Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08 16:13

f.h

Nitai schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:02:
[...]

Dank je Nerpissad! Werkt super!
Hoe werkt het nu precies die bierdopje plugin? Want ik krijg het niet werkend. Ik heb de plugin geïnstalleerd nav de post hier. Staat aangevinkt bij de Plex media sever, maar verder is het me echt volkomen onduidelijk? Via Google kom ik ook niet op een tutorial ofzo.

Mijn series worden via RSS automatisch gedownload en opgeslagen via SABnzbd en dan (uiteraard) automatisch ingelezen door Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:48:
Volgens mij is *knip* wel een goede tutorial voor Bierdopje.
Hmm dat geeft inderdaad wel een uitleg, alleen met de app Automatic. Dat gebruik ik niet, want ik wil het namelijk graag in Plex zelf laten doen met de 'officiële' (?) Plex bierdopje plugin.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 17-03-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08 09:34
Even een vraag voor de mensen met een nieuwe mac mini 2011:

Merken jullie haperingen op jullie tv als jullie 1080P content afspelen met xbmc of plex? Streamen jullie dit?

Ik wil namelijk ook eentje aanschaffen omdat mijn laptop vaak durft haperen met alle spelers. (xmbc, vlc, mpc-hc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik heb een 2011 Mac Mini Server waar ik zelf 8GB in gestopt heb, en heb totaal geen problemen met 1080p content. Niet met .mkv's en niet met Blu-Ray .m2ts streams. Het enigste wat niet werkt, en dat is een plex issue, is Blu-Ray streams met HD audio aangezien Plex op dit moment fouten maakt met de scheiden van DTSMA van de gewone DTS stream.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel wat hikups maar weet niet of het aan de tv ligt of aan de mac...ik heb bi geen enkele andere bron op mijn pana last van hik ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-08 22:13

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

f.h schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:52:
[...]

Hmm dat geeft inderdaad wel een uitleg, alleen met de app Automatic. Dat gebruik ik niet, want ik wil het namelijk graag in Plex zelf laten doen met de 'officiële' (?) Plex bierdopje plugin.
ik weet niet of je toevallig in de metadata agent settings de preferences hebt ingevuld?
dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/33cyk90.png
ik heb zelf bv. beide talen (EN en NL) ingevuld staan

na een refresh van een sectie van je bibliotheek, zou de agent de bijbehorende ondertitels erbij moeten gaan zoeken.
je kunt zien of en hoe dat gebeurd door de specifieke log erbij te pakken:
~/Library/Logs/PMS Plugin Logs/com.plexapp.agents.bierdopje.log

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

blubbers schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:00:
Even een vraag voor de mensen met een nieuwe mac mini 2011:

Merken jullie haperingen op jullie tv als jullie 1080P content afspelen met xbmc of plex? Streamen jullie dit?

Ik wil namelijk ook eentje aanschaffen omdat mijn laptop vaak durft haperen met alle spelers. (xmbc, vlc, mpc-hc)
Ik gebruik een stock Mac Mini 2011 (€599,- model, dus met 2GB). Geen hick-ups met 1080p (.mkv/.m2ts) content via Plex. Alleen DVD's werken niet goed, maar dat ligt aan Plex. De hardware van de Mac Mini 2011 is in elk geval goed genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door J.apiooo op 21-08-2011 11:26 ]

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Nerpissad schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:06:
[...]

ik weet niet of je toevallig in de metadata agent settings de preferences hebt ingevuld?
dat ziet er zo uit:
[afbeelding]
ik heb zelf bv. beide talen (EN en NL) ingevuld staan

na een refresh van een sectie van je bibliotheek, zou de agent de bijbehorende ondertitels erbij moeten gaan zoeken.
je kunt zien of en hoe dat gebeurd door de specifieke log erbij te pakken:
~/Library/Logs/PMS Plugin Logs/com.plexapp.agents.bierdopje.log
Preferences had ik inderdaad al ingevuld (de API stond al ingevuld overigens). Heb de logs even bekeken en er stond er 6 ofzo. Wat er een aantal keer in voor kwam was dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
2011-08-20 10:57:30,994 (-4f9e9000) :  INFO (__init__:49) - *** Subtitle found on bierdopje: Suits.S01E01.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-TB
2011-08-20 10:57:30,995 (-4f9e9000) :  INFO (__init__:49) - *** Subtitle found on bierdopje: Suits.S01E01.720p.HDTV.x264-ORENJI
2011-08-20 10:57:30,995 (-4f9e9000) :  INFO (__init__:49) - *** Subtitle found on bierdopje: Suits.S01E01.HDTV.XviD-FQM
2011-08-20 10:57:30,995 (-4f9e9000) :  INFO (__init__:70) - *** Trying to find the best match
2011-08-20 10:57:30,996 (-4f9e9000) :  INFO (__init__:83) - *** No good matches found
2011-08-20 10:57:30,997 (-4f9e9000) :  INFO (__init__:83) - *** No good matches found
2011-08-20 10:57:30,997 (-4f9e9000) :  INFO (__init__:83) - *** No good matches found
2011-08-20 10:57:30,997 (-4f9e9000) :  INFO (__init__:65) - *** No matches found on bierdopje. You might check the preferences to enable more generous checking.

Nu lijkt hij het beter te doen, alleen herkent de plugin niet dat het HD series zijn en neemt constant de meest populaire subtitle. Heeft het er mee te maken dat mijn mkv opgeslagen worden als Serie - S01E01.mkv?

Waar slaat de plugin ze eigenlijk op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 17:34

Nitai

Live the life you love.

f.h schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:15:
[...]

Nu lijkt hij het beter te doen, alleen herkent de plugin niet dat het HD series zijn en neemt constant de meest populaire subtitle. Heeft het er mee te maken dat mijn mkv opgeslagen worden als Serie - S01E01.mkv?
In Sabnzbd moet je aangeven dat hij de filename ongemoeid laat, daar staat o.a. de release group naam in wat handig is voor het matchen van subs.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Nitai schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:51:
[...]

In Sabnzbd moet je aangeven dat hij de filename ongemoeid laat, daar staat o.a. de release group naam in wat handig is voor het matchen van subs.
Dat nu inderdaad maar even geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garth1978
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-04 20:23
zo gister ook maar een mac mini 2011 gekocht nadat ik zo'n beetje alles gehad hebt op mediacenter gebied....
Moet zeggen dat het allemaal super draait! heb wel last van 'hangers' in Plex!
zodoende overgestapt naar xbmc (wat ik hiervoor ook al draaide op windows MC bak) en moet zeggen dat xbmc veel smoother draait dan Plex op osx!
Het is allemaal net even iets meer af, mooier (met bv AEON skin) dan Plex, enige voordeel aan plex is de database. Deze is beter georganiseerd.
Probeer nu mijn harmony one zo te krijgen dat icm remote buddy alles hiermee is te regelen (YouTube: Episode 0 - Setting the objectives for the tutorials - YouTube) maar dat is nog een klusje!
Enige waar ik nog wel moeite mee heb is dat ik de mac mini niet automatisch in sleepmode krijg wanneer xbmc draait iemand hier een tip voor?! Uiteraard gaat ie wel in sleepmode als xbmc niet draait.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom gebruik je remote buddy in combinatie met de Harmony? Ikzelf gebruik ook een Harmony met het Plex profiel en dan hoef je helemaal geen remote buddy te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_Guardian_I
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04-2022
Welke mini heb je aangeschaft?

Wat betreft hoge bitrates bij videobestanden, draaien deze ook prima?
Er is namelijk veel geklaag over de mini en bepaalde bestanden, met name hoge bitrates en 1080i videobestanden. Ook wordt er gemeld dat OpenCL niet werkt op de intel gpu, wat heeft dit voor effect en heb je daar last van? Tevens geeft men aan dat een nvidia GPU geen problemen heeft met bovenstaande punten, waarbij de ATI en de intel dit wel hebben. Dit zou liggen aan hardware acceleratie welke de intel en AMD nog niet goed werkend hebben. Kunnen we een driver update van beide platformen verwachten, die dit wel fixt?

Bovenstaande wordt gemeld in de xbmc en macrumor forums.

Twijfel namelijk welke mini voor mij beste is om te nemen, wat betreft het bekijken van 1080p materiaal met hoge bitrates, waarbij ik zo min mogelijk last wil leggen op de mini. Dit ivm warmte, en geluid.
Is de intel dan toch voldoende of moet ik dan bij de AMD versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 10:26

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:43:
Waarom gebruik je remote buddy in combinatie met de Harmony? Ikzelf gebruik ook een Harmony met het Plex profiel en dan hoef je helemaal geen remote buddy te gebruiken.
Draai je ook Lion? Kun je, met je remote, je scherm ontwaken?

Geen idee waarom ze het zo lastig hebben gemaakt, maar het scherm blijft nu uit, terwijl Plex wel gewoon start bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:24:
[...]

Kun je dat (in XBMC) niet oplossen dmv een SmartPlaylist? En daarvoor dan gewoon een extra (sub)menu item voor aanmaken?
Mm, klinkt interessant. Ik ben eigenlijk iets minder bekend met XBMC dan Plex. Heb je ook een pointer naar goede handleidingen omtrent deze feature, want de wiki site vind ik niet echt goed georganiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:58:
[...]

Draai je ook Lion? Kun je, met je remote, je scherm ontwaken?

Geen idee waarom ze het zo lastig hebben gemaakt, maar het scherm blijft nu uit, terwijl Plex wel gewoon start bijvoorbeeld.
Ja, ik draai ook Lion. Ik weet niet precies wat je bedoeld met scherm ontwaken? Bedoel je de screensaver?
Mijn Mac Mini gaat als ik de activiteit "MediaCenter" afsluit in de "Sleep" toestand. Hier komt hij altijd uit als ik de activiteit weer opstart. Wel gebruik ik de oude Plex, v0.8.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 17:02
afterburn schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:05:
Ik heb een 2011 Mac Mini Server waar ik zelf 8GB in gestopt heb, en heb totaal geen problemen met 1080p content. Niet met .mkv's en niet met Blu-Ray .m2ts streams. Het enigste wat niet werkt, en dat is een plex issue, is Blu-Ray streams met HD audio aangezien Plex op dit moment fouten maakt met de scheiden van DTSMA van de gewone DTS stream.
Ik lees op internet wisselende reacties m.b.t. HD audiostreams op de mac mini 2011 modellen. Ik zit er over te denken om de Mac Mini van €799,- aan geschaffen, met de ATI videokaart. Is deze in staat om de HD audiostreams te bitstreamen naar mijn Marantz SR7005?

Ik lees namelijk vooral dat deze mac mini deze streams niet verwerkt en alleen de DTS en DD5.1/7.1 audiostreams verwerkt.

Mijn huidige situatie is een HDX-1000, werkt prima en ''slikt'' echt alle denkbare formaten. Maar qua interface, gebruikersgemak etc ziet het er niet uit. Vandaar mijn wens om over te stappen op een volwaardige HTPC. De vraag is nu dus, windows htpc zelf bouwen of zo'n mooie mac mini onder de tv?? Uiteraard moet de mac mini dan wel in staat zijn om 1080p mkv's en m2ts bestanden af te kunnen spelen, met liefst een zo hoog mogelijke audiokwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 16:16

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:35:
Mm, klinkt interessant. Ik ben eigenlijk iets minder bekend met XBMC dan Plex. Heb je ook een pointer naar goede handleidingen omtrent deze feature, want de wiki site vind ik niet echt goed georganiseerd.
Hiermee moet je wel een eind kunnen komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuur86 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:29:
[...]

Ik lees op internet wisselende reacties m.b.t. HD audiostreams op de mac mini 2011 modellen. Ik zit er over te denken om de Mac Mini van €799,- aan geschaffen, met de ATI videokaart. Is deze in staat om de HD audiostreams te bitstreamen naar mijn Marantz SR7005?

Ik lees namelijk vooral dat deze mac mini deze streams niet verwerkt en alleen de DTS en DD5.1/7.1 audiostreams verwerkt.

Mijn huidige situatie is een HDX-1000, werkt prima en ''slikt'' echt alle denkbare formaten. Maar qua interface, gebruikersgemak etc ziet het er niet uit. Vandaar mijn wens om over te stappen op een volwaardige HTPC. De vraag is nu dus, windows htpc zelf bouwen of zo'n mooie mac mini onder de tv?? Uiteraard moet de mac mini dan wel in staat zijn om 1080p mkv's en m2ts bestanden af te kunnen spelen, met liefst een zo hoog mogelijke audiokwaliteit.
Ik denk dat de Mac Mini hier zeker geschikt voor is, ook het instapmodel met Intel videokaart. Het is meer een probleem van de software dan van de hardware. In jouw geval is het denk ik het verstandigst om een Mac Mini aan te schaffen en er gelijk Wndows 7 op te zetten. Je kan dan MediaPortal gebruiken wat je veel meer mogelijkheden geeft om dingen te tunen. Ik denk zelf dat je gelijk al klaar bent als je het LAV Filter als audio codec gebruikt in MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
@mark9876, bedankt voor de reactie!

Dus ik heb hoe dan ook Windows 7 nodig om aan mijn eisen te kunnen voldoen? Het liefst heb ik de mac mini natuurlijk gewoon ''orgineel'' met puur alleen OSX erop. XBMC of Plex ''schil'' en lekker HD audiostreams naar de marantz sturen.

OSX ondersteunt dit zelf dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, OS X ondersteunt dat zelf wel. Maar je schrijft zelf dat je leest dat er problemen zijn met audiostreams onder OS X. Wat ik er mee wil zeggen is dat als jij problemen gaat ondervinden, dat je dan altijd nog over kan schakelen op Windows 7, waarbij je problemen zeer zeker opgelost kunnen worden. Probeer het eerst maar eens met XBMC of Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuur86
Naja, problemen wil ik het niet echt noemen, meer veeleisendheid (is dit een woord?). De mac mini is prima in het doorsturen van DTS en DD5.1 audiosporen, maar ik kom er niet helemaal uit of het mogelijk is de HD audiosporten (bijvoorbeeld DTS-HD, dolby true HD etc) alleen maar te laten doorgeven aan mijn marantz, zodat deze ze decodeert en afspeeld.

Mijn HDX speelt het wel af, ookal is de interface spuug lelijk .... het werkt wel aardig en de audio is super.

• blubbers
Kan de mini van €599 nu op 24hz en 23,9..hz draaien ofniet? Lees hier veel verschillende reacties over.

• jptweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2022
Onlangs een nieuwe Mini (2010) aangeschaft, als vervanger van de ATV 1. Nu dacht ik mij goed te hebben ingelezen, oa met dit topic, maar toch iets over hetbhoofd gezien. En dat is de audio uitvoer.
De mini is met HDMI op de TV aangesloten en met daarnaast op de stereo via de hoofdtelefoon uitgang. Nu begrijk ik dat er, in tegenstelling tot de ATV, slecht één audio uitgang tegelijkertijd aangestuurd wordt.
Aangezien de Mini " vrouw + kind " proof moet zijn ben ik op zoek naar een oplossing. Wil dus muziek kunnen luisteren via de stereo zonder instellingen te moeten wijzigen / scherm (TV) aan te zetten en daarnaast ook filmpjes kunnen kijken op TV zonder dat er een instelling moetnworden gewijzigd. kan dat ?

Groet, Joep

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik weet niet of het inderdaad niet kan, maar het zou goed kunnen.

De oplossing moet je dan zoeken in het gebruiken van één uitgang op de Mac Mini die naar beide apparaten gaat. Bijvoorbeeld door je TV ook aan te sluiten via de line-out (en deze dus te splitten naar je stereo en TV).

Of je ziet het als een mooie reden voor een receiver. :)

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

jptweakers schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:28:
Onlangs een nieuwe Mini (2010) aangeschaft, als vervanger van de ATV 1. Nu dacht ik mij goed te hebben ingelezen, oa met dit topic, maar toch iets over hetbhoofd gezien. En dat is de audio uitvoer.
De mini is met HDMI op de TV aangesloten en met daarnaast op de stereo via de hoofdtelefoon uitgang. Nu begrijk ik dat er, in tegenstelling tot de ATV, slecht één audio uitgang tegelijkertijd aangestuurd wordt.
Aangezien de Mini " vrouw + kind " proof moet zijn ben ik op zoek naar een oplossing. Wil dus muziek kunnen luisteren via de stereo zonder instellingen te moeten wijzigen / scherm (TV) aan te zetten en daarnaast ook filmpjes kunnen kijken op TV zonder dat er een instelling moetnworden gewijzigd. kan dat ?

Groet, Joep
Ik zou zeggen: Logitech Harmony. Werkt hier prima (en werkt bijvoorbeeld ook goed om direct Plex fullscreen te starten als je een filmpje wilt kijken).

Jaap

• MrAcid
  • Niet online
Dat is in eerste instantie niet de oplossing voor zijn probleem...

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik begrijp een deel van de probleemstelling niet. Je luistert je muziek op je stereo omdat die (neem ik aan) een beter geluid geeft dan je televisie. Maar zodra je een film gaat kijken mag het geluid dan "bagger" zijn? Is het niet logischer om het geluid van je films dan ook over je stereo te doen, of zie ik iets over het hoofd?

Hier stond achterhaalde informatie…

• garth1978
Hallo,

Ben ik de enige die het probleem heeft dat als plexx gewoon open staat de macmini niet in standby gaat!?!?
gekke is dat zonder plexx hij wel in standby gaat maar geopend dus niet .. is dit een instelling!?
alvast bedankt

• Nerpissad

Nerpissad

garth1978 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 17:33:
Hallo,

Ben ik de enige die het probleem heeft dat als plexx gewoon open staat de macmini niet in standby gaat!?!?
gekke is dat zonder plexx hij wel in standby gaat maar geopend dus niet .. is dit een instelling!?
alvast bedankt
dat kan aan deze instelling (in preferences->system) liggen:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/23lxekl.png

Discogs

• garth1978
Nerpissad schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:13:
[...]

dat kan aan deze instelling (in preferences->system) liggen:
[afbeelding]
oke en beide moeten op off staan dus?!

ga het even testen edit: werkt nog steeds niet.... :( vaag probleem dit
wel naar want moet nu elke keer eerst plexx afsluiten en weer opstarten met toetsenbord.... das niet de bedoeling van een MC

[ Voor 22% gewijzigd door garth1978 op 25-08-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jptweakers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2022
Digistorm schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:15:
Ik begrijp een deel van de probleemstelling niet. Je luistert je muziek op je stereo omdat die (neem ik aan) een beter geluid geeft dan je televisie. Maar zodra je een film gaat kijken mag het geluid dan "bagger" zijn? Is het niet logischer om het geluid van je films dan ook over je stereo te doen, of zie ik iets over het hoofd?
Het is inderdaad geen geluidskwaliteitsissue ... Maar puur bedieningsgemak.
Ik wil dus, zonder aanzetten van TV en wijzigen audio output van TV naar koptelefoonuitgang, muziek kunnen luisteren. Bijvoorbeeld via Apple remote.

Is dit iemand gekukt met zijn logitech afstandsbediening ( of andere optie) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

jptweakers schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:45:
[...]

Het is inderdaad geen geluidskwaliteitsissue ... Maar puur bedieningsgemak.
Ik wil dus, zonder aanzetten van TV en wijzigen audio output van TV naar koptelefoonuitgang, muziek kunnen luisteren. Bijvoorbeeld via Apple remote.

Is dit iemand gekukt met zijn logitech afstandsbediening ( of andere optie) ?
Zoals ik al zei: Logitech Harmony! :P

Ik zou het alleen simpeler houden als ik jou was. Hoe ik het doe is 2 activiteiten op de Harmony:

1) Activiteit genaamd 'Mac Video Kijken' op de Logitech Harmony. Deze zet de TV aan (input op HDMI-ingang waar de Mac op is aangesloten), start Plex en zet mijn receiver aan (op ingang waar audiokabel van de Mac op is aangesloten).

2) Activiteit genaamd 'Mac Audio Luisteren' op de Logitech Harmony. Deze activiteit zet de receiver aan (op ingang waar audiokabel van de Mac op is aangesloten) en start iTunes (staat standaard aan op de Mac Mini).

Het effect? Puur gebruiksgemak! Met één druk op de knop van de Harmony kun je video kijken op de Mac (zonder iets te hoeven instellen op de Mac, TV of receiver). Met nog een druk op de knop zet je de TV uit en kun je naar muziek luisteren. De muziek stuur ik aan met de Remote app op de iPad of iPhone.

Oftewel: in mijn geval komt het geluid (zowel voor muziek als voor video) altijd via de receiver. Daar is 'ie ook voor bedoeld :) Ik heb de Mac trouwens altijd aanstaan (energieverbruik is niet zo'n issue).

Helpt dit?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Hij wil zijn muziek over een andere audio apparaat horen dan zijn films. Ik ben niet thuis in de Harmony wereld, maar je zult dan in de systeemvoorkeuren voor het andere audio apparaat moeten kiezen. Ik weet niet of dat kan. Wat misschien wel een optie is, als je Plex of XBMC gebruikt, dat je daar een ander audio apparaat kiest dan het standaard audio apparaat. Dan laat je iTunes via het standaard audioapparaat spelen (die kun je niet instellen in iTunes).

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jams
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 12:05
J.apiooo schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:58:
[...]

Zoals ik al zei: Logitech Harmony! :P

Ik zou het alleen simpeler houden als ik jou was. Hoe ik het doe is 2 activiteiten op de Harmony:

1) Activiteit genaamd 'Mac Video Kijken' op de Logitech Harmony. Deze zet de TV aan (input op HDMI-ingang waar de Mac op is aangesloten), start Plex en zet mijn receiver aan (op ingang waar audiokabel van de Mac op is aangesloten).

2) Activiteit genaamd 'Mac Audio Luisteren' op de Logitech Harmony. Deze activiteit zet de receiver aan (op ingang waar audiokabel van de Mac op is aangesloten) en start iTunes (staat standaard aan op de Mac Mini).

Het effect? Puur gebruiksgemak! Met één druk op de knop van de Harmony kun je video kijken op de Mac (zonder iets te hoeven instellen op de Mac, TV of receiver). Met nog een druk op de knop zet je de TV uit en kun je naar muziek luisteren. De muziek stuur ik aan met de Remote app op de iPad of iPhone.

Oftewel: in mijn geval komt het geluid (zowel voor muziek als voor video) altijd via de receiver. Daar is 'ie ook voor bedoeld :) Ik heb de Mac trouwens altijd aanstaan (energieverbruik is niet zo'n issue).

Helpt dit?
toon volledige bericht
Mag ik vragen hoe je dit hebt ingesteld? Gebruik je hier Remote buddy oid voor? Als ik een mac mini als apparaat toevoeg aan de Harmony kan ik enkel de functies van de normale apple remote gebruiken. Ik ben geïnteresseerd in een exacte werking zoals jij hem beschrijft, dus iTunes en Plex met een aparte activiteit starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

jams schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:18:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit hebt ingesteld? Gebruik je hier Remote buddy oid voor? Als ik een mac mini als apparaat toevoeg aan de Harmony kan ik enkel de functies van de normale apple remote gebruiken. Ik ben geïnteresseerd in een exacte werking zoals jij hem beschrijft, dus iTunes en Plex met een aparte activiteit starten.
De truc is om in de Logitech Harmony software bij het instellen van de video activiteit als 'Device' niet te kiezen voor 'Mac Mini', maar voor 'Plex Player'. Dan wordt Plex automatisch opgestart als de activiteit start.

Meer info hier: http://wiki.plexapp.com/index.php/Harmony_Support

De 'finishing touch' is dan om in de Plex settings bij 'Afstandsbediening' te kiezen voor 'Logitech Harmony'. Dan werkt de Harmony precies zoals je wil in Plex. Geen geklooi met .XML files nodig.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat doet niet wat hij vraagt toch? Volgens mij kun je dan nog steeds iTunes niet bedienen met de Harmony Remote...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

MrAcid schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:17:
Dat doet niet wat hij vraagt toch? Volgens mij kun je dan nog steeds iTunes niet bedienen met de Harmony Remote...?
Hij vraagt volgens mij nergens om iTunes met de Harmony te bedienen. Hij vroeg om Plex met de Harmony te bedienen en Plex en iTunes met de harmony te kunnen starten. En dat kan allemaal.

iTunes kun je voor zover ik weet niet bedienen met een Harmony. Je kunt iTunes bedienen met de Apple Remote app (werkt mijns inziens ook veel handiger dan via een afstandsbediening zoals de Harmony).

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

en daarbij kun je met de itunes plugin voor plex wel degelijk "itunes" bedienen met een harmony ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:53

M_V

Om de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om m2ts files met zware compressie vlekkeloos af te spelen op mijn Mini. Onder Windows lukt het met MPC-HC prima en zonder haperingen.

Met welk programma en welke codec kan ik dit gedrag van MPC-HC het beste nadoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Wat gebruik je nu dan om af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:29
Zoek me suf maar kom er niet uit...

Ik gebruik zowel xbmc als plex op mijn mini....

Plex voor de HD films en xbmc voor de series...

Echter bij bijna alle Blu-ray rips en de mkv's zie ik in plex geen ondertiteling (staat uiteraard wel aan gevinkt) terwijl ik die met dezelfde films wel ziet in xbmc. Echter is xbmc slechter in het weergeven van deze grote (15 gb plus) bestanden dan plex dit doet.

Iemand enig idee waar ik het zoeken moet ?

[ Voor 4% gewijzigd door oldsmelly op 31-08-2011 13:17 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V

M_V

blubbers schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:44:
Wat gebruik je nu dan om af te spelen?
MplayerX
QT + perian
Plex

Bij allemaal loopt bijv. kikka sampla verre van vloeiend, terwijl het onder W7 met MPC-HC onder windows prima loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Je kan eens proberen om hardware acceleratie af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 17:34

Nitai

Live the life you love.

oldsmelly schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:16:
Zoek me suf maar kom er niet uit...

Ik gebruik zowel xbmc als plex op mijn mini....

Plex voor de HD films en xbmc voor de series...

Echter bij bijna alle Blu-ray rips en de mkv's zie ik in plex geen ondertiteling (staat uiteraard wel aan gevinkt) terwijl ik die met dezelfde films wel ziet in xbmc. Echter is xbmc slechter in het weergeven van deze grote (15 gb plus) bestanden dan plex dit doet.

Iemand enig idee waar ik het zoeken moet ?
Welke versie van Plex heb je? Want er was een bug met betrekking tot ondertiteling...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-08 13:31
blubbers schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:25:
Kan de mini van €599 nu op 24hz en 23,9..hz draaien ofniet? Lees hier veel verschillende reacties over.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
hee jongens,

hoe kom je met de remote bij de tijdsbalk waar je naar de audio en beeldinstelling etc kan gaan, tijdens het afspelen? Welke combinatie toetsen moet ik dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 13:23

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Play/pause ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Of op de Menu knop (of m op je toetsenbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Het blijkt de middelste knop te zijn die je moet inhoude. :)

[ Voor 164% gewijzigd door blubbers op 04-09-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ik heb, na wat prullen, dit geconstateerd:

@24hz refreshrate
VLC hapert
MplayerX hapert
XBMC perfect

@50hz refreshrate
VLC perfect
MplayerX perfect
XBMC perfect

Wie kan dit verklaren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

XBMC die niet 24 doet maar stiekum toch 50? Zie je op je TV dat ie echt 24 uitstuurt?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
franssie schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:19:
XBMC die niet 24 doet maar stiekum toch 50? Zie je op je TV dat ie echt 24 uitstuurt?
Ik heb bij de beeldscherm instellingen zelf veranderd en de tv geeft telkens de bevestigende refreshrate aan.
XBMC heeft zoiets als 'beeld naar beeldscherm synchroniseren'. Misschien dat het daarom goed werkt.
Maar films spelen toch het beste af op 24hz dus daarom dat ik het raar vind dat deze spelers daar raar op doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

blubbers schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:39:
[...]
XBMC heeft zoiets als 'beeld naar beeldscherm synchroniseren'. Misschien dat het daarom goed werkt.
Die optie functioneert niet in de OSX versie van XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Wat doet de speler van XBMC dan anders dan alle andere spelers?

• M_V

M_V

Ik heb sinds kort een Mac Mini 2011, omdat de 2009 toch soms schokte. Schokken zijn helemaal over, en ook het uit sync lopen is verleden tijd.

Heeft er iemand een idee hoe het nu precies zit met de audio-uitgang? De ene keer komt het geluid via de HDMI en de volgende keer via de koptelefoonuitgang. En dit wisselt vrijwel random. Is er een manier om dit mooi te stroomlijnen? Het liefste heb ik dat hij gewoon beide audio-signalen uitzendt, want voor films vind ik vaak de interne speakers wel goed genoeg, maar muziek moet wel over mijn speakers (en dan staat de tv uit).

[ Voor 213% gewijzigd door M_V op 24-09-2011 17:41 ]

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-08 15:14
M_V schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 17:34:
Ik heb sinds kort een Mac Mini 2011, omdat de 2009 toch soms schokte. Schokken zijn helemaal over, en ook het uit sync lopen is verleden tijd.

Heeft er iemand een idee hoe het nu precies zit met de audio-uitgang? De ene keer komt het geluid via de HDMI en de volgende keer via de koptelefoonuitgang. En dit wisselt vrijwel random. Is er een manier om dit mooi te stroomlijnen? Het liefste heb ik dat hij gewoon beide audio-signalen uitzendt, want voor films vind ik vaak de interne speakers wel goed genoeg, maar muziek moet wel over mijn speakers (en dan staat de tv uit).
Door alt+je volume symbool te klikken kan je je audio in-/uitgang snel selecteren, beide tegelijk is me nog niet gelukt.

mogelijk helpt dit ;) http://support.apple.com/kb/HT1215

[ Voor 6% gewijzigd door bn326160 op 24-09-2011 19:11 ]

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

Op dit moment heb ik een Mac Mini mid 2007 met daaraan een stereo versterker. In de nabije toekomst moet daar toch eens een 5.1 achtig setje voor in de plaats komen. Zijn er mensen hier met een vergelijkbare oudere Mac Mini en surround geluid? Want ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat.

De Mini zit op dit moment aangesloten met een DVI - HDMI kabel en een mini jack - tulp kabel naar mijn versterker. Ik weet dat de audio out ook fungeert als optical out, maar is het een kwestie van een optisch kabeltje kopen en ik heb surround geluid via mijn (nog aan te schaffen) surround versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Gewoon stereo houden :) Veel beter geluid dan die vieze 5.1 setjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

sebastius schreef op zondag 25 september 2011 @ 17:50:
Gewoon stereo houden :) Veel beter geluid dan die vieze 5.1 setjes :)
Zoals je zelf vast in ziet heb ik aan zo'n antwoord natuurlijk helemaal niets. Persoonlijk zie ik niet in waarom je als je je Mac Mini als mediacenter gebruikt je genoegen zou nemen met stereogeluid. Juist (en alleen) met films en series is surround geluid natuurlijk heerlijk.

Misschien dat je uit mijn eerste bericht opmaakte dat ik zo'n 'standaard' Philips home cinema set wil aanschaffen, dat wil ik dus niet. Ik wil wel een fatsoenlijke 5.1 set bestaande uit losse componenten en niet zo'n alles in 1 box zoals bijvoorbeeld Philips ze levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 18-08 22:46
Welke uitgangen heb je op je Mac Mini 2007? Als je een optical out hebt, dan kun je daar toch gewoon een optisch kabeltje instoppen en deze in je versterker stoppen? Dan heb je al 5.1 audio..

@M_V
Bij het hulpprogramma "Audio/Midi Configuratie" kun je een samengesteld apparaat instellen. Je kunt dan kiezen voor je HDMI audio en bijv. je optical out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h

f.h

iMick schreef op zondag 25 september 2011 @ 18:55:
Welke uitgangen heb je op je Mac Mini 2007? Als je een optical out hebt, dan kun je daar toch gewoon een optisch kabeltje instoppen en deze in je versterker stoppen? Dan heb je al 5.1 audio..
Alle (eerdere) Mini's hebben voor zover ik weet een optical out, maar ik wist dus niet of het zo makkelijk was als het correct kabeltje kopen en inpluggen maar. Omdat ik op Google daar ook geen duidelijk antwoord op kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagtoralik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03-2023
Goedemiddag,

eindelijk een MacMini gekocht 2007.

Nu bezig met de inrichting van de kabels ed.

Als ik het goed begrijp kom ik er niet onderuit om 1 DVI naar HDMI kabel te gebruiken en een losse kabel voro het geluid richting mijn surroundset?

Iemand adveis op dat vlak want na veel pagina's lezen was ik hem wel kwijt, zag een Iwire kabel van DVI naar HDMI maar voor audio ben ik al helemaal niet voldoende in thuis.

gr,

@lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

voor audio heb je inderdaad een optische (als je ook DTS geluid wilt) kabel nodig naar je receiver. met een analoge kabel gaat het natuurlijk ook ;)
over DVI gaat geen geluid mee van je mini naar je receiver, dus je moet echt een apart kabeltje hiervoor gebruiken.

[ Voor 0% gewijzigd door Nerpissad op 26-09-2011 13:22 . Reden: typo ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagtoralik
Thanks,

Ben even aan het kijken hoe ik hem het beste ka inrichten.

Heb een Panasonic tv en een Denon S302 set dus uitgangen genoeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagtoralik
Klopt het dat ik alleen via de 3,5mm geluid uit de macmini kan krijgen?

Od moet ik dan een DVI adapter nemen naar Video out?

GR,

@lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Nagtoralik schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:01:
Klopt het dat ik alleen via de 3,5mm geluid uit de macmini kan krijgen?

Od moet ik dan een DVI adapter nemen naar Video out?
:?
Ik begrijp het verband van beide vragen niet helemaal. Maar je kunt inderdaad alleen via de 3,5 mm geluid krijgen, hetzij analoog of digitaal (optisch) zoals al werd aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagtoralik
Sorry voor de onduidelijkheid, ben vandaag even een bakkie wezen doen in Apeldoorn en heb even alles doorgenomen.

Heb een DVI naar HDMI meegenomen en een Toslink kabel voor het geluid.

Nu ff wachten tot de Macmini terug is met een SSD en we kunnen alles gaan installeren.

Thanks,

Alex

p.s. zal foto posten als alles klaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen. Heb onlangs een mac mini 2.7 Ghz gekocht en hangt aan een Samsung LED TV. Voor afspelen van 1080p content gebruik ik Plex. Ondanks dat hij soms wat haper vind ik het prima werken, alleen krijg het scherm niet beeldvullend. Is dat altijd zo met geripte blu-rays of is het een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:09
Bedoel je de beeldverhouding waarin de film is opgenomen? Dus zwarte balken boven en onder?
Of dat je hele beeld, dus ook gewoon Mac OS niet beeldvullend is?

Zijn het de zwarte balken, dat ligt aan de beeldverhouding waarin films zijn opgenomen. Google maar even op aspect ratio dan.

Is het heel Mac OS, dan moet je even spelen met de instellingen Overscan in Mac OS en op je tv even kijken of je daar ook eea kan aanpassen.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Laatst online: 19-08 15:52
De mac mini 2010 2.4ghz versie, voldoet de 2gb werkgeheugen voor het afspelen van 1080p films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

thijskl schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:07:
De mac mini 2010 2.4ghz versie, voldoet de 2gb werkgeheugen voor het afspelen van 1080p films?
Met DVA enabled moet dat geen probleem zijn. Ik heb een 2,0 Ghz mini en die doet het prima met 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Laatst online: 19-08 15:52
Hoe doen jullie het eigenlijk met het downloaden? Gewoon met een muis & toetsenbord of remote? Heb nog niet echt een fijne remote app kunnen vinden.. Heb wel een trackpad en keyboard maar remote lijkt me eigenlijk handiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Downloaden van content bedoel je? Dus TV Shows en Films?

Dat doen denk ik de meeste mensen via Sickbeard en Couchpotato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

thijskl schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:48:
Hoe doen jullie het eigenlijk met het downloaden? Gewoon met een muis & toetsenbord of remote? Heb nog niet echt een fijne remote app kunnen vinden.. Heb wel een trackpad en keyboard maar remote lijkt me eigenlijk handiger..
Bas z'n knutselblog: Mijn automatische Media Center

Dit is mijn persoonlijke setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Aangezien je ook een iPad hebt en nu met Air Video werkt zou je toch eens naar Plex moeten kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

MrAcid schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:54:
Aangezien je ook een iPad hebt en nu met Air Video werkt zou je toch eens naar Plex moeten kijken! :)
Heb ik bekeken, ik vind het 3x niks. Deze combi werkt uitstekend voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Haha ok, ieder z'n voorkeur.

Wat vind je er 3 keer niks aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 13:22
Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt en ga ook een mac mini aanschaffen als mediacenter. Nu heb ik al heel erg veel gelezen, maar is mij 1 ding nog niet helemaal duidelijk..
Kan het instapmodel met de onboard videochip nou wel of niet 1080P prima afspelen?
Dit icm 8GB werkgeheugen wat er bij mij sws in komt.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn mac mini via een hdmi kabel aangesloten op de tv, maar nu komt het geluid.

Hoe sluit ik mijn mini aan op de radio? via een jackplug? dat zou zonde zijn van de kwaliteit, is er een hdmi oplossing?

Het betreft een Samsung UE55C8700 in combinatie met een pioneer vsx-1020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

crazylegs schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:28:
Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt en ga ook een mac mini aanschaffen als mediacenter. Nu heb ik al heel erg veel gelezen, maar is mij 1 ding nog niet helemaal duidelijk..
Kan het instapmodel met de onboard videochip nou wel of niet 1080P prima afspelen?
Bij mij wel :)
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 03:45:
Ik heb mijn mac mini via een hdmi kabel aangesloten op de tv, maar nu komt het geluid.

Hoe sluit ik mijn mini aan op de radio? via een jackplug? dat zou zonde zijn van de kwaliteit, is er een hdmi oplossing?

Het betreft een Samsung UE55C8700 in combinatie met een pioneer vsx-1020.
Ja, optisch. Ikzelf gebruik gewoon jack, klinkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 21:42
Je hebt 2 opties. Wanneer je Receiver HDMI uitgangen heeft link je de HDMI van je Mac Mini via je Receiver naar de TV. Mocht je dit niet hebben kan je de Mac Mini aansluiten via een Optical Cable, de line-out is ook optical, heb je wel een aparte kabel voor nodig.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-08 19:27

Maduth

Probeersel

crazylegs schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:28:
Zelf heb ik het nieuwe instap model en alles loopt als een zonnetje [Sony KDL-46W5500], zelfs als ik ondertussen aan het downloaden ben. Second, heb [nog] geen extra geheugen er in geprikt, is namelijk nog niet nodig.

De mini bedien ik sinds gisteren gewoon met mijn laptop vanaf de bank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Nog meer mensen met positieve ervaringen mbt het instapmodel macmini 2011 en het probleemloos afspelen van 1080P content?
Scheelt namelijk een hoop geld de 2 modellen, echter wil ik niet balen van mijn keuze als het toch niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ja jeetje zeg, doe zelf eens wat research! Bergen fora over Mac Mini mediacenters met ervaringen. Mensen spelen al 3 vorige generaties Mac Mini met FullHD video, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-08 19:27

Maduth

Probeersel

Geef je advies, pcies wat er gevraagd wordt maar dan ook echt precies... geloofd die gozert me niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Ik geloof jullie zeker wel, echter hoe meer positieve ervaringen hoe beter natuurlijk. Uiteraard bedankt zover voor jullie ervaringen, daarnaast zal ik zeker tot de aanschaf blijven lezen en zoeken naar meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Iemand ervaring met Sickbeard? Ik heb zojuist dit gelezen: Bas z'n knutselblog: Mijn automatische Media Center en sickbear geinstalleerd. Ik vroeg mij nu af of wanneer je een show add en je geeft nl op of hij dan ook nederlands ondertiteling download?

Vooralsnog heeft hij niks gedownload dus kan niet testen en daarnaast lijkt mijn koppeling met sabnzbd nog niet helemaal te werken maar dat komt goed:P

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Hee, mijn blog :P Ja ik heb wel ervaring. Nee, NL heeft geen zin voor ondertiteling, het is eigenlijk niet echt te doen om voor actuele series ondertiteling te zoeken (vind ik).

Ik denk dat je een zoekmachine of twee mist en soms is het handig even handmatig te laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
sebastius schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:46:
Hee, mijn blog :P Ja ik heb wel ervaring. Nee, NL heeft geen zin voor ondertiteling, het is eigenlijk niet echt te doen om voor actuele series ondertiteling te zoeken (vind ik).

Ik denk dat je een zoekmachine of twee mist en soms is het handig even handmatig te laten zoeken.
hehe :d ik had deze al geprobeerd: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/185 maar krijg nergens de optie dat ik een ondertiteling kan downloaden dus gaat waarschijnlijk wat fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op maandag 07 november 2011 @ 07:38:
Je hebt 2 opties. Wanneer je Receiver HDMI uitgangen heeft link je de HDMI van je Mac Mini via je Receiver naar de TV. Mocht je dit niet hebben kan je de Mac Mini aansluiten via een Optical Cable, de line-out is ook optical, heb je wel een aparte kabel voor nodig.
Ja me receiver heeft een hdmi uitgang en ingang, de receiver/radio kan dus video verwerken(of eigelijk doorsturen is een beter woord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:46:

kijk eens hier http://macminimediacenter.tk/ een fan die precies uitlegt, hoe je alles automatisch download, automatisch uit pakt en automatisch voorziet van ondertitels, alles gaat ben automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
maxtz0r schreef op maandag 07 november 2011 @ 20:59:
[...]

hehe :d ik had deze al geprobeerd: https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/185 maar krijg nergens de optie dat ik een ondertiteling kan downloaden dus gaat waarschijnlijk wat fout...
Ik weet niet of mensen het interessant vinden maar het is mij gelukt om de sickbeard subtitle plugin te installeren. Hij plaatst nu automatisch .srt ondertiteling bestanden in de juist folder. Kennelijk moest ik even rebooten, toen waren namelijk de subtitle opties beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 20:12
maxtz0r schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:38:
[...]

Ik weet niet of mensen het interessant vinden maar het is mij gelukt om de sickbeard subtitle plugin te installeren. Hij plaatst nu automatisch .srt ondertiteling bestanden in de juist folder. Kennelijk moest ik even rebooten, toen waren namelijk de subtitle opties beschikbaar.
Kun je uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Ik heb de instructies gevolgd en heb nu een nieuwe Sickbeard installatie. Echter worden er geen ondertitels gevonden op bierdopje, terwijl ik weet dat die er wel zijn. Ik krijg geen foutmeldingen.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Vikingtosh schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:32:
[...]

Kun je uitleggen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Ik heb de instructies gevolgd en heb nu een nieuwe Sickbeard installatie. Echter worden er geen ondertitels gevonden op bierdopje, terwijl ik weet dat die er wel zijn. Ik krijg geen foutmeldingen.

Enig idee?
In mijn log kwam de eerste keer de melding dat ik minstens twee subtitles plugins moet selecteren. Ik heb toen alles geselecteerd, mijn voorkeur taal op NL gezet en bij al mijn tv series de optie subtitels aangezet.
Vervolgens heb ik een re-scan files gedaan bij elke tv-serie en als laatst download subtitle. Bij sommige zegt hij dan wel dat er een ondertiteling is gedownload bij andere niet terwijl deze dan wel in de folder staan.

Wellicht dat je hier iets mee kan? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
maxtz0r schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:11:
[...]

(...)

Wellicht dat je hier iets mee kan? :-)
Dank voor je reactie.
Heb het opnieuw geprobeerd met je adviezen, maar nog steeds wordt er geen ondertitel gevonden/gedownload.

In de debug staat de volgende foutmelding:

code:
1
Error occurred when downloading subtitles: zero length field name in format

Op de Sickbeard fora & Google krijg ik geen relevante treffers op het laatste gedeelte van de melding.
Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Vikingtosh schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:11:
[...]

Dank voor je reactie.
Heb het opnieuw geprobeerd met je adviezen, maar nog steeds wordt er geen ondertitel gevonden/gedownload.

In de debug staat de volgende foutmelding:

code:
1
Error occurred when downloading subtitles: zero length field name in format

Op de Sickbeard fora & Google krijg ik geen relevante treffers op het laatste gedeelte van de melding.
Kan iemand mij verder helpen?
toon volledige bericht
De error lijkt mij een echte Python error. Heb je wel de juiste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
maxtz0r schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:46:
[...]

De error lijkt mij een echte Python error. Heb je wel de juiste versie?
Ik heb er eerder geen tijd voor gehad, maar graag zou ik dit probleem vanavond gaan oplossen.
Mijn kennis wat betreft Python is niet zo groot, dus kun je misschien iets meer uitwijden?

Van Cheetah had ik al de laatste versie (laatste stable is al vrij oud geloof ik). Van Python heb ik ook een nieuwere versie (Python 2.7.2 Mac OS X 64-bit/32-bit x86-64/i386 ) geinstalleerd, maar is dit niet de app om in te programmeren?

Dank voor je hulp!

EDIT: Heb hem aan de praat. Eerst heb ik bovenstaande python versie opnieuw geïnstalleerd, vervolgens Cheetah (met root-rechten) en tot slot de bewuste fork van Sickbeard. Zowel Engelse als Nederlandse ondertitels worden nu keurig gedownload en in de goede map gezet.

Maxtz0r, bedankt voor je adviezen! :)

EDIT2: En misschien ook niet: na een reboot ben ik terug bij af, met weer dezelfde foutmelding:

[code]FINDSUBTITLES :: Exception generated in thread FINDSUBTITLES: zero length field name in format[/code]

EDIT3: Na het uitvoeren van het 'Update Shell Profile' script uit de Python map draait alles als een zonnetje. Inderdaad een Python error dus :)

[ Voor 48% gewijzigd door Beeksma op 25-11-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beeksma
Ik heb nu wel een ander probleem. Wanneer ik de ondertiteling van een serie wil downloaden gaat dat zonder problemen, echter wordt in dat geval de eerste de beste versie gedownload. Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar de WEB-DL versie van de ondertiteling, terwijl Sickbeard zonder de bestandsnaam te bekijken de HDTV divx versie binnen haalt.

Heb al even in plugins.py zitten kijken naar de code voor Bierdopje ondertiteling:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
class BierDopje(PluginBase):
    site_url = 'http://bierdopje.com'
    site_name = 'BierDopje'
    server_url = 'http://api.bierdopje.com/[api code verwijderd]/'
    api_based = True
    languages = {'en': 'en', 'nl': 'nl'}
    reverted_languages = False
    videos = [Episode]
    require_video = False

Heb al een beetje lopen klooien bij 'video' ('episode' veranderen in 'filename'), maar zonder succes. Enige idee hoe ik Sickbeard zover krijg dat de juiste versie wordt binnen gehaald?
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste