Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Multi] Elite:Dangerous - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste
Acties:

• MacNetron
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 25-07 11:31

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• BlaSfem0n
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-09 13:46

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Ghostley schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:17:
[...]

Console heeft inderdaad een OSK. (Handig voor de Galaxy Map, maar drama voor chat...)
Maar ik kan niet wachten tot ook daar VR mogelijk zal zijn. (wellicht met de PS5, want ik denk niet dat de PS Pro krachtig genoeg is...)
Free-look werkt aardig op een 55" scherm, maar ik mis toch wat immersiveness. ;(
Steam VR heeft een virtueel keyboard, al denk ik dat die enkel beschikbaar is indien je in Big Picture speelt met controller..

Ik raad wel aan de Planet scanner en Frequentie scanner te binden aan je muis indien mogelijk, prutsen en pielen met een joystick is geen aangename ervaring..

Mijn setup is als volgt:

_________Scherm___________
Throttle | Keyboard | Stick | muis

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

• Tyoi
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10-09 19:48

Tyoi

CMDR Rhysode

Ik heb het virtuele toetsenbord probleem (voor mij) op dit moment deels opgelost door 2x een OVRdrop venster te openen, eentje voor chrome en eentje voor het windows onscreen toetsenbord. Werkt helaas niet in E:D aangezien het OSKeyboard focus pakt zodra je deze gebruikt.

Afgelopen weekend voor het eerst in mijn Cmdr leven eens gaan minen. Hoofdzakelijk voor Engineer Selene Jean maar daarna maar eens Voidopals en andere high value minerals wezen minen in de buurt. In een avondje rond de 60mil bij elkaar kunnen sprokkelen. Ben nog niet heel erg onder de indruk van de opbrengsten, maar het is op dit moment meer dan bounty hunten dus ik zal wel ff een reserve opbouwen zo. Is ook beste wel rustgevend vergeleken met hazres bountyhunting de hele avond :D

Het viel me op dat de prijzen in EBBD flink verouderd zijn, moest best wel een paar stations afgaan om een goede prijs te krijgen voor de ore. Edit: Lama, user updated info, dus kan oud zijn. Ik ga mijn steenje bijdragen met EDMC.

Vraagje: Klopt het dat je engineers rank niet omhoog gaat als je gebruikt maak van de 'pinned blueprints'? Heb mijn armor vol grade 1 gekregen, maar kan niet naar grade 2 (en 3 en 4). Engineer 'level up' balkje is nog helemaal leeg. Moet je fysiek aanwezig zijn in het station/settlement van de engineer om dit te lvlen? Edit: Maar een zoot exploration data gegeven aan die doos, kwam gelijk op grade 4 terecht. Kan ik nu door naar de volgende engineer :/

Tyoi wijzigde deze reactie 20-02-2019 08:25 (8%)

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16-09 16:24
Goeie avond piloten,

Er staat me iets bij dat ik hier ooit ergens gelezen heb dat de Tweakers een thuis basis hebben ergens. Klopt dat? En zo ja, waar is die? Dan kom ik eens buurten :)

In het TS gekeken en wat rond gezocht, maar helaas niet kunnen vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Goedeavond Pimskie,

De thuisbasis van de meeste tweakers in HIP87414, Blaauw City. We hebben ook een squadron: Tweakers United In Group. Deze info stond inderdaad nog niet in de TS, heb ik er direct aan toegevoegd (dank voor het melden (y) ).

| "Never memorize something that you can look up" | ED: cmdr Drumatiko |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimskie
Drumatiko schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:34:
Goedeavond Pimskie,

De thuisbasis van de meeste tweakers in HIP87414, Blaauw City. We hebben ook een squadron: Tweakers United In Group. Deze info stond inderdaad nog niet in de TS, heb ik er direct aan toegevoegd (dank voor het melden (y) ).
Super, bedankt voor de snelle reactie. Ik was net vanuit die regio naar Diaguandri vertrokken, maar keer dan toch weer om, om me aan te sluiten bij The Gathering!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:35
pimskie schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:43:
[...]

Super, bedankt voor de snelle reactie. Ik was net vanuit die regio naar Diaguandri vertrokken, maar keer dan toch weer om, om me aan te sluiten bij The Gathering!
Top! Meer zielen meer vreugde :)
Kom je ook buurten in discord? (zie sig)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pimskie
daPet schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:15:
[...]

Top! Meer zielen meer vreugde :)
Kom je ook buurten in discord? (zie sig)
Dat is ook zeker de bedoeling. Ik moet alleen eerst ff m'n mic fixen. Omdat mensen vaak m'n game geluid horen...

In ieder geval geariveerd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daPet
Voice is niet verplicht hoor, ik zelf zit zelden in de spraak kanalen ;)

Top dat je Blaauw ff bezoekt, er zijn veel van ons nu even op expeditie dus niet in de buurt. Maar er zijn wel wat achterblijvers!

• bamboe
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 02-09 14:11
Leuke thread en het lijkt me een leuk spel om te spelen, helaas net de aanbieding gemist, dus ik wacht nog even misschien dat er met pasen weer een actie is om hem goedkoop te kopen.

• pimskie
Nou, ik heb gisteren de noob fout gemaakt en opweg gegaan met te weinig brandstof en zonder scoop... |:(
Ik ben vertrokken vanaf Blaauw City en ben denk ik (maar) 4 jumps verder, waar ik voor nu stilhang en van het uitzicht geniet.

Is er misschien vanavond iemand in de buurt van Blaauw? Ik dacht er aan de Fuel Rats in te schakelen, maar wellicht dat deze manier praktischer is. Ik kan het uiteraard vanavond ook nog ff op de Discord vragen.

• Ghostley
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-09 12:56
pimskie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 08:45:
Is er misschien vanavond iemand in de buurt van Blaauw? Ik dacht er aan de Fuel Rats in te schakelen, maar wellicht dat deze manier praktischer is. Ik kan het uiteraard vanavond ook nog ff op de Discord vragen.
Ik zit helaas op PS4, anders was ik naar je toe gekomen... :|
Het is me 1x overkomen toen ik wat aan het klooien was met een iEagle... heb toen maar self-destruct gedaan. (had toch geen data bij me.)

PSN ID: Ancta

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Geen probleem op zich :) Maar ik ben pas later thuis vanavond, denk een uur of 9...

Discord is denk ik sneller omdat de meesten zich toch rond Blaauw ophouden.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 11-03-2019 16:53 (32%)

• Shodan
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-09 08:54
Neutron Highway navigeren met VR.

Voice Attack / Python scriptje:

Aangezien het zeer lastig is met VR bril op om steeds van een website de volgende neutronen ster in de route te kopieren en in de galaxy map te pasten heb ik een python / Voice Attack scriptje er voor gemaakt 8)

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 00:26

Oxigeon

En zo is dat!

Ghostley schreef op maandag 11 maart 2019 @ 16:31:
[...]

Ik zit helaas op PS4, anders was ik naar je toe gekomen... :|
Het is me 1x overkomen toen ik wat aan het klooien was met een iEagle... heb toen maar self-destruct gedaan. (had toch geen data bij me.)
Hier ook een ps4 gamer. Wordt deze game een beetje gespeeld op de ps4

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Ghostley
Oxigeon schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:02:
[...]

Hier ook een ps4 gamer. Wordt deze game een beetje gespeeld op de ps4
Ik speel zelf nog regelmatig. (nu even iets minder i.v.m. Division 2 :P)
Maar nagenoeg geen tweakers (meer) op de ps4. Het merendeel dat hier actief is, zijn PC spelers.

Wellich dat het toch te 'sim achtig' is voor de gemiddelde console gamer.

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
bloody druk, vandaag even een beetje gevlogen eindelijk

The Gathering status in Blaauw:

"Sir! The people! They can't help falling in love with you!" - Civ2 Luxury Advisor

• Dirtyrockers
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19:25
Ghostley schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:08:
[...]

Ik speel zelf nog regelmatig. (nu even iets minder i.v.m. Division 2 :P)
Maar nagenoeg geen tweakers (meer) op de ps4. Het merendeel dat hier actief is, zijn PC spelers.

Wellich dat het toch te 'sim achtig' is voor de gemiddelde console gamer.
na wat filmpjes bekeken op YouTube.
en ook no mans sky gespeeld te hebben.

vandaag maar eens over gegaan om ook het spel aan te schaffen op de ps4.

ben benieuwd hoe en wat.

• Ghostley
Dirtyrockers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:13:
[...]

ben benieuwd hoe en wat.
Nice!
Als je NMS hebt gedaan, dan ben je in ieder geval bekend met grinden. :+
Want ook dat is hier best wel aanwezig, echter vind ik het tot nu toe niet vervelend.
Dat had ik bij NMS wel al vrij snel door de belachelijk aantallen die je ergens voor nodig had, maar geen storage capaciteit.

• Dirtyrockers
Ghostley schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:46:
[...]

Nice!
Als je NMS hebt gedaan, dan ben je in ieder geval bekend met grinden. :+
Want ook dat is hier best wel aanwezig, echter vind ik het tot nu toe niet vervelend.
Dat had ik bij NMS wel al vrij snel door de belachelijk aantallen die je ergens voor nodig had, maar geen storage capaciteit.
Als je ooit zin en tijd hebt mag je mij wel toevoegen.

Denk dat ik sowieso nog een hoop kan leren.

Psn: Dirtyrockers

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:32
Dirtyrockers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:13:
[...]

ben benieuwd hoe en wat.
Tempting... 25 euro is de PS store.
Heb ook NMS, maar op gegeven moment werd dat wel een beetje saai. Tijdje weggelegd en nu schijnt het wel weer gaaf te zijn, maar ik heb te weinig tijd om me weer helemaal in te verdiepen.

Elite Dangerous ook een periode op de laptop gespeeld. Toen wel redelijk mee vermaakt, maar laptop op gegeven moment oud en stuk en geen "krachtige" werkpaardje meer voor teruggekocht.

wijze woorden

• technoaddict
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16-09 12:48
Valandil schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:52:
[...]

Tempting... 25 euro is de PS store.
Heb ook NMS, maar op gegeven moment werd dat wel een beetje saai. Tijdje weggelegd en nu schijnt het wel weer gaaf te zijn, maar ik heb te weinig tijd om me weer helemaal in te verdiepen.

Elite Dangerous ook een periode op de laptop gespeeld. Toen wel redelijk mee vermaakt, maar laptop op gegeven moment oud en stuk en geen "krachtige" werkpaardje meer voor teruggekocht.
Straks is ook NMS te spelen in VR (PS). Lijkt me leuke toevoeging om dat spel toch weer eens uit de kast te halen.

Ik verbaas me er over hoe leuk het traden blijft in ED. Ik voer nu met mijn Type 7 transporter alleen trade missies uit om rond de 75 miljoen credits te komen. Pas dan kan je een leuk battleship kopen.
Moet nog 25 miljoen hebben, maar bijna dagelijks zet ik de PC aan om een paar routes te vliegen. Verveelt nooit.
Enige wat ik jammer vind is dat je soms naar een station moet vliegen dat 350.xxx.xxx lichtjaren? verderop is.. Dan moet je 10 a 15 minuten vliegen om daar te komen..

• Ghostley
Dirtyrockers schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:06:
[...]

Als je ooit zin en tijd hebt mag je mij wel toevoegen.

Denk dat ik sowieso nog een hoop kan leren.

Psn: Dirtyrockers
Prima. Kunnen wel wat wing-missies doen dan.
technoaddict schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:07:
[...]

Straks is ook NMS te spelen in VR (PS). Lijkt me leuke toevoeging om dat spel toch weer eens uit de kast te halen.
Offtopic:
Ik zou graag horen hoe dat is. Momenteel is zo'n PSVR set me het geld niet waard.
Maar voor NMS zie ik dat wel zitten, mits goeie reviews.

• Dirtyrockers
Ghostley schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:23:
[...]

Prima. Kunnen wel wat wing-missies doen dan.

[...]

Offtopic:
Ik zou graag horen hoe dat is. Momenteel is zo'n PSVR set me het geld niet waard.
Maar voor NMS zie ik dat wel zitten, mits goeie reviews.
Ik voeg je toe aan psn

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter
Elite Dangerous Career Chart:

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik moet wel zeggen: Dit is nogal doordrenkt van een bepaalde mening.. Dat alle solo spelers het binnen een week opgeven bijvoorbeeld "Auto Quite Mode". Onzin... Ik vind het juist leuk om solo te spelen en af en toe mensen tegen te komen.

Ik speel eigenlijk altijd solo en heb er nog veel plezier in. Wel af en toe enkele goedbetaalde mini-grinds gedaan om verder te komen. Met name smokkelen (in de tijd van Robigo Mines en Ceos). Toen een tijdje rank gegrind omdat ik zo graag de Empire schepen wou hebben. Toen 17 Draconis skimmers gefarmed, dat was pas echt een geldboost. En een paar maanden geleden wat uurtjes geinvesteerd in core mining wat zeer lucratief was (en volgens mij niet eens geldt als een exploit ofzoiets). Daarmee zelfs Trade Elite gehaald! Volgens die chart is dat deel van de "burn out mode".

En ja ik heb er nog atijd plezier in. Met name in VR. Het idee dat je een vaste "career path" hebt is onzin. Doe gewoon waar je zin in hebt. Dat is juist het leuke ervan.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 21-04-2019 14:27 (4%)

@GekkePrutser Zodra het grinden word.. en je het dus niet meer leuk vind.. moet je stoppen! Dan kan je heus wel wat anders zoeken in het spel. je schip/geld/rank komt echt wel een keer

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• GekkePrutser
  • Niet online
Leutje schreef op zondag 21 april 2019 @ 15:41:
@GekkePrutser Zodra het grinden word.. en je het dus niet meer leuk vind.. moet je stoppen! Dan kan je heus wel wat anders zoeken in het spel. je schip/geld/rank komt echt wel een keer
Mja, het waren mini-grinds... Dingen die redelijk snel gaan. Ik ben juist blij dat ik ze gedaan heb want daardoor had ik het gevoel verder te komen, wat met de normale vooruitgang in het spel wel eens te wensen overlaat. Elke keer dat ik tijdelijk gestopt ben kwam het juist daardoor: Een gebrek aan vooruitgang. Elke keer dat ik weer begonnen ben kwam door nieuwe mogelijkheden om vooruit te komen zoals 17 Draconis en de core mining.

Soms is het beter om even wat tijd in iets saais te steken waardoor je er veel leuke mogelijkheden bij krijgt. Destijds zat ik bijvoorbeeld altijd met geld te schipperen. Modules en schepen verkopen om genoeg geld te hebben voor een rebuy. Sinds ik een ge-engineerde anaconda heb voor de lange afstanden heb ik er veel mogelijkheden bijgekregen.

Ook was het smokkelen juist leuk en ik vind het nog steeds jammer dat ze dat zo generfd hebben. De core mining ook wel, alleen het imperial rank grinden was erg saai.. Continu in/uitloggen om data delivery missies en donations te kunnen stacken. En dan zat ik nog in een 'optimale' hoek met maar een paar empire systemen in de buurt waar de bestemmingen altijd hetzelfde waren (vaak zelfs binnen hetzelfde systeem).

GekkePrutser wijzigde deze reactie 21-04-2019 15:55 (4%)

Ja daar ben ik het met je eens hoor. Soms moet je even. Maar dan kan je vaak ook rustig een pauze nemen om daarna weer verder te gaan gelukkig.
De enige keer dat ik echt even gegrind heb was met mijn, binnen een half uur tripple elite worden, met exploring en combat. Gelukkig kon ik ook die 2 wisselen ;) Maar nu ik met DW2 mee doe is exploren ECHT niet mijn ding lol.
Het smokkelen mis ik ook wel. zelfs nog voor ceos en robigo enzo.. deed ik het al in wat afgelegen (echt aan elke kant van de bubble ook loll) systemen waar je veel kon verdienen met oa slaven.

Het grinden gaat soms dus ook vanzelf. Mijn cutter met 35% korting dacht ik ook niet te kunnen kopen. Tot ik het checkte en ik die grind blijkbaar al had gedaan :D

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• GeeBee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:11

GeeBee

Oddball

Hier heb ik in de Launcher last van sinds de vorige update. Weet iemand een oplossing?

GeeBee wijzigde deze reactie 24-04-2019 12:44 (5%)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• GekkePrutser
  • Niet online
Leutje schreef op zondag 21 april 2019 @ 16:07:
Ja daar ben ik het met je eens hoor. Soms moet je even. Maar dan kan je vaak ook rustig een pauze nemen om daarna weer verder te gaan gelukkig.
De enige keer dat ik echt even gegrind heb was met mijn, binnen een half uur tripple elite worden, met exploring en combat. Gelukkig kon ik ook die 2 wisselen ;) Maar nu ik met DW2 mee doe is exploren ECHT niet mijn ding lol.
Het smokkelen mis ik ook wel. zelfs nog voor ceos en robigo enzo.. deed ik het al in wat afgelegen (echt aan elke kant van de bubble ook loll) systemen waar je veel kon verdienen met oa slaven.

Het grinden gaat soms dus ook vanzelf. Mijn cutter met 35% korting dacht ik ook niet te kunnen kopen. Tot ik het checkte en ik die grind blijkbaar al had gedaan :D
Huh?? Binnen een half uur triple elite worden?? Hoe krijg je dat nou voor elkaar?

Ik ben alleen trading elite nu, en de anderen ben ik nog ver verwijderd. Vooral combat (ook een beetje expres gedaan aangezien random vijanden met je meelevellen dus een hoge rank is niet zo fijn).

Ik heb helaas de tijd gemist dat je met passenger missies je exploration kon levellen anders had ik het al wel gehad. Heel jammer :-( Maar voor ik weet zijn er geen "shortcuts" voor deze toch?

En ja het smokkelen was toch wel het leukste dat ik heb gedaan in Elite. Op de een of andere manier was de combinatie Hoog risico - hoge opbrengst een heel goede, ondanks dat het nooit bedacht was als gamemode maar meer een rare combinatie van de RNG. Ik snap niet dat ze dat zo generfd hebben want veel mensen hadden er veel plezier in, en het bracht veel minder op en was veel moeilijker dan bijvoorbeeld core mining nu is. Dus waarom ze dit nu niet willen hebben in het spel is me niet duidelijk.

GekkePrutser wijzigde deze reactie 24-04-2019 13:43 (15%)

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:32
GekkePrutser schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:39:
Huh?? Binnen een half uur triple elite worden?? Hoe krijg je dat nou voor elkaar?
Waarschijnlijk al combat/exploration elite zijn en met die passenger missies naar trade elite supercruisen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

lol Nee ik was al trading ELITE! yay! (zeker een jaar)
En als je het goed kon herinneren was ik niet bepaald bezig met de andere elite statussen.
Tot ik op een gegeven moment zag dat ik nog maar enkele procenten van de andere 2 af was. Toen dacht ik dat ik dat wel een beetje kon uitmelken.
beetje grinden hier en daar. en opeens.. Binnen een half uur 2 elite statussen erbij :) (28 minuten uit mijn hoofd)

Zo ging het ongeveer
Dus niks speciaals hoor. alleen toeval dat het allemaal zo close was

• daPet
GeeBee schreef op woensdag 24 april 2019 @ 12:43:
[Afbeelding]

Hier heb ik in de Launcher last van sinds de vorige update. Weet iemand een oplossing?
Volgens een Steam gebruiker ligt dat aan de taal instelling in de launcher. Rechtsboven op e-mail klikken en op Engels zetten schijnt te werken. Ik heb altijd alles op Engels en merk nergens iets van :P

[Afbeelding]

Begin van de week had ik hetzelfde probleem, maar toen ik net de launcher opstartte was alles weer in orde (misschien door de patch?).

• CuBras
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 09:38
[Afbeelding]

Ook ik had hier last van. Dacht eerst dat dit door mijn Pi-Hole DNS-blokkering kwam :+

• GeeBee

GeeBee

Oddball

^^ Check!

Pi_Hole dacht ik ook aan, maar 8.8.8.8 gaf hetzelfde.
Update dacht ik eerst ook, maar de update van vandaag loste dat niet op.

Taal stond op Systeem standaard. Op Engels gezet en voíla!

GeeBee wijzigde deze reactie 24-04-2019 20:32 (47%)

Enkele maanden geleden begon de Distand Worlds 2 expeditie. Ik ben zojuist zelf aangekomen op Beagle-point, en het lijkt me leuk om met alle tweakers die meevliegen een groepsfoto bij de grote krater op planeet 2 te maken [-16;+169].

Gevlogen route:

Laatste jump:

Nieuwe badge (EDSM):

Totaal 1% dmg opgelopen tijdens de reis, maar er zit geen likje verf meer op de krait :+

De buggy ziet er zoals gewoon nog puik uit 8)

Dit was mijn eerste expeditie die ik helemaal heb meegevlogen (en moet toegeven dat het echt een takke-eind is)

Laat het even weten als je interesse hebt in een groepsfoto op beagle-point, dan zoeken we even een datum uit *O*

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik ben na 300+ jumps gestopt, ook wegens geen tijd meer.

Joe! Groepsfoto! Zaterdag? :)

• MacNetron

MacNetron

Ondertitel? Bovenavatar!

Topicstarter

Leut en ik op Beagle Point 2:

Van de paintjob is weinig over:

Het was een komen en gaan van DW2 deelnemers. Gelukkig had ik een tweede SRV meegenomen, want de eerste weg geschept door een langsboostende SLF :P

Iemand was een onderdeel verloren. Nu maar hopen dat de goids Beagle Point niet gaan bezetten :+

Nog een laatste foto samen voordat we terug naar huis racen:

helaas maar 1 duim dus hier nog een keer EN Gefeliciteerd met je nieuwe decal!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Gefeliciteerd en dikke vette respect voor jullie doorzettingsvermogen. (y)

GeeBee wijzigde deze reactie 27-04-2019 22:45 (35%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Voor de star trek fans onder ons; je kunt de route van de Voyager terug nemen (bron):

Waypoints:
  1. Byoo Briae CW-C C26-0
  2. Byoo Briae TY-Q C18-0
  3. Byoo Briae LF-P B19-0
  4. Bla Byoe KM-N A116-0
  5. Prie Chrea OO-Z D13-9
  6. Prie Chrea RJ-I D9-15
  7. Prie Chrea FP-V B29-0
  8. Prie Chrea WC-Z B26-1
  9. Hyiechiae IY-F B38-0
  10. Hyiechiae MN-S C17-2
  11. Plae Free CW-E C11-80
  12. Plae Free JS-K C8-34
  13. Eos Chruia XS-T B7-2
  14. Eos Chruia LG-C C1-16
  15. Pheia Auscs GY-A B59-26
  16. Pheia Auscs DF-S B49-12
  17. Pheia Auscs TH-X B46-30
  18. Pheia Auscs BX-P B21-0
  19. Pheia Auscs TQ-I B9-51
  20. Hypio Prao NZ-J C24-88
  21. Sol
Zelf ben ik al 22ly richting het centrum gegaan, anders had ik waarschijnlijk deze route terug genomen :9~

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

It's good to be home again,

26 MCr aan cartographic data en een shitload aan first discoveries.
En nog steeds geen promotie van Pioneer naar Elite... :)

GeeBee wijzigde deze reactie 28-04-2019 23:48 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MD1975
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:18
Drumatiko schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:59:
Enkele maanden geleden begon de Distand Worlds 2 expeditie. Ik ben zojuist zelf aangekomen op Beagle-point, en het lijkt me leuk om met alle tweakers die meevliegen een groepsfoto bij de grote krater op planeet 2 te maken [-16;+169].
Ik zal waarschijnlijk pas rond 5 mei aankomen, dus verwacht dat jullie dan alweer terug zijn! :)

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Klopt het dat daar een Thargoid verscheen, of was dat een nepvideo?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Parcival44
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:22
nieuwe ship size comparison door Matt ricardo
YouTube: Elite Dangerous Ship Scale 2019 edition
bij 0.35 staat toch echt een thargoid naast een schip
dus wie weet :P

<<Crunck>>Christina Pagniacci: No intensity, no victory.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20-06 10:29

Zandhond

Ouwe Poep

https://forums.frontier.c...09042/page-5#post-7763567

De Interstellar Initiatives zijn begonnen.
We Mogen stemmen, yay!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Daar ga ik me eens in verdiepen.
Wel jammer dat het via het forum gaat en niet ingame.
Verder hadden de systemen wel met een marker aangegeven morgen worden om beter te kunnen inschatten welke positie het beste is. (Tenminste: ik ben nog niet weer ingame geweest, maar de thread lezende...)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Timelapse van de Distant Worlds 2 expeditie:

Onwijs gaaf dat iemand al die data aan elkaar heeft geknoopt _/-\o_

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-09 21:34
Mogguh heren, het spookje is weer terug! (even tussendoor vanaf het werk, extern vandaag: een drinkwaterproductielocatie van PWN.)

Ik ben een 2 weken geleden weer begonnen met E:D en had wat centen nodig: Krait MK2 omgebouwd naar een miner en Void Opals gaan zoeken. In een 2 uurtjes 60 van die dingen gevonden en wat andere mineralen: €130 miljoen. Niet slecht :D

Daarnaast is het minen nu ook nog best leuk. Er explodeert nu eens wat!
Ja wat..? Het moet toch een beetje boem doen? Beetje muziek op, laadruim volstouwen met limpits en gaan met die handel!

Waar gaat dit naartoe? Nou, ik heb alle schepen die ik wil hebben. Veel ervan ook ge-engineerd. Ook 2/3 rangen Elite (CQC telt niet! :( ) Binnenkort ga ik m'n ASP Explorer uitrusten voor een 2e lange verkenningstocht om de explorer titel ook naar ELite te tillen. De vorige keer nam ik de Anaconda en dat was leuk, maar je hebt niet het zelfde uitzicht.

Dus ik ben weer actief in de bubbel om er daarna weer vandoor te gaan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 09:50

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Hebben er mensen nog wat tips voor trading? Ik heb "ED TradePad" op mn telefoon gezet om makkelijk trade routes op te zoeken maar echt lekker wil dat nog niet gaan. Of de goederen gaan voor een andere prijs of ik kan uberhaupt niet landen op dat station (T-7).

Oma is online! | Dag oma :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technoaddict
EliteGhost schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:45:
Mogguh heren, het spookje is weer terug! (even tussendoor vanaf het werk, extern vandaag: een drinkwaterproductielocatie van PWN.)

Ik ben een 2 weken geleden weer begonnen met E:D en had wat centen nodig: Krait MK2 omgebouwd naar een miner en Void Opals gaan zoeken. In een 2 uurtjes 60 van die dingen gevonden en wat andere mineralen: €130 miljoen. Niet slecht :D

Daarnaast is het minen nu ook nog best leuk. Er explodeert nu eens wat!
Ja wat..? Het moet toch een beetje boem doen? Beetje muziek op, laadruim volstouwen met limpits en gaan met die handel!

Waar gaat dit naartoe? Nou, ik heb alle schepen die ik wil hebben. Veel ervan ook ge-engineerd. Ook 2/3 rangen Elite (CQC telt niet! :( ) Binnenkort ga ik m'n ASP Explorer uitrusten voor een 2e lange verkenningstocht om de explorer titel ook naar ELite te tillen. De vorige keer nam ik de Anaconda en dat was leuk, maar je hebt niet het zelfde uitzicht.

Dus ik ben weer actief in de bubbel om er daarna weer vandoor te gaan ;)
Zijn die Opals makkelijk te vinden?
Ik verdien mn centen nu met bounty hunting, maar dan kom ik in 2 uurtje spelen uit op 1 tot 4 miljoen :) Schiet niet echt op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Opals zijn generfed in de laatste update...

....dacht ik gelezen/ gezien te hebben, maar is niet zo...

GeeBee wijzigde deze reactie 01-05-2019 21:24 (44%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EliteGhost
technoaddict schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 14:42:
[...]

Zijn die Opals makkelijk te vinden?
Ik verdien mn centen nu met bounty hunting, maar dan kom ik in 2 uurtje spelen uit op 1 tot 4 miljoen :) Schiet niet echt op.
Ik moet zeggen, het viel me reuze mee.
Met een scanner ijs-ringen doorlichten. Void Opal hotspot vinden (werkt het zelfde als een RES) en in de hotspot de pulse wave scanner gebruiken om de juiste astroide te vinden.
Deze astroides moeten niet een beetje geel oplichten maar echt verblindend geel met wat rood (ook van dichtbij!)
Dan heb je veel kans op een void opal kern. Staat in blauwe tekst onderaan de lijst van de astroide-inhoud.
Andere mineralen zijn ook prima. Even op eddb.io kijken welke het meeste opleveren. Void Opals gaan voor 1.6 mil per ton (dus per unit) en uit 1 astroide kan je al snel 14 ton halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technoaddict
EliteGhost schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:29:
[...]

Ik moet zeggen, het viel me reuze mee.
Met een scanner ijs-ringen doorlichten. Void Opal hotspot vinden (werkt het zelfde als een RES) en in de hotspot de pulse wave scanner gebruiken om de juiste astroide te vinden.
Deze astroides moeten niet een beetje geel oplichten maar echt verblindend geel met wat rood (ook van dichtbij!)
Dan heb je veel kans op een void opal kern. Staat in blauwe tekst onderaan de lijst van de astroide-inhoud.
Andere mineralen zijn ook prima. Even op eddb.io kijken welke het meeste opleveren. Void Opals gaan voor 1.6 mil per ton (dus per unit) en uit 1 astroide kan je al snel 14 ton halen.
Het is me gelukt om die dingen te vinden.
De 1e keer kon ik ze voor zo'n 1.2 miljoen per stuk verkopen, maar nu zijn ze opeens rond de 340k waard. Terwijl eddb.io een paar stations gaf met prijzen van rond de 700k.. Beiden zaten ze op 340k.. Dat vind ik te weinig, dus doe ik morgen nog wel een poging bij een ander station. Maar eddb klopt in ieder geval niet altijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
GeeBee schreef op maandag 29 april 2019 @ 19:46:
Daar ga ik me eens in verdiepen.
Wel jammer dat het via het forum gaat en niet ingame.
Verder hadden de systemen wel met een marker aangegeven morgen worden om beter te kunnen inschatten welke positie het beste is. (Tenminste: ik ben nog niet weer ingame geweest, maar de thread lezende...)
Ja dit ja... Ik heb geen idee welke nu het beste is.. En ik ga er ook niet zomaar eentje kiezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EliteGhost
technoaddict schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 20:54:
[...]

Het is me gelukt om die dingen te vinden.
De 1e keer kon ik ze voor zo'n 1.2 miljoen per stuk verkopen, maar nu zijn ze opeens rond de 340k waard. Terwijl eddb.io een paar stations gaf met prijzen van rond de 700k.. Beiden zaten ze op 340k.. Dat vind ik te weinig, dus doe ik morgen nog wel een poging bij een ander station. Maar eddb klopt in ieder geval niet altijd.
Heel mooi!

eddb.io wordt bijgehouden door spelers dus er zal altijd een vertraging in zitten. Mocht je niet schromen om wat jumps te maken om die dingen te verkopen, begin dan niet te zoeken op de hoogste prijs van stations in de buurt, maar direct in de commodities lijst van eddb.io. Die laat de allerhoogste verkoopprijs zien.

https://eddb.io/commodity

Let vooral niet op de "galactic average" prijs van je inventaris. Daar heb je bij void opals en sommige andere dingen geen drol aan.

Onderstaand een direct linkje naar void opals. Er zijn aardig wat plekken waar ze die dingen tegen de 1.6mil per ton kopen.
https://eddb.io/commodity/350

Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• technoaddict
Yeah, ik zit niet echt in de buurt van die 1.6M stations :) Als ik meer dan 50 jumps moet maken om bij de dichtstbijzijnde te komen kies ik liever voor een station op 2 jumps waar een prijs van 600k geboden wordt :)
Had er net 1 waar die prijs geboden werd, dus dat is prima. Thanks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13-09 15:38
Ik heb op moment niet zo veel centen, dus ik mine nu in een Diamondback exp. Ik mine LT diamonds en verkoop ze voor 1.1 milj. ongeveer in Borann.
Een jump of 7 vaak tussen de hotspot en een station

Ik gebruik http://edtools.ddns.net/miner
De prijzen veranderen snel, maar deze houdt het redelijk bij.

Ben aan het sparen om een Phyton te kopen, en daar mee te minen. Mss vanavond weer een aantal runs maken

Chielioj wijzigde deze reactie 07-05-2019 11:14 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technoaddict
Die LT Diamonds zijn inderdaad ook interessant.. Gisteren was ik in een Void Opal hotspot aan het zoeken naar Void Opals, maar ik vond alleen maar LT Diamonds.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20-06 10:29

Zandhond

Ouwe Poep

Heeft iemand nog een idee voor een mining rig?
Beetje Etherium Enzo... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 09:50

SandStar

DPC-Crew

Zandster

wat is een beetje een goed trade loop? Ik doe er nu 1 die 6.5M doet per loop.
Stations liggen 2 jumps uit elkaar en in m'n T9 past zo'n 720T

Oma is online! | Dag oma :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik geloof niet dat het hier al genoemd was... Maar een paar weken geleden is er een lek opgedoken op reddit van iemand die zei dat hij een developer kende bij Frontier.

In het begin was iedereen redelijk sceptisch maar enkele van zijn voorspellingen (gaande over andere games dan Elite) hadden zeer specifieke gegevens en release data op korte termijn en zijn inderdaad uitgekomen terwijl er verder geen geruchten over waren. Dus ik heb het idee dat dit wel waar is.

Zie hier de link naar iemand die precies bijhoudt wat er allemaal uitgekomen is: https://www.reddit.com/r/..._leaked_frontier_roadmap/

Het originele lek kan je hier vinden. Dit is wat hij zegt over E:D:
Elite Dangerous (Project Watson): Space legs. Haven’t seen any mention of atmospheric landings. FPS style gameplay, Thargoids in the flesh. Base building. Coming end of 2020. Thargoids look very Starship Trooper. Don’t expect to see much between now and then. The focus is on keeping Elite making money on the mean time.
En:
Also - > there is no Raxxla in Elite.
Dat laatste zou wel jammer zijn voor die mensen die er hard naar zoeken.

Maar het klinkt dus wel alsof het komende jaar space legs op het programma gaat staan, maar atmospheric landings helaas nog niet. En "Base building" - wat dat dan ook inhoudt.. Jammer dat hij niet meer heeft gezegd. Op zich wel cool als je eindelijk eens echt wat kan maken in de Elite wereld. Ruimte zat zou je zeggen :)

GekkePrutser wijzigde deze reactie 23-05-2019 21:07 (10%)

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ja? Gaan we turtelen en dan met scarabs steamrollen?

Acties:
  • +5Henk 'm!
Volgende week Zaterdag 21 juni 2019
EVENT TIME!

Zo rond 20 uur (en ja 20 uur en niet 20:30 dus) is een een FOXHUNT!

Ik ben de vos en ik verwacht dan ook dat ik dood ga ingame ;)

Uiteraard zal ik niet zeggen waar ik ben maar wel dat ik in the gathering zal vliegen
Dus jullie kunnen mij volgen en interdicten! en proberen mij een kopje kleiner te maken.
Ik zal overigens niet terug schieten dus jullie zijn veilig

COOL OK HOE DAN! Nou pak je beste combat schip en doe je best! De hele week kunnen jullie nog oefenen ;)

Vanaf 20 uur dus. en aangezien er dan al geschoten mag worden is het aan jullie om op tijd te zijn

• daPet
Er gaan een paar stemmen op om het evenement te verplaatsen naar zondag. Wat vinden jullie?

Poll: Zaterdag of zondag event?
Zaterdag
Zondag
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=401878&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1Henk 'm!
Het is dus zondag! Dat moge duidelijk wezen :)

Acties:
  • +4Henk 'm!
Op een warme dag als deze toch nog 7 man op komen dagen :) Het was leuk! het was spannend!
Dank u allemaal!
De winnaar is @MD1975 (G'Kuchhoest) met 2 kills! (dit zal ik nog lang moeten horen lol)
Hij mag een prijsje uitzoeken (thanks Dapet!)

Ik begon in Alpha Centaury. En iedereen die het spel kent.. weet dat daar Hutton orbital zit :P
Maar daar was ik helemaal niet!.
In het begin heel erg last gehad van DutchMaverick! Die kan enorm goed jagen!
Maar uiteindelijk kreeg kuch me na een uurtje te pakken!

De 2e kill kwam van Chielio .nl! Hij schrok er zelf van :P
De 3dce kill kwam weer van kuch.. de moordenaar!

Het is een hele aparte ervaring om zo opgejaagd te worden!
De volgende keer zit ik in mijn python en dan mogen jullie weer! Maar dan schiet ik wel terug hehehe

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MD1975
  • Laatst online: 16-09 13:18
Leutje schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:06:
(dit zal ik nog lang moeten horen lol)
Ik zag je bloeden en ik dacht, als hij kan bloeden, dan .... ohnee verkeerde film.
Maar ik zal heerlijk slapen vannacht, dit maakt mijn week weer goed. :)

CMDR G'Kuchhoest profile

Acties:
  • +7Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-09 21:32
Gister de 1B en trade elite berijkt na een tijdje niet gespeeld te hebben. Tijd om nieuwe doelen te stellen.
Vandaag eerst maar eens verhuist naar Blaauw City en een DNX(taxi) en Phantom aangeschaft om aan m’n exploration en engineers te gaan werken. Halfslachtig de phantom opgetuigd en ff een testvluchten gemaakt. Heerlijk wendbaar, vet geluid, en toen crashte ik tegen Blaauw City, mooie vuurbal, shields vergeten 😂

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Chielioj
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13-09 15:38
Leutje schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:06:

De 2e kill kwam van Chielio .nl! Hij schrok er zelf van :P
Inderdaad :P

Was een leuke avond. Keer iets anders dan "normaal" traden, minen of dergelijke, en zeker voor herhaling vatbaar.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Wordt deze game op de ps4 nog een beetje gespeeld? Deze is nu namelijk in de aanbieding in de ps store voor 9euro (commander edition).

Kun je hiermee samen spelen met mensen op pc/Xbox? Of is werkelijk alles apart?

• Sassem
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06
Nvm

Sassem wijzigde deze reactie 21-08-2019 15:05 (99%)

@Oxigeon
Helaas! Crossplay tussen de verschillende platvormen is helaas niet mogelijk. Hoewel we allemaal in het zelfde universum spelen.
Met andere woorden, wat jij op je console doet heeft wel degelijk invloed op de pc economy.
maar we kunnen elkaar nooit echt tegen komen

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Leutje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:11:
@Oxigeon
Helaas! Crossplay tussen de verschillende platvormen is helaas niet mogelijk. Hoewel we allemaal in het zelfde universum spelen.
Met andere woorden, wat jij op je console doet heeft wel degelijk invloed op de pc economy.
maar we kunnen elkaar nooit echt tegen komen
Aah ok. Het is dus wel zo als ik iets te koop aam bied dat jij dat op de pc zou kunnen kopen? Of dat is ook niet mogelijk?

Ik weet namelijk niet hoe groot de playerbase is op de ps4. Daar vind ik geen cijfers van

Edit: kan ik dan als ps4 user ook een tweakers crew joinen of kan dat dan weer niet.

Oxigeon wijzigde deze reactie 21-08-2019 15:19 (6%)

• Ghostley
Oxigeon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:16:
[...]

Aah ok. Het is dus wel zo als ik iets te koop aam bied dat jij dat op de pc zou kunnen kopen? Of dat is ook niet mogelijk?

Ik weet namelijk niet hoe groot de playerbase is op de ps4. Daar vind ik geen cijfers van

Edit: kan ik dan als ps4 user ook een tweakers crew joinen of kan dat dan weer niet.
Helaas werkt de martket-place niet zoals in EvE. Je hebt wel invloed op de 'politiek' binnen het spel. En uiteraard PvP, if that's your thing. De politieke aanpassingen zijn wel hetzelfde voor alle platformen.
De politieke status van een stelsel heeft dan weer invloed op het type missies dat je er kunt runnen.

Als jij iets te koop aanbied is het aan de markt. Nooit persoonlijk helaas.
De PS4 playerbase heb ik echt geen flauw benul van. De meeste hier spelen dit heerlijke spel op de pc ;)

Het is een geweldig groot spel met enorme mogelijkheden. Zo erg mischien dat je helemaal de weg kwijt raakt. Als je het alsnog koopt kom dan even kijken op onze Discord. Daar staan enorm veel tips en hints

https://discord.gg/kSAwfc

En voor iedereen die zaterdag niks te doen heeft. AmigaCommodore wil graag vos zijn
Een nieuwe Foxhunt dus! Maar nu ga ik zelf ook lekker jagen ;)

Vanaf 20 uur en we weten allemaal nog niet waar

Degene die hem als eerst neer KNALT! (met bewijs lol) krijgt van mij een leuke shipskin naar keuze

Leutje wijzigde deze reactie 21-08-2019 15:32 (7%)

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ghostley schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:29:
[...]

Helaas werkt de martket-place niet zoals in EvE. Je hebt wel invloed op de 'politiek' binnen het spel. En uiteraard PvP, if that's your thing. De politieke aanpassingen zijn wel hetzelfde voor alle platformen.
De politieke status van een stelsel heeft dan weer invloed op het type missies dat je er kunt runnen.
Dan ga ik het voor die 9 euro maar eens proberen. Op de pc vaak over een aanschaf gedacht maar de laptop draait hen sowieso niet. Als ik de info op de fuel rats website bekijk lijkt het me dat de pc speler 6x zo hoog is dan die op de PlayStation/ xdoos

Ik denk dat 6 keer wel wat hoger mag ;)

• Ghostley
Opzich is het aantal spelers op PS4 nog best goed te doen. Zeker in de start gebieden en rondom de engineers. Wel opletten op eventuele griefers en anders private groups joinen die puur aan pve doen.
Fuel rats gelukkig nog niet nodig gehad. :P

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ghostley schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:59:
Opzich is het aantal spelers op PS4 nog best goed te doen. Zeker in de start gebieden en rondom de engineers. Wel opletten op eventuele griefers en anders private groups joinen die puur aan pve doen.
Fuel rats gelukkig nog niet nodig gehad. :P
Inmiddels is de game aan het downloaden. Na 9GB had ik de optie al om hem te starten. Dit gedaan en al een commander aangemaakt.

Hierna kon ik alleen nog maar kiezen voor de training missies waarvan ik op dit moment alleen maar geleerd heb om door het astroide veld te vliegen.

Hierna kon ik nog niet kiezen om het docken te leren maar wel de combat. Dit heb ik nog niet gekozen omdat ik het lijstje liever van boven naar beneden afrondt. Morgen zal hij helemaal klaar zijn met downloaden waarna ik de trainingsmodus ga voltooien en daarna de eerste stappen ga zetten in de online wereld.

Gelukkig kan jij het leren met een tutorial. Ik moest het allemaal maar uitvinden ;)
@Oxigeon Een paar tips.
Geld is echt niet alles. Zeker geen doel in het spel. Evenmin alle schepen bezitten. (kan ik makkelijk zeggen met 27(?) schepen lol Want dat komt allemaal vanzelf wel ;) In het spel kan je oa wat van de Lore vinden. De verhaaltjes in het spel zeg maar. Aan de meeste heb ik ook mee gedaan (oa Rift en het ontdekken van de eerste guardian ruines) Laat je door niemand vertellen wat jij moet doen! Doe je eigen ding. En als er dan iets is waar je aan mee kan doen is het jouw beslissing.

Wees niet bang voor een bepaald iets in het spel (enginering ofzo) Ook dat is uiteindelijk een verademing
Zeker in het begin komt er zoveel op je af. Laat het dan maar lekker langs je heen vliegen. en als je iets vind wat je intresse opwekt, vraag het gerust op discord :)

• 4bit
  • Laatst online: 21:30

4bit

Onward, to futility!

2 weken geleden ofzo een Oculus Rift S gekocht en paar dagen geleden Elite Dangerous eens klaargestoomd voor VR. Nu komt het gevoel van schaal echt tot zijn recht.
Toen ik de laatste keer speelde enkele maanden terug was ik begonnen met de improved mining en dus proberen Void Opals te minen. Voorlopig met plezier door de asteroidevelden aan het vliegen, scanner loslaten en dan maar rondkijken waar de goudpotten verstopt zitten.

Alleen het navigeren in de mappen is wat moeilijker, alsook destination invullen is op dit moment blindelings.

I'll do what I can, but expect very little.

• 4bit
  • Laatst online: 21:30

4bit

Onward, to futility!

Er is nu wat meer informatie over de aankomende fleet carriers:
YouTube: Elite Dangerous Fleet Carrier Gamescom Reveal

I'll do what I can, but expect very little.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag nog eens eventjes gespeeld. Heb wat bountys liggen hunten. Daarna terug naar base om de bountys in te wisselen. Toen heb ik een laser gewisseld voor een missile shooter en een grotere power plant erin gedaan. Toen een missie gestart voor het killen van iemand.

Target gevonden en wilde schieten. Heb 3x geschoten en toen kreeg ik een melding in beeld en kon ik helemaal niet meer schieten. Hoe kan dit en hoe los ik dit op

@Oxigeon Heeft ondertussen al lang antwoord geha op Discord ;)
Niet dat we hier niks willen posten ofzo

Vanavond dus weer een Foxhunt! om 20 uur precies begint het ! Amiga is de vos en we moeten allemaal op hem jagen!
Hoewel al eerder gepost nog een kleine herindering ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• captain_ghost
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:44
Op zaterdag 7 september 2019, vindt er een nieuwe soort vosjacht in onze privé server plaats. Tijdstip: 20.30 uur, geen minuut later.

In afgelopen week is er ingebroken bij Gathering geheim voorraad. Een 100 stuk goederen is ontvreemd. De onze baas waren heel kwaad, hij scholden alle incompetentie beveiligers uit.

Gelukkig waren er een beveiligingsopname te zien wie het deed. En ja, het was een vos!
Het was onze de welbekende vos, die al vaak misgebruik door ons allemaal voor de plezierjacht. Geen wonder dat vos op een wraak belust.

Daarom staat er nu een prijs op de hoofd (kop van vos). Daarmee is de vosjacht weer terug!
De onze baas vraagt alle spelers die lid van Gathering zijn, naar de sluwe vos uit te kijken.
Want de vos heeft 100 ton goederen van Gathering gestolen.
Daarom wordt er een bevel uitgevaagd van onze de hoogste officier:
De bevel luidt, de vos mag onder geen beding goederen houden en verkopen.

Er is echter een adder onder de gras!
- Wanneer de vos doodgaat met alle goederen, heeft niemand gewonnen!
- Wanneer de jager op de minste 20 goederen weet terug pakken, wint hij of zij de jacht.
Hij of zij mag de goederen houden en of verkopen.

Alle soorten geweld zijn toegestaan. Aangezien vos een simpel wezen is, heeft ie geen wapens aan de boord. (vraag mij niet waarom vos geen enkele wapen bij draagt)
Ik kan alleen aangeven dat de goederen heel waardevol is. Ook voor de groentjes.

O,ja. Je herkent hem in de zwarte ding. Het is ook groot.. Met veel goederen moet het wel groot zijn.

Voor meer info, bezoek onze discord ook! ( https://discord.gg/dZMpcHx )

CMDR Executeur : Concentratie is belangrijk. De ongeluk zit in de kleine hoekje

• captain_ghost
Nog vier nachten te gaan. Begint de klopjacht!.
Hoe meer mensen meedoet, des leuker en spannender.

• captain_ghost
Vanavond is het zover!..

Baas is nog steeds kwaad. Zit hele dag vanuit kantoor mopperen..
Hij vraagt zich af wanneer jullie in de actie komt.
100 stuks waardevolste goederen.. gejat.. dat kan toch niet..
Jullie zouden het ook niet erbij laten zitten. We bellen ook geen politie. We lossen zelf op met tuigen.

Nog eventje geduld, daarna begint de vosjacht! Stipt op 20.30 uur avond! Geen minuut later.. Anders is de dief te ver weg..

• captain_ghost
Rond half negen avond begon de klopjacht op een dief..
Er melden een drie jagers van Gathering TUIG.. voor de klopjacht. Ze hebben dief weten opsporen en achteraan gezeten. Tot met een vreugde van onze baas. Die stond op de punt van de stoel zitten.
De achtervolging duurte zo lang.. ze zijn op verschillende sterrenstelsel geweest.. Daar en der schoten de achtervolgers op de dief.. Limpets vlogen over heen en weer..
De dief had natuurlijk een afweergeschut bij zich. Dus mooie vuurwerkshow..

Al gauw kwamen men achter welk de beloning op hen wachtte. Dat was een opal void.
De dief had minste 100 ton opal void gestolen. En natuurlijk ook nog wat andere spullen zoals tabak, bier. De achtervolgers werd natuurlijk gemotiveerd, vastberaden en actief. Ze haalden alles uit de kast.
Tot een verbazing bleef de dief steeds de belagers voor. Dief was kennelijk goed voorbereid. Met een flauwe tactiek wist hij steeds voor de limpets blijven. Ondanks verloor de dief toch een aantal goederen. Maar dat was te verwaarlozen.

Na anderhalve uurtje hardwerken, beseften de achtervolgers dat te veel moeite was. Ze hadden geen zin in precieze schietwerk. Ze wilden ook niet dief te veel schade toebrengen.
Ondanks een hoge beloning.
Toch koos ze eieren voor hun geld kiezen, druipen ze het af. Intussen ging de dief uiteraard ervandoor. Als de lachende derde..

Onze baas ontplofte toen.. alle medewerkers die in de buurt was, vluchtte. Hij vervloekt alle leden van Gathering (corrupte) TUIG
Iemand moet toch een kop gaan rollen. De baas zag een paar mensen in de café zitten, dus ze werd een slachtoffer van de uitbarsting van onze baas.

Niet veel later bleek de slachtoffers uit Kano komen, die eisten daarom een vergelding.
Daarmee zijn de oorlog in Kano alweer uitgebroken. Nieuwe soort Gaza-oorlog.

Dief en corrupte TUIG hebben in geheim de gestolen goederen verdeeld en geld weten innen.

Dus de grote winnaar is de dief van de vosjacht.

Wellicht dit keer met nieuwe leuke uitdaging met een SRV. Tot volgend keer (over paar weken ofzo)

• Powerblast
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:23
Na lang twijfelen heb ik me toch ook laten overtuigen. Ik zag een tijdje geleden een filmpje waarbij iemand uit hyperspace (zeg ik het goed?) kwam en op zo een ster uitkwam, was ik echt verkocht :D. Dat ziet er echt zo vet uit. Heb me uiteindelijk wel een thrustmaster t.16000m fcs hotas ervoor aangekocht. Bevalt me erg goed. Veel beter dan met muis en keyboard.

Dit lijkt mij wel de game die ik al jaren zocht, Eve online was ik erg in geïnteresseerd, ook een leuke space sim, maar dat je daar niet zelf met je space ship kon vliegen vond ik dan weer echt niet fijn. Elite lijkt me dan weer ietsje minder mmo, maar wel first person flying.

Voorlopig begonnen met de basis game, dus nog zonder horizons. Wou eerst ff zien of het wat voor me is. Dat is wel al duidelijk :), maar ik vraag me nu af of ik nu echt veel mis op dit moment? Ik zou even willen wachten tot horizons eens een keer in de sales komt te staan, ben nu toch nog bezig met de basis onder de knie te krijgen. Zover ik zie is enkel een stukje van de mining en dan vooral het kunnen landen op planeten niet aanwezig. Ik ben al blij dat ik uit die stations uit geraak, laat staan dat ik deftig kan landen op een planeet...

• captain_ghost
Powerblast schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:32:
Na lang twijfelen heb ik me toch ook laten overtuigen. Ik zag een tijdje geleden een filmpje waarbij iemand uit hyperspace (zeg ik het goed?) kwam en op zo een ster uitkwam, was ik echt verkocht :D. Dat ziet er echt zo vet uit. Heb me uiteindelijk wel een thrustmaster t.16000m fcs hotas ervoor aangekocht. Bevalt me erg goed. Veel beter dan met muis en keyboard.

Dit lijkt mij wel de game die ik al jaren zocht, Eve online was ik erg in geïnteresseerd, ook een leuke space sim, maar dat je daar niet zelf met je space ship kon vliegen vond ik dan weer echt niet fijn. Elite lijkt me dan weer ietsje minder mmo, maar wel first person flying.

Voorlopig begonnen met de basis game, dus nog zonder horizons. Wou eerst ff zien of het wat voor me is. Dat is wel al duidelijk :), maar ik vraag me nu af of ik nu echt veel mis op dit moment? Ik zou even willen wachten tot horizons eens een keer in de sales komt te staan, ben nu toch nog bezig met de basis onder de knie te krijgen. Zover ik zie is enkel een stukje van de mining en dan vooral het kunnen landen op planeten niet aanwezig. Ik ben al blij dat ik uit die stations uit geraak, laat staan dat ik deftig kan landen op een planeet...
Ik zou toch wel een horizon bij doen. Kan je ook op de idyllisch uitzicht op planeet of buitenaardse vesting bezoeken enzovoorts. Wanneer het sale uitkomt, gewoon doen.

Bezoek anders op onze eigen chat-kanaal https://discord.gg/dZMpcHx

• pimskie
Powerblast schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:32:

Heel herkenbaar! Ik ben precies zo begonnen.

Ik speel niet heel regelmatig en heb nu in totaal (pas?) 150 uur gespeeld. Dit is zonder Horizons. Tot nu toe heb ik m'n tijd gevuld met exploring, bounty hunting en mining. Om op die manier mijn bescheiden fleet te upgraden en aan te vullen.
Ik neem gemakshalve aan dat Horizons een goeie investering is als je ED wat vindt, maar je kunt je IMO ook best een tijdje zonder vermaken.

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:40
Heb de game onlangs ook weer eens opgepakt, na een pauze van ruim twee jaar. Bij inloggen bleek ik bezig met een grote Exploration run, dus mijn Diamondback Explorer was aardig ver buiten de bubble. Twee avonden gespendeerd aan de terugreis en een paar miljoen aan credits voor m'n data gevangen. Inmiddels ook weer de controls - soort van - onder de knie en een boel nieuwe bindings van voor nieuwe functies gemaakt.

Na terugkomst in de bubble een Addertje gekocht om het 'nieuwe' mining uit te proberen. Flink aan lopen prutsen, maar uiteindelijk 8 ton aan Painite weten te verzamelen. Lange trip naar een station met een goede prijs. Zo'n 30 jumps later kom ik daar aan, blijkt dat systeem om een prachtige felle witte ster met twee mooie uitwaaiers te draaien. Even blijven bewonderen, totdat één van die cones over mijn Adder ging... Meteen veel over White Dwarfs geleerd :+ Veel schade, waaronder m'n cargo hatch... Hele lading verloren. Ouch :P

De volgende avond wel gelukt een lading thuis te brengen en meteen een persoonlijke record winst-in-1-transactie (7M). Wat beviel natuurlijk wel, dus de Adder verkocht en een mooie Asp Explorer met mining rig gebouwt(/gekopieerd van r/eliteminers).

Run 1 met de Asp ging vrij aardig. Totdat ik even de ring uitging en weer terugkwam in een ander deel. Daar spawnde dus ook een piraat en inmiddels had ik een interessante lading van Low Temperature Diamonds opgebouwd. Die wilde hij wel van me overnemen, en combat is nooit m'n ding geweest dus ik was in paniek en drukte alle knoppen tegelijk in. Lading + Asp verloren... :P

Maar gisteravond een nieuwe run, deze keer weer Painite, mooie dubbele hotspot gevonden. De Painite kwam er sneller in dan de Limpets er uit gingen. Uiteindelijk toch bedtijd dus de boel verkocht. Weer een PR, nu 26M. Dit gaat lekker :)

• Powerblast
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:23
captain_ghost schreef op zondag 15 september 2019 @ 18:39:
[...]

Ik zou toch wel een horizon bij doen. Kan je ook op de idyllisch uitzicht op planeet of buitenaardse vesting bezoeken enzovoorts. Wanneer het sale uitkomt, gewoon doen.

Bezoek anders op onze eigen chat-kanaal https://discord.gg/dZMpcHx
Horizons komt er idd aan eens het een keer in de sales staat. Heb op dit moment nog zoveel te ontdekken, dat het bijna als overkill aanvoelt. Ik kom ook wel een keertje langs in de chat, thanks voor de invite :)
Pagina: 1 ... 90 91 92 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True