• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-12 16:12
ABD schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 18:22:
[...]

Ik heb ze onlangs vrijgespeeld, maar geen ervaring mee. Volgens het i-net zijn ze bedoeld om modules kapot te knallen. Ik zat erover te denken van de week voor op mijn Python MK2, maar omdat ze alleen gimballed te krijgen zijn even overgeslagen; ik heb daar toen FCs op gezet. Het lijkt mij dat ze handig zijn om op afstand een power plant kapot te knallen, het ligt aan je speelstijl. Misschien is Large 4 Pacifiers icm met die Concords een goed idee wanneer je op een afstandje je shield oplaadt?

Ik speel letterlijk net de Pulse Disruptor Lasers vrij want ik ben lvl 88, die disrupt modules, maar is fixed. Is net wat anders dan ze kapotknallen. lvl 88 betekent een stapje dichterbij lvl91 en Pacifiers!
Ik heb 4 Pacifiers op mijn Python Mk2, die doen flink schade als je de tegenstander weet te raken, want ze zijn fixed, maar met wat oefening gaat dat best goed nu.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-12 16:28
Xaphod schreef op zondag 7 december 2025 @ 13:55:
[...]

Ik heb 4 Pacifiers op mijn Python Mk2, die doen flink schade als je de tegenstander weet te raken, want ze zijn fixed, maar met wat oefening gaat dat best goed nu.
Pacifiers doen 87% damage van fixed large frag cannons , maar hebben slechts 1,7% jitter ipv de standaard 5%. De schietafstand is een 3000m(falloff 2800m) vs 2000m(falloff 1800m) standaard. Je zal meestal meer hagel in een schip schieten, zeker naar mate de afstand groter wordt, maar in theory kunnen gewone FCs meer schade doen, als je zeer dichtbij(point blank range heet dat in het Engels) blijft en heel goed kunt mikken. Het ligt er denk ik aan welke beter is, ik denk uiteindelijk Pacifiers, zeker als je goed kan mikken, want je heb je tegenstander vaker niet dan wel recht voor je neus, dan zal jitter een grote rol spelen.

Wat voor engineering heb jij erop? Ik heb 6 fixed overcharged Frag Cannons met drie keer screening shell en 1x drag munitions op de large en 1x incendiary shell en 1x corrosive shell op de mediums op mijn Python MK2 gezet. Deze doen 70% meer schade dan standaard, maar hebben -15% ammo, dus misschien had ik voor hi-cap moeten kiezen. Ik heb ergens doubleshot FCs rondslingeren. Deze maken sneller kills en zijn beter 1 tegen 1, maar die zijn nog sneller leeg, dus die vielen sowieso af.

[ Voor 7% gewijzigd door ABD op 07-12-2025 15:35 ]

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-12 16:12
ABD schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:31:
[...]

Pacifiers doen 87% damage van fixed large frag cannons , maar hebben slechts 1,7% jitter ipv de standaard 5%. De schietafstand is een 3000m(falloff 2800m) vs 2000m(falloff 1800m) standaard. Je zal meestal meer hagel in een schip schieten, zeker naar mate de afstand groter wordt, maar in theory kunnen gewone FCs meer schade doen, als je zeer dichtbij(point blank range heet dat in het Engels) blijft en heel goed kunt mikken. Het ligt er denk ik aan welke beter is, ik denk uiteindelijk Pacifiers, zeker als je goed kan mikken, want je heb je tegenstander vaker niet dan wel recht voor je neus, dan zal jitter een grote rol spelen.

Wat voor engineering heb jij erop? Ik heb 6 fixed overcharged Frag Cannons met drie keer screening shell en 1x drag munitions op de large en 1x incendiary shell en 1x corrosive shell op de mediums op mijn Python MK2 gezet. Deze doen 70% meer schade dan standaard, maar hebben -15% ammo, dus misschien had ik voor hi-cap moeten kiezen. Ik heb ergens doubleshot FCs rondslingeren. Deze maken sneller kills en zijn beter 1 tegen 1, maar die zijn nog sneller leeg, dus die vielen sowieso af.
Mijn Pacifiers zijn alle vier overcharged, drie hebben screening shell en eentje heeft corrosive shell als experimental.
Misschien dat ik er eentje omzet naar drag munitions, vooral kleine, snelle schepen zijn moeilijk te raken.
Hier is de bouw: https://edsy.org/s/vm1KdK9
Nadeel is dat je wel redelijk snel door je munitie heen bent.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-12 16:28
Soliest schreef op zondag 7 december 2025 @ 12:14:

Zie nu ook dat er weer een nieuwe BIO CG is, misschien dat ik daar een keertje voor ga omvliegen. Paar plantjes scannen en weer terug.
Ter promotie van dat nieuwe Star Trek schip. Dat loopt storm, komt vast door de goede timing. Stand dag 4:

Top 10 ~ 130 to 187
Top 25% ~ 9 to 129
Top 50% ~ 4 to 8
Top 75% ~ 2 to 3
Top 100%~ 1

Ik ga daarheen als de slag rond Hip 87621 gedaan is. Het loopt wel lekker voor the Empire, het goed lijkt te winnen van het kwaad :D Ikzelf zoek vooral PPCZs tegen Archon Delaine, als ik geen rampenbrigade speel.

Goed, ik denk dat een uurtje plantjes zoeken voldoende zal zijn voor top25%, zeker met dat nieuwe pak.
Xaphod schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:51:
[...]

Mijn Pacifiers zijn alle vier overcharged, drie hebben screening shell en eentje heeft corrosive shell als experimental.
Misschien dat ik er eentje omzet naar drag munitions, vooral kleine, snelle schepen zijn moeilijk te raken.
Hier is de bouw: https://edsy.org/s/vm1KdK9
Nadeel is dat je wel redelijk snel door je munitie heen bent.
Hier is de mijne, ik moet de shield weerstanden nog een beetje tunen en ik ga zsm die Pacifiers erop gooien. Dat gaat deze CG campagne wel lukken, denk ik.

PS: als je denkt dat Overcharged snel gaat, probeer dan double shot eens.

[ Voor 43% gewijzigd door ABD op 07-12-2025 16:40 ]

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:20

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Ik dacht, laat ik eens, op weg richting Sagitarius A, wat sightseeing gaan doen. Welke dustcloud, om het zo maar even te noemen, zou het waard zijn om even te bezoeken??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMPaahzQ9dIzWPqBriBC6dIjHSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v090I28XhqmpUazlLZYny9ng.jpg?f=fotoalbum_large

Ze szien er beiden prachtig uit, maar is er iets bekend over deze nebula? Is er iets te vinden daar? Meer kans op bepaalde soort planeten / sterren?

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:59
Wat ik heb gemerkt bij dat soort wolken is dat je soms mooiere screenshots kunt maken, voor de rest gewoon hetzelfde als alle sterren eromheen :p
Ik vind het meestal wel de moeite waard om er langs te gaan. Helaas denken meerdere commanders daar ook zo over, dus is het er vaak allemaal al bezocht. Kleine kans op unieke systemen waar je je eigen naam op kunt zetten.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:20

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Soliest schreef op maandag 8 december 2025 @ 09:29:
Wat ik heb gemerkt bij dat soort wolken is dat je soms mooiere screenshots kunt maken, voor de rest gewoon hetzelfde als alle sterren eromheen :p
Ik vind het meestal wel de moeite waard om er langs te gaan. Helaas denken meerdere commanders daar ook zo over, dus is het er vaak allemaal al bezocht. Kleine kans op unieke systemen waar je je eigen naam op kunt zetten.
Ik dacht, dat ga ik even testen. Ik ben aan de andere kant van de core tov Sol.....hoe erg kan het zijn?! .......Letterlijk duizenden sterren op zo'n korte afstand dat ik er bijna naartoe kon fietsen, je snapt wat ik bedoel ;) 1ste poging...damn. 2de....shit. 3de...ah komop man....4de....serieus?? 5de.....really?? 6de...ya know...fuck this....7de....laat maar, ik ben er klaar mee.

Dus....na een aantal compleet random uitgekozen sterren, ben ik er klaar mee en heb ik Explorers Anchorage als target gezet........ongeveer 230 jumps te gaan :)
Pagina: 1 ... 123 124 Laatste