Toon posts:

[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 91.793 views

• Nerpissad
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07-12 16:12

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter

wat is het eigenlijk?

Op 31 augustus is de 9 serie van Plex uitgebracht.
vanaf deze versie is het mogelijk om ook je iOS devices te gebruiken om door je mediabibliotheek te kunnen bladeren en deze te bekijken.

wat is er nieuw in .9?

de nieuwe versie introduceert ook de media manager (PMM) een applicatie waarmee content in verschillende rubrieken kan worden ingedeeld.
hieronder een voorbeeld van de verschillende rubrieken die ik heb aangemaakt:

hoe ziet het er eigenlijk uit?

dit is een voorbeeld van een onderdeel uit een mediabibliotheek.

een rubriek is in te stellen als een van drie soorten media, te weten: films, TV series of muziek.

voor al deze types zijn verschillende zog. scanners beschikbaar die informatie van het internet halen. ook is het mogelijk zelf scanners te maken zodat bv. moviemeter.nl gebruikt kan worden voor specifieke informatie.
mediaflags worden vanaf nu automatisch herkend. tijdens het scannen van je content wordt ook meteen de technische informatie van je mediabestanden geanalyseerd. deze wordt m.b.v. mediaflags weergegeven in je bibliotheek:
http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/library04.png

dit is een functie die al langer in XBMC aanwezig was, maar nu gelukkig ook in plex.

de iOS app

zeker een van de best bewaarde geheimen van de nieuwe iteratie van plex is de iOS app.
met deze app is het mogelijk om door je bibliotheek te bladeren en media af te spelen. dit kan zowel via een lokaal wifi netwerk als ook via 3G. de plex media server heeft een transcoder ingebouwd die real-time conversie (live conversion) doet. hiervoor wordt wel aangeraden een dual core processor van tenminste 2.2Ghz te gebruiken.
zelf ben ik in het bezit van een 2.0Ghz mac mini met 4GB RAM en deze kan het prima aan.
laat duidelijk zijn dat het hebben van een iOS app geen noodzakelijkheid is. zonder deze app is alles perfect te bedienen, maar het plezier van het doorbladeren van mijn eigen bibliotheek op een ipad is voor mij persoonlijk al reden genoeg deze aan te schaffen. ;)
de app beschikt over een afstandsbediening (let op: op de ipad werkt dit niet in landscape-modus) die ook een aantal gestures herkent.

overzicht van het instellingenmenu:
voorbeeld van een bibliotheekitem:
voorbeeld van de afspeelmogelijkheden:

• TimmieN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07-12 14:40
Als ik in Plex voor bijvoorbeeld TV-Shows kies, krijg ik eerst dit scherm

Dan moet ik eerst All shows kiezen voordat ik bij het overzicht van m'n programma's kom.

Is het mogelijk om het weergeven van bovenstaand scherm uit te schakelen en direct naar het overzicht te gaan?

• Digistorm
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-12 23:45

Digistorm

tenax moderator pomorum

Als ik kijk bij Beeldschermen in Systeemvoorkeuren, dan zie ik rechts verversingsfrequentie staan (60 Hz). Dat heb jij dat niet??

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• jmxd
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
Moviemeter is inmiddels gelukt, niet direct maar heb even de sectie verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Wel een nieuwe vraag, is het mogelijk het volgende uit te zetten:

Dat hij dus eerst dit laat zien bij het selecteren van "Films"? Ik wil gewoon direct naar alle films

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Plex is voor mij redelijk nieuw, vandaar dat ik de afgelopen dagen mijzelf hierin heb getracht te verdiepen.
Mochten er daarom fouten staan in mijn post, laat het me even weten zodat ik het kan aanpassen.

Op zich is de setup gemakkelijk te begrijpen. Simpelweg je media paden configureren en plex doet de rest.
Ik ben begonnen met Plex op mijn iMac, aangezien daar al mijn films en series opstaan. Grafisch natuurlijk erg onder de indruk van al het moois dat Plex heeft weten te creëren. Onlangs las ik hier op de frontpage over de mogelijkheid om je media bestanden ook op afstand te benaderen.

Vergeef mijn onwetendheid, maar bij termen als media server gaat mijn eerste gedachtegang naar iets heel "groots en zwaars" uit. Als ik het goed begrepen heb is dat in dit geval ( Plex Media Server ) slechts een klein programmaatje dat je naast Plex Nine kan downloaden, om zodanig je "iMac" als Media Server te laten fungeren. ( inhoudelijk; je mediabestanden worden via de server uitgezonden zodat ze extern toegankelijk zijn )

Na de installatie van deze server app en registratie door middel van email,
ziet het Plex voorkeuren paneel er als volgt uit.

Na de configuratie kan je via MyPlex verifiëren of je media bestanden daadwerkelijk zijn gepubliceerd.
Als alles goed is gegaan ziet het er nu zo uit.

Eenmaal geslaagd willen we natuurlijk weten wat er precies mee kunnen doen en hoe het werkt.
Via de shared button heb je mogelijkheid om je media server met anderen te delen, door middel van uitnodiging per email. In de praktijk heb ik mogen ondervinden dat de uitnodigings email erg lang heeft op zich heeft laten wachten, ongeveer 5 uur !

Om de theorie te bewijzen heb ik op mijn Macbook Air ook plex geïnstalleerd.
Aangezien hier bijna geen films opstaan zou het natuurlijk fantastisch zijn als ik ook op dit apparaat mijn films kan afspelen. Wanneer de Macbook Air offline is ontbreekt de "Movie" sectie.

Eenmaal online schakelen de "Movie / Tv Shows" secties zich automatisch in. Waardoor ik ook op mijn Macbook Air kan genieten van de films die op de HDD van mijn iMac staan, uitgezonden door de Media Server.

Verder wil ik graag aangeven, dat dergelijk constructies natuurlijk erg veel bandbreedte vragen. Mijn opzet is geheel draadloos, vandaar dat ik op mijn Macbook Air, grotere mkv's af en toe niet zonder stotteren afgespeeld krijg. Het is moeilijk te zeggen hoeveel upstream je nodig hebt op je bron, en hoeveel down op je lokatie. Aangezien het in mijn ervaring de gehele tijd schommelt.

Alhoewel ik mijn ervaringen thuis heb opgedaan binnen hetzelfde netwerk, verneem ik graag ter verrificatie of iemand daadwerkelijk buiten hun eigen netwerk de media bestanden heeft kunnen afspelen.
Aanvullend de vraag of iemand weet of dit ook crossplatform werkt.

Voorbeeld: Mijn iMac in Amsterdam als media server. En iemand in het zuiden van het land installeert Plex op zijn Windows computer, ontvangt van mij een uitnodiging per email, en kan vervolgens alle media bestanden afspelen die ik op de media server uitzend.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik krijg het niet voor elkaar om extern mijn media server te benaderen.

Wat heb ik gedaan: Op de iMac ( server ) bestanden gedeeld, Router geconfigureerd.
Inloggen op MyPlex confirmeert de deling.

https://lh3.googleusercontent.com/-wkUbEjdr5_k/TsF-P9X2V_I/AAAAAAAABPQ/4RZHhrQC1ho/s520/Port.jpg

Binnen het lokale netwerk is alles koek en ei, wanneer ik Plex Media Center open, worden de secties "Movies en Tv Shows" weergegeven op mijn MBA. Echter wanneer ik mij buiten het netwerk bevindt niet.

Wat me opvalt is dat je bij Plex Media Center nergens hoeft in te loggen. Ik neem aan dat daarom op beide apparaten Plex Media Server moet worden geïnstalleerd, aangezien dan MyPlex zichtbaar is in het configuratie menu en toegang bied om in te loggen. Maar hoe nu verder, op welke manier kan ik de gedeelde content bekijken ?

Volgens dit fimpje moet er in plex een sectie "Shared Content" te voorschijn komen echter deze ontbreekt bij mij ten allen tijden en ook bij mijn broertje op de Windows PC. Dient er op het externe netwerk ook een router configuratie plaats te vinden ? In mijn geval poort 32400 en UPNP of zie ik iets over het hoofd.

[Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 14-11-2011 21:58]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Ga naar preferences, system.

In het lokale netwerk herkend Plex zelf al de servers. Extern natuurlijk niet.

[Voor 22% gewijzigd door Osxy op 14-11-2011 22:02]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Nee heb bij mij niets toegevoegd. Ik zit momenteel bij schoonouders waar er bij de router en modem niets is veranderd.
Zoals in je eerder geplaatste screenshot stond er shared content tussen met hieronder:

Dus alleen aan de server kant heb je een configuratie nodig van die ene poort. Client zijde heeft niets nodig.

Persoonlijk gebruik ik Plex voornamelijk als media server voor iPhones, iPad's en Macbook Pro onderweg.

@hieronder, het success hangt natuurlijk wel deels af van je beschikbare upload. Persoonlijk vind ik het onder de 4mbit al geen acceptabele kwaliteit meer op een iPad (of groter) scherm.

Ik heb het al wel eens over 3G gebruikt. Heb gelukkig nog een oud abbo met onbeperkt data verkeer :9~

[Voor 36% gewijzigd door Osxy op 14-11-2011 22:35]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 05-12 16:24
Ik heb alleen maar .mkv's, geen dvd-dingetjes...

Ik heb de metadata agent opnieuw ingesteld, library opnieuw geïmporteerd en opnieuw laten scannen.

Het wil alleen nog niet lukken. Zie screenshot. Hij gooit ze ook nog eens allemaal in dezelfde serie. Daardoor kan ik via fix incorrect match het ook niet repareren. Zucht :(

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:42
Zo heb ik het staan en werkend voor The Big Bang Theory

http://www.jordanliesdek.nl/misc/pms1.png

Canon, Apple & Samsung spul

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Even wat anders:

weet iemand de keyboard shortcut voor dit menu (normaal gesproken alleen via muis te openen)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• 452752
  • Registratie: december 2021
  • Niet online
RVE_NL schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:59:
[...]

Covers en fanart word gewoon ondersteund. Beste even een nieuwe full library scan uitvoeren.
Reeds gedaan, zelfs een herinstallatie. Ik vrees dat de foto transcoder niet goed werkt op een Synology NAS. Zo ziet een pagina er bij mij uit:

Als ik handmatig naar de URL van de niet werkende plaatjes ga krijg ik een 404 error.

• Jpjedi
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08-11 12:38
De mini icm de Apple remote is echt chique. Plex client start automatisch op als je op de menu knop drukt.

[Voor 22% gewijzigd door Jpjedi op 14-12-2012 11:24]

• JSS540
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14-01 22:54
Fifaya HD schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:24:
[...]

Ik ben vergeten te vertellen dat ik de films op mijn iPad (3) kijk. Dus dan moet ik op zoek naar de juiste sneltoetsen voor de ipad.
In de Plex app op iphone kies ik mijn subtitles zo:
In de lijst met films/tv series druk je op het "i" (information) icoontje. Vervolgens krijg je volgend scherm te zien. Je kan op Ondertitels klikken en vervolgens komt een dropdown menu waarin je alle subtitles kan kiezen die Plex heeft opgehaald...

• Xenophoben
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09:02

Ik zei laatst toch dat mijn vakje grayed out is... Dit is een screenshot. Kan iemand me helpen hoe ik dit wel werkend krijg?

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Dan denk ik inderdaad dat je de Client niet geinstalleerd hebt. :) Dit is de client, daarmee kijk je films vanaf de Plex Media Server op een HTPC:

Die download je hier:
http://www.plexapp.com/download/plex-media-center.php

Vervolgens dus even in de Plex Client inloggen met je myPlex account en het zou moeten werken.

• TimmieN
Heb Plex en Plex Media Server op mijn MacBook geinstalleerd staan, en keek tot nu toe meestal op de laptop series.

Sinds kort nu een Samsung Smart TV gekocht, en wil daar nu op kijken. Beeld werkt prima, ondertiteling helaas niet.
Het vreemde is dat als ik een oude aflevering kijk van een serie die ik eerder op de laptop keek de ondertitieling op de TV gewoon wordt weergegeven.
Maar bij de nieuwe aflevering die ik nu te heb binnen gehaald werkt dat dus niet. Naam van serie en ondertitieling komt overeen, en is qua opbouw gelijk aan eerder werkende seizoenen.
Het betreft hier een .avi en een .srt. Ook de toevoeging .en.srt of.english.srt zoals online aangeraden heeft geen oplossing geboden. UIteraard ook al de bibliotheek geupdate enzovoort.

[Voor 19% gewijzigd door TimmieN op 30-09-2013 21:34]

• TimmieN
Aha, blijkbaar kan je ergens in de Plex Media Server (in je browser) ook nog de ondertitlels aanzetten.

Nu werkt het wel Dank voor het meedenken.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In MyPlex zie ik twee groene vinkjes, die had ik eerder vanmiddag idd ook gechecked, toen had ik even geen twee vinkjes, vanmiddag dus gefixed:

http://i.imgur.com/P1x3K9J.png

32443 is de HTTPS-poort voor Plex. :)

[Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2013 17:14]

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:46

FreakNL

Well do ya punk?

Thanks, kende wel de YAMJ variant (.mjbignore) maar deze nog niet :)

Is er trouwens iemand die PlexWatch gebruikt? Ik vind het echt briljant, zeker in combinatie met PlexWatchWeb (kijk historie, eventueel per user):

en Prowl (push functie op je smartphone als iemand je Plex Server gebruikt) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee