Dan heb ik die deal kennelijk gemist. Maar goed, na deze deals werd het inderdaad veel minder
Dat is een ander contract dan het modelcontract uit de sheet.CarpeVentum schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:00:
[...]
Snap ik! Had gewoon in een incognito tab een nieuwe aanvraag gedaanWel met bestaande adresgegevens dus misschien dat ik daarom een ander aanbod kreeg?
Misschien iets te naïef geweest
Waar jij naar hebt gekeken is een 1 jr vaste prijs contract. Ik heb hem erbij gezet in de sheet.
Ok die heb ik dan ook gemist. Vreemd want ik kreeg 6 oktober de mail van CB:964C2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:51:
[...]
Was gewoon de jaarlijkse veiling van de Consumentenbond dit najaar.
Is veel over gepost op Tweakers destijds.
Contract staat voor 3 jaar vast.
Als de prijzen echt gaan dalen verbreek ik het Greenchoice contract en betaal ik gewoon de kosten daarvoor. Of zoek een energieprovider die die kosten ook vergoed.
"Het nieuwste Energiecollectief is geopend"
Doe je mee met ons nieuwste Energiecollectief? Schrijf je nu vrijblijvend in.
Gedaan.
Op 4 nov ontving in vervolgens weer een CB mail:
"Veiling Energiecollectief uitgesteld
Door de recente ontwikkelingen op de energiemarkt hebben we voor dit Energiecollectief geen goede deal kunnen sluiten zoals je dat van ons gewend bent. We kunnen je hierdoor helaas op dit moment geen aanbod sturen."
Is ie dan alsnog doorgegaan of betrof dit een andere veiling?
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 19:17 ]
Stroom komt nog ode bij of zijn dit de aangepaste voor dit jaar met extra energie korting?
Zal wel de aangepaste versie voor dit jaar zijn want ik zie het nu ook in de app.wjvh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:23:
Geen idee, dat weet TS en die meldde volgens mij alles inclusief.
Ode wijzigt per jaar enkel het kale tarief staat vast natuurlijk.
De kale gas tarieven moeten dan echt een flink stuk dalen wil dat interessant zijn om over te gaan met boete.
[ Voor 16% gewijzigd door Roos79 op 10-01-2022 19:26 ]
De laatste echt goede deal van de Consumentenbond was al iets eerder. Vanaf hier begon die echt te lopen. En het laatste weekend ging die helemaal hard. Was dus af te sluiten tot zondag 3 oktober middernacht.Cap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:16:
[...]
Ok die heb ik dan ook gemist. Vreemd want ik kreeg 6 oktober de mail van CB:
Gedaan.
Door de recente ontwikkelingen op de energiemarkt hebben we voor dit Energiecollectief geen goede deal kunnen sluiten zoals je dat van ons gewend bent. We kunnen je hierdoor helaas op dit moment geen aanbod sturen."
Die is vanwege de gekke markt nooit doorgegaan.Cap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:16:
[...]
Gedaan.
Degene die hier wordt genoemd is die van ervoor.
Die VEH/Budgetenergie heb ik op 6 oktober ontvangen, en dezelfde dag geaccepteerd.TexMex schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:32:
[...]
De laatste echt goede deal van de Consumentenbond was al iets eerder. Vanaf hier begon die echt te lopen. En het laatste weekend ging die helemaal hard. Was dus af te sluiten tot zondag 3 oktober middernacht.
Ging ook om een driejaars contact.
Die was heel snel volgetekend, en diverse mensen die er nog een nachtje over wilden slapen waren
toen te laat.
Kale tarieven:
dal 0.1166
normaal 0.1287
gas 0.5203
vaste kosten 2.50 per maand zowel voor gas als stroom.
Maar ik had beter moeten opletten, want CB aanbod is beter.
[ Voor 3% gewijzigd door wjvh op 10-01-2022 20:00 ]
Super, dank! Is het ook een optie om teruglever vergoedingen toe te voegen aan het overzicht? Dan wordt het echt compleetCap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:09:
[...]
Dat is een ander contract dan het modelcontract uit de sheet.
Waar jij naar hebt gekeken is een 1 jr vaste prijs contract. Ik heb hem erbij gezet in de sheet.
Nee zeker niet, het is al zo breed en onoverzichtelijk. En genoeg werk om bij te houden. 
Iedereen kan de spreadsheet downloaden, aanpassen voor een specifiek(e) doel(groep) en zelf publiceren.
Iedereen kan de spreadsheet downloaden, aanpassen voor een specifiek(e) doel(groep) en zelf publiceren.
[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 20:05 ]
dubbelpost
[ Voor 127% gewijzigd door 964C2 op 10-01-2022 20:20 ]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Volgens mij heb ik mij ergens in de zomer ingeschrevenCap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 19:16:
[...]
Gedaan.
Veilingaanbod CB kwam in september en je kon tot 3 oktober inschrijven
Er waren > 50.000 nieuwe inschrijvingen volgens mij
Jij hebt je dan na dit succes ingeschreven voor de volgende veiling die door snel veranderende marktsituatie geen passend aanbod meer opleverde
Check dit topic maar eens op de vele posts eind september / begin oktober
UPDATE : zie post van @TexMex van 19.32 uur
op 1-1-22 gecorrigeerde tarieven i.v.m. verandering energiebelastingen ( gas + 2 cent en stroom 6 cent minus )
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Ja als je je gasprijs voor 3 jaar vast laat zetten op € 1,28226 dan verdienen ze het vanzelf weer terug!Bloempotgooier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:40:
[...]
Daarom vind ik het wel bijzonder dat Mediamarkt BE dat wel wil betalen op dit moment
Mochten de tijden terugkeren van lagere tarieven dan zullen anderen dat ook wel weer gaan doen en kun je makkelijker overstappen

iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Dan stap je toch gewoon weer over voor €250,-. Als de prijzen zakken is dat zo terugverdient, en op dit moment heb je zekerheid. Absolute no-brainer.HereIsTom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:21:
[...]
Ja als je je gasprijs voor 3 jaar vast laat zetten op € 1,28226 dan verdienen ze het vanzelf weer terug!
Als jij dat denkt prima, maar daar trap ik niet in!Rsport40 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:30:
[...]
Dan stap je toch gewoon weer over voor €250,-. Als de prijzen zakken is dat zo terugverdient, en op dit moment heb je zekerheid. Absolute no-brainer.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Het is niet denken, maar rekenen. Ik gebruik 2500 m3 gas per jaar. Met een prijsverschil van 6 cent per m3 heb ik in 1 jaar een eventuele boete van €125 al terugverdiend. Met 14.000 kWh (ivm EV) is 1 cent per kWh al genoeg verschil om positief uit te komen.HereIsTom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:49:
[...]
Als jij dat denkt prima, maar daar trap ik niet in!
[ Voor 11% gewijzigd door RichieB op 10-01-2022 20:59 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Tja als je zo’n hoog verbruik hebt dan is het makkelijk, maar als je een normaal verbruik hebt dan niet!RichieB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:58:
[...]
Het is niet denken, maar rekenen. Ik gebruik 2500 m3 gas per jaar. Met een prijsverschil van 6 cent per m3 heb ik in 1 jaar een eventuele boete van €125 al terugverdiend. Met 14.000 kWh (ivm EV) is 1 cent per kWh al genoeg verschil om positief uit te komen.
Google spreadsheet is bijgewerkt met een paar producten en er zijn voor alle producten links naar de websites toegevoegd.
[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 22:04 ]
Dank @edsco, is aangepast.
Gas onderdaad ook naar 1,99 all in. Zo te zien alleen voor nieuwe klanten. “Blij” dat ik hem deze keer wel als optie heb aangevraagd. Had hier vorige week al vermeld das PP in de mail aangaf dat het tarief deze week waarschijnlijk omhoog ging. De spoeling wordt steeds dunner.edsco schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:20:
Volgens mij is de powerpeer prijs voor iig stroom omhoog
Bij Innova ging mijn variabele tarief ook voor bestaande klanten omhoog naar 2,27 voor gas. Bijzonder dat dit niet eenduidig is geregeld.
Ik zit bij Greenchoice, variabel. Afgelopen jaar is ons verbruik 6000kWh geweest, onze opbrengst zal komend jaar hopelijk >9000kWh zijn. Netto verbruik is wat lastig omdat onze panelen afgelopen jaar fors gewijzigd zijn (van 4 naar 11kWp), ons huis (L/W-WP en geen gas) pas een jaar in gebruik is (verbruik onduidelijk) en ik sinds een maand een stekkerhybride heb.
Afgelopen jaar was ons netto verbruik volgens Greenchoice geloof ik ong 250kWh (prima dus, maar er is dus nogal wat veranderd)
Ik heb me nog niet verdiept in energie (te druk met bouwen zeg maar) en ineens realiseerde ik me dat de prijzen van Greenchoice per 1-1 aangepast zouden worden (en nu weer vast staan tot 1-7)
Gelukkig viel het mee; we gingen van 24 naar 32ct. Teruglevering is blijven staan op een magere 0,08ct.
Als ik nu kijk op bijv. Gaslicht.com en daar onze gegevens invoer, dan kom ik bijv. bij Innova uit (1 jaar vast), maar de tarieven zijn:
Stroom 51,57 ct. Teruglevering 35,89 ct., we zouden hiermee voordeliger uit zijn volgens Gaslicht.com
Ik ben een beetje huiverig om naar een stroomtarief van >50ct te gaan, maar het is toch correct dat het zo simpel is als dat we bij (bijvoorbeeld Oxxio) een stuk goedkoper uit zijn dan bij Greenchoice omdat het verschil tussen afname en levering veel kleiner is (m.a.w. we krijgen relatief een veel betere prijs voor onze stroom)
Dit is eigenlijk zo bij alle aanbieders (ik zie wel tarieven van >60ct, maar dan is ook de teruglevering weer hoger).
Waarom geeft GC zo'n flutbedrag voor opgewekte stroom? Het scheelt wel 24ct tussen afname en levering, tegen 15ct bij Innova.
Zeker als de saldering eraf gaat zit ik dan wel heel slecht
Greenchoice (5000 * 0,32 = 1600) - (9000 * 0,08 = 720) = 880
Greenchoice (5000 * 0,51 = 2550) - (9000 * 0,36 = 2160) = 390
Of zie ik dit verkeerd? Mijn keuze wordt wat bemoeilijkt doordat Greenchoice nog steeds een maandbedrag van 60 euro adviseert, terwijl als ik op gaslicht.com kijk ik bij andere bedrijven 30-50 euro in de min als maandbedrag krijg, tot wel -160 bij Oxxio... Maakt het allemaal niet duidelijekr
En geef ik op gaslicht.com ons totale verbruik 5000 en totale levering 9000 in? of moet ik daar al "salderen"
Afgelopen jaar was ons netto verbruik volgens Greenchoice geloof ik ong 250kWh (prima dus, maar er is dus nogal wat veranderd)
Ik heb me nog niet verdiept in energie (te druk met bouwen zeg maar) en ineens realiseerde ik me dat de prijzen van Greenchoice per 1-1 aangepast zouden worden (en nu weer vast staan tot 1-7)
Gelukkig viel het mee; we gingen van 24 naar 32ct. Teruglevering is blijven staan op een magere 0,08ct.
Als ik nu kijk op bijv. Gaslicht.com en daar onze gegevens invoer, dan kom ik bijv. bij Innova uit (1 jaar vast), maar de tarieven zijn:
Stroom 51,57 ct. Teruglevering 35,89 ct., we zouden hiermee voordeliger uit zijn volgens Gaslicht.com
Ik ben een beetje huiverig om naar een stroomtarief van >50ct te gaan, maar het is toch correct dat het zo simpel is als dat we bij (bijvoorbeeld Oxxio) een stuk goedkoper uit zijn dan bij Greenchoice omdat het verschil tussen afname en levering veel kleiner is (m.a.w. we krijgen relatief een veel betere prijs voor onze stroom)
Dit is eigenlijk zo bij alle aanbieders (ik zie wel tarieven van >60ct, maar dan is ook de teruglevering weer hoger).
Waarom geeft GC zo'n flutbedrag voor opgewekte stroom? Het scheelt wel 24ct tussen afname en levering, tegen 15ct bij Innova.
Zeker als de saldering eraf gaat zit ik dan wel heel slecht
Greenchoice (5000 * 0,32 = 1600) - (9000 * 0,08 = 720) = 880
Greenchoice (5000 * 0,51 = 2550) - (9000 * 0,36 = 2160) = 390
Of zie ik dit verkeerd? Mijn keuze wordt wat bemoeilijkt doordat Greenchoice nog steeds een maandbedrag van 60 euro adviseert, terwijl als ik op gaslicht.com kijk ik bij andere bedrijven 30-50 euro in de min als maandbedrag krijg, tot wel -160 bij Oxxio... Maakt het allemaal niet duidelijekr
En geef ik op gaslicht.com ons totale verbruik 5000 en totale levering 9000 in? of moet ik daar al "salderen"
[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 10-01-2022 22:21 ]
Jeetje... Ben ik blij dat ik vorige week overgestapt ben.edsco schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:20:
Nou ja... eigenlijk maakt het niet heel veel uit. Als door te teruglevering in de zomer ik netto rond de 0 kWh sta, stap ik wel weer over naar een andere provider. En dan voor wat langer waarschijnlijk.
[ Voor 30% gewijzigd door TFHfony op 10-01-2022 22:03 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Voor de nieuwsgierigen: wat is de oude en wat is de nieuwe prijs?edsco schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:20:
Net even zitten rekenen MM energie contract dat via Budget energie loopt is goedkoper.-Muncky- schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:44:
Zojuist gebeld met MAIN.
-Ze moeten aan consumenten leveren als een consument daar om vraagt (geen core-business)
-Tarieven op https://www.mainenergie.nl/thuis-tarieven/ zijn kale tarieven, dus zonder ODE en energiebelasting. Wel incl. BTW
-Offerte krijg ik per mail, zal hem tzt even delen hier.
Main Energie is 0,05891 per kWh duurder!
Voorbeeld:
ME: € 0,08143 (€ 0,04452+€ 0,03691 = Energiebelasting+ODE 2022 inclusief btw) + € 0,2755 (leveringstarief inc btw) = 0,35693 per kWh
MM: € 0,08143 (€ 0,04452+€ 0,03691 = Energiebelasting+ODE 2022 inclusief btw) + € 0,21659 (leveringstarief inc btw) = € 0,29802 per kWh
edit: ondertussen is mijn contract via MM (Budget Energie) in kan en kruiken. Meest scherpste tarief tot nu!
Maand tarief voorstel van Engie was rond de 1500.-, Ik ga nu naar 596.- Dit scheelt enorm en nog steeds veel.
Ik vraag mij af voor de toekomst, ik geloof niet dat de tarieven de komende jaren flink gaan dalen.
[ Voor 15% gewijzigd door Fermion op 10-01-2022 22:24 ]
Voor stroom:wjvh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:15:
[...]
Voor de nieuwsgierigen: wat is de oude en wat is de nieuwe prijs?
Oude prijs; 0,329716 ct/kWh
Nieuwe prijs: 0,4255449 ct/kWh
Dit zijn de prijzen inclusief belasting & toeslagen. Alles bij elkaar bijna 10ct/kWh er bij.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Is de verhoging bij PP alleen voor nieuwe klanten of ook voor bestaande met modelcontracten? Het is voor mij niet helemaal helder. Mijn contract gaat daar deze week in maar als dit de tarieven zijn die ook voor mij gaan gelden vind ik het toch minder leuk...
Dat zou voor mijn verbruik dus een kleine 30 Euro per maand zijn.TFHfony schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:19:
[...]
Voor stroom:
Oude prijs; 0,329716 ct/kWh
Nieuwe prijs: 0,4255449 ct/kWh
Dit zijn de prijzen inclusief belasting & toeslagen. Alles bij elkaar bijna 10ct/kWh er bij.
Ik ga maar weer herhalen wat ik al vaker heb gezegd: Twijfelen doe je maar in de 14 dagen bedenktijd, en niet voordat je de aanbieding hebt geaccepteerd.
Mijn contract gaat over 2 weken in… ben ook benieuwdDjeezD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:22:
Is de verhoging bij PP alleen voor nieuwe klanten of ook voor bestaande met modelcontracten? Het is voor mij niet helemaal helder. Mijn contract gaat daar deze week in maar als dit de tarieven zijn die ook voor mij gaan gelden vind ik het toch minder leuk...
Wat bedoel je nu precies? Dat je 30 euro niet zoveel vindt?wjvh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:23:
[...]
Dat zou voor mijn verbruik dus een kleine 30 Euro per maand zijn.
Ik ga maar weer herhalen wat ik al vaker heb gezegd: Twijfelen doe je maar in de 14 dagen bedenktijd, en niet voordat je de aanbieding hebt geaccepteerd.
Mij is altijd geleerd bij twijfel niet inhalen.
Die 30 euro die ik noem is puur hypothetisch, om aan te geven dat dit soort verhogingen er in hakken.HereIsTom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:31:
[...]
Wat bedoel je nu precies? Dat je 30 euro niet zoveel vindt?
Maar mijn posting is inderdaad onduidelijk
Ik zit zelf bij BudgetEnergie.
[ Voor 6% gewijzigd door wjvh op 10-01-2022 22:33 ]
Zijn punt is, voor de twijfel heb je de 14 dagen bedenktijd.HereIsTom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:31:
[...]
Wat bedoel je nu precies? Dat je 30 euro niet zoveel vindt?
Precies!Cap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:33:
[...]
Zijn punt is, voor de twijfel heb je de 14 dagen bedenktijd.
Ja ik zit ook bij BudgetEnergie, gas is € 1,19 wat in deze tijd nog redelijk lijkt, maar stroom zit op € 0,52 € 0,42wjvh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:32:
[...]
Die 30 euro die ik noem is puur hypothetisch, om aan te geven dat dit soort verhogingen er in hakken.
Maar mijn posting is inderdaad onduidelijk
Ik zit zelf bij BudgetEnergie.
Ondanks dat we er afgelopen jaren alles aan hebben gedaan om te besparen op het energieverbruik en de extra teruggave energiebelasting kost het ons nu 60 euro p.mnd. meer.
[ Voor 16% gewijzigd door HereIsTom op 10-01-2022 22:42 ]
Wij hadden al jaren een variabel contract bij Eneco (nooit naar gekeken). Op 23 december hebben ze per e-mail de volgende tarieven gestuurd die per 23 januari voor ons gaan gelden:
- Gas: € 1,24900 / m³
- Elektra normaal: € 0,28994 / kWh
- Elektra dal: € 0,23285 / kWh
Hoe zit het nu met deze tarieven? Zijn dit de 'all-in' tarieven (zoals gedefinieerd in de spreadsheet van @Cap)? Dat is namelijk wat ik als leek uit de zin 'Deze leveringstarieven zijn inclusief btw en overheidsheffingen' haal, maar aan de andere kant lijken het dan ook weer te goede tarieven om waar te zijn. Het zouden dan verreweg de beste tarieven zijn, beter dan elke andere leverancier op de spreadsheet m.u.v. MediaMarkt 3 jaar.Deze leveringstarieven zijn inclusief btw en overheidsheffingen, bij een jaarlijks verbruik tot 10.000 kWh en 5.000 m³. Bij gas ook inclusief regiotoeslag gas. Op je jaarnota noemen we het leveringstarief apart van de overheidsheffingen. De energiebelasting over 2021 is voor stroom € 0,04452 per kWh en voor gas € 0,43950 per m³. De Opslag Duurzame Energie is voor stroom € 0,03691 per kWh en voor gas € 0,10467 per m³. In de tarieven zijn de overheidsheffingen prijspeil 2021 meegenomen omdat de overheidsheffingen prijspeil 2022 nog niet bekend zijn gemaakt. Vanaf 1 januari 2022 zijn de definitieve tarieven terug te vinden in je Mijn Eneco account. Zodra de overheidsheffingen voor 2022, inclusief deze vermindering energiebelasting, definitief bekend zijn gemaakt, worden deze automatisch verrekend in je tarieven. Dit kun je dan ook meteen terugzien in Mijn Eneco en je kunt daarin ook je termijnbedrag aanpassen. Genoemde tarieven zijn onder voorbehoud van eventuele (wijzigingen in) overheidsbesluiten of onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden. Daarnaast betaal je aan ons netbeheerkosten voor je aansluiting en voor het transport. Wij dragen die kosten af aan je netbeheerder. De netbeheerkosten worden op de jaarnota per dag verrekend. Dit komt omdat de jaarnota meerdere kalenderjaren kan betreffen en netbeheerkosten in de regel jaarlijks wijzigen. Wil je meer weten over de opbouw van tarieven? Kijk dan op eneco.nl/energietarieven .
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
@Lrrr Heb je hier al gekeken; “Vanaf 1 januari 2022 zijn de definitieve tarieven terug te vinden in je Mijn Eneco account.”?
Je hebt niet de hele mail gequote (deel van de tarieven zelf iig niet letterlijk gequote) maar op basis van wat ik lees ja: all-in tarieven, want:Lrrr schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:41:
Wij hadden al jaren een variabel contract bij Eneco (nooit naar gekeken). Op 23 december hebben ze per e-mail de volgende tarieven gestuurd die per 23 januari voor ons gaan gelden:Kleine letters:
- Gas: € 1,24900 / m³
- Elektra normaal: € 0,28994 / kWh
- Elektra dal: € 0,23285 / kWh
[...]
Hoe zit het nu met deze tarieven? Zijn dit de 'all-in' tarieven (zoals gedefinieerd in de spreadsheet van @Cap)? Dat is namelijk wat ik als leek uit de zin 'Deze leveringstarieven zijn inclusief btw en overheidsheffingen' haal, maar aan de andere kant lijken het dan ook weer te goede tarieven om waar te zijn. Het zouden dan verreweg de beste tarieven zijn, beter dan elke andere leverancier op de spreadsheet m.u.v. MediaMarkt 3 jaar.
Zie ook de gepubliceerde tarieven voor 2022 van de verschillende leveranciers, o.a. https://www.vastelastenbo...rgietarieven-2022-bekend/Deze leveringstarieven zijn inclusief btw en overheidsheffingen
https://www.gelderlander....alen-hoofdprijs~affa797e/
Gas komt overeen met jouw prijs, stroom enkeltarief zit tussen jouw normaal en dal in dus zal ook wel kloppen.
Ja de tarieven voor bestaande klanten zijn schappelijker dan die voor nieuwe klanten, dat geldt voor de meeste leveranciers zo niet alle.
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 22:50 ]
Ja, ik heb het Mijn Eneco account gecheckt, maar ondanks wat ze in de e-mail schrijven lijkt het daar alleen mogelijk de huidige tarieven te vinden. Er staat dan alleen bij "Contract voor onbepaalde tijd / Je tarief verandert per: 23-01-2022", maar niet wat dat nieuwe tarief dan wordt.HereIsTom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:47:
@Lrrr Heb je hier al gekeken; “Vanaf 1 januari 2022 zijn de definitieve tarieven terug te vinden in je Mijn Eneco account.”?
Bij deze nog de volledige mail:Cap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:49:
Je hebt niet de hele mail gequote (deel van de tarieven zelf iig niet letterlijk gequote) maar op basis van wat ik lees ja: all-in tarieven, want:
[...]
Eneco
Nieuws over je contract
Klantnummer: XXXXXX
Beste XXXXXX,
De periode waarover je huidige tarieven vaststaan, loopt af per 23-01-2022. Natuurlijk blijven wij je gewoon 100% groene stroom leveren. Vanaf 23-01-2022 zullen er nieuwe leveringstarieven voor je gelden.
Je kunt altijd kosteloos opzeggen of kiezen voor een contract met een vaste looptijd en vaste leveringstarieven. Houd hierbij rekening met een opzegtermijn van 9 dagen. Heb je onlangs al een nieuw contract afgesloten? Dan kun je deze e-mail als niet verzonden beschouwen.
Je nieuwe stroomtarief per 23-01-2022 Eneco HollandseWind & Zon Variabel Vrij per kWh normaal € 0,28994 Eneco HollandseWind & Zon Variabel Vrij per kWh dal € 0,23285 (Voorheen: Eneco HollandseWind & Zon Variabel Vrij) Vaste leveringskosten stroom per maand € 5,99
Je nieuwe gastarief per 23-01-2022 Eneco CO2-GecompenseerdGas Variabel Vrij per m3 € 1,24900 (Voorheen: Eneco CO2-GecompenseerdGas Variabel Vrij) Vaste leveringskosten gas per maand € 6,99
Deze leveringstarieven zijn inclusief btw en overheidsheffingen, bij een jaarlijks verbruik tot 10.000 kWh en 5.000 m³. Bij gas ook inclusief regiotoeslag gas. Op je jaarnota noemen we het leveringstarief apart van de overheidsheffingen. De energiebelasting over 2021 is voor stroom € 0,04452 per kWh en voor gas € 0,43950 per m³. De Opslag Duurzame Energie is voor stroom € 0,03691 per kWh en voor gas € 0,10467 per m³. In de tarieven zijn de overheidsheffingen prijspeil 2021 meegenomen omdat de overheidsheffingen prijspeil 2022 nog niet bekend zijn gemaakt. Vanaf 1 januari 2022 zijn de definitieve tarieven terug te vinden in je Mijn Eneco account. Zodra de overheidsheffingen voor 2022, inclusief deze vermindering energiebelasting, definitief bekend zijn gemaakt, worden deze automatisch verrekend in je tarieven. Dit kun je dan ook meteen terugzien in Mijn Eneco en je kunt daarin ook je termijnbedrag aanpassen. Genoemde tarieven zijn onder voorbehoud van eventuele (wijzigingen in) overheidsbesluiten of onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden. Daarnaast betaal je aan ons netbeheerkosten voor je aansluiting en voor het transport. Wij dragen die kosten af aan je netbeheerder. De netbeheerkosten worden op de jaarnota per dag verrekend. Dit komt omdat de jaarnota meerdere kalenderjaren kan betreffen en netbeheerkosten in de regel jaarlijks wijzigen. Wil je meer weten over de opbouw van tarieven? Kijk dan op eneco.nl/energietarieven .
Vragen?
Heb je vragen over je contract of wil je meer informatie over de mogelijkheden bekijk dan onze veelgestelde vragen .
Bedankt voor de info! Vanwaar dan dat iedereen in dit topic zit te vergelijken? Als de tarieven voor bestaande klanten gunstiger zijn, zou het eigenlijk altijd beter zijn om bij je huidige aanbieder te blijven, of niet?Cap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:49:
Zie ook de gepubliceerde tarieven voor 2022 van de verschillende leveranciers, o.a. https://www.vastelastenbo...rgietarieven-2022-bekend/
https://www.gelderlander....alen-hoofdprijs~affa797e/
Gas komt overeen met jouw prijs, stroom enkeltarief zit tussen jouw normaal en dal in dus zal ook wel kloppen.
Ja de tarieven voor bestaande klanten zijn schappelijker dan die voor nieuwe klanten, dat geldt voor de meeste leveranciers zo niet alle.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
DjeezD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:22:
Voorwaarden PP van vandaag:juwlez schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:30:
[...]
Mijn contract gaat over 2 weken in… ben ook benieuwd
2.2 Aankondiging tariefwijzigingen
• Bij tariefwijzigingen per 1 januari en per 1 juli worden de nieuwe leveringstarieven tijdig kenbaar gemaakt op www.powerpeers.nl/voorwaarden. Bij tariefstijgingen word je tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd.
• Bij onvoorziene tussentijdse stijgingen (anders dan op 1 januari en 1 juli) als bedoeld in artikel 2.1 van deze contractvoorwaarden informeert Powerpeers je hierover persoonlijk en tijdig voor de tariefstijging. Je kunt in dat geval binnen 10 dagen na ontvangst van het bericht van tariefstijging het contract zonder opzegtermijn beëindigen en overstappen naar een andere leverancier of een ander contract bij Powerpeers.
• De meest recente tarieven zijn altijd te vinden op de website www.powerpeers.nl op de voorwaarden en tarieven pagina.
Beste Tweakers,
Even een vraagje is er iemand vanuit een modelcontract van Vattenfall naar de 3 jaars deal ook van Vattenfall (begin januari)gegaan. Op zich lijkt het allemaal wel goed te staan, keurig de bevestigingsmail gehad in december, hier stond in als bestaande vattenfall klant, vlg de voorwaarde geen recht op xl kado (dat wist ik, prima dus). In de app en in mijnvattenfall ook alles in orde. Contract loopt tm 31/12/2024. Met 1.18 als gasprijs. Echter zou ik dan een eindafrekening verwachten voor het modelcontract? Iemand die deze afrekening wel al heeft gehad met deze constructie. Of werkt het anders dan ik denk? Of zou het nog komen en ben ik te snel
...
Mvg
Hendriks
Even een vraagje is er iemand vanuit een modelcontract van Vattenfall naar de 3 jaars deal ook van Vattenfall (begin januari)gegaan. Op zich lijkt het allemaal wel goed te staan, keurig de bevestigingsmail gehad in december, hier stond in als bestaande vattenfall klant, vlg de voorwaarde geen recht op xl kado (dat wist ik, prima dus). In de app en in mijnvattenfall ook alles in orde. Contract loopt tm 31/12/2024. Met 1.18 als gasprijs. Echter zou ik dan een eindafrekening verwachten voor het modelcontract? Iemand die deze afrekening wel al heeft gehad met deze constructie. Of werkt het anders dan ik denk? Of zou het nog komen en ben ik te snel
...
Mvg
Hendriks
[ Voor 11% gewijzigd door Hendriks1 op 11-01-2022 00:36 ]
Per 4 februari verloopt hier het 1-jarig energiecontract bij Oxxio. De nieuwe tarieven daar bevallen me niet zo, dus ik ben aan het zoeken om over te stappen. Via de sheet van Cap waar eerder naar werd verwezen kwam ik bij het 3-jarig contract van MediaMarkt/BudgetEnergie terecht. Erg interessante tarieven, waarmee het maandbedrag ongeveer gelijk zou blijven aan wat het was, dankzij de verlaging van de energiebelasting en een vermindering van stroom- en gasverbruik waar ik al mee kan rekenen (zie onderaan).
In de sheet staat echter dat deze tarieven pas per 1 april zouden gelden. Dat zou betekenen dat ik 2 maanden moet overbruggen, en met de hoge tarieven van het modelcontract bij Oxxio is dat een dure grap. MediaMarkt/Budget vergoedt echter ook tot maximaal 250 euro overstapvergoeding, dus dan zou ik een 1-jarig contract bij een andere aanbieder (of gewoon weer bij Oxxio) kunnen afsluiten en dan per 1 april meteen weer overstappen.
Maar als ik op energie.mediamarkt.nl kijk vind ik niks meer over een ingangsdatum per 1 april terug. Enige optie die te kiezen is als ik mijn adres heb ingevuld is zo snel mogelijk. Het maandbedrag lijkt ook redelijk te kloppen met wat er uit de sheet rolt, dus om veel hogere tarieven wegens een eerdere ingangsdatum kan het niet gaan, denk ik. Weet iemand of dit is veranderd? Of hoe dit zit? Als ik dat contract gewoon per 5 februari kan starten scheelt het me een hoop gedoe.
Hiervoor had ik het aanbod van Coolblue bekeken (wist niet dat die tegenwoordig in de energiemarkt zaten, grappig) en die hebben het er nog wel over dat het pas per 1 april in zou kunnen gaan.
Kleine uitleg over verbruik en situatie als iemand het interesseert:
We verbruiken ongeveer 5000 kWh per jaar, met sinds april voor 2100 Wp aan zonnepanelen, dus dat komt in een normaal jaar rond de 3000 kWh uit, denk ik. In 2021 was het stroomverbruik veel hoger doordat ik 1 en later 2 videokaarten aan het werk had gezet. Ik acht de kans vrij groot dat ik daar binnenkort mee stop afhankelijk van het stroomtarief en de opbrengst. In de winter is het wel fijne warmte, scheelt weer iets in het gasverbruik.
Gasverbruik was altijd rond de 2000 kuub per jaar (oud huis) maar dankzij nieuwe spouwmuurisolatie (sinds april 2021) en een nieuwe ketel met nieuwe slimme thermostaat (oktober 2021) is dat nu lager. Ik weet nog niet precies hoe dat over een heel jaar uitpakt, maar ik gok op 1600 kuub per jaar.
In de sheet staat echter dat deze tarieven pas per 1 april zouden gelden. Dat zou betekenen dat ik 2 maanden moet overbruggen, en met de hoge tarieven van het modelcontract bij Oxxio is dat een dure grap. MediaMarkt/Budget vergoedt echter ook tot maximaal 250 euro overstapvergoeding, dus dan zou ik een 1-jarig contract bij een andere aanbieder (of gewoon weer bij Oxxio) kunnen afsluiten en dan per 1 april meteen weer overstappen.
Maar als ik op energie.mediamarkt.nl kijk vind ik niks meer over een ingangsdatum per 1 april terug. Enige optie die te kiezen is als ik mijn adres heb ingevuld is zo snel mogelijk. Het maandbedrag lijkt ook redelijk te kloppen met wat er uit de sheet rolt, dus om veel hogere tarieven wegens een eerdere ingangsdatum kan het niet gaan, denk ik. Weet iemand of dit is veranderd? Of hoe dit zit? Als ik dat contract gewoon per 5 februari kan starten scheelt het me een hoop gedoe.
Hiervoor had ik het aanbod van Coolblue bekeken (wist niet dat die tegenwoordig in de energiemarkt zaten, grappig) en die hebben het er nog wel over dat het pas per 1 april in zou kunnen gaan.
We verbruiken ongeveer 5000 kWh per jaar, met sinds april voor 2100 Wp aan zonnepanelen, dus dat komt in een normaal jaar rond de 3000 kWh uit, denk ik. In 2021 was het stroomverbruik veel hoger doordat ik 1 en later 2 videokaarten aan het werk had gezet. Ik acht de kans vrij groot dat ik daar binnenkort mee stop afhankelijk van het stroomtarief en de opbrengst. In de winter is het wel fijne warmte, scheelt weer iets in het gasverbruik.
Gasverbruik was altijd rond de 2000 kuub per jaar (oud huis) maar dankzij nieuwe spouwmuurisolatie (sinds april 2021) en een nieuwe ketel met nieuwe slimme thermostaat (oktober 2021) is dat nu lager. Ik weet nog niet precies hoe dat over een heel jaar uitpakt, maar ik gok op 1600 kuub per jaar.
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
Ze nemen bij je afrekening later de gemiddelde van je tarief.Hendriks1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 00:32:
Beste Tweakers,
...![]()
Mvg
Hendriks
Verschillende redenen;Lrrr schreef op maandag 10 januari 2022 @ 23:17:
[...]
Ja, ik heb het Mijn Eneco account gecheckt, maar ondanks wat ze in de e-mail schrijven lijkt het daar alleen mogelijk de huidige tarieven te vinden. Er staat dan alleen bij "Contract voor onbepaalde tijd / Je tarief verandert per: 23-01-2022", maar niet wat dat nieuwe tarief dan wordt.
[...]
Bij deze nog de volledige mail:
[...]
[...]
Bedankt voor de info! Vanwaar dan dat iedereen in dit topic zit te vergelijken? Als de tarieven voor bestaande klanten gunstiger zijn, zou het eigenlijk altijd beter zijn om bij je huidige aanbieder te blijven, of niet?
-mensen met een 1- of meerjaars contract bij een prijsvechter dat nu afloopt (met toen nog heel gunstige tarieven, welkomstkorting wellicht ed die maandbedrag drukken), de meeste partijen bieden je momenteel een nieuw jaarcontract aan tegen onaantrekkelijke hoge prijzen. Dit was een paar maand geleden nog beter. Variabel tarief bij deze partijen ook niet altijd gunstig en risicovol (zie verderop).
-grote groepen die gedwongen zijn over te stappen na faillissement van een van omgevallen energieleveranciers (het gegeven aanbod van de overnemende partijen is abominabel slecht dus moeite waard)
-mensen die contract moeten afsluiten vanwege betrekken van een eerste zelfstandige huur/koopwoning.
Het gros van de Nederlanders heeft een variabel tarief, dus geen vast contract. Voor hen valt de prijsstijging, in ieder geval bij de grote aanbieders, in de meeste gevallen mee.
Toch is een deel van de Tweakers eind vorig jaar toch ook overgestapt van een variabel tarief naar een vast contract voor vaak een wat lagere prijs dan variabel (toen nog wel, nu niet meer) maar met name meer zekerheid (risico op verdere prijsstijging en met name vaker dan 2x per jaar verhoging van de variabele tarieven, gezien “bijzondere marktomstandigheden“: dit is een clausule in elk variabel contract waar inmiddels meerdere kleine en middelgrote partijen zich al op hebben beroepen). Mochten de prijzen toch flink dalen komend jaar (niet heel aannemelijk gezien de energiemarkt 2022 met oa sluitende kerncentrales), dan nemen ze overstap boete voor lief omdat dit maar een schijntje was op de totale besparing (wordt daarnaast vaak betaald door nieuwe leverancier, zeker als de markt weer competitief zou worden; vandaag zien ze je liever gaan dan komen).
Het variabele tarief voor nieuwe klanten is dus stukken hoger (tot wel 200% duurder).
Ik heb voor mijn nieuwe contract (ex Naked Energy klant) wat zaken vergeleken en het lijkt dat Frank of Powerpeers de goedkoopste zijn (voor alleen 3000kwh stroom, enkele meter, flexibel maandcontract). Maar hoe kan het dat als ik bij Coolblue of Vattenfall kijk, de prijzen meer rond de 65 euro liggen? Zit er bij Frank/Powerpeers iets niet in de berekening? Ik ben een beetje bang dat ik iets over het hoofd zie.
Ik zit in exact dezelfde situatie. Mijn oxio contract loopt 3 feb af. Ik ga 15 april over mediamarkt BE 3 jarig contract. Ik heb nu een aanbieding van coolblue flex voor de tussentijd.deraco96 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:09:
Per 4 februari verloopt hier het 1-jarig energiecontract bij Oxxio. De nieuwe tarieven daar bevallen me niet zo, dus ik ben aan het zoeken om over te stappen. Via de sheet van Cap waar eerder naar werd verwezen kwam ik bij het 3-jarig contract van MediaMarkt/BudgetEnergie terecht. Erg interessante tarieven, waarmee het maandbedrag ongeveer gelijk zou blijven aan wat het was, dankzij de verlaging van de energiebelasting en een vermindering van stroom- en gasverbruik waar ik al mee kan rekenen (zie onderaan).
Echter ik twijfel nog om deze te annuleren en nog 2 maanden door te met oxio losvast. Echter de tarieven zijn mij nog niet volledig duidelijk. Maar afgaande op onderstaande link kan ik voor 2 maanden hiermee leven.
https://www.vastelastenbo...rgietarieven-2022-bekend/
Ben inmiddels over naar Eneco met 0,31 euro per kWh voor extra teruglevering. Aangezien ik 3000kWh overschot heb is dit een mooie aanbieding.964C2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Verlengingsvoorstellen van Greenchoice zijn momenteel niet zo goedkoop, helaas
Blij dat ik in oktober 2021 nog contract bij hen heb kunnen afsluiten voor gas voor € 0,886 per m3 en stroom voor € 0,183 normaal en € 0,159 voor een kWhAlle prijzen incl. alle belastingen en BTW .
Dit ging op 1 januari 2022 in .
Ben ook benieuwd. Zou het zeker navragen en de tweakers op de hoogte houden.DjeezD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:22:
Heb ze zojuist een berichtje gestuurd. Zodra ik iets weet post ik het hier.Tony023 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:53:
[...]
Ben ook benieuwd. Zou het zeker navragen en de tweakers op de hoogte houden.
9 december 2021 heb ik aanvraag gedaan om over te stappen naar een andere energie leverancier.
8 januari 2022 zal ik over stappen.
23 december 2021 is mijn energie leverancier die ik nog had failiet gegaan.
4 januari 2022 door de curator naar een andere energie leverancier gedumpt.
8 januari ben ik overgestapt naar mijn nieuwe energie leverancier.
Mijn vraag is moet ik een overstapboete betalen 50 euro voor gas en 50 euro voor elektriciteit .
Omdat ik er niet 30 dagen ben gebleven.
Mijn vraag is moet ik een overstapboete betalen 50 euro voor gas en 50 euro voor elektriciteit .
Heeft iemand hier al reactie op gekregen van BE?nulant schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:51:
[...]
Ja zie mijn opmerking eerder ik heb via de portal een screenshot gemaakt van de FAQ waarin ze stellen dat er maximaal na 35 dagen geleverd kan worden. Heb nu een leveringsovereenkomst per 1-3 met dezelfde tarieven.
Als ik google naar teruglever tarief voor VF is dat maar 7 cent. Terwijl ik hier op forum hele hoge terug lever tarieven zie.
Komt dat dan omdat die hogere tarieven incl. belastingen is wat je terug krijgt ofzo?
Sommigen hebben dan minimaal 30 cent terug levering... hoe kan VF dan maar 7 cent bieden.
Als dat echt alles is dan zou je eigenlijk niet bij VF moeten gaan toch als je zonnepanelen hebt?
Ik vraag dit omdat ik overweeg zonnepanelen te nemen en nu eigenlijk net 3 jaar contract heb bij VF
Komt dat dan omdat die hogere tarieven incl. belastingen is wat je terug krijgt ofzo?
Sommigen hebben dan minimaal 30 cent terug levering... hoe kan VF dan maar 7 cent bieden.
Als dat echt alles is dan zou je eigenlijk niet bij VF moeten gaan toch als je zonnepanelen hebt?
Ik vraag dit omdat ik overweeg zonnepanelen te nemen en nu eigenlijk net 3 jaar contract heb bij VF
Trusted
Ik zit met mijn zonnepanelen bij VF maar lever amper iets terug. Dus maakt het mij niet zoveel uit.skozaa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:47:
Als ik google naar teruglever tarief voor VF is dat maar 7 cent. Terwijl ik hier op forum hele hoge terug lever tarieven zie.
Zie screenshot in deze post.deraco96 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:09:
Nee, je hebt een contract voor onbepaalde tijd, daar zitten geen boetes aan.Robbies. schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:03:
9 december 2021 heb ik aanvraag gedaan om over te stappen naar een andere energie leverancier.
https://www.consuwijzer.n...ieleverancier-ingetrokkenWas u net overgestapt van de gestopte leverancier naar een nieuwe leverancier? En begint dit contract in de periode waarin u energie krijgt van een tijdelijke leverancier? Dan is de overstap waarschijnlijk al doorgegeven door de gestopte leverancier. In de tussentijd bent u klant van de tijdelijke leverancier: mogelijk is dat maar enkele dagen.
Bijvoorbeeld: u bent klant bij bedrijf A. Bedrijf A stopt per 1 januari en draagt de klanten over aan bedrijf B. Maar u was net daarvoor overgestapt naar bedrijf C. Uw contract bij bedrijf C zou ingaan op 10 januari. Dan bent u van 1 januari tot 10 januari klant bij bedrijf B. U krijgt een eindafrekening van bedrijf A voor de periode tot 1 januari. En u krijgt een eindafrekening van bedrijf B voor de periode van 1 tot 10 januari.
Check bij uw nieuwe leverancier of de gestopte leverancier uw overstap heeft doorgegeven. Is dat niet gebeurd? Dan bent u klant van een tijdelijke leverancier. U hebt dan een opzegtermijn van maximaal 30 dagen. Daarna kunt u overstappen.
Dus wordt maar een paar dagen betalen
Dat hangt af van de prijzen die door berekenen, als je de kale energie prijs krijg (rond 3-5 cent) ex. BTW dan kom je rond de 7 cent uit. Dan kunnen ze jouw energie duur verkopen aan je buurman voor zeg 47 cent. Dus maken ze leuke winst. 30 cent teruglever vergoeding (na saldering) is alleen een lokkertje er zijn niet zo veel mensen die dit hebben. Ik ga rond de 5000 kWh overschot hebben dus ik vind het best.skozaa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:47:
De al dan niet rooskleurige maandbedragen bij Frank zeggen niets, het is immers een contract dat varieert met de uurprijzen van de beurs en... die kennen we nog niet.Reb87 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 06:53:
Ik heb voor mijn nieuwe contract (ex Naked Energy klant) wat zaken vergeleken en het lijkt dat Frank of Powerpeers de goedkoopste zijn (voor alleen 3000kwh stroom, enkele meter, flexibel maandcontract). Maar hoe kan het dat als ik bij Coolblue of Vattenfall kijk, de prijzen meer rond de 65 euro liggen? Zit er bij Frank/Powerpeers iets niet in de berekening? Ik ben een beetje bang dat ik iets over het hoofd zie.
Dat is dus omdat Easy Energy het meest optimistisch is over de prijzen in de toekomst, althans... het jou zo wil doen geloven.
Doe jezelf een plezier en negeer voor dag- en uurflexibele contracten de maandbedragen uit de voorbeeldberekening en bestudeer de boel beter. Kijk zelf maar wat je bijv met je huidige verbruiksprofiel had betaald voor een set verschillende maanden als juli, oktober en december. Dan krijg je wel een beeld. Maar dan nog weet je niet of de prijzen in te toekomst wel gaan dalen.
Bij Powerpeers weet ik niet hoe je zo laag uitkomt (heb je de google spreadsheet en vergeleken? je kan hem ook downloaden en zelf je jaarverbruik en netwerkkosten invullen). Voor zover ik kan zien is het vastrecht van Powerpeers vrij fors in vergelijk tot de meeste andere leveranciers, bij bijv het Vattenfall modelcontract en Eneco 1 jr vast zie ik een vergelijkbaar stroomtarief en lager vastrecht.
Beste is altijd: reken het zelf even na met je eigen verbruik. Het verschil kan hem alleen in het (kale) stroomtarief, het vastrecht en een eventuele welkomstbonus zitten. De rest (energiebelaqstingen en netwerkkosten van je netbeheerder) zijn voor alle precies hetzelfde.
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 11-01-2022 21:12 ]
Als ik nu kies tussen een jaar contract Eneco of BudgetEnergie. Dan zit er wel wat verschil in natuurlijk.
Ik kan alleen geen terugleververgoeding vinden of berekenen bij Budgetenergie.
Ik denk dat ik wel 3000-5000 overschot heb. Dat kan de keuze weer anders maken. (bijvoorbeeld duurdere gas/stroom tarieven, maar wel hoge terug leververgoeding = uiteindelijk misschien goedkoper?)
Ik denk dat ik wel 3000-5000 overschot heb. Dat kan de keuze weer anders maken. (bijvoorbeeld duurdere gas/stroom tarieven, maar wel hoge terug leververgoeding = uiteindelijk misschien goedkoper?)
Water-Escape
Er staat op de site in ieder geval duidelijk boven, onderstreept: voor nieuwe klanten.DjeezD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 22:22:
Ik neem aan dat je als bestaande klant de tarieven in je personlijke omgeving ziet staan?
Edit: nvm, wat hell4you in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" zegt.
[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 11-01-2022 10:00 ]
DankjewelVaevictis_ schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:37:
[...]
Dat hangt af van de prijzen die door berekenen, als je de kale energie prijs krijg (rond 3-5 cent) ex. BTW dan kom je rond de 7 cent uit. Dan kunnen ze jouw energie duur verkopen aan je buurman voor zeg 47 cent. Dus maken ze leuke winst. 30 cent teruglever vergoeding (na saldering) is alleen een lokkertje er zijn niet zo veel mensen die dit hebben. Ik ga rond de 5000 kWh overschot hebben dus ik vind het best.
Trusted
Offtopic, maar als je zoveel overschot hebt kun je beter elektrisch gaan verwarmen. Wij hebben bijv. een Airco warmtepomp waar we nu mee verwarmen. Is ook nog eens zuiniger in verbruik dan een CV.water_escape schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:46:
Als ik nu kies tussen een jaar contract Eneco of BudgetEnergie. Dan zit er wel wat verschil in natuurlijk.
Is het niet mogelijk om een contract voor alleen elektriciteit af te sluiten bij een leverancier met een hoge terugleververgoeding zoals Engie?water_escape schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:46:
Ik heb zelf een voordelig modelcontract bij Vattenfall maar ik denk er toch over om dat te doen.
Ik twijfel alleen of mijn voordelige contract voor gas dan doorloopt of dat Vattenfall me overzet naar de tarieven van het huidige (duurdere) modelcontract.
Ja, met advies van dit forum zelf ook aangevraagd en kreeg een bijgewerkt contract startend vanaf 01-03.Bertjanklaas schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:27:
[...]
Heeft iemand hier al reactie op gekregen van BE?
Deze tarieven gelden als alles al gesaldeerd is. Dan komt de teruglevergoeding om de hoek kijken. Dit was altijd het zogeheten kolentarief (het kale tarief zonder belastingen) Zeg maar 5 a 6 cent. Nu waren er een paar die ervan afweken Greenchoice gaf 11 eurocent, pure energie 10,5 cent over de eerste 1500kwh na salderen.Richard schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:03:
[...]
Zegt "salderen" je iets of zit ìk nu juist mis!?
Maar nu komt de grap, de voorwaarden zijn blijven staan, de terugleververgoeding is nog steeds het kale leveringstarief (of iets hoger), en aangezien sommige energieboeren hoge levertarieven aanbieden krijg je na salderen ook veel vergoedt. Kijk 45,5 cent tegenover 11 cent is 400 procent meer.
Maar nu komt de monkey echt out of the sleeve, als je in de tweede helft van 2020 zonnepanelen had neergelegd (prijzen waren all time low, nog geen crisis) lag het bij zelf leggen tussen de 45 en 50 cent op je dak per kWp exc. BTW. Aangezien je plusminus 1kWh (zuidligging) per kWp uit je panelen haalt is je terugverdientijd 1 jaar. Nu is er in 2021 ook al gesaldeerd en teruggeleverd dus dit jaar 2022 maak je winst uit je panelen.
Let wel dit is alleen met overproductie, het is jarenlang de tendens geweest om slechts je jaarverbruik neer te leggen, maar zoals een Tweakert betaamd, wij denken groter, wij rampestampen het gehele dak vol. Zodoende wordt je totale opwek veel meer dan je eigen verbruik en het teruglevertarief een businessmodel.
Moet een volgende stap worden, maar eerst de zonnepanelen deze week en de EV. Dus exact weet ik het nog niet.HereIsTom schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:55:
[...]
Offtopic, maar als je zoveel overschot hebt kun je beter elektrisch gaan verwarmen. Wij hebben bijv. een Airco warmtepomp waar we nu mee verwarmen. Is ook nog eens zuiniger in verbruik dan een CV.
Water-Escape
dit geven ze aan: "Deze vergoeding is gelijk aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)." Maar ik zie niet wat het bedrag ex is.MMLM schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:55:
[...]
Is het niet mogelijk om een contract voor alleen elektriciteit af te sluiten bij een leverancier met een hoge terugleververgoeding zoals Engie?
Ik heb zelf een voordelig modelcontract bij Vattenfall maar ik denk er toch over om dat te doen.
Ik twijfel alleen of mijn voordelige contract voor gas dan doorloopt of dat Vattenfall me overzet naar de tarieven van het huidige (duurdere) modelcontract.
Water-Escape
pep_82 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:39:
...
Maar nu komt de monkey echt out of the sleeve nu komt de aap uit de mouw of the cat is out of the bag…
Als ik het goed begrepen heb is dat op https://www.engie.nl/energie/modelcontract/aanvragen/ bij enkeltarief € 0,5053.water_escape schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:10:
[...]
dit geven ze aan: "Deze vergoeding is gelijk aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw)." Maar ik zie niet wat het bedrag ex is.
Ik heb gebeld, en ze hebben het voor mij geactiveerd .... Ook primatwilight7 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:33:
[...]
Moet wel bekennen dat het mij verbaasde dat het vandaag wel lukte, voorgaande dagen wel vaker geprobeerd aan te melden zonder succes.
Zou zeggen blijven proberen!
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Ik heb slimme meter, Dus piek en dal tarief.MMLM schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:14:
[...]
Als ik het goed begrepen heb is dat op https://www.engie.nl/energie/modelcontract/aanvragen/ bij enkeltarief € 0,5053.
Pittig voorstel
:fill(white):strip_exif()/f/image/gKbKI839siqp4j9kkSnDEjTK.png?f=user_large)
Water-Escape
En daarom alleen electriciteit?water_escape schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:16:
[...]
Ik heb slimme meter, Dus piek en dal tarief.
Pittig voorstel
Mis ik iets? Ik moet gas invullen ook.
Water-Escape
Zoek Louis van Gaal even op anders. De grap ging over je hoofd.
https://straatjutten.nl/2017/07/3634-dutch-speakwords/
Onder het invulveld voor je verbruiksgegevens kun je aanvinken alleen stroom of alleen gas.water_escape schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:19:
[...]
Mis ik iets? Ik moet gas invullen ook.
jezus wat slecht van mij haha. Gevonden:MMLM schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:21:
[...]
Onder het invulveld voor je verbruiksgegevens kun je aanvinken alleen stroom of alleen gas.
/f/image/8Ib8p2AKb9WuTqQlzMcTPUXa.png?f=fotoalbum_large)
Maar alleen Gas bij budgetenergie (goedkoopste?) kan weer niet.
[ Voor 5% gewijzigd door water_escape op 11-01-2022 11:34 ]
Water-Escape
Mag toch even in m’n handen klappen dat ik 9 januari nog een contract heb afgesloten bij PP, scheelt toch een kleine 10c per kWh en 41c per m3. Met een verbruik van 7500 kWh en 2000m3 is dat niet niks
Mooi zo!twieren schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:34:
Mag toch even in m’n handen klappen dat ik 9 januari nog een contract heb afgesloten bij PP, scheelt toch een kleine 10c per kWh en 41c per m3. Met een verbruik van 7500 kWh en 2000m3 is dat niet niks
En ja, dat is hier al vaker benoemd. Een niet zo scherpe aanbieding van gisteren is een gemiste kans achteraf.
Als je een goede aanbieding denkt te zien, moet je die gelijk afsluiten. Twijfels, overpeinzingen en narekenen doe je maar in de 14 dagen bedenkperiode. Er is geen maximum aan aanbiedingen die je gelijktijdig mag hebben gedurende die 14 dagen, mits je ze tijdig opzegt natuurlijk.
Het lijkt net een vismarkt met dagprijzen..
Vraag: Ik heb nu een modelcontract voor stroom en gas. Ik wil voor alleen stroom overstappen naar een andere leverancier.
Kan dat überhaupt? Loopt mijn (voordelige) contract voor gas dan gewoon door of krijg ik dan een nieuw (duur) modelcontract?
Kan dat überhaupt? Loopt mijn (voordelige) contract voor gas dan gewoon door of krijg ik dan een nieuw (duur) modelcontract?
Op zich kan dat, of dat gevolgen heeft voor de tarieven/uitkeringen van je huidige contract (welkomstbonus einde looptijd) kan je alleen zien bij (de voorwaarden van) het contract met je huidige leverancier. Ik zou het ze dus even vragen.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 11-01-2022 12:05 ]
Okee duidelijk. Mijn huidige contract is een maandelijks opzegbaar contract zonder bonus (modelcontract) dus daar maak ik me dan geen zorgen over.Cap schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:03:
Op zich kan dat, of dat gevolgen heeft voor de tarieven/uitkeringen van je huidige contract (welkomstbonus einde looptijd) kan je alleen zien bij (de voorwaarden van) het contract met je huidige leverancier. Ik zou het ze dus even vragen.
Dat is wel erg goedkoop. 16 c normaal, 14 c dal en 79 c gas. Allemaal incl EB, ODE en btw. En maar 2,99 vastrecht per product.MvdV75 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:59:
https://www.budgetthuis.n...m_campaign=budget-energie
Jammer dat de laatste stap niet werkt
1 jaar vast vanaf 15-2.
Ik heb niet doorgeentered omdat ik net bij VF zit.
/f/image/Jk6LtGyJpSe6zbiaQ5sZRBv9.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door robbies op 11-01-2022 13:19 ]
Het prijsverschil is zo groot dat ik de boete van €300 bij VF er zo uit heb!robbies schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:15:
[...]
Dat is wel erg goedkoop. 16 c normaal, 14 c dal en 79 c gas. Allemaal incl EB, ODE en btw. En maar 2,99 vastrecht per product.
1 jaar vast vanaf 15-2.
Hoezo werkt de laatste stap niet?MvdV75 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:59:
https://www.budgetthuis.n...m_campaign=budget-energie
Jammer dat de laatste stap niet werkt
Dan zegt hij oeps er gaat iets fout. Neem contact op met de klantenservice
Zou Nutsservices B.V. (eigenaar van het Budget Energie label) op omvallen staan?
Hoe kom je daar zo op?RichieB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:26:
Zou Nutsservices B.V. (eigenaar van het Budget Energie label) op omvallen staan?
Dan ontplof ik. Hoe kom je hierbij?RichieB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:26:
Je zou bijna zeggen dat het te mooi is om waar te zijn.robbies schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:15:
[...]
Dat is wel erg goedkoop. 16 c normaal, 14 c dal en 79 c gas. Allemaal incl EB, ODE en btw. En maar 2,99 vastrecht per product.
1 jaar vast vanaf 15-2.
[Afbeelding]
Ik heb voor de zekerheid even navraag gedaan bij Powerpeers.Tony023 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:53:
[...]
Ben ook benieuwd. Zou het zeker navragen en de tweakers op de hoogte houden.
de tarieven die in jouw bevestiging staan zijn de correcte van jou. Voor klanten die zich nu aanmelden gelden inmiddels andere tarieven .
Is een oude actie van actievandedag.nl niet meer geldig dus....robbies schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:15:
[...]
1 jaar vast vanaf 15-2.
[Afbeelding]
Omdat ze opeens meer dan 50% onder de tarieven van andere aanbieders duiken.. Het kan ook gewoon een oude link zijn die de verkeerde tarieven laat zien. 😅
Edit: deze actie liep van 6 december 2020 00:00 uur t/m 31 maart 2021 23:59 uur.
[ Voor 21% gewijzigd door RichieB op 11-01-2022 13:38 ]
Vreemd dat als ik op de site van Budget invul ik dan hier uitkom, maar die tarieven zijn natuurlijk ongeloofwaardig;Vooruit schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:34:
[...]
Is een oude actie van actievandedag.nl niet meer geldig dus....
/f/image/X7diZ0OUTwGJYvsCglhkdGFT.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb net geprobeerd te bellen met BudgetEnergie.. maar die weten niets van die actie (maar dat is via een tussenpersoon en daar wisten ze niets van...). En als ik google kom ik deze actie inderdaad tegen van eind 2020... wel vreemd dat je de website nog wel laat werken...
De Energiebelasting en ODE zijn wel gewoon van 2022. Knap verwarrend. Zal wel geen juridische waarde hebben als aanbod?
Had net BudgetEnergie aan de lijn hierover, inderdaad een oude link. Ze gaan hem offline halen. Viel bijna van de stoel van het verschil met het MM tarief wat ik eerder had afgesloten. Jammer maar helaas.SpeedyDH schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:41:
Ik heb net geprobeerd te bellen met BudgetEnergie.. maar die weten niets van die actie (maar dat is via een tussenpersoon en daar wisten ze niets van...). En als ik google kom ik deze actie inderdaad tegen van eind 2020... wel vreemd dat je de website nog wel laat werken...
Op zich doen ze het beter dan Vattenfall: eerst de contractgenerator uitzetten, dan pas de website.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4