• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:44
ABD schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:22:
[...]

Ik heb ze onlangs vrijgespeeld, maar geen ervaring mee. Volgens het i-net zijn ze bedoeld om modules kapot te knallen. Ik zat erover te denken van de week voor op mijn Python MK2, maar omdat ze alleen gimballed te krijgen zijn even overgeslagen; ik heb daar toen FCs op gezet. Het lijkt mij dat ze handig zijn om op afstand een power plant kapot te knallen, het ligt aan je speelstijl. Misschien is Large 4 Pacifiers icm met die Concords een goed idee wanneer je op een afstandje je shield oplaadt?

Ik speel letterlijk net de Pulse Disruptor Lasers vrij want ik ben lvl 88, die disrupt modules, maar is fixed. Is net wat anders dan ze kapotknallen. lvl 88 betekent een stapje dichterbij lvl91 en Pacifiers!
Ik heb 4 Pacifiers op mijn Python Mk2, die doen flink schade als je de tegenstander weet te raken, want ze zijn fixed, maar met wat oefening gaat dat best goed nu.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:04
Xaphod schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:55:
[...]

Ik heb 4 Pacifiers op mijn Python Mk2, die doen flink schade als je de tegenstander weet te raken, want ze zijn fixed, maar met wat oefening gaat dat best goed nu.
Pacifiers doen 87% damage van fixed large frag cannons , maar hebben slechts 1,7% jitter ipv de standaard 5%. De schietafstand is een 3000m(falloff 2800m) vs 2000m(falloff 1800m) standaard. Je zal meestal meer hagel in een schip schieten, zeker naar mate de afstand groter wordt, maar in theory kunnen gewone FCs meer schade doen, als je zeer dichtbij(point blank range heet dat in het Engels) blijft en heel goed kunt mikken. Het ligt er denk ik aan welke beter is, ik denk uiteindelijk Pacifiers, zeker als je goed kan mikken, want je heb je tegenstander vaker niet dan wel recht voor je neus, dan zal jitter een grote rol spelen.

Wat voor engineering heb jij erop? Ik heb 6 fixed overcharged Frag Cannons met drie keer screening shell en 1x drag munitions op de large en 1x incendiary shell en 1x corrosive shell op de mediums op mijn Python MK2 gezet. Deze doen 70% meer schade dan standaard, maar hebben -15% ammo, dus misschien had ik voor hi-cap moeten kiezen. Ik heb ergens doubleshot FCs rondslingeren. Deze maken sneller kills en zijn beter 1 tegen 1, maar die zijn nog sneller leeg, dus die vielen sowieso af.

[ Voor 7% gewijzigd door ABD op 07-12-2025 15:35 ]

• Xaphod
ABD schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:31:
[...]

Pacifiers doen 87% damage van fixed large frag cannons , maar hebben slechts 1,7% jitter ipv de standaard 5%. De schietafstand is een 3000m(falloff 2800m) vs 2000m(falloff 1800m) standaard. Je zal meestal meer hagel in een schip schieten, zeker naar mate de afstand groter wordt, maar in theory kunnen gewone FCs meer schade doen, als je zeer dichtbij(point blank range heet dat in het Engels) blijft en heel goed kunt mikken. Het ligt er denk ik aan welke beter is, ik denk uiteindelijk Pacifiers, zeker als je goed kan mikken, want je heb je tegenstander vaker niet dan wel recht voor je neus, dan zal jitter een grote rol spelen.

Wat voor engineering heb jij erop? Ik heb 6 fixed overcharged Frag Cannons met drie keer screening shell en 1x drag munitions op de large en 1x incendiary shell en 1x corrosive shell op de mediums op mijn Python MK2 gezet. Deze doen 70% meer schade dan standaard, maar hebben -15% ammo, dus misschien had ik voor hi-cap moeten kiezen. Ik heb ergens doubleshot FCs rondslingeren. Deze maken sneller kills en zijn beter 1 tegen 1, maar die zijn nog sneller leeg, dus die vielen sowieso af.
Mijn Pacifiers zijn alle vier overcharged, drie hebben screening shell en eentje heeft corrosive shell als experimental.
Misschien dat ik er eentje omzet naar drag munitions, vooral kleine, snelle schepen zijn moeilijk te raken.
Hier is de bouw: https://edsy.org/s/vm1KdK9
Nadeel is dat je wel redelijk snel door je munitie heen bent.

• ABD
Soliest schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:14:

Zie nu ook dat er weer een nieuwe BIO CG is, misschien dat ik daar een keertje voor ga omvliegen. Paar plantjes scannen en weer terug.
Ter promotie van dat nieuwe Star Trek schip. Dat loopt storm, komt vast door de goede timing. Stand dag 4:

Top 10 ~ 130 to 187
Top 25% ~ 9 to 129
Top 50% ~ 4 to 8
Top 75% ~ 2 to 3
Top 100%~ 1

Ik ga daarheen als de slag rond Hip 87621 gedaan is. Het loopt wel lekker voor the Empire, het goed lijkt te winnen van het kwaad :D Ikzelf zoek vooral PPCZs tegen Archon Delaine, als ik geen rampenbrigade speel.

Goed, ik denk dat een uurtje plantjes zoeken voldoende zal zijn voor top25%, zeker met dat nieuwe pak.
Xaphod schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:51:
[...]

Mijn Pacifiers zijn alle vier overcharged, drie hebben screening shell en eentje heeft corrosive shell als experimental.
Misschien dat ik er eentje omzet naar drag munitions, vooral kleine, snelle schepen zijn moeilijk te raken.
Hier is de bouw: https://edsy.org/s/vm1KdK9
Nadeel is dat je wel redelijk snel door je munitie heen bent.
Hier is de mijne, ik moet de shield weerstanden nog een beetje tunen en ik ga zsm die Pacifiers erop gooien. Dat gaat deze CG campagne wel lukken, denk ik.

PS: als je denkt dat Overcharged snel gaat, probeer dan double shot eens.

[ Voor 43% gewijzigd door ABD op 07-12-2025 16:40 ]

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:46

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Ik dacht, laat ik eens, op weg richting Sagitarius A, wat sightseeing gaan doen. Welke dustcloud, om het zo maar even te noemen, zou het waard zijn om even te bezoeken??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMPaahzQ9dIzWPqBriBC6dIjHSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v090I28XhqmpUazlLZYny9ng.jpg?f=fotoalbum_large

Ze szien er beiden prachtig uit, maar is er iets bekend over deze nebula? Is er iets te vinden daar? Meer kans op bepaalde soort planeten / sterren?

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:12
Wat ik heb gemerkt bij dat soort wolken is dat je soms mooiere screenshots kunt maken, voor de rest gewoon hetzelfde als alle sterren eromheen :p
Ik vind het meestal wel de moeite waard om er langs te gaan. Helaas denken meerdere commanders daar ook zo over, dus is het er vaak allemaal al bezocht. Kleine kans op unieke systemen waar je je eigen naam op kunt zetten.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Pim0377

Pim0377

Soliest schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:29:
Wat ik heb gemerkt bij dat soort wolken is dat je soms mooiere screenshots kunt maken, voor de rest gewoon hetzelfde als alle sterren eromheen :p
Ik vind het meestal wel de moeite waard om er langs te gaan. Helaas denken meerdere commanders daar ook zo over, dus is het er vaak allemaal al bezocht. Kleine kans op unieke systemen waar je je eigen naam op kunt zetten.
Ik dacht, dat ga ik even testen. Ik ben aan de andere kant van de core tov Sol.....hoe erg kan het zijn?! .......Letterlijk duizenden sterren op zo'n korte afstand dat ik er bijna naartoe kon fietsen, je snapt wat ik bedoel ;) 1ste poging...damn. 2de....shit. 3de...ah komop man....4de....serieus?? 5de.....really?? 6de...ya know...fuck this....7de....laat maar, ik ben er klaar mee.

Dus....na een aantal compleet random uitgekozen sterren, ben ik er klaar mee en heb ik Explorers Anchorage als target gezet........ongeveer 230 jumps te gaan :)

• Soliest
Testen, van wat? Foto's maken?
Mja, dat is een vak apart 😝, het moet je maar net op je pad komen om een mooi plaatje te krijgen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Pim0377

Pim0377

Soliest schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 18:46:
Testen, van wat? Foto's maken?
Mja, dat is een vak apart 😝, het moet je maar net op je pad komen om een mooi plaatje te krijgen.
Nee dat niet, testen over wat je zei dat alles wel ondertussen door anderen gemapped zou zijn en ik dus nergens mijn naam op zou kunnen zetten :)

• Soliest
Pim0377 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 20:41:
[...]

Nee dat niet, testen over wat je zei dat alles wel ondertussen door anderen gemapped zou zijn en ik dus nergens mijn naam op zou kunnen zetten :)
Maar, nu wel kunnen doen? Ik mis een beetje richting in je posts :p
Maar in ieder geval goede reis naar Explorers Anchorage d:)b

• Pim0377

Pim0377

Soliest schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 23:39:
[...]

Maar, nu wel kunnen doen? Ik mis een beetje richting in je posts :p
Maar in ieder geval goede reis naar Explorers Anchorage d:)b
Thanks, maar dat is niet gelukt helaas, gaf ik ook aan met:

Letterlijk duizenden sterren op zo'n korte afstand dat ik er bijna naartoe kon fietsen, je snapt wat ik bedoel ;) 1ste poging...damn. 2de....shit. 3de...ah komop man....4de....serieus?? 5de.....really?? 6de...ya know...fuck this....7de....laat maar, ik ben er klaar mee.

Dus....na een aantal compleet random uitgekozen sterren, ben ik er klaar mee en heb ik Explorers Anchorage als target gezet........ongeveer 230 jumps te gaan :)

Inmiddels nog 70 jumps te gaan, dus ik begin in de buurt te komen :)

• Soliest
Nog 70 jumps, goed bezig. Heb jij dat ook? Zodra het aantal jumps te gaan lager wordt heb ik steeds minder zin om te scannen. Dan jump en honk ik alleen nog maar....
.... Als het paard de stal ruikt....

• Pim0377

Pim0377

Soliest schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 19:43:
Nog 70 jumps, goed bezig. Heb jij dat ook? Zodra het aantal jumps te gaan lager wordt heb ik steeds minder zin om te scannen. Dan jump en honk ik alleen nog maar....
.... Als het paard de stal ruikt....
Ik zie dat ik een typfout heb gemaakt, ik bedoelde 170 nog te gaan :)

Op mijn weg naar Beagle Point had ik daar wel een paar keer "last van" maar sindsdien had ik me eigenlijk voorgenomen om gewoon alles te scannen, zolang het maar een onontdekt systeem was. Als het al ontdekt was, scande ik alleen evenetuele waterworlds en earthlike worlds.
Tot nu doe is het grootste systeem een geweest met ik geloof 4 of 5 zonnen en in totaal 65 bodies, incl die zonnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pim0377 op 13-12-2025 08:44 ]

• Soliest
Ohw, maar 100 extra 😅

Destijds had ik dan ook wat tooltjes op de achtergrond (2de scherm) meedraaien welke lieten zien waar de meeste credits mee te behalen waren met een extra scan. Als dat nieuwe schip met credits te halen is zal ik wel weer een keertje een tour gaan doen. Voorlopig weer vanalles wat en voornamelijk afwachten wat ze voor update gaan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXYVZ-gbmce5PwtyB_5yXXvXUdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ph7oAXXnxvMHV6vkLdkBOEDh.jpg?f=fotoalbum_large

• ABD
De stats van de in de CG te krijgen wapens heb ik nooit gezien, anders had ik jullie tijdens de CG aangespoord. Ik zag de specs pas toen ik die Class 2 Rapid Fire Multicannons with increased damage and phasing sequence binnen had, ze zijn fenomenaal. Bijna 60DPS!

Ik zat te denken op welk schip ik ze zou testen, Cobra MK5 met 2 enforcers of Cytoscramblers, toen ik tot de realisatie kwam dat ik altijd al een Imperial Courier had willen kopen. Ik heb die kleine Imp gekocht, een fixed hi-cap corrosion medium MC geengineered en even wat getest op piraten. Zonder incendiary experimental of lasers ga je als een mes door de boter. Nadeel is dat ze wel heel snel leeg zijn, grotere magazijn of niet, ze zijn rapid fire. En een beetje jitter.

• Pim0377

Pim0377

Soliest schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 09:56:
Ohw, maar 100 extra 😅

Destijds had ik dan ook wat tooltjes op de achtergrond (2de scherm) meedraaien welke lieten zien waar de meeste credits mee te behalen waren met een extra scan. Als dat nieuwe schip met credits te halen is zal ik wel weer een keertje een tour gaan doen. Voorlopig weer vanalles wat en voornamelijk afwachten wat ze voor update gaan doen.

[Afbeelding]
Damn, jij hebt er aardig wat jumps, systems en LYs op zitten :) Ik heb tot nu toe alleen af en toe een website gebruikt toen ik aan het traden was om winst te maximaliseren, verder niet.
Ik kreeg net een halve hartverzakking, ik jump een systeem in, scherend langs een red dwarf die heel dicht op de MSS zit en ik werd daartussen gedumpt, binnen 2 seconden......WARNING!! temperature critical!! en ik heb geen heatsinks meer. LOL Gelukkig is mijn Asp gebouwd om heel koel te zijn, dus die 83% begon al snel te dalen toen ik heel snel de andere kant op draaide, weg van die 2 zonnen.

• ABD
Pim0377 schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:08:
[...]

.WARNING!! temperature critical!! en ik heb geen heatsinks meer. LOL Gelukkig is mijn Asp gebouwd om heel koel te zijn, dus die 83% begon al snel te dalen toen ik heel snel de andere kant op draaide, weg van die 2 zonnen.
Bij mij ging een paar weken terug de telefoon toen ik in een jump zat. Toen ik terug kwam, was mijn Python MK2 een ster akelig dicht genaderd en was 450 graden celcius(die ging er op gegeven moment wel aan, maar in een stelsel van mijn power dus koste me niets). Tijdens het fuelscoopen na een lege tank door bv T sterren op rij te hebben getroffen, tik ik soms per ongeluk ook 105-115 graden en zie je de rook eruitkomen. Ik gok dat je schip wat meer kan hebben dan 85 graden.

Maar ik snap dat je schrikt, want je zal vast een hoop data verzameld hebben / credits tegoed hebben.

Mijn Mandelays overhitten nooit, daarom neem ik die mee naar mijn eerste verre reis. Wat ik echt een keer moet doen, want ik heb nog steeds Grade 3 Thrusters...

PS: je weet vast wel dat je ammo, fuel, limpets, oxigen etc kan synthesizen, zolang je de mats hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door ABD op 14-12-2025 20:18 ]

• Xaphod
ABD schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:12:
[...]

Bij mij ging een paar weken terug de telefoon toen ik in een jump zat. Toen ik terug kwam, was mijn Python MK2 een ster akelig dicht genaderd en was 450 graden celcius(die ging er op gegeven moment wel aan, maar in een stelsel van mijn power dus koste me niets). Tijdens het fuelscoopen na een lege tank door bv T sterren op rij te hebben getroffen, tik ik soms per ongeluk ook 105-115 graden en zie je de rook eruitkomen. Ik gok dat je schip wat meer kan hebben dan 85 graden.

Maar ik snap dat je schrikt, want je zal vast een hoop data verzameld hebben / credits tegoed hebben.

Mijn Mandelays overhitten nooit, daarom neem ik die mee naar mijn eerste verre reis. Wat ik echt een keer moet doen, want ik heb nog steeds Grade 3 Thrusters...

PS: je weet vast wel dat je ammo, fuel, limpets, oxigen etc kan synthesizen, zolang je de mats hebt.
Is mij ook een paar keer gebeurt.
Een keer dacht ik tussen twee om elkaar draaiende zonnen door te gaan, dat ging maar net goed, ik werd bijna gekookt.
Een paar weken geleden viel ineens de verbinding met de server weg toen ik bij een zon aankwam.
De besturing werkte niet meer en ik kwam steeds dichter bij de zon, de temperatuur van mijn Python liep op tot over de 400%.
Ik heb toen uitgelogd en weer ingelogd en kon eindelijk wegsturen.
De Python heeft het overleefd, maar met veel schade.

• Pim0377

Pim0377

ABD schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:12:
[...]

OK, dat is goed om te weten, toen ik bij Beagle Point was heb ik op een van de carriers repair units gekocht, maar ben vergeten te checken of ze daar mats verkochten die ik nodig had voor heatsinks.

En je hebt gelijk wat betreft die data, het schip boeit me niet zo, maar ik heb sinds 4 augustus 2024, afgezien van mijn korte stop bij Beagle Point, geen station / carier meer gezien en heb net gechecked, ik heb momenteel voor dik 4500 systemen / 200k LY aan scandata in mijn kleine schipje zitten en die raak ik liever niet kwijt hahaha. Zo gauw ik dat verkocht heb in Explorer's Anchorage, zal ik een stuk minder snel schrikken.

• Soliest
Er is weer een ingame pakjes ding bezig. Mocht je nog "even" naar Beagle Point willen gaan en wat extra`s erbij krijgen zoals een sneeuwpop hoofd als helm.....

Als het goed is krijg je per opdracht al een item, maar ik heb gewoon geen zin meer om voor zoiets van hot naar her te vliegen.

https://canonn.science/codex/sandras-workshop-3311/
  • Snowman Helmet
  • Santa Jumper Green
  • Festive Jumper Elite
  • Festive Firework Launcher (Red)
  • Festive Firework Launcher (Yellow)
  • Festive Firework Launcher (Green)
  • Anaconda – Snowfall Party Paintjob
  • Diamondback Explorer – Snowfall Party Paintjob
  • Krait Phantom Snowfall Party Paintjob
  • Type-9 Snowfall Party Paintjob
  • 80,000,000 Credits (Total)

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:48
Soliest schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:10:
Er is weer een ingame pakjes ding bezig. Mocht je nog "even" naar Beagle Point willen gaan en wat extra`s erbij krijgen zoals een sneeuwpop hoofd als helm.....

Als het goed is krijg je per opdracht al een item, maar ik heb gewoon geen zin meer om voor zoiets van hot naar her te vliegen.

• Snowman Helmet
  • Santa Jumper Green
  • Festive Jumper Elite
Ik ben op het moment te druk met andere dingen om te vliegen, daarbij ontbrak het de laatste tijd een beetje in de motivatie (niet veel meer te unlocken en zit op de 1B credits), dus zocht een doel om weer wat uurtjes te maken. Deze challenges vind ik persoonlijk leuker dan de CGs, dus ik ga eens proberen wat tijd vrij te maken :)

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:39
Volgende maand start Distant Worlds 3. Tijd om wat extra moeite in mijn Mandalay te stoppen. Dit is de build die ik nu op het oog heb. Iemand nog op- of aanmerkingen? https://edsy.org/s/vWeqJdi

• Xaphod
celshof schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:48:
Volgende maand start Distant Worlds 3. Tijd om wat extra moeite in mijn Mandalay te stoppen. Dit is de build die ik nu op het oog heb. Iemand nog op- of aanmerkingen? https://edsy.org/s/vWeqJdi
Ziet goed uit, alleen een beetje underpowered.
Als je de powerplant een beetje overcharged hoef je niet steeds modules uit te schakelen.

• ABD
celshof schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:48:
Je hebt minstens 2 AFMUs nodig, want de ene AFMU moet de ander kunnen repareren. Ik zou er denk ik 3 meenemen als je ver weg gaat. Misschien is mijn initiele gedachte te voorbarig, want ik weet niet wat Distant Worlds 3 is en misschien heb je een cargorack en research limpet controller nodig? Maar ik dacht aan AFMUs ipv die twee onderdelen. Die zijn powered down totdat je ze nodig hebt, dus ik denk dat een overcharged 2A Power Plant, waarschijnlijk met thermal spread, meer dan voldoende is.

Wie weet ga je guardian crash sites ed bezoeken? Waarom heb je anders die point defence turret mee? Anders zou ik die ook thuislaten.

Goed, als die cargo rack alleen voor limpets is bedoeld, zou ik die limpet controllers thuislaten en voor extra AFMUs gaan.

• maikel124
  • Laatst online: 30-12 09:45
ABD schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:56:
[...]

Je hebt minstens 2 AFMUs nodig, want de ene AFMU moet de ander kunnen repareren. Ik zou er denk ik 3 meenemen als je ver weg gaat. Misschien is mijn initiele gedachte te voorbarig, want ik weet niet wat Distant Worlds 3 is en misschien heb je een cargorack en research limpet controller nodig? Maar ik dacht aan AFMUs ipv die twee onderdelen. Die zijn powered down totdat je ze nodig hebt, dus ik denk dat een overcharged 2A Power Plant, waarschijnlijk met thermal spread, meer dan voldoende is.

Wie weet ga je guardian crash sites ed bezoeken? Waarom heb je anders die point defence turret mee? Anders zou ik die ook thuislaten.

Goed, als die cargo rack alleen voor limpets is bedoeld, zou ik die limpet controllers thuislaten en voor extra AFMUs gaan.
Je hebt niet meer dan 2 AFMU's nodig, want als een AFMU kapot is kun je deze blijven rebooten en daarmee dezelfde repair mogelijkheid behouden als met meerdere. Afhankelijk van hoeveel je de AFMU gaat gebruiken kan het wel handig zijn om niet te vaak te hoeven synthetizen of dat je makkelijker tegelijk dingen kunt repairen.

Er zwerven tegenwoordig echter zoveel carriers rond (ook in deep space) dat je altijd wel binnen 100-120 jumps kunt bijkopen en repairen.

Zelf heb ik wel de operations controller + cargo rack op mijn explorer zitten, want hull damage is lastiger te repareren. En om eerlijk te zijn let ik niet altijd goed genoeg op bij planetary landings, dus voor mij werkte het beter om af en toe wat limpets te gebruiken om de hull te repareren.

• ABD
maikel124 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 17:01:
[...]

Je hebt niet meer dan 2 AFMU's nodig, want als een AFMU kapot is kun je deze blijven rebooten en daarmee dezelfde repair mogelijkheid behouden als met meerdere. Afhankelijk van hoeveel je de AFMU gaat gebruiken kan het wel handig zijn om niet te vaak te hoeven synthetizen of dat je makkelijker tegelijk dingen kunt repairen.

Er zwerven tegenwoordig echter zoveel carriers rond (ook in deep space) dat je altijd wel binnen 100-120 jumps kunt bijkopen en repairen.

Zelf heb ik wel de operations controller + cargo rack op mijn explorer zitten, want hull damage is lastiger te repareren. En om eerlijk te zijn let ik niet altijd goed genoeg op bij planetary landings, dus voor mij werkte het beter om af en toe wat limpets te gebruiken om de hull te repareren.
2 AFMUs klinkt logisch, dus een class 2 cargo rack voor 4 limpets(dan kun je meer syntesisen) en een repair limpet controller kunnen dan meegenomen worden voor repairs van de hull. Ik heb nog geen ervaring, want ik ben nog niet heel ver weggeweest, ik heb heavy duty/deep plating light armour erop zitten, ik dacht dat dat voldoende zou zijn. De derde was puur voor extra ammo. Ik bedenk me dat ik ook een dockling computer heb geinstalleerd, maar ik kan inmiddels zelf docken, dus ik heb nu een betere bestemming voor die docking computer en derde AFMU. Volgens mij is een opperational limpet controller voor hatchbreaking, recon en collecting? Althans, die bij mij op mijn andere Mandalay zit. Misschien mis ik een andere multi limpet controller?

Hoe dan ook, voor vertrek de raw materials maximaal aanvullen is wenselijk, ofschoon je onderweg met je SRV mats kan oppikken. Maar die gaat eerder stuk dan je hull weet ik uit ervaring >:)

PS: het zou zomaar kunnen dat ik spoedig naar Colonia vertrek. Het schijnt dat ik daar pakjes mag gaan bezorgen. Dan neem ik de CR+ repair limpet controller mee in mijn overweging.

edit: Hier is mijn mandalay explorer na wat aanpassingen. Helaas kom ik een slot 2 tekort, anders had ik een 3c rescue limpet controller meegenomen. (heb inmiddels 3 keer geprobeerd die AFMUs uit te vinken, edsy schrijft het niet weg en save button is greyed out)

[ Voor 31% gewijzigd door ABD op 16-12-2025 21:21 ]

• ABD
Pim0377 schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:09:
[...]
Zo gauw ik dat verkocht heb in Explorer's Anchorage, zal ik een stuk minder snel schrikken.
Ik weet niet of je je bij een power hebt aangesloten, maar zo niet kan ik mij voorstellen dat je heel veel lvls aan merits kunt oppikken. Misschien direct alle 100 levels? Maar goed, dan moet je naar een stelsel van je power en je bent waarschijnlijk (10) duizenden lichtjaren verwijderd van een power play wereld. Stuemeae FG-Y d7561 heb ik net gecheckt, is onuccupied, zoals ik al verwachtte.

Ik weet niet of ik het aan zou durven te wachten met inleveren van data totdat ik in de core of Colonia ben. Ik heb ook geen idee of je uberhaupt behoefte hebt aan de speciale power play uitrusting. Het zijn vooral wapens en het prismatic shield.

[ Voor 11% gewijzigd door ABD op 16-12-2025 18:05 ]

• ABD
Soliest schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:10:

• Snowman Helmet
  • Santa Jumper Green
  • Festive Jumper Elite
Bedankt voor het delen! 6 van de 8 pakjes inmidels afgeleverd. De 5e was lastig, er waren twee opties, maar de 2e bezorging ging goed. Ik heb 8 pakjes teveel mee, dus nog 7 extra over voor eventuele fouten. Ik dacht die bij de 6e nodig te hebben, want er waren veel opties, totdat ik de brief nog een keer las; toen bleef er slechts eentje over. De 7e lijkt heel lastig, na het eten misschien nog even naar kijken en anders morgen.

• Pim0377

Pim0377

ABD schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 18:00:
[...]

Ik weet niet of je je bij een power hebt aangesloten, maar zo niet kan ik mij voorstellen dat je heel veel lvls aan merits kunt oppikken. Misschien direct alle 100 levels? Maar goed, dan moet je naar een stelsel van je power en je bent waarschijnlijk (10) duizenden lichtjaren verwijderd van een power play wereld. Stuemeae FG-Y d7561 heb ik net gecheckt, is onuccupied, zoals ik al verwachtte.

Ik weet niet of ik het aan zou durven te wachten met inleveren van data totdat ik in de core of Colonia ben. Ik heb ook geen idee of je uberhaupt behoefte hebt aan de speciale power play uitrusting. Het zijn vooral wapens en het prismatic shield.
Thanks voor de tip, de prismatic shields had ik al vrijgespeeld bij Aislin Duval voordat ik aan deze reis begon :) Wat wapens betreft heb ik aardig wat ge-engineered al, maar zou ik moeten checken tegen wat er allemaal veranderd is. Ik speelde vooral met mijn Clipper een piratenjager met multicannons mix van corrosive en thermal rounds :)

Momenteel ben ik nog iets minder dan 28K LYs verwijderd van SOL, zoals hieronder te zien, dus dat duurt nog even hahaha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8x_3px8QKL227krZ1vnheqt3XU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nx5JtFoxI9irzPS9URiidLZG.jpg?f=fotoalbum_large

Ook Colonia is nog best ver weg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKHKG0lBhsr3zHpb_WrdpbpcryI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FweNljhXSQZ2DvtKPVWS9H1v.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik verkoop het allemaal wel op Anchorage denk ik.

• ABD
Pim0377 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 19:50:
[...]

Thanks voor de tip, de prismatic shields had ik al vrijgespeeld bij Aislin Duval voordat ik aan deze reis begon :) Wat wapens betreft heb ik aardig wat ge-engineered al, maar zou ik moeten checken tegen wat er allemaal veranderd is. Ik speelde vooral met mijn Clipper een piratenjager met multicannons mix van corrosive en thermal rounds :)

Momenteel ben ik nog iets minder dan 28K LYs verwijderd van SOL, zoals hieronder te zien, dus dat duurt nog even hahaha.

[Afbeelding]

Ook Colonia is nog best ver weg:

[Afbeelding]

Dus ik verkoop het allemaal wel op Anchorage denk ik.
Ik heb de AD PP manual, dus ik wilde voor je opzoeken wat je kan verdienen aan merits, het is mij alleen onduidelijk hoeveel control points je krijgt per x credits(Wellicht 700k?):
Cartographic Data
Only cartographic data collected after 7 November 2024/3310 can be turned in for merits
Go to any station in the system you want to work with the Universal Cartographics service. Hand in your cartographic data in the station UI. You will earn merits per system, rounded down. The value of a system handed in must exceed 700k credits, or it will not count towards any merits or control points. The player will gain 6 merits for every control point in the system as opposed to the 4 m
erits per control point for most other levers.
Valid for: Reinforcement
Colonia is op zich te doen qua afstand? Ik heb geen idee of daar een AD system is.

• Pim0377

Pim0377

ABD schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 20:49:
[...]

Ik heb de AD PP manual, dus ik wilde voor je opzoeken wat je kan verdienen aan merits, het is mij alleen onduidelijk hoeveel control points je krijgt per x credits:

[...]

Colonia is op zich te doen qua afstand? Ik heb geen idee of daar een AD system is. Wellicht 700k?
Gezien ik in augustus 2024 aan de roundtrip begon, zou ik zeggen dat het grootste deel ervan wel onder die "collected after 7th of november" valt. Op zich zou ik de trip tot aan SOL wel aandurven, I mean, ik vlieg al dik 200k LYs zonder heatsinks in solo mode en mijn schip heeft het overleefd, gisteren nog gechecked, ben op 100% health. I zou me niet zozeer bezighouden met powerplay, maar meer over die whatyamacallit......dat low value planet scans zoals icy and rocky planet ineens meer waard zouden zijn als je ze ergens inlevert?

• celshof
ABD schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 16:56:
[...]
Je hebt minstens 2 AFMUs nodig, want de ene AFMU moet de ander kunnen repareren.
Heb ik over nagedacht. Had er ook 2 aan boord. Maar, ik heb jaren zonder die dingen gedaan (want ze bestonden nog niet) en er zijn tegenwoordig overal carriers om te laten repareren. Maar, ze kosten ook geen gewicht, dus misschien toch maar weer die tweede meenemen.
Dat. Geen idee wat we met DW3 gaan doen, dus beter goed voorbereid.
Het is Distant Worlds. Goeie kans dat we Notable Stellar Phenomena gaan bezoeken. Dan wil ik toch heel graag de research limpits mee.

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12 22:06
Zijn er hier nog actieve spelers die in Mobius Eurasia zitten?

Ik vraag mij af hoe dat in z'n werk gaat met squadrons. Je kan nog steeds elke squad joinen natuurlijk maar als ik via private group zit en de rest niet heeft dat denk ik niet zo veel zin?

Ik zie volgens mij twee main mobius squads, Order of Mobius en Mobius PvE Community. Is het dan logisch om een van die te joinen?

• Soliest
Om samen in een squad te kunnen moet je ook in dezelfde instance zitten, anders heeft het inderdaad geen zin. Je kunt elkaar niet zien als je in een andere instance zit.

Mobius PvE is de originele maar was volgens mij vol. Die andere heeft volgens mij een griefer aangemaakt om zo commanders te pesten.

Zelf doe ik zeer weinig aan multiplayer, zou dus niet goed kunnen aangeven welke je het beste kunt joinen. Het hangt ook een beetje van je speelstijl af. Tweakers heeft ook een groep, maar weet niet of en hoe druk die nog gebruikt word.

• j0rDy
Gister even voor kerstman gespeeld en wat pakketjes rond gebracht, jammer dat ik gemist had dat het laatste pakketje naar Colonia moet, even gekeken, met mijn allround/goto krait phantom is het rond de 400 jumps, dat gaat mij iets te lang duren. Eens kijken of het met mn explorer build ASPX sneller gaat, dan wil ik het nog wel overwegen (moet er sowieso eens heen ivm een aantal engineers die ik nog wil unlocken)

• Xaphod
j0rDy schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:50:
Gister even voor kerstman gespeeld en wat pakketjes rond gebracht, jammer dat ik gemist had dat het laatste pakketje naar Colonia moet, even gekeken, met mijn allround/goto krait phantom is het rond de 400 jumps, dat gaat mij iets te lang duren. Eens kijken of het met mn explorer build ASPX sneller gaat, dan wil ik het nog wel overwegen (moet er sowieso eens heen ivm een aantal engineers die ik nog wil unlocken)
Ow, ik dacht het vandaag even te gaan doen, maar ik heb nu geen tijd om even naar Colonia heen en weer te gaan.

• j0rDy
Xaphod schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:29:
[...]

Ow, ik dacht het vandaag even te gaan doen, maar ik heb nu geen tijd om even naar Colonia heen en weer te gaan.
Ja kan prima aan de slag, voor de eerste 7 cadeautjes krijg je ook al swag.

• Pim0377

Pim0377

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFtIb1yLFA4ylHYMQ6HSK0L6aCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKU3nNUBlUIFjIawl4nonaaf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het gehaald voor kerst, nou even genieten van dat lang niet gehoorde deuntje whilst auto docking :)

dit zijn de stats vlak na landing en nog niks gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsDDw4dAaLrWrNsVU51ThEhi1v0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4oPhUMtndqJ85hWpatcGHxUb.jpg?f=fotoalbum_large

lijkt erop dat ik een goed moment gekozen heb om te starten met exploration data te verkopen hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6znd_TjqoX2dDcSD1scmr8LiAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBvPKXfhOJ1OHqGjPStupiWr.jpg?f=fotoalbum_large

Net even gekeken bij cartographics....Ik heb 94 pagina's aan data om te verkopen, net gechecked, 50 systems per pagina, dus dat is 94 x 50 = 4700 systemen giver or take. En als ik dan kijk, x aantal planeten per systeem, laten we lowballen, 10 per systeem, kom ik op 45k planets met mijn naam erop. LOL

Maar dat is van later zorg, voor nu ben ik effe klaar met ED :) ik heb er ongeveer 300k lightyears opzitten verspreid over een jaar en bijna 5 maanden, enough is enough....for now :) ik ga lekker kerst vieren en dit uitzoeken doe ik wel in mijn vakjantie na nieuwjaar. Fijne feestdagen allemaal.

[ Voor 68% gewijzigd door Pim0377 op 23-12-2025 22:41 ]

• ABD
Xaphod schreef op zondag 21 december 2025 @ 13:29:
[...]

Hoeft niet, alleen het laatste pakje moet ver weg(ik ga niet verklappen waarheen). Ik heb het 8e pakje afgeleverd en ik ben daar nu; ik heb de neutron highway genomen naar dinges, en ik heb eindelijk Sedesi en Palin unlocked, evenals een aantal andere engineers.

Hoe dan ook, pakje 8/8 is niet perse nodig, het levert slechts 50M op. Voor mij persoonlijk iets meer, maar ik vond de reis alsnog een hele beproeving. Goed, de trip had heeft vele voordelen zoals Gr5 thrusters, Gr5 lifesupport en andere blueprints. Kerst is een heerlijke tijd om lekker te doen waar je zin in hebt:)

[ Voor 23% gewijzigd door ABD op 25-12-2025 03:02 ]

• j0rDy
Ik heb ook zojuist de sprong gemaakt naar "the 2nd bubble", leuke reis! Was even spannend want nog nooit neutron jumps gemaakt, en was blij dat ik wat vooronderzoek heb gedaan, want zonder AFMUs dat ik het denk ik niet gered...

Al met al net geen 4u bezig geweest, incl. Voorbereiding met een ASP Eplorer met engineered FSD en quardian FSD, jumprange 66yl, rond de 100 jumps (met af en toe een uitstapje om te fuel scoopen)

Tijd om wat engineers te unlocken!

• Xaphod
ABD schreef op donderdag 25 december 2025 @ 02:35:
[...]

Hoeft niet, alleen het laatste pakje moet ver weg(ik ga niet verklappen waarheen). Ik heb het 8e pakje afgeleverd en ik ben daar nu; ik heb de neutron highway genomen naar dinges, en ik heb eindelijk Sedesi en Palin unlocked, evenals een aantal andere engineers.

Hoe dan ook, pakje 8/8 is niet perse nodig, het levert slechts 50M op. Voor mij persoonlijk iets meer, maar ik vond de reis alsnog een hele beproeving. Goed, de trip had heeft vele voordelen zoals Gr5 thrusters, Gr5 lifesupport en andere blueprints. Kerst is een heerlijke tijd om lekker te doen waar je zin in hebt:)
Ik wil die trip toch wel een keer helemaal maken.
Ik ben een Mandalay aan het voorbereiden op een langere reis.

• Xaphod
Ik heb me weer een tijdje met kolonisatie bezig gehouden.
Ik heb nu een mining settlement gebouwd en ben nu begonnen aan een military settlement.
De mijnwerkers moeten wel beschermd worden toch?

• ABD
j0rDy schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 00:15:
Ik heb ook zojuist de sprong gemaakt naar "the 2nd bubble", leuke reis! Was even spannend want nog nooit neutron jumps gemaakt, en was blij dat ik wat vooronderzoek heb gedaan, want zonder AFMUs dat ik het denk ik niet gered...
Dat kan ook niet, de FSD beschadigt als neutronensterren gebruikt worden om verder te springen. Op gegeven moment valt je FSD zomaar uit. Ik heb 4 keer moeten repareren.
Al met al net geen 4u bezig geweest, incl. Voorbereiding met een ASP Eplorer met engineered FSD en quardian FSD, jumprange 66yl, rond de 100 jumps (met af en toe een uitstapje om te fuel scoopen)

Tijd om wat engineers te unlocken!
Ik heb niet getimed en mijn Mandalay stond al klaar, maar ik denk dat het meer dan een uur was en minder dan twee. Die uitstapjes waren niet nodig, regelmatig waren er KGBFOAM-sterren naast de neutronenster.

• ABD
Xaphod schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 07:40:
[...]

Ik wil die trip toch wel een keer helemaal maken.
Ik ben een Mandalay aan het voorbereiden op een langere reis.
Veel plezier. Het is best wel geinig daar, de sterrenhemel ziet er anders uit. Ik ben ook natural phenomena tegengekomen, waar ik heengesprongen ben. Vervolgens werd ik direct besprongen en heb ik mij uit de voeten moeten maken, maar ik ga er zeker terug. Ik moet de laatste engineer unlocken, wat wapens zoeken en een research limpet controller. Ik vraag mij af of die 'phenomena' te minen zijn, het zag er interessant en "mijnbaar" uit. Het zal wel niet.

Nadat ik de laatste engineer heb afgemaakt, ga ik op onderzoek uit.

• ABD
Xaphod schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 07:42:
Ik heb me weer een tijdje met kolonisatie bezig gehouden.
Ik heb nu een mining settlement gebouwd en ben nu begonnen aan een military settlement.
De mijnwerkers moeten wel beschermd worden toch?
Zo is dat!

Kolonisatie staat ook nog op mijn lijstje. Zoveel te doen in de galaxy.

• Pim0377

Pim0377

Nou, ik zei wel dat ik notitie zou maken van alles wat ik ontdekt had, maar na ongeveer 2 pagina's a 50 systemen begon ik me te realiseren....als ik dat ga volhouden ben ik tot Sint Juttemus bezig waarschijnlijk, dus besloot ik alleen te noteren wat de hoogste credits verkregen voor een systeem wafren + het aantal 1st discovered.

Ik had 94 pagina's om mee te beginnen, maar na ongeveer 17 pagina's begint ED toch wat vreemd gedrag te vertonen. LOL Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPWUI6A0S_kuBXgIS17MrPJM0yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XNBxAbvV23YsdSYISqEwXgX.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nog 76 van de 94 pagina's te gaan en ik ben al explorer rank 2, half opweg naar lvl 3 en dit zijn tussentijdse stats:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9KrkntKr8iHUfVBCqw7e7rnbdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lvpMYjeNibUAYSesJfbk0nJd.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna heb ik uit en ingelogd en zag ik dat de weekly cap op exploration blijkbaar ook slaat op het verkopen van die exploration data, dus als ik dit wil maximaliseren, zou ik dus elke week een max aantal.....dan be ik nog tot weet ik veel wanneer bezig, met het risico dat iemand anders het voor me inlevert.

So far, highest price voor 1 system.....17.27M credits.

Ik lees net dat de weekly cap reset normaal op donderdagochtend is, dus ik heb verkocht tot ik nog 70 pagina's over heb en dan kijk ik volgende week na de reset wel even hoeveel ik kan verkopen tot aan de cap.

Dus, met 24 pagina's verkocht, sta ik op 1.223 miljard credits, 11,576 ARX en 1st discovered registrations since beginning of trip.....5471

**EDIT**

kon het niet laten natuurlijk, ik wou wel weten hoeveel data ik nog aan boord had, dus ik pagina voor pagina bekeken, alles bij elkaar opgeteld heb ik nu nog net iets meer dan 3.25 miljard credits aan exploration data om te verkopen.

[ Voor 46% gewijzigd door Pim0377 op 27-12-2025 16:13 ]

• j0rDy
Ok, i F*cked up, ik dacht dat ik hier ook wel ergens sensor fragments kon vinden (did not know they were thargoid related), iemand een tip voordat ik helemaal terug moet vliegen naar hip 17403? Thanks...

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-12 10:39

Zandhond

Ouwe Poep

j0rDy schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 21:58:
Ok, i F*cked up, ik dacht dat ik hier ook wel ergens sensor fragments kon vinden (did not know they were thargoid related), iemand een tip voordat ik helemaal terug moet vliegen naar hip 17403? Thanks...
De Thargoids zijn (in dit geval gelukkig voor je) in de hele melkweg aan het zaaien geweest met hun Sensors. Daardoor kan je Nonhuman Signature POI's overal tegenkomen. Het betreft dan een, op een landbare planeet gestrandde kapotte Thargoid Sensor; die geeft je 3x3 Sensor Fragments.
https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Nonhuman_Signature
Deze POI's hebben een grotere spawn kans in systemen met een Gas giant with ammonia-based life of andere planeten met een ammonia atmossphere.
Helaas zijn er geen vaste spawn locaties maar weet ik uit eigen ervaring dat ze, eenmaal gesignaleerd, regelmatig herspawnen in een systeem (bij The Gathering in Pardis b.v.)
Cannon heeft een map met locaties, daarop kan je zoeken. https://bioforge.canonn.tech/?entryid=Nonhuman
of anders op discord naar groepen die in Colonia actief zijn zoeken en hen vragen of er locaties zijn waar ze regelmatig spawnen.
Veel Succes

• Pim0377

Pim0377

ik ging vandaag kijken op Explorer's Anchorage om een bio-suit te kopen voor als ik weer vertrek, krijg ik de melding...moet je Oddysey DLC voor hebben.
Ik dacht, not this again en exit de game, kom ik erachter dat die gekocht is via Steam en dus blijkbaar niet direct op mijn Frontier account staat.
Dus ik laad ED via steam, login, krijg elke keer de vraag of ik de accounts wil linken sinds dat gezeik wat ik had in augustus toen de game helemaal leip deed met die grijze knoppen enzo, toen moest ik de account unlinken, maar sindsdien heb ik ze dus niet meer kunnen linken en dus geen Oddysey kunnen spelen.

Dat was ik compleet vergeten, ik heb terug gezocht, van alles geprobeerd, maar het lukt niet, dus ik heb maar een support request ingeschoten, kijken wat daar uit komt.

• j0rDy
Zandhond schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:58:
[...]

De Thargoids zijn (in dit geval gelukkig voor je) in de hele melkweg aan het zaaien geweest met hun Sensors. Daardoor kan je Nonhuman Signature POI's overal tegenkomen. Het betreft dan een, op een landbare planeet gestrandde kapotte Thargoid Sensor; die geeft je 3x3 Sensor Fragments.
https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Nonhuman_Signature
Deze POI's hebben een grotere spawn kans in systemen met een Gas giant with ammonia-based life of andere planeten met een ammonia atmossphere.
Helaas zijn er geen vaste spawn locaties maar weet ik uit eigen ervaring dat ze, eenmaal gesignaleerd, regelmatig herspawnen in een systeem (bij The Gathering in Pardis b.v.)
Cannon heeft een map met locaties, daarop kan je zoeken. https://bioforge.canonn.tech/?entryid=Nonhuman
of anders op discord naar groepen die in Colonia actief zijn zoeken en hen vragen of er locaties zijn waar ze regelmatig spawnen.
Veel Succes
Tsja, ik ga liever voor zekerheid dan dat ik moet gaan zoeken, dus ik heb een mandalay gekocht als jumper en teruggevlogen naar de bubbel, door de hogere jumprange en wat optimalisatie in vliegen/scoopen was ik in 2.5 uur terug. Heb mijn ding gedaan en weer in 2.5 uur terug naar colonia, nu hier maar eens rustig vertoeven en kijken wat er allemaal te zien valt (ben al blij met wat kleurtjes na al dat zwart en blauw)

• Xaphod
Pim0377 schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:02:
ik ging vandaag kijken op Explorer's Anchorage om een bio-suit te kopen voor als ik weer vertrek, krijg ik de melding...moet je Oddysey DLC voor hebben.
Ik dacht, not this again en exit de game, kom ik erachter dat die gekocht is via Steam en dus blijkbaar niet direct op mijn Frontier account staat.
Dus ik laad ED via steam, login, krijg elke keer de vraag of ik de accounts wil linken sinds dat gezeik wat ik had in augustus toen de game helemaal leip deed met die grijze knoppen enzo, toen moest ik de account unlinken, maar sindsdien heb ik ze dus niet meer kunnen linken en dus geen Oddysey kunnen spelen.

Dat was ik compleet vergeten, ik heb terug gezocht, van alles geprobeerd, maar het lukt niet, dus ik heb maar een support request ingeschoten, kijken wat daar uit komt.
Niet fijn.
Ik heb de game zelf ook via Frontier (Kickstarter) gekocht en later, toen het voor een paar euro werd aangeboden ook via Steam gekocht.
Misschien moet je wachten op weer een steam sale, Odyssey wordt soms voor een paar euro aangeboden.

• j0rDy
Xaphod schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:56:
[...]

Niet fijn.
Ik heb de game zelf ook via Frontier (Kickstarter) gekocht en later, toen het voor een paar euro werd aangeboden ook via Steam gekocht.
Misschien moet je wachten op weer een steam sale, Odyssey wordt soms voor een paar euro aangeboden.
ED:Odyssey (DLC) staat nu voor 8,- op steam en 4,- op keysites

• Pim0377

Pim0377

Ik heb Oddesey al via Steam, alleen niet direct via Frontier, zou ook niet nodig moeten zijn, je moet de accounts gewoon kunnen linken zodat je het kan spelen, maar dat gaat dus nu niet meer om wat voor een reden dan ook. :(

• Soliest
Pim0377 schreef op zondag 28 december 2025 @ 14:19:
Ik heb Oddesey al via Steam, alleen niet direct via Frontier, zou ook niet nodig moeten zijn, je moet de accounts gewoon kunnen linken zodat je het kan spelen, maar dat gaat dus nu niet meer om wat voor een reden dan ook. :(
Ik neem aan dat je dit al gedaan hebt? https://customersupport.f...launcher-What-should-I-do

• Pim0377

Pim0377

Yep, al geprobeerd, maar dat werkt niet, want ik kan de accounts niet linken, en daardoor weet mijn Frontier account niet dat ik Oddysey heb op Steam, maar thanks voor de tip.

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-12 10:39

Zandhond

Ouwe Poep

bij mij was in het verleden het probleem dat de emailadressen van Steam en Frontier niet overeenkwamen. Nadat ik dat had aangepast werkte het linken.

• Pim0377

Pim0377

Zandhond schreef op maandag 29 december 2025 @ 10:38:
bij mij was in het verleden het probleem dat de emailadressen van Steam en Frontier niet overeenkwamen. Nadat ik dat had aangepast werkte het linken.
schiet mij maar lek, ik dacht vanochtend, ik ga even kijken, ik start de ED launcher en wat staat er?? This Steam account is linked to Frontier account, met een knop...Steam login. Ik dacht, why not en klik op de knop....en voila, ineens zijn de accounts weer gelinked en kan ik Oddesey weer spelen.

Kan Frontier zoiets fixen op de achtergrond zonder interactie van mijn kant?

**EDIT**

die vraag heeft Frontier net zelf beantwoord, ik kreeg een mail van hun, nadat ik de ticket had ge-update dat het weer werkte. Ze hadden op de achtergrond gekeken wat mijn vorige Steam account was die gelinked was, zagen dat het mijn enige was in hun records en hebben ze opnieuw gelinked dus ik ben happy. meteen maar even rondgelopen op Anchorage en een Artemis suit gekocht.

[ Voor 23% gewijzigd door Pim0377 op 30-12-2025 11:18 ]

• celshof
Xaphod schreef op zondag 28 december 2025 @ 11:56:
[...]

Niet fijn.
Sowieso ook goed om Epic in de gaten te houden. Daar komt Elite ook nog wel eens voor niets langs. Altijd goed om ergens een reserveaccount te hebben.
Pagina: 1 ... 123 124 Laatste