Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.154.183 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:41
Wenzel schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:50:
Even een vraag over overstappen via Consumentenbond. Houden jullie de 3 euro lidmaatschap aan of kan het weer opgezegd worden?
Je kan het gewoon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexion1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04:29
robbies schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Zinngeld.nl. De zoveelste nep cashback firma. Geloof die jongens toch niet. Hetzelfde met al die sites die kortingsbonnen aanbieden. :(
Dat klopt niet hoor. Zit daar al 10 jaar en altijd netjes cashback gekregen en uitbetaald. Maar terug on topic. Blijkbaar werkt de link niet bij jullie. Dus verder op zoek dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 17:24
info33 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Je kan het gewoon opzeggen.
Goed punt, ik kreeg inmiddels ook de eerste rekening van 3 euro. Als hij niet vereist is om de greenchoice deal te behouden zeg ik hem ook op.

Het is jammer dat -uitgerekend- een organisatie als de consumentenbond diverse lidmaatschapsvormen hanteert waarbij ze een compleet nutteloze basisvariant via een soort koppelverkoop in de markt proberen te zetten. Je kunt echt helemaal niets met dat basislidmaatschap 8)7

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:48
HereIsTom schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Op dit moment is 500 Wp de hoogste vermogens per paneel, dat zou betekenen dat je met 10 panelen theoretisch 5000 kWh kunt ophalen ;)
Ja, en praktisch ook in een gemiddeld tot goed jaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
Martin7182 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:27:
[...]

Berekeningen uit de praktijk kun je theoretisch noemen. De waarheid is dat je dit in de praktijk wel gewoon haalt.
En dat kan ik beamen.

8400Wp
2020: 9096kWh
2021: 8567kWh

Data uit de omvormer, maar ik heb het wel eens gemonitord, en heel veel zal het niet verschillen.

Ja ze liggen mooi op zuid, goede hoek van het dak, geen schaduw, maar wel locatie ter hoogte van den Bosch, dus het kan nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

_Uploader_ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Wat zullen de prijzen worden of geldt dit alleen voor bestaande klanten en niet voor nieuwe?
Zie bericht van DjAntoon. Voor zover ik begrijp zijn dit gewoon de nieuwe prijzen voor iedereen.

[ Voor 10% gewijzigd door ATS op 31-01-2022 14:38 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 12:01
Ik was in de veronderstelling dat de modelcontracten nog elke maand verhoogd zouden gaan worden, dus was dringend op zoek naar een nieuw contract. Dit is gelukkig bij Vandebron niet het geval, en staan ze tot 1 juli gewoon vast.

Nog steeds duurder dan ZonderGas, maar hoef voorlopig nog geen 5-jarig contract af te sluiten.
Dus kan nog even vooruit met:

Elektriciteit 0,29152 voor normaal tarief en 0,23613 voor daltarief.
Gas = 1,24298

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Uploader_
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:24
ATS schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Zie bericht van DjAntoon. Voor zover ik begrijp zijn dit gewoon de nieuwe prijzen voor iedereen.
Ah, dank je. Ik las in zijn post dat het om een model/flex contract gaat en niet om een nieuw contract, want anders zouden de prijzen stijgen mbt de prijzen nu en ik las dat de prijzen daalden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Arts schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:50:
Ik was in de veronderstelling dat de modelcontracten nog elke maand verhoogd zouden gaan worden, dus was dringend op zoek naar een nieuw contract. Dit is gelukkig bij Vandebron niet het geval, en staan ze tot 1 juli gewoon vast.
In principe werkt dat bij alle aanbieders van een modelcontract hetzelfde, twee aanpassingen per jaar. Enige uitzondering is als er extreme omstandigheden zijn, maar dan moet de leverancier dat waarschijnlijk wel aan de ACM uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:34
Rrehorst schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Stroom daltarief per kwh: € 0,22967
Stroom normaaltarief per kwh: € 0,27033

Gas per m3: € 1,16730
Zijn een beetje de prijzen van HVE 3 jarig contract

Stroom daltarief per kWh: € 0,22433
Stroom normaal per kWh: € 0,27025

Gas per m3 : € 1,17303

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 12:01
NTS schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:05:
[...]

In principe werkt dat bij alle aanbieders van een modelcontract hetzelfde, twee aanpassingen per jaar. Enige uitzondering is als er extreme omstandigheden zijn, maar dan moet de leverancier dat waarschijnlijk wel aan de ACM uitleggen.
'In principe' wel inderdaad, maar heb ik heb afgelopen maanden 2x over moeten stappen vanwege de tariefwijzigingen per maand... Dus ik ging daar voor komende maand maar weer vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-04 11:14
dicksterk schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:26:
blijkbaar zijn ze erachter gekomen dat niemadn ze volgt, en dat ze dus best iets hoger kunnen gaan zitten om alsnog veruit de goedkoopste te blijven. gelukkig zat ik nog bij de hve deal van vorige week en zijn al mijn bekenden nog vorige week naar zondergas overgestapt. ben nu alleen nog een beetje bang voor mij hve-deal omdat e incassomachtigign nog niet is verwerkt. wij zittenn bij bunq en die stond niet in de lijst, dan krijg je een formulier wat je in moet vullen en terug moet sturen, hebben we gedaan maar staat nog niet op verwerkt. ik weet uberhuapt niet of ze dat contract na een x aantal dagen verbreken als je de incassomachtigign niet opgeeft, of dat ze dan gewoon op ideal-betalingen overgaan, weet iemadn dat?
Hier hetzelfde issue bij overstappen naar ZonderGas. Bij het afgeven van de machtiging niet de mogelijkheid om voor Bunq te kiezen (Ik mis ook van Lanschot in dat lijstje trouwens).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1r4wsCBEwquep0CM1qgWokHbDQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6HQGTVlmUrgulNjrOupDpSfr.png?f=fotoalbum_large

Ik heb ze een mailtje gestuurd en inmiddels op deze pagina ook een incassoformulier gevonden. Ben benieuwd...... @dicksterk Laat je even weten of het bij jou gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
Welke datum geef je trouwens normaal op voor de start van levering als je overstapt:
Einddatum huidige contract of einddatum contract + 1 dag?

Dit omdat als je te vroeg overstapt je de welkomstbonus niet meer krijgt en ik die niet op 1 dag wil mislopen. Maar wil wel liefst naadloos overstappen dus niet met nog een aparte afrekening etc.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• webje1982
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-11-2024
Rensjuh schreef op maandag 31 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Als ik verleng krijg ik de volgende tarieven:
[Afbeelding]

Weet je zeker dat het klopt?
Precies hetzelfde aanbod heb ik ook ontvangen, mijne loopt 1 februari af.

12x SF-175S - 21x Q-Cells 325W (8925Wp) / Mitsubishi Zubadan 11,2KW / 500L SWW / Mitsubishi 2x MSZ-SF15 - 2x MSZ-SF25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

_Uploader_ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Ah, dank je. Ik las in zijn post dat het om een model/flex contract gaat en niet om een nieuw contract, want anders zouden de prijzen stijgen mbt de prijzen nu en ik las dat de prijzen daalden.
Ah, ja, dat klopt. Maar een modelcontract kan natuurlijk ook een nieuw contract zijn. Het betreft een sterke daling t.o.v. hun bizarre tarieven in januari, maar nog altijd een stuk duurder dan het aanbod van Zondergas dat ik eind vorige week maar aangegaan ben (en nog hoop te vervroegen).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:12
[...]

Dat laatste zullen ze dan wel doen. Het tarief van BE gaat morgen met 34 cent/m3 omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsz09
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-05 22:01
Eind vorig jaar overgestapt van Essent naar Vattenfall via de bol.com aanbieding 1 jaar. Zaterdag belde iemand van Essent om te vragen of ik weer terug wou komen,

Echter bij het horen van de gasprijs van 1.37 per m3 waren we gauw uitgepraat want daar konden ze niet onder gaan zitten, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-05 17:08
hihi, herkenbaar

Wij werden overigens gebeld door een of andere firma gebeld (namens welke energiemaatschappijn weet ik al niet meer) die wist te vertellen dat we van WE, naar Eneco en toen naar Oxxio waren gegaan en dat ze een beter voorstel hadden dan Oxxio
Ze snapte niet hoe het mogelijk was dat we daar al weer weg waren ondanks de opzegtermijnen.....

Met het vervolgens noemen van VF 3jr van 1,18/m3 hingen ze nog eerder op dan dat ik normaal doe bij dit soort telefoontjes >:) .

Blijft wel schimmig dat dit soort partijen over deze info beschikken, Eneco zal wel eea hebben doorgesluist

[ Voor 10% gewijzigd door rick-1975 op 31-01-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Martin7182 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:51:
[...]

Dat laatste zullen ze dan wel doen. Het tarief van BE gaat morgen met 34 cent/m3 omhoog.
Dat lijkt me sterk, het gastarief van ex Fenor klanten staan bij BE voor een jaar vast.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 14:02
HereIsTom schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Dat lijkt me sterk, het gastarief van ex Fenor klanten staan bij BE voor een jaar vast.
Nee. Het gastarief staat vast tot je orginele einddatum van je Fenor contract (+15 dagen), althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:58
[...]

Bij mij tot 15 maart, dus dat klopt niet.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
-Muncky- schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Nee. Het gastarief staat vast tot je orginele einddatum van je Fenor contract (+15 dagen), althans bij mij.
Dat klopt.
sdk1985 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:14:
[...]

Bij mij tot 15 maart, dus dat klopt niet.
Klopt wel, want bij mij staat tot 15 november ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 15:26
awenger schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Hier hetzelfde issue bij overstappen naar ZonderGas. Bij het afgeven van de machtiging niet de mogelijkheid om voor Bunq te kiezen (Ik mis ook van Lanschot in dat lijstje trouwens).

[Afbeelding]

Ik heb ze een mailtje gestuurd en inmiddels op deze pagina ook een incassoformulier gevonden. Ben benieuwd...... @dicksterk Laat je even weten of het bij jou gelukt is?
Hoe snel dien je deze incasso machtiging af te geven om zeker te zijn van je contract? Ik heb op 28-01 5 jaar ZonderGas afgesloten; Bij instellingen op hun Portal zie ik momenteel starddatum 27-02, contract status: "status onbekend". Ik heb als ingangsdatum "asap" ingevuld, huidige contract bij BE liep op 29-01 af.
Is het verstandig om dus zo spoedig mogelijk die incasso machtiging te doen? (1 maand voorschot meen ik?) Of maakt dat weinig uit als je het contract reeds via email hebt ontvangen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nieuwe update in de layout van de prijzensheet.
Er is nu splitsing aangebracht tussen vaste contracten en de flex/model-contracten.
Staan nu op verschillende tabs vanwege overzichtelijkheid.

Geen wijzingen qua prijsstelling ten opzichte van de laatste update van @Cap van vanmiddag.

[ Voor 9% gewijzigd door Plucky op 31-01-2022 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
bureno schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:46:
[...]

Hoe snel dien je deze incasso machtiging af te geven om zeker te zijn van je contract? Ik heb op 28-01 5 jaar ZonderGas afgesloten; Bij instellingen op hun Portal zie ik momenteel starddatum 27-02, contract status: "status onbekend". Ik heb als ingangsdatum "asap" ingevuld, huidige contract bij BE liep op 29-01 af.
Is het verstandig om dus zo spoedig mogelijk die incasso machtiging te doen? (1 maand voorschot meen ik?) Of maakt dat weinig uit als je het contract reeds via email hebt ontvangen.
Ik heb betalen met iDeal ingevuld en heb dezelfde status, in afwachting van een eerste factuur voor levering per 26/2

Contract is contract, ongeacht betaalwijze. Zolang je de facturen maar voldoet

[ Voor 5% gewijzigd door Tony023 op 31-01-2022 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:12
[...]

Mijn gastarief staat vast tot 15 feb. Einde originele contract Fenor is 1 feb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:43
bureno schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:46:
[...]
...Hoe snel dien je deze incasso machtiging af te geven om zeker te zijn van je contract? Ik heb op 28-01 5 jaar ZonderGas afgesloten; Bij instellingen op hun Portal zie ik momenteel starddatum 27-02, contract status: "status onbekend"...
Ook met een afgegeven incassomachtiging via de bank staat er 'status onbekend'.
Trouwens wel goed en snel mailcontact met Zonder Gas, geboortedatum in het contract stond fout, dit is aangepast en er werd gelijk een gecorrigeerd contract opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:55
rick-1975 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:31:
hihi, herkenbaar

Wij werden overigens gebeld door een of andere firma gebeld (namens welke energiemaatschappijn weet ik al niet meer) die wist te vertellen dat we van WE, naar Eneco en toen naar Oxxio waren gegaan en dat ze een beter voorstel hadden dan Oxxio
Ze snapte niet hoe het mogelijk was dat we daar al weer weg waren ondanks de opzegtermijnen.....

Met het vervolgens noemen van VF 3jr van 1,18/m3 hingen ze nog eerder op dan dat ik normaal doe bij dit soort telefoontjes >:) .

Blijft wel schimmig dat dit soort partijen over deze info beschikken, Eneco zal wel eea hebben doorgesluist
Je netwerkbeheerscode verteld precies welke contracten je gehad hebt. Eneco is nog redelijk netjes met data (ondanks dat ze gehackt waren), Oxxio en WE iets minder

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
R0181 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:47:
[...]

Ook met een afgegeven incassomachtiging via de bank staat er 'status onbekend'.
Trouwens wel goed en snel mailcontact met Zonder Gas, geboortedatum in het contract stond fout, dit is aangepast en er werd gelijk een gecorrigeerd contract opgestuurd.
Welk mail adres gebruik jij want ik heb al 4 mails gestuurd over foutieve mail adres en krijg geen reactie. Morgen maar even bellen ook

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Bij HVE precies hetzelfde als bij Zondergas. Geb.datum 1 dag te vroeg, incassomachtiging wilde niet en status contract onbekend.

Vanmiddag gemaild en werd direct opgelost. Geb.datum en machtiging in orde. Status wordt past actief als de leveringsdatum ingaat volgens mij.

"Premium" service van een budget leverancier. :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tony023 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:43:
[...]

Welk mail adres gebruik jij want ik heb al 4 mails gestuurd over foutieve mail adres en krijg geen reactie. Morgen maar even bellen ook
Bij HVE het mailadres vd contractbevestiging, gewoon op die mail geantwoord.
Ik vermoed dat het bij Zondergas hetzelfde is, kwestie van antwoorden op je contractbevestigingsmail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:37
Hallo allemaal. Dit jaar maart is mijn 3 jaar Greenchoice contract voorbij. Variabel is een optie, maar vast natuurlijk ook. De sheet van @Cap helpt al heel erg; bedankt daarvoor. Wat zou jullie advies zijn met een nieuw contract icm zonnepanelen? De salderingsregeling blijft nog voor dit en volgend jaar; dus in sommige situaties kan het misschien verstandig zijn voor een duurder tarief te kiezen als je meer teruglevert dan verbruikt; uiteindelijk gaat het toch om geld haha. Hebben jullie daar een advies in?

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:04
Space21 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:39:
Hallo allemaal. Dit jaar maart is mijn 3 jaar Greenchoice contract voorbij. Variabel is een optie, maar vast natuurlijk ook. De sheet van @Cap helpt al heel erg; bedankt daarvoor. Wat zou jullie advies zijn met een nieuw contract icm zonnepanelen? De salderingsregeling blijft nog voor dit en volgend jaar; dus in sommige situaties kan het misschien verstandig zijn voor een duurder tarief te kiezen als je meer teruglevert dan verbruikt; uiteindelijk gaat het toch om geld haha. Hebben jullie daar een advies in?
Klopt. Bij mij komt, in combinatie met de lagere gasprijs dan eneco, innova er goed uit met panelen.

Hoe werkt dat met de welkomstbonus? Die is vaak afhankelijk van verbruik, maar kans zit erin dat wij omdat we hier nieuw wonen meer of minder gaan verbruiken dan we inschatten. Blijft de bonus dan wel het afgesproken bedrag? Lijkt me ook wel weer raar… je zou dan voor een hogere bonus een hoger verbruik vooraf kunnen schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:51

Malarky

Wils voor wat ieder

CarpeVentum schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:44:
[...]

Hoe werkt dat met de welkomstbonus? Die is vaak afhankelijk van verbruik, maar kans zit erin dat wij omdat we hier nieuw wonen meer of minder gaan verbruiken dan we inschatten. Blijft de bonus dan wel het afgesproken bedrag? Lijkt me ook wel weer raar… je zou dan voor een hogere bonus een hoger verbruik vooraf kunnen schatten.
Welkomstbonus was vooral vroeger hoger naarmate je een hoger gasverbruik verwachtte. Ik heb minimaal 5 jaarcontracten een bijzonder hoog jaarverbruik opgegeven bij 4 verschillende leveranciers en bij 1 leverancier zelfs 2x. Alle 5x het hoogste welkomstarief gewoon uitbetaald gekregen einde jaar. Ook meermaals genoemd afgelopen jaren in dit GoT topic.

Ik ben gewoon een recidive slechter schatter dat geef ik grif toe. :+
Arts schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:50:

Nog steeds duurder dan ZonderGas, maar hoef voorlopig nog geen 5-jarig contract af te sluiten.
Dus kan nog even vooruit met:

Elektriciteit 0,29152 voor normaal tarief en 0,23613 voor daltarief.
Gas = 1,24298
Voor slechts 250 euro afkoopboete (in het geval van mijn ouders al na 20 dagen terugverdiend) is het 5 jaar contract van ZonderGas een zegen. Hele mooi lage prijzen en het allemaal in deze zomer nog veel mooier wordt dan ben je er ook zo weer weg voor een zacht prijsje :). Als de inflatie komende jaren toch tegen blijkt te zitten wordt het allemaal nog veel mooier.

Laten we niet vergeten dat gasprijzen de afgelopen jaren al consequent stijgen - alleen niet met de grote stappen zoals nu - maar wel een heel consequente stijging al heel wat jaren.

[ Voor 46% gewijzigd door Malarky op 31-01-2022 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tunezz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-03-2023
Space21 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:39:
Hoi! Daar heb je inderdaad gelijk in. Zou je adviseren om eens te kijken in de volgende topic (Het grote terugleververgoeding topic)

In mijn situatie heb ik dus stroom en gas apart van elkaar afgesloten. 1 jaar Stroom bij Engie en 5 jaar Gas bij HVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Laatst online: 07-05 16:34
[...]

Sterker nog. Acm moet het goedkeuren.
Zeer uitzonderlijke gevallen zijn toegestaan. En grote spelers moeten meer klappen kunnen vangen. Dus een VdB en NLE hanteren vast 1 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:43
Tony023 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:43:
[...]
zondergasenergie@energyzero.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-05 22:24

V-8

tunezz schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:49:
[...]
In mijn situatie heb ik dus stroom en gas apart van elkaar afgesloten. 1 jaar Stroom bij Engie en 5 jaar Gas bij HVE.
Interessant, dat ben ik ook van plan. Engie 1 jaar voor (teruglevering) van stroom en ZonderGas (ik overweeg 5 jaar) voor gas. Zitten hier nog bepaalde nadelen aan? Hoe makkelijk / duur kom je van je 5-jaarscontract af eventueel?

Bij Engie gisteren alvast contract afgesloten in ieder geval 8)

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrehorst
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2022
_Uploader_ schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:45:
[...]

Wat zullen de prijzen worden of geldt dit alleen voor bestaande klanten en niet voor nieuwe?
Ik ben zojuist omgezet naar een variabel contract bij Engie na 3 jaar vast gehad te hebben daar.
Dit zijn mijn bedragen nu:

Gas € 1,92730
Elektriciteit € 0,77925 normaal
Elektriciteit € 0,59528 dal

Elektra (normaal) is in mijn geval van 16 cent naar 77 cent gestegen..
En Elektra (dal) van 14 cent naar 59 cent...
En gas per m3 van 83 cent naar 1,92...

25 Februari ga ik over naar HVE waar het allemaal een stuk voordeliger is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:37
Rrehorst schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:22:
[...]

Ik ben zojuist omgezet naar een variabel contract bij Engie na 3 jaar vast gehad te hebben daar.

Gas € 1,92730

Bij HVA kun je geen nieuw contract aanvragen lijkt 😰

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrehorst
Space21 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:34:
[...]

Bij HVA kun je geen nieuw contract aanvragen lijkt 😰
Klopt, ik heb dit topic een maand lang in de gaten gehouden en toen ik de HVE deal voorbij zag komen heb ik mij meteen ingeschreven. Mocht je nog wat zoeken: Zondergas heeft nog wel contracten beschikbaar (vergelijkbaar met HVE)! Maar zijn wel ietsjes gestegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Edit actie die gezorgd heeft voor een doublering.

[ Voor 86% gewijzigd door ATS op 01-02-2022 09:11 . Reden: Weg wegens dubbelpost. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tunezz
  • Laatst online: 17-03-2023
V-8 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:22:
[...]Zitten hier nog bepaalde nadelen aan? Hoe makkelijk / duur kom je van je 5-jaarscontract af eventueel?
Je moet de markt blijvend in de gaten houden. En voor je zelf de berekening maken. Mocht je 5 jaar vast zetten bij ZonderGas en binnen die 5 jaar willen overstappen, dan heb je een opzeg boete van €125,- die ook vaak een nieuwe leverancier overneemt. Hier is iedergeval genoeg over te lezen in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

ATS schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Vandaag even nagevraagd: gaat ook gelden voor mij. Ze hadden mij (nog) geen email gestuurd, waarschijnlijk omdat ik pas net in dat andere tarief viel en dat elkaar gekruist heeft of zoiets. Morgen mag de verwarming weer een graadje hoger. :P
@DjAntoon Ik zie dat mijn tarieven in de app nog niet zijn aangepast. Is dat bij jou wel het geval?
Rrehorst schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:22:
[...]

Gas € 1,92730

Oef... Dat zijn weer heel andere bedragen dan die DjAntoon eerder noemde. Ik heb nu in de app nog een tarief staan van €2,76/m³ :X bij hetzelfde tarief voor elektriciteit. Gisteren in de chat met Engie zeiden ze nog dat vandaag de tarieven naar beneden zouden gaan.

Edit: ok, raar. Op de site zie ik wel nieuwe tarieven, en die komen overeen met die van jou. Kennelijk loopt dat niet synchroon met de app. Het gastarief op de site komt overeen met die van jou, maar het elektratarief dat ik daar nu zie is € 0,51408 per kWh hoogtarief en € 0,39573 per kWh laagtarief. Dat is weer lager dan wat jij noemt. :?

[ Voor 11% gewijzigd door ATS op 01-02-2022 09:18 . Reden: Update door kijken op site ipv app ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:06
Cmkl75 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:04:
[...]

Helaas heb ik het bij HVE energie ook geprobeerd.(data naar voren halen)
[Afbeelding]

Niet gelukt :-(
Het is mij wel gelukt.
Einddatum huidige contract 21-02, startdatum nieuwe contract 22-02.
Initiële startdatum zou 26-02 zijn.
Navraag gedaan, kreeg reactie dat het normaal gesproken niet mogelijk zou zijn, maar omdat het hier slechts enkele dagen betrof zou hij het navragen.
Blijkbaar is het toch gelukt :)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrehorst
ATS schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:10:
[...]

@DjAntoon Ik zie dat mijn tarieven in de app nog niet zijn aangepast. Is dat bij jou wel het geval?
[...]

Oef... Dat zijn weer heel andere bedragen dan die DjAntoon eerder noemde. Ik heb nu in de app nog een tarief staan van €2,76/m³ :X bij hetzelfde tarief voor elektriciteit. Gisteren in de chat met Engie zeiden ze nog dat vandaag de tarieven naar beneden zouden gaan.
Ik had gister ook contact met iemand in de chat van Engie maar die kon mij geen fatsoenlijk antwoord geven over welke tarieven ik zou krijgen. Kreeg alleen een link naar de pagina waar dus die 2,76 stond. Na nogmaals vragen werd de chat gesloten (terwijl ik het toch echt netjes vroeg).

Dus ik opende vanochtend de App en zag tot mijn verbazing dat Gas een stuk lager was dan de 2,76 eerder aangegeven. Stroom viel me enigszins wel tegen, maar dat is maar even 25 dagen doorbijten haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anja
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-04 16:45
Rrehorst schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:18:
[...]

Ik had gister ook contact met iemand in de chat van Engie maar die kon mij geen fatsoenlijk antwoord geven over welke tarieven ik zou krijgen. Kreeg alleen een link naar de pagina waar dus die 2,76 stond. Na nogmaals vragen werd de chat gesloten (terwijl ik het toch echt netjes vroeg).

Dus ik opende vanochtend de App en zag tot mijn verbazing dat Gas een stuk lager was dan de 2,76 eerder aangegeven. Stroom viel me enigszins wel tegen, maar dat is maar even 25 dagen doorbijten haha.
Hetzelfde geldt voor EnergieDirect, ook aanzienlijk verlaagd vanaf vandaag. Ook mooi voor de 25 dagen overbrugging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Rrehorst schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:18:
[...]

Check voor de grap ook even op de site? Zoals ik zei in mijn (aangepaste) post hierboven wijkt die voor mij af van de app.

Edit:
Ter vergelijking app vs website:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PU-Tf-wLESIx8wrYPPrJH9VMcTA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aMTMDUTBIzPkRt8AooLWYtQZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0C4p6egkf2a44zfXwObG4TnhcQ4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MhIDiHdljA9m6jGhVvXxsLLQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jwq9nOs00ZbZvWy9kMP8_B3X8fU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vpOToqqIVfj7c6wYbtbEuuBk.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 43% gewijzigd door ATS op 01-02-2022 09:40 . Reden: Screenshots toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rrehorst
ATS schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:25:
[...]

Check voor de grap ook even op de site? Zoals ik zei in mijn (aangepaste) post hierboven wijkt die voor mij af van de app.
Op de website precies dezelfde bedragen als in de App bij mij. Wat bijzonder dat jouw elektra tarief dan lager is? Hoe kan dat dan weer... :?

[ Voor 11% gewijzigd door Rrehorst op 01-02-2022 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-04 11:14
V-8 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:22:
[...]

Interessant, dat ben ik ook van plan. Engie 1 jaar voor (teruglevering) van stroom en ZonderGas (ik overweeg 5 jaar) voor gas. Zitten hier nog bepaalde nadelen aan? Hoe makkelijk / duur kom je van je 5-jaarscontract af eventueel?

Bij Engie gisteren alvast contract afgesloten in ieder geval 8)
Het nadeel van deze constructie is dat je een hoger maandbedrag per maand zal moeten betalen bij Zondergas voor je gas. Met het voorjaar in aantocht ga je straks alvast betalen voor aankomend najaar/winter. Als ze op de fles zouden gaan in het najaar/winter kan je fluiten naar je geld.

Ik heb zelf ook de overstap gemaakt naar Zondergas en de gok genomen, maar dan voor zowel mijn stroom als gas en ook ik lever meer terug dan ik afneem. Daarmee is het risico beperkter in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 17:38

mwa

awenger schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Ik heb ze ook even een bericht gestuurd, aangezien ik ook bij Bunq zit en nu dus niet online kan machtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-05 22:24

V-8

awenger schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Het nadeel van deze constructie is dat je een hoger maandbedrag per maand zal moeten betalen bij Zondergas voor je gas. Met het voorjaar in aantocht ga je straks alvast betalen voor aankomend najaar/winter. Als ze op de fles zouden gaan in het najaar/winter kan je fluiten naar je geld.

Ik heb zelf ook de overstap gemaakt naar Zondergas en de gok genomen, maar dan voor zowel mijn stroom als gas en ook ik lever meer terug dan ik afneem. Daarmee is het risico beperkter in mijn ogen.
Ik zie dat als ik mijn geschatte verbruik haal, ik goedkoper uit ben bij Engie voor zowel stroom als gas, door de €500 bonus. Als ik echter meer ga verbruiken ben ik iets meer kwijt dan bij twee verschillende leveranciers. Tientjeswerk per jaar. Dus ik denk dat ik gewoon alles bij Engie doe, 1-jaarscontract.

Tesla MY 2025 (Verwacht Mei '25) | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rrehorst
[...]

[...]

Edit: ok, raar. Op de site zie ik wel nieuwe tarieven, en die komen overeen met die van jou. Kennelijk loopt dat niet synchroon met de app. Het gastarief op de site komt overeen met die van jou, maar het elektratarief dat ik daar nu zie is € 0,51408 per kWh hoogtarief en € 0,39573 per kWh laagtarief. Dat is weer lager dan wat jij noemt. :?
Ik heb zojuist een half uur met Engie aan de lijn gehangen en mijn elektra tarieven klopte dus niet. Ze zijn nu aangepast naar bovenstaande. Dus mochten mensen afwijkende tarieven hebben, gewoon even bellen. Blijkbaar gebeuren zulke foutjes... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjAntoon
[...]

[...]
Nee, bij mij ook nog niet, maar ik ben gisteren over gegaan naar 1 jaar vast bij Engie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Wat is hier de bevinding over het mailcontact met Zondergas? Ik kreeg wel gelijk een automatisch bericht terug, wacht alleen nu 3 dagen op antwoord. Wil het toch even opgelost hebben.

Wie heeft hier al contact gehad per mail met Zondergas? Ze houden btw wel goed de tarieven bij, want ze zijn afgelopen weekend/maandag weer verhoogd (had gelukkig vrijdag afgesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Iemand al de nieuwe tarieven van Budget Energie gehad, variabel tarief zou iedere maand wijzigen, maar heb hier niks gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 13:18
awenger schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Je kan toch je maandbedrag verlagen?
Zelf ook overgestapt naar Zondergas, voor 5 jaar.
Ze hebben ondertussen de tarieven voor 5 jaar alweer verhoogd.

[ Voor 8% gewijzigd door Fermion op 01-02-2022 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-05 21:35
@HereIsTom Mijn Budget energie jaarcontract is per mid januari afgelopen en de tarieven per februari worden:

Totaal normaaltarief € 0,60512
Totaal daltarief € 0,46941
Totaal tarief gas € 2,11704

Vaste leveringskosten stroom per maand € 5,99
Vaste leveringskosten gas per maand € 5,99

Ga ik wachten en 2 maandjes het risico nemen of iets anders afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wyhi schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:08:

Ga ik wachten en 2 maandjes het risico nemen of iets anders afsluiten?
Reken uit wat je zou uitgeven voor die maanden. Vergelijk dit met de max opzegkosten voor een contract. Ik raad je aan de Google sheet te gebruiken. Daar staan nu ook de flex/modelcontracten in.

Let op: meeste stook je deze maanden! Hopelijk weet je je gebruik voor deze maanden (feb/maart/apr).

[ Voor 10% gewijzigd door bkor op 01-02-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-05 21:35
bkor schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:10:
[...]

Reken uit wat je zou uitgeven voor die maanden. Vergelijk dit met de max opzegkosten voor een contract. Ik raad je aan de Google sheet te gebruiken. Daar staan nu ook de flex/modelcontracten in.

Let op: meeste stook je deze maanden! Hopelijk weet je je gebruik voor deze maanden (feb/maart/apr).
Ja dat weet ik:
februari: 133 stroom & 72 gas
maart: 146 stroom & 56 gas
april: 143 stroom & 33 gas

Totaal 12 maanden: 1600 stroom & 450 gas
Het nadeel is dat er nog +- 30 dagen aan overstap tijd is en dan is februari voorbij :-(

[ Voor 7% gewijzigd door Wyhi op 01-02-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 13:18
Het enige vreemde aan Zondergas, is dat ze apart het Inkoop tarief/kosten op je berekening zetten.

Is dit het addertje onder het gras om toch de prijzen per 6 maanden aan te passen? Want *inkoop tarief* valt buiten het kale gas en elektra tarief?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybr9_yd2XsS8iqIfKmCShv-Tl_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucSBUJtTM7mcixjmos8pFYbS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Fermion op 01-02-2022 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 09:43
Ik kan inmiddels in de HVE portal en het contract inzien. Geboortedatum moet ook bij mij nog gecorrigeerd worden, 1 dagje verkeerd. Komende 5 jaar voor E0.20/E0.24 per kWh. Start levering 25 feb, einde contract Greenchoice op 4 februari, in de tussentijd 3 weken Frank Energie op dagprijzen.

Enige nadeel is dat ik qua maandlasten eigenlijk negatief zou moeten zitten (vermindering energiebelasting is hoger dan verbruikskosten) maar dat HVE wel een minimaal maandbedrag van E15,- heeft. Dus ik betaal alsnog E180,- per jaar om aan het eind van het jaar E250,- terug te krijgen. Klantenservice geeft aan dat dit het minimum is en dat ze niet lager willen gaan. Dus er zit een klein, te overzien, financieel risico aan voor mij bij het omvallen van HVE, maar aan de andere kant weegt dat risico ook weer op tegen de hogere kosten die ik hoe dan ook zou moeten maken igv overstap naar een Budget Energie, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:07
Babel10 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:55:
Wat is hier de bevinding over het mailcontact met Zondergas? Ik kreeg wel gelijk een automatisch bericht terug, wacht alleen nu 3 dagen op antwoord. Wil het toch even opgelost hebben.

Wie heeft hier al contact gehad per mail met Zondergas? Ze houden btw wel goed de tarieven bij, want ze zijn afgelopen weekend/maandag weer verhoogd (had gelukkig vrijdag afgesloten).
Sinds vorige week donderdag heb ik ook een support vraag open staan bij hun, telefonisch paar keer proberen te bereiken, na uur in de wacht wordt verbinding automatisch verbroken.

Per e-mail heb ik wel contact gekregen met, vermoedelijk de directeur van ZonderGas, die heeft geantwoord binnen 1 uur, hij kan alleen niet mijn vraag beantwoorden helaas, dat moet de support afdeling doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 15:01
Dit zijn de prijzen die ik via Coolblue door krijg, toch een stuk hoger als de sheet.

2000Kwh Normaal
2000Kwh Dal
850m3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIj9MT5CMFr4Pu_O5abejDTBIHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6nTjOpQhbBuIXUv72nGdD1Rn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:59:
Iemand al de nieuwe tarieven van Budget Energie gehad, variabel tarief zou iedere maand wijzigen, maar heb hier niks gezien?
Jeetje, de maand was al bijna 12 uur bezig.

Duurt lang hè!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
twieren schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:20:
[...]

Sinds vorige week donderdag heb ik ook een support vraag open staan bij hun, telefonisch paar keer proberen te bereiken, na uur in de wacht wordt verbinding automatisch verbroken.

Per e-mail heb ik wel contact gekregen met, vermoedelijk de directeur van ZonderGas, die heeft geantwoord binnen 1 uur, hij kan alleen niet mijn vraag beantwoorden helaas, dat moet de support afdeling doen.
Thanks, bij mij hetzelfde. Had eerst perongeluk naar het Info adres gestuurd van Zondergas, toen reageerde iemand direct. Maar inderdaad dat hij het zou doorsturen naar de Support. Daarna zag ik pas het mailadres van @energyzero, dus daar ook maar even heen gestuurd. We wachten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Smultie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Jeetje, de maand was al bijna 12 uur bezig.

Duurt lang hè!
Wat bedoel je precies?
Normaal hoor je tijdig van te voren de nieuwe tarieven door te geven, niet pas achteraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moonlander
  • Laatst online: 23-04 13:13
HereIsTom schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:41:
[...]

Wat bedoel je precies?
Normaal hoor je tijdig van te voren de nieuwe tarieven door te geven, niet pas achteraf.
De tarieven van februari heb je 12 januari ontvangen per mail van BE.

Als je doelt op tarieven voor maart, dan moet je nog ff wachten

[ Voor 9% gewijzigd door moonlander op 01-02-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Hoi hoi
Ik ben even ingelogd bij HVE Energie en daar staat bij mijn gegevens
Bij regel contract: status onbekend
Moet ik mij zorgen maken?
Zijn er meer mensen hier die hetzelfde hebben?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYKKthdXGN9hE1jnGh2qnFzu3wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ifymO4hlW7ZQI7aH9Ok05Xe1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Cmkl75 op 01-02-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:58
25 januari eindelijk de tarieven ontvangen van Eneco voor variabele tarieven terwijl mijn contract 1-2 afloopt. Kijk ik nu in de omgeving van Eneco en zijn daar de prijzen van stroom lager maar van energie nog hoger :(

Vind het al bizar dat ze zo laat komen met nieuwe tarieven terwijl ik wel 30 dagen opzegtermijn heb en dan ook nog hiervan afwijken. Straks maar eens bellen met ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
moonlander schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:47:
[...]

De tarieven van februari heb je 12 januari ontvangen per mail van BE.

Als je doelt op tarieven voor maart, dan moet je nog ff wachten
Apart, ik heb hier niks ontvangen van BE voor februari!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbuter
  • Laatst online: 06-05 17:59

sbuter

...dus...

Nosfera7u schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:28:
Dit zijn de prijzen die ik via Coolblue door krijg, toch een stuk hoger als de sheet.

2000Kwh Normaal
2000Kwh Dal
850m3

[Afbeelding]
Dan zijn de tarieven vandaag of gisteren eind dag aangepast. Gistermiddag aangemeld voor de tarieven die in de sheet staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rrehorst
Cmkl75 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:49:
Hoi hoi
Ik ben even ingelogd bij HVE Energie en daar staat bij mijn gegevens
Bij regel contract: status onbekend
Moet ik mij zorgen maken?
Zijn er meer mensen hier die hetzelfde hebben?[Afbeelding]
Dit heeft als het goed is iedereen, is ook vaker terug gekomen in dit topic, zal hoogst waarschijnlijk veranderen naar Actief als de levering start.. Zou me er niet druk om maken... Heb dit zelf ook bij mijn contract via HVE.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 16:58

Niwla

dat dus....

Gasprijzen dalen fors nu er meer gas uit Rusland komt
https://www.nu.nl/economi...gas-uit-rusland-komt.html

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moonlander
  • Laatst online: 23-04 13:13
HereIsTom schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:50:
[...]

Apart, ik heb hier niks ontvangen van BE voor februari!?
Hierbij de tarieven voor feb 2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBtDRVPxOSsg_mFmOxKNuPYY6eI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AW8ESOk80jjFI0Anb1WHVGDM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13
Ik ben nu in mijn 1 maandje powerpeers, na ontsnapt te zijn bij BudgetEnergie 22 januari.

Op 1 april gaat mijn zondergas contract in. Wat ik wel raar / bijzonder vind is dat je overal leest dat voor een energieleverancier de termijn 1 dag van te voren is, dat ze weten dat ze gaan omzetten. Hoe zit het dan met de opzegtermijn? Wordt die terug in de tijd gerekend, d.w.z. kijkt je huidige leverancier op de dag dat je nieuwe leverancier zegt 'morgen neem ik deze klant over' dan of je de afgelopen 30 dagen contractloos/vrij opzegbaar was? Want anders zou je altijd netjes je huidige leverancier moeten informeren van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
moonlander schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:15:
[...]

Hierbij de tarieven voor feb 2022
[Afbeelding]
Bedankt, echt niet gekregen hier, ook de spam box nog eens nagekeken.
Op de site bij mijnbudgetthuis contract staan ook nog de oude tarieven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XfadeR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 10:50
Laten we het hopen dat het snel te zien is. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rsport40
  • Laatst online: 07-05 15:47
XfadeR schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Laten we het hopen dat het snel te zien is. _/-\o_
Ik denk het niet. Vorige maand stond ie zelfs nog lager.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G47hBtvs_DT-gWniJ6u1yhBHOOY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nShzCTBpWDNIFN5PTicUxrKX.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Rsport40 op 01-02-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Wat is verstandig als ik 28 februari verhuis (zonder momenteel een eigen energiecontract)?

Partijen als Zondergas en HVE handelen een 30 dagen wachttijd, maar wellicht is dat telefonisch anders als het blijkt dat het om een verhuizing gaat en niet een overstap waar die opzegtermijn geldt? Ik sta al in de wachtlijst om terug gebeld te worden.

Zou dat goede nieuws van vandaag over de gaskraan van Rusland al binnen ~ 2 weken effect hebben op de prijzen en het zodanig nut hebben om te nog even te wachten? Of is het makkelijk dan nog die 14 dagen bedenktijd te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Fermion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:16:
Het enige vreemde aan Zondergas, is dat ze apart het Inkoop tarief/kosten op je berekening zetten.

Is dit het addertje onder het gras om toch de prijzen per 6 maanden aan te passen? Want *inkoop tarief* valt buiten het kale gas en elektra tarief?

[Afbeelding]
Ik denk niet dat dit vreemd is. Deze leveranciers zijn wat transparanter dan de meeste dus splitsen de kosten uit in kale kosten van het gas (EPEX/LEBA beursprijs) + de inkoopkosten die ze maken/rekenen. Inderdaad worden deze inkoopkosten jaarlijks opnieuw vastgesteld maar het is niet zo dat deze met meerdere centen wijzigen. En ze blijven dan een jaar hetzelfde.

De afgelopen jaren dat ik met een 1 jarig en flexibel contract bij MijnDomein Energie zat (ook Energyzero label) waren de inkoopkosten:
2020 stroom 0,012, gas 0,01132
2021 stroom 0,007, gas 0,01914
2022 stroom 0,00847, gas 0,02316

Het lijkt er sowieso niet op dat de kosten wijzigen bij een x-jaar vast contract. In de leveringsovereenkomst staat.

Uit de stroom leveringsvoorwaarden:
Inkoopkosten Dit is een vergoeding in €/kWh die HVE Energie Diensten betaalt voor de inkoop en afhandeling van Elektriciteit op de energiebeurs.

Vast tarief leveringstarief vermeerderd met de Inkoopkosten in €/kWh zoals overeengekomen in de Leveringsovereenkomst tussen HVE Energie Diensten en de klant.

Jij betaalt een vast leveringstarief per kWh. Dit tarief wijzigt niet tijdens de vaste looptijd van jouw Leveringsovereenkomst. Jouw tarief per kWh stroom hangt af van jouw elektriciteitsmeter.

Jouw vaste leveringstarief wordt vermeerderd met energiebelasting, btw en eventueel andere van overheidswege opgelegde toeslagen. Door de overheid bepaalde verhogingen of verlagingen van energiebelasting, btw en eventuele toekomstige heffingen worden bij jou in rekening gebracht.
Uit de gas leveringsvoorwaarden:
Inkoopkosten Dit is een vergoeding in €/m3 die HVE Energie Diensten betaalt voor de inkoop en
afhandeling van Gas op de energiebeurs.

Jij betaalt een vast leveringstarief per m3. Dit tarief wijzigt niet tijdens de vaste looptijd van jouw Leveringsovereenkomst. Jouw tarief per m3 gas hangt af van jouw gasmeter.

Jouw vaste leveringstarief wordt vermeerderd met energiebelasting, btw en eventueel andere van overheidswege opgelegde toeslagen. Door de overheid bepaalde verhogingen of verlagingen van energiebelasting, btw en eventuele toekomstige heffingen worden bij jou in rekening gebracht.
Er staat nog wel een verhaal onder van piek/dal/hoog bij de gasvoorwaarden, dat lijkt gekopieerd van de stroomvoorwaarden, want is bij gas nooit van toepassing, er is maar 1 tarief. Schoonheidsfoutje waar ik ze nog op zal attenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@-DG- Als je even belt en je zegt dat je verhuist en voor het eerst een contract afsluit kan het meestal binnen één dag al in gaan.

De gasprijzen op de markt zijn maar heel iets gedaald, maar altijd nog twee keer zo hoog als afgelopen zomer, energie leveranciers gaan dat echt niet zo snel doorberekenen.
Het is net als bij de benzineprijzen, als die op de markt stijgen gaan ze bij de pomp direct omhoog, als ze dalen dan duurt dat bij de pomp nog enige tijd.

[ Voor 55% gewijzigd door HereIsTom op 01-02-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik zie aanbieders rekenen met o.a. Energiebelasting 0,04452, ODE 0,03591 maar ook met maar 0,03679 en ODE 0,0305. De eerste zou nog BTW kunnen zijn maar de tweede niet. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 22:43
belly89 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:50:
25 januari eindelijk de tarieven ontvangen van Eneco voor variabele tarieven terwijl mijn contract 1-2 afloopt. Kijk ik nu in de omgeving van Eneco en zijn daar de prijzen van stroom lager maar van energie nog hoger :(

Vind het al bizar dat ze zo laat komen met nieuwe tarieven terwijl ik wel 30 dagen opzegtermijn heb en dan ook nog hiervan afwijken. Straks maar eens bellen met ze!
Ik zit ook bij Eneco, maar mijn contract loopt eind deze maand af.

Gisteren dus ook maar eens gebeld om te vragen wat de variabele tarieven zijn als ik bij Eneco blijf. Op de website zijn deze nergens te vinden. De meneer (lees: hork) aan de andere kant van de lijn gaf aan dat ik automatisch een mailtje zou krijgen, 9 dagen voor de contract-einddatum. Eerder informatie geven was onmogelijk.

Wat mij wel verteld werd, na doorvragen:
  • 9 dagen voor contract-einddatum geeft voldoende ruimte om nog over te stappen.
  • Variabele tarieven staan voor 1 jaar vast.
  • Bij een variabel contract, kun je maandelijks opzeggen, kosteloos.
  • Nieuwe klanten krijgen andere variabele tarieven dan bestaande klanten.
  • Variabel tarief zou nog steeds (??) de meest goedkope contractvorm zijn.
Aldus de klantenservice van Eneco.

Ik weet dus even niet wat nu wijsheid is. In ieder geval NIET ingaan op het 'aanbod' van Eneco om met 1 jaar vast te verlengen. Het maandbedrag wordt dan ca 2,5x het bedrag van wat ik nu betaal.

Wellicht sluit ik ergens toch alvast een back-up contractje af, als ik iets interessants kan vinden. Je hebt dan namelijk altijd nog 14 dagen om er vanaf te zien.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Laatst online: 21:58
Danny the dog schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:16:
[...]

Ik zit ook bij Eneco, maar mijn contract loopt eind deze maand af.

Gisteren dus ook maar eens gebeld om te vragen wat de variabele tarieven zijn als ik bij Eneco blijf. Op de website zijn deze nergens te vinden. De meneer (lees: hork) aan de andere kant van de lijn gaf aan dat ik automatisch een mailtje zou krijgen, 9 dagen voor de contract-einddatum. Eerder informatie geven was onmogelijk.

Wat mij wel verteld werd, na doorvragen:
  • 9 dagen voor contract-einddatum geeft voldoende ruimte om nog over te stappen.
  • Variabele tarieven staan voor 1 jaar vast.
  • Bij een variabel contract, kun je maandelijks opzeggen, kosteloos.
  • Nieuwe klanten krijgen andere variabele tarieven dan bestaande klanten.
  • Variabel tarief zou nog steeds (??) de meest goedkope contractvorm zijn.
Aldus de klantenservice van Eneco.

Ik weet dus even niet wat nu wijsheid is. In ieder geval NIET ingaan op het 'aanbod' van Eneco om met 1 jaar vast te verlengen. Het maandbedrag wordt dan ca 2,5x het bedrag van wat ik nu betaal.

Wellicht sluit ik ergens toch alvast een back-up contractje af, als ik iets interessants kan vinden. Je hebt dan namelijk altijd nog 14 dagen om er vanaf te zien.
- Ik heb een contract nu van HVE maar kan pas ingaan 30 dagen na aanvragen dus wat de meneer vertelt lijkt niet te kloppen. Daardoor gaat die pas 25-02 in, dus bijna een maand schrikbarende tarieven
- 1 jaar vast lijkt te kloppen als ik naar mijn omgeving van Eneco kijk (zie hieronder)
- De tarieven van Variabel staan bij mij nu op het volgende, niet echt voordelig dus of dit de voordeligste optie is betwijfel ik ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtlLvA-mP9DZ7oPlODwJNO-fGMw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SpLnIJgKbH7Y8ImG0A8Ni6Qo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben aan het orienteren voor mijn ouders en ik zie geen reden om van het variabel contract af te gaan. Ik zie hier ook andere tarieven dan wat zij mogen betalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJFUZorboxK2tY0NpQB3j1Q40Pc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0V7zlgmdmf4hyrHzhswXn9D.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf heb ik 3 weken geleden een contract bij Eneco afgesloten met een hoog teruglever tarief, maar de variabele tarieven van mijn ouders zijn best wel goed volgens mij op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 09:20
Half januari gechat met budgetenergie want :
- Ik had eerst een jaar contract afgesloten
- Daarna de 3 jaar mediamarkt deal afgesloten.

Ik heb daarop dat jaar contract verlenging geannuleerd.

Nu krijg ik (op de dag dat mijn oude contract afloopt) een email :
" U heeft aangegeven de verlenging van uw contract te willen opzeggen na de wettelijke bedenktijd. Dat vinden we jammer, maar we zullen uw verlenging uiteraard verder niet in behandeling nemen. Uw huidige contract blijft ongewijzigd. "

In mijnbudget staat het nieuwe 3 jaar contract helemaal niet meer.

Iemand hetzelfde ?

Ik ga proberen ze te bellen maar het is erg druk daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Delta doet momenteel per post een 'persoonlijk' aanbod. Wel opletten want staat in de prijsopbouw allemaal ex-btw per onderdeel. Uiteindelijk blijkt stroom 0,3294843 / 0,289639 en gas 1,374068 voor 3 jaar vast. Zou ik totaal mee op 3564 euro uitkomen. Via HVE is dat 2622.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s14uEkM_ORkqY7B_x7fE66zHdxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t0CUflsK9NKGp4LHLXv6QYSQ.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00sR_cXbyauaqNzMlIr3SN3YNGQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uVZ6HRDZRkpUyzNFQKhrnobc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door sdk1985 op 01-02-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 20:56
kiddyl schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:30:
Ik ben aan het orienteren voor mijn ouders en ik zie geen reden om van het variabel contract af te gaan. Ik zie hier ook andere tarieven dan wat zij mogen betalen.

[Afbeelding]

Zelf heb ik 3 weken geleden een contract bij Eneco afgesloten met een hoog teruglever tarief, maar de variabele tarieven van mijn ouders zijn best wel goed volgens mij op dit moment.
Dat zijn toch een stuk interessantere tarieven dan waar Eneco bij mij mee komt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4hSf-YLaQf8RO6rP0KYn-Qm-MQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FVEAUwOeUpu7fLav8CQKh6Yq.png?f=user_large
Per 1 maart ga ik over naar ZonderGas, :w Eneco!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Palmachius schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:47:
[...]

Dat zijn toch een stuk interessantere tarieven dan waar Eneco bij mij mee komt:
Ik heb mijn zoektocht naar een energieleverancier daarom nu ook weer gestaakt. De tarieven zijn heel goed en zijn 2 dagen geleden ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31
Wat is wijsheid? Alweer 9 jaar klant van greenchoice, meestal 3 jarige contracten welke op maat aangeboden werden wanneer ik "dreigde" over te stappen omwille van de tarieven.

Vorig jaar was een record jaar qua elek verbruik, maar liefst 12.000kWh heeft te maken met de verbouwing waar nogal wat COP=1 kWh'tjes er door zijn gegaan. Wel een 7700kWh terug geleverd.

Toekomstig verbruik:
Op basis van inschatting verwacht ik rond de
8000-10.000kWh te gaan verbruiken onder normale omstandigheden.
8000-9000kWh teruglevering (+/-12k kWh opbrengst)

De tarieven welke Greenchoice mij als verlengaanbod doet.
Normaaltarief (per kWh) € 0,4141
Daltarief (per kWh) € 0,3449
Vaste leveringskosten (per maand) € 6,3333

Heb ik nog een betere deal gemist?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 17:38

mwa

Appie Heijn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:57:
Wat is wijsheid? Alweer 9 jaar klant van greenchoice, meestal 3 jarige contracten welke op maat aangeboden werden wanneer ik "dreigde" over te stappen omwille van de tarieven.

Vorig jaar was een record jaar qua elek verbruik, maar liefst 12.000kWh heeft te maken met de verbouwing waar nogal wat COP=1 kWh'tjes er door zijn gegaan. Wel een 7700kWh terug geleverd.

Toekomstig verbruik:
Op basis van inschatting verwacht ik rond de
8000-10.000kWh te gaan verbruiken onder normale omstandigheden.
8000-9000kWh teruglevering (+/-12k kWh opbrengst)

De tarieven welke Greenchoice mij als verlengaanbod doet.
Normaaltarief (per kWh) € 0,4141
Daltarief (per kWh) € 0,3449
Vaste leveringskosten (per maand) € 6,3333

Heb ik nog een betere deal gemist?
Heb je al de laatste paar pagina's doorgenomen? De spreadsheet van Cap bekeken? Waar kwam je zelf toen uit?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Update van de prijzensheet.

Belangrijkste wijzigingen:
- Energiedirect 1 jr vast levertarieven verlaagd
- Coolblue vast is omhoog gegaan in tarief, wel verkrijgbaar vanaf nu ipv april
- Er is een (slechtere) Coolblue groene stroom + co2 gecomp. gas bij gaslicht.com bij gekomen, inc 50 euro welkomstkorting
- Coolblue flex is omhoog gegaan in tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 14:08
Hier een Greenchoice klant wiens contract op 11 februari afloopt. Ik heb de contract voorwaarden er op na gekeken en na de oorspronkelijke (2 jaar geloof ik ) contractduur gaat het contract automatisch over in een doorlopend conotract met een opzegtermijn van 1 maand. Ik neem aan dat ik dit moet lezen als eerst mogelijke moment van contract opzegging (en dus overstap) is dan 12 maart 2022? Immers moet ik eerst het volledige oorspronkelijke contract uitdienen en als ik dan "per direct" opzeg komt er altijd nog een maand bij? Heb ik hem dan goed begrepen en de lesssen uit dit topic goed toegepast?

Wat ik niet uit mijn contract kan halen is: Welke tarieven gaan er dan gelden per 11 februari? Ik zie hier van veel aanbieders nieuwe tarieven voorbij komen die mensen ontvangen of ontvangen hebben. Mag ik verwachten dat ik die op 1 feb in bezit heb voor een contract dat op de 11e afloopt of moet je daar echt zelf achter aan?

Ik heb gisteren , misschien wat te snel gehandeld maar zo blij met de info uit dit topic, vrij rap de MM Budget Energie actie afgesloten om in ieder geval zo snel mogelijk op vaste en vooraf voorspelbare tarieven te zitten. Nu stellen zij een startdatum van 10 april voor. Dat lijkt me een maand later dan ik kan beredenen. Ik heb al een verzoek tot vervroeging gedaan (tip van enkele pagina's terug) maar dat is afgewezen want geen verhuizing/nieuwbouw. Wat mis ik hier?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 17:39
twit schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:20: Nu stellen zij een startdatum van 10 april voor. Dat lijkt me een maand later dan ik kan beredenen. Ik heb al een verzoek tot vervroeging gedaan (tip van enkele pagina's terug) maar dat is afgewezen want geen verhuizing/nieuwbouw. Wat mis ik hier?
Ik had 10 dagen geleden ook aangemeld voor Budget Energie maar het zelde probleem: de ingangsdatum kon pas op 10 april.
Daarom ben ik een ander contract aangegaan waar ik wel op 10 februari (einde huidige contract) kon overgaan. Daar moet je wel wat geluk bij hebben, dat die datum snel kan. Het zou volgens mij de eerste stap moeten zijn in het proces: dat ze melden op welke dag het contract kan ingaan. En niet pas na de aanmelding.

Sinds 15-04-25: Venus-E, V148, CT003, 3-fasen (8500wp ZO/NW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
Cap schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:07:
Update van de prijzensheet.

Belangrijkste wijzigingen:
- Energiedirect 1 jr vast levertarieven verlaagd
- Coolblue vast is omhoog gegaan in tarief, wel verkrijgbaar vanaf april
- Er is een (slechtere) Coolblue groene stroomn + co2 gecomp. gas bij gaslicht.com bij gekomen, inc 50 euro welkomstkorting
- Coolblue flex is omhoog gegaan in tarief
Keurig Cap, dank voor de vele uurtjes en updates van het formulier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31
mwa schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:01:
[...]

Heb je al de laatste paar pagina's doorgenomen? De spreadsheet van Cap bekeken? Waar kwam je zelf toen uit?
Ah die sheet had ik even gemist :) dank

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 14:08
pms1 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:24:
[...]

Ik had 10 dagen geleden ook aangemeld voor Budget Energie maar het zelde probleem: de ingangsdatum kon pas op 10 april.
Daarom ben ik een ander contract aangegaan waar ik wel op 10 februari (einde huidige contract) kon overgaan. Daar moet je wel wat geluk bij hebben, dat die datum snel kan. Het zou volgens mij de eerste stap moeten zijn in het proces: dat ze melden op welke dat het contract kan ingaan.
Ja afhankelijk van wat die GC tarieven voor die 2 maanden gaan zijn "Verlies" ik daar mogelijk nog veel meer geld dan ik me besefte en is die 10 april mogelijk een stuk pijnlijker dan ik dacht. Vandaar dat ik me wat verder probeerde te verdiepen in wat nu de wettelijk geldende einddatum voor mijn huidige contract zou moeten zijn. Ik denk 10 maart maar misschien zou je zelfs kunnen beredeneren dat je ook per 1 februari met inachtneming van 30 dagen opzegtermijn al per 1 maart 2022 zou moeten kunnen opzeggen in mijn situatie.

En stap 2 is dan idd kun je evt bij andere overstappers wel eerder terecht. Jij lijkt dat te bevestigen, dat is mooi. Welke had jij genomen? (ik snap dat tarieven etc ook interessant zijn en er meer bij komt kijken dan de startdatum, maar dan heb ik een idee).

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS

ATS

twit schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:20:
Hier een Greenchoice klant wiens contract op 11 februari afloopt. Ik heb de contract voorwaarden er op na gekeken en na de oorspronkelijke (2 jaar geloof ik ) contractduur gaat het contract automatisch over in een doorlopend conotract met een opzegtermijn van 1 maand. Ik neem aan dat ik dit moet lezen als eerst mogelijke moment van contract opzegging (en dus overstap) is dan 12 maart 2022? Immers moet ik eerst het volledige oorspronkelijke contract uitdienen en als ik dan "per direct" opzeg komt er altijd nog een maand bij? Heb ik hem dan goed begrepen en de lesssen uit dit topic goed toegepast?

Wat ik niet uit mijn contract kan halen is: Welke tarieven gaan er dan gelden per 11 februari? Ik zie hier van veel aanbieders nieuwe tarieven voorbij komen die mensen ontvangen of ontvangen hebben. Mag ik verwachten dat ik die op 1 feb in bezit heb voor een contract dat op de 11e afloopt of moet je daar echt zelf achter aan?

Ik heb gisteren , misschien wat te snel gehandeld maar zo blij met de info uit dit topic, vrij rap de MM Budget Energie actie afgesloten om in ieder geval zo snel mogelijk op vaste en vooraf voorspelbare tarieven te zitten. Nu stellen zij een startdatum van 10 april voor. Dat lijkt me een maand later dan ik kan beredenen. Ik heb al een verzoek tot vervroeging gedaan (tip van enkele pagina's terug) maar dat is afgewezen want geen verhuizing/nieuwbouw. Wat mis ik hier?
Die maand opzegtermijn gaat in vanaf het moment dat je opzegt, niet vanaf het moment dat je contract afloopt. Dus als je nu een andere aanbieder vindt die je vanaf nu +28 dagen wil gaan leveren: prima, dat kan zonder problemen*. Maar: MM BE wil zelf pas in april starten. Ik zou denken dat dat te maken heeft met kunnen inkopen op een andere markt dan de onvoorspelbare spotmarkt, en in plaats daarvan langere-termijn contracten aan kunnen gaan.

De tarieven die bij GreenChoice voor je gaan gelden vanaf de 11e zijn normaal gesproken de "flexibele" of "modelcontract" tarieven. Die kunnen echter nog wijzigen voor het de 11e is... Per vandaag zijn er bij diverse aanbieders in elk geval wijzigingen geweest volgens dit topic.

• En soms is eerder ook nog wel te regelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 09:20
kevertje1977 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:34:
Half januari gechat met budgetenergie want :
- Ik had eerst een jaar contract afgesloten
- Daarna de 3 jaar mediamarkt deal afgesloten.

Ik heb daarop dat jaar contract verlenging geannuleerd.

Nu krijg ik (op de dag dat mijn oude contract afloopt) een email :
" U heeft aangegeven de verlenging van uw contract te willen opzeggen na de wettelijke bedenktijd. Dat vinden we jammer, maar we zullen uw verlenging uiteraard verder niet in behandeling nemen. Uw huidige contract blijft ongewijzigd. "

In mijnbudget staat het nieuwe 3 jaar contract helemaal niet meer.

Iemand hetzelfde ?

Ik ga proberen ze te bellen maar het is erg druk daar
Situatie dus :

Contract in januari bij vdBron afgesloten : binnen een week geannuleerd en bevestiging gehad
3 jaar contract bij Mediamarkt/Budgetenergie afgesloten.
(€ 0,29680 / 0,25324 , gas: € 1,27621)

En nu vandaag :

Volgens BudgetEnergie (1 uur in de wacht) : ben ik nu klant bij VD BRON
En dat 3 jaar contract is natuurlijk niet meer af te sluiten.

En : dat het MEDIAMARKT tarief per 1-feb in mocht gaan is een fout en spreken ze nu tegen.
Dat is een fout geweest van een collega bij budgetenergie.
Staat ze netjes om daar op de ingangsdatum mee te komen

[ Voor 8% gewijzigd door kevertje1977 op 01-02-2022 16:12 ]

Pagina: 1 ... 154 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4