Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Vikingtosh schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:20:
[...]

Maxtz0r, bedankt voor je adviezen! :)
Mooi dat het werkt! geen probleem.
Vikingtosh schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:41:
Ik heb nu wel een ander probleem. Wanneer ik de ondertiteling van een serie wil downloaden gaat dat zonder problemen, echter wordt in dat geval de eerste de beste versie gedownload. Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar de WEB-DL versie van de ondertiteling, terwijl Sickbeard zonder de bestandsnaam te bekijken de HDTV divx versie binnen haalt.

Heb al even in plugins.py zitten kijken naar de code voor Bierdopje ondertiteling:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
class BierDopje(PluginBase):
    site_url = 'http://bierdopje.com'
    site_name = 'BierDopje'
    server_url = 'http://api.bierdopje.com/[api code verwijderd]/'
    api_based = True
    languages = {'en': 'en', 'nl': 'nl'}
    reverted_languages = False
    videos = [Episode]
    require_video = False

Heb al een beetje lopen klooien bij 'video' ('episode' veranderen in 'filename'), maar zonder succes. Enige idee hoe ik Sickbeard zover krijg dat de juiste versie wordt binnen gehaald?
Hmm ik begrijp wat je bedoelt, ik ben hier echter nog niet tegenaan gelopen. Het lijkt ook niet te kunnen op dit moment. In de discussies die wordt gevoerd op de plugin pagina kan ik wel vinden dat dit een wens is maar nog niks mee is gedaan. Wellicht kun je op de plugin pagina een request doen om te vragen of zij dit kunnen implementeren, zie: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/185

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-06 14:45
Ik zit er toch weer aan te denken om de mini in te ruilen voor een dedicated kastje....
Waarom... ?

Ik heb de laatste tijd steeds vaker en vaker dat xmbc of plex crashed vooral tijdens het afspelen van series dan komt je terug in het hoofdmenu van de dvd en klapt die terug naar Osx.

Ik moet dan echt opnieuw de mini opstarten want gewoon het programma opnieuw opstarten helpt dan niet meer.
Ik heb het idee dat hij dan de "geluids hardware" van de mini niet meer kan aanspreken aangezien ik ook in plex/xbmc geen geluid meer heb (dat klik geluid als je van menu item verandert).

De mini heb ik al tweemaal opnieuw geïnstalleerd en het enige wat erop geïnstalleerd staat is plex en xbmc (de laatste versies) en SL met alle updates.

De mini is uit 2008 dus de eerste serie met een dedicated videokaart die ook 1080P kon afspelen.
Als het loopt dan loopt het goed echter dit gezeik ben ik echt meer dan zat gisteravond geloof ik wel 10 keer die mini opgestart....

Of heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn , ik speel mijn content vanaf een NAS (synology 1010+)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 15:53
maxtz0r schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:08:
(...)

Wellicht kun je op de plugin pagina een request doen om te vragen of zij dit kunnen implementeren, zie: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/185
Dit heb ik inderdaad gedaan, en ik heb nu ook een oplossing voor dit probleem!

1) Sluit Sick Beard volledig af
2) Ga naar je Sick Beard map
3) Open core.py uit /lib/subliminal/ in de Teksteditor
4) Vind deze passage in core.py:

code:
1
2
3
4
5
6
7
class Subliminal(object):
    """Main Subliminal class"""

def __init__(self, cache_dir=None, workers=None, multi=False, force=False,
                 max_depth=None, filemode=None, sort_order=None, plugins=None, languages=None):
        self.multi = multi
        self.sort_order = sort_order or [LANGUAGE_INDEX, PLUGIN_INDEX, PLUGIN_CONFIDENCE]

5) Verander de laatste zin als volgt:

code:
1
        self.sort_order = sort_order or [LANGUAGE_INDEX, PLUGIN_INDEX, MATCHING_CONFIDENCE, PLUGIN_CONFIDENCE]

En voila! De juiste ondertitels worden gedownload. Het is nog niet helemaal waterdicht, maar het werkt al een stuk beter dan hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 01-06 14:45
Boxee erop gezet en tot nu toe gaat dat wel goed...

Toch nog hoop voor mijn mooie Mac Mini :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2022
Werkt audio trouwens nu probleemloos onder Lion met HDMI op de TV ?

Nadat ik veel problemen had met de audio, niet afgeven van geluid via HDMI op mijn Philips TV, heb ik de Mini "ontslagen" als Media Center en verder gegaan met een AT2. Maar zou toch wel graag heb nog geen update gezien waarin Apple dit probleem heeft opgelost, of mis ik iets ?

[ Voor 88% gewijzigd door jptweakers op 01-12-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:29
Volgens mij nog steeds niet helemaal. Ik heb nu een optical kabel naar mijn receiver en nooit meer problemen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Anoniem: 249481

Is het mogelijk om twee schermen te koppelen aan de mini, waarop allebei andere informatie te zien is?

Ik wil een scherm(mijn tv) waarop ik plex heb en dus gebruik als mediacenter.
En vervolgens een touchscreenscherm voor de muziek.

Beide schermen moeten dus aan de mini, waarbij de mini op het tv scherm plex laat zien en bij de andere itunes, en beide schermen moeten tegelijk aan kunnen en gebruikt worden.

• MDKorpel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 249481 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:14:
Beide schermen moeten dus aan de mini, waarbij de mini op het tv scherm plex laat zien en bij de andere itunes, en beide schermen moeten tegelijk aan kunnen en gebruikt worden.
Het lijkt me dat dit gewoon moet kunnen. Is mogelijk wel afhankelijk van welk model Mini je hebt, maar het mid-2011 model heeft in ieder geval zowel een HDMI-aansluiting als een Thunderbolt-poort (hier kun je een mini DisplayPort adapter op aansluiten). De HDMI zou je dan kunnen aansluiten op je TV (mits deze een HDMI-aansluiting heeft natuurlijk), en Thunderbolt-poort met een adapter op de touchscreen.

Als je twee schermen aan hebt gesloten, stel je een van de twee als hoofdscherm in, en de andere als tweede scherm. Ik weet verder niet of Plex per se op het hoofdscherm moet draaien of niet, maar dat moet je denk ik wel uit kunnen vinden met wat proberen.

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:27
Ik zit met een irritant probleem met m'n Mini, Airport Extreme met aan de Airport Extreme een 2 GB Verbatim externe harde schijf.

Nu heb ik op de externe harde schijf een zooi films en muziek staan die ik via XBMC afspeel.

Nu komt het soms voor dat als ik tijdens het kijken van een film even pauzeer de externe harde schijf in slaap valt. Op het moment dat ik een film of muziek weer verder wil kijken dan moet de schijf opnieuw opstarten en dit duurt in 9 van de 10 gevallen te lang voor XBMC en deze crashed dan vaak en soms zo zwaar dat ik de hele Mini opnieuw moet opstarten voordat ie weer verbinding met de schijf kan maken.

Is er een mogelijkheid de schijf wakker te houden? Ik heb al gezocht in de Aiport Extreme maar daar kan ik de slaapstand nergens instellen. Op de Mini werkt de instelling voor slaapstand en energiebeheer alleen voor apparaten die op de Mini zelf aangesloten zijn.

Verbatim heeft op de website een programmatje staan 'Green Button' maar dat ik alleen voor Windows. Daarmee kun je aangeven dat de schijf na een bepaalde tijd of nooit meer in slaap valt. Helaas werkt dit dus niet als de schijf in een netwerk staat.

Ik heb ook al diverse utilities geprobeerd onder OSX die harde schijven zogenaamd wakker houden maar die werken stuk voor stuk weer niet met netwerkschijven.

Wat ik ook probeer, de schijf valt in slaap en XBMC kan daar niet mee overweg. Ik heb al verschillende builds van XBMC geprobeerd maar geen enkel lost het probleem op. Voorheen had ik XBMC op een Apple TV draaien en die had dit probleem ook wel maar dan sporadisch.

Zou de firmware van de externe harde schijf nu de slaapstand ingebouw hebben zitten of is het de Airport Extreme die bepaald of de schijf na een inactieve periode in slaap mag vallen?

Wie herkend dit probleem?

[Ondertussen opgelost door KeepDriveSpinning programma te gebruiken]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:29
[quote]maxtz0r schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:59:
[...]

hehe :d ik had deze al geprobeerd: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/185 maar krijg nergens de optie dat ik een ondertiteling kan downloaden dus gaat waarschijnlijk wat fout...
[/quote]

Ben nu een tijdje bezig, maar ik krijg het niet voor elkaar..
Ik heb alles geïnstalleerd, maar ik krijg geen opties om de subtitels aan te zetten (in post processing).

Wat heb ik gedaan
- Plugin Geïnstalleerd
- Sickbeard opnieuw opgestart
- Mac Mini opnieuw opgestart
- Plugin nogmaals geïnstalleerd (en bovenstaande stappen herhaald).

- Sickbeard laatste versie
- Python 2.7.1

Iemand enig idee wat ik fout doe of een screenshot hoe het eruit zou moeten zien??

Uiteindelijk gelukt, maar geen idee hoe het me nou gelukt is 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 25-12-2011 11:38 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416776

Ik gebruik al jaren en mac mini met plex en xbmc. Tot voor kort was de mac mini rechtstreeks aangesloten op de TV. Omdat mijn harmony one dikwlijs fout zit bij het overschakelen van PC naar HDMI1 (waar mijn setopbox voor digitale tv aan hangt via home cinema receiver.) Heb ik nu mijn mac mini ook op de home cinema gehangen. Ik merk echter dat ik dikwijls HDMI handshake problemen heb. Ik moet de receiver op de juiste ingang hebben staan en pas dan de mac mini opstarten. Nog mensen die hier problemen mee hebben ?

De nieuwe mac mini heeft HDMI uitgang, deze zou daar geen probleem mee mogen hebben?

En nu ik hier toch post , is het de moeite om een oude 1.83Ghz intel core 2 met 1Gb geheugen te vervangen door het nieuwste model? Ik merk dat mijn huidige mini toch wat last heeft om full HD content af te spelen. Ook mis ik de blu-ray menu's maar dit ligt eerder aan plex en xbmc.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22
Anoniem: 416776 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:30:
Ik gebruik al jaren en mac mini met plex en xbmc. Tot voor kort was de mac mini rechtstreeks aangesloten op de TV. Omdat mijn harmony one dikwlijs fout zit bij het overschakelen van PC naar HDMI1 (waar mijn setopbox voor digitale tv aan hangt via home cinema receiver.) Heb ik nu mijn mac mini ook op de home cinema gehangen. Ik merk echter dat ik dikwijls HDMI handshake problemen heb. Ik moet de receiver op de juiste ingang hebben staan en pas dan de mac mini opstarten. Nog mensen die hier problemen mee hebben ?

De nieuwe mac mini heeft HDMI uitgang, deze zou daar geen probleem mee mogen hebben?
Wat bedoel je precies met HDMI handshake problemen? Ik heb een mid2010 mini (met HDMI) en daarbij heb ik ook problemen via HDMI met wat overscan betreft. Als de volgorde tv/receiver/mini aanzetten niet "juist" is heb ik boven geen menu balk en onder geen dock in beeld. Is zo'n gedoe dat ik maar een popcorn gebruik voor het afspelen van media en af en toe als ik wat wil surfen de mini aanzet, maar voor wife/kids totaal ongeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416776

Ik bedoel dat ik dikwijls de melding krijg geen signaal. De stekker achteraan dan uit en inpluggen is de oplossing. Ook ben ik een stuk van mijn beeld bovenaan kwijt. Dus de menubalk ik niet zichtbaar. In xbmc heb ik dat kunnen oplossen door de zoom op - 4 % te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Die OpenSubtitles plugin voor films in Plex haalt zelden goede nederlandse subtitles op. Ik heb nederlands als eerste taal ingesteld en engels als tweede taal.

Ik heb vooral films in 1080p en volgens mij zoekt hij dan op opensubtitles naar nederlandse subs specifiek voor die 1080p versie. Als die niet bestaat, dan download hij de engelse 1080p subs. Maar 90% van de tijd bestaan er wel nederlandse subs voor bv. de 720p versie die evengoed werken op de 1080p film, maar die slaat hij dus over...

Iemand die zijn subtitles automatisch werkend gekregen heeft op Plex? Of zou het script hiervoor aangepast kunnen worden dat hij eerst de subs voor de 1080p versie probeert en anders 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-05 12:26
Stomme vraag, maar mijn iPhoto library staat op m'n iMac; stel ik koop een Mac Mini... kan deze dan connecten met m'n iMac om de foto's op TV weer te geven? Of is dit nu het voordeel van een Apple TV t.o.v. een Mac Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:33
smeerbartje schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:03:
Stomme vraag, maar mijn iPhoto library staat op m'n iMac; stel ik koop een Mac Mini... kan deze dan connecten met m'n iMac om de foto's op TV weer te geven? Of is dit nu het voordeel van een Apple TV t.o.v. een Mac Mini?
Yep, je kan iPhoto gewoon delen vanaf je Mac en weergeven in iPhoto op je Mini.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 28-05 12:26
Bushalte schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:23:
[...]

Yep, je kan iPhoto gewoon delen vanaf je Mac en weergeven in iPhoto op je Mini.
Oke, iPhoto moet dan dus op de mac mini staan en ziet mijn "shared library". Duidelijk. Zijn er eigenlijk ook Windows "clients" die een op OSX gedeelde iPhoto library kunnen benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:26

_AN

Korte vraag. Ik gebruik mijn Mac Mini ook als Media Center. Ik heb XBMC geïnstalleerd, wat prima werkt. Daarnaast heb ik ook NZBVortex geïnstalleerd, om zo het e.e.a. te kunnen downloaden. Ik plaats vanaf mijn MacBook regelmatig een NZB in een gedeelde map op de Mac Mini, die vervolgens door NZBVortex wordt opgepikt.

Dit werkt goed, maar als ik via XBMC de Mac Mini wil uitzetten (via afstandsbediening), geeft OSX (Lion) een melding dat er nog mensen verbonden zijn (ik, met mijn Macbook) en of ik wel wil afsluiten. Helaas kan ik de melding niet bedienen met de afstandsbediening.

Weet iemand of die melding uitgeschakeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
_AN: Deel geen netwerk drives maar deel een map via dropbox. Dan ontwijk je deze melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Jasper schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:04:
_AN: Deel geen netwerk drives maar deel een map via dropbox. Dan ontwijk je deze melding.
Ja, kan, maar liever niet. Kan dit echt niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Staat de optie 'All controls' bij sys prefs > keyboard > tabje keyboard shortcuts aangechecked?
Wellicht kun je hem dan wel met remote bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Willem schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:29:
Staat de optie 'All controls' bij sys prefs > keyboard > tabje keyboard shortcuts aangechecked?
Wellicht kun je hem dan wel met remote bedienen.
Hmm, dit zie ik niet staan. Kun je iets duidelijker zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 15:25
Heeft iemand toevallig een Bose systeem en die werkend gekregen met Plex? (Qua afstandsbediening functionaliteit)...

Heel lang terug deed hij het een klein beetje, wanneer hij ingesteld stond als AppleTV, maar dat krijg ik nu ook niet meer werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
Hey allemaal,

Ben mezelf aan het orienteren op een htpc, aangezien ik goed ervaringen heb met apple wil ik toch kijken naar de mogelijkheden van apple.

Nu heb ik digitale televisie van ziggo. Na een beetje zoeken ben ik erachter gekomen dat er eigenlijk maar één oplossing mogelijk en dat is een terratex h7 tuner met een alphacrypt classic.

Nu heb ik echter toch enkele vragen en hopelijk zijn er mensen die mij hierbij kunnen helpen.

Het doel is ongeveer gelijk als in dit filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=aLjOulgAz8wYouTube: XBMC + EyeTV + MacMini = The best of Mediacenter

Wat ik wil is TV kijken en natuurlijk mijn Muziek en Films kunnen kijken. Het laatste gedeelte gaat wel werken, de complexiteit zit hem in het televisie gedeelte.

Ik weet dat ik de volledige versie van Eyetv moet gebruiken om HD te kunnen kijken en niet de lite versie.

Mijn vragen:

Zijn er mensen die een mac mini hebben en HD tv via ziggo hiermee kijken?

Als ik gebruik maak van de terratec h7, moet ik dan alsnog twee afstandsbedieningen gebruiken of kan ik alles met de remote van een mini?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik ben hier ook benieuwd naar. Morgen maar even naar de Mediamarkt gaan om goedkoop een mini te scoren :)

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334743

Ik zit al een tijdje te prutsen om de XBMC Subtitles addon werkend te krijgen, volgens het XBMC forum heb ik alles correct ingesteld, maar zodra ik in de film naar het menu ga om subs te zoeken, vind hij ten eerste alleen bij opensubtitles.org wat, de rest kan hij geen verbinding mee maken, vervolgens selecteer ik een sub, en dan blijft het scherm hangen bij; Ondertitels downloaden.. Wat doe ik fout? Wat hulp zou handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Laatst online: 28-05 09:19
Ik gebruik nu al enige tijd een mac mini als mediacenter, nu ben ik er achter gekomen dat ik geen fan ben van plex of xmbc en alles afspeel met vlc. Nu ben ik op zoek naar een programma dat een soort van film database is, als ik dan klik op een film dat hij wat informatie laat zien en dan afspeelt in vlc. Bestaat dit soort software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06 09:36
thijskl schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:00:
Ik gebruik nu al enige tijd een mac mini als mediacenter, nu ben ik er achter gekomen dat ik geen fan ben van plex of xmbc en alles afspeel met vlc. Nu ben ik op zoek naar een programma dat een soort van film database is, als ik dan klik op een film dat hij wat informatie laat zien en dan afspeelt in vlc. Bestaat dit soort software?
Wat je graag wilt is dus eigenlijk precies wat Plex/Xbmc doet..

Wat vind je niet fijn aan bovenstaande programma's, er zijn namelijk veel instellingen mogelijk waarmee je het naar eigen hand kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:55
Haha inderdaad. Plex of XMBC is het programma dat je nodig hebt! Gebruik Plex zelf naar de volste tevredenheid. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Laatst online: 28-05 09:19
Rivanov schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 08:54:
Haha inderdaad. Plex of XMBC is het programma dat je nodig hebt! Gebruik Plex zelf naar de volste tevredenheid. :)
Dan moet ik plex maar weer is een kans geven. Heb het enige tijd gebruikt en had het idee dat films met vlc soepeler liepen dan in plex, misschien dat dat toevallig aan de film lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Plex speelt hier vele malen beter af dan VLC :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Plex draait bij mij ook top, heb alleen soms last van een wat blokkering beeld, gebeurd heel af en toe, maar gebeurd bij Popcornhour op dezelfde stukjes absoluut niet. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Heb een plain install van OSX en Plex met als enige extra nog Perian (geïnstalleerd nadat ik dit probleem al eerder had gezien).

verder erg tevreden, moet nog wel even gaan stoeien met wat custom IR commando's vanaf harmony remote voor bijv full screen van plex, opstarten als het nog niet draait etc. Hier nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 16:51

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Sander, Perian heeft geen enkele invloed op de afspeelkwaliteit in plex.
om erachter te komen waarom je soms een 'blokkerig' beeld ziet is wat extra info welkom. zijn het bepaalde bestanden die dit probleem hebben of kan het bij ieder willekeurig bestand voorkomen?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 11:55
Sinds kort ook een mac mini (model 2011, de core i5 op 2,3GHz) in gebruik genomen als mediacenter. Ik had op de MBP al Plex draaien waar ik erg blij mee was dus ook op de mini gezet.

Nu echter een heel vreemd verschijnsel, de mini is met een HDMI kabel op m'n Samsung PS51D6900 tv aangesloten, de tv wordt in OSX prima herkend en alles werkt gewoon. Zodra ik plex echter start en ik de muis wil gebruiken om tijdens het afspelen van een film het menu te benaderen (om een andere ondertitel of audiotrack te selecteren ofzo) kan ik de muisaanwijzer niet over het hele scherm bewegen. hij stopt op driekwart van links en van boven. En dat terwijl de films gewoon fullscreen worden weergegeven op native (1080p) resolutie. Ik kom dus met de aanwijzer niet in de balk met de controls die tijdens het afspelen van een film automatische gehide wordt en tevoorschijn springt zodra je de muis begint te bewegen (hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd).

Ik heb in de plex voorkeuren de muisondersteuning gewoon aanstaan, de videovoorkeuren geven ook netjes een 1080p scherm aan, en google zoekopdrachten hebben me tot nu toe niet een vergelijkbaar iets opgeleverd. Iemand een idee?

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 13:41
Dat is wel vreemd inderdaad, op mijn MBP werkt het wel gewoon. Geen idee ook wat. Je kan dus met je muis slechts deels over je tv scherm bewegen?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hier nog een MacMini als MediaTank gebruiker.
heb 2 weken geleden een standaard Macmini gekocht en daar zelf 8gb in gezet.

Plex, Plex Server, Sickbeard, CouchPotato en Sabnzb geinstalleerd en alles werkt perfect. Ik snap niet dat ik jaren met MediaPlayers heb lopen klooien zeg. Hij speelt alles, download alles automatisch (Staat 24/7 aan) en ziet er ook nog eens fraai uit onder de tv in de woonkamer.

Ik heb een MagicWand voor mijn Keyboard en Trackpad welke ik als enorme afstandsbediening gebruik. Werkt echt top.

Toch heb ik wel 1 probleempje, ik heb de Macmini via HDMI aangesloten maar als ik dan de apparatuur aanzet wil de geluidsbron niet altijd herkend worden, alleen een reboot lost dit probleem dan op. Meer mensen hier last van?

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 27-02-2012 01:37 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Laatst online: 15:21
Donstil schreef op maandag 27 februari 2012 @ 01:36:
Hier nog een MacMini als MediaTank gebruiker.
heb 2 weken geleden een standaard Macmini gekocht en daar zelf 8gb in gezet.

Plex, Plex Server, Sickbeard, CouchPotato en Sabnzb geinstalleerd en alles werkt perfect. Ik snap niet dat ik jaren met MediaPlayers heb lopen klooien zeg. Hij speelt alles, download alles automatisch (Staat 24/7 aan) en ziet er ook nog eens fraai uit onder de tv in de woonkamer.

Ik heb een MagicWand voor mijn Keyboard en Trackpad welke ik als enorme afstandsbediening gebruik. Werkt echt top.

Toch heb ik wel 1 probleempje, ik heb de Macmini via HDMI aangesloten maar als ik dan de apparatuur aanzet wil de geluidsbron niet altijd herkend worden, alleen een reboot lost dit probleem dan op. Meer mensen hier last van?
He! Ik heb exact dezelfde setup, alleen heb ik nog een SSD toegevoegd om lekker snel op te starten (15 sec en ik kan alweer een film kijken :9~ ) Beetje overkill, maar ja wel lekker.

Maar heb jij de mini via een versterker lopen of rechtstreeks naar tv?
Via de versterker en een Logitech Harmony moet je even opletten op de volgorde van aanzetten.
Eerst de tv, dan de versterker (Ik heb een onkyo), anders wilt het inderdaad soms niet helemaal goed lukken.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22
Bas Post schreef op maandag 27 februari 2012 @ 07:23:
Via de versterker en een Logitech Harmony moet je even opletten op de volgorde van aanzetten.
Eerst de tv, dan de versterker (Ik heb een onkyo), anders wilt het inderdaad soms niet helemaal goed lukken.
Heb je het dan alleen over het geluid of ook over het beeld? Ik heb het idee dat de Mini geen goede HDMI-sync of iets dergelijks geeft waardoor de TV niet in een pixelmapping stand terecht komt, en ik dus de buitenste rand van het beeld mis.

Dat gebeurd als m'n inschakelvolgorde niet goed is, of als ik op de receiver even naar een andere bron ga en dan weer terug naar de Mini. Hoogst irritant, had m'n Mini gekocht met HTPC als doel maar hij trekt erg veel stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
De Mini via HDMI naar een versterker en dan via HDMI van de versterker naar de TV, dus de versterker ontvangt beeld en geluid en vervolgens stuurt de versterker alleen het beeld signaal door naar de TV.
Ik heb een Samsung LED 46C8700 en kan het zogenoemde overscan uitzetten, dus heb alle pixels op het beeld (1080P)
Bij mijn setup geen problemen met sync van geluid of beeld problemen, dus verwacht niet dat het aan jouw mac mini ligt, maar iets van settings

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bas Post schreef op maandag 27 februari 2012 @ 07:23:
[...]

He! Ik heb exact dezelfde setup, alleen heb ik nog een SSD toegevoegd om lekker snel op te starten (15 sec en ik kan alweer een film kijken :9~ ) Beetje overkill, maar ja wel lekker.

Ik heb hem nu nog op de TV aangesloten. Versterker enz komen binnenkort pas.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448680

Bas Post schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 20:11:
De Mini via HDMI naar een versterker en dan via HDMI van de versterker naar de TV, dus de versterker ontvangt beeld en geluid en vervolgens stuurt de versterker alleen het beeld signaal door naar de TV.
Ik heb een Samsung LED 46C8700 en kan het zogenoemde overscan uitzetten, dus heb alle pixels op het beeld (1080P)
Bij mijn setup geen problemen met sync van geluid of beeld problemen, dus verwacht niet dat het aan jouw mac mini ligt, maar iets van settings
Dit ben ik ook van plan.

Heb een onkyo hdmi receiver staan, waar ik ps3/xbox op heb aangesloten en signaal weer doorgeeft naar TV. Straks komt daar dus een Mac Mini aan te hangen.

Idee is dan: Mac Mini --> receiver -> TV. Dan via macbook inloggen op Mac Mini via netwerk, film aanzetten en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
nadroJ schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:38:
Dat is wel vreemd inderdaad, op mijn MBP werkt het wel gewoon. Geen idee ook wat. Je kan dus met je muis slechts deels over je tv scherm bewegen?
Precies! En het idiote is dat ik met m'n MBP dit dus niet had, zoals bij jou ook het geval. Het lijkt wel of de mini alleen voor de muisaanwijzer de schermresolutie terugbrengt naar 720P waarbij ik dus de rechter en onderrand van het scherm niet bereik.

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Raar, heel raar. Heb je Plax helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, alles nagelopen. Muis uit en aan, ff klooien in Plex met beeldinstellingen enzo?

Je kan natuurlijk een Apple remote kopen van € 19,-
Ik kreeg die nog bijgeleverd destijds (werk nog op een mid 2007 MBP) en de Apple remote werkt prima in Plex.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
nadroJ schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:42:
Raar, heel raar. Heb je Plax helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, alles nagelopen. Muis uit en aan, ff klooien in Plex met beeldinstellingen enzo?

Je kan natuurlijk een Apple remote kopen van € 19,-
Ik kreeg die nog bijgeleverd destijds (werk nog op een mid 2007 MBP) en de Apple remote werkt prima in Plex.
Allemaal gedaan, en ik kan plex verder ook nog wel met de Apple remote, maar ook met de harmony remote 1000 bedienen, maar af en toe is het gewoon makkelijk... Daarnaast, als iets niet werkt dat wel zou moeten werken wil ik het gewoon aan de praat hebben.... Maar da's mijn tic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Nou ja, zou ik ook hebben hoor, Het zou gewoon moeten werken. Misschien ff op het forum van plex zelf de vraag voorleggen. Daar zit veel expertise.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Allen,

Ik ben sinds een weekje of anderhalf ook in het bezit van een mini als media center.
Nu werkt alles redelijk tot goed inmiddels en heb ik het meeste wel voor elkaar.

Wat echter vreemd blijft, is het 'wakker maken' van de TV op het juiste HDMI kanaal.
Wanneer ik naar E5 (HDMI input) schakel op de TV, blijft het scherm van de TV blauw (geen input)
De apple remote gebruiken, via de iPad (mobile mouse) input geven werken beiden niet, nog steeds geen signaal.

Enige dat werkt is een remote sessie (VNC of logmein app) openen, dan springt de TV ineens aan...

TV: JVC 32" LCD (4 jaar oud)
MacMini: mid2011 i5 2,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Nu ik de link zie komt hij mij ook weer erg bekend voor, maar kon het nergens meer vinden.

Thanks!

Edit:

Lijkt niet te werken toch, schakelen naar E5 geeft nog steeds geen beeld totdat ik een logmein of VNC sessie open...

nu moet ik vanuit het werk steeds de TV wakker maken om mijn vrouw/zoontje thuis iets te laten kijken :)

[ Voor 31% gewijzigd door Cerberi op 09-05-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Ik moet gewoon dat script aanzetten en verder niets toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Cerberi schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:27:
Ik moet gewoon dat script aanzetten en verder niets toch?
dit zou het moeten laten werken:
put com.1000klub.hdmireviver into your ~/Library/LaunchAgents and put the HDMIReviver app into /Applications

[ Voor 4% gewijzigd door Nerpissad op 09-05-2012 16:58 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Die heb ik er staan, echter als File, en niet als Property List zoals de andere files die in die map staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Cerberi schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:56:
Die heb ik er staan, echter als File, en niet als Property List zoals de andere files die in die map staan.
volgens apple zouden ze wel een .plist extensie moeten hebben. ik zou het aanpassen en even kijken of het verschil maakt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-05 17:01
ben benieuwd of er iemand ook al ervaring heeft met 3D kijken met de macmini...
vroeg me namelijk af of het ook 3D aankan als ik een highspeed hdmi 1.3 kabel aanschaf en 'm aansluit aan mijn samsung ue46D8000 tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:36
dbz1985 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:47:
ben benieuwd of er iemand ook al ervaring heeft met 3D kijken met de macmini...
vroeg me namelijk af of het ook 3D aankan als ik een highspeed hdmi 1.3 kabel aanschaf en 'm aansluit aan mijn samsung ue46D8000 tv
Dan moet er toch een een programma opstaan wat 3D films kan afspelen? Weet niet of die al bestaan voor mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij kan dat "gewoon"? Bijv. met Plex:

http://forums.plexapp.com/index.php/topic/27514-3d-movies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 22:36
aha das wel mooi nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Nerpissad schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:29:
[...]

volgens apple zouden ze wel een .plist extensie moeten hebben. ik zou het aanpassen en even kijken of het verschil maakt.
Helaas wordt mijn scherm nog steeds niet 'wakker' als de TV eerder aanstaat dan de mini.
Enige workaround blijft nu een Logmein sessie te openen die blijkbaar wel een trigger geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-05 09:34
Cerberi schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:00:
[...]

Helaas wordt mijn scherm nog steeds niet 'wakker' als de TV eerder aanstaat dan de mini.
Enige workaround blijft nu een Logmein sessie te openen die blijkbaar wel een trigger geeft...
Probeer dit eens:

http://www.iospirit.com/s...buddy/singlethread/16028/

Lijkt bij mijn Mini te werken

dus tussen de <string> en </string>

darkwake=0

zetten

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Optical schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:56:
[...]

Probeer dit eens:

darkwake=0

zetten
Ik verwacht overigens wel dat je met deze parameter je mini ook aan zult zien springen als hij bijv een timemachine back-up maakt, of op andere wijze wordt wakker gemaakt door iCloud oid. Heb je een TV die daarop reageert door dan van input te switchen dan kan dat vervelend zijn met gewoon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Optical schreef op maandag 14 mei 2012 @ 16:56:
[...]

Probeer dit eens:

darkwake=0

zetten
ICM Remote buddy wordt de TV nu mooi wakker bij een remote toets!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Heeft iemand PVR aan de gang icm XBMC?
Nu wil ik mijn mediaportal setup vervangen voor een mac mini en heb geen zin in dual boot, en een appletv vind ik veel te beperkt.

De volgende pre-made versies zijn gebruikt; http://xbmc.picmania.org/index.php?dir=osx
De versies tot en met februari die draaien, zie de zenders verschijnen van de mediaportal server en dan houd het op, tv krijg ik niet.
Maak je gebruik van latere versies dan crasht hij doodleuk zodra je de mediaportal plugin enabled...

Mocht je het zelf willen proberen, de plugin voor media portal tv server kun je hier halen;
http://www.scintilla.utwe...lg/xbmc/tvserverxbmc.html
Tot nu toe met geen combo succes weten te behalen, maar nu ben ik me er wel van bewust dat het een unstable branch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384612

Ik zou graag over willen stappen van PC naar Mac, en ben al druk aan het uizoeken wat er voor mijn configuratie wel en niet kan. Maar 1 ding kan ik maar niet vinden.
Ik gebruik mijn computer als mediacenter en dat kan met een mac natuurlijk ook. maar ik krijg via mijn glasvezel internet verbinding ook iptv binnen. momenteel wordt dat netjes door mijn computer gedecodeerd en kan ik het bekijken en opnemen. (zie volgend forum)
IPTV op je HTPC

Maar Kan dit ook met een mac?? Wie heeft er ervaring met IPTV en gebruikt dit in combinatie met een mac??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
IPTV + Mediaportal server kan, maar dan moet je of een virtual machine runnen (virtualbox is gratis) of ergens een windows pc als server draaien. Alleen dan loop je tegen hetzelfde probleem aan als ik; ik krijg de tv plugin niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384612

Donderstraaltje schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:29:
IPTV + Mediaportal server kan, maar dan moet je of een virtual machine runnen (virtualbox is gratis) of ergens een windows pc als server draaien. Alleen dan loop je tegen hetzelfde probleem aan als ik; ik krijg de tv plugin niet werkend.
Dit is wel wat ik in gedachte had, heb een Windows home server staan waarop ik media portal tv server kan installeren. Hoef ik ook niet moeilijk te doen met ip adressen. Maar er is dan dus een TV plug-in van media portal voor de mac?? en waarom krijg je het niet werkende.

Ik heb best wat ervaring en kennis opgedaan over pc's maar als het aankomt op apple ben ik nog helemaal blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Laatst online: 22:46
Ik heb Plex geprobeerd, maar vond het helemaal niks. Op mijn iMax was het programma doorlopend aan het indexeren en mijn (goedgevulde) iTunes bibliotheek werd niet helemaal overgenomen. Ik heb nu gewoon een Apple TV en zet alles in iTunes (zoals Apple het bedoeld heeft). Werkt - voor mij - helemaal goed. Downloads of zelfgemaakte films in iMovie of Final Cut zet ik gewoon om naar een voor iTunes leesbaar formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb al een 2 jaar af en toe de neiging om bij een aanbieding een Mac Mini als HTPC mee te nemen, maar ik twijfel nu toch weer vanwege verhalen over de hitte/fanlawaai van de 2011-generatie bij het spelen van 1080p content. Ik ben zo'n neuroot die liefst alles fanless heeft (ik gebruik nu een O!Play voor video en een fanless apparaatje als muziekserver/speler) omdat ik me erger aan alles wat niet-functioneel geluid maakt. Hoe zijn de ervaringen hier met de laatste Mac Mini generatie in de huiskamer? :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:55
Ik heb een Mac mini Server uit 2010 aan m'n TV hangen i.c.m. Plex en heb totaal geen last van fan-noise. Werkt gewoon subliem!

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:51

Nitai

Live the life you love.

Exirion schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:01:
Ik heb al een 2 jaar af en toe de neiging om bij een aanbieding een Mac Mini als HTPC mee te nemen, maar ik twijfel nu toch weer vanwege verhalen over de hitte/fanlawaai van de 2011-generatie bij het spelen van 1080p content. Ik ben zo'n neuroot die liefst alles fanless heeft (ik gebruik nu een O!Play voor video en een fanless apparaatje als muziekserver/speler) omdat ik me erger aan alles wat niet-functioneel geluid maakt. Hoe zijn de ervaringen hier met de laatste Mac Mini generatie in de huiskamer? :)
Zowel een 2008 (woonkamer) als een 2010 versie (slaapkamer), ik hoor ze niet. Werkt prima met Plex.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Zelfde hier, 2011 mini en hoor eigenlijk niets bij het afspelen van content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244289

Allen, ik sta op het punt om te verhuizen naar een eigen appartement, weg uit mijn studentenhuis.
Ik kan niet wachten om eindelijk fatsoenlijk muziek te kunnen luisteren en films/series te kunnen kijken.

Ik ben me aan het orienteren en heb nu het volgende in mijn hoofd zitten:

Ik neem mijn dedicated stereo setup mee (Monitor Audio icm Music Hall stereo versterker). Ik wil hier een airport express op aansluiten, zodat ik de muziek die op mijn laptop staat (iTunes) kan afspelen op mijn set. Ik heb begrepen dat de Remote app het mogelijk maakt dit via iPhone en iPad te bedienen? Dit zou ideaal zijn.

Een andere optie, die misschien nog wel mijn voorkeur heeft, is het aanschaffen van een NAS. Hier wil ik dan naast mijn muziek ook mijn film + serie collectie opzetten. En een mediaplayer naast de tv om het af te spelen. Daarbij heb ik nog een 5.1 set die ik wel graag wil behouden voor tv, films en series (muziek afspelen is geen aanrader op deze set, vandaar de losse stereo set). Een paar vragen waar ik mee zit:
- Wat heeft de voorkeur als Media Player: apple tv (flash) of Mac Mini
- Laat ik deze mediaplayer via de 5.1 set (HDMI) naar de tv lopen?
- Een NAS sluit ik bedraad aan op mijn router, en bij voorkeur ook bedraad naar de media player ivm snelheid?
- Kan ik met mijn iPad of Macbook de NAS bedienen als downloadcenter (SABnzb)?
- Als ik Plex installeer op de media player en de bestanden op de NAS zet, kan ik dan op mijn laptop, tv en iPad de content streamen?
- Is Plex hiervoor de meest geschikte software?
- Ik zou graag ook muziek op mijn laptop willen hebben (iTunes), en niet alleen op de NAS. Is het mogeljk muziek te downloaden op mijn macbook, en deze dan op mijn HD op te slaan, maar tegelijkertijd ook op mijn NAS zodat ik de bestanden van afstand kan benaderen
- Heeft iemand ervaring met Airport Express en Last.FM scrobble op deze manier? M.a.w. werkt de scrobble als ik op deze manier muziek stream of moet ik hiervoor iets op de NAS installeren?

Hoop dat mensen antwoord hebben op deze vragen en een goede set-up kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 17:48

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Anoniem: 244289 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 19:52:
[...]
Een paar vragen waar ik mee zit:
- Wat heeft de voorkeur als Media Player: apple tv (flash) of Mac Mini
Als je een Apple TV pakt kan je momenteel maximaal 720p (want de Apple TV 3 ondersteunt nog geen flashing). Een Mac Mini zou je meteen als NAS kunnen gebruiken als je er bijv een externe schijf aanhangt. Heb je alleen wel maar usb 2.0, dus niet mega-snelle schijven.
- Laat ik deze mediaplayer via de 5.1 set (HDMI) naar de tv lopen?
Lijkt me het handigst ja
- Een NAS sluit ik bedraad aan op mijn router, en bij voorkeur ook bedraad naar de media player ivm snelheid?
Als je 802.11n hebt (waarschijnlijk wel want je hebt een Airport Express) en goed bereik kan het eventueel van de mediaplayer naar de nas met wifi.
- Kan ik met mijn iPad of Macbook de NAS bedienen als downloadcenter (SABnzb)?
Op de iPad is er Qouch, op de Mac kan het gewoon via de webinterface of SABnzbdX. Kijk ook eens naar SickBeard voor het automatisch downloaden van series en Couch Potato voor hetzelfde met films.
- Als ik Plex installeer op de media player en de bestanden op de NAS zet, kan ik dan op mijn laptop, tv en iPad de content streamen?
Ik heb niet zo heel veel ervaring met Plex (gebruik zelf XBMC) maar volgens mij kan dat. Dacht wel dat de formaten gelimiteerd waren.
- Is Plex hiervoor de meest geschikte software?
Ik gebruik dus XBMC (Plex is een fork van XBMC) en dat werkt opzich prima. Vind Plex een beetje "raar" met libraries e.d., maar dat is puur mening.
- Ik zou graag ook muziek op mijn laptop willen hebben (iTunes), en niet alleen op de NAS. Is het mogeljk muziek te downloaden op mijn macbook, en deze dan op mijn HD op te slaan, maar tegelijkertijd ook op mijn NAS zodat ik de bestanden van afstand kan benaderen
Je bedoelt automatisch? Alsin dat je niet telkens handmatig moet kopiëren? Ik heb hier geen ervaring mee in ieder geval.
- Heeft iemand ervaring met Airport Express en Last.FM scrobble op deze manier? M.a.w. werkt de scrobble als ik op deze manier muziek stream of moet ik hiervoor iets op de NAS installeren?
Ik zou dit niet weten.
Hoop dat mensen antwoord hebben op deze vragen en een goede set-up kunnen adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 01:08
Voor 1080p content zou ik toch gewoon een bedraad netwerk aanraden. Verder is het gebruik van Plex of XBMC echt iets wat je zelf moet ervaren. Ik heb al een paar keer geprobeerd om over te stappen naar Plex (geen idee waarom eigenlijk), maar XBMC blijft VOOR MIJ gewoon het mooiste.

Grootste gemis aan Plex is eigenlijk de Subtitle plugin, die werkt in XBMC gewoon super makkelijk. In Plex moet je dit allemaal in je Media Server regelen, wat voor mij gewoon niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx voor de uitgebreide reacties!

Ik zie dat een NAS tegenwoordig iTunes Server heeft. Wanneer ik mijn muziek daarop zet (en niet op mijn macbook), wil dat dan zeggen dat ik kan spelen zonder tusenkomst van iTunes (mijn macbook staat dus uit), of moet deze dan alsnog aanstaan?

Dat is dus de muziek op de NAS afspeel op mijn stereo set waar een airport express aan hangt? Het liefst te bedienen met een iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor zover ik weet kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 28-05 15:46

Apache

amateur software devver

MrAcid schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:25:
Voor zover ik weet kan dat niet.
Gelukkig zijn er mensen dit meer weten dan jou ;)

Dit kan dus wel, er is een fork van firefly media server (mt-daapd) die dit ondersteund: https://github.com/jasonmc/forked-daapd

of die meteen kant en klaar beschikbaar is voor jou specifieke nas is een andere vraag, maar op elke willekeurige linux box heb je dit snel aan de praat.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Apache schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:37:
[...]

Gelukkig zijn er mensen dit meer weten dan jou ;)

Dit kan dus wel, er is een fork van firefly media server (mt-daapd) die dit ondersteund: https://github.com/jasonmc/forked-daapd

of die meteen kant en klaar beschikbaar is voor jou specifieke nas is een andere vraag, maar op elke willekeurige linux box heb je dit snel aan de praat.
Wow, dit is ook voor mij nieuw, gaaf! Ik heb echter geen idee als Linuxnoob hoe ik dit zou moeten installeren op mijn NAS (Synology DS106). Zou je me op weg willen helpen?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Anoniem: 384612 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:24:
[...]

Dit is wel wat ik in gedachte had, heb een Windows home server staan waarop ik media portal tv server kan installeren. Hoef ik ook niet moeilijk te doen met ip adressen. Maar er is dan dus een TV plug-in van media portal voor de mac?? en waarom krijg je het niet werkende.

Ik heb best wat ervaring en kennis opgedaan over pc's maar als het aankomt op apple ben ik nog helemaal blanco!
Zie het nu pas.
Maar waarom krijg ik het niet werkende? Omdat het een unstable build is en de betreffende plugin crasht. Dit is known en had in de laatste update opgelost moeten zijn maar wederom helaas (al een half jaar). Uit frustratie ben ik terug gemoeten naar bootcamp met mediaportal, puur omdat kwa PVR wat ik wil niet mogelijk is op osx.
Aan de kant van mediaportal server werkt alles perfect, ook met XBMC op windows. Maar ja, als ik dan toch de keus heb dan 100x liever mediaportal.
De echte mediaportal vervanger voor OS X ben ik nog niet tegengekomen en als je puur kwa functies en mogelijkheden gaat vergelijken kan niets zich eraan meten.

Het zou zo mooi zijn als apple zelf met een Appletv/Front Row app in de appstore kwam waar net zoals met eyetv destijds een plugin voor werd ontwikkeld (3rd party, dat wel). Eigenlijk wil ik helemaal niet zo veel, maar de appletv is te beperkt en zal dat waarschijnlijk altijd blijven en mediaportal biedt meer dan ik ooit nodig zal hebben. XBMC zit er mooi tussen in, heeft eigenlijk alles behalve een skin naar mijn keuze en geen PVR. Muziek gedeelte van Front Row vond ik weer prettiger dan XBMC maar kan ik mee leven.

Mijn conclusie: De Mac Mini kan (nog) niet als volwaardige HTPC dienen, maar datgene wat wel kan kun je net zo goed een appletv voor kopen of een of andere mediatank al dan niet met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Aanvullende vraag: waarom ga je een NAS gebruiken? Is dat puur voor het afspelen van media of ook voor andere doeleinden? Ikzelf heb juist een MacMini gekocht zodat ik kan downloaden en afspelen op dezelfde machine, en dus geen NAS hoef aan te schaffen. de 500G op de Mini en een externe schijf is voor mij voldoende opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cerberi schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:18:
Aanvullende vraag: waarom ga je een NAS gebruiken? Is dat puur voor het afspelen van media of ook voor andere doeleinden? Ikzelf heb juist een MacMini gekocht zodat ik kan downloaden en afspelen op dezelfde machine, en dus geen NAS hoef aan te schaffen. de 500G op de Mini en een externe schijf is voor mij voldoende opslag.
Ik vrees dat ik teveel data ga hebben om op 500GB + externe HD op te slaan. Vandaar dat ik aan een NAS dacht.
Daarnaast heb ik een eigen website die daar dan straks mooi op kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 17:48

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Anoniem: 244289 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:50:
[...]

Ik vrees dat ik teveel data ga hebben om op 500GB + externe HD op te slaan. Vandaar dat ik aan een NAS dacht.
Daarnaast heb ik een eigen website die daar dan straks mooi op kan draaien
Ik heb een dual-bay usb behuizing besteld laatst voor 30 euro ofzo, dus dan kan je ook redelijk veel opslaan. Verder kan je op een Mac Mini ook gewoon je website hosten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Laatst online: 28-05 15:46

Apache

amateur software devver

the-body schreef op zondag 08 juli 2012 @ 11:52:
[...]

Wow, dit is ook voor mij nieuw, gaaf! Ik heb echter geen idee als Linuxnoob hoe ik dit zou moeten installeren op mijn NAS (Synology DS106). Zou je me op weg willen helpen?
http://forum.synology.com...60cef9e0e5f7b16e&start=60

synology support is dus wel gewild, maar nog niet beschikbaar. Kan volgens mij niet zo moeilijk zijn maar heb geen ervaring met zaken builden voor synology, ik kan me inbeelden dat er wel een hoop tutorials zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05 18:41
Exirion schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:01:
1080P content doet helemaal niets met mijn fan. Pas als ik dat afspeel + 11mb/sec tegelijk download gaat de fan ff blazen. Ik slaap 4 meter naar Mac Mini die 's nachts automagisch van alles download. Ik hoor de airco op 't dak van de winkel buiten en NIETS van de Mac. Mid 2011 Core i5 2,3 met 8 gig ram. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Impstoker schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:23:
[...]

1080P content doet helemaal niets met mijn fan. Pas als ik dat afspeel + 11mb/sec tegelijk download gaat de fan ff blazen. Ik slaap 4 meter naar Mac Mini die 's nachts automagisch van alles download. Ik hoor de airco op 't dak van de winkel buiten en NIETS van de Mac. Mid 2011 Core i5 2,3 met 8 gig ram. :z
Nog een tip, zet er een Samsung SSD 830 in als primaire 2e schijf met een kit van iFixit, heb ik ook gedaan.
Heb gelijk maar de 500gb vervangen voor een Samsung 1TB 2,5" schijfje en als data schijf en download schijf voor Sabnzbd.
Echt helemaal top! De MacMini wordt gewoon niet meer warm ook en is muisstil! 8GB erin en hopla,
een overkill systeem!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 01:08
Gisteren heb ik mijn 2010 Mac Mini vervangen door de nieuwe 2.5GHz Mac Mini (direct geupgrade naar 8GB).

SABNZBd, Sickbeard en XBMC opnieuw geinstalleerd en mee aan het spelen. Maar dit nieuwe model heeft wel de hobby om zijn ventilatoren aan te laten springen zeg. Tijdens het afspelen van videos heeft hij er eigenlijk geen last van, maar tijdens het parren en rarren maakt hij toch aardig wat meer geluid als mijn vorige Mac Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 09:34
sorted.bits schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:35:
Gisteren heb ik mijn 2010 Mac Mini vervangen door de nieuwe 2.5GHz Mac Mini (direct geupgrade naar 8GB).

SABNZBd, Sickbeard en XBMC opnieuw geinstalleerd en mee aan het spelen. Maar dit nieuwe model heeft wel de hobby om zijn ventilatoren aan te laten springen zeg. Tijdens het afspelen van videos heeft hij er eigenlijk geen last van, maar tijdens het parren en rarren maakt hij toch aardig wat meer geluid als mijn vorige Mac Mini.
Dat merk ik ook bij mijn i5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:50:
[...]

Zie het nu pas.
Maar waarom krijg ik het niet werkende? Omdat het een unstable build is en de betreffende plugin crasht. Dit is known en had in de laatste update opgelost moeten zijn maar wederom helaas (al een half jaar). Uit frustratie ben ik terug gemoeten naar bootcamp met mediaportal, puur omdat kwa PVR wat ik wil niet mogelijk is op osx.
Aan de kant van mediaportal server werkt alles perfect, ook met XBMC op windows. Maar ja, als ik dan toch de keus heb dan 100x liever mediaportal.
De echte mediaportal vervanger voor OS X ben ik nog niet tegengekomen en als je puur kwa functies en mogelijkheden gaat vergelijken kan niets zich eraan meten.

Het zou zo mooi zijn als apple zelf met een Appletv/Front Row app in de appstore kwam waar net zoals met eyetv destijds een plugin voor werd ontwikkeld (3rd party, dat wel). Eigenlijk wil ik helemaal niet zo veel, maar de appletv is te beperkt en zal dat waarschijnlijk altijd blijven en mediaportal biedt meer dan ik ooit nodig zal hebben. XBMC zit er mooi tussen in, heeft eigenlijk alles behalve een skin naar mijn keuze en geen PVR. Muziek gedeelte van Front Row vond ik weer prettiger dan XBMC maar kan ik mee leven.

Mijn conclusie: De Mac Mini kan (nog) niet als volwaardige HTPC dienen, maar datgene wat wel kan kun je net zo goed een appletv voor kopen of een of andere mediatank al dan niet met XBMC.
De x64-only build van gisteren werkt nu perfect op mijn Mac Mini met Lion, geen crashes meer, zie netjes de zenders verschijnen en kan nu gewoon kijken :D
Nu moet ik alleen nog kijken hoe ik het makkelijkst een windows machine + opslag realiseer waar ik ook meteen mijn time machine back-ups naar kan wegschrijven enzo. Eens kijken of freenas binnen een virtual pc te draaien is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonFibeR
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik wil mijn Mac Mini nu ook inzetten als Media Center. Echter download ik alles via een PC dat windows draait.
Wat is de beste manier om films enzo over te zetten op de Mac Mini?
Ik dacht eerst aan een externe HDD, maar dan krijg je weer dat probleem van HFS+ en NTFS. Erg jammer.
Maakt het alleen maar moeilijker, want persoonlijk vind ik het handig om films enzo op een externe hdd te zetten zodat ik er op meerdere plaatsen bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Via het netwerk overzetten. Of Plex Media Server draaien op de Windows PC en Plex Media Client draaien op de Mediacenter Mac.

Dat is het makkelijste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Idd, ik zou de bestanden opslaan waar je het meeste opslag hebt (PC?). Nadeel is wel dat je PC dan aan moet staan wil je wat kijken op de Mini.

Of je kunt ook gelijk op een share op de Mini downloaden via het netwerk, gewoon het netwerk pad mounten op je Windows PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 01-04 11:52
ik draai op een windows 2008R2 bak op zolder met een partij schijven PMS, gevoed door Sab, SB, CP etc. mijn 2011 mini draait enkel de client. In de mini heb ik 16gb ram en een 256 SSD geknikkerd waardoor het eigenlijk wat overdone is voor een mediaplayer. Ik ga wat rondschuiven zodra de ATV3 gejailbreaked is. Ik heb ook een raspberry Pi besteld maar het is nog maar de vraag of dat goed gaat werken als mediastreamer/xbmc client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Ik zit de denken om een Mini 2.3 GHz (mid 2011) te halen en als Media Center in te zetten, vooraf wil ik graag even weten of dat makkelijk samenwerkt met mijn WHS2011 servertje met al mn data.
Is de Mini als standaard (met 2GB ram) zwaar genoeg om zonder problemen 1080p mkv rips af te spelen?
Ik wil af van mn Popbox v8 streamer omdat ik flauw ben van issues met afspelen van subs.

[ Voor 33% gewijzigd door Cozm0 op 19-07-2012 10:50 . Reden: toevoeging ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
Cozm0 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:35:
Ik zit de denken om een Mini 2.3 GHz (mid 2011) te halen en als Media Center in te zetten, vooraf wil ik graag even weten of dat makkelijk samenwerkt met mijn WHS2011 servertje met al mn data.
Is de Mini als standaard (met 2GB ram) zwaar genoeg om zonder problemen 1080p mkv rips af te spelen?
Ik wil af van mn Popbox v8 streamer omdat ik flauw ben van issues met afspelen van subs.
Beter is om minimaal 4Gb erin te zetten, 8Gb koop je al voor 40 euro en is binnen 1 minuut zelf gedaan.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Cozm0 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:35:
Moet wel lukken, maar extra ram is een fluitje van een cent.
Ik neem aan dat je wel een goed bedraad (gigabit) netwerk hebt? Dat is toch wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Bas Post schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:13:
[...]

Beter is om minimaal 4Gb erin te zetten, 8Gb koop je al voor 40 euro en is binnen 1 minuut zelf gedaan.
Ach ja, 8GB voor 4 tientjes laat ik niet liggen :) Had er even niet aan gedacht dat je dat natuurlijk zelf kan.
Ik ben niet zo thuis in de MAC's (wel iPhones en iPads).
Ik heb idd een gbit netwerk in huis liggen.
Ben van plan de Mini te besturen met een Apple remote en met de iPad voor het lastigere werk.

Echter zag ik net een dikke *don't buy* om de mac rumors site
http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_Mini
Morgen is de mid2011 mini alweer een jaar oud, ik wacht wel even tot de nieuwe er is om dan de 2011 versie in de sale te halen :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Cozm0 op 19-07-2012 11:46 . Reden: typo ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Cozm0 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:45:
[...]
Ben van plan de Mini te besturen met een Apple remote en met de iPad voor het lastigere werk.

Echter zag ik net een dikke *don't buy* om de mac rumors site
http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_Mini
Morgen is de mid2011 mini alweer een jaar oud, ik wacht wel even tot de nieuwe er is om dan de 2011 versie in de sale te halen :*)
Ik gebruik gewoon de Apple Wireless Keyboard en een draadloze muis (die ik niet heel vaak gebruik, alleen om af en toe wat weg te klikken (updates e.d.)). Verder draait er op de Mini alleen Plex.

Je kunt Plex met veel apparatuur besturen (ook met Android/iOS devices, Logitech afstandsbedieningen, etc.). Gewoon een map via samba mounten vanaf je server in je Plex Library en verder geen omkijken naar.

Zelf heb ik een 2008 model (MAC MINI 1.83 / 4GB) en een 2010 model (MAC MINI 2.4 / 4GB). Beiden draaien 1080p probleemloos met Plex. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 22:33
Hier ook nog maar is proberen dan, misschien dat dit meer het juiste topic is:

Welke hdmi versie is de hdmi-poort op de mac mini? Zo is op deze pagina wel te lezen dat hij geschikt is voor gebruik t/m 1.4, maar dit is al een oude pagina. Voldoet de mac mini (medio 2011) wel aan 1.4a (i.v.m. 3D)?
Ik heb hier wisselende antwoorden over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

KhaZ

Alfa Romeo

Mac OSX newbie vraagje van mijn kant, om mijn mediacenter te perfectioneren :) . Hoop dat iemand met verstand van OSX mij hiermee kan helpen. Heb pas sinds een week ervaring met OSX en ik weet vaak niet waar ik dingen moet zoeken.. ik Google me suf haha.

Ik heb: Mac Mini 2011 met Mountain Lion. Couchpotato, Sick-Beard, SABnzbd, XBMC zijn geïnstalleerd en werken goed samen. Alle 4 starten automatisch op bij inloggen (automatisch inloggen, ik vul geen wachtwoord in) op de Mac.

Dit heb ik gedaan d.m.v. de veelbesproken guide van Bas:
Bas z'n knutselblog: Mijn automatische Media Center

Sick-Beard heb ik via d.m.v. deze guide geïnstalleerd:
http://jetshred.com/2012/...ckbeard-on-os-x-10-dot-8/ dus inclusief het SickbeardHB (heart beat) scriptje dat sickbeard lopend houdt. Ik moet zeggen dat ik dit niet echt een mooie oplossing vindt, vreemd dat het niet out of the box werkt. Komt dit door Mountain Lion? Is hier een verbetering voor te vinden, hoe doen jullie dit? Of gebruikt nog niemand ML?

Wat ik graag zou willen:
1) De Mac moet standaard in Standby/Sleep of uit staan, maakt me niet echt uit. Om 1 uur 's nachts zou deze geautomatiseerd wakker moeten worden. Toetsenbord en muis wil ik niet gebruiken, alleen de Harmony om XBMC te besturen. FIlms/Series handmatig toevoegen zal ik via web access of remote admin (LogMeIn bijv.) doen vanaf m'n Windows PC.

5 minuten later als alles is opgestart (Couchpotato, Sick-Beard, SABnzbd zie je niets van, XMBC zou fullscreen in beeld moeten komen) zouden Couchpotato en Sick-Beard moeten checken op films/series en de eventuele downloads naar SABnzbd moeten doorgeven. Dit werkt nu al goed.

2) Zolang SABnzbd bezig is mag de Mac niet in standby springen, pas als SABnzbd queue leeg is moet hij weer in standby.

Wat is de handigste en meest fool proof manier (zodat dit nog jaren werkt zonder aan te hoeven passen) om dit voor elkaar te krijgen? Moet ik de OSX Systeemvoorkeuren voor energie voorkeuren gebruiken of juist niet?. Is Automator handig, of kan ik beter een Applescript uitvoeren? *Op het moment zie je vraagtekens in m'n ogen*

Ter info: als ik de Mac handmatig wil rebooten, dan blijft het SickbeardHB script hangen, deze moet ik eerst geforceerd stoppen om te kunnen rebooten. Kan dit meegenomen worden in Automator / een script?

M'n Harmony afstandsbediening moet ik nog instellen voor XBMC, hier is als het goed is een plugin voor zodat ik 'm als Plex device gebruik. Nog een vraag: ik begreep dat Mountain Lion wat lastiger is, en je (ook niet met de Apple Remote) de Mac niet meer uit standby kan halen met een afstandsbediening?! Is hier een workaround voor? Ik heb nog niets kunnen vinden, maar misschien zoek ik verkeerd :/

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
KhaZ schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:33:
Mac OSX newbie vraagje van mijn kant, om mijn mediacenter te perfectioneren :) . Hoop dat iemand met verstand van OSX mij hiermee kan helpen. Heb pas sinds een week ervaring met OSX en ik weet vaak niet waar ik dingen moet zoeken.. ik Google me suf haha.

Ik heb: Mac Mini 2011 met Mountain Lion. Couchpotato, Sick-Beard, SABnzbd, XBMC zijn geïnstalleerd en werken goed samen. Alle 4 starten automatisch op bij inloggen (automatisch inloggen, ik vul geen wachtwoord in) op de Mac.

Dit heb ik gedaan d.m.v. de veelbesproken guide van Bas:
Bas z'n knutselblog: Mijn automatische Media Center

Sick-Beard heb ik via d.m.v. deze guide geïnstalleerd:
http://jetshred.com/2012/...ckbeard-on-os-x-10-dot-8/ dus inclusief het SickbeardHB (heart beat) scriptje dat sickbeard lopend houdt. Ik moet zeggen dat ik dit niet echt een mooie oplossing vindt, vreemd dat het niet out of the box werkt. Komt dit door Mountain Lion? Is hier een verbetering voor te vinden, hoe doen jullie dit? Of gebruikt nog niemand ML?

Wat ik graag zou willen:
1) De Mac moet standaard in Standby/Sleep of uit staan, maakt me niet echt uit. Om 1 uur 's nachts zou deze geautomatiseerd wakker moeten worden. Toetsenbord en muis wil ik niet gebruiken, alleen de Harmony om XBMC te besturen. FIlms/Series handmatig toevoegen zal ik via web access of remote admin (LogMeIn bijv.) doen vanaf m'n Windows PC.

5 minuten later als alles is opgestart (Couchpotato, Sick-Beard, SABnzbd zie je niets van, XMBC zou fullscreen in beeld moeten komen) zouden Couchpotato en Sick-Beard moeten checken op films/series en de eventuele downloads naar SABnzbd moeten doorgeven. Dit werkt nu al goed.

2) Zolang SABnzbd bezig is mag de Mac niet in standby springen, pas als SABnzbd queue leeg is moet hij weer in standby.

Wat is de handigste en meest fool proof manier (zodat dit nog jaren werkt zonder aan te hoeven passen) om dit voor elkaar te krijgen? Moet ik de OSX Systeemvoorkeuren voor energie voorkeuren gebruiken of juist niet?. Is Automator handig, of kan ik beter een Applescript uitvoeren? *Op het moment zie je vraagtekens in m'n ogen*

Ter info: als ik de Mac handmatig wil rebooten, dan blijft het SickbeardHB script hangen, deze moet ik eerst geforceerd stoppen om te kunnen rebooten. Kan dit meegenomen worden in Automator / een script?

M'n Harmony afstandsbediening moet ik nog instellen voor XBMC, hier is als het goed is een plugin voor zodat ik 'm als Plex device gebruik. Nog een vraag: ik begreep dat Mountain Lion wat lastiger is, en je (ook niet met de Apple Remote) de Mac niet meer uit standby kan halen met een afstandsbediening?! Is hier een workaround voor? Ik heb nog niets kunnen vinden, maar misschien zoek ik verkeerd :/
Ik ben ook alles aan het over zetten van een windows server naar de mini. Ik krijg dat starten met die scriptjes voor CP en SB niet voor elkaar. Ik heb die handleidingen gevolgd maar ik moet steeds nog via de terminal de service starten. Zoek me suf maar kom er niet uit.

Voor het sluimeren heb ik in energy settings een schedule aangemaakt. Werkt eigenlijk best goed imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Je terminal commando's via textedit in een plaintext-bestand opslaan met de extensie .command en dit bestand bij je login items zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Muthas schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 00:58:
Je terminal commando's via textedit in een plaintext-bestand opslaan met de extensie .command en dit bestand bij je login items zetten.
Ah dat ga ik proberen. Tnx :)

edit: De command lines komen vanuit een verschillende directories. Kan ik nu als eerste regel dit gebruiken?

cd `dirname $0`
?

[ Voor 19% gewijzigd door Jpjedi op 09-08-2012 08:24 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste