Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
A.d.h.v. deze post bleek dat er wel wat behoefte was een voor 2009 geupdate variant van "Hoe maak je van je Mac Mini het ideale Media Center?"

Voorlopig even wat ik weet, later een geupdate versie van deze TS zodra er meer info is, hopelijk van jullie. :)

Media Programma's: (allemaal met Apple Remote te bedienen, allemaal gratis)
  • Apple FrontRow (icm Perian)
    Plaats een linkje naar je filmsmap in je "movies" folder en installeer Perian.
    - Voordelen: Simpel, staat al op je Mac.
    - Nadelen: Weinig extra opties, iPhoto en iTunes zijn onoverzichtelijk. (iPhoto geen "events" view, iTunes geen "compilations" view.)
  • Plex (Zie ook deze Nederlandstalige Guide)
    Biedt mijns inziens de mooiste interface. Leest zelf de filmmappen uit, geeft dan de informatie en zelfs een imdb cijfer. Gaat beter om met iPhoto en iTunes.
    - Voordelen: mooi, interface
    - Nadelen: niet heel intuitief als het gaat om media toevoegen. Zo is er een "videos" screen, waar alle media in staat, zonder de extra info. Een "movies" screen waar alle films in staan met de info en artwork, en "idem" voor de TV shows. Op zich leuk, maar Plex vertelt je niet wanneer hij bepaalde dingen niet kan herkennen. Zo kan het zijn dat er 20 films op je disk staan, maar er maar 16 in de movies folder worden weergegeven. Sommige kun je aanpassen door de titels aan te passen, maar in enkelek gevallen weigert hij ze weer te geven (bij mij; Youp van het Hek, of de 3 special episodes van "Long Way Down"). Je kan er voor kiezen dan de "Video's" interface te gebruiken, maar die ziet er niet veel beter uit dan Front Row.
  • XBMC
    De originele versie van Plex, oorspronkelijk gemaakt voor de XBox. Niet specifiek gemaakt voor Mac, maar er is wel een mac versie beschikbaar. Heeft i.t.t. Plex geen App Store, zie ook deze post.
    Ziet er met gebruik van meegeleverde "MediaStream" skin er hetzelfde uit als Plex, maar heeft minder functionaliteit.
  • Boxee
    Een soort van "social networking" variant op Plex. Je kan vrienden toevoegen die dan kunnen zien wat jij gekeken hebt. Soms kunnen ze hem dan ook gaan kijken (mits internet stream) of als het een film van je disk was, kunnen zij de trailer zien.
    Heeft ook een Torrent programma ingebouwd. Je kan een RSS feed (bv ezTVrss) toevoegen en direct de shows downloaden. Echter niet "automtisch".
    - Voordelen:social networking opties, wat slimmer met "recognizing" en het aanpassen van verkeerd herkende titels. Heeft meer streams beschikbaar dan Plex (bv Daily Show)
    Nadelen: niet zo mooi als Plex waar het gaat om achtergrond "art". Interface is mijns inziens ook iets minder "logisch" dan Plex. Maar dat kan aan mij liggen. :) Met name het "start-scherm" is een chaotisch geheel van "recently added", "recently watched" etc...

Torrent Downloaders

Deze programma's downloaden automatisch .torrent files voor je. Je stelt dan vervolgens je Torrent downloader zo in dat hij je "torrent file download folder" in de gaten houdt.
  • TVShows
    De eerste en originele. Maar project is dood. En Buggy. Soms vergeet hij al je shows.
  • Torrent Episode Downloader
    Een heus Nederlands programma!
    Slimme interface, mooi, met plaatjes en al. Nadeel is wel dat de standaard definities niet per definities goed zijn. Dat betekent dat als je er niet voor zorgt dat je de juiste (eztv etc) RSS feeds in de gaten houdt hij wellicht "fake" files gaat downloaden van de bekende torrent sites. Dat is irritant, want je wacht een uur, en dan is je film een fake bestand met spam erin. Extra irritant is dat je dan vervolgens zelf opzoek moet naar de juiste file, want TED denkt dat je hem tenslotte al hebt gedownload.
  • Automatic
    Voegt een RSS downloader toe aan je prefpane. Iets lastiger in te stellen dan de andere 2, maar volgens mij de meest stabiele, en je download nooit het verkeerde bestand. Handleiding staat in de download.

Torrent Programma's
  • TransMission
    Goede Client, speciaal voor Mac, simpel, niets mis mee. Maar ik weet niet of ze de intentie hebben hier ooit een RSS feeder aan toe te voegen (en daarmee de .torrent downloaders overbodig te maken).
  • uTorrent for Mac
    De populairste torrent file downloader voor Windows, is er nu voor Mac. Is nu nog wat buggy, maar de Windows versie heeft al een RSS feed manager, en het is dus slechts een kwestie van tijd, voordat de Mac versie dit ook heeft.
  • Xtorrent
    Heeft RSS feed manager, maar dit programma kost geld. Heb dus geen idee of het goed werkt. :+

Newsgroup Downloaders
  • SABnzbd
    Tikkie ingewikkelder dan torrents, maar met SSL, en op volle internet snelheid. Hier heb je wel een newsgroup server voor nodig (bv Eweka a 7,50 euro per maand).

Newsgroup Episode Downloaders
  • Episode Butler
    Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janoz/episodebutler/episodebutler.gif
    De Linux versie draait op de mac. Onthoudt welke shows je al hebt gedownload. Wel een Newzbin Premium account nodig, en die zijn momenteel helaas alleen invite only.

Folder Organizers
  • Hazel
    Deelt je episodes in in de juiste folders. Helaas niet gratis.

[ Voor 22% gewijzigd door cornelixnootje1 op 10-04-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Misschien voor de liefhebbers van usenet en tv serie's. SABnzbd+ 0.4.7. Kan je een folder voor nzb in de gate houden of via rss feeds werken. Verder nog tal van mogelijkheden!! Belangrijkste voor mij, downloaden, repareren, uitpakken en kijken ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 16:56
Ik gebruik rtorrent(+rss), SABNZBD (+rss) en XBMC om het allemaal af te spelen op mijn mac mini en dat werkt super goed.
Alle nieuwe series in HD op de schijf zonder er naar om te kijken.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Het kan aan mij liggen, maar is dat SABNZBD niet enorm ingewikkeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
hmm, ik heb zowel Plex als Boxee geprobeerd, maar bij weigerern beide programma's de helft van m'n media te laten zien.. Van mijn iTunes albums kwamen er slechts 4 in beeld, van de 230 albums. Helaas, want ik vond Plex inderdaad wel erg mooi....

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24
cornelixnootje1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:03:
SabnzbX installeren op je client Mac, dan gooit hij automatisch je nzb files naar je nzb op je mini. (wel even goed instellen ;) )

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik draai al een tijdje XBMC op m'n Apple TV. Een hele leuke oplossing maar de beperking is de snelheid van de Apple TV hardware. Wat mij betreft zou een Mac Mini de perfecte vervanging zijn om ook 1080p content goed te kunnen spelen :) XBMC voor de Macs is in de praktijk erg stabiel en de UI is gelikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 18:04
cornelixnootje1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:03:
Valt wel mee..

Je plaats de bestanden ergens op je schijf.
En run de service.
Config bestand aanpassen.

Je hebt ook een installer voor de mac.
Als je NAT aan heb staan en de poort op je firewall opengooi. kan je vanaf je werk NZB files uploaden. Kom je thuis en je hebt de nieuwste films, muziek op je PC staan.

Ben van plan om een mini binnen kort aan te schaffen.
Deze dan als media center naast me TV te zetten. Mooie nas op de achtergrond neer zetten. en HD kwaliteit films downloaden.
Alleen nu nog wachten op BleuRay Drive voor de Mac.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268865

Exirion schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:33:
Ik draai al een tijdje XBMC op m'n Apple TV. Een hele leuke oplossing maar de beperking is de snelheid van de Apple TV hardware. Wat mij betreft zou een Mac Mini de perfecte vervanging zijn om ook 1080p content goed te kunnen spelen :) XBMC voor de Macs is in de praktijk erg stabiel en de UI is gelikt.
En er is een Iphone app waarmee je XBMC kan bedienen. Maakt het nog idealer imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 15:06

SeatRider

Hips don't lie

Exirion schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:33:
Eensch. Ik draai nu een maandje XBMC op mijn beide Mac Mini's en ik ben ontzettend tevreden erover!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 17:17
Momenteel ben ik in het bezit van een popcornhour en hoewel dit best aardig werkt mis ik XBMC. Ik kijk om die reden dan ook naar een andere oplossing, en het liefst zou ik een Mac Mini met XBMC (of een van de spinoffs) draaien. Wat voor mij echter van groot belang is dat ik probleemloos 1080p video kan afspelen. Ik ben dan ook erg benieuwd of iemand al een nieuwe Mac Mini heeft gehaald en heeft getest of 1080p video (in bijv mkv, wmv-hd, avchd of blu-ray rip formaat) probleemloos werkt in XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

TS: volgens moet XBMC ook meegenomen worden in je lijst?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

in vond ik Plex ook veel beter als Boxee, maar nu gebruik ik eigenlijk 90% van de tijd boxee...

(het opstart scherm is idd wat irritant, maarja soms staat er wel eens iets tussen wat leuk is om ook te bekijken.)

Ik vind boxee wel erg fijn met al de internet streams en RSS feeds ....(kan ook wel met plex maar lang niet zo makkelijk)

en ook het met 2 knoppen downloaden van ondertitels is erg fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Erikdevries schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:32:
Momenteel ben ik in het bezit van een popcornhour en hoewel dit best aardig werkt mis ik XBMC. Ik kijk om die reden dan ook naar een andere oplossing, en het liefst zou ik een Mac Mini met XBMC (of een van de spinoffs) draaien. Wat voor mij echter van groot belang is dat ik probleemloos 1080p video kan afspelen. Ik ben dan ook erg benieuwd of iemand al een nieuwe Mac Mini heeft gehaald en heeft getest of 1080p video (in bijv mkv, wmv-hd, avchd of blu-ray rip formaat) probleemloos werkt in XBMC.
ik ga dat vanavond testen, nieuwste model Mac Mini 2,26-GHz met 4 GB ram.
heb ook een mini dvi naar hdmi adapter weten te bemachtigen.
zal mijn bevindingen wel posten.
had al een oud model mac mini 1.83-GHz en die speelt ook al 1080p mkv soepel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
@ Iedereen die XBMC zegt: is er een voordeel tov Plex? (Ik kreeg de indruk dat Plex=XBMC+Extra's)
Anoniem: 151407 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:56:
[...]

ik ga dat vanavond testen, nieuwste model Mac Mini 2,26-GHz met 4 GB ram.
heb ook een mini dvi naar hdmi adapter weten te bemachtigen.
zal mijn bevindingen wel posten.
had al een oud model mac mini 1.83-GHz en die speelt ook al 1080p mkv soepel af.
Waarom heb je een nieuwe gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:20:
@ Iedereen die XBMC zegt: is er een voordeel tov Plex? (Ik kreeg de indruk dat Plex=XBMC+Extra's)

[...]

Waarom heb je een nieuwe gekocht?
snellere cpu, meer ram en betere grafische kaart. de gebruikelijke redenen.
plus dat ik mijn oude mac mini nu boven in de slaapkamer heb staan als media center. en de nieuwe beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:20:
Plex is toch een fork van het vroegere XBMC, toen er nog geen OSX port was? Nu het team van XBMC deze wel heeft geport gebruik ik liever die. Heb ook het idee dat XBMC iets aktiever ontwikkeld wordt. En daarbij vind ik de site van Plex irritant, met die stomme hond ertussendoor steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
SeatRider schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:14:
[...]

Plex is toch een fork van het vroegere XBMC, toen er nog geen OSX port was?
Daarmee dus wel mac specifiek
Nu het team van XBMC deze wel heeft geport gebruik ik liever die.
Want?
Heb ook het idee dat XBMC iets aktiever ontwikkeld wordt. En daarbij vind ik de site van Plex irritant, met die stomme hond ertussendoor steeds.
Eh, ok, dat is de skin. Heb je nog wat extra onderbouwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:19:
[...]

Daarmee dus wel mac specifiek

[...]

Want?

[...]

Eh, ok, dat is de skin. Heb je nog wat extra onderbouwingen?
Niet eens de skin. Ik haakte al af op de website :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

SeatRider schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:22:
[...]
Heb je uberhaubt wel iets gelezen daar? Succes ermee he? :z O-)
joint_me schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:15:
[...]
SabnzbX installeren op je client Mac, dan gooit hij automatisch je nzb files naar je nzb op je mini. (wel even goed instellen ;) )
Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat moet dan toch nog via de webfrontend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
SeatRider schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:22:
[...]

Draag iets zinnigs bij, of blijf weg uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192470

zAo schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:53:
[...]

Heb je uberhaubt wel iets gelezen daar? Succes ermee he? :z O-)

[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat moet dan toch nog via de webfrontend?
je kan een map instellen die hij om de zoveel sec. moet checken op nzb's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollewolle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 07:33
Anoniem: 192470 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:25:

je kan een map instellen die hij om de zoveel sec. moet checken op nzb's...
Of nog handiger, als je een Newzbin account heb kan je dat invullen in sabnzbd en kan je die instellen om minstens om de 15 min te kijken of je bookmarks hebt in je Newzbin account. Ik gebruik dit nu al bijna een jaar om overdag vanop mijn werk iets te laten downloaden op mijn mbp thuis. Als ik 's avonds dan thuis kom staat alles lekker klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 17:44:
[...]

Draag iets zinnigs bij, of blijf weg uit dit topic.
Ik draag iets zinnigs bij. Ik steun de motie dat XBMC een plaatsje verdient in de topicstart. Dat moet kunnen zonder ooit Plex geinstalleerd te hebben. Ik heb een paar weken geleden beiden bekeken en besloten XBMC te gaan proberen, die bevalt prima, en dat meld ik hier. Niet tevreden? TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
SeatRider schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 23:34:
[...]

Ik draag iets zinnigs bij. Ik steun de motie dat XBMC een plaatsje verdient in de topicstart. Dat moet kunnen zonder ooit Plex geinstalleerd te hebben. Ik heb een paar weken geleden beiden bekeken en besloten XBMC te gaan proberen, die bevalt prima, en dat meld ik hier. Niet tevreden? TR.
Je zegt niet waarom je XBMC gebruikt of waarom het je goed bevalt. Of wat je minder bevalt. Niets waar we iets aan hebben.

Je zegt enkel dat je hem "liever gebruikt dan plex" zonder Plex ooit geprobeerd te hebben. En je vindt de Plex website niet mooi. Heel interessant allemaal, maar wat worden we hier wijzer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

cornelixnootje1 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:16:
[...]

Je zegt niet waarom je XBMC gebruikt of waarom het je goed bevalt. Of wat je minder bevalt. Niets waar we iets aan hebben.

Je zegt enkel dat je hem "liever gebruikt dan plex" zonder Plex ooit geprobeerd te hebben. En je vindt de Plex website niet mooi. Heel interessant allemaal, maar wat worden we hier wijzer van?
OK, dat laatste was misschien persoonlijk en dientengevolge minder nuttig. Goed, als jij zegt dat ik zonder Plex geprobeerd te hebben niet mag zeggen dat ik XBMC fijn vind, dan heb ik inderdaad niks te zoeken in jouw topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
SeatRider schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:22:
[...]

OK, dat laatste was misschien persoonlijk en dientengevolge minder nuttig. Goed, als jij zegt dat ik zonder Plex geprobeerd te hebben niet mag zeggen dat ik XBMC fijn vind, dan heb ik inderdaad niks te zoeken in jouw topic.
Je zei in je eerste post niet of je XBMC fijn vindt. Je zei enkel dat je hem liever gebruikte dan een ander programma wat je nog nooit gezien had.

Maargoed, zou je misschien kunnen vertellen waarom XBMC je zo goed bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

cornelixnootje1 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:45:
[...]

Je zei in je eerste post niet of je XBMC fijn vindt. Je zei enkel dat je hem liever gebruikte dan een ander programma wat je nog nooit gezien had.

Maargoed, zou je misschien kunnen vertellen waarom XBMC je zo goed bevalt?
Absoluut :)

10^H^H6 things i like about XBMC
- Ingebouwde SMB client (met FrontRow moet je eerst via Finder je netwerk laten verbinden
- Ik kan 'm echt helemaal bedienen met alleen de remote van de Mac mini, inclusief suspend
- Instelbare buffer, waardoor ik 'm zelfs in de slaapkamer (met alleen wireless) kan gebruiken zonder hickups
- Kunnen afspelen van video's IN een rar file
- Weergave filenames zonder al die tags die je er meestal gratis bij krijgt
- Hij onthoudt waar je gebleven bent/bookmarks

Ik gebruikte hiervoor altijd Finder+VLC of FrontRow, dus dit was een verademing. Toegegeven, wat ik leuk vind aan XBMC zal waarschijnlijk gelden voor alle in je TS aangehaalde mediacenters, maar ik had geen behoefte meer verder te kijken naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-04 22:45
Interessant topic dit. Inhakend op Seatrider's punten over XBMC, welke worden dan niet in Plex ondersteund? Ik zie zo 123 de verschillen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240060

- Instelbare buffer, waardoor ik 'm zelfs in de slaapkamer (met alleen wireless) kan gebruiken zonder hickups

Hoe bedoel je dat??

de mac mini staat beneden, en jij kan hem vanaf je slaapkamer (boven?) bedienen en zo ook een film op je tv in de slaapkamer activeren??

opzich ben ik naar zoiets op zoek, maar weet niet of dat dat kan, zit zoiezo met de vraag of zo'n lange tv kabel bestaat...die zal toch iets van 20 mtr moeten zijn bij mij,.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 240060 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:24:

Hoe bedoel je dat??

de mac mini staat beneden, en jij kan hem vanaf je slaapkamer (boven?) bedienen en zo ook een film op je tv in de slaapkamer activeren??

opzich ben ik naar zoiets op zoek, maar weet niet of dat dat kan, zit zoiezo met de vraag of zo'n lange tv kabel bestaat...die zal toch iets van 20 mtr moeten zijn bij mij,.. 8)7
Nee, ik heb 2 Mac Mini's. 1 in de huiskamer, via 100mbit bedraad aangesloten, en 1 op de slaapkamer via wlan. Maar die wlan is nogal instabiel, vandaar dat een buffer uitkomst biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

js303 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:18:
Interessant topic dit. Inhakend op Seatrider's punten over XBMC, welke worden dan niet in Plex ondersteund? Ik zie zo 123 de verschillen niet.
Geen idee. Ik zei alleen dat ik XBMC had geprobeerd en daarna niet meer de behoefte had om Plex te proberen. En nog iets over dat ik in het verleden al eens was afgehaakt op Plex vanwege het hobby karakter van hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-03 18:28
Omdat Plex bij mij iedere keer 2 minuten bleef hangen op mijn NFS mount. Ben ik overgestapt op XBMC, dit programma heeft schijnbaar dit probleem niet. Verder lijkt het bijna wel het zelfde programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik heb nu ook XBMC geprobeerd, en mijn ervaringen t.o.v. Plex tot nu toe zijn:

-Simpeler
-Sneller
-Minder mooi

Zie ook XBMC:

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/0498/Picture_11.png

Plex:

Afbeeldingslocatie: http://g.imagehost.org/0843/Picture_13.png

De "fanart" in de achtergrond van Plex maakt het geheel echt prachtig. Hoewel qua functionaliteit XMBC in dit plaatje beter presteerd. De titels zijn duidelijker in XBMC en er passen er meer op.

Plex geeft trouwens ook de imdb rating weer. XBMC niet. (De bestanden zijn 0kb volgens XBMC want netwerk source)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-04 22:26

Alternativ

4 8 15 16 23 42

cornelixnootje1 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 22:41:
Ik heb nu ook XBMC geprobeerd, en mijn ervaringen t.o.v. Plex tot nu toe zijn:

-Simpeler
-Sneller
-Minder mooi

Zie ook XBMC:

[afbeelding]

Plex:

[afbeelding]

De "fanart" in de achtergrond van Plex maakt het geheel echt prachtig. Hoewel qua functionaliteit XMBC in dit plaatje beter presteerd. De titels zijn duidelijker in XBMC en er passen er meer op.

Plex geeft trouwens ook de imdb rating weer. XBMC niet. (De bestanden zijn 0kb volgens XBMC want netwerk source)
Ik gebruik xbmc op windows, maar daar zijn verschillende skins voor te krijgen. (de skin bij plex is standaard inbegrepen).

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
Ja je kan voor XBMC ook de Mediastream skin installeren, als 't goed is ziet het geheel er hetzelfde uit als Plex.

Toch vraag ik mij dan af: wat denken de ontwikkelaars van Plex zelf dan wat de extra waarde van hun fork is t.o.v. XBMC.mac, als het inderdaad weinig toe lijkt te voegen?

[ Voor 39% gewijzigd door js303 op 08-03-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
js303 schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:06:
Ja je kan voor XBMC ook de Mediastream skin installeren, als 't goed is ziet het geheel er hetzelfde uit als Plex.

Toch vraag ik mij dan af: wat denken de ontwikkelaars van Plex zelf dan wat de extra waarde van hun fork is t.o.v. XBMC.mac, als het inderdaad weinig toe lijkt te voegen?
Sterker nog: kwam er net achter dat je die skin gewoon kan selecteren in de settings. En dan zijn er nog maar weinig verschillen, uiterlijk dan.

Wat mij nu opvalt bij XBMC is het gebrek aan App Store. Maar wellicht is die er wel ergens anders.

[ Voor 7% gewijzigd door cornelixnootje1 op 08-03-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 09:33
Ik krijg dinsdag mijn MacMini binnen dus kan nu zelf niet Plexx en XBMC testen, maar is de integratie met iPhoto niet beter in Plexx dan in XBMC?

Als alleen die Appstore het verschil is ga ik denk ik toch voor XBMC vooral vanwege de aankomende AEON skin (stark oid)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
ik zit xbmc nu te proberen en ik heb een offtopic vraagje tussendoor: kan iemand mij een hint geven waar ik de 'standaard' plugins voor bijv. youtube, uitzendinggemist en shoutcast streams voor xbmc kan vinden? ik loop telkens tegen een muur op welke site dan ook zoals hier. en er wordt zo hoog opgegeven van het xbmc plugin systeem, nou waar staan die dan?

[ Voor 4% gewijzigd door js303 op 09-03-2009 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Volgens mij ondersteunt plex itt xbmc AFP, iphoto, itunes en heeft het een "app store".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
js303 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:04:
ik zit xbmc nu te proberen en ik heb een offtopic vraagje tussendoor: kan iemand mij een hint geven waar ik de 'standaard' plugins voor bijv. youtube, uitzendinggemist en shoutcast streams voor xbmc kan vinden? ik loop telkens tegen een muur op welke site dan ook zoals hier. en er wordt zo hoog opgegeven van het xbmc plugin systeem, nou waar staan die dan?
Ik zou dat eerst even met Plex proberen en wellicht ben je dan zo van je hoofdpijn af. Met name Youtube is 2 klikken en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SeatRider schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 09:14:
[...]

Plex is toch een fork van het vroegere XBMC, toen er nog geen OSX port was? Nu het team van XBMC deze wel heeft geport gebruik ik liever die. Heb ook het idee dat XBMC iets aktiever ontwikkeld wordt. En daarbij vind ik de site van Plex irritant, met die stomme hond ertussendoor steeds.
Plex is inderdaad een fork. En de ontwikkeling is zo actief als het maar kan, ik zie haast wekelijks een nieuwe release verschijnen.
Je laatste zin is gehuil om niets. De frontpage van Plex is zo professioneel als het maar kan. Die hond waar jij het over hebt staat op de blog van Elan, een van de ontwikkelaars die op die manier zijn posts wat opleukt. Is een gimmick die eigenlijk al vanaf het eerste begin gebruikt wordt en was er toen puur als 'hee, deze eerste posts hebben nog maar weinig content, hier een foto van Barkley om jullie tevreden te houden'. Er zijn zelfs een paar posts geweest zonder foto van Barkley en daar begonnen natuurlijk ook weer mensen over te bitchen...
lowfi schreef op maandag 09 maart 2009 @ 00:11:
Volgens mij ondersteunt plex itt xbmc AFP, iphoto, itunes en heeft het een "app store".
Klopt. Dit is het grote verschil tussen Plex en de XBMC port naar de Mac. Plex wordt helemaal ontwikkeld voor de Mac en de integratie met andere Mac software is nu al vele malen beter dan XBMC die niets meer is dan een simpele port. De appstore is een mooi voorbeeld.

Wat ik trouwens een enorm pluspunt vind is de integratie met de Logitech Harmony remotes. Plex staat namelijk gewoon in de Logitech software als Mediacenter. Even je remote updaten en alles werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 21:57
Goed, volgende probleem met OS X dit keer. Plex ging net mateloos op zn muil en liet mij zitten met een leuk OS X dialoog "Plex has quit unexpectantly [...]" die heerlijk over Plex heen hangt als ik die herstart.

Hoe de neuk los ik dit op? Ik kan makkelijk even via VNC dat dialoog wegklikken maar als mn vriending film aan het kijken is kan ze dus niets meer eigenlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik heb XBMC toegevoegd aan de startpost, met een link naar je post. Wellicht dat iemand die XBMC en Plex beide uitgebreid getest heeft nog iets meer info kan geven over de voor of nadelen. Maar het lijkt er nu op dat je met een Mac duidelijk beter af bent met Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:20

BCC

Is er al een speler die fatsoenlijk 1080p mkv files aan kan?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
BCC schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:21:
Is er al een speler die fatsoenlijk 1080p mkv files aan kan?
XBMC of Plex gebruik ik het liefste voor 1080p, wellicht niet de handigste oplossing om losse 1080p films mee af te spelen, maar soepel draait het iig wel. Ik denk dat je anders VLC nog kan proberen. Quicktime + perian is een drama voor 1080p mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Zowel Plex als XMBC hebben framedrops bij drukke scenes.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
BCC schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:46:
Zowel Plex als XMBC hebben framedrops bij drukke scenes.
Lijkt mij wel afhankelijk van de hardware. De nieuwe Mac Mini's moeten er echt geen problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
VLC geeft naar mijn mening de beste prestaties met een .mkv bestand (op een MBP 2,4GHz) maar op zich hebben de laatste builds van XBMC en Boxee ook geen stabiliteitsproblemen. Op een of andere manier komt het bij PLEX wel vaak voor dat het programma vastloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

cornelixnootje1 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:56:
[...]

Lijkt mij wel afhankelijk van de hardware. De nieuwe Mac Mini's moeten er echt geen problemen mee hebben.
Mijn nieuwe iMac kan ze zelfs niet soepel spelen, terwijl het onder bootcamp met mplayer classic wel kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
cornelixnootje1 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:15:
[...]
Wellicht dat iemand die XBMC en Plex beide uitgebreid getest heeft nog iets meer info kan geven over de voor of nadelen.
XBMC wordt ook ondersteund onder OSX Tiger terwijl Plex alleen Leopard ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 21:18
vlc heeft naar mijn weten nog geen multi-core support. Merk ik ook wel, sommige drukke 720p scenes gaan al fout op mn macbook 2gh (coreduo).
DayteX schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 03:11:
VLC geeft naar mijn mening de beste prestaties met een .mkv bestand (op een MBP 2,4GHz) maar op zich hebben de laatste builds van XBMC en Boxee ook geen stabiliteitsproblemen. Op een of andere manier komt het bij PLEX wel vaak voor dat het programma vastloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288760

BCC schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 07:09:
[...]

Mijn nieuwe iMac kan ze zelfs niet soepel spelen, terwijl het onder bootcamp met mplayer classic wel kan :(
Laten we eerst duidelijk maken waar je het over hebt. Mplayer of Media Player Classic? Als het mplayer is dan zou het vreemd zijn vanwege dat xbmc/plex mplayer gebruiken om videos mee af te spelen. Het beste en meest efficient voor single core machine blijft CoreAVC als HD codec. Tegenwoordig ondersteund hij zelfs GPU offloading.

Nu we het daar toch over hebben wordt Plex in de toekomst interessanter. Snow Leopard beta heeft OpenCL ondersteuning en de ontwikkelaar van Plex heeft al beloofd dat te implementeren, wat de CPU load drastisch zal verlagen. De nieuwe 9400M gpu ondersteund dit. Waar xbmc momenteel vastzit met verschillende platformen en compatibiliteitsproblemen stevend Plex af op het worden van de Mediacenter app voor de mac. Sparkle updates en verschillende mac specifieke integratie modules zorgen ervoor dat het nog aantrekkelijker wordt.

Overigens is Plex geforked net voordat de final macport is gemaakt. Dit maakt overigens niks uit omdat beide projecten stukken code met elkaar actief delen. Toekomstige features in xbmc zullen terug te vinden zijn in Plex. De vraag is of dat andersom ook door xbmc zal gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octagen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:11
cornelixnootje1 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 23:56:
[...]

Nou, die framedrops vallen bij mij erg mee... 16gb MKV's 1080p, draaien op mijn 1.83 C2D met 2 GB Ram in Plex soepeltjes! VLC gaat met dezelfde files gruwelijk hard op z'n bek :P

Sinds dat ik Leopard heb geinstalleerd op mijn mini, draait Plex en gaat alles vlekkeloos. Nog geen enkele vastloper gezien, tijdens intensief gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Misschien handig als mensen aangeven met welke Plex ze ervaringen hebben 0.7 of 0.5. De verschillen worden steeds groter namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 22-04 07:49
uhm... even een domme vraag tussen door. Maar hoe delete je een source in plex 0.7? Voorheen was dat toch gewoon rechtermuis delete oid. Dat kan nu niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
c inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Sinds de nieuwe update van Plex is Hulu bij mij niet meer full screen. Hoe is dit bij jullie en kan ik het fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-04 16:03

fjs

PSN: ftltc

He hoe heb jij hulu werkend. Dat kan toch niet in Europa?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
fjs schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:09:
He hoe heb jij hulu werkend. Dat kan toch niet in Europa?
Daar woon ik dan ook niet.

Maar volgens mij werkt het wel als je de engelse versie hebt geinstalleerd. Hoewel ik dit fout kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:22
Nee je moet in een Amerikaanse IP-range zitten. Er zijn oplossingen zoals Hotspot Shield, maar over het algemeen werkt het nogal traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Wil binnen kort ook een Mini halen om XBMC te gebruiken.

Op dit moment heb ik een Xbox staan welke ik dus bedien met mn Logitech remote.
Wat ik me nu af vraag, als ik een DVD in de mini stop kan ik deze ook ejecten met de remote of moet ik een toetsenbord gebruiken?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-04 23:47
Interessant topic!
Ik heb hier een Mac Mini draaien (1-na-laatste generatie, intel grafische kaart, 1 GB, 1.83 Ghz C2D). De harde schijf heb ik zelf vervangen door een 250GB model om wat capaciteit te hebben voor downloads.
Deze zit met een DVI->HDMI converter aangesloten op een 40" LCD TV en via glasvezel (TOSlink) op mijn receiver.
Ik gebruik Plex 0.5.22 op dit moment, domweg omdat ik geen tijd/zin heb om alles opnieuw in te gaan stellen in Plex 0.7 en omdat de makers de 0.7 nog als beta beschouwen.

Om series (automatisch) te downloaden draai ik op de Mini SabNZBD i.c.m. met een RSS feed van www.tvnzb.com. Films voeg ik handmatig toe, danwel via een internet, danwel met behulp van een watchfolder. Deze films en series verplaats ik handmatig naar mijn NAS, vanwaar plex ze via SMB streamed. Dat gaat overigens ook prima voor 1080p films. (Gigabit Ethernet, al zou het ook moeten kunnen met 100Mbit)

Ik zit met twee zaken die verbetering behoeven:
- De resolutie krijg ik met behulp van Systeemvoorkeuren niet op 1920*1080p (wel 1920*1080i, maar dat ziet er niet acceptabel uit). Ik heb Remote Buddy aangeschaft om de resolutie wel op 1920*1080p te krijgen. Toch zou het leuk zijn als dat ook met behulp van Systeemvoorkeuren zelf zou kunnen. (Ik wil nog wel eens switchen om de letters leesbaar te houden tijdens internetten vanaf de bank)
- Ik ben nu nog handmatig series en films aan het kopieren naar mijn NAS. Graag zou ik dat automatisch doen via FTP, SMB of AFP.

Verder erg tevreden over Plex en de Mac Mini als HTPC. Heb hiervoor een Windows PCtje gehad die dat deed met behulp van Vista's Media Center. Voordeel van de Mini is dat deze amper geluid maakt en minder stroom verbruikt en Plex ziet er natuurlijk veel gelikter uit. Het oog wil immers ook wat.

[ Voor 3% gewijzigd door awenger op 11-03-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:30
Tip voor mensen met een iPhone/ iPod Touch + Draadloos netwerk: Snatch

Veranderd je iPhone / iPod Touch in een draadloze muis, maar belangrijkste is custom controls: Zelf een toetsencombo achter een zelfgeplaatste button hangen. (stop/play/verder/terug/omhoog/omlaag/etc).

Staat stukje over in de Advanced Guides Wiki van Plex:
Using How to Control Plex from the Comfort of your Couch, Your iPhone or iPod Touch and Snatch

Snatch is niet gratis (4,99 euro), maar het zeker waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Iemand al ervaring met de nieuwe Mini icm Vista/Windows 7 Media Center?

Na de update van de Mini is de prijs/performance eindelijk interessant om te kopen als HTPC, maar aangezien er nog steeds geen fatsoenlijke PVR applicatie op de Mac is zal het Bootcampen worden. Zijn de drivers een beetje op orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dreamvoid schreef op maandag 16 maart 2009 @ 00:00:
Iemand al ervaring met de nieuwe Mini icm Vista/Windows 7 Media Center?

Na de update van de Mini is de prijs/performance eindelijk interessant om te kopen als HTPC, maar aangezien er nog steeds geen fatsoenlijke PVR applicatie op de Mac is zal het Bootcampen worden. Zijn de drivers een beetje op orde?
Wat denk je van eye TV hybrid?

Of leg eens uit welk fantastische Windows programma wel aan jouw eisen voldoet, en wat je er mee wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slings
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2021
Kent iemand Xhub? Is niet gratis ($25) maar wel erg mooi. Soort front end voor frontrow EN elgato eyeTV. Lijkt dus een redelijk compleet mediacenter... Jammer dat de info over films er niet inzit zoals bij plex, maar als je iets op harde schijf hebt staan weet je meestal toch wel wat het is.

Is Ook als trial te gebruiken en ik ben er tot nu toe wel blij mee.

http://www.snarb.co.uk/xhub.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
cornelixnootje1 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 05:32:
[...]
Wat denk je van eye TV hybrid?
De EyeTV Hybrid is een USB stick, het PVR programma heet gewoon EyeTV. Maarre... _O- Heb je EyeTV ooit gebruikt? Ik heb het al twee jaar op mijn Macbook (inmiddels v3), en het is een drama, een noodzakelijk kwaad, het is op geen enkele manier vergelijkbaar met volwassen PVR software als Media Center en MediaPortal. Plex en XBMC zijn OK als je vooral naar rips kijkt (wat hier blijkbaar iedereen doet), maar TV doen ze niet. Er is op het moment gewoon geen fatsoenlijk alternatief voor Windows voor een HTPC-met-TV en dat is knap klote want verder hoef ik Windows niet.

Geloof me, ik ben sinds 2003 met HTPC's bezig op alle OSsen en het was altijd op Windows, OS X en Linux ellendig prutswerk. Tot VMC - het is niet perfect maar wel het eerste media center dat echt volwassen en bruikbaar is zonder eerst drie avonden te tweaken. Ik ben geen student meer die de tijd daarvoor heeft, en er zit naast me op de bank iemand die 99% uptime en een logische bediening eist :)

Maar goed, terug naar de Mini: iemand al ervaring met Bootcampen?

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 17-03-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb sinds kort een nieuwe mini en nu ook Plex geïnstalleerd. Op zich ziet het er prima uit, het valt mij echter op dat de .mov filmpjes van mijn compact-camera sneller afspelen dan bedoeld. Bovendien loopt het geluid iets voor op het beeld. Ik kan echter geen instellingen vinden om hier wat aan te doen en vind op internet niet echt vergelijkbare problemen. Heeft iemand suggesties wat ik hieraan kan doen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 18-04 22:35

Apache

amateur software devver

K'heb sinds vorige week ook een neiuwe mac mini, plex erop gezet, en mijn media collection gecleaned, gescraped met xbmc companion, de series ben ik nu nog aan bezig om met therenamer alles een mooie naam te geven om dan ook te laten scrapen.

Tot nu toe gaat het goed.

Alleen is de library nogal traag, er zitten wel +-1450 films in maar het laden van het movies scherm duurt 20-30 seconden, en dan nog vaak laadbeurten tussen het scrollen zelf.

De films staan op een NAS die verbonden is met een 100mbit netwerk maar dat zou volgens mij niet mogen uitmaken omdat alle info & covers in een lokale db worden geplaatst?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 21-04 19:27

DyStiC

'Atta way, baby!

Apache schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:18:
K'heb sinds vorige week ook een neiuwe mac mini, plex erop gezet, en mijn media collection gecleaned, gescraped met xbmc companion, de series ben ik nu nog aan bezig om met therenamer alles een mooie naam te geven om dan ook te laten scrapen.

Tot nu toe gaat het goed.

Alleen is de library nogal traag, er zitten wel +-1450 films in maar het laden van het movies scherm duurt 20-30 seconden, en dan nog vaak laadbeurten tussen het scrollen zelf.

De films staan op een NAS die verbonden is met een 100mbit netwerk maar dat zou volgens mij niet mogen uitmaken omdat alle info & covers in een lokale db worden geplaatst?
Dat scrapen, is dat echt nodig? doet Plex dat niet on the fly?
Evenals het weergeven van de juiste naam ondanks dat je bestand nog steeds het originele release titel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Je kan gewoon File modus gebruiken. Dan scrape je niets, maar heb je dus ook geen extra info.

@Apache: De database staat inderdaad gewoon lokaal (~/Library/App Support/Plex). Ik vraag me alleen af of je niet toevallig gebruik maakt van folder.jpg bestanden op je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

zAo schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:49:
Je kan gewoon File modus gebruiken. Dan scrape je niets, maar heb je dus ook geen extra info.
Nee extra info is wel wenselijk, maar ik vroeg me alleen af of je dat persé met aparte applicaties moet doen, en of Plex dat niet gewoon zelf doet on-the-fly.

Ik gebruik nu namelijk Video Brouwser plugin in Vista Media Center en die download netjes plot/backdrop/cover zodra ik een nieuwe folder toevoeg aan m'n movie dir op m'n NAS.
Dit zelfde geldt voor titels van series e.d., de filename laat ik origineel zoals ik deze gedownload heb, echter in Media Center worden ze wel netjes weergegeven met de episode nummer en titel. Werkt dit ook zo in Plex?
Dat werkt namelijk super simpel, gewoon downloaden in een mapje zetten en klaar.

Overigens ben ik in blijde afwachting van mijn eigen mini om dit te gaan ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Plex kan on the fly scrapen maar dan zit er wel wat lag op dacht ik, ik gebruik XBMC companion omdat die grote hoeveelheden in één keer kan scrapen, hij zet de info in een bijhroend .nfo bestand (gewoon xml) en een .tbn (gewoon jpg) in de folder.

Als je dan ooit een rebuild moet doen van de library in plex neemt hij die info lokaal ipv terug alles te gaan scrapen.

Dit leek mij wel efficient met een grotere hoeveelheid media, die wil ik niet constant opnieuw gaan scrapen van internet, liever van lokale metadata.

Of de covers nog van de nas worden geladen kan ik eens checken of horen op de plex fora.

Voor series is het iig ook mogelijk om per episode een samenvatting te hebben, nadat ik klaar ben met therenamer ga ik mijn tv shows op die anier scrapen, en daarna nog met soleol overal subs bijzetten vanaf opensubtitles.org en dan ben ik voorlopig klaar. Hoewel de muziek collectie begint te schreeuwen om organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:44

Turismo

Clobberin' time!

awenger schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:40:
Interessant topic!
<knip>
Ik zit met twee zaken die verbetering behoeven:
- De resolutie krijg ik met behulp van Systeemvoorkeuren niet op 1920*1080p (wel 1920*1080i, maar dat ziet er niet acceptabel uit). Ik heb Remote Buddy aangeschaft om de resolutie wel op 1920*1080p te krijgen. Toch zou het leuk zijn als dat ook met behulp van Systeemvoorkeuren zelf zou kunnen. (Ik wil nog wel eens switchen om de letters leesbaar te houden tijdens internetten vanaf de bank)
</knip>
Ik heb sinds deze week ook een mac mini en was zeer teleurgesteld over het feit dat de max resolutie tot 1920x1080i ging.
Ik heb van alles geprobeerd om 1080p eruit te krijgen o.a. switschresX, en het is me gelukt zonder tools.
Dit is de oplossing:
zet de resolutie van 1920x1080 60hz naar 1920x1080 59.9hz en tadaa je TV herkent het signaal als 1080p@60hz _/-\o_

Overigens heb ik een LG TV en heb just scan (1:1 pixelmapping) aangezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 22-03-2009 13:36 ]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Wat je ook had kunnen doen was:

systeemvoorkeuren > beeldschermen > toon beeldscherm in menubalk aanvinken

Wanneer je dan boven in de menubalk op het beeldschermsymbool klikt kan je als het goed is 1080i en 1080 zien. Die 1080 is in feite 1080P. Ik weet niet zeker of teruggaan naar 59,9Hz geen problemen op lange termijn oplevert maar ok. Vooralsnog lijkt het een bug te zijn in Leopards' systeemvoorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Dreamvoid schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:32:
[...]

De EyeTV Hybrid is een USB stick, het PVR programma heet gewoon EyeTV. Maarre... _O- Heb je EyeTV ooit gebruikt? Ik heb het al twee jaar op mijn Macbook (inmiddels v3), en het is een drama, een noodzakelijk kwaad, het is op geen enkele manier vergelijkbaar met volwassen PVR software als Media Center en MediaPortal. Plex en XBMC zijn OK als je vooral naar rips kijkt (wat hier blijkbaar iedereen doet), maar TV doen ze niet. Er is op het moment gewoon geen fatsoenlijk alternatief voor Windows voor een HTPC-met-TV en dat is knap klote want verder hoef ik Windows niet.

Geloof me, ik ben sinds 2003 met HTPC's bezig op alle OSsen en het was altijd op Windows, OS X en Linux ellendig prutswerk. Tot VMC - het is niet perfect maar wel het eerste media center dat echt volwassen en bruikbaar is zonder eerst drie avonden te tweaken. Ik ben geen student meer die de tijd daarvoor heeft, en er zit naast me op de bank iemand die 99% uptime en een logische bediening eist :)

Maar goed, terug naar de Mini: iemand al ervaring met Bootcampen?
Helemaal eensch met bovenstaande. Eind vorig jaar heb ik EyeTV geprobeerd, icm een EyeTV 310 dvb-s. Werkt op zich prima, als het gaat om het TV kijken op een Mac. Maarrrr.. dat is niet hetzelfde als een volwaardige HTPC waarbij je de computer louter en alleen gebruikt als middel om je TV aan te sturen. Ik had continu de muis nodig, of het toetsenbord, geen lokalisatie in het NL, slechte integratie met iPhoto / iTunes / DVDs afspelen: ik heb de EyeTV 310 terug gestuurd en gebruik nu Vista Media Center op de mac mini. Niet dat dat perfekt werkt (waarom oh waarom biedt Microsoft de EPG niet als betaalde dienst aan zodat ik verder kan kijken dan de komende 2 dagen?) maar ik kan er in elk geval m'n kinderen of m'n (schoon)ouders op los laten zonder dat ze in paniek raken. En rips zijn wel leuk, maar niet als het gaat om dingen als Jeugdjournaal en Klokhuis :-)

Oh, en VMC (Ultimate) op de Mac Mini werkt purrfect via bootcamp.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik heb van de week m'n Mini binnen gekregen en gelijk Plex geïnstalleerd.
Helaas stuit ik toch nog wel op wat bugs, zo loopt Plex regelmatig vast als ik de movie library open, heeft waarschijnlijk te maken met het wekken van m'n NAS via SMB. En hij geeft film mappen waar 2 avi's in zitten ook dubbel weer in de library, in plaats van ze te stacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo

Turismo

Clobberin' time!

DayteX schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 01:32:
Wat je ook had kunnen doen was:

systeemvoorkeuren > beeldschermen > toon beeldscherm in menubalk aanvinken

Wanneer je dan boven in de menubalk op het beeldschermsymbool klikt kan je als het goed is 1080i en 1080 zien. Die 1080 is in feite 1080P. Ik weet niet zeker of teruggaan naar 59,9Hz geen problemen op lange termijn oplevert maar ok. Vooralsnog lijkt het een bug te zijn in Leopards' systeemvoorkeuren.
Dit heb ik ook gedaan, maar resulteerde niet in de suggereerde bevinding bij mij.
Dat klopt ook als ik deze blog mag geloven:
http://blog.adamnash.com/...-1080p-out-of-a-mac-mini/

Uit de specsheet van mijn LG kan 1080p op 59,9Hz, dus ik verwacht geen problemen hiermee.

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 26-03-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 18:33

Nitai

Live the life you love.

DyStiC schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:24:
Ik heb van de week m'n Mini binnen gekregen en gelijk Plex geïnstalleerd.
Helaas stuit ik toch nog wel op wat bugs, zo loopt Plex regelmatig vast als ik de movie library open, heeft waarschijnlijk te maken met het wekken van m'n NAS via SMB. En hij geeft film mappen waar 2 avi's in zitten ook dubbel weer in de library, in plaats van ze te stacken.
Je kan je netwerkshares ook eerst in Mac OS X mounten en in Plex deze dan kiezen als locatie. Ik heb gemerkt dat Plex op mijn netwerk soms moeite heeft om zelf te verbinden met smb shares. Nu heb ik m'n netwerkshares gemount (en in startup items gezet) en ik heb nooit problemen met Plex.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
Is er al iemand die is overgestapt van xbox en xbmc en nu naar tevredenheid de mac mini gebruikt? Ik ben erg tevreden over de xbox, enig nadeel blijft dat ie hd materiaal niet afspeelt. Zijn er overstappers die zeggen, is minstens even goed, of moet je op sommige punten ook inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Nitai schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:09:
[...]

Je kan je netwerkshares ook eerst in Mac OS X mounten en in Plex deze dan kiezen als locatie. Ik heb gemerkt dat Plex op mijn netwerk soms moeite heeft om zelf te verbinden met smb shares. Nu heb ik m'n netwerkshares gemount (en in startup items gezet) en ik heb nooit problemen met Plex.
Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker proberen. Aangezien ik een OSX newbie ben wel een vraag; hoe zet ik de netwerkshare in startup items? heb het gevonden.

Hoe ik de share mount heb ik wel kunnen vinden:
You can use Finder to mount the samba share. If the share is available via broadcast within the local subnet, you should see the fileserver in the left side of the window under "SHARED". Click on the Server, choose "Connect as", insert your username and password and choose the share you want to mount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo

Turismo

Clobberin' time!

Westmania schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:26:
Is er al iemand die is overgestapt van xbox en xbmc en nu naar tevredenheid de mac mini gebruikt? Ik ben erg tevreden over de xbox, enig nadeel blijft dat ie hd materiaal niet afspeelt. Zijn er overstappers die zeggen, is minstens even goed, of moet je op sommige punten ook inleveren?
Ik ben overgestapt, inderdaad door het gemis van HD.
Had nog naar NMT's gekeken zoals de HDX-1000, maar die menu's vind ik dramatisch.

Ik ben dan ook zeer tevreden met deze vervanger, in alle opzichten een vooruitgang + XBMC in HD.
Ik bedien m met mijn Harmony Remote, werking is exact hetzelfde en kan m daarmee ook in sleep zetten.
(bijkomend voordeel hij dient ook als nieuwsgroep-downloader die ik via het web kan bedienen)

Het kost wel wat, maar ik kan hiermee weer jaren vooruit. _/-\o_
Ik zou zeggen ga ervoor!

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 26-03-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 18:33

Nitai

Live the life you love.

DyStiC schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 16:02:
[...]

Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker proberen. Aangezien ik een OSX newbie ben wel een vraag; hoe zet ik de netwerkshare in startup items? heb het gevonden.

Hoe ik de share mount heb ik wel kunnen vinden:

[...]
In Finder, doe je command + k (appeltje + k) en dan vul je je share in. Dus in Windows heet je netwerkshare \\PC\ (aannemende dat je machines allemaal in dezelfde werkgroep zitten).

in de Finder dialog doe je:
smb://PC
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e1Do9cE2yAMMiloqoM3zvWl1/full.png

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
Turismo schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:47:
[...]

Had nog naar NMT's gekeken zoals de HDX-1000, maar die menu's vind ik dramatisch.

Ik ben dan ook zeer tevreden met deze vervanger, in alle opzichten een vooruitgang + XBMC in HD.
Ik bedien m met mijn Harmony Remote, werking is exact hetzelfde en kan m daarmee ook in sleep zetten.
(bijkomend voordeel hij dient ook als nieuwsgroep-downloader die ik via het web kan bedienen)

Ik zou zeggen ga ervoor!
Goed om te horen... Vakantie of Mac Mini... lastige keus hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Nog mensen die problemen hebben met tv-shows te scrapen?

Mijne zijn pre-scraped met xbmc media companion, maar wanneer ik die directory toevoeg als location en de content op tv shows zet scraped hij slechts 1 serie, maar geen episodes hiervan, daarna doet hij nooit meer verder ... heb in library/app support de plex dir al verwijderd om te testen ...

De layout is

Serienaam
- Season 1
- serienaam.s01e01.serietitle.avi

Exact zoals aangeraden in de plex wiki dus.

[update]
xbmc media companion is een stand alone scraper, het haal alle informatie (plot, acteurs, etc) en posters en/of fanart, zet dit voor plex(&xbmc) herkenbaar formaat in de directories, namelijk een .nfo en een .tbn.

Als flex deze tegenkomt gebruikt hij die om de library op te bouwen ipv steeds online op zoek te gaan naar informatie, iets wat met een grote library veel tijd & bandwidth kost.

T'is dus stand alone, draait vanaf mijn windows pc naar de nas, en werkt niet meer als plex aan het draaien is, dus het lijkt mij sterk dat dat plex in de weg zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Apache op 27-03-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
wat bedoel je met xbmc media compagnion? Zit dat plex in de weg wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

cornelixnootje1 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 16:41:
wat bedoel je met xbmc media compagnion? Zit dat plex in de weg wellicht?
Das een scraper, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236409

is wel een mooi idee om een mac mini te gebruiken als mediacenter maar wat kost zoiets nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 236409 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:01:
is wel een mooi idee om een mac mini te gebruiken als mediacenter maar wat kost zoiets nou ?
www.apple.nl + 1,99 voor een dvi-hdmi kabel

[ Voor 6% gewijzigd door cornelixnootje1 op 27-03-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297198

Turismo schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:47:
[...]

Ik zou zeggen ga ervoor!
Turismo, Zou jij onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Heb je een nieuwe mac mini? Zo ja welke? De 2ghz? Draait het allemaal gesmeerd? Gebruik je overigens de Aeon / Stark skin? Welke versie van XBMC gebruik je? Waar download je nieuwe XMBC versies? Ik hoor graag van je, sta namelijk op het punt er een te kopen, maar heb nog nooit met een apple gewerkt, dus dat houdt me tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Anoniem: 297198 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:30:
[...]
Waar download je nieuwe XMBC versies?
Link staat toch gewoon in de eerste post?

Heeft ieder overigens al de vandaag verschenen Stark skin geprobeerd? Ziet er echt super gelikt uit. Vanavond eens even proberen of hij ook goed in Plex werkt, van wat ik heb gelezen werkt hij op wat kleine dingen na prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
[...]

Turismo, Zou jij onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Heb je een nieuwe mac mini? Zo ja welke? De 2ghz? Draait het allemaal gesmeerd? Gebruik je overigens de Aeon / Stark skin? Welke versie van XBMC gebruik je? Waar download je nieuwe XMBC versies? Ik hoor graag van je, sta namelijk op het punt er een te kopen, maar heb nog nooit met een apple gewerkt, dus dat houdt me tegen...
Wellicht ook dat deze Plex installatie handleiding je helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11-2022
Werkt het uitzending gemist script in Plex goed? In XBMC doen de publieke omroep zenders het prima, maar alle overigen helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
+ Apple Remote (19 euro) + TV tuner (75-150 euro, of nog zo'n 100 euro meer als je digitale TV wilt) + EyeTV (80 euro) of Vista Home Premium (idem). Een HTPC/Media Center speelt niet alleen internetfilmpjes af maar ook TV/PVR (anders is het geen HTPC).

[ Voor 29% gewijzigd door Dreamvoid op 30-03-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Interessant topic dit. Ik wil binnenkort ook een nieuwe Mac Mini gaan kopen en gebruiken om aan te sluiten op mijn TV en stereo (geen volwaardige HTPC opzet want ik hoef niet zo nodig iets op te nemen want ik volg geen series op TV).

Wat ik mij nu afvraag: hoe bedienen jullie je Mac Mini als Media Center?

Ik denk er zelf aan om een Logitech DiNovo Mini te kopen. Die schijnt te werken i.c.m. een Mac Mini, maar ik vraag mij af of dat ding inderdaad zo handig is. Ik wil de Mini zoals gezegd met name als Media Center inzetten, maar wil ook af en toe kunnen internetten. Dan is de bediening wel een aandachtspuntje.

Gebruiken jullie een Apple muis/toetsenbord, of een afstandsbediening (de Apple Remote of Logitech of alternatief) of een andere draadloze oplossing?

Oh ja, nog een (niet hieraan gerelateerde) vraag: internetten jullie ook via de Mac Mini op een LCD TV? Zo ja, is e.e.a. een beetje leesbaar op een 32 of 37 inch scherm als je er 2,5 à 3 meter vandaan zit? Ik wil meteen met de Mac Mini een LCD TV kopen, dus vandaar dat ik er nog geen ervaring mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo

Turismo

Clobberin' time!

[...]

Ok, here goes.
1. Heb je een nieuwe mac mini?
Ja, bij de mediamarkt gekocht, met 10% korting, nieuwste model 2,0-GHz : 120-GB van € 599,-. € 540 wegens de actie van A-mac laatst en Mediamarkt ging daar in mee :*)
2. Draait het allemaal gesmeerd?
Tot nu toe heb ik geen klachten, heb er een PS3 bluetooth mediaboard bij gekocht om lekker te internetten en PLEX/XBMC bedien ik met mijn Harmony 525 remote. 1080p en 720p video's draaien perfect en mijn muzieklibrary er mee afspelen, hier was het me voornamelijk om te doen.
Wel had ik 2 AVCHD gedownload van 10Gb ieder in mijn enthousiasme, dit formaat kan de Mac niet afspelen, maar dat is meer mijn dommigheid :+ , dit is een soort van bluray formaat.
Wat wel jammer is dat de letters zo klein zijn bij menu's , Mac OS heeft daar niet echt een goede oplossing voor, maar dat ligt ook meer aan het feit dat ik op 1920x1080 draai.
3. Gebruik je overigens de Aeon / Stark skin?
Dit werkt voor mij prima, zeker op functioneel vlak en het ziet er goed uit vind ik.
Ik heb mij nog niet echt bezig gehoud met customizations, meer met de instellingen.
Ik gebruik dus de standaard Plex skin en de PM HD voor XBMC.
4. Waar download je nieuwe XMBC versies?
Voor de mac is dat niet zo moeilijk, aangezien dat gewoon legale broncode is.
http://xbmc.org/download/ en http://www.plexapp.com/

De laatste keer dat ik met een Mac heb gewerkt is volgens mij nog met OS 8 10 jaar terug.
Moet zeggen dat het snel went en intuitief, sommige handelingen zijn nog onwennig, zoals del en backspace werken anders, maar dit zijn kleinigheidjes.

De workshop die apple zelf geeft via hun eigen site zijn echt heeeel erg goed, kan ik zeker aanraden om Mac OS te leren kennen http://www.apple.com/mac/

@Hierboven ik internet met Firefox op een 37" dit is opzich goed te doen, alleen moet ik wel de zoomfunctie van firefox meestal gebruiken (command + +) om het goed te lezen.
Ik hoop dan ook eigenlijk nog stiekem op een add-on speciaal voor HDTV's om vanaf te bank te internetten.
Er is wel een speciaal Youtube Kanaal http://www.youtube.com/xl 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Turismo op 01-04-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:30
Ik heb net even het complete topic doorgelezen en denk wel dat ik hier op de juiste plek ben voor een aantal vragen. Ik ben begonnen met het zoeken naar een externe HD en uiteindelijk terecht gekomen op een HTPC (heb NAS en sommige andere media devices ook gehad). Ik denk dat de eisen die ik heb alleen bewerkstelligd kunnen worden met een HTPC.

Mijn eisen:

- Lokale opslag voor 3 gebruikers (idee om alle muziek te delen ipv verspreid over 3/4 computers)
- 24/7 bereikbaar en het liefst een beetje energie zuinig
- Via Wifi op te nemen in het netwerk
- Aansluitbaar op 32 inch LCD voor het vloeiend afspelen van 720p content (1080p misschien in de toekomst)
- Aansluitbaar op 5.1 audio set, voor het afspelen van films en natuurlijk het random afspelen van nummers uit je muziek collectie.
- Muziek afspelen op verschillende computers binnen het netwerk, streamen vanaf de storage naar de pc's
- via nieuwsgroepen content binnenhalen met SABnzb heeft de voorkeur
- te bedienen met muis en keyboard, liefst ook zonder, remote of iets dergelijks.
- mogelijkheid om in te loggen met behulp van remote desktop of iets in die geest

- Tv kijken en opnemen (ziggo digitale televisie), eventueel ook de mogelijkheid om te pauzeren en 10 seconde later verder gaan, maar dat valt volgens mij ook onder het opnemen.

Ik denk dat deze dingen alleen maar lukken met een htpc, de vraag is alleen voldoet de mac mini hier ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
Op het tv kijken / opnemen na weet ik dat het de rest wel kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurkaN
  • Laatst online: 06:45
Turismo schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:14:
[...]

Wel had ik 2 AVCHD gedownload van 10Gb ieder in mijn enthousiasme, dit formaat kan de Mac niet afspelen, maar dat is meer mijn dommigheid :+ , dit is een soort van bluray formaat.
Inderdaad de Mac min kan geen Blu-Ray rips afspelen inclusief de menu's ed. Maar als je de *.mts file in de mappen structuur pakt en in een map doet met de juiste naam van de film, dan kan Plex 'm gewoon afpspelen.
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste