Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jelv
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Mede-auteur:
  • zerocool82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:49

zerocool82

Logo Plex

Video: Plex for Android

Inhoud

Plex

Plex organiseert je video's, films, series, muziek en foto's en streamt het naar al je schermen. Het organiseren van je media gebeurt op de Plex Media Server. Deze server stuurt ook de stream aan naar je client. Een client is bijvoorbeeld de web interface of een Plex app voor je smartphone of smart tv. Er is ondersteuning voor bijna alle besturingssystemen, platformen en NAS systemen.

Over het bedrijf
Plex wordt gemaakt door Plex Inc., een Amerikaans bedrijf dat is opgericht in 2009 door Scott Olechowski en Elan Feingold. Volgens Ovum werken er 60 voltijd medewerkers en is de software bij 4,5 miljoen huishoudens actief. Het bedrijf heeft in 2014 10 miljoen dollar Series B financiering opgehaald en is winstgevend. Plex heeft een freemium model en verdiend geld met een betaald abonnement, Plex Pass, en betaalde functionaliteiten in de apps.

Centraal in Plex opstelling staat de Plex Media Server

Screenshots

Plex for Android tablet

Plex Media Player

Plex for iPhone

Plex Web

Functies

• Altijd en overal:
    De meeste besturingssystemen, telefoons, tv's, consoles en NAS systemen worden ondersteund. En je bent altijd bereikbaar via het web. Bekijk de platformen bij downloads.

• Metadata agents:
    Verrijk de metadata van je media met o.a. beschrijvingen, samenvattingen en posters. Uitbreidbaar met onofficiële agents voor bijvoorbeeld ondertitels en specifieke databases.

• Je media staat klaar:
    Recent toegevoegde media staat gelijk voor je klaar. Plex weet ook wat je bekijkt zodat je de draad makkelijk weer kunt oppakken waar je gebleven was.

• SSL:
    De media server is standaard voorzien van een SSL-certificaat.

• Muziek:
    Overal toegankelijk en mooi gepresenteerd. Neemt eenvoudig je iTunes gegevens over.

• Afspeellijsten:
    Met de hand geselecteerd of gebaseerd op stemming, genre, collectie en nog veel meer. Start snel met een iTunes import.

• Foto's:
    Centraal beheren en stream eenvoudig naar al je apparaten.

• Afstandsbediening:
    Gebruik je telefoon als afstandsbediening voor je tv.

• Delen:
    Deel moeiteloos al je media of een gedeelte met andere Plex vrienden.

• Kanalen:
    Stream van online bronnen zoals TED Talks, Vimeo, NPO, NOS, SoundCloud en Twitch of voeg een door fans gemaakt kanaal toe.

• Bekijk later:
    Sla via browser bookmark online video's op om ze in Plex te kunnen streamen.

• DLNA:
    Door de metadata verrijking is Plex zeer geschikt als DLNA-server.
Functies exclusief voor de Plex Pass abonnee
Badge Plex PassDe Plex Pass is het abonnement van Plex wat je enkele voordelen geeft. Dit kost € 4,99 per maand, € 39,99 per jaar of € 149,99 voor onbepaalde tijd. De betaalmethodes via Plex rechtstreeks zijn credit card en PayPal. Via de app stores kan het ook via de in-app aankoop afgenomen worden.
  • Filmtrailers, interviews en extra's:
    Verzamelt automatisch filmtrailers van hoge kwaliteit, interviews en extra's voor films in je bibliotheek.

• Automatisch foto's uploaden:
    Automatisch draadloze synchronisatie van de foto's van je telefoon of tablet.

• Mobile Sync:
    Breng je media met je mee op Android, iOS, Windows of Windows Phone apparaten en geniet ervan offline.

• Cloud Sync:
    Synchroniseer selectief je media naar Bitcasa, Box, Copy, Dropbox of Google Drive voor cloudopslag - en geniet ervan overal waar je een internetverbinding hebt.

• Gracenote muziek agent:
    Automatische afspeellijsten gebaseerd op vergelijkbare nummers of stemming, muziek identificatie voor verbeterde albumkoppeling en premium muziek metadata.

• Vevo muziekvideo's:
    140.000 muziekvideo's automatisch gekoppeld aan je muziek.

• Meerdere gebruikers met Plex Home:
    Maak aangepaste, beheerde accounts aan en beperk de inhoud waar deze gebruikers toegang tot kunnen krijgen.

• Vroegtijdige toegang:
    Krijg als eerste apps. Momenteel voor bijvoorbeeld Xbox, Playstation en tv's.

• Gratis apps:
    Alle apps zijn gratis!

Downloads

Plex is beschikbaar voor vrijwel elk platform. Hieronder een actuele lijst met ondersteunde platformen. Download de actuele versies via: https://plex.tv/downloads.

Plex Media Server
Computer
  • Windows
  • Mac
  • Linux Ubuntu
  • Linux Fedora
  • Linux CentOS
  • FreeBSD
NAS
  • Synology
  • Netgear
  • QNAP
  • unRAID
  • Drobo
  • Asustor
  • Thecus
  • Seagate
  • Western Digital
Plex apps
Verschillende mobiele apparaten

Mobiel
  • Android
  • iOS
  • Windows
Voorbeeld tv opstelling

Computer
  • Windows
  • Mac
  • Linux
  • Embedded (Raspberry Pi2 en Intel NUC)
Verschillende tv apparaten

TV
  • Apple TV
  • Android TV
  • Amazon Fire TV
  • Chromecast
  • Roku TV
  • LG
  • Samsung
  • Sony
  • PlayStation
  • Xbox

Veel gestelde vragen

Waar moet ik beginnen?
Bij de Getting Started handleiding van Plex en deze instructie video:

Wat is het verschil tussen Direct Play, Direct Stream en Transcoding?
Plex heeft de volgende drie mogelijkheden voor het afspelen van media bestanden:

Direct Play
De client kan het bestandstype (bijvoorbeeld mkv, avi etc.) en de daarin zittende video, audio en sub streams, direct afspelen. Het bestand is 100% compatible met de client. De server stuurt het bestand rechtstreeks naar de client zonder hier wijzigingen op door te voeren. Deze optie vraagt bijna niets van de processor van je PMS.

Direct Stream
De client kan niet overweg met het bestandstype, maar wel met de video, audio en sub streams in het bestand. De video en audio tracks worden geëxtraheerd uit het bestand, en worden opgeslagen in een bestandstype waar de client wel mee overweg kan. Dit vindt plaats on-the-fly door de PMS. Deze optie vraagt zeer weinig van de processor van je PMS. Er is tevens geen verlies in videokwaliteit.

Transcoding
De client kan niet overweg met het bestandstype en tevens niet met de video, audio en sub streams in het bestand. De video en audio tracks, evenals het bestandstype, worden omgezet door de PMS. Deze handelingen kunnen bestaan uit het omzetten van de audiostream, omzetten van de videostream, wijzigingen van het formaat van de video indien deze te groot is. De PMS stuurt het bestand vervolgens naar de client. Deze optie vraagt veel van de processor van je PMS.

Wat voor processor heb ik nodig voor de server?
Het zwaarste wat je processor zou moeten kunnen is een bestand transcoden (zie vorige vraag). Hiervoor is een minimale PassMark richtlijn:
  • 1080p/10Mbps: 2000+ PassMark
  • 720p/4Mbps: 1500+ PassMark
Voor de NAS systemen is er een uitgebreid overzicht beschikbaar.

Is er een app voor mijn smart tv?
Samsung
Ja. TV’s uit 2012 en nieuwer. 2010 en 2011 modellen hebben simpelere versie.

Philips
Ja. TV’s met Android TV.

LG
Ja. TV’s uit 2013 en nieuwer met Netcast en webOS (Smart TV Alliance).

Sony
Ja. TV’s uit 2013 en nieuwer met Opera TV Store (Smart TV Alliance) en Android TV.

Toshiba
Ja. TV’s uit 2013 en nieuwer met Cloud TV (Smart TV Alliance).

TiVo
Ja. Uit 2010 en nieuwer.

Vizio
Ja. TV’s uit 2013 en nieuwer.

Akai Nee.
Grundig Nee.
Loewe Nee.
Medion Nee.
ok. Nee.
Panasonic (Firefox OS) Nee.
Salora Nee.

Daarnaast is er ondersteuning voor de Smart TV Alliance-standaard, Roku TV en Android TV. Hierdoor zijn er nog diverse merken die Plex kunnen draaien, maar die worden niet actief ondersteund.

Smart TV Alliance: Panasonic
Android TV: Asus, Philips, Sony
Roku TV: Haier, Hisense, Insignia, JVC, Sharp, TLC

Plex of Kodi?
Beide zijn krachtige oplossingen met uitgebreide instellingen voor Tweakers. Plex is ooit begonnen als fork van Kodi speciaal voor de Mac. Ruwweg heeft Plex iets beperktere functionaliteiten, maar is wel verfijnder uitgewerkt.

Voordelen uniek voor Plex:
  • Client-servermodel
  • Beschikbaar op de meeste platformen
  • Media server eenvoudig bereikbaar via Plex Web met account
  • Gedeeltelijk open source
  • Gezond bedrijf met 60 werknemers
Voordelen uniek voor Kodi:
  • Ondersteuning voor prv en live tv
  • Ondersteuning voor dvd en iso/img
  • Geen account nodig
  • Vele add-ons
  • Volledig open source
  • Non-profit

Links

Officiële links:
https://forums.plex.tv/ - Het Plex forum
https://forums.plex.tv/categories/plex-channels - Als je een kanaal mist kan je hem hier waarschijnlijk vinden.
https://forums.plex.tv/categories/nederlands - Het Nederlandse hoekje op het Plex forum
https://status.plex.tv/ - Status pagina van Plex
YouTube: Plex - YouTube kanaal van Plex

GoT links:
[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie - Plex deel 1
[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II - Plex deel 2

Voetnoot

3-11-2015 - Het vorige deel was al weer bijna een jaar oud. Tijd voor een nieuw deel! Ik heb gekozen voor meer beeld, tekst en een schoonmaakbeurt in de FAQ. Als je nog wat mist stuur mij gerust een PM!

Lees het GoT beleid voordat je enthousiast je content publiekelijk wilt streamen.

Jelv wijzigde deze reactie 04-11-2015 14:39 (100%)

Nog maar net klaar met de TS en nu al een update: Plex voor Apple TV is uitgekomen! Meer informatie op: https://blog.plex.tv/2015/11/02/plex-on-the-new-apple-tv/ en https://plex.tv/appletv.

Screenshots:

quote:
psyy138 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 07:59:
Mooi dat het design nu eindelijk overal gelijk is getrokken. overal toch?
Bijna overal inderdaad. Plex Web en Android/iOS zien er nog wel wat anders uit.
quote:
TheVMaster schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:22:
[...]

Ziet er erg nice uit. Wat ik me wel afvraag...op de Xbox (en vast ook op andere devices) heb je bij de film details mooie backgrounds....lijkt erop dat dat in de nieuwe AppleTV App nog niet werkt...
Je bedoeld zoals op de Xbox 360? Daar zijn ze volgens mij nu vanaf gestapt met de nieuwe opmaak voor Xbox One/PlayStation/Smart TV/Plex Media Player. De standaard weergave is nu zo'n blur. Vermoedelijk moeten ze het nog toevoegen idd. Zit wel in PlayStation en Smart TV versie. Maar weer niet in de Plex Media Player.

Hier zijn nog wat meer screenshots van Plex voor Apple TV.

Jelv wijzigde deze reactie 03-11-2015 10:35 (8%)

quote:
TheVMaster schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:35:
[...]

Eh..ik heb de Xbox One en heb daar gewoon backgrounds...volgens mij kan ik ze inderdaad wel uitzetten. Al is die blur ook niet onaardig..
Je hebt helemaal gelijk. PS4 heeft ook de background. Maar Plex Media Player weer niet. Gaan ze vermoedelijk nog wel gelijk trekken als.
quote:
sig69 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:09:
Ik zie niet dat plexpy dat ook kan?
PlexPy is puur logging. Soort prive Trakt. Zover mij bekend kan je geen watched status synchroniseren met PlexPy.
quote:
SquareOne schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:23:
Ik er een manier om te zorgen dat de Plex Client de transcoding doet in plaats van mijn NAS (Synology DS215j).

Volgens mij zouden de processors van mijn iPhone 6s en Apple TV 4 veel beter zijn in het transcoden van Full HD films dan mijn NAS.
Nee, het transcoden wordt exclusief door de Plex Media Server gedaan. Je zou je media kunnen voorbereiden zodat je het met Direct Play of Direct Stream naar je iPhone of Apple TV kan sturen.
quote:
Outlandos schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:47:
Wat is eigenlijk het voordeel van PHT als je (de gewone) Plex op je PC hebt staan en een hmdi kabel tussen je PC en TV hebt?
Plex Home Theater is de Plex client voor Windows, Mac en Linux. Je hebt dan nog wel Plex Media Server nodig op je server. De server en client op 1 pc installeren kan en is geen probleem. Heb ik zelf ook met mijn htpc.
quote:
Helix schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:39:
Waarom kan bijv. Infuse op de ATV2 dan wel gewoon mkv's afspelen met .srt e.d.? Volgens mij gaat de nieuwe Infuse dit ook gewoon weer doen. Is dit niet meer een tekortkoming van Plex?
De Apple TV app van Plex kan mkv's met ondertitels afspelen, maar ze moeten getranscode worden. De Plex Media Server kan nagenoeg alles transcoden, mits de processor snel genoeg is. Transcoden en afspelen staat uitgelegd in de TS.

Jelv wijzigde deze reactie 04-11-2015 14:17 (5%)

quote:
SquareOne schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:20:
[...]

Wel jammer dat ze het zo aanpakken. Als je de server dus op je NAS hebt draaien, zal die vaak niet krachtig genoeg zijn om te kunnen transcoden. Terwijl de Apple TV juist een processor heeft die dit wel aan zou kunnen.
Klopt, nu de processoren krachtiger worden kunnen de clients veel meer. Zal vermoedelijk in de toekomst ook wel iets voor gaan komen. Het in kaart brengen en onderhouden wat elke app kan spelen, streamen of transcoden is nu al een monsterklus natuurlijk. En globaal gezien zijn er denk ik meer apps die niet kunnen transcoden dan wel. Denk aan alle smart tv's met een lichte processor of de 100 euro Android telefoons. Daarnaast zijn ook mobiele apparaten met accu snel leeg. Transcoden is een cpu intensieve taak tenslotte. Er is wel zoiets als een mobiele media server in de Plex iPhone app waarmee je lokale bestanden weer mee kan delen. Wellicht dat dat een eerste stap is richting een volwaardige transcode engine in de Plex apps.

Voor de duidelijkheid. Deze bestanden kan de Apple TV wel direct afspelen via Direct Play of Direct Stream:
Stream:Video Formats
H.264 video up to 1080p, 60 frames per second, High or Main Profile level 4.2 or lower
H.264 Baseline Profile level 3.0 or lower with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats
MPEG-4 video up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

Audio Formats
HE-AAC (V1), AAC (16 to 320 Kbps), protected AAC (from iTunes Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3, and 4), Apple Lossless, AIFF, and WAV; Dolby Digital 5.1 and Dolby Digital Plus 7.1

Photo Formats
JPEG, GIF, TIFF
quote:
Helix schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:38:
Dat is dus precies wat ik bedoel, het wordt tijd dat Plex direct play/stream gaat ondersteunen voor mkv's met .srt, aangezien dat prima door de nieuwe Apple TV afgespeeld kan worden.
Voor de duidelijkheid, de Apple TV videospeler ondersteund geen srt. Dit is waar Plex nu mee moet werken. Geen idee of Plex uberhaupt ondersteuning voor transcoding kan inbouwen met de app store regels van Apple. De A8 processor van de Apple TV 4 heeft een PassMark van 5200 dus zou wel snel genoeg moeten zijn om te transcoden. Ik las dat ze mpv gaan gebruiken in de nieuwe Plex Media Player app. Misschien dat iemand met wat meer technische kennis kan uitleggen hoe het werkt 8)7
quote:
Outlandos schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:31:
[...]

Thanks!

Ik heb nu PHT op mijn pc staan en mijn oude plasma tv als 2e monitor verbonden via HDMI.

Werkt perfect, al is het wel erg vervelend dat ik mijn pc's toetsenboord nodig heb voor navigatie. In verband daarmee de volgende vraag:

Bestaan er ook afstandbedieningen voor je tv waarmee je Plex kunt bedienen? Ik heb nog een oude plasma zonder usb of wifi..

pricewatch: Panasonic TH-42PV600E (42")

Aangezien wifi en usb ontbreken zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn, maar denk vraag het hier toch nog maar even voor de zekerheid.
Heb je toevallig een Xbox controller? Die werkt ook als afstandsbediening. Heb je een smartphone? Daarmee kan je het ook bedienen als je Plex automatisch laat opstarten. Ik heb zelf een Flirc met Harmony, maar ben niet heel erg tevreden over de Harmony. Ideaal lijkt met de NEEO, maar die moet nog uitkomen.
quote:
Outlandos schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:37:
[...]

Toevallig wel, draadloos en met receiver standaard in de PC. Net even getest, werkt perfect _/-\o_

Dank! :D
Mazzel :9 Graag gedaan!
quote:
Zware Unit schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:09:
Zijn er kant en klare Plex clients die direct streaming ondersteunen?

Zit te denken om mijn MacMini te vervangen voor een moderne oplossing die 4k ondersteund. Dit is de setup waar ik aan zat te denken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 231,95€ 231,95
1ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac€ 199,57€ 199,57
1Streacom FC5 WS Evo Zwart€ 234,92€ 234,92
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3600C18€ 182,50€ 182,50
1Streacom ZF240€ 145,-€ 145,-
1Crucial MX200 M.2 60mm 250GB€ 97,50€ 97,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.091,44
Wil je zowel client als server erop draaien? Ik heb zelf de pricewatch: Intel Celeron G1820 Boxed en kan makkelijk 2x 1080p transcodings aan. Je wilt hem dus als client en server gebruiken? En weet je zeker dat je 4k wil kunnen ondersteunen? Er is nog maar zo weinig bron materiaal en 4k schermen zijn nog niet echt goedkoop..
quote:
Lekkerbek312 schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:51:
Ik heb PMS geïnstalleerd op mijn iMac, omdat mijn Synology NAS niet in staat is om te transcoderen naar de nieuwe Apple TV.

Als de iMac in sluimerstand staat, dan vindt de Apple TV Plex client de server niet meer. Dit is overigens niet beperkt tot de Apple TV, want mijn iPad vindt hem ook niet. Haal ik hem uit sluimerstand, dan werkt alles direct weer.

Hoe kan ik de iMac automatisch laten starten als de client probeert de data op te halen van de PMS? Ik heb al even gezocht, maar ik krijg juist de indruk dat dit een functionaliteit is die juist altijd zou moeten werken, zonder enige aanpassingen.
Hij zou idd op de achtergrond actief moeten blijven. Op m'n laptop gebruik ik de Caffeine app om hem uit de slaapstand te houden. Misschien ook voor jou handig als tijdelijke optie: https://itunes.apple.com/nl/app/caffeine/id411246225?mt=12
quote:
G.Scholtens schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:43:
Weet iemand zo of de plex app op een samsung smart tv (F6770) kan browsen naar een webdav url?
Heb sinds kort stack (cloud opslag) en wou deze gebruiken voor films / series.

Wil op mijn laptop plex server draaien, aangezien de laptop aardig wat uurtjes per der aanstaat. Dan alles downloaden naar de stack opslag. En op de tv open ik dan plex en kan ik zo alles afspelen.
Je kan je WebDAV mounten op Windows en dan als bron toevoegen aan je Plex Media Server. In de Samsung Plex app hoef je daar niks voor te regelen. Met Stack bedoel je TransIP STACK neem ik aan trouwens?

Jelv wijzigde deze reactie 10-11-2015 11:00 (7%)

quote:
G.Scholtens schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:03:
[...]

Bedoel stack van tranip inderdaad.
Wil dus niet mijn laptop aanhouden als ik een film wil kijken of hoeft dat dan ook niet?
Plex server instellen op mijn laptop en de url van stack toevoegen als url?

Want hoe krijgt de samsung tv anders connectie met de server?
Zie TS over werking van Plex. Het is een client-servermodel waarbij de server aan moet staan om media door te sturen naar de client. Oftewel als je server (laptop) uitzet, kan hij geen media doorsturen naar je client. De Samsung app is een client.
quote:
A1AD schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:59:
Mooi die plex media player... Hij start niet eens op hier bij mij. (Win10-64b)
Zit op Win10Edu-64b en gaat hier soepel. Blijft preview/beta natuurlijk dus er breekt van alles. DirectX versie heeft hetzelfde probleem? Heb je al op het PMP forum gekeken of je bug daar voorkomt en/of oplossing is? Het lijkt een beetje op dit issue: https://github.com/plexinc/plex-media-player/issues/39
quote:
lowfi schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:28:
ZIjn hier mensen die (utivoerig) de verschillen tussen Emby en Plex hebben getest?

Voordelen van emby zijn wat mij betreft Quick Sync (WIP) ondersteuning en betere integratie Kodi VS laag drempelig karakter van Plex en brede ondersteuning van apparaten (die ik allemaal niet heb :P)
Ken ze van hun naam Media Browser, begin dit jaar zijn ze omgedoopt tot Emby. Enige wat ik lees over Emby is dat het goed werkt met ISO/DVD maar weer niet goed met externe ondertiteling/soft subs. Plex heeft Xbox One en PS3/4 app.
quote:
Je zou ook een eigen TS kunnen maken over Emby. Dit is tenslotte en topic over Plex. Het vergelijken van Plex en Emby kan hier nog wel maar als je meer in detail wil is een eigen topic waarschijnlijk beter.
quote:
vj_slof schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:15:
[...]

Zo eindelijk klaar na een dikke week wachten.
Ik denk dat je Plex wel kan benaderen hiervoor. Die zullen wel benieuwd zijn in een log van iemand met zoveel muziek en waarom dat zo lang duurt. Het is tenslotte een betaalde dienst en dit is een mooi 'edge case'. Maar 700GB muziek :o wow
Zou het probleem aangeven aan Plex en dan vragen welke logs ze nodig hebben.
quote:
l3p schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:58:
Misschien dat iemand me kan helpen na uren online gezocht te hebben :)

Voor een bekende zoek ik een 32" Full HD TV met goede Plex support.
Na diverse merken, fora en vage websites heb ik nog nergens een TV kunnen vinden van 2015 (nieuwere TV's dus) met volledige werking van Plex.
Keuze genoeg. Let wel dit gaat om de Plex app (client). Je zal dan nog wel een Plex Media Server nodig hebben om een werkende Plex opstelling te krijgen. Samsung smart tv app lijkt nu ook door Plex Inc. gemaakt te worden. Dat werkt prima en zijn vaak voordelige tv's.

Is er een Plex app voor mijn smart tv?
De volgende merken worden ondersteund:
  • LG - tv’s uit 2013 en nieuwer met Netcast of webOS
  • Samsung - tv’s en blue-ray spelers uit 2012 en nieuwer. 2010 en 2011 modellen hebben versimpelde versie.
  • Sony - tv’s en blue-ray spelers uit 2013 en nieuwer met Opera TV Store of Android TV
  • Philips - tv’s met Android TV
  • Toshiba - tv’s uit 2013 en nieuwer met Cloud TV
  • TiVo - uit 2010 en nieuwer
  • Vizio - tv’s uit 2013 en nieuwer
Deze merken worden niet ondersteund:
  • Akai
  • Grundig
  • Loewe
  • Medion
  • ok.
  • Panasonic (Firefox OS)
  • Salora
Er zijn apps voor smart tv’s op basis van de Smart TV Alliance-standaard, Roku TV en Android TV. Hierdoor zijn er nog diverse merken die Plex kunnen draaien, maar die worden niet actief ondersteund.
  • Smart TV Alliance: Panasonic
  • Android TV: Asus, Philips, Sony
  • Roku TV: Haier, Hisense, Insignia, JVC, Sharp, TLC

Jelv wijzigde deze reactie 02-12-2015 14:26 (7%)

quote:
l3p schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:27:
Ik kan vervolgens online nergens iets vinden in een review of filmpje dat deze TV's Plex support hebben.
(Samsung heeft nu Tizen, LG heeft WebOS 2.0 etc)
Voor Samsung maakt dat niet uit. Nieuwe en oude smart tv's zullen werken. Zie lijst met de beschikbare tv's hier: http://www.samsung.com/us...87241-compatible#LCD%20TV
quote:
l3p schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:20:
Dat is het probleem juist, als ik de TV's van Samsung uit 2015 hier in de pricewatch opzoek kan ik deze niet terug vinden in die lijst.

Ook als ik zoek op Samsung TV's met Tizen kom ik uit op een plex forum user die er mee bezig is:
https://forums.plex.tv/di...ng-tv-to-run-tizen-os/p21

Wil er gewoon een beetje zeker van zijn dat als ik hem deze tv laat bestellen dat hij wel goed met plex werkt :)

(Zelf ben ik een tevreden Nvidia Shield TV + kodi user)
"Plex media center app available to Install on Samsung Tizen Smart TVs" Bron: http://www.tizenexperts.c...samsung-in-2015-tizen-tv/

Volgens mij hebben ze het oude smart tv platform overgezet en kan je alle apps gewoon installeren. Maar daar kan ik nou net weer geen bron voor vinden. Plex werkt in ieder geval.
quote:
Joostje123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:53:
Tijdje plex gebruiken, sinds kort ook via mijn NAS.
Ik moet altijd handmatig ondertitels selecteren.

De ondertitel heet hetzelfde.
Maar voor het afspelen, moet ik toch nog de ondertitels selecteren.
Je kan de voorkeurs ondertiteling instellen via Plex Media Server en Plex.tv. Dan kies je voorkeurs taal 1 en 2. Als hij die vind dan kiest hij ze automatisch. Screenshot instellingen Plex Media Server: http://prntscr.com/9bn3ix en Plex.tv: http://prntscr.com/9bn3qq

Jelv wijzigde deze reactie 08-12-2015 08:26 (12%)

quote:
l3p schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 00:44:
De plex server bleef gewoon ongewijzigd.
Bijvoorbeeld 'Tears of Steel 2012 UHD 4K DMRip 2160p 8-bit GORESEWAGE.mkv'
Speelt hij niet af via de plex client van de Samsung, wel van de Shield.
Ik weet dat het raar klinkt maar het is wel zo :)
Mkv op Samsung werkt alleen via transcode momenteel. Staat de instelling op origineel of op 1080p? Dat zou het verschil met de Shield kunnen verklaren.
Had het zelf ook met anime series. Zijn eigenlijk standaard mkv met ondertiteling en moet dus getranscode worden om op de Samsung smart tv vloeiend te spelen. Uiteindelijk een server/htpc gebouwd maar begrijp dat dat niet meest voordelige optie is voor iedereen ;)
quote:
Goldwing1973 schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:48:
[...]

Als hij een Synology DS415Play bedoeld met de "P" dan ben ik het met je eens.
Maar als de "P" staat voor Plus, de Synology Ds415+ dan ben ik het niet met je eens, ik draai hier Plex naar volle tevredenheid op een 415+ en kan zonder stotteren/bufferen 1080p films kijken.
Daar zit het verschil ook: pricewatch: Synology DiskStation DS415play ATOM CE5335 1.6GHz vs pricewatch: Synology DiskStation DS415+ ATOM C2538 2.4GHz. Zit ook 100 euro verschil in natuurlijk. Volgens gebruikers zijn alleen hoge bitrates soms wat traag, maar meeste media zal soepel moeten werken. Zie ook de NAS lijst, uit het TS, met alle systemen en wat ze ondersteunen.

Jelv wijzigde deze reactie 21-12-2015 10:04 (23%)

quote:
GreNade schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:35:
Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met de Pentium G3258 als CPU voor een plex server. Hij zal meestal alleen voor mijzelf gebruikt worden, en incidenteel door iemand anders. De kans dat ie met meer dan 2x een stream beladen wordt is nihil. Transcoden moet ie kunnen, en volgens de recommended specs is ie snel zat.

Alvast bedankt :)
https://lmddgtfy.net/?q=Pentium%20G3258%20passmark Zoals in het TS staat is de passmarkscore dan belangrijk. Met 4000 kan die makkelijk transcoden aan. Vanaf 2000 kan dit in 1080p.
quote:
GreNade schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:59:
[...]
Tuurlijk kan je op benchmarks afgaan, en natuurlijk heb ik gegoogeld, maar ik was meer op zoek naar daadwerkelijke ervaringen ;).
Mijn 2849 passmark processor kan transcoden al makkelijk aan. Twee streams komt wel eens voor en heb ik ook geen problemen mee gehad. Veel harder heb ik hem nog niet op z'n staart getrapt :P
quote:
Outlandos schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:58:
[...]

[...]

Dank jullie. Maar als ik de Nvidia Shield als client gebruik, heb ik dan uberhaubt nog (zoveel) rekenkracht nodig op de server?

En als je 4x 6TB hebt, in welke RAID heb je um dan?
De server doet de media transcoding. Daar heb je de cpu met minimale passmark 2000 voor 1080p voor nodig. De client kan lichter zijn. Of zoals mijn htpc een server en client in een.
Nog tip voor mensen met een nas die transcoding niet aan kan. Neem een Plex Pass! Er is nieuwe functie, Media Optimizer, in de media server voor Plex Pass mensen die je media alvast voor kan transcoden met jou instellingen. Kost wel wat opslagruimte maar je kan dan gelijk direct playen naar je client. Meer details op: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/214079318
quote:
Outlandos schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:31:
[...]

Zoals Age zegt wil ik graag dat alle formats ondersteunt worden. Daar staat tegenover dat ik letterlijk niets van Apple, maar al mijn devices op Windows en Android draaien.

Het is jammer dat Android het kind van de rekening is wat betreft plex transcoding, want de Shield TV is een zeer kapabel apparaat.
Lijkt me wel handig als we een soort Google Docs gaan maken welk bestand (en container/codex combinatie) op welk apparaat ondersteund wordt. Zie deze vragen best vaak langs komen maar kan nooit een direct antwoord geven.
quote:
Svennos1 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:53:
Heb het net gezocht in Deel 1, 2 & 3, maar zie dat blijkbaar niemand hier een Amazon Fire TV gebruikt als speler ....

Ik gebruik nu in de slaapkamer een Chromecast voor Plex, maar merk bij mezelf dat ik het allemaal net iets te omslachtig vindt en ik me er dus aan begin te irriteren. In de woonkamer Plex op de Samsung TV werkt perfect, lekker op de bank met alleen een afstandbediening.

Dus nu iets anders voor de slaapkamer ..... Twijfel tussen een Amazon Fire TV en de AppleTV 4. Van de laatste zijn genoeg ervaringen te vinden. Is er echt niemand die de Fire TV gebruikt? Was benieuwd nml als die meer codecs ondersteund out of the box, waardoor de server niet altijd hoeft te transcoden zoals blijkbaar met de AppleTV.
Fire TV is vergelijkbaar met de Android TV versie. Is namelijk ook Android maar dan met Amazon diensten ipv Google.
quote:
Xenophoben schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:43:
Jep moet ook lukken. Echter kan ds video met hardware acc. transcode en plex kan dit niet.. Ik verwees dan ook naar : "ik heb het aan de praat moest Plex helemaal verwijderen inc alle folders op de NAS en daarna opnieuw geïnstalleerd en het werkt.
maar als ik bv.. een serie kijk dan is de processor zo rond de 98% belast zeker bij animatie wat dus resulteert in stotteringen bij het afspelen
maar als ik bv.. DS Video gebruik (soortgelijk programma) dan word de processor helemaal niet belast
waarschijnlijk word er dan geen decoding gedaan maar word dat op je device gedaan ?
vind het wel jammer de gui van Plex vind ik mooier en sneller
iemand een idee of ik nog iets kan aanpassen via settings"
Plex heeft geen toegang tot hardware acc idd. Syno zelf wel. Vandaar dat hij daar wel werkt.
quote:
Manke schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:12:
Ik ben helemaal nieuw met plex, werkt mooi allemaal. Ik heb een sony tv met de opera plex app, afspelen gaat goed, maar pms zit te transcoden, wat ik liever niet wil. De zelfde video's transcoden niet als ik het naar chromecast stuur. Beeldkwaliteit staat op original.

Alvast bedankt
Op wat voor systeem heb je PMS draaien? Wat is je reden dat je niet wilt transcoden? Plex app gaat namelijk transcoden als hij niet kan direct streamen of direct playen met je huidige instellingen. Heb je nog instellingen aangepast?
Op de Pass is bijna nooit korting, zeker de laatste jaren niet meer. Ze hebben wel eens een sale op de betaalde apps. Maar die krijg je al bijna allemaal gratis met de Plex Pass dus daar heb je dan niks aan.
quote:
arjanw848 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:07:
In een ander topic ooit dit lijstje gemaakt, is dit wat voor je ?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 73,50€ 73,50
1Gigabyte F2A88XM-HD3€ 50,-€ 50,-
1Cooler Master Elite 342€ 26,95€ 26,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 30,95€ 30,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 41,95€ 41,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 223,35
5187 PassMark dus kan makkelijk 1080p transcoden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
vdiermen schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:58:
Hoi even kort vraagje,

Mijn plex media server staat geinstalleerd op mijn HTPC, maar deze wil ik graag bewerken via mijn desktop. Is dit mogelijk?

Daarnaast nog een ander vraagje. Ik heb in elke map het videobestand staan en de ondertiteling met exact dezelfde naam. In plex media server wordt de ondertiteling vervolgens als onbekend weergegeven, kan ik dit wijzigen naar Nederlands?

Alvast heel erg bedankt
Via web interface kan je bij je server. Via het IP-adres of via Plex.tv.

Ondertitelingtaal moet geloof ik in de metadata staan van het bestand. Hij herkent de bestanden wel neem ik aan?
quote:
sig69 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:12:
Een stream van meer dan 20Mbit trekt hij niet nee, dat is ook wat ik op het internet lees her en der. Moet er wel als kanttekening bij zetten dat ik op de wifi zat aangezien ik even geen lange kabel kon vinden. Zal het bekabeld nog eens testen.
Wist overigens niet dat PMP ook op de Pi draaide, ga ik ook eens naar kijken.
Je hebt RasPlex (OpenPHT) als onofficiële app en Plex Media Player (PMP), de opvolger van Plex Home Theater, als officiële Plex app voor de Pi. PMP is op het moment alleen nog maar beschikbaar voor Plex Pass abonnees.

Zal binnenkort de TS eens bijwerken met de nieuwe informatie.
quote:
WeaZuL schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:45:
[...]

Windows Phone? Welke app? De web client of is er ondertussen een windows phone app? Edit schijnbaar wel!
Al vier jaar WeaZuL...

Acties:
  • +1Henk 'm!
Plex Media Server nu ook op de NVIDIA SHIELD, zie blog: https://blog.plex.tv/2016...a-shield-you-complete-us/
quote:
Joostje123 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:03:
Ik heb nu op mijn Android TV plex app geinstalleerd, werkt goed.
Alleen hoe kan ik bepaalde libraries niet zichtbaar maken in het lijstje libraries op mijn TV.
Ik heb bij die map al uitgezet niet op dashboard plaatsen. Maar op de TV blijft ook gewoon een lijst met libraries zichtbaar.

Op de Android app op telefoon, zie je voornamelijk het dashboard op je startpage, maar op de tv zie je ook je libraries.
Met Plex Home (een Plex Pass-functie) kan je gebruikers toegang geven tot verschillende libraries. Maar als je hem uberhaut niet in Plex wilt moet je hem niet toevoegen.
quote:
dialmformark schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:31:
[...]

Wat natuurlijk ongelofelijk hypocriet is. Threads mbt Couchpotato, Auto-Sub, Usenet zijn wel toegestaan, maar een Plex share (waar legale films in theorie op kunnen staan) weer niet.
Hoeveel legale toepassingen van Couchpotato en Auto-Sub zijn er? :|
Het verschil zit hem in software bespreken en actief bestanden verspreiden. Dat het tweede met het eerste gedaan kan worden heeft er niks mee te maken. Maar hou je netjes aan het GoT beleid, anders komen de modjes langs :o
Op papier heeft de Shield 10W bij gebruik en 1,4W in slaapmodus. Ben wel benieuwd of dat wat overeenkomt met dagelijks gebruik. Hebben jullie hem al aan de meter gehangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Ken die melding niet. Gebruik mijn Samsung app ook alleen om af en toe even te kijken hoe het eruit ziet :> Je tv is een 2013-model, in dit forum kan je het nog eens proberen: https://forums.plex.tv/categories/samsung-smart-hub

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
dialmformark schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:22:
Is er al wat meer bekend of de Plex Media Player beschikbaar gesteld gaat worden voor niet Plex Pass leden?
Gisteren is versie 1.1.3 uitgekomen van Plex Media Player. Updates kan je hier lezen. Helaas voor mij nog niet erg handig. Op Windows kan ik m'n geluid niet aanpassen en op m'n Raspberry Pi kan ik nog niet makkelijk m'n wifi instellen. Ze zullen wel aantallen features willen bouwen voordat ze hem publiekelijk releasen. Dit loopt nog zwaar achter op PHT.

Acties:
  • +1Henk 'm!
"Plex heeft zijn Windows-app een update gegeven van versie 2.1.4.29 naar 3.0.31. Met de update is het de eerste Universal Windows App van de mediaspeler voor Windows die beschikbaar komt. Deze eerste uwp-uitgave is nog alleen geschikt voor desktop en tablet."
nieuws: Plex komt met Universal Windows Platform-app

Weer een nieuwe interface.. Maar wel erg mooi weer.
quote:
Yarisken schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:50:
Hallo,

Ik ben aan het denken om plex te installeren op een vps. Via deze vps wil ik dan een plugin van dropbox toevoegen om via daar mijn films/foto's te bekijken.
Het enige waar ik nog niet zeker over ben is dat een gewone vps wel snel genoeg gaat zijn voor HD content.

Ik zou deze vps met 4GB aan 6,99 $ willen bestellen.
https://www.ovh.com/us/vps/vps-ssd.xml

Wat zijn jullie ervaringen ?
Geen ervaring mee, maar met een PassMark van 4000 is hij snel genoeg om 1080p (minimaal 2000) te kunnen transcoden. Hangt dus vooral van je verbinding af en hoe snel / stabiel je van Dropbox kan streamen.
quote:
Dreamvoid schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:48:
Vraagje: heeft er iemand de laatste versie van Plex die werkt op Lion (0.9.16.x) voor mij? Staat als het goed is in <user>/Library/Application Support/Plex Media Server/Updates .
Draai media server op Windows helaas. Kan ook niet zo snel een oude releases ftp vinden voor je.

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
quote:
psyy138 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 07:52:
Sinds +/- 3 augustus laadt plex geen metadata meer van nieuwe series, het gaat hier dan om nieuwe afleveringen die ik sinds dien heb toegevoegd. Het enige wat ik zie is;
[afbeelding]

De agent staat goed
Nieuwste plex (pass) server update geinstalleerd
Handmatig verversen heeft geen nut
Bibliotheken bijwerken, database optimaliseren, opschonen bundels ook niet.

Vreemde is ook dat films hier geen last van heeft, echt puur series toegevoegd vanaf 3 augustus dat ik merk.

Iemand enig idee?
Exact hetzelfde probleem, maar geen Plex Pass. Ik zal nog even moeten wachten :/

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | D-Link DIR-868

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
quote:
icy schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:58:
[...]

[...]

Had dat ook en heb toen de informatie aangepast waar die het weg moet halen. Heb toen alles maar aangevinkt en sindsdien gaat het weer goed.
Dat klopt, maar dat werkt voor mij deels. Ik krijg dan weinig tot geen beschrijvingen van de verschillende afleveringen.

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | D-Link DIR-868

Plex DVR aangekondigd: https://www.plex.tv/blog/air-human-plex-dvr-divine/. Landingspagina: https://www.plex.tv/features/dvr/

Belangrijkste info:
- Alleen voor Plex Pass
- Werkt alleen met HDHomeRun Expand (DVB-C) en Connect (DVB-T) (review, videoreview van de buren)
- Gracenote TV gids voor 71 landen
- Bewaar X niet gekeken aflevering
- Programmeer opnemen via Plex Web
- Opnames komen in je bibliotheek
- Metadata koppeling zoals je gewend bent

Gaat om samenwerking met Silicon Dust, bekend van de HDHomeRun. In de toekomst willen ze dit waarschijnlijk gaan uitbreiden.

Er is ook een video:

Jelv wijzigde deze reactie 01-09-2016 15:57 (73%)

quote:
DVB-C onversleuteld zenders en DVB-T werken hiermee. DVB-C kan via Ziggo (zonder smartcard-tab). DVB-T heeft standaard de (radio)zenders van de NPO en lokale omroepen vrij beschikbaar. Iets voor een cord-cutter dus.

Jelv wijzigde deze reactie 01-09-2016 15:55 (18%)

Moest even lezen voordat ik door had dat Plex Cloud iets is anders dan Plex Cloud Sync. Plex Cloud is dus een Plex Media Server op Amazon Drive wat 70 euro per jaar kost. Erg benieuwd wat voor processor kracht je krijgt en hoeveel streams je eruit kan persen. Laat je het weten tumtum100?

Jelv wijzigde deze reactie 26-09-2016 16:15 (5%)

quote:
Rourke schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:00:
Ik ben benieuwd wat de risico's zijn met de huidige Nederlandse wetgeving wanneer ik (voor eigen gebruik) media op Amazon Cloud Drive zet, unencrypted. Dit wil ik straks gebruik met Plex Cloud.

Ik lees overal dat het ergste wat Amazon kan doen is je share functionaliteit uitschakelen. Er is nog geen sprake van verwijderde accounts o.i.d. Mochten ze ooit wel stappen willen ondernemen wat zijn dan theoretisch stappen die ze kunnen ondernemen? Is er iemand die hier licht op kan schijnen?
Wat je constateert is juist: 1) Bestanden zijn unencrypted opgeslagen op de Amazon Cloud Drive. 2) Amazon controleert actief wat voor bestanden het zijn en als er auteursrechtelijk beschermde bestanden tussen staan blokkeren ze de deel functionaliteit van je Plex bibliotheek (voorbeeld). Hoe flexibel ze daarmee zijn moet nog blijken. Geen idee hoe ze omgaan met geripte cd's of dvd's. Uiteindelijk zijn de voorwaarden van Amazon zo dichtgetimmerd dat ze alles met je data kunnen doen wat ze willen. Vergeet ook niet dat Amazon een eigen filmstudio heeft voor de Netflix concurrent Amazon Prime en eigen Spotify met Amazon Prime Music.
quote:
geenwindows schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:12:
volgens mij moet je in de playstore de app gewoon eerst kopen? tenzij je PlexPass hebt, dan zijn ze gratis...
(was iets van €4 / €5, per store account?)
Foto's, casten en remote is gratis. Met in-app aankoop unlock je het afspelen van video op je device zelf met alle standaard functionaliteiten. En met Plex Pass krijg je de extra functionaliteiten. Dat is een abonnement wat je via plex.tv kan afsluiten.
Gaaf de fotofunctionaliteit is weer uitgebreidt. Toch maar eens gaan inrichten, ben wel benieuwd hoe het werkt! nieuws: Plex voegt automatische tagfunctie toe aan fotobibliotheek
Volgens Variety is vrijdag Plex Pass 50% korting via Amazon. Bron: http://variety.com/2016/d...n-digital-day-1201949190/
quote:
Gait schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:15:
Sinds kort maak ik ook gebruik van Plex. Nu probeer ik een 4K mkv af te spelen op een LG OLED B6 met de Plex app, maar dit lukt niet of gaat ontzettend traag. Gebruik ik de video app van LG dan lukt het wel.

Dit heeft vast met het transcoden te maken, maar is dit een instelling die ik niet goed heb staan? De PMS heeft een G4400 cpu, maar aangezien hij wel draait op de LG video app moet het daar toch niet aan liggen?
Dat is een mooie tv :) Zal wel een combinatie van de video en audio codex zijn waar de Plex app over valt waardoor hij gaat transcoden. Misschien de DTS audio? Als LG wel licentie heeft dan kan dat het veroorzaken. Zie je bij Synology video station ook soms rare verschillen door.
Heb zelf geen ervaring wat voor processor je nodig hebt voor 4k transcoding. Dat kan misschien ander Tweaker even toelichten. Zie wel dat je tv meeste video en audio codexen wel ondersteunt.
quote:
Puck schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:29:
[...]
En toch vind ik het "zorgwekkend" dat de third-party players beter werken dan de officiële. Ik gebruikte ook altijd OpenPHT toen ik mijn Mac nog als Mediaplayer gebruikte, en gebruik nu dus XPlay (WebOS) op mijn nieuwe TV, omdat de officiële WebOS Plex player echt voor geen meter werkt (en XPlay wel 4K content afspeelt). Dezelfde ervaring had ik destijds met de officiële Plex Media Player: het werkte gewoon niet lekker terwijl OpenPHT het veel beter deed (ik weet dat dat wel een open-source versie is van de oude officiële Plex player).

Het lijkt erop alsof ze hun meeste tijd en aandacht aan Plex Media Server besteden, maar daar heb je dus weinig aan als de players het niet eens probleemloos kunnen afspelen... Ik heb het vermoeden dat ze teveel apparaten/platformen hebben die ze nu moeten ondersteunen en dat simpelweg niet aankunnen.

Beter maken ze delen open-source en maken ze fatsoenlijke documentatie zodat nog meer third-party developers het WEL goed kunnen doen :)
Dat vind ik iets te zwaar aangezet. Plex Media Player was aan het begin (okt 2015) instabiel en incompleet, het is tenslotte ook compleet nieuwe engine (mpv). Sinds publieke release (nov 2016) is PMP compleet en stabiel en mijn standaard speler voor macOS en Windows. De players hebben flinke updates gekregen (iOS, Android, Shield, Samsung, tvOS, PMP), maar misschien niet met webOS. Wat betreft webOS, daar heb ik geen ervaring mee, wel met de Samsung versie en die loopt stuk minder soepel. Daarnaast werkt mijn htpc een stuk soepeler natuurlijk _/-\o_ Was het ontbreken van hardware decoding ondersteuning niet het probleem bij 4k op webOS?

Acties:
  • 0Henk 'm!
@basix wil ook wat standaard builds gaan toevoegen aan de TS. Bedankt voor de tip! Weet je meer waarom Intel Quick Sync zo belangrijk is?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Aan het wachten tot Samsung de 2.008 update (voor 2014 Samsung tv's) heeft getest / goedgekeurd, dan ook Plex op mijn Samsung tv spraakgestuurd besturen. :*)

nieuws: Software als Kodi en VLC is kwetsbaar voor hack via kwaadaardige onde...

Plex is momenteel aan het onderzoeken of ze ook kwetsbaar zijn voor de hack. Helaas is alleen Kodi getest door de onderzoekers dus het is even afwachten of Plex ook kwetsbaar is. Dit draadje op Plex forum gaat erover: https://forums.plex.tv/di...s-reported-by-check-point

Acties:
  • +2Henk 'm!
Update over de kwetsbaarheid in ondertitels: Plex is waarschijnlijk niet kwetsbaar. https://forums.plex.tv/di...ities-noted-by-checkpoint

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
ApexAlpha schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:37:
https://www.plex.tv/blog/well-do-it-live/

Iemand dit al gelezen? PleX gaat live tv ondersteunen! Ben nog op zoek of dit in Nederland met bijvoorbeeld KPN kan werken.
De Channel Lookup geeft geen resultaten voor Nederland. De gids zal dus niet werken denk ik. Maar misschien ook wel want de HDHomeRun DVB-C kan je de fta/open kanalen en tvgids van Ziggo uitlezen. Zie deze mooie review van het product: productreview: Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC review door Cerealbro

Jelv wijzigde deze reactie 02-06-2017 11:22 (16%)

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Ik ben er ook achter waarom mijn lokale server enkel werd herkend als remote server. Voor het lokale netwerk dien je de volgende (standaard) ip range aan te houden: 192.168.0.0 – 192.168.255.255. Elke andere range herkend Plex als WAN adres.

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:41:
[...]

Ook raar, programmeer foutje?
Geen idee, mogelijk bewust zie tevens dit topic op het Plex forum. Ik ga waarschijnlijk het e.e.a. in mijn netwerk anders instellen, bekent wel dat ik veel instellingen dien aan te passen (port forwarding instellingen, vaste IP addressen etc.).

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
quote:
zerocool82 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:36:
[...]

Geen idee, mogelijk bewust zie tevens dit topic op het Plex forum. Ik ga waarschijnlijk het e.e.a. in mijn netwerk anders instellen, bekent wel dat ik veel instellingen dien aan te passen (port forwarding instellingen, vaste IP addressen etc.).
Bleek inderdaad te worden veroorzaakt door IP range die stond ingesteld op 192.169.x.x, nu ingesteld als 192.168.x.x en Plex wordt gezien als 'nearby' en tevens werkt 'Advertise as Player' nu ook. Waardoor dus nu Alexa ook werkt en Plex spraakgestuurd werkt :)

Plext heeft een nieuw ontwerp van de Plex Media Player beschikbaar gemaakt voor de Plex Pass gebruikers:

Jelv wijzigde deze reactie 25-08-2017 13:31 (7%)

quote:
Tom.Gerritse schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:25:
Beste Tweakers,

Sinds een aantal maanden super tevreden PLEX gebruiker hier, ook een PLEX life pass gekocht. Maar... Hawaii Five-O is een serie die in 1968 is uitgezonden, maar in 2010 een remake heeft gehad.
Nu heb ik 6 seizoenen van de 2010 versie bemachtigd, maar deze worden door Plex verdeeld in Hawaii Five-O 2010 (3 seizoenen) en Hawaii Five-O 1968 (3 seizoenen). De seizoen keuze is random en ook het aanpassen van de map waarin deze staan werkt niet.

Weet iemand hoe ik die metadata kan aanpassen zodat het allemaal onder Hawaii Five-O 2010 komt te staan???

Edit: Nevermind, heb het zojuist gevonden. Voor wie dit ook wil weten:
Ga in je Plex bij de juiste film/serie rechtsboven naar "aanpassen koppeling" en je kunt de andere suggesties selecteren.
Je kan de map aanpassen met het jaartal tussen haakjes. Dan gaat de herkenning beter. Maar inderdaad handmatig de koppeling aanpassen kan ook.
Ze blijven de plugins nog wel een poosje ondersteunen geven ze aan. Zal dus vooral aan de frontend verdwijnen.
Een feature creep is het zeker. Maar je moet ook wel erkennen dat muziek erg hard naar streaming en playlists aan het verplaatsen is. Bij Plex plugins zijn streaming diensten ook meest populair.

Liefst heb je een api dat zodat je alle streaming en radiodiensten kan aansluiten. Streamingdiensten Spotify, Deezer, Apple Music, YouTube Music Premium, Google Play Music en radiodiensten Pandora, Last.fm, Mixcloud, Soundcloud.

Als je een gespecialiseerde muziekdienst wil voor je eigen muziek kan je eens kijken naar Funkwhale. Selfhosted Grooveshark.
BlazeMuis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:44:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ai dat heb ik nog niet eerder gehoord. Kan je wat meer informatie geven van je situatie. Draai je een thuisserver of een vps? Had je buiten je familie je server gedeeld?

F_J_K wijzigde deze reactie 23-04-2019 19:28 (0%)
Reden: Quote met MO graag zelf ook in MO

Gaven ze nog aan dat het door het delen met vrienden kwam? Want als je hem alleen voor jezelf gebruikt en je hebt de media ook zelf betaald is het niks anders dan een thuiskopie.
Welke contactgegevens heb je op Plex gezet dan? Zover ik kan zien in de Plex privacy hebben ze wel je ip, creditcard of Paypal account maar geen adres. Dan heeft Plex toch helemaal geen persoonsgegevens van jou om een brief heen te sturen?

Edit: via isp zou natuurlijk wel kunnen, of ik moet iets over het hoofd zien bij Plex.

Jelv wijzigde deze reactie 23-04-2019 11:25 (12%)

Vraag me toch af hoe Brein dan bij jou uitkomt. Stond er nog iets in de brief dat ze samenwerken met Plex met het opsporen?

Acties:
  • +2Henk 'm!
tcviper schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 12:03:
[...]

Kan je bij deze vertellen dat het niet van Plex komt ;)
Men wilt dat uberhaupt niet weten, en ook bevestigt, men weet uberhaupt bij Plex niet wie wat in zijn library heeft en er zijn ook geen emails ontvangen van dit soort organisaties.
Dank voor het uitzoeken. Fijn dat je geschiedenis hebt bij Plex om het aan te vragen :Y)

Dan is het denk ik het meest waarschijnlijk dat het door de torrents van @BlazeMuis komt. Ook omdat Brein aangeeft hierin te zoeken naar de grote misbruikers en daar actief brieven heen te sturen via de isp's. Zeker ook als in de brief vermeld staat hoeveel hij heeft gedownload in welke maand. Is er ook een verwijzing naar je Plex in de brief van Brein of alleen naar je gedownload materiaal via torrents?
Mark_88 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:41:
Hi all,

Kheb een tipje binnengekregen hierover. Tim Kuik gaat me hierover terugbellen en dan kan ik hem vragen over hoe en wat, maar geen garantie op antwoord, natuurlijk. Ook nog geen indicatie van wanneer hij belt.

Maar als ik de replies hierzo lees, dan lijkt het er eerder op dat @BlazeMuis ergens zonder het zelf te beseffen een lekje in zijn administratie heeft.

Hoe dan ook, als Plex zo makkelijk meewerkt aan dit soort zaken, dan is dat zeker wel nieuws, ja.
BlazeMuis gaf aan dat hij het adres naam van de aangetekende brief alleen bij PayPal gebruikt (zit ook typefout in). De isp (staat beschermd nu in het bericht zie ik) staat niet op zijn naam. Vandaar dat hij denkt dat Brein via PayPal of Plex de info gekregen heeft. Plex is onwaarschijnlijk geeft @tcviper aan [1, 2]. Dan blijft PayPal over. Wellicht dat Tim Kuik wat meer informatie kan geven over de hoe en wat.

Jelv wijzigde deze reactie 23-04-2019 14:05 (8%)

https://www.plex.tv/blog/...ovie-collection-for-free/
Today is the day we’ll start streaming thousands of free movies, TV shows, extreme sports films, music documentaries, Bollywood musicals, and more.
Ad-supported Video On Demand
Hij staat bij mij nog niet bij "Online Media Sources", iemand al in de beta geweest? Erg benieuwd naar het aantal advertenties, kwaliteit en natuurlijk de beschikbare content in Nederland.

Edit: Zojuist toegevoegd, zie trailer hieronder. Content beschikbaarheid is erg matig voor Nederland. Voorbeelden uit de trailer en blog zoals Ghost in the Shell, The Terminator en Werewolf zijn hier niet beschikbaar.

Met ad blocker werkt het gewoon. Nog geen ad gezien. Ik hou een connectie tegen van springserve.com. Content word uitgeserveerd door cdn fastly van brightcove via east-us server maar de kwaliteit is hd te noemen. Nog niet uitvoerig naar gekeken verder.

Jelv wijzigde deze reactie 04-12-2019 16:30 (75%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True