[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 94.397 views

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-06 16:54
Heren,

Kan PLEX ook de bestanden bijvoorbeeld streamen vanuit de iphone naar een bijvoorbeeld PS3 of Xbox?
Ben nu helemaal scheel aan het zoeken, maar allerlei onbruikbaar troep tegengekomen. 8)7
Een app in de VS Appstore: Mediaserver zou moeten werken, maar die kan ik helaas niet downloaden.
Alvast bedankt.

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 09:38

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter
Sannieboy schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:41:
Kan PLEX ook de bestanden bijvoorbeeld streamen vanuit de iphone naar een bijvoorbeeld PS3 of Xbox?
Ben nu helemaal scheel aan het zoeken, maar allerlei onbruikbaar troep tegengekomen. 8)7
Een app in de VS Appstore: Mediaserver zou moeten werken, maar die kan ik helaas niet downloaden.
Alvast bedankt.
dat kan helaas niet. vanaf je iphone kun je geen films naar je PS3 toe streamen (of naar een ander apparaat).
je hebt op de PS3 een client nodig die je content kan afspelen vanaf een media server. plex kun je niet installeren op een PS3, dus ik ben er vrij zeker van dat dit met geen enkele tool mogelijk is.

Discogs

• Sannieboy
  • Laatst online: 11-06 16:54
Nerpissad schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:47:
[...]

dat kan helaas niet. vanaf je iphone kun je geen films naar je PS3 toe streamen (of naar een ander apparaat).
je hebt op de PS3 een client nodig die je content kan afspelen vanaf een media server. plex kun je niet installeren op een PS3, dus ik ben er vrij zeker van dat dit met geen enkele tool mogelijk is.
Dat begrijp ik, alleen ik kan de UPNP mogelijkheid van de PS3 gebruiken: Een mediaserver op de iphone 4 instaleren, deze streamen via wifi naar de PS3.
Het moet mogelijk zijn omdat de iphone alleen zijn bestanden beschikbaar moet stellen (transdecoden natuurlijk niet). Avi bestanden ed moeten toch geen probleem zijn?
Mkv's of andere niet supported bestanden zou ik dan gewoon via mijn andere media-extender willen afspelen (de xtreamer) die heeft ook UPNP/ samba etc. mogelijkheden.

Wat ik al zei: Mediaserver voor de Iphone zou moeten werken, maar deze kan ik helaas niet downloaden.

NB: Het is niet meer dan het nabootsen van de Airplay functie, echter ik heb geen Apple tv of ander airplay ondersteunend apparaat. De xtreamer wel die binnnenkort gaat uitkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sannieboy op 24-02-2011 15:04 ]

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
er is geen plex media server app voor iOS. ook weet ik zelf geen apps die zouden kunnen wat jij wilt helaas.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:15
Heerlijk programma! Werk samen met Couchpotato en sickbeard en zat te priegelen met ondertiteling. Werkte niet altijd even fijn. Plex heeft een nieuwe feature uit de doeken gedaan voor de volgende versie: http://elan.plexapp.com/2...oming-attractions-part-4/

Ben benieuwd hoe het in zijn werk gaat! Omdat ik alles rename vraag ik me af of hij voor de juiste versie de ondertiteling weet te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
I-King schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:29:
Heerlijk programma! Werk samen met Couchpotato en sickbeard en zat te priegelen met ondertiteling. Werkte niet altijd even fijn. Plex heeft een nieuwe feature uit de doeken gedaan voor de volgende versie: http://elan.plexapp.com/2...oming-attractions-part-4/

Ben benieuwd hoe het in zijn werk gaat! Omdat ik alles rename vraag ik me af of hij voor de juiste versie de ondertiteling weet te vinden..
de ondertitels worden gematched a.h.v. hash id's dus de naamgeving van de film zelf heeft geen invloed op vinden van de ondertitels.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
iemand een idee hoe ik moviemeter gebruik voor filmbeschrijvingen? :$ heb de plugin wel gedownload maar geen idee hoe ik het werkend krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

Twylight schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:08:
iemand een idee hoe ik moviemeter gebruik voor filmbeschrijvingen? :$ heb de plugin wel gedownload maar geen idee hoe ik het werkend krijg :P
Aanvinken en helemaal naar boven slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
En dan je metadata "Shift-refreshen" in de Media Manager, anders zie je er alsnog niks van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:46
Er is een nieuwe versie voor IOS, vanmiddag uitproberen.
Hoop verbeteringen, waaronder ondersteuning voor subs..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

M@cer schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 07:48:
Er is een nieuwe versie voor IOS, vanmiddag uitproberen.
Hoop verbeteringen, waaronder ondersteuning voor subs..
De complete changelog vanuit de Appstore:

What's New in Version 1.1
We're very happy to bring you a MAJOR new update, with many awesome new features.

• Greatly improved look and feel, enhancements for iPad, beautiful grid views.
• Subtitle and audio stream selection. Support for SSA, SRT, and SMI subtitles.
• Direct Streaming and Direct Play support (more info here: http://bit.ly/f88EcX). Your media starts playing faster and looks better.
• TV out support! Watch your media on the big screen.
• Unified channels view for plug-in management.
• Multi-part media playback.
• Universal search, for finding media across all your media servers and on the Internet.
• Extended quality settings for transcoding up to 8Mbps.
• AirPlay (experimental). NOTE: There are known issues with AirPlay, especially when resuming videos over AirPlay. If you'd still like to use it, please enable in the Advanced Settings area.
• Local image caching, for faster browsing, especially over 3G.
• Enhanced iPad remote control with volume buttons, and landscape support.
• Headphone button can be used to play/pause.
• Disable autocorrect and use number keyboard for host entry.
• Much faster startup.
• Photo browser displays thumb instead of default image.
• Helvetica!
• Even more cowbell, in the form of lots of crashes, memory leaks and other minor issues fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:06

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hoe zet je dat 8mbit streamen aan?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 16:21

zAo

GPLv2 Fanboy

In de iOS app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Moviemeter is inmiddels gelukt, niet direct maar heb even de sectie verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Wel een nieuwe vraag, is het mogelijk het volgende uit te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EdYvJU4l2DBc1DMeGS6twbj0/medium.png

Dat hij dus eerst dit laat zien bij het selecteren van "Films"? Ik wil gewoon direct naar alle films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Vooralsnog niet. Staat wel op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-07 16:40
Ja, dat is inderdaad een irritant tussen scherm (sinds Plex 9). Hopelijk fixen ze het snel.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Hmm, oké. Laten we daar maar op hopen dan inderdaad. Vrij irritant en onnodig namelijk, dat venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Twylight schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:52:
Hmm, oké. Laten we daar maar op hopen dan inderdaad. Vrij irritant en onnodig namelijk, dat venster.
het kan natuurlijk dat je het irritant vindt, maar onnodig vind ik het zeker niet. ik wil eigenlijk nauwelijks naar "al" mijn films, maar naar de recent toegevoegde of gekeken films.
ik ben het wel met je eens dat het niet per sé via dat tussenscherm hoeft te gaan, maar dat gaat ongetwijfeld veranderen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Mja ok niet voor iedereen misschien, maar als ik een film heb bekeken pleur ik hem weg dus in mijn geval wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Heb nog een probleempje, om een of andere reden herkend hij Oh Oh Tirol niet, maar Oh Oh Cherso wel :? terwijl hij toch echt in de zelfde map staat als alle andere series.. Toen ik de map toevoegde en hij ging scannen zag ik hem wel even snel staan, maar nu die klaar is met het ophalen van de info is hij verdwenen.. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Even op thetvdb.org kijken hoe hij precies heet en eventueel een "fix incorrect match" doen en dan het id-nummer van thetvdb.org gebruiken voor die show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ja dat werkt dus niet, een "fix incorrect match", want hij staat er helemaal niet in. Maar heb het inmiddels al gefixt door hem toe te voegen als Desperate Housewives en daarna te wijzigen in Oh Oh Tirol })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:36
Hallo!

Ik heb een handige tip voor iedereen met een Mac onder z'n tv waar Plex op staat!
En je moet een iOS device hebben :)

Je kunt namelijk AirPlayen naar die Mac met Plex (dus dat scheelt de aanschaf van een Apple TV)!

Hier de uitleg:
http://forums.plexapp.com...-for-plex-how-to-install/

Is maar 3 regels code in terminal die je gewoon kan copy-pasten! Werkt nog niet met audio, maar de audio-codec van een Airport Express is vandaag gehackt, dus kwestie van tijd voor dat erin komt...

Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Very nice! Dank je wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110235

Hoi, ik heb hier plex media server 0.9.2.7 ! er is sprake van een app store bij applications, die vind ik niet, wat ik wel heb is plex online waar ik plugins kan installeren. Als ik dit doe krijg ik een melding application installed, maar ik kan deze nergens terugvinden. iemand een idee hoe ik deze kan vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:53

Nitai

Live the life you love.

Sinds ik heb geupgrade naar 0.9.2.7 moet ik nu elke keer naar de subs browsen bij films en tv series. Plex pakt niet meer automatisch de srt's in de dezelfde directory. Best vervelend! Ik heb de instellingen nagelopen in de Media Manager en preferences, maar helaas kun je daar alleen aangeven of je gebruik wilt maken van Opensubtitles.org of niet.

Zoeken op het forum heeft vooralsnog niet geholpen, er zijn meer mensen met het probleem:
http://forums.plexapp.com...ubtitles-not-auto-loaded/

Ben nu bezig met een full refresh van de library, kijken of dat helpt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:02
Volgensmij moest je alle subs hernoemen met de landcode, zoiets stond weleens in het Nederlandse subforum.

Dat werd volgensmij nog besproken in dit topic: http://forums.plexapp.com...nts-voor-923/page__st__20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Mijn subs komen automatisch binnen met periscope en de land code zit er al in verwerkt. We kijken overigens alleen met Engelse subs, en die kentmmaar een land code 'en'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Eindelijk is de Linux versie van Plex Media Server er!
Straks maar eens uitproberen. Handig op de NAS.
The Plex Media Server comes to Linux! http://t.co/hXXcXrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:35
Ik heb net even plex geprobeerd. Fantastisch programma vergeleken met mijn popcorn hour a-110. Op het eerste zicht werkt alles goed. Ik draai het op mijn macbook pro intel core duo 2.4ghz +4gb ram. Na nader onderzoek blijkt er echter toch iets mis te lopen...

Wanneer ik Dexter afleveringen probeer af te spelen is het beeld heeeel traag, het geluid enorm hoog en heb ik enorm veel gekraak. De bestanden zijn in mkv formaat. Wanneer ik echter bv The Dark Knight.mkv afspeel die 18gb groot is, heb ik geen enkel probleem...Iemand een idee wat er loos is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Rebbelx schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:49:
Ik heb net even plex geprobeerd. Fantastisch programma vergeleken met mijn popcorn hour a-110. Op het eerste zicht werkt alles goed. Ik draai het op mijn macbook pro intel core duo 2.4ghz +4gb ram. Na nader onderzoek blijkt er echter toch iets mis te lopen...

Wanneer ik Dexter afleveringen probeer af te spelen is het beeld heeeel traag, het geluid enorm hoog en heb ik enorm veel gekraak. De bestanden zijn in mkv formaat. Wanneer ik echter bv The Dark Knight.mkv afspeel die 18gb groot is, heb ik geen enkel probleem...Iemand een idee wat er loos is ?
om precies te kunnen achterhalen wat er aan de hand is zegt het feit dat het een mkv is niet veel.
zou je met MediaInfo kunnen achterhalen wat voor een soort (lees: codec) hiervoor gebruikt is.
zou je die dexter aflevering door mediainfo willen laten checken en de output hier neerzetten?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
Nerpissad schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:03:
[...]

om precies te kunnen achterhalen wat er aan de hand is zegt het feit dat het een mkv is niet veel.
zou je met MediaInfo kunnen achterhalen wat voor een soort (lees: codec) hiervoor gebruikt is.
zou je die dexter aflevering door mediainfo willen laten checken en de output hier neerzetten?
Jazeker...

*** MediaInfo Mac // Plain text file report
2011-05-18 19:19:11 +0200
Information for File: Dexter.S02E01.NLSubs.720p.Spetter.WMV

General / Container Stream # 1
Total Video Streams for this File -> 1
Total Audio Streams for this File -> 1
Video Codecs Used -> VC-1
Audio Codecs Used -> WMA3
File Format -> Windows Media
Play Time -> 53mn 20s
Total File Size -> 1.46 GiB
Total Stream BitRate -> 3 908 Kbps
Video Stream # 1
Codec (Human Name) -> VC-1
Codec (FourCC) -> WVC1
Codec Profile -> AP@L2
Frame Width -> 1 280 pixels
Frame Height -> 720 pixels
Frame Rate -> 23.976 fps
Total Frames -> 76730
Display Aspect Ratio -> 16/9
Scan Type -> Progressive
Colorimetry -> 4:2:0
Codec Description -> Windows Media Video 9 Advanced Profile
QF (like Gordian Knot) -> 0.158
Video Stream Length -> 53mn 17s 83ms
Video Stream BitRate -> 3 500 Kbps
Video Stream BitRate Mode -> CBR
Bit Depth -> 24 bits
Video Stream Size -> 1.30 GiB (89%)
Audio Stream # 1
Codec -> WMA3
Codec (FourCC) -> 162
Audio Stream Length -> 53mn 20s 266ms
Audio Stream BitRate -> 440 Kbps
Audio Stream BitRate Mode -> CBR
Number of Audio Channels -> 6
Sampling Rate -> 48.0 KHz
Bit Depth -> 24 bits
Audio Stream Size -> 168 MiB (11%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Bestand is sowieso geen .mkv formaat, maar WMV. Heb je die codec wel geinstalleerd op je mac? Loopt hij in andere programma's wel soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
WMV heeft Plex problemen mee volgensmij. Het kan nog steeds geen fatsoenlijk WMV afspelen, zeker geen XBOX formaat.

Heb zelf hier het probleem gehad met een aantal WMV's van een Nederlandse serie, nooit opgelost gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
I-King schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:26:
Bestand is sowieso geen .mkv formaat, maar WMV. Heb je die codec wel geinstalleerd op je mac? Loopt hij in andere programma's wel soepel?
Inderdaad het is een WMV. Ik heb op mijn mac VLC geinstalleerd. Wanneer ik het bestand met deze player afspeel heb ik geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
het heeft inderdaad te maken met de slechte ondersteuning van WMV video en WMA audio.
plex en VLC (en XBMC) gebruiken allemaal ffmpeg libraries om video's af te spelen, alleen hebben ze allemaal andere (nieuwere of oudere) versies.
dat verklaart waarschijnlijk de reden waarom VLC dit bestand wel afspeelt.

ik stuur je wel eventjes een PM zodat ik nog wat verder kan testen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 22:00
Ik heb pas een mac mini (2011 basismodel) aangeschaft vooral voor gebruik icm Plex. Nu zit ik met het volgende,
Ik kan alles fatsoenlijk afspelen behalve .m2ts files. Deze gaan met veel haperingen. Ik heb het geheugen geüpgraded naar 8gb ook dit helpt niet. Als ik deze zelfde files met xmbc afspeel werkt het opeens wel vloeiend zonder problemen. Kan iemand mij vertellen of er misschien een instelling binnen plex aangepast moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
martk2280 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:56:
Ik heb pas een mac mini (2011 basismodel) aangeschaft vooral voor gebruik icm Plex. Nu zit ik met het volgende,
Ik kan alles fatsoenlijk afspelen behalve .m2ts files. Deze gaan met veel haperingen. Ik heb het geheugen geüpgraded naar 8gb ook dit helpt niet. Als ik deze zelfde files met xmbc afspeel werkt het opeens wel vloeiend zonder problemen. Kan iemand mij vertellen of er misschien een instelling binnen plex aangepast moet worden.
probeer het eens af te spelen met VDA (hardware acceleration) uitgeschakeld?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Nerpissad schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:02:
[...]

probeer het eens af te spelen met VDA (hardware acceleration) uitgeschakeld?
heb ik geprobeerd maar het wordt niet beter. Begin een beetje m'n twijfels over de Intel HD Graphics 3000 video kaart te krijgen. Iemand hier nog meer ervaring mee?

[ Voor 27% gewijzigd door martk2280 op 16-08-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-07 16:40
Meer info daarover in de laatste posts van het Mac Mini als Media Center topic.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeWim
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb in Media Manager mijn iTunes library toegevoegd.
Dit geeft problemen (veel nummers).

Als ik dit onderdeel met de "-" wil verwijderen, crasht Media Manager. Zelfs bij het aanklikken van de Library section die naar mijn muziek verwijst, crasht Media Manager.

Is er een andere manier om een section te verwijderen dan met de "-"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
nadroJ schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:14:
Meer info daarover in de laatste posts van het Mac Mini als Media Center topic.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
DikkeWim schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:33:
Heb in Media Manager mijn iTunes library toegevoegd.
Dit geeft problemen (veel nummers).

Als ik dit onderdeel met de "-" wil verwijderen, crasht Media Manager. Zelfs bij het aanklikken van de Library section die naar mijn muziek verwijst, crasht Media Manager.

Is er een andere manier om een section te verwijderen dan met de "-"?
mag ik vragen waarom je je itunes library toevoegt in de media manager? werkt de itunes plugin niet veel makkelijker voor je?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
martk2280 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:01:
[...]

heb ik geprobeerd maar het wordt niet beter. Begin een beetje m'n twijfels over de Intel HD Graphics 3000 video kaart te krijgen. Iemand hier nog meer ervaring mee?
Heb exact hetzelfde probleem een 2010 alu macmini met alles op en aan 4GB geheugen en ik krijg hem niet vloeiend afstelbaar op m'n Samsung 3D tv.

Heb ook meerdere topics geopend op plexforum.

Er is èèn ding: Als ik hem vastzet via OSX op 24P loopt het beeld absoluut vloeiend.
Maar het geluid loopt verre van synchroon met het beeld.

Plex is bezig met het wijzigen van de FFMPEG videoplayer omdat er meer mensen issues mee hebben.

Ik heb een Boxee Box draaien welk alles maar dan ook alles afspeelt zonder enig vorm van haperen.
Jammer dat ik dit niet voor elkaar krijg met de Mini, ik blijf Plex grafisch en praktisch een topper vinden.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APPLEHARRY
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 22:18
Op m'n iMac laatste versie Plex geinstalleerd en op m'n iPhone Plex IOS .
Na complete installatie komt er regelmatig melding op iPhone "couldn't connect to mediaserver " of andere melding : "server couldn't be located " Soms lukte het echter wel........gvreemd !
Alles gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd , nu geen enkele connectie mogelijk.................
Router is van Sitecom , waardoor overigens prima internet gaat naar 2 pc's en de Mac en m'n iPhone !

What's goin'on ????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-07 12:13
Waarom kan ik deze dir niet vinden?

~/Library/Application Support/Plex/

Library/Application Support/ wil wel maar de dir Plex heb ik niet? Of zit het in ~ want dat zegt mij ook niks.

Misschien een hele domme vraag maar ik heb alles al afgezocht in Google maar kan niks vinden.

Ik heb een Macbook pro 13" i5 super ding. En Plex werkt ook fantastisch maar om het nog beter te maken moet ik echt naar die dir.

Groet RoTeK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
~/ Staat voor je User folder

Dus: "~" = het dikgedrukte deel hieronder.

HD/Users/Username/Library/Application Support/Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
shift+cmd+g in finder en dan die regel c&p

klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:16
Dubbel post..

[ Voor 95% gewijzigd door krizzziz op 24-08-2011 18:23 . Reden: Dubbel Post ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:16
Toch loopt Plex Nine niet goed op mijn mini. Ik heb een Mac Mini met een 2,26 Ghz Core 2 Duo proc en 4 gig aan geheugen. Moet toch voldoende zijn om de 1080p mkv's af te spelen. Maar hij hapert nog regelmatig!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-07 12:13
lowfi schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:51:
shift+cmd+g in finder en dan die regel c&p

klaar :)
Top dat was hem! Bedankt. Die dir staat alleen niet genoemd bij de user maar zo werkt het ook.

RoTeK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je Lion hebt is het standaard verborgen. ;)

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 07:26

Maduth

Probeersel

-tip gevonden op plex forum-

[ Voor 92% gewijzigd door Maduth op 17-09-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 18:18

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb sinds kort Plex draaien, maar iets simpels als dit kan ik gewoonweg nergens vinden... kun je in de Plex Media Manager eigenlijk bestanden afspelen? Ik heb de Plex Server nu draaien op mijn thuisserver, en browse de Media Manager dus via mijn laptop. Op die laptop wil ik de bestanden ook afspelen, maar ik zie daar nergens een knopje voor in de media manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Voor zover ik weet kun je alleen de bestanden in Plex afspelen. Dus als je Plex installeert op je laptop, dan kun je daar de bestanden mee afspelen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Het is inderdaad alleen mogelijk om via de Plex client de films af te spelen. Je kunt het niet afspelen met alleen de Mediaserver variant, of via de webbrowser.

Dit is alleen mogelijk met Plex voor OS X, Plex voor iPhone / iPad en Plex voor AppleTV. (jailbroken AppleTV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 16:12
Ik heb op mijn readynas Plex server draaien, en op mijn Samsung internet TV de client, bij mijn schoonmoeder heb ik de plexclient geinstalleerd op haar Samsung blu-ray speler en mijn server thuis opgegeven. Werkt fantastisch!

Let wel dat je voor streamen van HDTV materiaal over internet een aardige upload snelheid moet hebben, met mijn 6mbit up kan ze net wel net niet 720P afleveringen bekijken, maar aangezien ik binnen een maand over ga naar glasvezel is dat probleem ook uit de wereld.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Er is een nieuwe versie van Plex uitgekomen: 9.5 en een nieuwe versie van iOS app: 2.0. Er zitten veel verbeteringen in!

Ik heb een wat oudere Mac Mini (1,86 Ghz C2D) en het valt me op dat sommige media die ik eerst niet soepel kon afspelen nu uitstekend werken. Dat is denk ik wel de mooiste verbetering. Verder zijn My Plex en een overzicht van de recente items ook wel ideaal. Meer info is te vinden op Elan's blog: http://elan.plexapp.com/.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353137

Is dit een vervanger van iTunes of moet ik dit anders zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat moet je anders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
En vooral fijn: een windows client! 1 server en je kan op al je pc's streamen! Via myplex kun je nu inloggen en automagisch kun je streamen naar iOS, android of andere pc's via direct streaming of transcoded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat ik me wel afvraag is hoe ik me kan inschrijven voor "myplex" of is dat op dit moment nog niet mogelijk?

Overigens voor de rest een prima update waarbij de meeste media weer een stukkie soepeler afspeeld.

[ Voor 32% gewijzigd door HaterFrame op 30-10-2011 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
http://my.plexapp.com Volgens mij loopt het nog niet 100% soepel, de servers hebben het een beetje zwaar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Iemand een idee waar de skin directory in Laika nu zit ?

[ Voor 0% gewijzigd door Ybox op 30-10-2011 16:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Wat is skink? Of bedoel je skin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
iMick schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:50:
Wat is skink? Of bedoel je skin?
Ik bedoel skin idd, beetje slordige typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Met de update van Plex.app 2.0 doet het remote streamen van m'n Plex Library het weer. Kan nu weer overal ter wereld m'n films op m'n iPad bekijken. Dat werkte niet meer met de vorige versie.

MyPlex werkt ook super. Heb m'n server nu open gezet en is nu volledig te bekijken via de webbrowser. Ook de Plex Media Manager. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Rivanov op 30-10-2011 17:22 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:42
Ik gebruik al enige tijd plex, het is een fijn programma maar ik wil nu toch enkele wijzigingen in mijn thuis setup aanbrengen. Hier heb ik graag wat advies voor.

--
Vraag 1:
Ik gebruik op dit moment een Lacie Network Space 1 (1 TB) en een Lacie Network Space 2 (2TB) voor al mijn media op te slaan.
Als media server en tevens client gebruik ik mijn Macbook Pro dit standaart op mijn tv staat aangeloten zovlug ik thuis ben.
Daarbij gebruik ik als clients ook nog 2 iphone's en een macbook.

Meestal word er maar 1 client tegelijk gebruikt.

Ik zou het fijn vinden om een NAS als media server te gebruiken, zodat ik ook media kan streamen naar mijn overige client als ik mijn Macbook Pro niet aan heb.
Nu blijkt dat zowel de Lacie Network Space 1 als 2 niet vrij te configureren zijn (Of heeft iemand hier een truc voor?)

Daarom wil ik de harde schijven uit de Network spaces halen en in een nieuwe NAS inbouwen, alleen welke NAS (kast) leent zich hier voor?

--
Vraag 2:
Weet niet of dit plex gerelateerd is, sinds korte tijd werkt regelmatig het geluid bij het afspelen van (bijna alle) films in plex (ook vlc) niet. Het enige wat het probleem oplot in dan:
- Of Optical kabel uit MBP, film stoppen, op toetsenbord geluid verhogen/verlagen (zodat ik de 'plopjes' hoor) film weer starten
- Of MBP herstarten, direct plex starten en dan werkt de film met geluid. (als ik eerst een liefje via itunes speel werkt het niet meer)
- Of in vlc kan ik het ook oplossen door bij geluidsbron voor gecodeerde uitvoer te kiezen en daarna weer naar digitale ongecodeerde uitvoer te kiezen.

Alle 3 de oplossingen werken altijd. Het lijkt geen probleem met mijn versterker te zijn, wanneer ik de van bron wissel/ aan/uit zet blijft het probleem.
Mijn MBP draait Lion.

--
Vraag 3:
Ondertiteling via bierdopje plugin werkt niet meer is er een goed alternatief ?

--
Vraag 4:
Tevens gaat de ondertiteling niet vanzelf aan in films (vroeger was dit wel), nu las ik boven iets van dat je de bestandnaam met een landcode moet aanpassen maar ik vind die niet ik het gelinkte topic terug?

Ik ben benieuwd wie mij kan helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ybox schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:52:
[...]

Ik bedoel skin idd, beetje slordige typo
In deze map: ~/Library/Application Support/Plex/addons/

Maar volgensmij moeten alle skins worden aangepast, de Alaska skin heet nu: skin.alaska

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
iMick schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:00:
[...]

In deze map: ~/Library/Application Support/Plex/addons/

Maar volgensmij moeten alle skins worden aangepast, de Alaska skin heet nu: skin.alaska
ah geen wonder dat mijn skin niet meer werkt nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Plex is voor mij redelijk nieuw, vandaar dat ik de afgelopen dagen mijzelf hierin heb getracht te verdiepen.
Mochten er daarom fouten staan in mijn post, laat het me even weten zodat ik het kan aanpassen.

Op zich is de setup gemakkelijk te begrijpen. Simpelweg je media paden configureren en plex doet de rest.
Ik ben begonnen met Plex op mijn iMac, aangezien daar al mijn films en series opstaan. Grafisch natuurlijk erg onder de indruk van al het moois dat Plex heeft weten te creëren. Onlangs las ik hier op de frontpage over de mogelijkheid om je media bestanden ook op afstand te benaderen.

Vergeef mijn onwetendheid, maar bij termen als media server gaat mijn eerste gedachtegang naar iets heel "groots en zwaars" uit. Als ik het goed begrepen heb is dat in dit geval ( Plex Media Server ) slechts een klein programmaatje dat je naast Plex Nine kan downloaden, om zodanig je "iMac" als Media Server te laten fungeren. ( inhoudelijk; je mediabestanden worden via de server uitgezonden zodat ze extern toegankelijk zijn )

Na de installatie van deze server app en registratie door middel van email,
ziet het Plex voorkeuren paneel er als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-yRz9VoPJvf4/Trz69D28U4I/AAAAAAAABMI/nshv3kvN8cA/s520/Plex2.jpg

Na de configuratie kan je via MyPlex verifiëren of je media bestanden daadwerkelijk zijn gepubliceerd.
Als alles goed is gegaan ziet het er nu zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-RQUNEMl_6us/Trz69tx81ZI/AAAAAAAABMQ/XKbGTAnE8gU/s520/Server.jpg

Eenmaal geslaagd willen we natuurlijk weten wat er precies mee kunnen doen en hoe het werkt.
Via de shared button heb je mogelijkheid om je media server met anderen te delen, door middel van uitnodiging per email. In de praktijk heb ik mogen ondervinden dat de uitnodigings email erg lang heeft op zich heeft laten wachten, ongeveer 5 uur !

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-EjQ9EaPUc34/Trz69y3iZbI/AAAAAAAABMo/e1xW3BuTS-E/s520/Server2.jpg

Om de theorie te bewijzen heb ik op mijn Macbook Air ook plex geïnstalleerd.
Aangezien hier bijna geen films opstaan zou het natuurlijk fantastisch zijn als ik ook op dit apparaat mijn films kan afspelen. Wanneer de Macbook Air offline is ontbreekt de "Movie" sectie.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-GSqDdTbmEcY/Trz68mhwAMI/AAAAAAAABMA/MU9zoLthNsQ/s520/Offline%252520MBA.jpg

Eenmaal online schakelen de "Movie / Tv Shows" secties zich automatisch in. Waardoor ik ook op mijn Macbook Air kan genieten van de films die op de HDD van mijn iMac staan, uitgezonden door de Media Server.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-jVPVY7gJLZo/Trz68iQWGxI/AAAAAAAABME/7TyJJxdy_jA/s520/Online%252520MBA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-kbQ3wibTy6o/Trz-FKq6jGI/AAAAAAAABM4/2SdYY_PZWKY/s520/Plex%252520Folder.jpg

Verder wil ik graag aangeven, dat dergelijk constructies natuurlijk erg veel bandbreedte vragen. Mijn opzet is geheel draadloos, vandaar dat ik op mijn Macbook Air, grotere mkv's af en toe niet zonder stotteren afgespeeld krijg. Het is moeilijk te zeggen hoeveel upstream je nodig hebt op je bron, en hoeveel down op je lokatie. Aangezien het in mijn ervaring de gehele tijd schommelt.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-7fK90I_wPZo/Tr0whgwEXOI/AAAAAAAABNY/aPAqZN3Oxzs/s520/Up%252520Down.jpg

Alhoewel ik mijn ervaringen thuis heb opgedaan binnen hetzelfde netwerk, verneem ik graag ter verrificatie of iemand daadwerkelijk buiten hun eigen netwerk de media bestanden heeft kunnen afspelen.
Aanvullend de vraag of iemand weet of dit ook crossplatform werkt.

Voorbeeld: Mijn iMac in Amsterdam als media server. En iemand in het zuiden van het land installeert Plex op zijn Windows computer, ontvangt van mij een uitnodiging per email, en kan vervolgens alle media bestanden afspelen die ik op de media server uitzend.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, ik heb meermaals films en series van thuis op de Mac Mini met Plex Media Server ergens anders afgespeeld. Dat werkt goed! Delen heb ik nog geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
ik heb wel wat ervaring met het delen en afspelen van library-secties van anderen en dat werkt prima. uiteraard moet je wel steeds rekening blijven houden met de uploadsnelheid van de andere partij.
hiervoor kun je in je plex client (preferences→system→myPlex) de quality from remote media servers instellen. voor nederlandse/scandinavische etc. bevriende media servers is +/- 4 of 8 Mbps goed te doen, maar voor bijv. amerikaanse of australische zul je het toch wat beperkter moeten houden.
let hier goed op, want volgens mij is de defaultwaarde hiervoor "direct play" (vrij vertaald = geen transcoding maar rauw) en dat gaat buiten je eigen netwerk om bijna nooit lekker werken ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Iemand interesse om het delen even te testen. Stuur een DM met je email, en dan stuur ik je een uitnodiging, bij voorkeur een windows plex gebruiker zodat we het crossplatform aspect ook gelijk kunnen testen. Let wel dat jezelf ook bent ingelogd. ( Hopelijk laat de uitnodiging's email dit keer geen 5 uur op zich wachten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 11-11-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Plex installeren op de Samsung TV

Step 1
First we have to create the developer account.
- push the RED button on your remote
- go to Create Account
- type in as SmartHub ID develop
- choose a password (anything is ok)
- Create Account
- then Login with the account

Step 2
Now we are logged in and you should see in the left bottom corner the login name develop.
Next step is to setting up the Server IP.
- push the BLUE button on your remote for settings
- go to Development -> Setting Server IP
- type in the Server IP (my IP: 92.50.72.58)
- push ENTER on your remote to save it

Step 3
Last step is to install the Widget
- push the BLUE button on your remote for settings
- go to Development -> User Application Synchronization
- now the App will be installed
- when it's done select Complete and close the SmartHub/Internet@TV
- reboot your TV (turn it off, then on)
- start your SmartHub/Internet@TV and you should see a new icon with a red label USER in the apps list
- if you don't see it check the second page also
- now start it and have fun

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb de beta maar weer verwijderd, die gaf me constant problemen met het geluid.
Ik ga het wel weer proberen als hij uit beta is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

Destianto schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:16:

Alhoewel ik mijn ervaringen thuis heb opgedaan binnen hetzelfde netwerk, verneem ik graag ter verrificatie of iemand daadwerkelijk buiten hun eigen netwerk de media bestanden heeft kunnen afspelen.
Aanvullend de vraag of iemand weet of dit ook crossplatform werkt.

Voorbeeld: Mijn iMac in Amsterdam als media server. En iemand in het zuiden van het land installeert Plex op zijn Windows computer, ontvangt van mij een uitnodiging per email, en kan vervolgens alle media bestanden afspelen die ik op de media server uitzend.
Kan je vertellen dat het perfect cross-platform werkt en ook buiten lokale netwerk.

Als je extern zit zal je iMac live-conversie gaan doen naar lagere bitrates. Afhankelijk van je verbinding stel je dit in. Ik heb bijvoorbeeld 6mbit up en heb het dus op 4mbit ingesteld.

Uiteraard kost dit een zekere belasting van de iMac. Ik draai het zelf op een C2D Mini van 2,5 jaar oud. Deze kan 2 streams (1 intern + 1 extern) tegelijk aan maar dan zit hij wel op 100%.

[ Voor 75% gewijzigd door Osxy op 14-11-2011 19:37 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik krijg het niet voor elkaar om extern mijn media server te benaderen.

Wat heb ik gedaan: Op de iMac ( server ) bestanden gedeeld, Router geconfigureerd.
Inloggen op MyPlex confirmeert de deling.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-biRdjiQh9Hk/TsF3lg0spVI/AAAAAAAABO4/J1ktSNGnzbQ/s520/My_Plex.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-wkUbEjdr5_k/TsF-P9X2V_I/AAAAAAAABPQ/4RZHhrQC1ho/s520/Port.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-2W_j7NNhIak/TsF2yMEwWsI/AAAAAAAABOw/6M05-cLZdFk/s520/server%252520sharing.jpg

Binnen het lokale netwerk is alles koek en ei, wanneer ik Plex Media Center open, worden de secties "Movies en Tv Shows" weergegeven op mijn MBA. Echter wanneer ik mij buiten het netwerk bevindt niet.

Wat me opvalt is dat je bij Plex Media Center nergens hoeft in te loggen. Ik neem aan dat daarom op beide apparaten Plex Media Server moet worden geïnstalleerd, aangezien dan MyPlex zichtbaar is in het configuratie menu en toegang bied om in te loggen. Maar hoe nu verder, op welke manier kan ik de gedeelde content bekijken ?

Volgens dit fimpje moet er in plex een sectie "Shared Content" te voorschijn komen echter deze ontbreekt bij mij ten allen tijden en ook bij mijn broertje op de Windows PC. Dient er op het externe netwerk ook een router configuratie plaats te vinden ? In mijn geval poort 32400 en UPNP of zie ik iets over het hoofd.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-2LAqNiFW42A/TsF7wDiOSGI/AAAAAAAABPE/uI7L_MnFmPM/s520/Shared.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 14-11-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Ga naar preferences, system.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2d1f0701371m3W1J1X3D/Schermafbeelding%202011-11-14%20om%2022.01.29.png

In het lokale netwerk herkend Plex zelf al de servers. Extern natuurlijk niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Osxy op 14-11-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Onder Windows ( bootcamp ) zie ik nu idd de optie. Kan ik jou even een uitnodiging sturen per email om te kijken of het werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Tuurlijk, ga je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pending invitation sent, wacht op email confirmatie vanuit jou kant ;)

[ Voor 150% gewijzigd door Greatsword op 14-11-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

En het werkt prima. Zoals gezegd de port forwarding is zeer simpel. 1 poortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mijn CPU ( Quad core ) verbruikt nu 94 % voor het eerst volgens mij ;)
Kan je een screenshot maken van jou sectie, waarin je mijn content nu ziet ?
Je hebt nu in jou routerconfig, ook deze poort toegewezen neem ik aan, thats it ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Nee heb bij mij niets toegevoegd. Ik zit momenteel bij schoonouders waar er bij de router en modem niets is veranderd.
Zoals in je eerder geplaatste screenshot stond er shared content tussen met hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2T3n3i3Y1J113H0X3g2K/Schermafbeelding%202011-11-14%20om%2022.28.16.png
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2y2l2F3X1v1z15022H0C/Schermafbeelding%202011-11-14%20om%2022.28.43.png

Dus alleen aan de server kant heb je een configuratie nodig van die ene poort. Client zijde heeft niets nodig.

Persoonlijk gebruik ik Plex voornamelijk als media server voor iPhones, iPad's en Macbook Pro onderweg.

@hieronder, het success hangt natuurlijk wel deels af van je beschikbare upload. Persoonlijk vind ik het onder de 4mbit al geen acceptabele kwaliteit meer op een iPad (of groter) scherm.

Ik heb het al wel eens over 3G gebruikt. Heb gelukkig nog een oud abbo met onbeperkt data verkeer :9~

[ Voor 36% gewijzigd door Osxy op 14-11-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Super, ziet er goed uit. Morgen even langs de coffee company om zelf te testen.
Bedankt voor de moeite.

edit: Hopelijk niet over 3G tenzij je onbeperkt internet hebt, anders tikt het snel aan volgens mij.

[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 14-11-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je een beetje up-to-date router hebt gaat de port forwarding trouwens "vanzelf" (is het niet nodig) op je "server".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zou zeggen dat de router prima van deze tijd is. Sitecom WL 347, echter het rode bolletje bleef branden wanneer ik de poort niet handmatig open deed, het was slechts 10 sec werk dus zo erg was het niet.

Acid, jij bent voornamelijk ook een Apple gebruiker toch, toen ik op mijn MBA Bootcamp / Windows 7 startte en vervolgens Plex, zag ik inderdaad de configuratie mogelijk van Osxy, verwijzend naar het MyPlex gedeelte.

Echter onder OSX zag ik op die locatie niet het MyPlex gedeelte, kan jij dit confirmeren ? Is het dan de bedoeling dat je dat via hier doet, ook al maak je van de MBA / Client geen server ?

[ Voor 12% gewijzigd door Greatsword op 15-11-2011 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik zat vanmorgen al even naar je screenshot te kijken en volgens mij heb je de verkeerde client...? (Bij jou heet het nog "Plug-ins" maar inmiddels worden dat "Channels" genoemd, vandaar).

Voor de Mac zijn er namelijk 2 clients. De "Plex/Nine" client (0.9.3.4). En de nieuwe Plex 0.9.5.1 client. Volgens mij heb jij 0.9.3.4. Daar zit het myPlex deel niet in.

http://www.plexapp.com/download/mac-download-new.php

Je moet hier dus even die bovenste hebben.

Je hoeft sinds 0.9.5.1 dus NIET meer op elke client ook de server te draaien. Je configureert dus echt via de client.

[ Voor 11% gewijzigd door MrAcid op 15-11-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zie het inderdaad, ik had deze versie overgeslagen omdat ik zag dat het nog een Beta was ;)
Op mn iMac zal ik hem blijven draaien aangezien ik mn skin en instellingen fijn vindt, echter de client ( MBA ) zal ik even de laatste versie installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garth1978
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-04 20:23
Hola mede plex vrienden!

Wat is het toch een mooi programma! alleen even een vraagje....

Sinds de nieuwe beta versie kan ik in mijn muziek libary niet meer naar een volgend nummer of nummer terug of ffwd etc meer doen ook de pauze en stop functie werken niet meer op mijn Apple remote. Uiteraard werkt op keyboard pijltjes, P, X etc wel...
Ben ik de enige die dit probleem heeft!?!? of heeft het met een instelling te maken?!?!

veder vroeg ik me af of er al wat skins uit zijn voor de nieuwe plex client....

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bij mij was de standaardinstelling voor de remote niet meer zoals in de vorige versie. Check dus even je remote instellingen in de client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garth1978
MrAcid schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:37:
Bij mij was de standaardinstelling voor de remote niet meer zoals in de vorige versie. Check dus even je remote instellingen in de client.
waar stond die op en waar staat ie nou op dan heb ze namelijk allemaal geprobeerd :(

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb zelf een Logitech Harmony en hij stond in 0.9.3.4 op Harmony. Toen ik naar 0.9.5.0 ging werkte de Harmony niet goed en zag ik dat hij naar Standard gesprongen was.

Echter, ik vrees dat hij op Standard goed zou moeten werken. Er was eerst een aparte setting voor Apple Remote maar die is er niet meer (net even gekeken).

Je zou kunnen proberen om even Candelair te installeren om te kijken of dat effect heeft. (Die heb ik ook draaien).

http://www.iospirit.com/labs/candelair/

• garth1978
[quote]MrAcid schreef op donderdag 17 november 2011 @ 07:45:
Ik heb zelf een Logitech Harmony en hij stond in 0.9.3.4 op Harmony. Toen ik naar 0.9.5.0 ging werkte de Harmony niet goed en zag ik dat hij naar Standard gesprongen was.

Echter, ik vrees dat hij op Standard goed zou moeten werken. Er was eerst een aparte setting voor Apple Remote maar die is er niet meer (net even gekeken).

Je zou kunnen proberen om even Candelair te installeren om te kijken of dat effect heeft. (Die heb ik ook draaien).

http://www.iospirit.com/labs/candelair/

bedankt voor de info! ik zie dat dat candelair gebaseerd is op drivers uit remotebuddy, die ik al draai misschien kan ik daar alvast iets mee wijzigingen?! veder lees ik dar jij de harmony hebt, ik heb de H one en vind het nadeel aan deze rc dat ie zoveel vertraging heeft met het scrollen, heb jij hier een oplossing voor? ik zie dat je de ms. kan aanpassen maar dat helpt niet.....

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
candelair zou je in principe niet meer nodig hoeven hebben. ook is er geen bug m.b.t. het niet werken van skippen (voor- en achteruit) van liedjes. wel is er een bug die er voor zorgt dat ff-ing (als in spoelen) niet werkt.

al je de apple remote gebruikt hoort de input device instelling inderdaad op "standard" te staan. werkt het skipping van liedjes wel wanneer je je harmony one gebruikt?
heb je misschien custpom keymaps in gebruik?

edit: probeer eerst eens of je apple remote werkt als je candelair uitschakelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Nerpissad op 17-11-2011 15:46 . Reden: candelair ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien ik een nieuw topic voor Plex voor Windows nog wat overkill vind (volgens mij zijn er weinig gebruikers hier met deze combo?), stel ik mijn vraag hier: Ik draai Plex Media Server op mijn Windows VM, en Plex Media Center op mijn PC. Nu heb ik in de Media Server wel opgegeven welke languages ik wil voor de subtiles, maar ze lijken niet te werken. Ik ga er daarom vanuit dat dit louter instellingen zijn. Nu gebruik ik sinds een poosje ook de Plex Media Center, met daarin bar weinig opties nog voor subtitles. Nu vroeg ik mij af, is er een plugin die automatisch voor al mijn films en series de subtitles download? Dit mag zowel server- als clientside zijn. Periscope vind bij mij namelijk niet altijd alles (series) en voor films vindt hij nooit iets.

Iemand die mij een duw de goede richting op kan sturen met subtitles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garth1978
voor de mensen die een mac mini 2011 hebben..... valt het jullie ook op dat de temp van de cpu vaak boven de 80C komt !? ik vroeg me af of ik de enige was.... de mini toont dan wel geen problemen zover ik kan zien maar mijn imac heb een cpu temp van rond de 33c..... iemand die zijn temps. is kan checken?!

merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garth1978
ben ik de enige die als ik plex op mijn mac mini open start en laat draaien op de achtergrond een temp. van 70 naar 88 graden krijgt?! is niet heel erg maar me fan in me macmini springt gelijk aan! De oplossing is elke keer plex afsluiten maar ja das natuurlijk geen mediacenter :(
Iemand een oplossing pleaz...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:20
garth1978 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:52:
ben ik de enige die als ik plex op mijn mac mini open start en laat draaien op de achtergrond een temp. van 70 naar 88 graden krijgt?! is niet heel erg maar me fan in me macmini springt gelijk aan! De oplossing is elke keer plex afsluiten maar ja das natuurlijk geen mediacenter :(
Iemand een oplossing pleaz...?!
M'n 2011 13" MBA begint ook altijd behoorlijk te blazen als ik plex aanzet.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.