Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.155.792 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 14:45
TFHfony schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:55:
[...]

Op de satuspagina staat dit:
[Afbeelding]
Maar als ik het contract opvraag zie ik:
[Afbeelding]
Ik zal straks wel eens even appen :) Beetje druk vandaag.

/edit 13:59/
Ik zal even geduld moeten hebben:

[...]
Je hebt in ieder geval een vinkje bij "we hebben je energiecontract opgezegd" Die van mij gaat 5-1 in maar daar staat dat vinkje nog niet. (Overigens kon ik niet afzien van de bedenkperiode. Je moet net geluk hebben met wie je chat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 18:55
Dit is toch wel mooi nieuws:
https://www.nu.nl/economi...komst-amerikaans-gas.html

ik zat er gister aan te twijfelen om via vattenfall te doen maar zit nog tot 1 april(geen grap) bij Eneco.
Ik hoop dus dat het dan al wat is afgezakt en we geen strenge winter hebben gehad. maar ben nu wel dagelijks aan het kijken dus tips en info zijn altijd welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Arts schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:47:
Vandebron is onmogelijk bereikbaar. Ik moet per 5 januari 2022 weer iets nieuws afsluiten. Andere tips?
Powerpeers (volledig eigendom van Vattenfall) wellicht?

Energietarieven vanaf januari 2022
Totaaltarief:
Stroom: € 0,262440 per kWh
Gas: € 1,366114 per m³

https://www.powerpeers.nl...en-powerpeers_jan2022.pdf

Vraag dan niet om het modelcontract maar expliciet om de variabele tarieven met CO2-gecompenseerd gas. Wie weet zijn de variabele tarieven ook direct door nieuwe klanten af te sluiten. Helaas alleen telefonisch.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 24-12-2021 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 08:35

Sjod

Ik ben goed luisterend

prld schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:55:

ik zat er gister aan te twijfelen om via vattenfall te doen maar zit nog tot 1 april(geen grap) bij Eneco.
Ik hoop dus dat het dan al wat is afgezakt en we geen strenge winter hebben gehad. maar ben nu wel dagelijks aan het kijken dus tips en info zijn altijd welkom!
Dat is zeker goed nieuws.

Ik hoop oprecht, dat mijn nieuwe 3j VF uiteindelijk niet nodig was geweest. En dat ik hem volgend jaar kan/wil afkopen. Als dit niet het geval is en deze prijzen blijven op deze hoogte, dan hebben we namelijk als land een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

prld schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:55:

Niet bij ieder nieuwsbericht meteen denken dat de oude prijzen weer terugkomen he.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Laatst online: 02-05 18:55
EWK schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:20:
[...]

Niet bij ieder nieuwsbericht meteen denken dat de oude prijzen weer terugkomen he.
[Twitter]
Oude prijzen gaat het helaas niet worden. Maar een verhoging van max 50 euro is nog acceptabel per maand. niet een verhoging van 200+ euro per maand. Maar we houden het in de gaten:)

@TexMex bedankt voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door prld op 24-12-2021 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Is het gelukt bij Powerpeers met deze tarieven?
Totaaltarief:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:18:
[...]

Wellicht dat Budget de extra compensatie van de overheid van ruim 300 euro niet heeft verwerkt. Maar dat scheelt dan 25 euro per maand minder.
Nog steeds een gigantisch verschil.

Maar het verschil van 1,20 euro in alleen al de gasprijs tussen Vattenfall en Budget is al zo groot dat je dit er heel snel uit hebt ja.
Dus goed gedaan als je nu nog bij VF bent geaccepteerd.
Heb vanmorgen om 06:24 uur het contract op de mail gehad dus ga er vanuit dat dat goed zit O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
TexMex schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:00:
[...]

Powerpeers (volledig eigendom van Vattenfall) wellicht?

Totaaltarief:

https://www.powerpeers.nl...en-powerpeers_jan2022.pdf

Vraag dan niet om het modelcontract maar expliciet om de variabele tarieven. Wie weet zijn de variabele tarieven ook direct door nieuwe klanten af te sluiten. Helaas alleen telefonisch.
Goed gevonden. Deze partij staat er wat beter voor dan Vandebron qua solvabiliteit, aldus het rapport van de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:42

Zenix

BOE!

TallyO schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:37:
[...]

Goed gevonden. Deze partij staat er wat beter voor dan Vandebron qua solvabiliteit, aldus het rapport van de consumentenbond.
Dochterbedrijf van Vanttenfall, dus dat zit wel goed.
Ik zit op dit moment bij powerpeers, mijn contract loopt nog tot 31/01 dus kijken hoe het er daarna uit gaat zien.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15

Superbeagle

Always smile

TallyO schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:37:
Dat rapport van de CB is uit 2019 en verouderd. Het meest recente overzicht is van de vastelastenbond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7ljnUSo217BOV0cq9n_Gx9gKsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6RicMCOWETZxSoYTP5TGyVWY.jpg?f=fotoalbum_large

Vandebron is trouwens al langere tijd een 100% dochter van Essent:
https://www.essent.nl/con...essent-bundelen-krachten/

Edit:
De oplettende lezers zien dat Sepa Green Energy onlangs failliet is gegaan ondanks een goede solvabiliteit. Zij hadden echter hun inkooprisico’s slecht afgedekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Superbeagle op 24-12-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TallyO
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Superbeagle schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:57:
[...]

Dat rapport van de CB is uit 2019 en verouderd. Het meest recente overzicht is van de vastelastenbond:
[Afbeelding]

Vandebron is trouwens al langere tijd een 100% dochter van Essent:
https://www.essent.nl/con...essent-bundelen-krachten/
Ah mooi, in dat geval vervalt het geen wat ik heb gezegd en is Vandebron dus gunstiger dan Powerpeers. Helaas krijg ik beiden niet aan de lijn. Is het iemand anders we gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 12:01
TallyO schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:00:
[...]

Ah mooi, in dat geval vervalt het geen wat ik heb gezegd en is Vandebron dus gunstiger dan Powerpeers. Helaas krijg ik beiden niet aan de lijn. Is het iemand anders we gelukt?
Onmogelijk, morgen of na het weekend nog maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Arts schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:01:
[...]

Ah, de klantenservice van Powerpeers was zo te zien vandaag al gesloten: https://www.powerpeers.nl/klantenservice/. Maandagochtend vroeg wellicht weer proberen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
Arts schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:01:
[...]

VanDeBron viel de beltoon na 30min wachten weg :F maar heb nog steeds verbinding en ik wacht nog steeds, 41 minuten... :'(
Het is dus doodstil.

Op hun site staat niet wanneer ze bereikbaar zijn, alleen "vandaag tot 17u".

Geen idee of je ze op zaterdag kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

TexMex schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:12:
[...]

Ah, de klantenservice van Powerpeers was zo te zien vandaag al gesloten: https://www.powerpeers.nl/klantenservice/. Maandagochtend vroeg wellicht weer proberen dus...
Ik heb vanmiddag nog contact gehad via WhatsApp. Want mijn meter was omgewisseld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:50
Slaveofthewave schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:14:
[...]

dat klopt, echter veranderd de prijs per 1 januari, gezien het modelcontract een variabel contract is waarbij de prijs geloof ik per half jaar wijzigt. probeer de tarieven die per 1 januari eens op te zoeken? Bij mij stond daar toen 1,99 euro per m3 gas

als ik nu op hun website standaard waarden voor modelcontract laat staan bij inuvllen zie ik deze prijs zelfs voor gas:

[...]
Hmmm ik vind alleen die 1,25euro per m3 als ik Google? Dat zouden de aangekondigde tarieven per 1jan22 zijn? Of is dat al weer achterhaald?

Bv deze link: https://www.rtlnieuws.nl/...rijzen-gasprijzen-stijgen

[ Voor 8% gewijzigd door olafmol op 24-12-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipa
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-05 17:55

ipa

Jazco2nd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:13:
[...]

VanDeBron viel de beltoon na 30min wachten weg :F maar heb nog steeds verbinding en ik wacht nog steeds, 41 minuten... :'(
Het is dus doodstil.

Op hun site staat niet wanneer ze bereikbaar zijn, alleen "vandaag tot 17u".

Geen idee of je ze op zaterdag kan bellen.
Na 1 uur wachten vandebron aan de lijn. Tarieven zijn op dit moment goed, met 0,23229 cent/kWh en 1,22355 per m3 gas. Echter is al bekend dat die tarieven aangepast gaan worden per 1 februari 2022. Half januari is bekend wat die worden, maar ben bang dat deze omhoog schieten als er niet veel veranderd.

Zit nu variabel bij Powerpeers per januari gaan de prijzen naar 0,26/kWh en 1,36/m3. Ik blijf voor nu daar en kijk hoe het zich gaat ontwikkelen in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:46
Kan het kloppen dat de VF deal voor 3jr vast eraf is?
Probeer nu voor me moeder een nieuw contract te sluiten maar krijg alleen een variabel contract in beeld....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIs2qAsvRZrojwFV7z18xfv5gBg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y6WJqqQtm7zHNnbBSaZyrJsn.png?f=fotoalbum_large

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:32
Bart_Denon schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:38:
Kan het kloppen dat de VF deal voor 3jr vast eraf is?
Probeer nu voor me moeder een nieuw contract te sluiten maar krijg alleen een variabel contract in beeld....

[Afbeelding]
Ja. Aanbieding is over.

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
olafmol schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:30:
[...]

Hmmm ik vind alleen die 1,25euro per m3 als ik Google? Dat zouden de aangekondigde tarieven per 1jan22 zijn? Of is dat al weer achterhaald?

Bv deze link: https://www.rtlnieuws.nl/...rijzen-gasprijzen-stijgen
Die gasprijs van € 1,25 per m³ blijf je als bestaande klant bij Vattenfall voorlopig nog wel even houden (alleen later aangesloten klanten krijgen met nog hogere tarieven te maken). Normaal gesproken tot 1 juli 2022, maar niets is uiteraard zeker in deze tijden. Desondanks zou ik, als ik jou was, nu gewoon blijven waar je zit. Er is momenteel immers vrijwel niets beters te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 24-12-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:37
Sjod schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:35:
[...]

Als je saldeert (wat nu nog mag) streep je je verbruik over het hele jaar af met je opwekking. Als je dus 2500kw verbruikt en 2500kw opwekt. Hou je 0 op de rekening over.

Echter als je 2500 verbruikt en 3000kw opwekt. Krijg je over die 500 een teruglever vergoeding. Dit is die prijs zonder belastingen (vaak 8ct bij de grote).

Als salderen wordt afgeschaft koop je inderdaad duur in (‘s nachts) en lever je goedkoop terug (in de zomer overdag)
Bedankt @Sjod! Dat dacht ik dus ook, maar Delta ontkent het. Mijn vraag is: mag een energieleverancier afzien van salderen, of b.v. zelf de salderingsperiode kiezen? Dat laatste is misschien een maas in de wet; b.v. een periode van 1 seconde is praktisch geen saldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:49
robbies schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:51:
[...]

Je hebt in ieder geval een vinkje bij "we hebben je energiecontract opgezegd" Die van mij gaat 5-1 in maar daar staat dat vinkje nog niet. (Overigens kon ik niet afzien van de bedenkperiode. Je moet net geluk hebben met wie je chat).
Ik had als ex-Fenor klant ook die VF deal gepakt. Bij mij is het contract vinkje groen en ook dat het oude energiecontract opgezegd is. (ingangsdatum 5-1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
TexMex schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:57:
[...]

Die gasprijs van € 1,25 per m³ blijf je als bestaande klant bij Vattenfall voorlopig nog wel even houden (alleen later aangesloten klanten krijgen met nog hogere tarieven te maken). Normaal gesproken tot 1 juli 2022, maar niets is uiteraard zeker in deze tijden. Desondanks zou ik, als ik jou was, nu gewoon blijven waar je zit. Er is momenteel immers vrijwel niets beters te vinden.
Ik vrees dat Vattenfall per 1 jan niet de aangekondigde 1,25 per m3 gaat hanteren, maar de € 2,765358 die je nu ziet als je een model contract aanvraagt. En de vaste contracten zijn nu idd offline. We gaan het zien. Zou heel klote zijn, met een gebruik van ca 250m3 in de wintermaanden is dit wel serieus geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eline07862
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09-2023
olafmol schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:11:
[...]

Ik vrees dat Vattenfall per 1 jan niet de aangekondigde 1,25 per m3 gaat hanteren, maar de € 2,765358 die je nu ziet als je een model contract aanvraagt. En de vaste contracten zijn nu idd offline. We gaan het zien. Zou heel klote zijn, met een gebruik van ca 250m3 in de wintermaanden is dit wel serieus geld.
Waarom denk je dat? Ik zit op het huidige modelcontract sinds november maar in Mijn Vattenfall staat nog steeds de 1.26 als nieuw tarief aangekondigd vanaf 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
zx9r_mario schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:09:
[...]

Ik had als ex-Fenor klant ook die VF deal gepakt. Bij mij is het contract vinkje groen en ook dat het oude energiecontract opgezegd is. (ingangsdatum 5-1)
Bij mij nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
olafmol schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:11:
[...]

Zie: LiquidSmoke in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier".
Goedemorgen, helaas is het niet mogelijk om via dit kanaal het contract voor 'Energiecadeau XL Groen uit Nederland en VastePrijsGas tot 3 jaar aan te bieden, die is alleen voor nieuwe klanten, en daarnaast is die momenteel via de klantenservice uberhaupt niet te regelen ( via dit kanaal of telefonisch) Ik kan je echter verzekeren dat jouw tarieven na 1 januari 2022 onderstaande blijven tot 1 juli 2022 er zal dan ook geen aanpassing meer komen hiervoor 😃

Stroom normaal: € 0,281434 per kWh
Stroom dal: € 0,242714 per kWh
Gas: € 1,258787 per m3
Bestaande klanten met een modelcontract bij Vattenfall, die eerder een gasprijs van € 1,25 per 1 januari bevestigd hebben gekregen, blijven écht gewoon op dat tarief.

Een toekomstige wijziging is natuurlijk nooit uit te sluiten als de situatie daarom vraagt. Maar voorlopig is daarvan geen enkele sprake. Alleen níeuwe modelcontract-klanten gaan naar die bizarre € 2,765358.

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 24-12-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 12:31
ergodyne1 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:23:
Dit is een deel uit mijn 3-jarige VF contract. Kloppen mijn tarieven?

Heb dit heel snel aangeklikt omdat ik die dag geen tijd had maar wel een contract moest regelen. Was net verhuist en Enexis dreigde met afsluiten.

Ik zie alleen dat het enkeltarief is voor stroom. Is dit nog aan te passen naar dubbeltarief? (ik ga 's avonds mijn auto opladen hoofdzakelijk).

En ik zie nog een Blijven Loont knop die nog eens 10% korting geeft. Zit hier nog een addertje onder of direct maar fixen?
Waar zie je een Blijven Loont knop?
Groen uit Nederland Vast
Tarief (incl. btw)
Variabele kosten per kWh
Variabele leveringskosten enkeltarief € 0,162745
Overheidsheffingen € 0,081421
Totaal variabele leveringskosten enkeltarief (0 - 10.000 kWh) € 0,244166

VastePrijsGas
Tarief (incl. btw)
Variabele kosten per m3
Variabele leveringskosten € 0,644204
Overheidsheffingen € 0,544161
Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m3) € 1,188365

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 08:35

Sjod

Ik ben goed luisterend

Martin7182 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:05:
[...]

Bedankt @Sjod! Dat dacht ik dus ook, maar Delta ontkent het. Mijn vraag is: mag een energieleverancier afzien van salderen, of b.v. zelf de salderingsperiode kiezen? Dat laatste is misschien een maas in de wet; b.v. een periode van 1 seconde is praktisch geen saldering.
Nee dat mag niet. Het is altijd (nu nog) over een heel jaar. Met een dubbele meter heb je wel 3 mogelijkheden, van verrekenen maar ook dat is uiteindelijk over het hele jaar.

https://www.consumentenbo...ervergoeding-zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
ergodyne1 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:23:
Dit is een deel uit mijn 3-jarige VF contract. Kloppen mijn tarieven?

Heb dit heel snel aangeklikt omdat ik die dag geen tijd had maar wel een contract moest regelen. Was net verhuist en Enexis dreigde met afsluiten.

Ik zie alleen dat het enkeltarief is voor stroom. Is dit nog aan te passen naar dubbeltarief? (ik ga 's avonds mijn auto opladen hoofdzakelijk).

En ik zie nog een Blijven Loont knop die nog eens 10% korting geeft. Zit hier nog een addertje onder of direct maar fixen?

Groen uit Nederland Vast
Tarief (incl. btw)
Variabele kosten per kWh
Variabele leveringskosten enkeltarief € 0,162745
Overheidsheffingen € 0,081421
Totaal variabele leveringskosten enkeltarief (0 - 10.000 kWh) € 0,244166

VastePrijsGas
Tarief (incl. btw)
Variabele kosten per m3
Variabele leveringskosten € 0,644204
Overheidsheffingen € 0,544161
Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m3) € 1,188365
Blijven loont is me ook niet duidelijk. Dat geldt niet als je al korting krijgt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jx1dnONVNLVD9Hm4L_aHmfCQ9nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9gGgr9KGNsasPqdK5FWWfTls.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VppS-bOSIr_B07gZgtFQH7Jl8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/muh6Hxg8LVEgioVVApmuQyAs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Sjod schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:34:
[...]

Nee dat mag niet. Het is altijd (nu nog) over een heel jaar. Met een dubbele meter heb je wel 3 mogelijkheden, van verrekenen maar ook dat is uiteindelijk over het hele jaar.

https://www.consumentenbo...ervergoeding-zonnepanelen
Duidelijk, bedankt voor je reactie! Raar vind ik het wel. Je ziet dergelijke berekeningen ook bij andere leveranciers, terwijl het volgens de wet dus niet mag. Op vergelijkingssites is het altijd haarscherp, maar als je daarna gaat bellen of op de site zelf kijkt, wordt het vaak een rommeltje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Laatst online: 15:07

wiert.tweakers

Makes software work correctly

wmeester schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:18:
Vorige jaar overgestapt op NeoSmart, de eindafrekening klopte niet en moesten 3 correcties doorgevoerd worden. 2 zijn gelukt maar de laatste niet. Helaas reageert NeoSmart nergens meer op en lees vandaag op de site dat ze uit de energiemarkt zijn gestapt.
Het lijkt er sterk op dat NeoSmart de boel geflest heeft, en dat de manier van flessen per klant verschillend kan zijn.

1. bij de klant zelf opzeggen
2 bij de energiebeheerder de klant afmelden als zijnde "einde contract"
3. de aansluiting van de klant onderbrengen bij een nieuw energiebeheerder onder een andere klantnaam

Bij ons zijn 2. en 3. gebeurt (3. nadat ik bij de energiebeheerder aangaf dat wij geen opzegging gehad hadden, de energiebeheerder mailde dat we toch een contract hadden en we ineens zonder aankondiging ene ongespecificeerde eindnota van NeoSmart kregen).

Helaas had ik vanaf herfst 2019 (toen ik diagnose endeldarmkanker kreeg die later uitgezaaid bleek) de boel niet echt in de gaten gehouden, want over 2019-2020 en 2020-2021 hadden ze niet eens een jaarnota gestuurd, dus ik had behalve zomer 2019 geen meter-data (nu wel, dankzij Enelogic).

Bij 3. kom je in een dystopische wereld zeker als er ook nog een bank allerlei post naar je adres stuurt die voor iemand anders bestemd is en niet op dat adres woont (zie https://twitter.com/searc...rt&src=typed_query&f=live en https://twitter.com/searc...ro&src=typed_query&f=live) waarin partijen alleen hun eigen straatje aan het schoonvegen zijn en zich verschuilen achter AVG, ondanks dat ik de gezondheidssituatie uitgelegd heb. Zelfs meldingen bij AP en ACM halen niets uit. Wellicht dat de aangifte politie uiteindelijk wel wat gaat opleveren.

Kort en goed ga ik maandag weer eens met Liander bellen, want tijdens het verschuilen achter de AVG wilden ze niet vertellen wie de nieuwe contractant was noch welke energieleverancier betrokken was.

Nu heeft Liander vorige week een brief gestuurd naar de contractant, maar toen waren we net een paar dagen weg om mentaal voor te bereiden op wat controles in ziekenhuizen, en bleek dinsdag mijn verstandelijk beperkte broer ook nog corona te hebben. Ik had al niet zo'n goed gevoel bij de controles (volgende week uitslagen) en weinig energie, en toen kwam de berg regelwerk voor mijn broer er nog bij. Voor hem was er aan de ene kant een bron- en contact onderzoek nodig (de begeleiding heeft echt niet in de gaten met wie hij allemaal contact had, wij dus wel), en aan de andere kant was ambulante begeleiding door de corona nauwelijks mogelijk, maar moest er bij hem toch voor eten en een warm huis gezorgd worden (nee, dat waren niet gevalletjes "noodsituatie" die in het draaiboek van de begeleiding onder corona genoemd werden om langs te mogen gaan - zucht!).

Ben benieuwd wat Liander te vertellen heeft. De brief is inmiddels ongeopend retour afzender (want mogen we uit privacyoverwegingen niet openen), maar heb al wel een vermoeden wat er in staat: energieleverancier gaat vast via Liander proberen af te sluiten omdat de nieuwe klant nooit betaald heeft.

Inmiddels is er vrijwel geen energiecontract te krijgen (afgezien dat ze eigenlijk geen aanbiedingen willen doen, zijn ze ook begonnen met de jaarafsluiting, dus zijn de interne portalen dicht), dus ik ben heel benieuwd wat Liander gaat doen.

En dan hun reactie doorsturen naar de rechtsbijstandsverzekering.

Groet,

--jeroen

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-05 00:21
Helaas had ik vanaf herfst 2019 (toen ik diagnose endeldarmkanker kreeg die later uitgezaaid bleek),en bleek dinsdag mijn verstandelijk beperkte broer ook nog corona te hebben. Ik had al niet zo'n goed gevoel bij de controles (volgende week uitslagen) en weinig energie, en toen kwam de berg regelwerk voor mijn broer er nog bij. Voor hem was er aan de ene kant een bron- en contact onderzoek nodig (de begeleiding heeft echt niet in de gaten met wie hij allemaal contact had, wij dus wel), en aan de andere kant was ambulante begeleiding door de corona nauwelijks mogelijk, maar moest er bij hem toch voor eten en een warm huis gezorgd worden.
Hoop van harte voor je dat de uitslagen meevallen en dat je broer mag herstellen van corona.

Een gezegende Kerst gewenst en veel sterkte in het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
ik zie trouwens dat mijn huidige tarieven die ingaan per 1 januari
€ 0,261953 per kWh
€ 1,258787 per m³

dat is bij een modelcontract vattenfall.
deze heb ik november afgesloten.

als ik nu echter modelcontract invul bij vattenfall zie ik deze tarieven:
63 cent kwh
gas 2,76

in mijn huidige contract op vattenfall staat:
In Overzicht tarieven zie je de leveringstarieven die ingaan per 1 januari 2022. Je ziet op deze pagina naast ons leveringstarief, ook de overheidsheffingen en je netbeheerkosten. De overheidsheffingen en netbeheerkosten betaal je aan ons, maar wij dragen deze kosten voor je af.

ik dacht dat variabele tarieven altijd zelfde zijn.
krijg ik een beroerde januari of zijn potentieel nieuwe klanten duur uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:56
wiert.tweakers schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:58:
[...]

Het lijkt er sterk op dat NeoSmart de boel geflest heeft, en dat de manier van flessen per klant verschillend kan zijn.
......

En dan hun reactie doorsturen naar de rechtsbijstandsverzekering.

Groet,

--jeroen
Zo, dat is een heftig verhaal. Ik weet niet of het moedwillig is gedaan vanuit NeoSmart maar de administratie is een rommeltje. Dat pakt bij jou erg slecht uit, het spijt mij om te lezen dat je gezondheid niet goed is. Ik hoop dat de uitslagen mee vallen en je eea weer op de rit krijgt. Dit is voor niemand leuk. 😟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambond
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:45
Markie001 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:49:
Vattenfall heeft zoals in dit topic ook te lezen is al meerdere malen aangegeven dat de prijzen voor hun klanten na de 1 januari wijziging pas weer op 1 juli zullen wijzigen.
Er waren al verschillende tarieven voor verschillende momenten wanneer nieuwe klanten instapten.
1,25 zal dus tot 1 juli 1,25 blijven, verder was er al een 1,55 en nu dus weer een nieuw tarief voor de mensen die nu klant worden.
Zie hier @Rofdof, ik heb eergisteren dezelfde vraag hier gesteld.

[ Voor 4% gewijzigd door brambond op 25-12-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
brambond schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:27:
[...]

Zie hier @Rofdof, ik heb eergisteren dezelfde vraag hier gesteld.
Ah thanx ik schrok al een beetje.
Maar 2,76 voor een kuub gas, echt te bizar.

1 april gaat mijn essent lentedeal in, dan zit ik iig 3 jaar "safe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:34
Bij mij zie ik geen melding met we zeggen je oude contract op?? Komt dit doordat ik een variabel contract heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:49
Zojuist het echte contract van Innova Energie ontvangen.

Volgens de website zou mijn termijnbedrag -54 euro per maand zijn
Volgens het daadwerkelijke contract wordt mijn termijnbedrag 95 euro per maand..

Dat wordt direct annuleren dus 8)7

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05 19:07
@aGraPusher Als iets te mooi klinkt om waar te zijn is de kans dat er iets niet klopt wel groot.
Sowieso als je hoge bedragen voor terug levering ziet moet je ook bedenken dat het een risico kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
@aGraPusher waar wordt het grote verschil door veroorzaakt? Zit er een specificatie van de kosten bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
turkeyhakan schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:54:
[...]

Bij mij zie ik geen melding met we zeggen je oude contract op?? Komt dit doordat ik een variabel contract heb?
In mijn vattenfall. Tabblad: overzicht en dan de knop status

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cornholio24
  • Laatst online: 19-07-2023
Hier een bedankje naar alle mede-tweakers in dit draadje d:)b .

Na een kleine desillusie bij Oxxio tijdig de knoop door weten te hakken en voor het 3 jarig VF contract met cadeau xl gegaan vorige week.

Blij dat ik niet afgewacht heb gezien de berichten nu. In ieder geval nu voor de inmiddels bekende tarieven stroom en gas voor de komende jaren - en mochten de tarieven toch onverwacht gaan dalen zien we dan wel weer.

Fijne dagen!!!

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:34
robbies schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:52:
[...]

In mijn vattenfall. Tabblad: overzicht en dan de knop status
Ik formuleer het wellicht verkeerd, de optie “we zeggen je contract bij Essent op” staat er niet tussen. Voor de rest is het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 06:49
Iemand anders problemen met het aanmaken van 'Mijn Vattenfall'? Eergisteren op de valreep via de cache link een contract afgesloten (mail met contract is binnen). Ik krijg echter een foutmelding met het aanvragen van Mijn Vattenfall.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cornholio24
RAFA schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:14:
Iemand anders problemen met het aanmaken van 'Mijn Vattenfall'? Eergisteren op de valreep via de cache link een contract afgesloten (mail met contract is binnen). Ik krijg echter een foutmelding met het aanvragen van Mijn Vattenfall.
Hier idem.

Afgelopen week even met de klantenservice contact gehad via de Whatsapp. Activeren in inloggen kan pas met een actief contract, bij mij is dat pas vanaf 15-1.

Contract etc is bevestigd dus wacht het maar even af.

Ik heb nl een bevestiging gekregen met een enkel tarief terwijl ik dubbel tarief gewend ben. Via de app gaf VF aan dat je dit zelf tzt in mijn vattenfall kan aanpassen?! (en zo niet kan ik wel leven met een enkel tarief van 0,244 / kWh)

[ Voor 4% gewijzigd door cornholio24 op 25-12-2021 11:40 ]

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:16
Wil iemand van jullie eens meedenken of het verstandig is om een 3 jarig contract af te sluiten. Het gaat in dit geval om een 3 jarig contract bij Delta voor 1.27 euro per m3. Zit nu variabel maar dat wordt in Januari voor een half jaar 1.34 euro per m3. Wat is wijsheid?

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:47
Niemand weet wat wijsheid is op dit moment. Ik heb in oktober een driejarig contract afgesloten, met zeer goede prijzen. Gaan de prijzen een klein beetje omlaag dan heb ik pech. Gaan ze fors omlaag dan koop
ik mijn contract af. Kost maximaal 200 euro volgens de regels van de ACM, en het staat ook genoemd in het contract wat ik afsloot.

Ik zou denk nu voor 1.27 (als dat inclusief belasting is) ja zeggen tegen een driejarig contract.

[ Voor 12% gewijzigd door wjvh op 25-12-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
wjvh schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:45:
Niemand weet wat wijsheid is op dit moment. Ik heb in oktober een driejarig contract afgesloten, met zeer goede prijzen. Gaan de prijzen een klein beetje omlaag dan heb ik pech. Gaan ze fors omlaag dan koop
ik mijn contract af. Kost maximaal 200 euro volgens de regels van de ACM, en het staat ook genoemd in het contract wat ik afsloot.

Ik zou denk nu voor 1.27 (als dat inclusief belasting is) ja zeggen tegen een driejarig contract.
het is 125 euro per product als je contracttijd >2,5 jaar. Anders 50 euro per product per jaar met dus een Max van 125 per product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001

sll

RAFA schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:14:
Ja, het linkje werkte bij mij niet. Account aanmaken met klantnummer en adres op de site werkte ook niet. Klantenservice heeft mij een nieuw linkje gestuurd, daarmee werkte het wel.

Zit overigens nog in de bedenktijd, mijn contract is nog niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
cornholio24 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:26:
[...]

Afgelopen week even met de klantenservice contact gehad via de Whatsapp. Activeren in inloggen kan pas met een actief contract, bij mij is dat pas vanaf 15-1.
Dat is niet juist. Mijn contract gaat 21 februari in en Mijn Vattenfall doet het gewoon.
Ik heb nl een bevestiging gekregen met een enkel tarief terwijl ik dubbel tarief gewend ben. Via de app gaf VF aan dat je dit zelf tzt in mijn vattenfall kan aanpassen?!
Ja, dat kan in Mijn Vattenfall en dan Contract --> Snel Naar Enkeltarfief of normaal-/daltarief

Deze link werkt nog niet voor mij, maar ik las in de E-mail dat je dit zelf aan kan passen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Rofdof schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:53:
het is 125 euro per product als je contracttijd >2,5 jaar. Anders 50 euro per product per jaar met dus een Max van 125 per product.
Je hebt gelijk, maximaal 250 totaal per jaar.
In ieder geval is met de huidige dynamiek in de prijzen dat geen beletsel om een kennelijk gunstig contract af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
RichieB schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:16:
[...]

Dat is niet juist. Mijn contract gaat 21 februari in en Mijn Vattenfall doet het gewoon.

[...]

Ja, dat kan in Mijn Vattenfall en dan Contract --> Snel Naar Enkeltarfief of normaal-/daltarief

Deze link werkt nog niet voor mij, maar ik las in de E-mail dat je dit zelf aan kan passen.
Zie hieronder. Kwaliteit klantenservice heeft dan duidelijk ruimte tot verbetering.

Enfin, volgende week maar even bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNvoX1k6Dg3UMbDq2yvunIYvgQQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GfL5wsuiBTCppStJyNRzZGep.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
cornholio24 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:19:
[...]
Zie hieronder. Kwaliteit klantenservice heeft dan duidelijk ruimte tot verbetering.
[...]
De klantenservice roept maar wat zodat je ophoudt met vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
RichieB schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:21:
[...]

De klantenservice roept maar wat zodat je ophoudt met vragen stellen.
eigenlijk meer een opzoutservice dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:06
wjvh schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:18:
[...]

Je hebt gelijk, maximaal 250 totaal per jaar.
In ieder geval is met de huidige dynamiek in de prijzen dat geen beletsel om een kennelijk gunstig contract af te sluiten.
Er zijn ook energieleveranciers die die boete afbetalen als je naar hen overstapt, zie bijvoorbeeld Vattenfall:
https://www.vattenfall.nl...verstappen/overstapboete/

Lang vastzetten en een boete bij eerder overstappen hoeft dus geen ramp te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:40
dutchgio schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:33:
[...]

Er zijn ook energieleveranciers die die boete afbetalen als je naar hen overstapt, zie bijvoorbeeld Vattenfall:
https://www.vattenfall.nl...verstappen/overstapboete/

Lang vastzetten en een boete bij eerder overstappen hoeft dus geen ramp te zijn.
Let wel op dat in de voorwaarden van sommige leveranciers blijkbaar is vermeld dat indien zij jouw boete betalen, je die (deels) terug moet betalen als je ook vroegtijdig bij hen vertrekt

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Prima aanvulling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik snap de hier regelmatig geposte verrassingen achteraf bij het afsluiten van een contract niet.

Je kijkt toch niet naar het door hen geschatte maandbedrag maar direct naar 4 tarieven?

- leveringstarief gas / stroom ex energie belastingen (oftewel de kale prijs per kuub of kwh)
- vastrecht gas / stroom (oftewel de admistratiekosten die de leverancier in rekening brengt)

Dat is het. De rest staat wettelijk vast en is dus altijd gelijk.

En kies je variabel dan is het precies dat, de prijs zal variëren dus het starttarief op het moment van afsluiten zegt niks.

Kies je vast voor een bepaalde periode dan is het precies dat, vast voor die periode en daarna wordt het variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
de schompen schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:28:
Wil iemand van jullie eens meedenken of het verstandig is om een 3 jarig contract af te sluiten. Het gaat in dit geval om een 3 jarig contract bij Delta voor 1.27 euro per m3. Zit nu variabel maar dat wordt in Januari voor een half jaar 1.34 euro per m3. Wat is wijsheid?
@de schompen dat hangt van je verbruik af. Het prijsverschil is niet zo groot, je moet wel heel veel gas afnemen om bij voortijdig afbreken van een 3 jarig contract de boete te kunnen compenseren. Aan de andere kant geeft 3 jaar wel meer zekerheid, al is de prijs redelijk hoog. Het hangt natuurlijk ook af van je stroomkosten, of koop je de stroom ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
Rofdof schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 09:53:
[...]

Ah thanx ik schrok al een beetje.
Maar 2,76 voor een kuub gas, echt te bizar.
Dat was ook mijn vrees, laten we het hopen dat VF dus hierop blijft. Anders denk ik trouwens ook dat de overheid niet anders kan dan inspringen: vooral de “armere” mensen met slecht geïsoleerde woningen branden er zo 10m3 per dag doorheen, kennen de wegen naar goedkopere contracten niet, en mogen dan ineens honderden euros meer aftikken, wat gewoon niet gaat. Dan is die subsidie op electriciteit ook een wassen neus, dus ik ben benieuwd wat er gebeurt. Kale kippen en leververplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de schompen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:16
Martin7182 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:53:
[...]

@de schompen dat hangt van je verbruik af. Het prijsverschil is niet zo groot, je moet wel heel veel gas afnemen om bij voortijdig afbreken van een 3 jarig contract de boete te kunnen compenseren. Aan de andere kant geeft 3 jaar wel meer zekerheid, al is de prijs redelijk hoog. Het hangt natuurlijk ook af van je stroomkosten, of koop je de stroom ergens anders?
Stroom is niet zo belangrijk. Dit wou ik voor 1 jaar vastzetten tegen 40 cent. Ik kan namelijk nog salderen in 2022. Heb tenslotte 7000 kWh over. Wel lekker 25/26 cent hiervoor terug krijgen.....

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
olafmol schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:16:
[...]

Dat was ook mijn vrees, laten we het hopen dat VF dus hierop blijft. Anders denk ik trouwens ook dat de overheid niet anders kan dan inspringen: vooral de “armere” mensen met slecht geïsoleerde woningen branden er zo 10m3 per dag doorheen, kennen de wegen naar goedkopere contracten niet, en mogen dan ineens honderden euros meer aftikken, wat gewoon niet gaat. Dan is die subsidie op electriciteit ook een wassen neus, dus ik ben benieuwd wat er gebeurt. Kale kippen en leververplichting.
Ik denk dat al heel veel mensen in de problemen zitten en nu de verwarming gewoon uit hebben of minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-01-2023
Ik heb een klein pensioen en geen slimme meter betaal nu afgerond €0,76 voor 1m3 contract loopt af 15 januari 2022
Ben ik strafbaar als ik bijvoorbeeld 500m3 hoger verbruik opgeef dan daadwerkelijk zodat ik een lager contract kan afsluiten voor de hogere prijzen en het voor mij net aan betaalbaar blijft

[ Voor 13% gewijzigd door Aurelius1 op 25-12-2021 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Aurelius1 Strafbaar (in de zin van een wetsovertreding) ben je niet als je je verbruik te hoog inschat. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een tarief anders wordt als je de schatting van je gebruik niet waarmaakt. Maar let daar goed op in de voorwaarden van het contract dat je afsluit. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd. Dus: schat je verbruik zoals jou dat het beste uit komt, sluit een contract en lees de voorwaarden. Staat daar iets in als “minimale afname” of “tarief op basis van X m3” vraag dan na wat het tarief is mocht je toch minder afnemen.

[ Voor 14% gewijzigd door RichieB op 25-12-2021 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius1
RichieB schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:26:
@Aurelius1 Strafbaar (in de zin van een wetsovertreding) ben je niet als je je verbruik te hoog inschat. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een tarief anders wordt als je de schatting van je gebruik niet waarmaakt. Maar let daar goed op in de voorwaarden van het contract dat je afsluit. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd. Dus: schat je verbruik zoals jou dat het beste uit komt, sluit een contract en lees de voorwaarden. Staat daar iets in als “minimale afname” of “tarief op basis van X m3” vraag dan na wat het tarief is mocht je toch minder afnemen.
Nee ik bedoel dat ik bij mijn eindafrekening van mij oude contract die afloopt 15 januari bijvoorbeeld in plaats van 20500, 21000 als verbruik opgeef dan moet ik wat bij betalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
Aurelius1 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:34:
[...]
Nee ik bedoel dat ik bij mijn eindafrekening van mij oude contract die afloopt 15 januari bijvoorbeeld in plaats van 20500, 21000 als verbruik opgeef dan moet ik wat bij betalen
Je bedoelt dat je nu je meter expres te hoog afleest zodat je die extra m3 afrekent tegen het lage tarief en dan volgend jaar je meter correct afleest zodat je minder hoeft te betalen tegen het nieuwe hogere tarief? Creatief. Strafbaar? Wellicht wel ja. Dat noemt men fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
Aurelius1 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:34:
[...]

Dan valt die 500m3 nog in je lage tarief inderdaad.
Het is niet heel netjes maar zonder slimme meter komen ze er toch niet achter.
De kans dat er daadwerkelijk iemand de meterstanden komt controleren is ook bijzonder klein.
Geen idee of het echt illegaal is eigenlijk, iets in mij zegt van wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
olafmol schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:16:
[...]

Ik woon nog geen jaar in mijn energielabel E huurtweeondereenkappert (1948). Ik moest op mijn nog-geen-eens-jaarafrekening 336 euro bijbetalen, gedeeltelijk ingecalculeerd (maandbedrag niet te hoog, want energieflex slachtoffer :( ) maar grotendeels omdat het gasverbruik hier 2x zo hoog is als in mijn vorige huis :'( Dat huis was uit 1913 (!), wel tussenwoning en iets kleiner.
Ik heb het geluk dat ik nog kon meedoen met de greenchoice/consumentenbond deal. Voorstel maandbedrag 143 euro (die heb ik dus weer wat lager gezet na even rekenen).

Mijn buuf woont hier een paar maanden langer dan ik, haar helft heeft energielabel D, en niet de 4 aquaria, waterbed, domotica, vijvertje en servertje die ik heb.
Van de week, paniekerig: ze moest 1000 euro bijbetalen! En het nieuwe maandbedrag is 200 euro!
Ze zit net iets boven voedselbankniveau...

Op mijn vragen wat haar jaarverbruik dan is, en wat voor contract ze had en nu heeft kan ze geen antwoord geven. Ze heeft werkelijk geen flauw idee! Ze weet echt alleen het maandbedrag.

We zijn beide chronisch ziek, dus vrijwel altijd thuis, en de verwarming lager zetten is vanwege ziekte echt geen optie. Wel verwarmen we beiden alleen 3 kamers beneden en zij nog haar badkamer boven.

Maar zij is dus echt bleu wat betreft energie, en dat zie ik overal (ook hier soms) langskomen: Mijn maandbedrag is xxxx. Ja ok, maar wat is je verbruik en wat zijn de kosten per m3/kWh?
Die mensen kiezen dus blijkbaar echt op basis van "uw maandbedrag wordt xxx"/kado de goedkoopste, en/of laten hun contract (onbewust) variabel worden |:(
Dit maakt nu al slachtoffers... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius1
Markie001 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:43:
[...]

Dan valt die 500m3 nog in je lage tarief inderdaad.
Het is niet heel netjes maar zonder slimme meter komen ze er toch niet achter.
De kans dat er daadwerkelijk iemand de meterstanden komt controleren is ook bijzonder klein.
Geen idee of het echt illegaal is eigenlijk, iets in mij zegt van wel.
Ja het is niet netjes en twijfel ook maar die energiemaatschappijen zijn ook boeven, kijk maar naar Vattenfall verlaging energie belasting is bekend voor 2022 en ze schroeven de kosten omhoog, 2 dagen geleden was hun prijs nog €1,69 nu al €2,76
en in het verleden ook ellende meegemaakt dat ik honderden euro's moest bij betalen door een fout van hun en 3 maanden heb moeten steggelen om het terug te krijgen.

wil alleen niet in de situatie komen als ik dit doe in de problemen kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Laatst online: 20:32
Ik ga 1 januari verhuizen en moet nog een energieleverancier kiezen. Nu is dit opeens bijna onmogelijk lijkt het? Independer vindt helemaal geen resultaten, en op een andere vergelijkingssite krijg ik een aanbod van 400 euro per maand. Nu betaal ik 150 per maand. Dit kan toch niet kloppen? Kan ik nu gewoon geen energiecontract afsluiten door de hoge prijzen? Mijn verbruik dit jaar is ongeveer 5000 kWh en 323m3 gas. Echter verwacht ik dat mijn gasverbruik fors omhoog zal gaan, omdat ik nu een CV heb ipv een gaskachel. Oude contract oversluiten kan niet want ik houd mijn vorige woning aan.

Edit: ik zie nu op Vattenfall bijvoorbeeld dat ik 521 euro per maand kwijt ben voor een tweepersoons huishouden. Ik snap niet hoe ik dit ooit kan betalen?

[ Voor 34% gewijzigd door boe.i op 25-12-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Aurelius1 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:58:
[...]

Ja het is niet netjes en twijfel ook maar die energiemaatschappijen zijn ook boeven, kijk maar naar Vattenfall verlaging energie belasting is bekend voor 2022 en ze schroeven de kosten omhoog, 2 dagen geleden was hun prijs nog €1,69 nu al €2,76
en in het verleden ook ellende meegemaakt dat ik honderden euro's moest bij betalen door een fout van hun en 3 maanden heb moeten steggelen om het terug te krijgen.

wil alleen niet in de situatie komen als ik dit doe in de problemen kom
Dan zou ik er nog maar eens goed over nadenken. Als je vindt dat Vattenfall over de schreef gaat, meldt dat dan via de officiele kanalen. Daarnaast is het doen en laten van een ander geen reden om zelf te gaan frauderen. Ik zou het zelf ook onfatsoenlijk vinden om zo berekenend te handelen. 0 of lage pakkans betekent nog niet dat het ok is.

[ Voor 16% gewijzigd door Martin7182 op 25-12-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
de schompen schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:42:
[...]

Stroom is niet zo belangrijk. Dit wou ik voor 1 jaar vastzetten tegen 40 cent. Ik kan namelijk nog salderen in 2022. Heb tenslotte 7000 kWh over. Wel lekker 25/26 cent hiervoor terug krijgen.....
Met zoveel overschot zou ik van het gas afgaan of in ieder geval zoveel mogelijk minderen, b.v. met L/L of L/W warmtepomp. Een duurder gastarief heeft weinig effect als je weinig afneemt. In dit geval ook maar ietsje duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelius1
Martin7182 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:27:
[...]

Met zoveel overschot zou ik van het gas afgaan of in ieder geval zoveel mogelijk minderen, b.v. met L/L of L/W warmtepomp. Een duurder gastarief heeft weinig effect als je weinig afneemt. In dit geval ook maar ietsje duurder :)
een contract afsluiten waar je van weet dat je het maand bedrag niet kan betalen is ook niet netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kom deze leverancier niet tegen in julllie topic: www.prikenergie.nl Ik kan hun tarieven nu niet zien, de site is niet heel handig voor blinden, maar mogeljik zijn ze nog een alternatief. eerder waren ze weleens de goedkoopste. Ik ben helaas ook mijn energie leverancier kwijt nu naked energy failliet is. Ik ben al druk met mailen naar leveranciers(ik bekijk gewoon het acm vergunningenregister) maar waar krijg ik nog een aceptabel maandbedrag met: electra piektarief: 960 electra dal: 1440 en gas: 1500
ik begin een beetje te twijfelen of met een uitkering nog wel een haalbare leveranicer te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08
dicksterk schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:08:
ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kom deze leverancier niet tegen in julllie topic: www.prikenergie.nl Ik kan hun tarieven nu niet zien, de site is niet heel handig voor blinden, maar mogeljik zijn ze nog een alternatief. eerder waren ze weleens de goedkoopste. Ik ben helaas ook mijn energie leverancier kwijt nu naked energy failliet is. Ik ben al druk met mailen naar leveranciers(ik bekijk gewoon het acm vergunningenregister) maar waar krijg ik nog een aceptabel maandbedrag met: electra piektarief: 960 electra dal: 1440 en gas: 1500
ik begin een beetje te twijfelen of met een uitkering nog wel een haalbare leveranicer te vinden is.
Ik heb nog nooit van prikenergie gehoord, maar aangezien de leveranciers de laatste tijd met bosjes omvallen zou ik nu liever een contract afsluiten bij een bekende en solide partij.

De tarieven zijn overal hoog. Prikenergie met jouw verbruiken en mijn postcode:
1, 2 of 3 jaar vast EUR 335,74 per maand
Tarieven onbekend.

Hoop voor je dat er nog een extra tegemoetkoming komt voor mensen met een lager inkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
dicksterk schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:08:
Een leverancier die totaal niet communiceert over zijn tarieven… doe het aub niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Zodra je begint met aanvragen en verbruik invult komen daar de bedragen te staan.
Ik ben het wel eens dat een kleine, nieuwe speler op dit moment minder handig is; zeker
als een forse klap als ze op de fles gaan niet kan opvangen.

[ Voor 48% gewijzigd door wjvh op 25-12-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
Aurelius1 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:47:
[...]

een contract afsluiten waar je van weet dat je het maand bedrag niet kan betalen is ook niet netjes
Dat is wel een jij-bak. Ik weet niet op wie je doelt, naar het is inderdaad (hooguit) niet netjes. Strafbaar is het niet en de geldeiser heeft nog genoeg pressiemiddelen om alsnog het geld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:01
cryptapix schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:22:
[...]

Ik heb nog nooit van prikenergie gehoord, maar aangezien de leveranciers de laatste tijd met bosjes omvallen zou ik nu liever een contract afsluiten bij een bekende en solide partij.

De tarieven zijn overal hoog. Prikenergie met jouw verbruiken en mijn postcode:
1, 2 of 3 jaar vast EUR 335,74 per maand
Tarieven onbekend.

Hoop voor je dat er nog een extra tegemoetkoming komt voor mensen met een lager inkomen.
met € 400 tegemoetkoming vanuit het rijk en vanuit gemeente tussen de € 165 en bijna € 300 maximaal € 700 op een jaar gaat een druppel op een gloeiende plaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
wjvh schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:47:
Zodra je begint met aanvragen en verbruik invult komen daar de bedragen te staan.
Ik ben het wel eens dat een kleine, nieuwe speler op dit moment minder handig is; zeker
als een forse klap als ze op de fles gaan niet kan opvangen.
Ja. Voorschotbedragen komen er te staan. Tarieven niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Ik zag ze wel toen ik naar de details keek
(Bekijk je berekening).

[ Voor 21% gewijzigd door wjvh op 25-12-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Wat een dram. tot uli hadden we een voorschotbedrag van 113 euro per maand en toen kregen we zelfs nog iets terug. 335 per maand is gewoon niet te doen. Is er nog iets wat met mij verbruik een lager maandbedrag zo geven? nieuw of beknd maakt me evenniet uit, het gaat echt puur op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:08
dicksterk schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:49:
Wat een dram. tot uli hadden we een voorschotbedrag van 113 euro per maand en toen kregen we zelfs nog iets terug. 335 per maand is gewoon niet te doen. Is er nog iets wat met mij verbruik een lager maandbedrag zo geven? nieuw of beknd maakt me evenniet uit, het gaat echt puur op prijs.
Ik ben bang van niet. Iedereen van wie nu het contract afloopt zoekt dat (tevergeefs). Wij hebben in augustus zonnepanelen gelegd en hoopte daarmee vanaf komend jaar een lager maandbedrag te krijgen. Niets is minder waar.

Het is hopen op een snelle forse daling van de tarieven. Als dat gebeurt, dan zou je nu het beste voor een korte tijd variabel kunnen gaan. Maar ja, niemand weet of er een forse daling aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
ik vind het een rare tijd. als je niet veel te besteden hebt zou ej dus gedwongen wordne om in de kou te gaan zitten, omdat er simpelweg geen energiecontract is dat betalbaar is. dan lijkt me het moment toch wel gekomen dat de overheid de energiebelasting `ter stimulering van zuinig met enerige omgaan` tijdelijk volledig schrapt tot de prijzne weer normaal zijn, op deze manier dupeer je het minstverdienende deel van de bevolking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Laatst online: 19:15

Superbeagle

Always smile

@dicksterk zoals hierboven al geschreven zijn de alternatieven aardig opgedroogd.

Je zou maandagochtend gelijk(voor langere tijd) aan de telefoon kunnen hangen bij Vandebron. De tarieven zijn echter onzeker op de korte termijn. Zie wat Jazco2nd hierover schreef een tijdje terug.

Ik vrees dat je anders in de aap gelogeerd bent en voorlopig door de zure appel heen moet bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

cryptapix schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 20:57:
[...]

Ik ben bang van niet. Iedereen van wie nu het contract afloopt zoekt dat (tevergeefs). Wij hebben in augustus zonnepanelen gelegd en hoopte daarmee vanaf komend jaar een lager maandbedrag te krijgen. Niets is minder waar.

Het is hopen op een snelle forse daling van de tarieven. Als dat gebeurt, dan zou je nu het beste voor een korte tijd variabel kunnen gaan. Maar ja, niemand weet of er een forse daling aankomt.
Dat ligt aan de hoeveelheid zonnepanelen en het overschot, bij budget energie krijg ik bijvoorbeeld 1932 terug op basis van het overschot (alleen stroom) en met mijn gasverbruik 450m3, krijg ik 1200 terug.

Met de huidige tarieven is een overschot aantrekkelijker geworden, waardoor meer zonnepanelen leggen naast het eigen verbruik aantrekkelijker is.

Een vreemde tijd, de meeste mensen gaan er flink op achteruit met gas, maar met een flink overschot en een beetje gas of alleen stroom is deze crisis zelfs voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
Zou de kans groot zijn dat Vattenfall de tarieven nog verhoogd voor bestaande variabele klanten de eerste 3 maanden jaar. Dat is mijn enige onzekerheid nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

boe.i schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 17:47:
Ik ga 1 januari verhuizen en moet nog een energieleverancier kiezen. Nu is dit opeens bijna onmogelijk lijkt het? Independer vindt helemaal geen resultaten, en op een andere vergelijkingssite krijg ik een aanbod van 400 euro per maand. Nu betaal ik 150 per maand. Dit kan toch niet kloppen? Kan ik nu gewoon geen energiecontract afsluiten door de hoge prijzen? Mijn verbruik dit jaar is ongeveer 5000 kWh en 323m3 gas. Echter verwacht ik dat mijn gasverbruik fors omhoog zal gaan, omdat ik nu een CV heb ipv een gaskachel. Oude contract oversluiten kan niet want ik houd mijn vorige woning aan.

Edit: ik zie nu op Vattenfall bijvoorbeeld dat ik 521 euro per maand kwijt ben voor een tweepersoons huishouden. Ik snap niet hoe ik dit ooit kan betalen?
Dat kan prima kan dus prima kloppen omdat energie in korte tijd heel erg veel duurder is geworden.

Als je nu voor je huidige een vast contract hebt met een prijsniveau van bijv begin 2020, zit je zeg op een kwartje stroom/kWh en 75 cent gas/m3 all-in.

Sluit je nu een contract af dan zal dat op resp >50 ct/kwh en >200 ct/kwh liggen, dus ja, dan gaat het hard. Zeker als je gasverbruik een stuk hoger wordt.

Je kan dus zeker wel een contract afsluiten maar dat zal veel duurder zijn, daar is geen ontkomen aan. Aan jou de keus of je het goedkoopste contract voor een vaste periode (wsch 1 jr) neemt of juist kiest voor flexibel en maandelijks opzegbaar zodat je kan overstappen als de prijzen weer fors dalen (ALS). ;)

PS als je het echt niet kan betalen, alleen de kamer verwarmen waar je op dat moment in vertoeft en in de andere kamers de verwarming uit, een graad lager stoken en trui aan en 's avonds met dekentje op de bank. Dat gaat echt schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 25-12-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:00

mark-k

AKA markkNL

Rofdof schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:41:
Zou de kans groot zijn dat Vattenfall de tarieven nog verhoogd voor bestaande variabele klanten de eerste 3 maanden jaar. Dat is mijn enige onzekerheid nu.
Ja ik heb ook nog geen nieuwe tarieven gehoord, las ergens dat klanten die na november gestart zijn na januari de nieuwe tarieven krijgen, mag hopen dat dat wel gewoon pas daarna dan ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:47
mark-k schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:28:
[...]

Ja ik heb ook nog geen nieuwe tarieven gehoord, las ergens dat klanten die na november gestart zijn na januari de nieuwe tarieven krijgen, mag hopen dat dat wel gewoon pas daarna dan ingaat.
Ik zat toevallig ook te kijken. Ik zit bij GreenChoice, maar ik heb nog geen nieuwe tarieven voorbij zien komen. Per 3 januari verloopt mijn contract en ga ik over na flexibel contract. Ook omdat het niet mogelijk is om je aan te melden is het gewoon gokken wat ik over 1 1/2 week ga betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 19:05
grote_oever schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:46:
[...]

Ik zat toevallig ook te kijken. Ik zit bij GreenChoice, maar ik heb nog geen nieuwe tarieven voorbij zien komen. Per 3 januari verloopt mijn contract en ga ik over na flexibel contract. Ook omdat het niet mogelijk is om je aan te melden is het gewoon gokken wat ik over 1 1/2 week ga betalen.
Prijzen van variabele tarieven per 1 jan 2022
https://www.greenchoice.n...en-vrij-wind-en-zon_1.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:42
boe.i schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 17:47:

Kan je je huidige contract niet verhuizen naar je nieuwe adres, en dan een nieuw contract regelen voor je oude woning? Zolang het verbruik op het oude adres lager is dan op het nieuwe adres is dat sowieso in je voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Die prijzen liggen net iets hoger voor stroom dan bij ons nieuwe contract bij Vattenfall.

Totaal variabele leveringskosten normaaltarief 1.100 kWh * € 0,282765 per kWh
Totaal variabele leveringskosten daltarief 1.000 kWh * € 0,232913 per kWh
Totaal variabele leveringskosten 900 m³ * € 1,325458 per m³

Greenchoice heeft ons het volgende aanbod gedaan voor een nieuw contract (FNV) na 1-2-2022 voor 1 jaar.
Prijzen zijn nog wel met oude belasting. Wij zijn nu 3 jaar klant bij Greenchoice.

Groene stroom Normaaltarief (per kWh)€ 0,5048
Daltarief (per kWh)€ 0,4330
Vaste leveringskosten (per maand)€ 5,7495
Bosgecompenseerd gas Tarief (per m3)€ 1,7946
Alle prijzen inclusief btw

Er zijn energiebedrijven waar bestaande klanten een beter contract aanbod krijgen dan nieuwe klanten.
Bij Greenchoice hebben ze dat maar omgedraaid. Er zijn genoeg klanten die de prijzen niet zo "kunnen" vergelijken als hier boven.

Modelcontract Vattenfal is nu 0,65 en 0,61 (dal) 2,76 gas

[ Voor 12% gewijzigd door space-one op 26-12-2021 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:16
space-one schreef op zondag 26 december 2021 @ 07:25:
[...]

Die prijzen liggen net iets hoger voor stroom dan bij ons nieuwe contract bij Vattenfall.

Totaal variabele leveringskosten normaaltarief 1.100 kWh * € 0,282765 per kWh
Totaal variabele leveringskosten daltarief 1.000 kWh * € 0,232913 per kWh
Totaal variabele leveringskosten 900 m³ * € 1,325458 per m³

Greenchoice heeft ons het volgende aanbod gedaan voor een nieuw contract (FNV) na 1-2-2022 voor 1 jaar.
Prijzen zijn nog wel met oude belasting. Wij zijn nu 3 jaar klant bij Greenchoice.

Groene stroom Normaaltarief (per kWh)€ 0,5048
Daltarief (per kWh)€ 0,4330
Bosgecompenseerd gas Tarief (per m3)€ 1,7946
Alle prijzen inclusief btw

Er zijn energiebedrijven waar bestaande klanten een beter contract aanbod krijgen dan nieuwe klanten.
Bij Greenchoice hebben ze dat maar omgedraaid. Er zijn genoeg klanten die de prijzen niet zo "kunnen" vergelijken als hier boven.

Modelcontract Vattenfal is nu 0,65 en 0,61 (dal) 2,76 gas
Vorige week Donderdag deurverkopers van greenchoice langs geweest. €1,06 per m3 en €0.32 per kwh voor 3 jaar, wel vanaf april.

Zit nu te twijfelen om een pelletkachel te plaatsen om die 400 euro pm tot april te halveren, ik zie een win win situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Onderstaand is meer bedoeld voor degene zonder gas en overschot aan stroomproductie.

Weer overstappen? Zit in dubio

Vorige maand (de 17de) overgestapt van Greenchoice (GC) naar United Consumers (UC) via Independer.
Situatie hier is geen gas, en alleen een flink overschot van stroom.

Bij GC kregen we € 901,00 terug in 2020, in 2021 € 960,00
Bij UC gaat dit naar ruim € 2.500,00 ( gerekend met 2022 belastingen, vast contract voor 1 jaar)

Maar nu zit ik bij ENGIE te kijken(die leveren aan UC ;) ) en gaat dat bedrag naar € 3.839,00 7(8)7
Wel een variabel contract waarbij 1 juli de prijzen aangepast worden.
Boete bij UC zou 50 euries bedragen.

* Normaaltarief per kWh
* Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,57672 per kWh
* 
Daltarief per kWh
* Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,42468 per kWh

Kan t nog hoger qua aanbod? :9

Edit: @reneeke1970
@de schompen gas van Delta, stroom van Engie?

[ Voor 5% gewijzigd door JoKo op 26-12-2021 09:54 ]

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Rofdof schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:41:
Niemand zal het weten en ik vermoed de leveranciers ook niet. Het is een compleet speculatieve markt geworden waar je (nog) geen kansberekening op los kan laten. Dit komt mede door het geo-politieke schouwspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
mark-k schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:28:
[...]

Als je nu een variabel (model) contract hebt bij Vattenfall kan je in MijnVattenvall de tarieven inzien per 1 jan. 2022.
Pagina: 1 ... 115 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4