Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.762 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 11:50
Cap schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:26:
Als bestaande klant kan je op zich toch prima een "nieuwe overeenkomst" sluiten?
Energie contracten gaat toch op de naam van de persoon, als je een partner hebt dan, laat je die toch een contract afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aka Razorback
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 19:50
bkruyver schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:08:
[...]

Zou ik ook graag weten.... zit bij essent, elektriciteit
en gas variabel, gastarief nog okee, maar met mijn nieuwe zonnepanelen en de overcapaciteit zit ik daar niet goed vanwege lage terugleververgoeding....
Ik zou dus ook graag met alleen elektriciteit over willen stappen, maar welke energieleverancier neemt nu een nieuwe klant om vervolgens hier alleen geld op toe te leggen?
Met alleen elektriciteit kom ik in ieder geval op negatieve maandbedragen uit.....

Iemand dit al eens voor elkaar gekregen?
Betaald worden door de energiemaatschappij :).
Ik ben dus ook heel erg benieuwd, ik wacht nog heel even om te kijken of er andere maatschappijen komen met nog betere terugleververgoedingen en de zon schijnt toch nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Susje
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
Weet iemand of je bij van de Bron ook alleen gas kan afnemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:55
Mijn jaarcontract loopt volgende week ten einde en stap dan over naar *knip*
Geen gesjoemel met de meterstanden hier aub.

[ Voor 37% gewijzigd door tweakduke op 11-01-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 22:56
fevo-1190 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:32:
Alles ingevuld bij Budget, maar word er niet wijzer uit.
Heb “mijn budget energie” account en staat enkel contract 3 jaar vast , maar niet wanneer die ingaat of wat dan ook?
Aangezien mijn lopende tot 25/2 is.

En de prijzen die nu in mijn contract staan wijken ook af(in mijn voordeel) [Afbeelding]
Volgens mij heb je geen slimme meter (of lig niet aangevinkt). Ik betaal namelijk 0,21659 en dal 0,18271. Het gemiddelde hiervan staat bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 23:45
juwlez schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:02:
[...]

Volgens mij heb je geen slimme meter (of lig niet aangevinkt). Ik betaal namelijk 0,21659 en dal 0,18271. Het gemiddelde hiervan staat bij jou
Dat zijn wel tarieven exclusief EB en ODE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rsport40
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:46
Hoe moet ik dit zien? Is dit tot of t/m? Dus welke datum moet ik bij de nieuwe leverancier opgeven als startdatum?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOgXNMAAYbjCRqx9dtp1h3mKFdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTIYXbBgOwDFujFNA9dBXmB0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Laatst online: 08-06-2023
Rsport40 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:09:
Hoe moet ik dit zien? Is dit tot of t/m? Dus welke datum moet ik bij de nieuwe leverancier opgeven als startdatum?

[Afbeelding]
Ik snap de verwarring :P
Maar als de einddatum 23 is, dan is de startdatum 24. Dus t/m
Mocht je per ongeluk een dag te laat opgeven, dan is dat niet erg. De nieuwe leverancier meld de oude af.
Een dag te vroeg opgeven is minder handig, in theorie kom je dan je contract niet na.
Helaas kunnen leveranciers per 2020 niet meer zien tot wanneer een contract van een nieuwe klant bij de oude leverancier loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-09 22:08
juwlez schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:02:
[...]

Heb geen slimme meter inderdaad (bewust).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
beezjeh schreef op zondag 9 januari 2022 @ 22:38:
Wat denk jezelf? Waarom stel je de vraag? Je geweten wegpoetsen?

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 11-01-2022 09:22 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Noemen ze dat geen fraude :?

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 11-01-2022 09:22 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:42
Mijn vriendin haar budgetenergie contract loopt op 01-feb-2022 af.
Ze betaald nu :
Electra : dagtarief : 0,14553
Electra : nachttarief : 0,13323
Gas : 0,76680 per m3
En daar komt dan 6 euro per maand bij voor leveringskosten.

Als je nu verlengt bij budgetenergie met 3 jaar krijg je 300 euro korting als je je contract uitzit
Electra : dagtarief : 0,44591
Electra : nachttarief : 0,39751
Gas: 1,73954
En daar komt dan 12 euro per maand bij voor leveringskosten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• awwexl
TvanW schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:24:
[...]

Noemen ze dat geen fraude :?
Natuurlijk. Deze vraag is wel vaker gesteld hier wat ik overigens totaal niet begrijp. De vraag wordt mijns inziens enkel gesteld om minder last van je geweten proberen te krijgen. Argumenten dat de energieleveranciers zelf ook dikke boeven zijn slaat kant nog wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

arj1o1 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Je betaalt de belasting over 1074+786-150-60=1650. Het klopt gewoon dus.
Maar het bedrag excl BTW is excl belasting en daar zit al een verschil in. Maar zal zo even GC bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
awwexl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:44:
[...]

Natuurlijk. Deze vraag is wel vaker gesteld hier wat ik overigens totaal niet begrijp. De vraag wordt mijns inziens enkel gesteld om minder last van je geweten proberen te krijgen. Argumenten dat de energieleveranciers zelf ook dikke boeven zijn slaat kant nog wal.
Totaal geen geweten kwestie hoor lol, het zijn ook boeven als je ziet hoe ze omgaan met de hele situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:37
Daar kun je enigzins wat mee smokkelen als je nog een ferraris meter hebt. Bedenk wel als je teveel uit de pas loopt met je historisch verbruik over de afgelopen jaren je energieboer de netbeheerder opdracht kan geven tot meter opname en dan ben je inderdaad zoals iemand al noemde een fraudeur.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 11-01-2022 09:22 . Reden: Quote aangepast ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:20
habbekrats schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Daar kun je enigzins wat mee smokkelen als je nog een ferraris meter hebt. Bedenk wel als je teveel uit de pas loopt met je historisch verbruik over de afgelopen jaren je energieboer de netbeheerder opdracht kan geven tot meter opname en dan ben je inderdaad zoals iemand al noemde een fraudeur.
Een betrapte fraudeur. Fraudeur ben je sowieso als je rommelt met meterstanden.

Iets heel anders is het opgeven v.d. actuele meterstand op de uiterste datum. Als je van de energieleverancier b.v. binnen 14 dagen de stand moet doorgeven, dan mag dat natuurlijk op de laatste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
beezjeh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:33:
[...]

Totaal geen geweten kwestie hoor lol, het zijn ook boeven als je ziet hoe ze omgaan met de hele situatie!
En het dan ook nog proberen goed te praten ;w ..zal jij lekker slapen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
beezjeh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:33:
[...]

Zo ziet onze rechtsstaat er niet uit: oog om oog tand om tand. Valt gewoon niet uit te leggen. Ben benieuwd wat je verhaal gaat worden wanneer de netbeheerder bij je aan gaat kloppen.
En vertel eens… hoe vind jij dat ze omgaan met de situatie en hoe moeten ze het anders doen?

[ Voor 22% gewijzigd door awwexl op 10-01-2022 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjeezD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 17:52
@Cap Ik kon het niet laten dus ik heb Main maar even gecontacteerd vanochtend.

Over de tarieven:
Je had gelijk, ze zijn inderdaad all-in zoals ze bovenaan de pagina genoemd staan.

Over het feit of je daar als particuliere klant terecht kan:
Zijn ze nogal vaag over. Dit gaven ze terug aan mij:

-----------------------------------------------------

MAIN Energie Jan 10, 2022, 9:02 am
Goedemorgen

Wij leveren voornamelijk aan de zakelijke markt

En vastgoed

Sven Jan 10, 2022, 9:05 am
Helder. Dus gewoon een particuliere klant kan het in principe niet bij jullie aanvragen?

MAIN Energie Jan 10, 2022, 9:05 am
Wordt wel gedaan maar is niet onze specialiteit

Tevens is het zo dat wij eerst een credit check doen voor we een voorstel zouden kunnen doen

Het is dus geen harde "nee" maar ook geen overduidelijke "ja" 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door DjeezD op 10-01-2022 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-09 17:36
kevertje1977 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:25:
Mijn vriendin haar budgetenergie contract loopt op 01-feb-2022 af.
Ze betaald nu :
Electra : dagtarief : 0,14553
Electra : nachttarief : 0,13323
Gas : 0,76680 per m3
En daar komt dan 6 euro per maand bij voor leveringskosten.
Zijn de elektra prijzen die ze nu betaald niet zonder ode?
torretje2012 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:43:
[...]

klik op ik weet niet wat ik gebruik, 1 persoon, gemiddeld thuis, appartement. -116, al zou die op -66 moeten komen als ik de voorwaarden doorneem.

1700 zou ongeveer mijn gebruik zijn denk ik, kom nu van een elec huis af waar ik ongeveer 7000kwh gebruik naar een beter geisoleerd + zonnepanelen huis :)
Let wel deze bedragen zijn voor dit jaar want ode kan wijzigen en meer of minder worden waardoor je te betalen bedrag dus zou kunnen stijgen.
Enige wat vast is is je energie en/of gas prijs zonder ode.
En je gebruik heb je dus geschat dus dat kan ook meer of minder zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Roos79 op 10-01-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
In het verleden was ik vergeten mijn meterstanden tijdig door te geven en als schattig lag het velen malen hoger dan mijn verbruik in voorgaande jaren.

Is dit dan ook fraude van de leverancier?

Ik heb overigens nergens genoemd dat er een afwijking zal zijn van honderden!

100/200 gas of 300/400 cijfers perongeluk dubbel zien zal niemand van omvallen hoor 😂
TvanW schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:52:
[...]

En het dan ook nog proberen goed te praten ;w ..zal jij lekker slapen :F
Zal heerlijk slapen. Nu extra bijbetalen is gewoon een extra sponsoring/bonus richting mijn leverancier.
Ik zal volgend jaar idem bijbetalen dus doe gewoon maar rustig hoor!

[ Voor 33% gewijzigd door beezjeh op 10-01-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
beezjeh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:31:
In het verleden was ik vergeten mijn meterstanden tijdig door te geven en als schattig lag het velen malen hoger dan mijn verbruik in voorgaande jaren.

Nee dom van jouwzelf om geen standen door te geven terwijl zei daarom vragen.
Dus dan gaan zei schatten op basis van algemene standaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:37

Ik heb overigens nergens genoemd dat er een afwijking zal zijn van honderden!

100/200 gas of 300/400 cijfers perongeluk dubbel zien zal niemand van omvallen hoor 😂

[...]

Zal heerlijk slapen. Nu extra bijbetalen is gewoon een extra sponsoring/bonus richting mijn leverancier.
Ik zal volgend jaar idem bijbetalen dus doe gewoon maar rustig hoor!
Nee, als de leverancier aangeeft dat het een schatting is, is het aan jouw om dit te corrigeren.

Jij mag helaas geen schatting doorgeven, je wordt gevraagd de actuele tellerstanden door te geven.

[ Voor 21% gewijzigd door habbekrats op 10-01-2022 09:52 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Roos79 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:36:
[...]

Nee dom van jouwzelf om geen standen door te geven terwijl zei daarom vragen.
Dus dan gaan zei schatten op basis van algemene standaarden
Heb nergens de reden van opname niet genoemd! Dus iemand direct dom noemen.....
Was toevallig op vakantie paar weken lang, die standaarden liggen toevallig dan 50% hoger zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
beezjeh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:53:
[...]

Heb nergens de reden van opname niet genoemd! Dus iemand direct dom noemen.....
Was toevallig op vakantie paar weken lang, die standaarden liggen toevallig dan 50% hoger zeker!
Men kijkt naar gemiddelde van jouw woning en personen erin.
In jouw geval dus hoger en dan kan je een wijziging aanvragen.
Althans bij degene waarbij ik zat was dat zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awwexl
Roos79 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Men kijkt naar gemiddelde van jouw woning en personen erin.
In jouw geval dus hoger en dan kan je een wijziging aanvragen.
Althans bij degene waarbij ik zat was dat zo.
Volgens mij weet @beezjeh genoeg. Er zijn voldoende antwoorden op zijn vraag en laat diegene zijn eigen keuzes maken. Over tot de orde van de dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:09

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Ik kreeg gisteren de eindafrekening van mijn jaarcontract elektriciteit van Vandebron, gas loopt bij andere provider.
Snelle check leerde dat de afgesproken welkompremie van € 195 niet verrekend is. 7(8)7
Vanmorgen even gebeld en er kwam geen duidelijk antwoord waarom dit was. Wel de constatering dat de premie correct op mijn account staat en dat er altijd correct is betaald .
Ze gaan het herstellen, maar ik wil toch iedereen adviseren om heel goed je eindafrekening te checken.
Krijg nu paar tientjes terug i.p.v. een incasso van het foutief berekende bedrag.
Daar kun je toch een keer lekker van eten als de Lock-down ten einde is.

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
awwexl schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Volgens mij weet @beezjeh genoeg. Er zijn voldoende antwoorden op zijn vraag en laat diegene zijn eigen keuzes maken. Over tot de orde van de dag.
Wat ik daadwerkelijk weet is dat ik helaas slimme meters heb 😉, *knip* Dat noemen ze dus trollen en is ongewenst.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 11-01-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
MrHIghCake schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:00:
Hier door grote overschot teruglevering gekozen voor 1 jaar Eneco voor elektra. Jammer genoeg is dit niet langer vast te zetten. Maar alvast een vliegende start voor het terug verdienen van de panelen in het eerste jaar.

[Afbeelding]

En voor gas gekozen voor ANWB energie. Voor mijn gevoel een combi van twee betrouwbare bedrijven.
Met bijna een maximale winst. :)

Ik vraag me af wat andere mensen doen die meer terugleveren dan ze verbruiken en ook gas gebruiken.
Veel aanbieders hebben een minimaal maandbedrag, ben jij dat al tegengekomen bij Eneco in de kleine lettertjes? Dan kan het wel eens slimmer zijn om gas en stroom wel bij dezelfde partij te hebben,

Al krijg je denk ik wel gewoon je geld bij de eindafrekening, dus het is meer dat je een enorme spaarpot opbouwt bij Eneco.

[ Voor 6% gewijzigd door henkebek op 10-01-2022 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
henkebek schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:01:
[...]

Veel aanbieders hebben een minimaal maandbedrag, ben jij dat al tegengekomen bij Eneco in de kleine lettertjes? Dan kan het wel eens slimmer zijn om gas en stroom wel bij dezelfde partij te hebben,

Al krijg je denk ik wel gewoon je geld bij de eindafrekening, dus het is meer dat je een enorme spaarpot opbouwt bij Eneco.
Met de frequentie dat de laatste tijd energieleveranciers failliet gaan, zou ik hier toch mee oppassen en het maandbedrag absoluut niet hoger dan noodzakelijk kiezen.

Nu is Eneco misschien wat minder wankel dan een random merk zonder eigen (duurzame) opwekkingscapaciteit, maar bankgarantie heb je nog steeds niet over die "spaarpot".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:25
964C2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:27:
Ik kreeg gisteren de eindafrekening van mijn jaarcontract elektriciteit van Vandebron, gas loopt bij andere provider.
Snelle check leerde dat de afgesproken welkompremie van € 195 niet verrekend is. 7(8)7
Vanmorgen even gebeld en er kwam geen duidelijk antwoord waarom dit was. Wel de constatering dat de premie correct op mijn account staat en dat er altijd correct is betaald .
Ze gaan het herstellen, maar ik wil toch iedereen adviseren om heel goed je eindafrekening te checken.
Krijg nu paar tientjes terug i.p.v. een incasso van het foutief berekende bedrag.
Daar kun je toch een keer lekker van eten als de Lock-down ten einde is.
Goed advies. Ik wil hier even aan toevoegen dat er ook leveranciers zijn die de eindafrekening en welkomstpremie apart houden. Tenminste dat had ik vorig jaar. Ik kreeg vlak voor einde contract de premie volledig gestort, en daarna de eindafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
mcDavid schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Met de frequentie dat de laatste tijd energieleveranciers failliet gaan, zou ik hier toch mee oppassen en het maandbedrag absoluut niet hoger dan noodzakelijk kiezen.

Nu is Eneco misschien wat minder wankel dan een random merk zonder eigen (duurzame) opwekkingscapaciteit, maar bankgarantie heb je nog steeds niet over die "spaarpot".
Ze verplichten je tot die spaarpot. Omdat ze vaak minimaal 15 euro als termijnbedrag eisen. En als je dan -200 zou hebben als eerlijk termijnbedrag dan krijg je dus die enorme spaarpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Plenkske schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Goed advies. Ik wil hier even aan toevoegen dat er ook leveranciers zijn die de eindafrekening en welkomstpremie apart houden. Tenminste dat had ik vorig jaar. Ik kreeg vlak voor einde contract de premie volledig gestort, en daarna de eindafrekening.
O.a. Energiedirect doet dat. Die stort de welkomspremie altijd apart op de rekening en verwerkt dit niet in de eindafrekening of maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
henkebek schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:16:
[...]

Ze verplichten je tot die spaarpot. Omdat ze vaak minimaal 15 euro als termijnbedrag eisen. En als je dan -200 zou hebben als eerlijk termijnbedrag dan krijg je dus die enorme spaarpot.
I know, tot op zekere hoogte is dat ook niet erg (is voor de netbeheerder ook gewoon een goedkope manier om liquide middelen aan te houden). Maar ik zou niet zomaar mijn schouders ophalen als ik (door 2 leveranciers) met een dubbel zo hoog termijnbedrag zou komen te zitten, zeker niet in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:17
[quote]Roos79 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Zijn de elektra prijzen die ze nu betaald niet zonder ode?

[...]

Kan kloppen, mijn contract bij UnitedConsumers was ook 0.22 inclusief alles en omdat de electra belasting omlaag ging met bijna 7 cent betaal ik nu ook maar 0.15 cent per Kwh

Normaaltarief (per kWh)€ 0,05612 Inclusief € 0,14933

[ Voor 8% gewijzigd door RenaldoN op 10-01-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Even een vraagje
Die energiebelasting die wij gecompenseerd krijgen hoeveel is dat per maand dat afgetrokken gaat worden van ons verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
mcDavid schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:20:
[...]

I know, tot op zekere hoogte is dat ook niet erg (is voor de netbeheerder ook gewoon een goedkope manier om liquide middelen aan te houden). Maar ik zou niet zomaar mijn schouders ophalen als ik (door 2 leveranciers) met een dubbel zo hoog termijnbedrag zou komen te zitten, zeker niet in deze tijd.
Inderdaad, het is zeker een groot risico dat je loopt. Bij de grote drie zal het wel loslopen, maar zelfs bij redelijk grote partijen als Greenchoice en BudgetEnergie zou ik liever geen spaarpot opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicole9876
  • Laatst online: 21-07-2022
DjeezD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:12:

Over de tarieven:
Je had gelijk, ze zijn inderdaad all-in zoals ze bovenaan de pagina genoemd staan.

Goedemorgen

En vastgoed

Helder. Dus gewoon een particuliere klant kan het in principe niet bij jullie aanvragen?

Tevens is het zo dat wij eerst een credit check doen voor we een voorstel zouden kunnen doen

Ik heb ook contact met ze gehad, want ik zit nog in mijn bedenktijd bij Powerpeers. De tarieven van MAIN zoals genoemd op de website zijn kale tarieven werd bij mij aangegeven. Wel incl btw. Scheelt dus niet tot nauwelijks met Powerpeers. Bij mij werd aangegeven dat je je als particulier kan aanmelden, maar dat er wel een creditcheck gedaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
Cmkl75 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:31:
Even een vraagje
Die energiebelasting die wij gecompenseerd krijgen hoeveel is dat per maand dat afgetrokken gaat worden van ons verbruik?
Ongeveer 22 euro extra (t gaat omhoog van 560 euro naar 825 euro op jaarbasis). Daarnaast nog 6,9 cent per Kwh minder. Dat is dus afhankelijk van je verbruik.

[ Voor 8% gewijzigd door henkebek op 10-01-2022 11:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

DjeezD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:12:

Over de tarieven:

Goedemorgen

En vastgoed

Top dat je het nagevraagd hebt. Het zijn dus toch interessante tarieven.

Wat betreft hun reactie, ze verwoorden het bewust vaag maar zeggen dus gewoon dat ze het doen. :P

- "Niet onze specialiteit" zegt niks anders dan dat ze zich in hun marketing richten op de "zakelijke markt". Maar volgens de ACM bestaat "zakelijke markt" niet als categorie niet, je hebt slechts: grootverbruikers en kleinverbruikers.

- "We doen eerst een credit check" lijkt me ook een poging tot afpoeieren, een vreemde toevoeging. Ik weet niet wat de regel hiervoor is voor energielevering. Als je wanbetalers mag weren doe je dat, als het niet mag dan kan je checken wat je wilt maar helpt het niet.
- Ook dat "een voorstel kunnen doen" is vaag. Het voorstel (de tarieven levering en vastrecht) staat namelijk gewoon op de site. Wat valt er dan nog "voor te stellen". :?

Het lijkt er dus inderdaad op dat ze er niet happig op zijn.

Maar het heeft me aan het denken gezet. Main staat gewoon ingeschreven bij de ACM als leverancier voor kleinverbruikers. En wat is nou de grap, dan heb je dus een leveringsplicht aan iedereen die om levering vraagt.

Het antwoord op de vraag of een leverancier die voorkomt in de lijst van ACM aan particulieren levert moet dus volgens mij zijn: ja, ze moeten wel. :)

Edit: ik ben er nog even verder ingedoken.

Zoals eerder geconstateerd betreft dit Main contract een Modelcontract (zijn ze net als andere leveranciers immers verplicht om aan te bieden).

Op de pagina van het modelcontract wordt een voorbeeld modelcontract getoond én wordt verwezen naar de pagina met tarieven, zijnde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51_LfWrvO-31PO7yNYrceKv4ASI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3p75JBpu4sCpw7JP3i4F7kRG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntFda_exDSU2sL02lc08_KE8wz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ytpun9sHjS88Wc39nwUtwRJf.png?f=fotoalbum_large

In het voorbeeldcontract worden de leveringskosten inclusief overheidsheffingen en btw vermeld.

Bovendien wordt er naar de eerder genoemde tarieven pagina verwezen middels:
De meest actuele tarieven zijn steeds beschikbaar op de website https:/www.mainenergie.nl/thuis-tarieven/ en op uw persoonlijke pagina als u inlogt via mijnMAIN.
Kortom, de conclusie kan niet anders zijn dan dat de tarieven inclusief overheidsbelastingen en b.t.w. zijn. Eens? Mis ik iets? :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buzv4B-bVFVUUY5b1udA7Uc88SE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kJsUGmVSRXX8JAYQEoweU3gS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nicole9876 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik heb ook contact met ze gehad, want ik zit nog in mijn bedenktijd bij Powerpeers. De tarieven van MAIN zoals genoemd op de website zijn kale tarieven werd bij mij aangegeven. Wel incl btw. Scheelt dus niet tot nauwelijks met Powerpeers. Bij mij werd aangegeven dat je je als particulier kan aanmelden, maar dat er wel een creditcheck gedaan wordt.
Dat lijkt me niet correct omdat aan @DjeezD juist gemeld is dat het all-in tarieven zijn. Het lijkt erop alsof ze er onderuit proberen te komen. Niet in de haak, dit zou eigenlijk verder moeten worden uitgezocht en er zou eigenlijk melding van moeten worden gemaakt.

Ik vraag me af of ze überhaupt wel kale tarieven mogen plaatsen zonder er duidelijk bij vermelden dat het kale tarieven zijn. Het lijkt me dat een leverancier óf de kale tarieven plus toeslagen en btw compleet vermelden, óf een all in bedrag vermelden zonder verdere toevoeging. Maar dit is een vermoeden, dit zouden we eigenlijk moeten nakijken. Let wel het betreft gewoon een vergunninghouder voor de kleinverbruikers markt waaronder ook particulieren vallen, het lijkt me daarom dat bedragen inclusief de vaste toeslagen moeten worden getoond.

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHIghCake
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 21:45
henkebek schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:01:
[...]

€50 per maand dacht ik, hele grote spaarpot dus. Het verschil tussen alles bij een of twee losse partijen loopt in de €100 euro's per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjeezD
Nicole9876 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:34:
[...]

Ik heb echt zwart op wit in de chat (export) staan dat ze all-in zijn. Haha. Volgens mij weten ze het zelf niet meer. Nou goed. De creditcheck komt iig wel overeen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

DjeezD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Ik heb echt zwart op wit in de chat (export) staan dat ze all-in zijn. Haha. Volgens mij weten ze het zelf niet meer. Nou goed. De creditcheck komt iig wel overeen ;-).
Zie de edit in mijn reactie hierboven. Het kan niet anders dan dat de tarieven inclusief zijn. Zo staat het namelijk in de voorwaarden, inclusief verwijzing naar de betreffende tarievenpagina. :)

Als ze proberen te duiken door particuliere klanten die dat vragen te zeggen dat het tarieven ex. overheidsheffing zijn dan is dat kwalijk (of onkunde).

Kortom, zal ik de MAIN tarieven maar weer in de spreadsheet opnemen? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
MrHIghCake schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:55:
[...]

€50 per maand dacht ik, hele grote spaarpot dus. Het verschil tussen alles bij een of twee losse partijen loopt in de €100 euro's per jaar.
Gelukkig is Eneco een grote partij ;) Terugverdientijd van 3,5 jaar met deze tarieven? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 23:45
Cap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Top dat je het nagevraagd hebt. Het zijn dus toch interessante tarieven.

Wat betreft hun reactie, ze verwoorden het bewust vaag maar zeggen dus gewoon dat ze het doen. :P

- "Niet onze specialiteit" zegt niks anders dan dat ze zich in hun marketing richten op de "zakelijke markt". Maar volgens de ACM bestaat "zakelijke markt" niet als categorie niet, je hebt slechts: grootverbruikers en kleinverbruikers.

- "We doen eerst een credit check" lijkt me ook een poging tot afpoeieren, een vreemde toevoeging. Ik weet niet wat de regel hiervoor is voor energielevering. Als je wanbetalers mag weren doe je dat, als het niet mag dan kan je checken wat je wilt maar helpt het niet.
- Ook dat "een voorstel kunnen doen" is vaag. Het voorstel (de tarieven levering en vastrecht) staat namelijk gewoon op de site. Wat valt er dan nog "voor te stellen". :?

Het lijkt er dus inderdaad op dat ze er niet happig op zijn.

Maar het heeft me aan het denken gezet. Main staat gewoon ingeschreven bij de ACM als leverancier voor kleinverbruikers. En wat is nou de grap, dan heb je dus een leveringsplicht aan iedereen die om levering vraagt.

Het antwoord op de vraag of een leverancier die voorkomt in de lijst van ACM aan particulieren levert moet dus volgens mij zijn: ja, ze moeten wel. :)

Edit: ik ben er nog even verder ingedoken.

Zoals eerder geconstateerd betreft dit Main contract een Modelcontract (zijn ze net als andere leveranciers immers verplicht om aan te bieden).

Op de pagina van het modelcontract wordt een voorbeeld modelcontract getoond én wordt verwezen naar de pagina met tarieven, zijnde:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In het voorbeeldcontract worden de leveringskosten inclusief overheidsheffingen en btw vermeld.

Bovendien wordt er naar de eerder genoemde tarieven pagina verwezen middels:

[...]

Kortom, de conclusie kan niet anders zijn dan dat de tarieven inclusief overheidsbelastingen en b.t.w. zijn. Eens? Mis ik iets? :)
[Afbeelding]
De tarieven die je noemt zijn WEL incl BTW maar NIET incl BE en ODE. Dat staat ook zo vermeld onderaan hun pagina van de thuistarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

robbies schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:12:
[...]

De tarieven die je noemt zijn WEL incl BTW maar NIET incl BE en ODE. Dat staat ook zo vermeld onderaan hun pagina van de thuistarieven.
Die discussie hebben hier we toch al eerder gehad gisteravond? Dat staat er niet. Er staan gewoon "tarieven inc btw". Er staat niet expliciet gespecificeerd of het inc of ex energiebelasting / ODE is. Ik heb hier gister gevraagd of iemand dan kan quoten waar staat dat het exclusief belastingen is maar die quote heb ik niet gehad. Of hebben ze de tekst op de pagina inmiddels aangepast? Niet dat ik weet.

Inmiddels zijn we volgens mij al verder (zie mijn post hierboven) en zien we dat deze tarievenpagina bij een modelcontract hoort waarin de tarieven inc btw én overheidsbelastingen opgesomd worden, onder verwijzing naar de tarievenpagina. Dan kan je eigenlijk niet anders dan concluderen dat dit tarieven inclusief zijn. Als dat opeens exclusief tarieven zijn terwijl daar niets over vermeld wordt dan zou je er nooit mee wegkomen bij de ACM. En ik denk eigenlijk dat je überhaupt geen kleinverbruikerstarieven mag tonen zonder te vermelden dat dit ex overheidsheffingen is.

Maar de nieuwe invalshoek van MAIN lijkt te zijn: "het zijn alleen tarieven voor bestaande klanten".

Ook daar ben ik het niet mee eens op basis van de modelcontract pagina met verwijzing naar de tarieven pagina. Die modelcontractpagina wekt toch echt de indruk dat dit om een nieuw contract gaat, geen verlenging van een lopend contract.

Dus volgens mij zit MAIN fout in hun informatievoorziening en zo de ACM dit nooit goedkeuren zo.

PS ten overvloede maar zelfs in de voorwaarden waar ze naar verwijzen onderaan de tarievenpagina hebben ze het over "de tarieven voor electriciteit en gas, inclusief overheidfsheffingen en belastingen" en in het punt eronder "de leveringstarieven zijn voor u altijd digitaal beschikbaar". Ook in het modelcontract wordt nergens over tarieven excl overheidsheffingen en belastingen gesproken, alle tarieven zijn steeds inc.

https://www.mainenergie.n...n-consumenten-.pdf?x32643

https://www.mainenergie.n...Consument-2021.pdf?x32643

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:01
Wie wil/kan er een contractaanvraag doe bij Main Energie? Als de prijzen inderdaad all-in zijn ben je met name als je veel gas verbruikt heel voordelig uit. Ik heb zelf net 3 jaar getekend voor Vattenfall, anders zou ik het zeker proberen (en er dan waarschijnlijk achter komen dat ze het niet gaan leveren tegen deze prijzen).

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacrada
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 20:54
Ik heb zojuist contact gehad met Vattenfall voor een alleen stroom contract, aangezien ik alleen stroom heb.
Momenteel bieden ze aan op 0,42c per kWh.

Ik ga pas vanaf 1 feb in het huis, dus ze raden mij aan om gewoon nog af te wachten deze maand zodat de prijzen waarschijnlijk nog verder zullen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

RichieB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:22:
Wie wil/kan er een contractaanvraag doe bij Main Energie? Als de prijzen inderdaad all-in zijn ben je met name als je veel gas verbruikt heel voordelig uit. Ik heb zelf net 3 jaar getekend voor Vattenfall, anders zou ik het zeker proberen (en er dan waarschijnlijk achter komen dat ze het niet gaan leveren tegen deze prijzen).
Graag. Volgens mij moet je als je het contract afsluit niet vragen "is dit wel inclusief overheidsheffingen en is dit wel voor nieuwe klanten?" ;) maar gewoon doen. Modelcontact pagina en tarievenpagina en de consumentenvoorwaarden zeggen samen niets anders dan dit is af te sluiten voor particulieren, het zijn de all-in tarieven én dit modelcontract en tarieven gelden gewoon voor nieuwe klanten.

Ik heb het idee dat MAIN alleen wil duiken want ze hebben geen zin om voor een strakke prijs aan particulieren te leveren. MAIN wil zich profileren als leverancier aan (voor hen vast lucratieve) zakelijke klanten die flink verbruiken.

Maar ze zijn ze gebonden aan de verplichtingen van de ACM. Daarom hebben ze een leveringsplicht en moeten ze ook een modelcontract aanbieden, gewoon voor consumenten. Ik heb de huidige pagina's modelcontract, tarieven en de voorwaarden alvast maar opgeslagen, mochten ze dit opeens willen veranderen. Ik raad anderen aan dit ook te doen. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 12:41 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 09:26
Zojuist gebeld met MAIN.

-Ze moeten aan consumenten leveren als een consument daar om vraagt (geen core-business)
-Tarieven op https://www.mainenergie.nl/thuis-tarieven/ zijn kale tarieven, dus zonder ODE en energiebelasting. Wel incl. BTW
-Offerte krijg ik per mail, zal hem tzt even delen hier.

[ Voor 10% gewijzigd door -Muncky- op 10-01-2022 12:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Volgens mij was @DjeezD de eerste die erover contact opnam en toen waren de tarieven nog inclusief heffingen. Dat heeft ie op schrift. Vervolgens hebben ze toen ze meer bellers kregen snel de boodschap veranderd in exclusief heffingen, ik denk omdat ze helemaal geen zin hebben om de (verplichte) modelcontracten te verkopen, en al helemaal niet aan particulieren. En ook de boodschap erbij verzonnen dat dit niet geldt voor nieuwe klanten.

Maar dat is mijn 2 cents. Ik ga er geen energie meer in steken maar als iemand met bovenstaande info naar de ACM gaat denk ik niet dat ze ermee wegkomen. Die tarieven moet je duidelijk vermelden, je kan niet in je modelcontract over tarieven inc spreken en in datzelfde contract naar een pagina verwijzen waar de tarieven ex op staan, zonder dat je dit daar eenduidig en duidelijk vermeldt. En ook niet opeens doen alsof dit contract alleen voor bestaande klanten is terwijl dit helemaal niet vermeld staat.

Daarom heb ik de bestaande pagina's en modelcontract/voorwaarden maar snel opgeslagen voor het geval het nodig mocht blijken.

Dit stinkt. Maar goed, schluss wat mij betreft. Ik heb nog meer te doen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Laatst online: 23-09 14:27
-Muncky- schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:44:
Zojuist gebeld met MAIN.

-Ze moeten aan consumenten leveren als een consument daar om vraagt (geen core-business)
-Tarieven op https://www.mainenergie.nl/thuis-tarieven/ zijn kale tarieven, dus zonder ODE en energiebelasting. Wel incl. BTW
-Offerte krijg ik per mail, zal hem tzt even delen hier.
Dus gas bij Main kost: (Zonder netbeheerkosten)
Leveringstarief € 1,0266
EB 0 – 170.000 € 0,43950
ODE 0 – 170.000 € 0,10467
Totaal €1,57 m3

Is dit dan nog (beduidend) lager als bij de concurrentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 09:15
Ik heb sinds begin december een energiecontract bij Vattenfall. Variabel en alleen gas volgens het modelcontract.

Destijds las ik dat mijn prijs gehandhaafd zou blijven tot en met juni. Dit blijkt echter niet het geval.

Variabele leveringskosten 0,714 (voorheen 0,29)
Overheidsheffing 0,544

+ vaste kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:32
En het leuke teruglevertarief € 0.45845 van Eneco is eraf. Momenteel nog € 0.3112.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OUkS5H66bXnmuiBB3CwlN65-8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xZQwHWrBInp3AglRRbFBytcu.png?f=fotoalbum_large

Veelgevers momenteel nog Delta Energie (normaal 55,76 ct. dal 45,28 ct.) en Oxxio (normaal 50,56 ct. dal 50,56 ct.) Gas is wel goud respectievelijk 269,97 ct. en 278,45 ct. Beiden overigens modelcontracten met variabel tarief, dus deze prijzen kunnen zonder meer gewijzigd worden. Budget Energie, Gewoon Energie en Innova Energie geven allen nog rond de 34 cent vergoeding voor een jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
Mijn energiecontract loopt per 3-2-2022 af, zit bij Greenchoice en heb nu 3MWh overschot op jaarbasis. Komt nog 3MWh bij. Welke leverancier is voor mij dan (met hoge teruglever vergoeding) interessant? Ik heb geen gas, all electric woning en BEV.

Vanuit Greenchoice geen verlengingsvoorstel gekregen. Als ik kijk bij gaslicht.com dan krijg ik geen goede aanbiedingen. (leverancier met echte groene stroom en solvabel).

Wie kan me op weg helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Vaevictis_ op 10-01-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Vaevictis_ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:31:

Vanuit Greenchoice geen verlengingsvoorstel gekregen. Als ik kijk bij gaslicht.com dan krijg ik geen goede aanbiedingen. (leverancier met echte groene stroom en solvabel).

Héb je ook de spambox bekeken?
Meestal krijg je deze een maandje van te voren of korter zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 12:57
martijn22222 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:24:
Ik heb sinds begin december een energiecontract bij Vattenfall. Variabel en alleen gas volgens het modelcontract.

Destijds las ik dat mijn prijs gehandhaafd zou blijven tot en met juni. Dit blijkt echter niet het geval.

Variabele leveringskosten 0,714 (voorheen 0,29)
Overheidsheffing 0,544

+ vaste kosten.
Ik ben ook over sinds december, maar in het contract staat vermeld dat op 1 januari en 1 juli de prijzen aangepast kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 09:15
SpaceAce schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Ik ben ook over sinds december, maar in het contract staat vermeld dat op 1 januari en 1 juli de prijzen aangepast kunnen worden.
Ja klopt. Officieel kan dat ook zeker maar ze zeiden dat dat niet de verwachting was. Maar toch wel dus blijkbaar :) helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
pep_82 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:30:
En het leuke teruglevertarief € 0.45845 van Eneco is eraf. Momenteel nog € 0.3112.
[Afbeelding]

Veelgevers momenteel nog Delta Energie (normaal 55,76 ct. dal 45,28 ct.) en Oxxio (normaal 50,56 ct. dal 50,56 ct.) Gas is wel goud respectievelijk 269,97 ct. en 278,45 ct. Beiden overigens modelcontracten met variabel tarief, dus deze prijzen kunnen zonder meer gewijzigd worden. Budget Energie, Gewoon Energie en Innova Energie geven allen nog rond de 34 cent vergoeding voor een jaarcontract.
De tarieven zijn ook gedaald zo te zien, het blijft het kale leveringstarief. Dat gegeven vind ik ook nog steeds vreemd: dan verkopen ze dus jouw teveel opgewekte stroom aan je buurman zonder daar zelf iets aan te verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DjAntoon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:16:
[...]

Dus gas bij Main kost: (Zonder netbeheerkosten)
Leveringstarief € 1,0266
EB 0 – 170.000 € 0,43950
ODE 0 – 170.000 € 0,10467
Totaal €1,57 m3

Is dit dan nog (beduidend) lager als bij de concurrentie?
Nee. Als dat inderdaad de all-in gasprijs is, zou ik gewoon voor het modelcontract bij Powerpeers gaan. Die zijn volledig eigendom van Vattenfall en momenteel is de gasprijs van het modelcontract daar € 1.582099 per m³.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-07 07:54
Vergeten jullie ook niet de vaste leveringskosten € 7,87 per produkt bij Main en zelfs € 9,- bij Powerpeers per produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Net van GULF modelcontract binnen gehad.

4jaar vast met opzegboete van €250 totaal.
0,26 per kwh
1,24 per m3

Wel in het contract staat wanneer de gasprijzen/energie prijzen te hard stijgen het doorberekend kan worden, maar dan heb je geen eindtijd meer en kan je ieder moment opzeggen kosteloos.

Keuzes keuzes keuzes…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:37
Sacrada schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:28:
Ik heb zojuist contact gehad met Vattenfall voor een alleen stroom contract, aangezien ik alleen stroom heb.
Momenteel bieden ze aan op 0,42c per kWh.

Ik ga pas vanaf 1 feb in het huis, dus ze raden mij aan om gewoon nog af te wachten deze maand zodat de prijzen waarschijnlijk nog verder zullen zakken.
Wachten... dat is zowat het advies van iedere klantenservice medewerker. Als ik daar begin december naar had geluisterd dan was mijn maandbedrag nu twee keer zo hoog geweest. Ik zou vooral zelf nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
fevo-1190 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:42:
Net van GULF modelcontract binnen gehad.

4jaar vast met opzegboete van €250 totaal.
0,26 per kwh
1,24 per m3

Wel in het contract staat wanneer de gasprijzen/energie prijzen te hard stijgen het doorberekend kan worden, maar dan heb je geen eindtijd meer en kan je ieder moment opzeggen kosteloos.

Keuzes keuzes keuzes…
Als het tussentijds door hen aangepast kan worden is het dus GEEN vast contract, maar een modelcontract (flexibele tarieven). Een echt vast contract zet de tarieven vast voor de totale looptijd van je contract, dus geen mitsen of maren.

[ Voor 8% gewijzigd door olafmol op 10-01-2022 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
olafmol schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Als het tussentijds door hen aangepast kan worden is het dus GEEN vast contract, maar een modelcontract (flexibele tarieven)
Tja en dan nog boete betalen als je weg wil. Mogen ze de boete ook wel annuleren als hun de tarieven verhoogd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
Adriaan71 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:47:
[...]

Tja en dan nog boete betalen als je weg wil. Mogen ze de boete ook wel annuleren als hun de tarieven verhoogd
Zal zometeen even goed doorlezen . In ieder geen boete al zou het tussentijds gewijzigd worden.

Tarieven
Stroomtarief p/kWh € 0,18192
Leveringstarief € 0,26334
Vaste kosten stroom € 9,67 p/mnd
Gastarief € 0,70195 p/m3
Leveringstarief gas € 1,24611
Vaste kosten gas € 9,67 p/mnd

Tarieven zijn incl. BTW

Kom zo even terug op die tussentijdse wijziging van prijzen.

[ Voor 30% gewijzigd door fevo-1190 op 10-01-2022 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
fevo-1190 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:52:
[...]

Zal zometeen even goed doorlezen . In ieder geen boete al zou het tussentijds gewijzigd worden.

Tarieven
Stroomtarief p/kWh € 0,18192
Leveringstarief € 0,26334
Vaste kosten stroom € 9,67 p/mnd
Gastarief € 0,70195 p/m3
Leveringstarief gas € 1,24611
Vaste kosten gas € 9,67 p/mnd

Tarieven zijn incl. BTW

Kom zo even terug op die tussentijdse wijziging van prijzen.
Apart, laat het dan ook 2 kanten opwerken, worden ze veel duurder dan de markt dan mag jij ook enerzijds je betaling verlagen met als coulance van jouw kant dat ze dan eenzijdig het contract mogen ontbinden van jou? >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Lord_Dain schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Apart, laat het dan ook 2 kanten opwerken, worden ze veel duurder dan de markt dan mag jij ook enerzijds je betaling verlagen met als coulance van jouw kant dat ze dan eenzijdig het contract mogen ontbinden van jou? >:) :D
Zal zometeen even het contract goed doorlezen.
Denk toch verkeerd gelezen kan het niet meer terug vinden.

Overeenkomst voor Gulf Gas and Power | ZZP 4 jaar vast DF
Productinformatie
Looptijd Tariefsoort
Groen Bedenktijd
Bijzonderheden
Compensatie opzegvergoeding
Aanvang
Levering
Start-/Einddatum
Opzegvergoeding bij voortijdige beëindiging
4 jaar
Vast. Het leveringstarief staat vast en incl een verplichte vergoeding voor de dienst van de landelijke Netbeheerder (GTS). Als GTS de landelijke transportkosten aanpast, is Gulf Gas and Power gerechtigd om de gevolgen van deze eventuele aanpassingen in rekening te brengen, al dan niet met terugwerkende kracht. Het tarief dat hiervoor nu opgenomen is, in jouw leveringsprijs is €0.02024
100%. Europese groene stroom
14 kalenderdagen na datum van ondertekening.
Gulf Gas and Power vergoedt de boete van de huidige leverancier tot maximaal €125 per energieproduct (met een maximum van € 250 per klant).Gulf Gas and Power vergoedt de boete van de huidige leverancier tot maximaal €125 per energieproduct (met een maximum van € 250 per klant).
De levering start op de door u aangegeven datum, deze dient binnen 6 maanden van de tekendatum te zijn.
Zie bladzijde 5
Per aansluiting maximaal: € 50,00 <1,5jr; € 75,00 <2jr; € 100,00 <2,5jr; € 125,00

[ Voor 61% gewijzigd door fevo-1190 op 10-01-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:32
Ik lees dat mensen hier toch weer voor een 3 of 4 jarig contract gaan. Is dat niet nujuist wat afgeraden wordt. Dan zit je 3 jaar aan die hoge prijzen vast.

Mijn contract (EnergieDirect) loopt af in Feb. Kan ik het niet beter laten doorlopen tot van de zomer, of een 1 jarig flex contract ergens afsluiten.

Door laat lopen kost het volgende:
Electra: 0,505
Gas: 2,238
Teruglevering: 1op1 afstrepen, maar meer terug leveren dan gebruiken is 0,05 (kaal, dus geen belasting) per Kwh ontvangen.

Mijn verbruik is 4500Kwh en 1900m3.
Er komt volgende week wel 12.000 aan zonnepanelen op het dak en een EV. Dus verbruik zal van 4500 naar 8000 ? gaan.

wat is wijsheid nu in deze tijden?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
water_escape schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:25:

Er komt volgende week wel 12.000 aan zonnepanelen op het dak en een EV. Dus verbruik zal van 4500 naar 8000 ? gaan.

Als je nog geen airco's of een warmtepomp hebt, die zo snel mogelijk installeren...
Als je niet heel veel rijd hou je (veel) stroom over en dan kun je dat beter in warmte stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door DjAntoon op 10-01-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Vaevictis_ schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:31:
Mijn energiecontract loopt per 3-2-2022 af, zit bij Greenchoice en heb nu 3MWh overschot op jaarbasis. Komt nog 3MWh bij. Welke leverancier is voor mij dan (met hoge teruglever vergoeding) interessant? Ik heb geen gas, all electric woning en BEV.

Verlengingsvoorstellen van Greenchoice zijn momenteel niet zo goedkoop, helaas
Blij dat ik in oktober 2021 nog contract bij hen heb kunnen afsluiten voor gas voor € 0,886 per m3 en stroom voor € 0,183 normaal en € 0,159 voor een kWh :) Alle prijzen incl. alle belastingen en BTW .
Dit ging op 1 januari 2022 in .

[ Voor 2% gewijzigd door 964C2 op 10-01-2022 16:36 . Reden: aanvulling ]

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
*knip*
Graag eerst eigen inzet tonen aub.

[ Voor 79% gewijzigd door tweakduke op 11-01-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
964C2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Verlengingsvoorstellen van Greenchoice zijn momenteel niet zo goedkoop, helaas
Blij dat ik in oktober 2021 nog contract bij hen heb kunnen afsluiten voor gas voor € 0,886 per m3 en stroom voor € 0,183 normaal en € 0,159 voor een kWh :) Alle prijzen incl. alle belastingen en BTW .
Dit ging op 1 januari 2022 in .
Dat is wel een heel lage prijs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 09:26
turkeyhakan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:42:
Weet iemand een goede aanbieding op dit moment?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:20
Ik zie als ik bij de MM Budget Energie een berekening doe geen teruglevertarief voor Zonnepanelen. Mijn contract bij Eneco loopt op 15 feb af, en ik hoop eind februari zonnepanelen te hebben liggen. Maar, ik zie dus geen optie om dat aan te geven bij MM BE. Ben ik daar dan wel het beste af? Ik ga netto terugleveren dus dat telt wel mee in de berekening voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

wjvh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Dat is wel een heel lage prijs.
Was gewoon de jaarlijkse veiling van de Consumentenbond dit najaar.
Is veel over gepost op Tweakers destijds.
Contract staat voor 3 jaar vast.
Als de prijzen echt gaan dalen verbreek ik het Greenchoice contract en betaal ik gewoon de kosten daarvoor. Of zoek een energieprovider die die kosten ook vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:32
DjAntoon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:28:
[...]

Als je nog geen airco's of een warmtepomp hebt, die zo snel mogelijk installeren...
Als je niet heel veel rijd hou je (veel) stroom over en dan kun je dat beter in warmte stoppen.
nee die zijn er niet (beneden niet). Budget is nu naar panelen en EV :). ff een warmtepomp is enthousiast :).
Dus zal toch nog een contract nodig hebben dit jaar. Eneco misschien flex contract. Of geen , maar dat is erg duur tarief bide huidige leverancier.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@Cap Ik heb het idee dat Eneco de tarieven heeft aangepast sinds 01-01-2022. Ik dacht dat de tarieven maar eens per half jaar werden aangepast? Of is dit anders dan het 'model contract'? Ik zie nu:
Normaal: 0,45798 /kwh (was 0,63615)
Dal: 0,39081 /kwh (was 0,51257)
Terugleververgoeding: 0,31120 /kwh (was 0,45845)

Gas: 1,85914 /m3 (was 2,52850)

Ondanks de lagere terugleververgoeding toch weer een stuk goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online

Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
CarpeVentum schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:06:
@Cap Ik heb het idee dat Eneco de tarieven heeft aangepast sinds 01-01-2022. Ik dacht dat de tarieven maar eens per half jaar werden aangepast? Of is dit anders dan het 'model contract'? Ik zie nu:

Ik trapte hier ook in bij Engie. De belasting is verlaagd per 1-1-2022.
Maar jouw verschil is wel groter. (Misschien procentueel hetzelfde...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

En dát is dus de reden dat ik liever met kale tarieven reken in plaats van "all-in", zeker rondom de maanden van de jaarovergang. Wat sowieso de periode is waarbij de gasprijs interessant is. ;)

Het kale levertarief en de belastingen komen uit verschillende kokers, op de ene heeft de energieleverancier invloed, op de andere de overheid. Elke keer weer verwarring. ;)

Het kale tarief is namelijk het tarief dat is vastgelegd in zo'n vast contract, samen met het vastrecht (adminstratiekosten) van de leverancier. De rest niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
DjAntoon schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:16:
[...]

Ik trapte hier ook in bij Engie. De belasting is verlaagd per 1-1-2022.
Maar jouw verschil is wel groter. (Misschien procentueel hetzelfde...)
Nee, de eerdere tarieven had ik opgevraagd op 3 januari... Dus ik snap niet zo goed waarom het nu, een week later echt een stuk lager is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkruyver
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 23:52
Hoi, weet iemand of ze bij budget energie ook alleen stroom verkopen?

Kom van essent, maar gas is daar voor mij nu nog 1.69 per m3 en vanwege terugleververgoeding wil ik daar met stroom weg. Heb net wat overcapaciteit aangelegd en komt meer bij. Nu contact voor alleen stroom met eneco afgesloten (nog in bedenktijd). Eneco gaat mij dus betalen voor stroom, hoe gek ook........Maar zie inderdaad dat de terugleververgoeding daar nu minder is dan bij budgetenergie. Echter gas is weer duurder bij budgetenergie tov mijn essent tarief...

Wat is wijsheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Waar zie je die tarieven? Heb je het wel over het aanbod voor nieuwe klanten?

Want ik zie op de site van Eneco de tarieven zoals ik ze een week geleden in de spreadsheet gezet heb:

https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/
Tarieven van Eneco Modelcontract

Stroom per kWh normaal € 0,78995
Stroom per kWh dal € 0,58748
Stroom per kWh enkel € 0,69149
Gas per m3 € 2,77452
Vaste leveringskosten per product per maand € 5,99

Bovenstaande tarieven zijn inclusief Energiebelasting (€ 0,04452 per kWh en € 0,4395 per m³; prijspeil 2022) en Opslag Duurzame Energie (€ 0,03691 per kWh en € 0,10467 per m³; prijspeil 2022).
Topic en spreadsheet gaan over overstappen naar NIEUWE energieleverancier, dus niet over bestaande klanten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 10-01-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Cap Ik heb het idee dat Eneco de tarieven heeft aangepast sinds 01-01-2022. Ik dacht dat de tarieven maar eens per half jaar werden aangepast?
Mag zo vaak als ze willen maar 2 keer per jaar gebeurt het vaak wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
henkebek schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:02:
[...]

De tarieven zijn ook gedaald zo te zien, het blijft het kale leveringstarief. Dat gegeven vind ik ook nog steeds vreemd: dan verkopen ze dus jouw teveel opgewekte stroom aan je buurman zonder daar zelf iets aan te verdienen...
Er even ingedoken (onderstaande uit een contract van 6 januari) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGFE7XdPI2zUHKCxBPJdJ--hDPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dyqc5Wf9YNqFrDqB0gjrJSsC.png?f=fotoalbum_large
Normaaltarief € 0,63615 minus teruglevering € 0,45845 is een verschil van € 0,1777
Daltarief € 0.51257 minus teruglevering € 0,45845 is een verschil van € 0.05412
2022 is de variabele overheidsheffing € 0,0814 per kWh. In het normaaltarief krijg ik het verschil nog wel gerijmd in het het daltarief zit er dan een verschil van 0,05412 - 0,0814 = € -0,02728 negatief voor Eneco in. Ik snap inderdaad niet geheel hoe Eneco hier dan winst op maakt, de overheidsheffing moeten ze sowieso naar andere klanten rekenen.
Als we dan even de huidige tarieven bekijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XKkstiD0YOEctJ49pV7RUWZW6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZHalbKpLirR1rN7Fv3C3agWe.png?f=user_large
Normaaltarief € 0,4580 minus teruglevering € 0,3112 = € 0,1468
Daltarief € 0,3908 minus teruglevering € 0,3112 = € 0,796
Nog steeds ietsjes minder maar dit rijmt al beter.

Overigens akkoord met het verschil in tarieven, normaal; was € 0,63615 nu € 0,4580 (€ 0,17815 verschil) dal was € 0.51257 nu € 0,3908 (€ 0,12177 verschil). Stroomprijzen zijn dus lekker vluchtig. Toch heel bijzonder om te zien, dat het teruglevertarief vorige week hoger was dan de huidige levering van het daltarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Cap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:27:
[...]

Waar zie je die tarieven? Heb je het wel over het aanbod voor nieuwe klanten?

Want ik zie op de site van Eneco de tarieven zoals ik ze een week geleden in de spreadsheet gezet heb:

https://www.eneco.nl/duurzame-energie/modelcontract/

[...]

Topic en spreadsheet gaan over overstappen naar NIEUWE energieleverancier, dus niet over bestaande klanten. ;)
Snap ik! Had gewoon in een incognito tab een nieuwe aanvraag gedaan :9 Wel met bestaande adresgegevens dus misschien dat ik daarom een ander aanbod kreeg? 8)7 Misschien iets te naïef geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
964C2 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:51:
[...]

Was gewoon de jaarlijkse veiling van de Consumentenbond dit najaar.
Is veel over gepost op Tweakers destijds.
Contract staat voor 3 jaar vast.
Als de prijzen echt gaan dalen verbreek ik het Greenchoice contract en betaal ik gewoon de kosten daarvoor. Of zoek een energieprovider die die kosten ook vergoed.
Die heb ik dan gemist, of ik had mijn veiling van VEH al geaccepteerd. Die was ook heel goed, maar zeker qua gas duurder dan die van de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

pep_82 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:47:
[...]

Er even ingedoken (onderstaande uit een contract van 6 januari) :
[Afbeelding]
Normaaltarief € 0,63615 minus teruglevering € 0,45845 is een verschil van € 0,1777
Daltarief € 0.51257 minus teruglevering € 0,45845 is een verschil van € 0.05412
2022 is de variabele overheidsheffing € 0,0814 per kWh. In het normaaltarief krijg ik het verschil nog wel gerijmd in het het daltarief zit er dan een verschil van 0,05412 - 0,0814 = € -0,02728 negatief voor Eneco in. Ik snap inderdaad niet geheel hoe Eneco hier dan winst op maakt, de overheidsheffing moeten ze sowieso naar andere klanten rekenen.
Als we dan even de huidige tarieven bekijken:
[Afbeelding]
Normaaltarief € 0,4580 minus teruglevering € 0,3112 = € 0,1468
Daltarief € 0,3908 minus teruglevering € 0,3112 = € 0,796
Nog steeds ietsjes minder maar dit rijmt al beter.

Overigens akkoord met het verschil in tarieven, normaal; was € 0,63615 nu € 0,4580 (€ 0,17815 verschil) dal was € 0.51257 nu € 0,3908 (€ 0,12177 verschil). Stroomprijzen zijn dus lekker vluchtig. Toch heel bijzonder om te zien, dat het teruglevertarief vorige week hoger was dan de huidige levering van het daltarief.
Zegt "salderen" je iets of zit ìk nu juist mis!?

20*350ZO45°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjvh
  • Nu online
Cap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:21:
En dát is dus de reden dat ik liever met kale tarieven reken in plaats van "all-in", zeker rondom de maanden van de jaarovergang. Wat sowieso de periode is waarbij de gasprijs interessant is. ;)

Het kale levertarief en de belastingen komen uit verschillende kokers, op de ene heeft de energieleverancier invloed, op de andere de overheid. Elke keer weer verwarring. ;)

Het kale tarief is namelijk het tarief dat is vastgelegd in zo'n vast contract, samen met het vastrecht (adminstratiekosten) van de leverancier. De rest niet.
Helemaal mee eens. Je ziet ook dat sommige leveranciers halverwegde december met de (op dat moment voorlopige) 2022 tarieven werken. Anderen hebben dan begin januari (als de tarieven wel definitief zijn) nog steeds de 2021 tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
water_escape schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:25:
Ik lees dat mensen hier toch weer voor een 3 of 4 jarig contract gaan. Is dat niet nujuist wat afgeraden wordt. Dan zit je 3 jaar aan die hoge prijzen vast.

Mijn contract (EnergieDirect) loopt af in Feb. Kan ik het niet beter laten doorlopen tot van de zomer, of een 1 jarig flex contract ergens afsluiten.

Teruglevering: 1op1 afstrepen, maar meer terug leveren dan gebruiken is 0,05 (kaal, dus geen belasting) per Kwh ontvangen.

Bij eerder beëindigen van contract staat voor €250 boete.
En die willen vaak je nieuwe leveranciers best betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjeezD
bkruyver schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:22:
Hoi, weet iemand of ze bij budget energie ook alleen stroom verkopen?

Kom van essent, maar gas is daar voor mij nu nog 1.69 per m3 en vanwege terugleververgoeding wil ik daar met stroom weg. Heb net wat overcapaciteit aangelegd en komt meer bij. Nu contact voor alleen stroom met eneco afgesloten (nog in bedenktijd). Eneco gaat mij dus betalen voor stroom, hoe gek ook........Maar zie inderdaad dat de terugleververgoeding daar nu minder is dan bij budgetenergie. Echter gas is weer duurder bij budgetenergie tov mijn essent tarief...

Wat is wijsheid?
Op dit moment veranderen dit soort zaken haast per dag. Ik weet niet wat je hebt afgesloten maar als het "vast" is dan staat je terugleververgoeding dat ook (op de oudere, hogere tarieven). Als het variabel is heb je te dealen met de tarieven zoals ze nu zijn. Je kan in ieder geval bij BudgetEnergie ook alleen stroom afsluiten, dat kan direct via hen of via de "deal" bij de MediaMarkt. Wat wijsheid is moet je zelf bepalen, jij kent je situatie als beste en weet waar je jezelf wel dan niet comfortabel bij voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
fevo-1190 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Bij eerder beëindigen van contract staat voor €250 boete.
En die willen vaak je nieuwe leveranciers best betalen.
In deze tijd zit geen enkele leverancier op nieuwe klanten te wachten of je moet de hoofdprijs willen betalen!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjeezD
turkeyhakan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:42:
Weet iemand een goede aanbieding op dit moment?
Kijk even in de Excel sheet van @Cap om te zien wat het beste jij je past... Iedere situatie is anders. Als ik zou mogen adviseren zou ik op dit moment voor Powerpeers gaan maar ik ken je behoeften niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
DjeezD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:27:
[...]

Kijk even in de Excel sheet van @Cap om te zien wat het beste jij je past... Iedere situatie is anders. Als ik zou mogen adviseren zou ik op dit moment voor Powerpeers gaan maar ik ken je behoeften niet.
Waar kan ik die sheet vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:31:
[...]

Waar kan ik die sheet vinden?
Cap in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

[ Voor 27% gewijzigd door Chris.nl op 10-01-2022 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloempotgooier
  • Laatst online: 08-06-2023
HereIsTom schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:26:
[...]

In deze tijd zit geen enkele leverancier op nieuwe klanten te wachten of je moet de hoofdprijs willen betalen!
Daarom vind ik het wel bijzonder dat Mediamarkt BE dat wel wil betalen op dit moment
Mochten de tijden terugkeren van lagere tarieven dan zullen anderen dat ook wel weer gaan doen en kun je makkelijker overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
wjvh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:00:
[...]

Die heb ik dan gemist, of ik had mijn veiling van VEH al geaccepteerd. Die was ook heel goed, maar zeker qua gas duurder dan die van de consumentenbond.
De deal van de Consumentenbond was er net iets eerder dan die van de Vereniging Eigen Huis. Dat waren eigenlijk de laatste ouderwets goede deals. Daarna werd het meer redden wat er te redden viel.
Pagina: 1 ... 132 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4