Vraagje, ik ben voor de CG wat planeten aan het scannen (Torri, ik om eraan hoor!), merk ik dat ik de richting inga van LOS en TIR, maar ik heb geen escape pods en bromellite bij mij. Bromellite(duur!) kwam ik tegen tijdens mijn scans, dus wellicht kan ik op LOS en TIR wat mining equipment kopen en in de buurt wat op gaan halen, maar escape pods kun je niet minen;) Ik kan natuurlijk Piet Piraat worden, maar beter en sneller is wreckage.
Goed, dat bedacht hebbende ging ik zoeken hoe lang ik erover zou doen om naar Colonia (Los/Tir) te gaan, kan ik het stelsel waar ik zit niet vinden in Inara. Is dat normaal en zo ja, wat nu? Ik wil zien hoeveel jumps het duurt voor ik een besluit neem
Xaphod schreef op maandag 15 september 2025 @ 16:58:
[...]
Voor €5 zou ik zeker niet twijfelen.
Elite dangerous (Horizons) is in feite dood, er komen geen of weinig updates voor uit.
Alle updates zijn gericht op de Odyssey codebase, ook al lijkt dat niet altijd zo.
Voor mij als VR gebruiker vond ik Odyssey vrij irritant en overbodig, want vliegen en rondrijden op planeten met low G is geweldig, maar zodra je uitstapt uit je ship of srv en wil rondhuppelen in je spacesuit, dan kom je in 2D en wordt het spel onspeelbaar. Dan moet je uitloggen om opnieuw op te starten zonder VR. Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat ED zijn kracht verliest zonder de immersie van VR. Daarom heb ik nog geen biologie gedaan(wat vloekt met mijn zoektocht naar Torri; Opposites attract zullen we het maar noemen)
Oxigeon schreef op zondag 14 september 2025 @ 01:12:
Ik heb de hele avond gespeeld. Heb de tutorial doorlopen, heb te maken gehad met server issues. En heb een missie gestart om wat piraten te killen.
Hier heb ik een goed anderhalf uur over gedaan maar heb geen pirate gezien. Werkelijk geen idee hoe deze missies uitgevoerd moeten worden.
Ik.vlieg naar het systeem toe. Ik scan een nav beacon en ik zie rode symbolen komen bij verschillende sites komen. Ik vlieg naar die sites toe en zie werkelijk niemand vliegen.
Toen maar wat rondgevlogen en met mijn sidewinder wat meeschieten op een gast die hij aan het afknallen was. Laat ik nu net het laatste schot doen. Hoppa... mooi 275k aan bounty erbij. Maar pirates nog steeds niet gezien.
Pirate missie maar geannuleerd en de aanvaard simpele missie vlieg 3 fruit van A naar B gedaan.
O7
Je moet in superspeed blijven om signalen te kunnen scannen. Het is mij ook weleens overkomen dat ik een navigatie boei had gescanned en ik geen missies kon vinden, had ik niet direct door dat ik de FSD weer aan moest zwengelen. Dat moet ook voor FSS en DSS. Soms moet je heel dichtbij een hemellichaam komen voordat het scannen begint. Die hemellichamen waar een missie in de buurt zit, zijn net als de missies zelf blauw gekleurd. Je kunt ipv missies en (signals) zoeken ook een RES opzoeken (points of interest)/ Wat ik tussen haakjes heb, kun je aanvinken in de filter in het linkerpaneel waar het sterrenstelsel en de hemellichaam staat waardoor het zoeken makkelijker wordt.
Het kan overigens heel goed dat de boef verstoppertje speelt.
Ik stack altijd als ik op bountyjacht ga. Je pakt groepsbounties erbij van verschillende factions naast de personen die je moet pakken. Als je groepjes tegenkomt, is dat niet erg, want ze helpen elkaar niet. Dat geldt overigens alleen als je geen cargo bij je hebt, dus niets meenemen of oppikken onderweg. De losse boefjes gaan je over het algemeen interdicten, ik zou zeggen laat ze, vooral als je en snel schip hebt, want dan kun je vluchten als het een sterke boef is.
En als je geen hulp van oom agent wilt, bv omdat je wanted bent, dan kun je hulpoproepen uitzetten in het rechterpaneel. Ik geloof bij je schip.
Tot slot, de makkelijkste manier om credits te maken voor beginners is om exploren en bioloog te worden. Maar goed, dat heb ik ook niet gedaan. Ik ben nu pas aan het exploren. Ik speelde zelfs in open, totdat ik een goudeerlijke handelaar was in Minnerva voor de CG van een paar weken geleden. Mijn Anaconda werd twee keer achter elkaar aan gort geschoten door 'gankers' en mijn credits werden danig laag. Denk om je rebuy verzekering
PS: de bounties worden standaard alleen uitgekeerd uit het stelsel waar je bent, wil je extras bounties uit andere stelsels, wanneer de boef die heeft, heb je een killwarrant scanner nodig. Let wel op dat die scanner heel veel energie verbruikt, je power plant moet groot genoeg zijn. Als je dood gaat, ben je je bounties kwijt, los ze daarom tijdig in. Daarnaast kun je bij sommige powers bonussen op bounties krijgen, zie powerplay.
[
Voor 4% gewijzigd door
ABD op 15-09-2025 20:39
]