Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik start Couchpotato en Sickbeard (en al het andere, dus ook het updaten etc) via een Automator Script:

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/scriptje_sickbeard.jpg

Verder zit bij het inloggen een automatische start van Airvideo Server en dus een verwijzing naar bovenstaand scriptje.

[ Voor 24% gewijzigd door sebastius op 09-08-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
sebastius schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:30:
Ik start Couchpotato en Sickbeard (en al het andere, dus ook het updaten etc) via een Automator Script:

[afbeelding]

Verder zit bij het inloggen een automatische start van Airvideo Server en dus een verwijzing naar bovenstaand scriptje.
Briljant,

Snapte er eerst geen jota van maar met jouw screens kwam ik er zo uit. :)

Ik gebruik CP2 dus daar heb ik ook een shell script van gemaakt en de git pul regels heb ik zo van je over genomen in de hoop dat dat werkt.

Dit heb ik als login item toegevoegd en vanavond maar eens kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-05 22:09
Ff voor de Mac en SickBeard gebruikers, er bestaat gewoon een SickBeard app. Deze kan je ook gewoon updaten en onder je login items plaatsen. Ook heeft deze een mooie menubar icon waar je SickBeard kan oproepen, afsluiten enz.
Zie:
http://sickbeard.lad1337.de
gewoon als dmg te downloaden.
Ik gebruik deze ook in combinatie met: Auto-Sub, CP2, Sabnzbd+ en Plex

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 22:33
Wow handig! Ben hier naar opzoek geweest. Misschien ook handig voor het sickbeard topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Bas Post schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:01:
Ff voor de Mac en SickBeard gebruikers, er bestaat gewoon een SickBeard app. Deze kan je ook gewoon updaten en onder je login items plaatsen. Ook heeft deze een mooie menubar icon waar je SickBeard kan oproepen, afsluiten enz.
Zie:
Sjesusss dat had ik eerder moeten weten. Is dit een oude versie? (ik heb nu b7cf06e)

Wat is auto-sub? Ik krijg via SB icm Plex (ook bierdopje plugin) eigenlijk alles met subs binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik ga die Auto-Sub eens bekijken, want hier krijg ik meestal enkel de Engelse subtitles binnen met Couchpotato & plex, terwijl ze eerst op zoek moeten gaan naar NL subs.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Seabastius,

Bij mij werkt het dus niet :( hoe heb jij de auto login geregeld zodat services starten bij het inloggen? Of heb jij ze bij boot al draaien, en zo ja, hoe
Ik heb nu geen password en autologin met daaraan het automator file als login item. Dat doe ik dus fout..

Bleef op oude share van mijn windows server hangen en dan gaat hij blijkbaar niet door met login items. :')

Opgelost dus.

[ Voor 57% gewijzigd door Jpjedi op 10-08-2012 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:21
Ik aarzel of ik mijn mac mini media center (2010) met mountain lion moet upgraden of juist op Lion moet houden. Iemand een suggestie? Ik wil natuurlijk voorkomen dat het os de mini langzamer maakt bij afspelen media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Ik draai ML op een macbrook pro (2,4Ghz C2D, 4GB) van 4 jaar oud (ongeveer jou specs ook gok ik?) en ML draait bij mij snappier dan Lion. Volgens mij maakt het niet veel uit dus, zorg wel voor voldoende intern geheugen. Mits je player goed is zul je weinig merken van performance verlies

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk84 op 10-08-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 19:08
dekeizer schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 08:42:
Ik aarzel of ik mijn mac mini media center (2010) met mountain lion moet upgraden of juist op Lion moet houden. Iemand een suggestie? Ik wil natuurlijk voorkomen dat het os de mini langzamer maakt bij afspelen media.
Ik hou mijn mini lekker op Snow Leopard... werkt prima en behalve PLEX draai ik er toch weinig op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 16:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

mijn mini (2010) op ml draait perfect icm vlc.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Hier ook een oude macbook uit 2008 die perfect draait op ML.

Laten jullie de mini sluimeren als je hem niet gebruikt? Ik draai er dus ook al mijn download software op en PMS maar het probleem is dat na sleep de SMB shares niet automatisch mounten. Ik wil mountwatcher installeren maar die crashed direct bij het uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Misschien werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Jpjedi schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:00:
SMB shares niet automatisch mounten.
Ook niet als die in je Login items staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458955

sebastius schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:30:
...
had je niet gewoon alles in een shell script kunnen zetten ? klinkt niet efficiënt dit.

ik gebruik lingon om dit soort zaken (scripts) ook in launchd te zetten zodat de boel herstart als het crashed oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 15:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Anoniem: 458955 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:57:
[...]

had je niet gewoon alles in een shell script kunnen zetten ? klinkt niet efficiënt dit.

ik gebruik lingon om dit soort zaken (scripts) ook in launchd te zetten zodat de boel herstart als het crashed oid.
Vast wel, maar Automator snap ik, shell-scripts (nog) niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je doet bijna hetzelfde namelijk :)

als je het in een startscript.sh zou zetten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash
cd /bla
git bla
open /Applications/bla.app
python bla.py -d
python sabnzbd -d 
cd bla
python couchpotato.py -d 
open /Applications/xbmc.app
etc
etc

dan kun je het uiteraard alsnog in een automatorflow aanspreken en dat als app opslaan die je bij je login items zet.

desalniettemin is alle vorm van automatisering leuk om mee te spelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418204

Luuk84 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:01:
Ik draai ML op een macbrook pro (2,4Ghz C2D, 4GB) van 4 jaar oud (ongeveer jou specs ook gok ik?)
Goed gegokt, exact zelfs. 2,4, 4GB en 500GB. Ik ga ML op mijn mediacentertje zetten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Anoniem: 458955 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:10:
je doet bijna hetzelfde namelijk :)

als je het in een startscript.sh zou zetten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/bash
cd /bla
git bla
open /Applications/bla.app
python bla.py -d
python sabnzbd -d 
cd bla
python couchpotato.py -d 
open /Applications/xbmc.app
etc
etc

dan kun je het uiteraard alsnog in een automatorflow aanspreken en dat als app opslaan die je bij je login items zet.

desalniettemin is alle vorm van automatisering leuk om mee te spelen :*)
Ooit beheerste ik basic op de MSX :') maar dit soort scriptjes kan ik zelf ook niet schrijven. Ik brouw er wel eens van internet net zoals jij ze nu post maar punt is dat ik bij problemen te veel moeite heb om de fout eruit te halen. Het visualiseren van automator doet wonderen en ik snap waar ik mee bezig ben.

Overigens heb ik bij automator nu een delay van 120 seconden gezet voor CP2 uitgevoerd wordt. Deze wilde vaak niet starten maar dat werkt nu goed. :)

Ik heb overigens de SMB share omgezet naar AFP.. dit werkt veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Bas Post schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:01:
Zie:
Nog een aanvulling op mijn tip, hebben jullie al "Qouch" voor de iPhone/iPad al? Deze app werkt FANTASTISCH met SickBeard, CouchPotato (Versie 1 & 2) en Sabnzbd+

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:52
En als aanvulling op Qouch moet je Prowl installeren. Krijg je Push Notifications op je iPhone en/of iPad als SickBeard of CouchPotato de serie/film gevonden heeft. :)

SickBeard + Couch Potato + SabNZB + Qouch + Prowl = O+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Rivanov schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:50:
En als aanvulling op Qouch moet je Prowl installeren. Krijg je Push Notifications op je iPhone en/of iPad als SickBeard of CouchPotato de serie/film gevonden heeft. :)

So true _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post

Inderdaad haha die was ik nog vergeten! Die heb ik ook ja! Mooi spul he..... Die automatisering!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:20
nevermind

[ Voor 95% gewijzigd door SquareOne op 13-08-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Brm-G schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:04:
Kan zoiets ook gewoon met torrent files? Lees dat Sickbeard ook met torrent files om kan gaan. Indien mogelijk, iemand die me daarmee kan helpen?
Pleur je nu gewoon heel je verzoek hier neer in de hoop dat iemand he aan het handje gaat meenemen? Pfff

Check google, lees het SB forum, installeer het, google op problemen, leg je probleem hier weg als je er niet meer uit komt. (hier is het sb/cp/sab topic)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 23:51

KhaZ

Alfa Romeo

Nog niet echt een duidelijk antwoord gehad, ik vraag me af of het überhaupt wel mogelijk is:
2) Zolang SABnzbd bezig is mag de Mac niet in standby springen, pas als SABnzbd queue leeg is moet hij weer in standby.
Mijn zoektochtje levert dit op:

http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=11341
Temporary work-around.
Start SABnzbd with the caffeinate tool:
From a Terminal windows type:

Code: Select all
caffeinate -i /Applications/SABnzbd.app/Contents/MacOS/SABnzbd &

This will prevent standby as long as SABnzbd is running.
You should also set an end-of-queue action "Shutdown", otherwise standby will never happen.
Da's dus onhandig, want ik wil SABnzbd helemaal niet afsluiten.

http://www.avforums.com/f...mbp-after-ml-install.html

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1415661

https://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=2&t=11285

http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=11414

Dus of wachten op een update van SABnzbd, of van Apple die de sleep instellingen aanpast zodat netwerk of überhaupt programma activiteit kan worden herkend.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• SquareOne
Ondertussen toch maar eens overgegaan op nieuwsgroepen. Nu ben ik bezig met de setup van sickbeard maar in de tutorials die ik vind wordt dit eigenlijk altijd icm sabnzbd gebruikt. Is het mogelijk om dit met NZBvortex te laten werken?

Heb deze tutorial gevold tot het einde van sectie 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Brm-G schreef op donderdag 06 september 2012 @ 19:12:
Ondertussen toch maar eens overgegaan op nieuwsgroepen. Nu ben ik bezig met de setup van sickbeard maar in de tutorials die ik vind wordt dit eigenlijk altijd icm sabnzbd gebruikt. Is het mogelijk om dit met NZBvortex te laten werken?

Heb deze tutorial gevold tot het einde van sectie 5.
Met wat gegoogel kan ik vinden dat NZBVortex met een watchfolder kan werken, gewoon in SickBeard die watchfolder invullen als Black Hole, dan zou het moeten werken.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:11
Waarom zou je sabnzb niet gebruiken?

Erg stabiel en fijn in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omdat sabnzbd zo traag als dikke poep is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
dodge_911 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 01:45:
[...]

Met wat gegoogel kan ik vinden dat NZBVortex met een watchfolder kan werken, gewoon in SickBeard die watchfolder invullen als Black Hole, dan zou het moeten werken.
Dan moet ik nog even uitvogelen hoe ik NZBvortex met sickbeard kan laten communiceren :) Maar er is niemand die het op die manier draaiende heeft?

Anders moet ik toch maar Sabnzbd gebruiken -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:11
Anoniem: 458955 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:57:
omdat sabnzbd zo traag als dikke poep is ?
Op welke manier?

Ik gebruik het en haal max. downloadsnelheid op mijn verbinding en repareren en uitpakken gaat naar mijn gevoel best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
bacardicoconut schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:24:
[...]

Op welke manier?

Ik gebruik het en haal max. downloadsnelheid op mijn verbinding en repareren en uitpakken gaat naar mijn gevoel best snel.
Bij mij is sab ook enorm traag, cpu op 100% load maar doe uren over een film van 8gb. Ligt aan unrar maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 20:40
Brm-G schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 13:21:
[...]
Dan moet ik nog even uitvogelen hoe ik NZBvortex met sickbeard kan laten communiceren :) Maar er is niemand die het op die manier draaiende heeft?

Anders moet ik toch maar Sabnzbd gebruiken -_-
Sickbeard is helemaal niet nodig voor NZB Vortex.
In NZB Vortex kun je alsvolgd automatisch een TV show laten downloaden zovlug die beschikbaar is:

1. Klik op het RSS icoontje (naast het download icoontje)
2. Klik op +
3. RSS URL: http://www.nzbindex.nl/rs...UR_SEARCH_QEURY&nzblink=1
4. Filtering -> Include -> WEB-DL of/en x264 of/en NL (gescheiden door een spatie)
5. Auto watch daar stel je in waar hij moet beginnen als je bijv: de eerste 5 episodes al hebt.

TIP:
Bij stap 3 kun je ook nog een ''Add to group'' actie aanklikken, waardoor je download automatisch naar een specifieke map wordt verplaatst. (Waardoor je download automatisch in Plex geindexeerd/zichtbaar wordt)

Andere leuke tip:
Tevens kun je in NZB Vortex ook een (dropbox)folder laten autowatchen, waardoor je op afstand een .nzb in je (dropbox)folder kunt plaatsen en NZB Vortex het automatisch laat downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door RVE_NL op 09-09-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RVE_NL schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:35:
[...]

Sickbeard is helemaal niet nodig voor NZB Vortex.
In NZB Vortex kun je alsvolgd automatisch een TV show laten downloaden zovlug die beschikbaar is:

1. Klik op het RSS icoontje (naast het download icoontje)
2. Klik op +
3. RSS URL: http://www.nzbindex.nl/rs...UR_SEARCH_QEURY&nzblink=1
4. Filtering -> Include -> WEB-DL of/en x264 of/en NL (gescheiden door een spatie)
5. Auto watch daar stel je in waar hij moet beginnen als je bijv: de eerste 5 episodes al hebt.

TIP:
Bij stap 3 kun je ook nog een ''Add to group'' actie aanklikken, waardoor je download automatisch naar een specifieke map wordt verplaatst. (Waardoor je download automatisch in Plex geindexeerd/zichtbaar wordt)

Andere leuke tip:
Tevens kun je in NZB Vortex ook een (dropbox)folder laten autowatchen, waardoor je op afstand een .nzb in je (dropbox)folder kunt plaatsen en NZB Vortex het automatisch laat downloaden.
Aha dat is een goeie! Ga ik morgen direct even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Nog steeds bezig met de installatie van Sickbeard en Sabnzbd. Loop nu tegen het volgende probleem aan; in de tutorial moet ik het volgende doen

"If you have been installing everything as I have, you should now have a folder called ‘SickBeard’ in your ‘Applications’ folder. Open the SickBeard folder up and you will see another folder (among others) called “autoProcessTV”. Open the folder and you will see a few other files. We now want to take all of these files and move them to the following location (see note at the bottom of this section if you are on using OSX 10.7)"

Het probleem is dat ik deze bestanden niet kan vinden. Waarschijnlijk komt dat omdat ik Sabnzbd heb geinstalleerd met een .DMG file die ergens in dit topic staat. (zonder het hele terminal gedoe). Iemand een work-around hiervoor?

edit: oops zag niet dat het laatste bericht ook van mij was anders had ik 'm even ge-edit.

hij download wel gewoon dus weet niet wat de scripts precies doen?

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 10-09-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bacardicoconut schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:24:
[...]

Op welke manier?

draai maar eens een "top" in een terminal als sabnzbd aan het downloaden is.

sabnzbd is natuurlijk superhandig, maar het draait volledig op python en dat is niet efficiënt (op bijv. een NAS trek je 120Mbit nooit vol met sab). Voor par/unrar worden binaries gebruikt die efficiënter zijn.

Als het een dedicated downloadmachine is dan maakt het niet veel uit als je er zelf geen last van hebt, maar op een werkstation zou ik persoonlijk uitwijken naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Paar vraagjes nog, ben er bijna:

1) Wat zijn jullie ervaringen met Spotify addons voor XBMC op de Mac? Werkt dat een beetje? Vriendin krijgt over een paar dagen een Spotify premium account dus kan ze dan allemaal proberen.

Het zou mooi zijn als het in die Aeon skin zou passen of erop lijkt, die ziet er wel gelikt uit zeg.

2) Bug waar ik nog tegen aan loop is dat als ik een film of serie met DTS geluid afspeel via digitaal optisch naar m'n versterker, ik geen geluid meer heb in XBMC nadat ik op Stop heb gedrukt of als de film is afgelopen. Dan moet ik XBMC afsluiten en opnieuw starten. Hebben meer dat hier gehad en zo ja, oplossing? Op internet kom ik e.e.a. tegen, maar dat helpt helaas niet.

3) Bug waar ik nog tegen aanloop: het SickbeardHB (heart beat) script blijft hangen wanneer ik de Mac opnieuw laat opstarten, deze moet ik dan handmatig geforceerd stoppen. Is hier een trucje voor?

[ Voor 15% gewijzigd door KhaZ op 11-09-2012 18:10 ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Ik sta eigenlijk op het punt een Mac Mini 2012 2,3Ghz te kopen. Deze wil ik alleen gebruiken als Plex Media Server/Client en download machine.
Echter is dit 2,3 Ghz model met enkel een HD3000 wel snel genoeg voor full HD films? Of kan ik dan beter toch nog even wachten op de HD4000? Ik twijfel omdat de mediamarkt hier a.s. weekend een BTW actie heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los Eindjeles
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Waarom zou je nu een Mac Mini kopen? (Sorry, overheen gelezen, de BTW actie, dan is het inderdaad interessant, ik wacht nog) Namelijk, ik wil er ook een kopen voor als Media Center, wat mij nu tegenhoud is dat de laatste update van 20 juli 2011 is. Als je naar de huidige update cycle kijkt van de Mac Mini zal er op korter termijn een update aankomen, alleen niemand weet wanneer precies. MacRumors geeft ook aan 'Don't buy, updates soon'.

[ Voor 11% gewijzigd door Los Eindjeles op 25-09-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RVE_NL schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:24:
Ik sta eigenlijk op het punt een Mac Mini 2012 2,3Ghz te kopen. Deze wil ik alleen gebruiken als Plex Media Server/Client en download machine.
Echter is dit 2,3 Ghz model met enkel een HD3000 wel snel genoeg voor full HD films? Of kan ik dan beter toch nog even wachten op de HD4000? Ik twijfel omdat de mediamarkt hier a.s. weekend een BTW actie heeft..
Heb zelf ook gewoon het basis model mini gekocht een paar maanden geleden. En gebruik deze precies voor dezelfde doeleinden als jij van plan bent. Blu-rays van 15GB zijn absoluut geen probleem met Plex.

Wel even het geheugen updaten naar minimaal 4GB anders voelt die erg traag aan als je twee dingen tegelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Excuus als ik de zoekfunctie niet goed heb gebruikt, maar ik krijg het met de nieuwe layout niet voor elkaar om in topics te zoeken.

Ik gebruik het laatste model Mac mini als mediacenter. Mounain Lion i.c.m. Plex. Nu wil het wel eens gebeuren dat de Apple remote niet meer reageert bij het gebruik van Plex. Het lijkt erop dat dit optreedt als ik Plex met de "/" toets niet schermvullend heb gemaakt. Bijvoorbeeld om downloads te managen o.i.d. Als ik hierna het scherm weer maximaliseer, treedt het probleem op. De Apple remote werkt wel, want als ik op Play druk start iTunes.

Hebben jullie hier ook wel eens last van en is er eventueel een fix?

Nu pak ik als workaround even snel het toetsenbord erbij zodat ik de film of serie verder af kan kijken. Maar dit is storend omdat ik liever geen toetsenbord of muis aangesloten heb.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 16:51

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

heb je in plex' preferences->system->input devices de optie "always running" aangezet?
volgens mij zou dat het op moeten lossen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Nerpissad schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:07:
heb je in plex' preferences->system->input devices de optie "always running" aangezet?
volgens mij zou dat het op moeten lossen.
Volgens mij wel, maar zal dit zeker nog even controleren. Bedankt

-Edit- Always running staat inderdaad aan en het input device staat op "Standard".
Iemand anders nog een idee?

[ Voor 15% gewijzigd door BillSpaarbank op 19-10-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

1) Sinds Mountain Lion lijkt het erop dat een externe remote (ik heb een Logitech Harmony) de Mini niet uit sleep kan halen. Heeft iemand hier ervaring mee of een fix voor?

2) Ik heb het volgende probleem: als ik m'n Harmony gebruik in XBMC gaat vaak (tegelijk met het navigeren) het systeem volume niveau omhoog of omlaag bij het gebruik van verschillende knoppen (niet alleen UP en DOWN, ook Exit etc.). Iemand hier een trucje voor, dat of de Harmony het volume niet mag aanpassen van Mountain Lion, of dat Mountain Lion's systeeminstellingen niet aangepast mogen worden terwijl XBMC draait, of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

Ik heb hetzelfde geconstateerd, mijn harmony kon ook de mini niet wakker maken. Heb hem nu gewoon aan staan altijd, tv staat toch uit, en de mini functioneert ook als server bij mij.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:25
Kan je niet ergens met darkwake(=0) iets instellen? Dit werkt iig wel op een Hackintosh!
Of de sleepmode op iets anders zetten dmv terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
KhaZ schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:59:
2) Ik heb het volgende probleem: als ik m'n Harmony gebruik in XBMC gaat vaak (tegelijk met het navigeren) het systeem volume niveau omhoog of omlaag bij het gebruik van verschillende knoppen (niet alleen UP en DOWN, ook Exit etc.). Iemand hier een trucje voor, dat of de Harmony het volume niet mag aanpassen van Mountain Lion, of dat Mountain Lion's systeeminstellingen niet aangepast mogen worden terwijl XBMC draait, of zoiets?
Probeer Candelair te installeren, hielp bij mij.

http://www.iospirit.com/labs/candelair/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik kan voor 410 de huidige basis Mac Mini 2011 tweedehands kopen. Als media center.
Goeie deal lijkt me? (rekening houdend met komende dinsdag (Apple event, aankondiging nieuwe Mini) en dat ik 8 procent korting kan krijgen in Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
BamBamBam59 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 21:54:
Ik kan voor 410 de huidige basis Mac Mini 2011 tweedehands kopen. Als media center.
Goeie deal lijkt me? (rekening houdend met komende dinsdag (Apple event, aankondiging nieuwe Mini) en dat ik 8 procent korting kan krijgen in Apple store.
410 is een mooie prijs maar hangt ook een beetje af van hoe oud het ding is. A.s. dinsdag zullen er wel nieuwe modellen komen. De laatste huidige modellen worden dan voor 100 euro(?) minder verkocht door resellers om van de voorraad af te komen. Voor 499 euro (90 euro meer) zou je dan een nieuwe hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online

Ik ben met mijn nieuwe mini nu ook dit aan het realiseren. Mag ik vragen welke nieuwsserver je hierbij gebruikt en welke tracker? En wat betaal je voor deze setup uiteindelijk?

Het kan zijn dat ik dit nog niet eens goed vraag. Is eigenlijk de eerste keer dat ik goed naar nieuwsgroepen kijk.

Op dit moment heb ik SABnzbd met de standaard Ziggo server ingesteld. Maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54
ik gebruik al jaren eweka kost 7,50 euro in de maand en heeft een retentie van 1150 dagen. Dit is 1 van de duurdere providers maar wel een goede.

Nzbmatrix is een goede site voor nzb's en voor onbeperkte nzb's downloaden moet je eenmalig 10 euro betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb vanavond even zitten spelen met een nieuwe Mac Mini, het i7 model met 4GB en 1TB schijf. In no time had ik XBMC er goed werkend op, inclusief de add-on voor Apple movie trailers. Werkt allemaal erg soepel zonder glitches en de Mini blijft muisstil terwijl ie nauwelijks ventilatie heeft waar ie staat. Dit exemplaar is niet van mezelf dus het is puur om te testen, maar ik overweeg nu wel om eindelijk de stap naar een Mac Mini als mediaspeler te gaan zetten :) Waarschijnlijk gewoon het basismodel met dualcore i5.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
mtenbos schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:58:
ik gebruik al jaren eweka kost 7,50 euro in de maand en heeft een retentie van 1150 dagen. Dit is 1 van de duurdere providers maar wel een goede.
Nzbmatrix is een goede site voor nzb's en voor onbeperkte nzb's downloaden moet je eenmalig 10 euro betalen.
Gister ook SickBeard & CouchPotato met NZBmatrix op m'n nieuwe Mini 2012 geinstalleerd. Vervolgens gebruik ik NZB Vortex voor het downloaden uit een black hole (dropbox folder), zodat ik altijd automatisch iets kan laten downloaden thuis.
Als newsgroepserver maak ik gebruik van de Supernews aanbieding:
* 1500 dagen retentie
* €69,- per jaar
* Delen toegestaan (ik deel met 3 vrienden).
* Ongelimiteerde snelheid, bij ons downloaden we alle drie tegelijk met onze max snelheid 10 tot12 MB/ps (120Mbit) per persoon.

Dat is dus voor €1,92 p.m. p.p., een koopje!

- Ben nu nog opzoek naar een goede oplossing voor het automatisch downloaden van Bierdopje subtitles voor TV series. Heb al hier en daar wat gelezen en geprobeerd met Auto-Sub, maar hoe zorg ik ervoor dat dit automatisch gestart word als windows start? Of heeft er iemand een alternatief?

- Ik kwam er ook achter dat je via IMDB/Trakt watchlists kan toevoegen heeft iemand ervaring mee? Zijn er ook lijsten met nieuwe bioscoop films waarop je je kunt abboneren voor de luie downloader ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
RVE_NL schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:08:
[...]

Gister ook SickBeard & CouchPotato met NZBmatrix op m'n nieuwe Mini 2012 geinstalleerd. Vervolgens gebruik ik NZB Vortex voor het downloaden uit een black hole (dropbox folder), zodat ik altijd automatisch iets kan laten downloaden thuis.
* 1500 dagen retentie
* €69,- per jaar
* Ongelimiteerde snelheid, bij ons downloaden we alle drie tegelijk met onze max snelheid 10 tot12 MB/ps (120Mbit) per persoon.

- Ben nu nog opzoek naar een goede oplossing voor het automatisch downloaden van Bierdopje subtitles voor TV series. Heb al hier en daar wat gelezen en geprobeerd met Auto-Sub, maar hoe zorg ik ervoor dat dit automatisch gestart word als windows start? Of heeft er iemand een alternatief?

- Ik kwam er ook achter dat je via IMDB/Trakt watchlists kan toevoegen heeft iemand ervaring mee? Zijn er ook lijsten met nieuwe bioscoop films waarop je je kunt abboneren voor de luie downloader ofzo?
1: Kun je beter in het Sickbeard/CouchPotato-topic vragen, aangezien het ook over Windows gaat (en dit het Apple forum is).
2: Ja, werkt goed. Lijsten zijn gewoon al voorgekauwd in CouchPotato, je hoeft alleen even aan te vinken welke hij moet gebruiken, zie de "Automation" settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb m'n mini nu op een andere versterker aangesloten (HDMI), namelijk een Onkyo TX-SR308. De vorige was een Onkyo HT-R508, daar was geen probleem mee (zelfde manier aangesloten en op dezelfde TV). Het probleem is nu dat ik boven en onder in beeld zo'n 2cm mis, waardoor ik een deel van m'n dock en de bovenste balk van het actieve programma niet zie.

Bij de beeldscherminstellingen staat-ie gewoon op 1080p. Iemand een trucje om dit weer correct te krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door KhaZ op 30-10-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wellicht even pielen met de Overscan optie?

http://apple.stackexchang...m-part-of-the-screen-is-m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/gkS27.png

Ik ga even met de underscan optie pielen.. thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Dat was de truc.. dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226626

Heb net de nieuwe Mac Mini aangekocht en aangesloten op een A/V Receiver en een LED-tv.
Plex heb ik al geïnstalleerd voor htpc gebruik en Splashtop op de iPad voor remote desktop acces, maar...

Nu zou ik ook via de iPad of iPhone de ITunes bibliotheek (audio) van de Mac willen kunnen benaderen.
Dus als ik de mac uit sluimerstand haal en de versterker aanzet, dat ik op de iphone/ipad play druk en de muziek uit de luidsprekers komt.

Airfoil lijkt wel een oplossing, maar streamt ios content naar de mac en dat is niet voldoende. Al de muziek staat tenslotte op de mac en niet op de ios devices. Remote desktop kan ook, maar dan komt het geluid zowel uit de mac als uit het de ipad/iphone.

En met een iTunes home server set-up kan ik de muziek wel zien op mn ipad/iphone, maar dan speelt hij het ook af op de ipad/iphone?!

Of mis ik iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:43
Ik heb sinds afgelopen week ook een mac mini 2011 gekocht om als mediacenter te gebruiken. Nu heb ik plex geinstalleerd voor de films etc. Nu is het zo dat wanneer ik klaar ben met film kijken ik vaak de mac mini in sluimerstand zet.

Na het lezen van dit forum NZBvortex heb geinstalleerd en daarbij een hotfolder aangemaakt in mijn dropbox dat wanneer ik daar nzb bestanden inzet, dat nzbvortex ze automatisch binnen haalt. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar dat mijn mac mini automatisch uit de sluimerstand wordt gehaald als ik een nzbbestand in de dropbox folder zet. Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Anoniem: 226626 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:11:
Heb net de nieuwe Mac Mini aangekocht en aangesloten op een A/V Receiver en een LED-tv.
Plex heb ik al geïnstalleerd voor htpc gebruik en Splashtop op de iPad voor remote desktop acces, maar...

Nu zou ik ook via de iPad of iPhone de ITunes bibliotheek (audio) van de Mac willen kunnen benaderen.
Dus als ik de mac uit sluimerstand haal en de versterker aanzet, dat ik op de iphone/ipad play druk en de muziek uit de luidsprekers komt.

Airfoil lijkt wel een oplossing, maar streamt ios content naar de mac en dat is niet voldoende. Al de muziek staat tenslotte op de mac en niet op de ios devices. Remote desktop kan ook, maar dan komt het geluid zowel uit de mac als uit het de ipad/iphone.

En met een iTunes home server set-up kan ik de muziek wel zien op mn ipad/iphone, maar dan speelt hij het ook af op de ipad/iphone?!

Of mis ik iets...
Waarom gebruik je "Remote" app van Apple niet? Dat is een iTunes remote app om itunens te kunnen besturen. Zo doe ik dat altijd en werkt perfect.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:29
Inmiddels Spotify toegevoegd aan mijn Mac Mini Media Centre.
De App draait op mijn Mac Mini en is verbonden met mijn receiver. Met een Remote App op de iPhone/iPad bedien ik Spotify,

Voordeel is dat je aan een normaal Spotify account genoeg hebt ipv een Premium account en je bent niet afhankelijk van Airplay (van telefoon dus WiFi naar Receiver liep niet helemaal zonder storingen).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54
RVE_NL schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:08:
[...]

* 1500 dagen retentie
* €69,- per jaar

Dat is inderdaad een koopje alleen kan ik nergens op de site die aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
mtenbos schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:05:
[...]
Dat is inderdaad een koopje alleen kan ik nergens op de site die aanbieding
Staat in het Newsservers met binaries topic: http://nl.supernews.com/super-special/ ;)

[ Voor 53% gewijzigd door RVE_NL op 04-11-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik zie alleen nergens staan waar staat dat je het met vrienden mag delen?

Je mag dus gewoon op 3 locaties (andere IP adressen) tegelijk met 120 Mbps downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Brm-G schreef op zondag 04 november 2012 @ 23:21:
[...]
Ik zie alleen nergens staan waar staat dat je het met vrienden mag delen?

Je mag dus gewoon op 3 locaties (andere IP adressen) tegelijk met 120 Mbps downloaden?
Of het mag of niet, dat heb ik nooit nageken. Het werkt wel gewoon in iedergeval. Er zijn mensen die het doen binnen het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Moet je daar een extra secure abbo nemen voor SSL :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 22:45
Dacht vandaag een mooi aan de slag te kunnen met mijn Mac Mini om deze op te zetten als Media Center..
Helaas strandde dit plan al bij het aansluiten.. Krijg met geen mogelijkheid beeld op mijn Phillips tv.
Wanneer ik echter een klein back-up samsung scherm probeer krijg ik direct beeld.

Moet ik soms iets aanpassing in OS X?
Want ik heb toch wel zon beetje alles geprobeerd met mijn tv en recieven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Welke Philips TV heb je? Ik heb ook problemen gehad met beeld op een Philips TV, maar dan met compleet verkeerde kleurenweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
De sticker op de tv verteld me dat het gaat om een 32PFL5605H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Heb je geprobeerd om de firmware van je TV te updaten? Wel de juiste externe bron gekozen op jouw TV?

Sluit je hem aan via HDMI?

Kleine troubleshoot van Apple zelf:
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

[ Voor 29% gewijzigd door BillSpaarbank op 05-11-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Jep, Mijn TV en reciever beide van een update voorzien. Ook de juiste bron gekozen.
Inderdaad via HDMI. Gaat overigens over een oudje, een G4 uit 2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusV
  • Laatst online: 15:53
Toevallig een hd ready die max 1080i weergeeft en dus geen 1080p?
Probeer t eens op 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 18:10
Ik gebruik al meer dan 2 jaar met plezier een mac mini als media center en nu was ik benieuwd of hier nog mensen zijn met leuke tips voor handige apps, maar niet de standaard apps zoals bijvoorbeeld Plex, SABnzbd, e.d.

Zelf gebruik ik bijvoorbeeld:Kom maar op!

[ Voor 5% gewijzigd door BeZaX op 14-11-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440871

Wat vinden jullie het beste programma om via je iphone/ipad je Mac Mini te bedienen? Had zelf al remote buddy gevonden en daar moet je weer 20 euro voor dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Anoniem: 440871 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:08:
Wat vinden jullie het beste programma om via je iphone/ipad je Mac Mini te bedienen? Had zelf al remote buddy gevonden en daar moet je weer 20 euro voor dokken.
ik gebruik daar mobile mouse voor, ik vind het zelf leuk werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Anoniem: 440871 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:08:
Ik gebruik VNC lite om 'm uit te zetten en verder alleen de apple remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
Ik heb Plex geïnstalleerd op mijn Mac Mini en aangegeven dat deze automatisch moet starten als ik de Mac aan zet.

Nu gaat dat op zich prima, maar hij laat daar boven wel een Finder venster zien. Het lijkt dus of hij eerst Plex start en daarna pas Finder.

Ik heb geen zin om met toetsenbord en/of muis te klikken zodat dit venster weg is en ik Plex in full screen heb,

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Standaard opent er geen Finder venster, wat is de aanleiding hiervoor? Opent er iets of opent hij de laatst geopende vensters van voor het vorige afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
Lekkerbek312 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:34:
Ik heb Plex geïnstalleerd op mijn Mac Mini en aangegeven dat deze automatisch moet starten als ik de Mac aan zet.

Nu gaat dat op zich prima, maar hij laat daar boven wel een Finder venster zien. Het lijkt dus of hij eerst Plex start en daarna pas Finder.

Ik heb geen zin om met toetsenbord en/of muis te klikken zodat dit venster weg is en ik Plex in full screen heb,

Wat gebruik je om Plex te bedienen? Ik heb de optie always running aan staan, dan start je Plex vanuit OSX scherm gewoon met een knop op de apple remote

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:11

Nitai

Live the life you love.

Lekkerbek312 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:34:

Mijn Mini staat altijd aan of in sleep. Plex staat altijd open, dus af en toe moet ik wel eens wat update vensters wegklikken maar meestal is het uit sleep halen met de remote en gaan.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

Puck

W32.Deadcode.A

Hoe kun je er eigenlijk makkelijk voor zorgen dat Wake Up On Lan op diverse manieren werkt? Bijvoorbeeld wanneer ik een film wil transcoden naar mijn iPad via de Plex app? Nu kan ik de server niet vinden als de Mac slaapt...

Arrived anxious, left bored

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 15:38
eggda schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:52:
[...]

Wat gebruik je om Plex te bedienen? Ik heb de optie always running aan staan, dan start je Plex vanuit OSX scherm gewoon met een knop op de apple remote
Ik gebruik de Logitech Harmony One. Heb je tip even geprobeerd en dat werkt super.

Heb nu het automatisch starten gewoon uitgezet en start heb nu met de knop op de afstandsbediening.

Thanks.

(overigens heb ik nog geen verklaring voor het automatisch starten van het finder scherm, maar dat los ik wel een keer op)

[ Voor 11% gewijzigd door Lekkerbek312 op 22-11-2012 18:43 ]

• RVE_NL
Lekkerbek312 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:43:
[...]
(overigens heb ik nog geen verklaring voor het automatisch starten van het finder scherm, maar dat los ik wel een keer op)
Waarschijnlijk omdat je bij: voorkeursinstellingen -> gebruikersaccounts -> "je account" -> tabje inlogitems ingesteld hebt dat een (netwerk)map opent zodra je mac opstart. Het vinkje "verbergen" werkt bij een map als inlogitem namelijk niet.

Tip:
Bij mij start plex ook automatisch bij het indrukken van de play knop op de harmony, werkt inderdaad super. Je kunt je harmony afstandbediening trouwens een stuk sneller laten reageren in plex door de juiste: interapparaat, intertoets etc. vertraging in de harmony software in te stellen. Wat heel erg help is het aantal x dat een signaal verzonden wordt van 3 naar 1 zetten. Mocht je wat meer info hierover willen laat het dan maar ff weten dan plaats ik wat screenshots.
Puck schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:10:
Hoe kun je er eigenlijk makkelijk voor zorgen dat Wake Up On Lan op diverse manieren werkt? Bijvoorbeeld wanneer ik een film wil transcoden naar mijn iPad via de Plex app? Nu kan ik de server niet vinden als de Mac slaapt...
De truc is: Systeemvoorkeuren -> Energie -> vinkje iets met "sta toe uit sluimerstand halen voor netwerktoegang"

[ Voor 18% gewijzigd door RVE_NL op 22-11-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
RVE_NL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:57:
[...]
De truc is: Systeemvoorkeuren -> Energie -> vinkje iets met "sta toe uit sluimerstand halen voor netwerktoegang"
Dat is de instellingen die sowieso goed moet staan inderdaad, maar volgens mij ondersteunt Plex dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
MrAcid schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:33:
[...]
Dat is de instellingen die sowieso goed moet staan inderdaad, maar volgens mij ondersteunt Plex dat niet?
Jawel Plex ondersteund dit ook (bij mij werkt het gewoon). Ieder programma met ondersteuning voor het bonjour protocol kan OSx WOL gebruiken, Plex Media Server ondersteunt dit ook.

Je router moet wel bonjour ondersteunen, anders is deze niet in staat het signaal naar je Mac Mini door te sturen.

Ik weet trouwens niet of het ook werkt als je inlogt via de Plex web-client, het werkt in iedergeval wel met de Plex iOS app.

Voor meer info: Apple

[ Voor 11% gewijzigd door RVE_NL op 23-11-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb gisteravond wat zaken getest, en ik kan via de IOS app gewoon videos starten/transcoden over 3G! De Mac Mini ontwaakt dan. Ook de webinterface is beschikbaar. Gekke is dat ik helaas niet, terwijl de Mac Mini in slaapstand is (of in ieder geval de display) deze kan selecteren als player, iets starten en dat hij meteen ontwaakt en speelt. Moet nu alsnog eerst de Mac Mini volledig ontwaken.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ok, cool! Wist ik niet. Misschien toch eens een slimme manier bedenken om mijn Mac Mini op gezette tijden te laten slapen dan. Hoe combineren jullie dat met downloads? Ik heb (zoals velen lijkt me) Sickbeard en Couchpotato draaien icm Sabnzbd+.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

MrAcid schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:14:
Ok, cool! Wist ik niet. Misschien toch eens een slimme manier bedenken om mijn Mac Mini op gezette tijden te laten slapen dan. Hoe combineren jullie dat met downloads? Ik heb (zoals velen lijkt me) Sickbeard en Couchpotato draaien icm Sabnzbd+.

Ben benieuwd!
Ik heb Mountain Lion draaien, en daarin lijkt het erop dat programma's de Mac niet uit slaap kunnen houden, hij gaat automatisch na 15 minuten in slaapstand. Hééél irritant, want dan download hij dus maar 15 minuten, en daarna gaat-ie in standby 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Volgens mij kun je in Sabnzbd+ wel instellen dat hij aan het einde van de queue moet gaan slapen?

Enige "probleem" is dan dat je hem weer periodiek in moet laten schakelen om het geautomatiseerd downloaden te laten verlopen.

Voor mij zou dat er in het ideale geval zo uitzien:
1. 4:00 automatische wake-up om te kijken of er nieuwe series/films zijn (mbv Sickbeard & Couchpotato), indien geen nieuw te downloaden content > sleep
2. Einde queue bij SABnzbd+ > sleep
3. Druk op de Menu-knop van je Apple Remote/Harmony Remote en de Mini wordt wakker en start Plex.

Punten 2 & 3 kan ik volgens mij gewoon instellen. Maar je Mini om 4:00 's nachts altijd uit sleep halen en (bijv.) een uur later weer laten slapen indien idle, dat zou ik uit moeten zoeken.

Punt 1 kan ook zie ik nu, dat doe je hiermee: http://osxdaily.com/2009/...eep-and-wake-in-mac-os-x/

Nu alleen nog iets vinden om hem dan om 5:30 (ongeveer) weer te sleepen indien SABnzbd+ idle is. Dan is er genoeg tijd om naar downloads gezocht te hebben. In combinatie met een end of queue script moet dat dan genoeg zijn om wat stroom te besparen! :)

[ Voor 19% gewijzigd door MrAcid op 23-11-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

MrAcid schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:34:
Maar je Mini om 4:00 's nachts altijd uit sleep halen en (bijv.) een uur later weer laten slapen indien idle, dat zou ik uit moeten zoeken.
Wakker maken is geen probleem, dit kun je instellen onder het energiebeheer van OS X

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
MrAcid schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:34:
Volgens mij kun je in Sabnzbd+ wel instellen dat hij aan het einde van de queue moet gaan slapen?

Enige "probleem" is dan dat je hem weer periodiek in moet laten schakelen om het geautomatiseerd downloaden te laten verlopen.

Voor mij zou dat er in het ideale geval zo uitzien:
1. 4:00 automatische wake-up om te kijken of er nieuwe series/films zijn (mbv Sickbeard & Couchpotato), indien geen nieuw te downloaden content > sleep
Systeemvoorkeuren -> Energiestand -> knopje schema wake up tijd instellen
-> aangeven bij x min idle gaan slapen.

En dan in SABnzbd even bij configuratie -> special -> keep awake aangeven dat je niet wilt dat hij gaat slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Die optie heb ik niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Tuurlijk wel..

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2n9hz0j.png

Offtopic: Nu weten we ook meteen waar tweakers de grijstint achtergrond vandaan heeft?

[ Voor 24% gewijzigd door RVE_NL op 23-11-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Sorry, mijn opmerking was niet erg specifiek. Die opties heb ik inderdaad wel in System Preferences.

Ik doelde op de optie in SABnzbd. :) Die "Keep awake" onder Config > Special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
MrAcid schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:09:
Sorry, mijn opmerking was niet erg specifiek. Die opties heb ik inderdaad wel in System Preferences.

Ik doelde op de optie in SABnzbd. :) Die "Keep awake" onder Config > Special.
SABnzbd Versie: 0.7.6 (anders ff updaten)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2uygaci.png

Weet er misschien iemand hier hoe je een post process script maakt:
- die ervoor zorgt dat wanneer een serie download failed gaat in SABnzbd Sickbeard opzoek gaat naar een andere nzb?

[ Voor 19% gewijzigd door RVE_NL op 23-11-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ai, ik ben een tijdje terug inderdaad teruggegaan naar 0.7.3. Ga ik doen, thanks voor het troubleshooten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 15:53
RVE_NL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:57:
Je kunt je harmony afstandbediening trouwens een stuk sneller laten reageren in plex door de juiste: interapparaat, intertoets etc. vertraging in de harmony software in te stellen. Wat heel erg help is het aantal x dat een signaal verzonden wordt van 3 naar 1 zetten. Mocht je wat meer info hierover willen laat het dan maar ff weten dan plaats ik wat screenshots.
Zelf maak ik gebruik van de Harmony 650, maar heb hier zeker interesse in!

EDIT: Al gevonden: http://wiki.plexapp.com/i....2A.2A_Configuring_Delays

[ Voor 9% gewijzigd door Beeksma op 23-11-2012 22:45 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste