Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 10:47

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

SeD_NcL schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:31:
Ik zit er over na te denken om een Mac Mini aan te schaffen om als mediacenter te gebruiken. Ik wil voor de kaalste versie gaan en daar vervolgens 4GB Kingston geheugen indrukken. Muziek en videos wil ik wireless gaan afspelen en full hd (1080p) films wil ik via externe harde schijven afspelen. Nu vraag ik me alleen af welke externe harde schijf ik het beste kan aanschaffen. Moet ik voor een Firewire 800 voor Mac geformatteerde harde schijf gaan of voor een normale harde schijf die alleen USB 2.0 als uitgang heeft.

Oftewel: levert een minder snelle doorvoer schokken op in het beeld op de Mac mini? De films zijn rond de 10Gb groot en hebben een bitrate oplopend tot 35mbps. Heeft iemand hier al wat ervaring mee?
nou daar heb ik wel 'n beetje ervaring mee. de bottleneck is niet de doorvoersnelheid van USB2.0 of FW400/800 als je 1080p media af wilt spelen. als je dit via 802.11n wilt gaan doen loop je natuurlijk wel snel tegen een plafond aan... maar dat ben je dan ook niet van plan.
ga je voor de recentere mini (>2.0 Ghz)? met de geforce kaart er in? ook is het zo dat wanneer je de mini alleen als media center wilt gaan gebruiken, je meer dan genoeg hebt aan 2GB geheugen, maar goed ik heb de mijne ook naar 4GB geüpgrade. waarom ook niet ;)
ik loop i.i.g. nooit tegen haperingen bij het afspelen van 1080p films aan vanwege een te lage throughput van de extrene HD's.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-06 18:34
@Nerpissad: Ik ben van plan om de nieuwe Mac Mini aan te schaffen. Voor nu zal ik deze alleen gebruiken om:

- Muziek af te luisteren (via Wifi)
- < 720p videos af te spelen (via Wifi)
- 1080p films af te spelen (externe harde schijf)
- Misschien wat internetten
- Simpele spellen, misschien later wat zwaardere spellen

Als de harde schijf verder niet veel uitmaakt, dan ga ik geen 150 euro uitgeven voor 1T voor een firewire harde schijf die speciaal voor de Mac is geformatteerd (zoals de WD My Book Studio Edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

@SeD_NcL:
zo gebruik ik 'm ongeveer ook. ik loop alleen redelijk snel tegen een vollopende storage aan. dat is misschien iets om nu alvast rekening mee te houden. 1TB is ook niet meer wat het was ;)
verder moet je natuurlijk wel rekening houden bij het formatteren van de externe HD met de beperkingen die FAT32 oplegt m.b.t. de bestandsgrootte. daar ga je bij 1080p over het algemeen wel overheen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284495

Toen ik zag dat XBMC geport werd naar de Mac was ik superblij verrast nog meer toen Plex indertijd uitkwam. Dit was namelijk het enige waarvoor ik nog Windows gebruikte in samenwerking met Mediaportal. Op veel sites heb ik intussen de voor- en nadelen van beide pakketten afgewogen en vind Plex/XBMC een van de meeste gebruikersvriendelijke pakketten die ik ooit heb gebruikt. Ik heb een mac mini duo 2 core in de woonkamer staan dat voor een htpc het beste apparaat is op het gebied van geluid/kwaliteit ontwerp).

Toch heb ik een paar problemen waar ik toe misschien toch weer neig om Windows te gaan gebruiken, misschien dat iemand mij een handje verder kan helpen:

- Ik gebruik ook Eyetv om Digitenne te bekijken d.m.v. een Firedtv ontvanger en zag dat dit niet mogelijk was met Plex (ondersteunt tv gebeuren niet). Gelukkig kan ik wel Eyetv starten d.m.v. Apple Remote d.m.v. het programmaatje Remote Buddy maar het is dus niet zoals in Mediaportal geintegreerd.
- Op gebied van DVB-S (sattv) gebruik ik ook Eyetv en ook dit is niet in Plex geimplementeerd.

Mijn idee is om dezelfde content (films/muziek/podcast/live tv etc) om meerdere computers thuis te hebben in mijn appartement. Dus zowel in de woonkamer als de slaapkamer. Om overal toegang te hebben tot dezelfde data/content heb ik daarvoor een NAS aangeschaft (Synology 207+).

Het probleem is echter dat omdat live TV niet in Plex geimplenteerd is ik dus geen TV kan kijken in mijn slaapkamer (alleen woonkamer waar de Firedtv tuner staat). Met Mediaportal kan dat wel omdat dit een tv server maakt waar verschillende clients naar kunnen connecten. Echter omdat Mediaportal half niet zo makkelijk is in gebruik en erg buggy is dit dus niet een mac oplossing.

Wat raad je mij aan? Plex blijven gebruiken en op zoek gaan naar een manier dat mijn Mac mini 2 schermen (1 tv woonkamer en 1 lcd in slaapkamer) aan kan sturen oftewel een DVI splitter? Of toch Windows blijven gebruiken omdat Mediaportal Client/Server idee ondersteunt?

Mijn hardware is voor digitenne een Firedtv dvb-t tuner via firewire en voor satelliet gebruik ik een technotrend s2-3600 die ook geschikt is voor HD tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
@Nerpissad: Dat wordt dan toch maar formatteren naar HFS+ of een Mac ready schijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Anoniem: 284495 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:09:

Mijn idee is om dezelfde content (films/muziek/podcast/live tv etc) om meerdere computers thuis te hebben in mijn appartement. Dus zowel in de woonkamer als de slaapkamer. Om overal toegang te hebben tot dezelfde data/content heb ik daarvoor een NAS aangeschaft (Synology 207+).

Wat raad je mij aan? Plex blijven gebruiken en op zoek gaan naar een manier dat mijn Mac mini 2 schermen (1 tv woonkamer en 1 lcd in slaapkamer) aan kan sturen oftewel een DVI splitter? Of toch Windows blijven gebruiken omdat Mediaportal Client/Server idee ondersteunt?
misschien dat deze thread (incl. video) je een beetje verder kan helpen. het biedt geen oplossing voor het kijken naar SATTV op je slaapkamer als ik het goed begrijp, maar richt zich vooral op het kijken van plex media op 2 locaties. misschien kan dat je nog op andere ideeën brengen ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Nu lees ik diverse fora dat de Mac Mini toch moeite heeft met het afspelen van sommige 1080p films. Nu is het mij niet duidelijk of het om de oude of nieuwe Mac Mini gaat. Het schijnt mis te gaan bij stukken film waar de bitrate om hoog schiet naar 75mbps of hoger.

Nerpissad gaf aan dat het afspelen bij hem goed gaat. Wat zijn de ervaringen van andere gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
@ rafahol

Je kan eyetv streamen via http (of iets anders) geloof ik. Tenminste ik kan me herinneren dat ik ooit op mijn powerbook tv heb gekeken via de mac pro die beneden stond.

Weet zo ff niet of je via plex ook http streams etc kan toevoegen bij My videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:15

Kettrick

Rantmeister!

SeD_NcL schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:08:
Nu lees ik diverse fora dat de Mac Mini toch moeite heeft met het afspelen van sommige 1080p films. Nu is het mij niet duidelijk of het om de oude of nieuwe Mac Mini gaat. Het schijnt mis te gaan bij stukken film waar de bitrate om hoog schiet naar 75mbps of hoger.

Nerpissad gaf aan dat het afspelen bij hem goed gaat. Wat zijn de ervaringen van andere gebruikers?
Ik heb onlangs een 1.83 mini gekocht, ik speel alle 1080p films vanaf mijn usb2 disks zonder problemen. Ik vraag me trouwens af welke films 75mbps halen, max wat ik voorbij heb zien komen is volgens mij rond de 30 ( intro van matrix revolutions ) :?. Mogelijk dat de beruchte bird-scene dat haalt, maar normale films, geen probleem :).

Misschien als je je mini ook laat upscalen/ac3 decoden, dat laat ik door mijn tv/receiver doen :).

Overigens gaat het wel schokken als je nog een vnc client open hebt staan naar je mini, erg vreemd 7(8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Iemand enig idee hoe je de Audio output van .mkv files verhoogt? (In VLC kun je hem op 400% zetten)

Want het is irritant hoe groot de volumeverschillen zijn tussen .avi/youtube en .mkv files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 14:38
In Plex bedoel je? Geen idee. Ik ben vaker tegen hetzelfde probleem aangelopen en gebruik dus eigenlijk altijd VLC. Eerst de medekijkers in Plex laten neuzen en kiezen, dan (erg brak eigenlijk) snel naar finder en de film openen in VLC.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

nadroJ schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:10:
In Plex bedoel je? Geen idee. Ik ben vaker tegen hetzelfde probleem aangelopen en gebruik dus eigenlijk altijd VLC. Eerst de medekijkers in Plex laten neuzen en kiezen, dan (erg brak eigenlijk) snel naar finder en de film openen in VLC.
doel je hiermee op het feit dat het omgevingsgeluid vaak harder is dan de dialoog? dat heb ik nl. ook, maar dat is niet zo storend dat ik de film in VLC moet gaan kijken...

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasBouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10-2024
cornelixnootje1 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 06:28:
Iemand enig idee hoe je de Audio output van .mkv files verhoogt? (In VLC kun je hem op 400% zetten)

Want het is irritant hoe groot de volumeverschillen zijn tussen .avi/youtube en .mkv files.
Al je .mkv files standaard in geluidsniveau omhoog zetten kan ik helaas ook niet, dus als iemand daar iets voor weet hou ik me aanbevolen!

Maar als je gewoon hetzelfde wil doen als met VLC, dus per keer het volume harder zetten kun je "Audio Hijack Pro" gebruiken. Die "hijacked"dan je plex geluid, en dan kun je er van alles mee doen, EQ gebruiken, volume omhoog enz. (ik gebruik het eigenlijk vooral voor het volume, als ik via de speakers van mijn MacBook Pro moet luisteren).

@ nadroJ: Dat lijkt me wel heel shit zeg, ga eens snel die Audio Hijack Pro proberen ;) !!

Hier is de officiële site met trial: http://rogueamoeba.com/audiohijackpro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Thanks ThomasBouw, ik ga Audio Hijack Pro meteen even proberen.

@ Nerpissad: Het ging niet alleen om het omgevingsgeluid voor zover ik het nog weet (speel zelf std alles af in VLC), maar om het algehele volumelevel.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasBouw
@ nadroJ: Laat me maar weten als je er nog vragen over hebt en of je het wat vindt. Natuurlijk zal de geluidskwaliteit wat omlaag gaan als je hem heel hard gaat zetten (het is gewoon digitale amplificatie denk ik), maar ik vind dit meestal niet echt storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ja het gaat om het algemene volume level. In Plex moet ik alles (inclusief stereo) bijna op 10 zetten, waardoor ik iedere keer als ik weer gewoon TV kijk, of een avi open, eerst een hartverzakking krijg.

In VLC gaat het volume tot 400%, in plex slechts tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Dit heb ik ook gepost in "Mac mini Discussie en ervaring" maar ik ben zo langzamerhand een beetje radeloos dus ook maar hier gepost......Wat wellicht een betere plek is...

De kern van het probleem is dat ik met geen mogelijkheid op de mac mini 1080P rips afgespeeld krijg. Constant schokken beelden/geluid, achterlopende audio/substitles bij het beeld etc etc.
Ik heb het geprobeerd met iso/mkv files en met raw blu ray rips van 40GB niets wil soepel spelen alleen de simpele dvd rips en 4,77 GB 1080P .m2ts bestanden doen het goed.

Mijn setup is

- mac mini 2009, 2GB, 320GB schijf
- Mini Dvi --> Verloop --> Hdmi --> Panasonic Plasma op 1080P/24Hz (andere resoluties maken niks uit)
- Toslink --> Marantz Sr7200
- Draadloos bluetooth tobo van Apple en een logitec bluetooth muis

- Laatste versies van Plex/Boxee/xbmc en vlc
- Alle updates geïnstalleerd

Als ik de films afspeel in plex zie ik dat de cpu bij het beeld op max 120% staat wat neer zou komen op 60% per core..

Kijk ik in de activiteiten monitor dan staat er

- %gebruiker :55- 80%, system : 14%

Ik heb de films geprobeerd te spelen vanaf de interne schijf maar ook via een FW schijf en via mijn NAS waarbij het eigenlijk geen verschil maakt.....

Op de mini draait volgens mij verder niet veel bijzonders, ik verder alleen maar perian en vlc erop gezet

heeft iemand een idee want ik sta op het punt omdat ding door het raam te smijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasBouw
@ Niek1616: Ik begrijp niet precies wat je nu wilt...

Het 'algemene volume level' kun je dus omhoog krijgen met het programmaatje Audio Hijack Pro, zoals ik ook in mijn vorige post genoemd heb. Het is natuurlijk niet ideaal, maar ik snap ook niet helemaal waarom je het überhaupt digitaal zou willen versterken als je mini toch al aangesloten is op een externe versterker (tenzij je natuurlijk extreem veel last van ruis krijgt bij de versterker die jij gebruikt).

En zoals je zelf al aangeeft is er geen optie in Plex om het volume te verhogen (dus naar 400% bijvoorbeeld zoals in VLC), ik geloof dat ze hier wel mee bezig zijn. Er zijn iniedergeval al veel meer mensen die hier over hebben geklaagd.

Kijk anders eens op het Plex-forum:
- http://forums.plexapp.com...opics&highlite=low+volume
- of hier een redelijk oude post van Ryan (een van de ontwikkelaars): http://ryan.plexapp.com/?p=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Anoniem: 110871 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:35:
heeft iemand een idee want ik sta op het punt omdat ding door het raam te smijten
Heb je de xbmc log bestanden al eens bekeken, mogelijk dat daar iets uit te halen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
ThomasBouw schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:34:
@ Niek1616: Ik begrijp niet precies wat je nu wilt...

Het 'algemene volume level' kun je dus omhoog krijgen met het programmaatje Audio Hijack Pro, zoals ik ook in mijn vorige post genoemd heb. Het is natuurlijk niet ideaal, maar ik snap ook niet helemaal waarom je het überhaupt digitaal zou willen versterken als je mini toch al aangesloten is op een externe versterker (tenzij je natuurlijk extreem veel last van ruis krijgt bij de versterker die jij gebruikt).

En zoals je zelf al aangeeft is er geen optie in Plex om het volume te verhogen (dus naar 400% bijvoorbeeld zoals in VLC), ik geloof dat ze hier wel mee bezig zijn. Er zijn iniedergeval al veel meer mensen die hier over hebben geklaagd.

Kijk anders eens op het Plex-forum:
- http://forums.plexapp.com...opics&highlite=low+volume
- of hier een redelijk oude post van Ryan (een van de ontwikkelaars): http://ryan.plexapp.com/?p=19
Het lijkt er inderdaad op dat iedereen dit probleem heeft. En dat het afwachten is tot het gefixt is.

De versterker is een 10 jaar oude analoge panasonic (ingetrokken bij vriendin, Marantz thuisgelaten :X) en audio hijack lijkt mij een lastigere oplossing, dan de films maar gewoon kijken in VLC.

Tot dat ze dit probleem hebben opgelost natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasBouw
cornelixnootje1 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:36:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat iedereen dit probleem heeft. En dat het afwachten is tot het gefixt is.

De versterker is een 10 jaar oude analoge panasonic (ingetrokken bij vriendin, Marantz thuisgelaten :X) en audio hijack lijkt mij een lastigere oplossing, dan de films maar gewoon kijken in VLC.

Tot dat ze dit probleem hebben opgelost natuurlijk. :)
Jammer van de Marantz (als ik hem op een versterker aansluit is het een Denon :P )...
Maar heb je die audio hijack nou al eens een keer bekeken? Het is echt alleen een kwestie van ff programmaatje opstarten, klikken op plex audio hijacken en..klaar!

Is toch nog steeds een mooiere oplossing dan in VLC kijken waar je weer last hebt van stotteringen in je beeld als je 1080p content wil kijken....

(Ik wil best een screenshot uploaden maar kom er ff niet achter hoe dat moet, moet ik hem eerst ergens online hebben staan ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Heb Audio Hijack Pro geprobeerd en het werkt best goed inderdaad. De verhoogde output van het volume klinkt goed en niet te overstuurt. Kan je nou tot 238% gaan bij Gain in het laatste tabblad 'Effects'? Ik heb nog een 10-Band EQ erbij gedaan en als je die ook nog eens voluit zet is het geluid zeker goed.

Thanks voor de tip!

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Iemand enig idee hoe ik episodes op een DVD kan weergeven in Plex als aparte episodes zodat ik alle info en plaatjes heb ? Ik ben niet van plan de DVD's te rippen in aparte episodes want dat is me iets te veel werk.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Anoniem: 252616 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:52:
Iemand enig idee hoe ik episodes op een DVD kan weergeven in Plex als aparte episodes zodat ik alle info en plaatjes heb ? Ik ben niet van plan de DVD's te rippen in aparte episodes want dat is me iets te veel werk.

Bedankt!
hoe heb je ze nu staan dan? heb je de volledige DVD in .vob formaat of als .iso? dan gaat het niet lukken.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nerpissad schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:10:
[...]

hoe heb je ze nu staan dan? heb je de volledige DVD in .vob formaat of als .iso? dan gaat het niet lukken.
De meeste in video_ts mapjes(.vob), sommige .iso maar geen van de twee wil werken. Structuur is als volgt:

Hoofdmap = naam serie
submap = season 1/2/3...
"subsubmap" = DVD mapjes die ik dan benoem als "naam serie S0Xe0x-0x-0x-..."

Diezelfde structuur pas ik ook toe op series die in .avi staan en dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

ik denk dat je het snelste bent door de DVD's m.b.v mactheripper in episodes op te delen.

trouwens, volgens mij is het niet nodig de submap season 1 etc. aan te maken. daarbij ook nog de subsubmap die het volgens mij onnodig ingewikkeld maakt.
het is juist de bedoeling de directorystructuur zo 'plat' mogelijk te houden. als je de bestandsnamen als volgt noemt:
NAAM_VAN_DE_SERIE_S01E1-E02-E03-E4.VOB
dan worden de individuele episodes wel gescraped, maar kun je alleen door ep.1 af te spelen naar ep.2,3 en 4.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
nadroJ schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:20:
Heb Audio Hijack Pro geprobeerd en het werkt best goed inderdaad. De verhoogde output van het volume klinkt goed en niet te overstuurt. Kan je nou tot 238% gaan bij Gain in het laatste tabblad 'Effects'? Ik heb nog een 10-Band EQ erbij gedaan en als je die ook nog eens voluit zet is het geluid zeker goed.

Thanks voor de tip!
Verhoogt het alleen de "zachte" films of gaat alles met 238% omhoog? (Want dan is het verschil nog steeds irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Voor zover ik het heb getest verhoogt het alles wat in afgespeeld Plex wordt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
nadroJ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 03:49:
Voor zover ik het heb getest verhoogt het alles wat in afgespeeld Plex wordt.
In dat geval schrik ik me nog steeds een ongeluk iedere keer als ik een "normaal" bestand afspeel, als een .avi of youtube video.

Bij mij zijn echt alleen (echt alleen die) de .mkv bestanden te zacht. En VLC verhoogt die volumes met gemak en laat de andere bestanden met rust. Wel apart eigenlijk, want ik heb dat nooit specifiek zo ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nerpissad schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 00:23:
ik denk dat je het snelste bent door de DVD's m.b.v mactheripper in episodes op te delen.

trouwens, volgens mij is het niet nodig de submap season 1 etc. aan te maken. daarbij ook nog de subsubmap die het volgens mij onnodig ingewikkeld maakt.
het is juist de bedoeling de directorystructuur zo 'plat' mogelijk te houden. als je de bestandsnamen als volgt noemt:
NAAM_VAN_DE_SERIE_S01E1-E02-E03-E4.VOB
dan worden de individuele episodes wel gescraped, maar kun je alleen door ep.1 af te spelen naar ep.2,3 en 4.
Mactheripper duurt een eeuwigheid voor heel mijn collectie en dat heb ik er toch ook niet voor over:) Nu waar ik tevreden mee ben is dat alle info van de episodes in Plex komt en als ik dan bijvoorbeeld episode 1, 2 of 3 aanklik(die allen op 1 dvd staan), dat de dvd gewoon opstart en ik dan nogmaals de juiste episode selecteer. Dat zou dus prima zijn voor mij... Ik wil gewoon de info in plex, ik heb er helemaal geen probleem mee dat ik nog een keer de episode moet selecteren als de desbetreffende disc opstart.

Maar als ik nu een willekeurige .vob file(of moet dit de eerste .vob zijn? ) in de VIDEO_TS map benoem zoals hierboven dan scraped Plex de info dus wel en bekom ik de werking die ik hierboven heb uitgelegd?

Thx voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 06:01:
[...]

In dat geval schrik ik me nog steeds een ongeluk iedere keer als ik een "normaal" bestand afspeel, als een .avi of youtube video.

Bij mij zijn echt alleen (echt alleen die) de .mkv bestanden te zacht. En VLC verhoogt die volumes met gemak en laat de andere bestanden met rust. Wel apart eigenlijk, want ik heb dat nooit specifiek zo ingesteld.
Ik heb momenteel geen mkv's op m'n laptop staan. Ik zal het vanavond even testen. Heb nu ook met .mp4 (h264) films dat het geluid (hinderlijk veel) zachter is dan in VLC.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Laatst online: 17-06 18:48

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Ben net met Plex begonnen, ik ben zeer enthousiast, maar krijg het een en ander nog niet zoals ik het gewild had.

1. Plex heeft imdb-data van niet al mn films opgehaald. Hoe kan ik 'm zover krijgen dat hij nogmaals mn hele map scant en voorziet van alle artwork en info?

2. Imdb heeft de film 'Dief!' gelezen als een andere film, en zodoende de verkeerde info voorzien. Hoe corrigeer ik dit? Bestandsnaam veranderen naar de imdb-titel, en vervolgens Plex herstarten doesnt do the trick :(

3. Wat is de juiste mapstructuur voor series? Bestaat daar een programaatje/script voor of zal ik me hier enkele uurtjes mee bezig moeten houden?

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 15:18
Albi The Dragon schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:50:
Ben net met Plex begonnen, ik ben zeer enthousiast, maar krijg het een en ander nog niet zoals ik het gewild had.

1. Plex heeft imdb-data van niet al mn films opgehaald. Hoe kan ik 'm zover krijgen dat hij nogmaals mn hele map scant en voorziet van alle artwork en info?

2. Imdb heeft de film 'Dief!' gelezen als een andere film, en zodoende de verkeerde info voorzien. Hoe corrigeer ik dit? Bestandsnaam veranderen naar de imdb-titel, en vervolgens Plex herstarten doesnt do the trick :(

3. Wat is de juiste mapstructuur voor series? Bestaat daar een programaatje/script voor of zal ik me hier enkele uurtjes mee bezig moeten houden?
1 + 2 = Selecteer je film --> druk op "c" toets, hier krijg je een menu waar je ook de informatie kan aanpassen (Movie information) daar kies je voor "refresh". Als de verkeerde match er is zal hij zodra je daar een match krijgt de alternatieven (indien beschikbaar!) tonen.

3. ik heb zelf:

Naam van Serie\Season X\Episodes.ext
(eventueel \EpisodeX\Episode.ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Laatst online: 17-06 18:48

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Hopelijk hier gepast:

Mijn probleem is vrij basic:

Heb me een DVI naar HDMI kabel gekocht, om mijn MBP 13" aan te sluiten op een Samsung LCD televisie.
Nu - en hier had ik voor gevreesd - komen de resoluties niet overeen, en wanneer ik Plex start zijn beide schermen "te klein", veel beeld buiten beeld.

Hoe kan ik dit optimaal instellen?

Is er uberhaupt een mogelijkheid om niet-1200x800 resoluties aan te sturen met een MBP 13"?

I know, nogal n00by...

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 13:27

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Albi The Dragon schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 02:31:
Hopelijk hier gepast:

Mijn probleem is vrij basic:

Heb me een DVI naar HDMI kabel gekocht, om mijn MBP 13" aan te sluiten op een Samsung LCD televisie.
Nu - en hier had ik voor gevreesd - komen de resoluties niet overeen, en wanneer ik Plex start zijn beide schermen "te klein", veel beeld buiten beeld.

Hoe kan ik dit optimaal instellen?

Is er uberhaupt een mogelijkheid om niet-1200x800 resoluties aan te sturen met een MBP 13"?

I know, nogal n00by...
Je kunt in Plex onder options (oid) bij video settings gewoon het beeld passend maken als je last hebt van overscan. Volgens mij hebben de meeste gebruikers hier namelijk last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293552

ZO even 10 pagina's doorgelezen. Hoop wijzer geworden. We zijn intussen wat weekjes verder.

Zijn er al nieuwe updates van Plex of Xbmc?

Zo ja wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Verder wil ik een mini kopen en als htpc gebruiken.

Nu een aantal vragen voordat ik er 1 aanschaf.

Is de 1,83ghz met 64mb videokaart genoeg icm 2gb geheugen voor hoofdzakelijk dvd rips maar ook HD bronnen.

Dat ding heeft maar 80 gig dus wil ik een ext Hdd erop aansluiten. Of is de interne hd makkelijk te vervangen voor een ander. 500 gig?? Merk?

Kan ik een 2,5 inch hdd gebruiken zonder voeding voor het afspelen van HD materiaal? Brengt dit geen problemen omdat hij ext is aangesloten dan? Welke schijf is hier dan het best voor? (me stopcontacten zijn op incl me belkin av..)

Iemand ervaring met de dinovo mini icm Mac mini?

Aansluiten zal op een samsung le40a656 zijn en audio via toslink naar pioneer vsx919. Waar moet ik op letten?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt dus alleen gebruikt voor wat internetten en afspelen van me films/muziek collectie/foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 14:04

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 293552 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:00:
ZO even 10 pagina's doorgelezen. Hoop wijzer geworden. We zijn intussen wat weekjes verder.

Check even de sites zou ik zeggen, niet lullig bedoeld verder.
Zo ja wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Verder wil ik een mini kopen en als htpc gebruiken.
Goed idee.
Nu een aantal vragen voordat ik er 1 aanschaf.

Is de 1,83ghz met 64mb videokaart genoeg icm 2gb geheugen voor hoofdzakelijk dvd rips maar ook HD bronnen.
Voor 720p in ieder geval wel, 1080p hangt een beetje af van de mate van encodering. Op mijn 2Ghz mac mini (core duo, geen core 2 duo dus) gaat dat overigens prima.
Dat ding heeft maar 80 gig dus wil ik een ext Hdd erop aansluiten. Of is de interne hd makkelijk te vervangen voor een ander. 500 gig?? Merk?
Geen ervaring mee, maar volgens mij kun je de interne hdd sowieso vervangen door een 2,5" laptop model met de gewenste grootte, zorg alleen wel dat je geen 7200 toeren exemplaar neemt ivm de te verwachten warmte. Ik zou overigens gewoon een externe 1Tb schijf gebruiken.
Kan ik een 2,5 inch hdd gebruiken zonder voeding voor het afspelen van HD materiaal? Brengt dit geen problemen omdat hij ext is aangesloten dan? Welke schijf is hier dan het best voor? (me stopcontacten zijn op incl me belkin av..)
Vast wel, maar wat is er op tegen om gewoon een stopcontactje bij te plaatsen?
Iemand ervaring met de dinovo mini icm Mac mini?
Ik heb hier een mac mini met een Dinovo en tweede met een Dinovo Mini, en over beide combinaties ben ik zeer te spreken.
Aansluiten zal op een samsung le40a656 zijn en audio via toslink naar pioneer vsx919. Waar moet ik op letten?
Dat je een verloopje regelt van de 3,5" jack uitgang naar normale toslink plug, verder op de samsung de 2e HDMI poort gebruiken, die is namelijk geoptimaliseerd voor computersignaal en ondersteunt ook afwijkende resoluties. Maar dat staat ook in de handleiding van dat ding ;)
Bedankt alvast
Graag gedaan gast!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 14:57
Anoniem: 293552 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:00:

Plex komt zeer regelmatig met updates. Hou http://elan.plexapp.com in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BEdankt Seatrider,

Kan ik ook de hdmi via mijn receiver laten lopen zoals mijn ps3 dat doet? Zodat het signaal via de receiver loopt? Als de receiver de audio codeert dan stotterd het afspelen tog ook minder?

Stopcontact is wel mogelijk maar ik heb liefst geen adapters meer erbij dit ook voor het zicht en plaatsing van de mini.

Wat is de beste manier om een externe hdd aan te sluiten firewire(alleen 400) of usb?

De mini heeft tog een toslink uitgang? Die ik direct in me receiver kan pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tevens heeft de video kaart maar 64mb geheugen. Is dat wel genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is deze trouwens te vervangen? In de nieuwe mac is hij gesoldeerd volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@suyker: als je wat wilt toevoegen aan je reactie, gebruik dan de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop om je reactie aan te passen in plaats van elke keer nieuwe reactie te plaatsen. Op deze manier wordt het topic niet onnodig omhoog gehaald :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
@suyker: Ik heb een Panasonic receiver waar ook HDMI ingangen en een uitgang opzitten. Ik had eerst mijn Mac Mini via de HDMI ingang lopen en de audio via de toslink ingang. Helaas kreeg ik toen geen geluid mee.

Ik heb nu de Mac Mini direct via een schakelkast op de TV aangesloten en het geluid loopt nu los via de receiver (toslink). Het beeld en geluid loopt bijna 100% synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BEdankt mvoor de aanvulling.

Kan je geen delay instellen op je receiver zodat het geluid wel gelijk loopt. De mijne ondersteunt dat geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311618

Icey schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:28:
Tv kijken en opnemen kan ook prima met een macmini, daar heb je echter (vrij goedkope) usb-oplossingen voor maar dat zal moeilijk/niet geïntegreerd zijn in plex vermoed ik. Of dat echter gaat samenwerken met ziggo digitale televisie weet ik niet.

Ik heb een macmini met plex aan mijn LCD scherm hangen en die haalt met groot gemak de 1080p films van de NAS af :). Ideale oplossing.
NAS?? wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 10:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:48
Ik heb een probleem. Mijn Mac Mini draait als een tierelier (incl NAS). Maar ik heb af en toe storing (sneeuw) op m'n scherm.
Zo ziet het er normaal uit:
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/timkoppelaarphotography/foto-s/ruismacmini.jpg
En dit gebeurt er af en toe:
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/timkoppelaarphotography/foto-s/ruismacmini-1.jpg

Het beeld springt dan op sneeuw/ruis. En na een minuut ongeveer springt het weer terug. Wat ik wel raar vind is dat het alleen gebeurt als ik gewoon in OSX bezig ben, dus iTunes draaiend en surfen met Firefox. Maar het gebeurt nooit als ik in Plex een film zit te kijken.

Ik had de mini eerst met een Mini-DVI naar HDMI en dan met een HDMI naar de tv aangesloten. Nu heb ik een Mini DVI naar DVI en dan een DVI naar HDMI kabel. Ook dat geeft ruis. Het gebeurt ook als ik een andere HDMI input op de tv gebruik.

Kortom het ligt niet aan de kabel (denk ik) niet aan de port van TV. Maar ik denk dat het ergens in OSX zit...

Ik heb overigens een Panasonic 42G10 Plasma.

Iemand dit probleem ook gehad of weet wat er mee te doen? Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
QNAP NAS, works like a charm!! Heb em hier nu 2 weken staan. Nog geen spijt van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06 19:37
Anoniem: 293552 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:49:
BEdankt mvoor de aanvulling.

Kan je geen delay instellen op je receiver zodat het geluid wel gelijk loopt. De mijne ondersteunt dat geloof ik wel.
mwa hangt van je reciever af.

maar het kan iig wel in XBMC (waarschijnlijk plex dus ook wel) dus dat zou verder geen probleem moeten zijn ^^

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
coredalae schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:00:
[...]

mwa hangt van je reciever af.

maar het kan iig wel in XBMC (waarschijnlijk plex dus ook wel) dus dat zou verder geen probleem moeten zijn ^^
Kan in Plex ook. Moet je ff op "M" drukken en dan op dat geluids icoontje. Daar kun je audio delay instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276869

Anoniem: 110871 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:35:
Dit heb ik ook gepost in "Mac mini Discussie en ervaring" maar ik ben zo langzamerhand een beetje radeloos dus ook maar hier gepost......Wat wellicht een betere plek is...

De kern van het probleem is dat ik met geen mogelijkheid op de mac mini 1080P rips afgespeeld krijg. Constant schokken beelden/geluid, achterlopende audio/substitles bij het beeld etc etc.
Ik heb het geprobeerd met iso/mkv files en met raw blu ray rips van 40GB niets wil soepel spelen alleen de simpele dvd rips en 4,77 GB 1080P .m2ts bestanden doen het goed.

Mijn setup is

- mac mini 2009, 2GB, 320GB schijf
- Mini Dvi --> Verloop --> Hdmi --> Panasonic Plasma op 1080P/24Hz (andere resoluties maken niks uit)
- Toslink --> Marantz Sr7200
- Draadloos bluetooth tobo van Apple en een logitec bluetooth muis

even 4 gb werkgeheugen in je systeem prikken. Voor zwaardere films is werkgeheugen best van belang.

- Laatste versies van Plex/Boxee/xbmc en vlc
- Alle updates geïnstalleerd

Als ik de films afspeel in plex zie ik dat de cpu bij het beeld op max 120% staat wat neer zou komen op 60% per core..

Kijk ik in de activiteiten monitor dan staat er

- %gebruiker :55- 80%, system : 14%

Ik heb de films geprobeerd te spelen vanaf de interne schijf maar ook via een FW schijf en via mijn NAS waarbij het eigenlijk geen verschil maakt.....

Op de mini draait volgens mij verder niet veel bijzonders, ik verder alleen maar perian en vlc erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Hallo,
Ik ben sinds kort overgestapt op een Mac Mini als mediacenter en wil jullie mijn eerste ervaringen niet onthouden.

Voorheen had ik een Windows Vista PC. Het uit de slaap toestand komen van de PC duurde mij echter veel te lang onder Vista. Ik wil toch het "settop box" gevoel benaderen. Vandaar de aanschaf van de nieuwste Mac Mini 2Ghz.

En het moet gezegd worden, het uit de sleep toestand komen is razendsnel. Ongelooflijk. Zo heb ik het altijd gewild. En de slaaptoestand van de Mac Mini verbruikt slechts 1.7 Watt. Hier ben ik erg enthousiast over.
Het is alleen jammer dat als hij in de slaap toestand is, dat er een lichtje staat te knipperen. Dat leidt me toch teveel af als hij onder de TV staat. Dat lichtje heb ik dus maar afgeplakt met een grijs plakkertje.

Verder gebruik ik een Logitech Harmony One als remote. In de Logitech database kun je het Plex profiel gebruiken dus dat heb ik gedaan. Dit werkt goed. Het enige merkwaardige was dat in dit profiel de Prev toets niet gemapped was. Dat heb ik maar handmatig gedaan, maar ik vraag mij toch af waarom dit niet gemapped was.

Voor de mediacenter software heb ik gekeken naar XBMC en Plex. In Plex is al een Logitech Harmony profiel aanwezig voor de afstandbediening. Dit vond ik een dermate groot voordeel dat ik voor Plex gekozen heb als MediaCenter software.

Vervolgens begon het configureren van Plex. Wat mij meteen opviel was dat je een "Watch Video" en een "Watch Movie" hebt. Als beginner is dit onlogisch en niet intuitief.

Mijn film collectie bestaat uit DVDs die ieder in een VIDEO_TS folder op mijn NAS staan. Ik heb daarbij de films onder andere gesorteerd op land. Zo heb ik een folder Cinema Nederland, een folder Cinema Hollywood, etc. Ook heb ik binnen sommige DVD folders bonus discs opgenomen. Mijn folder voor Pulp Fiction is dan onderverdeeld in een subfolder "Main Movie" en een subfolder "Bonus Disc". Doordat ik mijn eigen indeling wil aanhouden, wil ik dus ook geen gebruik maken van de Library Mode die Plex biedt. In plaats daarvan wil ik gewoon gebruik maken van FileMode. Ik wil door de folders kunnen scrollen en als ik op de OK button van de afstandbediening druk, dan moet hij de folder binnengaan, of als er een VIDEO_TS directory in de folder zit dat hij automatisch de DVD opstart. Zo simpel als ik het hier zeg, zo simpel moet het volgens mij ook te programmeren zijn. Ik ben MediaPortal op de PC gewend en daar hoef je voor deze functionaliteit niets in te stellen. Het is namelijk makkelijk te programmeren. Zie je een VIDEO_TS folder en is er op de OK button gedrukt, dan de DVD starten. Plex hanteert een andere logica. Ik moet de zogenaamde Stacked Mode aanzetten. En hier gaat het dus fout. De Stacked Mode bevat bugs. De Stacked Mode is bedoeld om bestanden die aan een bepaalde naamconventie voldoen, samen te voegen en achter elkaar af te spelen. Wat de Stacked Mode ook doet is folders samenvoegen die aan een bepaalde naamconventie voldoen. In mijn ogen moet de Stacked Mode afblijven van folders. Alleen files moeten samengevoegd worden. Het gaat dan ook fout bij mijn DVD van Once Upon A Time In America. Deze DVD bestaat uit twee discs. Ik heb hiervoor de folder structuur "Once Upon A Time In America" met daarin de subfolders "Part 1" en "Part 2". Plex voegt de folders "Part 1" en "Part 2" samen en maakt er 1 folder "Part" van. Het afspelen lukt dan ook niet. Dit probleem heb ik opgelost door de folders te hernoemen in "Part One" en "Part Two". Een ernstiger probleem is dat Plex in Stacked Mode de sortering van mijn folder structuur overhoop haalt. Niet langer is mijn folder structuur alfabetisch gesorteerd. Plex raakt bij de sortering in de war van folders die subfolders bevatten. Het gevolg is dat mijn film folders niet alfabetisch gesorteerd zijn. Dit is een bug in de Stacked Mode wat ik erg jammer vind. Ik heb het ook bij XBMC gechecked maar daar geldt hetzelfde probleem. De "Stacked Mode" programmeer code is hetzelfde in Plex en XBMC. De problemen in de Stacked Mode zijn bekend bij het ontwikkelteam en ik hoop dan ook dat dit in een volgende versie opgelost is. Vooralsnog vind ik het heel erg jammer dat deze bugs erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Wat is precies de reden dat je de library van Plex niet wil gebruiken :?, daarmee los je volgens mij al je problemen op?. Plex is redelijk flexibel is de structuur van de films, je kan dus je eigen FS indeling behouden en toch de library gebruiken.

De stacked mode is volgens mij vooral gemaakt om 2-disc xvids achter elkaar af te spelen, als ik het zo lees ben je die functionaliteit nu wat aan het misbruiken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

de bibliotheekfunctionaliteit wordt ook volledig op de schop genomen en zal in de komende maanden voor plex beschikbaar komen. het is dan ook aan te raden je huidige structuur niet al te veel aan te passen zodat plex het nu begrijpt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil geen library mode gebruiken omdat je dan al je films op "1 niveau" diepte ziet. Ik heb ontzettend veel films en wil ze bij het scrollen niet allemaal zien. Zo heb ik een Rocky directory met daarbinnen 6 directories genaamd Rocky1 t/m Rocky6. Bij het scrollen zie ik alleen de Rocky directory langs komen, in plaats van
zes titels. Hetzelfde geldt voor mijn Pulp Fiction directory. In deze directory heb ik een directory Main Movie en een directory Bonus disc. In Library Mode is zo'n geneste structuur niet mogelijk. In library mode zou ik dus twee titels moeten aanmaken, genaamd Pulp Fiction Main Movie en Pulp Fiction Bonus disc. Dan zie ik bij het scrollen dus twee keer Pulp Fiction langs komen. Dat wil ik dus niet.

Verder heb ik mijn films op land niveau ingedeeld. Het begint met een directory Cinema Nederland, Cinema Hollywood, Cinema UK, etc. Deze categorisatie raak ik allemaal kwijt in Library Mode.
Vandaar dat ik de voorkeur geef aan filemode, maar dan moet het natuurlijk allemaal wel werken.

Verder is het zo dat ik in iedere directory een folder.jpg heb zitten die de film poster bevat. Ik heb dus wel degelijk mooie graphics. In Library Mode moet ik gaan scannen en dan vindt hij van een redelijk aantal films
de posters niet of zelfs de verkeerde poster. Dat is me allemaal te veel geconfigureer. Ik heb mijn structuur nu
perfect en file mode zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens, de problemen die ik heb liggen niet aan de File Mode in Plex, maar aan de Stacking.
De Stacking moet ik echter wel aanzetten, anders wordt er geen DVD opgestart als ik op de OK button
druk. Zou ik Stacking uitzetten, dan zou ik naar het eerste VOB bestand moeten navigeren in de
VIDEO_TS folder om een DVD op te starten. Dat wil ik mijn vrouw niet aandoen -:).

Eigenlijk zou er dus functionaliteit in Plex ingebouwd moeten worden, die controleert als je op de OK
button drukt of de directory die eronder ligt een VIDEO_TS directory is. Zo ja, dan moet de DVD dus
opgestart worden. Op deze manier is het ook in MediaPortal onder Windows Vista gedaan. Je hebt
dan ook niets met Stacking te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 14:20

Wokker

De avond wokkel

Nerpissad schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:42:
de bibliotheekfunctionaliteit wordt ook volledig op de schop genomen en zal in de komende maanden voor plex beschikbaar komen.
Weet je toevallig ook wat er gaat veranderen?

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Wokker schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:52:
[...]

Weet je toevallig ook wat er gaat veranderen?
dat weten alleen de devs zelf volgens mij ;)
maar tussen neus en lippen door heb ik wel vernomen dat er voor wordt gezorgd dat er meer vrijheid komt in de manier waarop je je bibliotheek 'vormgeeft'. je zit dus niet meer zo vast aan de manier waarop plex wil dat je je bestanden noemt en de bijbehorende mapstructuur.
als het goed is zou dit allemaal over een paar maanden beschikbaar moeten zijn..

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wordt in Plex/XBMC ook VDPAU ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
lowfi schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:12:
Wordt in Plex/XBMC ook VDPAU ondersteunt?
Wat zegt de plex/xbmc website erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Wist je dat het onbeleeft is een vraag met een vraag te beantwoorden? :P

In linux wordt het ondersteunt zover ben ik. Vroeg me af of het in OSX ook kon of dat we daarmee moeten wachten tot snowleopard uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor zover ik weet is VDPAU iets wat het operating system aanbied en waar de programmatuur dan gebruik van dient te maken. VDPAU is volgens mij iets wat alleen in Linux operating systems aangeboden wordt.
In Snow Leopard heet deze functionaliteit OpenCL. Plex en XBMC moeten dan wel gebruik gaan maken
van de OpenCL libraries om gebruik te maken van de GPU power. Dat zal allemaal nog wel even duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Ik ben nog opzoek naar een goed bluetooth keyboard met trackpad voor m'n mac mini, zodat ik deze naast m'n harmony in OSX kan gebruiken om e.e.a. te configureren e.d. Heeft iemand nog aanraders?
of kom je dan al snel uit op de dure diNovo Edge Mac Edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
DyStiC schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:06:
Ik ben nog opzoek naar een goed bluetooth keyboard met trackpad voor m'n mac mini, zodat ik deze naast m'n harmony in OSX kan gebruiken om e.e.a. te configureren e.d. Heeft iemand nog aanraders?
of kom je dan al snel uit op de dure diNovo Edge Mac Edition?
Dinovo Edge Mini heb ik hier. Ook niet goedkoop. Maar iig stukken kleiner. Heb dat grote toetsenbord overwogen. Maar leek me niks. Dit werkt overigens prima! Je moet er geen roman mee willen schrijven, of gaan gamen. Maar voor het huis tuin en keuken werk doet ie het prima! Synchroniseerd vlekkeloos met bleutooth ondanks dat het een windows device is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Logitech Cordless Mediaboard Pro besteld. Heb hem nog niet binnen, dus kan niet
beoordelen of hij goed is. Het is een bluetooth toetsenbord met trackpad bedoeld voor de playstation.
Werkt echter ook met mac mini. Is ook een stuk goedkoper dan alle andere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Noxa schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:17:
[...]

Dinovo Edge Mini heb ik hier. Ook niet goedkoop. Maar iig stukken kleiner. Heb dat grote toetsenbord overwogen. Maar leek me niks. Dit werkt overigens prima! Je moet er geen roman mee willen schrijven, of gaan gamen. Maar voor het huis tuin en keuken werk doet ie het prima! Synchroniseerd vlekkeloos met bleutooth ondanks dat het een windows device is.
Die diNovo mini ziet er inderdaad wel strak uit, ook wel een plus punt is dat hij verlicht is. Wat s'avond op de bank natuurlijk wel ideaal is. Ik zal er inderdaad geen romans mee gaan schrijven, maar hoogstens een zoekopdracht ingeven binnen Plex of wat rond klooien in OSX zelf.
Wat ik zie is dat de ALT knop op de deNovo Mini ontbreekt, terwijl dit toch juist een belangrijke toets (Option) is binnen OSX.. hoe heb je dit opgelost?
En ik neem aan dat de WIN-key gewoon netjes gemapt is naar de Command key?

En werken de extra keys ook? of kun je die werkend krijgen? bijvoorbeeld de 'OK' toets of de 'WIN-MCE' toets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:53

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Anoniem: 256899 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:52:
Voor zover ik weet is VDPAU iets wat het operating system aanbied en waar de programmatuur dan gebruik van dient te maken. VDPAU is volgens mij iets wat alleen in Linux operating systems aangeboden wordt.
In Snow Leopard heet deze functionaliteit OpenCL. Plex en XBMC moeten dan wel gebruik gaan maken
van de OpenCL libraries om gebruik te maken van de GPU power. Dat zal allemaal nog wel even duren denk ik.
Klopt helemaal. Om die reden ben ik voor een Nvidia ION systeem gegaan. Jammer is dat ik OSX dan moet missen maar zo'n systeem is wel een stuk goedkoper, zuiniger kwa energie en het voordeel van VDPAU en XBMC (Plex). Verder vind ik het nog steeds erg jammer dat er geen Mac Mini's zijn met HDMI. Het zou een mooi moment zijn voor apple om een nieuwe Apple TV te introduceren met een Nvidia ION als chipset. Dan komt Full HD ook echt binnen handbereik op een Apple TV.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook ik heb de dinovo mini sinds kort. Voor de ps3 prefereer ik cker de normale afstandbediening.

Met me imac werkt hij ook gewoon inderdaad.

Gebruik hem nu voor mijn pc in de keuken. Werkt op zich prima. Alt is onderverdeeld

Alles wat je nodig hebt kwa toetsen zit er inderdaad wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Mede dankzij het advies dat hier gegeven werd een diNovo Mini aangeschaft en het is inderdaad een top ding, hij was ineens aardig in prijs gezakt (€ 89,-) dus dat trok me over de streep. Behoudens de media buttons en de mce button werkt alles standaard. Lijkt ook wel of Plex sneller reageerd in vergelijking met m'n Harmony, misschien dat het te maken heeft met IR vs bluetooth ofsow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311618

ik heb een mac mini geinstalleerd als HTPC icm eye tv en en de DTV ontvanger. Super tevreden en helemaal blij met het geweldige beeld en de eenvoud van bedienen! Nu was het zo dat ik met de kleine witte apple afstandsbediening alles kon bedienen en die eenvoud was ook een van de redenen van deze opzet.
Nu is het zo dat ik vorige week nog wel door de menu knop ingedrukt te houden in eye tv het menu tevoorschijn kreeg. Nu loop eye tv niet direct vast maar gaat ie terug naar het bureaublad of sluit eye tv helemaal af en kom ik dus niet meer in het menu.
Iemand hier ook last van of enig idee hoe dit op te lossen? Ik kan het menu wel openen en bedienen met de muis maar ik vond het juist zo geweldig dat het allemaal met 1 klein kastje kon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb net een update gedaan van Plex 0.8.1 naar 0.8.2. Na het upgraden werkte de menu knop op mijn harmony niet meer goed ( frontrow werd opgestart ipv Plex ). Een restart van osx loste het probleem op :).

Voor degene die dit ook tegenkomen, don't panic dus 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om binnen 2-3 maanden een Mac Mini te kopen als Media Center. Nu heb ik wat vragen m.b.t aansluitingen. De video aansluiten zal waarschijnlijk gewoon Mini-DVI naar HDMI naar TV worden maar hoe zit het met de Audio?

Ik begrijp van de apple site dat de mac mini digitale Audio uitgangen heeft en nu vraag ik me af wat voor kabels(even vanuit gaande dat mijn tv meeste audio aansluitingen heeft) ik nodig heb om deze rechtstreeks op de tv aan te sluiten?

Daarnaast begrijpt ik dat er mensen zijn die een toslink gebruiken om de mini op de versterker aan te sluiten is dit qua kwaliteit het best?

Mensen die mij met deze vragen kunnen helpen?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Toslink (mini-toslink) is het beste om naar je versterker te sturen inderdaad.

Afhankelijk van de audio ingangen op je TV zul je of een toslink (onwaarschijnlijk) of gewone tulp aansluitingen hebben. In dat tweede geval heb je dus een kabeltje nodig van stereo jack 3.5" naar tulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
MrAcid schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:43:

Afhankelijk van de audio ingangen op je TV zul je of een toslink (onwaarschijnlijk) of gewone tulp aansluitingen hebben. In dat tweede geval heb je dus een kabeltje nodig van stereo jack 3.5" naar tulp.
Hartstikke bedankt! _/-\o_ ik ga vanavond even kijken wat mijn TV en versterker aan componenten hebben(aangezien ik niet weet wat ik precies in huis heb).

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 14:24
MrAcid schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:43:

Met deze issue zit ik nu dus ook.

Huidige model Mac Mini, komt vandaag nieuw binnen.
Ik wil hem aansluiten via HDMI, maar de Mac Mini doet daar dus geen geluid over.
Nu heeft mijn TV (Philips, model even niet bij de hand) geen aparte audio in, en ik heb geen receiver.

Is mijn enige oplossing nu maar gewoon het speakertje van de Mac Mini gebruiken? Vind dit niet echt een leuke oplossing, ding was 200 dollar. Ik wil gewoon geluid, simpel 2.1, is dat teveel gevraagd?

thaan schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:39:
[...]

Met deze issue zit ik nu dus ook.

Huidige model Mac Mini, komt vandaag nieuw binnen.
Ik wil hem aansluiten via HDMI, maar de Mac Mini doet daar dus geen geluid over.
Nu heeft mijn TV (Philips, model even niet bij de hand) geen aparte audio in, en ik heb geen receiver.

Is mijn enige oplossing nu maar gewoon het speakertje van de Mac Mini gebruiken? Vind dit niet echt een leuke oplossing, ding was 200 dollar. Ik wil gewoon geluid, simpel 2.1, is dat teveel gevraagd?
Als je versterker niet eens een simpele audio ingang heeft (kan het me haast niet voorstellen) dan is het inderdaad teveel gevraagd helaas.....

• thaan
Anoniem: 110871 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:11:
[...]

Als je versterker niet eens een simpele audio ingang heeft (kan het me haast niet voorstellen) dan is het inderdaad teveel gevraagd helaas.....
ik heb dus geen versterker bij mijn tv ;) dat is de hele issue. De versterker die ik heb staat in een andere kamer, op een audio set dus daar heb ik niks aan. Met de speakers in de TV moet ik het dus doen, maar helaas kan dat dus niet.

• maxtz0r
thaan schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:29:
[...]

ik heb dus geen versterker bij mijn tv ;) dat is de hele issue. De versterker die ik heb staat in een andere kamer, op een audio set dus daar heb ik niks aan. Met de speakers in de TV moet ik het dus doen, maar helaas kan dat dus niet.
Je kan toch vanuit je mac mini met tulp aansluiting alsnog 2.1 surround hebben?

• lowfi
Er is een minidisplayport to hdmi met geluid.

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawker.com/assets/images/4/2009/07/504x_adapter.jpg

http://www.prweb.com/releases/2009/07/prweb2622184.htm

Ook monoprice komt met zon ding.

• thaan
lowfi schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:22:

[afbeelding]

Dat zou dan deze moeten zijn? Jammer dat hij nog niet beschikbaar is, klinkt alsof dat precies is wat ik nodig heb.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:23

Apache

amateur software devver

lowfi schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:22:

[afbeelding]

Ik lees in dat artikel
With this new adapter, the newer MacBooks with mini DisplayPorts can now easily be connected to an HD source and have analog audio be outputted through the adapter.
Waarom hebben ze het over analog audio? Ik neem aan dat er gewoon een usb geluidskaart bij in dat ding steekt? waarom zouden ze er in godsnaam een dac bij insteken terwijl het juist digitaal moet blijven? Ben in ieder geval wel geinteresseerd, maar wil eerst zeker zijn dat het goed werkt :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Is tekst op de tv nog te lezen als ik deze adapter gebruik (icm losse rood/wit tulp voor geluid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 14:20

Wokker

De avond wokkel

never mind....

[ Voor 91% gewijzigd door Wokker op 14-08-2009 08:35 . Reden: OPgelost ]

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

thaan schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:25:
Is tekst op de tv nog te lezen als ik deze adapter gebruik (icm losse rood/wit tulp voor geluid)?
Wat voor tekst? Deze tekst die ik schrijf? Nauwelijks :o en dan neem ik aan dat je op 800x600 wilt draaien? Grote teksten en ondertitels wel, maar kleine objecten met scherpe overgangen van zwart naar wit zien er niet echt mooi uit. Hangt ook wel af wat voor s-video kabel je gebruikt. Composiet (gele tulp) zou ik sowieso niet proberen, heeft niet voldoende scherpte.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Digistorm schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:51:
[...]

Wat voor tekst? Deze tekst die ik schrijf? Nauwelijks :o en dan neem ik aan dat je op 800x600 wilt draaien? Grote teksten en ondertitels wel, maar kleine objecten met scherpe overgangen van zwart naar wit zien er niet echt mooi uit. Hangt ook wel af wat voor s-video kabel je gebruikt. Composiet (gele tulp) zou ik sowieso niet proberen, heeft niet voldoende scherpte.
Plan gaat al niet meer door, volgens de iCentre kan de 9400M niet eens analoog uitspugen en zou dat dus ook neit werken.

Ik moet dus op zoek naar een versterker, enig idee welke versterker geluid van de mac mini kan omzetten naar digitaal coax, zodat ik alsnog me tv als speakers kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:29
thaan schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:21:
[...]

Plan gaat al niet meer door, volgens de iCentre kan de 9400M niet eens analoog uitspugen en zou dat dus ook neit werken.

Ik moet dus op zoek naar een versterker, enig idee welke versterker geluid van de mac mini kan omzetten naar digitaal coax, zodat ik alsnog me tv als speakers kan gebruiken?
Je kan 2 dingen doen!!

1 je koopt een leuke geluidsset van Logitech of iets dergelijks
2 je koopt een reciever.

Je had dit natuurlijk al kunnen zien aankomen als je beetje had ingelezen in je Apple ;-)

Waarom koop je niet gewoon voor nu een goedkoop 2.1 setje met voldoende vermogen om nu te kunnen genieten?
Dan wat geld opzij zetten voor een nete reciever in optical.. en set nete speakers..

Ben lekker beetje met PLEX aan het stoeien. Nu bezig met home video's om te zetten naar MKV zodat PLEX deze kan afspelen... nu nog kijken of ik mijn DVD serie's netjes in plex kan krijgen... 2TB via FW aangesloten... voor nu voldoende opslag cappa

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
To_Tall schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:17:
[...]

Je kan 2 dingen doen!!

1 je koopt een leuke geluidsset van Logitech of iets dergelijks
2 je koopt een reciever.

Je had dit natuurlijk al kunnen zien aankomen als je beetje had ingelezen in je Apple ;-)

Waarom koop je niet gewoon voor nu een goedkoop 2.1 setje met voldoende vermogen om nu te kunnen genieten?
Dan wat geld opzij zetten voor een nete reciever in optical.. en set nete speakers..

Ben lekker beetje met PLEX aan het stoeien. Nu bezig met home video's om te zetten naar MKV zodat PLEX deze kan afspelen... nu nog kijken of ik mijn DVD serie's netjes in plex kan krijgen... 2TB via FW aangesloten... voor nu voldoende opslag cappa
Ik ging er niet helemaal vanuit dat de Mac inderdaad geen geluid over HDMI doet (standaarden anyone?) en had eigelijk wel gedacht dat er een andere oplossing zou zijn, lijkt me dat ik niet de enige ben die geen receiver heeft.

Misschien dat ik iets qua speakers versterker haal, maar liever niet aangezien het niet erg makkelijk weg te werken is in de huiskamer.
Als dit gegarandeerd werkt, bestel ik die misschien wel.
Dus dan is de question:
# DVI Input Connector: (1) DVI-I 29 pin female
# Audio Input Connector: (1) Coaxial (S/PDIF)

DVI kabel zit al bij de Mac Mini, check.
Coaxial S/PDIF?

Is dat dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.lessloss.com/images/large/Lessloss_digital_SPDIF_LRG.jpg
Zoja, hoe krijg ik dat in de 3.5 jack van de mac mini gepropt, en welke kabel heb ik dan nodig om dit kastje en me mac mini te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

ehm, niet? :o Macs hebben alleen een optische uitgang. Je zult moeten zoeken naar een omvormer met een optische audio ingang (of analoog). Als die kabel met audio over USB er gaat komen is dat natuurlijk ook een mogelijkheid (maar ik zie nog nergens dat je die kunt bestellen).

Edit: (hier onder) hmmm ja, bedacht me later dat het niet helemaal duidelijk overkwam misschien, maar ik bedoelde dus kwa digitale uitgangen dat er alleen een optische is. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Digistorm op 15-08-2009 13:46 . Reden: Oké jaja, niet helemaal duidelijk dus ]

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Macs hebben helemaal niet alleen een optische uitgang. Macs hebben een analoge uitgang (3.5" stereo jack) en een optische uitgang (Mini toslink) in één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Digistorm schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:47:
ehm, niet? :o Macs hebben alleen een optische uitgang. Je zult moeten zoeken naar een omvormer met een optische audio ingang (of analoog). Als die kabel met audio over USB er gaat komen is dat natuurlijk ook een mogelijkheid (maar ik zie nog nergens dat je die kunt bestellen).

Edit: (hier onder) hmmm ja, bedacht me later dat het niet helemaal duidelijk overkwam misschien, maar ik bedoelde dus kwa digitale uitgangen dat er alleen een optische is. 8)7
Toch bedankt voor het meedenken, het was een breinbreker.

Voor anderen met dit probleem kan ik alleen maar zeggen: kijk eens naar de software van je TV.
Ik had dus wel een gewone analoge 3.5mm ingang op mijn (Philips 37PFxxxx) TV, maar die was van een ander extern kanaal.
Een software update heeft er dus voor gezorgd dat ik beeld van me HDMI1 kanaal kan combineren met geluid van de analoge jack in, en dus een werkende Mac Mini HTPC heb.

Blijft me een raadsel waarom Apple geen geluid over de miniDisplayport > HDMI doet, maar voor mij is het opgelost.
Kreeg ook meteen de juiste resolutie voorgeschoteld waardoor ik eindelijk me menubalk zie en de onderste helft van me Dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
thaan schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:10:
[...]
Blijft me een raadsel waarom Apple geen geluid over de miniDisplayport > HDMI doet, maar voor mij is het opgelost.
Omdat de Mini door Apple helemaal niet als Media Center wordt gepositioneerd. De Apple TV is daarvoor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Kapitein Prozac schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 01:42:
[...]

Omdat de Mini door Apple helemaal niet als Media Center wordt gepositioneerd. De Apple TV is daarvoor bedoeld.
Ow maar mijn redenering is ook niet dat ze geluid over HDMI moeten doen, maar dat het volgens de specificatie van zowel displayport als HDMI kan (moet?) en Apple het niet doet.
Dat is gewoonweg raar, het is nou eenmaal makkelijker om zowel geluid als beeld over dezelfde kabel te laten lopen, waarom dan niet doen?

En zeg nou eerlijk, een AppleTV is toch de grootste flop van Apple de afgelopen jaren.
Media Center? Hou op, een iTunes extender, en iTunes speelt mijn 1080P MKV'tjes en overige formaten niet af, dus daar heb je niks aan.
Snap niet dat iemand die dingen nog koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
thaan schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 02:01:
[...]

Ow maar mijn redenering is ook niet dat ze geluid over HDMI moeten doen, maar dat het volgens de specificatie van zowel displayport als HDMI kan (moet?) en Apple het niet doet.
Dat is gewoonweg raar, het is nou eenmaal makkelijker om zowel geluid als beeld over dezelfde kabel te laten lopen, waarom dan niet doen?

En zeg nou eerlijk, een AppleTV is toch de grootste flop van Apple de afgelopen jaren.
Media Center? Hou op, een iTunes extender, en iTunes speelt mijn 1080P MKV'tjes en overige formaten niet af, dus daar heb je niks aan.
Mwa genoeg mensen die gewoon af en toe een filmpje huren/kopen vanuit itunes en die speelt dat ding wel gewoon goed af. Tis ook niks voor mij , maar kan begrijpen dat sommige mensen gewoon makkelijk click and buy willen doen en kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Apple acht het, in haar onmetelijke wijsheid, niet nodig om geluid over DisplayPort mee te sturen en daar hebben wij ons maar naar te schikken. Zo Apple het wil, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@thaan :

Sorry dat ik het zeg hoor... maar iemand geeft een hoop eurokes uit aan een mac mini om die te gebruiken als mediacenter, doet vooraf geen onderzoek hoe deze aan te sluiten en gaat dan achteraf zitten klagen dat het niet werkt zoals jij gedacht had dat het zou moeten werken ?

Ik zou zeggen lees dan eerst wat documentatie voordat je iets aan (gaat) schaffen

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 17-08-2009 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 10:41
thaan schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 02:01:
[...]

Size does matter. Veel kleiner gaat het niet worden op gebied van media centers. Ik merk in de winkel waar ik werk dat mensen die voor een htpc komen liever een mac mini kopen met een heleboel los grut om digitale tv, hdmi etc mogelijk te maken dan dat ze een bakbeest van HP in huis halen met alles er op en eraan in 1 doos. Verder is het ideaal voor op kantoor. Volwaardige presaties en een apparaat wat niet in de weg staat.

En wat betreft flop:

Oktober 2008: The Mac mini is consistently in the top five of Amazon's Bestselling Desktop Computers. (It's currently number one.)
2006: Mac mini sales surprises sales analysist Een flop zou natuurlijk na 3 jaar allang zijn uitgefaseerd.
LOL, je doelde op Apple TV, semi mee eens :P Je moet natuurlijk gewoon een mac mini neerzetten naast je tv ipv apple tv 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 17-08-2009 10:21 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Terror schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:14:
[...]

Size does matter. Veel kleiner gaat het niet worden op gebied van media centers. Ik merk in de winkel waar ik werk dat mensen die voor een htpc komen liever een mac mini kopen met een heleboel los grut om digitale tv, hdmi etc mogelijk te maken dan dat ze een bakbeest van HP in huis halen met alles er op en eraan in 1 doos. Verder is het ideaal voor op kantoor. Volwaardige presaties en een apparaat wat niet in de weg staat.

En wat betreft flop:

Oktober 2008: The Mac mini is consistently in the top five of Amazon's Bestselling Desktop Computers. (It's currently number one.)
2006: Mac mini sales surprises sales analysist Een flop zou natuurlijk na 3 jaar allang zijn uitgefaseerd.
LOL, je doelde op Apple TV, semi mee eens :P Je moet natuurlijk gewoon een mac mini neerzetten naast je tv ipv apple tv 8)
Jij snaptem ;)
Anoniem: 110871 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:39:
@thaan :

Sorry dat ik het zeg hoor... maar iemand geeft een hoop eurokes uit aan een mac mini om die te gebruiken als mediacenter, doet vooraf geen onderzoek hoe deze aan te sluiten en gaat dan achteraf zitten klagen dat het niet werkt zoals jij gedacht had dat het zou moeten werken ?

Ik zou zeggen lees dan eerst wat documentatie voordat je iets aan (gaat) schaffen
Het is ook zeker me eerste Mac niet, en de frustratie kwam ook eerder voort uit het feit dat me TV geen aparte audio input met HDMI beeld kon combineren (wat overigens na een softwareupdate van de TV wel kon) dan dat ik het een flut apparaat vind.

Het is echter wel raar dat Apple zich niet aan de standaard houd.
Dat is een feit, geen mening. Er is een standaard qua HDMI en (mini)DisplayPort, en Apple houdt zich daar niet aan, dat is gewoon raar.
Uiteindelijk werkt alles prima, maar als Apple zich gewoon aan de standaard had gehouden had ik een (inmiddels netjes weggewerkte) audio kabel minder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Kapitein Prozac schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:18:
Apple acht het, in haar onmetelijke wijsheid, niet nodig om geluid over DisplayPort mee te sturen en daar hebben wij ons maar naar te schikken. Zo Apple het wil, zullen we maar zeggen.
Gelukkig kun je altijd nog naar de concurrentie als je het allemaal vervelend vindt. :+
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste