Steefmeister schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:31:
Sinds een paar dagen heb ik rasplex op een raspberry pi draaien. Dat heeft twee dagen aardig gewerkt, echter nu wil rasplex niet meer op de remote reageren van een van mijn Android of Apple toestellen. Alle toestellen kunnen de rasplex vinden maar de boel reageert op geen van de remotes. Ook niet op "losse" apps voor Android om plex te bedienen.
Met mijn tablet kan ik wel mijn telefoon bedienen en andersom. Begin echt sterk te twijfelen om te zoeken naar een alternatief. Hoewel het op Android altijd fantastisch heeft gewerkt.
Heeft iemand advies?
Ik heb ook rasplex gedraaid op m'n Pi maar na meerdere vastlopers en de toch wel trage remote control bediening heb ik het opgegeven.
Ik heb nu op de slaapkamer Plex dmv een Chromecast voor ongeveer 50 euro gekocht, dit werkt als een zonnetje! Geen vastlopers, supersnel en eenvoudig, het is die 50 (extra) euro dubbel en dwars waard.
Adlermann schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:38:
Ik ben een groot voorstander van plex, maar de nieuwe plex home theater (voor os x) is echt bagger. Noodgedwongen maar de oude versie aan het gebruiken. Die werkt tenminste
Ik snap niet dat ze niet even langer wachten met release, want dit zo is bagger.
Het loopt echt non stop vast. Ja de work-arounds werken ook wel, maar dat is echt geen optie. Of een toslink kabel gaan gebruiken (no way), of AC3 etc uit zetten of adjust refreshrate op framerate uitzetten. Nee, dan maar netjes de oude Plex gebruiken

Ik kan dit niet beamen, maar dat komt misschien doordat ik een iets andere set-up beneden heb.
Ik gebruik een mac mini met osx 10.9 en de laatsteversie PMS en PHT voor plexpass gebruikers.
Verder speel ik mkv's (zelden divx, nooit DVD) af, gaat mijn surround al een eeuwigheid via toslink (DTS, AC3, 5.1). PMS/PHT staat 24/7 aan en is nooit bij mij gecrashed voor in iedergeval de laatste 3 plexpass versies.
Voor mij geen reden om te wachten met een release dus.
[
Voor 35% gewijzigd door
RVE_NL op 28-12-2013 23:19
]