Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:37
Vikingtosh schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 21:00:
[...]

Zelf maak ik gebruik van de Harmony 650, maar heb hier zeker interesse in!

EDIT: Al gevonden: http://wiki.plexapp.com/i....2A.2A_Configuring_Delays
Dank RVE_NL en Vikingtosh voor de tip en link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Wie draaien er nog meer met een Mac Mini late 2012 en XBMC? Ik was aanvankelijk enthousiast over hoe alles werkt, maar ik erger me bij XBMC steeds meer aan dingen waar niet over nagedacht is (of dingen die misschien wel aan te passen zijn, maar nergens gedocumenteerd) en de instabiliteit.

1. Regelmatig hangt de hele Mac Mini, zelfs als XBMC op het home screen staat en nauwelijks wat doet. Ik lees her en der wel vaker wat over freezes, maar zoals het nu bij mij is, is het praktisch onbruikbaar. Vooral na het uit sleep komen lijkt de boel het meest kritisch. Ik heb een extended hardware test gedaan maar de hardware is in orde. Ik draai de dualcore i5 met 10.8.2 en XBMC 11.

2. XBMC is met IR te bedienen, maar er is ook een goeie app. Erg stompzinnig: als je met profielen voor gebruikers werkt, dan kan de app XBMC pas bedienen zodra er een profiel is gekozen dat control via het netwerk aan heeft staan. Ergo, je moet de IR remote erbij pakken om een profiel te kiezen en vervolgens kun je de app pas gebruiken. Erg onhandig als je alleen muziek wilt spelen en de TV uit wil laten. Gewoon niet over nagedacht. Is dit met configuratie op te lossen?

Vanwege de stabiliteit ben ik gisteren maar op Plex overgestapt, maar het moet nog blijken of dit wel stabiel draait. Sowieso fijn aan Plex vind ik dat er een centrale server draait waar ook de Samsung TV in de slaapkamer bij kan, plus streaming naar iPads in huis :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-05 14:35
Plex _/-\o_

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:32
Exirion schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:51:
Vanwege de stabiliteit ben ik gisteren maar op Plex overgestapt, maar het moet nog blijken of dit wel stabiel draait. Sowieso fijn aan Plex vind ik dat er een centrale server draait waar ook de Samsung TV in de slaapkamer bij kan, plus streaming naar iPads in huis :)
offtopic:
Welkom bij Plex:)

Ik begrijp dat je gebruik maakt van profielen in XBMC. Plex bied hier momenteel nog geen ondersteuning voor helaas. Vermoedelijk komt dit op termijn wel, aangezien de developers dit in reacties op commentaar van releases hebben besproken.

[ Voor 30% gewijzigd door RVE_NL op 14-12-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Heb vandaag een Mac Mini gehaald, XBMC erop gezet en ben heel tevreden met de resultaten.
Het geheel is aangesloten via HDMI, zowel voor audio als voor video.
Heb 1 probleem echter : als ik op mijn Panasonic Viera van bron wissel en daarna terugga naar de Mac Mii, dan loopt het geluid opeens via de interne speaker van de Mac Mini ipv de speakers van de TV, en moet ik in de audio settings duiken om het weer via de TV speakers te laten verlopen.
Ik denk dat dit komt omdat bij het wisselen van bron, de MM geen signaal meer terugkrijgt over de HDMI poort, en zodoende denkt dat er geen 'monitor' meer aanhangt.
Wat zou ik hieraan kunnen doen om dit te fixen?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 06:29
Ik heb gisteren bij de BCC zo'n MacMini aangeschaft in de aanbieding.. supermooi ding, maar ik heb nog nooit met een Mac gewerkt. Het schijnt makkelijk te zijn dus dat zal wel goed komen. In ieder geval loop ik nu tegen het volgende aan: hiervoor had ik een windowsmachine en als ik daar de HDMI kabel in deed kreeg ik te maken met een stuk scherm dat ik niet kon zien op de tv. Uiteindelijk kon ik toen in de tool van nVidia de resolutie iets aanpassen (lees: kleiner maken) waardoor alles goed zichtbaar was. Is er ook zo'n soort optie op de Mac of is dat alleen toebedeeld aan Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:52
Doe eens het volgende:

Apple logotje links boven in > systeemvoorkeuren > Beeldschermen

dan zie je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2J2e0w2c270v1h0t0A3N/Schermafbeelding%202012-12-14%20om%2014.26.34.png

klik op geschaald en kies je resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:32
n3ck schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:02:
Ik heb gisteren bij de BCC zo'n MacMini aangeschaft in de aanbieding.. supermooi ding, maar ik heb nog nooit met een Mac gewerkt. Het schijnt makkelijk te zijn dus dat zal wel goed komen. In ieder geval loop ik nu tegen het volgende aan: hiervoor had ik een windowsmachine en als ik daar de HDMI kabel in deed kreeg ik te maken met een stuk scherm dat ik niet kon zien op de tv. Uiteindelijk kon ik toen in de tool van nVidia de resolutie iets aanpassen (lees: kleiner maken) waardoor alles goed zichtbaar was. Is er ook zo'n soort optie op de Mac of is dat alleen toebedeeld aan Windows?
Zie het berichtje boven mij van sweebee.
Jij hebt daar dan ook onderscan staan (staat niet op het plaatje van sweebee), beetje met dat balkje schuiven en het komt goed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 06:29
OK thanks. Ga ik dat vanavond eens proberen. Staat me bij dat ik die opties voorbij heb zien komen, maar dat ik niet een slidertje kreeg. Hopelijk wordt het scherm weer niet te klein als ik een andere optie kies :)

Edit: En het werkt! Dank!!

[ Voor 6% gewijzigd door n3ck op 14-12-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb sinds anderhalve week een nieuwe TV (LG 47LM669S) en heb via een receiver hier mijn Mac Mini(mei 2012 gekocht) aan gehangen. Alles werkt eigenlijk precies naar behoren en zoals op mijn oude TV, maar ik merk toch dat het afspelen van 720p en 1080p materiaal in Plex net niet 'lekker' loopt. Het beeld schokt wat en is niet zo vloeiend als ik wil.

Wat zijn de instellingen wbt output die jullie gebruiken icm een full HD tv, ik heb hem nu gewoon op 1080p gezet in preferences > Display..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Cerberi schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:48:
Ik heb sinds anderhalve week een nieuwe TV (LG 47LM669S) en heb via een receiver hier mijn Mac Mini(mei 2012 gekocht) aan gehangen. Alles werkt eigenlijk precies naar behoren en zoals op mijn oude TV, maar ik merk toch dat het afspelen van 720p en 1080p materiaal in Plex net niet 'lekker' loopt. Het beeld schokt wat en is niet zo vloeiend als ik wil.

Wat zijn de instellingen wbt output die jullie gebruiken icm een full HD tv, ik heb hem nu gewoon op 1080p gezet in preferences > Display..
Ik gebruik mijn Mac Mini niet als media center, maar direct aangesloten op een 1080p beeldscherm heb ik met Plex geen problemen met 1080p materiaal.

Wat je denk ik kunt proberen is of je hetzelfde probleem hebt als je de Mini direct aansluit op de tv. Is dit niet zo, dan heeft de receiver vermoedelijk effect (en wellicht kan iemand anders hier je daar tips voor geven). Heb je ook direct aangesloten hetzelfde probleem, dan moet je misschien kijken naar de Mini zelf, wellicht vraagt Plex teveel geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
MDKorpel schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:28:
[...]

Ik gebruik mijn Mac Mini niet als media center, maar direct aangesloten op een 1080p beeldscherm heb ik met Plex geen problemen met 1080p materiaal.

Wat je denk ik kunt proberen is of je hetzelfde probleem hebt als je de Mini direct aansluit op de tv. Is dit niet zo, dan heeft de receiver vermoedelijk effect (en wellicht kan iemand anders hier je daar tips voor geven). Heb je ook direct aangesloten hetzelfde probleem, dan moet je misschien kijken naar de Mini zelf, wellicht vraagt Plex teveel geheugen?
Goede eerste stap idd, zal ik straks ff doen. Zit 8GB RAM in, dus dat zou ruim voldoende mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:15

bert pit

asdasd

Cerberi schreef op maandag 17 december 2012 @ 12:04:
[...]

Goede eerste stap idd, zal ik straks ff doen. Zit 8GB RAM in, dus dat zou ruim voldoende mogen zijn.
Ik heb een mac mini uit eind 2011 met 8Gb ram. Ik ervaar ook een licht schokkerig beeld en heb op diverse fora gekeken, tot nu toe de oplossing niet gevonden. Vrouw en kinderen zagen het overigens niet, maar ik ben zo iemand waarbij dat soort dingen perfect moet zijn en erger me er aan. Het ligt echt aan de software want VLC geeft perfect weer.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor een licht schokkerig beeld. Je zult dan toch iets meer details over de content moeten geven wat je aan het afspelen bent. Is het PAL content, dan moet je TV op 50 Hz staan en aangestuurd worden. Is het NTSC content, dan moet je TV op 60 HZ staan en aangestuurd worden. Is het Blu-ray content, dan moet je TV op 24 Hz staan en aangestuurd worden.
Doe je dit niet, dan zul je een licht schokkend beeld ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282355

Misschien dat hier iemand een oplossing weet. Ik heb mijn Mac Mini zo ingesteld dat deze elke avond automatisch uitgeschakeld wordt en elke morgen opnieuw opstart. Het komt wel eens voor dat ik het wat later maak waardoor ik tijdens het kijken van een film in Plex de Mac automatisch uitgeschakeld wordt.

Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat het automatisch niet wordt uitgevoerd zodra plex in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik denk het niet, uitschakelen houdt volgens mij geen rekening met activiteit op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 13:37
Anoniem: 282355 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:58:
Misschien dat hier iemand een oplossing weet. Ik heb mijn Mac Mini zo ingesteld dat deze elke avond automatisch uitgeschakeld wordt en elke morgen opnieuw opstart. Het komt wel eens voor dat ik het wat later maak waardoor ik tijdens het kijken van een film in Plex de Mac automatisch uitgeschakeld wordt.

Is er een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat het automatisch niet wordt uitgevoerd zodra plex in gebruik is?
Ik heb de mini ook ingesteld dat ie zich om een bepaalde tijd uitschakeld, echter ik krijg dan altijd een melding / countdown in beeld (dwars door de film) dat de mini over 10 minuten uitgeschakeld wordt incl. cancel knop. Wellicht hangt het af van de OSX versie - ik draai nog SL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:13
Kan je 'm niet gewoon beter instellen dat 'ie na x uur/minuten inactiviteit uitschakelt? Dan gaat 'ie ook niet uit als je een film aan het kijken bent.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is bij mij zo ingesteld dat mijn monitor het hoofdscherm is als ik aan het werken ben op de Mac Mini, maar in Plex heb ik de TV als hoofdscherm ingesteld, met display blanking zodat de monitor zwart beeld geeft. Ik ga er vanuit dat de melding dan op mijn monitor komt, waardoor ik de melding niet zie.

Automatisch uitschakelen na verloop van tijd is ook geen optie. Vaak komt het wel eens voor dat ik aan het werk ben en even snel mijn Mac Mini moet benaderen. Als hij automatisch wordt uitgeschakeld na een bepaalde tijd kan ik de Mini niet meer benaderen vanaf afstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Sleep met Wake on (W)LAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Exirion schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:51:
Wie draaien er nog meer met een Mac Mini late 2012 en XBMC? Ik was aanvankelijk enthousiast over hoe alles werkt, maar ik erger me bij XBMC steeds meer aan dingen waar niet over nagedacht is (of dingen die misschien wel aan te passen zijn, maar nergens gedocumenteerd) en de instabiliteit.

1. Regelmatig hangt de hele Mac Mini, zelfs als XBMC op het home screen staat en nauwelijks wat doet. Ik lees her en der wel vaker wat over freezes, maar zoals het nu bij mij is, is het praktisch onbruikbaar. Vooral na het uit sleep komen lijkt de boel het meest kritisch. Ik heb een extended hardware test gedaan maar de hardware is in orde. Ik draai de dualcore i5 met 10.8.2 en XBMC 11.

2. XBMC is met IR te bedienen, maar er is ook een goeie app. Erg stompzinnig: als je met profielen voor gebruikers werkt, dan kan de app XBMC pas bedienen zodra er een profiel is gekozen dat control via het netwerk aan heeft staan. Ergo, je moet de IR remote erbij pakken om een profiel te kiezen en vervolgens kun je de app pas gebruiken. Erg onhandig als je alleen muziek wilt spelen en de TV uit wil laten. Gewoon niet over nagedacht. Is dit met configuratie op te lossen?

toon volledige bericht
Veel succes.. ik ben juist vanwege de stabiliteit een paar maanden geleden van Plex naar XBMC gegaan en vind het een absolute verademing. En in combinatie met de Xperience1080 skin op Frodo RC3, ziet het er ook nog eens veel beter uit dan wat ik ook in Plex gezien heb.

Daarnaast doet XBMC ook upnp, dlna en airplay dus dat is ook geen reden om Plex te gebruiken.

XBMC FTW!

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Totdat je niet thuis bent en via je iPad/iPhone/iPod/Android tablet/Windows Phone/Laptop/etc. eigenlijk wel even een TV serie zou willen kijken die thuis op je HTPC staat... :)

Dat maakt Plex zo geniaal. Je gebruikt het niet zo vaak, maar als je het een keer "nodig hebt" dan is het heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

afterburn schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:32:
Veel succes.. ik ben juist vanwege de stabiliteit een paar maanden geleden van Plex naar XBMC gegaan en vind het een absolute verademing. En in combinatie met de Xperience1080 skin op Frodo RC3, ziet het er ook nog eens veel beter uit dan wat ik ook in Plex gezien heb.

Daarnaast doet XBMC ook upnp, dlna en airplay dus dat is ook geen reden om Plex te gebruiken.

XBMC FTW!
Ik heb het systeem de laatste tijd bedroevend weinig gebruikt, dus kan je ervaring nog niet onderschrijven. Wel ben ik er inmiddels achter dat de stabiliteitsproblemen waar ik mee kampte mogelijk worden veroorzaakt door een skin die ik gebruikte :X Het zou met de standaard skin wel allemaal stabiel moeten draaien, dus ik ga XBMC weer eens proberen met de standaard skin.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ik had met Plex problemen met AC3 geluid (de keuze voor ofwel geluid uit-sync met beeld, of 4-5 pogingen nodig waar een film stotterend begint zonder geluid en daarna ineens goed afspeelt) en met de media server na verloop van tijd ineens niet meer reageert en 100% cpu verbruikt. Beiden zijn gedocumenteerd op het plex forum, en geen oplossing beschikbaar dat ik weet.

Je freezes met XBMC worden mogelijk veroorzaakt door "Skin Widgets" (services plugin gebruikt door veel skins) of door de voorgangers daarvan uit Eden. Had ik ook last van. Heb ik opgelost door ~/Library/Application Support/XBMC even te verplaatsen naar een tijdelijke plaats, en daarna XBMC even op te starten en zo schoon te initialiseren. Daarna de userdata directory teruggeplaatst en alles is sindsdien goed.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandeven
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-08-2022
MrAcid schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:59:
Totdat je niet thuis bent en via je iPad/iPhone/iPod/Android tablet/Windows Phone/Laptop/etc. eigenlijk wel even een TV serie zou willen kijken die thuis op je HTPC staat... :)

Dat maakt Plex zo geniaal. Je gebruikt het niet zo vaak, maar als je het een keer "nodig hebt" dan is het heerlijk.
Of, plex media server gebruiken, en dan op xbmc de addon PleXbmc installeren. Zelf nog niet geprobeerd, mac mini vandaag besteld, maar schijnt goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 06:12
Jaren lang gedraaid met een Mac Mini met Plex en xBMC. {mini uit 2010)

Constant gezeik ermee dan weer hangers dan weer waren de instellingen opeens spontaan verdwenen of de ondertiteling deed het weer eens niet. Dan weer hing het hele apparaat zich op.

Mijn media staat op een Synology NAS en alles was bedraad aangesloten.

Na weer eens een keer alles opnieuw installeren en na een paar weken weer gezeik was ik het zat..

Dus een paar maanden geleden voor 130 euro een iconBit mediaplayer 3D mediaplayer gekocht en nooit meer ergens last van gehad. ( http://nl.iconbit.com/catalog/players/iconbit_xds73d/ )

Draait alles wat ik hem voorschotel wordt perfect afgespeeld ook zware 50GB Bluray rips.

Kortom als je alleen maar een mini overweegt om je films te streamen zou ik lekker mijn geld in mijn zak houden en een goede media player kopen !

Oldsmelly duikt nu weg achter de bank :P

[ Voor 12% gewijzigd door oldsmelly op 23-01-2013 13:38 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Van die interface gaan mijn ogen bloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Tja als de eye candy belangrijker is dan het goed functioneren dan moet je inderdaad Plex of xbmc nemen.
(even kort door de bocht)

Maar laten we heel eerlijk zijn het gaat de meeste mensen toch om het spelen van inhoud ?
Ik zie gewoon netjes een mapje "favorieten" staan met daarin mijn onderverdeling in films, documentaires en series.

Ik scroll naar wat ik wil starten en voilà, ding onthoud waar ik ben gebleven etc .

Ja ik mis een mooi overzicht met plaatjes van mijn films en series maar daarvoor MOEST ik alles in een bepaalde mappen structuur plaatsen of gaan zitten frutten in allerlei bestanden.
Leuk als je tijd zat hebt maar als ik na een dag hard werken (in de ict) lekker thuis op de bank neer plof wil ik gewoon kijken en niet eerst allerlei fratsen moeten uithalen.

Ik heb het trouwens echt geprobeerd, de mappen structuur aangemaakt zoals aangegeven in plex/xbmc maar dan werd toch een heel groot deel van de media niet gevonden. En het duurde heeeeeel erg lang eer er uberhaupt wat werd gevonden.

Ik heb zo'n 15TB aan media en dat vonden deze programma's niet echt leuk om door heen te moeten worstelen ook al is mijn hele netwerk aangesloten op een GB switch en heb ik een razendsnelle Synology DS1010+ als NAS

Maar goed ieder zijn ding , ik heb het echt geprobeerd maar na alle ellende is het voor mijn een stuk makkelijke om een mediaplayer te gebruiken . En als deze over 2 jaar niet meer voldoet omdat er geen updates voor zijn of iets dergelijks dan koop ik voor 125 euries weer een nieuwe is altijd een stuk geodkoper dan een mini van 700+..

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

oldsmelly schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:11:
Maar goed ieder zijn ding , ik heb het echt geprobeerd maar na alle ellende is het voor mijn een stuk makkelijke om een mediaplayer te gebruiken . En als deze over 2 jaar niet meer voldoet omdat er geen updates voor zijn of iets dergelijks dan koop ik voor 125 euries weer een nieuwe is altijd een stuk geodkoper dan een mini van 700+..
Ik ben inderdaad nog niet onverdeeld positief en heb m'n trouwe O!Play nog niet verkocht en hij staat ook nogsteeds aangesloten :X Ik vind het onbegrijpelijk dat projecten als XBMC en Plex vooral bezig zijn met steeds maar weer nieuwe features zonder dat simpele basic functionaliteit slecht/instabiel/niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:13

Nitai

Live the life you love.

Maar laten we heel eerlijk zijn het gaat de meeste mensen toch om het spelen van inhoud ?
Ik zie gewoon netjes een mapje "favorieten" staan met daarin mijn onderverdeling in films, documentaires en series.

En als deze over 2 jaar niet meer voldoet omdat er geen updates voor zijn of iets dergelijks dan koop ik voor 125 euries weer een nieuwe is altijd een stuk geodkoper dan een mini van 700+..
Ik kan best begrijpen hoe je je voelt. Maar toen ik een goede vervanger van m'n Xbox met XBMC zocht die HD content kon afspelen, kwam ik de ene teleurstelling na de andere tegen (Popcorn speler, WD live speler, etc.). Sinds ik in 2008 een Mini aanschafte met Plex, heb ik werkelijk waar nooit problemen ondervonden (afgezien een keer dat de subs niet automatisch afgespeeld werden). Ik had toen nog een HD ready tv, maar sinds een paar jaar een FULL HD tv en nog steeds werkt Plex prima. Films en series worden automatisch gedownload met Sickbeard / Sabnzbd / Couchpotato en ik hoef nooit te klooien met mappen, ondertiteling etc.

M'n vrouw en kinderen weten hoe Plex werkt en maken daar veelvuldig gebruik van. Op de slaapkamer staat ook een Mini met tv en je kunt verder kijken waar je bent gebleven. Het library idee was even wennen maar werkt wel heel fijn. Je hoeft geen mapstructuren te onthouden etc op de NAS (vooral voor m'n vrouw en kids lastig).

Icm een iPad en iPhone ook ideaal :) (ook on the road)...

Ik ben voorzichtig met updaten, installeer niet heel vaak nieuwe updates totdat deze een paar weken uit zijn.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Mooi toch dat het bij jou goed werkt....

Zo heeft ieder het zijne en dat maakt het allemaal een stuk interessanter ;)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 15:06
Dat is waar. Ik vind het persoonlijk vooral zo fijn, omdat ik ook media kan afspelen op de iPhone en iPad. Ook daar wordt onthouden wat je hebt gezien en waar je hebt gebleven. Verder regelen Sabnzbd+, Couchpotato en Sickbeard dat alles op de juiste plek staat. Dus het kost me ook eigenlijk geen moeite om alles op de juiste plek te zetten, sterker nog, alles gaat automatisch :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

oldsmelly schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:59:
Mooi toch dat het bij jou goed werkt....

Zo heeft ieder het zijne en dat maakt het allemaal een stuk interessanter ;)
Ik heb je spelertje wel aan m'n bookmarks toegevoegd. Voor als ik een goedkope mediaspeler nodig heb voor de kids of familie die geen investering willen doen in een netwerk + nas etc. Dank daar voor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
No problemo :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tja als de eye candy belangrijker is dan het goed functioneren dan moet je inderdaad Plex of xbmc nemen.
(even kort door de bocht)

Ik heb voor mijn mini 500,- betaald en heb daar via USB ook externe HDDs aanhangen. Daarmee bespaar ik dus tov een Synology die de downloads doet aardig, aangezien die al rond de 300,- a 400,- ex HDDs kosten. Tel daar een mediaplayer bij op en je bent dus even duur uit. Dus denk dat kosten wat dat betreft als argument wel meevallen.

De absolute winners zijn voor mij het gemak van iPad / iPhone en Web clients en PlexSync om ook offline de content mee te kunnen nemen. Ik ga regelmatig voor langere tijd op pad en dan is het heerlijk dat je gewoon 20GB aan content mee kunt nemen op de iPad, keurig converted naar formaat dat suitable is voor de device en daarmee dus ook een stuk kleiner dan een normale film van 10GB of serie van 1,5GB.

Al met al ben ik blij dat ik af ben van het gedoe met codecs (hoewel een stuk minder geworden) van mediaplayers en de ketting van apparaten/software die ik nodig had om films in woonkamer, slaapkamer en mobiel te kunnen kijken en meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Hoe kun je in godsnaam problemen hebben met de mini icm Plex. De mini is de beste hardware voor de job die je jezelf kan wensen en Plex is zo fool-proof dat zelfs mijn dochter van 22 maanden nu haar filmpjes met plex kijkt. (Menu knop op Apple remote opent Plex)

Alles loopt binnen via sb/cp/sab via watchlists. Het systeem loopt als een zonnetje.

Als je de mini met Plex niets vind dan is dat meer gevalletje 'replace user' volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Beetje te kort door de bocht...

Je geeft het zelf al aan dat je eerst alles moet instellen met sb/cp/sab ...

Daar zat hem voor mij de kneep, waarbij ik moet toegeven dat ik niet de allerlaatste versies van alles heb uitgeprobeerd.

Als je al een al een hele grote media voorraad hebt (ik heb zo'n 15TB aan data) is het
echt geen pretje om iedere keer alles door te laten lopen !

Ik was het na tig alfa en beta versies meer dan zat namelijk !!!

Dat jouw dochter of je grootmoe het kan opstarten heeft TOTAAL NIKS te maken met mijn problemen
dit is namelijk het EIND resultaat van JOUW inspanningen om alles te laten functioneren !

Dus de steek onder water is mi nergens goed voor. :?

[ Voor 34% gewijzigd door oldsmelly op 24-01-2013 13:59 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 16:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn Mac mini (2GHz core2duo) loopt elke maand een keer vast, reageert dan niet meer op toetsenbord/mouse input, ook niet als die via USB aangesloten zijn. Dus of dit nou de beste hardware is weet ik niet. Ik zit dan ook te overwegen om hem eruit te doen. Helaas is de AppleTV3 nog niet jailbroken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
oldsmelly schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:39:
Beetje te kort door de bocht...

Je geeft het zelf al aan dat je eerst alles moet instellen met sb/cp/sab ...

Daar zat hem voor mij de kneep, waarbij ik moet toegeven dat ik niet de allerlaatste versies van alles heb uitgeprobeerd.

Als je al een al een hele grote media voorraad hebt (ik heb zo'n 15TB aan data) is het
echt geen pretje om iedere keer alles door te laten lopen !

Ik was het na tig alfa en beta versies meer dan zat namelijk !!!

Dat jouw dochter of je grootmoe het kan opstarten heeft TOTAAL NIKS te maken met mijn problemen
dit is namelijk het EIND resultaat van JOUW inspanningen om alles te laten functioneren !

Dus de steek onder water is mi nergens goed voor. :?
toon volledige bericht
Ik heb een 15tb nas die vol staat en waar ik nooit aan kom en ik niets hoef te doorlopen. Plex indexeert alles zelf namelijk ;)

Cp/sb/sab heeft niets met een mediaserver te maken maar is je bron om automatisch videos binnen te hengelen. Dat is amper mogelijk op een mediaspeler.. Dat draai je op een nas of als je een mini hebt, op de mini. Heeft niets met de core functie van een mediacentre te maken maar is download automatisering die je net toevallig wel gemakkelijk op de mini draait.

Heb je uberhaubt wel een idee waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Nee ik weet nergens wat van ... >:)

Maar je snapt hopelijk wel dat ik bedoel dat het programma die 15TB moet doorlopen/indexeren wat gewoon een hoop tijd kost..... en dus wederom niet alles vindt ...

Maar einde discussie lijkt me .. hier werkt het niet en bij jou wel....

[ Voor 98% gewijzigd door oldsmelly op 24-01-2013 18:21 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
oldsmelly schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:01:
Nee ik weet nergens wat van ... >:)

Maar je snapt hopelijk wel dat ik bedoel dat het programma die 15TB moet doorlopen/indexeren wat gewoon een hoop tijd kost..... en dus wederom niet alles vindt ...

Maar einde discussie lijkt me .. hier werkt het niet en bij jou wel....
Waarom einde discussie!? Je schildert de mini/plex combi af als inferieur en zegt dat het niet aan jezelf ligt..

Dan haak je in op sb/cp/sab complexiteit terwijl het daar niets mee te maken heeft en vervolgens wil je onder de discussie uit komen? Ik snap niet goed wat het issue nu is als het niet aan jezelf ligt...

Plex indexeert nagenoeg perfect als je de goede meta agents erin hebt staan. (Default al ok) dan duurt het indexeren van 15tb hooguit een uurtje. Hoe kan zoiets in godsnaam lastig zijn.

Daarbij is een standaard mediaplayer niet te vergekijken imo. Wil je daar mooie coverflow oid dsn moet je zelf de covers downen en hernoemen?! Dat doe je wel eventjes voor 15tb?? Of kijk je gewoon ruwe videofiles op je mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

zonoskar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:59:
Mijn Mac mini (2GHz core2duo) loopt elke maand een keer vast, reageert dan niet meer op toetsenbord/mouse input, ook niet als die via USB aangesloten zijn. Dus of dit nou de beste hardware is weet ik niet. Ik zit dan ook te overwegen om hem eruit te doen. Helaas is de AppleTV3 nog niet jailbroken.
Wordt hij (te) warm? Doe je het dan uit of vooral sleep? Soms helpt het wel eens om de updates van Mac OS X te installeren, als ik die te lang laat doorzeuren, dan krijg ik wel eens een vastloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nitai schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:46:
Wordt hij (te) warm? Doe je het dan uit of vooral sleep? Soms helpt het wel eens om de updates van Mac OS X te installeren, als ik die te lang laat doorzeuren, dan krijg ik wel eens een vastloper.
Het is om te beginnen al een bewezen feit dat de infrarood receiver om de zoveel tijd flipt. Geen softwarefix die daar iets aan kan helpen; alleen een (koude) reboot helpt. Het zijn dat soort 'kleine' dingen die een platform onbetrouwbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb mijn Mini bijna zoals ik hem wil. Gisteren een Logitech Harmony 650 gekocht en ik heb nu een profiel zodat de versterker - tv e.d. op juiste kanaal gezet worden, en kan plex bedienen met de Harmony. Maar is het ook mogelijk als ik op het profiel Plex druk dat het programma Plex wordt opgestart? Momenteel moet ik handmatig Plex openen en kan ik er mee gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 282355 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:17:
Heb mijn Mini bijna zoals ik hem wil. Gisteren een Logitech Harmony 650 gekocht en ik heb nu een profiel zodat de versterker - tv e.d. op juiste kanaal gezet worden, en kan plex bedienen met de Harmony. Maar is het ook mogelijk als ik op het profiel Plex druk dat het programma Plex wordt opgestart? Momenteel moet ik handmatig Plex openen en kan ik er mee gaan werken.
Als het goed is kun je plex starten door op de "Menu" knop (Default assignment voor activiteit Plex) te drukken na het starten van de activiteit. Zo werkt het iig normaliter met de Plex Client. Werkt hier prima :)

Enig nadeel: Als plex client onverhoopt keertje crashed dan gaat dat wat minder goed omdat ie dan vraagt of je bugreport wil verzenden. Vast ook wel uit te zetten...
zonoskar schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:59:
Ik heb hetzelfde maar dan wat vaker, dit werd eerder veroorzaakt door Sickbeard die dan 100% CPU ging vreten. Dat heb ik opgelost en nu denk ik dat ik een brakke HDMI kabel heb, want bij het verplaatsen van de TV flikkert beeld etc, dus denk dat ik die ook nog maar eens ga vervangen. Mocht het dan nog zo blijven dan maar weer verder zoeken. De logs van de Mac Mini laten iig niets vreemds zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sander schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:40:
[...]

Als het goed is kun je plex starten door op de "Menu" knop (Default assignment voor activiteit Plex) te drukken na het starten van de activiteit. Zo werkt het iig normaliter met de Plex Client. Werkt hier prima :)

Enig nadeel: Als plex client onverhoopt keertje crashed dan gaat dat wat minder goed omdat ie dan vraagt of je bugreport wil verzenden. Vast ook wel uit te zetten...
Dat pakt die dus helaas niet. Heb ook al gelezen dat je dmv de Play knop Plex kon starten. Ik heb als device Mediacenter PC gepakt en daarna Plexplayer. En in Plex de remote op Harmony gezet en allways on ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 16:51

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Anoniem: 282355 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:49:
[...]

Dat pakt die dus helaas niet. Heb ook al gelezen dat je dmv de Play knop Plex kon starten. Ik heb als device Mediacenter PC gepakt en daarna Plexplayer. En in Plex de remote op Harmony gezet en allways on ingeschakeld.
daarvoor moet wel de PlexHelper op de achtergrond draaien. dit programmaatje is verantwoordelijk voor het afvangen van de input van de afstandbediening.
PlexHelper wordt automatisch opgestart wanneer je plex zelf opstart.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Plexhelper draait. Las dat er ook een probleem mee was. Dus heb Plex al een keer opgestart, plex helper gestopt. Plex weer opnieuw opgestart en afgesloten en geprobeerd maar helaas.

Ik heb trouwens een Mac Mini 2012 met ML uiteraard.

Heb zojuist Candelair opnieuw geïnstalleerd, zonder kon ik Plex niet bedienen. Helaas kan ik dmv menu knop Plex nog niet openen.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 282355 op 06-02-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

[b][message=39639089,noline]

Alleen een beetje jammer dat geen enkele standalone speler om kan gaan met ASS/SSA en dat zaken als 10bit support ook vaak ontbreken. Dus ja ieder zijn eigen ding, maar ik heb zoveel ellende gezien met standalone mediacenters die dingen liepen te opbokken terwijl de stable XBMC release geen issues geeft. Ik kan me herinneren dat 10bit niet werd ondersteund.. volgende dag was het gefixt. Met een standalone is het bidden dat een dev nog enige tijd wil stoppen in een apparaat wat toch al niet meer courant is.

Verder krijg ik toch het vermoedden dat je Mini kaduuk is of je netwerk niet deugt, want je verhaal komt niet overeen met mijn ervaring met een zelfde hoeveelheid data en (de goedkoopste 4 bay!) Synology nassen op een 1 GB netwerk. Want laten we wel zijn, je voegt je Nas toe en hoppa je ziet de mappenstructuur waar alles staat. Je doet alsof dit bij XBMC en Plex niet zo is, terwijl het niks anders is dan een netwerkshare waar je naar toe gaat. :?

Dus ja, je advies is goedkoper, maar als je vindt dat het makkelijker is moet ik het direct met je oneens zijn. Losse mediaspelers is diepe treurnis; als je tegen een issue aanloopt is het maar al te vaak einde verhaal. En als je content met ASS/SSA kijkt is het sowieso kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 139886 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:43:
Alleen een beetje jammer dat geen enkele standalone speler om kan gaan met ASS/SSA en dat zaken als 10bit support ook vaak ontbreken. Dus ja ieder zijn eigen ding, maar ik heb zoveel ellende gezien met standalone mediacenters die dingen liepen te opbokken terwijl de stable XBMC release geen issues geeft. Ik kan me herinneren dat 10bit niet werd ondersteund.. volgende dag was het gefixt. Met een standalone is het bidden dat een dev nog enige tijd wil stoppen in een apparaat wat toch al niet meer courant is.

Verder krijg ik toch het vermoedden dat je Mini kaduuk is of je netwerk niet deugt, want je verhaal komt niet overeen met mijn ervaring met een zelfde hoeveelheid data en (de goedkoopste 4 bay!) Synology nassen op een 1 GB netwerk. Want laten we wel zijn, je voegt je Nas toe en hoppa je ziet de mappenstructuur waar alles staat. Je doet alsof dit bij XBMC en Plex niet zo is, terwijl het niks anders is dan een netwerkshare waar je naar toe gaat. :?

Dus ja, je advies is goedkoper, maar als je vindt dat het makkelijker is moet ik het direct met je oneens zijn. Losse mediaspelers is diepe treurnis; als je tegen een issue aanloopt is het maar al te vaak einde verhaal. En als je content met ASS/SSA kijkt is het sowieso kansloos.
De 'drama' met mediaspelers vind ik nogal meevallen. Ik heb al 3.5 jaar een Asus O!Play staan, en die speelt alles af wat we maar downloaden. Moet ik wel zeggen dat we vooral MKV H264/MPEG4 rips downloaden, maar ik herken in ieder geval niks van drama. De praktijk is nu dat de Mini al maanden uit staat omdat ik geen tijd/zin heb om er weer mee aan de gang te gaan, en de O!Play doet dus nog steeds dienst als probleemloze mediaspeler :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

Exirion schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:55:
[...]

De 'drama' met mediaspelers vind ik nogal meevallen. Ik heb al 3.5 jaar een Asus O!Play staan, en die speelt alles af wat we maar downloaden. Moet ik wel zeggen dat we vooral MKV H264/MPEG4 rips downloaden, maar ik herken in ieder geval niks van drama. De praktijk is nu dat de Mini al maanden uit staat omdat ik geen tijd/zin heb om er weer mee aan de gang te gaan, en de O!Play doet dus nog steeds dienst als probleemloze mediaspeler :X
Misschien is de O'Play de grote uitzondering, maar als ik naar de draad bij Tweakers kijk is het niet bepaald zonneschijn en dans.

En zoals elke externe speler is er extreem beperkte ondersteuning voor ASS/SSA dus zeker voor anime waardeloos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 139886 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:44:
Misschien is de O'Play de grote uitzondering, maar als ik naar de draad bij Tweakers kijk is het niet bepaald zonneschijn en dans.
Dat is met alles waar je over gaat lezen. Je leest nou eenmaal vooral verhalen over problemen die mensen opgelost willen zien. Als alles goed werkt komen mensen dat niet massaal op een forum melden ;) In de praktijk is de O!Play een erg probleemloos apparaat, i.t.t. de AC Ryan die ik voor de slaapkamer heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

De hele discussie O!Play vs. Mini is zinloos, de O!Play is een media-player, de Mini icm Plex/XBMC een media-center. Wat betreft functionaliteit zit daar een wereld van verschil in.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 15:53
Zelf gebruik ik een Mac Mini 2010 (met Snow Leopard) i.c.m. een Harmony 650. Hiermee heb ik veel problemen ondervonden met stotteren en vastlopen van Plex (met de irritante bugreports waarvoor je er een toetsenbord bij moet pakken).

Ik ben er nu achter dat deze problemen bij mij te wijten zijn aan mijn Yamaha receiver die overschakelt van en naar het HDMI kanaal van de Mac Mini. Wanneer Plex wordt opgestart vóór deze verbinding tussen TV en Mac (via de receiver) is hersteld, heeft dit een stotterende Plex tot gevolg. Wanneer de receiver weg schakelt van het Mac HDMI kanaal voor Plex is afgesloten heeft dit een vastloper van Plex tot gevolg. Ik heb deze problemen eindelijk op kunnen lossen, wellicht dat jullie er ook wat aan hebben.

Ik heb mijn Harmony 650 als volgt ingesteld (middels de te downloaden software, niet de myharmony.com website) met een custom activiteit:

Inschakelen:
  • Samsung TV is aan
  • Yamaha AV Receiver-Woonkamer is aan
  • Plex Plex Player is aan (ik heb ingesteld dat Plex geen aan- en uitknop heeft, de remote doet nu dus nog niets)
  • Anders Alle andere apparaten zijn uit
  • Yamaha AV Receiver-Woonkamer Yamaha AV Receiver-Woonkamer is ingesteld op 'HDMI 1'
  • Samsung TV Samsung TV is ingesteld op 'HDMI 1/DVI'
  • Plex Plex Player "1" (opdracht) wordt verzonden naar Plex Plex Player (dit om de Mac Mini uit de sleepmodus te halen)
  • Plex Plex Player De afstandsbediening pauzeert 5000 milliseconden
  • Plex Plex Player De afstandsbediening pauzeert 2000 milliseconden (Geeft de Mac gelegenheid om uit de sleepmodus te komen en hierdoor heeft de televisie de tijd om in te schakelen en de desktop weer te geven)
  • Plex Plex Player "PowerToggle" (opdracht) wordt verzonden naar Plex Plex Player (Plex wordt opgestart)
Uitschakelen:
  • Plex Plex Player: "Prev" (opdracht) wordt verzonden naar Plex Plex Player
  • Plex Plex Player: "PowerToggle" (opdracht) wordt verzonden naar Plex Plex Player
  • Yamaha AV Receiver-Woonkamer: De afstandsbediening pauzeert 2000 milliseconden
  • Samsung TV: De afstandsbediening pauzeert 2000 milliseconden
  • Yamaha AV Receiver-Woonkamer: De afstandsbediening pauzeert 1000 milliseconden
  • Samsung TV: De afstandsbediening pauzeert 1000 milliseconden
Dit geeft Plex de tijd zich af te sluiten voordat de TV en receiver uit gaan. Sinds ik dit heb ingesteld krijg ik geen foutmeldingen meer dat Plex is vastgelopen.

@Thijs. Ik heb geen Candelair of andere hulpprogramma's draaien behalve PlexHelper, wat automatisch opstart met Plex server. Zoals hierboven vermeld staat gebruik ik het commando PowerToggle. Werkt dit voor jou?

[ Voor 3% gewijzigd door Beeksma op 25-03-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myoo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:00
Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zou alleen niet weten of het ook mogelijk is.

De situatie is als volgt: Er staat hier een Mac Mini uit 2012 die draait als mijn HTPC, daarvoor gebruik ik onder andere Plex en hij draait ook Plex Media Server zodat ik ook op mijn iMac en iPad gebruik kan maken van alle films en series. Dit werkt allemaal precies zoals ik het wil.

Echter zou ik graag willen dat het voor mijn huisgenoot niet mogelijk is de rest van de Mac Mini te gebruiken. Wat voor mij een ideale oplossing zou zijn, en hier begint het probleem, is dat op het moment dat Plex afgesloten wordt, er om een wachtwoord wordt gevraagd.

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is, danwel een alternatief weet waarmee ik hetzelfde zou bereiken? Is een guest account maken een mogelijk en deze account alleen toestemming te geven om plex te starten? Zou Plex Media Server dan nog wel steeds op de administrator account blijven draaien?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Myoo op 08-04-2013 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 13:37
Zoiets moet vast kunnen met AppleScript.. Ben zelf geen expert, maar de eerste pagina in google heeft een tutorial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoe zijn hier de ervaringen met XBMC 12 op een OSX 10.8 systeem? Ik heb er vandeweek even mee zitten testen op m'n iMac, en binnen een kwartier had ik al 2 freezes van de user interface. Op m'n Mac Mini ga ik het dus maar niet eens proberen. Er zijn meer mensen die klagen over freezes van de OSX-versie, en dit soort ongein maakt XBMC toch echt totaal ongeschikt voor een stabiel alternatief voor een dedicated mediastreamer :{ Bovendien is het bij de XBMC ontwikkelaars nog steeds niet doorgedrongen dat het echt niet handig is dat je met meerdere profiles eerst op een profile moet inloggen voordat je de iOS XBMC Remote app kunt laten connecten om je systeem te bedienen. Zodra je een user uitlogt ben je ook meteen je connectie kwijt. Handig jongens |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05
Ook ik ben weer aan het overwegen om een mac mini te kopen.

Heb nu een NAS icm Apple TV2 maar dat is het toch net niet naar mijn idee. XBMC draait, maar klapt er ook vaak uit. Daarnaast merk ik dat ik de laatste tijd vaak de standaard speler gebruik en die draait eigenlijk prima. Aangezien ik voor mijn werk veel op pad ben neem ik vaak een externe HD met films/series. Nu gaat het kopiëren vanaf mijn NAS naar de externe schijf niet altijd even soepel als ik deze rechtstreeks aansluit. Ik merk dan ook vaak dat ik de schijf aan mij desktop hang en dan alles ga overzetten. Beetje de omgekeerde weg en dat moet makkelijker kunnen in mijn ogen. Daarom de mac mini.

Nu wil ik mijn mac mini voor de volgende zaken gebruiken :

- Mediacenter (Plex)
- Opslag
- Downloaden (sabnzb, sickbeard, couchp)
- Soort van cloud systeem dat ik overal kan benaderen met ipad/iphone/windows laptop
- evt webserver

De bediening wil ik voornamelijk gaan doen met bijvoorbeeld iphone/apple remote/ipad. Daar verwacht ik eigenlijk geen problemen mee en ik ga ervanuit dat ik gewoon dingen kan streamen vanaf mijn ipad/iphone naar mijn mini zoals dat ook bij een apple tv kan.

Hebben jullie nog tips waar ik eventueel rekening mee moet houden alvorens ik bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dit moment heb ik een sterke voorkeur voor Plex. Alles lijkt nu te draaien zoals ik wil, inclusief betrouwbare sleep/wake met de Harmony afstandsbediening. Voor de content van m'n vriendin en mij aparte secties gemaakt, alle content wordt netjes herkend, en de iOS app is het geld absoluut waard. Bij mij draait het op een Mac Mini 2012 i5. Overigens werkt de Plex app op de Samsung TV in de slaapkamer ook perfect. Voorlopig laat ik XBMC even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Exirion schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:15:
Hoe zijn hier de ervaringen met XBMC 12 op een OSX 10.8 systeem? Ik heb er vandeweek even mee zitten testen op m'n iMac, en binnen een kwartier had ik al 2 freezes van de user interface.
Ik heb sinds de aanschaf van mijn 2012 mini een enkele vastloper in XBMC gehad, en vrijwel allemaal gerelateerd aan onofficiële skins en addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zer0 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:10:
Ik heb sinds de aanschaf van mijn 2012 mini een enkele vastloper in XBMC gehad, en vrijwel allemaal gerelateerd aan onofficiële skins en addons.
Ik geloof je graag, maar bij mij was een schone installatie zonder skins of plugins voldoende om het boeltje binnen een kwartier te laten freezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Exirion schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:12:
[...]

Ik geloof je graag, maar bij mij was een schone installatie zonder skins of plugins voldoende om het boeltje binnen een kwartier te laten freezen.
Dat geloof ik, maar je vroeg om ervaringen, en die heb ik gegeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Overigens iets belangrijks: bij mij werd de Mini vaak niet wakker als ie een tijdje in sleep was geweest. De verklaring vond ik een paar dagen terug:

http://forums.plexapp.com...ode-and-wake-up/?p=229526

Na die aanpassing blijft de Mini reageren op de commando's van m'n Harmony om 'n uit slaap te schoppen. Inmiddels lijkt alles erg stabiel te werken, al wil de iPad app soms wel eens crashen als je veel met muziek bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vikingtosh schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:11:
Zelf gebruik ik een Mac Mini 2010 (met Snow Leopard) i.c.m. een Harmony 650. Hiermee heb ik veel problemen ondervonden met stotteren en vastlopen van Plex (met de irritante bugreports waarvoor je er een toetsenbord bij moet pakken).

Ik ben er nu achter dat deze problemen bij mij te wijten zijn aan mijn Yamaha receiver die overschakelt van en naar het HDMI kanaal van de Mac Mini. Wanneer Plex wordt opgestart vóór deze verbinding tussen TV en Mac (via de receiver) is hersteld, heeft dit een stotterende Plex tot gevolg. Wanneer de receiver weg schakelt van het Mac HDMI kanaal voor Plex is afgesloten heeft dit een vastloper van Plex tot gevolg. Ik heb deze problemen eindelijk op kunnen lossen, wellicht dat jullie er ook wat aan hebben.

Ik heb mijn Harmony 650 als volgt ingesteld (middels de te downloaden software, niet de myharmony.com website) met een custom activiteit:

Inschakelen:
  • Samsung TV is aan
  • Yamaha AV Receiver-Woonkamer is aan
  • Plex Plex Player is aan (ik heb ingesteld dat Plex geen aan- en uitknop heeft, de remote doet nu dus nog niets)
  • Anders Alle andere apparaten zijn uit
  • Yamaha AV Receiver-Woonkamer Yamaha AV Receiver-Woonkamer is ingesteld op 'HDMI 1'
  • Samsung TV Samsung TV is ingesteld op 'HDMI 1/DVI'
  • Plex Plex Player "1" (opdracht) wordt verzonden naar Plex Plex Player (dit om de Mac Mini uit de sleepmodus te halen)
  • Plex Plex Player De afstandsbediening pauzeert 5000 milliseconden
  • Plex Plex Player De afstandsbediening pauzeert 2000 milliseconden (Geeft de Mac gelegenheid om uit de sleepmodus te komen en hierdoor heeft de televisie de tijd om in te schakelen en de desktop weer te geven)
  • Plex Plex Player "PowerToggle" (opdracht) wordt verzonden naar Plex Plex Player (Plex wordt opgestart)
Uitschakelen:
  • Plex Plex Player: "Prev" (opdracht) wordt verzonden naar Plex Plex Player
  • Plex Plex Player: "PowerToggle" (opdracht) wordt verzonden naar Plex Plex Player
  • Yamaha AV Receiver-Woonkamer: De afstandsbediening pauzeert 2000 milliseconden
  • Samsung TV: De afstandsbediening pauzeert 2000 milliseconden
  • Yamaha AV Receiver-Woonkamer: De afstandsbediening pauzeert 1000 milliseconden
  • Samsung TV: De afstandsbediening pauzeert 1000 milliseconden
Dit geeft Plex de tijd zich af te sluiten voordat de TV en receiver uit gaan. Sinds ik dit heb ingesteld krijg ik geen foutmeldingen meer dat Plex is vastgelopen.

@Thijs. Ik heb geen Candelair of andere hulpprogramma's draaien behalve PlexHelper, wat automatisch opstart met Plex server. Zoals hierboven vermeld staat gebruik ik het commando PowerToggle. Werkt dit voor jou?
toon volledige bericht
Power Toggle heb ik ook gebruikt, heb verschillende knoppen geprobeerd om toe te kennen aan Power Toggle maar mag niet baten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoringDay
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 21:49
@Niek1616

Perian wordt niet meer gemaakt, die zijn c.a. jaar geleden mee gestopt.
Jammer genoeg want het is een uitstekende codec-pack, ik zou zeggen als je het nog bezit maar er een goede backup van.

Zelf ben ik over op de AppleTV gegaan, gezien ze nu full hd films in de cloud ondersteunen en ik me niet bezig houdt met het downloaden van alle films ... daar ben ik meer content mee dan mij Mac mini af te staan als mediaplayer. Mijn mac mini is nuttiger voor osx server en webhosting.

[ Voor 41% gewijzigd door BoringDay op 21-05-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-05 08:36
Na jarenlang te hebben zitten klooien met een Eminemt Mediaspeler (die het lang zeer goed heeft gedaan maar de afgelopen maanden forse kuren vertoonde) vandaag bij de iCentre een Mac Mini gehaald. Ze waren in de aanbieding (alle Mac's 150 euro korting, waarschijnlijk omdat ze van de voorraad afwillen vanwege het aankomende WWDC).

Plex geïnstalleerd, gedeelde libraries van wat vrienden toegevoegd, draait allemaal als een trein _o_

Het enige waar ik nu nog tegen aanloop is de bediending van de Mac Mini. Ik heb een draadloos toetsenbord en een draadloze muis, wat opzich prima werkt, maar toch zou ik het liever vanaf mijn iPad/iPhone willen bedienen. Ik ga straks maar eens op zoektocht of er een goede remote oplossing is.

Waar ik ook nog tegen aanloop is dat het streamen vanaf een van de servers van mijn vrienden in een lagere kwaliteit is dan dat ik zou willen. Ik vermoed dat dit nog wel ergens in te stellen is en Plex gewoon zelf automatisch een zo efficiënt mogelijke kwaliteit kiest waardoor hij zou vlug mogelijk kan afspelen. Ik zou het niet erg vinden als ik even moet wachten voor het bufferen.

Dit is nu al een van de beste aanschaffen die ik de afgelopen tijd heb gedaan _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-05 12:50

Halfkakkende

Vandring

Ik gebruik ook een Mac Mini als 'HTPC'. CouchPotato, Sick Beard, SABNZBD, torrents, Squeezebox Server: works like a charm.

Waar ik nog niet over uit ben is welke software ik voor het afspelen wil gebruiken. Ik merk de laatste tijd dat ik nogal veel switch tussen XBMC en Plex. Soms vind ik het een lekker werken, soms het ander.

Voordeel van XBMC voor mij is de ingebouwde ondertitel download optie via Bierdopje of OpenSubtitles. Deze vindt vaak de juiste ondertitels. In enkele gevallen moet ik de offset veranderen.

Ik vind echter de thema's voor XBMC eigenlijk allemaal lelijk.

Een aantal skins van Plex wel een heel stuk mooier dan XBMC, maar het ontbreken van de goed werkende ondertitel download mogelijkheid vanuit de software, waarbij ik eventueel ook (bijv.) de 720p ondertitel kan downloaden, is wel een beetje een dealbreaker :-(. Verder is de server functie wel briljant!

Daarnaast heb ik even wat onderzoek gedaan en volgens mij is het mogelijk om mijn PS3 remote te gebruiken icm Plex & XBMC. Iemand dat al eens gedaan? Is het dan ook mogelijk snel naar (bijv.) de subtitle download/offset functie te gaan?

Wat ik verder nog eens verder wil uitvinden is een automatische sleep/wake functie oid. Eigenlijk ben ik op zoek naar een wijze dat de Mac uit gaat wanneer er niks gebeurt, uit sleep komt wanneer ik het wil (bijv. afspelen muziek Squeezebox of druk op toetsenbord) en daarnaast periodiek om even te checken met Sick Beard / Couchpotato of er al iets te downloaden valt en zo niet (of na de download) weer in sleep mode gaat. Zoiets als hier (en verder) staat: MrAcid in "Mac Mini als Media Center". Dus daar ga ik van de week maar eens mee klooien...

[ Voor 37% gewijzigd door Halfkakkende op 25-05-2013 16:41 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-05 15:06
Misha schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:54:
Na jarenlang te hebben zitten klooien met een Eminemt Mediaspeler (die het lang zeer goed heeft gedaan maar de afgelopen maanden forse kuren vertoonde) vandaag bij de iCentre een Mac Mini gehaald. Ze waren in de aanbieding (alle Mac's 150 euro korting, waarschijnlijk omdat ze van de voorraad afwillen vanwege het aankomende WWDC).

Plex geïnstalleerd, gedeelde libraries van wat vrienden toegevoegd, draait allemaal als een trein _o_

Het enige waar ik nu nog tegen aanloop is de bediending van de Mac Mini. Ik heb een draadloos toetsenbord en een draadloze muis, wat opzich prima werkt, maar toch zou ik het liever vanaf mijn iPad/iPhone willen bedienen. Ik ga straks maar eens op zoektocht of er een goede remote oplossing is.
Ik kan Mobile Mouse Pro aanraden om je muis mee te vervangen. Verder zul je waarschijnlijk voornamelijk Plex gebruiken, daarvoor heb je de prima Plex App. Overigens gebruik ik toch ook nog vaak de Apple Remote (via IR is toch ook wel handig). Bij iPad en iPhone moet je toch altijd eerst unlocken, app openen etc.
Halfkakkende schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:03:
Wat ik verder nog eens verder wil uitvinden is een automatische sleep/wake functie oid. Eigenlijk ben ik op zoek naar een wijze dat de Mac uit gaat wanneer er niks gebeurt, uit sleep komt wanneer ik het wil (bijv. afspelen muziek Squeezebox of druk op toetsenbord) en daarnaast periodiek om even te checken met Sick Beard / Couchpotato of er al iets te downloaden valt en zo niet (of na de download) weer in sleep mode gaat. Zoiets als hier (en verder) staat: MrAcid in "Mac Mini als Media Center". Dus daar ga ik van de week maar eens mee klooien...
Ik heb dit ingesteld via energieopties van de Mac zelf en dat werkt prima. Bij mij gaat de Mac elke nacht een uurtje aan. Dan wordt alles gedownload en daarna gaat die weer in slaap. Afhankelijk van je downloadsnelheid kun je dat wat langer maken (of korter).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Misha schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:54:

Dit is nu al een van de beste aanschaffen die ik de afgelopen tijd heb gedaan _o_
Zelf gebruik een Logitech K400. Na twee Apple Wireless keyboards te hebben versleten in 4 jaar (gevallen op de hoek waar ook de aan/uit knop zit) werkt de K400 geweldig. Zuinig en de touchpad is handig voor het wegklikken van fouten, updatescherm en andere notificatieschermpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Nitai schreef op zondag 26 mei 2013 @ 08:25:
[...]

Zelf gebruik een Logitech K400. Na twee Apple Wireless keyboards te hebben versleten in 4 jaar (gevallen op de hoek waar ook de aan/uit knop zit) werkt de K400 geweldig. Zuinig en de touchpad is handig voor het wegklikken van fouten, updatescherm en andere notificatieschermpjes.
Ik gebruik alleen de apple remote en als die eventjes niet in de buurt ligt gebruik ik de iphone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31
Jpjedi schreef op zondag 26 mei 2013 @ 09:05:
[...]

Ik gebruik alleen de apple remote en als die eventjes niet in de buurt ligt gebruik ik de iphone app.
Ik heb dan weer Rowmote Pro in gebruik. Werkt ook erg goed! Link: https://itunes.apple.com/...-control/id315316036?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Jpjedi schreef op zondag 26 mei 2013 @ 09:05:
[...]

Het toetsenbord is ook handig om bepaalde streams te bekijken in Safari/Chrome (Bollywood content, buitenlandse muziek streams etc.) Vandaar dat ik dat gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik ga denk ik eerst die Mobile Mouse Pro uitproberen. Een ander keyboard heeft wat mij betreft wat te weinig winst, al heb je dan niet langer een aparte muis... thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik snap niet dat je met muis en keyboard wil klooien als je ook een IR afstandsbediening zoals een Harmony of een iPad/iPhone/Android-bediening kunt gebruiken. Is toch veel handiger en geschikter voor luie bediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 15:53
Halfkakkende schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:03:
Een aantal skins van Plex wel een heel stuk mooier dan XBMC, maar het ontbreken van de goed werkende ondertitel download mogelijkheid vanuit de software, waarbij ik eventueel ook (bijv.) de 720p ondertitel kan downloaden, is wel een beetje een dealbreaker :-(.
Je zou Auto-Sub eens kunnen proberen. Zit weliswaar niet in Plex zelf, maar geeft in 99% van de gevallen de goede Engelse en Nederlandse ondertiteling (ook voor HDTV of WEB-DL) die automatisch worden gedownload van Bierdopje. Aanrader!

http://code.google.com/p/auto-sub/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-04 09:32
Ik heb laatst Remote Buddy geinstalleerd op de Mac Mini, kan hem nu bedienen met mijn Logitech Harmony. Hij ziet je Harmony dan gewoon als een Apple Remote (dus wel beperkt met aantal knoppen), wel oneindig veel mogelijkheden.
Verder twijfel ik ook inderdaad tussen Plex en XMBC. Heb alle data (muziek, films, foto's) op de NAS staan maar heb toch regelmatig dat als ik iets toevoeg Plex de library niet goed (of helemaal niet) bijwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Exirion schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:44:
Ik snap niet dat je met muis en keyboard wil klooien als je ook een IR afstandsbediening zoals een Harmony of een iPad/iPhone/Android-bediening kunt gebruiken. Is toch veel handiger en geschikter voor luie bediening?
Mijn Mac Mini zit netjes verstopt in het dressoir met een deurtje ervoor; IR is voor mij dus sowieso geen optie ;)

Voor Subtitles gebruik ik trouwens http://subtitlesapp.com/. Die heeft mij nog nooit gefaald en is razendsnel. Kwestie van het bestand in de app slepen. De app zet vervolgens de subs met de juiste naam in de map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 12:15

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Misha schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:01:
[...]

Mijn Mac Mini zit netjes verstopt in het dressoir met een deurtje ervoor; IR is voor mij dus sowieso geen optie ;)
Bij mij ook, maar daar heb je weer IR extenders voor. Imho moet je een htpc gewoon met remote bedienen, makkelijker en gebruiksvriendelijker kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DyStiC schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:29:
Bij mij ook, maar daar heb je weer IR extenders voor. Imho moet je een htpc gewoon met remote bedienen, makkelijker en gebruiksvriendelijker kan niet.
Ja, of dus via een app op een telefoon of tablet. Nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chongie_Yuan
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik gebruik TouchPad als remote voor mijn mac mini...

tot nu toe geen enkel probleem. Echt een aanrader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chongie_Yuan
Even een algemeen vraagje...

Ik heb na veel getwijfeld toch erop gewaagd om mijn mac mini open te schroeven om er een tweede 2,5 inch HDD van 1 Tb in te plaatsen. Hierdoor kan ik wat meer films op mijn Mac mini zelf kwijt. d:)b

Maar helaas is dit nog niet genoeg. Dus ben ik genoodzaakt om er als nog een externe HDD naast te zetten waardoor ik mijn doel om een nette media setup te creëren voorbij streef.

Hoe hebben jullie dit opgelost?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:06
Chongie_Yuan schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:28:
Maar helaas is dit nog niet genoeg. Dus ben ik genoodzaakt om er als nog een externe HDD naast te zetten waardoor ik mijn doel om een nette media setup te creëren voorbij streef.

Ik maak gebruik van een Synology NAS. Daarop plaats ik alle content (films, series, muziek, foto's, documenten), die ik vervolgens binnen mijn thuis-netwerk kan benaderen. Alles is bedraad aangesloten, en het streamen vanaf de NAS naar de Mini (of via de Mini naar de ATV3) of iDevice gaat vlekkeloos.

Ik heb overigens de films, series en muziek in iTunes staan.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:55
Chongie_Yuan schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:28:
Even een algemeen vraagje...

Ik heb na veel getwijfeld toch erop gewaagd om mijn mac mini open te schroeven om er een tweede 2,5 inch HDD van 1 Tb in te plaatsen. Hierdoor kan ik wat meer films op mijn Mac mini zelf kwijt. d:)b

Ik hoor het graag.
Ik heb in mijn MacMini een 64GB SSD (Samsung 830) en als 2e HD een Samsung 2,5" 1TB schijfje.
Daarnaast heb ik een Drobo FS met 3x2TB + 2x3TB in mijn netwerk hangen. De Drobo staat in de meterkast.
In mijn ogen een SUPER setup! De MacMini gaat automatisch aan om 07:00 en uit om 01:00.
Tevens is de MacMini mijn download station en media server.

Op de MacMini draaien de volgende programma's:
- CouchPotato V2
- SickBeard
- AutoSub
- Plex Media Server
- Plex Home Theater
- SabNZBdplus
- SiriProxy
- HandyPrint V4 (AirPrint Activator)
- Growl
- Mac Bluray Player 2.8 (LG Bluray speler/brander in een OMC behuizing met FireWire 800)

Alles wordt zo goed als automatisch ge-update. Deze setup draait nu ruim 2 jaar, zonder enige problemen!
Krijg overal netjes notificaties van op mijn iPhone (onder andere met Prowl) Zoals wanneer een nieuwe aflevering binnen is gekomen (SickBeard) en wanneer er een Nederlandse ondertitel is gevonden en gedownload is (Prowl)
Voorbeeld: Mijn vrouw zegt: O vanavond kunnen we weer Supernatural kijken! :)
Ik kan overal via WiFi en 3G op mijn iPad, MacBook en iPhone mijn Media beluisteren en zien.
O ja, ik heb ook 3 Samsung LED tv's met de Plex For Samsung App.

Ik ben ZO blij met deze setup en het is WAF goedgekeurd, zelfs mijn dochtertje van 4 weet alles te bedienen met de Harmony 900 afstandsbediening. De MacMini is gekoppeld aan een Onkyo TX-SR578 die weer vervolgens met HDMI (ARC) aan de 46C8700 LED tv van Samsung.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chongie_Yuan
Leut schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:47:
[...]

Ik maak gebruik van een Synology NAS. Daarop plaats ik alle content (films, series, muziek, foto's, documenten), die ik vervolgens binnen mijn thuis-netwerk kan benaderen. Alles is bedraad aangesloten, en het streamen vanaf de NAS naar de Mini (of via de Mini naar de ATV3) of iDevice gaat vlekkeloos.

Ik heb overigens de films, series en muziek in iTunes staan.
Bedankt voot je reactie.

Ik heb mijn oude synology (DS 209j) juist net weggedaan omdat ik nu alles download op Mac Mini. En vanwege het feit de mini en de synology in twee verschillende ruimtes stonden kon ik ze niet netjes bedraad met elkaar verbinden waardoor het streamen vanaf de NAS niet super was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chongie_Yuan
Bas Post schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:49:
[...]

Ik heb in mijn MacMini een 64GB SSD (Samsung 830) en als 2e HD een Samsung 2,5" 1TB schijfje.
Daarnaast heb ik een Drobo FS met 3x2TB + 2x3TB in mijn netwerk hangen. De Drobo staat in de meterkast.
In mijn ogen een SUPER setup! De MacMini gaat automatisch aan om 07:00 en uit om 01:00.
Tevens is de MacMini mijn download station en media server.

Op de MacMini draaien de volgende programma's:
- CouchPotato V2
- SickBeard
- AutoSub
- Plex Media Server
- Plex Home Theater
- SabNZBdplus
- SiriProxy
- HandyPrint V4 (AirPrint Activator)
- Growl
- Mac Bluray Player 2.8 (LG Bluray speler/brander in een OMC behuizing met FireWire 800)

Alles wordt zo goed als automatisch ge-update. Deze setup draait nu ruim 2 jaar, zonder enige problemen!
Krijg overal netjes notificaties van op mijn iPhone (onder andere met Prowl) Zoals wanneer een nieuwe aflevering binnen is gekomen (SickBeard) en wanneer er een Nederlandse ondertitel is gevonden en gedownload is (Prowl)
Voorbeeld: Mijn vrouw zegt: O vanavond kunnen we weer Supernatural kijken! :)
Ik kan overal via WiFi en 3G op mijn iPad, MacBook en iPhone mijn Media beluisteren en zien.
O ja, ik heb ook 3 Samsung LED tv's met de Plex For Samsung App.

Ik ben ZO blij met deze setup en het is WAF goedgekeurd, zelfs mijn dochtertje van 4 weet alles te bedienen met de Harmony 900 afstandsbediening. De MacMini is gekoppeld aan een Onkyo TX-SR578 die weer vervolgens met HDMI (ARC) aan de 46C8700 LED tv van Samsung.
toon volledige bericht
Jeetje..

Ik zie dat jij veel verder bent wat betreft het creëren van jouw media site up rondom de mac mini.
Ik ben net aan het lezen hoe ik SickBeard en CouchPotato moet configureren. Dat is mijn volgend uitdaging voor vanavond...

Wat betreft jouw opslag oplossing.. Een Drobo FS?? :9~
Daar zal ik even voor moeten sparen...

Maar bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
DyStiC schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:29:
[...]

En waar moet ik dan die IR Extender laten? Ik vind het juist strak dat mijn dressoir naast de boxen, lampen en twee planten helemaal leeg is. Een IR zal ik weer ergens neer moeten zetten; ik heb het veel liever via bijv. bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-04 09:32
Misha schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:59:
En waar moet ik dan die IR Extender laten? Ik vind het juist strak dat mijn dressoir naast de boxen, lampen en twee planten helemaal leeg is. Een IR zal ik weer ergens neer moeten zetten; ik heb het veel liever via bijv. bluetooth
Als je dressoir niet in zijn geheel op de grond staat maar op pootjes zou je die IR Extender onder je dressoir kunnen verstoppen, gewoon aan de onderkant vast plakken, ietsjes meer naar achter zodat hij uit het zicht is.
Maar een betere oplossing is inderdaad bluetooth ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Laatst online: 04-02-2023
Op het moment heb ik een TVIX 6600 staan en dat bevalt goed om films te kijken.
Maar ik wil toch iets meer en zit te denken om een Mac Mini aan te schaffen en deze kan ik kopen op marktplaats voor een vraagprijs van 400 euro.

Het betreft een Mac Mini (mid 2011) met een Intel HD Graphics 3000 kaart.

Is dit voldoende om HD content mee af te spelen (bv blurays)?

De TVIX moet ik eerst wel verkopen,dus bij deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:36

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Jup :) ik gebruik dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:55
NrG! schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:58:
Op het moment heb ik een TVIX 6600 staan en dat bevalt goed om films te kijken.
Maar ik wil toch iets meer en zit te denken om een Mac Mini aan te schaffen en deze kan ik kopen op marktplaats voor een vraagprijs van 400 euro.

Het betreft een Mac Mini (mid 2011) met een Intel HD Graphics 3000 kaart.

Is dit voldoende om HD content mee af te spelen (bv blurays)?

De TVIX moet ik eerst wel verkopen,dus bij deze ;)
Zie deze setup, is een MacMini mid 2011
Probleemloos HD bekijken, terwijl gelijkertijd een HD film wordt gedownload en uitgepakt!
http://gathering.tweakers...message/40323452#40323452

[ Voor 6% gewijzigd door Bas Post op 22-07-2013 14:53 ]

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
@Bas Post - benieuwd hoe jij AutoSub aan de praat hebt gekregen! Laatste keer dat ik dat probeerde kreeg ik het niet voor elkaar (vreemde foutmeldingen die ik toen niet "weggegoogled" kreeg).

Mooie setup verder, ik heb nagenoeg hetzelfde draaien (ook alweer een tijdje) en het is echt perfect - ook voor mijn vriendin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:15
Heb ook exact dezelfde opstelling draaien als Bas Post. Dit in combinatie met m'n 55" Sony Bravia is gewoon super.
Plex + Sick Beard + CouchPotato + AutoSub + SabNZB + Prowl = héérlijk.

@MrAcid: Heb AutoSub ook succesvol draaiende. Kun je screenshot maken van je settings?

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 22-07-2013 15:36 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Doe ik als de temperatuur weer een beetje daalt en ik in mijn vrije tijd achter de Mac/TV ga zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 13:34
Ik ben ook wel benieuwd naar de settings van autosub want hier krijg ik hem ook niet werkend

voor de rest heb ik en zelfde setup alleen heb ik mijn mac mini niet aan een tv hangen maar bedient deze twee apple TV 3

[ Voor 40% gewijzigd door mtenbos op 22-07-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Laatst online: 04-02-2023
Bas Post schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:52:
[...]

Zie deze setup, is een MacMini mid 2011
Probleemloos HD bekijken, terwijl gelijkertijd een HD film wordt gedownload en uitgepakt!
http://gathering.tweakers...message/40323452#40323452
Ok bedankt voor de info!

Nog een vraag:

Jij hebt de mini aangesloten via hdmi naar de receiver,ik zie dat veel mensen de mini hebben aangesloten met een hdmi direct naar de tv en een toslink naar de receiver.

Wat is hier nu het verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb het zelf ook direct op de TV met een toslink naar de receiver. Volgens mij omdat de Mini de receiver niet goed als "display" herkende en daardoor naar rare resoluties schakelde als de Mini al aan stond en de receiver pas later aan ging. Met de TV had ik dit probleem niet, dus dat heb ik als workaround gebruikt.

Even teruggezocht, zoiets was het inderdaad (post uit 2010): MrAcid in "Mac Mini als Media Center"

[ Voor 16% gewijzigd door MrAcid op 22-07-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Kan ik een mini g4 1.4 GHz / 1gb goed gebruiken als iTunes server om te benaderen via iphone / Apple tv en daarnaast te gebruiken als netwerksvhijf (voor foto 's) of is deze daar alweer te verouderd voor ?
Is het de investering van ongeveer 50-80 euro waard om een c2d 1.83 te nemen ?

[ Voor 17% gewijzigd door wd200 op 22-07-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:36

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Huh? je haalt nu 2 dingen door elkaar denk ik.

Een G4 moet je gewoon niet meer kopen. Punt.

Een Core2Duo of een CoreDuo? CoreDuo's ook laten liggen ondertussen, Core2Duo's zijn erg leuk. Maar het hangt af van de prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door sebastius op 22-07-2013 23:05 ]

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste