[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 94.189 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro_x
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-04 16:23
Hier werkt alles perfect, behalve inderdaad dvd's afspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Hier exact hetzelfde ik heb een aantal HD movies die ook nu niet meer vloeiend afspelen.
In dit geval Sex in the city wat enorm hapert.

Ik heb al verschillende settings geprobeerd maar helaas dit levert niets op.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MrAcid schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:51:
Dan kun je bij de scanner het beste "Home Videos/Movies" aangeven, dan gaat hij alleen af op filename en haalt hij verder geen metadata van internet.
Nog een keer geprobeerd, en dat heeft niet geholpen. Hij denkt nog steeds dat ik Star Wars-film op m'n computer heb |:(

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:12

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter
Canaria schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:36:
[...]

Nog een keer geprobeerd, en dat heeft niet geholpen. Hij denkt nog steeds dat ik Star Wars-film op m'n computer heb |:(
heb je shift+refresh gedaan zodat alles opnieuw gescand wordt?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nerpissad schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:50:
[...]

heb je shift+refresh gedaan zodat alles opnieuw gescand wordt?
Nee, ik had Plex de vorige keer al verwijderd met AppZapper. Daarna opnieuw geïnstalleerd en de settings van Media Manager aangepast.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Canaria schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

Nee, ik had Plex de vorige keer al verwijderd met AppZapper. Daarna opnieuw geïnstalleerd en de settings van Media Manager aangepast.
aha, dat is ook vergelijkbaar met een shift+refresh ;)

ik heb zelf ook een home videos sectie die zo is ingesteld, en dat werkt prima.
zou je exact kunnen vertellen hoe je de problematische sectie hebt 'ingericht'? wat is het pad naar de media, wat zijn exact de (info provider)instellingen van de betreffende sectie.
dan kunnen we misschien wat inzichtelijker maken wat er aan de hand is.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 17:05
ik heb een film (alex agnew morimos solamente) maar die word niet herkend..
dat kan, het is niet zo'n bekende film/optreden maar ik wil een jaar/tekst toekennen.
een "album cover" lukt wel, maar een tekstje en/of jaartal lukt mij echt niet.
de knop "edit info" is greyed out dus dat kan ook niet.

weet iemand hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kunt zelf nog geen titels wijzigingen dus ik vrees dat dat (nog) niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
renedis schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:15:
ik heb een film (alex agnew morimos solamente) maar die word niet herkend..
dat kan, het is niet zo'n bekende film/optreden maar ik wil een jaar/tekst toekennen.
een "album cover" lukt wel, maar een tekstje en/of jaartal lukt mij echt niet.
de knop "edit info" is greyed out dus dat kan ook niet.

weet iemand hoe ik dit kan doen?
als je het jaartal tussen haakjes achter de titel zet:
alex agnew morimos solamente (xxxx).avi
dan zal dat jaartal ook getoond worden in de client en PMS.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:38

Hertog

Aut bibat, aut abeat

MrAcid schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:28:
Je kunt zelf nog geen titels wijzigingen dus ik vrees dat dat (nog) niet gaat lukken.
Ik vind toch wel een groot gemis, soms is het erg handig om films met de hand in te kunnen vullen. Hoop dat het er snel in komt.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 17:05
Nerpissad schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:47:
[...]

als je het jaartal tussen haakjes achter de titel zet:
alex agnew morimos solamente (xxxx).avi
dan zal dat jaartal ook getoond worden in de client en PMS.
thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Vanaf vandaag is het mogelijk om de interne beta's te testen.
Ze geven aan op regelmatige basis nieuwe updates vrij te geven.

De eerste update geeft dit aan:

Here are the list of changes in this incremental, which can be downloaded here.

* FIX: Metadata wasn't loading in some cases ("Strange, no title" error).
* FIX: Aspect ratio with SD content with HW decode was sometimes wrong.
* FIX: Support for resuming and picking one of multiple items.
* FIX: iTunes uses less CPU reading new XML, and is available while read is happening in the background.
* FIX: When a scanner fix corrects a episode's date, the change is now picked up with a refresh.
* FIX: Hang hitting 'i' for a stacked video.
* FIX: Some support for watched status and stacked files.
* FIX: Update the ffmpeg version, should help with stuttering in some cases.
* FIX: Playing VIDEO_TS folders with non-english characters in the path.

I'm hopeful about the new ffmpeg version, here's what one tester said:

Almost 60% less CPU usage on high bit rate movies without hardware decoding.
That's quite the fix.
It's running avatar now without hardware decoding and is smooth as butter.
Full uncompressed. 50GB file.
No dropped frames in Indiana jones 4, notoriously high frame rates in the first five mins.
Looks very very good.
Sub 100% CPU rates without hardware decoding.

En een link naar het forumtopic: http://forums.plexapp.com...topic/19749-version-0912/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Goeie zaak dat ze wat sneller builds door gaan zetten naar gebruikers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:47
Ik gebruik Plex Nine nu ook al een tijdje en ben echt onder de indruk van hoe makkelijk alles werkt en hoe soepel alles loopt. Er zijn wel een paar dingetjes die me irriteren, maar misschien dat jullie hier iets over weten.

1. Als ik op tv-shows klik krijg ik eerst een lijst met 'alle shows', 'onbekeken shows', etc. Die wil ik eigenlijk niet, want ik wil meteen in het tv-shows keuzemenu zijn.
2. De kwaliteit van de posters/backgrounds/fanart/banners is niet echt denderend op HD. Ik heb net een eigen background van The Big Bang Theory erin gezet met een resolutie van 1920x1080, maar in Plex wordt hij gecomprimeerd oid tot een kwaliteit waar je niet blij van wordt. Nu kan ik Kaley Cuoco niet in full-hd zien 8)

Maar voor de rest ben ik zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
1. Is (voorlopig?) niet uit te zetten;
2. Volgens mij is de hele interface 720p, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 16:47
1. Duidelijk :)
2. Ook duidelijk als dit echt zo is. Wel zonde, en daarbij dan mijn volgende vraag: Het moet toch mogelijk zijn om 1080p content af te spelen met Plex? We leven toch in 2010 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:04
Het is niet omdat de interface 720p is dat de films ook gedownscaled worden (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Uiteraard speelt 1080p content gewoon op 1080p af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TranceSetter schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:07:
1. Duidelijk :)
2. Ook duidelijk als dit echt zo is. Wel zonde, en daarbij dan mijn volgende vraag: Het moet toch mogelijk zijn om 1080p content af te spelen met Plex? We leven toch in 2010 ;-)
Voor punt 2: ligt dat niet aan de skin? Je zou eens kunnen kijken of er 1080p skins te vinden zijn, misschien dat de fanart ed dan ook mee schaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Ik vond een hotfix van Elan voor de DVD/VIDEO_TS problemen. Deze is veelbelovend, want ik heb geen last meer van haperingen (had geen stotter met dropped frames oid). 1080p draaide al prima, alleen DVDs niet, dus een stapje vooruit met plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 15:46
Ik heb toch vaak / steeds dat wanneer ik een aflevering van een serie toevoeg, het lang duurt voordat 'ie dan zichtbaar is in Plex.
Heb nu net een aflevering van Dexter gedownload. Deze gooi ik dan in de Finder in het mapje van het desbetreffende seizoen samen met een srt file. Hier staan dan ook de andere afleveringen van dat seizoen in, die op dan ook via Plex benaderbaar zijn.

Heb de Media Manager al laten scannen, maar dat levert niets op. Op enig -willekeurig- moment verschijnt de aflevering dan opeens in Plex.
Naamgeving en dergelijke kloppen, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.

Edit: toch meer geduld hebben, want daar is 'ie dan...

Zou het wel tof vinden als dat direct werd meegenomen in je bibliotheek. Dus zodra je 'm toevoegt, dat ie dan gelijk verschijnt in Plex. Maar hé, zolang ik het zelf niet beter kan, ga ik niet teveel zeiken...

[ Voor 18% gewijzigd door TimmieN op 08-11-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hij zou het wel "direct" moeten doen.. Als je een bestand toevoegt aan een map die binnen een sectie in Plex valt wordt er automatisch een Library update getriggerd waardoor hij binnen een minuut (beetje afhankelijk wat de grootte van je library) verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Hmm, duurde toch echt wel langer dan dat.

Heb weliswaar de MediaManager niet constant aan staan, maar deze start wel gelijk op met Plex. Dan duurt het nog een behoorlijke tijd voordat de aflevering zichtbaar is. En ik heb geen bijzonder grote library; 10 Gb muziek, een handvol films en wat serie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wat is "een behoorlijke tijd"? Vijf minuten? Een uur? Een dag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Denk zo'n 12 minuten. Heb Plex ook een aantal keer herstart in die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je hebt het toch zo ingesteld dat de Media Server afsluit wanneer je Plex sluit? Als je Plex een aantal keer herstart in die tijd dan herstart je ook de Media Server (Media Manager)..? Dan lijkt het me niet zo raar dat het even duurt voordat hij de aflevering oppakt?

Of bedoel je dat je eerste 12 minuten gewacht had? Dan moet hij 'm namelijk wel gepakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Heb niet de eerste keer al 12 minuten gewacht, maar toch zeker wel meer dan één minuut.

Zal volgende keer gewoon weer wat geduldiger zijn, en even kijken hoe het dan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 08:33
Misschien een klein zijspoor, maar sinds dit weekend maak ik gebruik van Sick Beard (http://www.sickbeard.com/) naast Plex en SabNZBD+. Echt een briljante toevoeging als je veel series kijkt.

Sick Beard volgt automatisch de TV series die je kijkt en regelt samen met SabNZBD+ dat de nieuwste afleveringen automatisch worden gedownload, worden hernoemt en in de juiste map worden gezet. Daarnaast is er voor Plex een plugin om te zien welke afleveringen er aankomen en kun je ook gemakkelijk nieuwe series toevoegen.

Misschien leuk voor mensen die dit nog niet gebruiken. :) Het vergt wel wat werk, maar draait daarna als een zonnetje.

[ Voor 7% gewijzigd door BeZaX op 09-11-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Jep, heb ik ook sinds een tijdje in gebruik in plaats van Episode Butler.

Voor films gebruik ik overigens CouchPotato. Erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 08:13
Anoniem: 34095 schreef op zondag 07 november 2010 @ 18:53:
Ik vond een hotfix van Elan voor de DVD/VIDEO_TS problemen. Deze is veelbelovend, want ik heb geen last meer van haperingen (had geen stotter met dropped frames oid). 1080p draaide al prima, alleen DVDs niet, dus een stapje vooruit met plex.
Ik volg het topic al een tijdje en wacht eigenlijk op een nieuwe incremental update, zoals Elan toegezegd had. Heb al eens gekeken hoe zo'n hotfix te installeren maar kwam er zo snel niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-05 08:33
MrAcid schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:01:
Jep, heb ik ook sinds een tijdje in gebruik in plaats van Episode Butler.

Voor films gebruik ik overigens CouchPotato. Erg fijn!
Daar moet ik inderdaad ook nog even naar kijken. Hoe doet CP het qua subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:18
CP en SB werken fijn. Het is nog even afwachten of het ook echt goed werkt. Maar de eerste indruk is positief. Een mooie aanvulling op Plex en Sabnzbd+.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:53
Heeft er iemand al in de nieuwe versie zijn ondertitels aan de gang trouwens. Ik kan bijvoorbeeld wel zoeken naar een ondertitel, maar dan heb ik alleen maar de keuze voor OK of Afbreken en kan nergens een locatie kiezen.....en zodra ik op OK klik dan gaat Plex steeds langzamer werken en van ellende vanzelf op zijn smoel....

Zal eens kijken naar Sickbeard en consorten.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Beetje in navolging van de post hierboven...

Ik zoek dus een makkelijke oplossing om ondertitels (liefst NL, maar indien dat nie kan ENG) automatisch te laten zoeken en in de goede directory te plaatsen op de externe schijf waar de films op staan.
Zodat Plex die dus ook meepakt tijdens de vertoning van den film.

Bestaat zoiets?

Ik zoek nu zelf per film (als we die gaan kijken) een bijpassende ondertiteling (je hebt tig versies) op diverse sites en zet die handmatig in de directory waar de film staat.

Moet toch sneller kunnen zou je zeggen??

[ Voor 14% gewijzigd door Tha BasZ op 10-11-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tha BasZ schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:15:
Beetje in navolging van de post hierboven...

Ik zoek dus een makkelijke oplossing om ondertitels (liefst NL, maar kan dus ook ENG) automatisch te laten zoeken en in de goede directory te plaatsen op de externe schijf waar de films op staan.

Bestaat zoiets?

Ik zoek nu zelf per film (als we die gaan kijken) een bijpassende ondertiteling (je hebt tig versies) op diverse sites.

Moet toch sneller kunnen zou je zeggen??
Daar zit ik ook naar te zoeken, sinds ik couchpotato en sickbeard gebruik (nu enkele weken) heb ik een aantal films zonder goede ondertiteling. XBMC heeft deze mogelijkheid wel en schijnt erg goed te werken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 11:27
Magic schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:18:
[...]

Daar zit ik ook naar te zoeken, sinds ik couchpotato en sickbeard gebruik (nu enkele weken) heb ik een aantal films zonder goede ondertiteling. XBMC heeft deze mogelijkheid wel en schijnt erg goed te werken.
Ergens in de support van sickbeard gelezen dat ze daar gaan werken aan subtitles door integratie met periscope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
CouchPotato doet ook automatisch subtitles. Het werkt nog niet super goed maar het begin is er.

Eerst moet je onder Settings >Subtitles/Trailers (ofzo) aangegeven dát je ze wilt hebben en welke talen. Dan in de settings onder de Renaming tab bij Destination even aangeven waar je films staan. Vervolgens kun je onder Manage (in het hoofdscherm) op ondertitles zoeken (voor de films in je Destination folder op de Renaming tab). Als je dan de Logs bekijken zie je dat hij gaat zoeken naar ondertitels en die ook download als er een match is. Je moet dat nu dus doen voor elke nieuwe film want hij pakt 'm niet automatisch mee met het downloaden van een film.

Wordt in de toekomst makkelijker als het goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Niet online
Ik heb gisteren na lang wachten eindelijk Plex 9 op m'n Mac Mini gezet maar zit met een vreemd probleem.

Ik heb bij de installatie (omdat ik zeker wilde zijn dat het goed zou gaan) eerst de oude media server uit gezet, plex verwijdert, en alle sporen in application support folder gewist. Daarna Plex 9 erop gezet (0.9.1.2) en gestart. Vervolgens de media server vertelt waar m'n films en series staan en een lange tijd gewacht. Toen hij klaar was en ik Plex opstartte vond ik in het menu nergens m'n films (volgens de media manager is alles keurig herkend), ik vind alleen video-plugins, music plugins, picture plugins, software, preferences, aan/uit, help, favorieten en plex online in het menu. Als ik in de plugins opties kijk is daar niets (ik heb wel tijdens de setup aangegeven dat ik een aantal van die plugins wil (vimeo etc.). Ik heb gezocht op het plex forum is 1 persoon geweest die het probleem ook had, daar werd verwezen naar de handleiding (die heb ik gevolgd) en een post dat na alles nog een keer te probere het opgelost was. Ik heb bovenstaande inmiddels al 3 keer herhaald en nog steeds kan ik niets met plex doen... Iemand een idee? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Daxter schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:18:
Ik heb gisteren na lang wachten eindelijk Plex 9 op m'n Mac Mini gezet maar zit met een vreemd probleem.

Ik heb bij de installatie (omdat ik zeker wilde zijn dat het goed zou gaan) eerst de oude media server uit gezet, plex verwijdert, en alle sporen in application support folder gewist. Daarna Plex 9 erop gezet (0.9.1.2) en gestart. Vervolgens de media server vertelt waar m'n films en series staan en een lange tijd gewacht. Toen hij klaar was en ik Plex opstartte vond ik in het menu nergens m'n films (volgens de media manager is alles keurig herkend), ik vind alleen video-plugins, music plugins, picture plugins, software, preferences, aan/uit, help, favorieten en plex online in het menu. Als ik in de plugins opties kijk is daar niets (ik heb wel tijdens de setup aangegeven dat ik een aantal van die plugins wil (vimeo etc.). Ik heb gezocht op het plex forum is 1 persoon geweest die het probleem ook had, daar werd verwezen naar de handleiding (die heb ik gevolgd) en een post dat na alles nog een keer te probere het opgelost was. Ik heb bovenstaande inmiddels al 3 keer herhaald en nog steeds kan ik niets met plex doen... Iemand een idee? Heb ik iets gemist?
Vaak door de media server te killen en dan plex opnieuw te starten werkt het wel. Althans bij mij, heb je al geprobeerd te rebooten?

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Niet online
SpoekGTi schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:19:
[...]

Vaak door de media server te killen en dan plex opnieuw te starten werkt het wel. Althans bij mij, heb je al geprobeerd te rebooten?
Inmiddels al meerdere keren gereboot, en plex (media server) ook al vrij vaak opnieuw gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

CouchPotato is echt te gek. Ik heb er een webapp interface voor gemaakt, zodat ik de boel kan sturen vanaf m'n iphone. de dev van couchpotato komt zelf nog met een native app, maar ik hoef niet te wachten ;)

YouTube: CouchPotato - webapp interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ga Plex ook maar eens uitproberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295641

Vandaag de app op mijn iPhone en iPad geprobeerd, op beide geeft hij aan

Plex was unable to start this video....

Iemand bekend met dit probleem.

Bluetooth staat overigens uit,,

Grt

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 295641 op 14-11-2010 10:42 . Reden: Type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
wat voor soort codec (geluid en video) en welke container heeft de video die je af wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47

Japie.G

Colour Classic

Meer mensen last van het feit dat artwork en info bij films niet meer wordt opgehaald? Zelfs bij handmatig zoeken via 'Fix incorrect match' geeft nul resultaat..

Doe ik wat fout, of ligt er ergens een of andere server uit?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online

Anoniem: 295641

Magic schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:30:
wat voor soort codec (geluid en video) en welke container heeft de video die je af wil spelen?
De meeste zijn wel .VOB..maar ik heb ook wel .avi's

air video doet het wel goed, maar ik heb wel een voorkeur voor plex omdat dat ook op mijn mini draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Anoniem: 34095 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:48:
CouchPotato is echt te gek. Ik heb er een webapp interface voor gemaakt, zodat ik de boel kan sturen vanaf m'n iphone. de dev van couchpotato komt zelf nog met een native app, maar ik hoef niet te wachten ;)

Het werkt inderdaad heel mooi.

Ik zou wel willen dat je bij CouchPotato net als bij Sick Beard zou kunnen instellen, dat je een minimale kwaliteit wil, maar dat hoger ook goed is. Dus dat het niet uitmaakt of bijv. 720P of 1080P wordt gedownload.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat kan, even een custom quality aanmaken onder Settings en dan zowel achter 720p als 1080p "finished" zetten (dan zoekt hij niet meer naar een betere versie nadat één van de twee gedownload is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Inmiddels heet dat gelukkig "quality profiles" om precies bovenstaande verwarring te voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat werkt perfect \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Als ik videobestanden (zelfs normale dvd bestanden) met mijn macbook pro 2010 afspeel met PLEX dan lijkt het beeld langzaam. Het loopt niet smooth en snel. Als ik de zelfde bestanden met XBMC afspeel loopt het wel normaal. Met XBMC heb ik alleen wat last van horizontale strepen.

De macbook (2.4 ghz 4 gb geheugen) moet toch meer dan voldoende zijn om een 1080p bestand af te kunnen spelen? Waar kan het probleem in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13

Osxy

Holy crap on a cracker

Welke MBP is het? De 13"?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 01-05 06:38
Anoniem: 34095 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:48:

Waar kan ik deze downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
jup, de 13", maar aangesloten op een full hd tv via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
je geeft ons alleen een beetje weinig info om je op weg te helpen.
je hebt een MBP uit 2010. deze is per definitie sterk genoeg om 1080p media af te spelen.
wat zijn je instellingen? gebruik je hardware acceleration? welke refresh rate staat ingesteld op je TV?
als je een video afspeelt op je MBP zelf, gaat het dan nog steeds zo langzaam?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 01-05 11:20

HaterFrame

Well... Poo came out!

Triple-D schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:35:
Als ik videobestanden (zelfs normale dvd bestanden) met mijn macbook pro 2010 afspeel met PLEX dan lijkt het beeld langzaam. Het loopt niet smooth en snel. Als ik de zelfde bestanden met XBMC afspeel loopt het wel normaal. Met XBMC heb ik alleen wat last van horizontale strepen.

De macbook (2.4 ghz 4 gb geheugen) moet toch meer dan voldoende zijn om een 1080p bestand af te kunnen spelen? Waar kan het probleem in zitten?
Lijkt te maken hebben met je Deinterlace instellingen...

Heb trouwens mn modem en Airport Extreme ook eens goed ingesteld en zit nu heerlijk via mn iPhone muziek te luisteren uit de Lib. die ik thuis heb over the air :+

Plex is echt een top product aan het worden :)

[ Voor 15% gewijzigd door HaterFrame op 02-12-2010 10:09 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 08:13
Triple-D schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:35:
Als ik videobestanden (zelfs normale dvd bestanden) met mijn macbook pro 2010 afspeel met PLEX dan lijkt het beeld langzaam. Het loopt niet smooth en snel. Als ik de zelfde bestanden met XBMC afspeel loopt het wel normaal. Met XBMC heb ik alleen wat last van horizontale strepen....
Heb je de laatste incremental update van plex geinstalleerd? --> http://elan.plexapp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:37
catchingfire schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:59:
[...]

Heb je de laatste incremental update van plex geinstalleerd? --> http://elan.plexapp.com
Bedankt voor de tip. Ikzelf had ook het probleem met shuttering bij videobestanden (ts_video). Maar heb ook een oudere macbook (black 2008 met een fantastische X3100.... :| ) Dus ik vond het logischerwijs dat plex het net niet kon trekken.

Echter met de laatste incremental update (incl. hotfix) werkt alles weer naar behoren.
Conclusie: TheKerremenke O+ Plex

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:44
Afgelopen weekend voor het eerst geëxperimenteerd met Plex op mijn iMac. Op dit moment staat er beneden nog een Popcorn Hour A110, maar deze gaat (dankzij kerstkado van de baas) snel vervangen worden door een Mac Mini.

Wat een verademing is Plex ivm de Popcorn Hour, alles info wordt snel gevonden en geupdate. Met de moviemeter plugin ook in het Nederlands.

Kan niet wachten tot ik Plex op mijn plasma kan uitproberen :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:33

MaNdM

1000-dingen-doekje

Na heel lang mijn MacBook als mediacenter gebruikt te hebben i.c.m. Plex, hebben we toch maar een MacMini gehaald. Natuurlijk direct Plex op die mini gezet en bijna alles doet het perfect. Het enige dat ik niet fatsoenlijk aan de gang krijg is de muziekbibliotheek. De scanner wil om de een of andere reden niet alle muziek zien.

Een voorbeeldje:
Van het album "One Love" van David Guetta worden slechts 5 tracks gevonden terwijl er 31 in de map staan. Alle bestanden zijn volgende dezelfde methode genaamd.

Nog een voorbeeldje:
Een Hitzone wordt totaal niet gezien.

Als eerste heb ik alle muziek gewoon bij elkaar in een map gehad. Ieder album had daarbinnen weer een eigen map etc. Je kent het wel. De scanner van Plex vertoonde hierbij dus het gedrag zoals ik hierboven benoemd heb. Bij wijze van een test heb ik alle muziek eens in iTunes ingelezen en iTunes alle muziek laten kopiëren naar z'n eigen mappenstructuur om daarna Plex de iTunes-map te laten scannen. Dit leverde hetzelfde resultaat op.

Wat zoekwerk via google en andere bekende wegen leverde op dat de scanner heel zwaar op de metadata (ID3-tags) van de bestanden leunt. Dat zou al verklaren waarom een andere mappenstructuur niet hielp.

Echter is het wel zo dat al deze albums in mijn iTunes hebben gestaan en allen door mij handmatig aangevuld zijn van de nodige informatie zodat coverflow netjes kon werken. De ID3-tags zouden dus voldoende gevuld moeten zijn voor Plex om ermee te kunnen werken. Toch mis ik veel muziek, worden veel albums verkeerd gematchd en van verkeerde albumart voorzien.

Heeft iemand dit ook? En nog veel interessanter, heeft iemand nog een idee wat te doen?

Verder is Plex gewoon top, maar dit is even irritant

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
Na alle ellende (althans zo ervaar ik het) kom ik maar eens hier voor advies vragen.
Ik heb sinds een aantal maanden een nieuwe mac mini 2.4 met 4 GB geheugen.

Ik heb alle updates geinstalleerd maar heb de grootste moeite om fatsoenlijk films te kijken, alles maar dan ook alles loopt schokkerig of ik nu speel in Plex, XBMC, Movist, VLC en noem maar op.

Ik heb zowel 720 - 1080 en allerlei andere formaten gespeeld maar het blijft dramatisch met afspelen.
De macmini is aangesloten op een Samsung 55-8700-3D TV ik heb inmiddels uit ellende ook nog een Boxee gekocht welke alles prima afspeelt.

Ik heb al verschillende reacties gelezen op het plex forum maar sommige hebben hier last van sommige niet. Ik weet het dus zelf ook niet meer.

Graag jullie advies of dit normaal is en of jullie nieuwe mac mini wel alles goed kan afspelen.

Alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 22:40

zAo

GPLv2 Fanboy

-nickx- schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:47:
Na alle ellende (althans zo ervaar ik het) kom ik maar eens hier voor advies vragen.
Ik heb sinds een aantal maanden een nieuwe mac mini 2.4 met 4 GB geheugen.

Ik heb alle updates geinstalleerd maar heb de grootste moeite om fatsoenlijk films te kijken, alles maar dan ook alles loopt schokkerig of ik nu speel in Plex, XBMC, Movist, VLC en noem maar op.

Ik heb zowel 720 - 1080 en allerlei andere formaten gespeeld maar het blijft dramatisch met afspelen.
De macmini is aangesloten op een Samsung 55-8700-3D TV ik heb inmiddels uit ellende ook nog een Boxee gekocht welke alles prima afspeelt.

Ik heb al verschillende reacties gelezen op het plex forum maar sommige hebben hier last van sommige niet. Ik weet het dus zelf ook niet meer.

Graag jullie advies of dit normaal is en of jullie nieuwe mac mini wel alles goed kan afspelen.

Alvast bedankt !!
Een paar dingen om te checken:
- Staat de TV/monitor op 24p
- Speel je het vanaf de lokale schijf, of vanaf een network disk? In het laatste geval; zet de buffer eens wat hoger;
- Draaien er geen gekke achtergondprocessen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Ik heb de laatste tijd last van dat plex de verkeerde info en plaatjes weergeeft bij films. Voorbeeld: Buried geeft plex weer als Born to raise hell (B film van Steven Seagal :-s). Weet iemand een oplossing hiervoor? Het is gekomen na de update van plex.
Ik heb een mid 2010 MBP.

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Tristal schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:45:
Ik heb de laatste tijd last van dat plex de verkeerde info en plaatjes weergeeft bij films. Voorbeeld: Buried geeft plex weer als Born to raise hell (B film van Steven Seagal :-s). Weet iemand een oplossing hiervoor? Het is gekomen na de update van plex.
Ik heb een mid 2010 MBP.
is dit nog steeds zo nadat je fix incorrect match doet?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal

Tristal

PSN-ID Tristal

Nerpissad schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:48:
[...]

is dit nog steeds zo nadat je fix incorrect match doet?
Ja, de juiste film komt er niet eens bij te staan. Kan het zo zijn dat het aan het bestand zelf ligt? Het zijn gewone dvd files

[ Voor 13% gewijzigd door Tristal op 28-12-2010 18:12 ]

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Volgens mij kan het niet aan het bestand, de film zelf, liggen. Bij mijn weten baseert Plex zich op de naam die je het bestand en de map waar die in zit geeft en niet op info uit de film zelf.

Maak eens een map aan met precies de naam zoals de film ook heeft in IMDB, dus inclusief jaartal enzo. In die map gooi je je film, die ook weer exact die naam heeft en dat plaats je dan in z'n geheel in je Film-map zodat Plex de boel kan scannen.

Misschien dat dat helpt.

• Tristal

Tristal

PSN-ID Tristal

TimmieN schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:37:
Volgens mij kan het niet aan het bestand, de film zelf, liggen. Bij mijn weten baseert Plex zich op de naam die je het bestand en de map waar die in zit geeft en niet op info uit de film zelf.

Maak eens een map aan met precies de naam zoals de film ook heeft in IMDB, dus inclusief jaartal enzo. In die map gooi je je film, die ook weer exact die naam heeft en dat plaats je dan in z'n geheel in je Film-map zodat Plex de boel kan scannen.

Misschien dat dat helpt.
Gedaan wat je zei. Nu krijg ik als titel > the rebound (romantische comedy). Ik denk dat Plex deze film niet helemaal snapt :) . Blijf het wel vreemd vinden, voorheen nooit problemen mee gehad.

iPhone 8 Plus iPad air 2

• Magic
  • Niet online
Heb je wel de (II) meegenomen bij buried?

Wat je ook kunt doen bij fix incorrect match is de IMDB code meegeven, hij gebruikt imdb dan wel niet als metadata agent, maar hij matched er wel op. Voor Buried 2010 zou het dan zijn: tt1462758

• Tristal

Tristal

PSN-ID Tristal

Magic schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:46:
Heb je wel de (II) meegenomen bij buried?

Wat je ook kunt doen bij fix incorrect match is de IMDB code meegeven, hij gebruikt imdb dan wel niet als metadata agent, maar hij matched er wel op. Voor Buried 2010 zou het dan zijn: tt1462758
De (II) hielp niet maar IMDB code ging helemaal goed! Nu wel juiste info en artwork :)!
Bedankt voor de tip :*) !
Waar kun je de codes vinden voor films in IMDB? Kan het nergens ontdekken.

Edit: Sorry, heb het gevonden, gewoon in de adresbalk :) maar die had ik niet aan staan in Safari ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Tristal op 30-12-2010 13:17 ]

iPhone 8 Plus iPad air 2

• Smultie
  • Niet online
Tristal schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:58:
[...]

De (II) hielp niet maar IMDB code ging helemaal goed! Nu wel juiste info en artwork :)!
Bedankt voor de tip :*) !
Waar kun je de codes vinden voor films in IMDB? Kan het nergens ontdekken.
In de URL.

Bv. The Godfather op IMDB.com heeft als URL: http://www.imdb.com/title/tt0068646/

• Tristal

Tristal

PSN-ID Tristal

SMulTiE schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:17:
[...]

In de URL.

Bv. The Godfather op IMDB.com heeft als URL: http://www.imdb.com/title/tt0068646/
jij plaatste je bericht op hetzelfde moment dat ik mn fout ontdekte :) . Toch bedankt!

iPhone 8 Plus iPad air 2

• HaterFrame
  • Laatst online: 01-05 11:20

HaterFrame

Well... Poo came out!

Is het ook mogelijk om de kwaliteit te verhogen als je van Mac naar macbook streamt via lokale wifi? Nu pakt ie maar 2mbit toch?

[ Voor 12% gewijzigd door HaterFrame op 30-12-2010 13:37 ]

I am the great Cornholio!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-04 02:01

KSH

Daxter schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:18:

Iemand al een oplossing voor bovenstaande probleem? Ik heb er namelijk ook mee te kampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228617

Contoleer of je Mac een naam heeft, onder System Preferences > Sharing > Computer Name. Heeft je Mac geen naam, geef 'm er dan een. Dit was een bekend probleem, maar ik meende dat dit al een paar versies geleden opgelost is. 't Is echter het proberen waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 228617 op 03-01-2011 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286846

Sinds vandaag ook bezig gegaan met Plex. Ziet er allemaal erg mooi uit en het lijkt allemaal goed te werken. Alleen in het belangrijkste faalt Plex bij mij: films afspelen op m'n TV.

Het is niet bij elke film, het lijkt puur willekeurig. Het beeld blijft vaak hangen, geluid blijft vaak wel door lopen maar ook niet altijd. Heb 1080p films waarbij het wel goed gaat, maar ook 1080p films waarbij het niet goed gaat. Als ik de film in VLC afspeel gaat het allemaal prima, dus het lijkt mij dat het niet aan de film zelf ligt.

Wat details:
- films staan op de hardeschijf van mijn iMac
- films worden ook afgespeeld vanaf mijn iMac (QC i7 + 8GB werkgeheugen, lijkt mij toch snel genoeg)
- films worden getoond op mijn TV (Samsung UE326000, full-hd LED tv)
- verbinding tussen iMac en TV is als volgt: mini-displayport to DVI, in deze connector zit een DVI kabel met aan de andere kant een HDMI die mijn TV in gaat.

Kan iemand me vertellen wat ik kan doen om er voor te zorgen dat elke film gewoon vloeiend wordt afgespeeld?

Alvast bedankt.

EDIT: Eigenlijk doet gewoon geen enkele film het fatsoenlijk. Was gewoon geluk toen hij het wel 5 minuten deed.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 286846 op 03-01-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335939

Anoniem: 286846 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 16:02:
Sinds vandaag ook bezig gegaan met Plex. Ziet er allemaal erg mooi uit en het lijkt allemaal goed te werken. Alleen in het belangrijkste faalt Plex bij mij: films afspelen op m'n TV.

Het is niet bij elke film, het lijkt puur willekeurig. Het beeld blijft vaak hangen, geluid blijft vaak wel door lopen maar ook niet altijd. Heb 1080p films waarbij het wel goed gaat, maar ook 1080p films waarbij het niet goed gaat. Als ik de film in VLC afspeel gaat het allemaal prima, dus het lijkt mij dat het niet aan de film zelf ligt.

Wat details:
- films staan op de hardeschijf van mijn iMac
- films worden ook afgespeeld vanaf mijn iMac (QC i7 + 8GB werkgeheugen, lijkt mij toch snel genoeg)
- films worden getoond op mijn TV (Samsung UE326000, full-hd LED tv)
- verbinding tussen iMac en TV is als volgt: mini-displayport to DVI, in deze connector zit een DVI kabel met aan de andere kant een HDMI die mijn TV in gaat.

Kan iemand me vertellen wat ik kan doen om er voor te zorgen dat elke film gewoon vloeiend wordt afgespeeld?

Alvast bedankt.

EDIT: Eigenlijk doet gewoon geen enkele film het fatsoenlijk. Was gewoon geluk toen hij het wel 5 minuten deed.
Zie het plex forum, soortgelijk topic voor de problemen die jij aanduidt.

Op welke resolutie en op hoeveel hz draait je mac? (system pref. -> display)
Ik heb sinds plex 9 problemen op 1080p/24hz, misschien als je het naar 60hz veranderd dat jou probleem daarmee ook is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335939 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:07:
[...]

Zie het plex forum, soortgelijk topic voor de problemen die jij aanduidt.

Op welke resolutie en op hoeveel hz draait je mac? (system pref. -> display)
Ik heb sinds plex 9 problemen op 1080p/24hz, misschien als je het naar 60hz veranderd dat jou probleem daarmee ook is verholpen.
Mijn Mac staat op 2560x1440, zie het aantal hz niet staan. Waar kan ik dat vinden? Zie het dus niet onder Display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Als ik kijk bij Beeldschermen in Systeemvoorkeuren, dan zie ik rechts verversingsfrequentie staan (60 Hz). Dat heb jij dat niet??
Refreshrate

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Digistorm schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:39:
Als ik kijk bij Beeldschermen in Systeemvoorkeuren, dan zie ik rechts verversingsfrequentie staan (60 Hz). Dat heb jij dat niet??
[afbeelding]
Nee, heb ik indd niet. http://twitpic.com/3mr6rh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

8)7 excuus, dat werkt alleen met externe displays (heb op dit moment alleen extern scherm actief aan mijn MBP). Maar zodra je je TV aansluit zou de frequentie wel weer in beeld moeten komen, ik dacht dat het om je TV ging? Je moet dan ook wel op het goede venster kijken. Als je twee schermen hebt aangesloten (waarvan één je TV) dan krijg je ook per display een venster. Meestal op het display zelf, maar ze willen ook nog wel eens over elkaar terecht komen. Kun je kijken of je het venster van je TV te zien krijgt, en wat daar dan staat?
Of heb je "synchrone weergave" aan staan (dat zit onder het middelste tabje "rangschikking")? Dat zou ik sowieso uit zetten, anders gaat je TV proberen om synchroon te lopen met de lcd van je Mac, en dat wil je echt niet als je stottervrij naar films wilt kijken. Als je synchrone weergave uit hebt staan krijg je twee vensters, per display één, en op degene die bij je TV hoort krijg je ook de verversingsfrequentie te zien (... hoop ik ;))

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb geen synchrone weergave aanstaan. Ik heb een 100hz tv, maar in het kleine schermpje staat 60hz. Van m'n iMac weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335939

Ik heb vandaag een nieuwe externe usb 2.0 harde schijf aangesloten en nu heb ik ook last van overslaande frames (judder).

Opgelost door het display (System preferences -> display) op 24Hz te zetten en in Plex (Plex starten -> preferences -> video): H.264 Hardware Decoding uit te zetten (toen dit nog aanstond liep het geluid niet meer gelijk).

@hakhakhak mogelijk werkt dit voor jou ook
en media libary automatisch updaten zal ik uitzetten als je gelijktijdig downloads aan hebt naar je Plex film map, dit veroorzaakt ook haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Hebben meer mensen last van het niet tonen van subtitles?

Heb nu al bij meerdere films dat Plex niet de subtitles meer toont bij een film.

Terwijl die dat bijvoorbeeld wel doet als je de film opstart in VLC...

Natuurlijk is de naam van de .srt hetzelfde als de film zelf!

Denk ik hele tijd dat er geen .srt-filetje bijstaat, terwijl die er wel gewoon bij staat!
Daardoor gebruik ik Plex veel minder vanwege dit vervelend probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Tha BasZ schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:51:
Hebben meer mensen last van het niet tonen van subtitles?

Heb nu al bij meerdere films dat Plex niet de subtitles meer toont bij een film.

Terwijl die dat bijvoorbeeld wel doet als je de film opstart in VLC...

Natuurlijk is de naam van de .srt hetzelfde als de film zelf!

Denk ik hele tijd dat er geen .srt-filetje bijstaat, terwijl die er wel gewoon bij staat!
Daardoor gebruik ik Plex veel minder vanwege dit vervelend probleem!
Dat met de subs probleem heb ik ook, zowel bij films als series doen ze het niet, ook al het ik ze in hetzelfde mapje met dezelfde titel staan.

Bij de vorige versies van Plex kon ik gewoon een map maken met AL mijn subs er in en in Plex aangeven waar hij moest zoeken......helaas is deze functie maar half over gegaan naar de laatste versie, kan namelijk nog wel een map opgeven (althans zover kom ik in het menu) maar als ik dan moet gaan bladen dan gaat Plex hangen en steeds slomer reageren ook met afdraaien (zelfs het geluid gaat haperen) en dan moet ik mijn Mini gewoon hard uitzetten.

Kortom sommige doen het wel, meer niet dan wel overigens, ik ben gewoon over gegaan naar films met een sub ingebakken for now, series is gewoon klote en werkt niet. Het schijnt zo te zijn dat ze er mee bezig zijn om dit weer terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Hmm, ik krijg .srt subtitles niet werkend bij .m2ts bestanden. Met XMBC geen problemen, die pakt de .srt subs wel! Vind Plex verder wat fijner werken, bummer. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:44
SpoekGTi schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:50:
[...]

Dat met de subs probleem heb ik ook, zowel bij films als series doen ze het niet, ook al het ik ze in hetzelfde mapje met dezelfde titel staan.

Bij de vorige versies van Plex kon ik gewoon een map maken met AL mijn subs er in en in Plex aangeven waar hij moest zoeken......helaas is deze functie maar half over gegaan naar de laatste versie, kan namelijk nog wel een map opgeven (althans zover kom ik in het menu) maar als ik dan moet gaan bladen dan gaat Plex hangen en steeds slomer reageren ook met afdraaien (zelfs het geluid gaat haperen) en dan moet ik mijn Mini gewoon hard uitzetten.

Kortom sommige doen het wel, meer niet dan wel overigens, ik ben gewoon over gegaan naar films met een sub ingebakken for now, series is gewoon klote en werkt niet. Het schijnt zo te zijn dat ze er mee bezig zijn om dit weer terug te krijgen.
Ik heb dit probleem ook. Soms pakt hij het .srt bestand niet. Al heeft hij wel dezelfde naam.
Mijn oplossing:
In het menu van het geluid (tijdens het spelen van de film/serie) moet je dan 'enable subtitle' doen.
De ene keer zet hij hem bij mij wel automatisch aan, de andere keer niet. Heel vreemd.

[ Voor 24% gewijzigd door Ratjetoe92 op 25-01-2011 17:02 ]

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Ratjetoe92 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:01:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Soms pakt hij het .srt bestand niet. Al heeft hij wel dezelfde naam.
Mijn oplossing:
In het menu van het geluid (tijdens het spelen van de film/serie) moet je dan 'enable subtitle' doen.
De ene keer zet hij hem bij mij wel automatisch aan, de andere keer niet. Heel vreemd.
Ga ik eens naar kijken thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ja dank inderdaad, die optie had ik nog niet geprobeerd!

Maar er zijn dus meer mensen met hetzelfde probleem!
Hopelijk wordt het opgepakt met een volgende update?!
Had er vroeger geen last van en gebruikte Plex veelvuldig!

Mijn oplossing is gewoon Plex uitgooien en dan maar gewoon via VLC de film afspelen.
Niet echt de mooiste oplossing aangezien Plex toch wel wat mooier is.

[ Voor 17% gewijzigd door Tha BasZ op 31-01-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
Sinds vorige week een Macmini en direct Plex9 erop gezet. Gebruik het momenteel voor mijn films e muziek (staan op een externe HD via USB, voor films een directory en voor muziek ook 1 directory). De films gaan perfect, hier en daar wat naamswijzigingen, maar verder niet. In de muziek directory staan meer dan 30 subdirectories. Helaas worden echter niet alle directories herkend. Heb bijvoorbeeld Metallica greatest hits met 2 subdirectories (CD1 en CD2, muziek allemaal mp3). Nu krijg ik CD2 wel, maar CD1 niet. Heb meerdere keren geüpdatet, ook met shift refresh. Maar de CD1 komt er niet in. Wat doe ik verkeerd? Bijvoorbaat bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:09
Heb nu nog plex 8 draaien. Had extra menu items (o.a. docu's) toegevoegd. Dat was een hele klus destijds! Nu is het wel heel makkelijk geworden, geweldig die media manager! Ben het nu op mijn macbook een beetje aan het uitproberen voor ik het 'in productie' neem.

Ik heb televisie series toegevoegd, deze hebben een mooi menu kopje gekregen, maar wat ik niet voor elkaar krijg is het achterliggende "menu" (all shows, unwachted, recently aired, etc.) te verwijderen. Ik wil eigenlijk dat hij gewoon direct naar "All shows" gaat, net zoals in de vorige versie. Weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt?

Aurë Entuluva!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:44
Volgens mij kan dat (nog) niet

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• iMick
  • Laatst online: 01-05 10:41
Kan inderdaad nog niet, helaas. Zal waars. in de volgende versie komen, volgens @PlexApp. (via Twitter)

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:09
Ah! Dat zou fijn zijn!

Er is zeker niet niets van automatisch updaten of wel? Heb zoiets nog niet gevonden in elk geval...

Aurë Entuluva!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 22:05

Nitai

Live the life you love.

Mijn Plex onthoud de laatst gekozen optie, als dat Recently Added is of All Shows, geen probleem. M'n Mini zet ik wel in slaapstand als ik klaar ben met Plex aan.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Anoniem: 193933

Feanaro schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:07:
Ah! Dat zou fijn zijn!

Er is zeker niet niets van automatisch updaten of wel? Heb zoiets nog niet gevonden in elk geval...
Jawel, dat geef je aan in de Media Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

CaDje

Framedrops for life

Ik heb afgelopen weekend plex media server op m'n windows server gezet. Deze heeft keurig al m'n hd films toegevoegd. Als ik echter wil verbinden met m'n MBP met de plex client dan kan ik geen content source selecteren, waardoor de films niet onder movies worden weergegeven en ik ze dus niet kan afspelen.

Iemand wellicht bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 22:40

zAo

GPLv2 Fanboy

CaDje schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:30:
Ik heb afgelopen weekend plex media server op m'n windows server gezet. Deze heeft keurig al m'n hd films toegevoegd. Als ik echter wil verbinden met m'n MBP met de plex client dan kan ik geen content source selecteren, waardoor de films niet onder movies worden weergegeven en ik ze dus niet kan afspelen.

Firewall misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
CaDje schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:30:

zoals zAo al zei, in deze thread hebben mensen exact hetzelfde probleem opgelost door PMS aan de toegestane apps toe te voegen in de windows firewall.

Discogs

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.