Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.167.376 views

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:14
Ik ben nieuw in dit gebeuren (over 3 weken sleuteloverdracht eerste huis) en ik heb wat vergeleken en in excel gezet. Nu lijkt het er op dat de aanbiedingen op vergelijkingssites niet eens zo veel goedkoper zijn dan bij de aanbieder zelf.

We hebben namelijk 6 zonnepanelen en de tarieven voor het terugleveren zijn op de vergelijkingssites 50% tot 75% lager. Dan krijg je mooi €110,- korting maar door deze tarieven is dat verschil verdampt. Ook valt me op dat er verschillende tarieven (gas en elektra) per site zijn.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:22
Wat je met die 6 panelen opwekt verstook je (salderingsregeling) toch geheel zelf neem ik aan? In dat geval lever je niets terug.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-11 13:25
Hoeveel denk je terug te leveren met je zonnepanelen? Wek je meer stroom op dan je verbruikt per jaar? Met 6 panelen zal je niet heel veel over houden denk ik.

• stevens20
ASW1 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:36:
Wat je met die 6 panelen opwekt verstook je (salderingsregeling) toch geheel zelf neem ik aan? In dat geval lever je niets terug.
@Trichoglossus

Ik verwacht niet dat ik meer ga opwekken dan verbruiken maar er is een verschil in berekeningen.
Rekenvoorbeeld:
Verbruik: 2800kWh
Opbrengst: 800 kWh
Leverancier 1 vanaf pricewise:
Tariefstroom: 0,22125
Teruggave: 0,092
Dat betekent dat wat ik opwek minder oplevert.
Zij rekenen als volgt: 2800 x 0,22 = …. - (800 x 0,09) = ….

Leverancier vanaf eigen site:
Tarief stroom: 0,21967
Teruggave: 0,21967
Dat betekent dat wat ik opwek dezelfde waarde heeft als wanneer ik het inkoop
Zij rekenen als volgt: (2800-800) x 0,22 =…..

Ik heb een zinnetje over het hoofd gezien:
*Het teruglevertarief is alleen van toepassing als je meer opwekt dan je verbruikt.

*Past Excel aan*

[ Voor 9% gewijzigd door stevens20 op 09-10-2018 09:05 ]

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-11 13:25
Verwacht je maar 800 kWh aan opbrengsten van die 6 panelen? Lijkt me vrij weinig. Mijn 10 paneeltjes van een jaar of 4 oud leveren altijd wel 2000kWh per jaar op.

• stevens20
Trichoglossus schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:10:
Verwacht je maar 800 kWh aan opbrengsten van die 6 panelen? Lijkt me vrij weinig. Mijn 10 paneeltjes van een jaar of 4 oud leveren altijd wel 2000kWh per jaar op.
Deze panelen zijn 8 jaar oud. We verwachten niet dat de vorige bewoners de efficiëntste gekozen hebben. Het zou zomaar kunnen dat het meer oplevert hoor. Het kan zijn dat ze inderdaad efficienter zijn. Dit is een beetje worstcase.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 17:57
Dirk0s schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:58:
Mijn contract loopt 13-11-2018 af, verstandig om nu al over te stappen?

En werkt het om het via Cashbackxl -> prisewise -> b.v. Oxxio te doen? of vervalt dan de cashback tussen cashbackxl en oxxio?
Dat werkt niet. Bij de eerste krijg je de cashback van Pricewise en bij de tweede krijg je de cashback tussen CashbackXL en Oxxio.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
Prijzen fluctueren wel behoorlijk zeg, vorige week gas 2 cent goedkoper, welkomstpremies 15 euro meer etc.

Zit nu bij energiedirect, maar bij Gaslicht.com komt Greenchoice met stip op nummer 1 naar voren. Tarieven goedkoper dan alle concurrenten (gas 65 cent tegen 72 cent bijvoorbeeld van Oxxio).
Dus ik denk dat ik maar naar Greenchoice overstap, die is gewoon het goedkoopst zonder welkomstpremies.

Nog geen ervaring met Greenchoice dus geen idee of het een goede stap is :) (voor de portomonnee wel in ieder geval)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dirk0s schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:58:
Mijn contract loopt 13-11-2018 af, verstandig om nu al over te stappen?

En werkt het om het via Cashbackxl -> prisewise -> b.v. Oxxio te doen? of vervalt dan de cashback tussen cashbackxl en oxxio?
Die vervalt dan. Maar Oxxio heeft op zijn eigen website dezelfde deals al via de prijsvergelijkers, dus wanneer je het gewoon via Oxxio afsluit krijg je nog wel Cashback via CashbackXL.

Zelf op die manier twee maanden geleden contract afgesloten.

• Martinusz
rens-br schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:21:
[...]

Die vervalt dan. Maar Oxxio heeft op zijn eigen website dezelfde deals al via de prijsvergelijkers, dus wanneer je het gewoon via Oxxio afsluit krijg je nog wel Cashback via CashbackXL.

Zelf op die manier twee maanden geleden contract afgesloten.
Alleen niet via de telefoon :+ had Oxxio net aan de lijn, haar "aanbieding" was dus slechter dan op de site zelf 8)7

Via gaslicht.com zie ik dus greenchoice met tarieven als 22 en 65 cent, maar kijk ik op de website zelf van Greenchoice, dan kom ik die helemaal niet tegen. Zijn die tarieven dan echt alleen via Gaslicht.com verkrijgbaar?

• rens-br

rens-br

Martinusz schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:23:
Alleen niet via de telefoon :+ had Oxxio net aan de lijn, haar "aanbieding" was dus slechter dan op de site zelf 8)7
Tja, wie belt er tegenwoordig nog? :P En Cashback via de telefoon is sowieso maar lastig :P

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

President schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:42:
[...]

Toen de media begon over het afsluiten van het gas wist je toch wel dat het verstandig was om het voor 3 jaar vast te zetten? Hier helaas ook pas in februari vast gezet
helpt niks als ze de belastingen omhoog gooien. Die zet je namelijk niet vast in je contract.

• Martinusz
rens-br schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:27:
[...]

Tja, wie belt er tegenwoordig nog? :P En Cashback via de telefoon is sowieso maar lastig :P
Haha ja blijkbaar Oxxio dus :P ooit klant geweest...

Nu overgestapt naar Greenchoice, mooie tarieven :)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
woekele schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

helpt niks als ze de belastingen omhoog gooien. Die zet je namelijk niet vast in je contract.
Daarom hekel ik de telefonische en deur aan deur verkoop. Zet snel de tarieven vast want ze gaan omhoog. Ja, omdat de overheid meer gaat heffen en dat berekent elke energieleverancier gewoon door ongeacht je type contract.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-11 16:56
Op 1 november loopt mijn 4-jarige contract bij Essent af. Kan ik nu al een overstap doorgeven op gaslicht.com, of is het handiger om te wachten tot 1 november ivm een eventuele boete?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:46:
Op 1 november loopt mijn 4-jarige contract bij Essent af. Kan ik nu al een overstap doorgeven op gaslicht.com, of is het handiger om te wachten tot 1 november ivm een eventuele boete?
Je kunt dat nu gewoon in gang zetten, ik heb net vorige week een overstap geregeld en hoefde nergens een datum op te geven. Bevestigingsmail gekregen en daar stond netjes de datum in wanneer oude contract afloopt en nieuwe in gaat. Ik vermoed dat ze dat centraal van elkaar kunnen uitlezen o.i.d.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 09-10-2018 12:52 ]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:05
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:46:
Zoals @ThinkPad al aangeeft geen probleem.
De meeste leveranciers hanteren een afloop van 3 maanden of langer.

https://www.gaslicht.com/...het-juiste-overstapmoment

2250 WP Zuid PVoutput

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

Martinusz schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:23:
[...]

Via gaslicht.com zie ik dus greenchoice met tarieven als 22 en 65 cent, maar kijk ik op de website zelf van Greenchoice, dan kom ik die helemaal niet tegen. Zijn die tarieven dan echt alleen via Gaslicht.com verkrijgbaar?
Dat blijft ondoorzichtig. Volgens Greenchoice zelf zijn de tarieven bij vergelijkingssites speciale introductietarieven. Voor verlengers zijn sowieso andere, duurdere tarieven van toepassing, al helpt bellen dan ook nog wel eens om het tarief een beetje omlaag te krijgen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Martinusz
psy schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:06:
[...]

Dat blijft ondoorzichtig. Volgens Greenchoice zelf zijn de tarieven bij vergelijkingssites speciale introductietarieven. Voor verlengers zijn sowieso andere, duurdere tarieven van toepassing, al helpt bellen dan ook nog wel eens om het tarief een beetje omlaag te krijgen.
Ik ben wel nieuw voor ze, zolang de prijzen in het contract staan vind ik het prima!
Wel raar dat je ook al ben je nieuw die prijzen op hun eigen website niet kan krijgen.

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:29
Pure wil ik hier overigens dringend ontraden. Ik ben overgestapt en had eigenlijk vrij snel spijt. Vooral de communicatie valt me tegen. Bij vandebron en powerpeers waren mijn ervaringen op dat vlak een stuk positiever. Ook de brakke ict omgeving waarin ik me als klant moet begeven en bewegen is hemeltergend slecht. Dat was bij PP helaas al niet veel beter. Ongelofelijk dat het in 2018 met slimme meter nog zoveel moeite kost om verbruikgegevens online te presenteren.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:45
Hier ook net overgestapt naar GreenChoice. Lage electra, lage gas en lage maandelijkse vastrecht lasten. Dat samen 12 maanden vaste tarieven en op GasLicht een contract dat per direct opzegbaar. Daar kan je je geen buil aan vallen 👍

American Express vraagbaak

• psy

psy

Martinusz schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:53:
[...]

Ik ben wel nieuw voor ze, zolang de prijzen in het contract staan vind ik het prima!
Wel raar dat je ook al ben je nieuw die prijzen op hun eigen website niet kan krijgen.
Greenchoice komt bij mij over als een prima leverancier. En zeker als je zonnepanelen hebt (goede salderingsregeling). Ze proberen wel nieuwe klanten te lokken met erg lage tarieven welke dus na deze eerste termijn niet zo laag blijven. Dat is het enige waar je rekening mee moet houden. Switchen naar een andere leverancier en dan weer terugkomen bij Greenchoice heeft weinig zin aangezien je maar één keer gebruik kan maken van het lage introductietarief. Zoals gezegd heeft het wel zin om dan even te bellen of je niet in aanmerking kan komen voor een ander laag tarief voor een nieuwe periode.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Martinusz
psy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

Greenchoice komt bij mij over als een prima leverancier. En zeker als je zonnepanelen hebt (goede salderingsregeling). Ze proberen wel nieuwe klanten te lokken met erg lage tarieven welke dus na deze eerste termijn niet zo laag blijven. Dat is het enige waar je rekening mee moet houden. Switchen naar een andere leverancier en dan weer terugkomen bij Greenchoice heeft weinig zin aangezien je maar één keer gebruik kan maken van het lage introductietarief. Zoals gezegd heeft het wel zin om dan even te bellen of je niet in aanmerking kan komen voor een ander laag tarief voor een nieuwe periode.
In de voorwaarden voor de lage tarieven stond dat je voorgaande 12 maanden niet bij Greenchoice gezeten mag hebben, dus een switch na dit jaar, en het opvolgende jaar weer terug lijkt wel tot de mogelijkheden te horen?

• psy

psy

Martinusz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

In de voorwaarden voor de lage tarieven stond dat je voorgaande 12 maanden niet bij Greenchoice gezeten mag hebben, dus een switch na dit jaar, en het opvolgende jaar weer terug lijkt wel tot de mogelijkheden te horen?
Hmm, dat klinkt dan weer anders als wat ze mij letterlijk zo mailden:

"Op prijsvergelijkingswebsites bieden wij ons speciale welkomstcontract voor nieuwe klanten aan. Dit is het zogenaamde Groenmix contract. Dit contract heeft de duur van een jaar met als vaste einddatum 01-01-2019. Omdat u dit contract nog niet heeft gehad, biedt u ik u dit heel voordelige contract graag eenmalig aan. Hiervan kan daarmee in de toekomst geen gebruik meer worden gemaakt. "

• Martinusz
psy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:35:
[...]

"Op prijsvergelijkingswebsites bieden wij ons speciale welkomstcontract voor nieuwe klanten aan. Dit is het zogenaamde Groenmix contract. Dit contract heeft de duur van een jaar met als vaste einddatum 01-01-2019. Omdat u dit contract nog niet heeft gehad, biedt u ik u dit heel voordelige contract graag eenmalig aan. Hiervan kan daarmee in de toekomst geen gebruik meer worden gemaakt. "
Op hun site kom ik idd wel dit tegen over het contract:
Afnemer:. Dit contract is uitsluitend éénmalig beschikbaar voor nieuwe klanten van Greenchoice die de elektriciteit en of het gas uitsluitend gebruiken voor huishoudelijke doeleinden. Klanten die de afgelopen 12 maanden een stroom- en/of gasproduct bij Greenchoice hebben afgenomen of klanten die de elektriciteit en/of gas (eveneens) gebruiken voor de uitoefening van bedrijf of beroep komen hier niet voor in aanmerking. Aanmeldingen van klanten die niet voor dit contract in aanmerking komen zullen niet in behandeling worden genomen.

• psy

psy

@Martinusz Die twee dingen spreken elkaar wel tegen zeg.
Eénmalig <---> 12 maanden?

Wat is het nou...?

• Martinusz
psy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:39:
@Martinusz Die twee dingen spreken elkaar wel tegen zeg.
Eénmalig <---> 12 maanden?

Wat is het nou...?
Jep, maar dat eenmalige zegt natuurlijk wel iets.
Ik denk dat als je weer terug zou switchen, ze je dan kunnen weigeren als ze het door hebben. Wellicht gewoon het proberen waard :P maar goed, dat is nog 2 jaar weg nu voor mij ;)

• psy

psy

Martinusz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:42:
[...]

Jep, maar dat eenmalige zegt natuurlijk wel iets.
Ik denk dat als je weer terug zou switchen, ze je dan kunnen weigeren als ze het door hebben. Wellicht gewoon het proberen waard :P maar goed, dat is nog 2 jaar weg nu voor mij ;)
Wat zijn bij jou dan de nieuwe tarieven?
Schrik niet van mijn verlengingstarieven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Huidig
Normaaltarief per kWh        € 0,1865
Daltarief per kWh            € 0,1721

Verlengingsmogelijkheden
Groengarantie 3 jaar
Normaaltarief per kWh        € 0,2402
Daltarief per kWh            € 0,2195

1 jaar Wind uit NL met gratis bespaarbox
Normaaltarief per kWh        € 0,2592
Daltarief per kWh            € 0,2427

• Martinusz
psy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:54:
[...]

Wat zijn bij jou dan de nieuwe tarieven?
Schrik niet van mijn verlengingstarieven:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Huidig
Normaaltarief per kWh        € 0,1865
Daltarief per kWh            € 0,1721

Verlengingsmogelijkheden
Groengarantie 3 jaar
Normaaltarief per kWh        € 0,2402
Daltarief per kWh            € 0,2195

1 jaar Wind uit NL met gratis bespaarbox
Normaaltarief per kWh        € 0,2592
Daltarief per kWh            € 0,2427
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tarieven: 

Stroom
All-in enkeltarief 
€ 0,2097 per kWh 

Gas 
All-in tarief 
€ 0,6576 per m³

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:35
psy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:35:
[...]

Ze doet een persoonlijke telefonisch aanbieding en zegt erbij dat het eenmalig aanbod is. Logisch toch, over half jaar weten andere collega's niks meer situatie en persoonlijke aanbiedingen.....

1 PVoutput . Dongen NB

• reneeke1970
Martinusz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

Op hun site kom ik idd wel dit tegen over het contract:

[...]
Daar staat toch gewoon dat als je binnen 12 maanden terug keert je geen nieuwe actie tarieven krijgt. Na 13 maanden dus weer wel, is toch simpel.

1 PVoutput . Dongen NB

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:18:
Prijzen fluctueren wel behoorlijk zeg, vorige week gas 2 cent goedkoper, welkomstpremies 15 euro meer etc.

Zit nu bij energiedirect, maar bij Gaslicht.com komt Greenchoice met stip op nummer 1 naar voren. Tarieven goedkoper dan alle concurrenten (gas 65 cent tegen 72 cent bijvoorbeeld van Oxxio).
Dus ik denk dat ik maar naar Greenchoice overstap, die is gewoon het goedkoopst zonder welkomstpremies.

Nog geen ervaring met Greenchoice dus geen idee of het een goede stap is :) (voor de portomonnee wel in ieder geval)
Ik was tevreden over hun, ook kan je zonder overstapboete tussentijds opzeggen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Thrilseeka
  • Laatst online: 11-11 13:00

Thrilseeka

Woef Woef.

Mijn contract loopt t/m half december van dit jaar.
Vorig jaar overgestapt naar Engie en via de gaslicht.com een welkomstpremie gekregen van 300 euro.
Dit kreeg je voor elkaar door je geschatte verbruik hoger in te zetten dan het daadwerkelijk was.

Ben benieuwd of dat dit jaar ook weer te vinden is.

There is no sadder sight than a young pessimist.

• Martinusz
reneeke1970 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:10:
[...]

Ze doet een persoonlijke telefonisch aanbieding en zegt erbij dat het eenmalig aanbod is. Logisch toch, over half jaar weten andere collega's niks meer situatie en persoonlijke aanbiedingen.....
Deze actie is gewoon via vergelijkingssites, niet perse telefonisch.
reneeke1970 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

Daar staat toch gewoon dat als je binnen 12 maanden terug keert je geen nieuwe actie tarieven krijgt. Na 13 maanden dus weer wel, is toch simpel.
Dat staat er niet alleen.

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:12
MdO82 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:17:
[...]

Krijgen we de deur verkopers weer ;) omdat het telefonisch niet meer mag
Haha, mijn vader is er gisteren alweer ingetrapt, een man van Nuon aan de deur. Drie jaar vast ook echt, normaal stappen wij ieder jaar over en regel ik het voor mijn ouders. Kan je die lui blijkbaar niet 's avonds bellen om te herroepen 8)7

Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar wat is nu verstandig volgens jullie, voor één of drie jaar vastzetten met de voorspelde hogere energierekeningen? Als ik het als eenvoudige econoom zo lees, wordt de stijging vooral veroorzaakt door de hogere energiebelasting. Dus alsnog ieder jaar overstappen en maximaal de welkomstpremies pakken?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
Gewoon 1 jaar vast, voor 3 jaar betaal je juist extra voor de zekerheid van 3 jaar dezelfde prijs.

Wat betreft verbod op telefoonterreur, ook dat gaat niet helpen. Ik sta in het belmeniet register en word gebeld omdat kvk mijn nummer verkoopt. Ik heb kvk gesommeerd mijn nummer te verwijderen, maar voordat het uit alle adressenbestanden is ben je 10 jaar verder, en dan is er nog google...

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41
Ik vind op dit moment 3 jaar vast wel erg aantrekkelijk worden.. Vooral met in het achterhoofd dat de prijzen elk jaar flink zullen gaan stijgen en niet perse zullen gaan dalen. Ik vind de 1 jaars gas prijzen met dik 70ct ook echt belachelijk hoog, ik betaal nu nog 58ct maar helaas loopt dit contract af.

Ik heb bij Powerpeers een tarief gevonden voor 64,46ct gas en 21,78ct stroom. De vaste leveringskosten van €167 zijn dan wel weer erg hoog dus ik krijg het gevoel dat dit een sigaar uit eigen doos is. De welkomspremie is dan wel weer €75 per jaar dus dan valt het eigenlijk wel weer mee.

Greenchoice voor 1 jaar klinkt mij ook goed in de oren, maar dan is het weer afwachten wat er volgend jaar gaat komen en die prijzen zullen zeker niet lager zijn. Met drie jaar heb je dus wel meer zekerheid en hoef je ook niet elk jaar te gaan shoppen.

Oh ja, mijn verbruik is 2300kWh (Enkele meter!) stroom en 1500m3 gas.

[ Voor 4% gewijzigd door Jassy op 13-10-2018 09:10 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11 09:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jassy schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:07:
Vooral met in het achterhoofd dat de prijzen elk jaar flink zullen gaan stijgen en niet perse zullen gaan dalen.

(...) maar dan is het weer afwachten wat er volgend jaar gaat komen en die prijzen zullen zeker niet lager zijn.
Als je dit soort dingen zeker weet zou ik niet te lang stilstaan bij die tientjes die je kunt besparen met een bepaalde energieleverancier. Hup, de beurs op jij en (tien, honderd?)duizenden euro's verdienen!

Minder flauw geformuleerd: het lijkt me ietwat sterk dat jij nu 100% zeker weet wat de energieprijzen gaan doen de komende jaren. Wellicht dat er een component bekend is (bijvoorbeeld de energiebelasting), maar juist dat deel heeft niks te maken met een energieprijs die je vastzet met een meerjarig contract.
Met drie jaar heb je dus wel meer zekerheid
Je hebt in ieder geval de zekerheid dat je het eerste jaar meer betaalt dan met een eenjarig contract.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 13-10-2018 09:21 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41
Gizz schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Als je dit soort dingen zeker weet zou ik niet te lang stilstaan bij die tientjes die je kunt besparen met een bepaalde energieleverancier. Hup, de beurs op jij en (tien, honderd?)duizenden euro's verdienen!

Minder flauw geformuleerd: het lijkt me ietwat sterk dat jij nu 100% zeker weet wat de energieprijzen gaan doen de komende jaren. Wellicht dat er een component bekend is (bijvoorbeeld de energiebelasting), maar juist dat deel heeft niks te maken met een energieprijs die je vastzet met een meerjarig contract.

[...]

Je hebt in ieder geval de zekerheid dat je het eerste jaar meer betaalt dan met een eenjarig contract.
Niks is 100% zeker en natuurlijk zit er onzekerheid in, maar ik denk dat met alle berichten om ons heen een gasprijs van 58ct er niet meer in zit nu dat wij gas extern moeten inkopen en dit ook steeds schaarser wordt.

In mijn geval zit de grootste stijging in het variabele deel, dus de prijs die de energieleverancier vraagt. Daar ga ik met ruim 9ct per kuub omhoog. Veruit minder hard is de energiebelasting gestegen ten opzichte van vorig jaar, namelijk amper 2ct per kuub.

Leveranciers lopen wel met die vaste leveringskosten te klooien, dus daar zit dan nog een addertje onder het gras.

Edit: Ik weet niet of ik het eerste jaar zoveel meer betaal dan bij een 1 jarig contract. Bij Powerpeers ga ik 1577 per jaar betalen, 3 jaar vast. Bij NUON (De goedkoopste op gaslicht.com) zou ik 1517 betalen, waarbij die lage prijs uitsluitend tot stand komt door de welkomspremie. Totale besparing maar liefst 60 euro. Was die welkomspremie er niet dan zou ik ruim 1700 euro betalen. Bij Nuon moet ik ook volgend jaar de markt weer op vanwege de totaal oninteressante tarieven, bij Powerpeers kan ik blijven zitten en weet ik zeker dat 3 jaar lang mijn variabele tarief niet stijgt. Gezien de lage stijging van de energiebelasting durf ik die gok wel aan.

Waarom zou ik elk jaar een welkomspremie willen cashen die ik uiteindelijk toch zelf betaal? Ik heb liever geen welkomspremie en altijd een laag tarief.

[ Voor 23% gewijzigd door Jassy op 13-10-2018 09:36 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jassy schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:31:
[...]

Niks is 100% zeker en natuurlijk zit er onzekerheid in, maar ik denk dat met alle berichten om ons heen een gasprijs van 58ct er niet meer in zit nu dat wij gas extern moeten inkopen en dit ook steeds schaarser wordt.
Het lijkt mij (dikke aanname van mijn kant) dat leveranciers dat meenemen bij het vaststellen van hun meerjarige tarieven.
Waarom zou ik elk jaar een welkomspremie willen cashen die ik uiteindelijk toch zelf betaal? Ik heb liever geen welkomspremie en altijd een laag tarief.
Omdat het, zoals je in je eigen voorbeeld laat zien, direct €60 scheelt. En dat is een besparing die gegarandeerd is. De besparing met een meerjarig contract is speculatie. Voor beide strategieën valt wat te zeggen, uiteraard.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• reneeke1970
Valt me op dat als mensen voornamelijk gas belangrijk vinden, dat er dan niemand op het idee komt om gas en stroom te
splitsen over twee leveranciers......

1 PVoutput . Dongen NB

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

omdat je dan nooit mooie bonussen krijgt.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Heb me vorige week aangemeld bij powerpeers; nog even telefonisch contact gehad met de klantenservice over ingangsdatum. Werd me verteld dat ik het gewoon op "zo snel mogelijk" kon laten staan, en dat zij het einde contract datum overnamen van m'n huidige leverancier (Eneco). En dat is 1-1-2019.

Erg handig als je vervolgens de documenten krijgt waarin staat dat eind oktober al geleverd gaat worden. Weer een zucht momentje; bel je nog om bevestiging,krijg je die ook en blijkt het vervolgens weer anders te zijn.

Pvouput live

• reneeke1970
woekele schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:41:
omdat je dan nooit mooie bonussen krijgt.
Jawel hoor, doe al tien jaar niet anders.
En als je eens 50 minder bonus krijgt verdien je dat weer terug met de tarieven, want je hebt wel altijd goedkoopste van gas of stroom

1 PVoutput . Dongen NB

• MdO82
reneeke1970 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

Jawel hoor, doe al tien jaar niet anders.
En als je eens 50 minder bonus krijgt verdien je dat weer terug met de tarieven, want je hebt wel altijd goedkoopste van gas of stroom
Ik heb ook altijd begrepen dat je meer bonus krijgt als je alles bij 1 partij afneemt

2250 WP Zuid PVoutput

• reneeke1970
MdO82 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

Ik heb ook altijd begrepen dat je meer bonus krijgt als je alles bij 1 partij afneemt
Bij de oplichters wel, dan naaien ze je een oor aan met of gas of stroom.
De transparante geven gewoon een bonus per product. 100 gas en 100 stroom maakt 200.

Speel ermee en misschien heb je voordeel....

1 PVoutput . Dongen NB

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

als ik het vergelijk, op basis van totaalkosten voor een jaar... kom ik met los gas en los stroom er superslecht vanaf.

• _JGC_
  • Laatst online: 00:50
Net voor de 2e keer verlengd bij EnergieDirect. Vastrecht laag, korting 100 euro, prijzen voor gas hoog, voor stroom redelijk. Via de prijsvergelijkers niet te krijgen voor bestaande klanten, want dan verdienen ze niks.

Kon ook overstappen naar Nuon met een korting van 250 euro, maar die werd volledig gecompenseerd door veel hogere tarieven en veel hoger vastrecht. Bij Nuon zou ik 1 euro per jaar goedkoper zijn dan wat ik nu bij EnergieDirect heb verlengd. Enige voordeel is dan een CashbackXL deal van 12 euro via pricewise, maar voor 13 euro ga ik niet overstappen naar een leverancier die met hoge kortingen smijt en dan exorbitante bedragen vraagt voor vastrecht en verbruik.

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 14:55
Ook aan het kijken naar een nieuwe leverancier, zo ook via de bekende site van gaslicht.
Hier zie ik de nummer 1: Oxxio en de nummer 2 Greenchoice dat de nummer 2 lagere leveringskosten heeft en ook lagere kosten voor het gas en licht.

Toch is oxxio de nummer 1, terwijl deze bij de maandelijkse indicatie het bedrag hoger is?
Kan iemand de duidelijkheid geven want ik snap het volgens mij niet echt.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/bhmy5c.png

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/24qk8r4.png

• MdO82
En dat compenseren ze met een korting die je bij nr. 2 niet krijgt. Dus nr. 1 is duurder, maar door de korting ben je totaal minder kwijt en staat deze op plek 1

2250 WP Zuid PVoutput

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zoals ook in de prijsdetails staat: bij Oxxio gaat er nog €115 korting af.
Verder zijn ze minder duurzaam, dus voor die €6 verschil zou ik voor greenchoice gaan.

• Dirk0s
MdO82 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:27:
En dat compenseren ze met een korting die je bij nr. 2 niet krijgt. Dus nr. 1 is duurder, maar door de korting ben je totaal minder kwijt en staat deze op plek 1
Dus ik kan het beste gewoon voor oxxio gaan? Waar ik via cashbackxxl nog eens 40 euro extra kan verdienen.

Wat ik dan ook niet snap is dat ik via de Oxxio site zelf 150 cashback krijg maar de totale kosten weer hoger zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/fc32py.png

[ Voor 18% gewijzigd door Dirk0s op 13-10-2018 17:34 ]

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:09
Das ook nog eens weinig verbruik in je woning zeg!
Ik kijk zelf altijd vooral naar de kosten per m3 of kWh. Als je meer gaat verbruiken telt dat meestal erg hard door

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dirk0s schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:28:
[...]
Wat ik dan ook niet snap is dat ik via de Oxxio site zelf 150 cashback krijg maar de totale kosten weer hoger zijn.
Staat toch gewoon in de overzichten? Via hun eigen site rekenen ze hogere kWh/m3-tarieven. Een vergelijkingsite is vaak niet alleen een vergelijkingssite, maar een betere-aanbieding-dan-rechtstreeks-afsluiten-site :)
A4-tje schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:22:
Ik kijk zelf altijd vooral naar de kosten per m3 of kWh. Als je meer gaat verbruiken telt dat meestal erg hard door
maar als je minder gaat verbruiken, krijg je ook meer 'korting' :)

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 14-10-2018 09:29 ]

• Dirk0s
woekele schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Staat toch gewoon in de overzichten? Via hun eigen site rekenen ze hogere kWh/m3-tarieven. Een vergelijkingsite is vaak niet alleen een vergelijkingssite, maar een betere-aanbieding-dan-rechtstreeks-afsluiten-site :)

[...]

Dus door de lagere kosten per M3 en KWH bij Greenchoice kan ik beter daar voor kiezen?

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:09
woekele schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik had moeten zeggen dat dat in mijn situatie geldt met opgroeiende kinderen. Dan kan ik er wel vanuit gaan dat het energieverbruik alleen maar zal toenemen. Doordat er steeds meer apparaten komen. :)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dirk0s schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 11:18:
[...]

Dus door de lagere kosten per M3 en KWH bij Greenchoice kan ik beter daar voor kiezen?
keuze tussen oxxio en greenchoice is aan jou. Maar als je oxxio kiest, doe het dan in elk geval niet via hun eigen site, maar via de vergelijker, als dat goedkoper is.

• Dirk0s
woekele schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:21:
[...]

keuze tussen oxxio en greenchoice is aan jou. Maar als je oxxio kiest, doe het dan in elk geval niet via hun eigen site, maar via de vergelijker, als dat goedkoper is.
Waarom?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Omdat daar goedkoper is?

Hoi!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
EnergieFlex heeft uitstel van betaling aangevraagd en de ACM heeft de vergunning ingetrokken.

Ik had het laatst hier nog over de risico's van een te hoog maandbedrag. Familielid gaat hier waarschijnlijk 100 euro mee het schip in. Half september weg bij EnergieFlex, gelukkig wel het teveel betaalde maandbedrag al terug maar nog niet de welkomskorting waar al wel een creditfactuur van was.

edit: mazzel gehad, stond vandaag op de rekening.

Bericht ACM:
https://www.acm.nl/nl/pub...ktriciteit-en-gas-krijgen

[ Voor 23% gewijzigd door sambalbaj op 15-10-2018 21:25 ]

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ja, ik heb nog 260 euro van ze tegoed, van mijn vorige huis. Maken ze 27 okt over, zeiden ze.

Slik.

Plus mijn contract loopt nog tot 2 november, ik wilde vandaag overstappen maar dat kan nu tijdelijk niet blijkbaar :?

Ik zou ook daarvan geld terug moeten krijgen, want de levering in mijn nieuwe huis loopt van 18 juni tot 1 nov dus geen wintermaanden gehad.

:'( :'( :'(

[ Voor 26% gewijzigd door dragon2 op 15-10-2018 21:59 ]

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:21
Toch een van de redenen waarom ik toch liever voor de bekende/gevestigde namen kies.

Hopelijk schieten mensen er niet teveel bij in

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14
hmm ik mag weer verlengen, maar de prijzen zijn in vergelijking met vorig jaar een stuk duurder geworden. Vooral gas is ca 10cent duurder geworden.
Van de Bron komt er nu voor mij als goedkoopste uit. maar hoge vaste leveringskosten.
Contract loopt nog tot dec. dus ga zolang mogelijk uitstellen

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
dragon2 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:10:
Ja, ik heb nog 260 euro van ze tegoed, van mijn vorige huis. Maken ze 27 okt over, zeiden ze.

Plus mijn contract loopt nog tot 2 november, ik wilde vandaag overstappen maar dat kan nu tijdelijk niet blijkbaar :?

Ik zou ook daarvan geld terug moeten krijgen, want de levering in mijn nieuwe huis loopt van 18 juni tot 1 nov dus geen wintermaanden gehad.
Je kan nu nog storneren voor deze en vorige maand!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 23:00

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Als 31 oktober de akte voor aankoop passeert bij de notaris, kun je dan nu al een energie contract afsluiten?

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

• ASW1
Ja hoor. Je hebt nog 14 dagen bedenktijd ook.

• MilesKiss
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-10 14:03
Beste mede-Tweakers,

Ik wil graag een nieuwe energie leverancier met de goedkoopste tarieven.
De volgende wil ik graag:
2100 kWh stroom
1000 m3 gas

Blijkbaar had ik vorig jaar HEEL VEEL geluk gehad, waardoor ik met deze voorwaarden maar 75 euro p/m te betalen. Graag hoor ik bij wie ik de goedkoopste kan afsluiten.

Mvg,
Miles

• Martinusz
MilesKiss schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:33:
Beste mede-Tweakers,

Ik wil graag een nieuwe energie leverancier met de goedkoopste tarieven.
De volgende wil ik graag:
2100 kWh stroom
1000 m3 gas

Blijkbaar had ik vorig jaar HEEL VEEL geluk gehad, waardoor ik met deze voorwaarden maar 75 euro p/m te betalen. Graag hoor ik bij wie ik de goedkoopste kan afsluiten.

Mvg,
Miles
Wat houd je tegen om zelf even te kijken? :? :?

Uit de startpost:
Een aantal bekende vergelijkingssites: (meer te vinden op Google)•Energieleveranciers.nl
•Gaslicht.com
•Pricewise.nl
•Consumentenbond.nl
•Easyswitch.nl
•WiseNederland.nl

[ Voor 20% gewijzigd door Martinusz op 19-10-2018 14:51 ]

• MilesKiss
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-10 14:03
Martinusz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:50:
[...]

Wat houd je tegen om zelf even te kijken? :? :?

Uit de startpost:

[...]
Ik zie OXXIO.. 1170 voor een jaar. Is er nog goedkoper te regelen?

Verwijderd

Hoe vergelijken jullie eigenlijk wat het goedkoopste is? want als je gaslicht gebruikt en je zou je daadwerkelijke tarief invoert lijkt het duidelijk. Echter als je hoger verbruik invoert krijg je ook meer korting terwijl hier geen voorwaarden aan zitten of pakken jullie gewoon die met de grootste korting?

• Martinusz
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:57:
Hoe vergelijken jullie eigenlijk wat het goedkoopste is? want als je gaslicht gebruikt en je zou je daadwerkelijke tarief invoert lijkt het duidelijk. Echter als je hoger verbruik invoert krijg je ook meer korting terwijl hier meestal geen voorwaarden aan zitten of pakken jullie gewoon die met de grootste korting?
FTFY :Y)

Er zijn wel degelijk leveranciers die de voorwaarden aangepast hebben waarbij staat dat de welkomstbonus pas definitief bepaald wordt aan de hand van de jaarrekening.

Ik voer gewoon mijn verbruik in van het voorgaande jaar en rond het wat af naar boven (bijvoorbeeld 580 -> 600) of 4430 -> 4500).
Je kunt ook kijken naar de tarieven per leverancier voor gas en elektriciteit, maar over het algemeen gewoon goedkoopste totaalprijs wordt de nieuwe leverancier voor mij. (dit jaar Greenchoice met de laagste tarieven, zonder welkomstbonus, maar overall goedkoper dan de rest)

Verwijderd

Martinusz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:00:
[...]

FTFY :Y)

Er zijn wel degelijk leveranciers die de voorwaarden aangepast hebben waarbij staat dat de welkomstbonus pas definitief bepaald wordt aan de hand van de jaarrekening.

Ik voer gewoon mijn verbruik in van het voorgaande jaar en rond het wat af naar boven (bijvoorbeeld 580 -> 600) of 4430 -> 4500).
Je kunt ook kijken naar de tarieven per leverancier voor gas en elektriciteit, maar over het algemeen gewoon goedkoopste totaalprijs wordt de nieuwe leverancier voor mij. (dit jaar Greenchoice met de laagste tarieven, zonder welkomstbonus, maar overall goedkoper dan de rest)
Ok, thx.

Greenchoice komt bij mij ook hoog te staan. Echter vandeBron heeft een hogere bonus. Weet niet of die voorwaarden hebben, want ik zie daar zo niets over staan.

• ASW1
Martinusz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:00:
[...]
Staat daar dan een harde grens in dat je deze alleen uitgekeerd krijgt bij afname x kuub gas bv.?

• Martinusz
ASW1 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

Staat daar dan een harde grens in dat je deze alleen uitgekeerd krijgt bij afname x kuub gas bv.?
Ik heb het niet verder uitgeplozen eerlijk gezegd, maar ik heb in ieder geval bij minimaal 1 leverancier een zin gezin in de trant van "de daadwerkelijke welkomstbonus wordt pas definitief vastgesteld met behulp van het daadwerkelijke jaarverbruik".
Geen idee meer welke leverancier het was, ik zag het in de lijst van gaslicht.com bij de pakketvoorwaarden ergens bij staan.

• ASW1
Tsja, zo'n bonus krijg je of je krijgt hem niet. Als ze de bonus willen kunnen weigeren dan zullen ze daar een harde grens op moeten zetten.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:31
ASW1 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:01:
Tsja, zo'n bonus krijg je of je krijgt hem niet. Als ze de bonus willen kunnen weigeren dan zullen ze daar een harde grens op moeten zetten.
Dat vind ik ook.

Ik heb dat eens uitgerekend voor bijvoorbeeld de Nuon contracten die ik te zien krijg op gaslicht.com.

Bij een 1200kwh/1200kwh/2000m3 contract wordt mijn jaarrekening 945 euro wanneer ik dit terugreken naar mijn geschat verbruik.
Bij 1200kwh/1200kwh/1400m3 wordt dit al 1000 euro. En als ik mijn geschatte verbruik invul kom ik zelfs op een bedrag van 1114 euro. Dit is een voordeel van 169 euro. Je betaald dan maandelijks een 80 euro extra voorschot maar dat wel tegen een jaarrendement van 20%!

Navraag bij de servicedesk van een energievergelijkingswebsite krijg ik het volgende te horen:
"In principe staat de welkomstpremie bevestigd in het contract. Dus daar mogen leveranciers niet van afwijken. Het is immers geschat verbruik. Wel is het zo dat zij er wel wat van kunnen zeggen indien zij zien dat het om heel veel verschil gaat."

• Divak
  • Laatst online: 13-11 09:57
Ik zit bij EnergieFlex en zij zijn vandaag failliet verklaard. Ik was sinds mei 2018 klant. Dus ik heb de hele zomer betaald voor de winter. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen verlopen? Ik las dat mogelijk klanten worden overgenomen, zullen zij dan ook dit verrekenen? Of moet ik mij nu als de sodemieter melden dat ik mijn voorgeschoten geld terug wil? Zit iemand anders in hetzelfde schuitje?

• i7x
  • Laatst online: 04-11 15:41

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Martinusz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Ik heb het niet verder uitgeplozen eerlijk gezegd, maar ik heb in ieder geval bij minimaal 1 leverancier een zin gezin in de trant van "de daadwerkelijke welkomstbonus wordt pas definitief vastgesteld met behulp van het daadwerkelijke jaarverbruik".
Geen idee meer welke leverancier het was, ik zag het in de lijst van gaslicht.com bij de pakketvoorwaarden ergens bij staan.
Enkel Eneco doet dat, bij de rest kun je geoon invullen wat je maar wilt. En zelfs bij Eneco is het nog maar de vraag of ze er daadwerkelijk achteraan gaan of dat ze het enkel in de voorwaarden zetten om mensen af te schrikken.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 15:44

Onbekend

...

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe leverancier, maar zie dat de prijzen ook aardig gestegen zijn.
De welkomstkortingen zijn ook lager dan vorige jaren. Vorig jaar waren ze nog 200 tot 300 euro, terwijl ze dit jaar tussen de 120 en 160 euro liggen. Zijn er mensen die met een normaal verbruik ook nog normale kortingen krijgen van boven de 200 euro?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• ASW1
Divak schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:30:
Ik zit bij EnergieFlex en zij zijn vandaag failliet verklaard. Ik was sinds mei 2018 klant. Dus ik heb de hele zomer betaald voor de winter. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen verlopen?
Ja ik heb wel een idee maar dat vind je vast niet leuk om te horen.

• Divak
knip

[ Voor 98% gewijzigd door Divak op 23-10-2018 16:22 ]

• Divak
Dank je wel, de search leverde niets op. Dan laat ik het hierbij en ben ik naar de andere thread.

• rens-br

rens-br

Onbekend schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:08:
Zijn er mensen die met een normaal verbruik ook nog normale kortingen krijgen van boven de 200 euro?
Ik heb Oxxio afgesloten begin september met een bonus van 200 euro, heb wel mijn verbruik gigantisch ingevuld, maar er staan verder geen voorwaarden bij. Tevens heb ik het via CashbackXL afgesloten en daar nog eens 40 euro Cashback gekregen. Totaal dus 240 euro. De Cashback van XL is een paar dagen geleden goedgekeurd, dus die wordt eind van deze maand overgemaakt.

Maar het viel mij begin september ook al op dat de Cashbacks tegen vielen dit jaar.

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-11 19:23
Ik ga in december verhuizen. We hebben een ruime tweekapper, bouwjaar 2017 met zonnepanelen, maar zijn maar met z'n tweeën. Ik twijfel tussen Greenchoice en Oxxio. Lage tarieven tegenover een cashback (€245) met iets hogere tarieven. Mijn gedachte/berekening is dat bij laag verbruik de cashback voordeliger is. Ik verwacht geen wijzigingen in de gezinssamenstelling binnen een jaar >:)

Woon nu in een appartement met warme/koude energie. Daardoor enkel nog ervaring met stroom. Verbruik daarvan ligt rond 3000kWh per jaar. Denk ik zo juist of moet ik nog andere factoren meenemen?

• defiant
  • Laatst online: 00:11

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Zoals al gemeld in het topic (waarvoor dank) hebben we voor de afhandeling van het faillissement Energieflex dit topic: Afhandeling faillissement Energieflex, zie ook de topic warning.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wolkeh schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:55:
Ik ga in december verhuizen. We hebben een ruime tweekapper, bouwjaar 2017 met zonnepanelen, maar zijn maar met z'n tweeën. Ik twijfel tussen Greenchoice en Oxxio. Lage tarieven tegenover een cashback (€245) met iets hogere tarieven. Mijn gedachte/berekening is dat bij laag verbruik de cashback voordeliger is. Ik verwacht geen wijzigingen in de gezinssamenstelling binnen een jaar >:)

Woon nu in een appartement met warme/koude energie. Daardoor enkel nog ervaring met stroom. Verbruik daarvan ligt rond 3000kWh per jaar. Denk ik zo juist of moet ik nog andere factoren meenemen?
Ik stap toevallig over van Oxxio naar Greenchoice. Ik heb dus geen cashback van Oxxio en Oxxio verhoogde opeens de tarieven gigantisch. Hoogtarief van € 0,20228 naar € 0,24317, laagtarief van € 0,18952 naar € 0,22233 en gas van € 0,64585 naar € 0,77122.
Uiteraard moet je de goedkoopste pakken die je pakken kunt en als dat Oxxio met cashback is zou ik dat doen, maar begrijp wel waar die cashback vandaan komt, die betaal je gewoon zelf via de tarieven terug.

Let ook op de vaste kosten. Die zijn bij Oxxio € 93 per jaar en bij Greenchoice € 40.

Signatures zijn voor boomers.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Maasluip schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:17:
[...]
maar begrijp wel waar die cashback vandaan komt, die betaal je gewoon zelf via de tarieven terug.
dat hangt af van het verbruik en dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor individuele gevallen kan de cashback zeker tot een lagere rekening leiden (in dit geval ook), maar de leverancier financiert die cashbacks toch echt uit het hogere tarief dat hij vraagt. Is gewoon een berekening, "als ik x cashbacks moet geven, moet ik y bij mijn stroomprijs optellen om kiet te spelen".

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 16:32
De cashback is om je te lokken. Als ik prijzen vergelijk kies ik de goedkoopste leverancier en dat kan er één zijn met een hoge cashback en iets hogere tarieven (maar onder de streep toch de goedkoopste) of een leverancier met lagere tarieven en iets minder of geen cashback. Uiteindelijk is de cashback om klanten te lokken met de hoop dat ze blijven.

Internet bedrijven als KPN, Ziggo e.d. doen exact hetzelfde door de eerste X maanden een korting te geven en hopen dat je het daarna te veel gedoe vind of vergeet om over te stappen. Dan betaal je ook gewoon het normale tarief.

Als ik zie wat de tarieven zijn op de energiebeurs voor bedrijven dan wordt hier best wel wat geld verdient aan consumenten. Het is wachten op een hele goedkope prepaid energie leverancier waarbij je vooraf betaald en continue moet opwaarderen. Hierdoor hoeven ze geen afdeling te hebben om achter hun geld aan te gaan waardoor de bedrijfsvoering en het risico erg klein is.

(Dat zie je ook bij de diversen VoIP providers die juist door prepaid goedkope tarieven kunnen hanteren)

• B-Real
Klinkt leuk, maar als je dus niet opwaardeerd kun je een telefoonlijn nog afsluiten, dat wordt bij elektra en gas wat lastiger natuurlijk.

Overigens vind ik dat de overheid wel eens wat mag doen aan de hele energietarieven systematiek. De overzichten zijn al wat meer gestandaardiseerd en beter vergelijkbaar, maar lastig is het wel. Als de energiebedrijven daar (verplicht) de bonussen uitslopen wordt het vergelijk alleen maar makkelijker en kunnen we als consument gewoon kijken naar de tarieven.

• Martinusz
Maasluip schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:19:
Voor individuele gevallen kan de cashback zeker tot een lagere rekening leiden (in dit geval ook), maar de leverancier financiert die cashbacks toch echt uit het hogere tarief dat hij vraagt. Is gewoon een berekening, "als ik x cashbacks moet geven, moet ik y bij mijn stroomprijs optellen om kiet te spelen".
Ligt er een beetje aan, de grote reuzen (waar bijna alle kleintjes ook onder vallen) verdienen niet veel aan consumenten, maar aan de industrie. Zat fabrieken die op dagbasis meer energie verbruiken dan alle cosumenten op een dag ;)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Maasluip schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:19:
Men rekent inderdaad deels op consumenten die niet kunnen rekenen, of ik denk eigenlijk nog meer op consumenten die te laks zijn om bij einde contract weer te gaan shoppen. Maar als je het spelletje slim meespeelt, betaal je het echt niet zelf. Als jij heel filosofisch 'de consument' als 1 geheel ziet, en daarom het woord 'zelf' wél van toepassing vindt, dat kan dat natuurlijk ook :)

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 09:56

PnD

like in Pinda ^_^

Ik zat eens te denken...Blind de goedkoopste uit de prijsvergelijker trekken is misschien niet altijd het verstandigst?

Mijn geschat jaarverbruik is o.b.v. het afgelopen jaar, maar volgend jaar zien wat zaken er wellicht wat anders uit:
- Ik verwacht geen energiebesparende maatregelen te doen
- Mijn kinderen worden ouder, gaan meer energie verbruiken?
- Afgelopen jaar was (moet nog blijken) toch redelijk warm? Volgend jaar mogelijk meer stookkosten.

Ik neig ernaar om energiedirect te kiezen. "maar" 100 euro cashback, maar veel lagere tarieven:

Stroom
23,15 ct. piek
20,95 ct. dal

Gas72,11 ct.

Volgens de voorspelling op jaarbasis wel € 40,- duurder. Hoe wegen jullie dit af?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je een jaarcontract neemt kun je volgend jaar altijd overstappen. Ik zie verder niet echt het probleem van de goedkoopste te pakken. Waar je soms wel rekening mee moet houden zijn de vaste lasten. Dan kan het zijn dat als je iets meer of iets minder verbruikt de andere goedkoper is.
Maar met 40 euro zijn dat ook geen dingen waarvoor je je achter de oren krabt.

Het ergste wat je kan overkomen is dat de administratie van de leverancier een complete puinhoop is en je 10x zo hoge rekeningen krijgt. Maar dat zie ik niet gebeuren. Ik zat vanaf dag 1 bij Oxxio (15 jaar geleden), ook toen iedereen Oxxio verguisde omdat het zo'n slechte leverancier was, maar afgezien van dat ze laat waren met hun afrekeningen en er eens een correctierekening kwam heb ik er geen problemen mee gehad.

• dragon2
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:29:
Ik zie verder niet echt het probleem van de goedkoopste te pakken.
...
Het ergste wat je kan overkomen is dat de administratie van de leverancier een complete puinhoop is
Eh ja. Zo dacht ik er ook altijd over... Zie helaas nu het topic over energieflex en de soms behoorlijke bedragen waar mensen nu het schip voor zijn ingegaan...

• B-Real
PnD schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:13:
Ik zat eens te denken...Blind de goedkoopste uit de prijsvergelijker trekken is misschien niet altijd het verstandigst?

Mijn geschat jaarverbruik is o.b.v. het afgelopen jaar, maar volgend jaar zien wat zaken er wellicht wat anders uit:
- Ik verwacht geen energiebesparende maatregelen te doen
- Mijn kinderen worden ouder, gaan meer energie verbruiken?
- Afgelopen jaar was (moet nog blijken) toch redelijk warm? Volgend jaar mogelijk meer stookkosten.

Ik neig ernaar om energiedirect te kiezen. "maar" 100 euro cashback, maar veel lagere tarieven:

Stroom
23,15 ct. piek
20,95 ct. dal

Gas72,11 ct.

Volgens de voorspelling op jaarbasis wel € 40,- duurder. Hoe wegen jullie dit af?
Voor het vergelijken ga ik uit van een zo realistisch mogelijk verbruik, dat maakt het vergelijk naar mijn mening al eerlijker.

Dat naast elkaar zetten en de verschillen (vaste kosten, variabele kosten, cashback) tussen leveranciers inzichtelijk maken en vervolgens ook wat spelen als mijn verbruik x% hoger/lager wordt en wat dat dan doet in de vergelijking. Het totaal aan kosten over een jaar (minus cashback) is waar ik dan naar kijk.

Daar rollen enkele leveranciers uit, vervolgens ga ik op internet zoeken naar ervaringen van deze partijen. Het kan dan voorkomen dat de goedkoopste leverancier afvalt omdat de recensies niet al te best zijn. Wellicht onterecht, maar voor die paar euro kies ik liever voor een meer gerenommeerde partij.

De punten die jij noemt hebben maar beperkt invloed denk ik:
- Energiebesparende maatregelen, duurt even voordat deze echt impact hebben en als je ze niet verwacht te treffen heeft het überhaupt geen impact.
- Ouder wordende kinderen verbruiken wellicht meer energie, maar zal dat met gigantische stappen zijn t.o.v. het afgelopen jaar? Ik kan het mij niet voorstellen.
- Kan van jaar tot jaar verschillen, maar november en december kan ook zomaar kneiter koud zijn waardoor de lange zomer weer wordt gecompenseerd. Dat is overigens wel de reden waarom ik, o.b.v. realistisch verbruik, wel een beetje speel met het toekomstige verbruik om te kijken wat de impact is.

Ter info: afgelopen jaar rolde daar Energie Direct als beste uit, het jaar ervoor Nuon.

Verwijderd

dragon2 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:36:
[...]

Eh ja. Zo dacht ik er ook altijd over... Zie helaas nu het topic over energieflex en de soms behoorlijke bedragen waar mensen nu het schip voor zijn ingegaan...
Tot nog toe is er niemand het schip in gegaan. Er zijn nog geen afrekeningen of wat dan ook binnen.

• ASW1
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:20:
[...]

Tot nog toe is er niemand het schip in gegaan. Er zijn nog geen afrekeningen of wat dan ook binnen.
Er zijn mensen die geld van ze tegoed hebben en de tent is failliet. Hoezo dan niemand het schip ingegaan?

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nog even gewacht voor een betere aanbieding en uiteindelijk nog 50 euro goedkoper uitgekomen bij Nuon op nummer 1. Nu wordt het jaarbedrag 1420. Dat is toch 220 meer dan vorig jaar :/ Fijn die belastingsverhoging. Ik heb dus 280 euro welkomstkorting via easyswitch, krijg ik na mijn aanmelding een mail van Nuon dat ik 250 euro welkomstkorting krijg als ik weer terug kom bij hun. Euh, ik meld mij net aan voor jullie :F en dat is 280 euro.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Pagina: 1 ... 16 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4