Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.157.222 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ardana schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:16:
Als ik inlog bij CashbackXL en daarna naar Vandebron ga, dan zie ik geen € 310 welkomstkorting... hoe heb je dat gedaan dan?
Ah verrek. Daar heb ik geen rekening mee gehouden. |:( Bij Oxxio is de aanbieding en Cashback op hun eigen website hetzelfde als bij de vergelijkwebsites, maar bij Vandebron is dat dus blijkbaar niet. Daarmee vervalt dus de Cashback via CashbackXL, bij Nuon zal waarschijnlijk hetzelfde gelden.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 06-09-2018 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

rens-br schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:35:
[...]
Ah verrek. Daar heb ik geen rekening mee gehouden. |:( Bij Oxxio is de aanbieding en Cashback op hun eigen website hetzelfde als bij de vergelijkwebsites, maar bij Vandebron is dat dus blijkbaar niet. Daarmee vervalt dus de Cashback via CashbackXL, bij Nuon zal waarschijnlijk hetzelfde gelden.
Klopt, ook bij Nuon krijg je geen € 200 als je via CashbackXL gaat :) Maar evengoed, met € 200 korting, en de tarieven die Nuon rekent, zijn ze tot een verbruik van 1.000 kwh en 800 m3 gas alsnog goedkoper dan Vandebron, dus die wordt het :)

En ik probeer nu dus over te stappen, krijg ik dit:
We are currently experiencing some downtime due to maintenance. Our apologies for any inconvenience. We'll be back soon.
Maar ik heb wel 2x 'tzelfde contract in m'n mail gekregen... Ja, ze hebben problemen... begint weer goed :P

[ Voor 6% gewijzigd door Ardana op 06-09-2018 11:58 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• rens-br

rens-br

Ardana schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:56:
Maar ik heb wel 2x 'tzelfde contract in m'n mail gekregen... Ja, ze hebben problemen... begint weer goed :P
Haha, heb jij weer. maar zal wel goedkomen toch?

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

rens-br schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:04:
[...]
Haha, heb jij weer. maar zal wel goedkomen toch?
Neem aan dat ik niet de eerste ben die zoiets overkomt :)

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Hoe werkt het bij Powerpeers als niemand jou kiest als opwekker? Krijg je dan geen of minder vergoeding voor de teruggeleverde energie, of maakt dat niks uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

rens-br schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:36:
[...]

Dat zou dus geen probleem zijn, aangezien ze je maandbedrag baseren op het SJV en niet op wat jij invult in de vergelijker. Ik weet 100% zeker dat ze dit doen bij Oxxio en bij Vandebron, bij Nuon zou je dit even moeten controleren / navragen.
[...]
Nuon doet dat ook, evenals Eneco btw, waar ik het toevallig ook van weet. Zal best kunnen dat alle aanbieders het doen.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
Net verlengd bij energiedirect, weer een jaar met vastrecht 99cent. Uiteindelijk 1420e voor 3500kwh/1000m3 en dan moet er nog 75e bonus af =1345 dat is best scherp vergeleken bij gaslicht.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Ben nu overgestapt naar vandebron 145 welkomstkorting. Kwam het beste naar voren met groene energie.
Wat ik wel jammer vind is dat het termijn bedrag geen rekening houdt met je teruglevering enkel je afname.

Referrals zijn niet de bedoeling.

[ Voor 34% gewijzigd door Señor Sjon op 07-09-2018 11:02 ]

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:04
Bl4ckviper schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:35:
Ben nu overgestapt naar vandebron 145 welkomstkorting. Kwam het beste naar voren met groene energie.
Wat ik wel jammer vind is dat het termijn bedrag geen rekening houdt met je teruglevering enkel je afname.

[mbr]Referrals zijn niet de bedoeling.[/]
Dat doet geen enkele leverancier, gewoon simpel je werkelijke verbruik opgeven na salderen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

reneeke1970 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 11:59:
[...]

Dat doet geen enkele leverancier, gewoon simpel je werkelijke verbruik opgeven na salderen.
Zal ze wel een bericht sturen scheelt ook weer.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermessz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:33
DutchAddick schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:26:
Hoe werkt het bij Powerpeers als niemand jou kiest als opwekker? Krijg je dan geen of minder vergoeding voor de teruggeleverde energie, of maakt dat niks uit?
Dat maakt voor de terugleversubsidie niet uit. Voor elke kWh die een opwekker van jou "afneemt" krijg je ongeveer 4,8 kWh éxtra.

Ik kan nog wel een opwekker gebruiken, dus mocht je overstappen, PM maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-06 06:13
Ardana schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:16:
[...]

Als ik inlog bij CashbackXL en daarna naar Vandebron ga, dan zie ik geen € 310 welkomstkorting... hoe heb je dat gedaan dan?
Kan het zijn dat het 65 euro is en dan de rest bij van de bron zelf ?
https://www.cashbackxl.nl/webshops/vandebron

Alhoewel dat niet klopt volgens mij. Sterker nog; bij van de bron lijken de tarieven iets lager per kwh en m3 dan bij gaslicht/vandebron maar de welkomst premie bij gaslicht is 270 en via cashbackxl 65 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door kevertje1977 op 08-09-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 18:06
Tot op heden ben ik ieder jaar overgestapt. Dat ging altijd makkelijk:

1: kijk naar verschillende vergelijkingssites
2: vul mijn verbruik in: 700m3 en 2500kwh
3: begin bovenaan te lezen en kijk welke hoog staat (laagste totaalprijs), een 'fatsoenlijke aanbieder' is en welke de laagste welkom-bonus geeft.

Dit ging altijd zonder twijfel, tot dit jaar:

Powerpeers, Engie en eneco ontlopen elkaar niet veel, echter: Engie bied een 3jaars contract en geen cashback.

Het lijkt er dus op dat Engie een hele interessante keus is, maar dat zou betekenen dat ik er 3jaar aan vast zou zitten.
Tevens willen we volgend jaar zonnepanelen plaatsen (zonder overproductie). Vraag is wat daar de vergoedingen mee gaan doen.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-06 21:00
Hermessz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:05:
[...]

Dat maakt voor de terugleversubsidie niet uit. Voor elke kWh die een opwekker van jou "afneemt" krijg je ongeveer 4,8 kWh éxtra.

Ik kwam naar dit topic met dezelfde vraag als @DutchAddick en vond jouw antwoord. Allereerst: ik neem aan dat je 4,8 cent extra bedoelt? ;) Verder, jouw antwoord roept bij mij weer dezelfde vraag op: voor elke kWh die een opwekker "afneemt" krijg je bonus, maar wat als er geen andere opwekker is die jou kiest als peer? Krijg je dan geen bonus bovenop het 11 ct/kWh teruglevertarief?

(Ik vraag het nog maar ter extra verduidelijking omdat ik volgend jaar verwacht 200% van mijn eigen verbruik extra terug te leveren...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Al jaren klant bij Greenchoice. Eerst altijd het contract weigeren en dan krijg je een nieuw persoonlijk contract.
Ik kreeg vandaag 2 emails van Greenchoice. Eentje was het standaard nieuwe voorstel en eentje had deze tekst :

De tarieven in de energiemarkt zijn de afgelopen maanden flink gestegen. Dit leidt tot de ‘duurdere’ verlengaanbiedingen. Ik begrijp dat u dit vervelend vindt. In mijn volgende e-mail stuur ik u het meest voordelige verlengaanbod. Dit is een driejarig contract en graag geef ik u mee dat wij niet werken met opzegboetes. Het contract is dus maandelijks te wijzigen, maar mochten de energietarieven blijven stijgen, dan bent u daar de komende drie jaar tegen beschermd. Bent u geïnteresseerd in dit contract dan kunt u akkoord geven via de offerte.

----------

Dus ik kan een 3 jarig contract sluiten en een week later opzeggen ?

Het voorstel is als volgt :
Normaal tarief: 0.2340
Daltarief : 0.2163
Gas: 0,6806

Totaal zou voor 1425kWh electra en 734m3 gas komen op 913,75.

Ik vind het nog niet zo aantrekkelijk moet ik zeggen.

De losse tarieven van ENGIE zijn veel voordeliger (3 jaar)
Normaal: 21,36
Dal: 19,55
Gas: 64,43

Klinkt aantrekkelijk, zeker gezien de gasstijgingen de laatste tijd

[ Voor 7% gewijzigd door kevertje1977 op 10-09-2018 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ben ook aan het kijken om over te stappen. Ik vind het project/leverancier vrijopnaam zeer interessant maar het zegt mij totaal niets. Je krijgt geen bonus maar wel 1 zonnepaneel gratis (je kan meer kopen voor 99 euro per stuk) waarmee mee dus 250 kwh gratis per stuk krijgt in de zin, je betaalt de energiebelasting maar niet de stroom. Dat vind ik nogal een puntje want staat het panel hier op het dak, dan betaal ik volgens mij niet deze energiebelasting. Maar het klinkt wel interessant voor mij.
Ik verbruik 2000/2000 kWh per jaar, persoonlijk vind ik dat nogal fors maar mijn gas is 500 m2. Ik zit nu bij Essent en de tarieven zijn scherp zelfs na mijn verlenging maar ik twijfel of ik naar vrijopnaam ga. Het klinkt te mooi om over te stappen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:19
kevertje1977 schreef op maandag 10 september 2018 @ 05:27:
Al jaren klant bij Greenchoice. Eerst altijd het contract weigeren en dan krijg je een nieuw persoonlijk contract.
Ik kreeg vandaag 2 emails van Greenchoice. Eentje was het standaard nieuwe voorstel en eentje had deze tekst :

De tarieven in de energiemarkt zijn de afgelopen maanden flink gestegen. Dit leidt tot de ‘duurdere’ verlengaanbiedingen. Ik begrijp dat u dit vervelend vindt. In mijn volgende e-mail stuur ik u het meest voordelige verlengaanbod. Dit is een driejarig contract en graag geef ik u mee dat wij niet werken met opzegboetes. Het contract is dus maandelijks te wijzigen, maar mochten de energietarieven blijven stijgen, dan bent u daar de komende drie jaar tegen beschermd. Bent u geïnteresseerd in dit contract dan kunt u akkoord geven via de offerte.

----------

Het kunnen gemakkelijk kunnen opzeggen van het drie jarig 'contract' was ook de reden dat ik afgelopen februari mijn tarieven heb vastgezet:
Normaaltarief (per kWh) € 0,2173
Daltarief (per kWh) € 0,2040
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,1094
Netbeheerkosten (per dag) € 0,5937

Tarief (per m3) € 0,6275
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,1094
Netbeheerkosten (per dag) € 0,3325

Ik verwachtte een stijging vanwege het gas, al zijn de grootste stijgingen volgens mij gerelateerd aan belasting en niet teveel aan het bedrijf. Met de 3000 KwH en de 300 kuub gas valt het wel mee uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Hermessz schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:05:
[...]

Jouw ervaringen met Powerpeers zijn goed?
Eind oktober sleutel nieuwe huis, dus dan stap ik over.

[ Voor 70% gewijzigd door DutchAddick op 10-09-2018 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchAddick
Jerrythafast schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:03:
[...]
Verder, jouw antwoord roept bij mij weer dezelfde vraag op: voor elke kWh die een opwekker "afneemt" krijg je bonus, maar wat als er geen andere opwekker is die jou kiest als peer? Krijg je dan geen bonus bovenop het 11 ct/kWh teruglevertarief?
Zoals ik het lees is dus 11ct gegarandeerd en krijg je daar extra bovenop als iemand je als opwekker kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Door te bellen kun je het termijnbedrag wel lager laten zetten dan wat je zelf online kunt. Misschien helpt dat nog iets?

[ Voor 3% gewijzigd door mddd op 10-09-2018 09:51 ]

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
[...]

Ik kwam naar dit topic met dezelfde vraag als @DutchAddick en vond jouw antwoord. Allereerst: ik neem aan dat je 4,8 cent extra bedoelt? ;) Verder, jouw antwoord roept bij mij weer dezelfde vraag op: voor elke kWh die een opwekker "afneemt" krijg je bonus, maar wat als er geen andere opwekker is die jou kiest als peer? Krijg je dan geen bonus bovenop het 11 ct/kWh teruglevertarief?

(Ik vraag het nog maar ter extra verduidelijking omdat ik volgend jaar verwacht 200% van mijn eigen verbruik extra terug te leveren...)
Dan krijg je die bonus inderdaad niet want er staat duidelijk dat je zelf verantwoordelijk bent om voor afnemer te zorgen.
Toen ik dat las besloot ik never nooit niet klant te worden bij ze.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 22:32

[mbr]Referrals zijn niet de bedoeling.[/]
Gewoon bellen. Ik zit op hun "leegstandstarief" van € 35,= :+
Ga daar overigens nog dik van terugkrijgen. Maar weet je ff waar de bodem ligt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hermessz
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:33
Allereerst: ik neem aan dat je 4,8 cent extra bedoelt? ;)
Ja inderdaad. 4.8 cent per kWh. 8)7
Verder, jouw antwoord roept bij mij weer dezelfde vraag op: voor elke kWh die een opwekker "afneemt" krijg je bonus, maar wat als er geen andere opwekker is die jou kiest als peer? Krijg je dan geen bonus bovenop het 11 ct/kWh teruglevertarief?
Inderdaad, als niemand je kiest krijg je de bonus niet.
Het 'opwekker' systeem van powerpeers blijft wat mij betreft een beetje schimmig. Ik heb bijvoorbeeld 2 'afnemers', maar op een zonnige dag nemen die veel minder af dan ik zelf over heb. Dus krijg ik ook niet over mijn totale teruglevering die 4.8 cent extra. Ik verwacht dat dat ook zo is als je wel aan je maximale aantal van 5 'afnemers' zit.

Bovendien zijn er bij Powerpeers denk ik vrij veel klanten die zelf ook zonnepanelen hebben. Die hebben dus weinig extra stroom nodig op dagen dat jij het over hebt.
DutchAddick schreef op maandag 10 september 2018 @ 07:04:
[...]

Jouw ervaringen met Powerpeers zijn goed?
Ja, tot nu toe prima. De app heeft nog wel wat verbeterpunten, maar werkt opzich goed. Ze kwamen voor ons geschatte gebruik als voordeligst uit de test. Ik zou me niet blind staren op de extra terugleverbonus omdat je daar wel afnemers voor nodig hebt, maar het is wel een leuk extraatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-06 22:28
kevertje1977 schreef op maandag 10 september 2018 @ 05:27:

----------

Kijk eens bij vandeBron via gaslicht.com. Aanbod 1100normaal/1200dal/1600gas. Kom je op 756 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
darklord007 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 18:20:
Tot op heden ben ik ieder jaar overgestapt. Dat ging altijd makkelijk:

1: kijk naar verschillende vergelijkingssites
2: vul mijn verbruik in: 700m3 en 2500kwh
3: begin bovenaan te lezen en kijk welke hoog staat (laagste totaalprijs), een 'fatsoenlijke aanbieder' is en welke de laagste welkom-bonus geeft.

Dit ging altijd zonder twijfel, tot dit jaar:

Powerpeers, Engie en eneco ontlopen elkaar niet veel, echter: Engie bied een 3jaars contract en geen cashback.

Het lijkt er dus op dat Engie een hele interessante keus is, maar dat zou betekenen dat ik er 3jaar aan vast zou zitten.
Tevens willen we volgend jaar zonnepanelen plaatsen (zonder overproductie). Vraag is wat daar de vergoedingen mee gaan doen.

Iemand tips?
Let op. Als je 700 kuub gas invult krijg je een hoger tarief dan als je 1600 kuub invult. Je uiteindelijke jaarrekening is je werkelijk verbruik. Reken zelf maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben overgestapt, en het gaat lekker...

M'n contract gaat 8 oktober in, wat ik prima vind. Maar...

Ik heb geen bevestiging hiervan op de mail gehad, noch via de post. Gelukkig was ik oud-klant bij de Nuon, en kende ik m'n oude inloggegevens nog.

Ze hebben m'n maandbedrag op € 137 gezet... terwijl € 30-60 veel reëeler zou zijn. Ze kunnen dit hooguit verlagen naar € 110, en dan na 'n maand verder naar € 60. Nuon stelt het maandbedrag dus NIET vast op basis van het verbruik de afgelopen jaren... ze kijken iig niet naar de laatste 2 jaar...

We gaan het verder afwachten...

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 11-09-2018 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ardana schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:09:

Ik heb geen bevestiging hiervan op de mail gehad, noch via de post. Gelukkig was ik oud-klant bij de Nuon, en kende ik m'n oude inloggegevens nog.

Ze hebben m'n maandbedrag op € 137 gezet... terwijl € 30-60 veel reëeler zou zijn. Ze kunnen dit hooguit verlagen naar € 110, en dan na 'n maand verder naar € 60. Nuon stelt het maandbedrag dus NIET vast op basis van het verbruik de afgelopen jaren... ze kijken iig niet naar de laatste 2 jaar...

Je kan telefonisch het bedrag meteen naar 60 krijgen. Online heeft idd zijn beperkingen en moet in stappen gedaan worden.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:59
Jaarnota is weer binnen, dus tijd om over te stappen. Helaas allemaal een stuk duurder dan dit jaar. Goedkoopste wat ik heb gevonden is de Nuon Powerdeal met € 250 welkomstkorting. Met 1150+1150kWh en 1400m3 kom ik op €1402 uit. Goedkoopste bij Pricewise en Gaslicht is € 1441.

• kevertje1977
Gecko123 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:49:
[...]

Kijk eens bij vandeBron via gaslicht.com. Aanbod 1100normaal/1200dal/1600gas. Kom je op 756 euro.
Als ik dat doe kom ik boven de 1000 euro uit.

• Gecko123
kevertje1977 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:50:
[...]

Als ik dat doe kom ik boven de 1000 euro uit.
En als je het jaarbedrag corrigeert naar wat je werkelijk verwacht te verbruiken? Want 1200/1100/1600 ga je straks nooit afnemen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbbb
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-01-2021
Even nog reageren op de term "sjoemelstroom", het is inderdaad zo dat de grote 3 in Nederland nog gewoon grijze stroom produceren middels kolen of gas. Omdat je garanties van oorsprong kunt kopen en daarmee je stroom kunt vergroenen lijkt dat een beetje raar want het is gewoon grijze stroom. Met name Nuon heeft daar een handje van.

Dat kan overigens met alle typen GvO's, dus niet alleen uit Scandinavië. Wat in Scandinavië misging of -gaat is dat veel stroom wordt opgewekt met waterkracht, op zich heel schoon, maar de certificaten werden verkocht terwijl de stroom lokaal ongecertificeerd ook werd gebruikt. Dat is dus een dubbeltelling.

*snip* hou eens op met je site te pluggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 19-09-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Zondag met Lubach heeft daar ook een stuk over: YouTube: Groene stroom - Zondag met Lubach (S08). Best leuk en simpel verwoord.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 19-09-2018 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ziewel
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Jimster schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:39:
Jaarnota is weer binnen, dus tijd om over te stappen. Helaas allemaal een stuk duurder dan dit jaar. Goedkoopste wat ik heb gevonden is de Nuon Powerdeal met € 250 welkomstkorting. Met 1150+1150kWh en 1400m3 kom ik op €1402 uit. Goedkoopste bij Pricewise en Gaslicht is € 1441.
Dank voor de tip!
Ik overwoog de cadeaubon van Alternate van € 150,- via overstappen naar Nuon, maar € 250,- korting na een jaar wachten is wel héél veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Notna schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:35:
[...]

Je kan telefonisch het bedrag meteen naar 60 krijgen. Online heeft idd zijn beperkingen en moet in stappen gedaan worden.
Owja, vergeten te melden, maar ik had ze vorige week gebeld. Het ligt niet aan on-line of telefonisch, maar aan dat het contract nog niet ingegaan is. Bij de Nuon kun je alleen als het contract is ingegaan het maandbedrag met meer dan 10% verlagen.

Dus ik moet na 8 oktober nog 'n keer bellen. Gelukkig betaal je bij de Nuon achteraf :)

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

twee vraagjes..
- energiebelasting gaat omhoog. Maar je hebt een contractprijs afgesproken. Gaan ze dit later toch verrekenen met je, of ga je meer energiebelasting betalen op het moment dat je een nieuw abonnement afsluit?
- waar is een overzicht te vinden met de teruggaafvergoeding? Ik heb vanaf november zonnepanelen met overcapaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:54
Wat denk je zelf? Als AH in z'n bonuskaart voorwaarden zet "de BTW staat vast op 6%", denk je dat AH dan voortaan 3% minder BTW mag heffen dan de concurrent?

Vaste prijzen betreffen alleen de kale leverprijs en het vastrecht. Netbeheerderskosten en belastingen liggen buiten die afspraken.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

tuttuttut.... is nog wel een verschil he.. met een energieleverancier heb ik een contract... met de AH voor zover ik weet niet.

Stel dat ik de schilder nu een offerte laat opmaken, en hij red de planning niet en komt pas in 2019.. dan ga ik ook niet meer BTW betalen.. tenzij hij dat in de kleine lettertjes zet

ik vraag gewoon naar de kleine lettertjes bij energieleveranciers

[ Voor 18% gewijzigd door greatgonzo op 19-09-2018 14:19 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:19
(Energie)belasting gaat altijd mee omhoog of omlaag. Ik ken geen bedrijf of branche waar dat niet in gebeurd (los van een eenmalige offerte, dit is gewoon een doorlopende dienst).

• President
Je prijs voor stroom staat vast voor de looptijd,de belasting komt hier bovenop en die stijgt dus gewoon voor je omdat die los staat van jouw contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-06 13:31
Iemand recent ervaring met Powerpeers? Krijg geen contact meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11
Ik ga ook weer overstappen maar zit met een vraag.
Mijn verbruik is ongeveer: 800kWh stroom en 450M3 gas.
Mijn zonnepanelen wekken ongeveer 3200-3300 kg per jaar op. Het grootste gedeelte van mijn verbruik is in de winter omdat ik elektrisch verwarm met een warmtepomp.

Nu heb ik begin juli een slimme meter gekregen en kan ik mijn verbruik aflezen. Mijn huidige energieleverancier stuurt me nu elke maand een overzicht: Je hebt 123kWh verbruik en 309kWh teruggeleverd.

Nu vraag ik me dus af, wordt hier nu al in verrekend of niet? Met de oude ferraris stuurde ik 1x per jaar de standen en dan was het verrekend. Maar geldt dit voor de slimme meter ook? Omdat ze tussentijds de standen hebben en misschien al verrekenen? Met andere woorden kan ik gewoon bij een vergelijker mijn verbruik invullen zoals ik hierboven invul en bij de de vraag of je zonnepanelen hebt en wat je opwekt gewoon 0 invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

greatgonzo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:16:
tuttuttut.... is nog wel een verschil he.. met een energieleverancier heb ik een contract... met de AH voor zover ik weet niet.

Stel dat ik de schilder nu een offerte laat opmaken, en hij red de planning niet en komt pas in 2019.. dan ga ik ook niet meer BTW betalen.. tenzij hij dat in de kleine lettertjes zet

ik vraag gewoon naar de kleine lettertjes bij energieleveranciers
Flauwekul, met de AH heb jij evengoed een contract. Dat je niet bij iedere aankoop daar alles op papier uitwerkt maakt het niet minder een contract.

En je voorbeeld over de schilder wordt niet door de kleine lettertjes bepaald, maar door het overgangsrecht dat de overheid bepaald. Als aanvang leidend is dan betaal je oude BTW tarief, als facturatie dat is dan kun je creatief zijn in je factuurmoment, etc. Dat soort boekhouding staat niet direct op de radar bij een overheid. Punt is dat je er contractueel niks over kunt vastleggen. Al zou die schilder zich verplichten de kosten op zich te nemen dan moet hij zich nog houden aan het geldende BTW tarief.

Energiebelasting is gewoon onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Binnetie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:45:
Met andere woorden kan ik gewoon bij een vergelijker mijn verbruik invullen zoals ik hierboven invul en bij de de vraag of je zonnepanelen hebt en wat je opwekt gewoon 0 invullen?
Nee en dat komt niet omdat je meter per maand de stand doorgeeft, maar omdat je meter op een losse teller telt wat er teruggeleverd wordt.

Zolang de jaarlijkse teruglevering minder is dan je jaarlijkse verbruik, is de saldering (tot 2020) trouwens van toepassing en kan je dus wél op die manier rekenen.

[ Voor 15% gewijzigd door woekele op 21-09-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
woekele schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:38:
[...]

Nee en dat komt niet omdat je meter per maand de stand doorgeeft, maar omdat je meter op een losse teller telt wat er teruggeleverd wordt.

Zolang de teruglevering minder is dan je jaarlijkse verbruik, is de saldering (tot 2020) trouwens van toepassing en kan je dus wél op die manier rekenen.
Dank, maar hoe geef je dan je verbruik op bij een vergelijkingssite? De oude eindstanden van de ferraris noteren en de stand van begin van mijn energiecontract en daar dan de tellerstanden van de slimme meter bij optellen en de teruglevering invullen bij de zonnepanelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Gewoon je totale verwachte verbruik (4000kW o.i.d. als ik je goed begrijp) en verwachte teruglevering (3200) lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat zou ook kunnen. Heb het op die manier ingevuld en dan kom ik bij dezelfde aanbieders uit.
Ik deed dus altijd vanuit de ferraris en omdat de teller terugdraait in het voorjaar en zomer en in de winter oploopt was het verbruik dus zo rond de 800kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Ik heb zojuist een jaarcontract bij Eneco afgesloten voor onze nieuwbouw woning, waarbij de geschatte jaarkosten uitkomen op 800 euro. Ze komen dan uit op een maandbedrag van 183 euro(!). Terwijl 800/12 = 67 euro. Dat is wel waanzinnig veel hoger, kan ik dat omlaag krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reneeke1970
DutchAddick schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:06:
Ik heb zojuist een jaarcontract bij Eneco afgesloten voor onze nieuwbouw woning, waarbij de geschatte jaarkosten uitkomen op 800 euro. Ze komen dan uit op een maandbedrag van 183 euro(!). Terwijl 800/12 = 67 euro. Dat is wel waanzinnig veel hoger, kan ik dat omlaag krijgen?
Geef me je naam en adres even, dan bel ik even naar Eneco en zal het even voor je vragen....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
reneeke1970 schreef op maandag 24 september 2018 @ 07:29:
[...]

Geef me je naam en adres even, dan bel ik even naar Eneco en zal het even voor je vragen....
Woei, lekker cynisch :)

Mijn formulering is niet helemaal juist, wat ik bedoelde te zeggen is waarom is dat maandbedrag zo hoog als ze op basis van de ingevulde gegevens op een jaarbedrag van 800 euro uitkomen. Dat vind ik heel vaag, vraag dan niet om de gegevens als je je er toch niet op baseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Omdat ze een aanbod doen op basis van wat je zelf invult maar voor bepaling van het maandbedrag de database van hun brancheorganisatie Netbeheer Nederland raadplegen voor het historisch verbruik op het adres. Bij nieuwbouw is er nog geen historie en gaan ze af op andere waarden als gemiddelde van postcode, type huis etc.

Maar je originele vraag was hoe het omlaag te krijgen en het enige juiste antwoord is toch contact op te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treur
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:20
DutchAddick schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:37:
[...]

Woei, lekker cynisch :)

Mijn formulering is niet helemaal juist, wat ik bedoelde te zeggen is waarom is dat maandbedrag zo hoog als ze op basis van de ingevulde gegevens op een jaarbedrag van 800 euro uitkomen. Dat vind ik heel vaag, vraag dan niet om de gegevens als je je er toch niet op baseert.
Goeie kans dat het op de een of andere manier toch op een historisch verbruik is gebaseerd.
Aantal jaar geleden ook zoiets gehad bij een nieuwbouw appartement. Daarvoor had er een boerderij van 100 jaar oud gestaan met hoge stookkosten. Boerderij had hetzelfde adres als het appartementen complex dus zodoende had de energieleverancier het verbruik gekoppeld.

Even een telefoontje/mailtje of berichtje via social media doen en dan lossen ze het vast zo voor je op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 20:57

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@DutchAddick Via de Eneco-app pas je het ook zo aan.

Jammer genoeg kan deze in 2018 nog steeds niet omgaan met teruglevering :(

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Ardana schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:09:

Het gaat toch om het bedrag per jaar, dus deel het te veel/te weinig betaalde bedrag door 11 en pas het zo voor de komende 11 maanden aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 15:48

RvL

Ook ik kan binnenkort (januari zo uit m'n hoofd) weer overstappen, na 3 jaar vast te hebben gezeten aan Essent. Vooropgesteld, met Essent nog nooit (administratieve) problemen gehad. Maar ik zit zeker niet aan ze vast. Daarvoor tijden bij Nuon gezeten met variabele tarieven. Ik wil er echter niet meer zo lang aan vast zitten, 1 jaar max.

Details woning/verbruik
Hoekwoning, 1977

Elektriciteit:
• Normaal tarief: 1900 kW/h
• Dal tarief: 2000 kW/h
Totaal: 3900 kW/h (gebaseerde op vorig jaar en huidige 'forecast')

Gas:
1600m3 (gebaseerd op MinderGas graaddagen berekening)
Vorig jaar: 1479m3

Nu is het pas ons 2e jaar in dit huis. We wonen er sinds feb 2017. Qua energiebesparende maatregel is er afgelopen zomer boven overal isolatieglas geplaatst. Beneden zat al isolatieglas of dubbelglas (of de voordeur na ). Ook zijn er wat verbeteringen uitgevoerd aan de CV installatie (doorstroming verbeterd, waterzijdige inregeling voor zover mogelijk). Ik heb nog geen idee wat dit met het gasverbruik zal gaan doen, daarom de geschatte waarde van MinderGas aangehouden o.b.v. het huidige verbruik.

Elektriciteit zit al jaren zo rond de 3900 kW/h. Kennelijk vinden we 't lastig om het lager te krijgen, maar het wordt gelukkig niet hoger.

Goed, nu naar de overstap. Wat is nu het beste: kijken naar de tarieven of kijken naar de totaalprijs?

Ergens zeg ik tarieven, want daar maak je de kosten. Echter is dat natuurlijk ook wel de meest variabele kostenpost. Als er een zeer strenge winter komt, verbruik ik misschien geen 1600m3 maar 1700m3. Naarmate dat je meer gaat verbruiken wordt een hogere vaste korting weer interessanter.

In getallen, als ik de vergelijker van Tweakers gebruik, komt Fenor er met €1928 het goedkoopst uit bij 1 jaar vast. Zij geven geen eenmalige korting.

Als ik m'n gasverbruik op 1700m3 zet, blijft Fenor weliswaar de goedkoopste maar staat Nuon, vanwege de hoge korting ineens op nr. 2. Verlaag ik het verbruik naar 1500m3 zoals ik vorig jaar heb verbruikt, dan is nr 1. ineens Eneco, maar zit er tussen de nummers 1 en 4 (Eneco, OXXIO, Fenor, Nuon) nog maar €4 verschil.

Daarnaast lijkt Nuon een hogere korting te geven als je meer verbruikt, wat de keuze nog wat lastiger maakt.

Kortom, ik vind het best een lastige keuze. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om een (administratief) goede partij te hebben. Een partij als OXXIO roept bij mij niet direct goede associaties op, al is dat vooral gebaseerd op hear-say.

Dus wat is nu wijsheid? Ik heb gelukkig nog even om een keuze te maken en af te wachten wat m'n isolatieglas en waterzijdig inregelen precies doet met m'n verbruik, maar ik neem er liever even de tijd voor dan dat ik straks ineens een keuze moet gaan maken.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Net ook maar een overstap aanvraag gedaan. Jaarcontract loopt af in oktober, dus ben eigenlijk "te laat".
Niet erg, want het is makkelijker als alle overstap rond december gebeurt. Vergeet ik het niet.

Ik ben gasloos, maar ik weet mijn gemiddeld verbruik nog niet. Afgelopen jaar namelijk veel isolatiegedoe EN duurzaamheidsgedoe gedaan. hopelijk slaan de aanpassingen wel een gat in het verbruik.

Komend winter wordt dan ook spannend. Mede omdat ik ook de vloerverwarming beter ga afregelen met sensoren op elke groep (25 in totaal)

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 24-09-2018 14:44 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Anoniem: 992889 schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:22:
[...]
Het gaat toch om het bedrag per jaar, dus deel het te veel/te weinig betaalde bedrag door 11 en pas het zo voor de komende 11 maanden aan
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? Nuon heeft me nu op een voorschotbedrag van € 137 per maand gezet. Mijn verbruik (incl. vastrecht, belastingen etc. is € 50 pm. Da’s best een groot verschil... Of bedoel je: € 150-50/11 = € 9 en dan wordt m’n nieuwe maandbedrag € 50 - € 9 = € 41? Waarschijnlijk niet nodig: bij Nuon blijk je achteraf te betalen, dus als ik 8 oktober m’n bedrag laat verlagen, wordt er eind oktober pas voor het eerst afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Ardana schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:20:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? Nuon heeft me nu op een voorschotbedrag van € 137 per maand gezet. Mijn verbruik (incl. vastrecht, belastingen etc. is € 50 pm. Da’s best een groot verschil... Of bedoel je: € 150-50/11 = € 9 en dan wordt m’n nieuwe maandbedrag € 50 - € 9 = € 41? Waarschijnlijk niet nodig: bij Nuon blijk je achteraf te betalen, dus als ik 8 oktober m’n bedrag laat verlagen, wordt er eind oktober pas voor het eerst afgeschreven.
klopt inderdaad.

Als jet zo kunt oplossen ook goed :P

• Gecko123
Ardana schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:20:
[...]

Een voorschotbedrag van 137 is wat hoog als je werkelijk op 50 denkt uit te komen. Vanwaar dat grote verschil?

Zo'n voorschotbedrag wordt door een systeem automatisch berekend. Als je niets zegt betaal je gewoon iedere maand dat bedrag. Vaak kan een medewerker er nog aan sleutelen als je kan aangeven dat je verbruik nu lager is door een verbouwing bijvoorbeeld. Heb je dat al geprobeerd?

Je kan proberen de welkomstpremie te versleutelen in je voorschot maar meestal gaat dat niet lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door Gecko123 op 26-09-2018 10:38 ]

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gecko123 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:34:
[...]
Een voorschotbedrag van 137 is wat hoog als je werkelijk op 50 denkt uit te komen. Vanwaar dat grote verschil?

Zo'n voorschotbedrag wordt door een systeem automatisch berekend. Als je niets zegt betaal je gewoon iedere maand dat bedrag. Vaak kan een medewerker er nog aan sleutelen als je kan aangeven dat je verbruik nu lager is door een verbouwing bijvoorbeeld. Heb je dat al geprobeerd?

Je kan proberen de welkomstpremie te versleutelen in je voorschot maar meestal gaat dat niet lukken.
Die € 50 is gebaseerd op het daadwerkelijke verbruik de afgelopen 2 jaar, en ik verwacht eigenlijk nog veel lager uit te komen dit jaar omdat ik sinds kort 4-6 dagen en nachten per week afwezig ben. Ik heb geen idee waar ze die € 137 op baseren, misschien omdat ik bij het aangaan van het contract een veel hoger verbruik opgegeven heb (om een hogere welkomstpremie te krijgen).

[ Voor 7% gewijzigd door Ardana op 26-09-2018 10:51 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:15
Dat voorschotbedrag vind ik ook bizar @Ardana.

Ik ben zelf net verhuisd en heb een contract bij BudgetEnergie afgesloten van 1 jaar. Aangegeven dat ik in een klein appartement woon, alleen, enkel elektra (blokverwarming middels andere partij), en overdag ben ik amper thuis. De tool van BE voorspelt dan een maandlast van ~20 euro.

Afgesloten, paar dagen later een mailtje: je maandbedrag is vastgesteld op 47 euro. Lolwut?

Met een belletje hebben ze 't zo omlaag geschroefd naar 25 en dat is prima. Maar blijkbaar willen ze heel graag een 'buffertje' opbouwen, of safe zitten ofzoiets...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gecko123
Richh schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:55:
Dat voorschotbedrag vind ik ook bizar @Ardana.

Ik ben zelf net verhuisd en heb een contract bij BudgetEnergie afgesloten van 1 jaar. Aangegeven dat ik in een klein appartement woon, alleen, enkel elektra (blokverwarming middels andere partij), en overdag ben ik amper thuis. De tool van BE voorspelt dan een maandlast van ~20 euro.

Afgesloten, paar dagen later een mailtje: je maandbedrag is vastgesteld op 47 euro. Lolwut?

Met een belletje hebben ze 't zo omlaag geschroefd naar 25 en dat is prima. Maar blijkbaar willen ze heel graag een 'buffertje' opbouwen, of safe zitten ofzoiets...
Menselijke psychologie. Als je aan het eind van de contractperiode geld terugkrijgt ervaren de mensen dit dit als prettig en blijven de meeste zitten. Pas als je moet bijbetalen dan komen de meeste in actie en stappen ze sneller over.

Dat is denk ik ook de oorzaak van slapers. Ze worden steeds weer beloond voor een hun ´goed gedrag`.

• Saffie_time
  • Laatst online: 12-06 08:06

Saffie_time

Why use this? 42!

Zojuist nieuwe tarieven van Oxxio ontvangen en heb een vrij contract (dus kan weg op moment dat ik wil).
Een aantal vergelijkers bekeken maar er ondanks dat ik een 'slaper' ben krijg ik van oxxio nog steeds een betere aanbieding qua kW/h en m³ prijs dan alle 'aanbiedingen' die ik kan vinden.

Dus dan maar weer lekker blijven zitten ondanks dat de prijzen omhoog zijn gegaan.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Possible
  • Laatst online: 23:30
@Saffie_time Wat voor aanbod heb je gehad? Ik heb ook contact gehad met Oxxio om weer met een jaar te verlengen. Contract loopt tot 1 november.. Dus maandje nog ongeveer.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Possible schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:21:
@Saffie_time Wat voor aanbod heb je gehad? Ik heb ook contact gehad met Oxxio om weer met een jaar te verlengen. Contract loopt tot 1 november.. Dus maandje nog ongeveer.
Ik heb LosVast en prijzen zijn voor 1 jaar vast, met dus de opmerking dat ik op elk moment weg kan mocht ik dat willen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Possible
  • Laatst online: 23:30
@Saffie_time Geen gas?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

• Gecko123
Saffie_time schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:24:
[...]

Ik heb LosVast en prijzen zijn voor 1 jaar vast, met dus de opmerking dat ik op elk moment weg kan mocht ik dat willen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Dat lijkt me toch sterk.

Je betaald een bovengemiddeld tarief (8ct) terwijl de markt 7 á 7,5ct aanbied.
Je betaald bovengemiddeld hoge vaste kosten (93) terwijl de markt rond de 80 zit.
Je krijgt geen welkomstpremie. Kan zomaar 150 euro schelen.

Ik heb vorige week dezelfde losvast tarieven gekregen wel met gas erbij. Oxxio is dan 300 euro duurder dan de goedkoopste van het moment.

[ Voor 7% gewijzigd door Gecko123 op 26-09-2018 11:49 ]

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Als ik kijk naar de op dit moment uit 3 vergelijkers goedkoopste kom ik bij van de bron uit met een hoog tarief van € 0,09480 en dal tarief van € 0,07795.
Beiden hoger dan ik nu als nieuwe tarief heb ontvangen.
Dan zou ik inderdaad nog wel op vaste kosten kunnen besparen maar that's it...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
Saffie_time schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:03:
Als ik kijk naar de op dit moment uit 3 vergelijkers goedkoopste kom ik bij van de bron uit met een hoog tarief van € 0,09480 en dal tarief van € 0,07795.
Beiden hoger dan ik nu als nieuwe tarief heb ontvangen.
Dan zou ik inderdaad nog wel op vaste kosten kunnen besparen maar that's it...
En wat is de welkomstpremie van vandebron?

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
Hallo
Ik heb een vraag over overstappen, en keuzedatum
ik zit nu bij Essent met een jaar contract, eind-datum 30/11/2018
en ik zou graag overstappen na een andere leverancier (waarschijnlijk Nuon met PowerDeals) maar.. ik zou graag en startdatum van 01/01/2019 hebben
(en dan contract = jaar contract= januari tot december, niet meer november tot november..)

Online blijkt alles automatisch te gaan : geen mogelijkheid om zeg maar 1/1/2019 te kiezen

heeft iemand ervaring met overstappen op andere (later) datum dan eind-datum van huidige contract ?
ik heb vorige week en email gestuurd aan Nuon maar nog geen terug koppeling gekregen

alvast bedankt

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:17
cpbox schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:27:
Hallo
Ik heb een vraag over overstappen, en keuzedatum
ik zit nu bij Essent met een jaar contract, eind-datum 30/11/2018
en ik zou graag overstappen na een andere leverancier (waarschijnlijk Nuon met PowerDeals) maar.. ik zou graag en startdatum van 01/01/2019 hebben
(en dan contract = jaar contract= januari tot december, niet meer november tot november..)

Online blijkt alles automatisch te gaan : geen mogelijkheid om zeg maar 1/1/2019 te kiezen

heeft iemand ervaring met overstappen op andere (later) datum dan eind-datum van huidige contract ?
ik heb vorige week en email gestuurd aan Nuon maar nog geen terug koppeling gekregen

alvast bedankt
Je kan beter nuon even bellen Met de powerdeal gaan ze uit van een termijn van 6 maanden.
Dus als je contract binnen 6 maanden afloopt dan hanteren ze de einddatum.
Nu lees ik je reden, maar waarom zou je dat willen ?
Dat maakt voor je contract toch niks uit ?

Maar bel even dan weet je wat er mogelijk is :)

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 26-09-2018 17:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• jongetje
  • Laatst online: 23:19
De tarieven van Nuon gelden maar een bepaalde termijn. Heeft geen zin om nu al af te sluiten en er zijn altijd aanbiedingen, dat stopt echt niet als het december is.

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
MdO82 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:18:
[...]

Je kan beter nuon even bellen Met de powerdeal gaan ze uit van een termijn van 6 maanden.
Dus als je contract binnen 6 maanden afloopt dan hanteren ze de einddatum.
Nu lees ik je reden, maar waarom zou je dat willen ?
Dat maakt voor je contract toch niks uit ?

Maar bel even dan weet je wat er mogelijk is :)
Reden is.. gewoon dat ik het makkelijker vindt voor data overzicht in mijn huidige spreadsheet :)
alles is erin gericht op jaar contract maar wel januari tot december
(er speelt ook misschien ook een kleine beetje OCD :> )

ik ga nog eens contact opnemen met Nuon - alles moet nu zo wel zo mogelijk via chat of whatsapp
en ik vindt het wel beter om bevestigen te krijgen via email :)

Ik zoek mij suf, maar kan geen officiële Nuon forum meer vinden : ik heb zeker hun forum gebruikt in het verleden maar het bestaat niet meer ?

• reneeke1970
cpbox schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:55:
[...]

Reden is.. gewoon dat ik het makkelijker vindt voor data overzicht in mijn huidige spreadsheet :)
alles is erin gericht op jaar contract maar wel januari tot december
(er speelt ook misschien ook een kleine beetje OCD :> )

ik ga nog eens contact opnemen met Nuon - alles moet nu zo wel zo mogelijk via chat of whatsapp
en ik vindt het wel beter om bevestigen te krijgen via email :)

Ik zoek mij suf, maar kan geen officiële Nuon forum meer vinden : ik heb zeker hun forum gebruikt in het verleden maar het bestaat niet meer ?
Ik ben al vaak over gestapt en telkens vragen ze wat je als datum wilt hanteren.
Zo snel mogelijk met mogelijk boete, volgens de eind datum, of volgens datum naar keuze....

1 PVoutput . Dongen NB

• Gecko123
Het laten ingaan van een contract kan direct of zelfs met terugwerkende kracht. Dat maakt dus niet uit. De meterstanden veranderen namelijk niet dus het verbruik wordt toch wel afgerekend. Het enige waar je rekening mee moet houden is met een opzegtermijn van de oude leverancier. Vaak is dit 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik zie hier meerdere mensen over de powerdeal van Nuon schrijven. Waarom zou je de powerdeal van Nuon nemen met 250 bonus, terwijl je via gaslicht bij Nuon 300 bonus krijgt en ook nog eens lagere stroom/gas-tarieven?

[ Voor 18% gewijzigd door woekele op 01-10-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hoe ben je daarbij gekomen ?
Ik kom namelijk alleen de actie van €250 powerdeal tegen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

als ik gaslicht verbruik invul van 1500kWh en 1700m3, krijg ik 300 bonus en tarieven van 22,81 en 73,73.

powerdeal krijg je 250 bonus en tarieven van 24,19 en 78,35...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
woekele schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:09:
als ik gaslicht verbruik invul van 1500kWh en 1700m3, krijg ik 300 bonus en tarieven van 22,81 en 73,73.

powerdeal krijg je 250 bonus en tarieven van 24,19 en 78,35...
Ah nu zie ik het :)
Voor mensen die veel gas verbruiken kan het interessant zijn idd.
Die 300 euro krijg je bij meer dan 1700 m3 gas.
Als ik 1500 m3 invul dan is het al 275 euro.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

die 300 euro krijg je ook als je maar 500m3 gebruikt. Het gaat puur om je 'verwachting'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 16:28
Ik heb maandag ook mijn meter gegevens door moeten geven aan Essent voor de Jaarafrekening, heb er zelf weinig kaas van gegeten en dus vraag ik me af, als ik mijn gegevens invul op de bekende vergelijkingssites ( 1200 KWH en 450m3 per jaar ) is de nummer 1 dan automatisch de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 12:44
Ik zit de aflopen weken al een beetje de vergelijkingssites af te struinen, en wou 30 september bijna overstappen maar dacht dat er toch wel betere aanbiedingen komen later in het jaar (mijn contract eindigt 1 november ) maar sinds 1 oktober is het al mooi 100 euro duurder geworden per jaar, baal nu wel flink, hopelijk komen er nog goede acties :(

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Spekker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:07:
Ik zit de aflopen weken al een beetje de vergelijkingssites af te struinen, en wou 30 september bijna overstappen maar dacht dat er toch wel betere aanbiedingen komen later in het jaar (mijn contract eindigt 1 november ) maar sinds 1 oktober is het al mooi 100 euro duurder geworden per jaar, baal nu wel flink, hopelijk komen er nog goede acties :(
Sowieso moet je een doorlooptijd van minimaal 6 weken aanhouden vanwege opzegtermijn + 2 weken bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Spekker schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:07:
Misschien de nieuwe belasting prijzen al door gevoerd?
En die had je dan toch wel gekregen achteraf.....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik was eigenlijk voornemens om naar PowerPeers over te stappen. Tot Energiedirect met een verlengingsaanbieding kwam:

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/ED%20aanbieding_zpstuealrr1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/ED%20aanbieding%202_zpsv1kswdsp.jpg

Mijn verbruik volgens hun is 628kWh stroom en 394m3 gas. Ik heb zonnepanelen en heb vorig jaar 3105kWh opgewekt + 628kWh verbruikt = 3733kWh totaal verbruikt.
Wat Energiedirect doet is dus gewoon verbruik - opwek doen en dat totaal is je jaarvebruik.

Totaal zou ik €428,18 aan kosten hebben, maar wat ik er niet uithaal of dat cadeau van 100 euro erbij in zit? Ik kom deze niet tegen in de berekening van hun, als die er nog vanaf gaat kom ik op totaal: €328,18.
Maar ga ik nu deze standen in Gaslicht invoeren (628kWh stroom en 394m3 gas) dan komt Oxxio er het goedkoopste uit: €425,15 en bij Oxxio rechstreeks: €473,96 (hun leus 'zelfde tarieven als via een vergelijker klopt dan niet). Overigens was dit gisteren nog PowerPeers die er het goedkoopste uitkwam.

Dus:
Energiedirect verlengingsaanbieding: €428,18 - 100 euro cadeau (als de 100 euro er nog afgaat).
Oxxio via Gaslicht: €425,15
Oxxio rechtstreeks: €473,96
PowerPeers rechtstreeks: €428,68

Doe ik nu bij gaslicht: 3105 opwek en 3733 verbruik + 394m3 gas dan kom ik uit op.
PowerPeers via gaslicht: €400,77
PowerPeers rechtstreeks: €353,79

Wat is nu het handigste om te doen?
Ga ik bij PowerPeers rechstreeks afnemen dan krijg ik nog €51,- terug via Sshopbuddies, dan kom ik rond de €301,79 uit. Maar klopt mijn berekening zo?
Het verschil zit hem in hoe je het verbruik icm met zonnepanelen en opwek invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:18
@Binnetie Ik heb ook net deze week de overstap naar Powerpeers in gang gezet.
Heb het zo gedaan:

CashbackXL > Pricewise > Powerpeers

Op die manier krijg ik via CashbackXL nog €12 cashback. Als het goed is tenminste, m'n cashback lijkt niet goed geregistreerd te zijn :+ Heb melding aangemaakt daarover bij CBXL.

Powerpeers kwam bij mij als goedkoopste uit vergelijking. Heb overschot van zonnepanelen (2900 kWh opwek vs 2300 kWh gebruik, 800m3 gas) dus ik pak gewoon de goedkoopste.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 04-10-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
ThinkPadd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:21:
@Binnetie Ik heb ook net deze week de overstap naar Powerpeers in gang gezet.
Heb het zo gedaan:

CashbackXL > Pricewise > Powerpeers

Op die manier krijg ik via CashbackXL nog €12 cashback. Als het goed is tenminste, m'n cashback lijkt niet goed geregistreerd te zijn :+ Heb melding aangemaakt daarover bij CBXL.

Powerpeers kwam bij mij als goedkoopste uit vergelijking. Heb overschot van zonnepanelen (2900 kWh opwek vs 2300 kWh gebruik, 800m3 gas) dus ik pak gewoon de goedkoopste.
Bedankt. Dus je moet gewoon je jaarverbruik invullen en bij zonnepanalen je opwek? En niet alleen je verbruik na teruglevering invullen? Ik verbruik dus meer dan ik opwek omdat ik ook elektrisch verwarm.

Was Shopbuddies > PowerPeers dan niet beter? Die gaven 51 euro cashback.

Ik vul bij Pricewise in: 3733 verbruik stroom, 394m3 gas en 3105 kWh opwek.
Dan komt Energiedirect het goedkoopste uit de bus met €331,63 (cashback kan volgens mij niet omdat ik een bestaande klant ben)
Daarna komt PowerPeers met: €375,78

Edit:
Energiedirect meldde me dat de korting nooit in de berekening zit, dan lijkt mij het verlengingsvoorstel van ED het beste. Totaal €318,18 per jaar. Met PowerPeers zou ik op €345,78 incl 30 euro cashback via Cashbacktotaal komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 04-10-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik zou er niet zelf aan gaan zitten verrekenen, dan gaat het mis denk ik.
Die Shopbuddies was misschien beter geweest, maar die kende ik nog niet :P

Ik zie trouwens dat de welkomstkorting van Powerpeers ook al weer gedaald is. Ik heb het afgesloten toen het €175 was, nu is het ineens €150 als ik opnieuw vergelijk.

Maar wat ik zei: ik pak gewoon de goedkoopste, die dus bovenaan staat in de vergelijker. Al die details kijk ik niet echt naar. Ik zit op €470 per jaar, met dat soort (relatief gezien) lage kosten aan energie heb ik geen zin om het allemaal tot in detail uit te pluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik post hier even de aanbieding die ik kreeg voor een nieuw energiecontract, rechtstreeks van een oude leverancier.

Ik heb deze niet teruggezien in de prijsvergelijkers, maar allicht is dit wel te regelen als je de leverancier hierom vraagt. Ben geneigd hierop in te gaan, hoewel ik tot nu toe eigenlijk nooit rechtstreekse aanbiedingen van leveranciers geaccepteerd heb (altijd via prijsvergelijkers gedaan). Maar het aanbod lijkt wel erg gunstig te zijn.

Als iemand hierop zou kunnen schieten, heel graag. Vooralsnog ben ik geneigd de aanbieding te accepteren.

Jaarverbruik door leverancier ingeschat op 600Kwh hoog, 800Kwh laag, 1000m3 gas, dit klopt redelijk (heb een paar paneeltjes liggen, waardoor de hoeveelheid Kwh dus redelijk laag is).

Aanbod (Nuon):
Stroom: totale variabele leveringskosten (enkeltarief): E 0,247179 per Kwh. Leveringskosten E 3,50 p/m.
Gas: totale variabele leveringskosten: E 0,745251 per m3. Leveringskosten E 5,00 p/m.
Welkomstbonus: E 350,00 eenmalig, als korting op de eerste jaarafrekening.

Hoor graag eventueel commentaar hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-06 12:44
reneeke1970 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:52:
[...]

Misschien de nieuwe belasting prijzen al door gevoerd?
En die had je dan toch wel gekregen achteraf.....
Dat ook, maar het gas tarief is bij velen ook omhoog gegaan.

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@Sdreeg Heb je het al eens doorgerekend? Het tarief voor gas wat ze aanbieden is sowieso (te) duur, ik heb dat nu, met een nieuw contract, voor €0,66 ofzo.

Mijn ervaring is dat een verlengingsaanbod eigenlijk nooit voordelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
ThinkPadd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:27:
@Sdreeg Heb je het al eens doorgerekend? Het tarief voor gas wat ze aanbieden is sowieso (te) duur, ik heb dat nu, met een nieuw contract, voor €0,66 ofzo.

Mijn ervaring is dat een verlengingsaanbod eigenlijk nooit voordelig is.
Die ervaring heb ik ook, het is echter geen verlengingsaanbieding, maar het betreft een leverancier waar we in een grijs verleden klant waren.

Ik weet dat het tarief voor gas wat goedkoper kan, maar de 'welkomstkorting' is wel dusdanig hoog dat het uit kan, als ik het bereken met mijn verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:29
Sdreeg schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:32:
[...]

Ik weet dat het tarief voor gas wat goedkoper kan, maar de 'welkomstkorting' is wel dusdanig hoog dat het uit kan, als ik het bereken met mijn verbruik.
Dat dus ja, een hoge bonus betaal je vaak maar voor een gedeelte uit eigen zak door de hogere tarieven. De rest komt uit de zak van de energieboer die er op speculeert dat je niet na een jaar alweer overstapt en zo dus de hele bonus gaat terugbetalen op termijn door de hogere tarieven.
Net aangemeld voor overstap naar Essent met 200 euro bonus.
Ik schat dat zo'n 50~60 euro daarvan uit eigen zak is als ik het vergelijk met de goedkoopste aanbieders zonder bonus. Dus nee je krijgt niet echt 200 maar wat minder, maar dat lijkt nog steeds het beste aanbod voor ons op voorwaarde dat we direct weer overstappen over een jaar. Overigens hoe lager je verbruik, hoe interessanter die bonus is omdat de wat hogere tarieven je dan nauwelijks parten spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-06 16:42
nou ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
Zit nu bij NLE en mijn contract loopt 21 november af. Tot nu toe stap ik ieder jaar over

Heb stadsverwarming dus geen gas en betaal nu voor stroom 0.19164 (hoog) en 0.18255 (dal).

NLE komt met een verleng aanbod. 1 jaar gaat dan naar 0.23104 (hoog) en 0.21465 (laag). Dat is even een verhoging van ruim 20%. Wow! Een 3 jarige verlenging heeft een 15% hogere prijs dan wat ik nu betaal.

Als ik weer overstap naar Greenchoice betaal ik 14% meer als nu voor een 1 jarig contract en betaal ik 880eur. 3 jaar vast is dan weer bij Engie het voordeligste €904. Fenor is iets goedkoper, maar die ken ik niet en heeft geen goede reviews.

Aan de ene kant denk ik, gewoon weer 1 jaar overstappen naar GreenChoice, maar zo;n prijsverhoging van nu is ook bizar. Had hem bv verleden jaar beter voor 3 jaar vast kunnen zetten, dan was ik goedkoper uit dan nu. Lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve_O
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 16:05
Vreesie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:42:
nou ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
Zit nu bij NLE en mijn contract loopt 21 november af. Tot nu toe stap ik ieder jaar over

Heb stadsverwarming dus geen gas en betaal nu voor stroom 0.19164 (hoog) en 0.18255 (dal).

NLE komt met een verleng aanbod. 1 jaar gaat dan naar 0.23104 (hoog) en 0.21465 (laag). Dat is even een verhoging van ruim 20%. Wow! Een 3 jarige verlenging heeft een 15% hogere prijs dan wat ik nu betaal.

Als ik weer overstap naar Greenchoice betaal ik 14% meer als nu voor een 1 jarig contract en betaal ik 880eur. 3 jaar vast is dan weer bij Engie het voordeligste €904. Fenor is iets goedkoper, maar die ken ik niet en heeft geen goede reviews.

Aan de ene kant denk ik, gewoon weer 1 jaar overstappen naar GreenChoice, maar zo;n prijsverhoging van nu is ook bizar. Had hem bv verleden jaar beter voor 3 jaar vast kunnen zetten, dan was ik goedkoper uit dan nu. Lastig :)
Idem hier. Ik heb ook stadsverwarming en kan dus enkel stroom afnemen. Vorig jaar (en ook enkele jaren daarvoor) via VEH een 1-jarig contract afgesloten. Zat het afgelopen jaar met een geprognosticeerd verbruik van zo'n '2190 kWh normaal' en '1852 kWh dal' op een prijs van € 0,1874 respectievelijk € 0,1821 en daarbovenop nog een eenmalige korting van € 30/jaar en géén leveringskosten. Kwam op een jaartotaal uit van € 569,77

Het aanbod van dit jaar voor het1-jarige contract via VEH: € 0,2180 respectievelijk € 0,2021, geen korting en leveringskosten van € 34,80, waarmee het totaalbedrag richting de € 760 euro loopt. Ruim 30% prijsstijging. Het drie jarig contract is iets aantrekkelijker, maar ik leg me liever niet voor zo'n lange periode vast.

Overigens kan ik online scherpere aanbiedingen vinden dan die via VEH :F

Mijn contract verloopt in maart, dus ik kijk het nog even aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
NOS.nl: Kabinet verbiedt ongevraagde telefonische verkoop

Zijn we hiermee dan voortaan eindelijk af van dat telefonische geleur met energiecontracten? Mijn contract loopt half november af, heb vorige maand toch al weer 2 telefoontjes gehad van leveranciers waar ik een aantal jaren geleden (!) klant ben geweest. Schijnbaar kunnen ze de einddatum van je contract opvragen, anders zouden ze niet nu bellen. Lijkt mij erg grijs gebied eigenlijk, gezien AVG en dat soort dingen.

Zou erg fijn zijn als het dor die wetswijziging stopt, die lui bellen altijd op irritante tijdstippen (midden op een werkdag, of tijdens het eten) }:|
De aanbieding is ook nooit interessant. Misschien voortaan maar bewust een verkeerd telefoonnummer opgeven :z

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 08-10-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat zal er buiten vallen vermoed ik, net als het nu buiten bel-me-niet register valt. Overigens toevallig had Nuon me gebeld of ik niet terug wil (vraag me niet waarom ze een klant die elk jaar weer overstapt terug willen). Normaal heb ik daar ook helemaal niks mee, maar goed, ze kon na wat vragen het aanbod aan me mailen. Was identiek aan reguliere Nuon aanbieding, maar met een extra €100 korting. Dus die zouden me vandaag terug bellen, en dan ga ik met plezier weer terug naar Nuon :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ThinkPadd schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:47:
NOS.nl: Kabinet verbiedt ongevraagde telefonische verkoop

Zijn we hiermee dan voortaan eindelijk af van dat telefonische geleur met energiecontracten? Mijn contract loopt half november af, heb vorige maand toch al weer 2 telefoontjes gehad van leveranciers waar ik een aantal jaren geleden (!) klant ben geweest. Schijnbaar kunnen ze de einddatum van je contract opvragen, anders zouden ze niet nu bellen. Lijkt mij erg grijs gebied eigenlijk, gezien AVG en dat soort dingen.

Zou erg fijn zijn als het dor die wetswijziging stopt, die lui bellen altijd op irritante tijdstippen (midden op een werkdag, of tijdens het eten) }:|
De aanbieding is ook nooit interessant. Misschien voortaan maar bewust een verkeerd telefoonnummer opgeven :z
Krijgen we de deur verkopers weer ;) omdat het telefonisch niet meer mag

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Vreesie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:42:

Toen de media begon over het afsluiten van het gas wist je toch wel dat het verstandig was om het voor 3 jaar vast te zetten? Hier helaas ook pas in februari vast gezet

Elektra: 0,2173 normaal, 0,2040 dal, 0,1094 leveringskosten en 0,5937 netbeheerkosten.
Gas: 0,6275 per kuub met 0,1093 leveringskosten en 0,3325 netbeheerkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 16:28
Mijn contract loopt 13-11-2018 af, verstandig om nu al over te stappen?

En werkt het om het via Cashbackxl -> prisewise -> b.v. Oxxio te doen? of vervalt dan de cashback tussen cashbackxl en oxxio?
Pagina: 1 ... 15 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4