Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.155.958 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 09:34
Ondertussen vrijdag gebeld door de Nuon of ik echt niet terug wou komen. Zo kreeg ik de Powerdeal en zouden ze de boete ook betalen van Essent.

Ook wel fijn hoe ze je proberen te motiveren om direct ja te zeggen, werd om 1 uur gebeld en ze 'zouden' werken tot half 2, en anders zou het maandag worden voor ik het contract kon aan gaan. Ze wist toevallig vanuit een interne memo te vertellen dat de prijzen vanaf maandag omhoog gingen, dus het was wel echt handig dat ik nu ja zou zeggen.

Uiteindelijk zijn ze alsnog aan de eindstreep 30 euro duurder, dus maandag maar alsnog geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

reneeke1970 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:44:
[...]

11ex hรจ, ik zit er ook bij, totdat ik over limiet van 10000 heen ga, en ik ben bang.....
Ik lever niet terug dus niet erg, maar eneco is 6-7 cent.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:32
Rol-Co schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Ik lever niet terug dus niet erg, maar eneco is 6-7 cent.
Oh jij legt ook alleen voor eigen gebruik op dak hi

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Xaero schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:04:
Ook wel fijn hoe ze je proberen te motiveren om direct ja te zeggen, werd om 1 uur gebeld en ze 'zouden' werken tot half 2, en anders zou het maandag worden voor ik het contract kon aan gaan. Ze wist toevallig vanuit een interne memo te vertellen dat de prijzen vanaf maandag omhoog gingen, dus het was wel echt handig dat ik nu ja zou zeggen.
Ze werkte tot vorige week nog bij Seats & sofa's? ;)
Daarop haak ik altijd direct af.

In ieder geval weet ze de gouden meubels/keukens-regel: het BBL busje (be back later), dat komt nooit. Nu de deal sluiten of anders gebeurt het niet.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:47
Als ik overstap naar een nieuwe energie leverancier die mij een 1-jarig contract aanbiedt, moet ik dan alsnog iets terug betalen als ik na dat jaar weer overstap? Ik zie online alleen boetes bij resterende looptijd maar wilde het toch even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-05 22:40

i7x

Emoji fan ๐Ÿ‘ฝ๐Ÿฆ‘๐Ÿฆ‹๐Ÿ“

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:11:
Als ik overstap naar een nieuwe energie leverancier die mij een 1-jarig contract aanbiedt, moet ik dan alsnog iets terug betalen als ik na dat jaar weer overstap? Ik zie online alleen boetes bij resterende looptijd maar wilde het toch even checken.
Nee, veel mensen hier stappen elk jaar over (ik ook). Vooral ook geen contract voor meerdere jaren afsluiten, dan zit je logischerwijs wel vast.

๐Ÿฆ… U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ ๐Ÿ“ˆ ARKK, ๐Ÿ“ˆ UPRO, ๐Ÿ“ˆ TECL, ๐Ÿ“ˆ QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:59
i7x schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Nee, veel mensen hier stappen elk jaar over (ik ook). Vooral ook geen contract voor meerdere jaren afsluiten, dan zit je logischerwijs wel vast.
Zelf ben ik ook iemand die elk jaar overstapt.
Nu heb ik buren die hun energie gerust voor 3 of 5 jaar vastzetten.

Nu zei ik een keer dat dit niet handig is omdat je dan de bonus mis zal lopen die je elk jaar kunt krijgen.
Maar hun vertelde mij dat ze na 1 jaar gewoon over kunnen stappen dan hebben ze wel de overstapboete, maar die wordt dan vaak door de nieuwe leverancier betaald.

Is dat inderdaad zo als hun zeggen, want als dit verhaal zo inderdaad is kan je gerust 3 jaar pakken als je na 1 jaar weer over kunt stappen.

Wel denk ik dat je de regels moet blijven lezen als je overstapt, want energieleveranciers zijn natuurlijk ook niet gek welke voorwaarde stellen aan bonussen die je kunt krijgen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
De boete is voor mij nog nooit betaald. Behalve met telefonische aanbiedingen die veel te duur blijken....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je kunt inderdaad na een jaar overstappen en de nieuwe leverancier vergoedt dan vaak de boete van een 3/5 jarig contract. Maar die trekken ze net zo hard van je nieuwe cashback af. Dus het is een sigaar uit eigen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

MdO82 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:32:
[...]

Zelf ben ik ook iemand die elk jaar overstapt.
Nu heb ik buren die hun energie gerust voor 3 of 5 jaar vastzetten.

Nu zei ik een keer dat dit niet handig is omdat je dan de bonus mis zal lopen die je elk jaar kunt krijgen.
Maar hun vertelde mij dat ze na 1 jaar gewoon over kunnen stappen dan hebben ze wel de overstapboete, maar die wordt dan vaak door de nieuwe leverancier betaald.

Is dat inderdaad zo als hun zeggen, want als dit verhaal zo inderdaad is kan je gerust 3 jaar pakken als je na 1 jaar weer over kunt stappen.

Wel denk ik dat je de regels moet blijven lezen als je overstapt, want energieleveranciers zijn natuurlijk ook niet gek welke voorwaarde stellen aan bonussen die je kunt krijgen.
Dat heeft geen zin, want je kunt wel je contract afkopen met een boete, maar je verliest dan ook je bonus, en dat is nu precies waar het overstappen om draait. Daarom krijg je de bonus ook altijd pas aan het einde van je contract.

๐Ÿฆ… U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ ๐Ÿ“ˆ ARKK, ๐Ÿ“ˆ UPRO, ๐Ÿ“ˆ TECL, ๐Ÿ“ˆ QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand enige ervaring met Fenor?

Kwam die naam nog niet tegen in dit topic en die kwam bovendrijven als goedkoopste bij mij. Zag alleen een akkefietje met de ACM over de facturatie van variabele tarieven begin dit jaar maar dat hadden ze ook snel weer opgelost.

Heb al van alles gehad: Nuon, EOn, Eneco, Energiedirect, BudgetEnergie, Qurrent en EnergieFlex. Ging eigenlijk altijd prima, de een met een wat betere site dan de ander. Alleen Qurrent was een negatieve ervaring, te veel fouten.

[ Voor 33% gewijzigd door sambalbaj op 25-07-2018 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-05 09:43
Zojuist overgestapt naar Oxxio
via CashbackXL -> PriceWise -> Oxxio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Mafketel schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:42:
.... actievoorwaarden nuon powerdeal......
geldig van 1 september tot en met 31 december 2017

Dat is een tijdje terug hoe kan ik dit nog steeds bestellen?
.
Inmiddels zijn de voorwaarden aangepast ;)

essent en nuon powerdeal vechten nog steeds voor de goedkoopste optie..... Essent wordt het natuurlijk niet. 748p/j vs 746 p/j

Oxxio zou met hoger verbruik invullen (195 bonus vs 165 bonus) plus 20 cashback in de buurt komen 780pj. rest niet vanaf 860 p/j.

nuon powerdeal wordt het dit jaar.....
de 5% blijven loont korting is meer een 30% boete is ten opzichte van andere aanbieders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ook ik ben weer aan het rondkijken voor een nieuwe energieleverancier.

Hoeveel waarde hechten jullie aan de eenmalige kortingen en bonussen? Het lijkt mij toch echt vaak een sigaar uit eigen doos. Je betaalt meer leveringskosten om een gedeelte weer terug te krijgen.

Onderaan de streep kom je misschien 10-20 euro goedkoper uit vergeleken met een andere die geen korting geven maar wel lage kosten.

Ik heb het gevoel dat de welkomstpremie eigenlijk meer een spaarpotje is. Kan je net zo goed van de lagere maandlasten ETFs kopen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Integendeel, welkomstpremies zijn meestal vรฉรฉรฉl hoger, als in honderden euro's, dan wat je extra uitgeeft aan de variabele kosten. Ligt ook een beetje aan hoeveel je verbruikt, maar op onze jaarrekening scheelt het gigantisch. Wij hebben dan wel zonnepanelen die ongeveer het hele verbruik dekken, dus we betalen 'niets' voor de elektriciteit.

Daarom: iedere jaar overstappen naar de aanbieder met de hoogste welkomstpremie. No-brainer voor de meeste mensen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Nee, niet overstappen naar degene met de hoogste welkomstpremie. Overstappen naar degene waar de totaalkosten voor het hele jaar het laagste zijn. Soms is dat degene met de hoogste welkomstpremie, soms ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-05 22:04
woekele schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:54:
Nee, niet overstappen naar degene met de hoogste welkomstpremie. Overstappen naar degene waar de totaalkosten voor het hele jaar het laagste zijn. Soms is dat degene met de hoogste welkomstpremie, soms ook niet.
Klopt. Ik stap elk jaar over met een prijsvergelijker. Elk jaar bellen ze me toch weer op van de energieleverancier om me over te halen om te blijven. Nooit is het rendabel om dit te doen, maar nu had ik een belletje gekregen waarbij Nuon aangaf dat ik elk jaar dat ik blijf 5% korting krijg op de kosten van energieverbruik. Ik geloof dat het tot max 30% kan lopen. Ik heb gezegd dat ik mijn huiswerk eerst ga doen omdat ik niet verwacht dat het goedkoper zal uitvallen? Er zal ergens wel weer een flinke "maar" aan zitten zegt mijn grvoel. Iemand die toevallig dit huiswerk al heeft gedaan? Anders zoek ik het tegen het eind van de avond uit als ik er de tijd voor heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@benchMarc korting op het verbruik... dat tarief gooien ze eerst omhoog, daarna krijg je korting, of ze compenseren het met vastrecht.

Mijn ouders zaten via een overstapservice bij Nuon. Na een jaar kregen ze een aanbieding, ze konden het variabel laten doorlopen zonder ergens aan vast te zitten of vastzetten voor 1 of 3 jaar met "blijven loont". De aanbieding was heel eerlijk: in de door Nuon geleverde berekening was zowel 1 als 3 jaar vast met korting fors duurder dan zonder vast contract door laten lopen. Maar weer overgestapt dus, zitten nu al 2 jaar bij EnergieDirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-05 22:04
@_JGC_ Ik zie het idd ook terugkomen op andere sites. De tarieven zijn hoger en daar wordt dan ogenschijnlijk flinke korting op gegeven. Sigaar uit eigen doos waardoor je nog duurder uit bent door de jaren heen. Ik weet voldoende en ik stap weer mooi over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:03
Wat is ongeveer een redelijke termijn mbt de eindafrekening? Ik ben op 2 juli overgestapt van Powerpeers naar Pure en heb van PP nog niks vernomen.

4130 WP zuidelijke oriรซntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

1-2 maanden. Heb je nog even te gaan dus. 6 weken zou ik normaal vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

mux schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:16:
Integendeel, welkomstpremies zijn meestal vรฉรฉรฉl hoger, als in honderden euro's, dan wat je extra uitgeeft aan de variabele kosten
woekele schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:54:
Even relativeren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bkIoCmi.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fSPMXV5.png

Als je bij vandebron 75kWh meer verbruikt, zomaar omdat je de airco aangooit tijdens de hittegolf, dan ben je het voordeel al kwijt t.o.v. greenchoice.

Als je bij Pure 55kWh meer verbruikt, omdat je zonnepanelen net wat minder terugleveren vanwege de hitte, dan ben je het voordeel al kwijt t.o.v. greenchoice.

Ik heb heel erg het gevoel dat die welkomstpremie een beetje de beleggingspakketten van banken zijn die je een handdoek kado geven. En Greenchoice e.d. de ETF's..

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 07-08-2018 08:21 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Gc is bij mij de goedkoopste. Echter staat er bij de consumentenbond 19,95 aan vaste kosten en bij andere 39,95. Wie heeft er gelijk? Of heeft de cb betere deal? Tarieven zijn overigens wel gelijk.

Daarnaast vroeg ik mij het volgende af. De deal geld voor max 10.000 kwh neem aan dat dit nu nog verbruik - teruglevering is? Anders kan ik nog wel eens in de penarie komen als de winter nog strenger wordt ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Bl4ckviper op 07-08-2018 09:26 ]

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

@kmf Die prijs bij greenchoice is (of eigenlijk: was, in het verleden, toen ik het onderzocht in elk geval) ook alleen als je afsluit via de vergelijker en ook alleen het eerste jaar. Het is dus niet zo dat dit de normale prijs van greenchoice is en dat elk jaar overstappen daardoor niet of amper voordelig is.

[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 07-08-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
kmf schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:20:
[...]

[...]

Even relativeren.
is idd belangrijk maar kijk naar het gehele jaar niet per maand
[afbeelding]
[afbeelding]

Als je bij vandebron 75kWh meer verbruikt, zomaar omdat je de airco aangooit tijdens de hittegolf, dan ben je het voordeel al kwijt t.o.v. greenchoice.

Als je bij Pure 55kWh meer verbruikt, omdat je zonnepanelen net wat minder terugleveren vanwege de hitte, dan ben je het voordeel al kwijt t.o.v. greenchoice.
12*โ‚ฌ20 is toch even wat meer dan 75KWh
En ja als je je verbruik niet goed kan inschatten dan is het lastig een goede keuze te maken, maar dan kun je altijd nog kijken wat het kost als je de helft meer en minder verbruikt, en dan een iets beter ginformeerde keuze maken.
Ons verbruik op een freak jaar na is vrij constant lager aan het worden dus ik maak me er geen zorgen over.
Ik heb heel erg het gevoel dat die welkomstpremie een beetje de beleggingspakketten van banken zijn die je een handdoek kado geven. En Greenchoice e.d. de ETF's..
zie mijn post een paar reactie boven jouw eerste vraag. Als je per jaar(of 3 jaar als dat je contract periode is) kijkt dan scheid je zo het kaf van de koren.

wat betreft de blijven loont nuon power deal..... ook al twee maal beantwoord.... de elektra prijs is 30% hoger met de 5% korting dan andere aanbieders waar ik naar heb gekeken. Over het gehele jaar is het voor mij nog steeds goedkoper dankzij welkom bonus. Volgend jaar dus duidelijk niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

benchMarc schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:21:
[...]

Klopt. Ik stap elk jaar over met een prijsvergelijker. Elk jaar bellen ze me toch weer op van de energieleverancier om me over te halen om te blijven. Nooit is het rendabel om dit te doen, maar nu had ik een belletje gekregen waarbij Nuon aangaf dat ik elk jaar dat ik blijf 5% korting krijg op de kosten van energieverbruik. Ik geloof dat het tot max 30% kan lopen. Ik heb gezegd dat ik mijn huiswerk eerst ga doen omdat ik niet verwacht dat het goedkoper zal uitvallen? Er zal ergens wel weer een flinke "maar" aan zitten zegt mijn grvoel. Iemand die toevallig dit huiswerk al heeft gedaan? Anders zoek ik het tegen het eind van de avond uit als ik er de tijd voor heb.
Ja, dit is een slechte deal. (ik heb deze ook aangeboden gekregen vorig jaar)

Elektra kost zonder de belasting vrijwel niets, en daar gaat de korting over. Ik zal mijn eigen taievn als voorbeeld gebruiken:

code:
1
2
3
4
5
6
Leveringskosten           excl btw        incl btw
m3 gas incl belasting      0,50053         0,60564
m3 gas excl belasting      0,23219         0,28095

kWh elektra incl bel       0,15892         0,19229
kWh elektra excl bel       0,05022         0,06077

laten we er vanuit gaan dat je 5 jaar(!) klant blijft om de maximale korting van 25% (niet 30!) op elektra te ontvangen. We gaan er ook vanuit dat de prijzen verderniet veranderen. De prijzen zijn dan als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
Leveringskosten           excl btw        incl btw
m3 gas incl belasting      0,50053         0,60564
m3 gas excl belasting      0,23219         0,28095

kWh elektra incl bel       0,08119         0,09824
kWh elektra excl bel       0,03767         0,04557

Stel je gebruikt per jaar 2000 m3 en 2000 kWh.

Het eerste jaar betaal je dan:
code:
1
2
3
Gas     2000*0,60564= 1211,28
Elektra 2000*0,19229=  384,58
Totaal                1595,86

Na vijf jaar betaal je dan:
code:
1
2
3
Gas     2000*0,60564= 1211,28
Elektra 2000*0,09824=  196,49
Totaal                1407,77

Na vijf jaar wachten betaal je dus 188 euro minder per jaar dan nu, maar een welkomstbonus van ~200 euro kun je ook prima nu al jaarlijks ontvangen als je ieder jaar overstapt. Mijn welkomstbonus vorig jaar was bijvoorbeeld 220 euro, en dit jaar 330. En dan ga ik nog voorbij aan het feit dat je tarieven natuurlijk (half)jaarlijks omhoog gaan met dit nieuwe contract, waar je bij overstappen juist altijd profiteert van een van de goedkoopte keuzes op dat moment.

(Ik heb de vaste heffingen niet in deze berekening gestopt omdat ze vast zijn en dus geen verschil maken)

[ Voor 4% gewijzigd door i7x op 07-08-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Bl4ckviper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:41:
Gc is bij mij de goedkoopste. Echter staat er bij de consumentenbond 19,95 aan vaste kosten en bij andere 39,95. Wie heeft er gelijk? Of heeft de cb betere deal? Tarieven zijn overigens wel gelijk.

Daarnaast vroeg ik mij het volgende af. De deal geld voor max 10.000 kwh neem aan dat dit nu nog verbruik - teruglevering is? Anders kan ik nog wel eens in de penarie komen als de winter nog strenger wordt ;)
Vaste kosten per product........ Dus kan 19.95 keer twee zijn

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

reneeke1970 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:54:
[...]

Vaste kosten per product........ Dus kan 19.95 keer twee zijn
Oh ja dat zou kunnen had echter overal wel ingevuld dat ik geen gas heb. Wellicht gaat die alleen goed bij de Consumentenbond dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Bl4ckviper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:10:
[...]

Oh ja dat zou kunnen had echter overal wel ingevuld dat ik geen gas heb. Wellicht gaat die alleen goed bij de Consumentenbond dan.
Alles wat ik bij de cb aangeboden kreeg de afgelopen vijf jaar is nul komma nul aanbieding, gewoon prijzen zoals iedereen ze op website kan vinden.
Ik blijf erbij dat alleen gas licht punt kom de enige onafhankelijke is en die duidelijk de tarieven toont, ook gaan ze goed om met terug levering.
En hun hebben wel eigen acties zoals momenteel bij qurrent 100 euro per product. Staat niet op hun site zelf

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

reneeke1970 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:25:
[...]

Alles wat ik bij de cb aangeboden kreeg de afgelopen vijf jaar is nul komma nul aanbieding, gewoon prijzen zoals iedereen ze op website kan vinden.
Ik blijf erbij dat alleen gas licht punt kom de enige onafhankelijke is en die duidelijk de tarieven toont, ook gaan ze goed om met terug levering.
En hun hebben wel eigen acties zoals momenteel bij qurrent 100 euro per product. Staat niet op hun site zelf
Helaas heb ik nu al qurrent dus zal niet voor mij gelden. Verlengingsaanbod is ook om te huilen van ze.
Overigens komen gaslicht.com, easyswitch, energievergelijken, enelogic etc allemaal met GC dus dat klopt wel. Enige verschil zat hem in de 19,95 van de vaste kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Bl4ckviper op 07-08-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Bl4ckviper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:34:
[...]

Helaas heb ik nu al qurrent dus zal niet voor mij gelden. Verlengingsaanbod is ook om te huilen van ze.
Overigens komen gaslicht.com, easyswitch, energievergelijken, enelogic etc allemaal met GC dus dat klopt wel. Enige verschil zat hem in de 19,95 van de vaste kosten.
Gc is prima, zit ik nu ook bij, moet helaas jaartje switchen want ga over de limiet heen van 10000 ,dus ik pak jaartje qurrent mee en dan weer terug.
Wat zegt gc site over vaste kosten?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

reneeke1970 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:58:
[...]

Gc is prima, zit ik nu ook bij, moet helaas jaartje switchen want ga over de limiet heen van 10000 ,dus ik pak jaartje qurrent mee en dan weer terug.
Wat zegt gc site over vaste kosten?
Vaste leveringskosten โ‚ฌ3,3275 x 12 mnd = โ‚ฌ39,93

Maar ga je inclusief salderen over de 10.000 heen? Want als ze het rekenen zonder salderen is greenchoice wellicht geen goede optie voor mij ook. Zit nu al op de 9565 en moet nog tot 17 sept.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

reneeke1970 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:25:
[...]

Ik prefereer andere vergelijkers zoals pricewise. Puur omdat ik een enorme afkeer heb op de mediageilheid van die Ben Huppelepup die z'n krullebol prominent op de site zet. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Bl4ckviper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:10:
[...]

Vaste leveringskosten โ‚ฌ3,3275 x 12 mnd = โ‚ฌ39,93

Maar ga je inclusief salderen over de 10.000 heen? Want als ze het rekenen zonder salderen is greenchoice wellicht geen goede optie voor mij ook. Zit nu al op de 9565 en moet nog tot 17 sept.
Verbruik maakt niet uit, boven 10000 zelfs minder belasting, de terug levering heeft limiet van 10000,kom je daar boven word alles 7 cent ongeveer

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

benchMarc schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:21:
[...]

Ik ken de voorwaarden bij Nuon niet m.b.t. deze actie. maar heb ooit een redelijk vergelijkbaar aanbod gehad bij Essent. Betrof een contract van 5 jaar met ieder jaar oplopende korting die zou oplopen tot 25%. Destijds niet goed naar gekeken en gewoon gedaan (druk en was tevreden met Essent tot dat moment en 25% korting - mwah - dat is de moeite!).
Bleek een hรฉรฉl slechte actie. In de kleine lettertjes stond namelijk dat het tarief ook voor 5 jaar vastgezet werd. En in die periode daalden de reguliere energietarieven flink harder dan die korting waardoor ik dus effectief mรฉรฉr betaalde voor mijn stroom dan wat ik zou betalen bij een nieuw contract (bij Essent zelf nota bene!)... En oh ja - wegens de keuze voor korting kreeg ik natuurlijk ook het welkomst geschenk (NEST thermostaat) niet... Later nog geprobeerd die er alsnog uit te slepen, maar ging niet door! Ik zat toch al voor 5 jaar vast, dus Essent ging geen moeite doen...

Heb uiteindelijk na 3 jaar het contract afgekocht (175 euro boete geloof ik!) en kijk sindsdien ieder jaar of ik verleng of overstap door het rekensommetje te (laten) maken op basis van tarieven, kortingen en welkomstbonussen. Oplopende korting acties doe ik niet snel weer... En na deze ervaring blijf ik persoonlijk ook liever weg bij Essent. Maar dat is puur een persoonlijk dingetje n.a.v. dit wurg contract.

N.b. bij Essent betaalde ik ruim 100 euro in de maand voor gas en stroom. Nu betaal ik een kleine 60 euro... (rekening houdend met de welkomstbonus die ik nog terugkrijg na een jaar). Dat is bijna een halvering dus! Best bizar verschil... Die boete om het contract af te kopen kon dus wel uit uiteindelijk - al blijft het hรฉรฉl zonde geld.

[ Voor 7% gewijzigd door kazz1980 op 07-08-2018 12:24 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

reneeke1970 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Verbruik maakt niet uit, boven 10000 zelfs minder belasting, de terug levering heeft limiet van 10000,kom je daar boven word alles 7 cent ongeveer
Oh ok. Maar omdat er in de voorwaarde dit staat:

Voor dit contract geldt een maximum jaarverbruik van 10.000 kWh stroom en/of 5.000 mยณ gas. Indien het jaarverbruik hierboven uitkomt, wordt het gehele verbruik tegen de in die periode geldende Variabel Groen uit Nederland tarieven afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Bl4ckviper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:31:
[...]

Oh ok. Maar omdat er in de voorwaarde dit staat:

Voor dit contract geldt een maximum jaarverbruik van 10.000 kWh stroom en/of 5.000 mยณ gas. Indien het jaarverbruik hierboven uitkomt, wordt het gehele verbruik tegen de in die periode geldende Variabel Groen uit Nederland tarieven afgerekend.
Dat is voor mij nieuw, in feite heeft iedere leverancier die wettelijke 10000.
Maar het is na salderen neem ik aan dus geen zorgen....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

reneeke1970 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

Dat is voor mij nieuw, in feite heeft iedere leverancier die wettelijke 10000.
Maar het is na salderen neem ik aan dus geen zorgen....
Heb ze even gevraagd via facebook en ze zeiden:
Er wordt gekeken naar alleen de afname bij deze regeling!
Dus niet na salderen! Iets om rekening mee te houden denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Bl4ckviper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:58:
[...]

Heb ze even gevraagd via facebook en ze zeiden:

[...]

Dus niet na salderen! Iets om rekening mee te houden denk ik zo.
Maar heb jij zoveel daadwerkelijk op je meter staan dan? Ik gebruik ook 9500 maar 3500 pak ik rechtstreeks uit panelen, dus de meter geeft 6000 gebruikt aan.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

@reneeke1970
Volgens enelogic is mijn verbruik (tot nu toe dit contract):
Laag: 5331
Hoog: 4234
retour laag: 1588
retour hoog: 3468

Systeem heeft volgens de SDM meter 7493 kwh opgeleverd.

Dus totaal verbruik ligt op: 6946 kwh

Maar goed afname is nu al 9565 ( en dan moet ik nog tot 17-9) en als de winter nog strenger wordt gaan de WP wel meer slurpen.

Het antwoord voor de vaste kosten is ook binnen:
De vaste kosten voor Greenchoice zijn 3,33 per product per maand inclusief btw. Dit is dus 39,69. Het klopt dus gewoon niet bij de Consumentenbond.

Zie nu ook als ik bij de vergelijke boven de 10.000 kwh kom blijft er ook weinig over (ondanks teruglevering). Dan is er maar 1 (extra groen) Power peers met niet zulke beste tarieven

Stroom (dal) per kWh
โ‚ฌ 0,22202
Stroom (normaal) per kWh
โ‚ฌ 0,22202
Vaste leveringskosten stroom p/j
โ‚ฌ 83,88

[ Voor 43% gewijzigd door Bl4ckviper op 07-08-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Wat betreft overstappen: als je toestemming hebt gegeven aan je huidige/vorige energieleverancier om je slimme meter uit te lezen, moet je na het overstappen die toestemming weer opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEVESON
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 18:01
kazz1980 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:21:
[...]

Ik ken de voorwaarden bij Nuon niet m.b.t. deze actie. maar heb ooit een redelijk vergelijkbaar aanbod gehad bij Essent. Betrof een contract van 5 jaar met ieder jaar oplopende korting die zou oplopen tot 25%. Destijds niet goed naar gekeken en gewoon gedaan (druk en was tevreden met Essent tot dat moment en 25% korting - mwah - dat is de moeite!).
Bleek een hรฉรฉl slechte actie. In de kleine lettertjes stond namelijk dat het tarief ook voor 5 jaar vastgezet werd. En in die periode daalden de reguliere energietarieven flink harder dan die korting waardoor ik dus effectief mรฉรฉr betaalde voor mijn stroom dan wat ik zou betalen bij een nieuw contract (bij Essent zelf nota bene!)... En oh ja - wegens de keuze voor korting kreeg ik natuurlijk ook het welkomst geschenk (NEST thermostaat) niet... Later nog geprobeerd die er alsnog uit te slepen, maar ging niet door! Ik zat toch al voor 5 jaar vast, dus Essent ging geen moeite doen...

Heb uiteindelijk na 3 jaar het contract afgekocht (175 euro boete geloof ik!) en kijk sindsdien ieder jaar of ik verleng of overstap door het rekensommetje te (laten) maken op basis van tarieven, kortingen en welkomstbonussen. Oplopende korting acties doe ik niet snel weer... En na deze ervaring blijf ik persoonlijk ook liever weg bij Essent. Maar dat is puur een persoonlijk dingetje n.a.v. dit wurg contract.

N.b. bij Essent betaalde ik ruim 100 euro in de maand voor gas en stroom. Nu betaal ik een kleine 60 euro... (rekening houdend met de welkomstbonus die ik nog terugkrijg na een jaar). Dat is bijna een halvering dus! Best bizar verschil... Die boete om het contract af te kopen kon dus wel uit uiteindelijk - al blijft het hรฉรฉl zonde geld.
Bizar...
ik zit gewoon bij Essent en heb enorm veel voordeel bij hun en ga ook niet overstappen.
gezien alle deals en kortingen, ben ik nog steeds goedkoper uit bij Essent met mijn huidige contract waar ik al 3 jaar zit.

:) gewoon iedere maand je verbruikskosten nakijken en in de gaten houden. en uiteraard je stroomverbruik en misschien kom je ook ongeveer op de 50 euro als ik in de maand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-05 22:15
voor mij maakt het weinig uit, net de jaarrekening en heb voor 55euro aan gas verbruikt. helaas moet ik 297 aftikken ivm belasting en transport. waarom was ik ookalweer zuinig aan het stoken? voor de netto-prijs maakt het niet veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Sniffels schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:27:
voor mij maakt het weinig uit, net de jaarrekening en heb voor 55euro aan gas verbruikt. helaas moet ik 297 aftikken ivm belasting en transport. waarom was ik ookalweer zuinig aan het stoken? voor de netto-prijs maakt het niet veel uit.
Dat is nou precies de reden dat iedereen dat laatste beetje gas wil weg werken en dan gas afsluiten.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Bl4ckviper schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:14:
@reneeke1970
Volgens enelogic is mijn verbruik (tot nu toe dit contract):
Laag: 5331
Hoog: 4234
retour laag: 1588
retour hoog: 3468

Systeem heeft volgens de SDM meter 7493 kwh opgeleverd.

Dus totaal verbruik ligt op: 6946 kwh

Maar goed afname is nu al 9565 ( en dan moet ik nog tot 17-9) en als de winter nog strenger wordt gaan de WP wel meer slurpen.

Het antwoord voor de vaste kosten is ook binnen:
De vaste kosten voor Greenchoice zijn 3,33 per product per maand inclusief btw. Dit is dus 39,69. Het klopt dus gewoon niet bij de Consumentenbond.

Zie nu ook als ik bij de vergelijke boven de 10.000 kwh kom blijft er ook weinig over (ondanks teruglevering). Dan is er maar 1 (extra groen) Power peers met niet zulke beste tarieven

Stroom (dal) per kWh
โ‚ฌ 0,22202
Stroom (normaal) per kWh
โ‚ฌ 0,22202
Vaste leveringskosten stroom p/j
โ‚ฌ 83,88
Ja dan heb je fors verbruik. En wat kost het dan daadwerkelijk bij gc als je boven die 10000 uitkomt?
Kan haast niet duurder zijn want groot verbruik tarief is stukken lager

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:54
Bij vergelijken merk ik dat je soms een hogere cashback krijt als je verbruik hoger is.. Iemand ervaring met hogere schatting nvullen en (veel) minder verbruiken? Is dit 'legaal' toegestaan? In je overeengekomen contract staat gewoon een cashback vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

S.D schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:10:
[...]
Bizar...
ik zit gewoon bij Essent en heb enorm veel voordeel bij hun en ga ook niet overstappen.
gezien alle deals en kortingen, ben ik nog steeds goedkoper uit bij Essent met mijn huidige contract waar ik al 3 jaar zit.

:) gewoon iedere maand je verbruikskosten nakijken en in de gaten houden. en uiteraard je stroomverbruik en misschien kom je ook ongeveer op de 50 euro als ik in de maand :D
Ik kreeg bij Essent geen enkel voordeel/korting behalve dus die stapelkorting op het 5-jarige contract wat er enkel toe geleid had dat ik mรฉรฉr betaalde in plaats van minder... Ook toen ik aangaf het contract te willen afkopen en overstappen geen enkele korting oid. Sindsdien ieder jaar overgestapt en een leuke welkomstbonus gepakt. Stroom- en gasverbruik omlaag kan overigens niet... (plasma televisie die nog niet vervangen kan, en heb een appartement - dus geen zonnepanelen oid mogelijk).
Met mijn huidige verbruik is kleine 60 euro per maand een hรฉรฉl goede deal. Bij Essent zou ik met een nieuw contract nog steeds op ruim 90 euro zitten (en een gratis FitBit... alsof ik daar wat aan heb :P ). Dus kan mij niet voorstellen dat je bij Essent goedkoop uit bent - tenzij je op de 1 of andere manier wรฉl persoonlijke kortingen gekregen hebt die ik bij Essent met geen enkele mogelijkheid ooit los heb weten te peuteren...

[ Voor 11% gewijzigd door kazz1980 op 07-08-2018 15:19 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper

Bl4ckviper

BlaBlaBla

reneeke1970 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Ja dan heb je fors verbruik. En wat kost het dan daadwerkelijk bij gc als je boven die 10000 uitkomt?
Kan haast niet duurder zijn want groot verbruik tarief is stukken lager
Variabel is 0,2277 (hoog) en 0,2129(laag) (maar kan natuurlijk straks voor het deel in 2019 weer anders zijn vandaar variabel)

En ik vraag mij af of ze voor de lagere belasting bij meer dan 10.000 kwh salderen wel of niet meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-05 22:15
reneeke1970 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:51:
[...]

Dat is nou precies de reden dat iedereen dat laatste beetje gas wil weg werken en dan gas afsluiten.
Zou voor mij inderdaad prima zijn. ~240euro in de belastingput per jaar. kan ik voor 2400,- iets investeren om 10 jaar van die kosten af te zijn. (electisch koken, electrisch stoken + warm water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Deezers schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:03:
Bij vergelijken merk ik dat je soms een hogere cashback krijt als je verbruik hoger is.. Iemand ervaring met hogere schatting nvullen en (veel) minder verbruiken? Is dit 'legaal' toegestaan? In je overeengekomen contract staat gewoon een cashback vermeld.
Is weleens langsgekomen al. Sommige hebben bij de actievoorwaarden niks hierover staan, en dan mag je dat dus doen. Andere hebben een clausule dat bij significant afwijkend verbruik tov opgegeven de cashback in het geding kan komen. Of ze dat daadwerkelijk gaan doen is natuurlijk een tweede, maar je loopt dan wel een risico geen cashback te krijgen. Dus ik zou die actievoorwaarden lezen, en kijken hoe groot het verschil is met een hoger geschat verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STEVESON
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 18:01
kazz1980 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

Ik kreeg bij Essent geen enkel voordeel/korting behalve dus die stapelkorting op het 5-jarige contract wat er enkel toe geleid had dat ik mรฉรฉr betaalde in plaats van minder... Ook toen ik aangaf het contract te willen afkopen en overstappen geen enkele korting oid. Sindsdien ieder jaar overgestapt en een leuke welkomstbonus gepakt. Stroom- en gasverbruik omlaag kan overigens niet... (plasma televisie die nog niet vervangen kan, en heb een appartement - dus geen zonnepanelen oid mogelijk).
Met mijn huidige verbruik is kleine 60 euro per maand een hรฉรฉl goede deal. Bij Essent had ik met een nieuw contract nog steeds op pakweg 90 euro gezeten.
Dan ben je beter af en dan is inderdaad een 60 euro p.m een beter opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Vraagje waarvan ik hoop dat iemand hier er iets zinnigs over kan zeggen;

Zoals te doen gebruikelijk, ben ik ieder jaar bezig met een overstap, zo ook nu. Ik zie dan de tarieven van dat moment en probeer een keuze te maken voor de goedkoopste partij. Dit jaar zijn de tarieven hoger dan vorig jaar, heeft ongetwijfeld te maken met hogere belastingen en een hogere olieprijs. Maar dit is natuurlijk een momentopname.

In hoeverre zijn de prijzen van energieaanbieders 'elastisch' ten opzichte van bijvoorbeeld de olieprijs, volgens jullie? Stel dat ik zou verwachten dat de olieprijs wel 10 dollar per vat naar beneden gaat (zeg 15%) over de komende 3 maanden, heeft dat naar jullie mening direct invloed op de aanbiedingen van energieleveranciers bijvoorbeeld? Met andere woorden; heeft het zin om af te wachten tot de olieprijs mogelijk wat getemperd is en dan op dat moment een energiecontract voor een jaar af te sluiten, of fluctueren naar jullie mening de aanbiedingen van de energieleveranciers niet zo snel?

Ik vraag dit omdat ik nog een maand of 4 heb te gaan voordat mijn jaarcontract afloopt. Ik zou nu kunnen overstappen, maar ik kan ook best een paar maanden wachten, het heeft natuurlijk geen haast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x

i7x

Sdreeg schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:58:
Vraagje waarvan ik hoop dat iemand hier er iets zinnigs over kan zeggen;

Zoals te doen gebruikelijk, ben ik ieder jaar bezig met een overstap, zo ook nu. Ik zie dan de tarieven van dat moment en probeer een keuze te maken voor de goedkoopste partij. Dit jaar zijn de tarieven hoger dan vorig jaar, heeft ongetwijfeld te maken met hogere belastingen en een hogere olieprijs. Maar dit is natuurlijk een momentopname.

In hoeverre zijn de prijzen van energieaanbieders 'elastisch' ten opzichte van bijvoorbeeld de olieprijs, volgens jullie? Stel dat ik zou verwachten dat de olieprijs wel 10 dollar per vat naar beneden gaat (zeg 15%) over de komende 3 maanden, heeft dat naar jullie mening direct invloed op de aanbiedingen van energieleveranciers bijvoorbeeld? Met andere woorden; heeft het zin om af te wachten tot de olieprijs mogelijk wat getemperd is en dan op dat moment een energiecontract voor een jaar af te sluiten, of fluctueren naar jullie mening de aanbiedingen van de energieleveranciers niet zo snel?

Ik vraag dit omdat ik nog een maand of 4 heb te gaan voordat mijn jaarcontract afloopt. Ik zou nu kunnen overstappen, maar ik kan ook best een paar maanden wachten, het heeft natuurlijk geen haast.
Het heft ongetwijfeld wat invloed, maar de grootse seasonality komt simpelweg door de tijd van het jaar. Rond okt, nov, dec krijg je werrewel de beste deals. Ik sluit altijd een nieuw contract af rond die tijd en mijn huidige heeft een bonus van 330 euro bijvoorbeeld. Dat ga je door de rest van het jaar heen nooit krijgen. Zal wel te maken hebben met de jaarcijfertjes die nog snel mooi worden aangedikt.

Edit: zie wel dat vandebron met 290 in de buurt komt atm.

[ Voor 3% gewijzigd door i7x op 08-08-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
i7x schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:07:
[...]

Het heft ongetwijfeld wat invloed, maar de grootse seasonality komt simpelweg door de tijd van het jaar. Rond okt, nov, dec krijg je werrewel de beste deals. Ik sluit altijd een nieuw contract af rond die tijd en mijn huidige heeft een bonus van 330 euro bijvoorbeeld. Dat ga je door de rest van het jaar heen nooit krijgen. Zal wel te maken hebben met de jaarcijfertjes die nog snel mooi worden aangedikt.

Dank, daar heb ik wat aan! Goed om te weten, dan wacht ik nog even met overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
TrueGamer schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:11:
Zojuist overgestapt naar Oxxio
via CashbackXL -> PriceWise -> Oxxio
Wij gaan verhuizen en ben opzoek gegaan naar een andere leverancier. We hadden Eneco en uit verschillende vergelijk sites kwam ik ook op Oxxio uit. Eneco gebeld dat ik het wou opzeggen en ze kwamen met een nieuwe prijs voor als ik zou verhuizen en er zou gratis een slimme thermostaat door een monteur gemonteerd krijgen. Zit helemaal niet op een slimme thermostaat te wachten. Toch met een rekensommetje eruit gekomen dat Oxxio nog steeds goedkoper was en dat ik het geld als welkom bonus kreeg ipv de thermostaat bij Eneco.

Later bij verdere onderzoek kwam ik er stomweg achter dat Oxxio van Eneco zelf is. :o
Ah fijn... Ben als goed is nu goedkoper uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?ยฎ

Qurrent en GC gaan waarschijnlijk samen:
Beste heer/mevrouw,

We hebben goed nieuws! En dat willen we graag met je delen. We hebben de toezichthouder van de Nederlandse energiemarkt vandaag laten weten dat we de groene energieleverancier Qurrent willen overnemen. We verwachten op korte termijn goedkeuring. Daarna gaan we aan de slag! We vertellen je graag waarom we dit doen. En wat het voor jou betekent.

Waarom deze stap?
Net als Greenchoice staat Qurrent voor een schonere wereld door duurzame energie. Onze missies sluiten naadloos op elkaar aan. De krachtenbundeling is dus goed nieuws voor de vergroening van Nederland. Samen kunnen wij efficiรซnter werken en nรณg meer investeren in onze groene missie: het duurzaam dichtbij brengen van 100% groene energie. Samen maken we Nederland steeds groener!

Wat betekent dit voor mij?
Voor jou als klant verandert er niets. Je blijft de energie en service ontvangen zoals je van ons gewend bent. Toch kunnen we ons voorstellen dat je vragen hebt. Wij hopen ze hier voor je te beantwoorden. Zoals altijd zijn wij er voor je en helpen wij je graag.

Xbox Live ID:Notna8310

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:47
Sissors schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

Is weleens langsgekomen al. Sommige hebben bij de actievoorwaarden niks hierover staan, en dan mag je dat dus doen. Andere hebben een clausule dat bij significant afwijkend verbruik tov opgegeven de cashback in het geding kan komen. Of ze dat daadwerkelijk gaan doen is natuurlijk een tweede, maar je loopt dan wel een risico geen cashback te krijgen. Dus ik zou die actievoorwaarden lezen, en kijken hoe groot het verschil is met een hoger geschat verbruik.
Op deze manier kom ik op een jaarbedrag uit dat 80 euro lager ligt. Hiervoor heb ik mijn gasverbruik wel op 1268 moeten zetten in plaats van de verwachte 750. Het scheelt wel behoorlijk. Het is even wat rekenwerk maar de ervaring leert dat je een hogere cashback krijgt door bijvoorbeeld je gasverbruik te verhogen.

Bij Delta bijvoorbeeld de hoogte van de cashback op dit moment adv mijn gegevens:
lager dan 998 = 110 euro
999-1267 = 175 euro
1268 en hoger = 210 euro

Je nieuwe jaarbedrag reken je dan uit door het schil in gaskosten er af te halen.

In de actievoorwaarden staat dat je verbruiksgegevens worden gecontroleerd. Echter er staat niet dat er een correctie plaatsvind aan de hand van je verbruik. Men noemt ook geen rekenmethode of staffels waarmee een nieuwe instapbonus wordt berekend. Tevens staat er niet dat door een gewijzigd verbruik de actie kan vervallen of wijzigt. Ze melden specifiek dat de actie vervalt bij eerdere overstap of achterstallige betaling. Niets over een ander verbruik dus.

Vaak moet je wel een hoger termijnbedrag betalen adv je opgegeven verbruik. In mijn geval 50 euro per maand extra maar dat levert toch een mooi belegrendement van โ‚ฌ 80,- op. Je kan altijd nog proberen ergens in de loop van je contract met een goede reden de klantenservice vragen je termijnbedrag te verlagen.
i7x schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:07:
[...]

Deze ervaring had ik vorig jaar ook maar wie zegt dat het dit jaar weer is?

Independer bevestigd dit overigens ook:
De gunstigste tijd om over te stappen lijkt, voor de bonusjagers althans, de laatste maand van het jaar. ‘Veel mensen denken dat overstappen iets is voor het einde van het jaar, net als bij de zorgverzekeringen’, zegt De Lange van Independer. ‘Er is helemaal geen reden om dat alleen in december te doen, maar het wordt gedacht. En omdat juist dan veel mensen speuren naar goedkope contracten, wordt in die periode nog meer gestunt met welkomstpremies dan anders.’

https://weblog.independer...verstappen-is-profiteren/

[ Voor 11% gewijzigd door Gecko123 op 16-08-2018 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
Mijn eindafrekening heb ik uiteindelijk ontvangen na precies zes weken. Controle bleek nodig want PP had de komma verkeerd geplaatst bij het bereken vd terugleververgoeding. Dat scheelde bijna โ‚ฌ50 in mijn nadeel. Ze gaan een nieuwe eindafrekening maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Binnenkort wil ik overstappen naaar een nieuwe leverancier maar heb dit nog nooit eerder gedaan. De einddatum van m'n huidige gas & licht contract is 3 oktober 2018. Kan ik dan nu alvast een nieuwe leverancier zoeken die per 4 oktober 2018 ingaat? Wil niet m'n welkomstbonus verliezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

stin00 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:05:
Binnenkort wil ik overstappen naaar een nieuwe leverancier maar heb dit nog nooit eerder gedaan. De einddatum van m'n huidige gas & licht contract is 3 oktober 2018. Kan ik dan nu alvast een nieuwe leverancier zoeken die per 4 oktober 2018 ingaat? Wil niet m'n welkomstbonus verliezen :)
Dat kan gewoon ja. Simpel en eenvoudig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Laatst online: 21:31
Ik twijfel voor het eerst sinds 2012 om ipv 1 naar een 3 jaar contract te gaan..

Werd paar weken geleden gebeld door Engie (ooit klant geweest) met een nieuw aanbod.
Ik zei dat ik altijd overstapte via een vergelijkingsite.

Knul aan de telefoon was eerlijk genoeg om aan te geven dat de goedkoopste tarieven vrijwel altijd via de vergelijkingsites naar voren komen. Hij drukte me wel op het hart om welke leverancier ik ook zou kiezen een langer contract te kiezen omdat de prijsverhogingen van het gas (en de nog komende verhogingen) had hij nog niet eerder meegemaakt in de 7-8 jaar dat hij dit werk deed.

- is dit BS of zit er wel een kern van waarheid in?

Voor een 1 jaar contract bij de Nuon zie ik dat men voor gas 68,37ct vraagt terwijl dit bij een 3 jaars contract op nog geen 64 ct uitkomt via Engie
Elektra is 22,04ct en 20,37ct voor 1 jaar Nuon

Elektra is 21,12 en 19,47 voor 3 jaar Engie

1 jaars contract via de Nuon is (uiteraard) goedkoper dan de 3 jaar via Engie.
Scheelt iets van 70 EUR maar voor m'n gevoel zijn de verschillen niet meer zo groot als voorgaande jaren..

Zoals gezegd twijfel ik voor het eerst sinds jaren.
Voordeel 3 jaar: De komende tijd geen gezeik aan je hoofd

Nadeel 3 jaar: ik heb zonnepanelen en een ferraris meter en dankzij salderen heb ik nu nog niks te maken met teruglever tarieven maar dat kan met een zwalkend kabinet snel verandering in komen waardoor ik weer twijfel of ik met vastzetten mezelf inflexibel maak.

[ Voor 47% gewijzigd door NIK0 op 20-08-2018 20:10 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 11:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

^ Dit. De grootste stijging gaat de komende jaren komen van de belastingen en andere heffingen en die worden niet afgedekt in je `vaste` tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:01
Het zijn commerciรซle bedrijven en die gaan echt geen verlies maken op de tarieven en de 3 jaar tarieven dusdanig hoger maken tov 1 jarig in zich in te dekken tegen prijsstijgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Laatst online: 21:31
Ben overtuigd, toch maar weer een contract voor een jaartje gedaan, thanks tweakerbroeders!

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Voorheen zat ik bij Nuon. Daar had ik een 1 jarig contract met een cashback van 300 euro. Destijds had ik mijn geschatte verbruik hoger gezet om de cashback ook hoger te krijgen.

Nu zit ik bij greenchoice, de tarieven voor het leveren en de kosten per m3 gas en kwh stroom zijn een stuk lager. Ik heb berekend dat het effectief maar max 60 of 70 euro per jaar duurder is om bij greenchoice te zitten, ondanks de cashback's bij andere maatschappijen.

Is er iets dat ik over het hoofd zie dit keer?

Mijn situatie:
Door zonnepanelen had ik vorig jaar 0 kwh verbruikt. Het verbruik dit jaar zal tussen de 0 en 250kwh max liggen.
Gasverbruik is zo'n 1100 m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Niet zo lang geleden nog langsgekomen. De tarieven bij greenchoice worden na het eerste jaar ook flink hoger (mits afgesloten via vergelijkingssite). Daarnaast is 60-70 euro geen slechte opbrengst voor een kwartier werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@darkdesign kan goed kloppen. Ik keek in 1e instantie vooral naar de bonus, maar zoals hier al vaker is opgemerkt, eigenlijk is het alleen interessant wat je uiteindelijk na een jaar moet betalen.

Even snel een vergelijking gemaakt:
GC geeft (zover ik weet) nooit "welkomstpremie", maar is goedkoop met bv. vaste leveringskosten: EUR 80,-.
Eneco heeft een premie van EUR 185,-, leveringskosten EUR 144,-
VandeBron geeft EUR 290,- en wil EUR 210 leveringskosten...

Oftewel, men goochelt lekker met bedragen. Hier wat meer premie, daar wat minder kosten. Net als in de verzekeringswereld heeft men er alle belang bij om de boel zo wazig en onoverzichtelijk mogelijk te maken. Heb je dan de moed gehad om een keus te maken, dan volgt na een jaar de rekening, waar je als leek ook weer flink op kan puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Laatst online: 15:04

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik ben van plan om eind deze maand ook over te stappen. Zit nu bij GC en heb via gaslicht een aanbod bij vandebron dat met name door de welkomstkorting aantrekkelijk is.

Woon nog geen jaar in deze woning, en het aanbod dat GC heeft gedaan is gebaseerd op het standaard jaarverbruik van de vorige bewoners. Dit ligt fors hoger dan ons verbruik (vorige bewoners: G 1515, E normaal 3000, E dal 2700). Heb voor de geschatte jaarverbruik in de prijsvergelijker gekeken naar de dag standen van onze slimme meter voor de periode van 01-01-2018 - 30-06-2018, en deze vermenigvuldigd met 2, plus nog wat marge. De periode daarvoor is niet echt representatief omdat we toen volop aan het verbouwen zijn geweest. Is dit een enigszins betrouwbare manier om tot een geschat verbruik te komen, of mis ik iets?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
                                    vandebron                   greenchoice         
Stroom normaal  (1050 kWh/jaar)     โ‚ฌ 0,2339    โ‚ฌ   245,60      โ‚ฌ 0,2394    โ‚ฌ   251,37
Stroom dal      (1550 kWh/jaar)     โ‚ฌ 0,2186    โ‚ฌ   338,83      โ‚ฌ 0,2200    โ‚ฌ   341,00
Gas             (1350 m3/jaar)      โ‚ฌ 0,6828    โ‚ฌ   921,78      โ‚ฌ 0,7073    โ‚ฌ   954,86
    Subtotaal levering (variabel)               โ‚ฌ 1.506,21                  โ‚ฌ 1.547,23

Vaste leveringskosten stroom                    โ‚ฌ   105,00      โ‚ฌ 3,3275    โ‚ฌ    39,93
Vaste leveringskosten gas                       โ‚ฌ   105,00      โ‚ฌ 3,3275    โ‚ฌ    39,93
    Subtotaal levering (vast)                   โ‚ฌ   210,00                  โ‚ฌ    79,86

Netbeheerkosten stroom              โ‚ฌ 18,6892   โ‚ฌ   224,27      โ‚ฌ 18,6892   โ‚ฌ   224,27
Netbeheerkosten gas                 โ‚ฌ 14,0445   โ‚ฌ   168,53      โ‚ฌ 14,0445   โ‚ฌ   168,53
Vermindering energiebelasting                   -โ‚ฌ  373,33                  -โ‚ฌ  373,33
    Subtotaal RNB + EB                          โ‚ฌ    19,47                  โ‚ฌ    19,47

Welkomstkorting                             -โ‚ฌ  270,00

TOTAAL                  โ‚ฌ 1.465,68                  โ‚ฌ 1.646,56
                        VOORDEEL                โ‚ฌ   180,88

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
peacelord schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:48:
Mijn eindafrekening heb ik uiteindelijk ontvangen na precies zes weken. Controle bleek nodig want PP had de komma verkeerd geplaatst bij het bereken vd terugleververgoeding. Dat scheelde bijna โ‚ฌ50 in mijn nadeel. Ze gaan een nieuwe eindafrekening maken..
Vandaag krijg ik tot mijn verrassing een bedrag op mijn bankrekening bijgeschreven van
Powerpeers dat ruim โ‚ฌ60 hoger ligt dan het creditbedrag op de eindafrekening. Helaas nog geen nieuwe/gecorrigeerde eindafrekening ontvangen. Dit geeft bij mij weinig vertrouwen mbt de administratie van deze firma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Vandaag na 4 weken de eindafrekening gekregen van Vandebron. Kreeg de welkomstbonus van 265 euro volledig terug (op een jaarverbruik van 600 euro), dus kan weer dik tevreden zijn dit jaar.

Echter nu is het tijd om over te stappen op een nieuwe, zodat ik ook bij die weer een welkomsbonus krijg / betere deal. Wat mij echter enorm opvalt dit jaar, vergeleken met de afgelopen 2 jaar, is dat de bonussen vele malen lager zijn. Afgelopen jaar was die dus 265, het jaar daarvoor 210 euro (Oxxio). Als ik voor dit jaar ga kijken komt de bonus niet boven de 150 euro uit.

Ik woon nu 2 jaar in het appartement, dus de SJV is nu aangepast op mijn verbruik ipv. op die van de vorige bewoners (die een stuk minder zuinig waren). Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Daarnaast zag ik dat Oxxio wederom de goedkoopste was voor mij, echter ben ik daar dus al een keer klant geweest. De voorwaarden zijn niet heel eenduidig wat betreft de welkomspremie:
4. Per leveringsadres in Nederland kan je slechts eenmaal gebruikmaken van dit actieaanbod van Oxxio.
In deze zin hebben ze het over 'dit actieaanbod'. Met 'dit' intepeteer ik dat het gaat om de actie met naam: "Oxxio 1 jaar Groene stroom en gas met Cashback". De actie die ik in 2017 had had een andere naam en daarmee gaat het dus om een andere actie, waardoor ik dus niet de cashback misloop. Klopt dat?

Zijn er mensen die ervaring hebben met het dubbel switchen naar dezelfde provider (in dit geval Oxxio) en het ontvangen van 2keer Cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
rens-br schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:52:
Vandaag na 4 weken de eindafrekening gekregen van Vandebron. Kreeg de welkomstbonus van 265 euro volledig terug (op een jaarverbruik van 600 euro), dus kan weer dik tevreden zijn dit jaar.

Echter nu is het tijd om over te stappen op een nieuwe, zodat ik ook bij die weer een welkomsbonus krijg / betere deal. Wat mij echter enorm opvalt dit jaar, vergeleken met de afgelopen 2 jaar, is dat de bonussen vele malen lager zijn. Afgelopen jaar was die dus 265, het jaar daarvoor 210 euro (Oxxio). Als ik voor dit jaar ga kijken komt de bonus niet boven de 150 euro uit.

Ik woon nu 2 jaar in het appartement, dus de SJV is nu aangepast op mijn verbruik ipv. op die van de vorige bewoners (die een stuk minder zuinig waren). Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Daarnaast zag ik dat Oxxio wederom de goedkoopste was voor mij, echter ben ik daar dus al een keer klant geweest. De voorwaarden zijn niet heel eenduidig wat betreft de welkomspremie:

[...]

In deze zin hebben ze het over 'dit actieaanbod'. Met 'dit' intepeteer ik dat het gaat om de actie met naam: "Oxxio 1 jaar Groene stroom en gas met Cashback". De actie die ik in 2017 had had een andere naam en daarmee gaat het dus om een andere actie, waardoor ik dus niet de cashback misloop. Klopt dat?

Zijn er mensen die ervaring hebben met het dubbel switchen naar dezelfde provider (in dit geval Oxxio) en het ontvangen van 2keer Cashback.
Geen ervaring. Een welkomstpremie is meestal alleen als je nog geen klant bent. Sommige premies eisen dat je al minimaal 6 maanden geen klant bent. Op de vergelijkingssites kun je je huidige leverancier kiezen zodat deze eruit valt.

Leest verder hierboven. Het schijnt dat de premies hoger worden naarmate december dichterbij komt.

Stap je pas over nadat je de eindrekening hebt gehad? Wist je dat je 3 maanden tevoren ook al kan overstappen?

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Gecko123 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:56:
Geen ervaring. Een welkomstpremie is meestal alleen als je nog geen klant bent. Sommige premies eisen dat je al minimaal 6 maanden geen klant bent. Op de vergelijkingssites kun je je huidige leverancier kiezen zodat deze eruit valt.
Ja is mij inderdaad bekend. Maar ik ben nu geen klant van Oxxio, maar wel klant geweest.
Leest verder hierboven. Het schijnt dat de premies hoger worden naarmate december dichterbij komt.
Ah ok. Maar vorig jaar ben ik overgestapt in juli en juni, dus zo heel veel tijd zit er niet tussen.
Stap je pas over nadat je de eindrekening hebt gehad? Wist je dat je 3 maanden tevoren ook al kan overstappen?
Dat was mij niet bekend. Maar voor het toekennen van de Cashback dien je minimaal รฉรฉn jaar klant te zijn. Als ik 3 maanden van te voren overstap vervalt die dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
rens-br schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:10:
[...]

Ja is mij inderdaad bekend. Maar ik ben nu geen klant van Oxxio, maar wel klant geweest.

[...]

Ah ok. Maar vorig jaar ben ik overgestapt in juli en juni, dus zo heel veel tijd zit er niet tussen.

[...]

Dat was mij niet bekend. Maar voor het toekennen van de Cashback dien je minimaal รฉรฉn jaar klant te zijn. Als ik 3 maanden van te voren overstap vervalt die dus.
Je kan een nieuw contract laten ingaan na je huidig contract dan is er niets aan de hand. Meestal kun je een contract afsluiten en deze pas 3 maanden later in laten gaan. Vandaar de 3 maanden. Zet hem de volgende keer in je agenda. Doe ik ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EarlAlnot
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:39
Contract tot en met 31 Augustus bij van de Bron. Eerste aanbieding voor verlenging kwam (natuurlijk) maanden geleden. Deze was sowieso niet competitief, zelfs bij een vergelijkingssite kreeg ik betere korting op hun eigen product. Voor zover loyaliteitsbonus.
Het viel me wel op dat de kortingen steeds hoger werden tot laatste aanbieding van afgelopen week (2 weken voor deadline). Ook verliep communicatie vlot. Ben toch overgestapt, maar iemand die toch denkt aan verlengen zou zijn/haar voordeel kunnen doen met het negeren van de eerste aanbiedingen. Pas 2 weken voor het einde komen ze met variabele tarieven e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-05 17:17
Weet iemand wat de boete is voor voortijdig overstappen bij het 3 jarig contract van de Essent-MediaMarkt actie?

Ik heb een aanbod ontvangen via de Postcode Loterij om naar Qurrent over te stappen en krijg dan een MediaMarkt kaart van โ‚ฌ400. Daarbij vergoed Qurrent een overstapboete tot โ‚ฌ250, โ‚ฌ125 per product.

Ik kan de specifieke actievoorwaarden van Essent niet meer vinden..
Momenteel zit ik 1,5 jaar bij Essent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

3-jarig contract... mediamarktbonnen... postcode loterij.... alle alarmbellen rinkelen hier... :P

ik weet niet wat de boete is, maar check ook even of eventuele bonussen/welkomspremies niet vervallen bij vroegtijdig overstappen.

[ Voor 40% gewijzigd door woekele op 27-08-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Ik heb de voorwaarden van de Essent actie nog kunnen vinden, alleen tijdens het eerste jaar kan ik een boete krijgen voor vroegtijdig opzeggen en welkomstgeschenken. Dit houd in dat ik zonder problemen kan overstappen.

Nu probeer ik uit te zoeken hoe dit zit als ik vroegtijdig bij Qurrent weg zou willen. Dit staat er in hun algemene voorwaarden:
Heeft u een overeenkomst met een vaste einddatum en beรซindigt u deze overeenkomst eerder dan de afgesproken einddatum? Dan kunnen wij u hiervoor een opzegvergoeding in rekening brengen. Deze opzegvergoeding hoeft u niet te betalen als wij de kwaliteitscriteria hebben aangepast zonder dat het moest van de overheid.
In de aanvullende voorwaarden die specifiek voor deze actie gelden staat dit:
Behorende bij Media Markt cadeaukaart en Groene Cheque
1. De actie bedraagt voor 3 jaar Prijs Zeker een Media Markt cadeaukaart t.w.v. โ‚ฌ400,-.
2. De actie is enkel geldig bij een 3 jaar Prijs Zeker aanbod Zeker voor deelnemers van de Nationale Postcode Loterij.
3. De cadeaukaart is alleen te gebruiken bij Media Markt.
4. Duur van de actie is van 20 augustus 2018 tot 8 september 2018 en geldt niet in
combinatie met andere acties en/of aanbiedingen.
5. Wij brengen de Nationale Postcode Loterij op de hoogte van uw aanmelding bij
Qurrent na overstap.
6. Je ontvangt je Media Markt cadeaukaart binnen 30 dagen nadat u het contract
heeft ontvangen. Bij annulering van de aanmelding vervalt het recht op de Media
Markt cadeaukaart.
7. De Media Markt cadeaukaart is niet in te wisselen voor geld.
8. De actie is geldig voor klanten die binnen zes maanden na 20 augustus 2018
switchen.
9. Per leveringsadres kan je รฉรฉn keer gebruikmaken van deze actie.
10. Qurrent vergoedt de boete tot en met โ‚ฌ125,- per product (elektriciteit of gas),
derhalve maximaal โ‚ฌ250,- per huishouden, voor klanten die zijn overgestapt naar Qurrent en waarbij de oude energieleverancier een (rechtmatige) boete heeft opgelegd. Voor de Voorwaarden Declaratieformulier Groene Cheque, zie www.qurrent.nl/SiteFiles/.../Actievoorwaarden-Groene- Cheque.pdf.
11. De actie geldt alleen voor deelnemers aan de Nationale Postcode Loterij, waarbij geen onderscheid wordt gemaakt of dit voor Qurrent nieuwe klanten, bestaande klanten of voormalige klanten zijn.
12. Alle bedragen zijn inclusief btw.
Ik vind nergens een specifiek bedrag dat Qurrent in rekening zou kunnen brengen en wanneer dit het geval zou zijn, terwijl dit bij Essent netjes en precies aangegeven staat in de voorwaarden.

Mag Qurrent dan zomaar wat in rekening brengen of kan ik er vanuit gaan aangezien er niks specifieks in de aanvullende voorwaarden staat, dat ik boetevrij over kan stappen?

[ Voor 5% gewijzigd door Extreme smell op 27-08-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:59
Volgens mij betaal je alleen de reguliere overstapboete en ben je daarna klaar.

Er staat inderdaad niks in de voorwaarden

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Extreme smell schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:26:
Ik heb de voorwaarden van de Essent actie nog kunnen vinden, alleen tijdens het eerste jaar kan ik een boete krijgen voor vroegtijdig opzeggen en welkomstgeschenken. Dit houd in dat ik zonder problemen kan overstappen.

Nu probeer ik uit te zoeken hoe dit zit als ik vroegtijdig bij Qurrent weg zou willen. Dit staat er in hun algemene voorwaarden:

[...]

In de aanvullende voorwaarden die specifiek voor deze actie gelden staat dit:

[...]

Ik vind nergens een specifiek bedrag dat Qurrent in rekening zou kunnen brengen en wanneer dit het geval zou zijn, terwijl dit bij Essent netjes en precies aangegeven staat in de voorwaarden.

Mag Qurrent dan zomaar wat in rekening brengen of kan ik er vanuit gaan aangezien er niks specifieks in de aanvullende voorwaarden staat, dat ik boetevrij over kan stappen?
Overstap boete is gewoon wettelijk hoor, รฉรฉn jaar 50 euro en de max van 3 jaar is 125 euro. Reken er wel op, er staat specifiek de actie geld bij drie jaar abbo. Ga je voor die tijd weg kun je 400 euro terug betalen.
En ik snap eigenlijk niet waar je moeilijk voor doet, hun welkoms premie is 150 euro per product ook bij รฉรฉn jaar abbo.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
reneeke1970 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:12:
[...]
Ga je voor die tijd weg kun je 400 euro terug betalen.
Moet dit dan niet specifiek vermeld worden in de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Extreme smell schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:32:
[...]

Moet dit dan niet specifiek vermeld worden in de voorwaarden?
Dat staat het toch ook, is alleen geldig in combinatie.......
Zou leuk zijn, de 400 ontvangen en dan gelijk weg gaan voor 125 boete

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14

greatgonzo

schit-te-rend!

binnenkort gaan wij zonnepanelen plaatsen, waarschijnlijk met de eerste jaren een forse overproductie. We wachten namelijk nog even met de aanschaf van een elektrische auto of een warmtepomp.

Ik heb nu twee vraagjes t.a.v. de energieleveranciers:
1) De saldering gaat op de kop. Betekend dit dat de vergoeding boven het verbruik van afname omlaag zal gaan?
2) Stel dat dit het geval is, en ik ga nu een contract van 5 jaar aan. Zijn ze dan verplicht de leveringsvergoeding ook 5 jaar vast te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:14

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 1002969 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:31:
[...]

Met overproductie bedoel je meer opwekking dan je per jaar verbruikt? Dat gedeelte levert nu al weinig op (alleen kale prijs). Met het afschaffen van de saldering betekent dat je alle afname van het net (dus je energieverbruik op dat moment min wat je op dat moment opwekt) gaat betalen tegen ~20 cent, alles wat je het net opduwt (dus opwekking min verbruik op dat moment) krijg je alleen de kale prijs (+ onbekende subsidie) uitgekeerd.

2.) In je contract wordt vrijwel altijd opgenomen dat bij belastingwijzigingen deze worden aangepast/doorberekend. Bij de energiebedrijven zijn ze niet gek ;)
1) Inderdaad: ik verbruik 3500 kwh, er komt waarschijnlijk voor 5000 kwh op. Ik zit nu bij budget energie: die rekenen de kale prijs door, zo'n โ‚ฌ0,07, daar krijg ik โ‚ฌ105 teruggestort. Bij Pure Energie is dit volgens de huidige voorwaarden โ‚ฌ,11 per kwh, dus โ‚ฌ165. Dat is de overstap wel waard.

2) Is dat wel zo? Ik ga toch een contract aan, waarin ze mijn tarief vastzetten. Andersom werkt het dan toch ook zo? Dan is de vergoeding toch ook vastgezet? Als dit zo is, zet ik het december volgend jaar vast voor 3 of 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
greatgonzo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:47:
[...]

1) Inderdaad: ik verbruik 3500 kwh, er komt waarschijnlijk voor 5000 kwh op. Ik zit nu bij budget energie: die rekenen de kale prijs door, zo'n โ‚ฌ0,07, daar krijg ik โ‚ฌ105 teruggestort. Bij Pure Energie is dit volgens de huidige voorwaarden โ‚ฌ,11 per kwh, dus โ‚ฌ165. Dat is de overstap wel waard.

2) Is dat wel zo? Ik ga toch een contract aan, waarin ze mijn tarief vastzetten. Andersom werkt het dan toch ook zo? Dan is de vergoeding toch ook vastgezet? Als dit zo is, zet ik het december volgend jaar vast voor 3 of 5 jaar.
Je tarief van enkel de stroom staat vast, maar niet het gedeelte belasting wat van de overheid is.

Gc geeft 13.3 cent vergoeding dus daar zit je nog beter

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
Ruud2001 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:50:
Ik ben van plan om eind deze maand ook over te stappen. Zit nu bij GC en heb via gaslicht een aanbod bij vandebron dat met name door de welkomstkorting aantrekkelijk is.

Woon nog geen jaar in deze woning, en het aanbod dat GC heeft gedaan is gebaseerd op het standaard jaarverbruik van de vorige bewoners. Dit ligt fors hoger dan ons verbruik (vorige bewoners: G 1515, E normaal 3000, E dal 2700). Heb voor de geschatte jaarverbruik in de prijsvergelijker gekeken naar de dag standen van onze slimme meter voor de periode van 01-01-2018 - 30-06-2018, en deze vermenigvuldigd met 2, plus nog wat marge. De periode daarvoor is niet echt representatief omdat we toen volop aan het verbouwen zijn geweest. Is dit een enigszins betrouwbare manier om tot een geschat verbruik te komen, of mis ik iets?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
                                    vandebron                   greenchoice         
Stroom normaal  (1050 kWh/jaar)     โ‚ฌ 0,2339    โ‚ฌ   245,60      โ‚ฌ 0,2394    โ‚ฌ   251,37
Stroom dal      (1550 kWh/jaar)     โ‚ฌ 0,2186    โ‚ฌ   338,83      โ‚ฌ 0,2200    โ‚ฌ   341,00
Gas             (1350 m3/jaar)      โ‚ฌ 0,6828    โ‚ฌ   921,78      โ‚ฌ 0,7073    โ‚ฌ   954,86
    Subtotaal levering (variabel)               โ‚ฌ 1.506,21                  โ‚ฌ 1.547,23

Vaste leveringskosten stroom                    โ‚ฌ   105,00      โ‚ฌ 3,3275    โ‚ฌ    39,93
Vaste leveringskosten gas                       โ‚ฌ   105,00      โ‚ฌ 3,3275    โ‚ฌ    39,93
    Subtotaal levering (vast)                   โ‚ฌ   210,00                  โ‚ฌ    79,86

Netbeheerkosten stroom              โ‚ฌ 18,6892   โ‚ฌ   224,27      โ‚ฌ 18,6892   โ‚ฌ   224,27
Netbeheerkosten gas                 โ‚ฌ 14,0445   โ‚ฌ   168,53      โ‚ฌ 14,0445   โ‚ฌ   168,53
Vermindering energiebelasting                   -โ‚ฌ  373,33                  -โ‚ฌ  373,33
    Subtotaal RNB + EB                          โ‚ฌ    19,47                  โ‚ฌ    19,47

Welkomstkorting                             -โ‚ฌ  270,00

TOTAAL                  โ‚ฌ 1.465,68                  โ‚ฌ 1.646,56
                        VOORDEEL                โ‚ฌ   180,88
Zet je gas eens op 1400 en kijk eens naar de Nuon aanbieding. Tel daarna 50kuub*tarief van het jaarbedrag af. Kom je nu lager uit dan vd bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-05 13:59
Ik zit al jaren bij Greenchoice. Contract loopt in oktober/november af.
Ik lees bij gaslicht.com dat de teruglevertarieven verschillen. Ik lever denk ik max 200kwh per jaar meer terug dan dat ik opwek. Dus dat is niet heel relevant dan toch ?
Of zie ik wat over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@kevertje1977 Verschil tussen laagste en hoogste teruglevertarief is volgens mij 4 cent (EUR 0,07 vs. EUR 0,11), dus worst case doe je jezelf 200 x 0,04 = EUR 8,- tekort.
Dan zou ik meer op andere zaken letten, die wel wat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Ik ben nu ook toe aan een nieuw contract.

Ben een beetje met cijfers aan het goochelen op gaslicht, merk ik opeens bij een verbruik van 1400m3 gas of hoger, dat de elektraprijs bij een aantal omlaag gaat. Enkele centen soms wel.

Wie kan dit verklaren en is het voor mij dan verstanding om, ipv 1000m3 daadwerkelijk verbruik, gewoon maar maar 1400m3 op te geven? geeft me wel weer welkomstpremies die er anders niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

plaspvd schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:13:
Ik ben nu ook toe aan een nieuw contract.

Ben een beetje met cijfers aan het goochelen op gaslicht, merk ik opeens bij een verbruik van 1400m3 gas of hoger, dat de elektraprijs bij een aantal omlaag gaat. Enkele centen soms wel.

Wie kan dit verklaren en is het voor mij dan verstanding om, ipv 1000m3 daadwerkelijk verbruik, gewoon maar maar 1400m3 op te geven? geeft me wel weer welkomstpremies die er anders niet zijn.
Het is te verklaren omdat grootgebruikers aantrekkelijker zijn als klant, dus je krijgt betere aanbiedingen. Het is inderdaad verstandig gewoon een hogere hoeveelheid in te vullen voor de korting. Eneco zegt in het contract wel dat het niet "heel erg" mag afwijken of iets dergelijks, maar de rest naar mijn weten niet. Ik zou trouwens ook proberen het nog verder te verhogen naar 3000m3 (niet meer, dan ga je hoger vastrecht betalen uit m'n hoofd). Wellicht levert het nog wat meer op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik ben ook aan het rondkijken, maar ik kom er echt niet uit...

Mijn verbruik:
Dal: 500 kwh
Normaal: 400 kwh
Gas: 700 m3

Vermoedelijk gaat dat komend jaar drastisch naar beneden, omdat ik 5 dagen en nachten per week van huis ben dan, maar goed, dit zijn de cijfers van de afgelopen 2 jaar (gemiddeld). Ik zit nu bij Querrent.

Als ik deze getallen invoer in de vergelijker, dan geeft hij aan Oxxio of Powerpeers, beiden met โ‚ฌ 150 welkomstkorting.

Echter, als ik 1450/1450 kwh en 1500m2 gas aan geeft, geeft 'ie Nuon en Van de Bron als goedkoopste, met โ‚ฌ 200 cq โ‚ฌ 310 welkomstbonus, waarbij Van de Bron op jaarbasis โ‚ฌ 60 duurder is dan Nuon - op basis van het hoge verbruik...

Ik heb echter geen idee wat er gebeurt als ik straks slechts 300/200 kwh en 400 m3 gas verbruik...

Plus, ik zie dat je bij Van de Bron je maandbedrag met maximaal 25% mag verlagen... dat schiet niet op natuurlijk... En Nuon was m'n vorige leverancier, ik weet niet of dat nog uitmaakt?

Help?

[ Voor 22% gewijzigd door Ardana op 04-09-2018 23:27 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

overstappen naar je huidige leverancier kan in elk geval niet :)

het is hier vaker langsgekomen over de variabele bonussen (vooral meer bonus bij hoger geschat verbruik). Het komt er op neer dat je hoger verbruik kunt invullen om hogere bonus te scoren, maar check even goed de voorwaarden. Bij Eneco staat bijvoorbeeld dat het gevolgen kan hebben.... Bij anderen staat er niks over, dus kan het zeker geen kwaad.

over het voorschot... kijk ik eigenlijk nooit naar, je krijgt het aan het einde toch allemaal terug als je teveel betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Toch is teveel betaald voorschot niets anders dan een renteloze achtergestelde lening.
Kan je beter op je eigen rekening hebben staan want levert niets op en krijg je niet terug bij tussentijds faillissement bedrijf (en dan kan je ook fluiten naar de welkomskorting achteraf).
Niet zo erg als het om een paar tientjes gaat, maar dat loopt soms flink op.

Uiteindelijk blijft vooral van belang dat je consequent met dezelfde kWh en M2 waardes blijft rekenen, wat te hoog inzetten is geen probleem maar veel te hoog kan dat wel zijn. Cashback, direct of op de vergelijkingssite levert ook nog wat op. Bij bijna gelijk in totaalprijs kijk ik toch eerder naar lagere tarieven en vastrecht dan hoogte welkomstbonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rens-br schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:52:
Zojuist contact gehad met de Oxxio klantenservice, die gaven aan dat het geen probleem was om nogmaals klant te zijn. Dus zojuist contract afgesloten bij Oxxio.

Ik had op de website een verbruik ingevoerd van 1500kWh en 1200m3 en kreeg daardoor 200 euro Cashback. (ipv. 150) In de voorwaarden van hun actie staat het volgende vermeld:
8. De hoogte van de Cashback kan variรซren. Oxxio kan het Cashback bedrag niet meer aanpassen nadat je je hebt aangemeld. Het afgesproken eenmalige Cashback bedrag bevestigen wij in de bevestigingsmail die je ontvangt en in je overeenkomst.
Of te wel de hoogte van het Cashback bedrag blijft hetzelfde, ook al is mijn verbruik een stuk lager dan nu ingevuld. Daarnaast heb ik via CashbackXL nog eens 40 euro cashback aangevraagd (en bevestigd gekregen)

[ Voor 156% gewijzigd door rens-br op 05-09-2018 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

sambalbaj schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:10:
Toch is teveel betaald voorschot niets anders dan een renteloze achtergestelde lening.

Uiteindelijk blijft vooral van belang dat je consequent met dezelfde kWh en M2 waardes blijft rekenen, wat te hoog inzetten is geen probleem maar veel te hoog kan dat wel zijn.
met het eerste deels eens. Maar als je juist vrh wilt ontwijken kan het ook juist gunstig zijn om een lager saldo te hebben.

het tweede: alleen als dat in de voorwaarden staat, of heb jij andere bronnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ardana schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 23:16:
Ik heb echter geen idee wat er gebeurt als ik straks slechts 300/200 kwh en 400 m3 gas verbruik...
Bij Oxxio dus niks, zie hierboven. Verder zit er wel een limiet op het verlagen van je termijn bedrag, maar kan de klantenservice dit desgewenst nog verder verlagen. (Dit hebben ze de vorige keer dat ik klant was voor mij ook opgelost, de vorige bewoners hadden namelijk echt een enorm jaarverbruik waardoor het SJV enorm hoog was)

Bij Vandebron staat er in de voorwaarden niks over het verbruik, dus die 310 euro blijft staan (dit is ook mijn ervaring).
Plus, ik zie dat je bij Van de Bron je maandbedrag met maximaal 25% mag verlagen...
Ik kom zelf bij VandeBron af en daar heeft de klantenservice mijn termijnbedrag ook handmatig aangepast naar een veel lagere waarde, dus dat moet ook mogelijk zijn. Het kan dan alleen zijn dat ze eerst een tijdje kijken of je verbruik inderdaad zo drastisch gedaald is.
En Nuon was m'n vorige leverancier, ik weet niet of dat nog uitmaakt?
Je leverancier voordat je bij Querrent zat? Zie de voorwaarden. Je bent al langer dan 12 maanden geen klant meer van ze, dus moet geen probleem opleveren. Er staat ook niks betreft het jaarverbruik, dus dat lijkt ook goed te zitten.

Ik had voor mezelf een Excel gemaakt en heb die even voor jou aangepast. Ik heb gekeken naar Oxxio, Nuon en Vandebron (op mijn adres dat wel), en rekening gehouden met de Cashback van โ‚ฌ200+40 (Oxxio), โ‚ฌ200+30 (Nuon) en โ‚ฌ310+โ‚ฌ65 (Vandebron)

En daar komt uit dat Vandebron +/-30 euro goedkoper is, mede door de hoge Cashback via CashbackXL:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Na6aLOyKvrl6WWmfXluaPdg4/medium.png

Daarna heb ik even de verwachte daling (uitgaande van een 50/50 verdeling van normaal/dal) gezet en ook dan is Vandebron het goedkoopste:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4HFnX7muC1M4Ies5Xi7ULUQq/medium.png

Let dus wel op, dit zijn met de tarieven op mijn adres, wellicht dat het op jouw adres goedkoper is (ik kan je de Excel wel sturen als je dat makkelijk vind)

Als laatste kan je in de vergelijkers invullen wat je wilt. Bij het ingaan van je contract berekend de energiemaatschappij toch je maandbedrag uit aan de hand van het SJV, tenminste dat is mijn ervaring nu bij twee energieleveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

rens-br schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:03:
[...]
Bij Oxxio dus niks, zie hierboven. Verder zit er wel een limiet op het verlagen van je termijn bedrag, maar kan de klantenservice dit desgewenst nog verder verlagen. (Dit hebben ze de vorige keer dat ik klant was voor mij ook opgelost, de vorige bewoners hadden namelijk echt een enorm jaarverbruik waardoor het SJV enorm hoog was)

Ik kom zelf bij VandeBron af en daar heeft de klantenservice mijn termijnbedrag ook handmatig aangepast naar een veel lagere waarde, dus dat moet ook mogelijk zijn. Het kan dan alleen zijn dat ze eerst een tijdje kijken of je verbruik inderdaad zo drastisch gedaald is.
Dat kan, maar ik vraag me af of ze niet moeilijk gaan doen als ik van 1500 naar 400 ga... - en dan schat ik nog ruim... Dat is een verlaging van 70%.
Je leverancier voordat je bij Querrent zat? Zie de voorwaarden. Je bent al langer dan 12 maanden geen klant meer van ze, dus moet geen probleem opleveren. Er staat ook niks betreft het jaarverbruik, dus dat lijkt ook goed te zitten.

Ik had voor mezelf een Excel gemaakt en heb die even voor jou aangepast. Ik heb gekeken naar Oxxio, Nuon en Vandebron (op mijn adres dat wel), en rekening gehouden met de Cashback van โ‚ฌ200+40 (Oxxio), โ‚ฌ200+30 (Nuon) en โ‚ฌ310+โ‚ฌ65 (Vandebron)

En daar komt uit dat Vandebron +/-30 euro goedkoper is, mede door de hoge Cashback via CashbackXL:

[afbeelding]

Daarna heb ik even de verwachte daling (uitgaande van een 50/50 verdeling van normaal/dal) gezet en ook dan is Vandebron het goedkoopste:

[afbeelding]

Let dus wel op, dit zijn met de tarieven op mijn adres, wellicht dat het op jouw adres goedkoper is (ik kan je de Excel wel sturen als je dat makkelijk vind)
Wat onwijs lief! Ik zie idd dat de tarieven op mijn adres iets afwijken, als je het bestandje zou willen sturen, heel graag!
Als laatste kan je in de vergelijkers invullen wat je wilt. Bij het ingaan van je contract berekend de energiemaatschappij toch je maandbedrag uit aan de hand van het SJV, tenminste dat is mijn ervaring nu bij twee energieleveranciers.
Kijk, dat zou echt zoveel schelen. Als ik moet betalen op basis van 1500/1500, dan ben ik +/- โ‚ฌ 135-150 pm kwijt, als ik moet betalen op basis van 700/700, dan iets van โ‚ฌ 50 en dat vind mijn portemone toch leuker.

Ga ik ook nog ff kijken naar die cashback :) Ooit 'n keer aan mee gedaan, maar nooit boven de uitbetalingsdrempel uitgekomen..
woekele schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:22:
overstappen naar je huidige leverancier kan in elk geval niet :)
Nuon was m'n vorige, Querrent m'n huidige, en daar ben ik echt niet tevreden over, dus zelfs zonder overstapbonus zou ik nog weg gaan bij Querrent.
over het voorschot... kijk ik eigenlijk nooit naar, je krijgt het aan het einde toch allemaal terug als je teveel betaald hebt.
Zoals ik hierboven zei, ijn portemonee vind een maandbedrag van โ‚ฌ 135-150 toch een stuk minder leuk dan een maandbedrag van โ‚ฌ 50....

[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 05-09-2018 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ardana schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:23:
Dat kan, maar ik vraag me af of ze niet moeilijk gaan doen als ik van 1500 naar 400 ga... - en dan schat ik nog ruim... Dat is een verlaging van 70%.
Dat zou dus geen probleem zijn, aangezien ze je maandbedrag baseren op het SJV en niet op wat jij invult in de vergelijker. Ik weet 100% zeker dat ze dit doen bij Oxxio en bij Vandebron, bij Nuon zou je dit even moeten controleren / navragen.
Wat onwijs lief! Ik zie idd dat de tarieven op mijn adres iets afwijken, als je het bestandje zou willen sturen, heel graag!
Dat wordt morgenvroeg, heb de excel file gemaakt op mijn werk en die staat dus op mijn werk pc :)
Kijk, dat zou echt zoveel schelen. Als ik moet betalen op basis van 1500/1500, dan ben ik +/- โ‚ฌ 135-150 pm kwijt, als ik moet betalen op basis van 700/700, dan iets van โ‚ฌ 50 en dat vind mijn portemone toch leuker.
Dat scheelt inderdaad een hoop.
Ga ik ook nog ff kijken naar die cashback :) Ooit 'n keer aan mee gedaan, maar nooit boven de uitbetalingsdrempel uitgekomen..
Bij CashbackXL is er geen uitbetalingsdrempel, die betalen elke maand uit. Het kan alleen wel even duren voordat ze de Cashback toekennen. Bij Oxxio is het termijn bijvoorbeeld 3 maanden.
Nuon was m'n vorige, Querrent m'n huidige, en daar ben ik echt niet tevreden over, dus zelfs zonder overstapbonus zou ik nog weg gaan bij Querrent.
Dan kan je dus prima overstappen naar de Nuon met Cashback.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 05-09-2018 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

rens-br schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:36:
[...]
Bij CashbackXL is er geen uitbetalingsdrempel, die betalen elke maand uit. Het kan alleen wel even duren voordat ze de Cashback toekennen. Bij Oxxio is het termijn bijvoorbeeld 3 maanden.
Als ik inlog bij CashbackXL en daarna naar Vandebron ga, dan zie ik geen โ‚ฌ 310 welkomstkorting... hoe heb je dat gedaan dan?

Pagina: 1 ... 14 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4