[Ervaringen] Plex Media Server - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 73.994 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter

Plex Media Server

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-iEqZBNypQ3M/U7UJIxcisaI/AAAAAAAAwP8/YeMN6TTwGSk/s1600/plex.png
Introductie
Plex is een gecentraliseerd home media weergavesysteem met een krachtige centrale server (de Plex Media Server) die deze media als streams aanbiedt aan een verscheidenheid van Plex apps (zogenaamde clients). De Plex Media Server is beschikbaar voor Windows, Linux, FreeBSD, OS X en diverse nas-apparaten. Het kan de media aanbieden aan clients op dezelfde machine, binnen het lokale netwerk of zelfs over het internet. Plex apps zijn beschikbaar voor de eerder genoemde besturingssystemen, maar bijvoorbeeld ook voor iOS, Android, Windows Phone, Google TV en Chromecast. Het programma bevat een eigen App Store, waar plug-ins kunnen worden uitgewisseld. Via deze plug-ins kan bijvoorbeeld content van diverse streaming-diensten worden bekeken. Daarnaast is er PlexPass, een betaalde dienst die eerder toegang tot nieuwe versies biedt, naast korting op 'Premium features'.

Onderstaande figuur geeft weer op welke wijze Plex werkt:

Afbeeldingslocatie: https://support.plex.tv/hc/en-us/article_attachments/200786543/plex-infographic.jpg

Plex Media Server (OS, NAS-apparaten) en Plex apps
Plex Media Server (OS):
  • Windows
  • OS X
  • Linux (Ubuntu, Fedora, CentOS)
  • FreeBSD / FreeNAS
Plex Media Server (NAS-apparaten):

Een groot aantal NAS-apparaten wordt ondersteund, waaronder:
  • Asustor (Intel)
  • Drobo (ARM)
  • Netgear ReadyNAS (Intel, ARM)
  • QNAP (Intel, ARM)
  • Synology (Intel, ARM, PowerPC)
  • unRAID (Intel)
Een volledige lijst is hier beschikbaar.

Plex apps:

Plex heeft een groot aantal apps, die gebruikt kunnen worden om mediabestanden van de Plex Media Server (PMS) af te spelen, waaronder:
  • Desktop PC apps (OS X, Windows of Linux)
  • Amazon Fire TV
  • Android "stick" apparaten (waaronder Chromecast)
  • GoogleTV
  • Roku
  • Smart TV (Samsung, VIZIO, Opera TV)
  • PlayStation
  • Xbox
  • Android (mobiel)
  • iOS (mobiel)
  • Windows Phone 8 (mobiel)
  • Windows 8.1 (mobiel)
  • Raspberry Pi
  • Apple TV
Daarbij kunnen mediabestanden (via Plex) op alle apparaten worden afgespeeld, die de mogelijkheid bieden om mediabestanden af te spelen en een internet browser hebben, zelfs 3D films op een Nintendo 3DS.

FAQ
:? Waar moet ik beginnen?

Er is een uitgebreide handleiding aanwezig op de Plex website zelf. Hier is toegelicht hoe je Plex installeert, welke instellingen je dient te gebruiken, hoe je je bibliotheken beheert etc. Tevens zijn er verschillende links opgenomen met meer informatie.

:? Wat is beter, XBMC/Kodi of Plex?

Er zijn vele discussie gevoerd over de vraag of XBMC/Kodi of Plex beter is, o.a. op Lifehacker en Maximum PC zijn ze vergeleken. Beiden hebben hun voor- en nadelen.

Het is tevens mogelijk om XBMC/Kodi te combineren met Plex door middel van de XBMC/Kodi addon PleXBMC. PleXBMC integreert de XBMC/Kodi frontend met de Plex Media Server backend, waardoor een deel van de voordelen van zowel Plex en XBMC/Kodi gecombineerd kunnen worden. De meest recente stabiele versie is v3.6.1. De meest recente beta versie is v4.0.0beta4.

:? Plex herkent mijn DVD (VIDEO_TS) en mijn ISO/IMG bestanden niet?

Plex biedt geen ondersteuning voor ‘disk images’, omdat deze de structuur en de inhoud van een DVD of Blu-Ray ‘kopieren’. Deze type bestanden sluiten niet aan bij het idee van het Plex ‘ecosysteem’. De inhoud zou vaak zijn verborgen achter ingebouwde menu’s. Deze menu’s kunnen vaak ook niet goed worden weergegeven in een deel van de Plex apps die beschikbaar zijn / apparaten die worden ondersteund. Tevens wordt, voor series, het benaderen van een individuele aflevering bemoeilijkt doordat er vaak verschillende afleveringen op één DVD / Blu-Ray beschikbaar zijn. Aanbevolen wordt om deze typen bestanden om te zetten naar een meer algemeen en meer geaccepteerd type bestand.

:? Wat is het verschil tussen Direct Play, Direct Stream, Transcoding?

Plex heeft de volgende drie mogelijkheden voor het afspelen van media bestanden:
  • Direct Play: De ‘client’ kan het bestand / de container (bijvoorbeeld .mkv, .avi etc.), evenals de video en audio streams, direct afspelen. Het bestand is 100% ‘compatible’ met de ‘client’. De PMS stuurt het bestand rechtstreeks naar de ‘client’ zonder hier wijzigingen op door te voeren. Deze optie vraagt bijna niets van de processor van je PMS.
  • Direct Stream: De ‘client’ kan niet overweg met het bestand / de container, maar wel met de video en audio streams in het bestand / de container. De video en audio tracks worden geextraheerd uit het bestand, worden opgeslagen in een bestand / container waar de ‘client’ wel mee overweg kan. Dit vindt plaats ‘on-the-fly’ door de PMS. Deze optie vraagt zeer weinig van de processor van je PMS. Er is tevens geen verlies in videokwaliteit.
  • Transcoding: De ‘client’ kan niet overweg met het bestand / de container en tevens niet met de video en audio streams in het bestand / de container. De video en audio tracks, evenals het bestand / container, worden omgezet door de PMS. Deze handelingen kunnen bestaan uit het omzetten van de audiostream, omzetten van de videostream, wijzigingen van het formaat van de video indien deze te groot is. De PMS stuurt het bestand vervolgens naar de ‘client’. Deze optie vraagt veel van de processor van je PMS.
:? Wat voor processor heb ik nodig voor de server (PMS)?

Er is (uiteraard) geen eenduidig antwoord hierop. Mede doordat dit afhankelijk is van o.a. de media die afgespeeld dient te worden en of er ondertitels worden gebruikt. Plex heeft een uitgebreide beschrijving beschikbaar.

Grofweg bieden de volgende PassMark scores een goede richtlijn:
  • 1080p/10Mbps: 2000 PassMark
  • 720p/4Mbps: 1500 PassMark
NAS-apparaten:
Er is een overzicht beschikbaar waarop is aangegeven of een NAS-apparaat in staat is een bestand (audio, SD, HD (720p) en HD (1080p)) wel of niet te transcoden (transcoding support, single client).

:? Wat is Plex Pass?

Plex is gratis te gebruiken, maar Plex Pass is het ‘abonnement’ van Plex. Deze kan worden afgenomen voor €4,99 per maand, €39,99 per jaar of €149,99 voor onbepaalde tijd. De prijzen zijn op 29 september 2014 aanzienlijk verhoogd. Plex Pass geeft je enkele voordelen zoals:
  • Sync-optie waarmee je Plex-bestanden lokaal op apparaten kan opslaan om offline te bekijken.
  • De mogelijkheid om content van clouddiensten als Dropbox toe te voegen.
  • Sneller toegang tot nieuwe functies, bijvoorbeeld de mogelijkheid om Plex te gebruiken op de Xbox, PlayStation, VIZIO Smart tv’s.
  • Gratis downloaden van apps (Android, Roku etc.).
  • Automatisch verzamelen van hoge kwaliteit trailers, interviews en extra’s voor de films in je bibliotheek.
Naast deze voordelen is de Plex Pass ook bedoeld om de ontwikkelaars van Plex te ondersteunen.
:? Is er een Plex app beschikbaar voor mijn (smart) televisie?

Voor zover ik kon nagaan geeft het volgende overzicht weer of er wel of geen Plex app beschikbaar is:

Samsung:
Plex app beschikbaar. Echter niet volledig officieel, de Plex app wordt ontwikkeld door de ontwikelaars ‘HD1080’ en ‘Orca’ en is sinds 2012 beschikbaar. Je Samsung tv dient in elk geval Internet@TV of Smart Hub te ondersteunen. De meest recente versie is v2.003 (in augustus 2015 uitgebracht). Op dit moment wordt deze versie door Samsung getest. Oudere versies en beta versies zijn tevens beschikbaar kunnen vanaf USB worden uitgevoerd.

Panasonic:
Plex app niet beschikbaar. Plex maakt gebruik van jQuery, wat door Panasonic gezien wordt als een 'hack', waardoor ze Plex als app niet toelaten.

LG:
Plex app beschikbaar. Er was een LG Plex app (MediaLink), maar deze is niet meer aanwezig in de 2013/2014/2015 LG smart televisies. Er is echter een onofficiële Plex app beschikbaar: PLAYz. Deze kan eenvoudig worden gekocht en geïnstalleerd via de LG app store (LG Smart World). Het kan zijn dat je de app niet kan vinden, pas dan je landeninstelling aan van Nederland naar (bijvoorbeeld) de UK.

Tevens kan je de app handmatig installeren en testen. Hiervoor dien je het zip bestand met de app te downloaden. Na uitpakken van het zip bestand is er een folder met een nummer aanwezig, dit nummer is de applicatie ID. Vervolgens maak je op een USB stick (FAT32 geformatteerd) een folder ‘lgapps’ aan en hierin de folder ‘installed’. In de folder ‘installed’ plaats je de folder met de applicatie ID (in de map "[letter]:/lgapps/installed"). Vervolgens sluit je de USB aan op de TV en ga je naar ‘MyApps’.Vervolgens selecteer je het USB logo, waarna je het logo van PLAYz zou moeten zien en je daarmee de app kan opstarten.

Philips:
Plex app niet beschikbaar, enkel voor de Philips televisies waarbij Android geïntegreerd is.

Sony:
Plex app beschikbaar.

:? XBMC/Kodi heeft een plugin, waarom heeft Plex hiervoor geen plugin?

XBMC/Kodi en Plex zijn zeer verschillende oplossingen. Het grootste verschil, met betrekking tot de kanalen ('channels'), is dat de Plex kanalen draaien op de Plex Media Server en deze bedoeld zijn om de inhoud aan te bieden aan een breed scala aan apps op meerdere platformen (mogelijk gelijktijdig). XBMC/Kodi is echter ontwikkeld als één enkel programma dat draait op één systeem tegelijk. Dit betekent dat sommige oplossingen die gebruikt kunnen worden voor XBMC/Kodi plugins, zoals het openen van een apart venster in je browser om content te bekijken, niet praktisch en functioneel zijn voor Plex kanalen. Daarbij is het Plex Channel Framework (waarmee kanalen kunnen worden ontwikkeld) totaal anders dan wat XBMC/Kodi gebruikt voor XBMC/Kodi plugins.

Er is echter een oplossing, er is een niet ondersteunde en onofficiële appstore beschikbaar die het mogelijk maakt om (niet ondersteunde) plugins / channels te vinden, te downloaden, te installeren, bij te werken en (indien nodig) te deïnstalleren. Op Github wordt bijgehouden welke plugins / kanalen er beschikbaar zijn. Let op, op dit moment is de repository op Github offline gehaald. Men is bezig op dit te herstellen.

:? XBMC/Kodi heeft mijn bestanden gescand, maar hoe weet ik of Plex geen bestanden ‘gemist’ heeft?

Er is een plugin/channel aanwezig om je bibliotheken te scannen op bestanden die niet in je Plex database aanwezig zijn. Deze plugin kan worden gedownload via de niet ondersteunde en onofficiële ‘appstore’ of handmatig worden toegevoegd. Let op, op dit moment is de repository op Github offline gehaald. Men is bezig op dit te herstellen.

:? Mijn ‘gedeelde’ gebruikers krijgen niet automatisch ondertitels in beeld, terwijl ik dit zelf wel krijg?

Tcviper beschrijft hoe je dit toch kan instellen.

:? SAMSUNG: De Plex app op mijn Samsung TV speelt 3D films niet (automatisch) af?

De Plex app kan automatisch Half SBS (Side-By-Side) en Half TAB (Top-And-Bottom/ Over-Under) afspelen. Dit moet echter wel blijken uit de bestandsnaam, hierin dient ‘3D’ aangegeven te zijn en of het Half SBS of Half TAB betreft.
  • ”HSBS”, “H-SBS” or “Half-SBS” voor Side-By-Side.
  • “HTAB”, “H-TAB”, “Half-TAB” or “HALF-OU” voor Top-And-Bottom/ Over-Under content.
:? SAMSUNG: Een MKV bestand speelt niet af op mijn Samsung apparaat?

Sommige MKV bestanden kunnen niet door het Samsung apparaat worden afgespeeld. Eén van de symptomen kunnen zijn dat een media bestand start, een ronddraaiend icoon verschijnt waarbij de Samsung Plex app terugkeert naar het home scherm. Orca (ontwikelaar Samsung app) heeft een Windows tool ontwikkeld (Orca's MKV Fix tool, gebaseerd op MKVToolNix) om deze MKV bestanden te repareren, zodat deze (mogelijk) wel af zijn te spelen. Tevens is er Linux tool beschikbaar.

:? SAMSUNG: De Plex app op mijn Samsung TV speelt geen ondertitel tracks af die zijn ‘embedded’ in het mediabestand en speelt geen losse SUB/IDX ondertitels tracks af?

Niet alle Samsung modellen zijn in staat om ‘embedded’ ondertitels af te spelen. Aanbevolen wordt om deze ondertitels uit het MKV bestand te exporteren, aangezien externe ondertitels door alle Samsung modellen worden ondersteund (subtitle engine van de Samsung Plex app zelf in plaats van de interne Samsung API). Dit kan tevens door middel van de eerder genoemde Orca's MKV Fix tool.

VOBSUB (.sub/.idx) en PGS (Presentation Grapic Stream) ondertitels (‘image based’ ondertitels) kunnen niet door middel van een ‘overlayed’ ondertitel worden weergegeven (voornamelijk gebruikt bij de afspeeloptie ‘Direct Playback’). Deze dienen vastgelegd (‘embedded’) te worden in het mediabestand (enkel mogelijk bij afspeelopties ‘Direct Streaming’ en ‘Transcoding’). Zoals toegelicht vragen deze opties wel het e.e.a. van de processor van de PMS. Het vastleggen (‘embedding’) van ondertitels vraagt tevens het e.e.a. van de processor van de PMS.

Indien je NAS/PC die niet aankan, is er nog een mogelijkheid om het bestand (met de ondertitel) af te spelen via ‘Direct Playback’. De ondertitel stream dient dan wel extern beschikbaar te zijn en tevens van het type .SRT of .SMI (‘text based’). In geval van een MKV bestand kan de ondertitel stream geëxporteerd worden uit het MKV bestand met behulp van Orca's MKV Fix tool. Vervolgens kunnen de .sub / .idx bestanden worden omgezet naar een .SRT bestand. Orca adviseert de tool VobSub/SubResync. Ik liep tegen een aantal problemen aan, de OCR (Optical Character Recognition) om de ‘image based’ ondertitel om te zetten naar een ‘text based’ ondertitel had veel ‘hulp’ nodig bij het herkennen van letters en maakte veel fouten. De tool Subtitle Edit werkt m.i. veel beter. Hier wordt toegelicht hoe deze tool werkt (en met welke instellingen). Denk er wel aan om voor de OCR de Nederlandse taal en het Nederlandse woordenboek toe te voegen. Deze tool werkt vervolgens volledig automatisch.

Links & filmpjes

Links

Meer informatie:ReviewsFilmpjes

Introductiefilmpje van Plex:

Starten met Plex:

Toelichting / tot slot
Ik ben zelf onlangs overgestapt van XBMC/Kodi naar Plex in verband met de 'overstap' van Arctic Cooling MC001-N (OpenELEC) naar een Samsung UE55H6400 (TV) met Plex app. Ik had hierbij een aantal vragen / problemen, echter op Tweakers kon ik maar weinig informatie vinden of de informatie is heel erg verspreid over verschillende topics (terwijl het XBMC/Kodi topic inmiddels uit 15 delen en duizenden reacties bestaat…). Het topic wat enigszins (in het algemeen) over Plex gaat is (voor zover ik kon nagaan) een topic binnen Apple Talk, dat meer specifiek gaat over de iOS app van Plex en de TS is inmiddels ruim 4 jaar oud. In overleg met de moderators is dit topic deel 2 in de Plex reeks (met een volledig nieuwe TS) en is het topic binnen Apple Talk deel 1 in de Plex reeks: [Plex/Nine] Ervaringen & Discussie deel I (met accent op iOS client)

Er is uitgebreide informatie beschikbaar op de Plex website en het Plex forum, echter verwacht ik dat wij op Tweakers elkaar nog voldoende kunnen helpen / kennis kunnen delen (en het liefst alle informatie zo veel mogelijk bij elkaar kunnen verzamelen). Daarom heb ik dit topic aangemaakt. Het topic zal in eerste instantie dan ook niet gericht zijn op instructies / handleidingen (deze zijn reeds uitgebreid beschreven op de Plex website zelf) maar meer gericht op algemene informatie over Plex, problemen waar men tegen aan loopt of advies over bepaalde instellingen (oftewel ‘discussies en ervaringen’). Er zijn een aantal specifiek FAQ’s toegevoegd voor de Plex Samsung app, gezien ik hier zelf tegenaan liep. Deze zijn waarschijnlijk ook (deels) toe te passen op andere Plex clients.

Let op: dit is een eerste opzet, ik ben het e.e.a. verder aan het aanvullen. Opmerkingen, tips en verbeteringen zijn welkom via DM.

Voor meer ‘apparaat specifieke’ (apparaten waar de Plex client op wordt uitgevoerd) vragen zijn er uiteraard ook specifieke topics aanwezig, waaronder:To do:
  • Op dit moment niets, mocht je wat missen / tips hebben laat het mij weten.

[ Voor 77% gewijzigd door zerocool82 op 13-08-2015 11:16 . Reden: Controle links, update t.a.v. Samsung plex app, update t.a.v. unsupported app store, bijwerken links naar nieuw Plex forum. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:39
Leuk topic initiatief! *bookmark*

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04
Goed idee. Ik was vandaag juist op zoek naar een topic zoals dit, en was eigenlijk wel verbaasd te zien dat er geen bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:47
Goed initiatief. Ik ben alweer een tijdje geleden overgestapt vanaf XBMC. Daarvoor heb ik ook nog een tijd MediaPortal gebruikt. Inmiddels heb ik zelfs een PlexPass abonnement. Zonder te willen verzanden in discussies over welk systeem nou het beste is, vind ik het grote voordeel dat Plex beschikbaar is voor bijna alle apparaten die ik heb. Je merkt ook dat de naam steeds bekender wordt en dat ze zelfs toegang hebben tot redelijk gesloten systemen als de Xbox One en PS4
Ik heb recent ook mijn server een upgrade gegeven naar een Core i5 systeem, omdat ik bij mijn oude AMD A4 3400 systeem erg veel last had van problemen bij transcoderen (bv naar Chromecast of tablet). Misschien is het overkill, maar ik ben er erg blij mee. Heb zelfs familie in Duitsland die series kijken via Plex. Wacht alleen nog op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Mooie topicstart. Nu Plex steeds meer buiten de applefamilie wordt aangetroffen is CSA een goede plek. :) Kleine titelfix om aan te geven dat dit het tweede topic is over plex.

[ Voor 25% gewijzigd door Lustucru op 30-12-2014 00:03 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankyou
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-08-2023
Leuk topic :) Hoop dat we dit groot kunnen maken, en er meer mensen te weten komen hierover

MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Blije gebruiker hier... ;)
Plex server staat op mijn FreeNAS, en de client op eigenlijk ieder device hier in huis. Mijn kleine man (wordt 5 in februari) is al heel goed in staat om op de Samsung SmartTV zijn series en films te vinden ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Leuk topic. Persoonlijk al paar jaar gebruiker van plex (met lifetime plexpass). Ben met name fan van de offline sync feature die erg handig is met (zaken)reizen en de mogelijkheid om makkelijk externe toegang te geven aan familie. En na de recente aankondigen van Netflix lijkt het erop dat ik deze combo nog wel even blijf gebruiken. Ik vind het wel jammer dat het aantal extensies etc zeer beperkt is tov XBMC.

Overigens draait alles hier op een MacMini uit 2011, die zowel server als player draait. Boven nog een ATV2 voor de slaapkamer. Werkt top!

[ Voor 16% gewijzigd door Sander op 30-12-2014 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 08:31
Mooi topic.
Ik ga mij eens in plex verdiepen, eens kijken of dit een goede vervanger kan worden voor Kodi ( xbmc ).
Het gaat voornamelijk om het gebruikers gemak en de mogelijk overal te kunnen streamen.

Ook eens kijken of er apps beschikbaar zijn op mijn panasonic tv, want het enige nadeel wat ik nu 123 kan bedenken is het niet kunnen gebruiken van een ( normale Logitec ) afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 22:32
Ik ben pas sinds kort overgestapt van nog net XBMC (13.2 Gotham) naar Plex en ik vind de serverkant en de gedachte dat je vanaf elk intern of extern device de boel kunt afspelen echt top. Ik heb plexmediaserver draaien in een VM met CentOS 7 als OS. Over de client ben ik wel iets minder te spreken; Redelijk wat bugs en ik vind de wijze waarop subtitles binnen Plex werken niet ze heel handig. Je moet telkens een refresh doen van een episode om nieuwe subtitles binnen te harken. Ik heb al enkele extra losse agents toegevoegd, maar bij nieuwe episodes zijn de subtitles natuurlijk niet altijd direct uit.

Bij XBMC/Kodi is het gewoon simpelweg het menu aanroepen terwijl je een serie start en subs zoeken en klaar. Bij Plex is dit nog teveel poespas. Verder vind ik de skins (Aeon MQ, Eminence, Aeon Nox etc) van XBMC veel mooier en uitgebreider. Verder ook weinig addons die werken in PHT, maar daar komt hopelijk binnenkort verandering in. (OpenPHT).

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 30-12-2014 12:54 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
ErwinJ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:09:
Mooi topic.
Ik ga mij eens in plex verdiepen, eens kijken of dit een goede vervanger kan worden voor Kodi ( xbmc ).
Het gaat voornamelijk om het gebruikers gemak en de mogelijk overal te kunnen streamen.

Ook eens kijken of er apps beschikbaar zijn op mijn panasonic tv, want het enige nadeel wat ik nu 123 kan bedenken is het niet kunnen gebruiken van een ( normale Logitec ) afstandbediening.
Voor Panasonic is er geen Plex app beschikbaar. Plex maakt gebruik van jQuery, wat door Panasonic gezien wordt als een 'hack', waardoor ze Plex als app niet toelaten. Een alternatief zou een Chromecast of Roku zijn, waarbij de laatste in elk geval met Logitech (Harmony) afstandsbedieningen kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:44
Plex blijft mijn een van mijn favoriete apps... In de huiskamer via de Mac Mini, in 3 slaapkamers op een Samsung Smart TV en uiteraard op de iPad's en iPhone's...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

ErwinJ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:09:
(...)
Op mijn SamsungTV kan ik gewoon de afstandbediening gebruiken die Samsung meeleverde. Dit mede omdat de app vanuit de ingebouwde app-store van Samsung komt.
Ik denk dat het dus belangrijker is dat je TV met Plex overweg kan... de randapparatuur van je TV is dan niet de issue.

[ Voor 11% gewijzigd door Jester-NL op 30-12-2014 13:37 ]

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:05

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ik gebruik Plex ook met grote tevredenheid. Ben blij met de xbox360 ondersteuning die sinds kort beschikbaar is, nu kunnen we hier thuis op de oude beeldbuis ook makkelijk samen series kijken. Afstandsbedieningen zijn overrated, gewoon de afstandsbedieningsfunctie in de app gebruiken, dat werkt ook prima.

Ben nu wel nog aan het kijken of en hoe ik m'n ouders aangesloten krijg op mijn server, maar heb daar nog niet echt serieus aan gewerkt.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

TheVMaster

Moderator WOS
Ik ben ook een groot fan van Plex. In het verleden altijd veel gebruik gemaakt van XBMC, maar wat ik daar miste was het 'centrale' systeem waar ik mijn films/series kon voorzien van juist informatie (Natuurlijk kun je wel een MySQL neerzetten en daar alle XBMC naar laten verwijzen)....

Eerst altijd een Raspberry Pi gebruikt als Plex client, maar sinds de XBox One App hebben we de Pi weggedaan en kijken we alleen nog maar via de Xbox One App......en natuurlijk via onze smartphones en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Jester-NL schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:35:
[...]

Op mijn SamsungTV kan ik gewoon de afstandbediening gebruiken die Samsung meeleverde. Dit mede omdat de app vanuit de ingebouwde app-store van Samsung komt.
Ik denk dat het dus belangrijker is dat je TV met Plex overweg kan... de randapparatuur van je TV is dan niet de issue.
Hou er wel rekening mee dat Plex for Samsung niet helemaal officieel ondersteund wordt, al zijn ze er heel blij mee en wordt het gepromoot. Dat is in handen van 2 hobbyisten die er tijd en zin in moeten hebben.

Heb Plex via een Samsung BD speler en dat werkt prima. Ook via Chromecast, hele mooie app voor Android maar gewoon via de afstandbediening blijft makkelijker en ben niet kapot van de Chromecast zelf qua stabiliteit. Recent een lifetime Plex Pass genomen maar die zijn er nu net uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
[...]

Het was mooi geweest als panasonic dit zou hebben dan was het gebruikers gemak iets makkelijker geweest net zoals netflix werkt.
Echter ik draai nu kodi via een Htpc en dit zal ook zo blijven ook eventueel met plex, alleen nu werkt het natuurlijk fijn met een afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik wist niet dat hiervan een topic was hier op GoT, mooi om te zien dat het er dus wel degelijk is! Ben zelf ook een Plex gebruiker, met PlexPass lifetime vanaf het eerste uur. Tot nu toe is dat echt een van mijn beste aankopen tot nu toe geweest, waar ik vrijwel dagelijks gigantisch veel van geniet. Zelf draai ik Plex gevirtualiseerd in een Windows 2012 R2 server en moet zeggen, dat werkt ook vrijwel feilloos!

Wat ik echter nog niet helemaal door hebt; het delen van de Plex libraries gaat (nu nog althans) via de Plex.tv website. Die gaat verschuiven (terug?) naar de Plex server zelf. De gebruikers die ik via mijn Plex aanmaak, hebben die dan ook toegang tot de PlexPass functionaliteiten die ik onder mijn account heb zitten, of hebben zij dat niet en hebben ze dus zelf ook nog eens PlexPass nodig?
Dat de Plex-app voor Samsung TV's op te halen is via de Samsung app store, betekend niet dat het een 'officiele' app is van/door Samsung. Orca ontwikkeld de app, voor het Samsung platform en heeft daar inderdaad voortreffelijk werk mee en voor verzet. Ook de Plex app voor oudere televisies, waar hij bergen voor heeft moeten verzetten om de geupdatete app in die appstore te krijgen. Plus een deel is natuurlijk onderdeel vanuit Samsung zelf, maar het zit niet zozeer in de app en hoe of door wie hij ontwikkeld wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 30-12-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 17:01
Als ik dingen toevoeg aan mijn server.
Kan ik nergens zien hoelang het duurt voordat deze geupload zijn.
Eerst dacht ik dat die een bepaald typen naamformaat niet pakte.
Maar bleek dat de upload heel traag ging. Maar dat werd nergens weergegeven?
Of heb ik er gewoon overheen gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olaf133
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-02 08:34
ErwinJ schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:40:
[...]

Het was mooi geweest als panasonic dit zou hebben dan was het gebruikers gemak iets makkelijker geweest net zoals netflix werkt.
Echter ik draai nu kodi via een Htpc en dit zal ook zo blijven ook eventueel met plex, alleen nu werkt het natuurlijk fijn met een afstandbediening.
Ik heb ook een Panasonic tv, en er is inderdaad geen plex app, maar je kan je PMS wel zien als DLNA server op je Panasonic, zo doe ik het altijd, werkt voor mij goed genoeg.

If nobody comes from the future to stop you, how bad of a decision can it really be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:42
Als Plex co-dev en Ninja vind ik het geweldig om te zien dat hier ook aandacht aan word besteed :) We hebben ook nog een Benelux Facebook groep voor de fans: https://www.facebook.com/groups/plexnetherlands/

In 2015 komen een aantal leuke features nog erbij dus ben benieuwd wat jullie daarvan gaan vinden :)

Wat betreft Panasonic dat is juist daar hebben we geen client voor op dit moment, de focus ligt op het moment op AndroidTV waar de eerste TV merken (Sony etc) begin 2015 mee uit zullen komen en daarnaast Plex Home Theater voor PC, Mac en uiteraard de iOS, Android clients plus Xbox en PS4.

[ Voor 32% gewijzigd door tcviper op 30-12-2014 15:29 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 22:32
Ah, tcviper ik had zojuist de link van dit topic geplaatst in de FB-groep. Jij bent vast de beheerder daar. Zo helpen we elkaar toch een beetje. :+

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik zag het ja :) Thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mooie TS! Fijn dat er weer vernieuwde aandacht is voor Plex. Ik heb zelf een PlexPass sinds paar jaar ter ondersteuning. Plex Media Server en Plex Home Theater heb ik draaien op een stille htpc onder mijn Samsung tv. De Plex Samsung app was me net wat te traag dus heb ik gekozen voor een eigen build. Daarnaast gebruik ik de iPhone en iPad app regelmatig en hoop ik later dit jaar Plex op de tweede tv in combinatie met MatchStick te kunnen gebruiken.

Nog een tip voor de anime fans: gebruik Sonarr als downloader (torrents en nzb) en laat ze renamen naar sXXeXX en gebruik een aangepaste metadata agent en scanner om alle gegevens aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:23

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een vraag mbt tot een "publieke" URL. Omdat ik veel reis, wil ik Plex graag achter een username/password zetten. Als ik nu namelijk naar de service link browse is al mijn media te zien en af te spelen :(

Hoe kan ik er een wachtwoord op zetten? Als ik users aan maak, dan kunnen ze nog steeds alle media zien als ze naar de /manage url gaan.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
rally schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:23:
Ik heb een vraag mbt tot een "publieke" URL. Omdat ik veel reis, wil ik Plex graag achter een username/password zetten. Als ik nu namelijk naar de service link browse is al mijn media te zien en af te spelen :(

Hoe kan ik er een wachtwoord op zetten? Als ik users aan maak, dan kunnen ze nog steeds alle media zien als ze naar de /manage url gaan.
Mogelijk begrijp ik je vraag niet helemaal goed, maar je logt toch in via de Plex website zelf ('sign in' met gebruikersnaam en wachtwoord) waarna je rechtsboven via 'Launch' je bibliotheek kan benaderen?

Andere gebruikers kan je aanmaken via 'Instellingen', 'Gebruikers' en 'Vriend uitnodigen'. Hier kan je aangeven tot welke media een gebruiker toegang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Exact wat zerocool zegt. Je plex server is nooit direct (zonder login) benaderbaar, alleen vanaf je eigen LAN en via Plex.tv. Je moet daarvoor altijd inloggen.

[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 30-12-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Joostje123 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:10:
Als ik dingen toevoeg aan mijn server.
Kan ik nergens zien hoelang het duurt voordat deze geupload zijn.
Eerst dacht ik dat die een bepaald typen naamformaat niet pakte.
Maar bleek dat de upload heel traag ging. Maar dat werd nergens weergegeven?
Of heb ik er gewoon overheen gekeken
Ik heb mijn server ingesteld op ieder 24 uur updaten, en als ik iets nieuws neerzet dat 'belangrijk' is (bijvoorbeeld voor de kleine man), doe ik het handmatig even. En dan is het een kwestie van een minuut of twee (alhoewel ik dan alleen de benodigde folder even update, en niet mijn complete library)

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 17:01
Jester-NL schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:55:
[...]

Ik heb mijn server ingesteld op ieder 24 uur updaten, en als ik iets nieuws neerzet dat 'belangrijk' is (bijvoorbeeld voor de kleine man), doe ik het handmatig even. En dan is het een kwestie van een minuut of twee (alhoewel ik dan alleen de benodigde folder even update, en niet mijn complete library)
Hmm ik had dit normaal gesproken ook, alleen gisteren wat problemen ondervonden...
De directories waren allemaal leeg, van die gene die ik had geupload.

Mmm, misschien even een kleine hicup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516820

Ook ik ben al een jarenlange gebruiker van Plex. Draait op mijn OS X server en serveert ongeveer 7TB aan media aan diverse iPad's, 2 Appletv's en vrienden / familie die via web inloggen en dan thuis streamen of via de iOS app. Alle media is Apple compatible en word na downloaden volledig automatisch omgezet waardoor alles direct play en alleen word transcode als er extern een verbinding word gemaakt. Ideaal en ik heb nog geen betere oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04
Ik vraag me af op welk apparaat de Plex server gedraaid wordt door jullie. Op dit moment draai ik hem zelf vanaf een laptop, en als ik dus op een ander apparaat (Android, diverse laptops, Samsung smart tv) wil kijken moet ik eerst die laptop aanzetten. In de toekomst wil ik daar eigenlijk wel een andere oplossing voor gebruiken, maar ik heb nu nog niet echt een idee hoe ik dat wil gaan doen.

Ik ben sowieso niet van plan om dit op heel korte termijn te doen, maar vroeg me af wat gebruikelijke en toereikende systemen daarvoor zijn. Zodat ik weet in welke richting ik een beetje moet gaan zoeken tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 09:13
Ik draai plex op een gigabyte brix - een intel nuc oid zou ook goed kunnen voldoen (hou rekening met transcoden bij aanschaf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb inderdaad een Intel NUC staan die altijd aan staat. Werkt uitstekend.

Blijft mooi op 800MHz lopen bij intern streamen, maar als je naar buiten toe moet transcoden moet hij flink aan de bak.
(i5 4250U)

[ Voor 47% gewijzigd door jodeltje op 30-12-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:11

mwa

Leuk topic! *knip*

[ Voor 91% gewijzigd door Lustucru op 30-12-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Laatst online: 28-04 12:04
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Lustucru op 30-12-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516820

@arrne: plex draait op diverse NAS-en tot de gebruikelijk Windows, OS X en Linux versies. Voor intern streamen heb je daar genoeg aan mits alles direct play compatible is. Wil je extern streamen heb je een nette Intel / AMD nodig ivm transcoden.

*knip*

[ Voor 18% gewijzigd door Lustucru op 30-12-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Modbreak:Degen die enthousiast hun content publiekelijk willen streamen raad ik aan het beleid van Got eens te lezen, net als de copyright notice die hun content vergezelt

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb sinds 3 maanden een Plex Lifetime Pass (vlak voor de prijsverhoging), en gebruik de server op mijn thuisserver, een intel core i5, die gemakkelijk 3 streams kan aanbieden, en tegelijkertijd kan transcoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Sjkv schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:46:
Mooie TS! Fijn dat er weer vernieuwde aandacht is voor Plex. Ik heb zelf een PlexPass sinds paar jaar ter ondersteuning. Plex Media Server en Plex Home Theater heb ik draaien op een stille htpc onder mijn Samsung tv. De Plex Samsung app was me net wat te traag dus heb ik gekozen voor een eigen build. Daarnaast gebruik ik de iPhone en iPad app regelmatig en hoop ik later dit jaar Plex op de tweede tv in combinatie met MatchStick te kunnen gebruiken.n.
Sinds kort mijn NAS/server vervangen. Voorheen een i3 2100, 4GB in een Silverstone Grandia GD04B naar een Intel Pentium G3258, 8GB in een Fractal Design Node 304. Tot nu toe erg tevreden. Ik vind het met de snelheid van de Plex Samsung app wel meevallen, wel langzamer dan mijn dedicated HTPC (XBMC, OpenELEC) maar toch voldoende snel. Het is wel een Samsung tv uit de 2014 lijn, met een quad core processor i.p.v. een dual core processor zoals in de 2013 lijn (al heb ik nergens terug kunnen vinden wat de snelheid van deze processoren is).

[ Voor 0% gewijzigd door zerocool82 op 31-12-2014 00:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Mijn Htpc .
Is 8Gb intern nodig voor een plexserver te draaien ?

Gisteren ff aan klooien geweest met Plex. ( plex server en home theater )
Mijn eerste indruk was goed, alleen mijn eerste stream 1080P DTS ( Bekabeld netwerk ) ging schokkend dit moet ik nog uitzoeken. Misschien dat dit komt dat ik het programma ( plex server ) had geinstalleerd op mijn andere pc ipv de Htpc en hier gewoon de gesharde mappen ( van de htpc ) had toegevoegd in de bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Laatst online: 28-04 12:04
ErwinJ schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:58:
Mijn Htpc .

Gisteren ff aan klooien geweest met Plex. ( plex server en home theater )
Mijn eerste indruk was goed, alleen mijn eerste stream 1080P DTS ( Bekabeld netwerk ) ging schokkend dit moet ik nog uitzoeken. Misschien dat dit komt dat ik het programma ( plex server ) had geinstalleerd op mijn andere pc ipv de Htpc en hier gewoon de gesharde mappen ( van de htpc ) had toegevoegd in de bibliotheek.
Persoonlijk heb ik 8 GB ram in mijn server zitten. Hij doet het daarmee prima, maar heb wel dat het transcoden door mijn CPU wordt gedaan. Misschien ligt het aan die setting en moet je die eventueel wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 06-04 16:00
@topicstarter.

Ik heb de Samsung UE55H6500 en heb regelmatig dat de ondertiteling even blijft "hangen" om vervolgens weer alles in te halen en weer verder te gaan. Plex Server staat bij mij op een DS214play.

Jij ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:26:
[...]Recent een lifetime Plex Pass genomen maar die zijn er nu net uit.
Voor $149 kan je nog steeds een lifetime Plex Pass nemen. Afgelopen 29 september 2014 waren de tarieven wel verhoogd, maar wat mij betreft nog steeds een zeer goede koop.

@ErwinJ je passmark is goed, dus transcoden zou die prima aan moeten kunnen. Qua werkgeheugen is 4GB al voldoende, maar 8GB zit je dus lekker ruim O-) bij mijn setup had ik wat schokken als ik AC3/DTS/AAC aan had staan. Dat zou je nog kunnen proberen uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
zerocool82 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:58:
[...]

Sinds kort mijn NAS/server vervangen. Voorheen een i3 2100, 4GB in een Silverstone Grandia GD04B naar een Intel Pentium G3258, 8GB in een Fractal Design Node 304. Tot nu toe erg tevreden. Ik vind het met de snelheid van de Plex Samsung app wel meevallen, wel langzamer dan mijn dedicated HTPC (XBMC, OpenELEC) maar toch voldoende snel. Het is wel een Samsung tv uit de 2014 lijn, met een quad core processor i.p.v. een dual core processor zoals in de 2013 lijn (al heb ik nergens terug kunnen vinden wat de snelheid van deze processoren is).
Ik zit idd met een 2013 lijn, de Samsung UE40F6510, maar vooral het extra klikken met afsluiten en het lange laden bij het opstarten waren de kleine ergernissen. Daarnaast is het ook geen eigen app, maar door de community onderhouden versie. De Plex Home Theater op Windows is een stuk verder en met de volledige functionaliteit (thema's, foto's) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Sjkv schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:40:
[...]

Voor $149 kan je nog steeds een lifetime Plex Pass nemen. Afgelopen 29 september 2014 waren de tarieven wel verhoogd, maar wat mij betreft nog steeds een zeer goede koop.

@ErwinJ je passmark is goed, dus transcoden zou die prima aan moeten kunnen. Qua werkgeheugen is 4GB al voldoende, maar 8GB zit je dus lekker ruim O-) bij mijn setup had ik wat schokken als ik AC3/DTS/AAC aan had staan. Dat zou je nog kunnen proberen uit te zetten.
Aan de geluids instellingen was ik ook al aan het denken, in principe hoeven de streams niet in DTS omdat die devices alleen gebruik maken van hun eigen boxen.

Tja 8GB is dan wel ruim, maar als het niet gebruikt word door het systeem ( plex ) is het zonde geld om hiervoor 4GB te vervangen. Dan heb ik meer aan extra opslag :P.

[ Voor 8% gewijzigd door ErwinJ op 31-12-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Lekkerbek312 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:34:
@topicstarter.

Ik heb de Samsung UE55H6500 en heb regelmatig dat de ondertiteling even blijft "hangen" om vervolgens weer alles in te halen en weer verder te gaan. Plex Server staat bij mij op een DS214play.

Jij ook last van?
Dit heeft er alles mee van doen wat je bronbestand is ? ("een mkv" zegt niets) zijn de subs ingebakken of bijv. losse vosubs ? zo ja, dan moet plex transcoden en daar zou ie best wel eens wat moeite mee kunnen hebben op een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Lekkerbek312 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:34:
@topicstarter.

Jij ook last van?
De DS214play kan transcoden tot SD (480p/576p). Op welke instelling heb je hem staan? En zoals z1rconium aangeeft moet je even kijken wat voor bestand het is, welke container met wat voor video en audio, dit kan je zien in de Plex Media Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
tcviper schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:28:
Als Plex co-dev en Ninja vind ik het geweldig om te zien dat hier ook aandacht aan word besteed :) We hebben ook nog een Benelux Facebook groep voor de fans: https://www.facebook.com/groups/plexnetherlands/
Toegevoegd aan de TS :)
Arrne schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 19:42:
Ik vraag me af op welk apparaat de Plex server gedraaid wordt door jullie. Op dit moment draai ik hem zelf vanaf een laptop, en als ik dus op een ander apparaat (Android, diverse laptops, Samsung smart tv) wil kijken moet ik eerst die laptop aanzetten. In de toekomst wil ik daar eigenlijk wel een andere oplossing voor gebruiken, maar ik heb nu nog niet echt een idee hoe ik dat wil gaan doen.

Ik ben sowieso niet van plan om dit op heel korte termijn te doen, maar vroeg me af wat gebruikelijke en toereikende systemen daarvoor zijn. Zodat ik weet in welke richting ik een beetje moet gaan zoeken tegen die tijd.
Je zou kunnen denken aan een (zelfbouw) PC of een NAS. Zie de TS (FAQ) voor de besturingssystemen (PC), de minimale Passmark scores (PC) en tevens voor de mogelijkheden van verschillende NAS systemen.
ErwinJ schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:58:
Mijn Htpc .
Nee 4GB is voldoende. Het plan was ook om 4GB in te bouwen maar kwam deze 'aanbieding' (prijsfout?) tegen. Ik kon deze 8GB voor +- 45 euro kopen. Vandaar (alvast) de keuze voor 8GB ;)
Sjkv schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:47:
[...]

Ik zit idd met een 2013 lijn, de Samsung UE40F6510, maar vooral het extra klikken met afsluiten en het lange laden bij het opstarten waren de kleine ergernissen. Daarnaast is het ook geen eigen app, maar door de community onderhouden versie. De Plex Home Theater op Windows is een stuk verder en met de volledige functionaliteit (thema's, foto's) :9~
Voordeel van de Samsung app is wel dat alles met één afstandsbediening bediend kan worden (en er geen aparte HTPC / mediaspeler benodigd is). Op welke wijze gebruik je Plex op Windows (op je Samsung tv)? Automatisch laten opstarten of nog handmatig opstarten? En hoe bedien je deze vervolgens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Komende dagen heb ik vrij, ga dan eens wat proberen met plex.
Ik ben tevreden met Kodi icm MySQL echter ik moet op alle devices Kodi hebben staan en streamen buitenshuis word al een heel stuk moeilijker.
Hier denk ik dat Plex beter in zal zijn, dan gaat het alleen nog om het gebruikers gemak voor de onberekenbare factor ( vrouw :P ) en de kids.
De interface vond ik van "home theater" al goed uit zien, dat je het met kodi meer en fraaier kan instellen is leuk maar uit eindelijk telt het afspelen ;).

Het belangrijkste voor mij is, zonder problemen afspelen in 1080P en DTS/True-HD via Mkv containers.
Het belangrijkste voor de vrouw is "afstandbediening" :P zooooo simpel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:32
Gebruik het ondertussen alweer een jaar of 2 nu en ow wat werkt het fantastisch.
Plex op een Raspberry Pi ( Rasplex ) hoppa aan de tv en spelen maar. Hoe makkelijk kan het wezen?

Net zoals sommige al aangeven. Overal ter wereld waar ik maar ben kan ik via mijn iPad mijn media bekijken en/of syncen zodat ik zelfs geen internet verbinding nodig heb om te kijken. Fantastisch!

Tot je ogen in de grindbak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 09:19
Goed initiatief dit topic, ook hier erg tevreden gebruiker.
Wel naast Kodi (XBMC) wat in de woonkamer al sinds xbox 1 als mediacenter fungeert, ken dat zo door en door, samen met rest van de familie, dat het wat lastig afscheid nemen is, daarnaast Panasonic tv dus ook geen Plex app beschikbaar.

Gebruik Plex dus voor alle mobiele devices, en dat naar volle tevredenheid mede vanwege alle verschillende platformen die ondersteund worden.

Vraag aan andere gebruikers is of er mensen zijn die het ook actief voor muziek gebruiken, zit eigenlijk met een schuin oog naar Sonos te kijken maar dit moet volgens mij ook met Plex mogelijk zijn.
Dus wie doet dit al en in combinatie met welke wireless speakers bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

TheVMaster

Moderator WOS
Cujo74 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:20:
Goed initiatief dit topic, ook hier erg tevreden gebruiker.
Wel naast Kodi (XBMC) wat in de woonkamer al sinds xbox 1 als mediacenter fungeert, ken dat zo door en door, samen met rest van de familie, dat het wat lastig afscheid nemen is, daarnaast Panasonic tv dus ook geen Plex app beschikbaar.

Gebruik Plex dus voor alle mobiele devices, en dat naar volle tevredenheid mede vanwege alle verschillende platformen die ondersteund worden.

Vraag aan andere gebruikers is of er mensen zijn die het ook actief voor muziek gebruiken, zit eigenlijk met een schuin oog naar Sonos te kijken maar dit moet volgens mij ook met Plex mogelijk zijn.
Dus wie doet dit al en in combinatie met welke wireless speakers bijvoorbeeld?
Voor de audio in huis hebben we Sonos en voor films Plex... :+ Geen idee of je met Plex (je moet dan wel in iedere ruimte een Plex client hebben natuurlijk) hetzelfde zou kunnen bereiken. Denk niet dat dat mogelijk is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 06-04 16:00
Sjkv schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:28:
[...]

De DS214play kan transcoden tot SD (480p/576p). Op welke instelling heb je hem staan? En zoals z1rconium aangeeft moet je even kijken wat voor bestand het is, welke container met wat voor video en audio, dit kan je zien in de Plex Media Server.
Het ligt aan de Plex app i.c.m. de TV. Ik heb op de slaapkamer ook een Samsung Smart TV (2013 model) en die heeft nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
NASjes (en zeker de QNAPs) hebben vaak een ARM CPU er in zitten, die gewoon maar weinig rekenkracht hebben. Het is dan gewoon sterk afhankelijk tot hoever zo'n machientje kan trancoden. HD materiaal (zeker in combinatie met subs) heb je toch echt wat meer voor nodig. :)
ErwinJ schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:53:
Komende dagen heb ik vrij, ga dan eens wat proberen met plex.
Ik ben tevreden met Kodi icm MySQL echter ik moet op alle devices Kodi hebben staan en streamen buitenshuis word al een heel stuk moeilijker.
Hier denk ik dat Plex beter in zal zijn, dan gaat het alleen nog om het gebruikers gemak voor de onberekenbare factor ( vrouw :P ) en de kids.
De interface vond ik van "home theater" al goed uit zien, dat je het met kodi meer en fraaier kan instellen is leuk maar uit eindelijk telt het afspelen ;).

Het belangrijkste voor mij is, zonder problemen afspelen in 1080P en DTS/True-HD via Mkv containers.
Het belangrijkste voor de vrouw is "afstandbediening" :P zooooo simpel mogelijk.
Als je besluit om Plex te gaan gebruiken voor externe streaming, installeer dan op je XBMC PC's dan de plugin PleXBMC. Dan hou je namelijk 1 database, die dan weliswaar in Plex zit, maar heb je wel 1 centrale plek voor de database en geen twee. :)

[ Voor 73% gewijzigd door CH4OS op 01-01-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:09

FreakNL

Well do ya punk?

Plexconnect nog niet genoemd?

Daarmee heb je plex op je (non jailbroken) apple tv. Beste stukje open source en out of the box thinking product van de laatste tijd, imho.

Mijn hdx is nu eindelijk met pensioen door plexconnect (had al Atv) en dankzij het friends systeem van plex kijken mijn ouders nu ook (via internet) naar mijn plex server(met eigen watch states) :)

https://blog.plex.tv/2013...t-which-thinks-different/

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 01-01-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
zerocool82 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:15:
Voordeel van de Samsung app is wel dat alles met één afstandsbediening bediend kan worden (en er geen aparte HTPC / mediaspeler benodigd is). Op welke wijze gebruik je Plex op Windows (op je Samsung tv)? Automatisch laten opstarten of nog handmatig opstarten? En hoe bedien je deze vervolgens?
Gebruik mijn iPhone en soms iPad met de Mobile Mouse Remote en de Plex app. De htpc/server staat 24/7 aan.
Lekkerbek312 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:00:
Het ligt aan de Plex app i.c.m. de TV. Ik heb op de slaapkamer ook een Samsung Smart TV (2013 model) en die heeft nergens last van.
Is het met alle mediabestanden of juist een paar? Probleem heb je nu wat groot geformuleerd, ik heb wat meer gegevens nodig om je te helpen :+ Als je een oplossing vindt moet je het maar even laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Draai PMS ook, en sinds kort verlies ik de Dashboard-setting na een reboot of een CrapCleaner behandeling.. :*)

De volgende uitzonderingen staan in CCleaner die genegeerd moeten worden:

C:\Users\Peter\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_localhost_32400.localstorage

C:\Users\Peter\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\http_localhost_32400.localstorage-journal

C:\Users\Peter\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\https_www.google.nl_0.localstorage

C:\Users\Peter\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\https_www.google.nl_0.localstorage-journal

192.168.1.228_32400

192.168.1.228

localhost

localhost_32400

Waarbij 32400 de lokale poort is, en *****.228 het interne ipadres waar de server op draait.

Nu heb ik wel laatst de externe-poort veranderd. En in mijn router de externe-poort doorverwezen naar de server

De settings van de server worden opgeslagen op de server en die blijven netjes staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
210667 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:24:
Waarbij 32400 de lokale poort is, en *****.228 het interne ipadres waar de server op draait.

Nu heb ik wel laatst de externe-poort veranderd. En in mijn router de externe-poort doorverwezen naar de server

De settings van de server worden opgeslagen op de server en die blijven netjes staan
Het is sowieso niet aan te raden om extern op een andere poort te zitten.
Daarmee kan Plex.tv niet zo heel goed overweg; iets wat als je jouw PMS met externen deelt benodigd is.
Ik heb zo zelf ook een keer problemen gehad, ik wilde enkel de HTTPS-veriant (32443 als poort ipv 32400) delen, en opeens verdween deze bij Plex.tv. In een topic die daarover gaat mijn probleem gezet, of een nieuw topic aangemaakt, weet niet meer. Een team member vertelde me toen, dat het kwam omdat ik de (unsupported) HTTPS-variant in Plex.tv deelde, op poort 32443 dus. Hij vertelde er toen ook bij, dat dat niet helemaal 100% werkt en dat het enkel via poort 32400 goed werkt en ook door hun supported is.

EDIT:
Lijkt erop dat HTTPS-support in de nieuwere versies niet eens meer aanwezig is.

Overigens, sinds 22 december is er weer een nieuwe versie uit voor PlexPass users:
Plex Media Server 0.9.11.7 is now out for Plex Pass members (shortly out to everyone)

NEW

Added translations for Swedish, Croatian, Chinese.

FIXES

Some translations weren't enabled correctly.
In some cases, duplicate "hubs" could be returned.
(Windows) Subtitle fonts weren't loaded correctly.
Van die laatste fix had ik nog wel eens last; geen idee dat dat aan Plex lag, hahaha.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Op dit moment plex overal werkend, zelfs te bedienen met de logitec op de htpc.
Ook ondertussen een maand Subscription gepakt om te kijken wat hier de meerwaarde van is. ( ff wachten tot ik toegang krijg tot de bèta apps ).
Moet alleen nog het extern streamen aan de praat krijgen, krijg nu geen connectie met de server. Straks maar eens kijken wat ik moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Poort open zetten in de router en het werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

CptChaos schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:06:
[...]
Daarmee kan Plex.tv niet zo heel goed overweg; iets wat als je jouw PMS met externen deelt benodigd is.
[..]
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Ook bij de Ninja's.

De server op localhost zit altijd op 32400. Daarom zegt men[?] dat je beter een andere externe poort kan nemen..in mijn geval i.e. 12345. Die verwijs ik dan in de router door naar poort 32400.

Indien men van buitenaf, scriptkiddies of zo, gaat spelen met poort 32400, waarvan bekend is dat deze standaard door Plex wordt gebruikt, loop je dus een risico. Ik wil het niet overdrijven, maar het zijn van die kleine extraatjes.. :)

Verder herken ik niet dat het streamen op poort 12345 slechter gaat dan via poort 32400.

En delen doe ik niet aan... 8)

Blijft nog over de Dashboard settings die behouden blijven..Ga niet kicken..Maar iemand.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door 210667 op 02-01-2015 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-04 00:21
210667 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 07:42:
[...]

Blijft nog over de Dashboard settings die behouden blijven..Ga niet kicken..Maar iemand.. :P
Sinds een recente update hier ook last van (plexpass)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 21:49
Draai al tijden plex op een aparte pc, waar onze Samsung smart tv verbinding mee maakt. Vriendinnetje volgt aantal series die via rss feeds worden gedownload en door plex automatisch worden herkent zodra ze in de media folders komen. Op de ochtenden van nieuwe series staat het dus keurig klaar als recently added, werkt perfect!

Had eerst pms op een oude windows laptop staan die in de meterkast met externe schijf draaide, echter slipte die windows vol met meuk.. Kennelijk toch niet veilig genoeg (windows vista).
Nu ondertussen een mini itx desktopje met een quad core i5, 8gb ram en n oude ssd met Ubuntu 13.04 alweer n jaartje soepel draaiend, waar ook via Dropbox al mijn foto's worden gebackuped en in Plex terecht komen. Series en Films worden via een dropbox mapje aan transmission en utorrent gepresenteerd (watchfolder) en ook via rss komen series binnen.
Via een SMB share kan ik ook via mijn macbook de data schijf benaderen en hoef ik niet mijn 200gb aan persoonlijke data op te slaan op mijn macbook (die dan vol raakt).
Tv nog steeds de samsung, via een powerline adaptertje aangesloten op de router. Powerline haalt hier maar 35 mbit maar dat is genoeg voor streamen.

Vooral het automatisch downloaden van series en het gemak van 1 afstandbediening is fijn, en vriendin snapt het ook. Ook als ik nieuwe films wil zien hoef ik alleen de torrent in een dropbox mapje te stoppen (kan vanaf elke pc/tablet) en een tijdje later staan ze vanzelf in plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
[...]
[...]
Jammer dat er weer misinformatie word verkondigd.
- WAN/External Port: Port 32400 is default, but you can generally use any available port in the 20,000 to 50,000 range.
- LAN/Internal Port: This will always be 32400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Top Plex extern aan de praat :P.
Nu wachten tot ik toegang krijg tot de WP plex bèta pap.
Vind het alleen raar als je een plex-pass hebt je nog altijd moet betalen voor de app in de store en dat alleen de bèta app vrij is dan.

Alleen nog 1 vraagje:
Plex vind niet al mijn series ( Bv 24 live another day en Forever ) hoe kan ik deze handmatig toewijzen ?
Hier kom ik niet echt uit, xbmc vind ze wel zoals ze nu in de mappen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
ErwinJ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:54:

Alleen nog 1 vraagje:
Plex vind niet al mijn series ( Bv 24 live another day en Forever ) hoe kan ik deze handmatig toewijzen ?
Plex is vrij flexibel met naming conventions, maar een standaard aanhouden werkt het best.
Support docs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
z1rconium schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:15:
Jammer dat er weer misinformatie word verkondigd.
Het is alweer even geleden dat ik er last van had, sindsdien ingesteld en tot op de dag van vandaag, werkt het perfect. Kan het intussen wel achterhaald zijn natuurlijk. De post die ik op het forum erover had, kan ik zo gauw ook even niet meer vinden, wellicht was dat in het PlexPass forum of zo (en Google heeft daar geen toegang toe). Waarom het dus maar gelijk "afgebrand" moet worden als misinformatie, vind ik dan weer erg jammer.

EDIT:
Ik heb het topic teruggevonden, het was inderdaad in het PlexPass support forum. Nu ik het bericht weer zie, lees ik inderdaad dat ze daar ook al zeiden dat het voor extern niet uitmaakt welke poort je gebruikt, intern wel, zoals jij ook citeerde. Dan interpreteerde ik dat anders destijds in mei 2014. :) Ik laat het nu lekker zo staan, het werkt immers.
210667 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 07:42:
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Ook bij de Ninja's.

De server op localhost zit altijd op 32400. Daarom zegt men[?] dat je beter een andere externe poort kan nemen..in mijn geval i.e. 12345. Die verwijs ik dan in de router door naar poort 32400.

Indien men van buitenaf, scriptkiddies of zo, gaat spelen met poort 32400, waarvan bekend is dat deze standaard door Plex wordt gebruikt, loop je dus een risico. Ik wil het niet overdrijven, maar het zijn van die kleine extraatjes.. :)

Verder herken ik niet dat het streamen op poort 12345 slechter gaat dan via poort 32400.
Plex voor extern op een andere poort draaien "vanwege de veiligheid" natuurlijk ook maar enkel security through obscurity is en je er dus verder weinig mee opschiet. De scriptkiddies hebben heus wel een poortscanner (nmap is toch wel een van de bekendsten denk ik) en hoeven dus niet eens te weten dat poort 32400 de "standaard" poort is van Plex.

Dat delen via het ene poort beter zou gaan dan het andere, is dan ook niet wat ik beweer. De back-end van Plex.tv geeft de minste problemen als er port 32400 gebruikt wordt, dat is wat ik probeerde aan te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 02-01-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
CptChaos schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:05:
Waarom het dus maar gelijk "afgebrand" moet worden als misinformatie, vind ik dan weer erg jammer.
Het is misinformatie want je doet een stellige uitspraak:
En dat is onzin, vandaar.

Er is echt geen issue om op een andere poort te gaan zitten, mits je er op router/firewall vlak rekening mee houd en hier bewust van bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
FreakNL schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:49:
Plexconnect nog niet genoemd?

Daarmee heb je plex op je (non jailbroken) apple tv. Beste stukje open source en out of the box thinking product van de laatste tijd, imho.

Mijn hdx is nu eindelijk met pensioen door plexconnect (had al Atv) en dankzij het friends systeem van plex kijken mijn ouders nu ook (via internet) naar mijn plex server(met eigen watch states) :)

https://blog.plex.tv/2013...t-which-thinks-different/
Toegevoegd aan de TS. :)
CptChaos schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 20:38:
Als je besluit om Plex te gaan gebruiken voor externe streaming, installeer dan op je XBMC PC's dan de plugin PleXBMC. Dan hou je namelijk 1 database, die dan weliswaar in Plex zit, maar heb je wel 1 centrale plek voor de database en geen twee. :)
Hier was ik inderdaad ook mee aan de slag gegaan. Toegevoegd aan de TS. :)
ErwinJ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:54:
Alleen nog 1 vraagje:
Even voor de zekerheid, zijn het wel aparte mediabestanden en geen ISO, IMG, DVD (VIDEO_TS) etc? Deze worden niet herkend door Plex (zie tevens TS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
z1rconium schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:03:
[...]

Plex is vrij flexibel met naming conventions, maar een standaard aanhouden werkt het best.
Support docs.
Series staan precies volgens TheTVDB.com maar toch pakt ie ze niet.

Volgende series worden niet gepakt:
24 seizoen 9
Forever (2014)
Legendes (2014)
Partners (2014)

[ Voor 11% gewijzigd door ErwinJ op 02-01-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
zerocool82 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:34:
[...]

Toegevoegd aan de TS. :)

[...]

Hier was ik inderdaad ook mee aan de slag gegaan. Toegevoegd aan de TS. :)

[...]

Even voor de zekerheid, zijn het wel aparte mediabestanden en geen ISO, IMG, DVD (VIDEO_TS) etc? Deze worden niet herkend door Plex (zie tevens TS).
Alles is in containers mkv ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
ErwinJ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Series staan precies volgens TheTVDB.com maar toch pakt ie ze niet.
Hebben de bestandsnamen van deze series (24 etc.) exact dezelfde opzet als de series die wel herkend worden? En is tevens de folderstructuur exact hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
zerocool82 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:54:
[...]

Hebben de bestandsnamen van deze series (24 etc.) exact dezelfde opzet als de series die wel herkend worden? En is tevens de folderstructuur exact hetzelfde?
Yup hetzelfde als alle andere series... vandaar dat ik het ook niet snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
ErwinJ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:01:
[...]

Yup hetzelfde als alle andere series... vandaar dat ik het ook niet snap.
Erg vreemd inderdaad, kwam een topic tegen op Plex.tv waarbij iemand hetzelfde probleem lijkt te hebben.

Mogelijk dat het probleem bij de scanner/agent ligt en Plex deze bestanden wel 'ziet' maar niet kan scrapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:07
Ik gebruik Plex ook inmiddels enkele jaren en ook lifetime member geworden! Ik was op zoek naar een TV die plex aankan, ook door een app zodat je 1 afstandsbediening kan gebruiken.
Ik heb een server onder de tv staan (die ik wel ga vervangen, nog even inlezen in een goede prijs/power/stroomverbruik combi).

Wat ik echter toevallig afgelopen week tegenkwam is dit adaptertje: http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx
Deze adapter stuurt de HDMI-cec signalen die je tv via HDMI doorstuurt weer door via USB. Je kunt dan met je standaard afsstandbediening plex bedienen op je HTPC! Ik ben alleen nog aan het uitzoeken of ik Plex ook kan laten starten, omdat het nogal wat resources gebruikt als plex continue actief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
zerocool82 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:06:
[...]

Erg vreemd inderdaad, kwam een topic tegen op Plex.tv waarbij iemand hetzelfde probleem lijkt te hebben.

Mogelijk dat het probleem bij de scanner/agent ligt en Plex deze bestanden wel 'ziet' maar niet kan scrapen?
Bedankt voor het meedenken ;).
Ik kom er op dit moment niet uit, heb al van alles geprobeerd.

De structuur klopt precies zoals alle andere series zijn en het moet volgens de Plex beschrijving.
Ik zie de mappen en afleveringen wel staan in plex, maar er zitten geen extra info en/of plaatjes bij. ( lijkt er dus op dat hij de info niet vind )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
I-King schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:28:
Ik gebruik Plex ook inmiddels enkele jaren en ook lifetime member geworden! Ik was op zoek naar een TV die plex aankan, ook door een app zodat je 1 afstandsbediening kan gebruiken.
Ik heb een server onder de tv staan (die ik wel ga vervangen, nog even inlezen in een goede prijs/power/stroomverbruik combi).

Wat ik echter toevallig afgelopen week tegenkwam is dit adaptertje: http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx
Deze adapter stuurt de HDMI-cec signalen die je tv via HDMI doorstuurt weer door via USB. Je kunt dan met je standaard afsstandbediening plex bedienen op je HTPC! Ik ben alleen nog aan het uitzoeken of ik Plex ook kan laten starten, omdat het nogal wat resources gebruikt als plex continue actief blijft.
Ik heb deze cec adapter altijd gehad, deze werkte perfect.
Echter hij werkt niet met mijn nieuwe setup, op een of andere manier werkt hij niet met een HK-BDS330.

Ik werk nu in combinatie met een logitec harmony en dat werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
ErwinJ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:31:
[...]

De structuur klopt precies zoals alle andere series zijn en het moet volgens de Plex beschrijving.
Ik zie de mappen en afleveringen wel staan in plex, maar er zitten geen extra info en/of plaatjes bij. ( lijkt er dus op dat hij de info niet vind )
Als de structuur van de bestandsnamen en de folderstructuur verder hetzelfde zijn en de mappen en afleveringen wel worden herkend in Plex dan lijkt het mij toch een probleem met de scanner/agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Ben ook naar nieuwe afstandsbediening aan het kijken. Denk dat het Logitech Harmony 350 word met Flirc. Dit om m'n Ziggo box, Samsung tv en htpc samen te beheren. Heb helaas geen bluetooth of ir op m'n htpc zitten dus moet wel een connector hebben, vandaar Flirc. Iemand ervaring met Flirc icm Logitech Harmony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
ErwinJ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:36:
[...]

Ik heb deze cec adapter altijd gehad, deze werkte perfect.
Echter hij werkt niet met mijn nieuwe setup, op een of andere manier werkt hij niet met een HK-BDS330.

Ik werk nu in combinatie met een logitec harmony en dat werkt perfect :)
Heb jij een mogelijkheid gevonden plex te starten via de afstandsbediening óf automatisch als de TV naar deze HDMI poort switcht? Ik heb de correcte instelling nog niet gevonden.
Andersom werkt wel, dat de TV 'volgt' wat Plext doet (afsluiten/starten), maar dan moet ik een andere creatieve manier vinden om Plex handig te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
via de logitec heb ik verschillende sources ingesteld.

Bv Mijn Htpc ingesteld als "watch a movie" dan springt mijn Tv en mijn HK naar het betreffende kanaal in mijn geval Hdmi 2.
Via ingestelde sneltoetsen kan ik bv de applicatie Plex starten die op mijn windows taakbalk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
ErwinJ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:51:

Bv Mijn Htpc ingesteld als "watch a movie" dan springt mijn Tv en mijn HK naar het betreffende kanaal in mijn geval Hdmi 2.
Via ingestelde sneltoetsen kan ik bv de applicatie Plex starten die op mijn windows taakbalk staat.
Precies wat ik ook wel doen. Als Plex laat draaien 24/7 kost dat qua verbruik wat teveel. Nou even op zoek naar leuke aanbieding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
ErwinJ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:51:

Ik heb net die Pulse Eight adapter, is het je daar ook mee gelukt om Plex te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Sjkv schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:52:
[...]

Precies wat ik ook wel doen. Als Plex laat draaien 24/7 kost dat qua verbruik wat teveel. Nou even op zoek naar leuke aanbieding :9
Bij mij draait de Htpc 24/7 voor een jaar nu, en Xbmc stond hierbij altijd aan zodat niks apart hoefde te starten.
1 druk op de knop en je zat in Xbmc, ditzelfde ga ik nu doen met plex alleen zal er nu wel de plexserver op de achtergrond blijven draaien voor external acces.

Wat betreft verbruik....tja dat zijn peanuts. Je bespaart meer met 1 keer per week bv de vaatwasser niet te laten draaien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
I-King schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:54:
[...]

Ik heb net die Pulse Eight adapter, is het je daar ook mee gelukt om Plex te starten?
Ik denk niet dat het daarmee lukt omdat je niks kan instellen.
Hij zal wel werken als je plex eenmaal gestart hebt.

Echter zoals ik al aangaf, ik kan dit niet testen omdat deze niet werkt icm mijn HK Set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter

Overigens, sinds 22 december is er weer een nieuwe versie uit voor PlexPass users:
Plex Media Server 0.9.11.7 is now out for Plex Pass members (shortly out to everyone)

NEW

Added translations for Swedish, Croatian, Chinese.

FIXES

Some translations weren't enabled correctly.
In some cases, duplicate "hubs" could be returned.
(Windows) Subtitle fonts weren't loaded correctly.
Deze is (inmiddels?) ook beschikbaar voor niet-PlexPass gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online
zerocool82 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:33:
Deze is (inmiddels?) ook beschikbaar voor niet-PlexPass gebruikers.
Ah, ik check altijd het release announcement forum, daar stond nog niet bij dat die public is gegaan. :) Ik heb de link getipt naar de redactie toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
zerocool82 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:41:
[...]

Als de structuur van de bestandsnamen en de folderstructuur verder hetzelfde zijn en de mappen en afleveringen wel worden herkend in Plex dan lijkt het mij toch een probleem met de scanner/agent.
Ik heb wel eens gezien dat er vreemd gedrag kan optreden als er punten in de bestandsnamen zitten, of liggende streepjes ipv underscores etc.

Plex is zelf (de agents) redelijk smart met het zoeken van de boel, maar als je je niet houd aan de naming-conventies zoals de documentatie beschrijft, dan kan je tegen problemen aanlopen, soms is het eenvoudig op te lossen door een punt te vervangen in een spatie of een streepje in een underscore en dan vind ie ze ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:55
Het zal misschien iets simpels zijn waar ik glad overheen heb gekeken maar ik krijg het niet voor elkaar in de app op mijn iPad of iPhone voor subtitles te kiezen. Nu worden automatisch de voorkeurs instellingen voor taal gebruikt om ondertiteling te kiezen door de server. Ik zou graag ondertiteling uit willen zetten of kunnen wisselen tussen talen. Iemand hier al eens mee gestoeid?

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426395

ErwinJ schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:31:
[...]

Het lijkt als of er geen koppeling is gemaakt. Je kan er ook handmatig een koppeling aanmaken deze optie zit als je op de serie klikt aan de zijkant in plex web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
bokkow schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:05:
Het zal misschien iets simpels zijn waar ik glad overheen heb gekeken maar ik krijg het niet voor elkaar in de app op mijn iPad of iPhone voor subtitles te kiezen. Nu worden automatisch de voorkeurs instellingen voor taal gebruikt om ondertiteling te kiezen door de server. Ik zou graag ondertiteling uit willen zetten of kunnen wisselen tussen talen. Iemand hier al eens mee gestoeid?
Als het goed heb zie je het onderstaande. Als je meerdere kanalen audio en ondertitels hebt zouden ze hier selecteer baar moeten zijn. Klik op Audio of Subtitles en je kan ze aanpassen.
Afbeeldingslocatie: http://a3.mzstatic.com/eu/r30/Purple3/v4/ed/40/88/ed4088de-0408-29df-f930-3802091f94e7/screen322x572.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
In de titel en opening heb je het over Plex Media Server, zou het niet beter zijn om het aan te passen naar gewoon Plex? De media server is slechts gedeelte van de oplossing tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:55
Ah! Ja je hebt gelijk, thanks! Wel vreemd dat dat in een info-menu zit en niet on-the-fly kan worden geselecteerd zoals in de web app wel kan. Maar goed ik ben in ieder geval blij dat het wel mogelijk is :)

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
bokkow schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:54:
Ah! Ja je hebt gelijk, thanks! Wel vreemd dat dat in een info-menu zit en niet on-the-fly kan worden geselecteerd zoals in de web app wel kan. Maar goed ik ben in ieder geval blij dat het wel mogelijk is :)
Als je hem aanklikt pakt hij de instellingen van je server. Daar zou je nog even kunnen kijken of je het kan aanpassen. De app is wel wat verouderd ondertussen, de laatste update was voor iOS 8-look maar qua indeling is er al tijden niks veranderd. Als ik het Plex forum lees is de transcoder ook verouderd en mist er nog wat functionaliteit en komt er dus waarschijnlijk een update aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Anoniem: 426395 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:31:
[...]

Het lijkt als of er geen koppeling is gemaakt. Je kan er ook handmatig een koppeling aanmaken deze optie zit als je op de serie klikt aan de zijkant in plex web.
hahaha dank je...... die knop was ik aan het zoeken. 8)7 |:(
Top !!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Nu online

zerocool82

Ignorance causes chaos

Topicstarter
Sjkv schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:53:
[...]

In de titel en opening heb je het over Plex Media Server, zou het niet beter zijn om het aan te passen naar gewoon Plex? De media server is slechts gedeelte van de oplossing tenslotte.
Goed punt! Ik ga nog even kijken hoe ik dit ga aanpassen. Mocht je andere opmerkingen hebben, graag via DM (zie ook TS) om 'vervuiling' van het topic te voorkomen (ongetwijfeld zullen er nog meer opmerkingen volgen, op bijvoorbeeld mogelijke typo's etc.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
zerocool82 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 17:35:
[...]

Goed punt! Ik ga nog even kijken hoe ik dit ga aanpassen. Mocht je andere opmerkingen hebben, graag via DM (zie ook TS) om 'vervuiling' van het topic te voorkomen (ongetwijfeld zullen er nog meer opmerkingen volgen, op bijvoorbeeld mogelijke typo's etc.) :)
Keep the topic Alive :P

Hoe meer ik met plex bezig ben hoe leuker het word... alles uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
De plexpass is dat een must ?

Het enige wat ik zie waarvoor het een voordeel voor mij kan zijn is de sync mode en de Xbox apps.
Maar volgens mij krijg je de Xbox app ook zonder plexpass.

Niet dat ik nergens voor wil betalen :P maar ik heb nu een maand plexpass genomen om eens te kijken maar ik zie niet veel meer voordeel. ( behalve de wp 8.1 bèta app is dan "gratis" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-04 12:10
Voor mij zou het lokaal opslaan op ipad of iphone een meerwaarde kunnen zijn van de plexpass. Dit zorgt er voor dat wanneer ik op reis ben ik m'n ipad kan gebruiken voor het kijken van series of films.

Maar daar zijn ook wel weer gratis oplossingen voor en vaak heb ik m'n macbook ook wel bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
bacardicoconut schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:15:
Voor mij zou het lokaal opslaan op ipad of iphone een meerwaarde kunnen zijn van de plexpass. Dit zorgt er voor dat wanneer ik op reis ben ik m'n ipad kan gebruiken voor het kijken van series of films.

Maar daar zijn ook wel weer gratis oplossingen voor en vaak heb ik m'n macbook ook wel bij me.
Dan kan je net zo goed streamen .....of zie ik dat verkeerd ?
Want als ik op reis ga zorg ik wel dat ik eventueel van alles op een USB stick heb staan.
Of als ik ergens op vakantie ben en er is wifi/3g/4g kan ik streamen dat is nou net het grote voordeel van Plex tov. xbmc.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.