[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 94.153 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-04 17:09

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter

wat is het eigenlijk?

Afbeeldingslocatie: http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/plex-logo.png

Op 31 augustus is de 9 serie van Plex uitgebracht.
vanaf deze versie is het mogelijk om ook je iOS devices te gebruiken om door je mediabibliotheek te kunnen bladeren en deze te bekijken.

wat is er nieuw in .9?

de nieuwe versie introduceert ook de media manager (PMM) een applicatie waarmee content in verschillende rubrieken kan worden ingedeeld.
hieronder een voorbeeld van de verschillende rubrieken die ik heb aangemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/library01.png

hoe ziet het er eigenlijk uit?

dit is een voorbeeld van een onderdeel uit een mediabibliotheek.
Afbeeldingslocatie: http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/library02.png

een rubriek is in te stellen als een van drie soorten media, te weten: films, TV series of muziek.
Afbeeldingslocatie: http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/library03.png

voor al deze types zijn verschillende zog. scanners beschikbaar die informatie van het internet halen. ook is het mogelijk zelf scanners te maken zodat bv. moviemeter.nl gebruikt kan worden voor specifieke informatie.
mediaflags worden vanaf nu automatisch herkend. tijdens het scannen van je content wordt ook meteen de technische informatie van je mediabestanden geanalyseerd. deze wordt m.b.v. mediaflags weergegeven in je bibliotheek:
Afbeeldingslocatie: http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/library04.png

dit is een functie die al langer in XBMC aanwezig was, maar nu gelukkig ook in plex.

de iOS app

zeker een van de best bewaarde geheimen van de nieuwe iteratie van plex is de iOS app.
met deze app is het mogelijk om door je bibliotheek te bladeren en media af te spelen. dit kan zowel via een lokaal wifi netwerk als ook via 3G. de plex media server heeft een transcoder ingebouwd die real-time conversie (live conversion) doet. hiervoor wordt wel aangeraden een dual core processor van tenminste 2.2Ghz te gebruiken.
zelf ben ik in het bezit van een 2.0Ghz mac mini met 4GB RAM en deze kan het prima aan.
laat duidelijk zijn dat het hebben van een iOS app geen noodzakelijkheid is. zonder deze app is alles perfect te bedienen, maar het plezier van het doorbladeren van mijn eigen bibliotheek op een ipad is voor mij persoonlijk al reden genoeg deze aan te schaffen. ;)
de app beschikt over een afstandsbediening (let op: op de ipad werkt dit niet in landscape-modus) die ook een aantal gestures herkent.
Afbeeldingslocatie: http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/iOS04.png

Afbeeldingslocatie: http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/iOS03.png
overzicht van het instellingenmenu:
Afbeeldingslocatie: http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/iOS02.png
voorbeeld van een bibliotheekitem:
Afbeeldingslocatie: http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/iOS01.png
voorbeeld van de afspeelmogelijkheden:
Afbeeldingslocatie: http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/iOS05.png

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112397

Zojuist in gebruik genomen en bevalt tot nu prima! De Media Manager is echt een geweldige tool om snel en makkelijk aanpassingen te verrichten in je media collectie. Ben nu de iPhone applicatie aan het vergelijken met Controllr, maar ik merk nu al dat het een stuk stabieler is dan de 3rd party app. Het voelt net allemaal wat soepeler en sneller aan. Afbeeldingen en dergelijke worden lekker snel ingeladen, zodat je niet lang hoeft te wachten om je favoriete serie of film te bekijken.

Live conversion werkt als een trein op mijn mac mini 2.26Ghz met 4GB aan geheugen. Werkelijk nog geen hapering meegemaakt.

Wel hoop ik dat de plugins snel compatible gemaakt worden met Plex/Nine, aangezien het merendeel niet geinstalleerd kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 112397 op 31-08-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:20
Beetje jammer dat je op dit moment nog geen andere taal bij thetvdb kan kiezen

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:17
ik heb dit op mijn iMac geïnstalleerd en werkt prachtig , nu moet er een Mac Mini komen , kunnen deze probleemloos HD content afspelen (lees her en der tegenstrijdige verhalen)

Wil dan niet de huidige mini kopen , maar een 2de handsje b.v. een 2.53GHz met 4Gb geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112397

Sinds versie 0.85 heeft Plex Hardware Acceleration voor het decoden van H.264 video. In Plex/Nine is dit native ingebakken. Zolang je een mac mini neemt met een NVidia 9400M/GT320 of een 330M chipset zit je goed. Ikzelf heb een mac mini met een 9400M chipset erin en deze speelt probleemloos HD content af.
Zelfs als deze aan het downloaden, repareren of aan het uitpakken van bestanden is.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 112397 op 31-08-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-04 11:10

NvM

cardwizard schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:39:
ik heb dit op mijn iMac geïnstalleerd en werkt prachtig , nu moet er een Mac Mini komen , kunnen deze probleemloos HD content afspelen (lees her en der tegenstrijdige verhalen)

Wil dan niet de huidige mini kopen , maar een 2de handsje b.v. een 2.53GHz met 4Gb geheugen
Jammer dat dit topic gelijk vervuild wordt door dit soort standaardvragen die al vele malen beantwoord zijn en uitgebreid te vinden zijn op het internet.

Ontopic:

Gelijk even het programma gedownload (begon met Plex, gebruik nu XBMC) en het ziet er goed uit. Vooral de gebruiksvriendelijke mediaserver is erg positief te noemen. Toch hoop ik dat er binnenkort (en daar zijn de berichten wel naar) meer skins Plex 9 gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

NvM schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:11:

Ontopic:

Gelijk even het programma gedownload (begon met Plex, gebruik nu XBMC) en het ziet er goed uit. Vooral de gebruiksvriendelijke mediaserver is erg positief te noemen. Toch hoop ik dat er binnenkort (en daar zijn de berichten wel naar) meer skins Plex 9 gaan ondersteunen.
zAo schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:09:
Mirror voor de Preen Skin Manager.

Edit: Je hebt wel GIT nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
ik zag in het mac mini als media center-topic iemand vragen naar terminal mogelijkheden.

dit zijn de mogelijkheden voor de plex media scanner:

Plex Media Scanner (c) 2010 Plex Development Team.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
  -h, --help           Display this message.
  -v, --verbose        Show more output.
  -p, --progress       Show special progress output.

Actions:

-r, --refresh        Refresh the metadata.
  -s, --scan           Scan for new media.
  -i, --info           Get information.
  -l, --list           List.
  -g, --generate       Regenerate thumbnails/fanart.
  -t, --tree           Show a section tree.
  -w, --reset          Delete all media out of a section.
  --add-section <name> --section-type <type:1,2,8> --location <path>      Add a new section

Items to which actions apply:

-c, --section        A library section ID.
  -o, --item           An item ID.
  -d, --directory      A directory path.
  -f, --file           A file.
  -x, --force          Force an operation (e.g. refresh)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Het scannen van de sources duurt wel een stuk langer dan in de vorige versies van Plex. Mijn mini staat nu al uren te scannen op 266 films en een paar honderd episodes van verschillende series.

Verder ziet het er naar uit dat de scanner een stuk beter werkt, ik heb tot nu toe minder films hoeven corrigeren >:).

Ik ben blij iig, maar vind het wel jammer dat er verder qua GUI weinig is veranderd, behalve dat ik de "hide watched" optie niet meer kan vinden :X

[ Voor 7% gewijzigd door Kettrick op 31-08-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Kettrick schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:07:
Het scannen van de sources duurt wel een stuk langer dan in de vorige versies van Plex. Mijn mini staat nu al uren te scannen op 266 films en een paar honderd episodes van verschillende series.

Verder ziet het er naar uit dat de scanner een stuk beter werkt, ik heb tot nu toe minder films hoeven corrigeren >:).

Ik ben blij iig, maar vind het wel jammer dat er verder qua GUI weinig is veranderd, behalve dat ik de "hide watched" optie niet meer kan vinden :X
Plex bekijkt nu ook wat voor bestand het is: Codec, Resolutie, geluidskanalen en nog wat dingen. Dus vandaar dat het allemaal wat langer duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Gisteren ook maar even geinstalleerd op me Mini en ben verrast!

Vooral de media manager is erg nice te noemen!
Erg handig zo in overzichtelijk menu!

Scrapen van films/series/muziek duurt inderdaad wel wat langer, maar heb gewoon ff nachtje door laten gaan...

iOS app werkt ook wonderbaarlijk goed!

Nu nog misschien de Mac Mini aan een netwerkkabel gooien voor optimale performance!
Streamen werkt goed hoor, maar heb het idee dat het wel sneller kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Pendora schreef op woensdag 01 september 2010 @ 08:54:
[...]

Plex bekijkt nu ook wat voor bestand het is: Codec, Resolutie, geluidskanalen en nog wat dingen. Dus vandaar dat het allemaal wat langer duurt
Klopt, om die reden is het serie scannen vannacht ook vastgelopen omdat er ergens een rotte episode stond :(. Ik zal eens zoeken of dat ergens uit te zetten is, ik vind het niet zo heel interessant omdat alles toch 720p of 1080p is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 22:35

Apache

amateur software devver

Mijn ervaring en die van enkele vrienden is heel wat negatiever:

* plex scraped niet meer van locale nfo files (alles is pre-scraped)
* gewoon file browsing a la videos is niet meer mogelijk, belachelijk gewoon mijn torrent folder moet nog niet gescraped worden
* er is geen mixed content mode zoals beloofd
* het is super traag, heb em gisteren gekilled, ik had 1 folder toegevoegd met ong 600 films (de niet hd folder) en duurde onnoemelijk lang, de scraper is ook niet multithreaded zodat toen ik een share toevoegde van een andere server zat hij gewoon te wachten om met die share te beginnen tot de eerste klaar was ...
* ios app is onstabiel, zowel op mijn ipad als iphone4 meerdere crashes gehad, transcoding is traag terwijl airvideo het wel goed doet

Dit had geen final versie mogen zijn, als early beta was het wel mooi genoeg geweest. Ik ben voorlopig terug naar plex 8 tot ze alle problemen hebben opgelost.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Apache schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:42:
Mijn ervaring en die van enkele vrienden is heel wat negatiever:

* plex scraped niet meer van locale nfo files (alles is pre-scraped)
dat is mij nog niet opgevallen, maar je kan vanuit de media manager wel makkelijker matches fixen, zodat lokale nfo's minder nodig worden.
* gewoon file browsing a la videos is niet meer mogelijk, belachelijk gewoon mijn torrent folder moet nog niet gescraped worden
Dit is geen bug maar een design keuze, ik vraag me ook af of de video browser ooit terug komt, ik hoop het niet :). Het hele concept is echt richting een mediabibliotheek gegaan.
* er is geen mixed content mode zoals beloofd
Zit dat al in Plex8?, ik heb geen idee wat je er precies mee bedoeld, wil je films en series door elkaar zien ?.
* het is super traag, heb em gisteren gekilled, ik had 1 folder toegevoegd met ong 600 films (de niet hd folder) en duurde onnoemelijk lang, de scraper is ook niet multithreaded zodat toen ik een share toevoegde van een andere server zat hij gewoon te wachten om met die share te beginnen tot de eerste klaar was ...
Het scannen duurt de eerste keer erg lang inderdaad, en het lijkt in het geheel te stoppen als een een corrupt bestand staat ergens. Suboptimaal, maar wat mij betreft geen reden tot paniek :).
* ios app is onstabiel, zowel op mijn ipad als iphone4 meerdere crashes gehad, transcoding is traag terwijl airvideo het wel goed doet
Geen ervaring mee :)
Dit had geen final versie mogen zijn, als early beta was het wel mooi genoeg geweest. Ik ben voorlopig terug naar plex 8 tot ze alle problemen hebben opgelost.
Ik vind het zeker wel final waardig, afgezien van wat kleine issues lijkt het allemaal prima te werken. Een aantal zaken zijn gewoon design keuzes, een aantal andere issues worden misschien snel gefixed. Ik zie iig. geen reden om op 8 te blijven hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 18:33

Nitai

Live the life you love.

Ik deel de mening van Apache op twee punten.

Ik vind het jammer dat ik niet gewoon even kan browsen op m'n NAS. Ook is de iOS app niet super stabiel, hapert het meer dan met Airvideo.

Wat ik wel fijn vindt is dat het scrapen nu wel vaker goed gaat dan eerst, en dat ik heel makkelijk vanuit een app op m'n iPhone/iPad naast video ook muziek kan streamen :)

Toevoeging: Wat ik wel misschien in toekomstige updates zou willen zien, is dat je de Media Manager ook op een Linux-based bak kan draaien, dan kan ik hem direct op m'n NAS plaatsen. En dat je de libraries die de Media Manager opbouwt kan delen met meerdere Plex installaties. Dat zou wel fijn zijn, 1 Media Manager en 3 Plex apps op m'n Mini, iMac en Macbook.

[ Voor 33% gewijzigd door Nitai op 01-09-2010 09:56 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Nitai schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:51:
Ik vind het jammer dat ik niet gewoon even kan browsen op m'n NAS.
Waarom wil je perse browsen op je nas?, ik ga er toch vanuit dat 99% van de users een directory "Movies" ergens heeft staan, en eventueel een directory "Series", waar alles in staat ?.

Hoe je ook download, als het binnen is gooi je het in de Movies dir, en plex pakt het op. Vanwaar de reden om nog op andere plekken video's te willen bekijken ?. Als je nog ergens anders een andere soort bron hebt ( game recordings oid ) kan je daar toch gewoon een nieuwe cat. voor aanmaken in de library ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Kettrick schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:55:
[...]

Waarom wil je perse browsen op je nas?, ik ga er toch vanuit dat 99% van de users een directory "Movies" ergens heeft staan, en eventueel een directory "Series", waar alles in staat ?.

Hoe je ook download, als het binnen is gooi je het in de Movies dir, en plex pakt het op. Vanwaar de reden om nog op andere plekken video's te willen bekijken ?. Als je nog ergens anders een andere soort bron hebt ( game recordings oid ) kan je daar toch gewoon een nieuwe cat. voor aanmaken in de library ?
Het downloaden is bij mij geautomatiseerd. Series haalt Sabnzbd automatisch binnen op basis van Sickbeard en subs ook automatisch binnen vanuit Bierdopje.
Vaak heb je dat series in meerdere releases binnenkomen (een nuked versie, proper versie, web dl versie etc.) Dan krijg je in de Library nu dezelfde aflevering 3 keer te zien. Je ziet tevens ook niet de release group waardoor het lastig is met subs.

Het is niet onmisbaar, maar wel een gemis.

Daarbij komt ook dat ik veel HD opnames heb van bijvoorbeeld m'n zoontje, vakanties e.d. Nu heb ik daar wel een categorie voor aangemaakt, maar lekker werkt het niet.

Nog een reden is dat de Media Manager 1x in het uur scraped (dit kan je aanpassen, maar constant scraping is ook niet fijn). Als je iets download (dat gaat snel met een 120mbit verbinding) en je wilt het direct bekijken, dan moet je eerst handmatig gaan updaten en daarna kun je kijken in Plex. Als ik iets vanaf de luie bank in Sabnzbd plak, dan wil ik niet eerst naar m'n Media Manager gaan en handmatig gaan updaten.

De iOS app zou het scrapen ook moeten kunnen initieren, of vanuit Plex zelf.
Ook zou het goed zijn als je vanuit de Media Manager bepaalde Series of Movies direct kan deleten (zonder Reveal in Finder, Delete, en daarna weer Refresh klikken in de Media Manager).

[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 01-09-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Nitai schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:03:
[...]

Het downloaden is bij mij geautomatiseerd. Series haalt Sabnzbd automatisch binnen op basis van Sickbeard en subs ook automatisch binnen vanuit Bierdopje.
Vaak heb je dat series in meerdere releases binnenkomen (een nuked versie, proper versie, web dl versie etc.) Dan krijg je in de Library nu dezelfde aflevering 3 keer te zien. Je ziet tevens ook niet de release group waardoor het lastig is met subs.
Dat is een deels herkenbaar probleem, ik hou mijn queue wat in de gaten om dubbele epps er uit te mikken, maar wat mij betreft is dat meer een issue van SAB dan van Plex. Ik gooi eventuele dupes er gewoon handmatig uit.

Ik download overigens geen subs, dat maakt het sowieso wat eenvoudiger.
Het is niet onmisbaar, maar wel een gemis.

Daarbij komt ook dat ik veel HD opnames heb van bijvoorbeeld m'n zoontje, vakanties e.d. Nu heb ik daar wel een categorie voor aangemaakt, maar lekker werkt het niet.

Nog een reden is dat de Media Manager 1x in het uur scraped (dit kan je aanpassen, maar constant scraping is ook niet fijn). Als je iets download (dat gaat snel met een 120mbit verbinding) en je wilt het direct bekijken, dan moet je eerst handmatig gaan updaten en daarna kun je kijken in Plex. Als ik iets vanaf de luie bank in Sabnzbd plak, dan wil ik niet eerst naar m'n Media Manager gaan en handmatig gaan updaten.
Het is waarschijnlijk even wat uitzoekwerk, maar je moet de media server middels een REST call kunnen laten refreshen, dit werkte met Plex8 ook. Je kan dan vanuit SAB een python scriptje laten runnen zodra je queue leeg is. Op die manier refreshed je media server precies wanneer het nodig is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Nitai schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:03:
[...]
Er zijn scripts die een update van de xbmc library uitvoeren zodra een film succesvol is gedownload. Sickbeard doet dit trouwens ook voor series. Dit werkt dus niet voor Plex?

Ik heb plex gisteren ook geprobeerd maar ik zie de meerwaarde niet tov XBMC. Een externe media manager vind ik persoonlijk alleen maar nadelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Kettrick schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:08:
[...]
Het is waarschijnlijk even wat uitzoekwerk, maar je moet de media server middels een REST call kunnen laten refreshen, dit werkte met Plex8 ook. Je kan dan vanuit SAB een python scriptje laten runnen zodra je queue leeg is. Op die manier refreshed je media server precies wanneer het nodig is :).
Dat werkte goed toen ik gebruik maakte van TVNZB.com (rss feed based binnenhalen van series), maar sinds Sickbeard ook gebruik maakt van postprocessing, heb ik dat nooit meer aan de praat gekregen zonder dat Sickbeard ging trippen :) Jammer genoeg kan je in Sab maar een postprocessing script draaien per download.

Al met al genoeg verbeteringen mogelijk, ik ben overigens wel blij met deze release hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Nitai schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:15:
[...]

Dat werkte goed toen ik gebruik maakte van TVNZB.com (rss feed based binnenhalen van series), maar sinds Sickbeard ook gebruik maakt van postprocessing, heb ik dat nooit meer aan de praat gekregen zonder dat Sickbeard ging trippen :) Jammer genoeg kan je in Sab maar een postprocessing script draaien per download.
Je kan zonder problemen foo.sh en bar.sh achter elkaar uitvoeren in foobar.sh, handig is het niet maar het werkt wel :).
Al met al genoeg verbeteringen mogelijk, ik ben overigens wel blij met deze release hoor :)
Ik zal vanavond eens uitzoeken hoe die rest call werkt, mijn 1.83 mini vind het niet zo leuk als ik refresh en 1080p kijk tegelijk ( of uberhaubt *iets* doe en 1080p kijk ) dus uurlijks refreshen is niet echt een optie :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Kettrick schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:20:
[...]

Je kan zonder problemen foo.sh en bar.sh achter elkaar uitvoeren in foobar.sh, handig is het niet maar het werkt wel :).
[...]
Hey dat is een goed idee :) Maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Apache schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:42:
Het is ook een early beta.. :)

http://elan.plexapp.com/2...exnine-has-been-released/
Is it perfect? No. Is it bug free? Absolutely not.
Ze zetten niet voor niets al je bestaande gegevens opzij zodat je weer terug kunt naar Plex/Eight. :)

[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 01-09-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Nerpissad schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:56:
ik zag in het mac mini als media center-topic iemand vragen naar terminal mogelijkheden.

dit zijn de mogelijkheden voor de plex media scanner:

Plex Media Scanner (c) 2010 Plex Development Team.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
  -h, --help           Display this message.
  -v, --verbose        Show more output.
  -p, --progress       Show special progress output.

Actions:

-r, --refresh        Refresh the metadata.
  -s, --scan           Scan for new media.
  -i, --info           Get information.
  -l, --list           List.
  -g, --generate       Regenerate thumbnails/fanart.
  -t, --tree           Show a section tree.
  -w, --reset          Delete all media out of a section.
  --add-section <name> --section-type <type:1,2,8> --location <path>      Add a new section

Items to which actions apply:

-c, --section        A library section ID.
  -o, --item           An item ID.
  -d, --directory      A directory path.
  -f, --file           A file.
  -x, --force          Force an operation (e.g. refresh)
Thanks, maar voor welke binary zijn dit de opties? ;) Heb je een URL toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

MrAcid schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:44:
[...]

Het is ook een early beta.. :)

http://elan.plexapp.com/2...exnine-has-been-released/

[...]

Ze zetten niet voor niets al je bestaande gegevens opzij zodat je weer terug kunt naar Plex/Eight. :)
Nee, ze promoten het duidelijk prominent op hun homepage als plex/nine de opvolger van plex 8.

Hun media manager is gewoon crap tov iets als ember media manager, die local nfo's/art/images zijn nu eenmaal handig als alles op je nas staat, een xbmc kan er mee om, je kopieert het naar een hd voor in een popcorn oid en daar word het correct weergegeven.

Met de mixed browsing mode bedoel ik bvb ik zet foto's van mijn camera op de nas met wat filmpjes tussen, dat wil ik kunnen zien. Een download folder met daarin een film en een cd is toch ook niet zo'n onrealistische usecase. Moet je eerst al je media gaan managen/sorteren voor je ff 1 track van die cd kan horen of ff door de film zappen om te kijken of het boeiend is.

Er is volgens mij helemaal niets mis met het concept wat ze hier hebben om media te managen, dat ontbrak echt in de vorige versie dat je maar 1 movies had met alles in en geen subgroupen kon configureren. Maar daarnaast moet er wel een "rommelige" browsing mode komen.

Hier nog even een overzicht van wat bij m'n collega niet goed werkt (franstalig, daarom engels):
I'm afraid I'll have to rollback to .8.5 for following reasons:
- no nfo and local posters/fanart support --> I spent countless hours making them, no way I trash them now...
- no pure file browsing (even by defining your source as "home movie": he'll just explode all your folder hierarchy)
- great to be able to define several sources, but your obliged to have the same layout for all of them (eg: no way to have full info display for the Movies section, and just a coverflow for the Cartoons section)
- every time you enter a section you're obliged to select your browsing mode (by genre, by year, by author, etc...)
- Media Manager is far to compete with others like MediaCompanion or EmberMM, its realy cumbersome when you want to edit a file
- For whatever reason, the Media Manager thinks I prefer Spanish and Russian covers...
Aha, en blijkbaar is er een workaround voor het ontbreken van de videos section:
Just found out on Plex forum how to restore file browsing:
Go to Video Plugins -> Pull up context menu --> Add source

For the file browsing, the "add source" is not available by default, you first need to activate it in the Advanced Options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
zAo schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:21:
[...]

Thanks, maar voor welke binary zijn dit de opties? ;) Heb je een URL toevallig?
voor de plex media scanner die hier te vinden is:
~/Library/Application Support/Plex/Plex Media Server.app/Contents/MacOS/Plex Media Scanner

URL heb ik helaas niet voor je, de documentatie bevindt zich vnl. nog in de hoofden van de devs ;)

edit:

@Apache: waarom zou je nfo's willen ondersteunen zodat het backward compatible wordt met XBMC? de media manager kan prima metadata ophalen zonder daarvoor afhankelijk zijn van nfo's. de reden van je collega dat hij uren gespendeerd heeft aan het maken van nfo's met ember is natuurlijk een non argument voor het ondersteunen ervan.
in een volgende versie wordt trouwens het handmatig aanpassen van metadata ondersteund, en daarmee wordt de noodzaak voor nfo's nog verder gereduceerd.

[ Voor 35% gewijzigd door Nerpissad op 01-09-2010 12:00 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 07:07

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Is er een manier om losse afleveringen van TV-series te wijzigen? Sommige series worden niet helemaal correct herkend maar ik kan alleen de gehele serie wijzigen, niet die ene aflevering.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:30
2 tweets van vandaag @plexapp over dat er Scanner updates komen (automatisch!)

http://twitter.com/plexapp/status/22693668526
Just pushed some fixes for the scanners: .m4v files (thx @dougc84), date-base shows (thx @DMRsweden), and .AppleDouble files (thx @ pixel).
http://twitter.com/plexapp/status/22693694360
Scanner updates will occur automatically within an hour or so for you all, I'll post more details on the blog shortly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Hertog schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:06:
Is er een manier om losse afleveringen van TV-series te wijzigen? Sommige series worden niet helemaal correct herkend maar ik kan alleen de gehele serie wijzigen, niet die ene aflevering.
wat is er precies mis met de niet herkende afleveringen? zie je van die geen plot o.i.d.? thetvdb.com heeft plex geblokkeerd vanwege de grote bandbreedte, dus daar zou het probleem ook eventueel kunnen liggen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Nerpissad schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:21:
[...]

wat is er precies mis met de niet herkende afleveringen? zie je van die geen plot o.i.d.? thetvdb.com heeft plex geblokkeerd vanwege de grote bandbreedte, dus daar zou het probleem ook eventueel kunnen liggen.
Nee, ze komen er simpelweg niet bij te staan. Ze zijn allemaal in hetzelfde formaat en op dezelfde wijze geordend en genummerd maar sommige afleveringen ontbreken in het overzicht. Ik ga ze nog wel een keer allemaal doorlopen om te kijken wat ik precies mis en waar, maar het zou gewoon handig zijn als ik naar een bestand kan wijzen en zeggen, dit is Big Bang Theory s01e02 of naar een folder en zeggen: dit is Top Gear serie 12. Op dezelfde manier als je bij een individuele film dit wel kunt doen :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Nerpissad schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:49:
[...]

~/Library/Application Support/Plex/Plex Media Server.app/Contents/MacOS/Plex Media Scanner

URL heb ik helaas niet voor je, de documentatie bevindt zich vnl. nog in de hoofden van de devs ;)

edit:

@Apache: waarom zou je nfo's willen ondersteunen zodat het backward compatible wordt met XBMC? de media manager kan prima metadata ophalen zonder daarvoor afhankelijk zijn van nfo's. de reden van je collega dat hij uren gespendeerd heeft aan het maken van nfo's met ember is natuurlijk een non argument voor het ondersteunen ervan.
in een volgende versie wordt trouwens het handmatig aanpassen van metadata ondersteund, en daarmee wordt de noodzaak voor nfo's nog verder gereduceerd.
Al is het niet compatibiliteit met andere software, dan is het op zijn minst handig dat nadat je alles eenmaal perfect hebt geconfigureerd, gescraped, art verzameld, al die tijd er hebt ingestoken, als je mac mini dan plots crashed en je moet een nieuwe installeren dat hij niet weer eigenwijs begint te scrapen maar gewoon de state overneemt van hoe je collectie gemanaged is.

Ik wil gewoon geen dependencies op plex, zo'n nfo is een defacto standaard geworden en daar moet plex zich maar aan houden, ik kan me echt niet voorstellen dat ik de enige ben die het mist.

Als je films uitwisselt en er zit een nfo/art bij krijg je dat meteen ook gratis cadeau, het heeft enkel maar voordelen. Dat de media manager van plex evt die nfo nog kan overriden bij manuele interventie lijkt mij geen probleem, het moet in ieder geval wel als bron kunnen dienen voor mij.

[edit]
Nog een use case, collega heeft 2 mac mini's, das 2x scrapen van internet, 2x alles goed zetten, je kan nu wel over het netwerk je lib delen maar je wil toch niet dat je mac mini beneden moet opstaan als je in de slaapkamer nog een film wil zien die dan uiteindelijk toch van je nas afgespeeld word 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Apache op 01-09-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Nerpissad schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:49:
[...]

Thanks. Erg bugfree is het alleen nog niet geloof ik :)
~/Library/Application\ Support/Plex/Plex\ Media\ Server.app/Contents/MacOS/Plex\ Media\ Scanner -t
terminate called after throwing an instance of 'boost::exception_detail::clone_impl<boost::exception_detail::error_info_injector<boost::bad_lexical_cast> >'
what(): bad lexical cast: source type value could not be interpreted as target

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Apache schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:13:
[...]

Al is het niet compatibiliteit met andere software, dan is het op zijn minst handig dat nadat je alles eenmaal perfect hebt geconfigureerd, gescraped, art verzameld, al die tijd er hebt ingestoken, als je mac mini dan plots crashed en je moet een nieuwe installeren dat hij niet weer eigenwijs begint te scrapen maar gewoon de state overneemt van hoe je collectie gemanaged is.

Ik wil gewoon geen dependencies op plex, zo'n nfo is een defacto standaard geworden en daar moet plex zich maar aan houden, ik kan me echt niet voorstellen dat ik de enige ben die het mist.

Als je films uitwisselt en er zit een nfo/art bij krijg je dat meteen ook gratis cadeau, het heeft enkel maar voordelen. Dat de media manager van plex evt die nfo nog kan overriden bij manuele interventie lijkt mij geen probleem, het moet in ieder geval wel als bron kunnen dienen voor mij.

[edit]
Nog een use case, collega heeft 2 mac mini's, das 2x scrapen van internet, 2x alles goed zetten, je kan nu wel over het netwerk je lib delen maar je wil toch niet dat je mac mini beneden moet opstaan als je in de slaapkamer nog een film wil zien die dan uiteindelijk toch van je nas afgespeeld word 8)7
volgens mij is die defacto standaard vooral een XBMC standaard, of gebruiken ook andere mediacenter applicaties diezelfde standaard? ik moet bekennen dat ik die nooit gebruikt heb vanwege de omslachtigheid dus ik weet er niet veel van af.

jouw andere usecase: als je wilt bijhouden wat je gekeken hebt op de mini in de woonkamer en in de slaapkamer, dan is het inderdaad nodig de PMS mini aan te laten staan. dit is bij mij wel het geval.
verder is het 2 keer metadata ophalen een eenmalige actie (hoe overbodig het ook lijkt) en daarmee wel overkomelijk.
maar volgens mij is er op het plex forum ergens uitgelegd hoe je je library incl. settings kunt delen in je lokale netwerk. dat zou het ook kunnen oplossen?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

[...]
[edit]
Waarom 2x? 1 Mac Mini een library laten maken en op de andere Mac Mini alleen Plex (player) zetten. Deze trekt alles uit de library van de eerste Mac Mini met Plex Media Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 15:55
Ik zie in de Media Manager voor films die ik 2x heb (bijvoorbeeld 1x in DVD formaat en 1x in 1080p, beide in unieke folders) dat deze films maar 1x in de MM verschijnen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter

nog eventjes terugkomend op deze usecase: heeft je collega dit al daadwerkelijk in de praktijk gebracht? ik vraag me af of hiervoor de mini in de wwonkamer daadwerkelijk aan moet staan namelijk.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337151

Hebben jullie ook last van het feit dat de remote functie erg traag is.
Als ik op pauze druk op mijn iPhone/iPad kan ik 3 seconde wachten
voordat hij ook daadwerkelijk pauzeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Ik ben bezig om mijn library-update scriptje te fixen, en omdat de http calls niet echt duidelijk zijn ( en ik te lui ben om het uit te zoeken ) wil ik gewoon via SSH de scanner aanroepen.

Is er al iemand die het voor elkaar heeft gekregen om één specifiek bestand te scannen ?. De --file optie lijkt niet echt goed te werken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik ben nieuw met Plex, maar hoe open ik die mediamanager om een videopad toe te voegen? In plex zelf kan ik het niet vinden.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
[message=,noline]Triple-D schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:28[/message]:
Ik ben nieuw met Plex, maar hoe open ik die mediamanager om een videopad toe te voegen? In plex zelf kan ik het niet vinden.
Waarschijnlijk heb je 't al gevonden, maar in je menubalk bevindt zich een nieuw icoontje. Daarmee kun je de MM opstarten.

Discogs

• Arnold
Even ter info: Plex 9 werkt zonder problemen samen met iTunes 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Nieuwe Info:

Plex gaat draaien op LG Netcast TV's en BluRay spelers van de 2011 lineup

Plex and the Future of Television

Ook komt er een windows versie
te lezen in de: Press Release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Heel goed nieuws lijkt me zo! :)

Grotere install base, meer content providers (vanuit de community of de content providers zelf) en eenvoudiger uit te breiden naar meerdere TV's door je hele huis.

Had gehoopt op een €99 Apple TV met iOS (en dus Plex op den duur) maar volgens mij is dit een mooi alternatief.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Heb 't gisteren al op 't Plex-forum gepost, maar zal het hier nog eens doen, omdat het Plex forum zooo hard aan 't groeien is nu .9 net uit is:
One of the plugins I like best is the South Park plugin.
Since yesterday however, it won't continue when I click it.

Please see the log below:

21:52:25.546817: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Bundle verification complete
21:52:25.547354: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Debugging is enabled
21:52:25.547388: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Default encoding is utf-8
21:52:25.562353: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Loaded en strings
21:52:25.562967: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Couldn't find en-us strings
21:52:25.563003: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Configured framework modules
21:52:25.594642: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Imported plug-in module
21:52:25.594870: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Loaded shared resource named 'trust.json'
21:52:25.596020: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Checked module imports
21:52:25.612920: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Loaded the dictionary file
21:52:26.115832: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) HTTPError when requesting 'http://james.plexapp.com/apps/geolocate.php'
21:52:26.116013: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Added new preference 'country'
21:52:26.625704: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) HTTPError when requesting 'http://james.plexapp.com/apps/geolocate.php'
21:52:26.638630: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Loaded the user preferences file
21:52:26.639562: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Loaded HTTP cookies
21:52:26.643980: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Loaded HTTP cache
21:52:26.644054: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Set the default socket timeout to 20.0 seconds
21:52:26.644081: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Initialized framework modules
21:52:26.644105: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Attempting to start the plug-in...
21:52:26.644153: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Added a handler for prefix '/video/southpark'
21:52:26.644844: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Added a view group named 'List'
21:52:26.645466: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Added a view group named 'Details'
21:52:26.646373: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Resource named 'art-default.png' of type 'image/png' was made public.
21:52:26.646428: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Plug-in started
21:52:26.646948: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Entering run loop
21:52:26.647256: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Handling request : /:/prefixes
21:52:26.647373: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Resource named 'icon-default.png' of type 'image/png' was made public.
21:52:26.647879: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Response OK
21:52:26.654350: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Loaded en strings
21:52:26.654511: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Handling request : /video/southpark

21:52:46.994059: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) URLError when requesting 'http://www.southparkstudios.no/guide/'
21:52:46.994970: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) An exception happened:
Traceback (most recent call last):
File "/Users/freeksmulders/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Framework.bundle/Contents/Resources/Versions/1/Python/PMS/Plugin.py", line 518, in __run
result = handler(**kwargs)
File "/Users/freeksmulders/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/South Park.bundle/Contents/Code/__init__.py", line 61, in MainMenu
numSeasons = len( site.xpath('//ol[@class="pagination"]/li') )
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'xpath'

One of the things that I think isn't correct, is the website it tries to reach (http://www.southparkstudios.no/guide/).
It should go to www.southpark.nl, since I'm living in The Netherlands.
I know that there's an option within the plugin-menu, but I can't reach it anymore.

I've tried resetting, uninstalling/reinstalling etc, nothing works.

Anyone with a possible solution?
en
Sometimes when I start up Plex and go to plugins, not all plugins show up.
If I relaunch Plex, chances are all plugins are in the menu again.
Any idea how this can happen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Lijkt erop dat je locatie ook verkeerd bepaald wordt doordat de website daarvoor niet bereikt kan worden.

code:
1
2
3
4
21:52:25.612920: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Loaded the dictionary file
21:52:26.115832: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) HTTPError when requesting 'http://james.plexapp.com/apps/geolocate.php'
21:52:26.116013: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) Added new preference 'country'
21:52:26.625704: com.plexapp.plugins.southpark : (Framework) HTTPError when requesting 'http://james.plexapp.com/apps/geolocate.php'

Heb alleen geen idee hoe je het op moet lossen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Kan je anders niet zorgen dat onder OSX (tot er een update van de plugin komt) alle requests naar southparkstudios.com naar de .nl worden geleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

SMulTiE schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:36:
Heb 't gisteren al op 't Plex-forum gepost, maar zal het hier nog eens doen, omdat het Plex forum zooo hard aan 't groeien is nu .9 net uit is:
offtopic:
Smultie, jij hier? :) Vinoxi/Vinnu - ex-Denial hiero 8)

Goed nieuws over de Windows versie! :) Nu de Linux versie nog dan kan ik het op m'n NAS installeren.

Heb trouwens wel veel last van haperingen met de iOS client op m'n iPad. Komt waarschijnlijk omdat de media op de NAS staat en gemount staat op m'n iMac en mini. Echter Airvideo doet het streamen wel zonder problemen. Ik heb geprobeerd met de waarden te spelen bij het streamen maar het lijkt niet te helpen. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:57:
Lijkt erop dat je locatie ook verkeerd bepaald wordt doordat de website daarvoor niet bereikt kan worden.

code:
1
2
3
4

Heb alleen geen idee hoe je het op moet lossen. :P
Nou, inderdaad. Toen ik de plugin een aantal weken geleden voor het eerst installeerde, kon ik nog kiezen voor het land waarin ik woonde. Ik heb toen wat lopen pielen (alle landen uitproberen om te kijken waar de verschillen zitten) en sindsdien is het fout. Ik heb de plugin echter al een paar keer verwijderd, gereset, etc etc, het lijkt er echter op dat toch ergens wat instellingen bewaard blijven. En niks zorgt ervoor dat ik ook maar iets te zien krijg als ik op de plugin klik :< .

edit:

/wave Vinnu

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 03-09-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Probeer eens het een en ander uit je ~/Library/Application Support/Plex Media Server/ (in je Userfolder dus, niet direct op je HD) te gooien wat met Southpark te maken heeft?

Zit verspreid over redelijk wat mapjes zo te zien dus het zal even zoeken worden..

edit: je kunt er gewoon op zoeken in de Finder zodra je in die map zit merk ik nu. Dan is het niet zo lastig om alles met Southpark weg te gooien. :)

[ Voor 31% gewijzigd door MrAcid op 03-09-2010 12:31 . Reden: zie edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:30:
Probeer eens het een en ander uit je ~/Library/Application Support/Plex Media Server/ (in je Userfolder dus, niet direct op je HD) te gooien wat met Southpark te maken heeft?

Zit verspreid over redelijk wat mapjes zo te zien dus het zal even zoeken worden..

edit: je kunt er gewoon op zoeken in de Finder zodra je in die map zit merk ik nu. Dan is het niet zo lastig om alles met Southpark weg te gooien. :)
Heb ik ook al gedaan.
Vandaag maar eens helemaal Plex uninstallen en opnieuw installeren en instellen denk ik dan maar ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:46
Is er hier misschien iemand die een beetje programmeer kennis heeft en de Moviemeter scanner kan maken voor plex 9?

zie ook het plex forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201059

Fantastisch programma maar ik blijft met een raar probleem zitten:

PMS detecteert slechts een klein deel van mijn series, hoewel ze allemaal op exact dezelfde manier zijn opgeslagen. En van de series die hij wel detecteert, vindt het programma slechts 1 of 2 aflevering per serie.

Voorbeeldje hoe mijn structuur er uit ziet: /How I Met Your Mother/Season 1/How I Met Your Mother [1-01] Pilot.avi

Iemand enig idee hoe dit zou komen ? Want ik vind geen enkel verschil tussen de series die wel in PMS staan en die er niet inkomen.. En ik versta al helemaal niet waarom sommige afleveringen wel gedetecteerd worden en andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01-2023
Beste mensen,
Nadat ik "en dat meen ik echt" uren heb zitten zoeken op internet wend ik me tot hier.
Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe mac mini gekocht (2.4 + 4GB + 500GB HD).

Deze aangesloten op de Samsung 55-8700-3D en een aantal rips gedownload om eens
te testen hoe het eea. werkt.

Ik ben begonnen met een DVD 5 film welk prima afspeelde via Plex 9.
Vervolgens een blu-ray rip van Rambo gedownload en wat mij opvalt is dat hij
elke x aantal seconden een beetje schokt, alsof hij het niet bij kan houden.
Ik twijfel heel erg of het aan mijn TV ligt maar kom er graag via jullie achter welke
ervaring jullie hebben met zo'n gelijkaardige opstelling.

Alvast heel erg bedankt.

Gr
Nick

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
-nickx- schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:57:
Beste mensen,
Nadat ik "en dat meen ik echt" uren heb zitten zoeken op internet wend ik me tot hier.
Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe mac mini gekocht (2.4 + 4GB + 500GB HD).

Deze aangesloten op de Samsung 55-8700-3D en een aantal rips gedownload om eens
te testen hoe het eea. werkt.

Ik ben begonnen met een DVD 5 film welk prima afspeelde via Plex 9.
Vervolgens een blu-ray rip van Rambo gedownload en wat mij opvalt is dat hij
elke x aantal seconden een beetje schokt, alsof hij het niet bij kan houden.
Ik twijfel heel erg of het aan mijn TV ligt maar kom er graag via jullie achter welke
ervaring jullie hebben met zo'n gelijkaardige opstelling.

Alvast heel erg bedankt.

Gr
Nick
Een BluRay rip als in x264 of echt een 25GB/50GB versie?
Wij gebruiken een iMac 2,66 Ghz met 2GB Ram (2008 model) en die speelt alles zonder problemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
@-nickx-:
heb je de hardware acceleration optie aan staan in je instellingen? op welke refresh rate staat je TV ingesteld?
het is aan te raden deze op 60Hz te zetten als je hardware acc. aan hebt staan.

@redpepper:
allereerst zijn er wat problemen met theTVDB.com en plex. het zou dus kunnen zijn dat je geen episode-informatie krijgt omdat theTVDB.com plex gebruikers beperkt. verder is het zo dat TV op een specifieke manier 'genaamd' moeten worden. in jouw geval zou dat er dan zo uitzien:
/How I Met Your Mother/Season 1/How I Met Your Mother - S01E01 - Pilot.avi

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Filmpje van de LG TV/BluRay combinatie met PLEX geintergreerd:

http://www.crunchgear.com...ToUaEW5wSdGRUo6YK21w5gDBo

Dat ziet er dus zeer netjes uit! Scheelt weer een mac mini o.i.d bij je TV zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
GS2K1 schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:05:
Filmpje van de LG TV/BluRay combinatie met PLEX geintergreerd:

http://www.crunchgear.com...ToUaEW5wSdGRUo6YK21w5gDBo

Dat ziet er dus zeer netjes uit! Scheelt weer een mac mini o.i.d bij je TV zetten :)
Niet heel duidelijk filmpje, maar het ziet er op het eerste gezicht zeker goed uit! Dit doet mij de aankoop van een TV echt uitstellen.

Ik vind het een goede zaak dat LG in zee is gegaan met Plex. Die halfbakken zogenaamde interactieve interfaces van Philips, Samsung etc vind ik echt helemaal niks, daar wil ik geen geld aan besteden.

De stap die de makers van Plex hebben gemaakt is echt een hele goede, zo verdienen ze geld en wordt plex voor iedereeen toegankelijker (met ook een Windows client van de media server). Ik hoop alleen dat ze nu niet als onderdeel van zo'n groot bedrijf hun innovatiekracht verliezen, want dat zie je nogal eens gebeuren.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
JanHenk schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:47:
[...]

Niet heel duidelijk filmpje, maar het ziet er op het eerste gezicht zeker goed uit! Dit doet mij de aankoop van een TV echt uitstellen.

Ik vind het een goede zaak dat LG in zee is gegaan met Plex. Die halfbakken zogenaamde interactieve interfaces van Philips, Samsung etc vind ik echt helemaal niks, daar wil ik geen geld aan besteden.

De stap die de makers van Plex hebben gemaakt is echt een hele goede, zo verdienen ze geld en wordt plex voor iedereeen toegankelijker (met ook een Windows client van de media server). Ik hoop alleen dat ze nu niet als onderdeel van zo'n groot bedrijf hun innovatiekracht verliezen, want dat zie je nogal eens gebeuren.
Ik zou eigenlijk eerder gewoon de TV kopen die je wilt, maar wel een BluRay speler van LG.
Die kan je namelijk op elke tv aansluiten, en heb je gelijk alles compleet als je OSX Plex gebruikt (gezien de Mac geen BluRay drive heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128933

Ik zie op twitter en de plex site staan dat ze nu een cache server hebben gemaakt, maar als ik mijn tv shows wil scrapen pakt hij geen info of art van tvdb. Doet die het nu nog steeds niet, of moet ik opnieuw alles inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 07:33
ik kan niet direct op Twitter hier maar ik weet dat ze gisteren een link hadden gepost naar een forum topic waarin Elan uitlegt wat je moet doen om de cache server te gebruiken. Bij de laatste status die ik heb gezien vanochtend was deze nog niet algemeen geimplementeerd en moest je het nog handmatig doen (aangezien het om een test ging). Misschien moet je daar eens achter zoeken. Was wel beetje technisch met aanmaken van een symlink enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

JanHenk schreef op maandag 06 september 2010 @ 13:47:
[...]

Ik hoop alleen dat ze nu niet als onderdeel van zo'n groot bedrijf hun innovatiekracht verliezen, want dat zie je nogal eens gebeuren.
Plex is toch niet overgenomen door LG? Ik ben trouwens erg benieuwd op wat voor manier het op die tv's draait. Het lijkt me het meest logische dat er een soort embedded Linux-variant gebruikt wordt, wat zou betekenen dat een Linux-versie ook niet ver weg meer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
GS2K1 schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:12:
[...]

Ik zou eigenlijk eerder gewoon de TV kopen die je wilt, maar wel een BluRay speler van LG.
Die kan je namelijk op elke tv aansluiten, en heb je gelijk alles compleet als je OSX Plex gebruikt (gezien de Mac geen BluRay drive heeft).
Is een idee, maar ik beschik al over een PS3 waarvan ik de blu-ray speler nog nooit heb gebruikt om een film te kijken. Dat je hem dan op elke tv aan kan sluiten kan me niet zoveel schelen, als student heb ik genoeg aan 1. ;)
Hertog schreef op maandag 06 september 2010 @ 17:57:
[...]

Plex is toch niet overgenomen door LG? Ik ben trouwens erg benieuwd op wat voor manier het op die tv's draait. Het lijkt me het meest logische dat er een soort embedded Linux-variant gebruikt wordt, wat zou betekenen dat een Linux-versie ook niet ver weg meer is :)
Lees de blog maar eens, ik begreep eruit dat ze met deze deal met LG gewoon salaris krijgen betaald van LG en ze gewoon in hun dienst Plex verder ontwikkelen voor Windows (de server althans) en ik hoop inderdaad ook Linux. In zekere zin zou je wel kunnen zeggen dat ze zijn 'overgenomen'. Al zijn ze voorheen nooit echt een bedrijf geweest maar was het meer hobby.

Nogmaals, dat is wat eruit begreep. Ze vertellen het niet met deze woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
@hertog:
There is no vendor lockdown, we have a non-exclusive agreement with LG. As stated in this very post, we are going to be releasing the Media Server for other platforms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Plex is inderdaad niet volledig overgenomen maar is in loondienst van LG, uiteraard zul je dadelijk zien dat bepaalde prioriteiten gaan veranderen en de community later in aanmerking zal komen bij eventuele bugs of nieuwe features. Ik kan me zo maar voorstellen dat LG voorrang krijgt op bepaald onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
-nickx- schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 07:47:
Plex is inderdaad niet volledig overgenomen maar is in loondienst van LG, uiteraard zul je dadelijk zien dat bepaalde prioriteiten gaan veranderen en de community later in aanmerking zal komen bij eventuele bugs of nieuwe features. Ik kan me zo maar voorstellen dat LG voorrang krijgt op bepaald onderdelen.
Sorry dat ik het dan blijkbaar heb gemist, maar waar staat dat ze in loondienst zijn bij LG?
LG heeft zelf de interface voor hun netcast gemaakt en Plex team heeft alleen geholpen dat dat te laten communiceren met de Plex 9 mediaserver...

elan zegt letterlijk:
the first time I saw their Plex interface, talking to a remote Plex Media Server and flawlessly streaming content, I had to pretend I had something in my eye

[ Voor 13% gewijzigd door Arnold op 07-09-2010 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Ik heb met wmv bestanden problemen met het geluid. Stemmen zijn niet te horen, muziek wel. Ik vermoed dus dat er iets misgaat met het omzetten van 5.1 naar stereo. Plex draait op een iMac, beeld gaat via hdmi naar mijn televisie en geluid gaat via de koptelefoon uitgang op de iMac naar een simpel minisetje met twee speakers. Aangezien ik wel een flink aantal bestanden in wmv heb, is dit wel heel erg jammer. Weet iemand een oplossing?

edit: in VLC werken dezelfde wmv's wel juist.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 07-09-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
GS2K1 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:01:
[...]

Sorry dat ik het dan blijkbaar heb gemist, maar waar staat dat ze in loondienst zijn bij LG?
LG heeft zelf de interface voor hun netcast gemaakt en Plex team heeft alleen geholpen dat dat te laten communiceren met de Plex 9 mediaserver...

elan zegt letterlijk:

[...]
Inderdaad, heb dit ook nergens gelezen of uit afgeleid. Daarbij heeft elan ook nog eens duidelijk gemaakt dat hij Plex for OS X niet in de steek gaat laten:
I have only Macs in my house. Do you really think I’d let the OS X version suffer? Not bloody likely.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Dat LG filmpje ziet er leuk uit, maar ik vraag me af of ze het niet gaan afleggen tegen de power van Google TV bijvoorbeeld.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
@Erhnam: welke power van GoogleTV? Engadget heeft het mooi uitgelegd wat wel eens het grootste probleem zou kunnen worden van GoogleTV, zij het in vergelijking met de nieuwe AppleTV:
Google wants input one on your TV. Apple wants input two. The difference? Input one is where your cable box goes. Input two was where your VCR or DVD player used to live. It's a port that's up for grabs.

There's nothing wrong with Google's approach, except it's hard. Really hard. It's like trying to take the Russian front hard. In winter. No one's succeeded in the past nor are they likely to in the future -- and certainly not with any weapon that requires an IR blaster. The cable companies have a very firm lock on the cable box. They don't want to open it. They don't want to share it. They want to keep it to themselves. The last thing they're going to do is allow themselves to be commoditized by Google or anyone else. While I think Google TV will have some appeal with enthusiasts, it's too ambitious too soon and it's going to need some iterations quickly.
Ik denk dat ze daar idd een heel erg sterk punt maken. Geen enkele TV provider zal zijn systeem zomaar open willen gooien voor wie dan ook. Plex en AppleTV lijken mij inderdaad de beter optie op dat vlak.

Bron: Engadget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Erhnam schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:01:
Dat LG filmpje ziet er leuk uit, maar ik vraag me af of ze het niet gaan afleggen tegen de power van Google TV bijvoorbeeld.
Waar Google TV vooral op live tv is gericht (zoeken naar wat er op tv is), is Plex gericht op locale media and uitzending gemist achtige plugins. Nu heeft Google TV wel een browser, maar browsen op de TV is nooit echt aangeslagen en zie niet in waarom mensen dat deel van Google TV goed gaan gebruiken? (TV shows zoeken wel!)

Het zijn 2 concepten, waarbij ik denk dat Google waarschijnlijk ook via plugin ofzo locale storage aan kan, maar Films en TV show scraping is er (nog) niet.

Voor mij persoonlijk is de functionaliteit die Plex bied erg welkom, Google TV gebruik ik niet, want ik kijk eigenlijk niets op TV....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:19

Japie.G

Colour Classic

Hey!

Ik heb een Mac Mini (al een oudje, maar voldoet nog steeds prima!). Nou ben ik pas recent aan de slag gegaan met Plex/Nine.

Nou heb ik al mijn films en series op een Synology DiskStation NAS staan. Alle films en series via de mediamanager toegevoegd, werkt perfect.. maar...

Na een poosje inactiviteit gooit hij op de een of andere manier de verbinding met de synology los en gooit de mediamanager mijn hele collectie overhoop! Iemand een idee hoe dit goed te configureren is? Er zijn vast meer mensen met deze combinatie van hardware! De enige manier om het probleem dan op te lossen is om de NAS verbinding in de finder te verbreken en opnieuw te verbinden met de NAS, en dan daarna de medialibrary van plex/nine weer te synchroniseren. Niet de bedoeling lijkt me..

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
RVE_NL schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 18:13:
Is er hier misschien iemand die een beetje programmeer kennis heeft en de Moviemeter scanner kan maken voor plex 9?

zie ook het plex forum
Is inmiddels beschikbaar, al gezien?

http://forums.plexapp.com...oviemeter-metadata-agent/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201059

Nerpissad schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:18:
allereerst zijn er wat problemen met theTVDB.com en plex. het zou dus kunnen zijn dat je geen episode-informatie krijgt omdat theTVDB.com plex gebruikers beperkt. verder is het zo dat TV op een specifieke manier 'genaamd' moeten worden. in jouw geval zou dat er dan zo uitzien:
/How I Met Your Mother/Season 1/How I Met Your Mother - S01E01 - Pilot.avi
Had een beetje zitten klooien met regular expressions om op die manier ervoor te zorgen dat mijn series toch herkend worden.. Dit is dus net niet gelukt :p Iets té ingewikkeld voor mij. (bijna gelukt, maar er zat ergens een foutje in)

Heb dan maar een scriptje laten lopen dat /How I Met Your Mother/Season 1/How I Met Your Mother [1-01] Pilot.avi hernoemde naar /How I Met Your Mother/Season 1/How I Met Your Mother [1x01] Pilot.avi

Welke wonderen een kruisje ipv een streepje kan doen..

Nu heb ik nog een ander vraagje: bestaat er een plugin die automatisch ondertitels toevoegt aan je films en/of series?
Heb al beetje gezocht maar het enige dat ik terug vond waren forumposts van 2 jaar terug, dus daar was ik niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Volgens mij nog niet iets voor Plex/Nine, als iemand het weet wil ik het ook graag horen! :)

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 19:21
Anoniem: 201059 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:09:
[...]
Welke wonderen een kruisje ipv een streepje kan doen..
Zo had ik inderdaad ook (HIMYM) afleveringen met "S03xE12" die niet herkend werden; met een scriptje vervangen in "S03E12", en voila.

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-04 13:33
ik ben nu ook een beetje aan het spelen met plex 9.
het loopt allemaal goed en het werkt allemaal.
alleen 1 ding wat niet lekker loopt, en dat is de plex media manager.
elke keer als ik klik of iets wil doen dan krijg ik een strand bal en moet ik wachten kan ik wat doen en na elke keer weer die strandbal.

nu heb ik even in mijn log lopen kijken wat er aan de hand is en kom ik het volgende tegen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
9/11/10 10:17:42 PM com.plexapp.mediaserver[17531] 422880.4528639 ((null)|Plex Media Server):                 InkLaunchServer: [                /SourceCache/InkFramework/InkFramework-86/Ink.c/6147] A timeout occured while trying to launch the InkServer. 

9/11/10 10:17:42 PM com.plexapp.mediaserver[17531] 422880.4529005 ((null)|Plex Media Server):                 InkLaunchServer: [                /SourceCache/InkFramework/InkFramework-86/Ink.c/6148]   (InkServer may just be slow launching.) 

9/11/10 10:17:42 PM com.plexapp.mediaserver[17531] 422880.4529005 ((null)|Plex Media Server):                 InkLaunchServer: [                /SourceCache/InkFramework/InkFramework-86/Ink.c/6148]   (InkServer may just be slow launching.) 

9/11/10 10:17:42 PM com.plexapp.mediaserver[17531] 422880.4532614 ((null)|Plex Media Server):          InkSendMessageToServer: [        /SourceCache/InkFramework/InkFramework-86/InkMessages.c/ 395] FailedCFMessagePortCreateRemote, err = -1 

9/11/10 10:17:42 PM com.plexapp.mediaserver[17531] 422880.4532796 ((null)|Plex Media Server):              IIMSessionActivate: [/SourceCache/InkInputMethod/InkInputMethod-105/InkInputMethod.c/ 541] Unable to tell InkServer this input method has been activated; server may have to use frontmost process

heb proberen te zoeken maar heb er niks over kunnen vinden.
iemand een idee wat hier aan de hand is? zou graag plex gaan gebruiken maar het is zo eigenlijk niet werkbaar.

-edit-
oke ben er nu wel achter dat InkLaunchServer iets te maken heeft met mijn wacom tablet. maar wat heeft plex daar mee te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door sk1nny666 op 11-09-2010 22:37 ]

• iNickx
Voor mensen die last hebben van stotterende DVD's op de nieuwe mac mini (ALU).
Dit is een bekend probleem het is inmiddels een flink groeiend topic op Plex.

Men heeft al wat patches uitgebracht maar helaas dit is nog niet zoals het moet zijn.
Omzetten naar MKV schijnt te helpen.

Proberen we zo even.

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-04 11:20
Anoniem: 26121 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:50:
Ik heb met wmv bestanden problemen met het geluid. Stemmen zijn niet te horen, muziek wel. Ik vermoed dus dat er iets misgaat met het omzetten van 5.1 naar stereo. Plex draait op een iMac, beeld gaat via hdmi naar mijn televisie en geluid gaat via de koptelefoon uitgang op de iMac naar een simpel minisetje met twee speakers. Aangezien ik wel een flink aantal bestanden in wmv heb, is dit wel heel erg jammer. Weet iemand een oplossing?

edit: in VLC werken dezelfde wmv's wel juist.
Hmm.. ik heb onder VLC juist problemen met 1080p MKV's en zat te denken Plex eens te proberen. Bij VLC lijken ze het probleem maar niet op te lossen (stotterende video soms).

• Arro
  • Laatst online: 21-11-2022
Japie.G schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:49:
Nou heb ik al mijn films en series op een Synology DiskStation NAS staan.....

Na een poosje inactiviteit gooit hij op de een of andere manier de verbinding met de synology los en gooit de mediamanager mijn hele collectie overhoop! Iemand een idee hoe dit goed te configureren is?
Precies hetzelfde probleem had ik ook. Mijn mac mini verloor na verloop van tijd de share op de diskstation. De oplossing was de share te mounten als SMB share. Bijvoorbeeld: smb://diskstation/films etc.

Geen idee of de laatste firmware's van Synology hier inmiddels iets aan hebben gedaan.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 16:04
Ben al een paar jaar een tevreden gebruiker van Plex. Moet zeggen dat de laatste update wel echt heel goed is. Werkt flawless!!

Ben zeer benieuwd wat de toekomst gaat brengen met built in players in onze schermen! Ik vind het een goede vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik ben al een tijdje gebruiker van Plex 0.8.5. Naar alle tevredenheid. Plex 0.9 kan mij nog niet tevreden stellen. Vooral veel last van geluid dat niet synchroon loopt. Lees dat er veel mensen last van hebben.

Alle lof naar de ontwikkelaars van dit gratis stukje software maar Plex 9 zou een vooruitgang moeten zijn. Ik heb nu het gevoel alsof de basis (weergeven beeld/geluid) een beetje aan het afbrokkelen is.
Ik vind de methode om films toe te voegen wel een vooruitgang. Ik heb echter ook los beeldmateriaal. Die wil ik wel graag kunnen browsen. In 0.8.5. ging dit prima. Dat is niet meer standaard in 9.

Veel problemen met het geluid:
Audio sync issues on all sorts of media types

Zoals de starter van dit Topic het zo mooi noemt: "a down graded decoding at the benefit of speed"
Ffmpeg version - any plans on updating/ reasons for not updating?

Het browsen van bestanden is verdwenen:
Manually Browse Files

Al met al blijf ik nog even bij 0.8.5 en hoop ik dat een upgrade naar 0.9.1. al mijn problemen gaat verhelpen :)

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Hollie schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:16:
Ik ben al een tijdje gebruiker van Plex 0.8.5. Naar alle tevredenheid. Plex 0.9 kan mij nog niet tevreden stellen. Vooral veel last van geluid dat niet synchroon loopt. Lees dat er veel mensen last van hebben.

Alle lof naar de ontwikkelaars van dit gratis stukje software maar Plex 9 zou een vooruitgang moeten zijn. Ik heb nu het gevoel alsof de basis (weergeven beeld/geluid) een beetje aan het afbrokkelen is.
Ik vind de methode om films toe te voegen wel een vooruitgang. Ik heb echter ook los beeldmateriaal. Die wil ik wel graag kunnen browsen. In 0.8.5. ging dit prima. Dat is niet meer standaard in 9.

Veel problemen met het geluid:
Audio sync issues on all sorts of media types

Zoals de starter van dit Topic het zo mooi noemt: "a down graded decoding at the benefit of speed"
Ffmpeg version - any plans on updating/ reasons for not updating?

Manually Browse Files

Al met al blijf ik nog even bij 0.8.5 en hoop ik dat een upgrade naar 0.9.1. al mijn problemen gaat verhelpen :)
Meeste issues die missen komen er zeker nog bij :) 0.9 is ook duidelijk naar buiten gebracht als een versie die het hele media library gebeuren van scratch zou aanpakken en daardoor zeker nog niet alles zou bevatten wat 0.8.5 wel had. Komt allemaal nog goed (hopelijk :p)

Probeer deze fix van Elan zelf:
OK, anyone who wants to give it a shot, please try this hot-fix for Plex which updates it to the same newer ffmpeg as I posted before for Plex/Eight:

Replace Plex.app/Contents/MacOS and let me know how it goes
http://bluemandrill.com/plex/Plex-newer-ffmpeg.zip

[ Voor 8% gewijzigd door Arnold op 20-09-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Let wel een beetje op met bovenstaande fix (of maak in elk geval een backup van de files) want ik heb begrepen dat dit voor sommige onder ons alleen maar meer problemen veroorzaakt.

Ik heb het overigens zelf nog niet geprobeerd. Het "stutter" effect lijkt voornamelijk voor te komen bij de nieuwe alu mac mini met 10.6.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
-nickx- schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:50:
Let wel een beetje op met bovenstaande fix (of maak in elk geval een backup van de files) want ik heb begrepen dat dit voor sommige onder ons alleen maar meer problemen veroorzaakt.

Ik heb het overigens zelf nog niet geprobeerd. Het "stutter" effect lijkt voornamelijk voor te komen bij de nieuwe alu mac mini met 10.6.3.
ik ben bekend met dit probleem en iemand van de castle keepers heeft een nieuwe mac mini en probeert het probleem te reproduceren. dit is alleen nog niet gelukt. naar het schijnt heeft dit probleem alleen te maken met SD content (25FPS) en wordt dit probleem geïntroduceerd met hardware acceleration in 10.6.3.
doet dit probleem zich bij jou voor bij alle SD content of alleen bij specifieke bestanden?

Discogs

• JanHenk
  • Niet online
-nickx- schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:50:

Ik had last van A/V-sync problemen. De audio liep nooit in sync met het beeld, ongeacht wat voor soort codec/refeshrate. Ook HW acceleratie aan of uit maakte geen verschil. De audio liep soms wel 3 seconden achter op het beeld.

Toen heb ik deze hot-fix geïnstalleerd, en het grootste deel van mijn audio-sync issues zijn weg. Wat jammer is, is dat alle content die ik heb 24p is, en juist daar doen de problemen zich nog steeds voor. Ik moet een 60Hz-signaal naar de TV sturen, dan is alles in sync. Helaas is het beeld dan niet 'smooth', maar minder storend dan een audio lag van 2-3 seconden.

PS; Getest met SD mpeg en HD h.264 content. HW acceleratie aan.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Ik heb nogal problemen met DVD's. Het maakt niet uit in wat voor formaat. Ze spelen gewoon enorm stroperig af. Bij de info is niets vreemds te zien. Maar het is niet te kijken. Op zich heb ik niet zoveel bestanden in DVD-formaat. Maar als het een keer voorkomt, moet ik het bestand handmatig opzoeken en dan afspelen met de Apple DVD-speler. Dat is best irritant voor een HTPC. Ik heb er wel het één en ander over gelezen in de Plex fora. Dus hopelijk gaan ze dat snel fixen.

Een ander nog veel groter nadeel, is dat je niet meer kan kiezen om gekeken items te verbergen. Daardoor is het wel heel irritant navigeren door de bibliotheek. Je moet immers elke keer alle items langs. Hebben jullie daar al een handige work-arround voor gevonden?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• MrAcid
  • Niet online
Snap inderdaad niet dat ze niet gewoon "unwatched" hebben toegevoegd aan die hele rits met weergavemogelijkheden. :) Komt waarschijnlijk nog wel.

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:02
Manually Browse Files
Je kan een folder toevoegen als nieuwe video plugin. Daarna kan je deze browsen.
Werkt bij mij enkel voor videos.

• Hoedje
MrAcid schreef op donderdag 23 september 2010 @ 15:57:
Snap inderdaad niet dat ze niet gewoon "unwatched" hebben toegevoegd aan die hele rits met weergavemogelijkheden. :) Komt waarschijnlijk nog wel.
Dat was inderdaad een goede toevoeging geweest. Je kan nu immers wel al kiezen voor recently watched (waarom :P). Op zich zijn recently added en recently aired voor TV-shows handig. Maar ik kijk meestal per seizoen een serie, dus dan schiet je daar niet zoveel mee op. Voor films schiet dat natuurlijk al helemaal niet op.

[ Voor 28% gewijzigd door Hoedje op 23-09-2010 16:00 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dan is recently viewed shows wel weer interessant voor jou! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 16:03

fjs

PSN: ftltc

Ik heb meerdere computers thuis (kinderen). Nu zie ik in Plex meerdere tv en films op het hoofdscherm (Films op iMac pietje, Film op iMac klaasje, etc).

Kun je dat uitzetten?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MrAcid schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:17:
Dan is recently viewed shows wel weer interessant voor jou! :)
Dat is idd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Nerpissad schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:03:
[...]

ik ben bekend met dit probleem en iemand van de castle keepers heeft een nieuwe mac mini en probeert het probleem te reproduceren. dit is alleen nog niet gelukt. naar het schijnt heeft dit probleem alleen te maken met SD content (25FPS) en wordt dit probleem geïntroduceerd met hardware acceleration in 10.6.3.
doet dit probleem zich bij jou voor bij alle SD content of alleen bij specifieke bestanden?
Ik merk dat dit toch bij 90% van de SD content zich voordoet. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, speel ik ze af via Quicktime dan draait het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb afgelopen weekend ook (weer) even Plex geprobeerd. Ik heb nogal wat instructievideo's op m'n computer staan en die wilde ik wel in een library ontsluiten. TV-series en films heb ik bijna niet.

Na de indexronde hadden al mijn pokervideo's de metadata van bestaande films gekregen :( door een soort fuzzy interpretatie van de filenames, op zich wel komisch waarmee hij kwam. In Media Manager kon ik vervolgens wel mismatches corrigeren, maar de enige optie daarbij was een andere Hollywoodfilm uit een lijstje selecteren.

Is er helemaal geen manier om zelf tags in te vullen, of heb ik niet goed gekeken? Ik tag sowieso het liefst alles zelf.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dan kun je bij de scanner het beste "Home Videos/Movies" aangeven, dan gaat hij alleen af op filename en haalt hij verder geen metadata van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 15:46
Als ik in Plex voor bijvoorbeeld TV-Shows kies, krijg ik eerst dit scherm

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Afbeelding1-7.png

Dan moet ik eerst All shows kiezen voordat ik bij het overzicht van m'n programma's kom.

Is het mogelijk om het weergeven van bovenstaand scherm uit te schakelen en direct naar het overzicht te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Plex 0.9.1 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het is fijne release. Het voelt een stuk sneller en stabieler aan. Vooral menu-navigatie is een stuk vloeiender. Daarnaast is er nu gelukkig een optie om alleen unwatched items te zien. Jammer, dat DVD's nog steeds niet goed (vloeiend) afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

En raar genoeg doen ineens mijn subs het niet meer??

Staat wel gewoon aan @ settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127808

Jammer! 9.1 brengt voor mij weinig verbeteringen. Ik heb sowieso bijna geen problemen met plex. Alleen dvd's spelen niet vloeiend af, en dat is nog steeds niets gefixed helaas.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.