Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:04
Sinds kort ben ik met Plex aan het spelen na jaren Kodi gebruikt te hebben, en ik moet zeggen: het bevalt erg goed! Het centrale server deel was iets wat ik altijd miste aan Kodi en de mogelijkheid om er overal waar ik wil bij te kunnen is echt super.
Omdat mijn library nogal groot is en ik af en toe nog terug val op Kodi (PMP crasht nog wel eens) heb ik wat in elkaar geknutseld om de "watched" status te synchroniseren van Kodi naar Plex (in C#), hier te vinden op Github: https://github.com/david-ju/Watched voor de geinteresseerden.

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:23
quote:
Jelv schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 00:29:
Nog maar net klaar met de TS en nu al een update: Plex voor Apple TV is uitgekomen! Meer informatie op: https://blog.plex.tv/2015/11/02/plex-on-the-new-apple-tv/ en https://plex.tv/appletv.

Screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
TS is erg mooi geworden, complimenten! Die plex voor Apple TV ziet er wel erg strak uit. Maar met Plex al op mijn TV + PS4 + Chromecast voor mij overbodig ;). Echt top om te zien dat het inmiddels zo goed verkrijgbaar is.

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 05-04 16:20

psyy138

blackbulls.nl

quote:
SquareOne schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:23:
Ik er een manier om te zorgen dat de Plex Client de transcoding doet in plaats van mijn NAS (Synology DS215j).

Volgens mij zouden de processors van mijn iPhone 6s en Apple TV 4 veel beter zijn in het transcoden van Full HD films dan mijn NAS.
de AT4 kan niet overweg met .mkv, helaas, je NAS moet nog steeds transcoden.
zie ook hier; https://forums.plex.tv/di...s-codecs-container#latest

en volgens mij geld hetzelfde voor je 6s
quote:
xdc schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:47:
krijgt iemand de subs werkend onder de apple tv 4 met plex??
streamen lukt wel maar helaas geen subs

streamen op vlc of pc , met subs , op apple tv onder setting srt aangevinkt , echter geen subs.(losse srt)

zie dat er al meer mensen zijn met hetzelfde probleem ;( ;(
https://forums.plex.tv/di...6/subtitles-srt-dont-work
Ik lees op het plex forum dat de AT4 geen subs aan kan en dus getranscode moeten worden.
quote:
ErwinJ schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:06:
Heeft er nog iemand last van het niet synchroon lopen van het geluid met de nieuwe Plex media Player ?

Dit heb ik niet als ik in PHT de film start.
Nope.
quote:
sig69 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 22:35:
Hopla, vanavond alweer twee crashes van PMP (hij stuurt automatisch crash dumps toch?). Kan ik morgen mooi m'n tooltje weer even draaien. Ik wil er eigenlijk ook een plugin voor Plex van maken, maar dat valt nog niet mee.. Overal stukjes en beetjes documentatie vandaan sprokkelen :X
Je bent niet de 1e met die gedachten, als ik jou was zou ik informatie van het plex forum afhalen.
Kom je denk ik het verst mee.

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

quote:
Helix schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:38:
Dat is dus precies wat ik bedoel, het wordt tijd dat Plex direct play/stream gaat ondersteunen voor mkv's met .srt, aangezien dat prima door de nieuwe Apple TV afgespeeld kan worden.
Voor de duidelijkheid, de Apple TV videospeler ondersteund geen srt. Dit is waar Plex nu mee moet werken. Geen idee of Plex uberhaupt ondersteuning voor transcoding kan inbouwen met de app store regels van Apple. De A8 processor van de Apple TV 4 heeft een PassMark van 5200 dus zou wel snel genoeg moeten zijn om te transcoden. Ik las dat ze mpv gaan gebruiken in de nieuwe Plex Media Player app. Misschien dat iemand met wat meer technische kennis kan uitleggen hoe het werkt 8)7

• Helix
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:03
Ik snap wat je bedoelt. Het wordt niet native ondersteund door de Apple TV. Infuse laat zien dat het wel mogelijk is, maar dan moet in de app wat gebouwd gaan worden.
quote:
Outlandos schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:31:
[...]

Thanks!

Ik heb nu PHT op mijn pc staan en mijn oude plasma tv als 2e monitor verbonden via HDMI.

Werkt perfect, al is het wel erg vervelend dat ik mijn pc's toetsenboord nodig heb voor navigatie. In verband daarmee de volgende vraag:

Bestaan er ook afstandbedieningen voor je tv waarmee je Plex kunt bedienen? Ik heb nog een oude plasma zonder usb of wifi..

pricewatch: Panasonic TH-42PV600E (42")

Aangezien wifi en usb ontbreken zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn, maar denk vraag het hier toch nog maar even voor de zekerheid.
Heb je toevallig een Xbox controller? Die werkt ook als afstandsbediening. Heb je een smartphone? Daarmee kan je het ook bedienen als je Plex automatisch laat opstarten. Ik heb zelf een Flirc met Harmony, maar ben niet heel erg tevreden over de Harmony. Ideaal lijkt met de NEEO, maar die moet nog uitkomen.

• _Piwi_
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10:05
quote:
Cyleo schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:56:
[...]

4K HDR met geluidloze koeling via Plex gaat lastig zijn omdat Plex geen hardwarematige ondersteuning biedt voor en/decoding lijkt mij?
PHT ondersteund hardware encoding, i.i.g. in de nieuwste (plex pass preview) versie (64-bit only op dit moment maar krijgt ook 32-bit ondersteuning)

Bekijk mijn blog!

• FREAKJAM
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:13
Er is een fork van PHT uitgebracht (OpenPHT 1.5.0). Deze is en blijft gebaseerd op Kodi en hopelijk in de toekomst op de Isengard versie en hoger.

is everything cool?

• damiantje99
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07-04 15:04
Laatst een nieuwe update uitgekomen van PlexRequest. (Misschien niet bekend bij iedereen)
Hier kun je films en series requesten, maar sinds de nieuwe update kun je ook aangeven dat er verkeerde subs of verkeerde audio bij zit. Ook kun je requests accepteren of denien. Er moeten nog wat opties bij komen, maar dit is wel een leuk begin.

Hierbij de link: https://github.com/lokenx/plexrequests-meteor

• Goldwing1973
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 08-04 18:26
quote:
Tjoekie schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:54:
[...]

Dat is ie zeker, maar hij ondersteunt maar een beperkt aantal formaten en eigenlijk alleen zaken die in een MP4 container staan. Voor alles wat daar niet aan voldoet moet je dus transcoden.
Plex zou net als Infuse codecs in de app moeten stoppen, best of both worlds.

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:54
quote:
Outlandos schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:22:
Ik ben op zoek naar een mooie Plex setup. Mijn voorkeur gaat uit een goede prijs kwaliteit verhouding, maar het mag best wat kosten.

Als client ben ik van plan de Nvidia Shield TV te kopen: pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB

Op dit moment fungeert mijn game pc nog als server, maar deze staat uiteraard niet 24/7 aan en ik vind het ook zonde om zo'n bakbeest enkel aan te hebben om in de huiskamer een film te kunnen kijken.

Wat raden jullie me aan wat de server betreft? Ik ben waarschijnlijk niet technisch genoeg voor het raspberry pi gebeuren. 8 TB zou voor altijd voldoende moeten zijn, maar het mag ook ietsjes minder zijn.
Ik heb net mijn eigen plex-server gebouwd obv dit systeem :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 128,50€ 128,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 54,-€ 54,-
1Zalman ZM-T1 PLUS€ 25,-€ 25,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 42,50€ 42,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 35,80€ 35,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 285,80

Ik heb er Windows10 op geplaatst, op een SSD die ik al had. In idle (dus nog niet eens slaapstand) verbruikt dit systeem 11W. Eenmaal plex nodig is gaat het tot 45W. De pc staat in een kast en raadpleeg ik via Chrome remote desktop.
Ik ben er heel content van en kan nu eindelijk optimaal gebruik maken van mijn plex-pass. _/-\o_

Vergeten te melden : mijn videomateriaal staat op een DS209NAS (2x2TB)

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

quote:
Outlandos schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:58:
[...]

[...]

Dank jullie. Maar als ik de Nvidia Shield als client gebruik, heb ik dan uberhaubt nog (zoveel) rekenkracht nodig op de server?

En als je 4x 6TB hebt, in welke RAID heb je um dan?
De server doet de media transcoding. Daar heb je de cpu met minimale passmark 2000 voor 1080p voor nodig. De client kan lichter zijn. Of zoals mijn htpc een server en client in een.

• jooncheez
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:15
quote:
Outlandos schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:58:
[...]

[...]

Dank jullie. Maar als ik de Nvidia Shield als client gebruik, heb ik dan uberhaubt nog (zoveel) rekenkracht nodig op de server?

En als je 4x 6TB hebt, in welke RAID heb je um dan?
Nee, in theorie kan de Shield zo goed als alles native afspelen.

Alleen wil je toch wel een server hebben die minimaal 1 1080p stream kan transcoden. Voor het geval er wel een keer getranscode moet worden. En Plex moet soms transcoden als je subtitles gebruikt.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:21

RobbyTown

Grootmeester

Hallo allemaal. Dank voor de reacties. PC is inderdaad krachtig genoeg maar idd via browser niet. Was gisteren buiten de deur met mijn laptop in verhouding minder krachtig dan mijn pc plus ik had een snelheid van max 40Mbit lijn. Dit maal via plex media player gekeken. Dat werkte goed! Zonder schokken.

Zag dat er verwarring was betreft het model nas. Ik heb DS415+ model.

Ben 1 ding gisteren straal vergeten te bekijken. Als ik via buiten de deur kijk wat de belasting van de nas is :/.

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

Nog tip voor mensen met een nas die transcoding niet aan kan. Neem een Plex Pass! Er is nieuwe functie, Media Optimizer, in de media server voor Plex Pass mensen die je media alvast voor kan transcoden met jou instellingen. Kost wel wat opslagruimte maar je kan dan gelijk direct playen naar je client. Meer details op: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/214079318

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
quote:
Jelv schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:45:
Nog tip voor mensen met een nas die transcoding niet aan kan. Neem een Plex Pass! Er is nieuwe functie, Media Optimizer, in de media server voor Plex Pass mensen die je media alvast voor kan transcoden met jou instellingen. Kost wel wat opslagruimte maar je kan dan gelijk direct playen naar je client. Meer details op: https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/214079318
Top, zal eens kijken hoe dat werkt. Laatste release heeft daar ook nog wat fixes voor (vandaag uitgekomen)
quote:
0.9.15.0
dec 23, 2015

Nieuw
Lyrics!
Allow overriding log file location using an environment variable, on non-Windows platforms.

Oplossingen
Apple TV could display subtitle streams as English instead of the actual language.
(Media Optimizer) Display correct set of optimized videos for unwatched-only optimizations.
(Media Optimizer) Don't fail if the file system doesn't support creating a dot-prefixed directory.
Update plex.tv information when secure connections preference changes.
Browse errors in some clients after restricting music library sharing by album label.
In rare cases, newly added episodes might not receive correct metadata.
(Windows) Crash on startup if iTunes registry key is corrupted.
(Windows) Show DTS-HD media flag correctly.
Improved last.fm scrobble support.
Remove an unused file that could trigger false positives from anti-virus scanners.

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:34
quote:
ThomasG schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:26:
Er verschijnt ook niet magisch een gegroepeerde collectie in het overzicht. Dat moet je handmatig doen met een filter, maar dat werkt vrij omslachtig.
Maar dit is toch niet hoe je het wilt hebben? Je wilt toch juist bijv. alle Star Wars movies in je movie overzicht in 1 gegroepeerde collectie hebben staan. Dan heb je een veel beter overzicht. Maar dat is dus niet mogelijk?

BlaBlaBla

• FREAKJAM
Beter gebruik je Subzero zoals hierboven aangegeven. Die scanned ook om de zoveel tijd (op basis van een scheduler) je library en die voegt subs toe. Je moet in Plex Web altijd even een refresh van van de episodes alvorens een sub zichtbaar is. (wanneer je geen Subzero zou gebruiken).

[Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 31-12-2015 12:20]

is everything cool?

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:24
quote:
Rayanus schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 00:32:
Ik gebruik de plex app op mijn Sony bravia uit 2015 om films af te spelen die op mijn MacBook pro i5 8GB staan. 3 vraagjes

1. Welke processor wordt gebruikt om te transcoden? Die van de tv of MacBook ?
2. Wanneer gaat plex transcoden? De meeste films/series zijn van het formaat mkv, dus in feite wordt er altijd getranscode omdat Sony niks ondersteunt?
3. Hoe omzeilen meeste van jullie dit? Zit er niet op te wachten om telkens alles eerst te converten namelijk.
3. Een Raspberry Pi met Rasplex erop. Hoef helemaal niks te transcoden en speelt alles af wat 'scene' is, incl remuxes.

• FREAKJAM
Probeer het eens met de addon Subzero. In de client bestaat er tot op heden helaas nog geen methode om handmatig naar subs te zoeken. Dat is ook de reden dat ik nu ook Emby heb draaien in combinatie met Kodi, simpelweg vanwege dit gemis.

[Voor 98% gewijzigd door FREAKJAM op 22-02-2016 11:48]

is everything cool?

• Splendid
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08-04 14:11
quote:
FREAKJAM schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:47:
Probeer het eens met de addon Subzero. In de client bestaat er tot op heden helaas nog geen methode om handmatig naar subs te zoeken. Dat is ook de reden dat ik nu ook Emby heb draaien in combinatie met Kodi, simpelweg vanwege dit gemis.
Dit was de oplossing, gisteren heerlijk kunnen kijken met subs _/-\o_

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:54
quote:
tcviper schreef op maandag 29 februari 2016 @ 18:12:
[...]

Subliminal ik neem aan dat je bedoelt Sub-Zero? Want die subliminal is out of date ;) Sub-zero is de opvolger. En nee, normaal hoeft dat niet bij een upgrade van PMS. Alle plugins zouden moeten blijven staan.
Oh, wist ik niet.
Sub-Zero kwam bij agents tevoorschijn, maar inderdaad met een verouderde versie (1.3.20.422) Heb nu de Sub-Zero bundle in de plaats gezet. Thanx. _/-\o_

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:35
Voor degene die het interessant vinden, we hebben een Facebook groep voor Plex Benelux waarin iedereen elkaar helpt, tips geeft en we het laatste nieuws posten. Zojuist hebben we ook de nieuwe 9.16.0 release van Plex server daar neergezet (Plexpass) en dat Sub-Zero (subtitle downloader) vanaf heden ook een echte channel is geworden in Plex. Geinteresseerden: https://www.facebook.com/groups/plexnl/

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19:21

RobbyTown

Grootmeester

quote:
Zahariac schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:23:
[...]

Heb het al zowel met mijn ps4 als chromecast als telefoon geprobeert.

Ik zit nu wel te twijfelen of ik niet beter mijn server kan upgraden. Dan hoef ik namelijk maar op 1 plek wat aan te passen en kan ik gewoon gebruik blijven maken van de chromecast (is ook makkelijker met bijvoorbeeld een chromecast erbij in een slaapkamer).

Heeft iemand hier ervaringen met het zelf bouwen van een servertje voor puur plex transcode doeleinden? Ik wil dan minimaal 2 streams op 1080p aankunnen.
Geen idee als de opslag via de NAS gaat maar je dient in elk geval 4000 passmark te halen

Zoek een CPU en check als die boven de 4000 uitkomt
https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Een NUC i5 6th zou gaaf zijn. Lekker zuinig helaas haalt die maar 2200, dus maar 1x 1080 stream.

Verder aantal post hierboven:
arjanw848 in "[Ervaringen] Plex - Deel 3", goedkoop setje en meer als genoeg CPU power.

[Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 27-03-2016 14:44]

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:40
quote:
nvidia schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:51:
Ik heb een probleem met Plex. Ik heb series waar ik alle afleveringen heb, maar hij zet alle files onder een aflevering terwijl het bij andere series wel perfect werkt. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

[afbeelding]

Voor de volledigheid, alles werd met Sonarr gedonwload

[afbeelding]
Zou dit niet kunnen komen door de release datum in je bestandsnaam?
Ik heb de serie zelf ook en daar staan de afleveringen gewoon afzonderlijk.
Nu heb ik dan weliswaar geen aparte season folder maar dat kan het verschil niet zijn.
Ik heb er echter zelf geen release datum in de naam van de afleveringsbestanden staan.
Ook omdat dit een Netflix serie is met dus 1 en dezelfde datum voor alle afleveringen zegt men gevoel dat dat wel eens de veroorzaker kan zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
vdiermen schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:58:
Hoi even kort vraagje,

Mijn plex media server staat geinstalleerd op mijn HTPC, maar deze wil ik graag bewerken via mijn desktop. Is dit mogelijk?

Daarnaast nog een ander vraagje. Ik heb in elke map het videobestand staan en de ondertiteling met exact dezelfde naam. In plex media server wordt de ondertiteling vervolgens als onbekend weergegeven, kan ik dit wijzigen naar Nederlands?

Alvast heel erg bedankt
Via web interface kan je bij je server. Via het IP-adres of via Plex.tv.

Ondertitelingtaal moet geloof ik in de metadata staan van het bestand. Hij herkent de bestanden wel neem ik aan?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:09
Door .nl achter de bestandsnaam te zetten herkent Plex je ondertitels als Nederlands.

Dat wordt dus: bestandsnaam.nl.srt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 04-04 00:06
quote:
Arrne schreef op zondag 03 april 2016 @ 17:16:
Door .nl achter de bestandsnaam te zetten herkent Plex je ondertitels als Nederlands.

Dat wordt dus: bestandsnaam.nl.srt
Nooit geweten, thanks! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:23
quote:
Cyleo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:55:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ook al ik rechtstreeks naar het ip adres navigeer localhost:32400/web dan werkt het ook niet. Ik zie alleen maar de cloud oplossing.
Om even op mijzelf terug te komen. Het lijkt iets te maken te hebben met beveiligde/onbeveiligde verbindingen. Van de een op de andere dag lijkt het op mijn beide servers niet meer te werken. Dat wordt weer een projectie dit weekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:10

rally

Deyterra Consultancy

Mijn plex setup werkt ook zonder internet verbinding hoor.
Heeft je server een vast IP? En heb je in de plex client geprobeert om handmatig(op IP) verbinding te maken?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • +1Henk 'm!
Plex Media Server nu ook op de NVIDIA SHIELD, zie blog: https://blog.plex.tv/2016...a-shield-you-complete-us/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:21

Xenophoben

Sjefkebakfiets jonguh!!

wwwwwwwaaaattttt!!! Ik was aan het kijken voor een plex media server, maar als dit dus werkelijk binnenkort uitkomt dan is dit echt mijn beste koop OOIT. Zeker als deze dus gewoon lekker x265 hvec kan decoden real time. Dit gaat nvidia heel veel verkopen opleveren in combi met plex denk ik zo. Ik ben zo blij dat je dit bericht post, scheelt mij weer 600 euro die ik uit wilde geven voor een nieuwe plex transcode server

Overigens is hij er nog niet toch ? :
"We’re working on some final bits with the awesome team at NVIDIA which should be included in their next firmware update scheduled for later this month. At that point, our app in the store will be updated to include the media server!"

[Voor 73% gewijzigd door Xenophoben op 09-06-2016 15:57]

Xbox Tag: Sjefkebakfiets

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:38

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
EgMaf schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:32:
Geen menu's, geen extra's...
Extra's even 'apart' rippen (Ik rip Blu-rays altijd met MakeMKV, incl alle extra's). Die extra's kun je tegenwoordig in Plex ook mooi groeperen in mapjes.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:55
quote:
Jelv schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:50:
[...]

Met Plex Home (een Plex Pass-functie) kan je gebruikers toegang geven tot verschillende libraries. Maar als je hem uberhaut niet in Plex wilt moet je hem niet toevoegen.
Dat kan ook zonder Plex Pass, door een andere Plex account te gebruiken en niet alle libraries te delen. Het voordeel van Plex Pass is dat je kan instellen dat bepaalde gebruikers enkel bepaalde films niet mogen zien. Zo kan een zoon/dochter wel toegang krijgen tot de film en tv show library, maar geweldadige films niet kijken. Zonder dat je daarvoor een aparte library moet maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-03 16:59
Die shield pro ziet er wel heeeel aantrekkelijk uit als die naar zichzelf en 2 andere apparaten zou kunnen streamen tegelijk. Wou een build maken voor Plex maar als dit lekker werkt zou het wel heel veel geld/ruimte schelen... Wanneer zouden we hier meer informatie over kunne krijge of hoe het echt in praktijk werkt met veel streams tegelijk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
De force optie doet beide, audio en video blijkbaar. Enige optie die ik lees in eerste gelinkte topic:

Kun je ergens in de interface audio op 'Stereo' zetten?

Hier staat een topic, maar dan specifiek voor ROKU.. https://forums.plex.tv/di...with-direct-play-video/p2

Hier staat een topic, maar dan meer omdat video niet goed doorgegeven wordt. Staat eigenlijk als optie om XMedia Recode te gebruiken om een juist audiospoor te genereren oid. https://forums.plex.tv/di...ng-audio-transcode#latest

Verder houdt mijn kennis op...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 05-04 16:20

psyy138

blackbulls.nl

quote:
I-King schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:37:
De force optie doet beide, audio en video blijkbaar. Enige optie die ik lees in eerste gelinkte topic:

Kun je ergens in de interface audio op 'Stereo' zetten?
Net ook ff zitten zoeken, misschien dat deze optie iets doet;
plex app - 3 streepjes - instellingen - geavanceerd - speler - H264 Maximale niveau -

EDIT:
Onderstaande op plex forums gevonden (wel oude link);
https://forums.plex.tv/di...dio-to-2-0-for-chromecast
/usr/lib/plexmediaserver/Resources/Profiles/Chromecast.xml
i changed:
<UpperBound name="audio.channels" value="6" />
to
<UpperBound name="audio.channels" value="2" />
i then had to restart the Plex Media Server application and restart the video.

In jou geval moet je denk ik de android.xml bestand pakken.
overigens staat die in windows hier;
C:\Program Files (x86)\Plex\Plex Media Server\Resources\Profiles

[Voor 40% gewijzigd door psyy138 op 22-06-2016 07:57]

(ಠ_ಠ) Psyduck (ಠ_ಠ) | Xiaomi is spulleke ;)

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 22:24
quote:
FREAKJAM schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:38:
[...]

Dit soort vragen/verzoeken zijn niet toegestaan op GoT.
Wat natuurlijk ongelofelijk hypocriet is. Threads mbt Couchpotato, Auto-Sub, Usenet zijn wel toegestaan, maar een Plex share (waar legale films in theorie op kunnen staan) weer niet.
Hoeveel legale toepassingen van Couchpotato en Auto-Sub zijn er? :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MDXTweaker
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:42
en na bijna acht jaar ontwikkelen is Plex toegekomen aan versie 1.0!! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FREAKJAM
quote:
MDXTweaker schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:44:
en na bijna acht jaar ontwikkelen is Plex toegekomen aan versie 1.0!! _/-\o_
Beter link je naar de bijbehorende blogpost :) Update op CentOS ging niet helemaal vlekkeloos, moest mijn VM een schopje geven. Plex web ziet er nog gelikter uit dan het al was!

[Voor 16% gewijzigd door FREAKJAM op 24-06-2016 12:02]

is everything cool?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FREAKJAM
Even op de support pagina kijken van Plex.

[Voor 54% gewijzigd door FREAKJAM op 26-06-2016 13:23]

is everything cool?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FREAKJAM
quote:
outlandos schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Als ik de setting Direct Play op mijn Shield zet op Automatic dan gaat de CPU load van mijn server richting de max. Als ik Direct Play op de Shield op Forced zet, dan blijft de CPU load op mijn server laag (een paar procent). Dit wil toch zeggen dat dan de transcoding door de Shield wordt gedaan?

Met de overige settings heb ik overigens nog niet gespeeld.
Zie deze link voor meer info.
quote:
If the video or audio format isn't compatible, then your Plex Media Server has to convert them to a compatible format. It does this by "transcoding" it. Depending on the situation, only the audio may need to be converted, only the video, or both.
Transcoding audio requires very low to moderate CPU usage on the Plex Media Server. Transcoding video (including burning in subtitles) requires high to extreme CPU usage.
Heb je optimized media ook al eens geprobeerd? Dan staat de media zeg maar al getranscodeerd voor je klaar. (Is wel Plex Pass feature dacht ik). Geen idee trouwens waarom je CPU bij direct play hoog is en bij het transcoderen niet, het zou eerder andersom moeten zijn lijkt me.

[Voor 5% gewijzigd door FREAKJAM op 27-06-2016 15:35]

is everything cool?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I-King
  • Nu online
Er wordt op dat moment niets getranscode, maar gewoon puur doorgestuurd en de Shield geeft dit dan gewoon weer. Mocht de Shield het formaat niet kunnen verwerken wordt er niets omgezet en niets weergegeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-03 16:59
De 3.2 update is uit voor de shield en dat betekend Plex support :) Iemand die wat dingen kan testen? Zoals hoe gaat het streamen naar meerdere apparaten enzovoort

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07-04 01:09
quote:
dglavimans schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:57:
De 3.2 update is uit voor de shield en dat betekend Plex support :) Iemand die wat dingen kan testen? Zoals hoe gaat het streamen naar meerdere apparaten enzovoort
Wat wil je dat er getest wordt? Hier draait alles als een malle, en ben ik overgestapt van een server op mijn NAS, naar een server op de Shield. Alles werkt zoals ik had gehoopt/verwacht, en tot nu toe nog geen eigenaardigheden tegengekomen.

Overigens stream ik naar iPad, iPhone, PC/laptop en Smart TV's.

RiederZon Totaal: 4720 Wp | PVoutput: Team Barendrecht NL zipcode 2990 - 2994

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:46

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat hangt sterk af van de kwaliteit van de apparatuur (versterker/speakers) die je eraan hangt.

www.digitalracing.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21:45

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Coldbullet schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 18:18:
[...]

Ja okee dat is vrij logies maar als je goedde apparatuur hebt is het dan nog groot, Bv zoals analoog naar digitale tv
Ja als je het volledig kunt benutten is het verschil best groot ja.
Verschilt per bron ook weer maar overal is DTSHD merkbaar mooier/beter t.o.v. DTS.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:31

geenwindows

Mijn bericht is daar --->>

quote:
outlandos schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:03:
[...]

Moet ik echt alles aanvinken? Voorheen stond het toch ook niet allemaal aangevinkt ?

En hoe heet die optie in subzero precies? Want zoek me een slag in de rondte maar zonder resultaat.
freebase bevat de metadata. fanart.tv de costum spul (ff op 't info knopje drukken en daar wordt uitgelegd wat wat is.) Ik heb hier gewoon alles aangevinkt en het werkt allemaal top.
hoe het in subzero allemaal zit weet ik eigenlijk ook niet helemaal, hij doet tot nu toe aardig zijn werk (al gaat het soms nog wel eens fout > geen enkele ondertiteling gevonden > handmatig zoeken werkt dan weer prima.)

de opties heten volgens mij:
* Scan: include embedded subtitles (in the media file (MKV/MP4), don't download if existing)
* Scan: include external subtitles (metadata/filesystem, don't download if existing)

[Voor 3% gewijzigd door geenwindows op 06-07-2016 21:16]

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1Henk 'm!
"Plex heeft zijn Windows-app een update gegeven van versie 2.1.4.29 naar 3.0.31. Met de update is het de eerste Universal Windows App van de mediaspeler voor Windows die beschikbaar komt. Deze eerste uwp-uitgave is nog alleen geschikt voor desktop en tablet."
nieuws: Plex komt met Universal Windows Platform-app

Weer een nieuwe interface.. Maar wel erg mooi weer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:39
quote:
Jelv schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:53:
"Plex heeft zijn Windows-app een update gegeven van versie 2.1.4.29 naar 3.0.31. Met de update is het de eerste Universal Windows App van de mediaspeler voor Windows die beschikbaar komt. Deze eerste uwp-uitgave is nog alleen geschikt voor desktop en tablet."
nieuws: Plex komt met Universal Windows Platform-app

Weer een nieuwe interface.. Maar wel erg mooi weer.
Zeker. Ik hoop dat die ook naar macOS komt. Vind de huidige vaak toch net wat minder dan PHT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 03-04 15:13
quote:
vdiermen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:47:
Hoi, even een vraagje.

In plex media server heb ik nu mijn films staan. Maar ik wil graag wat films op mijn laptop zetten zodat ik ze op vakantie kan bekijken. Nu kan je vanuit media server films op je laptop downloaden alleen zijn ze steeds zonder ondertiteling, hoe kan ik de films downloaden met plex media server met ondertiteling?
Ga op je PC naar je Plex omgeving, ga naar de film die je wilt downloaden, selecteer de ondertiteling en ga dan syncen. Dan neemt hij hem mee.

Kortom je moet dus eerst de gewenste ondertiteling selecteren voor je synced.

[Voor 6% gewijzigd door Ruvetuve op 19-07-2016 12:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:04
quote:
Jelv schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:11:
[...]

Geen ervaring mee, maar met een PassMark van 4000 is hij snel genoeg om 1080p (minimaal 2000) te kunnen transcoden.
1 vCore, dus: Single Thread Rating: 1056.

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:38

JackSparrow

Moderator Gin Tonic

Hide the Gin Tonic!

quote:
geenwindows schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:24:
[...]

beide "selecteren' (vierkantje met vinkje erin, linkerzijde Plex Web) en dan zou je ergens aan de linkerkant de optie moeten hebben iets met de naam "samenvoegen" (lang geleden dit probleem ook eens gehad, maar weet nou niet echt meer hoe ik het exact hebt gefikst...)
Thanks! Daar had ik nog niet aan gedacht...ga het straks gelijk proberen.

Update: Dit lijkt het probleem inderdaad opgelost te hebben...nu afwachten of het bij de volgende aflevering weer gaat optreden.

[Voor 12% gewijzigd door JackSparrow op 23-08-2016 12:17]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Plex DVR aangekondigd: https://www.plex.tv/blog/air-human-plex-dvr-divine/. Landingspagina: https://www.plex.tv/features/dvr/

Belangrijkste info:
- Alleen voor Plex Pass
- Werkt alleen met HDHomeRun Expand (DVB-C) en Connect (DVB-T) (review, videoreview van de buren)
- Gracenote TV gids voor 71 landen
- Bewaar X niet gekeken aflevering
- Programmeer opnemen via Plex Web
- Opnames komen in je bibliotheek
- Metadata koppeling zoals je gewend bent

Gaat om samenwerking met Silicon Dust, bekend van de HDHomeRun. In de toekomst willen ze dit waarschijnlijk gaan uitbreiden.

Er is ook een video:

[Voor 73% gewijzigd door Jelv op 01-09-2016 15:57]

• Helix
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:03
Misschien heb ik iets gemist, maar kan je alleen maar opnemen? Of kun je ook live tv kijken vanuit Plex?

Edit:
Al gevonden op https://support.plex.tv/h...ently-Asked-Questions-DVR

What about live TV or time-shifting?
It is not currently possible to watch TV live or time-shift it before the recording has ended. Recordings must complete before they can be viewed. Live TV/time-shifting is an area in which we're interested.

[Voor 63% gewijzigd door Helix op 02-09-2016 00:01]

• TheMystery
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:36
quote:
tumtum100 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:41:
Iemand al enig idee hoe je het meta data probleem oplost? Bij nieuwe afleveringen van een serie geeft die in plaats van de naam van de aflevering aan: 'episode 1'.
Is bij mij opgelost met versie 1.1.1 dus met de laatste 1.1.3 zal het ook wel werken maar die heb ik nog niet getest. Ik moest een paar keer per serie die het probleem had de optie pas onjuiste koppeling gebruiken voordat alles goed was.

• tumtum100
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:47
quote:
TheMystery schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:23:
[...]

Is bij mij opgelost met versie 1.1.1 dus met de laatste 1.1.3 zal het ook wel werken maar die heb ik nog niet getest. Ik moest een paar keer per serie die het probleem had de optie pas onjuiste koppeling gebruiken voordat alles goed was.
Na het updaten werkt het inderdaad weer, thanks :)

i7-8700K CPU, NZXT Kraken X62, G.Skill Trident Z RGB F4-3000 16GB, Samsung Spinpoint F3 1 TB,Samsung 960 EVO 250GB, MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G, MSI Z370 Gaming Pro Carbon, Fractal Design Define C Window, Corsair RM650x Zwart, NZXT Hue+

• Xenophoben
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 14:21

Xenophoben

Sjefkebakfiets jonguh!!

Mocht je hem automatisch willen koppelen bij het rebooten dan kan je hem koppelen bij login items in je control panel

Xbox Tag: Sjefkebakfiets

• CH4OS
  • Niet online
Is het trouwens een idee om de linkjes van CH40S in 'downloads: Plex Media Server 1.1.4' op te nemen in de topic start? :)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook al sinds het begin een Lifetime Plex Pass. De invite voor Plex Cloud staat er bij mij in. Ben erg benieuwd naar de mogelijkheden. Ze zitten in ieder geval nooit stil daar xD

Hoop eigenlijk dat ze nog iets met Google Drive of Storage gaan doen. Op de een of andere manier vind ik dat net iets relaxter in gebruik dan Amazon. Als ik echt enorme (10+ TB) libraries ga bouwen dan is een leuk unlimited abo'tje wel handig natuurlijk :D

• FREAKJAM
Eindelijk ondersteuning voor het instellen van een bandbreedte-limiet!

is everything cool?

• markisoke
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08-04 16:35
quote:
psyy138 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:25:
[...]

ik heb plex pass, versie 1.2.1.2854 staat erop.
plex al herstart maar geen enkel effect.

download heb ik handmatig van de plex site getrokken.
Door een bug zit deze niet in de locale versie van Plex, word met de volgende release opgelost.
Deze functie kan je wel vinden via de plex.tv versie.

• Rourke
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 26-03 11:57
Ik ben benieuwd wat de risico's zijn met de huidige Nederlandse wetgeving wanneer ik (voor eigen gebruik) media op Amazon Cloud Drive zet, unencrypted. Dit wil ik straks gebruik met Plex Cloud.

Ik lees overal dat het ergste wat Amazon kan doen is je share functionaliteit uitschakelen. Er is nog geen sprake van verwijderde accounts o.i.d. Mochten ze ooit wel stappen willen ondernemen wat zijn dan theoretisch stappen die ze kunnen ondernemen? Is er iemand die hier licht op kan schijnen?

• Meneer iCy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:51
quote:
psyy138 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:47:
[...]

Als er Windows op staat is het een kwestie om van plesmediasever.exe een snelkoppeling te maken en deze in het "opstarten" map te plaatsen.

(C:\Users\<user name>\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\)
Nee, want dan moet hij wel inloggen.

Hij wil het als een service zoals ik het lees.

Bij deze: http://tech.jecal22.com/h...r-as-a-windows-service-2/

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• FREAKJAM
quote:
icy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:58:
[...]

Nee, want dan moet hij wel inloggen.

Hij wil het als een service zoals ik het lees.

Bij deze: http://tech.jecal22.com/h...r-as-a-windows-service-2/
Beter gebruik je deze. PMS as a service.

is everything cool?

• ElectricHead
  • Laatst online: 08-04 08:15

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

quote:
sambalbaj schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:18:
Is de ondersteuning van het Tweakers.net kanaal in Plex gestaakt?
Even uit mijn hoofd. De meeste alle kanalen werken niet echt meer in Plex i.v.m. aanpassingen in de API's van Youtube. De betreffende kanalen werden namelijk allemaal afgespeeld vanaf Youtube.

Er is een mooie Youtube app waarmee je al je kanalen waar je op geabonneerd bent netjes in Plex kunt afspelen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

quote:
Rourke schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:00:
Ik ben benieuwd wat de risico's zijn met de huidige Nederlandse wetgeving wanneer ik (voor eigen gebruik) media op Amazon Cloud Drive zet, unencrypted. Dit wil ik straks gebruik met Plex Cloud.

Ik lees overal dat het ergste wat Amazon kan doen is je share functionaliteit uitschakelen. Er is nog geen sprake van verwijderde accounts o.i.d. Mochten ze ooit wel stappen willen ondernemen wat zijn dan theoretisch stappen die ze kunnen ondernemen? Is er iemand die hier licht op kan schijnen?
Wat je constateert is juist: 1) Bestanden zijn unencrypted opgeslagen op de Amazon Cloud Drive. 2) Amazon controleert actief wat voor bestanden het zijn en als er auteursrechtelijk beschermde bestanden tussen staan blokkeren ze de deel functionaliteit van je Plex bibliotheek (voorbeeld). Hoe flexibel ze daarmee zijn moet nog blijken. Geen idee hoe ze omgaan met geripte cd's of dvd's. Uiteindelijk zijn de voorwaarden van Amazon zo dichtgetimmerd dat ze alles met je data kunnen doen wat ze willen. Vergeet ook niet dat Amazon een eigen filmstudio heeft voor de Netflix concurrent Amazon Prime en eigen Spotify met Amazon Prime Music.
quote:
geenwindows schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:12:
volgens mij moet je in de playstore de app gewoon eerst kopen? tenzij je PlexPass hebt, dan zijn ze gratis...
(was iets van €4 / €5, per store account?)
Foto's, casten en remote is gratis. Met in-app aankoop unlock je het afspelen van video op je device zelf met alle standaard functionaliteiten. En met Plex Pass krijg je de extra functionaliteiten. Dat is een abonnement wat je via plex.tv kan afsluiten.

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14:35
Voor degene die twijfelen... met het oog op de toekomst zeker, als je nu de kans krijgt zou ik em zeker nemen, er komen nog een hoop 'interessante' features aan binnenkort :)

PSNid: tcviper | Steam: Viper | Spotify ID: mbnn | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• outlandos
  • Laatst online: 04-04 00:06
Ergens toen Plex net nieuw was heb ik een lifetime abonnement aangeschaft voor uit mijn hoofd 79USD of EUR. Nog geen dag spijt van gehad.

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:16
Voor degenen die bij (oa) Ziggo/UPC op een IPv6 verbinding zitten zonder eigen IPv4 ("DS-Lite"): helaas is Plex niet volledig IPv6 compliant (enkel via handmatig IP adres in Plex Web), dus Plex servers zijn voor een gestaag groeiende groep niet meer bereikbaar.

Je kan Ziggo bellen om IPv4 geforceerd weer terug te zetten, maar eigenlijk moet Plex eindelijk maar eens IPv6 gaan implementeren, om de vaart er een beetje achter te zetten kan je stemmen op deze feature request ("like" de startpost):

https://forums.plex.tv/di...pv6-support-for-myplex/p1

specs

• Dreamvoid
quote:
icy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:17:
m4v is de drm van apple dacht ik. Kan zijn dat plex daar niet goed mee overweg kan qua herkenning.
m4v is geen DRM, gewoon een MPEG-4 container.

specs

• I-King
  • Nu online
/offtopic Me = mijn.

• Dreamvoid
Je kan Plex Media Server ook op een oude laptop (bv eentje met kapot scherm) laten draaien, ik draai 't nu op een oude Macbook.

specs

• FREAKJAM
Wellicht handig om te melden dat dit specifiek geldt voor Plex Cloud, wat op dit moment in een beta-fase zit. Na 5 december gaan ze ook meer invites versturen.

is everything cool?

• CH4OS
  • Niet online
Dit jaar hebben ze een actie genaamd Plexivus. Elke dag aanbiedingen ergens op. Ze trappen af met een 20% korting op Plex Pass Life Time, die dan dus 120 dollar kost ipv de gebruikelijke 150 dollar.

Voor meer info zie: https://plexivus.plex.tv/

• nagasy
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06-04 23:18

nagasy

Duck Duck Duck Goose

quote:
CH40S schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:25:
Dit jaar hebben ze een actie genaamd Plexivus. Elke dag aanbiedingen ergens op. Ze trappen af met een 20% korting op Plex Pass Life Time, die dan dus 120 dollar kost ipv de gebruikelijke 150 dollar.

Voor meer info zie: https://plexivus.plex.tv/
Los ervan kan je elke dag een Plex Pass Life Time winnen + een extra iets.
Gisteren was het een nVidia Shield.

De wedstrijd start elke dag om 9 AM PDT ofte18u GMT+1

€120 is nog veel. Maar verleidelijker dan €150

Battle.net: NagaByrd#2844

• ElectricHead
  • Laatst online: 08-04 08:15

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

quote:
nagasy schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 16:31:

€120 is nog veel. Maar verleidelijker dan €150
Je resterende Plex Pass (mocht je die hebben) wordt er vanaf getrokken. Ik heb net dus nog ongeveer 90,-- bij gelapt en heb nu een Lifetime. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• CH4OS
  • Niet online
quote:
Ruvetuve schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:57:
Hopelijk gaan ze NFS ondersteuning inbouwen in Plex cloud. NAS mounten en klaar :)
Ik zie deze reactie nu pas, maar dit gaat niet komen. Had zelf een dergelijke vraag gesteld op de Facebook pagina van Plex Benelux. :) Plex Cloud zal dus alleen maar werken vanuit en met de cloud, niet met eigen hosted data in elk geval.

[Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 20-12-2016 18:53]

• CH4OS
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, vandaag is de Plex Media Server Docker image uitgebracht.
https://github.com/plexinc/pms-docker/blob/master/README.md en de getting started guide: http://forums.plex.tv/dis...er-images-getting-started

Dit Docker image is in samenwerking met https://linuxserver.io/ gemaakt. :)

[Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2016 19:57]

• geenwindows

geenwindows

Behalve voor gebruikers op Unraid. daar is ie (nog) niet voor... 't zou me trouwens benieuwen of je zonder problemen kan overstappen naar een andere Docker image (met behoud config/bibliotheken etc.)

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• geenwindows

geenwindows

quote:
TheVMaster schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:23:
Lijkt me wel...aangezien je de locatie van je configuratie kunt opvoeren...
Dat dacht ik ook toen ik van de ene docker naar een andere ging en dat vond Couchpotato toch echt niet oké.
de config zelf bleef idd behouden, maar alle films en historie was toch echt weg.
Plex media server is voor mij nu veel te veel werk om zomaar 'clean' verder te gaan (bibliotheken, kijk historie, metadata etc.)
Uiteraard kan je ook eerst een backup maken en dan testen door de nieuwe docker image er naast te zetten en deze op de huidige Plex folder te zetten..
Ik blijf voorlopig nog ff op de 'linuxserver.io' Docker image :)
quote:
Lekkerbek312 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 21:52:
[...]
Hoe heb je deze aan de praat gekregen? Ik krijg de melding "I'm not enabled, please enable me for some of your libraries in your server settings".

Waar ik ook zoek, ik kan niet vinden waar ik het aanzet.

Iemand de gouden tip?
check even je Plex config zelf in -> instellingen > agents > onder 'films: Subzero subtitle agent aanvinken en de instellingen ervan na lopen > onder 'series' exact het zelfde als bij movies alleen hoef je nu niet de instellingen na te lopen want die zijn gelijk.

[Voor 29% gewijzigd door geenwindows op 23-12-2016 21:58]

• FREAKJAM
quote:
CH40S schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:39:
[...]
Plex Cloud draait in een cloud van Amazon, CPU power is er dus ruim voldoende.
Incorrect, het wordt gehost in Microsoft Azure.
quote:
The datacenters for Plex Cloud are currently located in Dublin Ireland and Richmond USA.

ric.plex.services = Richmond USA
ams.plex.services = Dublin Ireland.

is everything cool?

• Dreamvoid
Je kan ook je NAS verpatsen, en een simpele NAS bouwen met een (Kaby Lake) Pentium G4560 erin, dat geeft je genoeg transcoding performance voor alles wat je nodig hebt.

Idealiter had je dat gedaan voordat je die eerste NAS kocht :) maar goed, achteraf kijk je de koe...

Dan heb je nodig voor een budget zelfbouw NAS:
- die Pentium G4560 (73 euro)
- een S1151 mobo, liefst met M.2 of mSATA slot (vanaf 65 euro, check wel of er een update is voor Kaby Lake chips)
- een kleine M.2 of mSATA SSD kaart voor je OS, zeg 64 GB (vanaf 35 euro)
- een enkel reepje geheugen, 4GB is voor een Plex/file server wel genoeg (20 euro)
- een behuizing/voeding (kan je overal wel wel voor bijna niks vinden)

Als OS kan je Linux doen, of een Windows licensie als je die nog ergens hebt. OS X kan ook, maar dan moet je bij Skylake chips met HD530 (oftewel, de G4500) blijven.

specs

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
In de categorie: W. T. F.?

Afgelopen weken had ik regelmatig dat Plex raar deed, 'watched' bleef soms niet hangen soms wel, soms kon ik een serie niet vinden soms wel. Schiet mij maar lek...

<lampje>

Ik heb een poosje terug nieuwe backups op mijn oude server gezet en houdt dat weer een beetje beter bij.

OP DIE SERVER DRAAIDE VROEGAH PLEX SERVER

Met dezelfde naam...

Note to self: na een successvolle verhuizing van Plex server niet de oude alleen maar uitzetten, dan gaat ie na een reboot weet AAN en heb je dus 2 servers op je netwerk met dezelfde naam...

:Z :Z :Z :')

• Madshark
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
kadoendra schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:52:
Ok, dat is duidelijk. Kun je een alternatief aanraden dat beter is toegespitst op wat ik wil doen?
Mocht je een Synology NAS hebben (of overwegen om 1 te kopen), Photostation is een heel mooi ding voor je foto's. Gaat het alleen om je foto's, hoef je niet eens een krachtige (nieuwe) Synology te nemen, een 2e hands van V&A voldoet dan ook prima. Cloud sync erop voor je backups naar een cloud dienst en je bent goed voorzien voor wat betreft je foto's en wat filmpjes.

• Gait
  • Laatst online: 14:38
Sinds kort maak ik ook gebruik van Plex. Nu probeer ik een 4K mkv af te spelen op een LG OLED B6 met de Plex app, maar dit lukt niet of gaat ontzettend traag. Gebruik ik de video app van LG dan lukt het wel.

Dit heeft vast met het transcoden te maken, maar is dit een instelling die ik niet goed heb staan? De PMS heeft een G4400 cpu, maar aangezien hij wel draait op de LG video app moet het daar toch niet aan liggen?

iRacing

quote:
Gait schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:15:
Sinds kort maak ik ook gebruik van Plex. Nu probeer ik een 4K mkv af te spelen op een LG OLED B6 met de Plex app, maar dit lukt niet of gaat ontzettend traag. Gebruik ik de video app van LG dan lukt het wel.

Dit heeft vast met het transcoden te maken, maar is dit een instelling die ik niet goed heb staan? De PMS heeft een G4400 cpu, maar aangezien hij wel draait op de LG video app moet het daar toch niet aan liggen?
Dat is een mooie tv :) Zal wel een combinatie van de video en audio codex zijn waar de Plex app over valt waardoor hij gaat transcoden. Misschien de DTS audio? Als LG wel licentie heeft dan kan dat het veroorzaken. Zie je bij Synology video station ook soms rare verschillen door.
Heb zelf geen ervaring wat voor processor je nodig hebt voor 4k transcoding. Dat kan misschien ander Tweaker even toelichten. Zie wel dat je tv meeste video en audio codexen wel ondersteunt.

• Joost1991
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:55
quote:

Je kunt sowieso checken op welke manier hij afspeelt. Dit kan je doen in de Plex Web app. Als je iets aan het kijken bent kun je bij Activity kijken wie er iets aan het kijken is en op welke manier er wordt afgespeeld (direct stream of transcode en wat er dan getranscoded wordt, audio of video).

Meer hierover; https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200871837-Activity

Macbook Pro 15" Late 2011 -  iPhone X Space Gray 256GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• basix
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19:33
ik lees hier een boel verhalen over mimale hardware eisen (2000 passmark per 1080P transcode). Sinds een aantal maanden loopt er een beta bij Plex voor Intel Quicksync support . Ik draai deze beta nu op een Intel nuc (Intel Core i5-3427U en een passmark score van 3500). Tot nu toe nog geen problemen ondervonden. 2 x 1080P transcode en een load van 30% :). Kortom, zodra dit uit beta is en hopelijk in de "free" version komt dan zullen de hardware eisen voor een hoop mensen hier flink zakken.

[Voor 3% gewijzigd door basix op 09-02-2017 16:54]

• Puck
  • Laatst online: 12:46

Puck

Don't be a Jerry

quote:

Ik heb dezelfde TV en ben eigenlijk direct overgestapt op third-party Plex client XPlay. Kost een paar euro maar speelt alles (inclusief 4k) af zonder transcoding, zelfs met externe ondertiteling. De officiële Plex app voor WebOs wordt slecht onderhouden en wil helaas heel veel formaten transcoden terwijl dit helemaal niet nodig is.

Kleine toevoeging (edit): de reden dat het via de LG video app dus wel werkt (via DLNA), is omdat deze dan geen transcoding nodig heeft. XPLay werkt op een manier waarbij het de video doorgeeft aan de interne LG video app (zonder dat je dit merkt). De officiële Plex app speelt dit denk ik via een andere (lees: eigen) manier af, waardoor het gewoon niet lekker werkt.

[Voor 17% gewijzigd door Puck op 09-02-2017 18:18]

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• Gait
  • Laatst online: 14:38
Bij de gewone plax app gaat hij inderdaad de video en audio transcoden volgens de plex web app.
Zojuist even XPlay geprobeerd, deze werkt wel goed!

Nu heb ik 3 4K films geprobeerd, waarvan er bij één het geluid niet synchroon loopt. Hoe kan dit?

iRacing

• larsje993
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 07-04 19:46
quote:
[b]

Deze suggestie zou toch moeten werken. Zie ook de notes die erbij staan.
Thanks voor het artikel.
Ik heb mijn filenames aangepast van disk naar pt. En opeens werkt het, super vreemd.. maar het is gelukt dus bedankt!!

• FREAKJAM
quote:
Oyster schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:58:
Ik ben mezelf even aan het oriënteren in het hele tv/mediaserver gebeuren. Maar wat zijn nu de opties qua tuners? Ik kom vaak HDHomerun tuners tegen. Is het niet mogelijk om enkele no-brand PCIE DVB-C/T tuners in een server te installeren en kanalen op te nemen naar HDD of direct te streamen naar een client? Desnoods even zonder smartcard en dus enkel de gratis kanalen? De hardware-mogelijkheden zijn mij nog even wat te vaag.
Je kunt denk ik het beste even de FAQ doorlezen van Plex. DVR is op dit moment nog in beta zo ver ik weet. Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee.

is everything cool?

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:26
quote:
Oyster schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:26:
[...]

Oh wauw, ik dacht eigenlijk dat de hele stack gebaseerd was op free software. Met supported devices en een Plex Pass subscriptie krijg ik enigszins een lock-in gevoel. Natuurlijk begrijp ik dat niet alles direct compatible kan zijn, maar hiermee lijkt wel een richting opgestuurd te worden. Dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. Veel informatie om te onderzoeken, ik ga er even voor zitten. Bedankt voor je tip, erg welkom!
Dat de hardware die werkt nog beperkt is, is omdat ze nog in beta zitten voor die functie. Dat komt wel goed. Plex is ook begonnen met alleen windows en Linux. En dat is nu uitgegroeid tot bijna elke NAS, smart TV en mobiel apparaat.

Verder moeten ze ergens geld aan verdienen. Ik ben al blij dat ze gratis gebruikers geen reclame opdringen ofzo.

TheS4ndm4n#1919

• al sahhaf
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 13:59
quote:
Oyster schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:58:
Ik ben mezelf even aan het oriënteren in het hele tv/mediaserver gebeuren. Maar wat zijn nu de opties qua tuners? Ik kom vaak HDHomerun tuners tegen. Is het niet mogelijk om enkele no-brand PCIE DVB-C/T tuners in een server te installeren en kanalen op te nemen naar HDD of direct te streamen naar een client? Desnoods even zonder smartcard en dus enkel de gratis kanalen? De hardware-mogelijkheden zijn mij nog even wat te vaag.
Ja dat kan. Ik gebruik tvhProxy met 3 anysee tuners. Werkt prima tot nu toe.
https://github.com/jkaberg/tvhProxy

• Puck
  • Laatst online: 12:46

Puck

Don't be a Jerry

quote:
Jelv schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:29:
[...]

Dat vind ik iets te zwaar aangezet. Plex Media Player was aan het begin (okt 2015) instabiel en incompleet, het is tenslotte ook compleet nieuwe engine (mpv). Sinds publieke release (nov 2016) is PMP compleet en stabiel en mijn standaard speler voor macOS en Windows. De players hebben flinke updates gekregen (iOS, Android, Shield, Samsung, tvOS, PMP), maar misschien niet met webOS. Wat betreft webOS, daar heb ik geen ervaring mee, wel met de Samsung versie en die loopt stuk minder soepel. Daarnaast werkt mijn htpc een stuk soepeler natuurlijk _/-\o_ Was het ontbreken van hardware decoding ondersteuning niet het probleem bij 4k op webOS?
Precies het moment dat ik ben overgestapt op WebOS en dus geen PMP/OpenPHT meer gebruik :)

Voorlopig ben ik heel erg tevreden met XPLay hoor, zo hoef ik geen externe HTPC te gebruiken. Het valt mij gewoon simpelweg op dat de officiële Plex Player voor WebOS gewoon bijna alles wil transcoden en geen 4K / HDR afspeelt terwijl XPlay dit probleemloos doet. Lijkt me dus een kwestie van implementatie, en niet per see wel/geen hardware decoding, etc.

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• tumtum100
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:47
quote:
larsje993 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 11:55:
Hi all,

Het volgende doet zich voor:
Sinds een aantal dagen gaat mijn PMS niet ui slaapstand op mijn Windows 10 pc. Dit heb ik een maand geleden ook al gehad, wat ik toen heb gedaan is Windows 10 resetten, clean install, PMS opnieuw geïnstalleerd en daarna deed hij het weer.
Nu een maand later heb ik weer het zelfde probleem. Ook kan ik mijn PC niet meer besturen via Teamviewer (de PC staat namelijk in de meterkas), WOL in de bios is ingeschakeld en de netwerkadapter is ook ingesteld voor WOL, wat voorheen ook zonder problemen wertke.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Groet, Lars
Is je pc niet afgemeld of iets dergelijks?
Ik had zoon soort gelijk probleem ook en heb nu plex media server als service draaien op mijn pc en als mijn gebruiker dan automatisch afmeld dan blijft PMS gewoon werken.

i7-8700K CPU, NZXT Kraken X62, G.Skill Trident Z RGB F4-3000 16GB, Samsung Spinpoint F3 1 TB,Samsung 960 EVO 250GB, MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G, MSI Z370 Gaming Pro Carbon, Fractal Design Define C Window, Corsair RM650x Zwart, NZXT Hue+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: september 1999
  • Nu online
quote:
psyy138 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:11:
En qua data die je bij amazon hebt staan is het geen probleem?
Heb ook zitten naar zo'n oplossing om stroom thuis te besparen (mijn xeon 1240v2 vreet veel :|) maar ben altijd aan het twijfelen vanwege de data en snelheid van de upload aangezien meerdere familie/vrienden kijken.
Amazon schijnt scans op de inhoud van Amazon Drive uit te voeren en het sharen van bestanden onmogelijk te maken als ze illegale content aantreffen. Ik heb een paar keer gelezen dat dat gebeurd is, echter nog nooit gelezen dat het account werd beeindigd.

Zelf heb ik allee bestanden middels encfs geencrypt. Hier staat een interessante handleiding. Niet specifiek voor Amazon, maar de verschillen zijn niet al te groot.
Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True