Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
KraveN schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:14:
Ik denk dat deze dingen alleen maar lukken met een htpc, de vraag is alleen voldoet de mac mini hier ook aan.
Ja - m.i. is de Mac op het moment bijna een volwaardig HTPC platform geworden op 1 ding na: goed geintegreerde TV/PVR functionaliteit. Heb je dat niet nodig is een Mac Mini een ideaal apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45

BCC

Ik denk dat Apple hier geen support voor heeft omdat ze er gewoon vanuit gaan dat iedereen binnenkort al zijn TV content via internet binnenhaalt. Gezien de ontwikkelingen van dingen als uitzending gemist, Hulu en Youtube, lijkt me dit ook wel een goede zet.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
Flatwhite schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:19:
[...]

Inderdaad de Mac min kan geen Blu-Ray rips afspelen inclusief de menu's ed. Maar als je de *.mts file in de mappen structuur pakt en in een map doet met de juiste naam van de film, dan kan Plex 'm gewoon afpspelen.
ohhh tnx voor de tip! _/-\o_
Ik had de rips al bijna weggeflikkerd :D, mijn teleurstelling was zoals je kan begrijpen groot.
Deze oplossing ga ik vanavond eens even proberen, dit kan dus impliceren dat XBMC/Plex wellicht AVCHD afspelen over een tijdje.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55
Gh0sty schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:38:
Op het tv kijken / opnemen na weet ik dat het de rest wel kan :)
Dus het Is het mogelijk 1080p af te spelen? Gaat de fan dan niet erg hard draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Je kunt wel een site spammen maar als het gevonden document er niet is dan heeft het weinig nut.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
MR_VIPER schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:54:
[...]

Je kunt wel een site spammen maar als het gevonden document er niet is dan heeft het weinig nut.
Sorry. Deze link doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 10:47

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

vanmiddag komt mijn mac mini binnen die meteen tot plex media center omgevormd zal gaan worden.
ik heb alleen een vraag m.b.t. de film info cq. tv show info. ik krijg het zo snel niet voor elkaar (op m'n macbook) om dit meteen op het scherm te tonen (zoals in de link van Niek1616 te zien is).
ik moet eerst op C drukken en toon film info selecteren voordat ik bv. de synopsis te zien krijg.
weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 13:27

DyStiC

'Atta way, baby!

Nerpissad schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:22:
vanmiddag komt mijn mac mini binnen die meteen tot plex media center omgevormd zal gaan worden.
ik heb alleen een vraag m.b.t. de film info cq. tv show info. ik krijg het zo snel niet voor elkaar (op m'n macbook) om dit meteen op het scherm te tonen (zoals in de link van Niek1616 te zien is).
ik moet eerst op C drukken en toon film info selecteren voordat ik bv. de synopsis te zien krijg.
Op "i" drukken. Of nog beter, als je een Harmony hebt, op de "info" button.

[edit]
Hmm.. nu ik nog eens naar die screenshot kijk is het gewoon een view waarin automatisch al het plot wordt weergegeven. Dus (afhankelijk van de huidige view) naar links of naar boven klikken zodat je de view options te zien krijgt en dan vervolgens in de lijst die dan verschijnt de gewenste view kiezen. Bijvoorbeeld Info List.

Afbeeldingslocatie: http://www.teamrazorfish.co.uk/mediastream/090_mediapreview.png

[ Voor 25% gewijzigd door DyStiC op 06-04-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

thx DyStiC, ik ga vanavond meteen proberen of dat het 'm doet.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-06 00:20
Nerpissad schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:22:
Hoelang heeft jou MacMini er over gedaan ? De mijne staat nu een week in bestelling... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 14:29
Tv kijken en opnemen kan ook prima met een macmini, daar heb je echter (vrij goedkope) usb-oplossingen voor maar dat zal moeilijk/niet geïntegreerd zijn in plex vermoed ik. Of dat echter gaat samenwerken met ziggo digitale televisie weet ik niet.

Ik heb een macmini met plex aan mijn LCD scherm hangen en die haalt met groot gemak de 1080p films van de NAS af :). Ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
zeker geen slecht idee, de mac mini. Maakt het nog veel uit of je de duurdere versie of de goedkopere versie haalt. Ik ga het komend weekend eens spelen met plex op de imac van mn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 11:26
Ik heb de "goedkope" MacMini en er zelf 4gb ram in geprikt. Via mijn NAS (CH3SNAS) stream ik alle films moeiteloos naar mijn MacMini.

Ik kijk vrijwel enkel 1080p films dus kan met zekerheid zeggen dat dat goed gaat.

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

enzoronald schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:23:
[...]

Hoelang heeft jou MacMini er over gedaan ? De mijne staat nu een week in bestelling... :(
ik ben zondag bij de iCentre in amsterdam binnengelopen en wilde 'm eigenlijk meteen meenemen.
ze zeiden dat ie de volgende dag (gisteren dus) binnen zou zijn, maar het is vandaag geworden..
vanmiddag kan ik 'm, als het goed is, dus gaan ophalen.
ik heb gewoon de standaard versie genomen omdat ik, zoals hierboven ook al geschreven werd, de eventuele geheugenupgrades zelf zal gaan doen en qua opslag moet de mac mini het toch al niet van z'n interne HD's hebben.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
ik heb mijn mac mini vorige week zondag besteld en is gistere aangekomen. Dus 8 dagen over gedaan.

Dit is dan wel met aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

ik heb in dit topic gelezen dat er mensen zijn wiens desktop niet helemaal goed op hun TV getoond wordt.
bij mij was de menubalk bv. niet zichtbaar. in plex was de schermverhouding makkelijk te kalibreren a.h.v. de menu-opties, maar de desktop zelf 'paste' niet helemaal.
ik had al wat gehoord over switchresx e.d., maar dat verhielp het probleem niet. wat wel hielp was het instellen van een "ingangslabel" op m'n LG full HDTV. nadat ik deze op "PC" had gezet verscheen meteen de menubalk en waren dus ook geen kaders meer zichtbaar.
misschien dat iemand er wat aan heeft...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
het moet natuurlijk geen "ik heb mijn mini besteld en die komt snel aan..."-topic worden, maar vandaag via een andere weg de mac mini besteld en ik heb em morgen binnen :) Inclusief 4gb geheugen en 500gb hdd. Ben erg benieuwd hoe alles gaat werken. Zoals automatische downloads enzo van series.

Wat ik nog niet helemaal snap is het verschil tussen plex en xbmc. Xbmc lijkt sneller te gaan qua ontwikkeling en een grotere community te hebben, maar lijkt meer gemaakt te zijn voor integratie met itunes,iphoto,etc.
Wat gebruiken julllie allemaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

enzoronald schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:22:
Wat ik nog niet helemaal snap is het verschil tussen plex en xbmc. Xbmc lijkt sneller te gaan qua ontwikkeling en een grotere community te hebben, maar Plex lijkt meer gemaakt te zijn voor integratie met itunes,iphoto,etc.
Ik gebruik nu zelf Plex nadat ik ook een tijdje xbmc ernaast hebt gebruikt, qua gebruiksvriendelijkheid is dat toch een tikkie beter. Voornamelijk omdat een hoop onnodige instellingen zijn weggelaten of op logischere plekken zijn gezet. Daarnaast is Plex echt specifiek voor osx en wordt xbmc voor allerlei os'en ontwikkeld (volgens mij in de eerste plaats voor linux).
Ook is de remote support in Plex een heel stuk beter, werkt zonder veel moeite met de Logitech Harmony.
Maar zoals je al aangeeft heeft xbmc een veel grotere community, waardoor de ontwikkelingen in xbmc veel sneller gaan. Goed voorbeeld hiervan is de nieuwe Aeon Stark skin, welke niet probleemloos in Plex werkt doordat hij hier eigenlijk niet voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240060

enzoronald schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:22:
het moet natuurlijk geen "ik heb mijn mini besteld en die komt snel aan..."-topic worden, maar vandaag via een andere weg de mac mini besteld en ik heb em morgen binnen :) Inclusief 4gb geheugen en 500gb hdd. Ben erg benieuwd hoe alles gaat werken. Zoals automatische downloads enzo van series.

Wat ik nog niet helemaal snap is het verschil tussen plex en xbmc. Xbmc lijkt sneller te gaan qua ontwikkeling en een grotere community te hebben, maar lijkt meer gemaakt te zijn voor integratie met itunes,iphoto,etc.
Klein vraagje waar heb je deze configuratie besteld? ik wil er ook 1, met 4gb en een grotere HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Bij A Mac bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:06
DyStiC schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:32:
[...]

Ik gebruik nu zelf Plex nadat ik ook een tijdje xbmc ernaast hebt gebruikt, qua gebruiksvriendelijkheid is dat toch een tikkie beter. Voornamelijk omdat een hoop onnodige instellingen zijn weggelaten of op logischere plekken zijn gezet. Daarnaast is Plex echt specifiek voor osx en wordt xbmc voor allerlei os'en ontwikkeld (volgens mij in de eerste plaats voor linux).
Ook is de remote support in Plex een heel stuk beter, werkt zonder veel moeite met de Logitech Harmony.
Maar zoals je al aangeeft heeft xbmc een veel grotere community, waardoor de ontwikkelingen in xbmc veel sneller gaan. Goed voorbeeld hiervan is de nieuwe Aeon Stark skin, welke niet probleemloos in Plex werkt doordat hij hier eigenlijk niet voor gemaakt is.
Bovenstaande ervaring heb ik ook, ik heb zowel Plex als XBMC geinstalleerd (en waarom niet).
Plex=XBMC maar voorgeconfigureerd voor XBMC, als je een beetje technische kennis en achtergrond heb, kan je XBMC uiteindlijk ook wel zo configureren.

Standaard zit er ook een Harmony profiel in Plex inderdaad.
Over het algemeen gebruik ik plex, omdat die net wat gebruiksvriendelijker werkt.
En het werkt, ik heb geen zin om me te verdiepen in xbmc, als Plex al doet wat ik wil.

Enige waarvoor ik XBMC gebruik is om DVD films af te spelen, die functie zit niet echt in plex (omslachtig ja).

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Anoniem: 240060 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:59:
[...]

Klein vraagje waar heb je deze configuratie besteld? ik wil er ook 1, met 4gb en een grotere HD...
Mac mini bij Mailamac.nl . 4gb Geheugen en 500 gb HDD via Maxict.nl. In totaal 740 euro 'kwijt'.
Mac mini is nu al binnen, de rest waarschijnlijk morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 17:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dreamvoid schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:29:
[...]

Ja - m.i. is de Mac op het moment bijna een volwaardig HTPC platform geworden op 1 ding na: goed geintegreerde TV/PVR functionaliteit. Heb je dat niet nodig is een Mac Mini een ideaal apparaat.
XBMC heeft ook een mythtv frontend. Geen idee of de mythtv backend ook op een mac te installeren is en/of hoe goed die frontend nu functioneert, maar het begin is er. Ik ben zelf ooit van plan om een centrale mythtv backend neer te zetten en dan door het huis meerdere frontends te zetten. Je hebt dan al je decoding en pvr functionaliteit centraal en beschikbaar op alle tv's door het huis.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240060

enzoronald schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:42:
[...]

Mac mini bij Mailamac.nl . 4gb Geheugen en 500 gb HDD via Maxict.nl. In totaal 740 euro 'kwijt'.
Mac mini is nu al binnen, de rest waarschijnlijk morgen :)
Dus je hebt zelf de ram en de HDD in gebouwd...

zal ook wel niet moeilijk zijn, maar is toch een risico...qua HDD...vraag ik me af, of andere hd's geen meer herrie maken als de originele en of de snelheid ook net zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:02
De harddisken die apple inbouwt zullen juist langzamer zijn omdat zijzelf de goedkoopste disken inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:20

NvM

Turismo schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:59:
[...]

Bovenstaande ervaring heb ik ook, ik heb zowel Plex als XBMC geinstalleerd (en waarom niet).
Plex=XBMC maar voorgeconfigureerd voor XBMC, als je een beetje technische kennis en achtergrond heb, kan je XBMC uiteindlijk ook wel zo configureren.

Standaard zit er ook een Harmony profiel in Plex inderdaad.
Over het algemeen gebruik ik plex, omdat die net wat gebruiksvriendelijker werkt.
En het werkt, ik heb geen zin om me te verdiepen in xbmc, als Plex al doet wat ik wil.

Enige waarvoor ik XBMC gebruik is om DVD films af te spelen, die functie zit niet echt in plex (omslachtig ja).
Is het mogelijk om op een 'makkelijke' manier het Harmony Profiel van Plex te inplenmenteren in XBMC? Of een andere eenvoudige manier om de Harmony werkend te krijgen in XBMC?

Ik gebruik nu Plex, maar als ik hun visie een beetje begrijp, gaat Plex steeds meer een 'gesloten source' met maar 1 specifieke Plex-skin kant op, en dat ligt mij niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je niet de keymap.xml van plex kopieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Janoz schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:08:
Kun je niet de keymap.xml van plex kopieren?
Geprobeerd, maar het werkt helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

NvM schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:30:
[...]

Is het mogelijk om op een 'makkelijke' manier het Harmony Profiel van Plex te inplenmenteren in XBMC? Of een andere eenvoudige manier om de Harmony werkend te krijgen in XBMC?

Ik gebruik nu Plex, maar als ik hun visie een beetje begrijp, gaat Plex steeds meer een 'gesloten source' met maar 1 specifieke Plex-skin kant op, en dat ligt mij niet zo.
Als je ff geduld hebt komt die Harmony support vanzelf in XBMC, het (Mac) dev team heeft al aangekondigd dat ondanks de feature freeze dat punt wel wordt meegenomen in de volgende grote release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

DyStiC schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:00:
[...]

Als je ff geduld hebt komt die Harmony support vanzelf in XBMC, het (Mac) dev team heeft al aangekondigd dat ondanks de feature freeze dat punt wel wordt meegenomen in de volgende grote release.
Goed om te horen! Helaas hebben ze alleen halfjaarlijkse grote releases toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
NvM schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:12:
[...]

Goed om te horen! Helaas hebben ze alleen halfjaarlijkse grote releases toch?
Waarvan de volgende 9.04 heet. Wat betekend dat er een release komt in april 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:06
Ik heb nu zo'n 2 jaar een dedicated HTPC onder mijn tv staan maar deze heeft nooit gewerkt zoals ik verwacht. Er was altijd we iets mis mee.

Ik ben begonnen met Windows Media Center wat opzich goed werkte maar door de FloppyDTV altijd standby problemen gehad.
Toen overgestapt op MediaPortal, waarvan het grote voordeel de addons zijn (TV Series en Moving Pictures). Dit heeft even OK gewerkt, maar nog steeds Standby problemen met de FloppyDTV waardoor er bijna elke dag wel een reboot nodig was.
Deze week een stap terug gedaan naar XP icm MediaPortal waarmee de FloppyDTV problemen verholpen zijn, maar nu heb ik soms dat het beeld zwart blijft, nog een keer op standby en weer aan, verhelpt dit probleem..

Het probleem is, dat ik ook niet meer zonder wil. Timeshiften, EPG, series, films en muziek allemaal op 1 plek, met 1 afstandsbediening. Maar nu ben ik wel dat gekut een beetje zat (en vriendin ook) en wil ik gewoon een keer dat ik een week niet eraan hoef te zitten om het te laten werken.

Hoe is jullie ervaring met de standby gebeuren bij de Mini icm een TV?
Hoe reageren Plex / XMBC hierop?
Iemand hier ervaring met EyeTV + Plex of XMBC?

Mijn macbook kan ik gewoon dichtklappen en alles werkt daarna weer perfect, soms met weken niet reboot te hebben en eigenlijk verwacht ik dit ook van mijn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Sillymidget schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:17:
Overige punten die je noemt (DTV e.d.) heb ik geen ervaring mee. Maar dat standby (sleep) gebeuren is echt zeer goed. Hij is echt rete snel weer wakker zonder problemen, ook niet in Plex. Hij is binnen een seconde weer volledig operationeel (ook shares nog steeds netjes gemount e.d.).
Ik heb op m'n remote een macro zodat de mac en tv tegelijk worden ingeschakeld, en m'n tv doet er langer over om volledig beeld te geven dan de mac om operationeel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 13:26
Sillymidget schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:17:
Iemand hier ervaring met EyeTV + Plex of XMBC?
Zelf heb ik een Mini met daarop Plex en EyeTV, gekoppeld aan een FireDTV Digitenne ontvanger. Met behulp van RemoteBuddy, 3 originele Apple Remotes en een Harmony 555 naar m'n hand gezet en dit werkt echt perfect.

Ik maak gebruik van 1 virtuele Apple Remote om alle software (EyeTV, Plex voor video, FrontRow voor muziek) in en uit te schakelen. De overige 2 virtuele remotes blijven dan over voor de bedieningsfuncties.
Omdat RemoteBuddy alleen commando's opvangt als de Mini niet in standby staat, laat ik de Harmony altijd eerst een dummy-signaal sturen om de Mini -eventueel- wakker te laten worden.

EyeTV e.d. zijn 3 aparte devices binnen m'n Harmony, zodat ze ook daadwerkelijk uitgezet worden (Exit commando of gewoon Cmd+Q) als ik m'n Harmony alles uit laat zetten. Op deze manier draait er niets meer op de achtergrond als je niet kijkt en weet je zeker dat OS X standby toestaat. Eventuele opnames in EyeTV worden netjes door de scheduler geregeld; ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb voor de test even mijn Macbook op mijn TV aangesloten gehad en het stand-by gebeuren werkt inderdaad zoals verwacht. Echter werkt de software niet naar behoren.

Zowel Plex als XMBC vind ik te weinig aanpasbaar, zelf het Home screen kan niet alles uit gezet worden om dit "vriendin proof" te maken.
Zowel films als series moeten onder Videos ingesteld worden? Erg onlogisch geregeld.. net als het Library gebeuren van muziek. Waarom 4 verschillende manieren om muziek/videos/series te doorbladeren? Ik wil gewoon een map(pen) opgeven met de juiste content die dan, net als in elk andere media programma (MCE, Mediaportal, etc), geindexeerd wordt.
Veel van mijn series worden niet herkend terwijl dit de gewone structuur heeft.
EyeTV ("trial versie") is echt nog lang niet bruikbaar en het switchen met Remote Buddy tussen Plex en EyeTV is echt verre van ideaal.

Dit alles maak het als geheel onbruikbaar en geeft niet de "flow" welke ik bij mijn Macbook krijg, echt een gemiste kans dat hier geen totaal pakket voor gemaakt wordt door iemand, of dat Plex en EyeTV niet gewoon samenwerken..

Als Plex lekker zou werken had ik misschien nog overwogen om van het hele TV gebeuren af te stappen en gewoon een tuner ernaast te houden (goed te doen met Harmony) echter voelt het allemaal nog niet af.
Ik zie op het Plex forum dat de developers wat grote wijzigingen door gaan voeren om het allemaal wat gebruikers vriendelijker te maken om van het "tweaker imago" af te komen en zich te distantiëren van XMBC. Hopen dat hier wat nuttigs uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:21

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Sillymidget schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:11:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb voor de test even mijn Macbook op mijn TV aangesloten gehad en het stand-by gebeuren werkt inderdaad zoals verwacht. Echter werkt de software niet naar behoren.

Zowel Plex als XMBC vind ik te weinig aanpasbaar, zelf het Home screen kan niet alles uit gezet worden om dit "vriendin proof" te maken.
Zowel films als series moeten onder Videos ingesteld worden? Erg onlogisch geregeld.. net als het Library gebeuren van muziek. Waarom 4 verschillende manieren om muziek/videos/series te doorbladeren? Ik wil gewoon een map(pen) opgeven met de juiste content die dan, net als in elk andere media programma (MCE, Mediaportal, etc), geindexeerd wordt.
Veel van mijn series worden niet herkend terwijl dit de gewone structuur heeft.
EyeTV ("trial versie") is echt nog lang niet bruikbaar en het switchen met Remote Buddy tussen Plex en EyeTV is echt verre van ideaal.

Dit alles maak het als geheel onbruikbaar en geeft niet de "flow" welke ik bij mijn Macbook krijg, echt een gemiste kans dat hier geen totaal pakket voor gemaakt wordt door iemand, of dat Plex en EyeTV niet gewoon samenwerken..

Als Plex lekker zou werken had ik misschien nog overwogen om van het hele TV gebeuren af te stappen en gewoon een tuner ernaast te houden (goed te doen met Harmony) echter voelt het allemaal nog niet af.
Ik zie op het Plex forum dat de developers wat grote wijzigingen door gaan voeren om het allemaal wat gebruikers vriendelijker te maken om van het "tweaker imago" af te komen en zich te distantiëren van XMBC. Hopen dat hier wat nuttigs uit komt.
Je weet dat je bij XBMC / Plex themes kunt doen he? Zo is er bijvoorbeeld Aero, Deze heeft imho al een overzichtelijkere interface en hier kun je elk item in het hoofdmenu aan- of uitzetten.
Over videos: ik heb series en films gewoon los bij "Series" en "Films"? Snap dus niet echt wat je bedoeld :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Je moet je er inderdaad wat meer in vast bijten. Het duurde bij mij ook even. Het toevoegen van die series en movies vond ik ook in het begin op een wat vreemde manier werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
XiN-eViL schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:32:
[...]

Je weet dat je bij XBMC / Plex themes kunt doen he? Zo is er bijvoorbeeld Aero, Deze heeft imho al een overzichtelijkere interface en hier kun je elk item in het hoofdmenu aan- of uitzetten.
Over videos: ik heb series en films gewoon los bij "Series" en "Films"? Snap dus niet echt wat je bedoeld :) .
Series en Films zijn inderdaad apart, maar om een map aan je "library" toe te voegen moet je naar Videos gaan om daar op "nieuwe toevoegen" te drukken, dan de map(pen) toevoegen en klikken op "wat is dit voor soort map" om aan te geven wat er in zit (music videos, series, movies)..
Dit is echt zo ontzettend onlogisch, dat ik het forum erbij moest pakken om te begrijpen dat het zo werkte..

Waarom zit dit niet gewoon onder het "optie menu" onder Series en Films. En als je nog niets heb toegevoegd, moet er niet staan "Er staat niets in je library, ga naar Videos om iets toe te voegen", maar er moet gewoon een gigantische knop staan met "voeg iets toe aan series/films/video?"
Dan ben je EN in 2 klikken klaar EN mensen die het voor het eerst gebruiken kunnen meteen van start.

Het voelt allemaal nog niet af en erg Microsoft-achtig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

ik moet zeggen dat het bij mij ook eventjes duurde voordat ik het intuïtieve van plex onder de knie had. dit lijkt een contradictie te zijn, maar niet alles is onlogisch omdat je het niet in een oogopslag door hebt.
ik kan je aanbevelen om door te bijten w.b. plex. het is veruit de elegantste media center oplossing voor mac die ik ken, en dan bedoel ik zowel visueel aantrekkelijk als functioneel.
hou vol ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 00:05

Nitai

Live the life you love.

Sillymidget schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:36:
[...]

Series en Films zijn inderdaad apart, maar om een map aan je "library" toe te voegen moet je naar Videos gaan om daar op "nieuwe toevoegen" te drukken, dan de map(pen) toevoegen en klikken op "wat is dit voor soort map" om aan te geven wat er in zit (music videos, series, movies)..
Dit is echt zo ontzettend onlogisch, dat ik het forum erbij moest pakken om te begrijpen dat het zo werkte..

Waarom zit dit niet gewoon onder het "optie menu" onder Series en Films. En als je nog niets heb toegevoegd, moet er niet staan "Er staat niets in je library, ga naar Videos om iets toe te voegen", maar er moet gewoon een gigantische knop staan met "voeg iets toe aan series/films/video?"
Dan ben je EN in 2 klikken klaar EN mensen die het voor het eerst gebruiken kunnen meteen van start.

Het voelt allemaal nog niet af en erg Microsoft-achtig aan.
Meld dit dan ook op het forum van Plex, hoe meer mensen dit melden hoe sneller ze hier iets aan zullen doen. :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 27-05 13:55
Nieuwe Mac Mini vandaag binnen, 250GB HDD en 4GB geheugen, de Intel Core 2 Duo 2.0Ghz variant. Momenteel Plex geïnstalleerd en bezig met het kopiëren van mijn video collectie. Ben benieuwd of het allemaal lekker werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Nielsvr schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:59:
Nieuwe Mac Mini vandaag binnen, 250GB HDD en 4GB geheugen, de Intel Core 2 Duo 2.0Ghz variant. Momenteel Plex geïnstalleerd en bezig met het kopiëren van mijn video collectie. Ben benieuwd of het allemaal lekker werkt :).
mijn ervaring is dat het eventjes duurt voordat alles precies zo staat zoals jij het wilt en dat je in het begin redelijk vaak op de plexforums zult zitten om het e.e.a. duidelijk te krijgen. afhankelijk van je ervaring met plex dan uiteraard...
hoedanook, veel succes en het kan eigenlijk niet tegenvallen ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Laatst online: 27-05 13:55
Of ik doe iets fout, of ik snap het niet:

1) Ik heb bij Video's de map geselecteerd met films.
2) Deze films heb ik gerenamed volgens de IMDB manier.
3) Genre e.d. toegewezen, ze verschijnen nu bij films
4) Echter, als ik informatie op wil laten halen via IMDB, hoe doe ik dit (netjes)? Als ik bij andere kies voor "Filminformatie" dan krijg ik een venster om de titel op te geven, en vervolgens springt hij na enter gelijk weer terug op dit venster. Krijg dus geen IMDB titel overzichten ofzo, en kan ook geen titel selecteren. Ik zie vlug een klein venster met "zoeken voor informatie (null) (enter) Mijn titel".

Bij de derde poging lukt het mij nu wel... nvm dus

[ Voor 4% gewijzigd door Nielsvr op 24-04-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

De beta van Babylon (XMBC 9.04) is inmiddels uit, en met behulp van dit topic op de XBMC forums is er ondersteuning voor de Logitech Harmony!

Ik heb dus ook snel de overstap gemaakt van Plex naar XBMC. De richting die Plex op wil gaan (Plex only skin, elke versie dingen ruw overboord gooien, en belangrijkst, geen ondersteuning voor de nieuwe Aeon skin), spreekt mij niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

NvM schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:38:
De beta van Babylon (XMBC 9.04) is inmiddels uit, en met behulp van dit topic op de XBMC forums is er ondersteuning voor de Logitech Harmony!

Ik heb dus ook snel de overstap gemaakt van Plex naar XBMC. De richting die Plex op wil gaan (Plex only skin, elke versie dingen ruw overboord gooien, en belangrijkst, geen ondersteuning voor de nieuwe Aeon skin), spreekt mij niet meer aan.
ik heb ook eventjes met babylon gespeeld, maar ik moet zeggen dat het me niet zo bevalt. er zijn uiteraard veel overeenkomsten tussen babylon en plex, maar qua looks wint plex het nog steeds vind ik.
ik was ook niet zo te spreken over de muziekspeler, die er een onoverzichtelijke bibliotheekweergave op na houdt. grappig dat er wel een karaokefunctie in zit trouwens, niet dat ik dat zo snel zou doen, maar het idee is leuk.
ik zal iig nog niet ze snel overstappen...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Nerpissad schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:58:
[...]

ik heb ook eventjes met babylon gespeeld, maar ik moet zeggen dat het me niet zo bevalt. er zijn uiteraard veel overeenkomsten tussen babylon en plex, maar qua looks wint plex het nog steeds vind ik.
ik was ook niet zo te spreken over de muziekspeler, die er een onoverzichtelijke bibliotheekweergave op na houdt. grappig dat er wel een karaokefunctie in zit trouwens, niet dat ik dat zo snel zou doen, maar het idee is leuk.
ik zal iig nog niet ze snel overstappen...
De 'looks' van Plex is de Mediastream skin, die je ook kunt instellen bij XBMC. Zelf prefereer ik de nieuwe Aeon skin. Ieder zijn meuk. Maar van wat ik gelezen op de forums is dat ze van een open skin mediacenter afwillen, en misschien met een 'Plex only' skin komen. Daarnaast vind ik dat de ontwikkeling van Plex vrij gesloten gaat, je weet nooit waarmee ze komen, of wat ze nu weer gaan veranderden of er zelfs uitgooien, en dat spreekt me niet erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

NvM schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:29:
[...]
Zelf prefereer ik de nieuwe Aeon skin. Ieder zijn meuk. Maar van wat ik gelezen op de forums is dat ze van een open skin mediacenter afwillen, en misschien met een 'Plex only' skin komen.
Dat is anders niet echt wat ik heb gelezen op het Plex forum, er is door de dev's zelfs aangegeven dat ze onderzoeken welke code er uit XBMC nodig is voor de nieuwe skin engine, zodat Stark gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

http://forums.plexapp.com...topic=5278&st=40&start=40

Laatste paar posts.

Vooralsnog is er nooit een duidelijk antwoord gegeven op het feit of Stark en de nieuwe skin-engine volledig ondersteunt zal worden. Alleen dat het enorm veel tijd kost om het implenmenteren, niet dat het gaat gebeuren. Het is namelijk een feit dat dit een complex herschrijven van de engine vraagt. Ik houd absoluut niet van vage communicatie, zeker niet als er ook nog de geruchten bestaan dat er een specifieke skin voor Plex komt. Hiermee houd je mensen die wel Stark prefereren aan het lijntje, en dat is mijns inziens niet correct.

Er is geen transparant communiceren bij de ontwikkeling van Plex, geef bijvoorbeeld een ETA voor ondersteuning van Stark, ook al is het pas op de lange termijn. Kleine moeite, groot plezier. Nu bestaat bij mij het idee dat het enkel een zoethoudertje is.

Let wel, ik keur Plex niet af, maar deze manier van werken spreekt me niet aan, vergeleken met de duidelijk en open communicatie van de XBMC-community.

[ Voor 37% gewijzigd door NvM op 27-04-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb Plex vanaf het eerste uur bijgehouden, maar om die zelfde reden (vaagheid, Stark) ben ik nu met XBMC aan het spelen.

Zonde, want het project had echt erg veel potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

to each his own natuurlijk. ik ben nog te appeltjesgroen om een volwaardig oordeel over beide applicaties te kunnen vellen.

verder ben ik zeer te spreken over de harmony remote die ik sinds vandaag in huis heb. werkt als een zonnetje en het instellen van alle apparaten was een kwestie van een klein half uurtje er voor zitten. het navigeren in plex is verder kinderspel.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Laatst online: 22-05 21:32
Is een mac mini goed geschikt als mediacenter op full hd tv? Zo ja, icm met welke programma's. Ik heb een MacBook en zelfs die had standaard problemen met bijv VLC, dat was met een config setting opgelost. Ik vraag me meer af of de mini het wel aan kan. ( het lijkt in deze posts van wel, maar ben nog niet al te bekend met apple ).

edit: De meningen lijken zo verdeeld. Ik neem aan dat de "tweakers" het wel weten. Kijk, ik heb ook graag dat je het afraad, dan weet ik in iedergeval of het wel of niet kon. Maar thx NvM.

[ Voor 22% gewijzigd door semicon op 29-04-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
semicon schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:02:Ik vraag me meer af of de mini het wel aan kan. ( het lijkt in deze posts van wel, maar ben nog niet al te bekend met apple )
En je wil nu nog een aantal extra posts waarin hetzelfde staat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

semicon schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:02:
Is een mac mini goed geschikt als mediacenter op full hd tv? Zo ja, icm met welke programma's. Ik heb een MacBook en zelfs die had standaard problemen met bijv VLC, dat was met een config setting opgelost. Ik vraag me meer af of de mini het wel aan kan. ( het lijkt in deze posts van wel, maar ben nog niet al te bekend met apple )
Ja. Dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 09:39
Iets wat ik nergens vind, na al lang zoeken;
wat zijn de minima req voor een macmini om als htpc ingezet te worden?
-Voorlopig nog geen HD, maar dat komt ergens dit jaar-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Als je 720p wilt spelen is elke Intel Mini voldoende, voor 1080p heb je minimaal 1,8Ghz mini nodig. De 1,66Ghz Mini kan het meeste wel spelen meen ik.

Wat vinden jullie van Plex 0.8 t.o.v. XBMC 9.04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
zAo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 02:48:
Als je 720p wilt spelen is elke Intel Mini voldoende, voor 1080p heb je minimaal 1,8Ghz mini nodig. De 1,66Ghz Mini kan het meeste wel spelen meen ik.

Interessant is trouwens dat je bijna een giga TV nodig hebt om wat aan 1080p te hebben. Zie ook de chart.

Dus als je TV relatief klein is (kleiner dan 55 inch) kun je ook prima met 720p uit de voeten. Moet natuurlijk wel al je materiaal zo zijn. Maar de besparing van een 720p TV en een oudere mac mini kan de moeite waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:55:
Interessant is trouwens dat je bijna een giga TV nodig hebt om wat aan 1080p te hebben. Zie ook de chart.
Overduidelijk een Amerikaanse bron en niet representatief. Ik kijk zelf met m'n 47" op 3m afstand (binnenkort 4 a 4.5m) en je ziet duidelijk het verschil tussen 720p en 1080p. Hangt het er wel een beetje vanaf of je film kijkt of een grafisch menu van bijvoorbeeld een media center, maar verschil is er weldegelijk. Volgens de grafiek ligt de threshold voor 50" bij grofweg 3 meter met 1080p, en dat komt in de buurt maar is wat overdreven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kijk je dat op een FullHD scherm? In dat geval is het inderdaad wel te verklaren dat je verschil ziet. Dat heeft echter niet met de resolutie te maken, maar met de pixelmapping. 720p ziet er op een FullHD scherm slechter uit dan op een HD-ready scherm omdat de pixels niet precies mappen. Vergelijk het met een 1280x1024 tft monitor die op 1024x768 ingesteld staat. Dat ziet er ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Janoz schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:37:
Kijk je dat op een FullHD scherm? In dat geval is het inderdaad wel te verklaren dat je verschil ziet. Dat heeft echter niet met de resolutie te maken, maar met de pixelmapping. 720p ziet er op een FullHD scherm slechter uit dan op een HD-ready scherm omdat de pixels niet precies mappen. Vergelijk het met een 1280x1024 tft monitor die op 1024x768 ingesteld staat. Dat ziet er ook niet uit.
Ik neem toch aan dat 720p content netjes wordt geupscaled? Zodat er uit eindelijk dus gewoon 1:1 pixelmapping is. Dus die vergelijking met 1280x1024 tft gaat niet helemaal op, omdat daar het beeld niet 1:1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat dacht je dat er bij 'upscaling' gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

zAo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 02:48:

De programma's ontwikkelen zich sinds kort zo verschillend van elkaar, dat het bijna appels met peren vergelijken wordt. Zelf heb ik een tijd lang Plex gebruikt en ben na de introductie van de nieuwe Aeon skin overgestapt naar XBMC.

De manier van communiceren bij het XBMC-team is (voor mij) meer transparant en open, dit miste ik bij Plex. Vooral na de introductie van de nieuwe Aeon skin werd er niet duidelijk gecommuniceerd of Plex de skin wel ging ondersteunen of niet, terwijl bij de developers al bekend was dat dit een onmogelijk werk zou worden. Deze manier van je gebruikers aan een lijntje houden, spreekt mij niet aan en heeft mij doen overstappen naar XBMC.

Dus eigenlijk ben ik meer geswitcht vanwege de gedachtegang en filosofie van Plex en XBMC dan om de programma's zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

NvM schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:56:
[...]
De programma's ontwikkelen zich sinds kort zo verschillend van elkaar, dat het bijna appels met peren vergelijken wordt. Zelf heb ik een tijd lang Plex gebruikt en ben na de introductie van de nieuwe Aeon skin overgestapt naar XBMC.

De manier van communiceren bij het XBMC-team is (voor mij) meer transparant en open, dit miste ik bij Plex. Vooral na de introductie van de nieuwe Aeon skin werd er niet duidelijk gecommuniceerd of Plex de skin wel ging ondersteunen of niet, terwijl bij de developers al bekend was dat dit een onmogelijk werk zou worden. Deze manier van je gebruikers aan een lijntje houden, spreekt mij niet aan en heeft mij doen overstappen naar XBMC.

Dus eigenlijk ben ik meer geswitcht vanwege de gedachtegang en filosofie van Plex en XBMC dan om de programma's zelf.
Dank voor je reactie. Ik ga over een week een nieuwe Mini halen en om beide redenen (openheid, Aeon) zit ik te denken aan XBMC i.p.v. het vertrouwde Plex. Zijn er geen dingen die je mist t.o.v. Plex, behalve de Appstore dan? Werkt 24hz gewoon goed? Is portaudio nog wel te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

ik zit de laatste tijd te denken over wat eventueel een structurele oplossing zou zijn om mijn steeds groter wordende media-opslag te huisvesten.
op dit moment hangen er meerdere externe HD's aan de mini die redelijk snel vollopen. ik zie al dat het een kwestie van tijd zal zijn voordat ik zo'n beetje alle aansluitingen 'opgebruikt' heb. nog los van het feit dat het er gewoon niet uitziet al die externe HD's ;)

nu bestaat er de mogelijkheid een NAS te installeren, maar daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten. kan iemand me een beetje in de goeie richting wijzen waar ik hierbij op zou moeten letten? of vertel wat jouw oplossing voor de opslag van de almaar groeiende mediabibliotheek is...
persoonlijk gaat het me om een esthetisch verantwoorde oplossing waarbij ik ook gebruik kan maken van RAID zodat ik wat extra zekerheid krijg.
alle tips zijn welkom

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:43
Ik zou ook een raid-systeem via usb of beter nog firewire overwegen. Een drobo hoor ik nog wel eens vallen, maar in de pricewatch kan je ook genoeg (goedkopere) oplossingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier
  • Laatst online: 15-06 05:54
Nerpissad schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:39:
ik zit de laatste tijd te denken over wat eventueel een structurele oplossing zou zijn om mijn steeds groter wordende media-opslag te huisvesten.
op dit moment hangen er meerdere externe HD's aan de mini die redelijk snel vollopen. ik zie al dat het een kwestie van tijd zal zijn voordat ik zo'n beetje alle aansluitingen 'opgebruikt' heb. nog los van het feit dat het er gewoon niet uitziet al die externe HD's ;)

nu bestaat er de mogelijkheid een NAS te installeren, maar daar heb ik niet zoveel kaas van gegeten. kan iemand me een beetje in de goeie richting wijzen waar ik hierbij op zou moeten letten? of vertel wat jouw oplossing voor de opslag van de almaar groeiende mediabibliotheek is...
persoonlijk gaat het me om een esthetisch verantwoorde oplossing waarbij ik ook gebruik kan maken van RAID zodat ik wat extra zekerheid krijg.
alle tips zijn welkom
Nou die tip kan ik je geven :) Met een QNAP 809 heb je ruimte om 8 schijven van 1TB in RAID 0,1,5 of 6 te benaderen via AFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Nerpissad schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:39:
Ik gebruik de CH3SNAS. Werkt perfect zowel met iTunes (m'n library staat op de NAS), als Plex, als gewoon netwerkschijf voor al m'n machines thuis. Hij is niet duur, je kunt hem funpluggen (software mod) en heeft veel mogelijkheden. Er kunnen 2 SATA schijven in en ik heb zelf een 500GB en een 1TB schijf inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Exirion schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 08:46:
[...]

Overduidelijk een Amerikaanse bron en niet representatief.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219521

Kan iemand met een mini 1.87Ghz me misschien bevestigen dat het spelen van 1080p materiaal zonder problemen gaat? Ik lees verschillende ervaringen (ook op andere fora) en ben een beetje bang dat ik misschien een miskoop doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Goede vraag, ik kan het je helaas niet vertellen.
Waarom hangen de mensen die hier ook een imac hebben niet gewoon een kabeltje aan de mac naar de tv toe. Dan kun je PLEX toch draaien op je 2e scherm. Scheelt je weer een mac mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Anoniem: 219521 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 05:16:
Kan iemand met een mini 1.87Ghz me misschien bevestigen dat het spelen van 1080p materiaal zonder problemen gaat? Ik lees verschillende ervaringen (ook op andere fora) en ben een beetje bang dat ik misschien een miskoop doe.
Lijkt mij van niet hoor, ik heb zelf een 2Ghz Mini (2009 model) en die heeft het behoorlijk zwaar met de befaamde 'bird-scene', de nodige frame drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

De Bird scene doet altijd lastig, ook bij andere HTPC's > 2Ghz

Ik kan alle (gedownloade) 1080p content gewoon afspelen, heb geen enkele problemen ervaren tot nu toe. Behalve het doorspoelen/skippen gaat wel eens mis.

@Lassekjus: m'n iMac staat in m'n werkkamer en niet in de woonkamer. Een Mac Mini is daar een veel betere oplossing voor.

[ Voor 25% gewijzigd door Nitai op 19-05-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Anoniem: 44189 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:17:
Goede vraag, ik kan het je helaas niet vertellen.
Waarom hangen de mensen die hier ook een imac hebben niet gewoon een kabeltje aan de mac naar de tv toe. Dan kun je PLEX toch draaien op je 2e scherm. Scheelt je weer een mac mini.
Heb ik ook, een VGA kabel van 20 meter, kost je minder dan HDMI, en ik kan de resolutie 1 op 1 doorgeven (dus echt 1366x768) in plaats van 1280x720. Maar ik draai wel XBMC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Probleem van VGA is dat deze meestal geen 24p kan weergeven (zeker niet op 1366x786).

Zijn er hier mensen die op een scherm van 1366x786 toch voor 1080p gekozen hebben vanwege de 'telecine jutter' bij 1366x786?

Ik weet nog steeds niet hoe ik mijn Mini nu het best kan aansluiten op mijn 1366-TV (kan wel 1080p24 ontvangen). Iemand tips?

Edit

Omdat ik toch wel erg benieuwd ben naar wat de GoT'ers gebruiken, hierbij een poll.
Poll: Welke mediacenter software gebruik jij op je Mac Mini?

XBMC For OSX
XBMC For Linux/Live
Plex Eight
Plex Five
Frontrow
Anders, nl..
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=335462&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik ben benieuwd :)

[ Voor 55% gewijzigd door zAo op 19-05-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Wat helemaal mist in de poll is Windows Mediacenter of Mediaportal. Gezien het aantal topics op de HTPC forums (avsforums etc) van mensen die de Mini met Bootcamp gebruiken zijn er best veel mensen die een Mini zo gebruiken. Als je TV wilt kijken op de Mini is er eigenlijk geen fatsoenlijk alternatief.

[ Voor 25% gewijzigd door Dreamvoid op 19-05-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219521

DyStiC en Nitai: Bedankt! Denk dat ik 't maar gewoon doe. Die befaamde 'bird scene' is die uit Planet Earth denk ik? Die speelt ook op m'n MBP 2,4Ghz niet helemaal soepel terwijl die verder altijd alles wel goed heeft gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Ik heb mijn Macbook Pro (2 Ghz) eens aan mijn Sony Bravia (HD-Ready) gehangen i.c.m. met XBMC, om alvast wat aan te klooien in afwachting van mijn bestelde Mac Mini. Het beeld van een 720p video is echter zeer regelmatig licht schokkerig, terwijl er geen 100% CPU gebruikt wordt ofzo. Heeft iemand idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Draaien er veel achtergrondprocessen die soms pieken?

Mijn ervaring is dat Plex een stuk lichter draait hoewel die gebaseerd is op XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, verder draait er niets. Hoogstens de standaard sync- en indexprocessen van OS X. Het lijkt ook alleen te gebeuren op een extern scherm. Er zijn hele volksstammen die geen problemen hebben met XBMC, dus daar zal het vast niet alleen aan liggen. Morgen nog maar eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Heb je niet 'gewoon' last van telecine jutter? Het bronmateriaal heeft dan een andere refreshrate dan je scherm. Wat je daar aan kan doen? Weinig; alleen de refreshrate van je output aanpassen.

De nieuwe Plex, 0.8.1, is zeker een heel stuk lichter dan XBMC For OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij nader inzien heb ik het ook met XBMC op de MBP zelf, dus zonder extern scherm. Morgen als de Mac Mini er is zal ik het daar eens op proberen, en anders PLEX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183394

Het enige nadeel wat ik gevonden heb aan plex is het niet herkennen van TV serie dvd's als ik het goed begrepen heb dien je een bestand per aflevering te hebben. Weet iemand een goede / makkelijke tool waarmee ik dus hoofdstukken kan omzetten naar enkele vob bestanden? (mag zowel mac als windows zijn). Met behoud van subtitles enz.

Verder werkt plex bij mij echt top heb mijn popcorn hour al weggedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Anoniem: 183394 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:37:
Het enige nadeel wat ik gevonden heb aan plex is het niet herkennen van TV serie dvd's als ik het goed begrepen heb dien je een bestand per aflevering te hebben. Weet iemand een goede / makkelijke tool waarmee ik dus hoofdstukken kan omzetten naar enkele vob bestanden? (mag zowel mac als windows zijn). Met behoud van subtitles enz.
mac the ripper heeft een optie die Title - Chapter Extraction heet. daarmee kan je individuele afleveringen in .vob bestanden omzetten.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Laatst online: 22:11
Nerpissad schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:06:
[...]

mac the ripper heeft een optie die Title - Chapter Extraction heet. daarmee kan je individuele afleveringen in .vob bestanden omzetten.
Maar dan moet je weer de originele DVD opnieuw gaan rippen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Flatwhite schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:24:
[...]

Maar dan moet je weer de originele DVD opnieuw gaan rippen toch?
als je geen image-bestand er van hebt wel ja. maar dat duurt niet al te lang hoor..
een ruwe schatting is dat het ongeveer 'n uurtje duurt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captnemo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 12:24
Ik heb hier EyeTV 3 draaien en ben daar eigenlijk best tevreden over. Vooral de update van 2 naar 3 was een hele verbetering. SmartGuide laat je recorder op keywords en parameters schedulen.

Als tuner heb ik een Elgato 610 (DVB-C). Veel problemen gehad in het begin (2006) met een defecte CAM die de tuner na een half uur op zwart liet gaan. De leverancier gaf aan dat deze goed werkte (getest), maar nadat ik hem na een jaar eindelijk had vervangen was het probleem over. Toen had ik ook de 610 al een keer onnodig teruggestuurd. (bleading edge, onduidelijk waar de fout lag, niet algemeen verkrijgbaar, geen ervaringen...)
Voor 'normaal' tv kijken gebruik ik een Samsung tuner, de Mac is alleen recorder en huiskamer pc (YouTube, uitzendingemist etc.)

Ik gebruik tvtv als guide, de DVB guide laat maar 2 dagen zien, tvtv tot 2 weken. €15 per jaar valt daarvoor best mee. Wel vaak problemen met tvtv. Zonder dat er voor EyeTV nieuwe versies uitkomen valt ineens voor een aantal zenders de EPG weg. Soms Ned 1-2-3, soms commercielen. RTL5 en SBS6 samen, dus het lijkt niet aan de aanbieders te liggen...
Jammer is wel dat de metastructuur niet helemaal overeenkomt. Voor sommige zenders (Veronica) ziet EyEeTV niet wat een film is en wat een serie. Ook herhalingen staat soms in de titel en soms in de metatags.
Ik gebruik de online programmering van tvtv niet, omdat ik veel SmartGuides gebruik en tvtv de al geprogrammeerde content niet laat zien.

Ik had eerst een Mac Mini 1.66GHz CodeDuo met 10.4 Tiger, die wilde HD content niet goed afspelen. Na een update van de 264 codec van EyeTV ging het redelijk maar toch te irritant voor films. De mkv files darintegen liepen te slecht.
Ook de integratie FrontRow en EyeTV was beperkt, bij switchen naar FrontRow vanuit EyeTV fullscreen zag je eerst je desktop en daarna FrontRow.

Nu een 2.26GHz Code2Duo Mac Mini 2009 met 10.5 Leopard. De integratie met FrontRow laat nu geen destop meer zien, en ook Leopard werkt makkelijker ;). Er zit nu een interne harddisk van 500GB in met daarop de iTunes en iPhoto verzamelingen (de eerste mini had een 80GB HDD). Op externe disk had ik daar veel problemen mee omdat die laat gestart werden en soms helemaal niet opkwamen.

Over het algemeen ben ik redelijk tevreden, al had ik hem een aantal keren bijna in de vuilnisbak gemieterd omdat een DVD of de muziek gewoon niet wilde spelen. Als je daar voor de zoveelste keer een half uur mee bezig bent. De laatste keer was een mkv, toen heb ik de mini maar verkocht en een snellere aangeschaft.

Voordelen:
  • Klein en stil...
  • Alle uitzendingen met RTL GP of alle uitzendingen van een bepaalde serie neemt hij (redelijk) feilloos op, zonder alle uitzendingen afzonderlijk te programmeren.
  • Als huiskamer pc is hij perfect.
  • Foto's kijken met iPhoto werkt ook goed.
  • Prima muziekspeler, alle CD's liggen op zolder.
    e uitzendingen met RTL GP neemt hij (redelijk) feilloos op.
  • Had ik al gezegd dat hij stil is?
Nadelen / issues:
  • switch naar FrontRow werkt traag, kan soms >5 seconden duren en geen feedback
  • veel zenders = veel onnodige opnames (prioriteit lastig)
  • opnemen buiten de EPG kan niet worden gescheduled (morgen van 2-4 Ned 1 kan niet). Lastig als tvtv niet werkt.
  • tvtv werkt niet altijd, dwz enkele kanalen vallen uit. Zonder dat EyeTV een update heeft, dus lijkt aan tvtv te liggen.
  • duur, tuners voor Mac zijn niet gangbaar en EyeTV is eigenlijk de enige tuner sw. De Elgato 610 was 329 euro in 2006, en is nu niet meer te krijgen, maar dual tuner werkte volgens Elgato sowieso niet.
  • mijn LaCie externe disks (3) worden niet altijd goed opgestart.
  • de apple remote met verschillende functies voor 1 knop afhankelijk van de duur van indrukken werkt bij mij vaak verkeerd in mijn Harmony 525. Zelfs Insomnia erop gezet om te voorkomen dat hij weer eens onbedoeld ging slapen.
  • veel problemen met iTunes en iPhoto verzamelingen op externe disks (LaCie/ WD). De externe disk worden laat gestart en komen soms helemaal niet op. In 10.4 starte iPhoto bij inlog al voordat de externe disk beschikbaar was. Nu geen last meer van met interne disk.
  • iTunes gaf soms geen geluid. Een reboo tloste dat op. Ik heb de optical aangesloten op een externe versterker.
(lijkt een lange lijst, maar ik ben kieskeurig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:20

Wokker

De avond wokkel

Ik heb een probleem met serie's die 5.1 geluid hebben. Ik zelf alleen een stereo setup. en hoor nu bij die serie's alleen de sound track maar niet de stemmen... Moet ik nu zelf al deze bestanden converteren naar een bestand met stereo track? of is er een mogelijkheid dat met een instelling de juiste kanalen te horen zijn ?

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Welke software gebruik je Wokker? Hoe is je Mac Mini aangesloten? (wat meer info please :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
captnemo schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:23:

(lijkt een lange lijst, maar ik ben kieskeurig...)
Mja lang.... natuurlijk is je hele opstelling met een mini 3 externe harddisken en een eyetv helemaal niet zo klein ;)

Als een gedacht over het opzetten van een nas in de meterkast zodat je verlost bent van die herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Nitai schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:15:
Welke software gebruik je Wokker? Hoe is je Mac Mini aangesloten? (wat meer info please :Y))
Ohhjah handig ;)
Ik gebruik plex. Heb gewoon mini jack aan de achterkant van me mac mini zitten en die gaat mijn tv in ...

ander films hoor ik het geluid gewoon perfect.(de sound track van die serie trouwens ook maar ja wil toch graag de dialogen horen).

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Hoe staan je sound settings in Plex? Staan ze wel op analog en stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Nitai schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:07:
Hoe staan je sound settings in Plex? Staan ze wel op analog en stereo?
Dit zijn mijn instelling :
Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/7863/afbeelding1j.png

De enige ander optie die ik daar kan instellen is Force digital. dat lijkt me ook niet helemaal juist.

[ Voor 3% gewijzigd door Wokker op 30-05-2009 14:58 ]

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 14:57
zAo schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:52:
Poll: Welke mediacenter software gebruik jij op je Mac Mini?
Ik mis Boxee! Boxee is erg goed in het uitzoeken welk bestand welke serie is. Dus de bijzondere mappen indeling die je er bij XBMC/Plex op na moet houden, hoeft gelukkig niet. Het sociale aspect aan Boxee is ook grappig. De interface vind ik ook stukken mooier dan Plex.

http://boxee.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Wokker schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:57:
[...]

Dit zijn mijn instelling :
[afbeelding]

De enige ander optie die ik daar kan instellen is Force digital. dat lijkt me ook niet helemaal juist.
Welke opties heb je in je systeemvoorkeuren? Daar zou als het goed is dan niet digitaal bij moeten staan en het lijkt erop dat hij dat toch zo pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
captnemo schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 17:23:
Ik heb hier EyeTV 3 draaien en ben daar eigenlijk best tevreden over.

(knip lange lijst voor/nadelen)
Heel erg herkenbaar - ik heb EyeTV 3 ook, icm een analoge kabeltuner & tvtv. De software gaat langzaam vooruit maar ik had het er op een gegeven moment wel echt mee gehad. Voor wat je ervoor betaalt (die EyeTV spullen zijn niet goedkoop) vind ik het teleurstellend. Windows als OS is niet mijn favoriet maar je hebt er wel MediaPortal en Media Center, twee pakketten die die hele bovenstaande lijst met voordelen ook allemaal hebben, maar geen van die hele lijst nadelen. Ik werk nu via dual-boot met Vista Media Center, en ook al 'hoort' dat niet op een Mac, het is een verademing om gewoon een programma gids te hebben die altijd werkt. Het is eigenlijk triest dat een betaalde (!) service als Tvtv zo onbetrouwbaar is vergeleken met een gratis service van (nota bene) Microsoft. Ook de integratie van TV met foto's/muziek is veel beter. Ik zou willen dat je Vista Media Center via Parallels/VMWare kon draaien zodat ik de rest gewoon op Leopard kon blijven draaien, maar dat kan helaas ook niet. Ik wacht nu al vier jaar op goede HTPC software voor de Mac en het blijft maar halfbakken. Op het moment denk ik dat het beter is als Plex gewoon maar een TV optie inbouwt (port de code van MediaPortal desnoods, jongens), van Apple of Elgato heb ik de hoop al bijna opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb nu een weekje een mac mini 1.8 staan ( 399 euro nieuw bij a-mac >:) ) in combinatie met XBMC. Ik heb XBMC altijd gebruikt op de Xbox en vond het nu ook weer de meest voor de hand liggende keuze :).

Ik zie echter dat de meeste mensen hier Plex gebruiken, nou heb ik hier ook even naar gekeken maar vond het wat minder handig werken. Die appstore staat ook net niets nuttigs in :?.

Heb ik nou echt iets belangrijks over het hoofd gezien ?. iPhoto en iTunes integratie hebben voor mij weinig prio, ik kijk vooral series en films :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

RoeLz schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:54:
Ik heb nu een weekje een mac mini 1.8 staan ( 399 euro nieuw bij a-mac >:) ) in combinatie met XBMC. Ik heb XBMC altijd gebruikt op de Xbox en vond het nu ook weer de meest voor de hand liggende keuze :).

Ik zie echter dat de meeste mensen hier Plex gebruiken, nou heb ik hier ook even naar gekeken maar vond het wat minder handig werken. Die appstore staat ook net niets nuttigs in :?.

Heb ik nou echt iets belangrijks over het hoofd gezien ?. iPhoto en iTunes integratie hebben voor mij weinig prio, ik kijk vooral series en films :).
ik snap, wanneer je XBMC gewend bent, het even wennen is met plex. ik was geen van beiden gewend en moest ook wennen aan de manier waarop plex omgaat met verschillende content.
w.b. de appstore vind ik wel dat er nuttige dingen in staan. met een goeie VPN serice kun je toch leuke zaken als NBC, hulu (?) en de BBC iPlayer streamen. wellicht dat dit ook kan met XBMC hoor, dat weet ik niet.
wat bij mij de doorslag gaf is het uiterlijk van plex. de aeon skin waar iedereen zo lyrisch over is vind ik wel aardig maar is geen reden om over te stappen.
verder hoop ik op een verbetering van de library die eraan zit te komen bij plex.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:44

Kettrick

Rantmeister!

Nerpissad schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:23:
[...]

ik snap, wanneer je XBMC gewend bent, het even wennen is met plex. ik was geen van beiden gewend en moest ook wennen aan de manier waarop plex omgaat met verschillende content.
w.b. de appstore vind ik wel dat er nuttige dingen in staan. met een goeie VPN serice kun je toch leuke zaken als NBC, hulu (?) en de BBC iPlayer streamen. wellicht dat dit ook kan met XBMC hoor, dat weet ik niet.
wat bij mij de doorslag gaf is het uiterlijk van plex. de aeon skin waar iedereen zo lyrisch over is vind ik wel aardig maar is geen reden om over te stappen.
verder hoop ik op een verbetering van de library die eraan zit te komen bij plex.
De manier van content verwerking is volgens mij redelijk gelijk, kortweg gebruik ik de video browser om soms dingen op te zoeken die niet in de library staan. Movies en Series gewoon zoals het hoort :).

Live players boeien mij weinig, zoals ik al aangaf kijk ik alleen maar HD films en (HD) series :).

Ik ga nu even met plex stoeien om mijn net nieuwe harmony one te proberen, voor zover ik kan zien wordt die door plex iets beter ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:51
Gisteren m'n Mac Mini geinstalleerd. Films geladen. Duurde wel lang voordat de content van het web gescraped werd. Maar damn wat ziet dat er goed uit. Heb em nu aan een oude philips 720p hangen. Daar heeft ie wel problemen met overscan als ik gewoon de desktop bekijk. In plex kun je het keurig calibreren zodat het perfect past.

a.s. vrijdag mijn eigen (nieuwe Pana plasma) scherm aansluiten. Ben zeer benieuwd hoe het eruit gaat zien!

Wel een vraagje. Hoe kan ik plex automagisch op laten starten als ik de Mini aanzet? En ik heb nu m'n itunes draaien op de mini. En wil die als server gaan gebruiken. Maar ik had altijd de iTunes op m;n iMac staan. En daar had ik verschillende nummers sterren gegeven. Maar die zie ik nu niet meer terug. Moet ik m'n library exporteren oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

als je plex toevoegt aan je start-up items (systeemvoorkeuren-->accounts) start het automagisch als je je mini aanzet ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:34
Ik zit er over na te denken om een Mac Mini aan te schaffen om als mediacenter te gebruiken. Ik wil voor de kaalste versie gaan en daar vervolgens 4GB Kingston geheugen indrukken. Muziek en videos wil ik wireless gaan afspelen en full hd (1080p) films wil ik via externe harde schijven afspelen. Nu vraag ik me alleen af welke externe harde schijf ik het beste kan aanschaffen. Moet ik voor een Firewire 800 voor Mac geformatteerde harde schijf gaan of voor een normale harde schijf die alleen USB 2.0 als uitgang heeft.

Oftewel: levert een minder snelle doorvoer schokken op in het beeld op de Mac mini? De films zijn rond de 10Gb groot en hebben een bitrate oplopend tot 35mbps. Heeft iemand hier al wat ervaring mee?
Pagina: 1 2 ... 15 Laatste