Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:19

Oxigeon

En zo is dat!

Soliest schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:18:
"To find pirates for a mission in Elite Dangerous, travel to the mission's designated system and look for Resource Extraction Sites (RES), Navigational Beacons (Nav Beacons), or Unidentified Signal Sources (USS), as these are common pirate hunting grounds. Alternatively, if your mission involves carrying specific cargo, equipping those goods in your hold will attract opportunistic pirates to interdict you in Supercruise. In any case, once you target a ship, look for the "Wanted" tag under its name to confirm it's a pirate."
Mja. Naar mijn idee heb ik dat gedaan. Of ik ben gewoon naar de verkeerde RES geweest. Hoelang zijn die gasten op die plekken aanwezig. Of vliegen die er ook gewoon doorheen en moet je op 1 minuut meteen toehappen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:14
Soms kan het even duren voordat de eerste te zien is, maar eigenlijk komen ze altijd wel. Het is erg random soms zijn ze er met meerdere en soms maar 1. Ze blijven dan als het goed is doorvliegen tot ze of afgeschoten zijn of geen andere targets meer hebben.
Het aan boord hebben van ten minste 1t aan cargo helpt vaak wel om ze naar je toe te lokken, maar als je nog aan het oefenen bent zou ik dat niet aanraden 😜

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Soliest schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:48:
Soms kan het even duren voordat de eerste te zien is, maar eigenlijk komen ze altijd wel. Het is erg random soms zijn ze er met meerdere en soms maar 1. Ze blijven dan als het goed is doorvliegen tot ze of afgeschoten zijn of geen andere targets meer hebben.
Het aan boord hebben van ten minste 1t aan cargo helpt vaak wel om ze naar je toe te lokken, maar als je nog aan het oefenen bent zou ik dat niet aanraden 😜
Die moet je toch ook eerst scannen of niet? Die zijn niet meteen rood he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
Oxigeon schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:32:
[...]

Je moet ze wel eerst scannen maar in mijn ervaring is elke piraat die mij scant op zoek naar buit ook wel wanted. Als het meezit sturen ze een chatberichtje, en dan staat hun naam ook gelijk in je contacts list zodat je ze snel kan identificeren. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Oxigeon schreef op zondag 14 september 2025 @ 12:32:
[...]
Ja, altijd eerst targetten en wachten tot je "wanted" ziet staan. Later kun je ook nog een andere scanner monteren en als je ze dan daarmee acrief scant Kan het zijn dat je extra credits krijgt als je hem neerschiet.
Als je ziet dat de politie iemand aan het beschieten is, kijken of die wanted is en ook gaan meeschieten. Het gaat er volgens mij niet om dat je de killshot doet, maar gewoon dat je damage hebt gedaan.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren de game nog eens voor een 3 uurtjes aangeslingerd. Toch nog maar eens de pirate missies gaan doen en kijken of het me nu wel lukt om ze te vinden.

Het lijkt wel of de game bugged was eergisteren. Gisteren heb ik een flink aantal missies voltooid. En het leuke is inderdaad. Als je even aan het knallen bent komt de politie je helpen.

Daarna voor 50k een Hauler gekocht en wat trade missies gedaan. Kwestie van naar het volgende system vliegen inkopen doen. Kijken of daar weer wat missies mee terug moeten en weer vliegen. Ook dit is een peulenschil.

Daarna een missie gepakt om wat lithium te traden. Helaas hebben ze dat niet in het systeem verder. Is er een manier om in-game te zoeken naar waar het wel op voorraad is? Ik zag via het www dat er in bepaalde nederzettingen op de grond wel wat te krijgen is. Kan ik daar echter gewoon landen met mijn schip (horizon zit bij basegame tegenwoordig) of moet ik dan ook een auto bij me hebben? Ik zag op de galaxy map nergens zoon blauwe wereldbol van "missie" staan zeg maar.

Edit: wanneer is het eigenlijk verantwoord om de courier te starten zodat je uit een beginnerszone gaat? Qua geld zit ik nu net tegen het miljoen aan. Denk dat het daarna verstandig wordt om ergens richting de Tweakers te gaan. Geen idee hoeveel jumps etc te zijn. Maar lijken er vrij veel

[ Voor 16% gewijzigd door Oxigeon op 15-09-2025 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
In game is het bijna niet te doen om goede trade routes te vinden. Je moet dan eerst naar een systeem gaan, docken en de marketplace openen. Dan weet je schip wat er te koop is en voor hoeveel. Dan kun je via verschillende manieren een target system selecteren om te kijken of je dan met iets winst kan behalen.
Gemakkelijker is om bijvoorbeeld https://inara.cz/elite/market-traderoutes/ te gebruiken. Er zijn een hoop andere externe tools waarmee je gemakkelijker het spel kunt spelen. Een tweede scherm is dan handig en anders een tablet gebruiken of veel alt tabben :p

Het is een sandbox spel en je mag doen en laten wat je zelf wilt. Heb je het gevoel dat je verder wilt, dan ga je gewoon verder. Het is overigens niet verplicht (of handig) om meteen naar de Tweakers plek te gaan. Er zijn nog zoveel andere dingen die je eerst kunt doen om je; - schip te verbeteren, - meer credits te krijgen, - carriere te maken bij de grote partijen, - exploren, etc. etc. etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Soliest schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:21:
In game is het bijna niet te doen om goede trade routes te vinden. Je moet dan eerst naar een systeem gaan, docken en de marketplace openen. Dan weet je schip wat er te koop is en voor hoeveel. Dan kun je via verschillende manieren een target system selecteren om te kijken of je dan met iets winst kan behalen.
Gemakkelijker is om bijvoorbeeld https://inara.cz/elite/market-traderoutes/ te gebruiken. Er zijn een hoop andere externe tools waarmee je gemakkelijker het spel kunt spelen. Een tweede scherm is dan handig en anders een tablet gebruiken of veel alt tabben :p

Het is een sandbox spel en je mag doen en laten wat je zelf wilt. Heb je het gevoel dat je verder wilt, dan ga je gewoon verder. Het is overigens niet verplicht (of handig) om meteen naar de Tweakers plek te gaan. Er zijn nog zoveel andere dingen die je eerst kunt doen om je; - schip te verbeteren, - meer credits te krijgen, - carriere te maken bij de grote partijen, - exploren, etc. etc. etc...
Aangezien het vrij ver reizen is ga ik eerst naar een systeem in de buurt van Dromi waar ik nu zit en waar het iets drukker is. Daar ga ik nog wat centjes verdienen en daarna ga ik die kant op komen.

Ik ga er vanuit hoe verder weg ik zit hoe minder politie er is en hoe meer ik ook aangevallen zal worden door andere spelers. Of zit ik hier mis mee? Ik denk dat ik de beginselen wel onder de knie heb waardoor ik verder kan. Ben ook zwaar aan het twijfelen om oddesy aan te schaffen voor 5 euro. Dan heb je de game toch compleet en kun je echt doen waar je zin in hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
In de "bubble" heb je meestal High security. Hoe verder je komt of in welke status het systeem zit heb je inderdaad te maken met minder politie.
"In Elite Dangerous, system security determines the response and strength of system authority vessels. Levels range from Anarchy (no police, no consequences for crimes, and no player bounties) to Lawless (anarchy but can include low-level faction police presence), Low, Medium, and High. Higher security levels mean faster responses, more powerful and numerous system authority ships, and a greater likelihood of encountering higher-paying NPC pirates."
Zelf speel ik altijd in Solo mode, dan kan ik in ieder geval geen gankers tegen komen.

Voor 5 euro zou ik dat zeker doen. Er komt dan zoveel extra`s bij dat je nog langer kunt spelen en veel opties erbij gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:08
Oxigeon schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:34:
[...]

Aangezien het vrij ver reizen is ga ik eerst naar een systeem in de buurt van Dromi waar ik nu zit en waar het iets drukker is. Daar ga ik nog wat centjes verdienen en daarna ga ik die kant op komen.

Ik ga er vanuit hoe verder weg ik zit hoe minder politie er is en hoe meer ik ook aangevallen zal worden door andere spelers. Of zit ik hier mis mee? Ik denk dat ik de beginselen wel onder de knie heb waardoor ik verder kan. Ben ook zwaar aan het twijfelen om oddesy aan te schaffen voor 5 euro. Dan heb je de game toch compleet en kun je echt doen waar je zin in hebt
Voor €5 zou ik zeker niet twijfelen.
Elite dangerous (Horizons) is in feite dood, er komen geen of weinig updates voor uit.
Alle updates zijn gericht op de Odyssey codebase, ook al lijkt dat niet altijd zo.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:01

ABD

Vraagje, ik ben voor de CG wat planeten aan het scannen (Torri, ik om eraan hoor!), merk ik dat ik de richting inga van LOS en TIR, maar ik heb geen escape pods en bromellite bij mij. Bromellite(duur!) kwam ik tegen tijdens mijn scans, dus wellicht kan ik op LOS en TIR wat mining equipment kopen en in de buurt wat op gaan halen, maar escape pods kun je niet minen;) Ik kan natuurlijk Piet Piraat worden, maar beter en sneller is wreckage.

Goed, dat bedacht hebbende ging ik zoeken hoe lang ik erover zou doen om naar Colonia (Los/Tir) te gaan, kan ik het stelsel waar ik zit niet vinden in Inara. Is dat normaal en zo ja, wat nu? Ik wil zien hoeveel jumps het duurt voor ik een besluit neem
Xaphod schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:58:
[...]

Voor €5 zou ik zeker niet twijfelen.
Elite dangerous (Horizons) is in feite dood, er komen geen of weinig updates voor uit.
Alle updates zijn gericht op de Odyssey codebase, ook al lijkt dat niet altijd zo.
Voor mij als VR gebruiker vond ik Odyssey vrij irritant en overbodig, want vliegen en rondrijden op planeten met low G is geweldig, maar zodra je uitstapt uit je ship of srv en wil rondhuppelen in je spacesuit, dan kom je in 2D en wordt het spel onspeelbaar. Dan moet je uitloggen om opnieuw op te starten zonder VR. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat ED zijn kracht verliest zonder de immersie van VR. Daarom heb ik nog geen biologie gedaan(wat vloekt met mijn zoektocht naar Torri; Opposites attract zullen we het maar noemen)
Oxigeon schreef op zondag 14 september 2025 @ 01:12:
Ik heb de hele avond gespeeld. Heb de tutorial doorlopen, heb te maken gehad met server issues. En heb een missie gestart om wat piraten te killen.

Hier heb ik een goed anderhalf uur over gedaan maar heb geen pirate gezien. Werkelijk geen idee hoe deze missies uitgevoerd moeten worden.

Ik.vlieg naar het systeem toe. Ik scan een nav beacon en ik zie rode symbolen komen bij verschillende sites komen. Ik vlieg naar die sites toe en zie werkelijk niemand vliegen.

Toen maar wat rondgevlogen en met mijn sidewinder wat meeschieten op een gast die hij aan het afknallen was. Laat ik nu net het laatste schot doen. Hoppa... mooi 275k aan bounty erbij. Maar pirates nog steeds niet gezien.

Pirate missie maar geannuleerd en de aanvaard simpele missie vlieg 3 fruit van A naar B gedaan.
O7

Je moet in superspeed blijven om signalen te kunnen scannen. Het is mij ook weleens overkomen dat ik een navigatie boei had gescanned en ik geen missies kon vinden, had ik niet direct door dat ik de FSD weer aan moest zwengelen. Dat moet ook voor FSS en DSS. Soms moet je heel dichtbij een hemellichaam komen voordat het scannen begint. Die hemellichamen waar een missie in de buurt zit, zijn net als de missies zelf blauw gekleurd. Je kunt ipv missies en (signals) zoeken ook een RES opzoeken (points of interest)/ Wat ik tussen haakjes heb, kun je aanvinken in de filter in het linkerpaneel waar het sterrenstelsel en de hemellichaam staat waardoor het zoeken makkelijker wordt.

Het kan overigens heel goed dat de boef verstoppertje speelt.

Ik stack altijd als ik op bountyjacht ga. Je pakt groepsbounties erbij van verschillende factions naast de personen die je moet pakken. Als je groepjes tegenkomt, is dat niet erg, want ze helpen elkaar niet. Dat geldt overigens alleen als je geen cargo bij je hebt, dus niets meenemen of oppikken onderweg. De losse boefjes gaan je over het algemeen interdicten, ik zou zeggen laat ze, vooral als je en snel schip hebt, want dan kun je vluchten als het een sterke boef is.

En als je geen hulp van oom agent wilt, bv omdat je wanted bent, dan kun je hulpoproepen uitzetten in het rechterpaneel. Ik geloof bij je schip.

Tot slot, de makkelijkste manier om credits te maken voor beginners is om exploren en bioloog te worden. Maar goed, dat heb ik ook niet gedaan. Ik ben nu pas aan het exploren. Ik speelde zelfs in open, totdat ik een goudeerlijke handelaar was in Minnerva voor de CG van een paar weken geleden. Mijn Anaconda werd twee keer achter elkaar aan gort geschoten door 'gankers' en mijn credits werden danig laag. Denk om je rebuy verzekering ;)

PS: de bounties worden standaard alleen uitgekeerd uit het stelsel waar je bent, wil je extras bounties uit andere stelsels, wanneer de boef die heeft, heb je een killwarrant scanner nodig. Let wel op dat die scanner heel veel energie verbruikt, je power plant moet groot genoeg zijn. Als je dood gaat, ben je je bounties kwijt, los ze daarom tijdig in. Daarnaast kun je bij sommige powers bonussen op bounties krijgen, zie powerplay.

[ Voor 4% gewijzigd door ABD op 15-09-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ABD schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:20:
Vraagje, ik ben voor de CG wat planeten aan het scannen (Torri, ik om eraan hoor!), merk ik dat ik de richting inga van LOS en TIR, maar ik heb geen escape pods en bromellite bij mij. Bromellite(duur!) kwam ik tegen tijdens mijn scans, dus wellicht kan ik op LOS en TIR wat mining equipment kopen en in de buurt wat op gaan halen, maar escape pods kun je niet minen;) Ik kan natuurlijk Piet Piraat worden, maar beter en sneller is wreckage.

Goed, dat bedacht hebbende ging ik zoeken hoe lang ik erover zou doen om naar Colonia (Los/Tir) te gaan, kan ik het stelsel waar ik zit niet vinden in Inara. Is dat normaal en zo ja, wat nu? Ik wil zien hoeveel jumps het duurt voor ik een besluit neem

[...]

Voor mij als VR gebruiker vond ik Odyssey vrij irritant en overbodig, want vliegen en rondrijden op planeten met low G is geweldig, maar zodra je uitstapt uit je ship of srv en wil rondhuppelen in je spacesuit, dan kom je in 2D en wordt het spel onspeelbaar. Dan moet je uitloggen om opnieuw op te starten zonder VR. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat ED zijn kracht verliest zonder de immersie van VR. Daarom heb ik nog geen biologie gedaan(wat vloekt met mijn zoektocht naar Torri; Opposites attract zullen we het maar noemen)

[...]

O7

Je moet in superspeed blijven om signalen te kunnen scannen. Het is mij ook weleens overkomen dat ik een navigatie boei had gescanned en ik geen missies kon vinden, had ik niet direct door dat ik de FSD weer aan moest zwengelen. Dat moet ook voor FSS en DSS. Soms moet je heel dichtbij een hemellichaam komen voordat het scannen begint. Die hemellichamen waar een missie in de buurt zit, zijn net als de missies zelf blauw gekleurd. Je kunt ipv missies en (signals) zoeken ook een RES opzoeken (points of interest)/ Wat ik tussen haakjes heb, kun je aanvinken in de filter in het linkerpaneel waar het sterrenstelsel en de hemellichaam staat waardoor het zoeken makkelijker wordt.

Het kan overigens heel goed dat de boef verstoppertje speelt.

Ik stack altijd als ik op bountyjacht ga. Je pakt groepsbounties erbij van verschillende factions naast de personen die je moet pakken. Als je groepjes tegenkomt, is dat niet erg, want ze helpen elkaar niet. Dat geldt overigens alleen als je geen cargo bij je hebt, dus niets meenemen of oppikken onderweg. De losse boefjes gaan je over het algemeen interdicten, ik zou zeggen laat ze, vooral als je en snel schip hebt, want dan kun je vluchten als het een sterke boef is.

En als je geen hulp van oom agent wilt, bv omdat je wanted bent, dan kun je hulpoproepen uitzetten in het rechterpaneel. Ik geloof bij je schip.

Tot slot, de makkelijkste manier om credits te maken voor beginners is om exploren en bioloog te worden. Maar goed, dat heb ik ook niet gedaan. Ik ben nu pas aan het exploren. Ik speelde zelfs in open, totdat ik een goudeerlijke handelaar was in Minnerva voor de CG van een paar weken. Mijn Anaconda werd twee keer achter elkaar aan gort geschoten en mijn credits werden danig laag. Denk om je rebuy verzekering ;)

PS: de bounties worden standaard alleen uitgekeerd uit het stelsel waar je bent, wil je extras bounties uit andere stelsels, wanneer de boef die heeft, heb je een killwarrant scanner nodig. Let wel op dat die scanner heel veel energie verbruikt, je power plant moet groot genoeg zijn. Als je dood gaat, ben je je bounties kwijt, los ze daarom tijdig in. Daarnaast kun je bij sommige powers bonussen op bounties krijgen, zie powerplay.
Bedankt voor de info. Moet je een rebuy verz3kering zelf aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Oxigeon schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:47:
[...]

Bedankt voor de info. Moet je een rebuy verz3kering zelf aanzetten?
Nee, die is standaard. Maar je moet wel opletten als je schip kapot gaat dat je de de juiste opties kiest. En je moet 5% van de waarde incl uitbreidingen in credits op je rekening hebben staan. Zoek maar eens op wat een Anaconda kost. Daar heb ik even voor gespaard en poef, het was bijna weg door die gezellige, vriendelijke gankers. Er was er eentje Elite en die had uiteraard alles geengineerd, ik was in 3 schoten weg. Ik was nog wel aan het meehelpen met de CG! :D

Ik speelde het spel alsof ik offline was, dus zoals ik dat in de oude Elite deed, en dat is een gewoonte die ik heb afgeleerd.

Hoe dan ook, je rebuy kosten zie je in het home menu in het rechter paneel en je speelt beter op safe dus je hebt altijd een paar rebuys staan. Ik had nog geen 30M staan, ik ben kleiner gaan vliegen na die incidenten.

[ Voor 17% gewijzigd door ABD op 15-09-2025 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ABD schreef op maandag 15 september 2025 @ 19:20:

Voor mij als VR gebruiker vond ik Odyssey vrij irritant en overbodig, want vliegen en rondrijden op planeten met low G is geweldig, maar zodra je uitstapt uit je ship of srv en wil rondhuppelen in je spacesuit, dan kom je in 2D en wordt het spel onspeelbaar. Dan moet je uitloggen om opnieuw op te starten zonder VR.
Dit moet je gewoon in de settings kunnen doen, ik ben even kwijt hoe die optie heet maar hij staat tussen de Graphics settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Cyphax schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:04:
[...]

Dit moet je gewoon in de settings kunnen doen, ik ben even kwijt hoe die optie heet maar hij staat tussen de Graphics settings.
Bedankt voor de tip, ik zal er naar kijken.

Maar dan nog, 2D modus is een beetje vreemd voor een spel dat gebouwd is voor 3D in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ABD schreef op maandag 15 september 2025 @ 20:06:
[...]

Bedankt voor de tip, ik zal er naar kijken.

Maar dan nog, 2D modus is een beetje vreemd voor een spel dat gebouwd is voor 3D in VR.
In principe kun je ook doorspelen zonder de headset af te zetten, dan moet ie een groot virtueel 2d-scherm laten zien en is het in 2D maar dan in je headset. Wat overigens wel in VR werkt is de free camera, ook te voet. Als je de camera net voor je hoofd plaatst kom je wel in de buurt van rondlopen in VR.

De game is niet oorspronkelijk gemaakt voor VR maar ik vind de manier waarop FDev de bal heeft laten vallen met Odyssey nog steeds lastig te verteren, samen met de zo-weinig-mogelijk-moeite-voor-gedaan manier van je schip verlaten (met die stomme blauwe teleport-cirkel), al helemaal toen we het Hello Games zagen voordoen met NMS. Ik ben Odyssey nooit echt gaan waarderen, al heeft dat nog wel meer redenen. Heb er ooit nog extra voor betaald om mee te doen met de "alpha", die twee weken later exact hetzelfde was als de final die ze veel te vroeg uitbrachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 15-09-2025 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Soliest schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:21:

ED copilot van Razzafrag zou dit allemaal ingame voor je moeten kunnen tonen. Ik moet nog heel veel leren van het spel zelf, dus ik ben hier nog niet aan toe gekomen, maar het zou er ook in VR uit moeten zien alsof het onderdeel is van het spel. In het spel opzoeken is wel heel makkelijk en scheelt tijd.
Pagina: 1 ... 120 121 Laatste