Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:12

franssie

Save the albatross

g4 werkt prima als mp3, itunes server en sd video. gebruikt wel degelijk veel stroom. mischief wil je wel een raspberry pi?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
sebastius schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:05:
Huh? je haalt nu 2 dingen door elkaar denk ik.

Een G4 moet je gewoon niet meer kopen. Punt.
Eens.
Een Core2Duo of een CoreDuo? CoreDuo's ook laten liggen ondertussen.
Mwah, hangt er vanaf voor welke prijs. Je kunt er in elk geval prima 720p content mee kijken en volledig geautomatiseerd downloaden. Voor een iTunes server is het dus zeker genoeg. Maar, eens: voor iets meer geld koop je liever een Core2Duo.

Hou er wel rekening mee dat je hier géén Lion+ meer op kunt draaien. Dat gaat binnen nu en de volgende release (niet Mavericks, maar de volgende) waarschijnlijk wel vervelend worden.
Core2Duo's zijn erg leuk. Maar het hangt af van de prijs.
Jup, en ze zijn sowieso ruim voldoende als thuisserver/mediacenter (voor de komende paar jaar?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:04
Core2duo 1.83 / 2.0 /2.26 koop je voor 150-200 euro.
Ik denk dat ik ga zoeken maar een 2 of 2.26 (begin 2009)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Aan Ghz zou ik niet teveel waarde hechten, beide voldoen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 16:19
NrG! schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:18:
[...]

Ok bedankt voor de info!

Nog een vraag:

Jij hebt de mini aangesloten via hdmi naar de receiver,ik zie dat veel mensen de mini hebben aangesloten met een hdmi direct naar de tv en een toslink naar de receiver.

Wat is hier nu het verschil in?
Volgens mij geen verschil in audio ondersteuning, beide manieren ondersteunen DTS en Dolby Digital.
Alleen het schilde mij een Toslink kabel trekken. De Samsung TV is met HDMI ARC aangesloten op mijn Onkyo, dus ik heb maar 1 HDMI kabel naar mijn TV lopen. Alle overige apparatuur zijn allemaal met HDMI op de Onkyo aangesloten.

Wat ik wel als voordeel vindt is, dat ik de TV uit kan laten en wel naar iTunes kan luisteren.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil ook graag eenduidigheid in huis.
Net een rMBP gekocht. En dat went erg snel moet ik zeggen.

Nu na jaren halfslachtig iTunes gebruikt te hebben, wil ik iTunes meer gaan benutten.
Heb 2 iPhones, 2 iPads en (nog maar) 1 Apple TV3 en een Synology DS209 NAS.

Itunes Library staat op de Synology.
Itunes zelf uiteraard op de rMBP.
Nu moet de rMBP actief zijn om de ATV3 te gebruiken i.c.m. iTunes.

Dus beetje aan het lonken naar een Mac Mini. Die zou naast de DS209 in de meterkast gezet kunnen worden om dienst te doen als iTunes server.

Wel moet het een beetje toekomst (2 jaar zeker) bestendig zijn.

Wat ik nu doe:
-Niet heel vaak en veel, maar met periodes wil ik wel eens wat nieuwe films en muziek downloaden.
-Dit doe ik met het Synology Downloadstation.
-Dan start ik Handbrake op op de rMBP. Selecteer de film op de DS209 en laat die omzetten naar MP4/H.264 via Handbrake naar de iTunes map wederom op de DS209.
-Dan open ik iTunes en importeer ik de film in iTunes.
-Daarna zet ik de film via iTunes in de juiste categorie (film, niet homevideo plus nog wat kenmerken zoals Genre toevoegen)
-Wanneer ik de film wil kijken open ik de rMBP en zet de ATV3 aan en selecteer de film

Wat ik wil:
-Films downloaden via Downloadstation op de DS209
-op afstand (via Jump of andere VNC), of bij voorkeur automatisch (kan dat?) via een Mac Mini de film converteren naar MP4.
-Op dezelfde manier of automatisch (kan dat?) de film toevoegen aan iTunes.
-(automatisch?) juiste categorie en genre toevoegen.
-Afspelen via Apple TV3, iPad, iPhone

Vragen:
-Kunnen sommige dingen eenvoudig(!) geautomatiseerd worden? (omzetten, importeren, genres)
-Wat voor Mac Mini heb ik nodig om de films te converteren naar iTunes formaat? (voor puur een iTunes server kan ik wel met een oud model vooruit lijkt me).

>HDD is niet zo belangrijk lijkt me (en anders heb ik hier nog wel een flinke HDD 720GB en/of SSD 512GB liggen)
>Geheugen? 4GB zal wel voldoende zijn denk?
>Processor? geen flauw idee. Ding zal bijna altijd aan staan, dus liefst een zuinige maar krachtig genoeg processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:00
MrAcid schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:28:
[...]

Eens.

[...]

Mwah, hangt er vanaf voor welke prijs. Je kunt er in elk geval prima 720p content mee kijken en volledig geautomatiseerd downloaden. Voor een iTunes server is het dus zeker genoeg. Maar, eens: voor iets meer geld koop je liever een Core2Duo.

Hou er wel rekening mee dat je hier géén Lion+ meer op kunt draaien. Dat gaat binnen nu en de volgende release (niet Mavericks, maar de volgende) waarschijnlijk wel vervelend worden.

[...]

Jup, en ze zijn sowieso ruim voldoende als thuisserver/mediacenter (voor de komende paar jaar?).
1080P ook prima met VLC met een T7200 2.0ghz ( koop je voor zo'n 15euro los tegenwoordig )
En kan echt simpel geupgrade worden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Laatst online: 23:53
Ik zou graag plex willen draaien alleen zit ik met 1 probleem: SLEEP.

Ik heb plex client op een Mac Mini 2011 geïnstalleerd alleen heb ik problemen met sleep.
De mac mini is aangesloten via HDMI.

Als de mac mini in slaapstand is en je maakt de mac mini wakker door de remote dan word de mac mini wel wakker alleen het scherm blijft zwart. Als ik dan de muis beweeg krijg ik wel beeld..

Waarom word de mac mini wel wakker maar geeft hij geen beeld op me tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:01:
Ik wil ook graag eenduidigheid in huis.
Net een rMBP gekocht. En dat went erg snel moet ik zeggen.

Nu na jaren halfslachtig iTunes gebruikt te hebben, wil ik iTunes meer gaan benutten.
Heb 2 iPhones, 2 iPads en (nog maar) 1 Apple TV3 en een Synology DS209 NAS.

Itunes Library staat op de Synology.
Itunes zelf uiteraard op de rMBP.
Nu moet de rMBP actief zijn om de ATV3 te gebruiken i.c.m. iTunes.

Dus beetje aan het lonken naar een Mac Mini. Die zou naast de DS209 in de meterkast gezet kunnen worden om dienst te doen als iTunes server.

Wel moet het een beetje toekomst (2 jaar zeker) bestendig zijn.

Wat ik nu doe:
-Niet heel vaak en veel, maar met periodes wil ik wel eens wat nieuwe films en muziek downloaden.
-Dit doe ik met het Synology Downloadstation.
-Dan start ik Handbrake op op de rMBP. Selecteer de film op de DS209 en laat die omzetten naar MP4/H.264 via Handbrake naar de iTunes map wederom op de DS209.
-Dan open ik iTunes en importeer ik de film in iTunes.
-Daarna zet ik de film via iTunes in de juiste categorie (film, niet homevideo plus nog wat kenmerken zoals Genre toevoegen)
-Wanneer ik de film wil kijken open ik de rMBP en zet de ATV3 aan en selecteer de film

Wat ik wil:
-Films downloaden via Downloadstation op de DS209
-op afstand (via Jump of andere VNC), of bij voorkeur automatisch (kan dat?) via een Mac Mini de film converteren naar MP4.
-Op dezelfde manier of automatisch (kan dat?) de film toevoegen aan iTunes.
-(automatisch?) juiste categorie en genre toevoegen.
-Afspelen via Apple TV3, iPad, iPhone

Vragen:
-Kunnen sommige dingen eenvoudig(!) geautomatiseerd worden? (omzetten, importeren, genres)
-Wat voor Mac Mini heb ik nodig om de films te converteren naar iTunes formaat? (voor puur een iTunes server kan ik wel met een oud model vooruit lijkt me).

>HDD is niet zo belangrijk lijkt me (en anders heb ik hier nog wel een flinke HDD 720GB en/of SSD 512GB liggen)
>Geheugen? 4GB zal wel voldoende zijn denk?
>Processor? geen flauw idee. Ding zal bijna altijd aan staan, dus liefst een zuinige maar krachtig genoeg processor.
Ik zou zelf voor een oplossing gaan waarbij je niet zo afhankelijk bent van iTunes. Sowieso is iTunes imo niet zo geschikt voor films. Lees je eens in over Plex Media Server icm met PlexConnect op de Apple TV, Plex Home Theater op je rMBP en de Plex iOS app op je iPhones en iPads.

Je hoeft wellicht niet eens een Mac Mini aan te schaffen hiervoor, want dat kan volgens mij allemaal via je Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:46
MrAcid schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:11:
[...]
Ik zou zelf voor een oplossing gaan waarbij je niet zo afhankelijk bent van iTunes. Sowieso is iTunes imo niet zo geschikt voor films. Lees je eens in over Plex Media Server icm met PlexConnect op de Apple TV, Plex Home Theater op je rMBP en de Plex iOS app op je iPhones en iPads.

Je hoeft wellicht niet eens een Mac Mini aan te schaffen hiervoor, want dat kan volgens mij allemaal via je Synology?
Dit is goede zelfs uitetende feedback ;), ik zou MrAcid karma geven als het kon. Ik raad je net als MrAcid aan Plex Media Server te instaleren en geen iTunes te gebruiken.

Films automatisch laten zoeken met Couchpotato, dat programma kan zelfs volledig automatisch naar nieuwe (bioscoop) films zoeken.
Serie afleveringen automatisch laten zoeken met Sickbeard
Dowloaden met synology download station of SABnzbd/Transmission op de Mac Mini
Ondertitels voor serie afleveringen automatisch laten downloaden met Auto-Sub

Plex Media Server indexeert al je (video/muziek) files, en kan indien nodig on the fly transcoden naar de codec die de client ondersteund.

Alle bovenstaande dingen kunnen gewoon al met je Synology, als je wilt transcoden dan heb je wel een Mac Mini nodig (Synology heeft gewoon niet genoeg power).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Haha dank je wel.

Het nadeel van Plex is dat het niet gebouwd is voor muziek. Daarvoor zou je eigenlijk iTunes moeten blijven gebruiken. Maar dan heb je weer het nadeel dat iTunes aan moet staan, anders kun je niet naar een Apple TV streamen.

Wat dat betreft zou een Mac Mini de oplossing kunnen zijn. Maar ik zou persoonlijk eerst even experimenteren met de gratis beschikbare software van Plex om te kijken of dit aan je eisen voldoet voordat je €400-€700 uitgeeft aan een Mac Mini. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik gebruik iTunes Match voor de muziek. Dus is vooral voor films bedoeld.
Het gaat er mij om dat bij het dagelijks gebruik mijn iOS Devices de muziek en films kunnen aansturen. Dat kan via de ATV en mijn Synology.

Ik wil dat ik mijn MBP gewoon uit kan laten om films te kijken. Ik heb geen jailbreaks meer en dat wil ik ook zo houden eigenlijk. Na een (Apple) update moet alles gewoon blijven werken.

Ik zal me eens in gaan lezen in dat Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 15:27
Ik zit hier met dezelfde setup, als hierboven beschreven.
synology109/mac mini.
ik draai alleen xbmc en sinds kort couchpatato op de macmini en op de synology sickbeard.

Wat zou een goede upgrade waarbij alles de synology kan draaien en genoeg speed kan downloaden? 150MBit down? de DS713? gelijk twee disken en genoeg CPU power waarbij de macmini het rustiger aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-04 16:40
Ben mij even aan het verdiepen voor mijn ouders. Die willen een mediaserver om films mee af te spelen over hun set. En kwam toen o.a. terecht bij een MacMini omdat ze zelf al een aantal apple apparaten in huis hebben (iMac, Ipads).

Heb mij even verdiept in de MacMini als mediaserver en daarin komen 2 server software tools naar voren. Enerzijds heb je PleX anderzijds heb je XBMC. Nu hebben zij een Samsung SmartTV en neig ik sterk naar PleX ivm PleXapp welke beschikbaar is voor de Samsung TV.

Is PleX ideaal om alleen als mediaserver/filmsserver te gebruiken, of is XBMC toch beter/gebruiksvriendelijker? En wat is wijsheid qua opslag? gebruik ik de interne HDD van de MacMini of is het koppelen van een NAS welke zij ook hebben staan verstandiger?

Qua films formaten verwacht ik dat ze net als ik .mkv gaan hanteren.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ze een iMac hebben staan kan die gewoon als Plex server fungeren waarbij de media vanaf de NAS komt. De app op de Samsung tv haalt dan alle metadata van de Plex server en de media van de NAS. Daar hoeft geen Mini tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
engessa schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:18:
Als ze een iMac hebben staan kan die gewoon als Plex server fungeren waarbij de media vanaf de NAS komt. De app op de Samsung tv haalt dan alle metadata van de Plex server en de media van de NAS. Daar hoeft geen Mini tussen.
Klopt, dat zou een oplossing zijn geweest. Waar het niet dat de iMac op een werkkamer staat, en op WiFi staat aangesloten. En WiFi video streamen op 1080p is een no go helaas. Anders was ik er al snel klaar mee geweest.

Dus vandaar de MacMini die om de hoek is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-04 18:33

Nitai

Live the life you love.

Wicked-Game schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:09:
[...]

Klopt, dat zou een oplossing zijn geweest. Waar het niet dat de iMac op een werkkamer staat, en op WiFi staat aangesloten. En WiFi video streamen op 1080p is een no go helaas. Anders was ik er al snel klaar mee geweest.

Dus vandaar de MacMini die om de hoek is gekomen.
Ik gebruik een Mini als dedicated HTPC waar Plex op draait en aangesloten is op m'n Samsung tv. Plexserver draait op m'n Ubuntu NAS server.

Ik reageer even op de Plex app voor de Samsung tv (2012), dat werkt echt slecht (imho). Het is traag en klapt er regelmatig uit. Daarbij komt nog dat de apps van m'n tv echt niet gebruikersvriendelijk zijn. Geklooi met een afstandbediening, langzaam, onhandig.

Je zou dan beter kunnen investeren in een Mini + simpele NAS (synology, oude pc etc.) of gewoon een goedkope XBMC mediaspeler met uitgebreide NAS.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Nitai schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:18:
[...]

Ik gebruik een Mini als dedicated HTPC waar Plex op draait en aangesloten is op m'n Samsung tv. Plexserver draait op m'n Ubuntu NAS server.

Ik reageer even op de Plex app voor de Samsung tv (2012), dat werkt echt slecht (imho). Het is traag en klapt er regelmatig uit. Daarbij komt nog dat de apps van m'n tv echt niet gebruikersvriendelijk zijn. Geklooi met een afstandbediening, langzaam, onhandig.

Je zou dan beter kunnen investeren in een Mini + simpele NAS (synology, oude pc etc.) of gewoon een goedkope XBMC mediaspeler met uitgebreide NAS.
Hmm de app dus ver van weg blijven. Een Synology 4-bay NAS hebben ze staan. Maar hoe moet ik het dan zien? Synology als opslag/download videobestanden. Mini als soort van streamer inzetten?

Ik dacht zelf eerder aan de Mini als server in te zetten. En dan te besturen via de app op de samsung, nu dat niet handig is, is er dan een optie met bijv. bediening met een ipad? Werkt dat beter? Of denk ik nu een beetje krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Nitai schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:18:
[...]

Kan allemaal. Plex bestaat uit twee delen, de server en de player. Op een mac mini kun je beide installeren waardoor Plex de bestanden van bv de nas haalt (of lokaal van je Mini) en direct met de Plex player op de input van je tv gooit. Je kunt ook alleen het server gedeelte gebruiken en dan de player op je tv (of imac, ipad, iphone, android) gebruiken om de bestanden te bekijken. De plex player op de mini zelf kun je eventueel weer bedienen met de plex remote die op je ipad/iphone draait. Kan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Wicked-Game schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:29:
[...]

Hmm de app dus ver van weg blijven. Een Synology 4-bay NAS hebben ze staan. Maar hoe moet ik het dan zien? Synology als opslag/download videobestanden. Mini als soort van streamer inzetten?

Ik dacht zelf eerder aan de Mini als server in te zetten. En dan te besturen via de app op de samsung, nu dat niet handig is, is er dan een optie met bijv. bediening met een ipad? Werkt dat beter? Of denk ik nu een beetje krom?
Je kan Plex Server op je Synology installeren. En dan met welke player dan ook (Rasberry PI XBMC, of een Mac Mini met Plex) je content daar vanaf halen. Je Mini is dan inderdaad een streamer. Zoals hierboven gezegd, je kan met je iPad/iPhone als remote werken, maar een universele afstandsbediening, of bluetooth keyboardje werkt ook handig.

Ik houd het gescheiden omdat op m'n Ubuntu NAS nog meer zaken (Couchpotato, Sickbeard, subs downloaden, websites hosting, wat VM installaties) draaien dan alleen Plex Server. Mijn mini 'ligt' meeste van de tijd te slapen en als ik onderweg ben gebruik Plex op zowel m'n Samsung Note 2 als iPhone 5s. Eveneens mijn vrouw die op haar iPhone/iPad ook series kijkt via Plex. Zou een beetje dubbelop zijn om de Mini constant aan te houden als m'n server sowieso al aan staat. Of als ik op de Mini in de slaapkamer wil kijken, dan zou ik m'n Mini in de woonkamer aan moeten zetten?

De strekking van mijn verhaal was dat de Plex app op de Samsung tv gewoon bagger is.

[ Voor 39% gewijzigd door Nitai op 07-11-2013 15:10 . Reden: Verkeerde qequote :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:19

B2

wa' seggie?

Ik ben ook bezig mijn Mac Mini om te bouwen naar een mediacenter. Hiervoor gebruikt ik een AppleTV met XBMC.
Op de Mac Mini wil ik ook XBMC gebruiken. Dat werkt allemaal prima, behalve de koppeling met mijn Harmony One. Zowel OS X als XBMC lijkt op de knoppen van de Harmony te reageren.

Wat moet ik instellen zodat alleen XBMC bedient wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282355

Leuke bijkomstigheid is dat sinds Mavericks de Logitech Harmony eindelijk Plex kan openen. Heb hiervoor vanalles geprobeerd maar had bij Mountain Lion de hoop opgegeven.

Enige nadeel nu is dat mijn versterker te lang nodig heeft om signaal richting TV te geven. Hierdoor start Plex te vroeg op en wordt het beeld op de monitor ipv TV weergegeven. Ik weet dat je dit kan vertragen, echter als ik nu Logitech programma open voor de Harmony te configureren is die alle settings kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 282355 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:48:
Leuke bijkomstigheid is dat sinds Mavericks de Logitech Harmony eindelijk Plex kan openen. Heb hiervoor vanalles geprobeerd maar had bij Mountain Lion de hoop opgegeven.

Enige nadeel nu is dat mijn versterker te lang nodig heeft om signaal richting TV te geven. Hierdoor start Plex te vroeg op en wordt het beeld op de monitor ipv TV weergegeven. Ik weet dat je dit kan vertragen, echter als ik nu Logitech programma open voor de Harmony te configureren is die alle settings kwijt.
Dit heb ik al zo draaiend voor hele lange tijd onder Lion en Mountain Lion. Zou niet eens weten hoe ik dat destijds heb ingesteld, volgens mij werkte het gewoon door de menu knop in te drukken.

Waarom zou je harmony zijn settings kwijt zijn als je dat configureert? Alles is opgeslagen bij logitech en wordt zelfs voor een nieuwe machine/installatie gewoon weer erbij gepakt aan de hand van je account gegevens.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 26-11-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Nitai schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:05:
[...]

Je kan Plex Server op je Synology installeren. En dan met welke player dan ook (Rasberry PI XBMC, of een Mac Mini met Plex) je content daar vanaf halen. Je Mini is dan inderdaad een streamer. Zoals hierboven gezegd, je kan met je iPad/iPhone als remote werken, maar een universele afstandsbediening, of bluetooth keyboardje werkt ook handig.

Ik houd het gescheiden omdat op m'n Ubuntu NAS nog meer zaken (Couchpotato, Sickbeard, subs downloaden, websites hosting, wat VM installaties) draaien dan alleen Plex Server. Mijn mini 'ligt' meeste van de tijd te slapen en als ik onderweg ben gebruik Plex op zowel m'n Samsung Note 2 als iPhone 5s. Eveneens mijn vrouw die op haar iPhone/iPad ook series kijkt via Plex. Zou een beetje dubbelop zijn om de Mini constant aan te houden als m'n server sowieso al aan staat. Of als ik op de Mini in de slaapkamer wil kijken, dan zou ik m'n Mini in de woonkamer aan moeten zetten?

De strekking van mijn verhaal was dat de Plex app op de Samsung tv gewoon bagger is.
Tenzij je een vrij zware NAS hebt is bovenstaande minder aan te raden, als je NAS staat te transcoden dan gaat de rest echt niet meer heel soepeltjes. Een Mac Mini kan transcoden rustig naast zijn normale taken doen, ik zit regelmatig met 2 transcoding sessies open (familie die vanaf mijn server kijken) rustig een full HD film te kijken op mijn mini zonder problemen. En dan draaien Sabnzbd, sickbeard en couchpotato ook gewoon nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sander schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:04:
[...]

Dit heb ik al zo draaiend voor hele lange tijd onder Lion en Mountain Lion. Zou niet eens weten hoe ik dat destijds heb ingesteld, volgens mij werkte het gewoon door de menu knop in te drukken.

Waarom zou je harmony zijn settings kwijt zijn als je dat configureert? Alles is opgeslagen bij logitech en wordt zelfs voor een nieuwe machine/installatie gewoon weer erbij gepakt aan de hand van je account gegevens.
Er zat blijkbaar iets mis in het OS waardoor het nooit heeft gewerkt. In de afstandsbediening is niks gewijzigd namelijk.

Heb de settings van de Logitech weer terug. Dacht de delay te verhogen bij de apparaat instellingen, echter wijzigt die dan ook de delay in Plex zelf. Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat plex in de activiteit pas na x aantal seconden wordt geopend. Heb nu de volgende activiteit:

1. Zet versterker aan (op goede kanaal)
2. Zet TV aan op goede kanaal
3. Start Plex -> Dit moet dus met x aantal seconden vertraagd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Kun je in de Logitech software instellen. Maar waar... Dat moet je even zelf opzoeken. :+

Volgens mij moet je de "Power On Delay" hebben. Ik denk dat het ergens in de activiteit zit, niet in bij de Device instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:46:
Kun je in de Logitech software instellen. Maar waar... Dat moet je even zelf opzoeken. :+

Volgens mij moet je de "Power On Delay" hebben. Ik denk dat het ergens in de activiteit zit, niet in bij de Device instellingen.
Vooral dat "Maar waar". Dat soort dingen hebben ze erg goed weggestopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb bovenstaande eindelijk gefixd! Nu heb ik echter het probleem dat mijn OK toets niet wordt herkend.

Heb de volgende punten gecontroleerd:

- Mapping table van device gecontroleerd. Hierin staat: Ok button Ok.
- Heb de harmony.xml al in de keymaps map gezet.

Maar het vreemde is als ik bij Additional buttons de OK toets invoer dan pakt hij hem wel. En als ik op de afstandsbediening uit de activity ga en naar " Plex" ga (Plex player device) dan werkt de OK toets wel.

Edit: Heb het gevonden. Er is nog een customize buttons in de activity. Daar was die niet opgegeven :+ Ik ben weer een gelukkig mens dus :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 282355 op 04-12-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Sander schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:06:
[...]

Tenzij je een vrij zware NAS hebt is bovenstaande minder aan te raden, als je NAS staat te transcoden dan gaat de rest echt niet meer heel soepeltjes. Een Mac Mini kan transcoden rustig naast zijn normale taken doen, ik zit regelmatig met 2 transcoding sessies open (familie die vanaf mijn server kijken) rustig een full HD film te kijken op mijn mini zonder problemen. En dan draaien Sabnzbd, sickbeard en couchpotato ook gewoon nog mee.
Je moet wel de hele discussie lezen. Ik gaf antwoord op een specifieke vraag. Zelf heb ik wel een Synology, maar draait Plex Server op m'n Ubuntu server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
maxtz0r schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:42:
[...]

Ik wil buiten plex ook gewoon kunnen "computeren" op de bank;-) dus een toetsenbord en muis is daarvoor wel handig. Voor plex gebruik ik de apple remote. Ik ben er wel achter dat ik een bluetooth set nodig heb omdat ik vrij ver van de mac mini afzit, zo ongeveer 5-6 meter. Ben dus bang dat ik niet onder de prijs uit kom.
Ik gebruik zelf wel het wireless keyboard icm met de trackpad vanaf de bank. Daarvoor heb ik de clique van Hengdock gekocht. Vond 130 euro ook wat prijzig dus ben uiteindelijk op marktplaats geslaagd voor 85 euro. Hiervoor had ik de logitech k400 maar dat was toch geen beste combi met de mini.

Daarnaast gebruik ik remote desktop vanaf mijn air en dat functioneert ook prettig zolang je geen video aanzet.

Had graag de Apple remote gebruikt alleen springt dan m'n Apple tv aan op momenten wanneer het niet nodig is. Voor muziek dus maar het Appje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-04 12:18
Hoe zit het tegenwoordig met de ondersteuning van de Audio formaten ? Begreep dat er in de eerdere modellen nog beperkingen zaten kwa TrueHD etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
descon schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 10:49:
Hoe zit het tegenwoordig met de ondersteuning van de Audio formaten ? Begreep dat er in de eerdere modellen nog beperkingen zaten kwa TrueHD etc ?
Nog steeds :( :( :(
Het zou theoretisch toegevoegd moeten worden in OSX om het te laten werken, wat Apple nog steed niet doet/wilt

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Dan zou het dus een Mac mini worden met linux & xmbc....klinkt niet echt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
descon schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 20:28:
Dan zou het dus een Mac mini worden met linux & xmbc....klinkt niet echt logisch.
Nee, ook niet, een Mac mini met Windows 8.1 erop en Plex Home Theater, dan heb je wel Dolby TrueHD, DTS-HD MA, dat is de enige oplossing.
Dit ga ik zelf ook doen, maar moet eerst mijn 64GB SSD upgraden naar een 256GB SSD om bootcamp met Windows 8.1 te draaien

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
Dacht dat XMBC dat wel ondersteunde met linux...misschien nog ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-04 11:32

Mon0lith

Yes Herr Flick

Vraagje (misschien wel noob vraag),

Na wat rond gelezen te hebben om een mac mini als media center te gebruiken is mijn interesse gewekt
(dit vooral omdat ik met m'n huidige PS3 als media center regelmatig last heb van de Cinavia beveiliging).

Nu vroeg ik mij af, kan je hier met de mac mini ook last van krijgen?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Mon0lith schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:23:
Vraagje (misschien wel noob vraag),

Na wat rond gelezen te hebben om een mac mini als media center te gebruiken is mijn interesse gewekt
(dit vooral omdat ik met m'n huidige PS3 als media center regelmatig last heb van de Cinavia beveiliging).

Nu vroeg ik mij af, kan je hier met de mac mini ook last van krijgen?
Ik moest even opzoeken wat je bedoelde maar heb hier geen hinder van ondervonden. Ik download via spotlite en vaak bij bekende posters of spotters waarvan ik weet dat ze goede kwaliteit bieden. Het enige nadeel wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat bij sommige films de ondertitel niet synchroon loopt maar dit zal eerder met de file te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-04 18:08
Ik heb inmiddels twee jaar een mini als mediaplayer en ondervind geen hinder wat betreft beveiligingen.
Gebruik plex als mediaserver en speler op zowel de mini alsmede mijn macbook and de twee ipads hier in huis, dit werkt echt ideaal.

Vooral samen met sickbeard voor series en couchpatato voor films hoef ik weinig te doen om mijn bibliotheek up to date te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
vandaag de mini weggebracht naar apple vanwege issues met de hdmi uitgang. Het beeld (van mijn tv) flikkerde en sprong regelmatig op zwart. erg jammer maar hopelijk volgt er snel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

bacardicoconut schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:47:
Ik heb inmiddels twee jaar een mini als mediaplayer en ondervind geen hinder wat betreft beveiligingen.
Gebruik plex als mediaserver en speler op zowel de mini alsmede mijn macbook and de twee ipads hier in huis, dit werkt echt ideaal.

Vooral samen met sickbeard voor series en couchpatato voor films hoef ik weinig te doen om mijn bibliotheek up to date te houden.
Vergelijkbare set-up hier, omdat ik geen zin meer had om steeds een laptop aan de tv te knopen :P
NAS met plex-server, Mac Mini met plex app, works like a charm.
Downloaden doe ik wel los op m'n MBP omdat die de meeste uren aan staat, met een simpele synctool voor series en films wordt alles in een paar minuten op de NAS gekletterd en klaar.

Liever zou ik willen dat de Apple TV standaard een Plex app kon draaien en babbelen met m'n NAS, dus geen Plex Connect omwegen. Zou ook weer schelen in kosten, want een Apple TV is een sloot goedkoper dan een Mac Mini, en nog een stukje zuiniger :)

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 05-02-2014 10:04 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
2Dutch schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:04:
[...]

Vergelijkbare set-up hier, omdat ik geen zin meer had om steeds een laptop aan de tv te knopen :P
NAS met plex-server, Mac Mini met plex app, works like a charm.
Downloaden doe ik wel los op m'n MBP omdat die de meeste uren aan staat, met een simpele synctool voor series en films wordt alles in een paar minuten op de NAS gekletterd en klaar.

Liever zou ik willen dat de Apple TV standaard een Plex app kon draaien en babbelen met m'n NAS, dus geen Plex Connect omwegen. Zou ook weer schelen in kosten, want een Apple TV is een sloot goedkoper dan een Mac Mini, en nog een stukje zuiniger :)
vindt het wel een nadeel dat Plex geen ISO's ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 14:58

J.apiooo

FWN

Ook hier na 2,5 jaar nog steeds een tevreden gebruiker van de Mac Mini (mid 2011) als Media Center. De Mac draait zowel de Plex Server als de Plex App. Films staan op de Synology NAS. iPad -> AppleTV3 voor streamen naar andere TV's.

Alles lekker, op 1 ding na. De Mac (draait Mavericks) verliest zeer regelmatig de verbinding met de NAS. Dit gebeurt met de Synology, maar ook met mijn oude NAS gebeurde het regelmatig. De Mac is via WiFi verbonden, ethernetkabel kan helaas niet.

Nu moet ik iedere keer inloggen op de Mac en opnieuw in Finder op de map klikken om de verbinding te herstellen. Schiet niet echt op.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10-2022
J.apiooo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:57:
Ook hier na 2,5 jaar nog steeds een tevreden gebruiker van de Mac Mini (mid 2011) als Media Center. De Mac draait zowel de Plex Server als de Plex App. Films staan op de Synology NAS. iPad -> AppleTV3 voor streamen naar andere TV's.

Alles lekker, op 1 ding na. De Mac (draait Mavericks) verliest zeer regelmatig de verbinding met de NAS. Dit gebeurt met de Synology, maar ook met mijn oude NAS gebeurde het regelmatig. De Mac is via WiFi verbonden, ethernetkabel kan helaas niet.

Nu moet ik iedere keer inloggen op de Mac en opnieuw in Finder op de map klikken om de verbinding te herstellen. Schiet niet echt op.

Zelde probleem had ik ook over SMB. Sinds ik over ben gestapt naar NFS is dit niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:16

Kettrick

Rantmeister!

J.apiooo schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:57:

Ik heb dit toevallig gister zelf opgelost, mijn usb disks hangen nu aan mijn timecapsule en die verbinding viel ook regelmatig weg, mede door een gare usb hub..

Ik heb het opgelost zoals omschreven op http://www.dforge.net/201...rmanent-smb-mount-in-osx/ en het lijkt goed te werken.
san.okk schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:27:
vindt het wel een nadeel dat Plex geen ISO's ondersteund.
ISO's zijn gewoon gaar, waarom zou je überhaupt nog media bewaren in ISO formaat :?. Ik doe vrijwel alleen maar MKV, met uitzonderingen van oudere series die sickbeard alleen maar in divx vindt.

[ Voor 14% gewijzigd door Kettrick op 11-02-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 19:48

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Niemand die ook TV ontvangt op zijn Mac mini? Ik heb het een tijdje terug geprobeerd met zo'n EyeTV stickie en ik kreeg het niet voor elkaar om dit lekker te integreren in XBMC of Plex. In XBMC kon ik alleen op heel omslachtige wijze naar TV kijken.

Nu ben ik na herinstallatie van OSX 10.9 de key van mijn EyeTV kwijt, dus ik kan nu helemaal niks meer :(

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 16:22
Sinds vandaag m'n macmini 2012 aan de tv gehangen. Plex geïnstalleerd maar zie het voordeel ff niet. Gebruik iTunes voor muziek en films gaan via vlc net zo makkelijk. Waarom gebruikt iedereen toch iets als plex? Vergeet of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:10
RevQ schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:20:
Sinds vandaag m'n macmini 2012 aan de tv gehangen. Plex geïnstalleerd maar zie het voordeel ff niet. Gebruik iTunes voor muziek en films gaan via vlc net zo makkelijk. Waarom gebruikt iedereen toch iets als plex? Vergeet of mis ik iets?
Omdat je Plex denk ik niet gebruikt waarvoor het eigenlijk bedoeld is. Ik heb thuis een NAS staan, volgestampt met films en series. Daarop draait ook Plex Media Server. Het is daardoor centraal, dus kan ik op alle apparaten in huis kijken (Computers, Tablets, Telefoons, en Televisie [Mijn TV heeft een Plex app]). De Plex apps bieden goed overzicht in een grote collectie, dus kun je makkelijk films zoeken.

En als je een snelle upload snelheid hebt, kun je ook via internet - als je niet thuis bent - van je eigen collectie genieten waar je maar wilt. En je kunt collecties op je server delen met andere. Bijvoorbeeld je broer die ergens anders woont, een vriend, etc. Dan kunnen zij jouw films kijken, en jij bijvoorbeeld die van hun. Mits je beide bijvoorbeeld Glasvezel hebt (HD streamen over internet eet upload bandwidth.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:35

BCC

Is er ook een manier om de Apple interface wat tv vriendelijker te maken? Ik heb een logitech mini keyboard er aan hangen en het is bijna niet te doen om vensters bijvoorbeeld te sluiten. Ik heb in accessability de muis cursor al op super groot gezet, maar het zou ook handig zijn als bijvoorbeeld de top bar leesbaar is vanaf de bank.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 07:09

Exirion

Gadgetfetisjist

RevQ schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:20:
Als je VLC net zo makkelijk als Plex vindt... :X

Er gaat niks boven een goeie Plex server waarin al je films en series netjes herkend staan, te bekijken vanaf TV's met een Plex client geinstalleerd. Een Plex app op de iPad maakt het helemaal af :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Exirion schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:26:
[...]

Als je VLC net zo makkelijk als Plex vindt... :X

Er gaat niks boven een goeie Plex server waarin al je films en series netjes herkend staan, te bekijken vanaf TV's met een Plex client geinstalleerd. Een Plex app op de iPad maakt het helemaal af :)
Dat niet alleen, als je een library hebt opgebouwd en je series/films door elkaar heen kijkt, veel succes met het onthouden waar je bent gebleven met het kijken van materiaal :) Plex houdt alles bij, zelfs als je een film/aflevering tot de helft kijkt. Op een andere device gaat het gewoon verder waar je gebleven bent.

Echt Plex (en XBMC) rechtvaardigen een dure Mini voor onder de tv (al jaren...).

[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 13-07-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 17:42

KhaZ

Alfa Romeo

Daarnaast kun je je Harmony remote zo programmeren dat je bijvoorbeeld Plex of XBMC kunt bedienen, zodat je voor je hele home cinema maar 1 afstandsbediening hebt.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 16:00
Nitai schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:05:
[...]
Echt Plex (en XBMC) rechtvaardigen een dure Mini voor onder de tv (al jaren...).
Vond ik ook altijd.

Ik heb sinds kort een 2014 model van een Samsung televisie icm Synology NAS en dan is zelfs de MacMini overbodig. Die heb ik onlangs verkocht.

Enige nadeel is dat de "skin" van Samsung Plex niet aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
KhaZ schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:45:
Daarnaast kun je je Harmony remote zo programmeren dat je bijvoorbeeld Plex of XBMC kunt bedienen, zodat je voor je hele home cinema maar 1 afstandsbediening hebt.
Hier heb ik wel helaas wat issues mee, mijn mini staat in een (gesloten) kastje en TV hangt er zwevend boven. Heb daarom een IR-repeater van eBay geplukt en ertussen gehangen. Helaas heb ik sindsdien dat mijn Mini niet goed 'reageert' op de IR signalen, lijkt alsof er een soort 'sleep' in zit. Ik moet bijv 3 keer op een knop drukken en daarna komen ineens alle signalen door en gaat alles prima. Het gekke is dat zelfde IR oog op m'n receiver perfect (en zonder dit probleem) werkt, dus lijkt erop dat de repeater prima werkt. Het is met name de combi repeater + mini die mis gaat. Iemand ervaring mee?
Lekkerbek312 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:49:
[...]

Vond ik ook altijd.

Ik heb sinds kort een 2014 model van een Samsung televisie icm Synology NAS en dan is zelfs de MacMini overbodig. Die heb ik onlangs verkocht.

Enige nadeel is dat de "skin" van Samsung Plex niet aan te passen is.
Hmm, ik heb ook een 2014 model Samsung en vind die Plex app daarop toch vrij waardeloos, stuk trager dan de native performance van de Mini en ik heb vaker dingen die haperen of slecht afspelen gehad. Heb daarom ook op de slaapkamer die app niet meer in gebruik, maar gewoon terug naar de ATV2 met jailbreak. Of is er in de laatste 5 maanden heel veel veranderd aan de kwaliteit van die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 12:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zit sinds november met gedoe met mijn Mac Mini. Sickbeard crasht (Python crash) na 15 a 30 minuten. Ik zie nergens een oplossing staan, heeft iemand een tip? Ik ben prima bereid om over te stappen op een beter werkend alternatief :)

Het was erg stom om naar Mountain Lion en later Mavericks te upgraden, ervoor werkte het perfect.

[ Voor 17% gewijzigd door sebastius op 13-07-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:29
sebastius schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:23:
Ik zit sinds november met gedoe met mijn Mac Mini. Sickbeard crasht (Python crash) na 15 a 30 minuten. Ik zie nergens een oplossing staan, heeft iemand een tip? Ik ben prima bereid om over te stappen op een beter werkend alternatief :)

Het was erg stom om naar Mountain Lion en later Mavericks te upgraden, ervoor werkte het perfect.
Sickbeard verwijderen en opnieuw installeren, welke versie van python draai je btw? "which python"

Ik heb af en toe crashes als ik bijvoorbeeld connect met me VPN. SickBeard Heartbeat Script zorgt er dan voor dat sickbeard zichzelf herstart. Meer info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevQ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 16:22
ThomasG schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:41:
[...]
Omdat je Plex denk ik niet gebruikt waarvoor het eigenlijk bedoeld is. Ik heb thuis een NAS staan, volgestampt met films en series. Daarop draait ook Plex Media Server. Het is daardoor centraal, dus kan ik op alle apparaten in huis kijken (Computers, Tablets, Telefoons, en Televisie [Mijn TV heeft een Plex app]). De Plex apps bieden goed overzicht in een grote collectie, dus kun je makkelijk films zoeken.

En als je een snelle upload snelheid hebt, kun je ook via internet - als je niet thuis bent - van je eigen collectie genieten waar je maar wilt. En je kunt collecties op je server delen met andere. Bijvoorbeeld je broer die ergens anders woont, een vriend, etc. Dan kunnen zij jouw films kijken, en jij bijvoorbeeld die van hun. Mits je beide bijvoorbeeld Glasvezel hebt (HD streamen over internet eet upload bandwidth.)
Dank voor je antwoord. Ik heb geen grote voorraad films en series, kijk incidenteel iets. Als de mediavoorraad uitbreid is het dus de moeite nog wel. Muziek is plex ook een geschikt programma voor? En downloaden doe je via nieuwsgroepen op 1 van je computers naar de NAS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 07:09

Exirion

Gadgetfetisjist

Lekkerbek312 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:49:
Ik heb ook Samsungs met de Plex app en toch blijft de Mac Mini ondanks dat ik een NAS heb. Het voordeel van de Mini is dat ie als server veel sneller is, en zeker als je wil transcoden om op een draadloos apparaat af te spelen. Daarnaast is de Plex app op de TV prima, maar Plex op de Mini is toch net wat flexibeler. Overigens gebruik ik de Mini ook als lossless audiospeler met een goeie asynchrone DAC eraan. Voor de 499 euro die ik heb betaald is het gewoon een mooie mediaspeler. Vergelijkbare dedicated apparaten zijn meestal duurder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 12:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

nanoChip schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Sickbeard verwijderen en opnieuw installeren, welke versie van python draai je btw? "which python"

Ik heb af en toe crashes als ik bijvoorbeeld connect met me VPN. SickBeard Heartbeat Script zorgt er dan voor dat sickbeard zichzelf herstart. Meer info ;)
Nou met een reinstall crasht hij nog steeds. Python 2.7.5 zo te zien. Ik heb nu Heartbeat erbij gepakt, kijken wat dat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:29
sebastius schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:52:
[...]

Nou met een reinstall crasht hij nog steeds. Python 2.7.5 zo te zien. Ik heb nu Heartbeat erbij gepakt, kijken wat dat oplevert.
Probeer anders 2.7.6. Zorg er wel voor dat je systeem de juiste python versie gebruikt na het updaten van .5 naar .6

[ Voor 3% gewijzigd door nanoChip op 13-07-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 16:00
Sander schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:00:
[...]

[...]

Hmm, ik heb ook een 2014 model Samsung en vind die Plex app daarop toch vrij waardeloos, stuk trager dan de native performance van de Mini en ik heb vaker dingen die haperen of slecht afspelen gehad. Heb daarom ook op de slaapkamer die app niet meer in gebruik, maar gewoon terug naar de ATV2 met jailbreak. Of is er in de laatste 5 maanden heel veel veranderd aan de kwaliteit van die app?
Ik heb de Synology DS214play. Wellicht zit daar het verschil in. Bij mij draait ie zeer goed.

Tuurlijk een MacMini is sneller en veel meer tweak mogelijkheden, maar het geringe verschil (qua performance) is mij geen € 500 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:11

ChUcKiE

Dus........

Om niet het gehele topic door te hoeven lezen, blaas ik het even nieuw leven in.

Mijn situatie ziet er als volgt uit. Ik heb een Samsung Smart TV uit 2017, een Synology NAS waarop ik SABNZB heb staan en mijn map met films.
Voorheen maakt ik gebruik van een mediaplayer van iconbit, maar wil nu (gewoon ook voor de fun) een onlangs aangeschafte mac mini gaan gebruiken als mediacenter.

De Mac mini is een i5 uit 2012 en ik heb meteen de interne HDD vervangen voor een 240GB SSD en de mini voorzien van high Sierra.
De Mac mini is aangesloten op gigabit netwerk, waar ook de Synology op zit. Met HDMI heb ik een verbinding gemaakt naar mijn TV en krijg ik beeld en via de TV geluid over de Sonos Soundplate.

Wat kan ik nu (tegenwoordig) als beste mediacenter programma gebruiken in mijn situatie, waar ik de films in een map op de synology moet kunnen vinden?

Welke "afstandsbediening" of toetsenbord gebruiken jullie voor de Mac Mini?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 11:39

-SaveMe-

-klik-

ChUcKiE schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:44:

Wat kan ik nu (tegenwoordig) als beste mediacenter programma gebruiken in mijn situatie, waar ik de films in een map op de synology moet kunnen vinden?
Imho is er maar een optie, Kodi! Gewoon een SMB share maken op je NAS en die share connecten in Kodi en gaan :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Qua remote kan ik zon rii air mouse erg aanraden.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

BCC schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:56:
Qua remote kan ik zon rii air mouse erg aanraden.
Dank! Die kende ik nog niet. Ik zie er ook met toetsenbord en mousepad van dat merk. Lijkt me ideaal en zeker niet zo'n lomp ding. Die ga ik eens verder bekijken.

Kodi zal ik als eerste eens gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ik draai gewoon Chrome met tabbladen met Netflix, YouTube, uitzendinggemist, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Het gaat met name om het bekijken van mijn films/downloads die op de synology NAS staan en af en toe RTL XL gemist (abonnement). Netflix gaat al via Ziggo. Youtube kijk ik haast nooit op zo via TV.

[ Voor 13% gewijzigd door ChUcKiE op 17-03-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

ChUcKiE schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 11:20:
[...]

Kodi zal ik als eerste eens gaan proberen!
Je zult niks anders meer willen. By far de beste mediacenter software met een hele actieve community!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:12
ChUcKiE schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:44:
Welke "afstandsbediening" of toetsenbord gebruiken jullie voor de Mac Mini?
Ik gebruik zelf al jaren Plex en zie geen noodzaak om te veranderen want het werkt tot nu toe prima. Als afstandsbediening heb ik een apple aluminium afstandsbediening (kreeg je vroeger bij je mac mini en apple tv) en als ik een toetsenbord nodig mocht hebben (wat alleen maar voor updates en dergelijke nodig is) gebruik ik remote desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:37

bert pit

asdasd

BCC schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 12:01:
Ik draai gewoon Chrome met tabbladen met Netflix, YouTube, uitzendinggemist, et cetera.
Doe ik ook, maar dan met safari. Ook heb ik alle mediaplayers geprobeerd, bij mijn configuratie uit 2012 werkt VLC het best. Met die andere, die meestal een mooiere interface hebben, ervaar ik dat het beeld niet in alle formats vloeiend wordt weergegeven. Schijnt met de codex te maken te hebben.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Kodi ziet er gaaf uit en werkt fijn! VLC kan ik ook altijd nog als losse speler gebruiken.

Zijn er verder nog tips voor netwerk instellingen om een zo goed mogelijke verbinding te krijgen tussen NAS e n MacMini.
Ik denk dan aan MTU-waarden, SMB instellingen etc?
Beide apparaten zijn op Gigabit aangesloten op een Unify Gigabit switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

ChUcKiE schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:52:
Kodi ziet er gaaf uit en werkt fijn! VLC kan ik ook altijd nog als losse speler gebruiken.

Zijn er verder nog tips voor netwerk instellingen om een zo goed mogelijke verbinding te krijgen tussen NAS e n MacMini.
Ik denk dan aan MTU-waarden, SMB instellingen etc?
Beide apparaten zijn op Gigabit aangesloten op een Unify Gigabit switch
ik draai hier gewoon met standaard instellingen. Zeker met een Gigabit netwerk zul je geen problemen moeten ondervinden. Alles draait altijd rete sopel hier. Geen hickus, niks, zelfs niet als meerdere mensen tegelijkertijd streamen ... En inderdaad, Kodi is fantastisch :) Out of the box al en helemaal naar je linking te tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Mijn Mac mini hapert flink bij het afsprelen van een 4K blu-ray. Misschien gewoon te veel gevraagd voor een i5 maar dat zou ik miet verwachten. Ik moet nog meer testen doen, zal ook nog een keer via mijn macbook pro testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:05
ChUcKiE schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:53:
Mijn Mac mini hapert flink bij het afsprelen van een 4K blu-ray. Misschien gewoon te veel gevraagd voor een i5 maar dat zou ik miet verwachten. Ik moet nog meer testen doen, zal ook nog een keer via mijn macbook pro testen.
Niet heel gek, sinds Kaby Lake is er pas 10-bit HEVC full hardware support aanwezig.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 11:59
Toch even mijn setup delen, wellicht hebben andere er ook wat aan.

Zelf gebruik ik namelijk ook een Mac Mini, echter gebruik ik 'm als server.
de schermen die media afspelen zijn (oa) iPad pro, Macbook Pro, SmartTV, Chromecast

Wat ik hiervoor gebruik is Ubuntu icm Docker.

Verder heb ik recentelijk Plex aan de wilgen gehangen. het is een mooi product, maar met de specs van mijn Mac Mini (mid 2011, Core I5 dual-core met HyperThreading) ga je voor transcoding gewoon tegen serieuze problemen aanlopen.

Ik gebruik nu dan dus ook Emby Media Server, deze kan sowieso al iets meer dan Plex maar het voornaamste voordeel vind ik dat het kan transcoderen op de GPU (de iGPU van de Mac Mini bijvoorbeeld)

Zelfs in een docker container werkt dit prima :)

het is "officieel" nog in beta geloof ik, maar ik gebruik het hier nu al een tijdje en het werkt voor mij geweldig.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste