Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:03
Mede-auteur:
  • Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Chip.

Google Chromecast

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1enugVZ.jpg%5D
Introductie
De Google Chromecast is een een HDMI-stick waarmee je elke tv omtovert tot een mediacentrum met uitgebreide mogelijkheden voor het streamen van zowel eigen content als uit bekende bronnen waaronder Youtube, Netflix en Uitzending Gemist. Het apparaat dient via USB van stroom te worden voorzien.

Wat de Chromecast bijzonder maakt is dat gebruikers streams kunnen 'casten' naar het apparaat, vanaf een tablet, smartphone of pc. Daarbij wordt de stream niet 'geforward' door het apparaat: in plaats daarvan wordt de url van de stream naar de Chromecast gestuurd, die hem daarna laadt op de tv waaraan deze is verbonden.

Overzicht versies
Inmiddels zijn er een aantal verschillende versies van de CC geweest, hieronder een overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ac0XTmR.jpg

(Populaire) Apps / Extensies
Apps:De laatste app in de bovenstaande houd alle Chromecast apps bij met links naar de Play Store. Deze app is er gezien je nog niet kunt filteren op apps die de Chromecast ondersteunen.

Extensies:
  • Google Cast: Store
  • Videostream for Google Chromecast: Store
FAQ
:? Waar kun je de Chromecast kopen?

Je kunt de Chromecast kopen via de officiële Play Store. Of via bijvoorbeeld Amazon of neem even een kijkje in de Pricewatch.

:? Waar kun je de Chromecast kopen?

Je kunt de Chromecast kopen via de officiële Play Store. Of via bijvoorbeeld Amazon of kijk even bij de Pricewatch.

:? Kan ik ook lokale muziek of films afspelen?

Ja, de Chromecast was in eerste instantie bedoeld om alleen content van het internet af te spelen maar inmiddels zijn er applicaties en extensies uit (Allcast, localcast, videostream) die dit mogelijk maken.

:? Waar kan ik de wallpapers downloaden die Chromecast gebruikt wanneer er geen content wordt gecast?

De Chromecast haalt zijn wallpapers op vanaf: klik. Gelukkig zijn er al mensen bezig geweest om alle wallpapers beschikbaar te maken: klik of klik.

:? Kan ik de Chromecast gebruiken als ik geen USB-aansluiting op mijn televisie heb?

Ja, indien je geen USB aansluiting hebt op je tv kun je gebruik maken van een USB-stekker die wordt meegeleverd die je kan aansluiten op je stopcontact. Deze dient zich natuurlijk wel dichtbij de tv te bevinden.

:? Ondersteunt de Chromecast mijn 5 GHz-Wifi-netwerk?

De eerste Chromecast ondersteunt 5 GHz-netwerken niet evenals de 802.11 ac-netwerken. Tip om andere apparatuur op 5 GHz-netwerk te blijven gebruiken met een Chromecast 1: 2 gescheiden wifi netwerken in huis, 1 op 2.4 GHz en 1 op 5 GHz. Bij voorkeur werk ik op het 5 GHz netwerk met al mijn devices, omdat ik daarop veel minder storing uit de omgeving heb. Echter, de Chromecast werkt alleen op 2.4 GHz. Het device dat je voor de setup gebruikt (eenmalig dus), moet in ieder geval tijdelijk op het 2.4 GHz netwerk zitten, anders wordt de Chromecast niet gevonden. Nadat de Chromecast geïnstalleerd is, kun je het gebruikte device weer terugzetten op 5 GHz. Je kunt dan nog steeds je Chromecast bedienen, ook al zit deze op 2,4 GHz en je bedienend device (laptop of smartphone/tablet) kan via het 5 GHz netwerk verbonden zijn.

De nieuwe generaties Chromecast (2, Audio &2018) ondersteunen wel het gebruik van een 5 GHz-netwerk en zijn hierdoor ook stabieler in gebruik.

:? Mijn Chromecast wil niet verbinden of de verbinding is slecht?

Als je een router gebruikt heeft google een lijst gemaakt met ondersteunde modellen en een eventuele oplossing bij problemen:

https://support.google.com/chromecast/table/3477832?hl=nl .

:? Kan ik een wachtwoord op de Chromecast zetten?

Nee.

:? Kun je de Chromecast met meerdere apparaten bedienen?

Ja, je hebt bijvoorbeeld een filmpje via Youtube op je mobiel opgestart om te casten naar je Chromecast. Je partner kan dan met zijn telefoon de video pauzeren of een andere video opstarten.

:? Werkt de Chromecast ook zonder Wifi?

Nee, de Chromecast moet constant verbonden zijn met het internet. Het apparaat waarmee je cast hoeft echter niet constant verbonden te zijn met het internet, alleen bij het opstarten, pauzeren of stoppen.

Foto's, filmpjes en links
Chromecast 2018 (versie 3):
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/1/9/0/7/9200000099487091.jpg
Links

Meer informatie:Filmpjes

Introductiefilmpje van Chromecast:

Video geleend van productreview: Google Chromecast review door HetGezegde
Tot slot
Dit is een eerste opzet, als ik tijd heb zal ik deze topicstart verder bijwerken. Opmerkingen, tips en verbeteringen zijn welkom via DM.

Voor het bespreken van levertijden en aanbiedingen graag de andere reeds bestaande topics gebruiken:ToDo:
  • Meer details

[ Voor 136% gewijzigd door JdJtA op 21-10-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Misschien nog wat handige informatie:

Cast Store for Chromecast
Android App met lijst van alle Chromecast apps met links naar de Play Store
Of via Android device > tap Chromecast app > tap small Google icon to the left of the word Chromecast > tap Discover apps

Google product forum
Lijst met iOS & OSX Chromecast apps and extensions

Tube Cast
Windowsphone app als remote voor Youtube
(App currently only supports initiating playback (no pause/stop/rewind))

source: https://productforums.goo...ic/chromecast/I7WU0Y3GLac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ook wat apps voor de Synlogy bezitters:
DS Video
DS Audio

Andere apps die ik gebruik:
Play Music
5by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:09
Wordt plex ook ondersteund?|
En wanneer komt Chromecast 2.0 / specs?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47
Is zoiets ook te gebruiken voor Internet TV van KPN? Ik heb dat als pakket en dat betekend dat hier in mijn huis op elk apparaat KPN ITV kan draaien als dat wordt ondersteund.
Oftewel, kan ik er gewoon live-tv mee kijken, in HD?
En kan ik met zo'n ding ook bedraad streamen vanaf mijn Synology?

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 19-03-2014 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
maartend schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:40:
Is zoiets ook te gebruiken voor Internet TV van KPN? Ik heb dat als pakket en dat betekend dat hier in mijn huis op elk apparaat KPN ITV kan draaien als dat wordt ondersteund.
Oftewel, kan ik er gewoon live-tv mee kijken, in HD?
En kan ik met zo'n ding ook bedraad streamen vanaf mijn Synology? aha, dit kan blijkbaar.
Lees dit even door:
http://androidworld.nl/ni...ragen-over-de-chromecast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-05 12:15
Oggy schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:39:
Wordt plex ook ondersteund?|
En wanneer komt Chromecast 2.0 / specs?
Plex wordt ondersteund!
En geen idee wanneer er een nieuwe Chromecast editie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 11:53
Net heel even mee gespeeld en zaken als Youtube en Netflix werken heerlijk. Even het kort mijn ervaringen:
  • Je kunt zowel YouTube casten vanaf je telefoon en vanaf je browser.
  • Ik weet niet of dit bij Netflix kan, ik heb geen Silverlight geïnstalleerd.
  • Casten van een tab in Chrome werkt verrassend goed. Even Facebook foto's gepresenteerd op de TV en een Uitzending Gemist aflevering gecast. Enige wat ik merk is dat de beeldverhouding niet matched. PC heeft 1280x1024 en Chromecast toont daar zeg maar een centered crop van.
  • Hij lijkt op mijn Sony EX-500 TV niet automatisch uit te gaan nadat ik de TV uit zet (aangesloten op USB van TV). Wit lampje op Chromecast blijft branden. Edit: ah, dit was doordat de TV even in sluimerstand stond. Nu is hij echt uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door DaFrenk op 19-03-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 22:43
Zeer handig topic. Ga ik de komende tijd goed in de gaten houden. Gebruik de Chromecast nu zo'n 3 maanden en ben er heel erg blij mee. Gebruik hem nu hoofd zakelijk met Netflix.

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 20:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
DaFrenk schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:49:
Net heel even mee gespeeld en zaken als Youtube en Netflix werken heerlijk. Even het kort mijn ervaringen:

[list]
• Je kunt zowel YouTube casten vanaf je telefoon en vanaf je browser.
• Ik weet niet of dit bij Netflix kan, ik heb geen Silverlight geïnstalleerd.

Je kan met Netflix ook casten vanaf je laptop, op het moment dat je iets gaat afspelen en het geladen is kan je op een cast icoontje op de Netflix site drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
calvinturbo schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:57:
[...]

Je kan met Netflix ook casten vanaf je laptop, op het moment dat je iets gaat afspelen en het geladen is kan je op een cast icoontje op de Netflix site drukken.
Aha! Ik meende dat ook eens te hebben gezien ja. Mooi dat het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
@DaFrenkL Thx voor je input! Vraag me wel af, als ik een video op volledige scherm afspeel in Chrome, werkt dat dan ook op de chromecast? (klinkt misschien obvious maar als ik een flash film afspeel weet ik dat er dan flash het extern op volledige scherm maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:25
Kan je ook casten vanuit Netflix in Firefox?
Of moet ik echt overstappen op Chrome als ik wil gaan casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
Joostje123 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:59:
Voor casten moet je echt Google Chrome gebruiken, maar voor de rest van het surfen zou je in principe nog gewoon Firefox kunnen blijven gebruiken als je dat fijner vindt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 11:31
Hoe zit het met streaming vanaf "externe" bronnen? Ik heb op een locatie een enigma 2 satellietontvanger staan waarmee ik via het interne netwerk op de PC of een ander apparaat 1:1 televisie vanaf de schotel kan kijken. Is het met de chromecast mogelijk om het beeld van de satellietontvanger op de TV te streamen, al dan niet via een app?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
polopolo150 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:59:
@DaFrenkL Thx voor je input! Vraag me wel af, als ik een video op volledige scherm afspeel in Chrome, werkt dat dan ook op de chromecast? (klinkt misschien obvious maar als ik een flash film afspeel weet ik dat er dan flash het extern op volledige scherm maakt)
Jazeker! Uitzending Gemist player full screen gezet en dat werd ook getoond op de TV! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Joostje123 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:59:
Als je Netflix wil casten kan dat vanaf je mobiel of tabet, dan heb je juist geen browser meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
* polopolo150 koopt meteen 3 Chromecasts!

Thx DaFrenk! Had sinds vanochtend al interesse om een ChomeCast te kopen, speciaal hierom een Prepaid credit card besteld aangezien Google Wallet nog steeds weigert om iDeal te accepteren.
Zal in de komende dagen laten weten wat mijn ervaringen zijn, aangezien ik veel web video content bekijk maar nooit een goeie all-in-1 oplossing had hiervoor, Chromecast lijkt eindelijk een uitkomt te zijn om gemakkelijk YouTube te streamen, mijn traditie om de E3 te volgen in de woonkamer op de televisie, andere websites zoals Twitch of iets als Dumpert te checken zonder hassle en om eindelijk af te zijn van de outdated Netflix app op de Samsung Smart TV.

Ben nog steeds skeptisch maar voor dit soort gadgets wil ik toch wel proberen het maximale uit te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
polopolo150 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:19:

Thx DaFrenk! Had sinds vanochtend al interesse om een ChomeCast te kopen, speciaal hierom een Prepaid credit card besteld aangezien Google Wallet nog steeds weigert om iDeal te accepteren.
Zal in de komende dagen laten weten wat mijn ervaringen zijn, aangezien ik veel web video content bekijk maar nooit een goeie all-in-1 oplossing had hiervoor, Chromecast lijkt eindelijk een uitkomt te zijn om gemakkelijk YouTube te streamen, mijn traditie om de E3 te volgen in de woonkamer op de televisie, andere websites zoals Twitch of iets als Dumpert te checken zonder hassle en om eindelijk af te zijn van de outdated Netflix app op de Samsung Smart TV.

Ben nog steeds skeptisch maar voor dit soort gadgets wil ik toch wel proberen het maximale uit te halen. :)
Hoe krijg je dumpert op een Chromecast dan?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:24:
[...]
Chrome browser tab casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
polopolo150 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:19:

Ik weet niet of je Live YouTube video's kunt casten naar je TV. Dat werkt helaas ook niet op m'n PS3. Wilde ook vaker de CES livestreams bekijken op TV maar dat ging dus niet. Misschien wel met Chromecast?

Edit: Nee, dat kan met Chromecast dus ook niet aldus Google zelf:
Some videos may not play using Chromecast. Private videos, live content, and videos not approved for mobile playback will not work with Chromecast.
Bron: https://support.google.com/chromecast/answer/2995235?hl=en

Edit 2: Overigens, als je in de buurt van Duitsland woont. Ze liggen ook gewoon bij de Media Markt en Saturn in de winkel daar :)
DennusB schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:24:
[...]

Door je Chrome tabblad naar je TV te streamen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door DaFrenk op 19-03-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 20-05 13:46
Het is inderdaad (nog) niet mogelijk om live YT te casten, weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Ik bekijk het altijd via een live stream van Spike TV/Gametrailers.com. Dat is in principe ook een flash stream. Anders zijn er altijd andere manieren, heb genoeg de tijd om dat uit te zoeken tot E3 er weer is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Niet online
DaFrenk schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:26:
[...]
Ik weet niet of je Live YouTube video's kunt casten naar je TV. Dat werkt helaas ook niet op m'n PS3. Wilde ook vaker de CES livestreams bekijken op TV maar dat ging dus niet. Misschien wel met Chromecast?
(...)
Some videos may not play using Chromecast. Private videos, live content, and videos not approved for mobile playback will not work with Chromecast.
source google chromecast support

Vind ik zelf ook wel erg jammer, maar hopelijk komt dat nog

Edit:
pelt schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:27:
Het is inderdaad (nog) niet mogelijk om live YT te casten, weet ik uit ervaring.
Je was me voor, maar vraag me nu wel gelijk af dat dit misschien wel kan door een Chrome Tab met een live video stream te casten? Of word dan gelijk alleen de youtube video gecast (en werkt het dus niet)

[ Voor 23% gewijzigd door Kid_Stevie op 19-03-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Is wel ideaal als mediaplayertje op de slaapkamer ook. Werkt RTL gemist/uitzendinggemist goed? En cast ik dan het Chrome tabblad of cast ik de video vanuit de uitzendinggemist app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
DennusB schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:31:
Is wel ideaal als mediaplayertje op de slaapkamer ook. Werkt RTL gemist/uitzendinggemist goed? En cast ik dan het Chrome tabblad of cast ik de video vanuit de uitzendinggemist app?
Op dit moment zit er nog geen ondersteuning voor de chromecast in (de app) van RTL Gemist/Uitzendinggemist. Je kan het wel casten vanuit een tabblad middels de chrome plugin, maar het is dus nog niet 'standaard'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
DennusB schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:31:
Ik heb heel snel even een stukje Keuringsdienst van Waarde gekeken op de TV vanaf Uitzendinggemist.nl en dat werkte dus via het casten van het tabblad. Full screen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Gaat het nog door dat Chromecast alleen ondersteund word vanuit de paywall van Uitzending Gemist? (Weet niet hoe het tegenwoordig heet, NPO+, NLZiet. Naam veranderd iedere maand lijkt het wel)

Zou nice zijn als Tweakers dat kan navragen nu Chromecast is gelanceerd in Nederland.

[ Voor 18% gewijzigd door polopolo150 op 19-03-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DaFrenk schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:32:
[...]

Ik heb heel snel even een stukje Keuringsdienst van Waarde gekeken op de TV vanaf Uitzendinggemist.nl en dat werkte dus via het casten van het tabblad. Full screen werkt.
Dat is best cool. Kan je RTLgemist ook eens testen? Denk niet dat dat werkt (Silverlight geloof k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand hier die weet hoe het zit met de AllCast app van Koushik Dutta? Las dat de Chromecast een update heeft gekregen om deze te blokkeren, maar Koush kennende heeft hij daar vast wat op gevonden. Kan alleen nergens vinden of het nu nog steeds werkt.

Als het werkt wil ik er wel een gaan halen, gewoon een leuke gadget voor €35!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:56
AktiveHate schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:38:
Iemand hier die weet hoe het zit met de AllCast app van Koushik Dutta? Las dat de Chromecast een update heeft gekregen om deze te blokkeren, maar Koush kennende heeft hij daar vast wat op gevonden. Kan alleen nergens vinden of het nu nog steeds werkt.

Sinds de SDK is vrijgegeven (enkele weken geleden ondertussen) werkt deze app gewoon zonder problemen. Zie Play Store voor verdere info: Google Play: AllCast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:09
Uitzending Gemist en RTL XL is beschikbaar via Plex. Die 2 extensies in de media server installeren en gaan met de banaan.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
AktiveHate schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:38:

offtopic:
Vroeg je dat laatst niet ook al in een van die nieuwsberichten over de chromecast laatst :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik vraag me nu wel af, moet ik de Chromecast direct in mijn TV doen of doe ik hem in mijn Onkyo receiver waar al mijn HDMI devices in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
DennusB schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:22:
Ik vraag me nu wel af, moet ik de Chromecast direct in mijn TV doen of doe ik hem in mijn Onkyo receiver waar al mijn HDMI devices in zitten?
Dat mag jij zelf weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Chip. schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:56:
[...]

offtopic:
Vroeg je dat laatst niet ook al in een van die nieuwsberichten over de chromecast laatst :P?
Nope, zit pas sinds vandaag (heb net een week een Nexus 5, vandaar) naar de Chromecast te kijken. Maar ik wil graag ook lokale content als zelfgemaakte foto's e.d. kunnen casten, en dan is een app als AllCast eigenlijk onmisbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 10:14

thechib12

aka ChiB

Is er ook een mogelijkheid dat ik een MKV van bijv. mijn laptop naar de chromecast stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
thechib12 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:10:
Is er ook een mogelijkheid dat ik een MKV van bijv. mijn laptop naar de chromecast stream?
Ja volgens mij werkt dat wel. Kan nu ff niet testen, maar je kunt die MKV slepen naar de Chrome browser en dan speelt de browser hem af. Daarna die tab delen en dan zou het moeten werken.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 10:14

thechib12

aka ChiB

Spacey23 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:17:
[...]

Ja volgens mij werkt dat wel. Kan nu ff niet testen, maar je kunt die MKV slepen naar de Chrome browser en dan speelt de browser hem af. Daarna die tab delen en dan zou het moeten werken.
Volgens een review op Tweakers werkt dat niet, je krijgt namelijk geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Wat als je gebruikt maakt van de VLC browser ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-05 07:49
Krijg hem morgen al geleverd, maar bedacht me te laat dat mijn beamer met HDMI poort geen audio out heeft. Aangezien een HDMI sound extractor me te duur is voor ongeveer 7 euro een hdmi naar vga met audio out besteld via ebay. Dat duurt nog wel even voor die er is, dus eerst maar op m'n beeldscherm uitproberen. Vooral gekocht voor makkelijk netflix streamen, maar zal zeker proberen er nog meer uit te halen. Ben vooral benieuwd wanneer uitzendinggemist app met ondersteuning komt voor de chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
  • Laatst online: 20-05 13:29
Ik kijk geen Netflix en heb een Zyxel NAS. Vraag me af of ik voordeel uit een Chromecast kan halen en met gemak een serie op mn tv kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Stormloop hier vandaag. Ik wacht nog op mijn ebay bestelling heb hem vrijdag geplaatst wordt op zn vroegst begin volgende week bezorgd. Ben wel benieuwd heb al een paar apps gdlt plus plex geïnstalleerd mijn nas

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derherp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02 10:57
Iemand in staat om een test te doen met xbmc gotham vanaf een tablet en zodoende 1channel/icefilms te casten? Ik meen gelezen te hebben dat dit wel op 1080p kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 08:06
Als het apparaat in staat is om fatsoenlijk dvd'tjes te kijken dan denk ik dat ik er ook 1 aan ga schaffen. Morgen maar even onderzoek naar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:04
gertjanw1993 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:57:
Als het apparaat in staat is om fatsoenlijk dvd'tjes te kijken dan denk ik dat ik er ook 1 aan ga schaffen. Morgen maar even onderzoek naar doen.
Nee dit kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 15:03
Als je desktop pc via utp is verbonden kan je ook video's streamen op de chromecast he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
Zo lang het maar in hetzelfde netwerk zit, zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
duckyvite schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:14:
Ik kijk geen Netflix en heb een Zyxel NAS. Vraag me af of ik voordeel uit een Chromecast kan halen en met gemak een serie op mn tv kan kijken.
Je kan een beperkt aantal video's direct streamen naar Chromecast. Zie deze link voor welke video formaten ondersteunt worden: https://developers.google.com/cast/docs/media

Wel kan je kiezen om Plex te gebruiken. Dit zal dan de video's welke niet ondersteunt worden (waarschijnlijk meer dan 90% helaas) converteren naar een bestand welke Chromecast wél kan afsprelen. Dit converteren kost alleen wel redelijk wat CPU, dus dient je NAS wel dusdanig krachtig te zijn of anders een PC/laptop hiervoor in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
De chromecast kan niet alle videocontainers encoden (bijv. veel mkv's). Je zal dan zoiets als Plex moeten gebruiken die op je desktop pc draait en de video daar encode en vervolgens via je tablet/telefoon naar de chromecast streamt.

Edit: wat hierboven staat dus... ;)

[ Voor 10% gewijzigd door pelt op 20-03-2014 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
pelt schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:42:
De chromecast kan niet alle videocontainers encoden (bijv. veel mkv's). Je zal dan zoiets als Plex moeten gebruiken die op je desktop pc draait en de video daar encode en vervolgens via je tablet/telefoon naar de chromecast streamt.

Edit: wat hierboven staat dus... ;)
Decoden bedoel je. Hij kan niet alles decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-02 09:25
Nog een tip i.v.m. de setup van Chromecast:
Ik heb 2 gescheiden wifi netwerken in huis, 1 op 2.4 GHz en 1 op 5 GHz. Bij voorkeur werk ik op het 5 GHz netwerk met al mijn devices, omdat ik daarop veel minder storing uit de omgeving heb. Echter, de Chromecast werkt alleen op 2.4 GHz. Het device dat je voor de setup gebruikt (eenmalig dus), moet in ieder geval tijdelijk op het 2.4 GHz netwerk zitten, anders wordt de Chromecast niet gevonden. Nadat de Chromecast geïnstalleerd is, kun je het gebruikte device weer terugzetten op 5 GHz. Je kunt dan nog steeds je Chromecast bedienen, ook al zit deze op 2,4 GHz en je bedienend device (laptop of smartphone/tablet) kan via het 5 GHz netwerk verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:33
Alleen mp4?
Dus geen Xvid(avi), mkv's enz.?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
FabianNL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:42:
[...]

Je kan een beperkt aantal video's direct streamen naar Chromecast. Zie deze link voor welke video formaten ondersteunt worden: https://developers.google.com/cast/docs/media

Wel kan je kiezen om Plex te gebruiken. Dit zal dan de video's welke niet ondersteunt worden (waarschijnlijk meer dan 90% helaas) converteren naar een bestand welke Chromecast wél kan afsprelen. Dit converteren kost alleen wel redelijk wat CPU, dus dient je NAS wel dusdanig krachtig te zijn of anders een PC/laptop hiervoor in te zetten.
Dat is wel heel weinig ondersteuning -.-
Downloaden op Chromebook en dan casten is dus geen optie..

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
dutchgio schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:08:
Alleen mp4?
Dus geen Xvid(avi), mkv's enz.?!
MP4 wordt zo te zien wel ondersteunt.
Xvid wordt niet ondersteunt.
MKV is een container en zegt verder weinig over het codec zelf. Volgens mij spelen veel MKV bestanden wel trouwens de video af (MP4), maar geen audio (AC3). Echter is dit dus per MKV bestand anders, in hoeverre ik het begrijp ;)

/edit: Voor het onbezorgd afspelen van je persoonlijke video's (hoe deze ook verkregen zijn) is Chromecast gewoon geen geschikte oplossing. Hiervoor werkt bijvoorbeeld XBMC gewoon veel makkelijker/beter jammer genoeg. Wel kan je dus gebruik maken van Plex, maar dan moet je NAS dit wel ondersteunen of weer een PC aan het werk zetten (ook niet efficiënt te noemen).

[ Voor 32% gewijzigd door FabianNL op 20-03-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
DS video van Synology ondersteund sinds kort ook streamen naar Chromecast net als Plex. Alleen bij 1080p MKV films bevriest de stream meestal al binnen een minuut vanaf mijn DS214play.

Omdat het pas nieuw is verwacht ik dat ze dit nog wel gaan fixen. En als Synology weer DTS gaat ondersteunen is dit wel een volwaardige oplossing voor Chromecast. Dus voorlopig gebruik ik Plex i.c.m. m'n PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
duckyvite schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 10:09:
[...]

Dat is wel heel weinig ondersteuning -.-
Downloaden op Chromebook en dan casten is dus geen optie..

Toch bedankt!
Jawel, het gaat om formaten die direct op de Chromecast worden afgespeeld.
Je kan andere formaten prima casten in Google Chrome via Tab Casting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit was heel leuk om te doen...
http://youtu.be/yu9FOhZ9epA

mijn 'oude' android phone als remote, alle media streaming vanaf icefims
( de rest werk ook )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
calvinturbo schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:28:
[...]

Maar Chome zelf speelt toch ook lang niet al je bestanden af?

ContainerVideo codecAudio codec
ogvTheora--
webmvp8--
mp4H264--
 MPEG4--
movMPEG4--
 H264--
aviMPEG4MP3
 DIVXMP3
 XVIDMP3
3gpH264AAC
 MPEG4AMR-NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 14:58
Ik heb de Chromecast al een tijdje thuis en gebruik hem heel veel.
Het aantal apps is nu nog redelijk beperkt, maar volgens mij is er nog veel meer uit te halen.
Goed dat Google de SDK beschikbaar heeft gemaakt voor ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Voor de OP ...
Spotify naar chromecast is mogelijk, als je root op je androiddevice hebt
http://www.androidpolice....-any-upnp-or-dlna-device/

bubble upnp installeert een xposedmodule die je dan aan kan zetten

( je hebt alleen maar root nodig voor de eerste install van Xposed, daarna niet meer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
calvinturbo schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:28:
[...]

Dus dat wat ik op mn chromebook al kijk (het is een mediaplayer https://chrome.google.com...pihpbhficdpbddmgbhiccijca)
kan ik dan op mn tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
FabianNL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:41:
[...]

Maar Chome zelf speelt toch ook lang niet al je bestanden af?

ContainerVideo codecAudio codec
ogvTheora--
webmvp8--
mp4H264--
 MPEG4--
movMPEG4--
 H264--
aviMPEG4MP3
 DIVXMP3
 XVIDMP3
3gpH264AAC
 MPEG4AMR-NB
Klopt, maar wel meer dan Chromecast volgens mij.
Je kan ook je gehele beeld op je computer casten, maar dan heb je helaas geen audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
duckyvite schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:49:
[...]

Dus dat wat ik op mn chromebook al kijk (het is een mediaplayer https://chrome.google.com...pihpbhficdpbddmgbhiccijca)
Het hangt ervanaf of je het via Tab Casting doet of via normaal casten.
Via Tab Casting kan je alle formaten afspelen die Google Chrome kan afspelen
Via normaal casten kan je alle formaten die de Chromecast aan afspelen.
Ik denk dat die app van jou gebruik maakt van normale casting, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

EDIT: Mijn fout, het lijkt wel gebruik te maken van Tab Casting, in dat geval zou je dus alles wat je kon kijken ook kunnen kijken op je Chromecast.

[ Voor 10% gewijzigd door calvinturbo op 20-03-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
calvinturbo schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:51:
[...]

Het hangt ervanaf of je het via Tab Casting doet of via normaal casten.
Via Tab Casting kan je alle formaten afspelen die Google Chrome kan afspelen
Via normaal casten kan je alle formaten die de Chromecast aan afspelen.
Ik denk dat die app van jou gebruik maakt van normale casting, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

EDIT: Mijn fout, het lijkt wel gebruik te maken van Tab Casting, in dat geval zou je dus alles wat je kon kijken ook kunnen kijken op je Chromecast.
En dat tab casting, gaat dat over letterlijk tabs bovenin? Of valt daar nog meer onder?

edit: je edit beantwoord mn vraag

Dankjewel!

[ Voor 3% gewijzigd door duckyvite op 20-03-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
( @calvinturbo )

Dit is de oplossing:
https://chrome.google.com...eeomgmpdmnokddcnd/related
https://chrome.google.com...gjlinmngadjgfogblnmddndcp

Met deze apps kun je casten (nog niet alle formaten, maar al stukken meer dan anders en met auto-sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
Ik snap dat het zo werkt maar ik vind dit eigenlijk wel jammer:
Met de Chromecast kun je de tv films of tv-series bekijken die in de Netflix-app op een mobiel Android- of Apple-apparaat worden afgespeeld. Je kunt ook draadloos je streaming beleving regelen op de tv door titels af te spelen vanuit de Chrome-webbrowser terwijl de Google Cast-uitbreiding is geïnstalleerd.
https://help.netflix.com/nl/node/10378

Dan is je tablet of telefoon dus constant bezig iets af te spelen, dat zal accu vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
Joster schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:21:
Ik snap dat het zo werkt maar ik vind dit eigenlijk wel jammer:

[...]

https://help.netflix.com/nl/node/10378

Dan is je tablet of telefoon dus constant bezig iets af te spelen, dat zal accu vreten.
Nee, dit is niet correct. De Chromecast krijgt de link door via je mobiele telefoon, en daarna handelt de Chromecast zelf alles af. Je kan je telefoon dan gewoon uitzetten.
Even uit de review van Tweakers, aangezien ik even geen officiële bron kan vinden:
Vanuit een app of website met ondersteuning voor de Chromecast kan de gebruiker ervoor kiezen om content af te spelen op de Chromecast, waarna de accessoire die stream zelf laadt, zodat de telefoon, tablet of pc niet als man-in-the-middle tussen de Chromecast en het internet hoeft te fungeren.

[ Voor 28% gewijzigd door FabianNL op 20-03-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-05 09:32
FabianNL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:23:
[...]

Nee, dit is niet correct. De Chromecast krijgt de link door via je mobiele telefoon, en daarna handelt de Chromecast zelf alles af. Je kan je telefoon dan gewoon uitzetten.
Even uit de review van Tweakers, aangezien ik even geen officiële bron kan vinden:

[...]
Helder, bedankt. Dat is wel ideaal zeg, dan kan je volgens mij ook vrij snel op een andere TV verder kijken bijvoorbeeld.

Dit is dan ook een wezenlijk verschil tussen de huidige verbinding van mijn telefoon met mijn TV. Als ik via Youtube op mijn telefoon iets afspeel op mijn TV en ik stop het afspelen op mijn telefoon, dan stopt het ook op de TV. Dat zou met de Chromecast dus niet zo zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 18-05 20:48

ulTimaS

Mayhaps

Dient het mobiele device dan niet als afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 10:34

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Video van een mede-tweaker die een review uitvoert op de ChromeCast, verklaard een boel denk. Briljant hoe het allemaal werkt...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rf8irBZWdZQ]

Tis nog even wachten op een geldige cc voor de PlayStore in mijn geval, maar dan bestel ik er ook zeker eentje.

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 20-03-2014 13:17 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Laatst online: 18-04 13:27
Heb hem gisteren gelijk besteld met standaard levering.. Niemand thuis toen UPS net kwam leveren :'(
Nu maar wachten tot morgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
duckyvite schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:49:
[...]

Je kan beter https://chrome.google.com...ikihiagdjbjpnocolokfelagl gebruiken. Het werkt dan m.b.v. de Google Chromecast extensie samen. Werkt heel netjes en vreet weinig CPU en geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
Chip. schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:27:
[...]

Je kan beter https://chrome.google.com...ikihiagdjbjpnocolokfelagl gebruiken. Het werkt dan m.b.v. de Google Chromecast extensie samen. Werkt heel netjes en vreet weinig CPU en geheugen.
Is een mooie ja, ik heb net ook een versie gevonden van de player die al gebruik die precies dat doet ;)
https://chrome.google.com...gjlinmngadjgfogblnmddndcp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Heb ondertussen ook ontdekt dat het via de browser soepeler gaat dan via de app qua playback. Je kan dit zelf testen door een film te starten en dan met je browser naar 127.0.0.1:8888 te gaan. Helaas kan je dan geen ondertiteling toevoegen maar indien mijn bovenstaande theorie niet werkt is dit wel een oplossing.

Dit is trouwens ook een tip voor mensen die een chromecast hebben ;)
Baas! Wist ik niet :D

http://www.geektime.com/2...opcorn-time-on-chromecast

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:52
Leuk apparaat, maar het nut van casten van offline files ontgaat me nog een beetje; als je spul op een NAS hebt staan lijkt me een xbmc apparaat handiger?

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 20-03-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 21:37
Heb plex for android, maar ik krijg op geen enkele manier de mogelijkheid om naar mijn chromecast te casten. In android heb ik helemaal geen cast knop aanwezig en in de webversie van plex kan ik alleen casten door dat via de cast tab te doen.

Op internet zie ik allemaal filmpjes en foto's van plex for android versies waarin men op een chromecast knop kan duwen, of de players kan selecteren, echter ik heb geen van beide. Heeft iemand hier meer ervaring mee of weet waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
ninc schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:41:
Heb plex for android, maar ik krijg op geen enkele manier de mogelijkheid om naar mijn chromecast te casten. In android heb ik helemaal geen cast knop aanwezig en in de webversie van plex kan ik alleen casten door dat via de cast tab te doen.

Op internet zie ik allemaal filmpjes en foto's van plex for android versies waarin men op een chromecast knop kan duwen, of de players kan selecteren, echter ik heb geen van beide. Heeft iemand hier meer ervaring mee of weet waar het aan ligt?
Welk device probeer je te gebruiken?

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Daan87423 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:26:
Heb hem gisteren gelijk besteld met standaard levering.. Niemand thuis toen UPS net kwam leveren :'(
Nu maar wachten tot morgen 8)7
haha bij mij gewoon aan de buren afgeleverd dus ben er lekker mee bezig :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
lekzzz schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:44:
[...]

Welk device probeer je te gebruiken?
Ik zie bijvoorbeeld mijn muziek en filmpjes op mijn smartphone staan met Plex, kan ze ook gewoon afspelen, maar om door te casten naar chromecast vanuit de app (dus als een remote te dienen) gaat dus niet.

Gebruik een Samsung Galaxy S2 met android 2.3.6. Zou eigenlijk moeten werken, maar ik zie die knoppen en die players niet staan XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
ninc schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:02:
[...]

Ik zie bijvoorbeeld mijn muziek en filmpjes op mijn smartphone staan met Plex, kan ze ook gewoon afspelen, maar om door te casten naar chromecast vanuit de app (dus als een remote te dienen) gaat dus niet.

Gebruik een Samsung Galaxy S2 met android 2.3.6. Zou eigenlijk moeten werken, maar ik zie die knoppen en die players niet staan XD
inderdaad vreemd want hier werkt het volledig met iPad en Mi2s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ninc schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:41:

Heb je wel een plexaccount online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
FreshMaker schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:10:
[...]

Heb je wel een plexaccount online ?
Ja, heb een plexaccount, heb de app gekocht in de playstore en alles werkt, alleen het casten naar de chromecast via mijn smartphone werkt niet. De knoppen voor te casten zijn niet zichtbaar in de web en de app versie.
Ik ga er morgen nog eens aan proberen te werken, kijken of ik het gefixt krijg:)

[ Voor 9% gewijzigd door ninc op 20-03-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:51
Hij bedoelt of je een plexpass hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Plexxpass heb ik niet. Maar van wat ik begreep, is de mogelijkheid om te casten naar je chromecast nu gratis, mits je de android versie hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Heb je niet een nas of PC nodig die ook Plex draait?!
Geen idee of dat een vereiste is, maar zie je wel veel voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
dutchgio schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:17:
Heb je niet een nas of PC nodig die ook Plex draait?!
Geen idee of dat een vereiste is, maar zie je wel veel voorbijkomen.
Jup, heb ook een PC die Plex draait. Dat is ook niet het probleem. Kan gewoon op mijn mobiel alle bestanden op mijn pc zien en van afstand afspelen.

Alleen is het probleem dat ik vanaf mijn smartphone niet kan verder casten naar mijn chromecast, dus ik zie deze opties niet bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.muktware.com/wp-content/uploads/2013/12/chromecast-plex.jpg
Afbeeldingslocatie: http://thedroidlawyer.com/wp-content/uploads/2014/02/Playing-a-Plex-movie-500x281.png

Dus geen mogelijkheid om een player te kiezen of te casten.

[ Voor 7% gewijzigd door ninc op 20-03-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik vind overigens het geluid wel erg mat, kan wel scherper als ik via plex kijk. Via m'n appletv klinkt het geluid beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
ninc schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:19:
[...]

Jup, heb ook een PC die Plex draait. Dat is ook niet het probleem. Kan gewoon op mijn mobiel alle bestanden op mijn pc zien en van afstand afspelen.

Alleen is het probleem dat ik vanaf mijn smartphone niet kan verder casten naar mijn chromecast, dus ik zie deze opties niet bijvoorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dus geen mogelijkheid om een player te kiezen of te casten.
Je kan wel casten met een andere app? Youtube bijvoorbeeld? Verder zeg je dat je nog versie 2.3.6 draait, kan het wellicht niet zo zijn dat Plex voor android 2.3.6 een andere build heeft (zonder chromecast) dan bij telefoons met een hogere android versie nummer.

En waarom zit je met android nog op versie 2.3.6? Draai je gewoon de stock van Samsung? Zo ja update je telefoon dan eens, via Kies of instellingen, want Samsung heeft voor de Galaxy SII al een hele tijd terug een update uitgerold naar 4.1.2 Jelly Bean.

[ Voor 3% gewijzigd door Chip. op 20-03-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37

Trouble

Everything is awesome

Gister besteld, vandaag ontvangen (hoera voor buren die thuis zijn overdag) en meteen getest. Werkt als een trein, heerlijk :D

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
Chip. schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:44:
[...]

Je kan wel casten met een andere app? Youtube bijvoorbeeld? Verder zeg je dat je nog versie 2.3.6 draait, kan het wellicht niet zo zijn dat Plex voor android 2.3.6 een andere build heeft (zonder chromecast) dan bij telefoons met een hogere android versie nummer.

En waarom zit je met android nog op versie 2.3.6? Draai je gewoon de stock van Samsung? Zo ja update je telefoon dan eens, via Kies of instellingen, want Samsung heeft voor de Galaxy SII al een hele tijd terug een update uitgerold naar 4.1.2 Jelly Bean.
Ja, ik kan gewoon casten via youtube. Ik was ook al aan het denken dat plex misschien een andere versie heeft voor android 2.3.6.

Ik had vroeger mijn mobiel al eens geupdate van 2.3.3 naar 2.3.6 en om naar versie 4 te gaan moet ik eerst alles gaan backuppen, anders ben ik alles kwijt. (versie 4 verwijderd alles)
En versie 2.3.6 werkt nog perfect bij mij, dus ik zag geen nood in te moeten updaten. (if it ain't broke dont fix it)

Ik zal morgen nog eens proberen, anders toch maar eens gaan kijken naar een update naar versie 4, maar dan wel eerst alles veilig stellen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
ninc schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:52:
[...]

Ja, ik kan gewoon casten via youtube. Ik was ook al aan het denken dat plex misschien een andere versie heeft voor android 2.3.6.

Ik had vroeger mijn mobiel al eens geupdate van 2.3.3 naar 2.3.6 en om naar versie 4 te gaan moet ik eerst alles gaan backuppen, anders ben ik alles kwijt. (versie 4 verwijderd alles)
En versie 2.3.6 werkt nog perfect bij mij, dus ik zag geen nood in te moeten updaten. (if it ain't broke dont fix it)

Ik zal morgen nog eens proberen, anders toch maar eens gaan kijken naar een update naar versie 4, maar dan wel eerst alles veilig stellen. :9
Out of curiousity...
Hoezo alles backuppen? Heb je je contacten niet in de cloud? Of geef je zoveel om je logs/smsjes/apps? Ik backup niks, fotos en videos worden op mijn nas gezet automatisch en contacten staan in de cloud en sms/apps boeien me niet. Verder als je t bovenstaande zou backuppe dan nog is t maar 10 min werk ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Als je via KIES de officiële update zou doen, zou het gewoon moeten werken lijkt me,ook zonder backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Trouble schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:50:
Gister besteld, vandaag ontvangen (hoera voor buren die thuis zijn overdag) en meteen getest. Werkt als een trein, heerlijk :D
hoe vind je het geluid? Ik heb de mijne aangesloten om m'n homecinemaset (HDMI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37

Trouble

Everything is awesome

lekzzz schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:24:
[...]

hoe vind je het geluid? Ik heb de mijne aangesloten om m'n homecinemaset (HDMI)
Prima, geen klachten over. Ik heb 'm direct aan de tv gehangen overigens, niet aan de homecinema. Nu hebben wij sowieso 'slechts' een 2.1 set, en boeit het geluid me sowieso niet ontzettend erg. Ik moet het goed kunnen horen, het moet niet kraken, en verder vind ik het al snel goed.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik twijfel om een Chromecast te kopen, ik heb een redelijk recente Samsung televisie met aardig wat functionaliteit er al in, en ik twijfel al een lange tijd ( min of meer sinds het uitkomen van de chromecast ).

De Samsung is een smart tv en daar heb ik, netflix, youtube, uitzending gemist, rtl xl, een media speler waarmee ik via Twonkey op de NAS films kan kijken en o.a. ook plex.
Op android devices kan ik met Short Beam, Twonky, of via de youtube app zelf ook remote en lokale zaken naar de tv sturen ( muziek, filmpjes etc. )( in geval hiervan kost dit accu van de telefoon om het te sturen ).
Casten via een tabblad in Chrome moet je ook een laptop / pc voor aan hebben staan.

Waar ik erg benieuwd naar ben en wat wel een toegevoegde waarde is... denk ik ;-)
UPC horizon, deze gebruikt widevine video optimizer, en voor zover ik weet zit dit ook in de chromecast verwerkt, zou je een tabblad van je laptop met een live uitzending dan ook kunnen casten...

Ik vind het gadget gehalte en de prijs aantrekkelijk, alleen denk ik dat het niets toevoegt voor hetgeen ik nu al heb, hoe bekijken jullie dat?

GoT F1 PlayStation Racing League Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 10:34

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik zie inderdaad momenteel even geen toegevoegde waarde. Collega hier op het werk heeft alle functionaliteit ook die jij hebt, en hij ziet er ook niet iets extra in...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als je een wat oudere 'domme' tv hebt zoals ik, is het natuurlijk wel een uitkomst. Betaal liever € 35 dan dat ik een nieuwe tv moet gaan halen. Daarom gisteren ook een Chromecast besteld. Kijk elke dag wel een aantal filmpjes met de kids op youtube op m'n telefoon of tablet en dan is dit natuurlijk wel een leuke aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 15:30

André

Analytics dude

Heeft iemand al ervaring met het afspelen van Ziggo content (on demand en uitzending gemist) op de Chromecast? Ik kan er niets over vinden wat mij direct doet vermoeden dat het niet kan.
Pagina: 1 2 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.