Volgens berekeningen van een aantal mannen in de CG draad, is 50 samples genoeg voor top 75% wanneer Tier 5 - 10.000.000 samples, wordt gehaald. De voorspellingen zijn dat we rond de 60% gaan halen, dus dan zouden 30 samples voldoende moeten zijn.Soliest schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:31:
Jeetje mannen... meer dan 500 samples ingeleverd? Dat ga ik echt niet halen. Ik heb wel geduld, maar om zo vaak op die takken heen en weer te springen is voor mij echt te veel. Heb nu met zowel mijn main als mijn alt zo`n 50 samples ingeleverd. Ik kijk eind van de wek wel weer een keertje of ik nog steeds in de top 75% zit. Dan misschien nog een paar keer, maar hoop dat ik niet meer terug hoef.
Wat betreft mijn 538 samples, ik heb echt niet heel gek veel gespeeld. Ik heb net zo lang rondgesprongen tot ik het onder de knie had en nu ben ik gestopt. Ik ben gisterenavond naar de andere kant van de core gesprongen om voor het eerst een Thargoid wrak te plunderen voor mats als sensor fragments en meta-alloys, welke ik in moet leveren bij engineers. het wordt tijd dat ik wat pre-engineered FSDs ga scoren.
Die upgrades moet binnen de oude engine zijn geweest, want moderne AI technieken als DLSS zijn onmogelijkHet is inderdaad een oude game engine, maar ze hebben hem een tijdje geleden al geupgrade. Daardoor heb je dus nu een legacy en een Oddesey variant. Ze gebruiken dezelfde engine overigens ook voor de andere spellen die ze maken. Misschien dat ze op een gegeven moment ook de assets tussen de spellen gaan hergebruiken. Zou wel leuk zijn om een pretpark te bouwen op een planeet
Mijn FPS dropt ook best hard zodra ik of op een planeet ga landen of als ik te voet een station in loop. Dat is ook een van de redenen waarom ik VR niet meer zo vaak doe in Elite.
Er staat ook nog een punt voor ze open om meerdere "sterren" als lichtpunt in game te activeren. Nu zie je vaak dat als er meerdere sterren in de buurt zijn er maar 1tje schaduw en licht creëert.
Ach... er is nog zoveel te verbeteren in het spel, maar ze zijn nu vooral bezig om die online shop uit te brijden met meer paintjobs en betaalde stations... It`s all about the money...
te implementeren in deze engine. Dat komt simpel gezegd door de manier waarop vectoren worden behandeld.
Wat betreft die framedrops, daar kun je vast nog wat aan doen in de settings. De AA technieken zijn verouderd en maken het spel waziger(die blurren de hoekige randen die ipv een lijn eruit zien als tandjes, door ze ronder uit te laten zien), dus die zou ik uitzetten, want die technieken maken het spel niet fraaier. Supersampling(op hogere resolutie renderen als dat het weergegeven wordt) is met anisotropic filtering(textures scherper) de enige manier om dit spel er beter uit te laten zien, maar die technieken vergen enorm veel rekenkracht van je GPU. Dat zou je lager kunnen zetten of zelfs helemaal uitzetten.
Persoonlijk zet ik de settings liever lager dan dat ik stop met VR. Wat betreft de Quest 3 heb ik gemerkt dat de Qualcomm chip daarin het door gebruik van bepaalde settings het soms niet kan bijbenen. Ik kreeg daar last van toen ik de PCVR games die ik speel op 120fps ging spelen en dat kan de Quest 3 niet aan; ik dacht eerst dat het mijn videokaart was, maar dat is niet zo. Ik probeer de Quest zo min mogelijk te laten 'doen'. Van de zomer speelde ik nog met teveel eisende settings en heb ik zelfs gehad dat de Quest zichzelf uitschakelde door oververhitting. Zo kwam ik erachter.
/f/image/kK5U7jFNrz2af6ijtSXAtAKK.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tbYYY3cPOABvk4yznlos0OTD.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/v090I28XhqmpUazlLZYny9ng.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ph7oAXXnxvMHV6vkLdkBOEDh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nx5JtFoxI9irzPS9URiidLZG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FweNljhXSQZ2DvtKPVWS9H1v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lKU3nNUBlUIFjIawl4nonaaf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4oPhUMtndqJ85hWpatcGHxUb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QBvPKXfhOJ1OHqGjPStupiWr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1XNBxAbvV23YsdSYISqEwXgX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lvpMYjeNibUAYSesJfbk0nJd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pLqtNBHHW69wxHmS1IXuLi89.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XabQvYiEfgwbqA0DIG0XXvgW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W6HMwWOq5eaLTPPhpATyLGqe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9U3uEnqztXCDuA4VsKlxGlhz.jpg?f=fotoalbum_large)