Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.156.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:50
JoKo schreef op zondag 26 december 2021 @ 09:23:
Onderstaand is meer bedoeld voor degene zonder gas en overschot aan stroomproductie.

Weer overstappen? Zit in dubio

Vorige maand (de 17de) overgestapt van Greenchoice (GC) naar United Consumers (UC) via Independer.
Situatie hier is geen gas, en alleen een flink overschot van stroom.

Bij GC kregen we € 901,00 terug in 2020, in 2021 € 960,00
Bij UC gaat dit naar ruim € 2.500,00 ( gerekend met 2022 belastingen, vast contract voor 1 jaar)

Maar nu zit ik bij ENGIE te kijken(die leveren aan UC ;) ) en gaat dat bedrag naar € 3.839,00 7(8)7
Wel een variabel contract waarbij 1 juli de prijzen aangepast worden.
Boete bij UC zou 50 euries bedragen.

* Normaaltarief per kWh
* Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,57672 per kWh
* 
Daltarief per kWh
* Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,42468 per kWh

Kan t nog hoger qua aanbod? :9

Edit: @reneeke1970
@de schompen gas van Delta, stroom van Engie?
Wat zijn de teruglevertarieven?
Of zijn die €0,57 en €0,42 dal?

Ik zit een beetje in jouw situatie. Per half februari stap ik over van Greenchoice naar UC (€0,38 teruglevertarief).

Inmiddels zijn de teruglevertarieven bij UC alweer hoger.

Ik lever per jaar tussen de 2.500 - 3.000 kWh terug en ben gasloos.

[ Voor 9% gewijzigd door Bravertal op 26-12-2021 10:15 ]

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Bravertal schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:03:
[...]

Na saldering de kale tarieven.
Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,57672 per kWh
Daltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh])
€ 0,42468 per kWh
Vaste leveringskosten
€ 6,67 per maand
Inclusief btw en overheidsheffingen. Als je op een telwerk (hoog of laag) meer teruglevert dan je op dat telwerk hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding. Deze vergoeding is gelijk aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw).
Ik zie nergens de kale stroomprijs staan.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:50
JoKo schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:15:
[...]

Na saldering de kale tarieven.

[...]

Ik zie nergens de kale stroomprijs staan.
Ik ook niet. Bij UC is het nu, zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gymdSTxcULoWiH1UCGyA9tii3Lw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esCU0bSZ0lVNMhm2foVKhyP3.jpg?f=fotoalbum_large

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 17:14
Ik zit ook in dezelfde situatie. Gasloos en heb afgelopen jaar 1600 kWh terug geleverd.

Contract eindigt per 1 feb bij GC.

Engine is wel interessant, is het slimmer om een contract voor 1 Jan nog af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Bravertal schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:16:
[...]

Ik ook niet. Bij UC is het nu, zie afbeelding:

[Afbeelding]
Heb nu deze tarieven bij UC. Die heb je vast hier al voorbij zien komen.
Vergoeding is nu € 2.500 euro i.v.m. belastingen 2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmvR5x3J8LvIBrlEfkXd_dz8Zy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S1IeXKDlDwH9eCvVOVWjeNVV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Kaizah schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:20:
Ik zit ook in dezelfde situatie. Gasloos en heb afgelopen jaar 1600 kWh terug geleverd.

Contract eindigt per 1 feb bij GC.

Engine is wel interessant, is het slimmer om een contract voor 1 Jan nog af te sluiten?
Het gaat toch om je startdatum. Die valt sowieso na 1 januari.

Leveringskosten
2.1. Tariefwijzigingen: 2 keer per jaar
De tarieven voor de levering van elektriciteit en/of gas (de leveringskosten per kWh en m3) en de kosten die we maken om energie aan u te kunnen leveren (vaste leveringskosten) wat een vast bedrag is per dag worden door marktontwikkelingen beïnvloed. ENGIE kan deze beide tarieven aanpassen op 1 januari en 1 juli van elk jaar. Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kan ENGIE de leveringstarieven ook op andere momenten aanpassen. Als na aanmelding blijkt dat u in plaats van de opgegeven slimme meter, een conventionele (ook wel domme) meter heeft, dan hanteren wij het enkeltarief.
2.2. Aankondiging tariefwijzigingen
Bij tariefwijzigingen per 1 januari en per 1 juli worden de nieuwe leveringstarieven minimaal één week van tevoren kenbaar gemaakt op www.engie.nl. Bij tariefstijgingen wordt u uiterlijk binnen 30 dagen na de wijziging persoonlijk geïnformeerd. Bij onvoorziene tussentijdse stijgingen (anders dan op 1 januari en 1 juli) informeert ENGIE u hierover persoonlijk binnen maximaal 10 dagen na de tariefstijging. U kunt in dat geval binnen 10 dagen na ontvangst van het bericht van tariefstijging het contract zonder opzegtermijn beëindigen en overstappen naar een andere leverancier of een ander contract bij ENGIE. De meest recente tarieven zijn altijd te vinden op www.engie-energie.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19
Zenix schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:37:
[...]

Dat ligt aan de hoeveelheid zonnepanelen en het overschot, bij budget energie krijg ik bijvoorbeeld 1932 terug op basis van het overschot (alleen stroom) en met mijn gasverbruik 450m3, krijg ik 1200 terug.

Met de huidige tarieven is een overschot aantrekkelijker geworden, waardoor meer zonnepanelen leggen naast het eigen verbruik aantrekkelijker is.

Een vreemde tijd, de meeste mensen gaan er flink op achteruit met gas, maar met een flink overschot en een beetje gas of alleen stroom is deze crisis zelfs voordelig.
Wij hebben wel een overschot (1200-1400 kWh) maar Budgetenergie saldeert per telwerk. Dat is ongunstiger. Komt bij dat wij wel wat meer gas dan 450m3 verbruiken en nu 72ct per m3 betalen terwijl budgetenergie nu een dikke 2 euro per m3 rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsplayagame
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo,

Ik heb inmiddels een paar jaarcontracten gehad van Vattenfall en mijn huidige contract loopt 31-01-2022 af. Nu bieden ze op mij een redelijk nieuw jaarcontract aan van +/- 24ct voor stroom en 136ct voor gas.

Echter wil ik graag een poosje variabel gaan en kijken wat de prijzen in de zomer doen. Nu staat in het aanbod van variabel ook rond de 24ct voor stroom en 126ct voor gas. Echter mijn angst is dat Vattenfall vanaf januari de tarieven van de site gaat hanteren (bijna 280ct voor gas) is deze angst reëel of krijg ik sowieso het variabele tarief en is dat hoge tarief op de site om nieuwe klanten af te schrikken?
Morgen ga ik sowieso even met Vattenfall bellen.

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:16
grote_oever schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:46:
[...]

Ik zat toevallig ook te kijken. Ik zit bij GreenChoice, maar ik heb nog geen nieuwe tarieven voorbij zien komen. Per 3 januari verloopt mijn contract en ga ik over na flexibel contract. Ook omdat het niet mogelijk is om je aan te melden is het gewoon gokken wat ik over 1 1/2 week ga betalen.
Als het goed is zou je in de greenchoice-app ergens je nieuwe tarieven moeten kunnen vinden. Maar aangezien je dan naar variabele tarieven zult gaan wordt je daar niet blij van. Voordeel van variabel is dan weer dat je zonder boete over kunt stappen als er wat goedkopers langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 23:08
Letsplayagame schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:51:
Hallo,

Ik heb inmiddels een paar jaarcontracten gehad van Vattenfall en mijn huidige contract loopt 31-01-2022 af. Nu bieden ze op mij een redelijk nieuw jaarcontract aan van +/- 24ct voor stroom en 136ct voor gas.

Echter wil ik graag een poosje variabel gaan en kijken wat de prijzen in de zomer doen. Nu staat in het aanbod van variabel ook rond de 24ct voor stroom en 126ct voor gas. Echter mijn angst is dat Vattenfall vanaf januari de tarieven van de site gaat hanteren (bijna 280ct voor gas) is deze angst reëel of krijg ik sowieso het variabele tarief en is dat hoge tarief op de site om nieuwe klanten af te schrikken?

Heb je ook de optie 3 jaar voor 1.18? Wellicht kan je daarmee eventuele opzegboete uitsparen tot de zomer dan heb je en zekerheid en lagere tarieven dan het variabele tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsplayagame
Figo112 schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:18:
[...]

Heb je ook de optie 3 jaar voor 1.18? Wellicht kan je daarmee eventuele opzegboete uitsparen tot de zomer dan heb je en zekerheid en lagere tarieven dan het variabele tarief.
Nee helaas niet. Ze bieden alleen 2 jaarcontracten aan en variabel mocht je geen keuze maken
Voor nu vind ik variabel prima maar wil dan wel de zekerheid hebben dat dit voor 126ct per kuub gas is en niet dat die tarieven wijzigen per 1 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Letsplayagame schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:21:
[...]

Nee helaas niet. Ze bieden alleen 2 jaarcontracten aan en variabel mocht je geen keuze maken
Voor nu vind ik variabel prima maar wil dan wel de zekerheid hebben dat dit voor 126ct per kuub gas is en niet dat die tarieven wijzigen per 1 januari
Helaas die zekerheid is er niet. Denk niet dat ze in januari veranderen maar zou ook zomaar in februari kunnen. Denk dat als je stukje zekerheid wil gewoon iets meer moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
ik heb op de valreep in de vroege ochtend bij Vattenfal een dacht ik redelijk gunstig 3 jarig contract afgesloten èn met EnergieXL-cadeau. Mijn oude contract bij Innova Energie loopt op 19 februari 2022 af. Dus nog net binnen de 60 dagen vooruit periode kunnen regelen. Ik heb een bevestiging en contract dezelfde dag de 24e nog per email ontvangen en kort daarna ook het contract als pdf gekregen. Ik neem aan dat Vattenfal niet heel veel meer kan doen want contract is contract toch? Het maandbedrag aan Vattenfal staat nu op € 160. Het aanbod van Innova Energie dat ik kreeg was € 403 p/m… Als ik nu op dit moment een contract zou afsluiten bij Vattenfal loopt ie ook op tot zo’n € 400… dat zoiets nog mogelijk is! schandalig. Vraag me af of Vattenfal de steek die ze hebben laten vallen misschien wel terugtrekken en iedereen die voor of op 24 december alsnog gaan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
vj_slof schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:48:
ik heb op de valreep in de vroege ochtend bij Vattenfal een dacht ik redelijk gunstig 3 jarig contract afgesloten èn met EnergieXL-cadeau. Mijn oude contract bij Innova Energie loopt op 19 februari 2022 af. Dus nog net binnen de 60 dagen vooruit periode kunnen regelen. Ik heb een bevestiging en contract dezelfde dag de 24e nog per email ontvangen en kort daarna ook het contract als pdf gekregen. Ik neem aan dat Vattenfal niet heel veel meer kan doen want contract is contract toch? Het maandbedrag aan Vattenfal staat nu op € 160. Het aanbod van Innova Energie dat ik kreeg was € 403 p/m… Als ik nu op dit moment een contract zou afsluiten bij Vattenfal loopt ie ook op tot zo’n € 400… dat zoiets nog mogelijk is! schandalig. Vraag me af of Vattenfal de steek die ze hebben laten vallen misschien wel terugtrekken en iedereen die voor of op 24 december alsnog gaan pakken?
Zag ergens op pepper een mail van vattenfall dat ze een fout hadden gemaakt maar alsnog the contracten zouden gunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
Figo112 schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:50:
[...]

Zag ergens op pepper een mail van vattenfall dat ze een fout hadden gemaakt maar alsnog the contracten zouden gunnen.
Dat is interessante informatie. Heb je hier een link van? Ik vraag me af hoe lang ze aanbieding al onbedoeld hadden open staan.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
RichieB schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:55:
[...]

Dat is interessante informatie. Heb je hier een link van? Ik vraag me af hoe lang ze aanbieding al onbedoeld hadden open staan.
Je kan even op pepper zoeken vattenfall zie je de 3jaars aanbieding en dan de reacties doornemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bws723
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-05 12:06
[...]

https://nl.pepper.com/comments/permalink/2396036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScarAce1989
  • Laatst online: 26-05 14:51
Op 10 januari 2022 loopt mijn vaste contract af bij Essent. Ik heb 20 december een mail gekregen dat mijn variable tarieven stijgen naar €0,50493 kWh en €2,23817 m3.

Iemand die mij advies kan geven wat nu te doen?

Verbruik ongeveer 4000 kWh en 1000 m3 en geen zonnepanelen.

[ Voor 11% gewijzigd door ScarAce1989 op 26-12-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:53
ScarAce1989 schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:57:
Op 10 januari 2022 loopt mijn vaste contract af bij Essent. Ik heb 20 december een mail gekregen dat mijn variable tarieven stijgen naar €0,50493 kWh en €2,23817 m3.

Iemand die mij advies kan geven wat nu te doen?

Verbruik ongeveer 4000 kWh en 1000 m3 en geen zonnepanelen.
Weinig helaas. Aanbod is opgedroogd. Van de bron heeft nog een relatief goedkoop model contract (enkel telefonisch af te sluiten, lees terug in de forum).

Verder, zuinig aan doen. Stook enkel waar je veel verblijft en isoleer als dat mogelijk is.

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:07
Op 1-1 begint Greenchoice bij mij te leveren, heb begin oktober de Greenchoice-Consumentenbond 3j deal gekozen.

Weet iemand hoe het zit met opzeggen van het Consumentenbond lidmaatschap? Dat zat er automatisch bij als je van de aanbieding gebruik maakte begreep ik. Ik kan echter maar één mail van de Consumentenbond terugvinden, dat ze de aanmelding hebben doorgestuurd naar Greenchoice. Kan verder niks vinden over het aangaan van een abonnement/account bij Consumentenbond :?

[ Voor 8% gewijzigd door ThinkPad op 26-12-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:38
[...]

Ik heb op 21 december via de normale link van Vattenfal, energiecadeauXL, nog een contract afgesloten. Redelijk vlot daarna was die link verdwenen. Alleen via de cache daarna nog een paar dagen te benaderen. Nu helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

ThinkPadd schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:08:
Op 1-1 begint Greenchoice bij mij te leveren, heb begin oktober de Greenchoice-Consumentenbond 3j deal gekozen.

Weet iemand hoe het zit met opzeggen van het Consumentenbond lidmaatschap? Dat zat er automatisch bij als je van de aanbieding gebruik maakte begreep ik. Ik kan echter maar één mail van de Consumentenbond terugvinden, dat ze de aanmelding hebben doorgestuurd naar Greenchoice. Kan verder niks vinden over het aangaan van een abonnement/account bij Consumentenbond :?
Als het goed is heb je toendertijd een Consumentenbond account aangemaakt.
Hier ook. Niet voor mij…..voor oma :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVMvMMKnqSxxA0ZwihDoNE9B8Kg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NWkkuS9uv07Qb9I3iAA0R9Hx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:04
Letsplayagame schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:51:
Hallo,

Mijn vriendin haar contract bij VF loopt ook op 31-1-2022 af en zij heeft hetzelfde aanbod gekregen als jij, aangezien zij niet zo gek veel energie verbruikt wil zij haar contract laten overgaan in een variabel contract. Omdat ik ook zeker wilde zijn dat die variabele tarieven niet omhoog gaan per 1 januari heb ik daar specifiek om gevraagd tijdens een app gesprek afgelopen vrijdag. Ik kreeg de volgende variabele tarieven als zij per 1 februari overgaat in een variabel contract: €0,261433 kWh enkeltarief en €1,258787 m3, inclusief 10% blijven loont korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsplayagame
R0181 schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:07:
[...]

Mijn vriendin haar contract bij VF loopt ook op 31-1-2022 af en zij heeft hetzelfde aanbod gekregen als jij, aangezien zij niet zo gek veel energie verbruikt wil zij haar contract laten overgaan in een variabel contract. Omdat ik ook zeker wilde zijn dat die variabele tarieven niet omhoog gaan per 1 januari heb ik daar specifiek om gevraagd tijdens een app gesprek afgelopen vrijdag. Ik kreeg de volgende variabele tarieven als zij per 1 februari overgaat in een variabel contract: €0,261433 kWh enkeltarief en €1,258787 m3, inclusief 10% blijven loont korting.
Dankje voor je bericht. SLIM! Ga ik ook doen. Heb ik het zwart op wit staan. Al moet je je gelijk maar zien te halen als het anders is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 23:41

Zenix

BOE!

cryptapix schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:38:
[...]

Wij hebben wel een overschot (1200-1400 kWh) maar Budgetenergie saldeert per telwerk. Dat is ongunstiger. Komt bij dat wij wel wat meer gas dan 450m3 verbruiken en nu 72ct per m3 betalen terwijl budgetenergie nu een dikke 2 euro per m3 rekent.
Ik overweeg daarom ook om alleen over te stappen voor stroom en voor gas bij powerpeers te blijven. Salderen per telwerk is niet een groot issue voor mij, allebei de telwerken leveren genoeg terug om te salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
R0181 schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:07:
[...]

Die heb ik ook. An soch gunstige tarieven. In april ga ik naar Essent lentedeal. 1,08 gas en iets van 24 cent voor kWh.
Als alles mee zit krijgen we voorjaar 30 panelen extra. Dan is ons stroomverbruik 0. Jaar erop gaan we eens kijken hoe we can gas af kunnen. Alleen lopen we dan tegen probleem dat onze aansluiting ws niet nog eens 20 panelen aankan. Zomer zitten wij op 50 stuks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
JoKo schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:18:
[...]

Als het goed is heb je toendertijd een Consumentenbond account aangemaakt.
Hier ook. Niet voor mij…..voor oma :)
[Afbeelding]
goeie, inderdaad de Consumentenbond nog even opzeggen binnen die 3 maanden gratis.
Scheelt ook weer 3 euro per maand.
Kan inderdaad met een paar kliks als je inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 18:39
cryptapix schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:38:
[...]

Waarom zorg je niet dat je je overschot affakkelt dan? Zorg ervoor dat je elektrisch wat ruimten verwarmt en je hebt nog minder gas nodig.
Zo stoken wij op de slaapkamer eigenlijk niet, maar we zorgen wel dat vlak voor het slapengaan er korte tijd een elektrisch ventilatorkacheltje aanstaat. Hoe minder je saldeert hoe beter toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Bravertal schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:03:
[...]

Ik zit een beetje in jouw situatie. Per half februari stap ik over van Greenchoice naar UC (€0,38 teruglevertarief).

Inmiddels zijn de teruglevertarieven bij UC alweer hoger.

Ik lever per jaar tussen de 2.500 - 3.000 kWh terug en ben gasloos.
Ik blijf toch nog zitten waar ik zit. Zodra ik break even ben qua saldering, medio mei, kan ik alsnog overstappen.
Anders nu forse rekening van de “voorgeschoten” kWh’s van UC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 13:45
Zie hier niet echt huidige acties langskomen. Wellicht Powerbeers?

15 januari verloopt ons contract op kantoor. Zitten nu bij energiedirect.

Verbruik 10.000 stroom (voornamelijk ma vr 8/5)
En 1600/1700 m3 gas.

Op het dak 12k panelen en leveren 10kwh op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 19:00
O dat is balen. Ik zat op dit contract te wachten maar zit nog in de vensterperiode bij fenor...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:26
sdk1985 schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:48:
[...]

O dat is balen. Ik zat op dit contract te wachten maar zit nog in de vensterperiode bij fenor...
Volgens mij is er al tig keer uitgelegd dat je prima in de vensterperiode een nieuw contract kan afsluiten voor na de vensterperiode.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
Rofdof schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:53:
[...]

Die heb ik ook. An soch gunstige tarieven. In april ga ik naar Essent lentedeal. 1,08 gas en iets van 24 cent voor kWh.
Als alles mee zit krijgen we voorjaar 30 panelen extra. Dan is ons stroomverbruik 0. Jaar erop gaan we eens kijken hoe we can gas af kunnen. Alleen lopen we dan tegen probleem dat onze aansluiting ws niet nog eens 20 panelen aankan. Zomer zitten wij op 50 stuks.
Je kan toch gewoon je aansluiting verzwaren? Maar daar is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
RichieB schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:05:
[...]

Volgens mij is er al tig keer uitgelegd dat je prima in de vensterperiode een nieuw contract kan afsluiten voor na de vensterperiode.
Heb meerdere keren voorbij zien komen dat dit niet zou gaan. Mijn contract loopt van origine overigens tot maart en de venster periode van fenor zit ergens in januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjd22
  • Laatst online: 18:09
sdk1985 schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:14:
[...]

Heb meerdere keren voorbij zien komen dat dit niet zou gaan. Mijn contract loopt van origine overigens tot maart en de venster periode van fenor zit ergens in januari.
Ik zit bij Fenor en heb een Vattenfall contract afgesloten. Deze staat nu dat deze activeert op 6 januari. Waarschijnlijk wordt deze datum verschoven maar je had gewoon een contract kunnen afsluiten en aan vattenfall over kunnen laten om deze op de juiste datum te verschuiven. Nooit geschoten is namelijk altijd mis.

[ Voor 3% gewijzigd door rjd22 op 26-12-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19
rdfeij schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:27:
[...]

Waarom zorg je niet dat je je overschot affakkelt dan? Zorg ervoor dat je elektrisch wat ruimten verwarmt en je hebt nog minder gas nodig.
Zo stoken wij op de slaapkamer eigenlijk niet, maar we zorgen wel dat vlak voor het slapengaan er korte tijd een elektrisch ventilatorkacheltje aanstaat. Hoe minder je saldeert hoe beter toch?
Dat klinkt mooi, maar dan kan ik mogelijk alleen doordeweeks overdag verwarmen, want ik verwacht in de daluren geen of slechts een (zeer) beperkt overschot te hebben. We hebben pas een paar maanden zonnepanelen, dus het is heel lastig inschatten.

Verder hebben we een split level woning die van boven tot onder open is. De vloerverwarming beneden verwarmt dus automatisch het hele huis. Niet efficiënt, wel mooi qua looks :+

Verder klopt het natuurlijk wel dat minder salderen beter is, maar wel alleen als je daarmee gas bespaart. Het overschot opmaken omdat het kan, kost je de facto natuurlijk alsnog het teruglevertarief.

Ik denk dat wij maar gewoon een jaartje door de zure appel gaan heenbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 19:19
rjd22 schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:19:
[...]

Ik zit bij Fenor en heb een Vattenfall contract afgesloten. Deze staat nu dat deze activeert op 6 januari. Waarschijnlijk wordt deze datum verschoven maar je had gewoon een contract kunnen afsluiten en aan vattenfall over kunnen laten om deze op de juiste datum te verschuiven. Nooit geschoten is namelijk altijd mis.
Heb je ook een groen vinkje bij VF status dat het oude energiecontract is opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjd22
zx9r_mario schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:21:
[...]

Heb je ook een groen vinkje bij VF status dat het oude energiecontract is opgezegd?
Nog niet, waarschijnlijk wordt het contact verschoven nadat ze zien dat er nog een venster periode speelt tot na de vensterpriode en wordt hij dan wel groen. In het weekend en rond kerst gebeurt er siozo niet heel veel.

[ Voor 7% gewijzigd door rjd22 op 26-12-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
rjd22 schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:23:
[...]

Nog niet, waarschijnlijk wordt het contact verschoven nadat ze zien dat er nog een venster periode speelt tot na de vensterpriode en wordt hij dan wel groen. In het weekend en rond kerst gebeurt er siozo niet heel veel.
Ik heb wel een groen vinkje. Anderen hadden dit ook, weer andere nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjd22
zx9r_mario schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:26:
[...]

Ik heb wel een groen vinkje. Anderen hadden dit ook, weer andere nog niet.
Bij mij staat er ook nog geen groen vinkje dat ik het contract ontvangen hebt terwijl ik deze wel in mijn email heb zitten met de tarieven. Ik zou dit niet te zwaar tillen aan dit overzicht als we het over consistentie hebben 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
rjd22 schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:28:
[...]

Bij mij staat er ook nog geen groen vinkje dat ik het contract ontvangen hebt terwijl ik deze wel in mijn email heb zitten met de tarieven. Ik zou dit niet te zwaar tillen aan dit overzicht als we het over consistentie hebben 😅
Inderdaad, nu nog afwachten waar de curator mee aankomt, en/of je 30 dagen moet uitzitten met woekertarieven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
rjd22 schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:19:
[...]

Tja jammer dat iemand zo 'slim' was het op pepper te zetten, die kregen bij vattenfall natuurlijk duizenden aanmeldingen... Ik had zelf eigenlijk niet het idee dat dit een prijsfout was, eerder dat ze een gokje namen (zo werd het her en der verklaard). Voor mij moeder nog wel af kunnen sluiten, zat variabel bij budget energie sinds oktober.

Wat dat betreft is het jammer dat ervaringen niet gebundeld mogen worden in Afhandeling faillissement FENOR Energie . Als ik wist dat het kon had ik het natuurlijk voor mijzelf ook afgesloten. Nu toch maar wat harder mijn best doen om iemand te vinden die mijn twee dakramen wil verwijderen. Dan kunnen er 15 panelen op het dak (zuid) :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
cryptapix schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:20:
[...]

Dat klinkt mooi, maar dan kan ik mogelijk alleen doordeweeks overdag verwarmen, want ik verwacht in de daluren geen of slechts een (zeer) beperkt overschot te hebben. We hebben pas een paar maanden zonnepanelen, dus het is heel lastig inschatten.

Verder hebben we een split level woning die van boven tot onder open is. De vloerverwarming beneden verwarmt dus automatisch het hele huis. Niet efficiënt, wel mooi qua looks :+

Verder klopt het natuurlijk wel dat minder salderen beter is, maar wel alleen als je daarmee gas bespaart. Het overschot opmaken omdat het kan, kost je de facto natuurlijk alsnog het teruglevertarief.

Ik denk dat wij maar gewoon een jaartje door de zure appel gaan heenbijten.
Wij hadden ook een split level woning maar hebben de keuken, waar de vide zit, dichtgemaakt. Dat scheelt zeker de helft qua stoken.
Verder is salderen natuurlijk iets heel anders dan overschot opmaken. Ik zit opeens met 400 kWh overschot i.v.m. faillissement Fenor en stook nu doordeweeks alleen nog elektrisch. Fenor betaalt €0.04 / kWh, dat is ongeveer 2 keer zo goedkoop als gas (met simpele straalkachel COP=1). Er zijn gemeenten waar de daluren al om 21:00 ingaan, maar bij ons is dat gelukkig 23:00 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
weet iemadn uit ervaring hoe e verdeling na de vensterperiode bij een faillisement gaat? op de site van naked energy staat dat als de curator er niet uit komt amc de klantne onder alle energieleveranciers verdeeld. is dit ook echtnder alle, of krijgen alelen de grote spelers klanten toegewezen? als ze mij bijvoorbeeld bij frank energie onderbrengen wil ik dat weleens een maandje proberen, maar ik kom liever niet voor de absolute hoofdpirjs bij 1 van de hele grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
dicksterk schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:37:
weet iemadn uit ervaring hoe e verdeling na de vensterperiode bij een faillisement gaat? op de site van naked energy staat dat als de curator er niet uit komt amc de klantne onder alle energieleveranciers verdeeld. is dit ook echtnder alle, of krijgen alelen de grote spelers klanten toegewezen? als ze mij bijvoorbeeld bij frank energie onderbrengen wil ik dat weleens een maandje proberen, maar ik kom liever niet voor de absolute hoofdpirjs bij 1 van de hele grote.
Daar is een ander topic voor toch?

Afhandeling faillissement FENOR Energie

[ Voor 5% gewijzigd door awwexl op 26-12-2021 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:54:
[...]

Tja jammer dat iemand zo 'slim' was het op pepper te zetten, die kregen bij vattenfall natuurlijk duizenden aanmeldingen... Ik had zelf eigenlijk niet het idee dat dit een prijsfout was, eerder dat ze een gokje namen (zo werd het her en der verklaard). Voor mij moeder nog wel af kunnen sluiten, zat variabel bij budget energie sinds oktober.
Toen de deal eenmaal op Pepper stond, was die officieel al níet meer actief. Vattenfall had 's middags de aanbieding al onbeschikbaar gemaakt en verwees toen direct door naar een duur modelcontract. Een tweaker vond toen via Google nog een webcache-link naar de oorspronkelijke deal.

De link naar de webcache werd vervolgens op Pepper geplaatst. Logisch dat Vattenfall er toen inmiddels wel klaar mee was, want zij hadden de deal dus eerder al officieel beëindigd. Pepper had er dus niet zoveel mee te maken; voor Vattenfall was het immers daarvóór al klaar.

Maar de oorspronkelijke deal was inderdaad zeker geen prijsfout toen die nog actief was. Daar heeft Vattenfall flink wat klanten mee binnengehaald tegen tarieven waar het waarschijnlijk prima mee kan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
TexMex schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:55:
[...]

Toen de deal eenmaal op Pepper stond, was die officieel al níet meer actief. Vattenfall had 's middags de aanbieding al onbeschikbaar gemaakt en verwees toen direct door naar een duur modelcontract. Een tweaker vond toen via Google nog een webcache-link naar de oorspronkelijke deal.

De link naar de webcache werd vervolgens op Pepper geplaatst. Logisch dat Vattenfall er toen inmiddels wel klaar mee was, want zij hadden de deal dus eerder al officieel beëindigd. Pepper had er dus niet zoveel mee te maken; voor Vattenfall was het immers daarvóór al klaar.

Maar de oorspronkelijke deal was inderdaad zeker geen prijsfout toen die nog actief was. Daar heeft Vattenfall flink wat klanten mee binnengehaald tegen tarieven waar het waarschijnlijk prima mee kan leven.
Blijft nog wel apart waarom zo een deal.niet zichtbaar was op de hoofdwebsite. Dus zelfs die deals moest je min of meer gaan googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjd22
Figo112 schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:02:
[...]

Blijft nog wel apart waarom zo een deal.niet zichtbaar was op de hoofdwebsite. Dus zelfs die deals moest je min of meer gaan googlen
Waarschijnlijk om juist dat binnenstormen tegen te gaan. Als te veel mensen in 1 keer aanmelden dan kan Vattenfall natuurlijk niet meer de hoeveelheid gas garanderen aangezien de prijzen zo enorm hoog zijn nu.

Ik denk ook dat ze hopen dat de prijzen weer naar een normaal niveau zakken na de winter en dan weer vol kunnen gaan opkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Ik denk dat de actie van Vattenfall essentieel ook geen fout was aangezien Essent ook soortgelijke acties had.
Dat de google cache nog werkte kan wel een foutje zijn. Want toen de links officieel weg gingen steeg de gasprijs ook hard. Wel heel tot van Vattenfall dat ze het gewoon door laten gaan ondanks foutje. Ik heb dat anders meegemaakt en dan was het een domme fout van Eneco zelf bij een legitiem contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Rofdof schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:03:
Ik denk dat de actie van Vattenfall essentieel ook geen fout was aangezien Essent ook soortgelijke acties had.
Dat de google cache nog werkte kan wel een foutje zijn. Want toen de links officieel weg gingen steeg de gasprijs ook hard. Wel heel tot van Vattenfall dat ze het gewoon door laten gaan ondanks foutje. Ik heb dat anders meegemaakt en dan was het een domme fout van Eneco zelf bij een legitiem contract.
Dit zegt volgens mij ook wel iets over hoe financieel gezond ze zijn. Hoewel Eneco er ook niet slecht voorstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik heb vorige week ook net op tijd het VF 3 jaar cadeauxl afgesloten. Contract is binnen en levering start mid januari.

Als ik dit allemaal zo lees wacht ik nog wel even met de de klantenservice bellen voor mijnvattenfall enzo, Laat eerst maar eens het contract onder deze voorwaarden ingaan.

Aanbiedingen niet beschikbaar via de website, maar va verborgen linkjes, mogelijk een foutje, berichten via pepper, nog even via de cache proberen. Het zal allemaal wel - maar open en transparant is het natuurlijk verre van.

Laten we de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is.

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
Mensen hier met ervaring met de VanDeBron Klantenservice?

Ik belde klokslag 9u (openingstijden 9-17 volgens het bandje) en na keuze 3 (nieuwe klant) is de beltoon (overgangstoon) afgelopen 12 minuten al 3x gewijzigd... De laatste keer kwam de nieuwe beltoon dwars door de oude heen.

Ik heb dus het idee dat ik al 3x ben doorgezet naar minstens 2 medewerkers maar ze nemen niet op.

Het bericht "u kunt ook online...blijft u liever aan de lijn.." heb ik alleen tijdens de eerste beltoon gehoord..

Ben bang dat ik nu voor Jan lul zit te wachten..

EDIT: verbinding is na 17min32sec zomaar verbroken!

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 27-12-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jazco2nd schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:13:
Mensen hier met ervaring met de VanDeBron Klantenservice?

Ik belde klokslag 9u (openingstijden 9-17 volgens het bandje) en na keuze 3 (nieuwe klant) is de beltoon (overgangstoon) afgelopen 12 minuten al 3x gewijzigd... De laatste keer kwam de nieuwe beltoon dwars door de oude heen.

Ik heb dus het idee dat ik al 3x ben doorgezet naar minstens 2 medewerkers maar ze nemen niet op.

Het bericht "u kunt ook online...blijft u liever aan de lijn.." heb ik alleen tijdens de eerste beltoon gehoord..

Ben bang dat ik nu voor Jan lul zit te wachten..

EDIT: verbinding is na 17min32sec zomaar verbroken!
Vreemde zaak inderdaad. Anders zou ik wellicht Powerpeers (volledig eigendom van Vattenfall) proberen met onderstaande tarieven:

Energietarieven vanaf januari 2022
Totaaltarief:
Stroom: € 0,262440 per kWh
Gas: € 1,366114 per m³

https://www.powerpeers.nl...en-powerpeers_jan2022.pdf

Vraag dan niet om het modelcontract maar expliciet om de variabele tarieven met CO2-gecompenseerd gas. Mogelijk zijn de variabele tarieven ook direct door nieuwe klanten af te sluiten.

Bovenstaande verhaal gaat niet op. De variabele tarieven zijn bij Powerpeers niet door nieuwe klanten niet af te sluiten.

Het modelcontract van Vandebron is nog wel af te sluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 27-12-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
VanDeBron variabel via de klantenservice is gelukt (deze tarieven zijn niet onlangs gewijzigd en kunnen zo vaak als ze willen wijzigen):
1.22355 €/m3 Gas
0.36048 €/kWh Normaal
0.30509 €/kWh Dal
0.33229 €/kWh Enkeltarief

Met gasverbruik van 550m3 en elektriciteit 1850 kWh is voorschot voor gas €79 en voor elektriciteit €29.

Ik ben niet voor Powerpeers gegaan omdat ik dacht obv eerdere berichten hier dat VanDeBron goedkoper was voor zowel energie als gas. Dat is dus niet juist. Ik was al anderhalf uur aan de lijn dus heb ik het gewoon afgesloten.
Volgens mij niet een heel verkeerde keuze.

Voor energie only is Powerpeers een betere keuze.

[ Voor 66% gewijzigd door Jazco2nd op 27-12-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Jazco2nd schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:07:
VanDeBron variabel via de klantenservice is gelukt (deze tarieven zijn niet onlangs gewijzigd en kunnen zo vaak als ze willen wijzigen):
1.22 €/m3
0.33 €/kWh
is het dus nu wel gelukt voor jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arts
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-04 12:01
TexMex schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:29:
[...]

Vreemde zaak inderdaad. Anders zou ik wellicht Powerpeers (volledig eigendom van Vattenfall) proberen met onderstaande tarieven:

Energietarieven vanaf januari 2022
Totaaltarief:
Stroom: € 0,262440 per kWh
Gas: € 1,366114 per m³

https://www.powerpeers.nl...en-powerpeers_jan2022.pdf

Vraag dan niet om het modelcontract maar expliciet om de variabele tarieven met CO2-gecompenseerd gas. Mogelijk zijn de variabele tarieven ook direct door nieuwe klanten af te sluiten.
Powerpeers is voor niet bestaande klanten niet variabel af te sluiten, het modelcontract is € 0,329716 voor stroom en €1,582099 voor gas; beide met de overheidsheffingen van 2022.

Sta inmiddels een half uur in de wacht bij Vandebron.. hopelijk gaat het daar lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Figo112 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:10:
[...]

is het dus nu wel gelukt voor jou?
Yes, ik heb teruggebeld nadat zoals hierboven staat de verbinding na 17m32s werd verbroken. Heb 3min later met andere mobiel ook gebeld.
Gek genoeg kwam ik er op de 2e mobiel na 41 minuten doorheen, terwijl ik bij de andere reeds 44min in de wacht stond.. bizar.

Maar zie de tarieven, energie is dus iets hoger dan eerder in dit topic werd aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Arts schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:12:
[...]

Powerpeers is voor niet bestaande klanten niet variabel af te sluiten, het modelcontract is € 0,329716 voor stroom en €1,582099 voor gas; beide met de overheidsheffingen van 2022.

Sta inmiddels een half uur in de wacht bij Vandebron.. hopelijk gaat het daar lukken
Hoe weet je dat van Powerpeers niet kan voor nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
Jazco2nd schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:15:
[...]

Hoe weet je dat van Powerpeers niet kan voor nieuwe klanten?
Via Facebook chat kreeg ik dat als antwoord en zeiden dat bellen ging zin heeft. Ik sta daar overigens nu ook in de wacht dus maar even kijken wie het eerst opneemt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arts
Arts schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:16:
[...]

Via Facebook chat kreeg ik dat als antwoord en zeiden dat bellen ging zin heeft. Ik sta daar overigens nu ook in de wacht dus maar even kijken wie het eerst opneemt...
Zojuist bevestigd via Telefoon, variabel is dus NIET af te sluiten.
Voor diegene die toch geïnteresseerd zijn in PP. Ze zijn vandaag tot 13:00u bereikbaar en morgen vanaf 13:00u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arts
Jazco2nd schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:14:
[...]

Yes, ik heb teruggebeld nadat zoals hierboven staat de verbinding na 17m32s werd verbroken. Heb 3min later met andere mobiel ook gebeld.
Gek genoeg kwam ik er op de 2e mobiel na 41 minuten doorheen, terwijl ik bij de andere reeds 44min in de wacht stond.. bizar.

Maar zie de tarieven, energie is dus iets hoger dan eerder in dit topic werd aangegeven.
Inmiddels al 1 uur en 10 minuten in de wacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Bij Mijn Domein Energie kan je een flexcontract afsluiten, maandelijks opzegtbaar.

Volgt de variabele beursprijzen van de EPEX voor stroom en LEBA voor gas, elk met een inkoopopslag (resp 1,3 en 2,3 cent inc btw). Vastrecht per product 5 euro per maand inc btw.

Elke dag om 15 uur zijn de tarieven voor de volgende dag bekend en in te zien op de site.
Het tarief van stroom wisselt elk uur.
Het tarief voor gas wisselt elke dag om 6 uur 's ochtends.

Als je heel zuinig bent weet je dus de dag van tevoren wanneer je het beste een was kunt draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Cap schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:25:
Bij Mijn Domein Energie kan je een flexcontract afsluiten, maandelijks opzegtbaar.

Volgt de variabele beursprijzen van de EPEX voor stroom en LEBA voor gas, elk met een inkoopopslag (resp 1,3 en 2,3 cent inc btw). Vastrecht per product 5 euro per maand inc btw.

Elke dag om 15 uur zijn de tarieven voor de volgende dag bekend en in te zien op de site.

Als je heel zuinig bent weet je dus de dag van tevoren wanneer je het beste een was kunt draaien. :)
wat is bijv. dan de prijs per kwh en per kuub voor vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:14

Sjod

Ik ben goed luisterend

Cap schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:25:

Dat ziet er best interessant en transparant uit. Ook als je daar de gasprijs over de hele maand ziet in een grafiek. Dan is deze gemiddeld net zo laag als de vf 3 jaars deal. Ondanks de hogen pieken van afgelopen dagen.

Ik heb bij de meeste van de leveranciers nu het idee dat de variabele contracten express hoog doen om hun verplichte vaste contracten te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figo112
Sjod schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:01:
[...]

Dat ziet er best interessant en transparant uit. Ook als je daar de gasprijs over de hele maand ziet in een grafiek. Dan is deze gemiddeld net zo laag als de vf 3 jaars deal. Ondanks de hogen pieken van afgelopen dagen.

Ik heb bij de meeste van de leveranciers nu het idee dat de variabele contracten express hoog doen om hun verplichte vaste contracten te compenseren.
ik weet niet hoe jij kijkt maar ik zie echt gekke bedragen, op dit moment ruim 50 cent per kwh en meer dan 1,8 euro per kuub. Kan mij bijna niet voorstellen dat de gemiddelde op rond 1 euro komt voor de afgelopen maand. Kijk je wel naar totale bedragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geelof
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-01-2023
[...]

Dat is niet helemaal waar. De € 1,18 VF deal is inclusief overheidsheffingen. Zonder de heffingen kom je op € 0,64 per m3 incl btw.

Dit ligt toch echt wel lager dan de tarieven die Mijn Domein Energie laat zien over afgelopen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:18
Dat lijkt niet te kloppen. De gemiddelde inkoopprijs voor december is ongeveer €1,36 incl. BTW volgens Mijndomein. Dat is dus excl opslagen en overige belastingen. Mijn VF 3jr is 1.188/m3 incl. heffingen (excl vaste kosten). Dan lijkt Mijndomein toch flink duurder, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-05 22:26
asvogel schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:15:
[...]

Dat lijkt niet te kloppen. De gemiddelde inkoopprijs voor december is ongeveer €1,36 incl. BTW volgens Mijndomein. Dat is dus excl opslagen en overige belastingen. Mijn VF 3jr is 1.188/m3 incl. heffingen (excl vaste kosten). Dan lijkt Mijndomein toch flink duurder, of mis ik iets?
Wat bedoel je nu met excl. vaste kosten?

Die 1.18 heb ik ook en dat is gewoon all in prijs voor gas.

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:18
skozaa schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:17:
Wat bedoel je nu met excl. vaste kosten?
Die 1.18 heb ik ook en dat is gewoon all in prijs voor gas.
1.188 zijn de totale variabele kosten; de vaste kosten (leveringskosten, netbeheerder) komen daar nog bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:11
Figo112 schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:59:
[...]

wat is bijv. dan de prijs per kwh en per kuub voor vandaag?
Hier staat de epex

https://www.nordpoolgroup...ices/nl/daily/?view=table

Stroom 0,17 vandaag

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-05 22:26
asvogel schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:27:
[...]

1.188 zijn de totale variabele kosten; de vaste kosten (leveringskosten, netbeheerder) komen daar nog bovenop.
klopt idd :)

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Figo112 schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:13:
[...]

ik weet niet hoe jij kijkt maar ik zie echt gekke bedragen, op dit moment ruim 50 cent per kwh en meer dan 1,8 euro per kuub. Kan mij bijna niet voorstellen dat de gemiddelde op rond 1 euro komt voor de afgelopen maand. Kijk je wel naar totale bedragen?
Alleen naar energie kijkend is het toch juist veel lager? 17 cent vandaag en 11 cent morgen?
Sowieso is energie dus nauwelijks boven de 33 cent uitgekomen afgelopen tijd.. lijkt dus wel interessant als je geen gas hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
maar 17 cent wat betekent dat voor mij? 50 cent incl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Jazco2nd schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:51:
[...]

Alleen naar energie kijkend is het toch juist veel lager? 17 cent vandaag en 11 cent morgen?
Sowieso is energie dus nauwelijks boven de 33 cent uitgekomen afgelopen tijd.. lijkt dus wel interessant als je geen gas hebt.
maar als ik via mijn domein energie een berekening laat maken dan moet ik 50 cent per kwh betalen dus begrijp niet hoe je op die 17cent komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Ja, als je 's nachts leeft misschien.

Rond etenstijd is het 20ct excl. BTW en excl. EB/ODE.

Zit je all-in op 35ct.

En (eer)gisteren (40) 44ct.

Om nog maar te zwijgen van 21 december toen je 85ct per kwh kon aftikken rond etenstijd en in de middag zo'n 65ct.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 512943 op 27-12-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Anoniem: 512943 schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:57:
[...]

Zit je all-in op 35ct.

Om nog maar te zwijgen van 21 december toen je 85ct per kwh kon aftikken rond etenstijd en in de middag zo'n 65ct.
Dan is die vattenfall 3 jaars inclusief blijven loont 20 cent incl belasting etc helft goedkoper dus begrijp niet echt de logica van die 17 cent kale prijs etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nogal misleidend dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfSl0IOGyXyfUe5ah7tFSGvABDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQglOeWT9T3YMYT5CFyGSMDS.jpg?f=fotoalbum_large

Want je betaald dus gewoon €0.499 per kWh!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SD-Is-1Oo4Cw0d-V-aYFtyYKLJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/At98Z2V2NxfOPUI1Uzprs5Rl.jpg?f=fotoalbum_large

Gemiddeld kom je voor energie dus nooit lager dan bijvoorbeeld VanDeBron als ik de dagprijzen zo bekijk.

Ik baal dat PowerPeers hun variabele tarieven alleen aan bestaande klanten bied.

Vanochtend toen ik eindelijk iemand bij VanDeBron aan de lijn kreeg heb ik het alleen voor mijn moeder gedaan (energie+gas), want ik zag hier dat PowerPeers een gunstigere energieprijs heeft en ik heb energie only. Maar had dus beter direct voor mezelf (Fenor Energie, contract loopt tot 24 jan) moeten regelen :(

Morgenochtend maar weer bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Figo112 schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:51:
[...]

maar 17 cent wat betekent dat voor mij? 50 cent incl?
Daar moet je de belastingen etc. bij optellen, zie post hieronder bijv.

Jazco2nd in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
[...]

Zit je all-in op 35ct.

Wat ik aanhaal zijn gemiddelde dagprijzen, en geen uurprijzen.
Jazco2nd schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:00:
[...]

Nogal misleidend dit:
[Afbeelding]

Want je betaald dus gewoon €0.499 per kWh!
[Afbeelding]

Gemiddeld kom je voor energie dus nooit lager dan bijvoorbeeld VanDeBron als ik de dagprijzen zo bekijk.

Ik baal dat PowerPeers hun variabele tarieven alleen aan bestaande klanten bied.

Vanochtend toen ik eindelijk iemand bij VanDeBron aan de lijn kreeg heb ik het alleen voor mijn moeder gedaan (energie+gas), want ik zag hier dat PowerPeers een gunstigere energieprijs heeft en ik heb energie only. Maar had dus beter direct voor mezelf (Fenor Energie, contract loopt tot 24 jan) moeten regelen :(

Morgenochtend maar weer bellen.
Wat is hier misleidend aan :? Dat zijn gewoon de dagprijzen, daaroverheen betaal je een bepaalde opslag, en belastingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
Grolsch schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:21:
[...]

Daar moet je de belastingen etc. bij optellen, zie post hieronder bijv.

Jazco2nd in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

[...]

[...]

Wat is hier misleidend aan :? Dat zijn gewoon de dagprijzen, daaroverheen betaal je een bepaalde opslag, en belastingen.
De site is niet misleidend nee, maar voor de stakkers (inclusief mezelf) die met een restje hoop regelmatig door dit topic scrollen waarbij we prijzen vergelijken is het wel enigszins misleidend neergezet hier. Ik was al even blij dat ik niet weer anderhalf uur van mijn leven kwijt hoef te zijn aan VanDeBron klantenservice (afgelopen vrijdag, vanochtend, morgenochtend). :+

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 27-12-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[...]

Precies, het is transparant, je weet precies waar ze de prijs op baseren en wat je extra aan inkoopkosten betaalt, en een redelijk laag vastrecht bedrag. De rest zijn allemaal vaste opslagen die voor elke leverancier, voor elk contract, precies hetzelfde zijn.

Ik zeg niet dat het per se altijd het goedkoopste is, er kan een speciale deal van een leverancier langs komen die gunstiger is, dat is het punt niet. Maar als je op zoek bent naar een echt flexibel contract dat de dag spotprijzen volgt plus een bekende én (m.i.) kleine opslag waar je maandelijks weer van af kan dan is dit een goede optie.
[...]

21 dec was dan ook de allerduurste dag in de historie, dus dat is natuurlijk geen goede referentie voor het gemiddelde. Gemiddeld zat je in oktober op 20 cent, nov op 23 cent en dec tot nu toe op 30 cent. Daar komt nog bij ruim 1 cent inkoop kosten en ruim 15 cent voor energiebelasting / ODE, maar dat laatste is natuurlijk voor elk contract en elke leverancier hetzelfde. :)

Punt is, als je flexibele prijzen wilt (omdat je nu ergens naar moet overstappen en niet vast wilt zitten aan een langdurig duur contract) krijg je hier precies dat, flexibele prijzen. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 27-12-2021 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beun__de__Haas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01-2024
Het vandeBron modelcontract is ook online af te sluiten kwam ik net achter, wanneer je de check doet voor je tarieven op de website en niet het voorgestelde pakket kiest maar gewoon op 'Volgende' klikt heb je de mogelijkheid om het modelcontract af te sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7StAtUnjNsWCx2GVX9q71zgsn18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hPAeko8DT1rRPtMFzPIY7hbV.png?f=fotoalbum_large

Hier dus niets selecteren maar enkel op 'Volgende' klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzOmfUWcX9Vu7nRis--ld3ZQZdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QzzlqMtWSRb0YQctuhcEakL0.png?f=fotoalbum_large

Vervolgens kom je op een pagina waar je het modelcontract kan afsluiten tegen onderstaande tarieven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7B_dw8wcwPFn39EtpMuw80-CG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oRU3WQWoXJEZXMHRIlnl7Rbr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Beun__de__Haas op 27-12-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Grolsch schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:21:
[...]

Dat is dus misleidend, want je wordt afgerekend op uurtarieven en die liggen tijdens normale uren veel hoger dan de gemiddelde dagprijs, net als bij alle andere day-ahead aanbieders.

https://www.mijndomein.nl/energie/energieprijschecker

Als klant van Mijndomein ontvang je stroom tegen de dan geldende uurprijs en gas voor de gasprijs van die dag - zonder verborgen kosten.

Je komt uiteindelijk op de door mij genoemde prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Anoniem: 512943 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:33:
[...]

Dat is dus misleidend, want je wordt afgerekend op uurtarieven en die liggen tijdens normale uren veel hoger dan de gemiddelde dagprijs, net als bij alle andere day-ahead aanbieders.

Als klant van Mijndomein ontvang je stroom tegen de dan geldende uurprijs en gas voor de gasprijs van die dag - zonder verborgen kosten.

Bij de firma mijndomein misschien wel, zakelijk doe ik dit noodgedwongen ook zo op dit moment, en dan geldt de gemiddelde maandprijs.

Dat is wel via een andere tussenpersoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 27-12-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws723
Beun__de__Haas schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:32:
Het vandeBron modelcontract is ook online af te sluiten kwam ik net achter, wanneer je de check doet voor je tarieven op de website en niet het voorgestelde pakket kiest maar gewoon op 'Volgende' klikt heb je de mogelijkheid om het modelcontract af te sluiten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vervolgens kom je op een pagina waar je het modelcontract kan afsluiten tegen onderstaande tarieven:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij is die pakket automatisch geselecteerd, ik kan het niet deselecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun__de__Haas
bws723 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:38:
[...]

[...]

Bij mij is die pakket automatisch geselecteerd, ik kan het niet deselecteren.
Probeer even een inPrivate browser. Dat had ik ook wanneer ik hem 1 maal geselecteerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws723
Beun__de__Haas schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:39:
[...]

Probeer even een inPrivate browser. Dat had ik ook wanneer ik hem 1 maal geselecteerd had.
Helaas nog steeds niet, 1 laptop en 2 mobieltjes getest :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun__de__Haas
bws723 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:48:
[...]

Weird, ik gebruik Edge overigens.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 19:40
bws723 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:48:
[...]

Ook bij mij werkt dit niet. Ook niet met Edge.

[ Voor 4% gewijzigd door sjakieman op 27-12-2021 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Figo112
Beun__de__Haas schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:49:
[...]

Weird, ik gebruik Edge overigens.. :?
Misschien kan je voor ons allemaal afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakieman
sjakieman schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:50:
[...]

Ook bij mij werkt dit niet. Ook niet met Edge.
Na een paar keer proberen lukt het mij nu ineens ook (met Firefox). Deze keer had ik mijn verbruik niet ingegeven maar dat had ik eerder ook al geprobeerd.

"De leverprijs per kWh voor enkeltarief is €0,33229"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun__de__Haas
sjakieman schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:55:
[...]

Na een paar keer proberen lukt het mij nu ineens ook (met Firefox). Deze keer had ik mijn verbruik niet ingegeven maar dat had ik eerder ook al geprobeerd.

"De leverprijs per kWh voor enkeltarief is €0,33229"
Ik koos in alle gevallen voor "Ik weet mijn verbruik" en vervolgens dubbele meter. Alle 3 de standen ingevuld (elektra en gas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Anoniem: 512943 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:33:
[...]

Dat is niet misleidend? :? Want er wordt vermeld dat je uurtarieven krijgt en die staan ook gewoon vermeld in het overzicht van uurtarieven. Dat het de afgelopen week ongunstig was is waar, maar met een echt flexibel contract ga je natuurlijk direct mee met de prijsdalingen en stijgingen.

Uiteraard zijn 's nachts en meestal tussen 12 en 16 uur de tarieven gemiddeld het laagst. Als je dan je energieintensieve taken doet dan kan je gewoon een goede prijs krijgen.

Het overige verbruik van koelkast, vriezer, router, smart home etc is juist 24 uur per dag dus dan is juist de laagste gemiddelde prijs van belang.

Ik denk niet dat je de conclusie kunt trekken dat je door de uurprijzen altijd duurder uit bent. Ik zit nu een paar jaar bij MDE waarvan het laatste jaar flexibel, en mijn energierekening is tot aan de stijging lager dan voorheen geweest. Met 1600 kWh stroom en 450 m3 gas betaalde ik flexibel 50 euro all in in de maand. Dat was het jaar ervoor ruim 60 euro met het 1 jaar vast contract van MDE. Dit is bij een normaal leefpatroon, dus gewoon 's ochtends opstaan en koffie, 's avonds een paar uur tv kijken en lichten aan. Wassen gebeurt meestal 's middags. Verwarming ' s ochtends c.a. 1,5 uur van en eind middag tot 22 uur, maar dat is op gas.

De jaren daarvoor zat ik resp bij Powerpeers, Greenchoice en Van de Bron en betaalde ik met hetzelfde verbruik tussen de 60 en 80 euro. Allemaal in hetzelfde huis met plusminus hetzelfde jaarverbruik (uiteraard weersinvloeden ;)). Dus der ervaring is niet dat een flexibel contract met stroom op uurprijs me de nek heeft omgedraaid.

Uiteraard had ik achteraf graag in maart een 3 jarig contract met vast tarief afgesloten, maar dat geldt voor iedereen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 27-12-2021 14:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjakieman
Beun__de__Haas schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:57:
[...]

Ik koos in alle gevallen voor "Ik weet mijn verbruik" en vervolgens dubbele meter. Alle 3 de standen ingevuld (elektra en gas).
Ik snap het al, je komt er op een andere manier. De eerste manier die ik probeerde was eerst naar de vandebron website en daar mijn verbruik invullen, dat werkt niet.

Maar als je googled op vandebron modelcontract en dan op de overstappen knop klikt werkt het wel!

https://vandebron.nl/modelcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Jazco2nd schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:51:
[...]

De epex prijs was voor de kerst overdag ruim boven de 40 cent met belasting zit je dan tegen de 60 cent aan. Zonder gas moet je daar ook niet aan beginnen op dit moment.

https://energie.anwb.nl/a...xLjEuMTY0MDYxMDYxNy4yNQ..

[ Voor 16% gewijzigd door space-one op 27-12-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun__de__Haas
sjakieman schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:04:
[...]

Ik snap het al, je komt er op een andere manier. De eerste manier die ik probeerde was eerst naar de vandebron website en daar mijn verbruik invullen, dat werkt niet.

Maar als je googled op vandebron modelcontract en dan op de overstappen knop klikt werkt het wel!

https://vandebron.nl/modelcontract
Yes, dat moet het verschil zijn inderdaad. Nice find!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thegreenhunter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 23:29
VdB rekent nog met belastingen van 2021. Dus 1,22m3 wordt 1,24 m3.
0,33kwh wordt 0,26kwh. Hier in dit topic werd ook benoemd dat wellicht per 1 febr. de prijzen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Edit: nevermind, zie reactie hieronder. ;)

Dat NIET selecteren lukt me niet, ik kom na invullen van een adres op het scherm en de enige optie lijkt vanzelf geselecteerd, ik kan hem ook niet deselecteren of zo door ernaast te klikken. Opnieuw beginnen met een ander adres helpt ook niet, er is maar 1 keuze die ik zelf nooit heb aangeklikt om te selecteren, ik druk direct op volgende.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 27-12-2021 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjakieman
Cap schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:13:
[...]

Dat NIET selecteren lukt me niet, ik kom na invullen van een adres op het scherm en de enige optie lijkt vanzelf geselecteerd, ik kan hem ook niet deselecteren of zo door ernaast te klikken. Vervolgens krijg je dan de beroerde tarieven:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met deze link lukt het wel: https://vandebron.nl/modelcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja ik las het net in de nieuwste reacties na het plaatsen van mijn reactie. :)

Maar moet ik dan eerst inloggen? Ik lees een heleboel blabla en zie een telnr, maar geen plek om mijn energieverbruik in te vullen en te gaan afsluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 27-12-2021 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun__de__Haas
Cap schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:17:
[...]

Maar moet ik dan eerst inloggen? Ik lees een heleboel blabla en zie een telnr, maar geen plek om mijn energieverbruik in te vullen en te gaan afsluiten.
Nee, kies voor overstappen rechtsboven.
Pagina: 1 ... 116 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4