Haha, ja, ik wilde me lopende aanbieding al cancellen en deze inschieten... maar helaas...RubenGroothaar schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:46:
[...]
Had net BudgetEnergie aan de lijn hierover, inderdaad een oude link. Ze gaan hem offline halen. Viel bijna van de stoel van het verschil met het MM tarief wat ik eerder had afgesloten. Jammer maar helaas.
Als bestaande BE klant (Ex Fenor) werkt die link niet. Dan willen ze je een verlengaanbod doen, wat natuurlijk niet bestaat.
https://www.budgetthuis.nl/energie/aanbod-op-maat/resultaatSpeedyDH schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:41:
Ik heb net geprobeerd te bellen met BudgetEnergie.. maar die weten niets van die actie (maar dat is via een tussenpersoon en daar wisten ze niets van...). En als ik google kom ik deze actie inderdaad tegen van eind 2020... wel vreemd dat je de website nog wel laat werken...
Ook deze link is nog actief. Maar werkt de laatste stap ook niet van.
Lekker bedrijf die budget energie
Ik Google gewoon op acties budget energie
/f/image/CofEbIekikrO5f19HAYmMkte.png?f=fotoalbum_large)
Ook als je gewoon naar hun website gaat krijg je gewoon een aanbod voor een 1-jarig contract met 28ct/kwh en 1,27/m3. Zou ik graag willen maar als je doorklikt gaat het helaas mis.
edit: Oh ja mobiel zie ik het nu ook... Dat is een minder prettig aanbod met 21ct/kwh en 1,97/m3...
edit: Oh ja mobiel zie ik het nu ook... Dat is een minder prettig aanbod met 21ct/kwh en 1,97/m3...
[ Voor 22% gewijzigd door Kevinns op 11-01-2022 14:36 ]
snel op akkoord klikken mobielNicole9876 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:07:
Jammer dat de mooie tarieven van Budgetenergie een oude actie is. Ik heb nog even gekeken wat daar de tarieven zijn. Nou krijg ik mobiel en op pc andere tarieven te zien. Dat is wel gek. Gewoon via budgetthuis.nl en dan doorklikken. Dus geen oude link of iets dergelijks.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zal wel niet kloppen
Water-Escape
Ik weet niet waar je kijkt of wat voor een oude link / site, maar gewoon op de website van Budget Energie is het Gas:€ 1,97196 / m³Kevinns schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:28:
Ook als je gewoon naar hun website gaat krijg je gewoon een aanbod voor een 1-jarig contract met 28ct/kwh en 1,27/m3. Zou ik graag willen maar als je doorklikt gaat het helaas mis.
Het is vreemd maar bij mij geeft hij op PC de lage prijzen en mobiel hoge prijzen. Maar goed, de lage prijzen kunnen niet meer afgesloten worden dus ik ga maar weer huilen in een hoekje met mijn variabele contractRsport40 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:35:
[...]
Ik weet niet waar je kijkt of wat voor een oude link / site, maar gewoon op de website van Budget Energie is het Gas:€ 1,97196 / m³
Ik heb op 7 december 2021 een modelcontract afgesloten met vandebron dat is 7 januari 2022 ingegaan. Aangezien hun tarieven niet online te vinden zijn (niet in mijn klant omgeving, maar ook niet op de website), heb ik de volgende mail gestuurd:
Vanmorgen de volgende email ontvangen:[...] ik ga ervan uit dat nu bij het ingaan van het contract de tarieven gelden die meegestuurd zijn op 7 december 2021. Ik vroeg mij wel af of er nieuwe tarieven zijn en per wanneer die voor mij ingaan? [...]
Dat is toch maar mooi bevestigd per emailBeste XXXXXXXXX,
Hartelijk bedankt voor je bericht over de tarieven in het contract. Goed dat je contact met ons opneemt. Ik ga hier graag verder op in.
Wat leuk om te lezen dat je klant bent geworden van Vandebron. Zoals afgesproken worden de tarieven van 7 december gehanteerd. De eerstvolgende prijswijziging voor het variabel contract is 1 juli 2022.
Heb je nog andere vragen? We helpen je uiteraard graag verder. Je kunt dan reageren op dit bericht. Fijne dag!
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXX
Serviceteam Vandebron
Vraagje, sommige leveranciers hebben in de voorwaarden staan dat ze tarieven tussentijds kunnen wijzigen.
Zou het theoretisch zo kunnen zijn dat je bijv. een Eneco hebt met 0,45 euro per kWh teruglevering, die je nu afsluit voor een jaar (in een situatie met een overschot van 1500kWh). Vervolgens in mei verlagen ze dit tarief naar 0,11 euro (lekker vlak voor de zomer). Als je dan weg wilt moet je dus een boete betalen en je stapt over op een ongunstig moment (meer verbruik dan de panelen hebben opgeleverd in jan-mei). Lijkt me toch dat zoiets niet zomaar mag?
[ik ben in oktober overgestapt, maar het kan op zich uit om nu over te stappen en de kosten van nov/dec/jan + 50,- boete te betalen]
Zou het theoretisch zo kunnen zijn dat je bijv. een Eneco hebt met 0,45 euro per kWh teruglevering, die je nu afsluit voor een jaar (in een situatie met een overschot van 1500kWh). Vervolgens in mei verlagen ze dit tarief naar 0,11 euro (lekker vlak voor de zomer). Als je dan weg wilt moet je dus een boete betalen en je stapt over op een ongunstig moment (meer verbruik dan de panelen hebben opgeleverd in jan-mei). Lijkt me toch dat zoiets niet zomaar mag?

[ik ben in oktober overgestapt, maar het kan op zich uit om nu over te stappen en de kosten van nov/dec/jan + 50,- boete te betalen]
Via MediaMarkt kan je betere tarieven krijgen, wel moet je volgens mij een nieuwe klant zijn. Als je een partner hebt….Hijdaar95 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:50:
Mijn contract loopt eind januari af. Van Budget Energie kreeg ik een e-mail over de variabele tarieven. Eerst op 10 januari, daarna vandaag 11 januari.
Vreemd dat er verschillende tarieven gecommuniceerd worden. Buiten de absurde hoogte hiervan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daar staat nu alleen een 3 jarig contract. Veel voordeliger dan de variabele tarieven uit de email, maar dan wel 3 jaar vast. Dat is niet wat ik zoek.Fermion schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:56:
[...]
Via MediaMarkt kan je betere tarieven krijgen, wel moet je volgens mij een nieuwe klant zijn. Als je een partner hebt….
Bedankt voor de tip
Theoretisch kan alles, zolang het volgens je contractvoorwaarden mag. Lees dus je de voorwaarden eens van je eigen contract.j4y schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:56:
Vraagje, sommige leveranciers hebben in de voorwaarden staan dat ze tarieven tussentijds kunnen wijzigen.
Zou het theoretisch zo kunnen zijn dat je bijv. een Eneco hebt met 0,45 euro per kWh teruglevering, die je nu afsluit voor een jaar (in een situatie met een overschot van 1500kWh). Vervolgens in mei verlagen ze dit tarief naar 0,11 euro (lekker vlak voor de zomer). Als je dan weg wilt moet je dus een boete betalen en je stapt over op een ongunstig moment (meer verbruik dan de panelen hebben opgeleverd in jan-mei). Lijkt me toch dat zoiets niet zomaar mag?![]()
In de praktijk heb je twee type contracten:
Aanpassing mag alleen voor variabele contracten met een onbepaalde looptijd. Deze contracten hebben geen opzegboete.
Vaste contracten met een specifieke looptijd (bijv. 1 of 3 jaar) hebben een vaste prijs gedurende de looptijd. Deze contracten hebben wel een opzegboete. De hoogte is afhankelijk van de resterende looptijd en de ACM dwingt een maximum af.
[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 11-01-2022 15:10 ]
Ik heb nog even mijn contract van 9/1/2021 nagekeken van powerpeers en daar is de prijs voor stroom idd rond de 30cent.. dat het de 11e opeens is gestegen lijkt me dan weer te maken te hebben met de inkoopprijzen? Ben iig erg benieuwd of ze dit nu zomaar mogen aanpassen, lijkt me dat ze zich aan de regels moeten houden en het alleen per 1/1 en 1/7 mag, ook bij nieuwe klanten.
Kijk eens goed naar je contractvoorwaarden. Daar zal vast wel in staan dat ze dit ook op andere momenten mogen doen "als de marktomstandigheden daarom vragen" (o.i.d.). Dit dient de leverancier tijdig aan te kondigen en aan jou dan de keuze om eventueel een andere leverancier te kiezen.Lord_Dain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:18:
Ik heb nog even mijn contract van 9/1/2021 nagekeken van powerpeers en daar is de prijs voor stroom idd rond de 30cent.. dat het de 11e opeens is gestegen lijkt me dan weer te maken te hebben met de inkoopprijzen? Ben iig erg benieuwd of ze dit nu zomaar mogen aanpassen, lijkt me dat ze zich aan de regels moeten houden en het alleen per 1/1 en 1/7 mag, ook bij nieuwe klanten.
Deze voorwaarde zie je in de variabele contracten van iedere leverancier. Sommige leverancier hebben tegenwoordig dit explicieter in hun voorwaarden staan onder de noemer "maandelijks" aanpasbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door pdukers op 11-01-2022 15:24 ]
Dat tussentijds aanpassen doet zo'n beetje elke energieleverancier toch altijd al?Lord_Dain schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:18:
Alleen als jij eenmaal een bedrag hebt afgesproken (=contract hebt) gaan ze het niet tussentijds wijzigen.
Dus volgens mij zit je wel goed.lexus305 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:32:
Ik heb voor de zekerheid even navraag gedaan bij Powerpeers.
de tarieven die in jouw bevestiging staan zijn de correcte van jou. Voor klanten die zich nu aanmelden gelden inmiddels andere tarieven .
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Vanmiddag toch een contract getekend dat ik na 1/3/2022 me wettelijke bedenktijd ingaat.
Contract loopt nu tot 25/2/2022.
Prijs ik over :
0,26 per kwh
1,24 per m3
Incl. Prijzen
Dit is bij Gulf en volgens mij nu het voordeligste aanbod
Prijs ik over :
0,26 per kwh
1,24 per m3
Incl. Prijzen
NopBertjanklaas schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:27:
[...]
Heeft iemand hier al reactie op gekregen van BE?
Nog steeds 1-3
Je gaat nu een contract aan en de bedenktijd gaat pas in op 1/3/22 ? Ik denk niet dat dit zo werkt... het gaat in zodra je een contract aangaat... wat dus nu is? Dus vanaf nu heb je 2 weken de tijd om te beslissen of je het op 1/3/22 in wilt laten gaanfevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:58:
Vanmiddag toch een contract getekend dat ik na 1/3/2022 me wettelijke bedenktijd ingaat.
Prijs ik over :
0,26 per kwh
1,24 per m3
Incl. Prijzen
Trusted
Hoewel ik per 04-02 over ga naar GreenChoice heb ik vandaag wel het nieuwe aanbod van Budget Energie gekregen, deze gaat over de variabele tarieven die anders per 04-02 gaan gelden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ocRW2d1CHxdhU57TdfQ2iMGD.png?f=user_large)
Al lijkt het erop dat de kWh prijs zo'n 6 cent lager gaat worden vanwege de belastingverlaging, maar zie ik niet dat de gasprijs een verlaging heeft op de belastingen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ocRW2d1CHxdhU57TdfQ2iMGD.png?f=user_large)
En ook:Om de energieprijzen voor u als klant zo duidelijk en eerlijk mogelijk te houden, passen we onze variabele tarieven sinds 1 januari 2022 maandelijks aan. Op deze manier betaalt u altijd actuele tarieven. De tarieven bewegen mee met de inkoopprijzen, als ze stijgen én als ze dalen. U ontvangt elke maand een e-mail met uw nieuwe tarieven voor de volgende maand.
Ben ik blij dat ik per 04-2 slechts hooguit 25c/kWh en 86,6c/m³ ga dokken.In deze tarieven zijn de compensatie van de overheid en het Trouwe Klant-voordeel (TKV) verwerkt. U ontvangt dit voordeel automatisch wanneer u klant blijft tot en met uw volgende jaarnota.
Al lijkt het erop dat de kWh prijs zo'n 6 cent lager gaat worden vanwege de belastingverlaging, maar zie ik niet dat de gasprijs een verlaging heeft op de belastingen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Die van mij staat nog op 24-2Bertjanklaas schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:27:
[...]
Heeft iemand hier al reactie op gekregen van BE?
Bedenktijd gaat in na verlopen van huidige contract.skozaa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:06:
[...]
Je gaat nu een contract aan en de bedenktijd gaat pas in op 1/3/22 ? Ik denk niet dat dit zo werkt... het gaat in zodra je een contract aangaat... wat dus nu is? Dus vanaf nu heb je 2 weken de tijd om te beslissen of je het op 1/3/22 in wilt laten gaan
Dat is geen recent aanbod dan, neem ik aan?fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:58:
Prijs ik over :
0,26 per kwh
1,24 per m3
Incl. Prijzen
Op dit moment, all-in (ex. netbeheerkosten en vermindering energiebelasting op totaal):
Normaal 0,52810
Dal 0,45063
Enkel 0,49323
Gas: 1,94020
https://www.gulfgasandpow...nd/tarieven-modelcontract
Vandaag afgesloten. Gaat in 1/3/2022 aangezien huidige contract afloopt 25/2.-Muncky- schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:16:
[...]
Dat is geen recent aanbod dan, neem ik aan?
Op dit moment, all-in (ex. netbeheerkosten en vermindering energiebelasting op totaal):
Normaal 0,52810
Dal 0,45063
Enkel 0,49323
Gas: 1,94020
https://www.gulfgasandpow...nd/tarieven-modelcontract
Tarieven
Stroomtarief p/kWh € 0,18192
Leveringstarief € 0,26334
Vaste kosten stroom € 9,67 p/mnd
Gastarief € 0,70195 p/m3
Leveringstarief gas € 1,24611
Vaste kosten gas € 9,67 p/mnd
Tarieven zijn incl. BTW
[ Voor 19% gewijzigd door fevo-1190 op 11-01-2022 16:22 ]
Weet je dat zeker? Volgens mij gaat de 14 dagen bedenktijd in nadat je op “OK, dat wil ik” hebt gedrukt.fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:14:
[...]
Bedenktijd gaat in na verlopen van huidige contract.
Maar jij hebt de correspondentie gehad, dus als het daar anders staat dan zal dat wel.
Bedenktijd gaat in na het aangaan van contract en niet pas als je nieuwe contract ingaat.fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:14:
[...]
Bedenktijd gaat in na verlopen van huidige contract.
Dus je sluit nu een contract af dan geld de bedenktijd vanaf nu en niet vanaf 1/3 als dan je contract in gaat.
Wanneer gaat de bedenktijd in?
Heeft u een nieuw energiecontract afgesloten via internet? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat officiële bevestiging per mail is verstuurd. Wanneer u het energiecontract telefonisch hebt afgesloten, wordt de dagtekening van de bevestiging per post aangehouden. Een nieuw contract afgesloten aan de deur of in een winkel direct getekend? Dan gaat de wettelijke bedenktijd direct in op het moment dat u de handtekening op het contract heeft gezet.
[ Voor 39% gewijzigd door Roos79 op 11-01-2022 16:27 ]
Ik neem aan dat je ook de Consumentenbond deal hebt meegepakt in oktober (dat was ook 86 cent per m3), mocht dat zo zijn dan heb ik geweldig nieuws, want je stroomtarieven zijn dan als volgt:Quad schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:08:
Ben ik blij dat ik per 04-2 slechts hooguit 25c/kWh en 86,6c/m³ ga dokken.
Normaal: €0,18298
Dal: €0,15909
Gas: €0,88613
Dan nog leveringskosten:
Stroom:
Vaste leveringskosten: €0,18903 per dag
Netbeheer: €0,69660 per dag
Gas:
Netbeheer: €0,37498 per dag
Maar je krijgt ook nog een vermindering van €2,2597 per dag, dus je krijgt elke dag €0,81 toe als je niks zou verbruiken.
Dit is het aanbod dat ik krijg van Budget voor 1 jaar vast. contract loopt 31 januari af.
:fill(white):strip_exif()/f/image/AYez5d8o9aLGVgbjgwpNDvkK.png?f=user_large)
Ik heb dit vergeleken met andere aanbieders op Independer en Pricewise maar kom niet echt goedkoper uit.
Het lijkt me dan ook logisch om deze 'aanbieding' dan maar te gebruiken, of zie ik dat verkeerd?
Edit: onderaan staat dat er een korting van 300 is verrekend.
:fill(white):strip_exif()/f/image/AYez5d8o9aLGVgbjgwpNDvkK.png?f=user_large)
Ik heb dit vergeleken met andere aanbieders op Independer en Pricewise maar kom niet echt goedkoper uit.
Het lijkt me dan ook logisch om deze 'aanbieding' dan maar te gebruiken, of zie ik dat verkeerd?
Edit: onderaan staat dat er een korting van 300 is verrekend.
[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 11-01-2022 16:35 ]
Je gaat dus voor gas 1,94806 betalen, precies wat @-Muncky- al noemde. Totaal geen goede deal dus.fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:19:
[...]
Vandaag afgesloten. Gaat in 1/3/2022 aangezien huidige contract afloopt 25/2.
Tarieven
Stroomtarief p/kWh € 0,18192
Leveringstarief € 0,26334
Vaste kosten stroom € 9,67 p/mnd
Gastarief € 0,70195 p/m3
Leveringstarief gas € 1,24611
Vaste kosten gas € 9,67 p/mnd
Tarieven zijn incl. BTW
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Zijn gunstige prijzen. Vooral in deze tijd... Dit noemen we dus op moment van spreken "GOEDKOOP" !Pistachenootje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:30:
Dit is het aanbod dat ik krijg van Budget voor 1 jaar vast. contract loopt 31 januari af.
[Afbeelding]
Trusted
Is variabele tarieven houden geen optie? Ben zelf sinds begin december uit contract bij ED. De variabele tarieven daar zijn gelijk aan de goedkoopste overstapoptie die er in december was en verlengen was toen niet nodig. Heb toen wel een flex contract bij CB aangevraagd omdat ik stijgingen per 1 januari had verwacht, maar dit bleek niet het geval, dus toch maar gebleven. Ondertussen wel een verlengvoorstel, maar die tarieven zijn een aardig stukje hoger.Pistachenootje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:30:
[Afbeelding]
Uhm, die totaalprijs van het gas is toch niet goedkoop te noemen? Ook niet tussen aanhalingstekens.skozaa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:34:
[...]
Zijn gunstige prijzen. Vooral in deze tijd... Dit noemen we dus op moment van spreken "GOEDKOOP" !
Dan kan je toch beter even nu laten doorlopen. Is nu even duur stoken (feb en maart) en dan in voorjaar / zomer een nieuwe contract nemen met hopelijk weer wat gezakte prijzen?
Water-Escape
Waar haal je dat vandaan dan? Zijn toch incl prijzen?Jassy schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:33:
[...]
Je gaat dus voor gas 1,94806 betalen, precies wat @-Muncky- al noemde. Totaal geen goede deal dus.
Ben goedkoper uit dan de aanbieding van MM met BE . Als het maandbedrag bekijk.
[ Voor 12% gewijzigd door fevo-1190 op 11-01-2022 16:44 ]
Excuus! ik dacht ff dat die 1,19 All in prijs was maar ik zie idd daar onder nog de belasting die erbij komt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Phoolie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:37:
[...]
Uhm, die totaalprijs van het gas is toch niet goedkoop te noemen? Ook niet tussen aanhalingstekens.
Niet GOEDKOOP dus
Trusted
Hier ook exact dezelfde situatie, 1 dag later (5 feb) loopt contract af.Vooruit schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:05:
[...]
Ik zit in exact dezelfde situatie. Mijn oxio contract loopt 3 feb af. Ik ga 15 april over mediamarkt BE 3 jarig contract. Ik heb nu een aanbieding van coolblue flex voor de tussentijd.
Echter ik twijfel nog om deze te annuleren en nog 2 maanden door te met oxio losvast. Echter de tarieven zijn mij nog niet volledig duidelijk. Maar afgaande op onderstaande link kan ik voor 2 maanden hiermee leven.
https://www.vastelastenbo...rgietarieven-2022-bekend/
Ik heb nu een modelcontract bij Power Peers met tarieven van vorige week achter de hand.
Tarieven bij Oxxio lijken zeer schappelijk en kwamen vorige week nog overeen met de link die jij postte.
De enorme stijging bij PP tussen vorige en deze week (1,58 --> 1,99 all-in per M3) doet mij vrezen dat Oxxio ook de losvast tarieven gaat verhogen. Maar ik weet eigenlijk niet of het verhogen van modelcontract tarieven een voorspeller is voor de verhogen van de variabele tarieven. Als Oxxio pas op 1 juli gaat verhogen is dit een prima overbrugging tot april.
Oké geen probleem. Maar wat nu? Ik zie bij andere aanbieders niet echt een betere deal. Dan maar variabel laten staan voorlopig?skozaa schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:46:
[...]
Excuus! ik dacht ff dat die 1,19 All in prijs was maar ik zie idd daar onder nog de belasting die erbij komt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet GOEDKOOP dus
Net gebeld met de contractcheck van Oxxio (werkt wel goed, geef een tijd aan en ze bellen je terug ipv dat je in een wachtrij staat voor een eeuwigheid). Kon online niks vinden over LosVast maar het blijkt dus een "speciaal aanbod" wegens de huidige situatie voor klanten met een aflopend contract. 30 dagen opzegtermijn. De tarieven worden 2 weken voor je contract afloopt naar je toegestuurd en die heb ik dus nog niet. Ik hoop dat de tarieven overeenkomen met die van het variabele contract want die zijn nog alleszins redelijk te noemen, i.t.t. wat je zou betalen als je nu een modelcontract bij Oxxio af zou sluiten (bijna 3 euro per kuubVooruit schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:05:
[...]
Echter ik twijfel nog om deze te annuleren en nog 2 maanden door te met oxio losvast. Echter de tarieven zijn mij nog niet volledig duidelijk.

/f/image/fGxJZMdWuCqcE0fGzTGhHGPl.png?f=fotoalbum_large)
Intussen blijf ik dit raar vinden. Ik wilde er wel achteraan bellen, maar bij MediaMarkt hebben ze daar geen (specifieke) contactinformatie bij staan (het leek me niet dat ik bij MediaMarkt zelf moest zijn) en BudgetEnergie sluit al om 3 uur.
Want nee, ook al betalen zij de opzegvergoeding, ik wil helemaal niet eerder starten dan mijn oude contract afloopt. Die tarieven zijn altijd nog lager. En als het toch pas per 1 april kan wil ik dat ook weten.
01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110
De prijzen die je laat zien zijn inclusief BTW maar exclusief energiebelastingen. Heb je een screenshot van de prijzen in je contract? Maandbedragen zijn schattingen en zeggen niets.fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:43:
[...]
Waar haal je dat vandaan dan? Zijn toch incl prijzen?
Ben goedkoper uit dan de aanbieding van MM met BE . Als het maandbedrag bekijk.
[ Voor 5% gewijzigd door RichieB op 11-01-2022 16:52 ]
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
RichieB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:51:
[...]
De prijzen die je laat zien zijn inclusief BTW maar exclusief energiebelastingen. Heb je een screenshot van de prijzen in je contract? Maandbedragen zijn schattingen en zeggen niets.
:strip_exif()/f/image/ivKGbWyPxAK9YVy1wcdFNQIn.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/8dS28wnsrf6E470648gudhlY.png?f=fotoalbum_large)
Topper!lexus305 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:32:
[...]
Ik heb voor de zekerheid even navraag gedaan bij Powerpeers.
de tarieven die in jouw bevestiging staan zijn de correcte van jou. Voor klanten die zich nu aanmelden gelden inmiddels andere tarieven .
Een 4!-jarig vast contract voor een ZZPer? Ja, hoe kunnen we dit nou gaan vergelijken met een 1-jarig contract voor de 'simpele consument' of uberhaupt met een modelcontract...?

In je eerste screenshot heb je de bedragen niet in beeld.

Je gaat dus betalen per kWh: 0,18191 + 0,04452 + 0,03691 = € 0,26334
Je gaat dus betalen per m3 gas: 0,70195 + 0,43950 + 0,10467 = € 1,24612
Dat zijn op zich prima prijzen voor vandaag.. wel 4 jaar vast (maar een overstapboete haal je er dan wel uit).
[ Voor 16% gewijzigd door RichieB op 11-01-2022 17:08 ]
Boete bij overstap 250€-Muncky- schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:02:
[...]
Een 4!-jarig vast contract voor een ZZPer? Ja, hoe kunnen we dit nou gaan vergelijken met een 1-jarig contract voor de 'simpele consument' of uberhaupt met een modelcontract...?
Die 0,26 wat toch al incl. Btw.RichieB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:05:
[...]
In je eerste screenshot heb je de bedragen niet in beeld.Het 2e screenshot is iets beter.
Je gaat dus betalen per kWh: 0,18191 + 0,04452 + 0,03691 = € 0,26334 + 21% BTW = € 0,3186
Je gaat dus betalen per m3 gas: 0,70195 + 0,43950 + 0,10467 = € 1,24612 + 21% BTW = € 1,5078
Ps zie dat je gewijzigd heb.
Boete is max €250(€125 per product)
[ Voor 7% gewijzigd door fevo-1190 op 11-01-2022 17:10 ]
Als je betere screenshots maakt kunnen we er wat van zeggen..fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:08:
[...]
Die 0,26 wat toch al incl. Btw.
Ben een leek in dit, maar dit was te mooi om waar te zijn of zit jij ernaast?
RichieB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:09:
[...]
Als je betere screenshots maakt kunnen we er wat van zeggen..
/f/image/oqcuD3nTP2i3tVNLbz9rccig.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rRN1i8mPsZhSRltHdZdwSE0r.png?f=fotoalbum_large)
Zelfs op een telefoon kan je anno 2022 screenshots bijsnijden.fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:12:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding] beter lukt niet(telefoon) als je erop klik is die vrij duidelijk volgens mij.
/f/image/oJ3Xf0SUJc5GuaiUGR7EfzvG.png?f=fotoalbum_large)
Deze prijzen lijken inderdaad inclusief BTW te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door RichieB op 12-01-2022 11:53 ]
Ben al blij dat ik een screenshot met deze telefoon kan makenRichieB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:15:
[...]
Zelfs op een telefoon kan je anno 2022 screenshots bijsnijden.
[Afbeelding]
Dat zijn inderdaad all-in prijzen. Goede deal!

Dat dacht ik ook toen ik die aanbieding kreeg. Vandaar me enthousiasme in m’n eerste post
Als ik de prijzen op het 2e blad (waar geen BTW bij staat) op tel kom ik inderdaad uit op de bedragen van het 1e blad (waarbij "incl BTW") staat. Dus lijkt me dat het goed zit. Dit is wel het meest onduidelijke prijzenblad ooit..fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:16:
[...]
Dat dacht ik ook toen ik die aanbieding kreeg. Vandaar me enthousiasme in m’n eerste post
De prijzen van energiebelasting en ODE zijn in ieder geval inc btw, dus dan redeneer ik maar: het zal ook wel zo zijn voor de andere bedragen in de optelsom, anders wordt het heel wonderlijk.RichieB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:20:
[...]
Als ik de prijzen op het 2e blad (waar geen BTW bij staat) op tel kom ik inderdaad uit op de bedragen van het 1e blad (waarbij "incl BTW") staat. Dus lijkt me dat het goed zit. Dit is wel het meest onduidelijke prijzenblad ooit..
Ik kom uit op
0,2633409 stroom all-in
1,2461112 gas all-in
Vastrecht is wel pittig met 9,67 per product per maand, dan ben je toch bijna 20 euro per maand kwijt zonder dat je nog een pufje gas of stroom verbruikt hebt. Voor mensen met een laag verbruik dus al snel niet interessant. Zeker met de 4 jaar vast voorwaarde en de hoge opzegboete.
@fevo-1190 plus nog een puntje, je noemde het modelcontract maar dat lijkt me niet te kloppen als het om een contract gaat met vaste prijzen. Of is het geen vaste prijs maar wijzigt die halfjaarlijks?
En andere puntje ten overvloede: het is wel zeker dat je 14 dagen bedenktermijn NU ingaat, en niet pas op het moment dat de levering ingaat in april. Dus bedenk binnen de komende 2 weken wat je wilt.
[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 11-01-2022 17:30 ]
nvrmnd, i was wrong
bij gulf geldt wel max 250 voor mkb
bij gulf geldt wel max 250 voor mkb
[ Voor 142% gewijzigd door funk-e op 11-01-2022 17:30 ]
...less is more
En waarschijnlijk ook geen 14 dagen bedenktijd..funk-e schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:28:
Bij zakelijke contracten heb je andere boetes dan voor consumenten.
[...]
Die 14 dagen heb ik sowieso dat staat namelijk in het contract en is wettelijk. Dus ook voor zelfstandige.RichieB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:30:
[...]
En waarschijnlijk ook geen 14 dagen bedenktijd..
Dit is eerste jaar dat ik me echt probeer te verdiepen in dit onderwerp. Maar dit zijn vaste prijzen voor aankomende 4 jaar met maximaal boete bij vroegtijdig contract ontbinden van €250Cap schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:25:
[...]
De prijzen van energiebelasting en ODE zijn in ieder geval inc btw, dus dan redeneer ik maar: het zal ook wel zo zijn voor de andere bedragen in de optelsom, anders wordt het heel wonderlijk.
Ik kom uit op
0,2633409 stroom all-in
1,2461112 gas all-in
Vastrecht is wel pittig met 9,67 per product per maand, dan ben je toch bijna 20 euro per maand kwijt zonder dat je nog een pufje gas of stroom verbruikt hebt. Voor mensen met een laag verbruik dus al snel niet interessant. Zeker met de 4 jaar vast voorwaarde en de hoge opzegboete.
@fevo-1190 plus nog een puntje, je noemde het modelcontract maar dat lijkt me niet te kloppen als het om een contract gaat met vaste prijzen. Of is het geen vaste prijs maar wijzigt die halfjaarlijks?
En andere puntje ten overvloede: het is wel zeker dat je 14 dagen bedenktermijn NU ingaat, en niet pas op het moment dat de levering ingaat in april. Dus bedenk binnen de komende 2 weken wat je wilt.
Maar wanneer gaan we dat in de voorstellen terug zien voor nieuwe contracten...Rsport40 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:51:
Gas zakt wel de laatste dagen behoorlijk.
[Afbeelding]
Water-Escape
Bestaat er zoiets als een "ZZP energiecontract"?
Ik weet het niet. De ACM maakt alleen onderscheid tussen kleinverbruikers en grootverbruikers.
Wat aansluiting betreft maak je evt nog onderscheid tussen een woonadres of een bedrijfsadres.
Ik vermoed dat het gewoon op hetzelfde neerkomt als een consumentecontract en dat de benaming "ZZP contract" franje is.
Net als bij MAIN energie, ze kunnen zich wel richten op 'zakelijk' maar ze moeten gewoon leveren als een particulier zich aanmeldt.
Edit, dit gevonden:
https://energie-zakelijk....d-beschermd-als-consument
PS Gulf staat idd bij de ACM vergunninghouders vermeld als "GGP B.V.".
Ik weet het niet. De ACM maakt alleen onderscheid tussen kleinverbruikers en grootverbruikers.
Wat aansluiting betreft maak je evt nog onderscheid tussen een woonadres of een bedrijfsadres.
Ik vermoed dat het gewoon op hetzelfde neerkomt als een consumentecontract en dat de benaming "ZZP contract" franje is.
Net als bij MAIN energie, ze kunnen zich wel richten op 'zakelijk' maar ze moeten gewoon leveren als een particulier zich aanmeldt.
Edit, dit gevonden:
https://energie-zakelijk....d-beschermd-als-consument
PS Gulf staat idd bij de ACM vergunninghouders vermeld als "GGP B.V.".
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 11-01-2022 17:38 ]
Ik zal hem toevoegen aan de Google sheet. Download straks de sheet en vergelijk het door zelf je maandbedrag in te vullen.fevo-1190 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:33:
[...]
Dit is eerste jaar dat ik me echt probeer te verdiepen in dit onderwerp. Maar dit zijn vaste prijzen voor aankomende 4 jaar met maximaal boete bij vroegtijdig contract ontbinden van €250
Dan moet ik even de glazen bol erbij pakkenwater_escape schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:34:
[...]
Maar wanneer gaan we dat in de voorstellen terug zien voor nieuwe contracten...
Ik had beloofd ook nog even te reageren naar aanleiding van mijn contact met Powerpeers vandaag. Bij deze de bevestiging - en ik zag het al voorbij komen - dat de tarieven die er waren op het moment van aanvraag van toepassing blijven. Fijn dus, hoef ik iig niet weer op zoek want voor een model/variabel contract toch de beste 'deal'.
Excuses mocht dit eerder gevraagd zijn. Maar is het bekend tot wanneer de MM Budget Energie actie loopt?
Nee, kan morgen voorbij zijn dus twijfelen kun je het beste doen in de wettelijke bedenktijd van 14 dagen na afsluiten…Pierre_nr1 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:02:
Excuses mocht dit eerder gevraagd zijn. Maar is het bekend tot wanneer de MM Budget Energie actie loopt?
Is er een bepaalde tijd waarvoor je moet reageren op je verlengvoorstel? Zo niet, zou ik lekker even afwachten op wat je variabele tarieven gaan worden. Momenteel zijn die vaak goedkoper dan verlengtarieven, waarbij je ook nog verschil hebt in variabele tarieven voor nieuwe klanten en bestaande klanten.Pistachenootje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:47:
[...]
Oké geen probleem. Maar wat nu? Ik zie bij andere aanbieders niet echt een betere deal. Dan maar variabel laten staan voorlopig?
Uiteindelijk blijft het een gok en heeft niemand zekerheid, maar als je ook nog mag verlengen zodra je variabele tarieven bekend zijn, zou ik daarvoor kiezen.
O en trouwens, die "welkomstbonus" lijkt leuk, maar als ik mij niet vergis is die uitgesmeerd over meerdere jaren, wanneer je dus eerder weg zou gaan ben je die deels kwijt. Ik verwacht niet dat er ook maar iemand is die met de hoge gasprijzen van nu een meerjarig contract uit gaat zitten.
Volgens mij niet. Ik zie trouwens net dat ik een email heb gehad met de tarieven voor na 31 januari, wanneer mijn contract afloopt.Phoolie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:49:
[...]
Is er een bepaalde tijd waarvoor je moet reageren op je verlengvoorstel?
:fill(white):strip_exif()/f/image/S1eIwFnTPfP9zqyzksq5ID4p.png?f=user_large)
Ik ben gisteren gebeld met een aanbieding van NLE. Ik was 2 jaar geleden ook klant daar en ik stap ieder jaar over.
De aanbieding is:
400.- cash back
gas 1,44
stroom 34 ct
Vast contract 3 jaar. boete 125 euro per pruduct als ik onder het contact uit wil.
In maart stop mijn huidige contract. Dan krijg ik een variabel tarief om mijn oren. Als ik het op gaslicht.com vergelijk is het wel redelijke aanbieding. Maar ik hou niet van 3 jaar vast.
Wat denken jullie? Goeie deal? Of gaat straks Northstream door en hebben we dan weer gas voor een habbekrats?
Ik heb die mediamarkt deal ook even door zitten rekenen. Die komt op:
stroom: 0,28108
Gas 1,28227
300,- euro korting 3 jaar contract.
Ik twijfel alleen nog steeds of ik wel een 3 jaar contract aan wil gaan. Ik denk toch dat ik tijdelijk over ga op variabele tarieven.
De aanbieding is:
400.- cash back
gas 1,44
stroom 34 ct
Vast contract 3 jaar. boete 125 euro per pruduct als ik onder het contact uit wil.
In maart stop mijn huidige contract. Dan krijg ik een variabel tarief om mijn oren. Als ik het op gaslicht.com vergelijk is het wel redelijke aanbieding. Maar ik hou niet van 3 jaar vast.
Wat denken jullie? Goeie deal? Of gaat straks Northstream door en hebben we dan weer gas voor een habbekrats?
Ik heb die mediamarkt deal ook even door zitten rekenen. Die komt op:
stroom: 0,28108
Gas 1,28227
300,- euro korting 3 jaar contract.
Ik twijfel alleen nog steeds of ik wel een 3 jaar contract aan wil gaan. Ik denk toch dat ik tijdelijk over ga op variabele tarieven.
[ Voor 21% gewijzigd door L0g0ff op 11-01-2022 20:30 . Reden: nieuw inzicht door dit topic ;-) ]
Vraagje aan mede Tweakers. Na een enorme zoektocht lijkt het Mediamarkt BE contract zo gek niet te zijn. Alleen de stortvloed aan negatieve recensies: wat zijn jullie ervaringen? Is 1 ster echt nog teveel en zijn het oplichters die onbereikbaar zijn en steeds eigenhandig voorschotten verhogen?
Volgens mij zijn al die recensies van de failliete Fenor klantenjohanbosma8939 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:16:
Vraagje aan mede Tweakers. Na een enorme zoektocht lijkt het Mediamarkt BE contract zo gek niet te zijn. Alleen de stortvloed aan negatieve recensies: wat zijn jullie ervaringen? Is 1 ster echt nog teveel en zijn het oplichters die onbereikbaar zijn en steeds eigenhandig voorschotten verhogen?
Prijzen lijken ok, maar het contract gaat pas in April in, daar heb op dit moment dus niks aan. Tegen die tijd zijn er waarschijnlijk betere opties voorhanden.johanbosma8939 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:16:
Bedenk wel dat de tarieven van het verlengvoorstel waarschijnlijk ook per dag veranderen, tenzij je ze in de mail hebt. Bij diverse maatschappijen krijg je alleen een mail met een link, en de tarieven op die pagina worden wel elke dag aangepast.Pistachenootje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:53:
[...]
Volgens mij niet. Ik zie trouwens net dat ik een email heb gehad met de tarieven voor na 31 januari, wanneer mijn contract afloopt.
[Afbeelding]
Helder verhaal. Bedankt!davidov2008 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 01:54:
[...]
Verschillende redenen;
-mensen met een 1- of meerjaars contract bij een prijsvechter dat nu afloopt (met toen nog heel gunstige tarieven, welkomstkorting wellicht ed die maandbedrag drukken), de meeste partijen bieden je momenteel een nieuw jaarcontract aan tegen onaantrekkelijke hoge prijzen. Dit was een paar maand geleden nog beter. Variabel tarief bij deze partijen ook niet altijd gunstig en risicovol (zie verderop).
-grote groepen die gedwongen zijn over te stappen na faillissement van een van omgevallen energieleveranciers (het gegeven aanbod van de overnemende partijen is abominabel slecht dus moeite waard)
-mensen die contract moeten afsluiten vanwege betrekken van een eerste zelfstandige huur/koopwoning.
Het gros van de Nederlanders heeft een variabel tarief, dus geen vast contract. Voor hen valt de prijsstijging, in ieder geval bij de grote aanbieders, in de meeste gevallen mee.
Toch is een deel van de Tweakers eind vorig jaar toch ook overgestapt van een variabel tarief naar een vast contract voor vaak een wat lagere prijs dan variabel (toen nog wel, nu niet meer) maar met name meer zekerheid (risico op verdere prijsstijging en met name vaker dan 2x per jaar verhoging van de variabele tarieven, gezien “bijzondere marktomstandigheden“: dit is een clausule in elk variabel contract waar inmiddels meerdere kleine en middelgrote partijen zich al op hebben beroepen). Mochten de prijzen toch flink dalen komend jaar (niet heel aannemelijk gezien de energiemarkt 2022 met oa sluitende kerncentrales), dan nemen ze overstap boete voor lief omdat dit maar een schijntje was op de totale besparing (wordt daarnaast vaak betaald door nieuwe leverancier, zeker als de markt weer competitief zou worden; vandaag zien ze je liever gaan dan komen).
Het variabele tarief voor nieuwe klanten is dus stukken hoger (tot wel 200% duurder).
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets
Zo net op tijd bij eneco aangemeld met teruglevertarief van 45 cent per kwh, is nu alweer gezakt naar 31c. Zojuist alvast een omvormer upgrade aangeschaft en binnenkort extra panelen om 6000 kwh extra op te wekken en terug te leveren. 65% terugverdiend na 1 jaar
Jammer dat panelen het laatste jaar ook flink in prijs zijn gestegen. Vorig jaar kocht ik nog 445wp panelen voor 136/stuk, nu zijn ze 185 euro.
Je typt de tarieven goed alleen klopt het volgens mij niet. Bij mij is Greenchoice gisteren ingegaan en ik betaal ook bovenstaande tarieven alleen bij Gas staat er 0,866 op het contract en het is nu 0,886 geworden. Wilde hier de klantenservice nog voor bellen.dehardstyler schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:26:
[...]
Ik neem aan dat je ook de Consumentenbond deal hebt meegepakt in oktober (dat was ook 86 cent per m3), mocht dat zo zijn dan heb ik geweldig nieuws, want je stroomtarieven zijn dan als volgt:
Dat is wel heel erg netjes!padoempats schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:22:
Zo net op tijd bij eneco aangemeld met teruglevertarief van 45 cent per kwh, is nu alweer gezakt naar 31c. Zojuist alvast een omvormer upgrade aangeschaft en binnenkort extra panelen om 6000 kwh extra op te wekken en terug te leveren. 65% terugverdiend na 1 jaarJammer dat panelen het laatste jaar ook flink in prijs zijn gestegen. Vorig jaar kocht ik nog 445wp panelen voor 136/stuk, nu zijn ze 185 euro.
Ik ben helaas net een week te laat in mijn tarieven gedoken. Ik zit bij Greenchoice, die doet 8 cent (wat vlgs mij wettelijk niet eens is toegestaan, maargoed.)
Wil ook panelen bijleggen. Wat heb jij waar besteld als ik vragen mag?
Zit zelfs te overwegen om mijn "oude" panelen te vervangen voor een hogere efficientie modelletje... maarja, die maatvoeringen...
Ik ga binnenkort verhuizen en wil graag gebruik maken van BE via MM. Weet iemand of dat kan?
Als ik op verhuizen klik staat er dat ik in de winkel moet langskomen…
die 2ct extra is toch vanwege de verhoogde belasting per 1-2022Aghanim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:31:
[...]
Je typt de tarieven goed alleen klopt het volgens mij niet. Bij mij is Greenchoice gisteren ingegaan en ik betaal ook bovenstaande tarieven alleen bij Gas staat er 0,866 op het contract en het is nu 0,886 geworden. Wilde hier de klantenservice nog voor bellen.
Scherp!rick-1975 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:45:
[...]
die 2ct extra is toch vanwege de verhoogde belasting per 1-2022
Ik zeg toch dat het €0,88613 kost, dus dat klopt dan toch?Aghanim schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:31:
[...]
Je typt de tarieven goed alleen klopt het volgens mij niet. Bij mij is Greenchoice gisteren ingegaan en ik betaal ook bovenstaande tarieven alleen bij Gas staat er 0,866 op het contract en het is nu 0,886 geworden. Wilde hier de klantenservice nog voor bellen.
Ik zag dit vandaag ook, bij ons huidige stroomverbruik zouden we op jaarbasis ongeveer 60 euro toe krijgendehardstyler schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:26:
[...]
Ik neem aan dat je ook de Consumentenbond deal hebt meegepakt in oktober (dat was ook 86 cent per m3), mocht dat zo zijn dan heb ik geweldig nieuws, want je stroomtarieven zijn dan als volgt:
Dan nog leveringskosten:
Stroom:
Netbeheer: €0,69660 per dag
Gas:
Netbeheer: €0,37498 per dag
Maar je krijgt ook nog een vermindering van €2,2597 per dag, dus je krijgt elke dag €0,81 toe als je niks zou verbruiken.

mensen die nu variabele tarieven krijgen omdat hun contract afloopt zouden ook aanbieders als frank energie, mijn domein energie en easy energy moeten overwegen. kijk dan vooral naar de tarieven van de laatste maand bijvoorbeled en vergelijk die met de variabele tarieven die je nu krijgt, vak zal je bij dergeljek aanbieders goedkoper uit zij dan met de variablee tarieven bij ej provider. zkeer nu de powerpeers deal weg is en er dus geen gunstig variable modelcontract meer is, komen deze aanbieders toch weer extra in beeeld lijkt me.
Verwijderd
Hier ben ook maar bezig.
Spec huis
/f/image/mOkFq6SlZCOqxCpuE1gmRtkH.png?f=fotoalbum_large)
Independer
/f/image/9UE52zStfve6qo52qr5Qz86V.png?f=fotoalbum_large)
Vragen
Ik zit nu bij Budget energie, maar bij Budget energie kan ik niet opgeven dat ik stroom terug lever of wat de terug lever tarieven zijn. Is er iemand die deze tarieven wel heeft? Of kan energie leverancier terug te leveren energie weigeren?
Gewoon energie, Innova, United Consumers, zijn dit een beetje betrouwbare energie leveranciers? Ik heb namelijk zelf niks aan een energie leverancier die er mee stopt om er vervolgens met mijn geld vandoor te gaan.
Spec huis
- Nieuwbouw
- 1 persoons huishouden
- Warmte terug winpomp
- 4300Kwp aan zonnepanelen op het Zuide
- Dag 400kWh
- Nacht 1000kWh
- Gas 150m3
- terug levering stroom 3000kWh
/f/image/mOkFq6SlZCOqxCpuE1gmRtkH.png?f=fotoalbum_large)
Independer
/f/image/9UE52zStfve6qo52qr5Qz86V.png?f=fotoalbum_large)
Vragen
Ik zit nu bij Budget energie, maar bij Budget energie kan ik niet opgeven dat ik stroom terug lever of wat de terug lever tarieven zijn. Is er iemand die deze tarieven wel heeft? Of kan energie leverancier terug te leveren energie weigeren?
Gewoon energie, Innova, United Consumers, zijn dit een beetje betrouwbare energie leveranciers? Ik heb namelijk zelf niks aan een energie leverancier die er mee stopt om er vervolgens met mijn geld vandoor te gaan.
@Verwijderd Net twee dagen te laat, want toen had Eneco 46 cent (twee weken lang). Je kan ook alleen overstappen voor stroom of gas, dus aparte leveranciers.
Weigeren van energie doen ze sowieso niet. Ik zou overwegen om bijvoorbeeld bij budget te blijven voor gas (afhankelijk van variabele tarieven) en overstap maken voor stroom naar diegene met hoogste terugleververgoeding en goede solvabiliteit.
Weigeren van energie doen ze sowieso niet. Ik zou overwegen om bijvoorbeeld bij budget te blijven voor gas (afhankelijk van variabele tarieven) en overstap maken voor stroom naar diegene met hoogste terugleververgoeding en goede solvabiliteit.
[ Voor 50% gewijzigd door Zenix op 11-01-2022 23:26 ]
Verwijderd
Dat is jammer, desondanks is dit nog wel steeds een erg mooi aanbod voor mij.
Ik heb even berekend wat kost zonder zonnepanelen (4000kwh opbrengst) en dan kom ik ron 1100,- uit als jaarbedrag. De zonnepanelen hebben mij 3.500,- gekost. Of wel op deze manier heb ik ze na 2,5 jaar ze al terug verdiend.
Ook heb ik berekend wat mij oplevert wanneer volledig van het gas afstap. Dan ben ik 100 euro goedkoper uit op jaarbasis. Alleen voor 100 euro heb ik geen elektrische doorstroom verwarmer + inductie fornuis.
Alleen gas is bij Budget energie 12 cent goedkoper. Met mijn verbruik van 150m3 geeft het een besparing van 18 euro per jaar. Ik vindt zelf de ingewikkelde instructie niet waard.
Ik heb even berekend wat kost zonder zonnepanelen (4000kwh opbrengst) en dan kom ik ron 1100,- uit als jaarbedrag. De zonnepanelen hebben mij 3.500,- gekost. Of wel op deze manier heb ik ze na 2,5 jaar ze al terug verdiend.
Ook heb ik berekend wat mij oplevert wanneer volledig van het gas afstap. Dan ben ik 100 euro goedkoper uit op jaarbasis. Alleen voor 100 euro heb ik geen elektrische doorstroom verwarmer + inductie fornuis.
Het is een idee.Zenix schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:21:
@Verwijderd
Alleen gas is bij Budget energie 12 cent goedkoper. Met mijn verbruik van 150m3 geeft het een besparing van 18 euro per jaar. Ik vindt zelf de ingewikkelde instructie niet waard.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2022 23:42 ]
Verwijderd
Dit staat in het contractj4y schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:56:
Zou het theoretisch zo kunnen zijn dat je bijv. een Eneco hebt met 0,45 euro per kWh teruglevering, die je nu afsluit voor een jaar (in een situatie met een overschot van 1500kWh). Vervolgens in mei verlagen ze dit tarief naar 0,11 euro (lekker vlak voor de zomer). Als je dan weg wilt moet je dus een boete betalen en je stapt over op een ongunstig moment (meer verbruik dan de panelen hebben opgeleverd in jan-mei). Lijkt me toch dat zoiets niet zomaar mag?![]()
De vraag is dan wel of ze ook de stroom prijzen mogen wijziging aan de hand van veranderde gasprofiel prijzen. Maar ik ben bang dat je hier voor een jurist nodig hebt om hier achter te komen10. Verder mogen wij de tarieven wijzigen:
a. als de netbeheerder de tarieven wijzigt;
b. als de gasprofielen veranderen;
c. vanwege een overheidsmaatregel.
Als u vanwege deze wijzigingen uw contract opzegt, dan kunt u een opzegboete krijgen.

Als ik he scrernshot bekijk betaal je 536 euro pj voor gas dus dat kun je besparen. Trek 1200 kwh terugleververgoeding eraf en je zit op 165 euro (bij cop=1 verwarmen van sww). Je besparing houdt niet op na 1 jaar. Doorstroomboiler kost 300 euro dus na 2 jaar zit je goed. En deze terugleververgoedingen zijn niet houdbaar denk ikVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:37:
Wat ik had gedaan (ook verhuizing) was de standaard optie kiezen: overstappen. Toen kreeg ik pas vanaf 7 april levering, maar er is dan een optie in de online omgeving om deze datum te vervroegen. Toen ik mijn huurcontract had geupload als bewijs werd de ingangsdatum vrij snel vervroegd door de klantenservice.Axino schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:41:
Ik ga binnenkort verhuizen en wil graag gebruik maken van BE via MM. Weet iemand of dat kan?
Zojuist kreeg ik diezelfde mail met een contract dat ook 31 januari afloopt, maar mijn variabele tarieven zijn een stuk hoger? Momenteel betaal ik €0,24 per kWh en €0,78 per m3, onderstaande aanbod is bijna een verdriedubbeling (de vastrechtkosten zijn ook nog eens verdubbeld).Pistachenootje schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:53:
Volgens mij niet. Ik zie trouwens net dat ik een email heb gehad met de tarieven voor na 31 januari, wanneer mijn contract afloopt.
[Afbeelding]
De energiecontracten voor mijn ouders regel ik ook, maar zij kregen onlangs een aanbod van Vattenfal voor €0,29 per kWh en €1,29 per m3 als variabel tarief.
Help. Hoe kom ik zo snel mogelijk van Budget Energie en deze woekertarieven af?
/f/image/kjQp9YdiOvm93EFcv6HR8p58.png?f=fotoalbum_large)
Eén ding is me nog niet duidelijk… Is het modelcontract hetzelfde tarief als het flex tarief? En als dat niet zo is, hoe weet je dan wat het tarief is dat je gaat betalen als je uit je contract loopt?
Want ga je als je uit je contract loopt automatisch naar het modelcontract? Of naar een flex tarief?
Want ga je als je uit je contract loopt automatisch naar het modelcontract? Of naar een flex tarief?

In december betaalde de gemiddelde consument al €1,40 per m3. Daar is 2 cent overheidsheffing bijgekomen en in januari zijn sowieso de tarieven omhoog gegaan. Woekertarieven zou ik het dus niet noemen, eerder gemiddeld.Ypuh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:48:
[...]
Zojuist kreeg ik diezelfde mail met een contract dat ook 31 januari afloopt, maar mijn variabele tarieven zijn een stuk hoger? Momenteel betaal ik €0,24 per kWh en €0,78 per m3, onderstaande aanbod is bijna een verdriedubbeling (de vastrechtkosten zijn ook nog eens verdubbeld).
De energiecontracten voor mijn ouders regel ik ook, maar zij kregen onlangs een aanbod van Vattenfal voor €0,29 per kWh en €1,29 per m3 als variabel tarief.
Help. Hoe kom ik zo snel mogelijk van Budget Energie en deze woekertarieven af?
[Afbeelding]
In dit topic heeft iemand een excelletje gemaakt met de meest actuele tarieven, als je die er bij pakt kun je zien waar je goedkoper zit. Zie Cap in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Je post deze plaatjes met enige regelmaat, met vaak de opmerking dat het zakt. Tenopzichte van het record is het zeker gezakt en heb je helemaal gelijk, maar vergelijk het nou eens met een jaar geleden, dan zijn de prijzen nog steeds sky high.Rsport40 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:51:
Gas zakt wel de laatste dagen behoorlijk.
[Afbeelding]
[ Voor 21% gewijzigd door EWK op 12-01-2022 08:31 ]
Hoi!
Heeft er al iemand een gas-only leverancier gevonden met interessante tarieven?
Ik heb tot 15/02 Budget Energie met 0,91 per m3, daarna het variabele tarief.. (slik)
Ik heb tot 15/02 Budget Energie met 0,91 per m3, daarna het variabele tarief.. (slik)

Naar flex want model moet je specifiek aanvragen.CarpeVentum schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:03:
Eén ding is me nog niet duidelijk… Is het modelcontract hetzelfde tarief als het flex tarief? En als dat niet zo is, hoe weet je dan wat het tarief is dat je gaat betalen als je uit je contract loopt?
Neem ook Engie eens mee in je vergelijk. Nadeel wel een hoog termijn bedragVerwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:18:
Hier ben ook maar bezig.
Jaar verbruik
- Dag 400kWh
- Nacht 1000kWh
- Gas 150m3
- terug levering stroom 3000kWh
Is het dan niet gewoon het kale levertarief, dus zonder btw.Ik zit nu bij Budget energie, maar bij Budget energie kan ik niet opgeven dat ik stroom terug lever of wat de terug lever tarieven zijn. Is er iemand die deze tarieven wel heeft? Of kan energie leverancier terug te leveren energie weigeren?
:fill(white):strip_exif()/f/image/izN4dAFldlHZZqYb1RRbr6pX.png?f=user_large)
Zou Gewoon en Innova in ieder geval laten liggen.
Ik kreeg vandaag een email met exact dezelfde tarieven als jij.Ypuh schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 07:48:
[...]
Zojuist kreeg ik diezelfde mail met een contract dat ook 31 januari afloopt, maar mijn variabele tarieven zijn een stuk hoger?
Is er nou nergens de teruglever vergoeding van BudgetEnergie te vinden? Je kan ook geen waardes invulles hun website. Lastig vergelijken dan.
Iemand al succes en dat gevonden?
Water-Escape
Dat snap ik en bedankt voor de link naar de Excelsheet, maar waar ik op doelde is ook al genoemd in deze post:EWK schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:25:
[...]
In december betaalde de gemiddelde consument al €1,40 per m3. Daar is 2 cent overheidsheffing bijgekomen en in januari zijn sowieso de tarieven omhoog gegaan. Woekertarieven zou ik het dus niet noemen, eerder gemiddeld.
In dit topic heeft iemand een excelletje gemaakt met de meest actuele tarieven, als je die er bij pakt kun je zien waar je goedkoper zit. Zie Cap in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Hijdaar95 in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Ze stellen de tarieven eens per maand aan te passen, maar tussen 10 en 11 januari hebben ze de prijzen nogmaals verhoogd tot het punt dat het m.i. niet redelijk meer is. Andere aanbieders gaan hier schijnbaar anders/redelijker mee om, zo ook het voorstel vanuit Vattenfall voor het energiecontract dat ik voor mijn ouders ontving. Uiteindelijk kom ik bij BudgetEnergie hoger uit terwijl ik maar de helft verbruik wat mijn ouders verbruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 12-01-2022 08:47 ]
JoKo in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"water_escape schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:44:
Is er nou nergens de teruglever vergoeding van BudgetEnergie te vinden? Je kan ook geen waardes invulles hun website. Lastig vergelijken dan.
Een klein, of eigenlijk groot beetje offtopic.
Gisteren had ik het een beetje koud en zette de thermostaat een graad hoger.
Resultaat: mijn gasverbruik voor die dag schoot omhoog.
Weet iemand hoeveel m3 een graadje extra stoken kost? Ik weet dat het van veel zaken afhangt, maar google geeft me alleen hits van jaren geleden met kosten op jaarbasis.
Gisteren had ik het een beetje koud en zette de thermostaat een graad hoger.
Resultaat: mijn gasverbruik voor die dag schoot omhoog.
Weet iemand hoeveel m3 een graadje extra stoken kost? Ik weet dat het van veel zaken afhangt, maar google geeft me alleen hits van jaren geleden met kosten op jaarbasis.
Dat is helder. Dank je. Gelijk aan levertarief dus. best ok dan.
Water-Escape
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4