• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:02
140 stuks op m`n alt.. dat was close. 404 op mijn main, helaas net uit de tot 25% verstoten, maar gelukkig wel die g5 voor alletwee ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 07:07
Voor degenen die te laat waren voor de 'paaseierenjacht'. Er is een nieuwe kans om de G5 Maverick te verdienen.
Dit keer door Guardian artefacten te verzamelen.
Kunnen we er dus van uit gaan dat de Radicoida unica iets te maken heeft met de Guardians?
Zou wel leuk zijn als die een grotere rol krijgen in het spel.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

• Soliest
Inderdaad, die Guardians hebben een veel te kleine rol tot op heden in het spel. Zou leuk zijn als ze terug zouden komen of dat er meer "geactiveerd" kan worden.

Op dit moment zit de Top 75% op ~ 7 to 24

https://inara.cz/elite/communitygoals/
https://www.elitedangerous.com/community/goals

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

• Soliest
Tip: Gebruik Srv Survey om gemakkelijker de spullen te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Gzs1ZHZkuol0te5tTRet1it24I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GqO9njRrOfZWcVxnlO5GxziC.png?f=fotoalbum_large

• crusader1983
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
Soliest schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 14:06:
Tip: Gebruik Srv Survey om gemakkelijker de spullen te vinden.

[Afbeelding]
Top tip! Inara dekt de lading niet qua guardian sites.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05 08:50
Heb nu gelukkig dankzij 2 CG's een G5 Maverick en Artemis suite kunnen bemachtigen, dat is fijn want hoewel ik voor ship engineering alles unlocked heb al jaren geleden heb ik me er nooit echt toe kunnen zetten om materials te farmen voor on-foot engineering en die engineers te unlocken. Ik heb dat wel eens geprobeerd maar kan me nog iets herinneren over Settlement Defense Plans waar ik héél moeilijk aan kon komen dus toen maar op heb gegeven. Heb toen een poosje een thread in de gaten gehouden op de FDev forums waar mensen pre-engineered G2/G3 suites en weapons deden posten dus ik heb daar toen wat uit kunnen halen. Maar... Als ze nu nog even een CG optuigen voor een pre-engineered G5 Dominator suite en wat wapens dan ben ik helemaal blij :)

• Xaphod
Daffie schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:22:
Heb nu gelukkig dankzij 2 CG's een G5 Maverick en Artemis suite kunnen bemachtigen, dat is fijn want hoewel ik voor ship engineering alles unlocked heb al jaren geleden heb ik me er nooit echt toe kunnen zetten om materials te farmen voor on-foot engineering en die engineers te unlocken. Ik heb dat wel eens geprobeerd maar kan me nog iets herinneren over Settlement Defense Plans waar ik héél moeilijk aan kon komen dus toen maar op heb gegeven. Heb toen een poosje een thread in de gaten gehouden op de FDev forums waar mensen pre-engineered G2/G3 suites en weapons deden posten dus ik heb daar toen wat uit kunnen halen. Maar... Als ze nu nog even een CG optuigen voor een pre-engineered G5 Dominator suite en wat wapens dan ben ik helemaal blij :)
Hetzelfde hier.
Ik heb al een G5 Artemis en Maverick, alleen de Dominator blijft achter.
Ik ben nu Odyssey engineering materialen aan het verzamelen voor het opwaarderen van wat schietgerei.
Best wel lastig om te bepalen welke spullen te bewaren en welke te verkopen als de inventaris weer eens vol is.

• Soliest
Xaphod schreef op zondag 19 april 2026 @ 06:57:
[...]

Hetzelfde hier.
Ik heb al een G5 Artemis en Maverick, alleen de Dominator blijft achter.
Ik ben nu Odyssey engineering materialen aan het verzamelen voor het opwaarderen van wat schietgerei.
Best wel lastig om te bepalen welke spullen te bewaren en welke te verkopen als de inventaris weer eens vol is.
Zelf wil ik ook nog meer mats gaan farmen, maar kom er maar steeds niet toe. Elke keer als ik begin en niet kan vinden wat ik nodig heb haak ik snel weer af. Hoop dat het met Operations gemakkelijker gaat worden.

Gebruik dan Materials Helper. Daar selecteer je de modules welke je wilt upgraden en je krijgt een overzichtelijk wenslijstje welke ook nog afgevinkt wordt als je er bent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EWOxFEURDsoaVme62t0YbrGgVA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZLWi8y4EWhqjF9L78EFViMUm.png?f=fotoalbum_large

• Xaphod
Soliest schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:21:
[...]

Zelf wil ik ook nog meer mats gaan farmen, maar kom er maar steeds niet toe. Elke keer als ik begin en niet kan vinden wat ik nodig heb haak ik snel weer af. Hoop dat het met Operations gemakkelijker gaat worden.

Gebruik dan Materials Helper. Daar selecteer je de modules welke je wilt upgraden en je krijgt een overzichtelijk wenslijstje welke ook nog afgevinkt wordt als je er bent.

[Afbeelding]
Materials Helper gebruik ik al, dat is een prima hulp.
Toch gaat het nog wel eens mis.

• Soliest
Inderdaad... wil ik een paar van die engineers unlocken vandaag, heeft dat systeem alleen maar small landing pads.. kan ik er dus niet landen :p Dat staat er dus ook niet bij. Ach ja...

• Soliest
Eindelijk weer wat nieuws van Frontier.. alleen gaat het wel weer om uitstel.
We krijgen daarentegen wel een nieuw schip welke volgende week bij introductie ook meteen met credits te koop is en niet alleen met ARX.

https://www.elitedangerous.com/news/update-operations

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind uitstel prima, de schade van een slechte release is denk ik groter, ik hoop dat ze met Odyssey die les wel geleerd hebben. :)
Interessant dat ze dat nieuwe schip gelijk in-game te koop maken ipv exclusief voor echte poen.

Saved by the buoyancy of citrus

• Soliest
Het is al wel weer de tweede "grote" uitstel die ze doen. Maar inderdaad, beter dat hij goed gepresenteerd gaat worden. Al heb ik daar met Frontier een hard hoofd in.

Ik denk dat ze gaan kijken of ze nog steeds een hoop arx kunnen verkopen met die speciale edities. Ook hebben ze natuurlijk een hoop klachten gehad van spelers die het niet tof vinden om met ARX iets te moeten kopen.

• Soliest
Zo te zien kun je hem volgende week tijdelijk gratis krijgen:
"Once again, we really appreciate our Commander's continued support and understanding with this delay to Operations. We cannot wait for you all to experience the Lynx Highliner, free for all Commanders, with Stellar and Galactic upgrade packs at a reduced cost on the ARX store."

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56

D4NG3R

kiwi

:)

Over schepen kopen met credits i.p.v. echte poen gesproken, is de Type-11 inmiddels al een keer ingame te koop?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Soliest
D4NG3R schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:04:
Over schepen kopen met credits i.p.v. echte poen gesproken, is de Type-11 inmiddels al een keer ingame te koop?
Al een tijdje ja.
It became available for credits to Odyssey players on 22 January 2026

[ Voor 12% gewijzigd door Soliest op 23-04-2026 08:55 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56

D4NG3R

kiwi

:)

Soliest schreef op donderdag 23 april 2026 @ 08:54:
[...]

Al een tijdje ja.
It became available for credits to Odyssey players on 22 January 2026
Verklaart een hoop..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpTD_IjlQ9PwuKaf_g1bv7fhylE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/85n0iiVdvDvJEOlqAqukOilF.png?f=user_large

_O-

Binnenkort maar weer eens oppakken, elke keer als ik het spel tegenwoordig start weet ik niet zo goed wat ik nu precies wil gaan doen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Xaphod
D4NG3R schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:28:
[...]

Verklaart een hoop..
[Afbeelding]

_O-

Binnenkort maar weer eens oppakken, elke keer als ik het spel tegenwoordig start weet ik niet zo goed wat ik nu precies wil gaan doen..
Als je niet weet wat te doen, kijk dan eens naar https://elitedangereuse.fr/aventures.php
Best wel wat gepuzzel, maar leuk als je een paar uur de tijd hebt.

• Soliest
Nieuw schip en voor 0 ARX in de store. Get it while you can!

https://www.elitedangerou...IUMTRANSPORT01_BUNDLE_001

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:22
Thnx...

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Jeetje ik dacht dat ze alleen het schip meteen beschikbaar maakte voor credits in-game, ik had niet in de gaten dat de arx-versie weggegeven wordt. Da's nog goedkoper dan met in-game credits kopen :D
Samen met de terugkeer van een van mijn favoriete missie-types: evacs! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 29-04-2026 15:27 ]

• Xaphod
Net "gekocht".
Gewoon de basisversie.

• Soliest
Ik heb ook alleen de basis versie gekocht voor 0 ARX. Meteen mee naar die CG gevlogen en wat denk je??? Kan geen enkele missie aannemen omdat ik niet genoeg passagiers mee kan nemen.. zucht.

Ik stoor me steeds meer aan de onkunde van die gasten bij Frontier. Heb nu mijn passaconda maar over laten komen om iig 1 missie te kunnen doen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:27

Player1S

Probably out in the dark

Soliest schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:33:
Ik heb ook alleen de basis versie gekocht voor 0 ARX. Meteen mee naar die CG gevlogen en wat denk je??? Kan geen enkele missie aannemen omdat ik niet genoeg passagiers mee kan nemen.. zucht.

Ik stoor me steeds meer aan de onkunde van die gasten bij Frontier. Heb nu mijn passaconda maar over laten komen om iig 1 missie te kunnen doen.
Heb je wel cabines toegevoegd? Ik heb net de basis ook gekocht en gelijk aangekleed. Nu bezig met een missie om 104 passagiers te verkassen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Soliest
Zeker, alles aangepast maar missies van boven de 220 en zo...
Een keer heen en weer met de passaconda en nu een missie met 90....zucht...

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Soliest schreef op woensdag 29 april 2026 @ 21:09:
Zeker, alles aangepast maar missies van boven de 220 en zo...
Een keer heen en weer met de passaconda en nu een missie met 90....zucht...
ow... Ik heb alleen 104 person missies gevonden. Daarmee wel best snel in de top 50% gekomen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Xaphod
Net een paar vluchten gedaan voor de CG.
eerst ruim een half uur bezig geweest om het schip in te richten, voorlopig maar met van alles wat ik nog in de schuur had liggen en wat geleend van andere schepen.
Ik heb nu plaats voor 204 passagiers.
Ik heb er nog een kleine fuel scoop op gezet, maar die is niet nodig.
De Python Mk2 laat ik ook overkomen voor de combat CG.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:56
Ben ook weer eens gaan vliegen: heb een paar dagen bio genetics verzameld: eerste poging: 500M, 2e poging 1200M verzameld met een asp explorer, dat gaat hard! Nu op zoek naar upgrades voor een nieuwe caspian explorer :)

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:31

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

base_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:35:
Ben ook weer eens gaan vliegen: heb een paar dagen bio genetics verzameld: eerste poging: 500M, 2e poging 1200M verzameld met een asp explorer, dat gaat hard! Nu op zoek naar upgrades voor een nieuwe caspian explorer :)
Caspian is wel een heel ander schip, Mandalay zit meer in het straatje van dbx en aspx.

Heb je al de Titan FSD en guardian FSD booster?

• Xaphod
Ik heb weer een paar evacuatievluchten gedaan.
Het valt me op dat de vluchtelingen wel steeds meer noten op hun zang krijgen.
Ze nemen vaak geen genoegen meer met mijn sardineblik economy class cabines.
tot nu toe kan ik nog genoeg missies vinden.
Als de nood hoog wordt binden ze wel in hoop ik, bovendien zijn het merendeels politici, die willen schijnbaar niet met het plebs reizen ook al staat het station rondom ze in brand.

• crusader1983
base_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:35:
wuT!? jeetje wat een bedragen?
ik heb een mandalay die ik hiervoor wil gebruiken maar jeetje 1200M in 1 sessie....

hoe ver buiten de bubble ben je?

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:56
1200M was een paar sessies maar toch wel veel idd, ik gok zo'n 2000-3000ly van de bubble, maar afstand zegt niet alles merk ik al, halverwege de terugweg kwam ook de nodige stelsels tegen die een paar leuke planeten met 4+ bio signs hadden. Probeer wel de first footfall planeten te vinden en efficiency bonus bij de planeetscan mee te pakken, dat telt nogal op. Ben nu even met de GC wat politici aan het redden ;)

• Xaphod
Ik heb mijn Lynx toch maar omgebouwd naar business class cabines, de klant is koning hè.
Ik heb nu missies van 22 tot 25 miljoen per keer.
Dit is mijn huidige bouw: https://sh.orbis.zone/sz8Rp5UUpM, de pulse lasers waren gratis bij de aanschaf, (ook gratis) ik ben niet van plan ze te gebruiken.

• Soliest
Xaphod schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:15:
Ik heb mijn Lynx toch maar omgebouwd naar business class cabines, de klant is koning hè.
Ik heb nu missies van 22 tot 25 miljoen per keer.
Dit is mijn huidige bouw: https://sh.orbis.zone/sz8Rp5UUpM, de pulse lasers waren gratis bij de aanschaf, (ook gratis) ik ben niet van plan ze te gebruiken.
Ship not found: lynx_highliner

Was een beetje teleurgesteld dat ik geen missies kreeg die ik kon aannemen met die Lynx. Nu ook geen zin om naar een systeem te jumpen om te kijken of ik nog meer cabines kan regelen... maar dat zou in mijn ogen helemaal niet nodig moeten zijn. Had dat laatst ook al met cargo missies. Toen ik mijn schip had aangepast neer meer cargo space kreeg ik geen missies meer welke erin zouden passen.

Daarnaast vind ik het heel stom dat je een precies aantal moet aannemen om uit een brandend ding te halen. Waarom niet gewoon x credits per geredde persoon? Ik denk ik niet dat als mijn gebouw in de fik gaat, dat ik dan ga staan wachten tot er een bus voorbij komt waar we met z`n vieren in passen.

• Xaphod
Soliest schreef op zondag 3 mei 2026 @ 19:32:
[...]

Ship not found: lynx_highliner

Was een beetje teleurgesteld dat ik geen missies kreeg die ik kon aannemen met die Lynx. Nu ook geen zin om naar een systeem te jumpen om te kijken of ik nog meer cabines kan regelen... maar dat zou in mijn ogen helemaal niet nodig moeten zijn. Had dat laatst ook al met cargo missies. Toen ik mijn schip had aangepast neer meer cargo space kreeg ik geen missies meer welke erin zouden passen.

Daarnaast vind ik het heel stom dat je een precies aantal moet aannemen om uit een brandend ding te halen. Waarom niet gewoon x credits per geredde persoon? Ik denk ik niet dat als mijn gebouw in de fik gaat, dat ik dan ga staan wachten tot er een bus voorbij komt waar we met z`n vieren in passen.
De passagiers gameplay is inderdaad nog hetzelfde als jaren geleden, dat zouden ze wel eens mogen aanpassen.
Ik heb nu wel genoeg missies die ik kan aannemen, hangt ook af van je reputatie.
Kon je de bouwlink niet openen? In Coriolis is hij gewoon te zien, in Edsy nog niet.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
De evac missies zijn juist steeds net iets anders. Voorheen had je in de brandende stations kleinere groepen om mee te nemen en was je veilig zodra je in de hangar was, maar nu heb je alleen die grote groepen mensen, en warmt je schip ook op in de hangar zodat je eigenlijk niet zonder schade wegkomt. "Vroeger" zat je daar helemaal safe en kon je rustig een kopje koffie drinken.

Het is een beetje vaag met de missies deze keer. De ene run zie je 3 missies die 40-50M opleveren, een paar minuten later zijn die allemaal weg en bieden ze hooguit 18M. Het is wel nog steeds een goede moneymaker, de meeste groepen hoef je niet zo ver weg te brengen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben maar weer gestopt met de evac missies. Ook vechten heb ik weinig trek ik. Voor het geld hoef ik het ook niet te doen ook al zit grootste deel van mijn vermogen in mijn FC om die komende jaren in de lucht te houden.

Nu weer eventjes aan het bouwen in mijn eigen system. Misschien straks FC vol gooien met tritium en weer de black in gaan.

• Xaphod
Player1S schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:20:
Ik ben maar weer gestopt met de evac missies. Ook vechten heb ik weinig trek ik. Voor het geld hoef ik het ook niet te doen ook al zit grootste deel van mijn vermogen in mijn FC om die komende jaren in de lucht te houden.

Nu weer eventjes aan het bouwen in mijn eigen system. Misschien straks FC vol gooien met tritium en weer de black in gaan.
Daarom doe ik ze nu wel eens, ik wil binnenkort eindelijk eens die fleet carrier kopen.

De combat CG is leuk voor de afwisseling.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik heb m'n derde account gereset en heb de tutorials nog eens doorlopen.

Ik heb de gratis versie van de Lynx daar op, maar met een vers account heb je er eigenlijk heel weinig aan, weinig budget upgrades en eigenlijk te lomp; heb ook geen passenger missies gezien in start systeem.

Nu een Eagle gepakt en wat basis upgrades gedaan.

Een kill mee voltooid, grotendeels op eigen initiatief, maar ondanks dat ik al aan het winnen was, werd ik geholpen door security.

De tweede was wel een flater, ik geloof dat die iets van mines losliet, ik was in een keer stuk :)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Accretion schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:19:
Ik heb m'n derde account gereset en heb de tutorials nog eens doorlopen.
Ik vind het ergens nog steeds absurd dat je meerdere accounts (lees: vaker spel kopen) nodig hebt om extra profiel aan te maken. :X

[ Voor 4% gewijzigd door Player1S op 06-05-2026 16:44 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Xaphod schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 15:11:
[...]

Daarom doe ik ze nu wel eens, ik wil binnenkort eindelijk eens die fleet carrier kopen.

De combat CG is leuk voor de afwisseling.
Same here, maar dan niet een carrier maar ik moet nog steeds een Cutter, een T-10, een Corvette en een Clipper voor de verzameling dus er kunnen voorlopig niet genoeg mensen evac nodig hebben. :+

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Player1S schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:44:
[...]

Ik vind het ergens nog steeds absurd dat je meerdere accounts (lees: vaker spel kopen) nodig hebt om extra profiel aan te maken. :X
Tja, ik heb het spel via vage keysite gekocht voor paar euro en een keer via Steam uitverkoop.

Dus veel winst maken ze er ook niet op...

En heb ook via support nog de steam versie aan mijn Frontier account laten koppelen, dus ze hebben er ook nog eens werk aan...

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Cyphax schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 17:41:
[...]

Same here, maar dan niet een carrier maar ik moet nog steeds een Cutter, een T-10, een Corvette en een Clipper voor de verzameling dus er kunnen voorlopig niet genoeg mensen evac nodig hebben. :+
FC kopen, tijdje rondreizen in de black en je harkt zo geld binnen. Bio is echt de low temp diamonds in het kwadraat.

Ik heb nu 415 miljoen credits in de bank en nog eens 4 miljard in mijn FC budget. Die is dus voor goed 3,5 jaar afgedekt. En als ik geld nodig heb trek ik er gewoon wat uit.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:04:
[...]

FC kopen, tijdje rondreizen in de black en je harkt zo geld binnen. Bio is echt de low temp diamonds in het kwadraat.

Ik heb nu 415 miljoen credits in de bank en nog eens 4 miljard in mijn FC budget. Die is dus voor goed 3,5 jaar afgedekt. En als ik geld nodig heb trek ik er gewoon wat uit.
Ik heb dat nog nooit geprobeerd, exploration/exobiology met een carrier, hoewel ik die wel heb. :) Ik wil het liefst na die grote uitgaven ook nog 2 miljard over houden en er staat nu 1,8 miljard op dus het is ook weer niet allemaal heel ver weg. De evac missies van deze CG hebben al ongeveer 400 miljoen opgeleverd, dat kan ik misschien nog wel verdubbelen in de komende week. :)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Cyphax schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 19:44:
[...]

Ik heb dat nog nooit geprobeerd, exploration/exobiology met een carrier, hoewel ik die wel heb. :) Ik wil het liefst na die grote uitgaven ook nog 2 miljard over houden en er staat nu 1,8 miljard op dus het is ook weer niet allemaal heel ver weg. De evac missies van deze CG hebben al ongeveer 400 miljoen opgeleverd, dat kan ik misschien nog wel verdubbelen in de komende week. :)
Mijn tactiek is dat ik een route plan via spansh waar ik heen wil, Die laat ik dan route plannen voor mijn FC.
Bestandje sla ik op.
Vervolgens vlieg ik met FC stukje die kant op tot ik in onbekend gebied zit en dan laat ik de FC naar de volgende stap jumpen en ga ik er "achteraan" met mijn explorer ship. Als ik voldoende tijd over heb jump ik mijn fc tussendoor nog 1 tot 3 keer en eind van de avond land ik en verkoop ik mijn Exploration en exo spul.

met beetje avond haal je leuke bedragen op.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Player1S schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:15:
[...]

Mijn tactiek is dat ik een route plan via spansh waar ik heen wil, Die laat ik dan route plannen voor mijn FC.
Bestandje sla ik op.
Vervolgens vlieg ik met FC stukje die kant op tot ik in onbekend gebied zit en dan laat ik de FC naar de volgende stap jumpen en ga ik er "achteraan" met mijn explorer ship. Als ik voldoende tijd over heb jump ik mijn fc tussendoor nog 1 tot 3 keer en eind van de avond land ik en verkoop ik mijn Exploration en exo spul.

met beetje avond haal je leuke bedragen op.
Ga ik proberen als er geen CG meer is waar ik aan mee wil doen, thanks voor de tip! Ik wil Sag. A* toch nog eens bezoeken, 'k zal dat maar combineren. :)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Cyphax schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 21:31:
[...]

Ga ik proberen als er geen CG meer is waar ik aan mee wil doen, thanks voor de tip! Ik wil Sag. A* toch nog eens bezoeken, 'k zal dat maar combineren. :)
Het heeft echt wat om te exploren. Richting Sag A wordt het erg dense met systems maar als je richting een Beagle Point gaat juist niet.

In dense systems zie je overal planeten in je zichtsveld. Daarbuiten niet.
En een waterworld of ELW vinden blijft geweldig.

• Soliest
Zelf heb ik even de drive niet meer en wacht op de grote (al 2 keer uitgestelde) update. Denk alleen dat die voor mij ook weer niets extra's gaat toevoegen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Soliest schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 08:35:
Zelf heb ik even de drive niet meer en wacht op de grote (al 2 keer uitgestelde) update. Denk alleen dat die voor mij ook weer niets extra's gaat toevoegen.
Bij mij golft dat enorm. Ik kijk ook met grote verwondering naar mensen die gewoon dag in dag uit dezelfde game kunnen doen.

Ben zelf best wel van de farming sim en bepaalde YouTubers doen al 8+ jaar niks anders dan dagelijks videos uploaden.
Idem met Football Manager of Elite.
Kan alle 3 maanden achter elkaar spelen en dan opeens is het klaar voor langere tijd.

• Soliest

• Xaphod
Tijd dat ik weer eens terug ga naar mijn bouwsite.

Ik heb het een tijdje verwaarloosd.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik moet nog steeds eerst iets bouwen dat me een tier 3 punt oplevert. :(
Hoop werk is dat steeds...

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Die wou ik eventueel ook gaan bouwen maar moet daar 12 tier 3 punten voor hebben en heb er nu nog maar 2.
Voor tier 2 heb ik 3 punten. Dus hele kluif.
Zit te denken om nieuw system te claimen in de hoop dat hij dan goedkoper is maar er is niks in mijn directe omgeving wat de moeite waard is. :|

• Soliest
Dat claimen van nieuwe systemen is ook echt een heel gedoe. Ook daar hoop ik dat ze het wat vereenvoudigen ten opzichte van hoe het nu gaat. Die 14Ly is veel te klein en dan ook nog het probleem dat er een hoop nolifers zijn die de mooie systemen meteen gaan claimen...

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 14:49
Soliest schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:57:
Dat claimen van nieuwe systemen is ook echt een heel gedoe. Ook daar hoop ik dat ze het wat vereenvoudigen ten opzichte van hoe het nu gaat. Die 14Ly is veel te klein en dan ook nog het probleem dat er een hoop nolifers zijn die de mooie systemen meteen gaan claimen...
Die 15LY is aan de ene kant irritant, maar aan de andere kant zorgt het voor leuke initatieven waar je samenwerkt om een groter doel te bereiken.
Momenten ben ik lid van The Mercs of Mikunn en bouwen we een highway naar Saggitarius A*, we zijn op een 3de van de afstand nu.
Een enorme onderneming en onderweg komen we meer ELW en WW tegen dan we kunnen uitbouwen. Genoeg mooie systemen om mee aan de slag te gaan.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

• crusader1983
Ligt het aan mij of zijn er ook veel meer piraten bij de huidige CG op dit moment.

ben al paar keer onderschept door een lynx met bijzondere uitrusting.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ben toch maar weer aan het kijken voor mijn volgende expeditie.
Deze keer gooi ik mijn FC bomvol tritium. Laatste keer dat ik keek kon ik 32.000 ton kopen in mijn eigen system dus even avondje kwaad maken en ik heb toch dik 22.000 aan boord. Moet ik heel eind mee kunnen komen.
Wil voor die tijd nog wel even de Caspian kopen en die nieuwe dedicated miner.

doel moet ik nog wel bedenken. Nu al paar keer richting Sag A en Colonia geweest. Beagle Point is ook bereikt dus nu gaan we richting het westen, oosten of Zuiden.

Ergens lijkt me de volgende route wel iets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymW-oZ4DEO3bIV0j3Pcl71g-WPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qlNh5SYKC3fQfilQE5siMqTl.png?f=fotoalbum_large
eerst naar 1 en dan richting 2 gaan. Benieuwd of er daartussen, in het zwarte deel nog wat te vinden valt.

• Xaphod
crusader1983 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 10:56:
Ligt het aan mij of zijn er ook veel meer piraten bij de huidige CG op dit moment.

ben al paar keer onderschept door een lynx met bijzondere uitrusting.
Was dat een npc of een speler?

Ik ben tot nog toe alleen een paar keer aangehouden door de plaatselijke grenswachten die wilden weten of ik iets op mijn kerfstok had.

Even laten scannen en weer door.

• Xaphod
De evacuatie en piraten schieten CG is afgelopen.

Je kunt je meteen aanmelden voor het leveren van Power Generators, Titanium en Aluminium aan Ryman Enterprise.

Dit levert een paar per-engineerde cargo racks, een Panther Clipper paint job en natuurlijk de nodige credits op.

• crusader1983
Xaphod schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 17:13:
[...]

Was dat een npc of een speler?

Ik ben tot nog toe alleen een paar keer aangehouden door de plaatselijke grenswachten die wilden weten of ik iets op mijn kerfstok had.

Even laten scannen en weer door.
was een speler, maakt niet uit heb me vermaakt buiten open play om de GC goals te halen.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zo, De Caspian gekocht. De FC volgepropt met tritium. 23.375 in cargo en tank vol.

eerst gaan we naar NGC 3199 Sector XJ-A d10 (14k ly) voor guardian site en dan door naar Ood Fleau ZJ-I d9-0.

Vanuit daar kijken we wel verder.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:15
Ik weet niet of t lukt om dit weekend on-line te gaan, anders had ik wel weer mee gegaan...

• Soliest
Zit nu zelf met een ander spel waar ik niet van los kan komen. Heb nog een keertje geprobeerd om Elite op te starten, maar het trekt nu gewoon niet meer. Die hele verhaallijn duurt veel te lang en er gebeurd gewoon niets interresants. De black in gaan heb ik nu ook geen zin in, want dan zie je straks maar weer.. ben ik daar komt er wel iets nieuws waar ik iets mee wil gaan doen...

Nu maar weer naar Crimson Desert.

• Xaphod
Een paar runs gedaan voor de CG, Titanium bezorgen in mijn Panther Clipper.

Een van de weinige schepen waar ik nog een docking computer in heb, dus ik mocht weer naar de Blauwe Donau luisteren.

Tussendoor ook nog bevorderd tot Post Commander na het afleveren van een paar ton zilver.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

even wat anders, anderen ook last dat edsm.net niet meer (goed) werkt?

• Soliest
Niet echt geprobeerd, maar lijkt wel te werken voor wat ik heb aangeklikt. Wat lukt er precies niet?

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Soliest schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:02:
Niet echt geprobeerd, maar lijkt wel te werken voor wat ik heb aangeklikt. Wat lukt er precies niet?
Krijg dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bz-I6FuesQ28_gZRp0Qd6KAbZws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z6gqd1NlHCZrv7E5H9WLHAdG.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 124 125 Laatste