Ik gebruik Plex al jaren met erg veel plezier.
Dat ik nog bij m'n vader woonde keek ik altijd films/series/tv programma's of internetvideo's via Plex op de computer. Ik had op m'n kamer ook een bank staan waar ik altijd languit op lag te kijken
Ik ging op mezelf ging wonen en ik was van plan een grote TV te kopen en er een Mac Mini op aan te sluiten en daar Plex op te zetten.
Ik volgde de blog van Plex altijd om de updates bij te houden en toen verscheen het bericht dat Plex ook gemaakt zou worden voor LG tv's. De Plex client op de TV streamt media vanaf een computer met Plex server.
Dit heeft mijn gedachten veranderd wat betreft de Mini, op deze manier kon ik van Plex genieten zonder een aparte mediacenter aan te schaffen.
Na een tijdje strubbelingen met het systeem gehad en een paar updates later, ben ik nu meer dan tevreden met Plex op LG, ik heb zelfs nog een TV gekocht met deze functionaliteit voor op de slaapkamer.
Dit is nu mijn setup:
- iMac met Plex server geinstalleerd op Computerkamer
- TV met Plex client in de woonkamer
- TV met Plex client op de slaapkamer
Voor de minimalisten onder ons: dit is absoluut de beste oplossing die ik kan bedenken.
Ik heb nu 2 TV's hangen waar geen enkel kastje meer aan hoeft te hangen om al mijn media te kunnen kijken en ik heb 1 enkele native remote nodig. 3D werkt ook goed met dit systeem.
Er is wel een voorwaarde, je moet wel een goeie router hebben om alles vlekkeloos te laten werken, zo had ik eerder een Thomson van UPC waardoor het streamen niet goed verliep, met de Cisco die ik nu heb gaat het echter vlekkeloos.
Dit wilde ik even kwijt omdat ik Plex voor LG een zwaar ondergewaardeerde functie vind. LG maakt er ook weinig reclame voor en ik hoor ook weinig mensen erover. De functionaliteit zit standaard in alle LG modellen met Smart TV vanaf 2011.