Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Oxigeon schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 09:08:
[...]

Ben net in een startport geweest en heb deze outfit aangehouden. Hiermee zou het dus moeten lukken lijkt me...

Heb nu nog 785k over. Is het dan al een optie om de FSD te upgraden? Zoja welke is dan het verstandigste te pakken? Als ik hoover over de verschillende fsd gaat mijn jumpe range omlaag ipv omhoog haha

Edit: dan nog een vraag over de limpets. Hoeveel nemen jullie er mee. Moet ik ze alle 32 kopen? Maar dan zitten mijn cargo racks vol
Dan zou je hem kunnen upgraden naar een C drive, B kan ook, maar dan heb je niet genoeg meer voor een rebuy denk ik.
Met een C drive heb je bijna 15 lichtjaar, (leeg).
Limpets die je teveel hebt kun je ook dumpen, dat is beter dan er achter te komen dat je er te weinig hebt.
Neem er in jou geval een stuk of 25 mee.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54
Xaphod schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 06:36:
[...]

De bouw die ADB voorstelde is voor jou de beste keus denk ik: https://s.orbis.zone/r7Zq
De docking computer kun je beter aanhouden als handmatig docken niet aandurft, je moet dan wel nog het station en de mining ring handmatig aanvliegen.
Je zult dan wel tijdens de trip bij stations moeten stoppen om bij te tanken denk ik.
Meld je hiermee aan voor de community goal en doe een minimale bijdrage.
Al lever je maar 1 unit in, dan heb je al recht op 45.000.000 credits.
Dan heb je genoeg om bijvoorbeeld een Cobra Mk5 of een Mandalay aan te schaffen en goed uit te rusten.
Aan deze schepen zul je veel meer plezier beleven.
Ze hebben de beloning opgehoogd met 67% zie ik. Die bonus is lekker, al had ik liever een pre-engineered onderdeel, of twee, gehad zoals in vorige CGs, want uiteindelijk pakt een miner veel meer met minen.

Ik ben ontzettend blij met die twee pre-engineered cargo bays(+35% capaciteit) van de Brewers Corporations "Defend Trailblazer Resupply Routes" CG, daar zullen we zolang we spelen profijt van hebben. Cargo bays zijn helemaal niet sexy, zoals wapens dat zijn. Ik was voor die railguns daarheen gegaan, maar die gebruik ik nauwelijks en de cargo bays heel erg vaak. Deze leveren tijdens deze CG alleen al zoveel extra credits op. Het was jammer dat we de pre-engineered DSS niet hebben gehad, de vorige keer.
[...]

Ben net in een startport geweest en heb deze outfit aangehouden. Hiermee zou het dus moeten lukken lijkt me...

Heb nu nog 785k over. Is het dan al een optie om de FSD te upgraden? Zoja welke is dan het verstandigste te pakken? Als ik hoover over de verschillende fsd gaat mijn jumpe range omlaag ipv omhoog haha

Edit: dan nog een vraag over de limpets. Hoeveel nemen jullie er mee. Moet ik ze alle 32 kopen? Maar dan zitten mijn cargo racks vol
Ik weet niet hoe vaak jij een rebuy nodig hebt. Als je een B koopt, heb je 3 rebuys als ik goed heb gerekend. Als je dat aandurft, 4B nemen en anders de 4C. Je kunt die 4C de trip erna verkopen en inruilen, waarschijnlijk voor een 4A. Vergeet sowieso niet de geupgrade onderdelen eerst in storage te doen als je je schip verkoopt om een andere te kopen. Losse onderdelen verkopen of hergebruiken levert meer op dan een heel schip te verkopen.

Je kunt limpets dumpen, dus neem er 32 mee. Dan heb je marge om fouten te maken. Je begint met het 'proben' van asteroids, dus daarmee maak je ruimte. Als je dan fragments op moet picken, stuur je zoveel collector limpets de ruimte in en maak je meer ruimte. Als je naar de volgende atseroid gaat, moet je wederom de prospector limpet inzetten en de collector limpets gaan stuk, dus je gaat er meer inzetten en zo maak je meer ruimte. Je moet af en toe de inventory ingaan om limpets te dumpen, en op gegeven moment heb je door hoeveel je er mee moet nemen.

Je kunt overigens bijna alles maken als je de 'mats' hebt, dus ook limpets. Daar heb je iron en nickel (materials of 'mats' in ED lingo) voor nodig en dan maak je er 4. Daar heb je wél ruimte in je cargo bay voor nodig. Goed, ik maak regelmatig ammo en (srv) fuel aan. Je kunt ook een FSD injection maken, dan kun je verder springen.

Als laatste tip: als het kan, je moet het wel vinden, alleen de metalen die gevraagd worden meenemen.

Uitzondering zijn de allerzeldzaamste mineralen, maar daarvoor moet je wel de juiste prijs krijgen en je moet ver genoeg kunnen springen. Ik had bv aan het eind van een trip een core asteroid met Monazite gevonden en een starport op 4ly van mijn hotspot gevonden die bijna 900k per ton betaalde. Die heb ik meegepakt, dat was weinig extra tijd.

Ik heb even een break genomen van minen, ik ben op zoek naar PESCO! :*) Eerste stap is heen en weer vliegen van Jamesons crash site naar de material trader op Rays Station om encoded mats te 'uppen'. Ik heb wat Datamined Wake Exceptions nodig en ik 'up' meteen wat van de ultra rare encoded mats. Heb ik dat ook gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door ABD op 05-10-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:33

Oxigeon

En zo is dat!

ABD schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 11:11:
[...]

Ze hebben de beloning opgehoogd met 67% zie ik. Die bonus is lekker, al had ik liever een pre-engineered onderdeel, of twee, gehad zoals in vorige CGs, want uiteindelijk pakt een miner veel meer met minen.

Ik ben ontzettend blij met die twee pre-engineered cargo bays(+35% capaciteit) van de Brewers Corporations "Defend Trailblazer Resupply Routes" CG, daar zullen we zolang we spelen profijt van hebben. Cargo bays zijn helemaal niet sexy, zoals wapens dat zijn. Ik was voor die railguns daarheen gegaan, maar die gebruik ik nauwelijks en de cargo bays heel erg vaak. Deze leveren tijdens deze CG alleen al zoveel extra credits op. Het was jammer dat we de pre-engineered DSS niet hebben gehad, de vorige keer.

[...]

Ik weet niet hoe vaak jij een rebuy nodig hebt. Als je een B koopt, heb je 3 rebuys als ik goed heb gerekend. Als je dat aandurft, 4B nemen en anders de 4C. Je kunt die 4C de trip erna verkopen en inruilen, waarschijnlijk voor een 4A. Vergeet sowieso niet de geupgrade onderdelen eerst in storage te doen als je je schip verkoopt om een andere te kopen. Losse onderdelen verkopen of hergebruiken levert meer op dan een heel schip te verkopen.

Je kunt limpets dumpen, dus neem er 32 mee. Dan heb je marge om fouten te maken. Je begint met het 'proben' van asteroids, dus daarmee maak je ruimte. Als je dan fragments op moet picken, stuur je zoveel collector limpets de ruimte in en maak je meer ruimte. Als je naar de volgende atseroid gaat, moet je wederom de prospector limpet inzetten en de collector limpets gaan stuk, dus je gaat er meer inzetten en zo maak je meer ruimte. Je moet af en toe de inventory ingaan om limpets te dumpen, en op gegeven moment heb je door hoeveel je er mee moet nemen.

Je kunt overigens bijna alles maken als je de 'mats' hebt, dus ook limpets. Daar heb je iron en nickel (materials of 'mats' in ED lingo) voor nodig en dan maak je er 4. Daar heb je wél ruimte in je cargo bay voor nodig. Goed, ik maak regelmatig ammo en (srv) fuel aan. Je kunt ook een FSD injection maken, dan kun je verder springen.

Als laatste tip: als het kan, je moet het wel vinden, alleen de metalen die gevraagd worden meenemen.

Uitzondering zijn de allerzeldzaamste mineralen, maar daarvoor moet je wel de juiste prijs krijgen en je moet ver genoeg kunnen springen. Ik had bv aan het eind van een trip een core asteroid met Monazite gevonden en een starport op 4ly van mijn hotspot gevonden die bijna 900k per ton betaalde. Die heb ik meegepakt, dat was weinig extra tijd.

Ik heb even een break genomen van minen, ik ben op zoek naar PESCO! :*) Eerste stap is heen en weer vliegen van Jamesons crash site naar de material trader op Rays Station om encoded mats te 'uppen'. Ik heb wat Datamined Wake Exceptions nodig en ik 'up' meteen wat van de ultra rare encoded mats. Heb ik dat ook gedaan.
Bedankt voor de input. Wat betreft rebuy heb ik er nog nooit een nodig gehad. Ben nog nooit kapot geschoten. Al zal dat waarschijnlijk gebeuren zodra ik mijn cargo racks vol heb met de metalen die ze vragen.

Ik zou dus ook nog niet weten wat ik moet doen als ze me scannen. Ik gok dat ik hem gelijk op een vliegen moet zetten. Ik ben inmiddels lid van Mobius. Misschien dat het verstandig is om dan in Mobius te vliegen. Dan kan ik het geluk hebben dat andere de pirates afschieten voor ze bij mij zijn

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:03

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je hebt de fuel scoop al? Dat maakt het reizen een stuk makkelijker omdat je niet elke keer hoeft te landen om bij te tanken (je kunt van bepaalde sterren af tanken).

Qua FSD, d'r is een 'https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Frame_Shift_Drive_(SCO)#V1_Pre-Engineered_SCO_Drives' die is gratis, maar het verzamelen van de benodigde materialen ben je wel een tijdje zoet mee (als je daar nog niet bekend mee bent).

Verder, ik zou gewoon eens wat gaan minen en hopen dat daar in de buurt een starport is die wat goede items verkoopt; dan hoef je alleen maar tussen de mining spot en starport op en neer te vliegen om wat cash te maken.

Het heeft niet zo veel nut om een FSD te kopen van ~600K, je kunt beter sparen tot de 2M en dan de beste kopen. (Maar hierboven wordt aangegeven dat je dan beter eerst een beter schip kunt kopen en daarna pas de FSD upgraden; maar weet niet of ik het daar 100% mee eens ben)
Je kunt ze altijd nog dumpen, maar je gebruikt sowieso limpets voor prospecten en oppakken van de items (kan ook handmatig met cargo scoop) dus lijkt me geen slecht idee om d'r 32 mee te nemen (kosten ook niet belachelijk veel).

Je moet dan wel limpets toevoegen aan je ignore list; anders pakken je collector limpets de andere limpets weer op :) (En andere low-grade spul aan ignore toevoegen om ruimte te besparen)

Zie ook: YouTube: A Beginner’s Laser Mining Guide - MORE than "The Grind" | Elite Dang...

[ Voor 11% gewijzigd door Accretion op 05-10-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Accretion schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:20:
[...]

Je hebt de fuel scoop al? Dat maakt het reizen een stuk makkelijker omdat je niet elke keer hoeft te landen om bij te tanken (je kunt van bepaalde sterren af tanken).

Qua FSD, d'r is een 'https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Frame_Shift_Drive_(SCO)#V1_Pre-Engineered_SCO_Drives' die is gratis, maar het verzamelen van de benodigde materialen ben je wel een tijdje zoet mee (als je daar nog niet bekend mee bent).

Verder, ik zou gewoon eens wat gaan minen en hopen dat daar in de buurt een starport is die wat goede items verkoopt; dan hoef je alleen maar tussen de mining spot en starport op en neer te vliegen om wat cash te maken.

Het heeft niet zo veel nut om een FSD te kopen van ~600K, je kunt beter sparen tot de 2M en dan de beste kopen. (Maar hierboven wordt aangegeven dat je dan beter eerst een beter schip kunt kopen en daarna pas de FSD upgraden; maar weet niet of ik het daar 100% mee eens ben)

[...]

Je kunt ze altijd nog dumpen, maar je gebruikt sowieso limpets voor prospecten en oppakken van de items (kan ook handmatig met cargo scoop) dus lijkt me geen slecht idee om d'r 32 mee te nemen (kosten ook niet belachelijk veel).
Ik wou gewoon wat erts van de CG meenemen. Voordeel is dat ik dan meteen 300k krijg van de metalen maar ook de 35mill pak wat je krijgt als je hebt bijgedragen aan het CG doel. Dat was eigenlijk mijn doel. Al is het wel meteen een lastige heb ik het idee haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Oxigeon schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:31:
[...]

Ik wou gewoon wat erts van de CG meenemen. Voordeel is dat ik dan meteen 300k krijg van de metalen maar ook de 35mill pak wat je krijgt als je hebt bijgedragen aan het CG doel. Dat was eigenlijk mijn doel. Al is het wel meteen een lastige heb ik het idee haha
Laser mining is in essentie niet heel lastig, je moet alleen net even weten hoe het allemaal werkt.
Maar als je het eenmaal door hebt kun je het heel chill doen.
D'r zijn ook belachelijk veel manieren om het te 'optimaliseren' om sneller meer spul te verzamelen, maar eigenlijk hoef je je daar niet zo veel zorgen over te maken.

Persoonlijk vond ik het doel waarbij je schade moest doen aan de Thargoid Titaan een stuk lastiger :)
Maar dat komt mede omdat ik nog geen kaas gegeten had van PVE, was wel heel leuk/uitdagend.

Ik heb ook maar een Cobra MK3 gekocht op m'n nieuwe account, denk dat ik toch even die CG mee pak inderdaad.

[ Voor 32% gewijzigd door Accretion op 05-10-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

(Maar hierboven wordt aangegeven dat je dan beter eerst een beter schip kunt kopen en daarna pas de FSD upgraden; maar weet niet of ik het daar 100% mee eens ben)
Cobra MKV heeft overigens al 15LY jump range vanaf start en de meeste mining modules zou je wel mee moeten kunnen nemen, dus lijkt me niet eens een slechte investering.

Dan kun je de trip daarna een betere FSD voor de Cobra MKV kopen; en dan kun je nog verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Accretion schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 12:56:
[...]

Cobra MKV heeft overigens al 15LY jump range vanaf start en de meeste mining modules zou je wel mee moeten kunnen nemen, dus lijkt me niet eens een slechte investering.

Dan kun je de trip daarna een betere FSD voor de Cobra MKV kopen; en dan kun je nog verder.
Ik denk dat ik eerst eens met deze fsd naar de hotspots vlieg. Na een keer volgooien zou ik daarna inderdaad moeten kunnen upgraden naar een mk5. Diezelfde keer misschien ook al een betere fsd. Maar ik zal toch eerst op een of andere manier die bak al vol.moeten krijgen en überhaupt de materialen vinden. Dat gaan we vanavond maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
[...]

Het is heel simpel, als hij de eerste keer 32T voornamelijk platinum aflevert, dan kun je direct een Cobra MK5 kopen, waar je een 5E Cargo bay in kan zetten en een extra onderdeel(fuel scoop) t.o.v. van een MK3. Vervolgens tune je die om optimale opbrengst te hebben en koop je met de rest een betere FSD. Als hij 32T platinum heeft op kunnen pikken kan hij beiden kopen, maar het ligt aan het succes van zijn eerste mining operatie. Zo niet, dan kan hij beter een MK5 + 4C SCO FSD kopen, dat is veel meer opbrengst voor de 2e run.

We hebben het er al heel lang over, ik ben in de tussentijd al 6 keer heen en weer gegaan en 6x van Jamesons Crash Site naar Ray's station :D ( vorige week om dit moment had ik één misluket mining poging gedaan, nu schiet ik sub-surface missiles in asteroids; het is gewoon verstand op 0 en doen)

[ Voor 7% gewijzigd door ABD op 05-10-2025 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Start
Cobra MK3 gekocht met 1,1m over om hem uit te rusten (in een starter system kon je data delivery doen tussen twee outposts, kreeg een keer 14 missies naar hetzelfde punt voor 25k per stuk).
Outfitting
3x 4E cargo rack = 100k
1x 2C Refinery = 100k (de 2A zou 1m zijn)
2x 2D fixed mining laser = 50k
1x 1L Detailed Surface Scanner = 250k
2x 1A Collector limpet, 1x 1A Prospector limpet en 48x limpets; totaal ook iets van 50k.
=== Totaal dus iets van 500-600k gekost aan mining gear. Bij 'Petrov Park' hadden ze het meeste spul wel op voorraad.

Met de 630k die ik over heb, zou ik een 4B FSD kunnen kopen (voor 530k) om 15LY jump range te krijgen, maar ik spaar nog even door. Het leuke is, mocht je iets te kort komen, met de DSS kun je planeten scannen om geld te krijgen en met de cargo racks kun je traden of cargo-missies doen.
Rebuy cost zonder FSD upgrade is 25k, dus met die 630k die ik over heb kan ik vaak genoeg kapot gaan om niet bang te zijn :)
Als ik echt zou willen zou ik ook zo'n suit kunnen kopen voor exobiology, mocht ik dan bij het scannen van planeten stuitten op iets levends, kan ik daar meteen gaan cashen.

Maar voor nu doen we het oldskool, lekker minen.
Mining
https://edtools.cc/miner/ zoeken op Platinum
Omicron Capricorni B - B1 ring A - 50.71LY
Dat is zo'n 10 jumps en lukt bijna met een tank, wel even honken overal, voor zo ver ik weet geen earthlike-world tegen gekomen om te scannen met DSS.

Kleinere refinery was geen probleem, omdat ik toch alleen osmium en platinum deed minen, de rest heb ik aan 'ignore list' toegevoegd.

En 29 platinum met 16 osmium verzameld.
Alleen bedenk me nu dat ik het moet inleveren bij het Community Goal, dat is 33 jumps naar 'Andere', ik wissel i.i.g alvast naar Solo play.

Ook even geland bij een station dichtbij om een fuel scoop te kopen voor de reis naar 'Andere', had ook nog 110k aan exploration data voor de scans onderweg naar hier, dus onderweg naar andere ook maar weer scannen.

Toegegeven, de fuel scoop is zodanig traag en het schip zodanig slecht geoptimaliseerd dat het tanken van een ster veel te lang duurt, even landen bij een station gaat makkelijker (had ik beter de supercruise / landingsmodule kunnen terugkopen).
Resultaat
Onderweg een earthlike-world gescand voor ~1m en dus de ~30 andere systemen, totaal 2m aan verdient.
Maar ik zag dat bij 'Andere' ook een earthlike world ligt en een waterworld, dus dat is ook mooi geld.

29 platinum * 333k = ~9,6m
16 osmium * 264k = ~4,2m

Alles bijelkaar dus 16,6m verdient in een paar uren vanaf start, komt natuurlijk ook wel deels door de Community Goal.

Denk dat ik een Diamondback Explorer ga kopen met een wat betere fuel scoop / FSD en die gebruik voor exploration.

[ Voor 26% gewijzigd door Accretion op 05-10-2025 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
Kijk even uit het raampje, ik zwaai naar je! ( Ik lig normaal bij die dubbele platinum hotspot daar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
Accretion schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:10:
Start
Cobra MK3 gekocht met 1,1m over om hem uit te rusten (in een starter system kon je data delivery doen tussen twee outposts, kreeg een keer 14 missies naar hetzelfde punt voor 25k per stuk).
Outfitting
3x 4E cargo rack = 100k
1x 2C Refinery = 100k (de 2A zou 1m zijn)
2x 2D fixed mining laser = 50k
1x 1L Detailed Surface Scanner = 250k
2x 1A Collector limpet, 1x 1A Prospector limpet en 48x limpets; totaal ook iets van 50k.
=== Totaal dus iets van 500-600k gekost aan mining gear. Bij 'Petrov Park' hadden ze het meeste spul wel op voorraad.

Met de 630k die ik over heb, zou ik een 4B FSD kunnen kopen (voor 530k) om 15LY jump range te krijgen, maar ik spaar nog even door. Het leuke is, mocht je iets te kort komen, met de DSS kun je planeten scannen om geld te krijgen en met de cargo racks kun je traden of cargo-missies doen.
Rebuy cost zonder FSD upgrade is 25k, dus met die 630k die ik over heb kan ik vaak genoeg kapot gaan om niet bang te zijn :)
Als ik echt zou willen zou ik ook zo'n suit kunnen kopen voor exobiology, mocht ik dan bij het scannen van planeten stuitten op iets levends, kan ik daar meteen gaan cashen.

Maar voor nu doen we het oldskool, lekker minen.
Mining
https://edtools.cc/miner/ zoeken op Platinum
Omicron Capricorni B - B1 ring A - 50.71LY
Dat is zo'n 10 jumps en lukt bijna met een tank, wel even honken overal, voor zo ver ik weet geen earthlike-world tegen gekomen om te scannen met DSS.

Kleinere refinery was geen probleem, omdat ik toch alleen osmium en platinum deed minen, de rest heb ik aan 'ignore list' toegevoegd.

En 29 platinum met 16 osmium verzameld.
Alleen bedenk me nu dat ik het moet inleveren bij het Community Goal, dat is 33 jumps naar 'Andere', ik wissel i.i.g alvast naar Solo play.

Ook even geland bij een station dichtbij om een fuel scoop te kopen voor de reis naar 'Andere', had ook nog 110k aan exploration data voor de scans onderweg naar hier, dus onderweg naar andere ook maar weer scannen.

Toegegeven, de fuel scoop is zodanig traag en het schip zodanig slecht geoptimaliseerd dat het tanken van een ster veel te lang duurt, even landen bij een station gaat makkelijker (had ik beter de supercruise / landingsmodule kunnen terugkopen).
Resultaat
Onderweg een earthlike-world gescand voor ~1m en dus de ~30 andere systemen, totaal 2m aan verdient.
Maar ik zag dat bij 'Andere' ook een earthlike world ligt en een waterworld, dus dat is ook mooi geld.

29 platinum * 333k = ~9,6m
16 osmium * 264k = ~4,2m

Alles bijelkaar dus 16,6m verdient in een paar uren vanaf start, komt natuurlijk ook wel deels door de Community Goal.

Denk dat ik een Diamondback Explorer ga kopen met een wat betere fuel scoop / FSD en die gebruik voor exploration.
Als de community goal afloopt krijg je ook nog eens 45 miljoen, dat zou genoeg moeten zijn voor een ruimer schip.
Voor exploratie kun je beter een Mandalay kopen, moet kunnen als je wacht tot na de CG.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Xaphod schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:38:
Als de community goal afloopt krijg je ook nog eens 45 miljoen, dat zou genoeg moeten zijn voor een ruimer schip.
Voor exploratie kun je beter een Mandalay kopen, moet kunnen als je wacht tot na de CG.
Ja.

Ofja, al het geld wat ik nu in een DBX stop kan ik voor die tijd toch weer terug verdient hebben.

Sowieso de moeite waard om in de tussentijd wat andere unlocks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Ik geef het op. Als ik de dichtstbijzijnde hotspot invul vanuit Andere kom ik ook uit bij omicron system. Dat zijn 26 jumps. Daar ga ik niet voor op en neer vliegen. Dat is me echt te veel. Mijn schip heeft een range van rond de 10ly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Oxigeon schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:41:
Ik geef het op. Als ik de dichtstbijzijnde hotspot invul vanuit Andere kom ik ook uit bij omicron system. Dat zijn 26 jumps. Daar ga ik niet voor op en neer vliegen. Dat is me echt te veel. Mijn schip heeft een range van rond de 10ly
Wel apart, ik ben ook vanuit het beginner systeem gestart en ik had praktisch hetzelfde schip, maar voor mij was het veel minder jumps?

Maar het is wel een idee om even iets anders te doen om wat credits te verdienen om je schip te upgraden.

Data delivery missies zijn het makkelijkste en goed te combineren met exploratie.
Je hebt een DSS en 'earthlike worlds' zijn ~1m aan credits waard.

Dan verzamel je 2M voor een A-klasse FSD en zit je direct in de ~23LY jump range.

__
Ik heb alleen geen carrier om je mee te vervoeren, je kunt hoogstens meereizen in mijn schip.

Ik zou je ook wat spul kunnen droppen wat je vervolgens kan verkopen bij een systeem, maar het leukste is om zelf de uitdaging uit te gaan.

Al moet je dan wellicht wel even rust nemen om uit de frustratie te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Accretion op 05-10-2025 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Accretion schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:48:
[...]

Wel apart, ik ben ook vanuit het beginner systeem gestart en ik had praktisch hetzelfde schip, maar voor mij was het veel minder jumps?

Maar het is wel een idee om even iets anders te doen om wat credits te verdienen om je schip te upgraden.

Data delivery missies zijn het makkelijkste en goed te combineren met exploratie.
Je hebt een DSS en 'earthlike worlds' zijn ~1m aan credits waard.

Dan verzamel je 2M voor een A-klasse FSD en zit je direct in de ~23LY jump range.
Daar ga ik nu dan ook mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Oxigeon schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:52:
[...]
Daar ga ik nu dan ook mee beginnen.
Ja, jammer dar ik nu niet online ben, had graag met je meegereist en met tips e.d. op weg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Accretion schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:54:
[...]

Ja, jammer dar ik nu niet online ben, had graag met je meegereist en met tips e.d. op weg te helpen.
Geen probleem. Heb wat vruchtjes van A naar B gedaan met wat hulp van een website (trading routes). Naar een port gaan--> naar ander systeem vliegen en port gan en terug. Leverde per keer heen en terug 400k op. 2x gedaan. Heb nu een 4B in mijn MK3 liggen. Zit nu rond de 20 jumprange. Nu zijn er nog "maar" 11 jumps naar een hotspot. Morgen ga ik de sprong wagen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
Oxigeon schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 21:41:
Je hebt de filter vast nog op economical staan. Dat is de standard instelling en dat duurt eeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ABD schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 23:46:
[...]

Je hebt de filter vast nog op economical staan. Dat is de standard instelling en dat duurt eeuwen.
Nope die heb ik omgezet naar fastest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
Oxigeon schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 23:48:
[...]

Nope die heb ik omgezet naar fastest
Goed, je hebt nog een week, het kan ook volgend weekend. Je hoeft maar een keer te gaan en één ton in te leveren, dan krijg je die 50 miljoen.
Pagina: 1 ... 121 122 Laatste