabiliseerd op 1,10 en 1,09. Vanaf vanochtend 6uur daalde het tot 1,01, dat tarief geldt tot morgenochtend 6 uur. Meer weten we nog niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 01-02-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:52
Nou tarieven Shell Energy zijn ook bekend. Had goede hoop dat dit betaalbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newbie
HereIsTom schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:51:
[...]

Dynamische prijzen zijn ook een soort gok, die kunnen dus dagelijks wijzigen.
Als je meer stroom produceert met je zonnepanelen, maakt de stroomprijs niet uit, maar moet je kijken naar de hoogste teruglever vergoeding.
Betrouwbaarheid maakt niet zoveel uit, als je maandbedrag maar laag genoeg is.
Door opladen elektrische auto’s en jacuzzi is verbruik 2x hoger dan opbrengst.
En dan heb je idd weinig aan hoge teruglevering en bij dynamisch verdien je weinig in de zomer.
Met verbruik van 7500 kWh na salderen is toch lastig kiezen 🤔. Geluk is gasverbruik wel lager dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:13
ThomasL schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:36:
Na lang meelezen met goede aanwijzingen vanaf 1 april CB 1 jaar vast en tot die tijd Powerpeers. Dank voor de uitgebreide informatieverstrekking hier, hielp zeker om de bomen door het bos te zien.
[mbr]*knip*
Referrals aanbieden is niet toegestaan.[/]
Heb je n bericht gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

turkeyhakan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:25:
Nou tarieven Shell Energy zijn ook bekend. Had goede hoop dat dit betaalbaar zou zijn.
€600(!)welkomstcadeau, terwijl ze maar €50 terug kunnen vragen bij vroegtijdig opzeggen. Het moet niet gekker worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAQ5oKRRARBNc3NOODPgVO0rUy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBkvw5abiM4Or0IhWhDIJwpx.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.shellenergy.nl/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Superbeagle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:31:
[...]

€600(!)welkomstcadeau, terwijl ze maar €50 terug kunnen vragen bij vroegtijdig opzeggen. Het moet niet gekker worden.

[Afbeelding]

Is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

Van die €50? Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
In de voorwaarden staat dat als je vroegtijdig opzegt Shell het recht heeft om de vergoeding te laten vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:49
turkeyhakan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:40:
[...]

In de voorwaarden staat dat als je vroegtijdig opzegt Shell het recht heeft om de vergoeding te laten vervallen.
Dat welkomst cadeau zal wel net zoals bij Engie achteraf verrekend worden op het jaaroverzicht.
Nog steeds erg interessant als je niet teveel verbruik hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:51
DjAntoon schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:49:
[...]

Dat welkomst cadeau zal wel net zoals bij Engie achteraf verrekend worden op het jaaroverzicht.
Nog steeds erg interessant als je niet teveel verbruik hebt.
840 van de overheid, 600 van de shell... nu nog weten wat de tarieven zijn en jezelf rijk rekenen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle

Superbeagle

Always smile

turkeyhakan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:40:
[...]

Klopt onder artikel 9.1 lid c van hun Contractvoorwaarden. Echter, een rechter zal die claim van tafel vegen omdat het meer is dan de max van €125 per product conform de Richtsnoeren Redelijke Opzegvergoedingen Vergunninghouders artikel 4 lid 1. In diezelfde artikel, als je iets naar beneden scrollt, onder lid 2 staat dat ze max €50 mogen vragen als je binnen 1 jaar opzegt. Bij opzeggen langer dan 1 jaar beschouwt de ACM het als ‘onredelijk’ en mogen ze niks in rekening brengen.
En als je daar toch bent, check meteen ook artikel 3. Hierin staat dat je 2 weken voor en na het einde van je contract mag opzeggen zonder opzegvergoeding te hoeven betalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Superbeagle op 01-02-2022 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Superbeagle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:31:
[...]

[Afbeelding]

Alleen al op het duurdere tarief van stroom ben je met een jaarverbruik van 2000kWh al € 300,- per jaar meer kwijt! _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Cap schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:07:
Update van de prijzensheet.

Belangrijkste wijzigingen:
- Energiedirect 1 jr vast levertarieven verlaagd
- Coolblue vast is omhoog gegaan in tarief, wel verkrijgbaar vanaf nu ipv april
- Er is een (slechtere) Coolblue groene stroom + co2 gecomp. gas bij gaslicht.com bij gekomen, inc 50 euro welkomstkorting
- Coolblue flex is omhoog gegaan in tarief
Nog maar een 2e update vandaag van de prijzensheet ivm introductie Shell Energy. De prijzen voor de vaste en flexcontracten staan erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:56
torretje2012 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:51:
[...]

840 van de overheid, 600 van de shell... nu nog weten wat de tarieven zijn en jezelf rijk rekenen ;)
Die vallen tegen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7wJ8iraHhrx44KEP8KJHwjSokI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iWwGUr46qxS9t8rlabrswuZ7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
wat zijn de tarieven van shell energy? meestal plaatst iemand de tarieven van een aanbieder waarover de discussie gaat toevallig wel een keer in tekst, maar nu staan ze enkel nog in ene afbeelding. ze vallen tegen dus?
maar kan je als consument dan niet het volgende oden: een laag verbruik opgeven zodat je voorschot zo laag uitvalt dat je jaarrekening geljik valt met het betaalde voorschot + die 600 euro bonus? of valeln de tarieven en voorschotbedragenn na die verrekeing ook nog tegen?
zelf ga ik er niet aan beginnen. met een bescheiden inkomen is een laag tarief gewoon veel fijner dan een bonsu achteraf, die ook ong eens niet wordt uitgekeerd als je weggaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:56
dicksterk schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:18:
wat zijn de tarieven van shell energy? meestal plaatst iemand de tarieven van een aanbieder waarover de discussie gaat toevallig wel een keer in tekst, maar nu staan ze enkel nog in ene afbeelding. ze vallen tegen dus?
maar kan je als consument dan niet het volgende oden: een laag verbruik opgeven zodat je voorschot zo laag uitvalt dat je jaarrekening geljik valt met het betaalde voorschot + die 600 euro bonus? of valeln de tarieven en voorschotbedragenn na die verrekeing ook nog tegen?
zelf ga ik er niet aan beginnen. met een bescheiden inkomen is een laag tarief gewoon veel fijner dan een bonsu achteraf, die ook ong eens niet wordt uitgekeerd als je weggaat.
Voor Dick: 0,48 normaal / 0,42 dal / 2,03 gas. Inclusief tarieven. 3 jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@dicksterk De tarieven staan een post boven je. En ja die zijn hoog, zoveel dat je alleen al bij een stroom verbruik van 2000kWh € 300,- meer kwijt bent per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 09:53
In oktober 2021 liep mijn jaarcontract af bij Energiedirect. Wegens de hoge prijzen destijds laten doorlopen in een flexibel contract.

Nu ging ik weer eens kijken wat mijn prijs per m3, en nu zie ik het volgende staan bij mijn contract:

Tarieven gas Incl. btw
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3) : € 1,13694/m3

Dit is exclusief de "Vaste leveringskosten" en "Netbeheerkosten" welke per dag worden gerekend.

Welk gedeelte mis ik? Als ik de tarieven zie voor de flexibele contracten bij overige aanbieders, lijkt me de prijs per m3 aan de lage kant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dicksterk
@hereistom: dat klopt maar ze stonden in een soort screenshot waardoor op mijn braille leesregel het enige wat ik er van meekrijg het linkje naar het plaatje op tweakers is. vandar dat ik ernaar vroeg maar ik heb ze inmiddels al gekregen.

ik begin steeds blijer te worden van mijn hve contract van vorige week, ik was nog bang dat een nieuwkomer als shell energy me weleens spijt zou kunnen bezorgen van mij keuze voor hv e, maar shell is niet bepaald op prijzenoorlogspad
nu maar hpen dat mega.nl dat wel gaat zijn. want als er geen nieuwkomers met een flinke portomonee opstaan die de markt ondder druk zetten kan het nog welens lang duren voor er weer contracten komen emt een gaspirjs all-in onder de euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
dicksterk schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:55:
@dicksterk, bedankt voor je reactie. Ik snap het best dat mensen graag voor zekerheid kiezen. Maar laten we ook niet overdrijven met de hoge prijzen; je hebt zelf nog de meeste invloed op wat je betaalt. Zo erg is consuminderen nou ook weer niet. Maar toegegeven, het wordt leuker als je er een sport van maakt om zo goedkoop mogelijk te leven.

Om ontopic te blijven: zit je klem in je energiecontract, stap dan over op een dikke trui en blijf bewegen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterk
@martin7182: consuminderen is enkle niet erg als het vrijwillig gebuerd, als er een ongeljikheid tussen arme n rijk ontstaat door eze hoge prijzen is het naar mijn mening onvergefelijjk dat het in en land dals nederlnad zou voorkoem dat iemadn met een uitkering ene dike trui moet aandoen omdat diegene anders in de schulden komt vanwege de stookkosten, ik heb het idee dat het voor jou een sport is en dat is prima natuurllijk maar je gaatwel erg gemakkeljik om met hoe het voor anderen is die het helemlaa niet willen maar tot consuminderen gedwongen worden. ontopic: ik zit niet klem in mij energiecontract, dankzij dit topic heb ik de hve-deal gevonden al had die deal wel wat eerder mogen komen want het laat ons achter in een ravage van eindfacturen: die van het faillite naked energy, die van 1 maand dgb, die van 22 dagen mijndomein(tegen momenteel helaas hoge dagtarieven) en ik verwacht ze alel 3 binnen nu en 2 maanden. dus ja, een beetje goedkopere zekerheid komt hier wel als geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
HereIsTom schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:44:
[...]

Huh, sta je iedere dag een uur onder de douche dan? Hier verbruiken we per persoon in juli maar 2m3 gas p.mnd.
Dan kun je inderdaad meer besparen door op je energieverbruik te besparen dan om over te stappen.
Ik verbruik per douche beurt 0.3m3 gas… dit is al gauw 9m3 per maand aan douchen. Dan sta ik maar 5 min onder… 2m3 is best bizar laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Swennus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:43:
In oktober 2021 liep mijn jaarcontract af bij Energiedirect. Wegens de hoge prijzen destijds laten doorlopen in een flexibel contract.

Nu ging ik weer eens kijken wat mijn prijs per m3, en nu zie ik het volgende staan bij mijn contract:

Tarieven gas Incl. btw

Dit is exclusief de "Vaste leveringskosten" en "Netbeheerkosten" welke per dag worden gerekend.

Welk gedeelte mis ik? Als ik de tarieven zie voor de flexibele contracten bij overige aanbieders, lijkt me de prijs per m3 aan de lage kant.
De energiebelasting (voor gas c.a. 54 cent) moet ook ergens staan. Plaats anders een (geanonimiseerd) screenshot van het volledige tarievenoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Laatst online: 30-09 18:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Idj29AJmLgi1WnzpQmlYuS9qL4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pbZgkZXpu17oPo7HdGvt4Anh.jpg?f=user_large

Wat is hier het risico van? (Dit is zondergas). Hele aantrekkelijke tarieven… maar hoe ken dat?

Trouwens ook idioot, als je leest hoe de prijsopbouw per m3 bepaald is dan is 0,13 cent inkoop en 0,40 belasting.

[ Voor 15% gewijzigd door MagniArtistique op 01-02-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Deva]
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-06 20:37
Eerder had ik aangegeven dat ik de MM BE aanbieding had afgesloten, echter heb ik het contract geannuleerd.

Gezien de prijzen toch de gok gewaagd naar 5 jaar HvE. Dit tegen ~ €,020 dal en ~ €0,25 normaal tarief voor stroom en ~ €1,07 per m3 gas.

Onderaan de streep levert dit een verschil op van 90 euro(!) per maand vergeleken met MM BE 3 jaar vast. Hierbij is MM BE dus duurder.

Gezien de teruglevering die aankomende zomer gaat plaatsvinden met de zonnepanelen én daarbij in het achterhoofd houdend dat HvE “klein” is en potentieel kan omvallen, is het idee om het voorschot bedrag zo laag (te laag?) aan te houden.

Liever geld betalen per eindafrekening dan geld moeten inleveren bij faillissement.

Ondertussen is de zoektocht ook in volle gang om gasloos te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 19:06
Swennus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 21:43:

Tarieven gas Incl. btw

Je was een bestaande klant die al variabel zat op 01-01-2022
Daarvoor zijn de tarieven veelal nauwelijks gestegen.

Alleen voor aflopende contracten en nieuwe klanten worden wurgtarieven gerekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@MagniArtistique lees je even in door in dit topic te zoeken op Zondergas en/of Energyzero. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
Cap schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:37:
[...]

De energiebelasting (voor gas c.a. 54 cent) moet ook ergens staan. Plaats anders een (geanonimiseerd) screenshot van het volledige tarievenoverzicht.
Zie hier een printscreen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdeuMWQEC7m_mRl6X0R16uIr_tE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4n5CapFO4xe1wT0GQB9GLgYz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
rick-1975 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:41:
[...]

Je was een bestaande klant die al variabel zat op 01-01-2022
Daarvoor zijn de tarieven veelal nauwelijks gestegen.

Alleen voor aflopende contracten en nieuwe klanten worden wurgtarieven gerekend
Ah oke, en deze kunnen ook slechts 2x per jaar verhoogd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Cap schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:46:
@MagniArtistique lees je even in door in dit topic te zoeken op Zondergas en/of Energyzero. ;)
Ja dat probeer ik, maar ik ben inmiddels 10 pagina’s door en zie niet wat ik zoek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sdk1985
[Deva] schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:39:
Eerder had ik aangegeven dat ik de MM BE aanbieding had afgesloten, echter heb ik het contract geannuleerd.

Gezien de prijzen toch de gok gewaagd naar 5 jaar HvE. Dit tegen ~ €,020 dal en ~ €0,25 normaal tarief voor stroom en ~ €1,07 per m3 gas.

Onderaan de streep levert dit een verschil op van 90 euro(!) per maand vergeleken met MM BE 3 jaar vast. Hierbij is MM BE dus duurder.

Gezien de teruglevering die aankomende zomer gaat plaatsvinden met de zonnepanelen én daarbij in het achterhoofd houdend dat HvE “klein” is en potentieel kan omvallen, is het idee om het voorschot bedrag zo laag (te laag?) aan te houden.

Liever geld betalen per eindafrekening dan geld moeten inleveren bij faillissement.

Ondertussen is de zoektocht ook in volle gang om gasloos te gaan.
Is niet zo heel ingewikkeld IMO. Je leverancier moet de boel voorschieten. Als iedereen massal 100 euro gaat instellen op een rekening van 200 euro dan kost je dat met 10.000 klanten per maand 1 miljoen euro. De afrekening krijg je na iets meer dan 1 jaar dus je moet in dat scenario minimaal 12 miljoen reserveren. Daarmee wordt hoe meer klanten dit doen des te groter de kans dat er een financieringstekort onstaat en er niemand te vinden is die dit wil afdekken. Dus daarmee creëer je je eigen probleem. Matchen met je daadwerkelijke verbruik dus. Zelfs in dat geval moet de leverancier nog bufferen aangezien je in de winter al snel 2x meer kosten hebt dan in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Swennus een voor de huidige tijden net tarief, inderdaad omdat je al klant was. Als nieuwe klant kan je dit niet bij ze afsluiten, zoek maar even bij de flexcontracten in het prijzenoverzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MagniArtistique schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Ja dat probeer ik, maar ik ben inmiddels 10 pagina’s door en zie niet wat ik zoek.
Misschien weet niemand het antwoord dan en moet je zelf sluitend onderzoek gaan verrichten over de risico's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swennus
Cap schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:49:
@Swennus een voor de huidige tijden net tarief, inderdaad omdat je al klant was. Als nieuwe klant kan je dit niet bij ze afsluiten, zoek maar even bij de flexcontracten in het prijzenoverzicht.
Oke, dat is altijd mooi.

Ik had inderdaad in het prijsoverzicht gekeken (mooi overzicht trouwens), en zodoende viel het mij op dat ik aan de lage kant kant zit. Bedankt voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
@dicksterk bedankt. mijn laatste opmerking was niet persoonlijk bedoeld! Natuurlijk is het zuur als iemand gedwongen moet minderen. In benarde situaties is soms het overzicht een beetje zoek en wordt er met name op de korte termijn gehandeld. Logisch, want het is een overlevingsstrategie die snel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Fermion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:28:
[...]

Ik verbruik per douche beurt 0.3m3 gas… dit is al gauw 9m3 per maand aan douchen. Dan sta ik maar 5 min onder… 2m3 is best bizar laag.
Hier kost een douchebeurt minder dan 0,1m3, wel met een perfect afgestelde CV ketel (60°) en een spaardouchekop en thermostaatkraan niet te heet, die mengt dan natuurlijk ook met koud water erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MagniArtistique
Cap schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:51:
[...]

Misschien weet niemand het antwoord dan en moet je zelf sluitend onderzoek gaan verrichten over de risico's. ;)
Handige feature wel dat zoeken in een topic.
Dus gewoon prima tarieven, onderdeel van grotere partij en potentieel fAilissementsrisico.

Geloof ik wel. All-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
HereIsTom schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:44:
[...]

Dat is zeker een uurtje per dag inderdaad. Maar dan is er nog 200 m3 te verklaren. Ik kan nog wel wat met glas doen maar om dit omlaag te krijgen naar <100 m3 zie ik eigenlijk niet als haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
SFA schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:06:
Hi all, ik heb ook Zondergas 5jr vast aangevraagd dankzij de sheet van @Cap. Thanks!

Even een vraag die ik in de groep wil gooien:
Ik heb thuis een laadpaal, en krijg de kosten die ik maak terug á 0,24 cent per kWh.
Nu zit ik redelijk goed bij Zondergas maar mijn leasemaatschappij zegt "graag even jouw energieleverancier contacten om te informeren hoe je je tarief dient te lezen en wat je straks exact per kWh (all inclusive) gaat betalen."
Dat is natuurlijk heel lastig met de vermindering energiebelasting en normaal - daltarieven.. Iemand toevallig al ervaring mee?
Ik hanteer altijd het normaaltarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
awenger schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Hier hetzelfde issue bij overstappen naar ZonderGas. Bij het afgeven van de machtiging niet de mogelijkheid om voor Bunq te kiezen (Ik mis ook van Lanschot in dat lijstje trouwens).

[Afbeelding]

Ik heb ze een mailtje gestuurd en inmiddels op deze pagina ook een incassoformulier gevonden. Ben benieuwd...... @dicksterk Laat je even weten of het bij jou gelukt is?
Ik heb die incassomachtiging per ongeluk afgebroken. Is die nog op te starten of moet ik nu gewoon mijn eerstvolgende rekening gewoon betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@amor fati: die incassomachtigingslink staat volgns mij ook in de mail met je contract die kan je daarvandaan gewoon weer oproepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-09 22:25
MagniArtistique schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:25:
[...]

Ik hanteer altijd het normaaltarief.
Ik zou zeggen zeker het normaal tarief met alle belastingen die erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Fermion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:49:
[...]

Ik zou zeggen zeker het normaal tarief met alle belastingen die erbij komen.
Heb je door die laadpaal hogere leveringskosten dan?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

edit: Budget Energie is op de hoogte gebracht van onderstaand probleem en hebben na contact met ACM het maandelijks in rekening brengen weer teruggedraaid naar jaarberekening. Dit geeft weer wat rust.
zie: RoscoP in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

----
Dit is mogelijk belangrijk voor mensen die:
- zonnepanelen hebben en meer energie gaan opwekken in de zomermaanden
- bij Budget Energie zitten
- (nog) een variabel contract hebben

Sinds januari 2022 berekent BE het (variabele) energieverbruik per maand af. Dat is voor de wintermaanden niet zo'n probleem omdat je dan meestal per maand meer verbruikt dan dat de zonnepanelen opwekkken. Je krijgt dan dezelfde kWh-prijs terug. Voor de zomermaanden is het een ander verhaal. Als je per maand meer opwekt dan dat je verbruikt dan krijg je op je maandafrekening een lagere prijs terug voor hetgene dat je meer teruglever dan je verbruik was. Op je jaarafrekening worden deze maanden (bedragen) bij elkaar opgeteld. Je moet daardoor meer betalen vergeleken met per jaar kWh berekening.

Vergelijk hoe het was in 2021 bij BE. Daar werd het kWh over het gehele jaar bepaald en de teruglevering ervan afgehaald. Wat overgehouden werd (het daadwerklijk verbruik) was de totale prijs dat je moest betalen voor dat jaar.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd om het meer duidelijk te maken met theoretisch verbruik en prijzen. Het blijkt dat in dat geval de energie rekening ruim €300 hoger uitvalt. Dat geldt alleen voor de variabele prijzen die nu door BE per maand worden bepaald en waarbij er ook een maandrekening wordt gemaakt. Voor vaste contracten ligt dat natuurlijk anders. Het is een goed verdienmodel voor BE als mensen een variabel contract blijven houden. Of het mag weet ik niet, daar gaat de ACM over. Deze berekening kan een stimulans zijn om vóór de zomermaanden een vast contract af te sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oqpYfh02A6UqQRq2IM3GcefB4Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wZ6sMzoF6H2JyjR1qK48RJ85.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door RoscoP op 03-02-2022 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
sdk1985 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:49:
[...]

Is niet zo heel ingewikkeld IMO. Je leverancier moet de boel voorschieten. Als iedereen massal 100 euro gaat instellen op een rekening van 200 euro dan kost je dat met 10.000 klanten per maand 1 miljoen euro. De afrekening krijg je na iets meer dan 1 jaar dus je moet in dat scenario minimaal 12 miljoen reserveren. Daarmee wordt hoe meer klanten dit doen des te groter de kans dat er een financieringstekort onstaat en er niemand te vinden is die dit wil afdekken. Dus daarmee creëer je je eigen probleem. Matchen met je daadwerkelijke verbruik dus. Zelfs in dat geval moet de leverancier nog bufferen aangezien je in de winter al snel 2x meer kosten hebt dan in de zomer.
Eens, maar wel met de nuance dat de winter bijna achter de rug is en de leverancier dus vanaf april tm sept kan gaan bufferen met de voorschotten en tevens het maandbedrag kan laten corrigeren (althans dat zou ik doen).

Ligt natuurlijk wel anders bij grootgebruikers die 3/4 maanden blijven en dan overstappen. Dat laat wel een gat achter. Overigens verwacht ik niet dat de tarieven dit jaar onder de 5-jaars prijzen komen. Met de toenemende inflatie in de toekomst mogelijk ook nooit meer op het oude prijsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:11
rube schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:09:
[...]

De chat van budget energie bleef voor mij onbereikbaar. Dus vorige week maar geprobeerd te bellen, maar na het ontmoedigende nieuws dat de wachttijd kon oplopen tot tientallen minuten uiteindelijk maar een email gestuurd om mijn verlenging te annuleren.
Dat was vannochtend echter nog steeds niet uitgevoerd dus zojuist toch maar gebeld en viel de wachttijd uiteindelijk reuze mee en was het zo geannuleerd.
Binnen 2 minuten (wederom) de verlenging ingevuld op de website van Mediamarkt voor Budget Energie van 3 jaar. Jammer genoeg wel een paar tientjes per jaar duurder geworden dan begin vorige week, maar ja, toch nog een stuk lager wat ik anders zou betalen.

En na ontvangst van de email binnen een paar minuten zie ik dat de ingangsdatum al direct na afloop van mijn huidig contract is, begin februari. Dit staat zowel op de leveringsovereenkomst als in mijn budgetonline. Dus dat is mooi, daar hoef ik niets meer voor te doen en weet ik zeker dat ik ook de de komende maanden met nog veel gasverbruik al de lagere tarieven heb.

Mochten de prijzen over een tijd echt weer flink dalen dan bekijk ik wel wanneer de opzegboete weer uit kan.

@__xeno__ ben jij nog overgegaan?
Aangezien de prijzen van zondergas toch wel erg goed waren en ook geen welkomstbonus achteraf heb ik afgelopen zaterdag toch maar het 5 jaar contract bij zondergas afgesloten. Zojuist ook telefonisch de verlenging van BE MM binnen de 14 dagen geannuleerd. Dit is de 2de keer binnen een paar weken dat ik een verlenging annuleer, dat heb ik in al die jaren daarvoor nog nooit gedaan, gekke markt.

Hierdoor heb ik van 8 tot 28 feb. wel even hoge variabele tarieven, maar dat haal ik er dan wel weer uit. Het gaat soms wel erg hard in dit topic, maar wel de moeite waard om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 20:53
[Deva] schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 22:39:

Vergeet niet dat volgend jaar je prijzen anders kunnen zijn doordat de ode hoger of lager is.
Ook weten we niet wat er met de extra energie korting gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
Vraag wat te doen :

Per 1-2-2022 gingen we over naar BudgetEnergie/Mediamarkt 3 jaar contract.
Door een fout van VdBron heeft VdBron onze aansluiting overgenomen.
Resultaat: contract van 3 jaar is gecancelled.
Gisteren heeft VdBron de fout toegegeven en gezegd de aansluiting terug te zetten naar BudgetEnergie.

Echter nu zegt BudgetEnergie dat het 3 jaar contract pas in kan gaan op 15-4-2022 terwijl initieel dit gewoon op 1-2-2022 ingaat. En ook bevestigd per email in PDF.

Wat is nu handig ? Want tot 15-4-2022 op variabel gaat echt in de kosten lopen.
Het is niet onze fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
kevertje1977 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:41:
Vraag wat te doen :

Gisteren heeft VdBron de fout toegegeven en gezegd de aansluiting terug te zetten naar BudgetEnergie.

Echter nu zegt BudgetEnergie dat het 3 jaar contract pas in kan gaan op 15-4-2022 terwijl initieel dit gewoon op 1-2-2022 ingaat. En ook bevestigd per email in PDF.

Het is niet onze fout.
BE bellen en de situatie uitleggen. Daarnaast zijn er ook andere aantrekkelijke aanbiedingen die wellicht wel eerder in kunnen gaan (bijv. ZonderGas). Lees jezelf even in welke voor jou aantrekkelijk kan zijn, zie de spreadsheet van Cap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
kevertje1977 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:41:
Vraag wat te doen :

Het is niet onze fout.
Heel eerlijk, ik zou BE een dikke vinger geven.
Kan niet inschatten hoeveel geld je dat zou kosten, maar ik gun die boefjes niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:23
Voor het eerst in jaren zal ik gaan overstappen. Ik zit nu een dikke 10 jaar met gas en stroom bij Vattenfall. Sinds vorig jaar hebben wij zonnepanelen (4380Wp) op onze woning en wekken hiermee een 3500kWh op.
Hieronder het aanbod van Vattenfall

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATjYDeG3dpaVhbJV0um0p1ci2Ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzgTY04mLCIOF4g7QtuOKapE.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is het zo dat ik op de garage nog eens 3555Wp aan zonnepanelen binnenkort plaats. Het is daarom verstandig om gebruik te maken van het stroom aanbod van Engie en gas ergens anders onder te brengen. Mijn contract bij Vattenfall loopt op 28-2 af en het helpt niet dat Rusland wederom de gastoevoer stop zet..

De rust die ik had met het niet overstappen is nu wel veranderd, van €0.80 naar €1.8x per m3 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09 11:42
indoow schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:50:
[...]

BE bellen en de situatie uitleggen. Daarnaast zijn er ook andere aantrekkelijke aanbiedingen die wellicht wel eerder in kunnen gaan (bijv. ZonderGas). Lees jezelf even in welke voor jou aantrekkelijk kan zijn, zie de spreadsheet van Cap.
Per 01-02-2022 waren de afgesproken tarieven bij BudgetEnergie 3 jaar :
Electra: € 0,29680 / 0,25324
Gas : 1,27621

Netbeheer : Electra 275,68 per jaar, gas 200,20 per jaar

Dus beter gaat op het moment niet en al helemaal niet per gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
Misschien begrijp ik dat artikel niet goed, maar ik lees in dat artikel:
Ondertussen is de aanvoer dus opnieuw stopgezet en het bedrijf heeft voorlopig nog geen capaciteit geboekt voor de rest van februari. Die boekingen gebeuren via dagelijkse veilingen.
Wil dat niet gewoon zeggen dat als Europa maar de hoogste bieding doet, er vanzelf weer geleverd zal worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
RoscoP schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 07:21:

Sinds januari 2022 berekent BE het (variabele) energieverbruik per maand af. Dat is voor de wintermaanden niet zo'n probleem omdat je dan meestal per maand meer verbruikt dan dat de zonnepanelen opwekkken. Je krijgt dan dezelfde kWh-prijs terug. Voor de zomermaanden is het een ander verhaal. Als je per maand meer opwekt dan dat je verbruikt dan krijg je op je maandafrekening een lagere prijs terug voor hetgene dat je meer teruglever dan je verbruik was. Op je jaarafrekening worden deze maanden (bedragen) bij elkaar opgeteld. Je moet daardoor meer betalen vergeleken met per jaar kWh berekening.

Vergelijk hoe het was in 2021 bij BE. Daar werd het kWh over het gehele jaar bepaald en de teruglevering ervan afgehaald. Wat overgehouden werd (het daadwerklijk verbruik) was de totale prijs dat je moest betalen voor dat jaar.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd om het meer duidelijk te maken met theoretisch verbruik en prijzen. Het blijkt dat in dat geval de energie rekening ruim €300 hoger uitvalt. Dat geldt alleen voor de variabele prijzen die nu door BE per maand worden bepaald en waarbij er ook een maandrekening wordt gemaakt. Voor vaste contracten ligt dat natuurlijk anders. Het is een goed verdienmodel voor BE als mensen een variabel contract blijven houden. Of het mag weet ik niet, daar gaat de ACM over. Deze berekening kan een stimulans zijn om vóór de zomermaanden een vast contract af te sluiten.

[Afbeelding]
Dit mag niet. Is waarschijnlijk ook puur een administratieve weergave vanwege variabel contract. Als je een jaar in variabel bij ze blijft moeten ze alsnog salderen over dat hele jaar.

https://www.consuwijzer.n...is-salderen#salderen_deel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182

[Afbeelding]
Beweer je hier dat BE saldeert per maand? Dat mag wettelijk gezien niet. Salderen moet per jaar plaatsvinden of per einde contract als dat eerder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Sinds januari 2022 berekent BE het (variabele) energieverbruik per maand af.
[...]
Op je jaarafrekening worden deze maanden (bedragen) bij elkaar opgeteld. Je moet daardoor meer betalen vergeleken met per jaar kWh berekening.
Eh, dit mag toch niet? Zo is het hele salderen principe weg. Ik zit nu bij HVC en heb me wild gezocht op hoe ze dit doen, maar kan er niet uitkomen. Voor mij vrij problematisch aangezien ik ben gaan stoken met een warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@JL-IP(!) Als je zoveel stroom overhoudt is het dan niet beter om elektrisch te gaan verwarmen met deze gasprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:23
HereIsTom schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 10:57:
@JL-IP(!) Als je zoveel stroom overhoudt is het dan niet beter om elektrisch te gaan verwarmen met deze gasprijzen.
Ja dat is waar, echter vergt dat ook weer een aanpassing in onze woning. Oftewel, ik twijfel nogal wat ik op korte termijn ga doen.. Ruimte voor een warmtepomp hebben we niet in onze woning. Gigantische tuin maar in onze woning geen ruimte voor een boilervat etc.

[ Voor 15% gewijzigd door JL-IP(!) op 02-02-2022 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
JL-IP(!) schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:08:
[...]

Ja dat is waar, echter vergt dat ook weer een aanpassing in onze woning. Oftewel, ik twijfel nogal wat ik op korte termijn ga doen.. Ruimte voor een warmtepomp hebben we niet in onze woning. Gigantische tuin maar in onze woning geen ruimte voor een boilervat etc.
Wij verwarmen nu met een Airco warmtepomp, dus CV ketel (gas) wordt enkel nog gebruikt voor warm water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

henkebek:
Dit mag niet. Is waarschijnlijk ook puur een administratieve weergave vanwege variabel contract. Als je een jaar in variabel bij ze blijft moeten ze alsnog salderen over dat hele jaar.
Martin7182:
Beweer je hier dat BE saldeert per maand? Dat mag wettelijk gezien niet. Salderen moet per jaar plaatsvinden of per einde contract als dat eerder is.
francoski:
Eh, dit mag toch niet? Zo is het hele salderen principe weg. Ik zit nu bij HVC en heb me wild gezocht op hoe ze dit doen, maar kan er niet uitkomen. Voor mij vrij problematisch aangezien ik ben gaan stoken met een warmtepomp.
Dank!
Na wat online gezoek zie ik dat iemand mij al voor is geweest en contact heeft gehad met de ACM en BE over hetzelfde probleem.

https://community.consume...ele-energierekening-24183

Mogelijk heeft BE het maandelijks berekenen aangepast en gaat toch weer over op jaarlijks. Hoe dat verder gaat op de jaarafrekening met de tarieven die maandelijks variëren is mij nog niet duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door RoscoP op 02-02-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 21:36
Tja wat is wijsheid, ik heb de spreadsheet ingevuld met 1800 kWh verbruik (10.000-8200) op een maand bedrag van -4 euro bij zondergas 5 jaar.

Shell is met 3 jaar de 1 na goedkoopste met €-0,44pm na uitbetaling van de welkomstbonus a 300 euro.

+ Shell geeft verder nog wat korting op DC laden, kan een keer uitkomen maar ik betaal bij ionity 29ct (abo), en gezien het feit dat ik nagenoeg alleen bij buitenland trips DC laad, is dit niet echt een sterk argument voor mij. Misschien dat een Shell lader een keer handig is in de drukke vakantieperiodes (heb overigens nog nooit hoeven wachten om te kunnen laden, buiten wat storingen om)

+/- Zondergas, 5 jaar lang deze relatief scherpe tarieven. Mijn netto verbruik (en daarmee energie maandlasten) zijn dermate laag dat het interessant is om evt (3) jaarlijks een welkomstbonus op te strijken. Helaas is bij Elek only zelden een welkomstbonus.

Iemand hier nog een aanvullende zienswijze op? Ik neig nu naar shell omdat dat de kortst mogelijke is met een welkomstbonus, het is koffiedik kijken wat de kWh prijzen gaan doen. Gevoelsmatig is 3 jaar dan nog wel een mooie optie.

Shell teruglevering is 0,37ct
Die van zondergas kan ik niet 123 vinden.

Wat ook meespeelt is de teruglevering vergoeding omdat de mogelijkheid wel degelijk bestaat dat ik meer ga terug leveren dan ik verbruik (netto). Gisteren uitgerekend dat ik in 2021, 5000kWh heb geladen waarvan 4200 kWh thuis. Dat is een vrij grote variabele. Daarnaast is ons huis in 2021 nogal geoptimaliseerd (lees verbetering isolatie en apparatuur)

[ Voor 8% gewijzigd door Appie Heijn op 02-02-2022 12:48 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:49
Appie Heijn schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:30:

+/- Zondergas, 5 jaar lang deze relatief scherpe tarieven. Mijn netto verbruik (en daarmee energie maandlasten) zijn dermate laag dat het interessant is om evt (3) jaarlijks een welkomstbonus op te strijken. Helaas is bij Elek only zelden een welkomstbonus.
Shell is inderdaad ook erg interessant als je weinig verbruik hebt.
Ik heb nu Engie opgewekt 1 jaar, en je krijgt 250 euro bonus per product, dus 250 voor elektriciteit en 250 voor gas.
Terugleveren normaal tarief €0,64297
Misschien een optie?

[ Voor 3% gewijzigd door DjAntoon op 02-02-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 07:53
Vorige week heb ik een 3-jarig contract afgesloten bij Leaseplan Energy. Weet iemand hoe ik dit het makkelijkst kan opzeggen? In het contract staat een formulier die ik via de post kan sturen, maar kan ik die ook e-mailen? Vandaag geprobeerd te bellen, maar dan krijg ik een bandje te horen dat ik morgen moet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
@pipi01: ik neem aan dat dat ook per mail mag, mag met de incassomachtigin ook. ik zou het dan sturen naar leaseplanenergy@energyzero.nl
waarom zeg je op, heb je en betere deal gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
pipo01 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:31:
Vorige week heb ik een 3-jarig contract afgesloten bij Leaseplan Energy. Weet iemand hoe ik dit het makkelijkst kan opzeggen? In het contract staat een formulier die ik via de post kan sturen, maar kan ik die ook e-mailen? Vandaag geprobeerd te bellen, maar dan krijg ik een bandje te horen dat ik morgen moet proberen.
Ik heb gisteren (23 uur geleden) een mail gestuurd naar info@leaseplanenergy.com. Tot heden geen bevestiging. Je zou het ook kunnen proberen naar leasplanenergy@energyzero.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
sdk1985 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:57:
[...]

Ik heb gisteren (23 uur geleden) een mail gestuurd naar info@leaseplanenergy.com. Tot heden geen bevestiging. Je zou het ook kunnen proberen naar leasplanenergy@energyzero.com.
Ik heb pas vandaag een reactie gehad van Leaseplanenergy op de foute geboorte datum in het contract.

Ben ook ingeschreven bij Zondergas; denk dat ik Zondergas houd en Leaseplanenergy opzeg in de 14 dagen, want ik vind het wel lang duren voor een simpele mutatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:33
DjAntoon schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Ik heb nu Engie opgewekt 1 jaar, en je krijgt 250 euro bonus per product, dus 250 voor elektriciteit en 250 voor gas.
Misschien een optie?
Dat teruglevertarief is onjuist (je rekent met de alle heffingen erbij in), dit zijn de juiste:
Leveringskosten normaaltarief: €0,46409
Leveringskosten daltarief: €0,32234
Leveringskosten enkeltarief: €0,39403
Zie ook dit topic: Het grote terugleververgoeding topic

[ Voor 6% gewijzigd door Niek_ op 02-02-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:08
Ik ben me de afgelopen dagen ook maar eens aan het verdiepen in de energie leveranciers.

Dacht met Engie wel een mooie deal te hebben voor mijn verbruik.

ca 1100kw verbruik en 1000 teruglevering
ca 20m3 (gas om te koken)

Aantrekkelijk met die cashback van 500 euro.

Nu zijn de stroomtarieven wel totaal verschillend van datgene dat ze als rekenvoorbeeld op de site aangaven:

Op de site:

Normaal enkeltarief: 0,39403ct
Normaal Dubbeltarief 0,46409 ct
Dal Dubbeltarief: 0,39003 ct.

vs nu in de app bij mijn contract:

Normaal Dubbeltarief 0,64297 ct
Dal Dubbeltarief 0,47145 ct

De gasprijs a 2,12718 is dan weer wel gelijk tussen contract en de website

Dit zijn toch wel bizar hoge verschillen, nietwaar? Gaat hier aan hun zijde iets mis? Of zie ik zelf iets over het hoofd. Als ik in principe niet veel meer ga verbruiken dit jaar en de zon schijnt genoeg dan zal het niet veel effect hebben. Maar het is wel een heel forse stroomprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Lord_Dain schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Ik heb pas vandaag een reactie gehad van Leaseplanenergy op de foute geboorte datum in het contract.

Ben ook ingeschreven bij Zondergas; denk dat ik Zondergas houd en Leaseplanenergy opzeg in de 14 dagen, want ik vind het wel lang duren voor een simpele mutatie.
Ik kreeg vorige week een mail met bevestiging aanpassing startdatum. Maar ik zou ruim daarvoor terug gebeld worden. Twee keer achteraan gebeld, twee keer niet gebeurd. Sterker nog, ik ben nooit terug gebeld.

Op basis van bovenstaande heb ik de 25e bij HVE 5 jaar aangemeld, omdat ik niet wist of dat ooit nog goed zou komen bij leaseplan energy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

theonlymarco83 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:11:

Op de site:
Normaal enkeltarief: 0,39403ct
Normaal Dubbeltarief 0,46409 ct
Dal Dubbeltarief: 0,39003 ct.

vs nu in de app bij mijn contract:

Normaal Dubbeltarief 0,64297 ct
Dal Dubbeltarief 0,47145 ct

De gasprijs a 2,12718 is dan weer wel gelijk tussen contract en de website

Dit zijn toch wel bizar hoge verschillen, nietwaar? Gaat hier aan hun zijde iets mis? Of zie ik zelf iets over het hoofd. Als ik in principe niet veel meer ga verbruiken dit jaar en de zon schijnt genoeg dan zal het niet veel effect hebben. Maar het is wel een heel forse stroomprijs.
Heb je wel goed gelezen inc. / ex. welke componenten de tarieven zijn die je bekijkt?

Daltarief op de site 0,39003 ct + 0,08142 ct (energiebelasting + ODE overheid) = 0,47145 ct, = precies jouw bedrag in de app.

Normaaltarief heb je ergens denk ik een typefoutje gemaakt. Ga ik af op de info van de sheet dan kom ik op:

0,5615 ct + + 0,08142 ct (energiebelasting + ODE overheid) = 0,6429 ct

Dus ik denk dat je "site normaaltarief 0,46409 ct" niet klopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 02-02-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
HereIsTom schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:15:
[...]

Wij verwarmen nu met een Airco warmtepomp, dus CV ketel (gas) wordt enkel nog gebruikt voor warm water.
offtopic:
Hah ja dan is het niet raar dat je 48 m3 gas verbruikt ipv het gemiddelde van 240+ m3. Dan verbruik je nog meer gas dan ik voor warm water dan ik met mijn uur douchen per dag. Dat heeft dan niks met isoleren te maken maar met verplaatsen van gas naar elektra.

Grof gezegd heb ik bij mij gemerkt dat 118 m3 gas (radiatoren eerste etage lagen er allemaal af) neer komt op 597 Kwh ventilator+straalkachel (SCOP=1). Met de oude tarieven kwam dat neer op 87 euro vs 137 euro in het nadeel van elektra. Weet niet wat voor SCOP je airco doet in de praktijk bij 5 graden? Als die boven de 1,5 komt zou ik gaan besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 21:36
DjAntoon schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Misschien een optie?
Helaas:
Bij een contract bestaand uit elektriciteit én gas ontvang je op beide producten een actiekorting van € 250 (inclusief BTW) per aansluiting. Neem je alleen elektriciteit of gas af, dan ontvang je geen korting

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
dicksterk schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:37:
@pipi01: ik neem aan dat dat ook per mail mag, mag met de incassomachtigin ook. ik zou het dan sturen naar leaseplanenergy@energyzero.nl
waarom zeg je op, heb je en betere deal gevonden?
Hey Dick,
Zoals anderen heb ik ook een 5-jaarcontract bij zondergas afgesloten. En aangezien ik die van zondergas wil voortzetten is mijn contract bij LeasePlan Energie overbodig. Een email heb ik al gestuurd, maar de autoreply geeft aan dat ze proberen binnen 7 dagen te reageren. Gelet op de termijn van 14-dagen, wat nu al op de helft is, vind ik het riskant om daarop te gokken (straks heb ik een dubbele contract lopen - kan dat eigenlijk?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
Cap schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:19:
[...]

Heb je wel goed gelezen inc. / ex. welke componenten de tarieven zijn die je bekijkt?

Daltarief op de site 0,39003 ct + 0,08142 ct (energiebelasting + ODE overheid) = 0,47145 ct, = precies jouw bedrag in de app.

Normaaltarief heb je ergens denk ik een typefoutje gemaakt? Ik gok:

0,46409 ct + + 0,08142 ct (energiebelasting + ODE overheid) = 54,551 ct
Nou, dat zou ik dus ook wel denken van dat typefoutje naar er staat toch echt 0,64297. En dat is wel bizar veel hoger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:42
Dat is een duur gasstelletje. Kun je deze niet vervangen voor een elektrische kookplaat en de gasaansluiting stop zetten? Dan hoef je ook geen netbeheer en abonnementskosten meer te betalen en heb je het in 2 jaar terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
sdk1985 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:57:
[...]

E-mail is gestuurd naar leaseplanenergy@energyzero.nl, hetzelfde e-mailadres als waarvan ik mijn contract heb ik gekregen. Morgen maar weer telefonisch proberen aangezien ik vandaag 15 minuten in de wacht stond totdat ik opeens een bandje kreeg te horen dat ik morgen maar moet bellen tussen 9:00 en 17:00 uur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
Ypuh schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Dat is een duur gas stelletje. Kun je deze niet vervangen voor een elektrische kookplaat en de gasaansluiting stop zetten? Dan hoef je ook geen netbeheer en abonnementskosten meer te betalen en heb je het in 2 jaar terugverdiend.
Zeker duur gasstelletje. Helaas een huurwoning. En dan moet ik de gasmeter eruit laten halen en de stroomgroepen laten aanpassen omwille van electrisch koken. En dan loont dat zich helaas ook weer niet meer.....
Pagina: 1 ... 155 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4