[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 94.477 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:50
garth1978 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 00:52:
ben ik de enige die als ik plex op mijn mac mini open start en laat draaien op de achtergrond een temp. van 70 naar 88 graden krijgt?! is niet heel erg maar me fan in me macmini springt gelijk aan! De oplossing is elke keer plex afsluiten maar ja das natuurlijk geen mediacenter :(
Iemand een oplossing pleaz...?!
INDERDAAD!
dat heb ik ook, macmini 2011 i5, 8gb intern geheugen. Als ik Plex (0.9.5.2) aan laat, dan wordt de mac bloedheet en lijkt net of ie wilt opstijgen!
Zodra ik plex uitzet, is alles weer normaal.
Wat je ook kan doen is de "sleep" functie activeren in plex, als er geen activiteit is, na een ingestelde periode, zet plex je mac in slaapstand. Heb je een Harmony remote, of gewoond de Apple remote, kun je met de menu toets het hele systeem in een paar seconden wakker maken.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb m'n Harmony remote gewoon zo ingesteld dat 'ie bij het afsluiten van de Plex activiteit Plex uitschakelt. Met de komst van de Media Server hoef je de client toch niet aan te laten staan voor het scannen van media.

Vanwege hetzelfde probleem (lawaai omdat 'ie heet wordt) te voorkomen dus.

• Bas Post
MrAcid schreef op woensdag 21 december 2011 @ 22:34:
Ik heb m'n Harmony remote gewoon zo ingesteld dat 'ie bij het afsluiten van de Plex activiteit Plex uitschakelt. Met de komst van de Media Server hoef je de client toch niet aan te laten staan voor het scannen van media.

Vanwege hetzelfde probleem (lawaai omdat 'ie heet wordt) te voorkomen dus.
Mag ik vragen hoe je dat ingesteld hebt in de harmony remote software?

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort Plex en ben erg enthousiast! Heb nu een oude HTPC staan en wil die vervangen voor een apparaat dat sneller opstart.

Gebruik m vooral voor luisteren van muziek en af en toe een film, en zoek een simpel apparaat waarmee ik muziek en video via plex kan afspelen.

Ik lees hier en daar dat LG Blu-ray spelers Plex ondersteunen, maar kan daar geen definitief uitsluitsel over krijgen. Iemand hier die al zo'n apparaat in z'n setup heeft? Of een ander apparaat dat ik in kan zetten als plex client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:01
Hallo allemaal,

Ben vandaag Plex aan het uitproberen geweest en bevalt me erg goed. 't Is gewoon makkelijk in gebruik zodat iemand thuis hier de MBP kan pakken en een filmpje op kan zetten :)

Echter wil het nog niet echt vlotten betreft de MovieMeter plug-in. Ik krijg nog niet de Nederlandse beschrijving bij de films te zien. Ik heb al gezocht op internet en daarop heb ik mijn instellingen aangepast maar dan nog krijg ik het niet goed.

http://www.macmediacenter...ter-plugin_voor_Plex.html
Dit heb ik gevolgd, maar zonder enig resultaat. Ook heb ik via Media Manager de bibliotheek/library geupdate maar ook zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand weet wat het kan zijn.

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:33
DM me even, dan help ik je wel even via Teamviewer desnoods ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:01
De oplossing was eenvoudig:

- Library verwijderen
- Nieuwe library aanmaken

Life is simple :)

Met dank aan iMick :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag plex gaan gebruiken maar ik snap het niet zo goed. ik draai plex op W7 en heb al mijn films op een externe harde schijf staan. Hoe kan ik er voor zorgen dat Plex die harde schijf leest en mijn films en series kan bereiken en afspelen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik kan er niet veel over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Plex Media Server ... Daarmee kan je aangeven waar hij zijn bestanden vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
Ik gebruik Plex Media Server op een linux machine, en de Plex client op een mac mini. Voorheen werkte ik met een smb of afs share. Sinds ik met Plex Media Server werk kunnen dvd's niet meer afgespeeld worden. De uitleg die ik heb kunnen vinden ( http://wiki.plexapp.com/i...nt_stream_to_my_client.3F ) komt er op neer dat ik het beste mijn dvd's opnieuw kan rippen maar dan in een ander formaat. Daar zit ik niet echt op te wachten aangezien het behoorlijk veel werk is, vandaar wat vragen:
- in de link die ik hierboven noem wordt ook aangegeven dat de desktop client wel deze bestanden kan afspelen als het path op de client exact hetzelfde is als het path gebruikt door Plex Media Server. Dat krijg ik echter niet aan de praat. Waarschijnlijk omdat ik deze beschrijving niet goed snap. Iemand die hier ervaring mee heeft / dit wel aan de praat heeft gekregen?
- Alternatief is een betrouwbare manier om een batch-conversie te doen van bestanden. Dat wil ik dan lossless doen. Dat is me met handbrake (volgens mij per definitie lossy) en de mkvtoolnix tools nog niet gelukt. Weet een van jullie hiervoor een goede howto te vinden?

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 22:32
nicxz schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:34:
- Alternatief is een betrouwbare manier om een batch-conversie te doen van bestanden. Dat wil ik dan lossless doen. Dat is me met handbrake (volgens mij per definitie lossy) en de mkvtoolnix tools nog niet gelukt. Weet een van jullie hiervoor een goede howto te vinden?
Ik heb inmiddels een werkende oplossing gevonden. Met de 'xorriso' tools (dat is de naam van het debian package) kan ik de VIDEO_TS directory converteren naar een .iso. Hierbij gaan wel de dvd menu's verloren. Maar Plex media server kan met dit bestand wel omgaan, en dus kan ik de dvd's wel streamen naar andere devices. Het is op de commandline ook nog goed te scripten dus dat scheelt veel tijd.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Zijn er ook mensen die plex gebruiken om media naar hun android tablet te streamen?

Ik heb een mediacenter (w7) daar gebruik ik voornamelijk XBMC mee, maar ik heb nu ook plex geïnstalleerd om de boel te streamen naar mijn tablet, daar staat de client op.

Dit werkt allemaal redelijk maar hoe krijg ik de automatische subtitles aan de praat? Hij doet alsof ze niet gevonden kunnen worden maar dat is onzin XBMC heeft er namelijk geen enkele moeite mee.

Ik heb van alles al geprobeerd de zelf het bierdopje plugin geïnstalleerd volgens:
Posted 04 April 2011 - 11:17 PM
Het is mogelijk om ze handmatig te installeren. Download de .bundle via github (dus de source). Plaats deze in de appdata map (klik met rechts op het icoontje van PMS en dan de plugins folder). Ga daarna naar Plug-in Support, Metadata Combination en voeg handmatig de regel " <agent>com.plexapp.agents.bierdopje</agent>" toe (zonder de quotes) in het bestand TV Shows.xml in de map com.plexapp.agents.thetvdb. Nu werkt het! Hij pakt de populairste, wat op dit moment niet de HD variant is, maar de xvid variant. In het logbestand is bij te houden hoe het e.e.a. verloopt.
Om trouwens ervoor te zorgen dat hij ook subtitles pakt die niet matchen, ga naar Plug-in Support, Preferences en open "com.plexapp.agents.bierdopje.xml". Zet false om naar true!
0
klik

Iemand een idee hoe ik automatisch ondertitels kan downloaden met de android plex versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
Volgens mij werkt op dit moment de Bierdopje plugin niet, ivm een geblokkeerde API key. Maar subtitles is vergeleken met XBMC wel nog een beetje lastiger. Ik gebruik Subliminal om automatisch subtitles te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44

B2

wa' seggie?

Wat is ongeveer de mininum benodigde cpu voor transcoding in plex? Ik gebruik zelf PMS in een vm met een i3 2100 en dat gaat prima. Voor een collega wil ik uit kostenoverweging een Pentium G620 gebruiken, maar geen idee of dat goed gaat, Gebruik transcoden voor subs. Er zal gestreamd worden naar iPad en AppleTV met Plex client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:32
@B2: Check wat de specs zijn van een Raspberry Pi. Goedkoper kan het niet.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44

B2

wa' seggie?

Froggle schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:45:
@B2: Check wat de specs zijn van een Raspberry Pi. Goedkoper kan het niet.
Rasberry is geen optie, het wordt ook de nas voor mn collega incl raid 1 storage.

Volgens mij gaat zo'n rasberry ook niet het transcoden trekken hoor. De arm chips in de synology en netgear nassen halen dat ook niet.

Als het niet klopt hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ellow allen,

Ik gebruik momenteel een western digital tv live player op de tv. Deze player is aangesloten op het netwerk. Ook op het netwerk zit men Synology NAS. De huidige connectie is meestal SMB share ofwel de media server van synology.
Kan iemand me vertellen welke extra features ik zou krijgen als ik Plex media server installeer op de NAS?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:10
tboheeren schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:29:
Ellow allen,

Ik gebruik momenteel een western digital tv live player op de tv. Deze player is aangesloten op het netwerk. Ook op het netwerk zit men Synology NAS. De huidige connectie is meestal SMB share ofwel de media server van synology.
Kan iemand me vertellen welke extra features ik zou krijgen als ik Plex media server installeer op de NAS?
Geen aangezien er geen client beschikbaar is voor je WD player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:21
Hi all!

Ervaart iemand ook het volgende? Of weet jij wat er misschien mis is.

Ik heb internet van Ziggo:

120 mbit down en 10 mbit up.

Nu is het zou dat ik hiervoor vanaf mijn laptop XBMC gebruikte om zo mijn films die thuis op mijn nas staan te streamen. Dit kon ik via het internet met het ftp protocol. XBMC pakte gewoon mijn volle 10 mbit om de films te streamen.

Sinds kort gebruik ik Plex. Deze heb ik ook om mijn laptop geïnstalleerd. Als ik hiermee een film wil streamen van af het internet dan pakt deze maar 5 mbit van de volle 10 mbit die ik tot mijn beschikking heb. Waardoor de films niet goed meer streamen.

In mijn router heb ik de poort waar de plex server of staat op high priority gezet zodat deze voorrang krijgt maar hij blijft maar hangen om 5 mbit. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wat voor bestand is het? Wellicht is er maar 5mbit nodig (dat is best al een forse bitrate namelijk).

En: op wat voor verbinding zit je? Wellicht is die maar 5mbit down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
MrAcid schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:27:
Wat voor bestand is het? Wellicht is er maar 5mbit nodig (dat is best al een forse bitrate namelijk).

En: op wat voor verbinding zit je? Wellicht is die maar 5mbit down?
Het is een MKV. Een groot bestand dat meer dan 5mbit nodig heeft omdat deze dus bufferd. De verbinding waar ik op zit is een 120 mbit down dus daar kan ik het niet liggen. Met XBMC pakt hij dus wel meer dan 5mbit omdat dit ook echt nodig is voor de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Mogelijk heb je hier wat aan om te troubleshooten?

http://wiki.plexapp.com/i...oring_a_Transcode_Session

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Bedankt, maar helaas staat hier niks in waar ik wat aan heb. Ik gebruik dan ook gewoon Direcht Play waarbij het dus van je upload speed afhangt van de server. En de Client is dan afhankelijk van de download snelheid en de hardware. Maar deze zijn beide in orde. Alsof er een bug in mijn Plex server zit waardoor deze niet sneller dan 5 Mbit kan uploaden. Maar hier ben ik zelf niet kundig genoeg voor om mij daar in te verdiepen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Irritant. Stel je vraag anders eens op de Plex Forums of in de Plex Chat, daar kunnen ze je vast helpen om te troubleshooten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Silooy schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:21:
Hi all!

Ervaart iemand ook het volgende? Of weet jij wat er misschien mis is.

Ik heb internet van Ziggo:

120 mbit down en 10 mbit up.

Nu is het zou dat ik hiervoor vanaf mijn laptop XBMC gebruikte om zo mijn films die thuis op mijn nas staan te streamen. Dit kon ik via het internet met het ftp protocol. XBMC pakte gewoon mijn volle 10 mbit om de films te streamen.

Sinds kort gebruik ik Plex. Deze heb ik ook om mijn laptop geïnstalleerd. Als ik hiermee een film wil streamen van af het internet dan pakt deze maar 5 mbit van de volle 10 mbit die ik tot mijn beschikking heb. Waardoor de films niet goed meer streamen.

In mijn router heb ik de poort waar de plex server of staat op high priority gezet zodat deze voorrang krijgt maar hij blijft maar hangen om 5 mbit. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Heb je de instellingen op de client (laptop) gecheckt? Op de Plex app op de iPad kan ik aangeven hoeveel mbit het tot z'n beschikking heeft naar gelang kwaliteit van het te streamen materiaal.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
MrAcid schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:06:
Irritant. Stel je vraag anders eens op de Plex Forums of in de Plex Chat, daar kunnen ze je vast helpen om te troubleshooten!
Haha, ja heel erg irritant. Alles werkt perfect behalve dus buitenshuis fatsoenlijk een film streamen omdat het dus geen gebruik maakt van mijn volledige upload. Maargoed, misschien dat het zomaar opgelost zou kunnen zijn met een nieuwere versie (hopelijk komt die binnenkort). En ik ga voor de zekerheid de server op een andere computer installeren. Op de Plex Forums ook een Thread gestard maar daar kom ik ook niet verder mee. In iedergeval bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Nitai schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 01:35:
[...]

Heb je de instellingen op de client (laptop) gecheckt? Op de Plex app op de iPad kan ik aangeven hoeveel mbit het tot z'n beschikking heeft naar gelang kwaliteit van het te streamen materiaal.
Ja deze heb ik gechecked. Deze heb ik op Direct Stream staan. Dus dan zou die mijn volle upload moeten pakken (10Mbit) maar hij pakt maar 5Mbit. Als ik bijvoorbeeld een andere kwaliteit pak bijvoorbeeld 8Mbit of 5Mbit. De snelheid komt gewoon niet boven de 5Mbit terwijl ik een 10Mbit lijn heb.

De films staan op een NAS.
De Plex server op een Windows 7 systeem.
De Plex Client op een Windows 7 systeem. (Anders dan de server)

De Server haalt dus de film van de NAS en stuurt deze door naar de Client.

Eerst dacht ik dat het misschien aan mijn NAS lag maar dit heb ik uitgesloten door een film niet vanaf mijn NAS te streamen maar direcht van de PC waar de Plex server op staat. Hiermee is de snelheid ook maar 5Mbit. Dus het probleem ligt waarschijnlijk of in de PC, of in de Plex server. Misschien wel een combinatie van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

ZiSE schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:51:
[...]

Geen aangezien er geen client beschikbaar is voor je WD player.
De nieuwste beta ondersteunt 3 apparaten via DLNA:
Ps3, Xbox 360 en WD tv live.

Bron: http://elan.plexapp.com/page/2/
Secondly, there are like seven bazillion DLNA devices. At least. We’ve focused on support for two of them primarily (the PS3, and the Xbox360) and one other (the WD TV Live).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
DLNA support is mooi, nu nog even zorgen dat de cache niet zo achterlijk groot wordt: ruim 1GB voor ongeveer 200 films en dan zitten m'n TV series er nog niet eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand trouwens enig idee hoe je plex automatisch kunt laten switchen tussen analoog geluid (2.0) en digitaal (toslink)? In de vorige versie werkte dat super, ik plugde mn toslink in en het geluid werd automatisch digitaal. Toslink er weer uit en hij ging terug naar 2.0 analoog. Nu krijg ik dus ruis en moet ik het handmatig om gaan zetten :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter
MetaFrame schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:33:
Iemand trouwens enig idee hoe je plex automatisch kunt laten switchen tussen analoog geluid (2.0) en digitaal (toslink)? In de vorige versie werkte dat super, ik plugde mn toslink in en het geluid werd automatisch digitaal. Toslink er weer uit en hij ging terug naar 2.0 analoog. Nu krijg ik dus ruis en moet ik het handmatig om gaan zetten :(
hoe bedoel je dat precies? vervang je je toslink kabel door een analoge kabel en daarna hoor je ruis?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Yep, stel ik het dan weer op analog in en 2.0 krijg ik prima geluid en dat ging in voorgaande versies vanzelf :(

[ Voor 25% gewijzigd door HaterFrame op 17-04-2012 19:18 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
Krijg UZG en RTL XL plugins niet aan de gang. Ze staan netjes in het menu maar beiden geven melding: "cannot retrieve data".

Geschiedenis24 ook dezelfde problemen. Alleen youtube en hdtrailers doen het.

Gewoon de nieuwste Plex op een mac mini 2011 met lion :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Heb je wel Silverlight en Flashplayer geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
ja die zijn geïnstalleerd, tenminste de safari versies toch? Kan er verder ook weinig over vinden op het Plex forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb een vreemd probleem met een tweetal gedownloade films...
De films zijn gedownload in DVD, met een VIDEO_TS folder voor de ene film, en een ISO voor de andere.

Beiden willen niet afspelen in plex, ik kan ze aanklikken, krijg ik 1 seconde even een loading 'strandballetje' en daarna geen reactie meer.
Vreemd is, dat ik op de iPad met de plex app wel een van de films aan de praat krijg. Echter speelt hij dan natuurlijk enkel de eerste VOB file af, aangezien video_ts niet wordt ondersteund op de iPad.

Maar wat dus gek is, een andere video_ts folder vane en andere film lijkt hij dus wel weer af te spelen.

Mac Mini i5, 2,3.
Plex 0.95 met Simplex skin
Perian installed.

DVD player geeft daarnaast een soort van vreemd blokkerig beeld, bij resizen van het scherm van DVD player komt een seconde wel normaal beeld, dan weer soort schaakbord.

iemand geniale ingevingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Waarom download je een DVD, Blu Ray MKV is toch veel makkelijker zonder gedoe met extra folders en de beeldkwaliteit is natuurlijk stukken beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 07-05-2012 10:19 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Omdat de Disney DVD's waar het hier om gaat niet beschikbaar waren in andere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Cerberi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:28:
Omdat de Disney DVD's waar het hier om gaat niet beschikbaar waren in andere kwaliteit.
ik zou de VIDEO_TS of .iso's die je hebt omzetten naar .mkv's. met makeMKV is dat gratis voor DVD's en je loopt daarna ook niet meer tegen issues aan of ze al dan niet werken op je ipad. scheelt een hoop gedoe als je ze eenmaal hebt omgezet ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
De DVD's zijn in meerdere talen via het DVD menu te selecteren, hoe zorg ik er dan voor dat de taal waarin de MKV gecreeerd wordt de nederlandse is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Cerberi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:09:
De DVD's zijn in meerdere talen via het DVD menu te selecteren, hoe zorg ik er dan voor dat de taal waarin de MKV gecreeerd wordt de nederlandse is?
met makeMKV kun je er voor kiezen om alle of alleen het nederlandse audiospoor te houden. je instellingen in plex zorgen ervoor dat automatisch dat de juiste taal gekozen wordt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Nerpissad schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:36:
[...]

met makeMKV kun je er voor kiezen om alle of alleen het nederlandse audiospoor te houden. je instellingen in plex zorgen ervoor dat automatisch dat de juiste taal gekozen wordt.
Thanks! gaan we dat proberen.
Is er een verklaring voor het video_ts verhaal uberhaupt eigenlijk? Of is dat met Plex gewoon altijd een zwakke plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nerpissad schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:51:
ik zou de VIDEO_TS of .iso's die je hebt omzetten naar .mkv's.
Je maakt het jezelf makkelijker om ze gewoon naar MP4 over te zetten, dan ben je gewoon standaard en werken ze ook gewoon in iTunes en alle andere Apple apparaten, zonder allerlei 3rd party software. MKV is langzaamaan toch wel een gepasseerd station anno 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44
Dreamvoid schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:34:
[...]

Je maakt het jezelf makkelijker om ze gewoon naar MP4 over te zetten, dan ben je gewoon standaard en werken ze ook gewoon in iTunes en alle andere Apple apparaten, zonder allerlei 3rd party software. MKV is langzaamaan toch wel een gepasseerd station anno 2012.
Plex is toch echt wel een leuke add-on voor je ATV of Mac. Plex werkt het beste met MKV's dus gewoon converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik heb gee applications opties in mijn client menu terwijl ik toch vaak lees dat mensen hier naar verwijzen. Is dit iets dat in de laatste versie niet meer bestaat of mis ik iets?

Ik tref video plugins wel aan in de andere menus dus vraag me af wat ik mis. Of wordt die appstore tegenwoordig plex online genoemd?

Nieuwste versie Plex op Mac mini

[ Voor 9% gewijzigd door Jpjedi op 07-05-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Jpjedi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:27:
Ik heb gee applications opties in mijn client menu terwijl ik toch vaak lees dat mensen hier naar verwijzen. Is dit iets dat in de laatste versie niet meer bestaat of mis ik iets?

Ik tref video plugins wel aan in de andere menus dus vraag me af wat ik mis. Of wordt die appstore tegenwoordig plex online genoemd?

Nieuwste versie Plex op Mac mini
Plugins etc zijn inderdaad te downloaden via plex online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Cerberi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:37:
[...]

Plugins etc zijn inderdaad te downloaden via plex online
kijk, weer een mysterie opgelost. :)

Nu eens kijken voor een mooie skin. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dreamvoid schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:34:
[...]
MKV is langzaamaan toch wel een gepasseerd station anno 2012.
:? Hoe kom je daar bij? Dat is dé container voor HD content via nieuwsgroepen en torrents...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Jpjedi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:41:
[...]

kijk, weer een mysterie opgelost. :)

Nu eens kijken voor een mooie skin. _O_
Kijk voor mooie skins even naar Preen
Dat is een fantastische skin manager voor Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Cerberi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:49:
[...]

Kijk voor mooie skins even naar Preen
Dat is een fantastische skin manager voor Plex.
Dat is erg handig, die ga ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Zit te kloten met Trakt. Ik draai W2008R2 als PMS en client op OSX lion. Ik installeer de trakt OSX app op de client en verwijs naar localhost:300 maar heb ook IP geprobeerd. Daarna heb ik het IP van de PMS gepakt met 32400 als poort, echter ook zonder succes. ook 'mac-naam.local:3000' werkt niet.

Er komt gewoon niets in trakt te staan. Wat doe ik fout?

dit staat er in het log:

5/9/12 11:29:17.289 PM Trakt:
{"status":"success","message":"watching Avatar (2009)","movie":{"title":"Avatar","year":"2009","imdb_id":"tt0499549","tmdb_id":"19995"},"facebook":false,"twitter":false,"tumblr":false}

Ik begrijp uit het Trakt forum dat ik trakt op de client machine moet installeren.

EDIT: Trakt is na een week gewoon gaan werken. :')

[ Voor 3% gewijzigd door Jpjedi op 21-05-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Al geruime tijd gebruik ik Plex, en meestal naar tevredenheid.

Mijn iMac 2011 ( i5 2,7 Ghz SB ) fungeert als server zodat ik niet alleen thuis maar ook op andere locaties mijn film collectie kan bekijken.

Op mijn MBA heb ik de desktop varriant en op mijn iPhone 4S de iOS versie.

In de praktijk ondervindt ik met regelmaat dat de Server functionaliteit word uitgeschakeld, terwijl mijn iMac 24/7 aanstaat, Heeft Iemand enig idee hoe dit komt ?

Het vervelende is namelijk dat ik er pas achter kom als ik natuurlijk weg ben van huis. ( Gelukkig hebben we ook nog Back2MyMac waardoor ik alsnog mijn bureaublad van afstand kan beheren om opnieuw de Applicatie te starten en in te signen. )

Ook vroeg ik me af in hoeverre het " Kwaad " kan om een iMac als server te laten dienen, In de praktijk draait mijn CPU namelijk op volle toeren ! Ik kan me voorstellen dat het niet bepaald raadzaam is, om zo langdurig intensief gebruik te maken van dit soort applicaties.

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 07-06-2012 16:34 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:14

Wokker

De avond wokkel

Heeft iemand toevallig al een keer goede agent gevonden voor muziek DVD's? Bij mij wordt bij 9 van 10 dvd die ik toevoeg echt een zooitje van gemaakt. Kon op de plex forums niks vinden.

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectMo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-09-2024
Weet iemand hoe je Plex kan laten zien dat het om een 3D film gaat?
Ik heb nu 2 aparte mappen voor films en 3D films.
Ik zou ze graag samen voegen tot 1 map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik heb toch iets vreemds.

Plex op mijn Ipad1 doet het perfect met goede kwaliteit echter op de Ipad3 van mijn broer met exact dezelfde instellingen ziet het er bagger uit. Ik dacht dat het met de retina display te maken had maar daar is Plex al voor geupdate.

Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Staat de uitvoer niet te laag? Als de ene op VGA staan en de ander op 1080P kan er een verschil optreden >:)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
M@cer schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:46:
Staat de uitvoer niet te laag? Als de ene op VGA staan en de ander op 1080P kan er een verschil optreden >:)
Alle instellingen staan exact gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mac pro met plex media center draaiend letterlijk 1 meter naast die server staat een laptop verbonden via wireless n die alles weergeeft op mijn tv. Nu moet hij af en toe bufferen wat natuurlijk vervelend is als je een film aan het kijken bent. Nu vroeg ik mij af of ik rechtstreeks een utp kabel kan aansluiten tussen de mac pro en de laptop en het zo laten streamen? Ik kan alleen in plex geen netwerk settings vinden dat hij het lokaal streamt en niet via wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:42
Waarom sluit je die Mac Pro niet aan op je TV dan? Dan heb je dit probleem ook niet meer... Zeker als het maar om 1 meter overlap gaat...

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Omdat de laptop nu ideaal staat op een bijzet tafel :P en 2. Mijn gtx 275 ondersteund geen geluid over HDMI dit kan ik alleen oplossen door een nieuwe geluidskaart te kopen met spdif aansluiting aangezien mijn mobo die niet heeft.. Daarom leek mij dit de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:42
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:39:
1. Omdat de laptop nu ideaal staat op een bijzet tafel :P en 2. Mijn gtx 275 ondersteund geen geluid over HDMI dit kan ik alleen oplossen door een nieuwe geluidskaart te kopen met spdif aansluiting aangezien mijn mobo die niet heeft.. Daarom leek mij dit de makkelijkste oplossing.
Ah helder :) En de antwoord op je vraag, geen idee eigenlijk, maar denk het wel. Die netwerk settings regel je dan alleen niet in Plex maar gewoon in je System preferences.

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 13:35

paQ

ik word een beetje overspannen langzaamaan :|

sinds een paar dagen is het gelukt plex te installeren (met couchpotato e.d.) op mijn nieuwe MAC mini.
aangesloten via HDMI naar de tv, tv pakt signaal via optische kabel naar versterker/
paar vreemde zaken alleen
1. geluid is niet in sync.
Het is minder erg als ik plex de refresh rate zelf laat bepalen bij het afspelen, maar zit er nog steeds 125 ms naast (versterker kan maar tot max + of - 80 s bijsturen)
2. 720p HD geeft prima beeld en geluid (wel niet helemaal sync maar OK) maar 1080p HD geeft helemaal geen audio 8)7 De ene film stottert, de andere niet, maar allemaal zonder geluid.
Door wat te rommelen met hardware acceleratie aan of uit (het is de mac mini met de videokaart) doet het vloeiend afspelen, maar geen geluid.
Zodra ik de video stop hoor ik echter wel de versterker reageren. (zo van, de audio is nu gestopt, ik krijg geen signaal meer dus ik geeft een miniscuul klein tikje dat ik het kanaal weer dichtgooi) dus er gebeurt wel IETS, maar niet het juiste blijkbaar. Een film in 720 geeft echter totaal geen problemen 8)7

AAAARGHHHHH

ik zit nu al avonden lang te zoeken, googlen en forum topics te lezen, maar echt ene oplossing heb ik nog steeds niet. tips anybody?

edit
Als ik bij audiouitvoer DTS uitschakel, dan werkt het, maar dan dus ook geen dts. Damnit :(
HDMI via optisch moet toch gewoon dts kunnen doorgeven :? Of moet de tvdanperse dts uit hebben?
Ik kan bijdetvinstellingen bij audiouitalleen pcm aan of automatisch kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 16-07-2012 21:17 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Kan je versterker het geluid niet uit de HDMI pakken? Want nu vraag je om ellende door dat via de tv te lussen. Bij mij is het geluid van de tv zelf nog nooit aan geweest. :')

Maar goed, mijn eigenlijke vraag. In XBMC heb je subtitle delay. Echter ik kan die functionaliteit in Plex niet vinden. Moet je dan advancedsettings.xml gebruiken misschien? Of is er iemand bekend met een plugin die het on-the-fly laat werken? Hoe ideaal zou het zijn om gewoon met 2 knopjes de timing van je subs in te stellen. Soms pakt hij namelijk subs die net niet sync lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
Opstelling is prima voor zover ik kan zien.

Beeld: Mac Mini met HDMI naar de tv
Audio: Mac Mini optisch naar versterker

Geluid in sync is volgens mij te fixen op 3 plekken.

1. plex audio setting (geen zin om een thumb te maken).
2. in het menu als je een video afspeelt in Plex
3. je versterker

Moet werken.

DTS moet ook werken. Plex herkent bij mij automatisch de audio stream en schakelt dan op mijn versterker over naar de DTS mode. Bij mij hoor je dan een duidelijke klik. Hij verspringt van Multichannel naar Direct/DTS.

[ Voor 27% gewijzigd door nadroJ op 16-07-2012 21:42 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
nadroJ schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:38:
Opstelling is prima voor zover ik kan zien.

Beeld: Mac Mini met HDMI naar de tv
Audio: Mac Mini optisch naar versterker

Geluid in sync is volgens mij te fixen op 3 plekken.

1. plex audio setting (geen zin om een thumb te maken).
2. in het menu als je een video afspeelt in Plex
3. je versterker

Moet werken.

DTS moet ook werken. Plex herkent bij mij automatisch de audio stream en schakelt dan op mijn versterker over naar de DTS mode. Bij mij hoor je dan een duidelijke klik. Hij verspringt van Multichannel naar Direct/DTS.
Volgens mij lust hij optisch door van tv naar versterker. Maar hier ook geen problemen al pakt mijn av versterker uit de hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik Heb geen hdmi op mijn receiver.
Ik hoor de versterker ook duidelijk reageren op dts, maar ipv dts weer te geven (ook handmatig dts selecteren laat niets horen) geeft ie 3/2/ .1 OFF weer

Audio delay op +125 ms in het videomenu biedt oplossing, maar dat je moet je dus elke keer bij elke videodoen.
De versterker staat al op max 80ms. Samen dus 200 ms

Ik kom die 200 ms overigens op veel plekken tegen op diverse fora, maar geen van de oplossingenwerkt voor mij.

Btw. Dat audio offset kom ik bij mij niet tegen...

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 16-07-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Raar dat je die audio offset niet tegen komt. Ik zal m'n MBP eens aansluiten van de week en kijken of die optie blanked out is als ie eenmaal aangesloten is. Ik meen me te herinneren dat het ook te maken kan hebben op welke output je tv draait. 24p levert minder tot geen sync problemen. 50/60p leverde meer problemen op.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 13:53

krazzer

Tijd is een illusie

Ik gebruik Plex al jaren met erg veel plezier.

Dat ik nog bij m'n vader woonde keek ik altijd films/series/tv programma's of internetvideo's via Plex op de computer. Ik had op m'n kamer ook een bank staan waar ik altijd languit op lag te kijken :)

Ik ging op mezelf ging wonen en ik was van plan een grote TV te kopen en er een Mac Mini op aan te sluiten en daar Plex op te zetten.

Ik volgde de blog van Plex altijd om de updates bij te houden en toen verscheen het bericht dat Plex ook gemaakt zou worden voor LG tv's. De Plex client op de TV streamt media vanaf een computer met Plex server.

Dit heeft mijn gedachten veranderd wat betreft de Mini, op deze manier kon ik van Plex genieten zonder een aparte mediacenter aan te schaffen.

Na een tijdje strubbelingen met het systeem gehad en een paar updates later, ben ik nu meer dan tevreden met Plex op LG, ik heb zelfs nog een TV gekocht met deze functionaliteit voor op de slaapkamer.

Dit is nu mijn setup:
- iMac met Plex server geinstalleerd op Computerkamer
- TV met Plex client in de woonkamer
- TV met Plex client op de slaapkamer

Voor de minimalisten onder ons: dit is absoluut de beste oplossing die ik kan bedenken.

Ik heb nu 2 TV's hangen waar geen enkel kastje meer aan hoeft te hangen om al mijn media te kunnen kijken en ik heb 1 enkele native remote nodig. 3D werkt ook goed met dit systeem.

Er is wel een voorwaarde, je moet wel een goeie router hebben om alles vlekkeloos te laten werken, zo had ik eerder een Thomson van UPC waardoor het streamen niet goed verliep, met de Cisco die ik nu heb gaat het echter vlekkeloos.

Dit wilde ik even kwijt omdat ik Plex voor LG een zwaar ondergewaardeerde functie vind. LG maakt er ook weinig reclame voor en ik hoor ook weinig mensen erover. De functionaliteit zit standaard in alle LG modellen met Smart TV vanaf 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
krazzix schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:06:

Dat ik nog bij m'n vader woonde keek ik altijd films/series/tv programma's of internetvideo's via Plex op de computer. Ik had op m'n kamer ook een bank staan waar ik altijd languit op lag te kijken :)

Ik ging op mezelf ging wonen en ik was van plan een grote TV te kopen en er een Mac Mini op aan te sluiten en daar Plex op te zetten.

Ik volgde de blog van Plex altijd om de updates bij te houden en toen verscheen het bericht dat Plex ook gemaakt zou worden voor LG tv's. De Plex client op de TV streamt media vanaf een computer met Plex server.

Dit heeft mijn gedachten veranderd wat betreft de Mini, op deze manier kon ik van Plex genieten zonder een aparte mediacenter aan te schaffen.

Na een tijdje strubbelingen met het systeem gehad en een paar updates later, ben ik nu meer dan tevreden met Plex op LG, ik heb zelfs nog een TV gekocht met deze functionaliteit voor op de slaapkamer.

Dit is nu mijn setup:

Voor de minimalisten onder ons: dit is absoluut de beste oplossing die ik kan bedenken.

Ik heb nu 2 TV's hangen waar geen enkel kastje meer aan hoeft te hangen om al mijn media te kunnen kijken en ik heb 1 enkele native remote nodig. 3D werkt ook goed met dit systeem.

Er is wel een voorwaarde, je moet wel een goeie router hebben om alles vlekkeloos te laten werken, zo had ik eerder een Thomson van UPC waardoor het streamen niet goed verliep, met de Cisco die ik nu heb gaat het echter vlekkeloos.

Dit wilde ik even kwijt omdat ik Plex voor LG een zwaar ondergewaardeerde functie vind. LG maakt er ook weinig reclame voor en ik hoor ook weinig mensen erover. De functionaliteit zit standaard in alle LG modellen met Smart TV vanaf 2011.
Grappig! wist niet dat er ook Plex apps voor tv's waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Voor Samsung is ook een app ontwikkeld. Alleen is deze nog niet echt gebruiksvriendelijk te installeren, de laatste keer dat ik het geprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
krazzix schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:06:

Dit is nu mijn setup:

En nu is de Plex App ook officieel voor alle Samsung TV's en Bluray players, wel alleen voor de 2010 en 2011 modellen (C en D series / internet@tv en Smart Hub) Voor de E-series (2012) wordt binnenkort gereleased!

Ik heb speciaal alleen daarvoor alleen maar Samsung TV's in huis, maar wel een MacMini 2011 i5 aangesloten op de C8700 tv, wat tevens ook gelijk mijn Plex Server en Client is, ook internetten en mailen, is gewoon wel completer zo.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
I-King schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:11:
Voor Samsung is ook een app ontwikkeld. Alleen is deze nog niet echt gebruiksvriendelijk te installeren, de laatste keer dat ik het geprobeerd heb.
Is nu gewoon in de Samsung App store te downloaden, is officieel, check de Plex forums

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Bas Post schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:12:
[...]

Is nu gewoon in de Samsung App store te downloaden, is officieel, check de Plex forums
Jammer dat het vaak crasht en niet zo slick is als de Plex client.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

audio offset gevonden *O*

alleen die stomme dts nog steeds niet :(
alleen op 2.0 stuurt ie (niet-dts) door. als ik de audio output op 5.1 zet, krijg ik een vage mix op de receiver door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:27:
audio offset gevonden *O*

alleen die stomme dts nog steeds niet :(
alleen op 2.0 stuurt ie (niet-dts) door. als ik de audio output op 5.1 zet, krijg ik een vage mix op de receiver door
Je audio loopt via je TV? Wellicht haalt die het hele DTS signaal eruit? Kan het niet direct van Mini naar Receiver dmv optische audio kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

een mini heeft geen spdif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 18:36
wel digital out - toslink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Precies :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Hmmm. Misschien adaptertje scoren dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Zou ik wel doen. Grote kans dat het nauwkeuriger loopt dan.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

done.. morgen in huis... dingetje kost 1,25 :')

HDMI nar optic converter 180 EUR 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 17-07-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik vind het erg jammer dat de streams als UG en RTLXL niet werken met PMS op windows 2008R2. Lijkt me geen rocketscience om dat te corrigeren maar er lijkt geen schot in de zaak. Wanneer wordt Plex 10 verwacht eigenlijk? Daarin zou het opgelost zijn...

Ik hoop dat er dan ook live subtitels delay wordt ingebouwd zodat je bij een kleine offset net de subs beter in sync kan krijgen, bijvoorbeeld met page up/dwn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Subtitle delay kan, ik weet niet of er een shortcut voor te vinden is, maar dat kan via het menu (druk op m) en dan bij audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
I-King schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:34:
Subtitle delay kan, ik weet niet of er een shortcut voor te vinden is, maar dat kan via het menu (druk op m) en dan bij audio.
Ik ben niet zo'n programmeur maar welk file zou ik de keybind handmatig kunnen toevoegen? Of werkt dat niet op deze manier?

Ik heb de Plexaeon skin en zie geen delay optie bij audio.. ik zal thuis moeten zoeken naar een manier om advanced settings te enablen vermoed ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Jpjedi op 18-07-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Jpjedi schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:50:
[...]

Ik ben niet zo'n programmeur maar welk file zou ik de keybind handmatig kunnen toevoegen? Of werkt dat niet op deze manier?

Ik heb de Plexaeon skin en zie geen delay optie bij audio.. ik zal thuis moeten zoeken naar een manier om advanced settings te enablen vermoed ik.
je kunt in je betreffende keymap-bestand (harmony remote, apple remote of keyboard) dit aan een toets 'mappen':
code:
1
2
<key1>SubtitleDelayMinus</key1>
<key2>SubtitleDelayPlus</key2>

waar key1 en key2 natuurlijk jouw gewenste toetsen zijn op je afstandsbediening of keyboard.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik weet niet hoe het met die skin zit, maar in de standaardskin (Mediastream) kun je dat menu alleen benaderen tijdens het afspelen.

Keymap-locatie:
~/Library/Application Support/Plex/keymaps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Nerpissad schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:37:
[...]

je kunt in je betreffende keymap-bestand (harmony remote, apple remote of keyboard) dit aan een toets 'mappen':
code:
1
2
<key1>SubtitleDelayMinus</key1>
<key2>SubtitleDelayPlus</key2>

waar key1 en key2 natuurlijk jouw gewenste toetsen zijn op je afstandsbediening of keyboard.
MrAcid schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:38:
Ik weet niet hoe het met die skin zit, maar in de standaardskin (Mediastream) kun je dat menu alleen benaderen tijdens het afspelen.

Keymap-locatie:
~/Library/Application Support/Plex/keymaps/
Ah dank! dank ga ik eens uitvogelen vanavond. :)

Ik ga dat gewoon via mijn apple BT keyboardje doen dus toetsen genoeg.

[ Voor 29% gewijzigd door Jpjedi op 18-07-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Hoe regelen jullie subs bij films? Zoeken jullie nog zelf na het downloaden of is er een plugin die ik over het hoofd zie? Bij series is de bierdopje plugin natuurlijk fantastisch, maar voor films is het behelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Cerberi schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:14:
Hoe regelen jullie subs bij films? Zoeken jullie nog zelf na het downloaden of is er een plugin die ik over het hoofd zie? Bij series is de bierdopje plugin natuurlijk fantastisch, maar voor films is het behelpen...
Juiste preferred words in CP2 als Dutch en NL, Plex haalt ze binnen via opensubtitles.org en als het dan nog niet lukt dan pak ik ze met sublight handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Opensubtitles heeft (bijna) nooit een hit bij mij blijkbaar, is dat herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Cerberi schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:20:
Opensubtitles heeft (bijna) nooit een hit bij mij blijkbaar, is dat herkenbaar?
Bij mij pakt hij 90% NL subs en 5% enkel Engels. De overige 5% zoek ik handmatig maar heeft vaak te maken met een recente uitgave of iets ouds/specifieks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
Lijkt te verklaren door onderstaande issue:

Als ik bij mijn metadata agent settings de setting voor opensubtitles wijzig, lijkt het erop dat wanneer ik Save > Close doe, of de default settings er onmiddelijk weer overheen worden geschreven. Wanneer ik opnieuw de metadata settings in ga, staat er namelijk weer de default; namelijk English....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

mijn EUR 1,25 toslink adaptertje is binnen, erin geklikt, audio OUT op digital gezet, en zie daar! :D

receiver schakelt automatisch op dolby digital en DTS (wanneer voorhanden)
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Jpjedi schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:11:
[...]

[...]

Ah dank! dank ga ik eens uitvogelen vanavond. :)

Ik ga dat gewoon via mijn apple BT keyboardje doen dus toetsen genoeg.
http://db.tt/rGFmTNZA

Hier is een kant en klare keymap file die je kunt plaatsen in de door Mr. Acid aangegeven bestandslocatie.
De gemapte toetsen zijn "1" en "2" en staan binnen de <fullscreenvideo> tag.
Als het je niet lukt dan horen we het wel :)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Super bedankt!

Keymap file erin gezet en het draait maar ik zie weinig effect van de twee knoppen. 1 of 2 activeren wel een timertje in beeld waar je mee kunt spelen maar zie weinig effect. Sowieso via de slider van het 'm' menu is het al pielen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar kleine vraagjes:

1) Wanneer de ondertitelingen in het video bestand zitten maar niet hardcoded zijn herkent Plex er maar één, terwijl VLC ze wel allemaal laat zien. Kan dit opgelost worden?

2) Wanneer ik Plex fullscreen start op monitor 1 (1680x1050) en dan vervolgens mijn MacBook dicht doe om Plex zichtbaar te krijgen op monitor 2 (1920x1080) blijft de afmeting 1680x1050. Ook in de Plex instellingen kan dat niet veranderd worden. Dit gebeurt ook wanneer ik Plex op monitor 2 zet en dan het proces herhaal.

3) Bestaat er een meta data plugin (net als bijv de MovieMeter plugin) die informatie binnen haalt over anime? De huidige meta data plugins kennen alleen de meest populaire anime series.

Misschien suggesties voor een Plex equivalent die de eerste twee dingen wel goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

iemand enig idee waarom opensubtitles settings niet worden gesaved naar wat ik er van maak in PMS settings?
Hij springt steeds weer terug naar engels als ik wat anders selecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
paQ schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:30:
iemand enig idee waarom opensubtitles settings niet worden gesaved naar wat ik er van maak in PMS settings?
Hij springt steeds weer terug naar engels als ik wat anders selecteer.
Inmiddels gevonden, het heeft te maken met de Framework.bundle en System.bundle filders in je plugins, die wijken af met je PMS gegevens blijkbaar...

Zie http://forums.plexapp.com...org-agent-attributeerror/
voor de oplossing, works for me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dan ga ik dat zo ook eens pogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJK
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 07:46

JJK

Labrat

Oke beetje aparte vraag maar,

Heb nu mijn raspberry Pi binnen maar kan het de komende 4 weken nog niet gebruiken omdat ik nu in londen zit etc...

Nu heb ik wel mijn ext. HD bij me met films, tv series en meer zooi. Nu was ik van plan om mijn raspberry pi als plex server te gaan draaien (vooral om de zuinigheid stroom) maar kan dit eigenlijk wel? Lees hier namelijk beetje verschillende berichten over.

Maar als dit kan, dan wil ik het graag kunnen streamen naar toekomstige pi's, iphone, touch, etc... Nu begrijp ik wel dat dit waarschijnlijk niet allemaal tegelijk kan omdat dat beestje nou ook weer niet zo krachtig is maar wat is dan het beste bestandsformaat voor al het beeld materiaal? Lees hier namelijk aardig wat converteer posts...
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.