Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mede-auteur:
  • zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:44

zerocool82

Logo Plex

Video: Plex Beautiful, simple access to all your media!

Inhoud

Plex

Mooi en eenvoudig toegang tot al je media. Met Plex combineer je persoonlijke media met die van je vrienden en online content. Het is een freemium, closed sourced mediaplayer en -server software en dienst.

Eind 2007 is Plex begonnen als een fork van XBMC (nu Kodi) voor Mac OS X. Eerst onder de naam OSXBMC en later, in 2008, onder de huidige naam Plex. In 2010 is het formeel het Amerikaanse Plex, Inc. geworden en in 2015 gewijzigd naar het Zwitserse Plex GmbH. Per 2020 zijn er 100 mensen in dienst en bedienen ze 20 miljoen Plex fans. Ze hebben 11 miljoen dollar aan investering opgehaald en momenteel zijn ze winstgevend. Geld wordt verdiend met het betaalde abonnement, Plex Pass, betaalde functies in de apps en advertenties in de on demand-catalogus.

Functies

Client-servermodel
De software bestaat uit twee delen: de server en een client. De server, Plex Media Server, stuurt de media naar je client in een geschikt formaat en is de plek weer je de media kan organiseren. Een client is bijvoorbeeld een Plex-app voor je telefoon of tv.

Schema van media, Plex Media Server en apparaten
Centraal in Plex staat de Plex Media Server

Multiplatform
Het grote voordeel van Plex is de uitgebreide multiplatform ondersteuning. De meeste besturingssystemen, telefoons, tv's, consoles, pi’s en nas-servers worden ondersteund. Daarnaast heeft de mediaserver een fijne web interface om alles te beheren.

Mediabibliotheek
Op de server voeg je je mappen toe met je foto’s, muziek, films en series. Met de ingebouwde scanners en agents worden ze herkent en verrijkt met metadata. Daarnaast kan je slimme indelingen maken met favorieten, afspeellijsten, tags en collecties.

Films en series
Voor films en series zijn er functies voor collecties, cast, extra video's en trailers.

Muziek
Voor muziek is er ondersteuning van mp3 tot flac, MusicBrainz en Allmusic metadata-agents, Tidal-integratie en radio functies voor je eigen bibliotheek.

Foto’s en videos
Je persoonlijke foto’s en video's kan je via je de app uploaden naar je server en weer streamen naar al je clients.

Gebruikers & delen
Op je server kan je extra gebruikers aanmaken. Op basis van Plex-gebruikersnaam of emailadres is het ook mogelijk om je bibliotheek of delen hiervan te delen met vrienden.

Plex app voor tv's met gedeelde bibliotheek
Plex-app voor tv's met gedeelde bibliotheek

On demand en live tv
Plex is zichzelf opnieuw aan het uitvinden nu streaming het overneemt van kopen. Dit doen ze met een on demand en live tv catalogus. In eerste instantie waren dit web shows, nieuws en podcasts. Eind 2019 is dit uitgebreid met films en series met advertenties en in 2020 met live tv exclusief voor Plex Pass.

Andere functies:
  • DLNA-server
  • Watch together, tegelijk kijken met andere Plex-vrienden
  • Last.fm-scrobbler
  • VR-apps

Exclusief voor Plex Pass
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qp3GaPBLrCePIib0azSOIT6im7k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/abITiWDAIrSJ1vArdBNMODJY.png?f=user_largeHet Plex Pass-abonnement is een van de kostwinaars van Plex. Hiermee krijg je extra functies, vroegtijdige toegang tot updates en steun je de ontwikkelaars. Dit kost € 4,99 per maand, € 39,99 per jaar of € 119,99 voor levenslang. De betaalmethodes zijn creditcard en PayPal. Via de app stores kan je ook maand Plex Pass kopen met een in-app aankoop.

Skip intro
Series hebben een skip intro-knop.

Trailers en extra’s
Verzamelt automatisch filmtrailers van hoge kwaliteit, interviews en extra's voor films in je bibliotheek.

Mobile sync
Breng je media met je mee op mobiel en geniet ervan offline.

Leeftijdrestricties
Voeg leeftijdrestricties toe aan je gebruikers zodat je media kan afschermen.

Live tv
Bekijk de 80 live tv-kanalen van Plex exclusief met Plex Pass.

Premium foto’s
Foto’s en video's uploaden via de app naar je server. Met automatische tagging van objecten, scenes en locaties kan je eenvoudig door je foto’s browsen naast het zelf albums maken.

Premium muziek
Functies als faden, geluidsnivellering, aaneensluitend afspelen, geavanceerde hybride caching en stiltecompressie voor optimaal luisterplezier. Daarnaast krijgt je betere illustraties, artiestenbio’s en automatische songteksten.

Tv gids & dvr
Sluit een ondersteunde tuner aan op je server en kijk je eigen live tv in Plex. Inclusief ingebouwde tv gids en dvr functies.

Naast de ingebouwde epg kan je kiezen voor een externe xml via horepg. Lees meer over Ziggo met HDHomeRun in Plex en andere mogelijkheid voor epg-ondersteuning.

Uitsnede van Plex Web met live tv & dvr
Uitsnede van Plex Web met live tv & dvr

Plex Dash-app
iOS en Android monitor voor je Plex Media Server met statistieken en activiteiten.

Plexamp-app
Muziekspeler app voor Android, iOS en desktop.

Webhooks
Met webhooks stuur je informatie van je server naar een url om een actie te automatiseren. Bestuur je lampen of bouw je eigen Discord bot met webhooks voor Plex.

Downloads

Server: Plex Media Server
  • Computer
    • Windows (7 en nieuwer)
    • Mac (10.9 en nieuwer)
    • Linux
    • FreeBSD (11.2 en nieuwer)
  • Nas
    • Synology
    • Netgear
    • QNAP
    • unRAID
    • Drobo
    • Asustor
    • Thecus
    • Seagate
    • Western Digital
    • TerraMaster
  • Docker
Allemaal te downloaden via Plex.tv.

Let op: een nas cpu is niet altijd geschikt als server. Lees hier meer over bij help.

Clients: Plex apps
  • Mobiel
    • Android
    • iOS
  • Computer
    • Web
    • Windows
      • Plex for Windows
      • Plex Media Player (home theater interface)
    • Mac
      • Plex for Mac
      • Plex Media Player (home theater interface)
  • VR
    • Google Daydream
    • Lenovo Mirage Solo VR
    • Oculus Go
    • Samsung Gear VR
  • Consoles
    • PlayStation 4
    • Xbox One
  • Mediaspelers
    • Amazon Fire TV
    • Android Auto
    • Android TV
    • Apple TV
    • Kodi
    • Nvidia Shield
    • Roku TV
    • Sonos
    • TiVo
  • Casting & assistent
    • Alexa
    • Chromecast
    • VIZIO SmartCast
  • TV
    • LG webOS (2.0 en nieuwer)
    • Samsung Tizen
    • Android TV
    • Amazone Fire TV
    • Roku TV
    • TiVo
Allemaal te downloaden via Plex.tv.

Diverse Plex apps
Plex apps voor tv, tablet, mobiel en desktop

Help

Waar moet ik beginnen?
Bij de Getting Started handleiding van Plex support.

Wat voor cpu of gpu heb ik nodig voor de server? Wat is transcoding? Is mijn nas krachtig genoeg?
Een soepele weergave krijg je als de client de video op de server ondersteund. Als dit niet zo is, of als er te weinig internet snelheid is, zal Plex hem omvormen terwijl je hem wil afspelen. Hier is de snelheid van je server van belang. Er zijn hier drie mogelijkheden hiervoor:

Direct Play
De client kan de container en de daarin zittende codex van de video, audio en ondertitel direct afspelen. Het bestand is 100% compatible met de client. De server stuurt het bestand rechtstreeks naar de client zonder hier wijzigingen op door te voeren. Deze optie vraagt bijna niets van de cpu van je Plex Media Server.

Direct Stream
De client kan niet overweg met het container, maar wel met de codex video, audio en sub streams in het bestand. De video en audio tracks worden geëxtraheerd uit het bestand, en worden opgeslagen in een container waar de client wel mee overweg kan. Dit procos gebeurd on-the-fly door de server. Deze optie vraagt zeer weinig van de cpu. Er is ook geen videokwaliteit verlies.

Transcoding
De client kan niet overweg met de container en niet met de codex van de video, audio of ondertiteling in het bestand. Alles moet omgezet worden door de server naar een bestand dat wel ondersteund word. Deze optie vraagt veel van de cpu van je server.
Tip 1: Let op je ondertiteling. Vaak ondersteunen app’s wel de codex maar niet de ondertiteling waardoor hij moet transcoden. Schakel de ondertiteling uit en je video speelt soepel via bijvoorbeeld direct play.
Tip 2: Pre-transcode. Met de optimized versions en mobile sync (Plex Pass) optie’s kan je al media op je server laten transcoden naar een geschikt formaat. Dit kost eenmalig veel rekenkracht maar dan is je media wel voorbereid voor jou specifieke client. Dit kan natuurlijk ook met externe software zoals HandBrake.
Het zwaarste wat je server moeten kunnen is een bestand transcoden. Hiervoor is er een PassMark cpu benchmarkscore richtlijn:
  • 4K HDR (50Mbps, 10-bit HEVC) file: 17000 PassMark score (being transcoded to 10Mbps 1080p)
  • 4K SDR (40Mbps, 8-bit HEVC) file: 12000 PassMark score (being transcoded to 10Mbps 1080p)
  • 1080p (10Mbps, H.264) file: 2000 PassMark score
  • 720p (4Mbps, H.264) file: 1500 PassMark score
Meer informatie over server cpu eisen op Plex support.

Met Plex Pass is er nog een transcode alternatief: hardware accelerated streaming. Hiervoor is een cpu met Intel Quick Sync Video, Qnap met Nvidia gpu of Amd gpu met Windows 10 nodig. Dit maakt meerdere nas-servers geschikt, zie dit uitgebreid overzicht op Google Drive. De beschikbare codices is afhankelijk van je generatie Intel cpu.

Is een Plex-account verplicht?
Nee dit is niet verplicht, maar Plex is niet gebruiksvriendelijk zonder. Als dit een wens van je is raad ik je aan naar Kodi te kijken.

Wat zijn de alternatieven?
Kodi
OpenELEC
LibreELEC
CoreELEC
OSMC
Emby
Jellyfin
MediaPortal
Infuse
Subsonic
Serviio
Rygel
JRiver
ReadyMedia
Movian

Speelt de Samsung Plex app mkv-bestand af?
Sommige mkv-bestanden kunnen niet door het Samsung apparaat worden afgespeeld. Één van de symptomen kan zijn dat een bestand start, een ronddraaiend icoon verschijnt waarbij de Samsung Plex app terugkeert naar het hoofdscherm. De ontwikelaar van de Samsung Plex app heeft een Windows tool ontwikkeld, Orca's MKV Fix tool, om deze mkv-bestanden te repareren, zodat deze wel af zijn te spelen. Er is ook een Linux tool beschikbaar.

Speelt de Samsung Plex app ondertitels af?
Het eerste punt: niet alle Samsung modellen zijn in staat om ondertiteling af te spelen als ze in een mkv-bestand zitten. Aanbevolen wordt om deze ondertitels uit het mkv-bestand te exporteren. Externe tekst ondertitels wordt door alle Samsung modellen ondersteund. Het exporteren kan eenvoudig met de eerder genoemde Orca's MKV Fix tool voor Windows.

Het tweede punt is het ondertiteltype. De afbeelding gebaseerde ondertitels zoals VobSub (.sub/.idx) en Presentation Grapic Stream (.sub) werken niet met het [url]Direct Play afspeeltype[/url]. Je kan dan de ondertitel laten inbranden met het [url]transcoding afspeeltype[/url], maar als dat te zwaar is voor je server kan je ze ook omzetten naar tekst gebaseerde ondertitels zoals .srt of .smi. Deze ondertitels kunnen wel direct worden afgespeeld. Orca adviseert de app SubResync van VobSub (Nederlandse handleiding), maar @zerocool82 heeft ook goede ervaring met Subtitle Edit (video uitleg) app.

Herkent Plex mijn dvd (video_ts) en mijn iso/img-bestanden?
Plex biedt geen ondersteuning voor disk images, omdat deze de structuur en de inhoud van een dvd of blu-ray kopieren. De inhoud zit dan vaak verborgen achter ingebouwde menu’s. Aanbevolen wordt om deze typen bestanden om te zetten met een programma zoals MakeMKV, HandBrake of Don Melton's Transcode Tools.

Mijn gedeelde gebruikers krijgen niet automatisch ondertitels in beeld, terwijl ik dit zelf wel krijg?
@tcviper beschrijft hoe je dit toch kan instellen.

Links

Officiële links
Het Plex forum
Als je een kanaal mist kan je hem hier waarschijnlijk vinden.
Het Nederlandse hoekje op het Plex forum
Status pagina van Plex
YouTube kanaal van Plex
Vimeo kanaal van Plex
Barkley 2005-2019

Communitie
Sub-Zero
Een Plex channel plugin voor uitgebreide ondertiteling beheer. Het zoekt naar de beste match met je media en download de ondertiteling automatisch voor je films en series.

Tautulli
Open source monitor voor je Plex Media Server met statistieken en activiteiten.

PlexKodiConnect
Verbind je Plex Media Server aan de Kodi front-end.

Ombi
Server software om gedeelde gebruikers media te laten aanvragen.

Metadata agent MovieMeter
De MovieMeter metadata agent is een secundaire agent en werkt in combinatie met de Plex Movie of The Movie Database agent. MovieMeter haalt Nederlandstalige titels, beschrijvingen, genre informatie, rating en poster op van MovieMeter.

Ziggo met HDHomeRun in Plex (met Oscam, Tvheadend en tvhProxy)
Uitgebreide handleiding hoe je Ziggo tv in Plex krijgt. De Nederlandse epg is niet meer ondersteund sinds 2019. In de reacties staat extra uitleg hoe je de epg werkend krijgt. horepg is hier ook optie voor.

Plex Pre Roll collectie op YouTube (instellen)

Meer communitiesoftware op het Plex forum

GoT-links
[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie - Plex deel 1
[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II - Plex deel 2
Grote Kodi topic - deel XVI
[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2
[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
[TV Headend] Het grote TV Headend topic
Het grote zuinige server topic - deel 2
[Nvidia Shield] Ervaringen & Discussie

Voetnoot

2-12-2020 - Epg weer beschikbaar in Nederland
24-11-2020 - Cpu en gpu hoofdstuk bijgewerkt met actuele informatie
30-7-2020 - Alles weer actueel
3-11-2015 - Het vorige deel was al weer bijna een jaar oud.

Heb je een fout gevonden, wil je wat toevoegen of heb je een vraag over het topic? Stuur @Jelv een pm.

Lees het GoT beleid voordat je enthousiast je content publiekelijk wilt streamen.

[ Voor 242% gewijzigd door Jelv op 14-01-2021 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Nog maar net klaar met de TS en nu al een update: Plex voor Apple TV is uitgekomen! Meer informatie op: https://blog.plex.tv/2015/11/02/plex-on-the-new-apple-tv/ en https://plex.tv/appletv.

[ Voor 52% gewijzigd door Jelv op 30-07-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 22:09
The wait is over...
We’ve always thought that Apple TV would be a perfect place for Plex, so imagine our excitement when Apple announced that we could finally make that dream a reality. We worked 'round the clock on our official app from the moment of the announcement, and we’re excited to say that it’s out and it looks amazing. Best of all, Plex for Apple TV is totally free for everyone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 08:31
En we gaan verder :P
Nu proberen bij te houden met lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-12-2024

psyy138

blackbulls.nl

Mooi dat het design nu eindelijk overal gelijk is getrokken. overal toch?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
psyy138 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:59:
Mooi dat het design nu eindelijk overal gelijk is getrokken. overal toch?
Bijna overal inderdaad. Plex Web en Android/iOS zien er nog wel wat anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Jelv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:02:
[...]

Bijna overal inderdaad. Plex Web en Android/iOS zien er nog wel wat anders uit.
Oooohja tuurlijk..... 8)7 Toch ziet Plex Web er nog steeds prima uit alleen het nieuwe design is wel strakker.
Ik ben benieuwd wanneer dat recht getrokken wordt.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:13

TheVMaster

Moderator WOS
Jelv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:29:
Nog maar net klaar met de TS en nu al een update: Plex voor Apple TV is uitgekomen! Meer informatie op: https://blog.plex.tv/2015/11/02/plex-on-the-new-apple-tv/ en https://plex.tv/appletv.

Screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er erg nice uit. Wat ik me wel afvraag...op de Xbox (en vast ook op andere devices) heb je bij de film details mooie backgrounds....lijkt erop dat dat in de nieuwe AppleTV App nog niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:22:
[...]

Ziet er erg nice uit. Wat ik me wel afvraag...op de Xbox (en vast ook op andere devices) heb je bij de film details mooie backgrounds....lijkt erop dat dat in de nieuwe AppleTV App nog niet werkt...
Je bedoeld zoals op de Xbox 360? Daar zijn ze volgens mij nu vanaf gestapt met de nieuwe opmaak voor Xbox One/PlayStation/Smart TV/Plex Media Player. De standaard weergave is nu zo'n blur. Vermoedelijk moeten ze het nog toevoegen idd. Zit wel in PlayStation en Smart TV versie. Maar weer niet in de Plex Media Player.

Hier zijn nog wat meer screenshots van Plex voor Apple TV.

[ Voor 8% gewijzigd door Jelv op 03-11-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jelv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:34:
[...]

Je bedoeld zoals op de Xbox 360? Daar zijn ze volgens mij nu vanaf gestapt met de nieuwe opmaak voor Xbox One/PlayStation/Smart TV/Plex Media Player. De standaard weergave is nu zo'n blur. Hier zijn nog wat meer screenshots van Plex voor Apple TV.
Eh..ik heb de Xbox One en heb daar gewoon backgrounds...volgens mij kan ik ze inderdaad wel uitzetten. Al is die blur ook niet onaardig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:49
Sinds kort ben ik met Plex aan het spelen na jaren Kodi gebruikt te hebben, en ik moet zeggen: het bevalt erg goed! Het centrale server deel was iets wat ik altijd miste aan Kodi en de mogelijkheid om er overal waar ik wil bij te kunnen is echt super.
Omdat mijn library nogal groot is en ik af en toe nog terug val op Kodi (PMP crasht nog wel eens) heb ik wat in elkaar geknutseld om de "watched" status te synchroniseren van Kodi naar Plex (in C#), hier te vinden op Github: https://github.com/david-ju/Watched voor de geinteresseerden.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:35:
[...]

Eh..ik heb de Xbox One en heb daar gewoon backgrounds...volgens mij kan ik ze inderdaad wel uitzetten. Al is die blur ook niet onaardig..
Je hebt helemaal gelijk. PS4 heeft ook de background. Maar Plex Media Player weer niet. Gaan ze vermoedelijk nog wel gelijk trekken als.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jelv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:36:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. PS4 heeft ook de background. Maar Plex Media Player weer niet. Gaan ze vermoedelijk nog wel gelijk trekken als.
Ik hoop dat we op de Xbox One snel die filtering mogelijkheden krijgen die verder overal beschikbaar zijn. Dat mis ik toch nog best wel eigenlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 10:31
Jelv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:29:

Screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
TS is erg mooi geworden, complimenten! Die plex voor Apple TV ziet er wel erg strak uit. Maar met Plex al op mijn TV + PS4 + Chromecast voor mij overbodig ;). Echt top om te zien dat het inmiddels zo goed verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

sig69 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:35:
Sinds kort ben ik met Plex aan het spelen na jaren Kodi gebruikt te hebben, en ik moet zeggen: het bevalt erg goed! Het centrale server deel was iets wat ik altijd miste aan Kodi en de mogelijkheid om er overal waar ik wil bij te kunnen is echt super.
Omdat mijn library nogal groot is en ik af en toe nog terug val op Kodi (PMP crasht nog wel eens) heb ik wat in elkaar geknutseld om de "watched" status te synchroniseren van Kodi naar Plex (in C#), hier te vinden op Github: https://github.com/david-ju/Watched voor de geinteresseerden.
tip; https://github.com/drzoidberg33/plexpy

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik zie niet dat plexpy dat ook kan?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
sig69 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:09:
PlexPy is puur logging. Soort prive Trakt. Zover mij bekend kan je geen watched status synchroniseren met PlexPy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:19
Maar waarom niet gewoon trakt gebruiken dan? Als je zowel Kodi als Plex hiermee synchroniseert hoef je zelf toch niets meer te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Omdat ik account-moe ben. Weer een account hier, weer een account daar.. Wordt er een beetje gestoord van. En nu is het niet meer nodig :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

sig69 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:09:
Jelv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:26:
[...]

PlexPy is puur logging. Soort prive Trakt. Zover mij bekend kan je geen watched status synchroniseren met PlexPy.
Klopt hij heeft gelijk, je kan alleen de database van plexwatchweb overnemen.
Ik dacht mij iets te herinneren dat plexpy ook iets kon overnemen van kodi maar dat is niet zo.
:|

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-05 10:48

xdc

krijgt iemand de subs werkend onder de apple tv 4 met plex??
streamen lukt wel maar helaas geen subs

streamen op vlc of pc , met subs , op apple tv onder setting srt aangevinkt , echter geen subs.(losse srt)

zie dat er al meer mensen zijn met hetzelfde probleem ;( ;(
https://forums.plex.tv/di...6/subtitles-srt-dont-work

[ Voor 26% gewijzigd door xdc op 03-11-2015 21:07 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Heeft er nog iemand last van het niet synchroon lopen van het geluid met de nieuwe Plex media Player ?

Dit heb ik niet als ik in PHT de film start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 18:31
Ik er een manier om te zorgen dat de Plex Client de transcoding doet in plaats van mijn NAS (Synology DS215j).

Volgens mij zouden de processors van mijn iPhone 6s en Apple TV 4 veel beter zijn in het transcoden van Full HD films dan mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Hopla, vanavond alweer twee crashes van PMP (hij stuurt automatisch crash dumps toch?). Kan ik morgen mooi m'n tooltje weer even draaien. Ik wil er eigenlijk ook een plugin voor Plex van maken, maar dat valt nog niet mee.. Overal stukjes en beetjes documentatie vandaan sprokkelen :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

SquareOne schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:23:
Ik er een manier om te zorgen dat de Plex Client de transcoding doet in plaats van mijn NAS (Synology DS215j).

Volgens mij zouden de processors van mijn iPhone 6s en Apple TV 4 veel beter zijn in het transcoden van Full HD films dan mijn NAS.
de AT4 kan niet overweg met .mkv, helaas, je NAS moet nog steeds transcoden.
zie ook hier; https://forums.plex.tv/di...s-codecs-container#latest

en volgens mij geld hetzelfde voor je 6s
xdc schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:47:
krijgt iemand de subs werkend onder de apple tv 4 met plex??
streamen lukt wel maar helaas geen subs

streamen op vlc of pc , met subs , op apple tv onder setting srt aangevinkt , echter geen subs.(losse srt)

zie dat er al meer mensen zijn met hetzelfde probleem ;( ;(
https://forums.plex.tv/di...6/subtitles-srt-dont-work
Ik lees op het plex forum dat de AT4 geen subs aan kan en dus getranscode moeten worden.
ErwinJ schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:06:
Heeft er nog iemand last van het niet synchroon lopen van het geluid met de nieuwe Plex media Player ?

Dit heb ik niet als ik in PHT de film start.
Nope.
sig69 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:35:
Hopla, vanavond alweer twee crashes van PMP (hij stuurt automatisch crash dumps toch?). Kan ik morgen mooi m'n tooltje weer even draaien. Ik wil er eigenlijk ook een plugin voor Plex van maken, maar dat valt nog niet mee.. Overal stukjes en beetjes documentatie vandaan sprokkelen :X
Je bent niet de 1e met die gedachten, als ik jou was zou ik informatie van het plex forum afhalen.
Kom je denk ik het verst mee.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
SquareOne schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:23:

Nee, het transcoden wordt exclusief door de Plex Media Server gedaan. Je zou je media kunnen voorbereiden zodat je het met Direct Play of Direct Stream naar je iPhone of Apple TV kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
psyy138 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 07:42:
[...]

de AT4 kan niet overweg met .mkv, helaas, je NAS moet nog steeds transcoden.
zie ook hier; https://forums.plex.tv/di...s-codecs-container#latest

en volgens mij geld hetzelfde voor je 6s

[...]

Ik lees op het plex forum dat de AT4 geen subs aan kan en dus getranscode moeten worden.

[...]

Nope.
7(8)7 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
Waarom kan bijv. Infuse op de ATV2 dan wel gewoon mkv's afspelen met .srt e.d.? Volgens mij gaat de nieuwe Infuse dit ook gewoon weer doen. Is dit niet meer een tekortkoming van Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wat is eigenlijk het voordeel van PHT als je (de gewone) Plex op je PC hebt staan en een hmdi kabel tussen je PC en TV hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 04-11-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:19
Wat bedoel je met "de gewone Plex"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Outlandos schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:47:
Wat is eigenlijk het voordeel van PHT als je (de gewone) Plex op je PC hebt staan en een hmdi kabel tussen je PC en TV hebt?
Plex Home Theater is de Plex client voor Windows, Mac en Linux. Je hebt dan nog wel Plex Media Server nodig op je server. De server en client op 1 pc installeren kan en is geen probleem. Heb ik zelf ook met mijn htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Helix schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:39:
Waarom kan bijv. Infuse op de ATV2 dan wel gewoon mkv's afspelen met .srt e.d.? Volgens mij gaat de nieuwe Infuse dit ook gewoon weer doen. Is dit niet meer een tekortkoming van Plex?
De Apple TV app van Plex kan mkv's met ondertitels afspelen, maar ze moeten getranscode worden. De Plex Media Server kan nagenoeg alles transcoden, mits de processor snel genoeg is. Transcoden en afspelen staat uitgelegd in de TS.

[ Voor 5% gewijzigd door Jelv op 04-11-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 18:31
Jelv schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:59:
[...]

De Apple TV app van Plex kan mkv's met ondertitels afspelen, maar ze moeten getranscode worden. De Plex Media Server kan nagenoeg alles transcoden, mits de processor snel genoeg is. Transcoden en afspelen staat uitgelegd in de TS.
Wel jammer dat ze het zo aanpakken. Als je de server dus op je NAS hebt draaien, zal die vaak niet krachtig genoeg zijn om te kunnen transcoden. Terwijl de Apple TV juist een processor heeft die dit wel aan zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
SquareOne schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:20:
[...]

Wel jammer dat ze het zo aanpakken. Als je de server dus op je NAS hebt draaien, zal die vaak niet krachtig genoeg zijn om te kunnen transcoden. Terwijl de Apple TV juist een processor heeft die dit wel aan zou kunnen.
Klopt, nu de processoren krachtiger worden kunnen de clients veel meer. Zal vermoedelijk in de toekomst ook wel iets voor gaan komen. Het in kaart brengen en onderhouden wat elke app kan spelen, streamen of transcoden is nu al een monsterklus natuurlijk. En globaal gezien zijn er denk ik meer apps die niet kunnen transcoden dan wel. Denk aan alle smart tv's met een lichte processor of de 100 euro Android telefoons. Daarnaast zijn ook mobiele apparaten met accu snel leeg. Transcoden is een cpu intensieve taak tenslotte. Er is wel zoiets als een mobiele media server in de Plex iPhone app waarmee je lokale bestanden weer mee kan delen. Wellicht dat dat een eerste stap is richting een volwaardige transcode engine in de Plex apps.

Voor de duidelijkheid. Deze bestanden kan de Apple TV wel direct afspelen via Direct Play of Direct Stream:
Stream:Video Formats
H.264 video up to 1080p, 60 frames per second, High or Main Profile level 4.2 or lower
H.264 Baseline Profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Audio Formats
HE-AAC (V1), AAC (16 to 320 Kbps), protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, AIFF, and WAV; Dolby Digital 5.1 and Dolby Digital Plus 7.1

Photo Formats
JPEG, GIF, TIFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helix
Dat is dus precies wat ik bedoel, het wordt tijd dat Plex direct play/stream gaat ondersteunen voor mkv's met .srt, aangezien dat prima door de nieuwe Apple TV afgespeeld kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Helix schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:38:
Dat is dus precies wat ik bedoel, het wordt tijd dat Plex direct play/stream gaat ondersteunen voor mkv's met .srt, aangezien dat prima door de nieuwe Apple TV afgespeeld kan worden.
Voor de duidelijkheid, de Apple TV videospeler ondersteund geen srt. Dit is waar Plex nu mee moet werken. Geen idee of Plex uberhaupt ondersteuning voor transcoding kan inbouwen met de app store regels van Apple. De A8 processor van de Apple TV 4 heeft een PassMark van 5200 dus zou wel snel genoeg moeten zijn om te transcoden. Ik las dat ze mpv gaan gebruiken in de nieuwe Plex Media Player app. Misschien dat iemand met wat meer technische kennis kan uitleggen hoe het werkt 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helix
Ik snap wat je bedoelt. Het wordt niet native ondersteund door de Apple TV. Infuse laat zien dat het wel mogelijk is, maar dan moet in de app wat gebouwd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Arrne schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:51:
Wat bedoel je met "de gewone Plex"?
Plex vanauit Chrome (browser) op mijn PC.
Jelv schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:54:
[...]

Plex Home Theater is de Plex client voor Windows, Mac en Linux. Je hebt dan nog wel Plex Media Server nodig op je server. De server en client op 1 pc installeren kan en is geen probleem. Heb ik zelf ook met mijn htpc.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Outlandos schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:18:
[...]

Plex vanauit Chrome (browser) op mijn PC.
Ah, ok. Dat zijn 2 verschillende zaken, de één fungeert als server en installeer je op maar 1 machine, de ander kun je op zoveel apparaten installeren als je zelf wil. Uiteraard kun je ook afspelen vanuit de webinterface, en die webinterface is ook te benaderen vanaf andere PC's maar dat lijkt me niet erg fijn navigeren op bijv. een htpc.

De webinterface is naar mijn idee toch meer bedoeld om je server en libraries te beheren, niet echt om content af te spelen. Ik doe het zelf eigenlijk nooit, en zou ook niet durven zeggen of er verder nog nadelen kleven aan het afspelen via de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Arrne schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:20:
[...]

Ah, ok. Dat zijn 2 verschillende zaken, de één fungeert als server en installeer je op maar 1 machine, de ander kun je op zoveel apparaten installeren als je zelf wil. Uiteraard kun je ook afspelen vanuit de webinterface, en die webinterface is ook te benaderen vanaf andere PC's maar dat lijkt me niet erg fijn navigeren op bijv. een htpc.

De webinterface is naar mijn idee toch meer bedoeld om je server en libraries te beheren, niet echt om content af te spelen. Ik doe het zelf eigenlijk nooit, en zou ook niet durven zeggen of er verder nog nadelen kleven aan het afspelen via de browser.
Thanks!

Ik heb nu PHT op mijn pc staan en mijn oude plasma tv als 2e monitor verbonden via HDMI.

Werkt perfect, al is het wel erg vervelend dat ik mijn pc's toetsenboord nodig heb voor navigatie. In verband daarmee de volgende vraag:

Bestaan er ook afstandbedieningen voor je tv waarmee je Plex kunt bedienen? Ik heb nog een oude plasma zonder usb of wifi..

pricewatch: Panasonic TH-42PV600E (42")

Aangezien wifi en usb ontbreken zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn, maar denk vraag het hier toch nog maar even voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 13:21

Puck

W32.Deadcode.A

Je kunt een Flirc USB infrarood ontvanger kopen. Kan je elke afstandsbediening mee programmeren en zet infraroodcommando's om naar toetsenbordcommando's.

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 06-11-2015 15:38 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Outlandos schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:31:
[...]

Thanks!

Ik heb nu PHT op mijn pc staan en mijn oude plasma tv als 2e monitor verbonden via HDMI.

Werkt perfect, al is het wel erg vervelend dat ik mijn pc's toetsenboord nodig heb voor navigatie. In verband daarmee de volgende vraag:

Bestaan er ook afstandbedieningen voor je tv waarmee je Plex kunt bedienen? Ik heb nog een oude plasma zonder usb of wifi..

pricewatch: Panasonic TH-42PV600E (42")

Aangezien wifi en usb ontbreken zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn, maar denk vraag het hier toch nog maar even voor de zekerheid.
Heb je toevallig een Xbox controller? Die werkt ook als afstandsbediening. Heb je een smartphone? Daarmee kan je het ook bedienen als je Plex automatisch laat opstarten. Ik heb zelf een Flirc met Harmony, maar ben niet heel erg tevreden over de Harmony. Ideaal lijkt met de NEEO, maar die moet nog uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jelv schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:44:
[...]

Heb je toevallig een Xbox controller?
Toevallig wel, draadloos en met receiver standaard in de PC. Net even getest, werkt perfect _/-\o_

Dank! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Outlandos schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:37:
[...]

Toevallig wel, draadloos en met receiver standaard in de PC. Net even getest, werkt perfect _/-\o_

Dank! :D
Mazzel :9 Graag gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Arrne schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:20:
[...]

Afspelen met de webinterface werkt perfect. Ik gebruik het echt heel vaak. Geen nadelen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 18:37
Zijn er kant en klare Plex clients die direct streaming ondersteunen?

Zit te denken om mijn MacMini te vervangen voor een moderne oplossing die 4k ondersteund. Dit is de setup waar ik aan zat te denken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 231,95€ 231,95
1ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac€ 199,57€ 199,57
1Streacom FC5 WS Evo Zwart€ 234,92€ 234,92
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3600C18€ 182,50€ 182,50
1Streacom ZF240€ 145,-€ 145,-
1Crucial MX200 M.2 60mm 250GB€ 97,50€ 97,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.091,44

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Zware Unit schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:09:
Zijn er kant en klare Plex clients die direct streaming ondersteunen?

Zit te denken om mijn MacMini te vervangen voor een moderne oplossing die 4k ondersteund. Dit is de setup waar ik aan zat te denken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 231,95€ 231,95
1ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac€ 199,57€ 199,57
1Streacom FC5 WS Evo Zwart€ 234,92€ 234,92
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3600C18€ 182,50€ 182,50
1Streacom ZF240€ 145,-€ 145,-
1Crucial MX200 M.2 60mm 250GB€ 97,50€ 97,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.091,44
Wil je zowel client als server erop draaien? Ik heb zelf de pricewatch: Intel Celeron G1820 Boxed en kan makkelijk 2x 1080p transcodings aan. Je wilt hem dus als client en server gebruiken? En weet je zeker dat je 4k wil kunnen ondersteunen? Er is nog maar zo weinig bron materiaal en 4k schermen zijn nog niet echt goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Met de komst van Ultra HD Blu-ray is mijn verwachting dat de stormvloed van 4k content niet uit kan blijven. Eind 2016 staat een 65" 4K OLED voor ons in de planning, maar dit is wel afhankelijk van het prijspunt en meer belangrijk of dan inmiddels 4k content in voldoende mate beschikbaar is gekomen om de investering te rechtvaardigen. Ik heb graag de laatste tech, maar koop het enkel zodra ik denk dat het echt iets gaat toevoegen.

Wil een nieuwe client bouwen die dit goed gaat ondersteunen. Ik hoef niet vandaag de nieuwe Plex client te bouwen, want de huidige Mac Mini werkt op dit moment prima voor 1080p content. De client dient enkel en alleen voor Plex en komt in plaatst van een mogelijk Ultra HD Blu-ray speler. Losse NAS heeft voldoende compute power om alle diverse iDevices in en om het huis van content te serveren.

Lijstje met zaken die ik belangrijk vind:
- 4K 60Hhz HDR ondersteuning (HDMI 2.0a)
- Bitstream audio ondersteuning (DolbyHD, Dolby Atmos, DTX-X) via HDMI naar NAD M17
- Koeling mag geen geluid produceren
- Liefst een kant en klaren oplossing op basis van Plex, zodat ik er geen omkijken meer naar heb. De embedded versie van Plex Media Player is misschien wat ik zoek. Moet hier even mee gaan spelen

[ Voor 3% gewijzigd door Zware Unit op 07-11-2015 09:34 ]

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01-2024

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Puck schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:37:
Je kunt een Flirc USB infrarood ontvanger kopen. Kan je elke afstandsbediening mee programmeren en zet infraroodcommando's om naar toetsenbordcommando's.
Deze receiver werkt ook goed als deze achterin de HTPC zit? Of moet ie zoals IR in zicht zijn.
Ben van een fanloze HTPC te gaan bouwen en deze info mis ik nog ivm case keuze.

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:03

DizzyWeb

Ondertiteld

Ruigerock schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:10:
[...]

Deze receiver werkt ook goed als deze achterin de HTPC zit? Of moet ie zoals IR in zicht zijn.
Het is een IR ontvanger. Dus je geeft jezelf antwoord, dat gaat achterin niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Zware Unit schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 07:52:

Lijstje met zaken die ik belangrijk vind:
- 4K 60Hhz HDR ondersteuning (HDMI 2.0a)
- Bitstream audio ondersteuning (DolbyHD, Dolby Atmos, DTX-X) via HDMI naar NAD M17
- Koeling mag geen geluid produceren
- Liefst een kant en klaren oplossing op basis van Plex, zodat ik er geen omkijken meer naar heb. De embedded versie van Plex Media Player is misschien wat ik zoek. Moet hier even mee gaan spelen
4K HDR met geluidloze koeling via Plex gaat lastig zijn omdat Plex geen hardwarematige ondersteuning biedt voor en/decoding lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 13:21

Puck

W32.Deadcode.A

Ruigerock schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:10:
[...]

Nee dan moet je voor iets op radiofrequentie gaan. Ik heb de Flirc overigens via een USB verlengkabel naast de voet van mijn televisie staan, dus de HTPC staat netjes weggewerkt.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Cyleo schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:56:
[...]

4K HDR met geluidloze koeling via Plex gaat lastig zijn omdat Plex geen hardwarematige ondersteuning biedt voor en/decoding lijkt mij?
Ga toch nog even wachten met het bouwen van een nieuwe high end Plex client totdat het bekend is wat er nodig is om een 1:1 kopie van een Ultra HD Blu-ray af te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:41
Cyleo schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:56:
[...]

PHT ondersteund hardware encoding, i.i.g. in de nieuwste (plex pass preview) versie (64-bit only op dit moment maar krijgt ook 32-bit ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruigerock
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-01-2024

Ruigerock

Keep calm and stay metal

Puck schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:18:
[...]

Nee dan moet je voor iets op radiofrequentie gaan. Ik heb de Flirc overigens via een USB verlengkabel naast de voet van mijn televisie staan, dus de HTPC staat netjes weggewerkt.
Dat is ook nog een mooie tip, ik ga het eerst testen met een Logitech K400 toetsenbord/muis combi. Wellicht helemaal geen afstandsbedieding nodig.

Diablo 3 - Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
superbig91 schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:39:
[...]

PHT ondersteund hardware encoding, i.i.g. in de nieuwste (plex pass preview) versie (64-bit only op dit moment maar krijgt ook 32-bit ondersteuning)
Zit dit ook in Plex Media Player, aangezien PHT niet verder wordt ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:41
Zware Unit schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:41:
[...]

Zit dit ook in Plex Media Player, aangezien PHT niet verder wordt ontwikkeld?
Ik bedoel PMP natuurlijk :) Excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 16:00
Ik heb PMS geïnstalleerd op mijn iMac, omdat mijn Synology NAS niet in staat is om te transcoderen naar de nieuwe Apple TV.

Als de iMac in sluimerstand staat, dan vindt de Apple TV Plex client de server niet meer. Dit is overigens niet beperkt tot de Apple TV, want mijn iPad vindt hem ook niet. Haal ik hem uit sluimerstand, dan werkt alles direct weer.

Hoe kan ik de iMac automatisch laten starten als de client probeert de data op te halen van de PMS? Ik heb al even gezocht, maar ik krijg juist de indruk dat dit een functionaliteit is die juist altijd zou moeten werken, zonder enige aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Lekkerbek312 schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:51:
Ik heb PMS geïnstalleerd op mijn iMac, omdat mijn Synology NAS niet in staat is om te transcoderen naar de nieuwe Apple TV.

Als de iMac in sluimerstand staat, dan vindt de Apple TV Plex client de server niet meer. Dit is overigens niet beperkt tot de Apple TV, want mijn iPad vindt hem ook niet. Haal ik hem uit sluimerstand, dan werkt alles direct weer.

Hoe kan ik de iMac automatisch laten starten als de client probeert de data op te halen van de PMS? Ik heb al even gezocht, maar ik krijg juist de indruk dat dit een functionaliteit is die juist altijd zou moeten werken, zonder enige aanpassingen.
Hij zou idd op de achtergrond actief moeten blijven. Op m'n laptop gebruik ik de Caffeine app om hem uit de slaapstand te houden. Misschien ook voor jou handig als tijdelijke optie: https://itunes.apple.com/nl/app/caffeine/id411246225?mt=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik wist helemaal niet dat Plex Media Player bestaat. Heb ik net PHT erop gezet en goed ingesteld :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Plex Media Player is de vervanger van PHT, en nog maar pas uit. Is ook alleen nog maar beschikbaar voor Plex Pass abonnees als preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Arrne schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:33:
Plex Media Player is de vervanger van PHT, en nog maar pas uit. Is ook alleen nog maar beschikbaar voor Plex Pass abonnees als preview.
Ja ik las het. Maar ik heb en lifetime plex pass. Hoe is jullie ervaring met de Plex Media Player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Outlandos schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:12:
[...]

Ja ik las het. Maar ik heb en lifetime plex pass. Hoe is jullie ervaring met de Plex Media Player?
In eerste instantie goed, en daar bedoel ik mee geen stuttering meer met het afspelen van treuHD en Atmos. ( een bekende bug in Kodi en daar is PHT op gebouwd )
Ook het menu loopt soepeler en is niet meer zo lomp, al met al loopt PMP sneller voor te navigeren.

Echter het geluid loopt bij mij niet zo synchroon als met PHT en blijft iets achter, dit krijg ik vooralsnog niet goed.
Ook het spelen met de +100ms of -100ms werkt niet, het verschil in een gewone serie met "standaard" geluid is redelijk merkbaar bij mij in PMP tov PHT. ( lippen bewegen nog maar het geluid is klaar en volgens mij is dit verschil minder dan 100ms vandaar dat ik het niet goed krijg )

Ook mijn harmony werkte niet meer, hier heb ik Flirc usb voor "moeten" kopen om het goed te krijgen.

Maar aangezien dit een preview is hoop ik dat er nog het één en ander verbeterd word :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 10:41
Weet iemand zo of de plex app op een samsung smart tv (F6770) kan browsen naar een webdav url?
Heb sinds kort stack (cloud opslag) en wou deze gebruiken voor films / series.

Wil op mijn laptop plex server draaien, aangezien de laptop aardig wat uurtjes per der aanstaat. Dan alles downloaden naar de stack opslag. En op de tv open ik dan plex en kan ik zo alles afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:42
Plex HT kan nooit op volumes kijken. Dit gaat altijd via de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
sweebee schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:17:
Plex HT kan nooit op volumes kijken. Dit gaat altijd via de server.
Geen idee waar plex ht voor staat. Maar als ik dan plex server draai op mijn laptop, kan ik dan mijn downloads op mijn stack storage zetten en deze via plex op mijn tv afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:42
Als je plex server kan verbinden met stack dan kan het. ht staat voor home theater, dus de client op je tv. Deze kan niet verbinden met stack. Als dit lukt met de server dan kan het, maar de server moet dan altijd aan staan. Zonder server werkt plex ht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:43:
Weet iemand zo of de plex app op een samsung smart tv (F6770) kan browsen naar een webdav url?
Heb sinds kort stack (cloud opslag) en wou deze gebruiken voor films / series.

Wil op mijn laptop plex server draaien, aangezien de laptop aardig wat uurtjes per der aanstaat. Dan alles downloaden naar de stack opslag. En op de tv open ik dan plex en kan ik zo alles afspelen.
Je kan je WebDAV mounten op Windows en dan als bron toevoegen aan je Plex Media Server. In de Samsung Plex app hoef je daar niks voor te regelen. Met Stack bedoel je TransIP STACK neem ik aan trouwens?

[ Voor 7% gewijzigd door Jelv op 10-11-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Jelv schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:59:
[...]

Je kan je WebDAV mounten op Windows en dan als bron toevoegen aan je Plex Media Server. In de Samsung Plex app hoef je daar niks voor te regelen. Met Stack bedoel je TransIP STACK neem ik aan trouwens?
Bedoel stack van tranip inderdaad.
Wil dus niet mijn laptop aanhouden als ik een film wil kijken of hoeft dat dan ook niet?
Plex server instellen op mijn laptop en de url van stack toevoegen als url?

Want hoe krijgt de samsung tv anders connectie met de server?

[ Voor 5% gewijzigd door G.Scholtens op 10-11-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:03:
[...]

Bedoel stack van tranip inderdaad.
Wil dus niet mijn laptop aanhouden als ik een film wil kijken of hoeft dat dan ook niet?
Plex server instellen op mijn laptop en de url van stack toevoegen als url?

Want hoe krijgt de samsung tv anders connectie met de server?
Zie TS over werking van Plex. Het is een client-servermodel waarbij de server aan moet staan om media door te sturen naar de client. Oftewel als je server (laptop) uitzet, kan hij geen media doorsturen naar je client. De Samsung app is een client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Jelv schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:11:
[...]

Zie TS over werking van Plex. Het is een client-servermodel waarbij de server aan moet staan om media door te sturen naar de client. Oftewel als je server (laptop) uitzet, kan hij geen media doorsturen naar je client. De Samsung app is een client.
Thnx, zal eens kijken of ik ergens nog een online server kan hosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
G.Scholtens schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:25:
[...]

Thnx, zal eens kijken of ik ergens nog een online server kan hosten
Met onbeperkt dataverkeer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Haha nee dat hoeft niet, maar volgens mij zijn er geen gratis hosting voor plex servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Hebben jullie trouwens ook opgemerkt dat PMS tegenwoordig om een herstart van je pc/server vraagt na het installeren van een update?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 13:33
Nope. maar linux. Laatste 9.14 vroeg er ook niet om.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
psyy138 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:16:
Hebben jullie trouwens ook opgemerkt dat PMS tegenwoordig om een herstart van je pc/server vraagt na het installeren van een update?
Was bij de vorige update ook al, ik start gewoon plex weer en dan draait het ook. Kan me niet voorstellen dat plex zo diep in het os zit dat een reboot echt nodig is.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

sig69 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:02:
[...]

Was bij de vorige update ook al, ik start gewoon plex weer en dan draait het ook. Kan me niet voorstellen dat plex zo diep in het os zit dat een reboot echt nodig is.
Dat heb ik deze keer ook maar gedaan, toch raar.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-04 00:21
Mooi die plex media player... Hij start niet eens op hier bij mij. (Win10-64b)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
A1AD schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:59:
Mooi die plex media player... Hij start niet eens op hier bij mij. (Win10-64b)
Zit op Win10Edu-64b en gaat hier soepel. Blijft preview/beta natuurlijk dus er breekt van alles. DirectX versie heeft hetzelfde probleem? Heb je al op het PMP forum gekeken of je bug daar voorkomt en/of oplossing is? Het lijkt een beetje op dit issue: https://github.com/plexinc/plex-media-player/issues/39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:50

mwa

Yup, afgelopen twee keer. Vrij irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

dialmformark schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:59:
[...]

Yup, afgelopen twee keer. Vrij irritant!
Als je op nee klikt en handmatig PMS start werkt het ook.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02
Bij welk OS is dat? In OSX heb ik dit nog niet gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Pendora schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:55:
[...]

Bij welk OS is dat? In OSX heb ik dit nog niet gemerkt
Windows server 2012 R2, maar ik ga er van uit dat het bij OSX ook gewoon kan.
De melding die je krijgt om de pc opneiuw op te starten om de installatie te voltooien moet je negeren, dus op nee klikken. Vervolgens handmatig PMS opnieuw opstarten zodat PMS weer draait.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02
psyy138 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:50:
[...]

Windows server 2012 R2, maar ik ga er van uit dat het bij OSX ook gewoon kan.
De melding die je krijgt om de pc opneiuw op te starten om de installatie te voltooien moet je negeren, dus op nee klikken. Vervolgens handmatig PMS opnieuw opstarten zodat PMS weer draait.
Bij OSX krijg ik de vraag niet om te herstarten. Plex moet je updaten wel op de machine zelf en daarna herstart hij zelf plex ook weer.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:51

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een vraag. Sinds kort heb ik een Apple TV4. Is het mogelijk om Plex Server te installeren op een Raspberry Pi 2, hierop te transcoden en dit af te spelen op de Apple TV4? Wat zijn jullie ervaringen met zo'n opstelling?

http://www.xbmcfreak.nl/

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:15
Erhnam schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:30:
Ik heb een vraag. Sinds kort heb ik een Apple TV4. Is het mogelijk om Plex Server te installeren op een Raspberry Pi 2, hierop te transcoden en dit af te spelen op de Apple TV4? Wat zijn jullie ervaringen met zo'n opstelling?
eggda schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:27:
ik heb plex media server draaien op de pi2. Interessant draadje hier... Met ondertiteling in de webclient loopt het nog niet helemaal lekker, maar op iPhone en Android tablet lijkt het wel te werken :)
verwacht geen wonderen, misschien werkt het nu beter :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-05 21:56
Er is een fork van PHT uitgebracht (OpenPHT 1.5.0). Deze is en blijft gebaseerd op Kodi en hopelijk in de toekomst op de Isengard versie en hoger.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594394

Ik krijg plex niet werkend op mijn qnap.
PMS cracht heel de tijd na inloggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
En wat zeggen je logs? Met deze info kunnen we niet heel veel :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429371

-----

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 429371 op 08-06-2017 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunSn0w.
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-06-2024
Laatst een nieuwe update uitgekomen van PlexRequest. (Misschien niet bekend bij iedereen)
Hier kun je films en series requesten, maar sinds de nieuwe update kun je ook aangeven dat er verkeerde subs of verkeerde audio bij zit. Ook kun je requests accepteren of denien. Er moeten nog wat opties bij komen, maar dit is wel een leuk begin.

Hierbij de link: https://github.com/lokenx/plexrequests-meteor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
Toevallig gister geupdate naar deze nieuwe versie. Ziet er een stuk gelikter uit nu. En controle over de requests is ook zoveel fijner :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
FREAKJAM schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:15:
Toevallig gister geupdate naar deze nieuwe versie. Ziet er een stuk gelikter uit nu. En controle over de requests is ook zoveel fijner :)
Inderdaad, er zijn nog wel een paar opties die verbeterd of toegevoegd moeten worden, zoals een notificatie voor users wanneer iets is opgelost of approved is. Maar volgens mij komt dat wel goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594394

Ik heb momenteel nog een ts112. Maar plan een nieuwe aan te kopen. 431 of 453pro.

Ondertussen weet ik het probleem, maar oplossen... ;)

Ik heb dus 2 routers staan. Eentje van Telenet waarachter een dlink staat. De qnap staat op de dlink.
Ik heb op de Telenet de dlink in DMZ gezet. De poort 32400 staat open op de dlink.
Maar toch blijf ik problemen ondervinden.
Kan geen films scannen, de verbinding met de nas valt nog steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FREAKJAM schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:15:
Ziet er indaad oke uit.....krijg het alleen niet aan de praat i.c.m. SickRage....de config met Couchpotato doet het wel...vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunSn0w.
TheVMaster schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 00:03:
[...]

Ziet er indaad oke uit.....krijg het alleen niet aan de praat i.c.m. SickRage....de config met Couchpotato doet het wel...vaag...
Raar, ik gebruik Sonarr, daarbij werkt het wel. Misschien een issue aanmaken op de github?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
JunSn0w. schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:02:
[...]

Raar, ik gebruik Sonarr, daarbij werkt het wel. Misschien een issue aanmaken op de github?
Eens kijken hoe dat moet... Done!

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 17-11-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:07
ZIjn hier mensen die (utivoerig) de verschillen tussen Emby en Plex hebben getest?

Voordelen van emby zijn wat mij betreft Quick Sync (WIP) ondersteuning en betere integratie Kodi VS laag drempelig karakter van Plex en brede ondersteuning van apparaten (die ik allemaal niet heb :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Emby speelt ook ISOs en DVD/BR folders af.
Maar Emby heeft geen XBox One client....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:28:
ZIjn hier mensen die (utivoerig) de verschillen tussen Emby en Plex hebben getest?

Voordelen van emby zijn wat mij betreft Quick Sync (WIP) ondersteuning en betere integratie Kodi VS laag drempelig karakter van Plex en brede ondersteuning van apparaten (die ik allemaal niet heb :P)
Ken ze van hun naam Media Browser, begin dit jaar zijn ze omgedoopt tot Emby. Enige wat ik lees over Emby is dat het goed werkt met ISO/DVD maar weer niet goed met externe ondertiteling/soft subs. Plex heeft Xbox One en PS3/4 app.
Pagina: 1 2 ... 41 Laatste