Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.153 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:01
Iemand ervaring met windvangers van Greenchoise en is dit interessant om aan te beginnen ?

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Tijd om weer iemand te laten overstappen. Huidige leverancier is Nuon: met 3700/1450 verbruik komt dat op 2196 euro komend jaar. Even snel de standaard vergelijkers gepakt en daar kom ik uit op 1850 euro... tot zover Nuon, blijven loont... Wat mij opvalt is de losse deals/cashbacks (zoals de powerdeal van Nuon, 1960 euro) niet meer in de buurt komen. Voorheen was dit toch andersom? Iemand hier nog een tip voor een goede (cashback) deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:02

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Onlangs een aanbod van Nuon gehad: "U bent bijna een jaar geleden bij ons weggegaan. Natuurlijk zien we u graag weer terug. We begrijpen dat een mooie aanbieding daarbij belangrijk is. Daarom krijgt u € 150,- korting als u opnieuw voor ons kiest."

Geweldig, dacht ik nog.

Als ik dezelfde verbruiksgegevens via gaslicht.com invoer en zo de overstap maak, ben ik EUR 260,- goedkoper uit. Ik wacht nog wel even tot december, dan willen de bonussen nog wel eens wat oplopen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

TIP.

Als je op gaslicht.com bij verbruik 3500/3500 kiest kun je hoge cashbacks krijgen(Oxxi - 385 euro en Eneco 375 euro).
Ik heb even vluchtig naar de actievoorwaarden gekeken maar kan niet een clausule vinden over reëel verbruik.

Vaak zijn de tarieven wel wat hoger dan de goedkoopste dus reken wel even door of het inderdaad goedkoper is voor je huidige verbruik.

[ Voor 5% gewijzigd door Thrilseeka op 08-11-2018 09:11 ]

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Erwin_83 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:50:
Iemand ervaring met windvangers van Greenchoise en is dit interessant om aan te beginnen ?
Ik wissel jaar-om-jaar meestel met Nuon en GreenChoice. Voordeel van GreenChoice is dat ze maandelijks opzegbaar zijn, dus die kan je ook gebruiken als tijdelijke partij mocht er geen leuke aanbieding zijn.

Ben nu ook weer aan het kijken (6.000 kWh/2.250m³), maar vorig jaar kon je via de prijsvergelijkers leukere aanbiedingen scoren en altijd afsluiten. Nu zie ik o.a. Essent, Engie e.d. die niet meer via pricewise of gaslicht af te sluiten zijn.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Ik woon all-electric, dus kwa overstap bonus is er voor mij niet veel te halen. En de terug smeek bonus van Nuon krijg ik niet bij afname van alleen stroom. Mijn verbruik komt voor een jaar denk rond de 3000 KWh uit (en 1500 kWh van de zonnepanelen)

Ik zit al bij Greenchoise en jaar is bijna om, dus kan gebruik maken van de gratis windvangers aanbieding en er misschien nog wat bijkopen. Ik kan nog geen addertjes onder het gras ontdekken, behalve dat je vooraf een deel van je stroom verbruik betaald.

Windvanger voor 5 jaar, 125 kWh per jaar is 50 euro. Dus 50/625 = 8 cent per kWh (de wettelijke kosten betaal je nog wel, dit vervangt de kale stroomprijs + btw)

Zelfs het 5 jaar contract is boete vrij opzegbaar bij Greenchoise. En lage vaste kosten. Kwa stroom prijs wel stuk hoger dan mijn aanbiedings jaar wat bijna afloopt.

[ Voor 18% gewijzigd door Erwin_83 op 08-11-2018 10:35 ]

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Dat 5 jarig contract heeft toch niet de prijzen zo lang vast staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
Voor zover ik weet wel. Anders zou je toch geen 5 jarig contract nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Thrilseeka schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:10:
TIP.

Als je op gaslicht.com bij verbruik 3500/3500 kiest kun je hoge cashbacks krijgen(Oxxi - 385 euro en Eneco 375 euro).
Ik heb even vluchtig naar de actievoorwaarden gekeken maar kan niet een clausule vinden over reëel verbruik.

Vaak zijn de tarieven wel wat hoger dan de goedkoopste dus reken wel even door of het inderdaad goedkoper is voor je huidige verbruik.
Werkt ook op Tweakers hoor, en dan steun je ook meteen je favo website. ;)

Eneco heeft wel zo'n clausule (die hadden ze iig vorig jaar toen ik checkte). Oxxio niet. Indien je weinig verbruikt (1500 stroom/800 gas zoals ik bijvoorbeeld) dan is Oxxio zo zeker de goedkoopste optie (als je wel gewoon 3500/3500 invult natuurlijk).
quote: Actievoorwaarden
9. [...] Oxxio kan het Cashback bedrag niet meer aanpassen nadat
je je hebt aangemeld. De hoogte van het Cashback bedrag wordt bevestigd in de bevestigingsmail van Oxxio.
Ook vind je het afgesproken Cashback bedrag terug op je Oxxio-overeenkomst.
Ik ga deze zelf maar afsluiten. [edit: zojuist afgeloten :)] De kosten per kWh en m3 zijn erg hoog, maar ik gebruik gewoon niet zo veel dus dat valt uiteindelijk toch wel mee dan door de cashback. Mocht er binnen twee weken toch iets beters langskomen, dan kan ik altijd nog annuleren. :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 10:28
Ik heb het idee dat de prijzen in vergelijking met september aardig gestegen zijn.
Is er toevallig ergens een overzicht (grafiek?) wat de trend is qua prijzen ?

Je hoort de energie aanbieders vaak roepen de prijzen gaan omhoog dus zet je contract voor X tijd vast.
Maar het zou enorm helpen als je ergens die gegevens zou hebben om daadwerkelijk vast te kunnen stellen dat de prijzen structureel omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

i7x schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:26:
[...]

Werkt ook op Tweakers hoor, en dan steun je ook meteen je favo website. ;)

Eneco heeft wel zo'n clausule (die hadden ze iig vorig jaar toen ik checkte). Oxxio niet. Indien je weinig verbruikt (1500 stroom/800 gas zoals ik bijvoorbeeld) dan is Oxxio zo zeker de goedkoopste optie (als je wel gewoon 3500/3500 invult natuurlijk).

[...]

Ik ga deze zelf maar afsluiten. [edit: zojuist afgeloten :)] De kosten per kWh en m3 zijn erg hoog, maar ik gebruik gewoon niet zo veel dus dat valt uiteindelijk toch wel mee dan door de cashback. Mocht er binnen twee weken toch iets beters langskomen, dan kan ik altijd nog annuleren. :)
Ik heb hem inderdaad ook afgesloten. Ik verbruik 2100/700 dus goedkoper kan ik tot nu toe niet vinden.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

NoReseth schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:49:
Ik heb het idee dat de prijzen in vergelijking met september aardig gestegen zijn.
Is er toevallig ergens een overzicht (grafiek?) wat de trend is qua prijzen ?

Je hoort de energie aanbieders vaak roepen de prijzen gaan omhoog dus zet je contract voor X tijd vast.
Maar het zou enorm helpen als je ergens die gegevens zou hebben om daadwerkelijk vast te kunnen stellen dat de prijzen structureel omhoog gaan.
Het grootste gedeelte komt door verhogingen van belastingen, dus ookal zet je de prijs vast, die verhoging ga je hoe dan ook wel betalen. Het is wel waar dat de prijs van energie zelf ook stijgt, maar dat is voor zover ik weet niet de hoofdoorzaak. Dan pak ik persoonlijk liever elk jaar een welkomstbonus om de boel wat te compenseren.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Heb zojuist via Energiecollectief van de Consumentenbond VandeBron afgesloten op 2500kWh/900m2.

Zowel met dit verbruik als stuk lager en hoger komt dat het beste uit de bus voor mij.

Zijn er eigenlijk nog enerigieboeren die met BlackFridy of Cybermonday wat stunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
Thrilseeka schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:50:
[...]

Ik heb hem inderdaad ook afgesloten. Ik verbruik 2100/700 dus goedkoper kan ik tot nu toe niet vinden.
Ook afgesloten maar ik lees nu wat ervaringen en ga twijfelen, leuk die 385 terug en daarmee de goedkoopste maar als je dit leest.. https://energieervaringen.nl/oxxio/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

heb Oxxio gehad, 0 problemen. Maarja, dat ga ik niet melden op een ervaringen-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
woekele schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:48:
heb Oxxio gehad, 0 problemen. Maarja, dat ga ik niet melden op een ervaringen-site.
Mensen die geen klachten hebben hoor je inderdaad niet.
Dat is altijd jammer van zulke websites mensen die klachten hebben posten het zoveel mogelijk daarom lijken sommige leveranciers heel slecht.
Maar zoals jij al aangeeft dat hoeft natuurlijk niet.

Klagen is altijd makkelijker ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Ik zie energieleveranciers strooien met kortingen als je elektra EN gas afneemt, maar korting bij alleen elektra is nauwelijks te vinden......en ze zijn zo groen bezig :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Tarieven zijn flink gestegen tov 2,5jr geleden of lijkt dat maar zo? Wij zitten bij Huismerk energie waar we 128 p/m betalen (voorschot...komen zo rond de 115 a 120 uit). We hadden hem voor 3jr vast gezet...komend april loopt dit af en als ik nu rondkijk kom ik op een voorschot van 145 uit gerekend met het daadwerkelijke verbruik :(.

Oftewel dan zou ik hem op 155 moeten zetten als ik het ongeveer gelijk als nu wil....dat is 27 euro duurder :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier ook maar overgestapt naar Oxxio nu met die €385,- cashback. Ik verwacht niet dat er nog een beter aanbod gaat komen en anders heb ik nog 14 dagen opzegtermijn. :)
Zie geen reëelverbruiksclausule bij Oxxio. (1500 kWh/650 m2)

Afgelopen jaar Engie met €330,- cashback, eindnota komt in januari, geen reëelverbruiksclausule. Had hier ook verbruik opgeschroefd voor maximale cashback. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 09:10
Steve_O schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:58:
[...]

Idem hier. Ik heb ook stadsverwarming en kan dus enkel stroom afnemen. Vorig jaar (en ook enkele jaren daarvoor) via VEH een 1-jarig contract afgesloten. Zat het afgelopen jaar met een geprognosticeerd verbruik van zo'n '2190 kWh normaal' en '1852 kWh dal' op een prijs van € 0,1874 respectievelijk € 0,1821 en daarbovenop nog een eenmalige korting van € 30/jaar en géén leveringskosten. Kwam op een jaartotaal uit van € 569,77

Het aanbod van dit jaar voor het1-jarige contract via VEH: € 0,2180 respectievelijk € 0,2021, geen korting en leveringskosten van € 34,80, waarmee het totaalbedrag richting de € 760 euro loopt. Ruim 30% prijsstijging. Het drie jarig contract is iets aantrekkelijker, maar ik leg me liever niet voor zo'n lange periode vast.

Overigens kan ik online scherpere aanbiedingen vinden dan die via VEH :F

Mijn contract verloopt in maart, dus ik kijk het nog even aan...
Inmiddels heb ik mijn overstap in gang gezet via https://www.greenchoice.nl/fnv. Bleek voor enkel stroom voor mij het goedkoopst uit te pakken.

Ben geen lid van de FNV en kan me ook niet voorstellen dat daar op gecontroleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:04
Steve_O schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:16:
[...]

Inmiddels heb ik mijn overstap in gang gezet via https://www.greenchoice.nl/fnv. Bleek voor enkel stroom voor mij het goedkoopst uit te pakken.

Ben geen lid van de FNV en kan me ook niet voorstellen dat daar op gecontroleerd wordt.
Heel net tarief zeg!
Huidige aanbieding op de (vergelijkingssites) is 21,55ct/Kwh & 65,4ct/M3. Met FNV 20,29ct/Kwh & 62,13ct/M3. Met name gas is dus 3 cent goedkoper. Toch leuk als je een flink verbruik heb in je ongeisoleerde arbeidershuisje :+

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:46
Steve_O schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:16:
[...]

Ik ben wel lid, FNV maakt eigenlijk alleen reclame, prijzen zijn hetzelfde

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:01
xabre16v schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:35:
Hier ook maar overgestapt naar Oxxio nu met die €385,- cashback. Ik verwacht niet dat er nog een beter aanbod gaat komen en anders heb ik nog 14 dagen opzegtermijn. :)
Zie geen reëelverbruiksclausule bij Oxxio. (1500 kWh/650 m2)

Afgelopen jaar Engie met €330,- cashback, eindnota komt in januari, geen reëelverbruiksclausule. Had hier ook verbruik opgeschroefd voor maximale cashback. Ben benieuwd.
Ik zie trouwens max 365€ (ex. cashbackxl ) cashback bij Oxxio op mijn postcode en met (3500/3500 waardes). Is dit postcode afhankelijk? Ik verbruik zelf 1500/700 zoals vergelijkbaar hier in het topic.

Zat voorheen bij Engie (loopt over 4 weken af), maar ik schrik enorm van de verhogingen! Ik ga bijna 200-400€ omhoog per jaar joh.

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
bryanvan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:20:
[...]

Ik zie trouwens max 365€ (ex. cashbackxl ) cashback bij Oxxio op mijn postcode en met (3500/3500 waardes). Is dit postcode afhankelijk? Ik verbruik zelf 1500/700 zoals vergelijkbaar hier in het topic.

Zat voorheen bij Engie (loopt over 4 weken af), maar ik schrik enorm van de verhogingen! Ik ga bijna 200-400€ omhoog per jaar joh.
Ik denk dat ze de cachback gewoon omlaag hebben gedaan, als ik nu weer hetzelfde invul als eergisteren dan krijg ik nu ook 365 ipv 385.

Overigens als je overstapt via cachbackxl naar oxxio krijg je nog 47 euro zie ik

dus 365 + 47 = 412.. geen slechte deal denk ik

[ Voor 9% gewijzigd door xabre16v op 14-11-2018 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Laatst online: 07-09 12:01
xabre16v schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:22:
[...]

Ik denk dat ze de cachback gewoon omlaag hebben gedaan, als ik nu weer hetzelfde invul als eergisteren dan krijg ik nu ook 365 ipv 385.

Overigens als je overstapt via cachbackxl naar oxxio krijg je nog 47 euro zie ik

dus 365 + 47 = 412.. geen slechte deal denk ik
Totaalprijs matched ook wel enigzins als je het direct via Oxxio doet t.o.v. gaslicht.com, namelijk € 3355,29 en €3.353,79. Dus direct via Oxxio afsluiten is op dit moment zelfs nog goedkoper lijkt het,

PSN: bryanlost

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

bryanvan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:45:
[...]

Totaalprijs matched ook wel enigzins als je het direct via Oxxio doet t.o.v. gaslicht.com, namelijk € 3355,29 en €3.353,79. Dus direct via Oxxio afsluiten is op dit moment zelfs nog goedkoper lijkt het,
Oxxio adverteert dat de prijs op de website even hoog is als in vergelijkers, dat klopt ook wel geloof ik. Overigens ontvang je van cashback xl natuurlijk nog wel de extra cashback (deze is trouwens 40 euro, 47 ontvang je enkel bij eren driejarig contract geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:33
i7x schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:47:
[...]

Oxxio adverteert dat de prijs op de website even hoog is als in vergelijkers, dat klopt ook wel geloof ik. Overigens ontvang je van cashback xl natuurlijk nog wel de extra cashback (deze is trouwens 40 euro, 47 ontvang je enkel bij eren driejarig contract geloof ik).
Via Cashbackxl krijg je inderdaad 40 euro, retour bij een jaar. Echter verandert de welkomstbonus bij Oxxio dan naar 180€. De totale vergoeding wordt dus minder. Even de cookies wissen en de welkomstbonus is weer aan te passen op de Oxxio website, deze blijft namelijk vaststaan op 180€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Iemand ervaring met Budget Energie via MediaMarkt?

Heb VandeBron afgesloten via Consumentenbond (minder dan 14 dagen terug dus kan nog cancellen).
Kwam met 2500kWh/900m2 uit op 1.126e / jaar (inclusief 150e korting op de eindnota). Nu liep ik MediaMarkt in en deden ze daar een aanbod voor 1.130e / jaar voor hetzelfde, met een lagere maandlast (daadwerkelijk 1.130e/12) en direct een MediaMarkt tegoedbon van 175e.

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn dan denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door MacbookProx op 16-11-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

pep_82 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:20:
[...]

Via Cashbackxl krijg je inderdaad 40 euro, retour bij een jaar. Echter verandert de welkomstbonus bij Oxxio dan naar 180€. De totale vergoeding wordt dus minder. Even de cookies wissen en de welkomstbonus is weer aan te passen op de Oxxio website, deze blijft namelijk vaststaan op 180€.
Hm, hier wordt gewoon de huidige maximale korting (was 385, is 365) getoond. Weet je wel zeker dat je als verbruik 3500/3500 hebt opgegeven?
MacbookProx schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:50:
Iemand ervaring met Budget Energie via MediaMarkt?

Heb VandeBron afgesloten via Consumentenbond (minder dan 14 dagen terug dus kan nog cancellen).
Kwam met 2500kWh/900m2 uit op 1.126e / jaar (inclusief 150e korting op de eindnota). Nu liep ik MediaMarkt in en deden ze daar een aanbod voor 1.130e / jaar voor hetzelfde, met een lagere maandlast (daadwerkelijk 1.130e/12) en direct een MediaMarkt tegoedbon van 175e.

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn dan denk ik.
ik zou even controleren of de Media Markt ook voor 1 jaar is of dat ze je 3 of 5 jaar aansmeren.

[ Voor 38% gewijzigd door i7x op 16-11-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
i7x schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:14:

ik zou even controleren of de Media Markt ook voor 1 jaar is of dat ze je 3 of 5 jaar aansmeren.
Ga ik sowieso nog even dubbelchecken als ik vandaag weer langsga, maar dat was wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
[...]

Hm, hier wordt gewoon de huidige maximale korting (was 385, is 365) getoond. Weet je wel zeker dat je als verbruik 3500/3500 hebt opgegeven?

[...]

Jazeker ik had eerst de max ingevuld, was gisteren 355 (nu 325) en toen via cashbackxl doorgeklikt waarbij de waarden nog ingevuld stonden en toen kwam de entreebonus niet hoger dan 180.
Nog snel even een vergelijkende test gedaan.
Voor cashbackXL
Voor cashbackXL
Na cashbackxl wel doorklikken op de link van cashbackxl
Na CashbackXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

pep_82 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:38:
[...]

Jazeker ik had eerst de max ingevuld, was gisteren 355 (nu 325) en toen via cashbackxl doorgeklikt waarbij de waarden nog ingevuld stonden en toen kwam de entreebonus niet hoger dan 180.
Voor cashbackXL
[Afbeelding: Voor cashbackXL]
[Afbeelding: Na CashbackXL]
Dat is gek, want ik heb net precies hetzelfde gedaan (om voor jou te testen, heb zelf al afgesloten pas terug) en zag wel gewoon 365. Misschien kun je het vanaf een andere pc/locatie proberen? Icm cbXL en 365 korting is het sowieso de beste deal atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Oke, net weer geweest: was inderdaad voor 3 jaar, maar je kan wel na 1 jaar overstappen en vaak betaalt de overnemende partij dan de boete.

Niet gedaan, want deze verkoper raadde het ook niet aan. Kwam ook op een hoger bedrag uit dan gisteren en was veel minder uit op snel een deal afronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pep_82
i7x schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:41:
[...]

Dat is gek, want ik heb net precies hetzelfde gedaan (om voor jou te testen, heb zelf al afgesloten pas terug) en zag wel gewoon 365. Misschien kun je het vanaf een andere pc/locatie proberen? Icm cbXL en 365 korting is het sowieso de beste deal atm.
Verschillende ip adressen geprobeerd. Maar het wissen van de cookies lost de 180€ lock op, zodra ik weer probeer om via cashbackxl staat de 180€ limiet er weer op. Wellicht teveel mijn postcode ingevoerd.
Maar goed momenteel is energiedirect.nl voor mij persoonlijk goedkoper, wel 40€ cashback en 200€ welkomstkorting via de website, het restant wordt dan gecompenseerd door de lage vaste leveringskosten van 24€ tegenover 144€ van Oxxio, scheelt ook weer 120€ maakt bij elkaar 40+200+140=360.
Eigenlijk zijn voor de kleinverbruiker. zoals wij thuis, de vaste leveringskosten van de leverancier de grootste kostenpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
pep_82 schreef op maandag 19 november 2018 @ 17:43:
[...]

Verschillende ip adressen geprobeerd. Maar het wissen van de cookies lost de 180€ lock op, zodra ik weer probeer om via cashbackxl staat de 180€ limiet er weer op. Wellicht teveel mijn postcode ingevoerd.
Maar goed momenteel is energiedirect.nl voor mij persoonlijk goedkoper, wel 40€ cashback en 200€ welkomstkorting via de website, het restant wordt dan gecompenseerd door de lage vaste leveringskosten van 24€ tegenover 144€ van Oxxio, scheelt ook weer 120€ maakt bij elkaar 40+200+140=360.
Eigenlijk zijn voor de kleinverbruiker. zoals wij thuis, de vaste leveringskosten van de leverancier de grootste kostenpost.
Hmm interessant , energiedirect is ook voor mij erg goedkoop.
Waarom komt deze niet naar voren op de vergelijkingswebsites ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

pep_82 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 11:38:
[...]Jazeker ik had eerst de max ingevuld, was gisteren 355 (nu 325) en toen via cashbackxl doorgeklikt waarbij de waarden nog ingevuld stonden en toen kwam de entreebonus niet hoger dan 180.
Voor cashbackXL
[Afbeelding: Voor cashbackXL]
[Afbeelding: Na CashbackXL]
Ga je ook nog Energie steken in heeeel snel energie besparen.
Dit is wel een bak met geld, incl korting...
Ken jouw situatie niet, kan het zelf niet beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

route99 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 01:03:
[...]
Dat vult hij alleen maar in zodat je een hogere bonus krijgt. Lijkt me sterk dat iemand hier daadwerkelijk 3500/3500 verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:47

RvL

3500kWh haal ik wel en daar zal ik ook wel overheen gaan.

3500m3 dan weer (gelukkig!) niet. Zal op zo’n 1400-1500 blijven steken. Nog genoeg, daar niet van.

Bij mij kwam EnergieDirect er als goedkoopste uit: €2066 voor korting, €200 korting eraf dus €1866 netto.

Zit nu bij Essent maar zij willen gewoon bijna 5ct meer hebben voor een kuub gas...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 13:07
Ik zit bij Essent en ben een laaggebruiker, mijn 3 jarige contract loopt in januari af.
Heb namelijk stadsverwarming.

Dus verbruik van gas is 8m3 en stroom is 750 kWh:

Actietarief 1 jaar + € 200,- kortingSelecteren
€ 200,- korting
1 jaar vast tarief
€ 207,65 totaal prijs zonder korting
€ 7,65 totaal prijs met korting

Maar ik zit nu al bij Essent is er een of andere manier hoer ik deze prijs opnieuw kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
@RvL Waar kwam energiedirect er bij jou als goedkoopste uit ? Hij komt bij mij niet naar boven op de vergelijkingssites , maar hij lijkt wel de goedkoopste te zijn als ik op de website zelf kijk.
Ik snap daarom niet goed waarom ik deze niet via de vergelijking naar boven krijg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
route99 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 01:03:
[...]
i7x schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:24:
[...]

Dat vult hij alleen maar in zodat je een hogere bonus krijgt. Lijkt me sterk dat iemand hier daadwerkelijk 3500/3500 verbruikt.
Haha nee, 3500m3 gas gaat er zeker niet doorheen, 3500kWh trouwens ook niet. Het is inderdaad gedaan om te kijken wat de maximale welkomstbonus is bij diverse leveranciers. Als ik de tendens van het afgelopen 11 maanden doortrek kom ik uit rond de 1250kWh en 250m3 gas. Genoeg energie bespaart dacht ik zo. De vorige bewoner zat op 3000kWh en 1600m3 gas volgens het standaardjaarverbruik register, het eerste wat we hier gedaan hebben is overal LED lampen ingedraaid, dubbelglas op de zolderverdieping geplaatst en het rookkanaal van de houtkachel vernieuwd. Vooral de kachel scheelt behoorlijk wat kuubs, en krijgt het goed voor elkaar om het huis warm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

NoReseth schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:32:
@RvL Waar kwam energiedirect er bij jou als goedkoopste uit ? Hij komt bij mij niet naar boven op de vergelijkingssites , maar hij lijkt wel de goedkoopste te zijn als ik op de website zelf kijk.
Ik snap daarom niet goed waarom ik deze niet via de vergelijking naar boven krijg :?
Via de prijsvergelijking op Tweakers, die van Pricewise is:
https://tweakers.net/diensten/energie/

Overigens rollen er op de website van EnergieDirect dezelfde prijzen uit.

[ Voor 7% gewijzigd door RvL op 20-11-2018 10:07 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
RvL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:07:
[...]

Via de prijsvergelijking op Tweakers, die van Pricewise is:
https://tweakers.net/diensten/energie/

Overigens rollen er op de website van EnergieDirect dezelfde prijzen uit.
Hmm, vreemd.
Via alle vergelijkingssites kom ik rond een jaar bedrag van ~ € 1325 (3500 kwh en 700 m3 gas).
Via tweakers (pricewise) komt ook géén energiedirect naar voren.
Als ik via de site van energiedirect reken kom ik op € 1228 uit.

Ik heb het zelf nagerekend in een excel sheet en de 1228 van energiedirect lijkt te kloppen.
Ik begrijp dus niet waarom ik deze in de vergelijkingssites niet als goedkoopste aangeboden krijg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Omdat aanbiedingen per postcode en zelfs per huisnummer kunnen verschillen.
Naast nog de online tracking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:24
Mooie discussies over dat 3500/3500 verbruik hierboven, dat is dus behoorlijk stevig te noemen. Wij kopen eind volgende maand een andere woning en de vorige bewoners betalen een voorschot van 230eu.
Dat vond ik al fors t.o.v. de 80eu die ik nu betaal. We gaan van een tussenwoning naar een 2-onder-1 kap (ongeveer zelfde bouwjaar), wij zijn met z'n tweeën de vorige bewoners van de nieuwe woning hadden drie kinderen.

Alsnog vond ik het voorschot nogal hoog en kon me al niet voorstellen dat wij ineens het drievoudige of zelfs dubbele gaan verbruiken. Ik zal de verkopers nog eens vragen naar hun exacte verbruik en of ze het voorschot niet als jaarlijks spaarpotje gebruiken.

Ik gok dus dat we met 150eu per maand straks ook wel toekomen. Overstappen, kan ivm bonus EnergieDirect, pas eind februari dus we kunnen nog mooi een maandje of twee het verbruik bijhouden voordat we een keuze maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

NoReseth schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:13:
[...]

Hmm, vreemd.
Via alle vergelijkingssites kom ik rond een jaar bedrag van ~ € 1325 (3500 kwh en 700 m3 gas).
Via tweakers (pricewise) komt ook géén energiedirect naar voren.
Als ik via de site van energiedirect reken kom ik op € 1228 uit.

Ik heb het zelf nagerekend in een excel sheet en de 1228 van energiedirect lijkt te kloppen.
Ik begrijp dus niet waarom ik deze in de vergelijkingssites niet als goedkoopste aangeboden krijg :?
Inderdaad vreemd, want als ik het met mijn postcode en jou verbruik doe krijg ik EnergieDirect gewoon bovenaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0cs87xMePgFmw3JDiwl7Zv3g/full.png
B-Real schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:20:
Mooie discussies over dat 3500/3500 verbruik hierboven, dat is dus behoorlijk stevig te noemen. Wij kopen eind volgende maand een andere woning en de vorige bewoners betalen een voorschot van 230eu.
Dat vond ik al fors t.o.v. de 80eu die ik nu betaal. We gaan van een tussenwoning naar een 2-onder-1 kap (ongeveer zelfde bouwjaar), wij zijn met z'n tweeën de vorige bewoners van de nieuwe woning hadden drie kinderen.

Alsnog vond ik het voorschot nogal hoog en kon me al niet voorstellen dat wij ineens het drievoudige of zelfs dubbele gaan verbruiken. Ik zal de verkopers nog eens vragen naar hun exacte verbruik en of ze het voorschot niet als jaarlijks spaarpotje gebruiken.

Ik gok dus dat we met 150eu per maand straks ook wel toekomen. Overstappen, kan ivm bonus EnergieDirect, pas eind februari dus we kunnen nog mooi een maandje of twee het verbruik bijhouden voordat we een keuze maken :)
Of je meer gaat verbruiken ligt aan een aantal factoren. Qua elektriciteit kan het meevallen want je gezinssamenstelling veranderd niet. Eventuele afwijkingen zouden veroorzaakt kunnen worden door de technische inrichting van het huis (mechanische ventilatie e.d.).

Qua gasverbruik kan het echter makkelijker schelen. Je gaat van een tussenwoning naar een 2 onder 1 kapper. Grote kans dat die groter is. Aangezien het bouwjaar ongeveer gelijk is, ga ik ook uit van een soortgelijk isolatieniveau.

Wij gingen van een tussenwoning van 95m2 uit 1976 naar een hoekwoning van 132m2 uit 1977: 39% groter qua oppervlak en ook navenant meer verbruik (1100 naar 1500m3, 37% stijging).

Nu betekent een x% stijging in oppervlakte natuurlijk niet direct ook dezelfde procentuele wijziging in verbruik. Dat is afhankelijk van de ligging van het huis en daadwerkelijke isolatie. Bij mij helpt de alu serre van 15m2 op het noord oosten en de open trap (met schuifdeur boven) niet mee.

Ik weet niet wanneer je over gaat, maar ik zou het verbruik wel even goed in de gaten houden om te voorkomen dat je straks misschien bij moet betalen ;)

[ Voor 58% gewijzigd door RvL op 20-11-2018 10:40 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
sambalbaj schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:15:
Omdat aanbiedingen per postcode en zelfs per huisnummer kunnen verschillen.
Naast nog de online tracking.
Ik heb het bij de klantenservice van gaslicht nagevraagd en die bevestigden bovenstaande.
Ze maken gebruik van postcode tabellen, daarom komt de aanbieding niet naar voren voor mijn adres.
Direct bij energiedirect afsluiten kan blijkbaar wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:24
RvL schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:26:
[...]

Inderdaad vreemd, want als ik het met mijn postcode en jou verbruik doe krijg ik EnergieDirect gewoon bovenaan
[Afbeelding]

[...]

Of je meer gaat verbruiken ligt aan een aantal factoren. Qua elektriciteit kan het meevallen want je gezinssamenstelling veranderd niet. Eventuele afwijkingen zouden veroorzaakt kunnen worden door de technische inrichting van het huis (mechanische ventilatie e.d.).

Qua gasverbruik kan het echter makkelijker schelen. Je gaat van een tussenwoning naar een 2 onder 1 kapper. Grote kans dat die groter is. Aangezien het bouwjaar ongeveer gelijk is, ga ik ook uit van een soortgelijk isolatieniveau.

Wij gingen van een tussenwoning van 95m2 uit 1976 naar een hoekwoning van 132m2 uit 1977: 39% groter qua oppervlak en ook navenant meer verbruik (1100 naar 1500m3, 37% stijging).

Nu betekent een x% stijging in oppervlakte natuurlijk niet direct ook dezelfde procentuele wijziging in verbruik. Dat is afhankelijk van de ligging van het huis en daadwerkelijke isolatie. Bij mij helpt de alu serre van 15m2 op het noord oosten en de open trap (met schuifdeur boven) niet mee.

Ik weet niet wanneer je over gaat, maar ik zou het verbruik wel even goed in de gaten houden om te voorkomen dat je straks misschien bij moet betalen ;)
Klopt, diverse factoren en dus lastig vooraf vergelijken. Maar mijn vermoeden dat het huidige voorschot van de bewoners wel wat aan de hoge kant is wordt wel een beetje onderstreept door de posts in dit topic.

Als ik op een voorschot van +/- 230eu wil uitkomen moet ik een 2000 Kwh en 3000 m3 invullen. Tegenover in mijn huidige woning 1000 Kwh en 800 m3. De woning is niet dusdanig veel groter of minder geïsoleerd dat we ineens het 3 á 4 voudige aan gas gaan verbruiken (mag ik hopen).

Wel zit er vloerverwarming in die de huidige bewoners volgens mij dag en nacht aan hebben staan dus daar valt vast ook nog wat te winnen.

Anyway, we gaan het zien. Eind februari stappen we weer over en de komende maanden maar goed het werkelijke verbruik bijhouden en bijsturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pep_82
NoReseth schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:53:
[...]

Ik heb het bij de klantenservice van gaslicht nagevraagd en die bevestigden bovenstaande.
Ze maken gebruik van postcode tabellen, daarom komt de aanbieding niet naar voren voor mijn adres.
Direct bij energiedirect afsluiten kan blijkbaar wel. 8)7
Inderdaad je hebt gelijk, als ik een beetje speel met postcodes, vallen sommige leveranciers ertussenuit. Zover de "onafhankelijke" energievergelijkers. Ik heb wel eens gezien dat de welkomstbonussen verschilden met het veranderen van de postcode van een straat letterlijk om de hoek, maar complete geoblocking op basis van postcode nog niet. Eigenlijk wel bijzonder, dit maakt het vergelijken onnodig complexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Met een verbruik van 4500kWh en 1500m3 twijfel of ik weer een jaar ga verlengen ergens en op basis van o.a. de welkomstbonus de goedkoopste leverancier kies. Of dat ik nu eens ga kijken om het meerdere jaren vast te zetten.

Ik vind die Oxxio deal erg interessant die eerder besproken is. Maar als ik via gaslicht.com ga vergelijken op basis van de elektra/gas tarieven kom ik uit bij Fenor (nooit van gehoord?) voor 2 jaar vast op:

- 20,85ct/kWh dal
- 20,42ct/kWh piek
- 64,92 ct./m3.

Of 3 jaar vast op:
- 21,39 ct/kWh dal,
- 21,03 ct/kWh piek,
- 64,55 ct./m3.

Ik heb namelijk het idee dat gas er niet goedkoper op gaat worden de aankomende jaren.. Iemand die advies kan geven wat nu de beste keuze is? Ik had zelfs nog gekeken naar een evt. gratis slimme thermostaat bij b.v. de Nuon maar dan word je behoorlijk besodemieterd, dus die gaan we maar los kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:33

databeestje

Von PrutsHausen

Ik zit inmiddels al een aantal jaren bij Vandebron met klant nummer 75. Ik ben wel gecharmeerd van hun insteek in energieopwek, maar ook andere aspecten. Sindsdien niet meer overgestapt, zo te zien stappen de meeste mensen over om andere redenen :D

Nu is mijn verbruik met 5500kWh (-4000kWh PV) en 1200m3 niet helemaal doorsnee, maar de laadpas voor de elektrische auto zonder abonnement en starttarief scheelt ook weer een paar euro in de maand.

Ik ben 3 jaar geleden overgestapt van de Nuon, en dit was meteen een hele verbetering met een juiste factuur voor teruglevering, en meteen verwerkt in het maandbedrag (nu ~100 p/m). Daarnaast hoefde ik niet te bedelen om de PV verrekend te krijgen, wat een beetje belachelijk was. Alleen de eind factuur van de Nuon was in 1 keer kloppend, maar in 3 jaar kregen ze dat niet voor elkaar, typerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Dat lek ... (wel een beetje toepasselijk)... ... van "teveel opgeven" om een extra bonus te krijgen... zal binnenkort wel gedicht worden. Als het echt werkelijk uitgekeerd wordt, niet alleen als "testje ion line" dan gaat ten koste van de eerlijke klanten, kan nooit de bedoeling zijn... Toch? Leef je in dat geval eens in in die andere klant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Mwa, door te veel op te geven maak je ook maandelijks veel te veel over. Moet je maar willen. Denk niet dat het echt veel gebeurd.

Daarnaast, als je het 'lek' zou dichten, wie is er dan de dupe? De mensen die per ongeluk te veel hadden opgegeven en hun spontane mazzel niet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ok,het was per ongeluk; sorry vast verkeerd gelezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:16
Zit nu 3jaar bij oxxio, nu weer een verhoging van een 15-20%.... Moet vast goedkoper kunnen. Ik heb GEEN gas aansluiting en betaal m'n rekeningen handmatig. Zijn er currently ook leveranciers die op stroom-only bonussen geven? Verbruik ongeveer 2100 normaal / 2100 dal

Huidig:
Leveringstarief
Normaal 0,22346 per kWh
Dal 0,20505 per kWh
Vaste leveringskosten 92,99 per jaar
Vermindering energiebelasting -373,33 per jaar

Netbeheerkosten voor stroom 224,27per jaar
Service- en administratiekosten incl. btw € 30 per jaar.
Vandebron:
Eenheid Prijs incl. btw
Normaal €0,22883(0,12654+0,10229)
Dal €0,2102(0,12654+0,08366)
Vaste leveringskosten dag € 0,24658 (€90 per jaar)
Opslag duurzame energie kWh € 0,01597
Vermindering energiebelasting -€373,33 per jaar
Netbeheerkosten dag € 0,69030 (251,95 per jaar)
Service- en administratiekosten incl. btw € 30 per jaar.
€200 bonus
Van de bonus lever ik al €84 in vanwege de hogere kwh prijs, 21 hogere netbeheerkosten. Dan leverd overstappen me €95 op? Of zie ik hier nog wat over het hoofd?

[ Voor 97% gewijzigd door torretje2012 op 21-11-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

route99 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:31:
Dat lek ... (wel een beetje toepasselijk)... ... van "teveel opgeven" om een extra bonus te krijgen... zal binnenkort wel gedicht worden. Als het echt werkelijk uitgekeerd wordt, niet alleen als "testje ion line" dan gaat ten koste van de eerlijke klanten, kan nooit de bedoeling zijn... Toch? Leef je in dat geval eens in in die andere klant...
Ik doe dat al jaren, nooit problemen mee. Zolang maar een klein percentage klanten dat doet wordt dat ruimschoots goedgemaakt door de rest van de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Laatst online: 15-09 20:30
Het overzicht van 'groenste' leveranciers is geupdate, voor wie het relevant vindt: https://wisenederland.nl/...jn-de-grootste-vervuilers

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Wij hebben bij Oxxio ons maandbedrag hoog ingezet, waardoor we aan het eind van het jaar een aardig bedrag (€500) terug krijgen. Ons contract loopt begin januari op 05/01 af.

Nu lees ik her en der (ook gehoord) dat Oxxio hartstikke duur is, en dat ik eens moet gaan kijken naar overstappen.

Huidig contract:
Stroom normaal €0,20290 per KWH
Stroom dal €0,18985 per KWH
Vaste leveringskosten €71,87

Gas normaal €0,64458 per m3

Die vaste leveringskosten staan bij zowel stroom als gas, ik weet niet of ik dus 143 euro betaal of die 71,87.

Een nieuwe energiecheck bij Tweakers/energieleverancier.nl/etc komt Nuon behoorlijk hoog uit.
Nu is mijn vraag: wanneer overstappen, pas na 05/01 of kan ik dat nu al aangeven.
En krijg ik dan dat 'gespaarde' geld terug (gaan we na dit jaar ook mee stoppen overigens).

Tevens is Essent eens aan de deur geweest, die kwamen met prijzen van 7 cent per KWH en iets van 40 cent per m3 gas, maar dit is nergens terug te vinden.

Ik vind dit wereldje heel onvertrouwelijk aanvoelen, kan iemand me helpen? (PM mag ook).

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Family Guy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:50:
Wij hebben bij Oxxio ons maandbedrag hoog ingezet, waardoor we aan het eind van het jaar een aardig bedrag (€500) terug krijgen. Ons contract loopt begin januari op 05/01 af.

Nu lees ik her en der (ook gehoord) dat Oxxio hartstikke duur is, en dat ik eens moet gaan kijken naar overstappen.

Huidig contract:

Die vaste leveringskosten staan bij zowel stroom als gas, ik weet niet of ik dus 143 euro betaal of die 71,87.

Een nieuwe energiecheck bij Tweakers/energieleverancier.nl/etc komt Nuon behoorlijk hoog uit.
Nu is mijn vraag: wanneer overstappen, pas na 05/01 of kan ik dat nu al aangeven.
En krijg ik dan dat 'gespaarde' geld terug (gaan we na dit jaar ook mee stoppen overigens).

Tevens is Essent eens aan de deur geweest, die kwamen met prijzen van 7 cent per KWH en iets van 40 cent per m3 gas, maar dit is nergens terug te vinden.

Ik vind dit wereldje heel onvertrouwelijk aanvoelen, kan iemand me helpen? (PM mag ook).
Oxxio is inderdaad nogal duur en enkel de moeite waard met de bonus (maar die krijg je enkel het eerste jaar, dus dat werkt niet in jouw geval + hij is nu weer verlaagd). De leveringskosten betaal je inderdaad per product, oftewel 143 euro.

Je kunt over het algemeen overstappen in de laatste drie maanden van je contractperiode. De nieuwe aanbieder zal het nieuwe contract dan automatisch in laten gaan vanaf het einde van je huidige contract. Hiervoor hoef je zelf dus verder niets te regelen. :)

0.07/kWh en 0.40/m3 is niet mogelijk. Ze zullen wel sneaky over bedragen zonder btw enzo hebben gepraat, want dat gaat nergens over.

Wat betreft Nuon, dat is samen met vandebron nu waarschijnlijk wel de beste deal idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wij hebben bij Oxxio ons maandbedrag hoog ingezet, waardoor we aan het eind van het jaar een aardig bedrag (€500) terug krijgen.
Waarom? :? Waarom zou je elke maand te veel voorschot betalen, dat geld ben je gedurende die periode kwijt (en als het bedrijf failliet gaat, zie het dan nog maar eens terug te krijgen).
Ons contract loopt begin januari op 05/01 af.

Huidig contract:

Dat waren ook zo ongeveer mijn tarieven (0,20228 hoog, 0,18952 laag en 0,64585 gas) en per 29-12 zou dat naar 0,24317, 0,22233 en 0,77122 gaan.
Heb je al een mail van Oxxio gehad over je nieuwe tarieven? Heb je tarieven die voor 1 jaar vast staan of staan ze langer vast? Ik heb een maand geleden die mail al gehad, dus voor jou zou het ook tijd zijn. Ik vermoed dus dat je tarieven vast blijven staan.
Anders eens inloggen met je account op oxxio.nl.
Je betaalt beide.

Oxxio was (3 jaar geleden) erg goedkoop. In die 3 jaar is er bij mij elk jaar steeds een cent bij gekomen (ik had dus in het begin 18 en 16 cent voor stroom) en nu opeens die gigantische verhoging. Daarom ook het verhaal dat Oxxio duur is.

Ik ben naar Greenchoice gegaan, de tarieven voor gas en stroom zijn iets hoger, maar het vastrecht is lager waardoor het in totaal voor mij goedkoper is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Huidig contract:

Leuk die prijzen van Essent. Tel je daar nog wel even de energiebelasting bij op? Dan kom je voor diezelfde m3 gas in 2018 dus op 74,7 cent. Overigens wel lager dan het verlengingsaanbod wat ik van ze kreeg, waarin ze even bijna 79 ct/m3 willen hebben....

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RvL schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:25:
[...]

Leuk die prijzen van Essent. Tel je daar nog wel even de energiebelasting bij op? Dan kom je voor diezelfde m3 gas in 2018 dus op 74,7 cent. Overigens wel lager dan het verlengingsaanbod wat ik van ze kreeg, waarin ze even bijna 79 ct/m3 willen hebben....
Daarom doe ik dat soort dingen dus NOOIT aan de deur of via de telefoon. Het is nooit duidelijk, zelfs niet na 10x doorvragen, welke dingen er nu werkelijk bijgerekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-09 09:16

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Maasluip schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:20:
[...]

Waarom? :? Waarom zou je elke maand te veel voorschot betalen, dat geld ben je gedurende die periode kwijt (en als het bedrijf failliet gaat, zie het dan nog maar eens terug te krijgen).

[...]
Tot dat besef ben ik ook al gekomen. Gaan we vanaf nu ook anders doen!
Verder: Dat geld, krijg ik dat hoe dan ook terug, ook als ik opzeg? En als ik nu al opzeg, hoe zit 't dan met de zogenaamde korting die ik aan 't begin gekregen heb?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Family Guy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:56:
[...]

Verder: Dat geld, krijg ik dat hoe dan ook terug, ook als ik opzeg? En als ik nu al opzeg, hoe zit 't dan met de zogenaamde korting die ik aan 't begin gekregen heb?
Voorschotten worden verrekend, dat is normaal nergens een probleem. De korting wordt vaak pas aan het einde verrekend en dus ook alleen als je aan de voorwaarden hebt voldaan. Ik weet niet wat die voorwaarden waren, maar meestal is dat minimaal 1 jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Family Guy schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:56:
[...]

Hoe het zit met die korting kun je waarschijnlijk terugvinden in de voorwaarden van je contract. Grote kans die je die (deels) terug moet betalen.

Het teveel betaalde voorschot krijg je uiteraard wel terug. Op de eindafrekening worden de totale kosten van het voorschot afgetrokken. Als je teveel voorschot hebt betaald krijg je terug, als er een tekort ontstaat moet je bijbetalen.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Maasluip schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:58:
[...]

Voorschotten worden verrekend, dat is normaal nergens een probleem. De korting wordt vaak pas aan het einde verrekend en dus ook alleen als je aan de voorwaarden hebt voldaan. Ik weet niet wat die voorwaarden waren, maar meestal is dat minimaal 1 jaar contract.
Een voorwaarde kan ook zijn: dat je geen automatische incasso hebt gemist. Dat wil zeggen geen aanmaning bijvoorbeeld. Toch best lullig als je toevallig weinig op je (huis)rekening had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Hoe zit het met de Opslag duurzame energie kWh € 0,01597 van vandebron, moet ik die over de tarief+energiebelasting nog heen rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

torretje2012 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:03:
Hoe zit het met de Opslag duurzame energie kWh € 0,01597 van vandebron, moet ik die over de tarief+energiebelasting nog heen rekenen?
Die is wettelijk verplicht en niet alleen van vandebron en die is inderdaad extra bovenop de andere posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ja, maar alle energiemaatschappijen rekenen dat door. Is vanuit de overheid.

De prijs per kWh is daardoor opgebouwd uit
- prijs per kWh energiemaatschappij
- energiebelasting
- Toeslag opslag duurzame energie

weer te laat :P

[ Voor 7% gewijzigd door RvL op 21-11-2018 10:07 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Top, dan scheeld vandebron met mn huidige oxxio alsnog ongeveer 100eu met de 200eu bonus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

i7x schreef op woensdag 21 november 2018 @ 07:52:
[...]Ik doe dat al jaren, nooit problemen mee. Zolang maar een klein percentage klanten dat doet wordt dat ruimschoots goedgemaakt door de rest van de klanten.
Dus de anderen subsidiëren jou.... |:( En dat geeft een goed gevoel? :F
Als ik bij die energie maatschappij zou zitten, zou ik dat zelf als niet ethisch/prettig ervaren. :(
Gelukkig ben ik niet verantwoordelijk voor het ethisch gevoel van een ander.... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 21-11-2018 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Nadat Eneco me een oninteressant verlengaanbod heeft gedaan, heeft Nuon me gebeld. Ik was daar vorig jaar klant. Gevraagd of het per mail kon worden verstuurd. Binnen 1 minuut ontvangen, maar ook niet voordelig vergeleken met gaslicht.com.

Nu weer door ze gebeld, waarbij ik aangaf dat ik er niet op inging vanwege de betere prijs via de vergelijkingssite. Direct een nieuw aanbod gehad: tot mijn verbazing was dit € 60,- voordeliger dan de beste prijs op gaslicht.com (dat was ook Nuon, exact dezelfde verbruiks- en opwekcijfers ingevuld). Blijkbaar is er naast de vergelijkingssite nog ruimte voor betere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Die strategie werk vaker.
Vooral interessant als je contact hebt met bedrijven die lage transportkosten rekenen, dus dan word je daardoor niet overvallen.
Onderhandelen vooral over de laagste gas prijs en zeg dat je al 63 cent hebt en wellicht krijg je nog een aanbod van 60 cent.

Ik zit zelf met vaste korting bij Greenchoice, switchen voor 2 euro per maand doe ik niet (minder dan 11000 m3 gas al een paar jaar). Icm zonnepanelen kom ik dit jaar op ca 80 euro gas/stroom (voor dat deel dat de zonnepanelen niet leveren kunnen. Tussen 1100-1400 kWh)
Heb gisteravond Nuon XL ernaast gezet.... scheelt 2 euro... je krijgt 250-320 euro cashback... lijkt leuk maar nog steeds zijn de prijzen nog zo hoog dat ik maar 2 euro max win. En dan klinkt 250-320 euro zo aantrekkelijk.... maar kijk verder dan je neus lang is.

Oxxio zou een paar euro extra goedkoper zijn, maar er te weinig nog en ik vind Greenchoice zo goed, daar moet wel iets heel goeds in de combi geld/en hun bedrijfsvoering bij komen, anders liever niet.
De grote klapper met de zonnepanelen heb ik toch al gemaakt, nu nog een stuk beter isoleren... dan komt off the grid in zicht en dat is veel interessanter... ben je al die vaste gas lasten ook nog kwijt.

De de ontwikkeling tav warmte opslag is booming... dus blijven volgen....

[ Voor 40% gewijzigd door route99 op 21-11-2018 22:06 ]

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

route99 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 18:16:
[...]
Dus de anderen subsidiëren jou.... |:( En dat geeft een goed gevoel? :F
Als ik bij die energie maatschappij zou zitten, zou ik dat zelf als niet ethisch/prettig ervaren. :(
Gelukkig ben ik niet verantwoordelijk voor het ethisch gevoel van een ander.... _/-\o_
Sorry hoor maar da's toch hun eigen keuze? Het staat iedereen vrij over te stappen, dat doe ik met al mijn gas/elektra, mijn telefoon, internet, zorgverzekering, andere verzekeringen... En ik moet mij schuldig voelen omdat anderen kiezen dat niet te doen of slechte deals accepteren van mannetjes die langs de deur komen? Rare redenatie als je het mij vraagt, al helemaal in een topic dat er juist is voor mensen die wel graag overstappen. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.

[ Voor 6% gewijzigd door i7x op 22-11-2018 07:41 ]

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:37
Ik overweeg ook voor het eerst over te stappen maar ik ga binnenkort zonnepanelen laten plaatsen en grondig isoleren. Is het verstandig het nog een jaar aan te zien met de huidige leverancier en zo te zien wat de panelen de isolatie opleveren / besparen, of zijn er leveranciers die in alle gevallen (laag verbruik, compensatie zonnepanelen) altijd gunstig zijn?
Ik ben al een paar avonden aan het vergelijken maar zie vreemde verschillen als ik b.v. mijn geschatte zonnepanelen opbrengst opgeef. Voor mij lijkt bijvoorbeeld Nuon gunstig maar niet met zonnepanelen.
Gemiddelde verbruik: 3100, 900 gas. Zonnepanelen 6 of 10 op het zuiden zonder schaduw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:34
PeterPan schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:15:
Ik overweeg ook voor het eerst over te stappen maar ik ga binnenkort zonnepanelen laten plaatsen en grondig isoleren. Is het verstandig het nog een jaar aan te zien met de huidige leverancier en zo te zien wat de panelen de isolatie opleveren / besparen, of zijn er leveranciers die in alle gevallen (laag verbruik, compensatie zonnepanelen) altijd gunstig zijn?
Ik ben al een paar avonden aan het vergelijken maar zie vreemde verschillen als ik b.v. mijn geschatte zonnepanelen opbrengst opgeef. Voor mij lijkt bijvoorbeeld Nuon gunstig maar niet met zonnepanelen.
Gemiddelde verbruik: 3100, 900 gas. Zonnepanelen 6 of 10 op het zuiden zonder schaduw.
Overstappen loont altijd. Jij krijgt alleen dubbel voordeel, 1: overstap beloning en 2: minder verbruik.

Achteraf weet je pas wat wellicht de voordeligste keuze geweest zou zijn van nieuwe leverancier (korting irt gas/stroom prijs), maar zolang je maar overstapt is dat verschil wisselgeld.
Joepla schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:32:
Nadat Eneco me een oninteressant verlengaanbod heeft gedaan, heeft Nuon me gebeld. Ik was daar vorig jaar klant. Gevraagd of het per mail kon worden verstuurd. Binnen 1 minuut ontvangen, maar ook niet voordelig vergeleken met gaslicht.com.

Nu weer door ze gebeld, waarbij ik aangaf dat ik er niet op inging vanwege de betere prijs via de vergelijkingssite. Direct een nieuw aanbod gehad: tot mijn verbazing was dit € 60,- voordeliger dan de beste prijs op gaslicht.com (dat was ook Nuon, exact dezelfde verbruiks- en opwekcijfers ingevuld). Blijkbaar is er naast de vergelijkingssite nog ruimte voor betere prijzen.
NUON is volgens mij wel heel bijzonder met acties etc, zie deze pagina:
https://www.nuon.nl/servi...waarden/actievoorwaarden/

De tarieven zijn vaak gelijk (je hebt acties van €200, €250, €300 korting), je moet alleen de landingspage zien te vinden van die acties :)

[ Voor 32% gewijzigd door DutX op 22-11-2018 09:23 ]

• Joepla

Joepla

route99 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:59:
Ik zit zelf met vaste korting bij Greenchoice, switchen voor 2 euro per maand doe ik niet (minder dan 11000 m3 gas al een paar jaar).

11000m3 neem ik aan? ;)

Oxxio zou een paar euro extra goedkoper zijn, maar er te weinig nog en ik vind Greenchoice zo goed, daar moet wel iets heel goeds in de combi geld/en hun bedrijfsvoering bij komen, anders liever niet.
Ik snap je keuze voor GC, ben daar vele jaren klant geweest, in de tijd dat de andere energieboeren niet zo lekker omgingen met teruglevering. Ook hun groene gas vind ik goed.
Def1ant schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:19:
[...]
NUON is volgens mij wel heel bijzonder met acties etc, zie deze pagina:
https://www.nuon.nl/servi...waarden/actievoorwaarden/

De tarieven zijn vaak gelijk (je hebt acties van €200, €250, €300 korting), je moet alleen de landingspage zien te vinden van die acties :)
Da's inderdaad een hele grappige pagina. Lijkt erop dat Nuon een aardige hoeveelheid volk allerlei acties laat bedenken...

• route99

route99

Joepla schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:31:
[...]Ik snap je keuze voor GC, ben daar vele jaren klant geweest, in de tijd dat de andere energieboeren niet zo lekker omgingen met teruglevering. Ook hun groene gas vind ik goed.
Mijn verbruik is niet zo groot, eigenlijk is GC meer een principiële keuze. (900-1200m3 gas afh v/h jaar, en ca 1400 kWh nog)
Ben nu met een langere termijn visie bezig, dus niet zo met het meer korte termijn korting pakken.
Daar kennis opbouw op.
De 1e klap heb ik bijna binnen, 80 euro minder stroomkosten per maand, nog ff en de zonnepanelen zijn terg verdiend, bijna 4 van de 6 jaar er al opzitten. Daarna permanent 80 euro korting per maand, alleen daar op.
Dat gaat geen Nuon je geven.... :(

De volgende stap ben ik in voorbereiding. Binnenkort een oriëntatiebezoek met warmte camera met daarbij een expert en in de buurt met een groep eigenaren van vergelijkbare huizen om van elkaar te leren en vervolgens dat verder uit te werken.
Korte termijn doel: de relatief grotere maar goed aan te passen "hot spots" aanpakken, vervolgens het dak (van binnen uit) en de wat duurdere ramen HR++ of hoger zijn nu nog vrij duur, kijk ik nog aan.
Waarschijnlijk ga ik naar ca 600 m3 per jaar of zelfs minder.
Dan kun je in de iets verdere toekomst met een vrij kleine warmte pomp wat doen.
En seizoen warmte opslag is booming en zo wordt zeer betaalbaar.

Dus het laatste stuk energie die 600 m3 gas via andere optie afdekken maakt het mogelijk om off the grid te gaan voor het gas.... kijk dan gaan de kosten met nog een keer 50-60 euro per maand naar beneden en als je zelf veel doet hoeven de kosten niet hoog te zijn.

Tja waarom zou ik me dan druk maken om die korting, het grotere geheel van het duurzaam bezig zijn vind ik veel interessant zowel voor het milieu als voor mijn portemonnee. de terug verdien tijden beginnen nu echt reële proporties aan te nemen, 6 j voor zonnepanelen... 4 jaar zit er al bijna op, nu de volgende stappen voor meer duurzaamheid hand in hand met lagere kosten.
@i7x heb je dit wel eens overwogen... dat geeft mij meer energie dan die tijdelijke cashbacks.. die zorgen er niet voor dat het verbruik minder wordt. Ik heb die stap al gemaakt en met mij al veel meer energie en kosten bewuste mensen... wie volgt?
[...]Da's inderdaad een hele grappige pagina. Lijkt erop dat Nuon een aardige hoeveelheid volk allerlei acties laat bedenken...
De kunst om het mistig te houden..... tja wel erg veel moeite om vervolgens mij maar een reëel voordeel te bieden van 2 euro per maand... .
Mijn energie gaat niet hier naar uit maar naar het langere termijn verhaal.
Verdiep je er in ieder geval in, er zijn ook gratis energie loketten voor info in steden, provincies, etc... de info is meestal gratis, ze helpen je op weg. ik heb boven laten zien wat het mij nu al oplevert.
Tuurlijk als je in een huurwoning zit heb je meer beperkingen, maar mss zijn er toch slimme oplossingen mogelijk. Je kunt ze iig onderzoeken of het echt wat oplevert tegen acceptabele kosten.

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

route99 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:03:
[...]

Tja waarom zou ik me dan druk maken om die korting, het grotere geheel van het duurzaam bezig zijn vind ik veel interessant zowel voor het milieu als voor mijn portemonnee. de terug verdien tijden beginnen nu echt reële proporties aan te nemen, 6 j voor zonnepanelen... 4 jaar zit er al bijna op, nu de volgende stappen voor meer duurzaamheid hand in hand met lagere kosten.
@i7x heb je dit wel eens overwogen... dat geeft mij meer energie dan die tijdelijke cashbacks.. die zorgen er niet voor dat het verbruik minder wordt. Ik heb die stap al gemaakt en met mij al veel meer energie en kosten bewuste mensen... wie volgt?

[...]
Zeker, eerder vandaag nog actief geweest in het pv topic. Ik zal je zeker achterna gaan wat dat betreft. Het liefste word ik helemaal onafhankelijk.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
torretje2012 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 06:33:
Zit nu 3jaar bij oxxio, nu weer een verhoging van een 15-20%.... Moet vast goedkoper kunnen. Ik heb GEEN gas aansluiting en betaal m'n rekeningen handmatig. Zijn er currently ook leveranciers die op stroom-only bonussen geven? Verbruik ongeveer 2100 normaal / 2100 dal

Huidig:

[...]

Vandebron:

[...]

Van de bonus lever ik al €84 in vanwege de hogere kwh prijs, 21 hogere netbeheerkosten. Dan leverd overstappen me €95 op? Of zie ik hier nog wat over het hoofd?
Ik heb ook alleen elektra, op welke site (linkje) ontvang jij 200 euro bonus bij Vandebron ? de hoogste die ik kan vinden is 155 euro bij Vandebron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
TvanW schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:14:
[...]

Ik heb ook alleen elektra, op welke site (linkje) ontvang jij 200 euro bonus bij Vandebron ? de hoogste die ik kan vinden is 155 euro bij Vandebron.
cashbackxxl, 200 bij jaarcontract en 300 bij 3jarig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Inmiddels heeft Nuon mij het nieuwe contract gestuurd. Vreemd genoeg is dat qua verbruik gebaseerd op het vorige (week geleden) aanbod dat ze me deden en dat ik afgeslagen heb... Dat verbruik is ver van de werkelijkheid, zo was er vrijwel geen teruglevering meegenomen. Tarieven lijken wel gelijk.
Maandelijkse voorschot was ca. € 120,- (aan de hoge kant, als je kijkt naar het jaarbedrag), is nu € 180,-... Tuurlijk kun je dat aanpassen, maar waarom zo'n verschil tussen aanbod en contract?

Als je dan het meest recente aanbod erbij wilt halen (emaillink), dan krijg je de medling "Dit aanbod is al afgehandeld". Voortaan maar een screenshot maken dus.

Komt me wel een beetje vaag over. Bijna alsof dit bewust zo opgezet is...

[ Voor 24% gewijzigd door Joepla op 24-11-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Joepla schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:51:
Inmiddels heeft Nuon mij het nieuwe contract gestuurd. Vreemd genoeg is dat qua verbruik gebaseerd op het vorige (week geleden) aanbod dat ze me deden en dat ik afgeslagen heb... Dat verbruik is ver van de werkelijkheid, zo was er vrijwel geen teruglevering meegenomen. Tarieven lijken wel gelijk.
Maandelijkse voorschot was ca. € 120,- (aan de hoge kant, als je kijkt naar het jaarbedrag), is nu € 180,-... Tuurlijk kun je dat aanpassen, maar waarom zo'n verschil tussen aanbod en contract?

Als je dan het meest recente aanbod erbij wilt halen (emaillink), dan krijg je de medling "Dit aanbod is al afgehandeld". Voortaan maar een screenshot maken dus.

Komt me wel een beetje vaag over. Bijna alsof dit bewust zo opgezet is...
Je eigen input wordt nooit (ik he het iig nog nooit meegemaakt) meegenomen, maatschappijen kijken altijd naar historisch gebruik. Als je het wilt veranderen moet je het gewoon even aanpassen op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@i7x Voorschot aanpassen: ok, dat gaat lukken. Maar het aanbod -vooral de welkomstbonus- wordt bepaald door de verbruikscijfers die je invult. In mijn geval lijkt het nu alsof ik bewust duizenden kWh teveel heb opgegeven. Misschien gaat het goed, maar ik wil gewoon geen gedoe in januari 2020 omdat de getalletjes totaal niet kloppen. Gaat niet om een wereldbedrag, meer om het principe.
Zal er wel een mail achteraan doen, is het achteraf makkelijker te verklaren.

Zit nu nog bij Eneco die een clausule voor dit soort zaken heeft opgenomen in het contract. Ook hier inderdaad afwijkingen in opgave en contract, maar niet zo extreem als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:31
i7x schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:18:
[...]

Je eigen input wordt nooit (ik he het iig nog nooit meegemaakt) meegenomen, maatschappijen kijken altijd naar historisch gebruik. Als je het wilt veranderen moet je het gewoon even aanpassen op de website.
Zeg nooit nooit! Ik zit sinds kort bij PowerPeers en die vertrouwen blind op de cijfers die ik bij de overstap heb ingevuld. Ik hoop daarom nu wel dat de schatting een beetje uit gaat komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Zo, Nuon met een 'rot op' aanbieding voor verlenging incl. 10% korting. Ze leren het nooit. Zo ga je wel switchen. Zelfs excl. welkomstpremie is een nieuw contract goedkoper.

Opvallend ook na vergelijk op gaslicht.com en pricewise is dat ik van ~2300 naar ~2900 ga als ik met hetzelfde verbruik reken bij eender leverancier. En dat in een jaar tijd. WTF happened?! Wacht het nieuwe jaar wel af nu de olieprijzen weer wat dalen om een contract te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:57
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:04:
Zo, Nuon met een 'rot op' aanbieding voor verlenging incl. 10% korting. Ze leren het nooit. Zo ga je wel switchen. Zelfs excl. welkomstpremie is een nieuw contract goedkoper.

Opvallend ook na vergelijk op gaslicht.com en pricewise is dat ik van ~2300 naar ~2900 ga als ik met hetzelfde verbruik reken bij eender leverancier. En dat in een jaar tijd. WTF happened?! Wacht het nieuwe jaar wel af nu de olieprijzen weer wat dalen om een contract te sluiten.
Voornamelijk de belastingen zijn anders ;) maar dat geldt voor iedere leverancier.
Daarnaast zijn de gasprijzen wat omhoog gegaan.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Elektra van 19.9021 (18.80 in 2017) naar 23.0070 (+15,6%)
Gas van 63.8045 (61.35 in 2017) naar 75.2995 (+18,0%)

Ze zijn niet helemaal lekker daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
Tipje voor iedereen die energiecontracten aan het vergelijken is.

Kijk NIET naar belastingen. ALLEEN naar:
- kale tarieven * verwacht verbruik
- minus welkomst premie.

En vergelijk contracten door verschillende verbruiken in te voeren op vergelijkingssites. Gebruik handig excel om tot de goedkoopste te komen. Je uiteindelijke jaarrekening kan zo 15% goedkoper uitvallen. Succes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Gecko123 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:38:
Tipje voor iedereen die energiecontracten aan het vergelijken is.

Kijk NIET naar belastingen. ALLEEN naar:
- kale tarieven * verwacht verbruik
- minus welkomst premie.

En vergelijk contracten door verschillende verbruiken in te voeren op vergelijkingssites. Gebruik handig excel om tot de goedkoopste te komen. Je uiteindelijke jaarrekening kan zo 15% goedkoper uitvallen. Succes.
Je vergeet het vastrecht van de leveranier (niet te verwarren met netbeheerder). Dat ligt tussen de 25 en 100 per jaar per energiesoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

En waarom niet de welkomstpremie meenemen? Als je je aan het contract houd krijg je die immers gewoon terug.

Natuurlijk blijven tarieven dan nog steeds belangrijk. Zelf heb ik als ‘standaard’ verbruik ruim m’n verwachte jaarverbruik genomen. Daarnaast gerekend met 10% meer en minder. Dat bij alle maatschappijen gedaan en daar vervolgens de goedkoopste onder de streep van genomen.

Nog even gecontroleerd of de welkomstpremie bij lager verbruik hetzelfde blijft en dat was in mijn geval zo. Uiteindelijk gekozen voor EnergieDirect. Niet de hoogste bonus, niet de laagste tarieven, wel het goedkoopst onder de streep.

Nu de dekens nog...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:40

Onbekend

...

Zo heb ik ook ongeveer vergeleken, maar niet op de euro nauwkeurig. Je weet nooit hoe koud het van de winter wordt en hoeveel gas je extra zal verbruiken.
Mijn huidige aanbieder gaf mij een aanbieding voor een jaar extra voor een tarief (met korting) waar de andere energiemaatschappijen niet in de buurt kwamen, dus ben ik voor het eerst bij de zelfde aanbieder gebleven omdat die het goedkoopste was. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• RvL

RvL

Daarom heb ik gerekend met 3 scenario’s gebaseerde op m’n huidige verbruik.

Ik heb afgelopen jaar zo’n 1450m3 verbruikt en verwacht dit jaar rond hetzelfde uit te komen als ik mindergas.nl mag geloven. Dus gerekend met een verbruik van 1450, 1550 en 1650m3.

Elektriciteit idem, al zit ik daar al jaren rond de 3900kWh.

Door met dergelijke scenario’s te rekenen zie je direct wat de gevolgen zijn van meer of minder gebruiken.

In mijn geval kwam m’n huidige leverancier ook met een aanbod waar de rest niet bij in de buurt kwam, maar niet in hun voordeel. Of ik even bijna 78ct incl. belasting voor een m3 gas neer wilde leggen...

Overigens ook gekeken naar ervaringen van anderen met energiemaatschappijen. Vind ik ook wel interessant.

Nu de dekens nog...

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:25
Señor Sjon schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:04:

Nuon deed mij ook een aanbod met de bekende "bij Nuon blijven loont" Korting op de variabele leveringskosten van stroom tot max 25%. Handig als je een overschot aan stroom hebt dmv zonnepanelen, en derhalve "niets gebruikt". Compleet zinloos.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:00
Sowieso wordt je vaak gelokt met allerlei kortingen op stroom, als je er dan dieper induikt zit die korting dan alleen op de kale stroomprijs zonder alle heffingen, belasting, netwerkkosten etc. Blijft netto uiteindelijk maar weinig over van die korting.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb sinds dit jaar zonnepanelen, en zit sinds kort bij PowerPeers. Die geven namelijk 11 cent op je teruglevering ipv 7/9 zoals de grote concurrenten en een welkomst premie tot 240,- dus dat alleen al kan best wel lonen. Ik stap ook elk jaar over, als je info wilt stuur maar berichtje. Heb een handige rekentool kun je meteen zien wat het scheelt.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• pep_82
Het is inderdaad jammer dat een energievergelijker niet dieper induikt in de mogelijkheden om vastrecht van de netbeheerder, deze is toch voor elke leverancier constant, in of uit te schakelen.
Evenwel is het natuurlijk interessant om de vaste leveringskosten per product van een energieleverancier naast elkaar te leggen, je krijgt nu al snel een sigaar uit eigen doos, wanneer je gelokt wordt met een enorme welkomstbonus, maar deze meteen weer geleegd wordt in het potje vaste leveringskosten.
Verder heb je natuurlijk vaste kosten (BTW, opslag duurzame energie) per kWh of m3, die je natuurlijk ook aan en uit zou moeten zetten, de BTW is dan weer gekoppeld aan de kale stroomprijs, maar ok dat is uiteindelijk ook een simpele rekensom.
Ik zou niet de eerste zijn die dit bedenkt, maar voor een echt goede vergelijker zou een uitgebreide (advanced options) een mooie mogelijkheid zijn. Aan de andere kant het zal de meeste mensen geen biet schelen en gaat het om de eindprijs.

• Gecko123
RvL schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:54:
En waarom niet de welkomstpremie meenemen? Als je je aan het contract houd krijg je die immers gewoon terug.

Natuurlijk blijven tarieven dan nog steeds belangrijk. Zelf heb ik als ‘standaard’ verbruik ruim m’n verwachte jaarverbruik genomen. Daarnaast gerekend met 10% meer en minder. Dat bij alle maatschappijen gedaan en daar vervolgens de goedkoopste onder de streep van genomen.

Nog even gecontroleerd of de welkomstpremie bij lager verbruik hetzelfde blijft en dat was in mijn geval zo. Uiteindelijk gekozen voor EnergieDirect. Niet de hoogste bonus, niet de laagste tarieven, wel het goedkoopst onder de streep.
Ik bedoel ook wel meenemen in de vergelijking. Minus omdat het de energierekening verlaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
pep_82 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:23:
Het is inderdaad jammer dat een energievergelijker niet dieper induikt in de mogelijkheden om vastrecht van de netbeheerder, deze is toch voor elke leverancier constant, in of uit te schakelen.
Evenwel is het natuurlijk interessant om de vaste leveringskosten per product van een energieleverancier naast elkaar te leggen, je krijgt nu al snel een sigaar uit eigen doos, wanneer je gelokt wordt met een enorme welkomstbonus, maar deze meteen weer geleegd wordt in het potje vaste leveringskosten.
Verder heb je natuurlijk vaste kosten (BTW, opslag duurzame energie) per kWh of m3, die je natuurlijk ook aan en uit zou moeten zetten, de BTW is dan weer gekoppeld aan de kale stroomprijs, maar ok dat is uiteindelijk ook een simpele rekensom.
Ik zou niet de eerste zijn die dit bedenkt, maar voor een echt goede vergelijker zou een uitgebreide (advanced options) een mooie mogelijkheid zijn. Aan de andere kant het zal de meeste mensen geen biet schelen en gaat het om de eindprijs.
Ik begrijp eerlijk gezegd het nut niet van aan en uitzetten van bepaalde tarieven.

Die energieverlijkingssites misleiden omdat zij ervoor zorgen dat je dure contracten te zien krijgt. Als je weinig afneemt betaal je per saldo meer per kWh of kuub dan een grootverbruiker. Dit kan omdat je je verbruik invult. Je wordt hierdoor dus in een categorie gezet. Het is nog maar de vraag hoe werkelijk onafhankelijk zij te werk gaan.

Als je brandstof tankt betaal je een literprijs en hangt de prijs per liter niet af hoeveel je tankt.

Een prijsvergelijker maakt het makkelijker maar je bent dus ook sneller overtuigd het goedkoopste contract te hebben. Dat is dus niet het geval. Als je 1 kWh afneemt betaal je 1 kWh. Ookal schat je vooraf 1500 kwh in. Een leverancier kan je niet verplichten om het opgegeven verbruik daadwerkelijk af te nemen. Ook heb ik nog geen voorwaarden gezien die een verrekening met de welkomstpremie inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
Gecko123 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:18:
[...]
Ook heb ik nog geen voorwaarden gezien die een verrekening met de welkomstpremie inhouden.
Naar mijn weten doet alleen Eneco dat, of eigenlijk eigenen zij zichzelf de mogelijkheid toe om de welkomstpremie aan te passen.
Artikel 11 uit de actievoorwaarden dit document:
De hoogte van de eenmalige korting is afhankelijk van het door u ingeschatte verbruik van stroom en gas bij uw aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van uw zelf ingeschatte verbruik dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de eenmalige korting op uw jaarnota.
Als je brandstof tankt betaal je een literprijs en hangt de prijs per liter niet af hoeveel je tankt.
Met het in en uitschakelen van tarieven kan je bepalen wat de kale prijs is.
Zie het het maar dat bij een tankbeurt je een abonnement hebt bij pomp A is dat € 2,50 en bij pomp B €10 (het vaste leverancierstarief), bij een gelijk aantal kilometers zou je maandelijks evenveel moet tanken, de kWh prijs. Alleen bij de ene pomp betaal je meer abonnementskosten. Bij pomp A is dat 30 euro per jaar bij pomp B 120 euro, nu krijg je bij pomp B een tankbonus (welkomstbonus), als je het hele jaar tankt van 75 euro. Ons brein denkt 75 euro korting echter betaal je jaarlijks nog steeds 45 Euro. Dat is dan nog steeds 15€ meer dan pomp A. Dit zijn natuurlijk fictieve bedragen, in de energie wereld kan dit 3 à 4 keer meer zijn (aanname).

[ Voor 32% gewijzigd door pep_82 op 30-11-2018 09:27 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4