nou daar heb ik wel 'n beetje ervaring mee. de bottleneck is niet de doorvoersnelheid van USB2.0 of FW400/800 als je 1080p media af wilt spelen. als je dit via 802.11n wilt gaan doen loop je natuurlijk wel snel tegen een plafond aan... maar dat ben je dan ook niet van plan.SeD_NcL schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:31:
Ik zit er over na te denken om een Mac Mini aan te schaffen om als mediacenter te gebruiken. Ik wil voor de kaalste versie gaan en daar vervolgens 4GB Kingston geheugen indrukken. Muziek en videos wil ik wireless gaan afspelen en full hd (1080p) films wil ik via externe harde schijven afspelen. Nu vraag ik me alleen af welke externe harde schijf ik het beste kan aanschaffen. Moet ik voor een Firewire 800 voor Mac geformatteerde harde schijf gaan of voor een normale harde schijf die alleen USB 2.0 als uitgang heeft.
Oftewel: levert een minder snelle doorvoer schokken op in het beeld op de Mac mini? De films zijn rond de 10Gb groot en hebben een bitrate oplopend tot 35mbps. Heeft iemand hier al wat ervaring mee?
ga je voor de recentere mini (>2.0 Ghz)? met de geforce kaart er in? ook is het zo dat wanneer je de mini alleen als media center wilt gaan gebruiken, je meer dan genoeg hebt aan 2GB geheugen, maar goed ik heb de mijne ook naar 4GB geüpgrade. waarom ook niet
ik loop i.i.g. nooit tegen haperingen bij het afspelen van 1080p films aan vanwege een te lage throughput van de extrene HD's.