• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:06
Soliest schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:51:
In het begin was er niet eens een docking computer. De eerste jaren alles altijd met de hand gedaan. Toe ook inderdaad een paar keer verkeerdom proberen te landen... tot ik er dus achter kwam dat er gewoon pijlen getekend zijn als je gaat landen.
[Afbeelding]
Ik heb nooit de dockingcomputer gebruikt, zonde van je slot. Je moet gewoon zorgen dat je het hologram-cijfer van je landingpad voor je hebt en dan recht naar beneden. Als je op de hoogte van het hologram-cijfer blijft dan krijg je ook geen loitering boete bij fleetcarriers enzo.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:06
Diamundo schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:57:
Goedenavond allen, na een flinke pauze ben ik weer eens in de ruimteschepen gestapt, en merk ik dat ik mijn setup wat wil opfrissen. De desktop heb ik al jaren niet aangepast, en in plaats van mijn ultrawide 34" scherm op een bureau zit ik nu op de bank achter mijn 40" tv van eveneens 10 jaar oud (met de resolutie op 150%). Ook heb ik een VR bril gekocht een tijdje terug, eventjes met succes en plezier gebruikt, maar die moet ik nu nog aan de praat krijgen bij de nieuwe setup.

Ik ben erg benieuwd, wat zou je aanpassen aan de setup en waarom? Een specifiek budget heb ik nog niet, ben in eerste instantie vooral benieuwd naar andere ideeën. Ik zit te denken aan een nieuw scherm (al wil ik eerst de VR bril werkend krijgen, en kijken of dat fijn zit en speelt) en eventueel nieuwe HOTAS. Om er gelijk een hele cockpit van te maken (inclusief stoel en frame) zou kunnen, ik woon op mezelf en heb de ruimte ervoor, maar ik ben bang dat dat het prijskaartje net wat groter maakt. Wel merk ik dat op de bank spelen met het toetsenbord er deels naast nog niet fijn zit. Tips zijn welkom!
Hey! Ik heb ook een X52 HOTAS. Speelt echt geweldig in VR. Ik gebruik een HTC Cosmos vr-bril, dus we hebben een vergelijkbare opstelling. Ik vind de opstelling goed genoeg voor mij. Voor functies die ik niet kan mappen op mn HOTAS heb ik mezelf blind leren vinden van de toetsen. Ik heb helemaal geen last misselijkheid bij VR, ik kan letterlijk een uur of 4 zonder pauze VR-en. Raad ik niet aan om te doen overigens O-)

Wat hardware upgrade. Raad ik aan om in stappen te doen. Ik ben van een 1080 naar een 5080 RTX gegaan en de volgende stap voor mij is een AM5 board kopen voor mn 7700 die ik hier op de kop heb getikt.
Qua specs die je nu hebt kan je E:D nog heel goed draaien...

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:19
Vuikie schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:52:
[...]
Ik heb helemaal geen last misselijkheid bij VR, ik kan letterlijk een uur of 4 zonder pauze VR-en. Raad ik niet aan om te doen overigens O-)
Elk mens is anders, maar 'wagenziekte' is een bekend verschijnsel. Ik ben in het begin toen ik VR gebruikte een paar keer een beetje lichte misselijkheid gehad. Dat is vanzelf over gegaan. Dit heet bewegingsziekte en komt omdat je lichaam niet in beweging is, maar je hersenen nemen snelle beweging waar. Ik heb het in een auto of trein nooit gehad, ik kan rustig achteruit rijden, maar snelle games in VR is wat anders. Daar moest ik echt aan wennen. Nu kan ik een dag spelen, de eerste week ben ik na een uurtje gestopt.
Wat hardware upgrade. Raad ik aan om in stappen te doen. Ik ben van een 1080 naar een 5080 RTX gegaan en de volgende stap voor mij is een AM5 board kopen voor mn 7700 die ik hier op de kop heb getikt.
Qua specs die je nu hebt kan je E:D nog heel goed draaien...
Ik vind het onverstandig om geld uit te gaan geven aan 10 jaar oude hardware, ik zou geen upgrades in stappen doen. Ik zou als ik geld uitgaf een kompleet modern systeem kopen.

Maar ik denk neut dat het nodig is. Elite Dangerous is een 10 jaar oud spel en die 10 jaar oude setup was destijds snel en lijkt mij daarom snel genoeg voor ED in FullHD resolutie of de Oculus Rift. Een RTX5080 is overkill, zon kaart is, tenzij je naast ED andere games zoals Cyberpunk 2077 in 4K speelt, niet nodig. Ik heb een Quest 3, die heeft tot 4x meer rekenkracht nodig dan de originele Oculus Rift, en mijn RTX4070 Ti Super handelt dat moeiteloos af. ED is niet zo zwaar. Voor de Oculus RIft werd minimaal een GTX970 aangeraden, dat weet ik omdat ik die ook heb; als ik het mij goed herinner is een R9 390 sneller dan die kaart.

Ik zou lekker gaan spelen met wat ik heb en geen geld uitgeven zolang dat niet nodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door ABD op 10-11-2025 23:22 ]

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:17
Zelf zou ik ook all in gaan en een compleet nieuw systeem kopen.
Wat betreft Elite, die heeft de afgelopen jaren ook upgrades gehad en vraagt nu meer van je gpu dan 10 jaar geleden. Zeker als je te voet op een planeet rond gaat lopen schieten.
Probeer het eerst gewoon uit en bepaal aan de hand van je ervaring of je moet upgraden. Zelf heb ik nog een wat oudere kaart, maar die is nog wel goed te doe en haal ik in VR op ultra settings gewoon 90fps.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Pagina: 1 ... 122 123 Laatste