Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:52
ABD schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:55:
Ik ben van de week begonnen met ED. Ik speel met een Quest 3 en Trustmaster Warthog+rudders. Ik heb de TM Warthog standaard instellingen gekozen en liep direct tegen bindingsproblemen aan. Ik zat de eerste dagen flink te hannessen met welke knoop wat doet (headset af, handleiding doornemen) en kwam er snel achter dat de joystick en de truster (heel handig...) dezelfde nummering hebben. Het onderscheid joy1, joy pov1 etc zie je daarom niet in de instellingen. Maar goed, daar wen ik vanzelf aan.

Vervolgens maakte ik de fout om per ongeluk de beginnersregio te verlaten en ik was nog niet verder dan vliegen en handelen onder controle te hebben. Goed, elk nadeel heb se voordeel, zei Johan altijd. Hogere moeilijkheidsgraad betekent ook meer credits verdienen, al gaat credits verdienen niet altijd even snel als je het sterrenstelsel niet kent en piraten vaak proberen je te onderscheppen.

Ik heb nu een tijdje credits verdient met handel en salvage missies en ik wil wat anders. Voordat ik ga leren minen, wil ik leren dogfighten met fixed lasers, omdat ik geen zin heb om te verliezen van piraten. Ik wil skills, dus geen gimbal of turret wapens gebruiken. Hierom heb ik een Eagle gekocht, naast de Cobra mk3 waar ik het startschip de sidewinder inmiddels voor heb ingeruild. Dat was denk ik best handig, want ik werd direct kapotgeschoten door een groep piraten; de terugkoopverzekering is minder hoog. Daarnaast kan ik makkelijker wegvluchten met boost, als ik dat zou willen.

Maar nu komt het, ik leer de fire groups in te stellen, ruil de railgun die ik gekocht had in voor een beamlaser, want daarmee raken ging mij niet goed af tegen dat groepje piraten, ik doe schijnbaar nog iets fout. Ik neem een missie aan, vind de piraat in kwestie die een slachtoffer probeert neer te knallen, kan ik opeens niets targetten. Huh?! De binding is altijd Joy5 op de joystick geweest. Ik ga de opties in, en zie dat Joy5 nog steeds gebonden is aan targetten. Ga terug het spel in, probeer weer te targetten, gebeurt er weer niets. Duik wederom de opties in, bindt numpad 1 als alternatief voor Joy5, kom ik terug in de game, zijn de piraat en zijn slachtoffer gevlogen. Nu komt het, nu kon ik met numpad 1 wél een brokstuk targetten. Daarna werkte joy5 magischerwijze ook weer. Nou moe?!

Mijn vraag aan de ervaren spelen is: wat doe ik hier fout? Ik moet ergens in een valkuil stappen, maar welke? Want ik heb nu een paar keer gehad dat een toegewezen knop niet werkt, en kapotgeknald wordt en/of missies verkloot. Dit begint frustrerend te worden.
Welkom commander! 07

Zo te zien ga je al de goede kant op. Beginner systemen zijn volgens mij alleen handig als je in open speelt zodat je niet geganked kan worden door andere commanders (uiteraard wel de beginner commanders). Als je in solo of group speelt maakt dat allemaal niet zo uit.

Het targetten van enemys kan ook gehinderd worden door zijn heat signature. Als hij bijvoorbeeld silent running aanzet of een heatsink gebruikt gaat zijn temperatuur omlaag en kan je targetting computer hem niet meer targetten. Als je fixed wapens hebt kun je hem alsnog raken. Let zelf goed op als je silent running aanzet, je zet namelijk ook je shields uit.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:43

ABD

Xaphod schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 07:55:
[...]

Dogfighten met fixed wapens is behoorlijk moeilijk, kijk uit dat je niet meer afbijt dan je kan kauwen.
Let goed op de gevaarzetting als je je missies kiest, (blijf in het groen in het begin).
Ik heb een Logitech (Saitek) X52 en een knop toegewezen om de meest gevaarlijke tegenstander te targetten en een andere om de volgende tegenstander te kiezen, dat werkt makkelijker dan handmatig targetten, (daar heb ik ook weer een knop voor).
Ik ben overigens pas na jaren begonnen met gevechtsmissies, omdat ik nu een paar schepen heb die er goed voor toegerust zijn.
Hier is een wiki site waar je veel info kunt vinden: https://elite-dangerous.fandom.com/wiki/Elite_Dangerous_Wiki
Ik merk dat dogfighten mij goed afgaat, zolang de knoppen doen wat ik wil en ik één tegenstander heb. Ik ben niet zo bang dat ik het niet zou kunnen, omdat ik dogfights op de C64(Elite) en de Amiga(Elite II) al deed en de TM hardware die ik nu heb een stuk beter en degelijker is dan de Suzo Arcade joystick en tb die ik destijds gebruikte. Vooral de rudders(yaw) scheelt een hoop en dan gebruik ik de trusters nog niet eens. Goed, mijn reactievermogen zal een stuk minder zijn, maar vooralsnog merk ik pas dat ik sneller moet handelen als ik het tegen meerdere piraten opneem. Ik ga er steeds vanaf bij meerdere tegenstanders, mijn Eagle kan niet zoveel hebben. Dus ik moet of beter ontwijken en sneller kills maken of een degelijker schip kiezen met meer uitbreidingsmogelijkheden.

De beste targetten heb ik nog niet gedaan, zal ik eens proberen, maar ik denk niet dat het veel verschil zal uitmaken, want competent en hoger ben ik denk ik nog niet tegengekomen. Ze zijn allemaal matig, ze zijn er alleen met (te)veel.

Misschien moet ik het met mijn Cobra mk3 gaan proberen, dat ik dan meer succes heb tegen meerdere tegenstanders. Ik heb maar 1,8M credits, dus ik kan niet een veel beter schip kopen.
Daffie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:08:
[...]

Leuk dat je E:D hebt opgepakt! Het is een redelijk onvergevingsgezinde game, waarbij veel aan jezelf is aangewezen om te leren en oppakken.
Hoe het kan dat de keybind in eens niet meer werkte weet ik niet, ik heb dat nog niet eerder gehad. Weet je zeker dat je niet (per ongeluk) een modifier key ingedrukt hebt gehouden?

Wat je overigens ook kan doen is deze website checken: https://edrefcard.info/list
Hier staan allerlei ED 'Control Schemes' opgeslagen van andere CDMRs die bepaalde hardware gebruiken.
Kijk bijvoorbeeld eens voor Warthog: https://edrefcard.info/list?deviceFilter=Warthog
En dan kom je allerlei profielen tegen waarvan je de keybind file kan downloaden, en de reference sheet kan uitprinten en naast je kan leerleggen :)
Een willekeurige van die lijst: https://edrefcard.info/binds/vpvlim
Dat is een handige database, dank voor de info. Ik heb een aantal profielen bekeken, het is het overwegen waard. Die aussidroid script was ik al tegengekomen, al lijkt het mij beter de overweging om dat te gaan gebruiken voor later te bewaren wanneer ik weet wat ik doe;) Daarom gebruik ik voorlopig de default warthog instellingen.
j0rDy schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:53:
[...]

Welkom commander! o7

Ik gebruik zelf geen hardware van thrustmaster dus kan je daar niet mee helpen, maar ik weet dat E:D de mogelijkheid heeft om meerdere keybinding op een actie te zetten, dus wellicht dat je deze dubbel hebt toegevoegd? Dan werkt hij namelijk niet (zo kwam ik achter bij het toevoegen van mijn rudders)
o7

Ik heb geen idee. Ik heb al eens een reset naar default gedaan, ik zal het straks nog een keer doen. Ik weet dat ik soms per ongeluk de verkeerde knoppen indruk, maar dat kan ik achterhalen en mijn gedrag aanpassen. Ik heb geen idee waarom ik niet kon targetten, omdat de instellingen goed zijn. Vlak voor de eerste de beste dogfight na mijn vraag had ik per ongeluk de energiebalans ingedrukt(joypad rechtsonderin op de joystick), waardoor de weapons op kracht 1 stonden en het gevecht zeker 20 minuten duurde voordat ik hem had. Ik heb er veel van geleerd en ben er wel een stuk beter van geworden, de gevechten daarna gingen een stuk sneller.

Maar goed, het overkomt mijn nogal eens dat ik iets ingedrukt hebt maar geen idee heb wat. In dogfights is dat best irritant, zeker als je niet kan targetten. Je moet op zijn minst weten op wie je schiet, lijkt mij? Tenzij je doel is om gewetenloze piraat te worden, maar de leercurve is al hoog genoeg zonder de lange arm der wet achter je aan te krijgen, lijkt mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Soliest
Gefeliciteerd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qpLWGCWkX692a2rWMoGzrPLVmEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38nyQV6Sjr9rU1ez41j9Sszs.jpg?f=fotoalbum_large

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:08
ABD schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

Ik merk dat dogfighten mij goed afgaat, zolang de knoppen doen wat ik wil en ik één tegenstander heb. Ik ben niet zo bang dat ik het niet zou kunnen, omdat ik dogfights op de C64(Elite) en de Amiga(Elite II) al deed en de TM hardware die ik nu heb een stuk beter en degelijker is dan de Suzo Arcade joystick en tb die ik destijds gebruikte. Vooral de rudders(yaw) scheelt een hoop en dan gebruik ik de trusters nog niet eens. Goed, mijn reactievermogen zal een stuk minder zijn, maar vooralsnog merk ik pas dat ik sneller moet handelen als ik het tegen meerdere piraten opneem. Ik ga er steeds vanaf bij meerdere tegenstanders, mijn Eagle kan niet zoveel hebben. Dus ik moet of beter ontwijken en sneller kills maken of een degelijker schip kiezen met meer uitbreidingsmogelijkheden.

De beste targetten heb ik nog niet gedaan, zal ik eens proberen, maar ik denk niet dat het veel verschil zal uitmaken, want competent en hoger ben ik denk ik nog niet tegengekomen. Ze zijn allemaal matig, ze zijn er alleen met (te)veel.

Misschien moet ik het met mijn Cobra mk3 gaan proberen, dat ik dan meer succes heb tegen meerdere tegenstanders. Ik heb maar 1,8M credits, dus ik kan niet een veel beter schip kopen.

[...]

Dat is een handige database, dank voor de info. Ik heb een aantal profielen bekeken, het is het overwegen waard. Die aussidroid script was ik al tegengekomen, al lijkt het mij beter de overweging om dat te gaan gebruiken voor later te bewaren wanneer ik weet wat ik doe;) Daarom gebruik ik voorlopig de default warthog instellingen.

[...]

o7

Ik heb geen idee. Ik heb al eens een reset naar default gedaan, ik zal het straks nog een keer doen. Ik weet dat ik soms per ongeluk de verkeerde knoppen indruk, maar dat kan ik achterhalen en mijn gedrag aanpassen. Ik heb geen idee waarom ik niet kon targetten, omdat de instellingen goed zijn. Vlak voor de eerste de beste dogfight na mijn vraag had ik per ongeluk de energiebalans ingedrukt(joypad rechtsonderin op de joystick), waardoor de weapons op kracht 1 stonden en het gevecht zeker 20 minuten duurde voordat ik hem had. Ik heb er veel van geleerd en ben er wel een stuk beter van geworden, de gevechten daarna gingen een stuk sneller.

Maar goed, het overkomt mijn nogal eens dat ik iets ingedrukt hebt maar geen idee heb wat. In dogfights is dat best irritant, zeker als je niet kan targetten. Je moet op zijn minst weten op wie je schiet, lijkt mij? Tenzij je doel is om gewetenloze piraat te worden, maar de leercurve is al hoog genoeg zonder de lange arm der wet achter je aan te krijgen, lijkt mij.
Ha, een oudgediende dus _/-\o_
Ik was nooit zo goed in combat, maar het gaat nu steeds beter.
Onthouden welke knop je op welke actie hebt toegewezen is wel belangrijk ja.
Opletten op wie je mag schieten is ook belangrijk, ik ben een keer level 5 notorious geweest. Het duurde echt een eeuwigheid voor ik daar vanaf was, en al die tijd over m'n schouder kijken of er niet weer een bounty hunter achter me aan zat.
Als je je geroepen voelt kun je in het Minerva systeem op piraten gaan jagen voor Brewer Corporation.
Je kunt er een paar pre-engineerde rail guns aan overhouden.
Ik ga me aanmelden.
https://forums.frontier.c...es-bounty-hunting.639996/

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Xaphod schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:35:
[...]

Ha, een oudgediende dus _/-\o_
Ik was nooit zo goed in combat, maar het gaat nu steeds beter.
Onthouden welke knop je op welke actie hebt toegewezen is wel belangrijk ja.
Opletten op wie je mag schieten is ook belangrijk, ik ben een keer level 5 notorious geweest. Het duurde echt een eeuwigheid voor ik daar vanaf was, en al die tijd over m'n schouder kijken of er niet weer een bounty hunter achter me aan zat.
Als je je geroepen voelt kun je in het Minerva systeem op piraten gaan jagen voor Brewer Corporation.
Je kunt er een paar pre-engineerde rail guns aan overhouden.
Ik ga me aanmelden.
https://forums.frontier.c...es-bounty-hunting.639996/
De oude versies waren een stuk eenvoudiger, minder uitgebreid, en dogfighten was ook makkelijker. Een handje vol harmless piraten waren destijds geen probleem, dat is het nu wel voor mij; kan ook de leeftijd zijn, de build of skills die ik moet leren. Het onderscheid in type schade door wapens is een voorbeeld dat het moeilijker is. We moeten eerst het schild wegschieten, daarna de hull. Ik kan mij vergissen maar dat hoefde vroeger niet.

Ik scan altijd goed, ik kijk wie ik aanval, maar ik ben desondanks wanted, omdat een sufferd zichzelf stukvloog op mijn schip. Dat noem ik geen moord, maar een ongeluk. "Objection, your honor!" :D

Ik zal eens kijken of het Minerva systeem in de buurt is, want die railguns klinken interessant, bedankt voor de tip _/-\o_ . Ik moest van mijzelf mij een beetje dogfighten aanleren omdat ik wil gaan minen en ik ben achterdochtig dus ik verwacht piraten. Ik heb vroeger nooit aan mijnbouw gedaan, dus dat is weer wat anders. Laserminen, coreminen, ik ben benieuwd. Vergeef mij, ik wil mij even een koempel voelen. Het zuurvlees van paardensudderlapjes en appelstroop staat al op :+

[ Voor 3% gewijzigd door ABD op 09-08-2025 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
ABD schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 09:28:
[...]

De oude versies waren een stuk eenvoudiger, minder uitgebreid, en dogfighten was ook makkelijker. Een handje vol harmless piraten waren destijds geen probleem, dat is het nu wel voor mij; kan ook de leeftijd zijn, de build of skills die ik moet leren. Het onderscheid in type schade door wapens is een voorbeeld dat het moeilijker is. We moeten eerst het schild wegschieten, daarna de hull. Ik kan mij vergissen maar dat hoefde vroeger niet.

Ik scan altijd goed, ik kijk wie ik aanval, maar ik ben desondanks wanted, omdat een sufferd zichzelf stukvloog op mijn schip. Dat noem ik geen moord, maar een ongeluk. "Objection, your honor!" :D

Ik zal eens kijken of het Minerva systeem in de buurt is, want die railguns klinken interessant, bedankt voor de tip _/-\o_ . Ik moest van mijzelf mij een beetje dogfighten aanleren omdat ik wil gaan minen en ik ben achterdochtig dus ik verwacht piraten. Ik heb vroeger nooit aan mijnbouw gedaan, dus dat is weer wat anders. Laserminen, coreminen, ik ben benieuwd. Vergeef mij, ik wil mij even een koempel voelen. Het zuurvlees van paardensudderlapjes en appelstroop staat al op :+
Ik heb de oude versies; Elite en frontier First Encounter ook gespeeld, maar niet zo intensief als nu Elite Dangerous.
Minen doe ik ook nog regelmatig, (core en laser) ik heb er een speciaal ingerichte Python voor klaarstaan.
Normaal gesproken wordt je niet meer lastig gevallen als je je schip laat scannen als het nog leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 09:21

Pim0377

R7 7700X 32GB Radeon 6950\XT

Cool, thanks :D Die had ik even gemist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

Voor de mensen die het vechten en racen leuk vinden, zou mijn advies zijn om te proberen jezelf te trainen in "flight assist off". Je kan dan beter en sneller manoeuvreren in diverse scenarios.
cmdr Hobbs, aka Moxen Wolf, heeft een reeks trainings videos hierover gemaakt in het verleden.
YouTube: Elite: Dangerous - "Flight Assist Off Training" Beginner Proficiency #1

Het zal even duren voordat je het onder de knie hebt, maar uiteindelijk heb je daar maanden of jaren plezier van. :Y
o7 cmdrs, fly safe

[ Voor 11% gewijzigd door Zandhond op 11-08-2025 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
Ik ga morgen om 19:30 een eventje organiseren in FREIGHT om voor de Community Goal wat piraten op te blazen :)

Je hoeft niet per sé betrokken te zijn met de rest, maar mocht je het leuk vinden om mee te doen:
https://discord.gg/q2j43JVu?event=1404749560663900211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Zucht, ik begin bijna het idee te krijgen dat iemand bij Frontier me gewoon zit te pesten ofzo. Ik weet dat het niet zo is, maar ik wilde gisteravond weer ED spelen, de dag ervoor nog geen enkel probleem gehad, en wat zie ik, een mooi grijs vlak ipv de launch game knop.
En toen koos ik manage, validate files en kreeg ik een leuke foutmelding en toen was ook de manage knop grijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQc1G427jLRbKpH1rzy6JfofSPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEGe6wj0WdsgZH04xHqqgmsT.jpg?f=fotoalbum_large

Temp internet files deleten zoals vorige keer hielp niet, game opnieuw installeren ook niet. Sinds de vorige keer met die temp internet files heb ik ook niet meer de Frontier en steam accounts kunnen linken, knop deed het wel, maar na dat te bevestigen met de account, springt ie weer terug naar "do you want to link these accounts?"

Dit is alleen maar evene een frustratie uiting hoor, ik heb al gegoogled en het is een bekend issue met verschillende mogelijke oplossingen, die ga ik wel proberen, maar het is wel irritant zeg. Toen ik nog op windows 10 zat heb ik nooit ook maar 1 keer een probleem gehad met ED, sinds ik op W11 zit sinds een half jaar a jaar......

[ Voor 15% gewijzigd door Pim0377 op 16-08-2025 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:42
Pim0377 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 10:55:
Zucht, ik begin bijna het idee te krijgen dat iemand bij Frontier me gewoon zit te pesten ofzo. Ik weet dat het niet zo is, maar ik wilde gisteravond weer ED spelen, de dag ervoor nog geen enkel probleem gehad, en wat zie ik, een mooi grijs vlak ipv de launch game knop.
En toen koos ik manage, validate files en kreeg ik een leuke foutmelding en toen was ook de manage knop grijs:
[Afbeelding]

Temp internet files deleten zoals vorige keer hielp niet, game opnieuw installeren ook niet. Sinds de vorige keer met die temp internet files heb ik ook niet meer de Frontier en steam accounts kunnen linken, knop deed het wel, maar na dat te bevestigen met de account, springt ie weer terug naar "do you want to link these accounts?"

Dit is alleen maar evene een frustratie uiting hoor, ik heb al gegoogled en het is een bekend issue met verschillende mogelijke oplossingen, die ga ik wel proberen, maar het is wel irritant zeg. Toen ik nog op windows 10 zat heb ik nooit ook maar 1 keer een probleem gehad met ED, sinds ik op W11 zit sinds een half jaar a jaar......
Guster had ik ook connectie foutmeldingen, maar die waren opgelost met de temp internet files te wissen. Maar heb deze week een nieuwe computer besteld, dus straks ook op win11, we gaan het zien...kunnen we samen troubleshooten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ik zou iedereen die het nog niet kent, met klem MinEDLauncher aanraden.
Als je Windows gebruikt en ED op Steam hebt, is het mega simpel.
1. Download de laatste release hier: https://github.com/Rfvgyhn/min-ed-launcher/releases
2. Uit het .ZIP bestand, kopieer MinEdLauncer.exe naar de folder waar je ED geïnstalleerd staat (waar ook EDLaunch.exe staat).
3. Maak een snelkoppeling op het bureaublad naar MindEdLauncher.exe, met de volgende argumenten:
code:
1
/autorun /autoquit /edh /frontier [NAAM]

Mijn pad is:
code:
1
"C:\Program Files (x86)\Steam\Steamapps\Common\Elite Dangerous\MinEdLauncher.exe" /autolaunch /autoquit /edo /frontier Liquidor

/autolaunch en /autoquit starten automatisch de gekozen spelmodus op na succesvol inloggen
/edo bepaalt de game mode: Elite Dangerous Oddyssey
/frontier [NAAM] is het profiel waaronder MinEDLauncher je Frontier credentials opslaat. Hierdoor hoef je na 1x inloggen niet meer opnieuw je usename/password in te voeren.
Zie voor alle arguments: https://github.com/rfvgyh...=readme-ov-file#arguments

Let wel, je dient in MinEDLauncher in te loggen met je FRONTIER account niet je STEAM account.

[ Voor 6% gewijzigd door Daffie op 18-08-2025 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Wat spellen als Elite mij geleerd hebben is... geduld. Een paar extra muisklikken of 1 minuut wachten op een launcher ben ik wel gewend en heb ik geen tooltjes voor nodig om over te slaan. Wel heb ik een bat file aangemaakt waarmee ik elite kan starten en alle addons ook tegelijk. Maar ook dat gebruik ik niet zo vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Aardig wat fixes voor de Panther Clipper.
Ik zie niet of ze de autopiloot van de Panther Clipper ook verbeterd hebben, nu moet ik regelmatig de besturing overnemen bij het autodocken en het uitvliegen van een station, omdat ie te lang treuzelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Die auto pilot werkt bij de clipper ook al jaren niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Ik ging ervan uit dat treuzelen tijdens de autopilot kwam omdat NPCs vast komen te zitten. Overigens ken ik dit van de oude Elite versies en ik vind het merkwaardig dat het nog steeds niet opgelost is. Des te merkwaardiger is dat je een trespassing overtreding aan je broek krijgt als je netjes op je beurt wacht.

Ik heb trouwens een probleempje, mijn SRV zit vast in een boom. Met die ontzettend lage zwaartekracht, zou je die SRV eruit moeten kunnen tillen of op zijn minst een zet moeten kunnen geven, zou ik denken. Desnoods met dat snijapparaat het voorwerp waar je vast aan blijft hangen door kunnen snijden. Ik heb gezocht en voorheen kon je blijkbaar de eerste versie starten en kon je verder in orbit maar nu moet ik de SRV opblazen en moet je een nieuwe kopen, nietwaar? Ik vraag het even voor de zekerheid, ik was zo lekker bezig met raw materials en deze plek terugvinden duurt een eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Een paar keer opnieuw opstarten? Helpt dat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Soliest schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:39:
Een paar keer opnieuw opstarten? Helpt dat misschien?
Dat heb ik ook al meerdere keren gedaan. Soms werkt het, maar niet als de achterste en middelste band om een boom geen staan. Hoe ik dát voor elkaar krijg, vraag je? Schiet mij maar lek. Goed, opgeblazen die Scarab, een Scorpion opgehaald en dan heb je maar vier wielen. Maar ik zit desondanks wederom vast. Ik kan het niet laten om omhoog te springen als materiaal hoog in de boom blijft liggen. Ik heb een roteind gereist voor de reden dat ik engineren moet, omdat ik anders kapot wordt geschoten door mensen die piraatje spelen leuk vinden, en goudeerlijke spelers zoals ik een paar rotcenmten winst aan handel niet gunnen. (Ik krijg 'make love not warcraft' vibes _O- )

Maar ik dwaal af. Elke voordeel heb se nadeel, zei een groot filosoof ooit, en dat is hier ook het geval. Als je uitlogt, zit er opeens weer rijpe vruchten aan die bomen. Jantje zag eens technicium hangen, o als eieren zo groot! (ik ben broodnuchter, ik heb echt niet gedronken. Ik word melig van dat gehannes)

Overigens heeft die Scorpion ook geen wake scanner, maar het is net een tank itt die scarab.

[ Voor 6% gewijzigd door ABD op 20-08-2025 22:05 ]

• Soliest
Daarom speel ik ook 99% van de tijd in Solo. Met EvE Online al teveel gankers gehad.
Je kunt toch met je turret omhoog richten, dan hoef je niet te springen. Of bedoel je dat het losgeschoten spul in de takken blijft hangen... tsja, dan moet je wel, maar volgens mij kun je die er dan ook nog uit schieten. Niet te vaak, dan gaan ze stuk :p

Reloggen helpt inderdaad bij veel van dat soort dingen. Frontier vind dat niet zo heel leuk als het erg vaak gedaan wordt, maar ja, dan hadden ze het maar beter moeten maken. Ik weet niet of ze al mensen hebben beboet die teveel relogden.

Wake scanner?? Die zit toch ook niet op een scarab?? De scorpion is inderdaad gemaakt om als tank te fungeren en heeft ook leuke raketten aan boord. Ik gebruik hem echter alleen maar als ik in erg stijl berglandschap moet rijden, voor de rest vlieg/hover/race ik liever met die scarab.

• Pim0377

Pim0377

j0rDy schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:20:
[...]

Guster had ik ook connectie foutmeldingen, maar die waren opgelost met de temp internet files te wissen. Maar heb deze week een nieuwe computer besteld, dus straks ook op win11, we gaan het zien...kunnen we samen troubleshooten! ;)
Ben vandaag eens gaan proberen, in dit geval was een re-install van de laatste .net genoeg om de launchknop weer werkend te krijgen alleen nou kan ik ingame nog niet op continue klikken om vervolgens solo play te kiezen. Ook niet nadat ik temp internet files heb deleted.

[ Voor 16% gewijzigd door Pim0377 op 21-08-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
De pre-engineerd cargo racks passen gelukkig ook op mijn Cutter. Nu met 858T gaat het weer net even wat sneller. Nog maar een paar maandjes wachten tot ik ook die MK2 ingame kan gaan kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/beZWnEuXT3H0j14QgrKX_-2YBtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/74kgfztVqBBmkwCVMICREBE0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Soliest schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:56:
De pre-engineerd cargo racks passen gelukkig ook op mijn Cutter. Nu met 858T gaat het weer net even wat sneller. Nog maar een paar maandjes wachten tot ik ook die MK2 ingame kan gaan kopen.

[Afbeelding]
Dat is wel lekker, even 100t meer per trip!

Ik heb inmiddels alle ship engineers unlocked op een paar na (deze bevinden zich op 20k ly afstand), dus nu weer even traden voor wat credits en dan mijn asp explorer eens upgraden en engineeren, want met mijn allround phantom build is tegen de 400 jumps is wel even slikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Nou mensen, de dag is helaas gekomen dat ik zeg: Ik geef het op, ik ben er klaar mee.
Ik ben nou al ruim een week bezig alles te proberen wat er maar te vinden is op het net om ED weer volledig werkend te krijgen, maar blijkbaar is het me niet gegund.

So for now commanders, I bid you adieu and hope to see you again after the next full system re-install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Soliest schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:56:

[Afbeelding]
Ik wou net het spel opstarten om de cargo racks toe te voegen aan mijn Panther Clipper, maar ik kreeg weer een update van een uur.
Morgen maar verder dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
j0rDy schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:17:
[...]

Dat is wel lekker, even 100t meer per trip!

Ik heb inmiddels alle ship engineers unlocked op een paar na (deze bevinden zich op 20k ly afstand), dus nu weer even traden voor wat credits en dan mijn asp explorer eens upgraden en engineeren, want met mijn allround phantom build is tegen de 400 jumps is wel even slikken!
Die laatste engineers zitten in Collonia, dat is inderdaad zo'n 20.000 Ly weg.
Het is de moeite waard om te bezoeken, maar ik ben er zelf ook nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Xaphod schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:46:
[...]

Die laatste engineers zitten in Collonia, dat is inderdaad zo'n 20.000 Ly weg.
Het is de moeite waard om te bezoeken, maar ik ben er zelf ook nog niet geweest.
Dat heb ik ook gehoord, een soort 2nd bubble with pretty views, dus een mooie bestemming voor mijn straks dedicated explorer build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:04
Pim0377 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 17:41:
Nou mensen, de dag is helaas gekomen dat ik zeg: Ik geef het op, ik ben er klaar mee.
Ik ben nou al ruim een week bezig alles te proberen wat er maar te vinden is op het net om ED weer volledig werkend te krijgen, maar blijkbaar is het me niet gegund.

So for now commanders, I bid you adieu and hope to see you again after the next full system re-install.
Zonde man! Jammer dat t niet werkt. Ik heb je verhaal een beetje gevolgd, maar heb je je problemen ook bij fdev aangegeven? Het is wel raar dat E:D zo raar doet bij jou. Maar ik snap ook wel dat je er nu even klaar mee bent... O7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Vuikie schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:03:
[...]

Zonde man! Jammer dat t niet werkt. Ik heb je verhaal een beetje gevolgd, maar heb je je problemen ook bij fdev aangegeven? Het is wel raar dat E:D zo raar doet bij jou. Maar ik snap ook wel dat je er nu even klaar mee bent... O7
Het is helaas niet anders. Ik heb mijn verhaal niet specifiek bij fdev neergelegd, want afgezien van een complete herinstallatie zou ik niet weten wat ik verder nog zou kunnen proberen. Ik heb alle drivers compleet opnieuw geinstalleerd, windows features, de game zelf, temp internet file, nieuw userprofile etc etc, niets resulteerde in een werkende game, dus ja, inderdaad een beetje erg klaar mee op het moment.

Maar een complete herinstallatie van windows gaat toch niet heel lang meer duren hoor, ik doe dat meestal 1 keer per jaar a anderhalf en ik ben al een beetje overdue, dus..... we gaan het zien, will keep you posted.

[ Voor 3% gewijzigd door Pim0377 op 24-08-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Pim0377 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 10:13:
[...]

Het is helaas niet anders. Ik heb mijn verhaal niet specifiek bij fdev neergelegd, want afgezien van een complete herinstallatie zou ik niet weten wat ik verder nog zou kunnen proberen. Ik heb alle drivers compleet opnieuw geinstalleerd, windows features, de game zelf, temp internet file, nieuw userprofile etc etc, niets resulteerde in een werkende game, dus ja, inderdaad een beetje erg klaar mee op het moment.

Maar een complete herinstallatie van windows gaat toch niet heel lang meer duren hoor, ik doe dat meestal 1 keer per jaar a anderhalf en ik ben al een beetje overdue, dus..... we gaan het zien, will keep you posted.
Toch vreemd.
Ik heb mijn pc 6 jaar geleden gebouwd en sindsdien een paar keer opgewaardeerd.
Ik ben van windows 10 naar 11 gegaan en heb nog nooit opnieuw geïnstalleerd.
Elite stat er al vanaf het begin op en heeft het altijd prima gedaan.
Hier is iemand met een soortgelijk probleem, nog geen echte oplossing, maar wel een aantal suggesties; https://forums.frontier.c...vanguards-patch-1.640588/.
Misschien handig om te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Heel vervelend dat het niet werkt. Hier ook iemand die van twee pc`s geleden de installatie eigenlijk heeft meegenomen (de Elite folder had ik destijds met een symlink gekoppeld). Nu twee pc`s verder en de overstap van win10 naar 11 zonder opnieuw te installeren werkt het bij mij ook nog steeds.
Ik zie vaak dat een 3rd party tool of app in de weg zit. Misschien eens wat zaken uitzetten/ niet op laten starten om andere programma`s uit te sluiten. VPN tunnels, firewalls en virusscanners doen vaak gekke dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Ik ben een week geleden begonnen met E:D.
Voorheen wel eens Eve Online gespeeld maar dat was me altijd te hardcore.
Zelf als je gaat minen kun je zomaar voor de lol overhoopt worden geschoten.

Ik heb 'm gekocht samen met Odyssey.
Ook ik ging per ongeluk buiten het starter system. Ik had een missie ge-accept, ik moest iets ophalen buiten het system en weer terugbrengen, maar toen mocht ik de system niet meer in!

Daarna maar wat lukraak andere data delivery missies gaan doen tot ik mijn eerste miljoen credits had binnen geharkt. Ik ben me toen wat meer gaan verdiepen in exploration en exobiology. Ik heb een artemissuit gekocht, een hauler, fuelscoop, en een detailed surface scanner. paar avondjes exploration gedaan, nu iets van 4 miljoen op mijn rekeing! Nu aan het sparen voor een asp explorer.

Erg gaaf spel! Overtreft mijn verwachtingen. Look & feel is veel beter dan in Eve. Ik zou het zelfs willen vergelijken met star citizen wat betreft mogelijkheden wat je allemaal kunt doen, maar dan een volledig voltooid spel ipv eeuwige early access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Rupus schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:57:
Ik ben een week geleden begonnen met E:D.
Voorheen wel eens Eve Online gespeeld maar dat was me altijd te hardcore.
Zelf als je gaat minen kun je zomaar voor de lol overhoopt worden geschoten.

Ik heb 'm gekocht samen met Odyssey.
Ook ik ging per ongeluk buiten het starter system. Ik had een missie ge-accept, ik moest iets ophalen buiten het system en weer terugbrengen, maar toen mocht ik de system niet meer in!

Daarna maar wat lukraak andere data delivery missies gaan doen tot ik mijn eerste miljoen credits had binnen geharkt. Ik ben me toen wat meer gaan verdiepen in exploration en exobiology. Ik heb een artemissuit gekocht, een hauler, fuelscoop, en een detailed surface scanner. paar avondjes exploration gedaan, nu iets van 4 miljoen op mijn rekeing! Nu aan het sparen voor een asp explorer.

Erg gaaf spel! Overtreft mijn verwachtingen. Look & feel is veel beter dan in Eve. Ik zou het zelfs willen vergelijken met star citizen wat betreft mogelijkheden wat je allemaal kunt doen, maar dan een volledig voltooid spel ipv eeuwige early access.
Het is al jarenlang mijn goto game, en is door de jaren heen steeds beter geworden vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Xaphod schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:10:
[...]

Toch vreemd.
Ik heb mijn pc 6 jaar geleden gebouwd en sindsdien een paar keer opgewaardeerd.
Ik ben van windows 10 naar 11 gegaan en heb nog nooit opnieuw geïnstalleerd.
Elite stat er al vanaf het begin op en heeft het altijd prima gedaan.
Hier is iemand met een soortgelijk probleem, nog geen echte oplossing, maar wel een aantal suggesties; https://forums.frontier.c...vanguards-patch-1.640588/.
Misschien handig om te volgen.
Dankjewel voor de info. Totdat ik voor de eerste keer postte over die grijze knop heb ik nog nooit problemen gehad met E:D, het ergste was hooguit dat het af en toe wat langer duurde voordat de servers reachable waren ingame, ook al gaf de launcher aan dat de connectie prima was.

Ik denk dat het iets te maken heeft met dat ik de E:D account heb unlinked van Steam om te proberen het op te lossen, nou krijg ik em niet meer gelinked. Ik krijg de vraag, vul de gegevens in en click doe maar en hij komt weer terug bij hetzelfde veld, gaat oneindig door.

Ik heb Legacy Horizons geinstalleerd zoals werd gesuggereerd via die link en die doet het wel zonder problemen, alleen..."progress does not get ttransferred between legacy and current Horizon's version" Dus ik zit met een Asp in SOL als ik de lobby mag geloven.

Ik zal van het weekend eens mijn backup pc weer installeren, kijken of het vanaf die wel normaal draait.

Thanks voor het meedenken so far, zijn nog een stuk of 4 dingen die ik nog kan proberen denk ik, waaronder dus kijken of het vanaf een andere pc wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Sinds paar dagen weer zin in E:D en druk bezig mijn Orbis af te maken.

Misschien dat ik het gemist heb maar is er een optie om sneller en makkelijker cargo van je FC naar je schip te verplaatsen? Je hebt uiteraard "transfer all" maar dat kan niet omdat ik meer aan boord heb dan cargo racks op my Clipper. En wil alleen CMM composites verplaatsen. Wordt beetje simpel van knop vast houden tot heel langzaam 1232 ton verplaatst is......

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Player1S schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:10:
Sinds paar dagen weer zin in E:D en druk bezig mijn Orbis af te maken.

Misschien dat ik het gemist heb maar is er een optie om sneller en makkelijker cargo van je FC naar je schip te verplaatsen? Je hebt uiteraard "transfer all" maar dat kan niet omdat ik meer aan boord heb dan cargo racks op my Clipper. En wil alleen CMM composites verplaatsen. Wordt beetje simpel van knop vast houden tot heel langzaam 1232 ton verplaatst is......
Zag je al online van de week ;) Lekker bezig.

Je kunt in je FC sell en buy orders aanmaken. Hier mee kun je dus net zoals in een station goederen kopen en verkopen. Het gaat dan een heel stuk sneller omdat de snelheid van de teller na een paar tellen omhoog gaat.
Zorg er wel voor dat je FC alleen voor jezelf of voor vrienden open staat, anders komen er misschien andere commanders en kopen dan je spullen op :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
New Twente is eindelijk klaar!!

Ben nu een nieuwe grond settlement aan het bouwen om daar straks nog 2 refineries bij te plempen op een HMCW in de hoop dat die CMM Modules gaat produceren.

En als ik genoeg punten heb ik ik nog een astroid-based coreolis bouwen. En daarna kijken we wel weer verder.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhond
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-08 11:34

Zandhond

Ouwe Poep

Pim0377 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 19:45:
[...]
Thanks voor het meedenken so far, zijn nog een stuk of 4 dingen die ik nog kan proberen denk ik, waaronder dus kijken of het vanaf een andere pc wel werkt.
misschien dat dit je nog kan helpen, een versimpelde ED Launcher app
https://edcodex.info/?m=tools&entry=507
succes ermee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Player1S schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:03:
New Twente is eindelijk klaar!!

Ben nu een nieuwe grond settlement aan het bouwen om daar straks nog 2 refineries bij te plempen op een HMCW in de hoop dat die CMM Modules gaat produceren.

En als ik genoeg punten heb ik ik nog een astroid-based coreolis bouwen. En daarna kijken we wel weer verder.
d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RhsjBhQx_wSjC4hRG8cBGCKBCoY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/a1EwbDv5IqVHYxy8vZrdgRIC.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Zandhond schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 11:34:
[...]

misschien dat dit je nog kan helpen, een versimpelde ED Launcher app
https://edcodex.info/?m=tools&entry=507
succes ermee
Thanks voor de link, nou mag jij hardpoints deployen en piew piew roepen als ik zeg, schiet mij maar lek. _/-\o_ _/-\o_

Ik heb die mini launcher gedownload, in de ED folder geplaatst en geprobeerd te runnen, tot 2 keer toe liep ie fout, want ik had natuurlijk de howto niet gelezen. Kreeg failure bij logging in, dus ik dacht, misschien moet ik de E:D launcher eerst inloggen en dan dit runnen.
Dus ik logde in en drukte per ongeluk op launch in de E:D launcher en nou werkt de game ineens weer?!

Dus....thank you, you are my saviour :D

**EDIT**

Val wel lekker meteen met mijn neus in de boter. 3de jump die ik maak, kom ik in een systeem met 7 terraformable planets, waarvan 2 WW en de rest HMC world. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Pim0377 op 28-08-2025 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Soms ben ik toch echt een ezel he..... Eventjes nieuwe YouTube video uitzoeken terwijl ik met mijn decent bezig ben richting mijn nieuwe ground settlement.... Nog even een boost gedaan en zag toen te laat dat ik al heel laag zat.

BAM!! Vol op de grond geknald en in 1 klap 1232 ton aan CMM Components kwijt....... En die worden nog niet in mijn eigen system gemaakt. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Pim0377 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 19:38:
[...]

Thanks voor de link, nou mag jij hardpoints deployen en piew piew roepen als ik zeg, schiet mij maar lek. _/-\o_ _/-\o_

Ik heb die mini launcher gedownload, in de ED folder geplaatst en geprobeerd te runnen, tot 2 keer toe liep ie fout, want ik had natuurlijk de howto niet gelezen. Kreeg failure bij logging in, dus ik dacht, misschien moet ik de E:D launcher eerst inloggen en dan dit runnen.
Dus ik logde in en drukte per ongeluk op launch in de E:D launcher en nou werkt de game ineens weer?!

Dus....thank you, you are my saviour :D

**EDIT**

Val wel lekker meteen met mijn neus in de boter. 3de jump die ik maak, kom ik in een systeem met 7 terraformable planets, waarvan 2 WW en de rest HMC world. :)
Nice! Welkom terug 07
Dat zo`n launcher dit soort problemen heeft is toch wel erg jammer. Gelukkig heb je het nu kunnen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Player1S schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:06:
Soms ben ik toch echt een ezel he..... Eventjes nieuwe YouTube video uitzoeken terwijl ik met mijn decent bezig ben richting mijn nieuwe ground settlement.... Nog even een boost gedaan en zag toen te laat dat ik al heel laag zat.

BAM!! Vol op de grond geknald en in 1 klap 1232 ton aan CMM Components kwijt....... En die worden nog niet in mijn eigen system gemaakt. |:(
Auch...
Heb ik ook wel vaak hoor, teveel dingen tegelijk aan het doen en mijn focus is het laatste jaar al zo slecht. Gelukkig heb ik nog geen crash gehad en kan ik nagenoeg alles al in mijn systeem zelf krijgen. Nu alleen nog alles op een groot landing pad :/
Ook jammer dat die CMM components alleen op grond settlements te krijgen zijn. Vorige keer was ik naar zo`n colonisition carrier gevlogen om alles daar te halen. Enige is dat daar meestal al heel veel andere FC`s rondhangen en je dus vaak ver moet vliegen tussen de Colonisation Carrier en je eigen FC.

Ander dingetje... kan ik nu eigenlijk mijn FC inruilen voor zo`n nieuwe? Zo ja, hoeveel cargo past er dan op die nieuwe carrier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Soliest schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:15:
[...]

Auch...
Heb ik ook wel vaak hoor, teveel dingen tegelijk aan het doen en mijn focus is het laatste jaar al zo slecht. Gelukkig heb ik nog geen crash gehad en kan ik nagenoeg alles al in mijn systeem zelf krijgen. Nu alleen nog alles op een groot landing pad :/
Ook jammer dat die CMM components alleen op grond settlements te krijgen zijn. Vorige keer was ik naar zo`n colonisition carrier gevlogen om alles daar te halen. Enige is dat daar meestal al heel veel andere FC`s rondhangen en je dus vaak ver moet vliegen tussen de Colonisation Carrier en je eigen FC.

Ander dingetje... kan ik nu eigenlijk mijn FC inruilen voor zo`n nieuwe? Zo ja, hoeveel cargo past er dan op die nieuwe carrier?
Het is ruk dat je niet beter kunt filteren in de view. Ik wil gewoon alle FC's uit behalve mijn eigen. En dat kan niet.
Idem voor zo'n colonisation ship. Ik wil die 2 zien en meer niet aan FC's.

Die nieuwe FC is een squadron FC. Die kun je alleen als Squadron kopen.
Moet nog uitzoeken hoe ik daar geld aan kan doneren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Player1S schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:30:
[...]

Het is ruk dat je niet beter kunt filteren in de view. Ik wil gewoon alle FC's uit behalve mijn eigen. En dat kan niet.
Idem voor zo'n colonisation ship. Ik wil die 2 zien en meer niet aan FC's.

Die nieuwe FC is een squadron FC. Die kun je alleen als Squadron kopen.
Moet nog uitzoeken hoe ik daar geld aan kan doneren trouwens.
Sinds de laatste update kun je wel alle FC`s uitzetten en blijft je eigen FC gewoon zichtbaar.

Geld doneren is gewoon overal vandaan te doen. In je rechter panel in je Squadron inloggen en naar de Squadron bank gaan. Daar kun je geld in en uithalen naar gelang je er rechten op hebt natuurlijk.
Ik heb een Squadron aangemaakt zodat ik ook extra credits krijg voor de spullen die ik koop en verjkoop voor colonisation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Soliest schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:11:
[...]

Sinds de laatste update kun je wel alle FC`s uitzetten en blijft je eigen FC gewoon zichtbaar.

Geld doneren is gewoon overal vandaan te doen. In je rechter panel in je Squadron inloggen en naar de Squadron bank gaan. Daar kun je geld in en uithalen naar gelang je er rechten op hebt natuurlijk.
Ik heb een Squadron aangemaakt zodat ik ook extra credits krijg voor de spullen die ik koop en verjkoop voor colonisation.
Heb je nog speciale doelen met je squadron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Niet echt, gewoon zelf veel pve dingen en af en toe exploren. Ben niet heel erg bezig met multi player of een grote groep krijgen (al zou dat wellicht wel handig zijn voor het verloop in game).
Heb ooit een EvE online Corp gehad, maar ging teveel tijd in zitten. Daarnaast speel ik zelf erg onregelmatig en dus niet handig voor andere spelers.
Maar als zo'n squadron carrier nu veel meer cargo aan kan, dan ga ik hem misschien wel inruilen. Is ook handig om spullen van mijn main naar mijn alt te krijgen en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Total Capacity: 60,000 tons.
Usage: This capacity is for both physical commodities and for the squadron's banked ships and modules, making it a substantial storage and trading platform.
Comparison to Standard Fleet Carriers: A squadron carrier offers a vastly larger capacity than the standard Fleet Carrier's 25,000 tons, providing much greater flexibility for large-scale operations.

Misschien toch maar in gaan duiken. Dan gaat het coloniseren ook een stuk gemakkelijker denk ik.
In mijn systeem liggen de overige body's erg ver van de Main star, dan kan ik lekker in mijn eigen systeem heen en weer hoppen met die carrier 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Soliest schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:11:
[...]

Nice! Welkom terug 07
Dat zo`n launcher dit soort problemen heeft is toch wel erg jammer. Gelukkig heb je het nu kunnen oplossen.
Thanks, good to be back :)

Ja, ik weet niet wat het veroorzaakt heeft, misschien een driver of windows update, who knows.
Het belangrijkste is dat het weer werkt en ik er niet een full system re-install voor heb hoeven doen hahaha.

En ik heb eens nagekeken, ik ben op weg naar Explorer's Anchorage om de SCO te halen en dat pak om dingen te kunnen scannen, maar ze hebben daar ook een Universal Cartographics contact, dus ik kan mijn exploration data daar verkopen zonder een fee te hoeven afdragen. Dat ga ik zeker doen, ben heel benieuwd :) Nog maar 34K LY te gaan en dan ben ik er. LOL

[ Voor 26% gewijzigd door Pim0377 op 31-08-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Zojuist een nieuw bericht ingame gehad. Ik denk dat ik nu maar eens ga kijken of ik uit zo`n puzzle kan komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqoLHImj9cV3hSQa5DC48uK_jjs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jHmsZkTQ3aKQJtq2ZVQ4vjgw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Op mezelf en met de hulp van ChatGPT lukt mij dat dus niet goed... Dan maar via een Redit post hints opzoeken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD

ABD

Soliest schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 19:40:
Zojuist een nieuw bericht ingame gehad. Ik denk dat ik nu maar eens ga kijken of ik uit zo`n puzzle kan komen.
Ik heb deze speurtocht gisteren tot in de laatste uurtjes gespeeld. We gaan vanavond verder om 18:00 UGT, wat volgens mij GMT is en dat is zonder zomertijd, dus dat wordt 20:00uur. De klok in het spel is dat ook, weer een puzzel opgelost. Hoe dan ook, kijk hier eens.

Door deze speurtocht kreeg ik weer erg veel lol in ED na al het grinden voor 'mats', dat mij de keel uit ging hangen. Het is erg immersive, je wordt in het spel getrokken op zoek naar Terri. Ik heb van de week mats bij elkaar gezocht voor engineering, nadat een paar psycho piraten CMDRs deze arme n00b' Anaconda achter elkaar te pakken namen. Ik had nog maar 30M in cash en toen ben ik gestopt met cargohaulen tijdens de Minera CG en ben ik mats gaan zoeken in mijn Mandalay.

Ik hoop dat ze dit soort speurtochten vaker doen, al waren die puzzels lastig. Ik had ook de verkeerde binary naar ASCII converter en kreeg daarom tekens ipv letters, maar dan kan je spieken via het logbook op Inara.

Ik ben er inmiddels achter waarom dat targetten niet lukt. Ik speel meestal in VR en als je je hoofd draait of gaat verzitten tijdens een dogfight wil een panel af en toe focus pakken en dan werken de knoppen op de joystick niet meer. Heel irritant.

[ Voor 52% gewijzigd door ABD op 31-08-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:44

Cyphax

Moderator LNX
ABD schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:28:
[...]

Ik speel meestal in VR en als je je hoofd draait of gaat verzitten tijdens een dogfight wil een panel af en toe focus pakken en dan werken de knoppen op de joystick niet meer. Heel irritant.
Dat kan je uitzetten in de instellingen :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Cyphax schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:45:
[...]

Dat kan je uitzetten in de instellingen :)
Dank, ik brouw eerst een kop koffie, dan zwengel ik de Quest aan. Koffie drinken met een Quest op is als targetten in ED :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ABD schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:49:
[...]

Dank, ik brouw eerst een kop koffie, dan zwengel ik de Quest aan. Koffie drinken met een Quest op is als targetten in ED :D
Je moet natuurlijk wel aan je eigen internals denken. :+
Als je de gelegenheid hebt om de panels aan een set controls te koppelen die je blind kan bedienen, dan werkt dat wel het fijnst in de praktijk. Ik bedien mijn panels met de hat-knop bovenop de joystick en tabs wisselen doe ik met de flippers op de throttle maar ik heb het geluk dat mijn hotas helemaal vol zit met knoppen en controls. Maar ze zijn dan wel helemaal blind te besturen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 31-08-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Cyphax schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:10:
[...]

Je moet natuurlijk wel aan je eigen internals denken. :+
Als je de gelegenheid hebt om de panels aan een set controls te koppelen die je blind kan bedienen, dan werkt dat wel het fijnst in de praktijk. Ik bedien mijn panels met de hat-knop bovenop de joystick en tabs wisselen doe ik met de flippers op de throttle maar ik heb het geluk dat mijn hotas helemaal vol zit met knoppen en controls. Maar ze zijn dan wel helemaal blind te besturen :)
Het wrange is dat die panels ook te bedienen zijn met mijn HOTAS, dat doe ik meestal ook. Dat kijken is wel makkelijk en voegt toe aan de immersie maar je loopt dan tegen dit soort problemen aan.

Nu ik dit type bedenk ik mij dat ik die bindings op de HOTAS misschien moet uitschakelen, want net boven de 'panelknop' zit secundary fire en precies rechts de PIP bediening. Het zou mij niet verbazen als ik per ongeluk die knop meepak in dogfights....

Goed, dan moet ik twee custom sets van de config maken, voor VR en zonder VR, want mats grinden speel ik vaak zonder VR en rondlopen moet zonder VR. Dat zal weer heel verwarrend worden.

[ Voor 7% gewijzigd door ABD op 31-08-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ABD schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:39:
[...]

Goed, dan moet ik twee custom sets van de config maken, voor VR en zonder VR, want mats grinden speel ik vaak zonder VR en rondlopen moet zonder VR. Dat zal weer heel verwarrend worden.
Ben je bekend met hoe die bindings worden opgeslagen op schijf? Je kan er eentje maken (bijvoorbeeld de niet-VR-variant) and die dan kopieren en aanpassen voor VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Cyphax schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:58:
[...]

Ben je bekend met hoe die bindings worden opgeslagen op schijf? Je kan er eentje maken (bijvoorbeeld de niet-VR-variant) and die dan kopieren en aanpassen voor VR.
Nee, dat zal ik moeten uitzoeken, zoals ik al weken vaak aan het zoeken ben ipv aan het spelen. Het is héél veel. Je loopt als beginner van het ene in het andere wak, daarom word ik vaak ook zo melig. Zo zat ik echt op het randje van faillisement toen ik een Anaconda kocht omdat ik snel credits wilde maken met trading. Ik had niet door dat ik beter solo kon spelen, want ik moet dat interdicten nog uitzoeken. Nu staat de Anaconda in de stalling tot ik daar engineering op losgelaten heb. Ik denk dat je als beginner beter bioloog en explorer kan worden van beroep.

Ik wijd weer uit, ik heb het autofocussen net uitgezet en even rondgevlogen, maar ik kon geen piraten vinden om even te targetten.

Overigens, voor wie die puzzel met Terri doet en toevallig in of in de buurt van Upaniklis is. Je hebt daar een manufactured materials trader in Fozard Port én High Grade emissions. Met name Military Grade Alloys, maar er zijn ook Proto heat Radiators/Proto Light Alloys en Military Supercapacitators te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door ABD op 31-08-2025 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ABD schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:23:
[...]

Nee, dat zal ik moeten uitzoeken, zoals ik al weken vaak aan het zoeken ben ipv aan het spelen. Het is héél veel. Je loopt als beginner van het ene in het andere wak, daarom word ik vaak ook zo melig. Zo zat ik echt op het randje van faillisement toen ik een Anaconda kocht omdat ik snel credits wilde maken met trading. Ik had niet door dat ik beter solo kon spelen, want ik moet dat interdicten nog uitzoeken. Nu staat de Anaconda in de stalling tot ik daar engineering op losgelaten heb. Ik denk dat je als beginner beter bioloog en explorer kan worden van beroep.
Exobiology betaalt ook bizar goed, en het is een vrij veilige manier van credits verdienen.
Ik wijd weer uit, ik heb het autofocussen net uitgezet en even rondgevlogen, maar ik kon geen piraten vinden om even te targetten.
Ik ga altijd naar een RES ergens, in Omicron Capricorni B vaak. Een Low RES zone is een mooie plek om te oefenen.
Voor combat zelf is dit de ultieme beginner's guide naar mijn mening: YouTube: Elite Dangerous Combat Tips 101 E1. Mijn combat rank is nu Master en ik doe nog steeds niet veel meer dan hier wordt uitgelegd en ik heb ook nog nooit een gevecht verloren op deze manier. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
ABD schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 10:28:
[...]

Ik heb deze speurtocht gisteren tot in de laatste uurtjes gespeeld. We gaan vanavond verder om 18:00 UGT, wat volgens mij GMT is en dat is zonder zomertijd, dus dat wordt 20:00uur. De klok in het spel is dat ook, weer een puzzel opgelost. Hoe dan ook, kijk hier eens.

Door deze speurtocht kreeg ik weer erg veel lol in ED na al het grinden voor 'mats', dat mij de keel uit ging hangen. Het is erg immersive, je wordt in het spel getrokken op zoek naar Terri. Ik heb van de week mats bij elkaar gezocht voor engineering, nadat een paar psycho piraten CMDRs deze arme n00b' Anaconda achter elkaar te pakken namen. Ik had nog maar 30M in cash en toen ben ik gestopt met cargohaulen tijdens de Minera CG en ben ik mats gaan zoeken in mijn Mandalay.

Ik hoop dat ze dit soort speurtochten vaker doen, al waren die puzzels lastig. Ik had ook de verkeerde binary naar ASCII converter en kreeg daarom tekens ipv letters, maar dan kan je spieken via het logbook op Inara.

Ik ben er inmiddels achter waarom dat targetten niet lukt. Ik speel meestal in VR en als je je hoofd draait of gaat verzitten tijdens een dogfight wil een panel af en toe focus pakken en dan werken de knoppen op de joystick niet meer. Heel irritant.
Als je dit soort puzzels leuk vind, kijk dan eens op de website van Elite Dangereuse; https://elitedangereuse.fr/aventures.php
Er zijn veel van dit soort avonturen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Xaphod schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:22:
[...]

Als je dit soort puzzels leuk vind, kijk dan eens op de website van Elite Dangereuse; https://elitedangereuse.fr/aventures.php
Er zijn veel van dit soort avonturen te vinden.
Alors! Qu'est-ce qu'il y a? Pourquoi en Francais? , zei hij in zijn beste middelbareschoolfrans.

Dank, ik ga hier zeker naar kijken. Vanavond eerst op zoek naar Terri.

Nog iets anders, ik mis de soundtrack, de atmosfeer, van de vorige versies een beetje, met name die van Frontier. De kwaliteit is nu uiteraard beter dan de sound van de Amiga, maar ik vind het te karig. Die playlist player kan/doet niet zoveel behalve nieuws podcasts uitzenden. Of mis ik iets?

[ Voor 28% gewijzigd door ABD op 31-08-2025 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

[quote]Cyphax schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 14:45:
[...]

Exobiology betaalt ook bizar goed, en het is een vrij veilige manier van credits verdienen.

[...]
Ik ga altijd naar een RES ergens, in Omicron Capricorni B vaak. Een Low RES zone is een mooie plek om te oefenen.
Voor combat zelf is dit de ultieme beginner's guide naar mijn mening: YouTube: Elite Dangerous Combat Tips 101 E1. Mijn combat rank is nu Master en ik doe nog steeds niet veel meer dan hier wordt uitgelegd en ik heb ook nog nooit een gevecht verloren op deze manier. :)
Ik had net niet veel tijd. Ik was naar een High RES gegaan, maar geen piraat te bekennen. Ik deed tijdens de CG in Minerva missions voor die pre-engineered Rail Guns. Dat ging best goed, maar dat was PvE tegen lagere levels en het moesten er geen drie of meer zijn. Twee was al lastig. Ik heb gisterenavond meegedaan in een civil war, maar die waren best hoog level.

Als ik nog tijd heb voor 8 uur(ik ben je niet vergeten, Terri, ik kom je redden!), ga ik die video even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
ABD schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 16:26:
[...]

Alors! Qu'est-ce qu'il y a? Pourquoi en Francais? , zei hij in zijn beste middelbareschoolfrans.

Dank, ik ga hier zeker naar kijken. Vanavond eerst op zoek naar Terri.
Je kan de taal in het Engels zetten :)
Ik ben ook op zoek naar Terri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Ik heb de uitnodiging nog niet gehad om Terri te zoeken :(

Zijn er mensen vanavond on-line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik ga zo wel even zoeken naar Terri. Moet wel from scratch beginnen, in dat mailtje staat een stelsel genoemd, ik wilde daar maar gaan neuzen straks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Ik wil wel mee helpen, maar zoals ik al zei. Ik heb de uitnodiging niet, helaas... Ik weet niet of er voorwaarden aan kleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Net terug van de film en meteen ingelogd voor deze quest. Echt raar stukje voor mij tussendoor waar ik niet echt uiit kwam dus maar via via.. maar vind het maar een slechte missie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Ay ay ay, 20:00u ingelogd. Server crash, afwas gedaan, half negen ingelogd en rondje universe gedaan. Geen megaschip gevonden, wel een fluisterpaal gevonden en 2 boodschappen gekregen. De prof gaat credits in mijn account droppen en Terri is wederom mysterieus. Terri is mijn JuIie Mao. Ik ben verliefd, man!
Soliest schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 21:27:
Net terug van de film en meteen ingelogd voor deze quest. Echt raar stukje voor mij tussendoor waar ik niet echt uiit kwam dus maar via via.. maar vind het maar een slechte missie :p
Er gaat ook iets niet helemaal goed, vermoed ik. Ik ben vastgelopen(en gaar van rondjes door het universum jumpen). Gelukkig heb ik Barry Mandelay bij me en hij heeft een enorme topscooper.

In mijn verbeelding moeten wij dat megaschip scannen en dan steel je een permit naar een verboden uitgegrijsd sterrenstelsel dat ik zag staan. Maar goed, geen idee wat de bedoeling is.

PS: ik heb 40M credits gevangen voor de zoektocht naar Terri, buiten de exploration credits van enkele miljoenen. Het was niet voor niets! het is voor jullie vast weinig, ik heb mijn credits verdubbeld. Na het stallen van mijn Anaconda heb ik niet veel meer verdiend.

[ Voor 69% gewijzigd door ABD op 01-09-2025 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Ik ga vanavond weer s inloggen, maar ik zie de missie maar niet verschijnen bij mij. Lijkt mij ook leuk om zoiets te doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Zo'n orbis tikt wel aan qua bewoners.
Zat rond 19 miljoen. Nu de Orbis klaar is en een planetary civilian outpost wonen er 134,2 miljoen in mijn stelsel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
Player1S schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:43:
Zo'n orbis tikt wel aan qua bewoners.
Zat rond 19 miljoen. Nu de Orbis klaar is en een planetary civilian outpost wonen er 134,2 miljoen in mijn stelsel 8)
Ben nog steeds met m'n 2e bouw bezig.
Het schiet niet op, er komt steeds iets tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Xaphod schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 07:22:
[...]

Ben nog steeds met m'n 2e bouw bezig.
Het schiet niet op, er komt steeds iets tussen.
ik wil nog 2e stelsel erbij hebben maar wil ook nog een astroid coriolis hebben. Maar daar moet ik eerst weer punten voor hebben 8)7

Maar mijn grondbasis produceert nu eindelijk CMM Modules. Volgens mij kan ik nu zo'n 95% van de benodigde spullen in mijn eigen stelsel kopen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
ABD schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 23:09:
Ay ay ay, 20:00u ingelogd. Server crash, afwas gedaan, half negen ingelogd en rondje universe gedaan. Geen megaschip gevonden, wel een fluisterpaal gevonden en 2 boodschappen gekregen. De prof gaat credits in mijn account droppen en Terri is wederom mysterieus. Terri is mijn JuIie Mao. Ik ben verliefd, man!

[...]

Er gaat ook iets niet helemaal goed, vermoed ik. Ik ben vastgelopen(en gaar van rondjes door het universum jumpen). Gelukkig heb ik Barry Mandelay bij me en hij heeft een enorme topscooper.

In mijn verbeelding moeten wij dat megaschip scannen en dan steel je een permit naar een verboden uitgegrijsd sterrenstelsel dat ik zag staan. Maar goed, geen idee wat de bedoeling is.

PS: ik heb 40M credits gevangen voor de zoektocht naar Terri, buiten de exploration credits van enkele miljoenen. Het was niet voor niets! het is voor jullie vast weinig, ik heb mijn credits verdubbeld. Na het stallen van mijn Anaconda heb ik niet veel meer verdiend.
Die megaship is een bepaald rondje aan het doen en is op bepaalde tijden dus nergens te vinden. Dat is "as expected", maar dus ook weer zo`n crap ding in deze opdracht.
Het verhaal erachter is best leuk en als ze het goed uitwerken kunnen we in exobio weer wat nieuws gaan verwachten. Daar ben ik dan wel weer erg benieuwd naar. (misschien gaan ze mijn concept gebruiken voor de exo bio scanner met meerdere containers) :p

Ook dat je 40M credits hebt gekregen en drie paintjobs voor verschillende schepen is leuk, maar als ik dat niet op een externe website gelezen had, zou ik daar dus nooit achter zijn gekomen. Ook in de logs welke Elite wegschrijft op mijn HDD staat niets over de beloning van deze missie...

Nu maar weer afwachten op het volgende stukje in dit verhaal.. .in de tussentijd lig ik dus stil met mijn twee accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Player1S schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:54:
[...]

ik wil nog 2e stelsel erbij hebben maar wil ook nog een astroid coriolis hebben. Maar daar moet ik eerst weer punten voor hebben 8)7

Maar mijn grondbasis produceert nu eindelijk CMM Modules. Volgens mij kan ik nu zo'n 95% van de benodigde spullen in mijn eigen stelsel kopen. 8)
Zelf wil ik ook nog wel wat andere stelsels erbij, maar alle goede stelsels hier zijn al zo`n beetje vergeven en duurt het een eeuwigheid om een leuke te vinden.

Mooi dat je nu bijna alles lokaal kunt halen, ik ook, maar nog niet alles met large platforms.

Denk dat ik binnenkort maar eerst een hoop kredits moet gaan binnenharken om een andere carrier te halen. Dan zou dat ook weer gemakkelijker moeten gaan met een grotere cargo hold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soliest
Vuikie schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:43:
Ik ga vanavond weer s inloggen, maar ik zie de missie maar niet verschijnen bij mij. Lijkt mij ook leuk om zoiets te doen...
Het is geen missie in het mission board, maar gewoon een ingame message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Ik zag hm ondertussen bij mij ook binnenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
Vuikie schreef op woensdag 3 september 2025 @ 12:33:
Ik zag hm ondertussen bij mij ook binnenkomen...
Nice, veel plezier met het jumpen :p
Met mijn alt die nog niet zo ver kan jumpen heb ik er veul langer over gedaan dan met mijn main. Let er op dat je een buggy mee hebt en een keer meer dan 10k ls moet vliegen.

• Xaphod
Soliest schreef op woensdag 3 september 2025 @ 11:10:
[...]

Het is geen missie in het mission board, maar gewoon een ingame message.
Verwacht er niet te veel van.
Het is waarschijnlijk weer zo'n Haloween evenement, doen ze elk jaar.
Maar het is wel leuk.

• Vuikie
Ik heb hm nu ook binnen. Maar ik was/ben bezig met een aantal Guardian sites te plunderen. Mss dat ik van t weekend er mee begin :)

10K ls ow, Dan ga ik t maar doen op mn type 8, want ik heb maar op 2 schepen een sco capable jumpdrive. Mn type 8 en op mn python mk II, maar mn MK II heeft maar heel weinig storage omdat ik die meer voor PvE gevechten gebruik. Daar kan ik net 16 limpets en een pakje boter op kwijt 8)

[ Voor 59% gewijzigd door Vuikie op 04-09-2025 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online
Lees links en rechts dat mensen teleurgesteld zijn in de Type-11 maar moet eigenlijk zeggen dat ik hem wel vet vind.

Weet alleen niet of hij uiteindelijk wel wat is voor mijn speelstijl. De cargohold is niet mega en als ik ga minen neem ik de tijd er wel voor. Vaak met een streampje erbij. Dus maakt het me niet uit of het een paar uur duurt om mijn schip vol te krijgen.
Volgens mij kan ik nog steeds net zo goed met mijn Type-9 of een Clipper gaan minen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD

ABD

Ik ben competent, ik heb bewijs!

Vnl met zelf mikken met fixed wapens in een Mandelay. Dat schip is zo snel en wendbaar, dat ik bv een Python een logge bak vind. Het is alsof je van een Maserati in een 18 wieler stapt. Volgens mij ben ik verpest. Dan heb ik het niet eens gehad over de FSD SCO drive, de behoorlijke hoeveelheid cargo die je kwijt kan en de enorme jumprange. Het is de beste explorer, maar je kan ook prima traden, minen, pve. Ik snap dat een Mandelay niet kan wat een groot schip kan, maar ik vraag het mij toch af. Is het de bedoeling van dit spel dat een schipzo multiinzetbaar is? Dat wordt over de Cobra MK3 gezegd, maar een Mandelay is echt een maatje groter. Misschien wel twee. Misschien moet ik de Cobra MK5 gaan proberen, die heeft ook een SCO drive.

Ik heb vnl materials verzamelt en ik ben nu aan het engineeren. Ik heb heel veel moeten reizen en daar is dit schip enorm goed in. Ik heb een paar andere schepen geprobeerd, maar ik kom altijd terug bij de Mandelay. Het lijkt wel of ik, zonder dat ik het besef, in een relatie zit :D Dit is erin geslopen en zo herkenbaar, ik heb dit vaker mee gemaakt. Nou ja, met vrouwen dan. Nooit met een auto, een fiets of een ander voertuig.

[ Voor 13% gewijzigd door ABD op 06-09-2025 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaphod
ABD schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 23:27:
Ik ben competent, ik heb bewijs!

Vnl met zelf mikken met fixed wapens in een Mandelay. Dat schip is zo snel en wendbaar, dat ik bv een Python een logge bak vind. Het is alsof je van een Maserati in een 18 wieler stapt. Volgens mij ben ik verpest. Dan heb ik het niet eens gehad over de FSD SCO drive, de behoorlijke hoeveelheid cargo die je kwijt kan en de enorme jumprange. Het is de beste explorer, maar je kan ook prima traden, minen, pve. Ik snap dat een Mandelay niet kan wat een groot schip kan, maar ik vraag het mij toch af. Is het de bedoeling van dit spel dat een schipzo multiinzetbaar is? Dat wordt over de Cobra MK3 gezegd, maar een Mandelay is echt een maatje groter. Misschien wel twee. Misschien moet ik de Cobra MK5 gaan proberen, die heeft ook een SCO drive.

Ik heb vnl materials verzamelt en ik ben nu aan het engineeren. Ik heb heel veel moeten reizen en daar is dit schip enorm goed in. Ik heb een paar andere schepen geprobeerd, maar ik kom altijd terug bij de Mandelay. Het lijkt wel of ik, zonder dat ik het besef, in een relatie zit :D Dit is erin geslopen en zo herkenbaar, ik heb dit vaker mee gemaakt. Nou ja, met vrouwen dan. Nooit met een auto, een fiets of een ander voertuig.
De cobra Mk5 is een prima schip vooral als mission runner voor bv Powerplay en Odyssey missies.
De mijne heeft Cytoscramblers op de smalls en gimballed multicannons op de mediums, goed genoeg om de meeste piraten af te houden en snel genoeg om weg te vluchten indien nodig.
Ik ben me nog aan het oriënteren op andere wapens voor de mediums.
De Mandalay gebruik ik vooral voor exploratie.
Ik heb sinds kort ook een Corsair, die ben ik nog aan het inrichten.
Die zie ik meer als de opvolger van de Python Mk1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

Nou, Frontier heeft weer wat nieuws lijkt het.
Heb nou al een paar dagen dat ik continu als ik tussen MSS jump, ik een ivory vyper melding krijg, ik de game moet exiten en als ik dan probeer opnieuw probeer te starten, kom ik wel in de menu's en kan de game initieren, maar hij komt niet ingame, blijft eeuwig ronddraaiende ASP Explorer zien.

En als ik dan exit naar windows, zie ik vervolgens dat Malwarebytes E:D blocked vanwege een trojan melding naar een ip adres, dat, als ik IP lookup sites mag geloven, toebehoort aan Amazon Technologies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGt1QZyZHSs475q31k7ETvORvTw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QeOQsrR25uu2lZOl06gEDdzp.jpg?f=user_large

Heeft iemand wel eens iets vergelijkbaars gehad? Ik sta eerlijk gezegd niet te springen om een ip adres te whitelisten als ik er een melding van trojan op krijg.
En als ik de game dan opnieuw helemaal afsluit en opnieuw opstart, dan werkt het wel weer, zonder trojan melding.

[ Voor 5% gewijzigd door Pim0377 op 07-09-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Xaphod schreef op zondag 7 september 2025 @ 06:56:
[...]

De cobra Mk5 is een prima schip vooral als mission runner voor bv Powerplay en Odyssey missies.
De mijne heeft Cytoscramblers op de smalls en gimballed multicannons op de mediums, goed genoeg om de meeste piraten af te houden en snel genoeg om weg te vluchten indien nodig.
Ik ben me nog aan het oriënteren op andere wapens voor de mediums.
De Mandalay gebruik ik vooral voor exploratie.
Ik heb sinds kort ook een Corsair, die ben ik nog aan het inrichten.
Die zie ik meer als de opvolger van de Python Mk1.
Ik snap dat Cobra MK5 een prima schip is en ik heb één keer 200.000ls moeten vliegen met een Mk3, dus die SCO drive ís een dealmaker. Maar waarom zou je een MK5 voor missies gebruiken ipv een Mandelay? Ik ben oprecht benieuwd. Ik vind multicannons uitstekende, allround wapens. Ik heb een tijdje met zes overcharged multicannons rondgevolgen zonder lasers voor thermal met 4x autoloader, incendiary en corrosive. Gaat prima, blijven lekker cool en gebruiken weinig energy. Overigens vlieg ik nu rond met 6 fixed Double Shot Frag Cannons, de grote hebben screening shell, de kleintjes corrosive en incendiary. Ik vind hagel vuren leuk, maar ik ben niet helemaal tevreden met mijn timing van vuren in PvE, want ik ben te vaak aan het reloaden als ik eindelijk de perfecte kans heb op een voltreffer. Ik moet iets vaker wachten op het perfecte moment of ik moet overcharged of zelfs high capacity gebruiken tot ik beter ben geworden.

Wat betreft alternatieven. De Python MK1 beviel mij niet, die is totaal onhandelbaar als je zelf mikt; goh,350t hull. Ik snap sowieso niet waarom zon logge, grote bak Medium is en de MK2(450 t hull) al helemaal niet. Ik wil ooit de MK2 gaan proberen, maar wellicht is een Corsair een beter idee als ik zwaarder geschut wil gaan gebruiken. Ik heb daar nooit over nagedacht, ik heb teveel het oude spel in mijn hoodfd en ik kijk te weinig naar de stats en de nieuwe schepen. Die Alliance schepen zijn schijnbaar populair bij spelers die van combat houden, maar ik vind het net logge karpers. Ik vind het heerlijk om piraten met dat soort schepen te grazen te nemen. Ze kunnen mij niet eens scannen. Ik boost er voorbij, boost nog een keer en zit recht onder ze en schiet in die dikke pens :D

Ik bekijk net de stats van de Corsair en de stats lijken op die van de Mandelay, maar hij heeft 3 large!!! hardpoints naast 3 mediums. 3 grote frag cannons, zou ik het verschil merken, vraag ik mij af? :D Ik ga daar zo snel mogelijk credit voor zoeken, dat wordt een dure grap om alle onderdelen te vervangen en rebuy geld achter de hand te houden. Goed, ik zou die Anaconda in nood kunnen verpatsen, maar dat is een beetje zonde van de credits. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Pim0377 schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:39:

En als ik dan exit naar windows, zie ik vervolgens dat Malwarebytes E:D blocked vanwege een trojan melding naar een ip adres, dat, als ik IP lookup sites mag geloven, toebehoort aan Amazon Technologies.

...

Heeft iemand wel eens iets vergelijkbaars gehad? Ik sta eerlijk gezegd niet te springen om een ip adres te whitelisten als ik er een melding van trojan op krijg.
En als ik de game dan opnieuw helemaal afsluit en opnieuw opstart, dan werkt het wel weer, zonder trojan melding.
Als je niet wilt whitelisten omdat je Frontier niet vertrouwd, dan rest er slechts één ding en dat is ED deinstalleren, ben ik bang.

Ik maak mij geen zorgen, clouddiensten van Amazon heersen op het internet, dus ik neem aan dat deze melding dat is. Ik zou whitelisten en zoeken of navragen op net ED forum waarom je die melding krijgt en wat ze doen met die data. Als ik het goed zie, is dit toegang tot een database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim0377

Pim0377

ABD schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:57:
[...]

Als je niet wilt whitelisten omdat je Frontier niet vertrouwd, dan rest er slechts één ding en dat is ED deinstalleren, ben ik bang.

Ik maak mij geen zorgen, clouddiensten van Amazon heersen op het internet, dus ik neem aan dat deze melding dat is. Ik zou whitelisten en zoeken of navragen op net ED forum waarom je die melding krijgt en wat ze doen met die data. Als ik het goed zie, is dit toegang tot een database.
Dankjewel voor de info, misschien had ik het beter moeten verwoorden, ik zit niet te springen om te whitelisten zonder dat ik meer info heb over het hoe en wat. Vooralsnog lijkt het erop dat ik niet perse hoef te whitelisten, maar alleen de game opnieuw hoef te laden, maar vond het wel raar.

Ik ga zeker navragen op de E:D forums hoe dit kan, thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD

ABD

Pim0377 schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:06:
[...]

Dankjewel voor de info, misschien had ik het beter moeten verwoorden, ik zit niet te springen om te whitelisten zonder dat ik meer info heb over het hoe en wat.
Dat snap ik, maar kijk waar deze melding vandaan komt. Dit is de ED executable. Tenzij deze file hebt vervangen door een crack, dat deed ik als stoute jongen in de 90s, dan heb je weinig te vrezen. Overigens blokkeerde ik internettoegang(in en uit) voor die exe files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 13:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Pim0377 schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:39:
Nou, Frontier heeft weer wat nieuws lijkt het.

Klinkt meer als een false-positive in Malwarebytes.

Voor veel programma's is het verdacht als ze ineens met random amazon webservices communiceren en code downloaden en uitvoeren o.i.d.

Voor een spel als Elite Dangerous, is dat op zich niet heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
ABD schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:49:
[...]

Ik snap dat Cobra MK5 een prima schip is en ik heb één keer 200.000ls moeten vliegen met een Mk3, dus die SCO drive ís een dealmaker. Maar waarom zou je een MK5 voor missies gebruiken ipv een Mandelay? Ik ben oprecht benieuwd. Ik vind multicannons uitstekende, allround wapens. Ik heb een tijdje met zes overcharged multicannons rondgevolgen zonder lasers voor thermal met 4x autoloader, incendiary en corrosive. Gaat prima, blijven lekker cool en gebruiken weinig energy. Overigens vlieg ik nu rond met 6 fixed Double Shot Frag Cannons, de grote hebben screening shell, de kleintjes corrosive en incendiary. Ik vind hagel vuren leuk, maar ik ben niet helemaal tevreden met mijn timing van vuren in PvE, want ik ben te vaak aan het reloaden als ik eindelijk de perfecte kans heb op een voltreffer. Ik moet iets vaker wachten op het perfecte moment of ik moet overcharged of zelfs high capacity gebruiken tot ik beter ben geworden.

Wat betreft alternatieven. De Python MK1 beviel mij niet, die is totaal onhandelbaar als je zelf mikt; goh,350t hull. Ik snap sowieso niet waarom zon logge, grote bak Medium is en de MK2(450 t hull) al helemaal niet. Ik wil ooit de MK2 gaan proberen, maar wellicht is een Corsair een beter idee als ik zwaarder geschut wil gaan gebruiken. Ik heb daar nooit over nagedacht, ik heb teveel het oude spel in mijn hoodfd en ik kijk te weinig naar de stats en de nieuwe schepen. Die Alliance schepen zijn schijnbaar populair bij spelers die van combat houden, maar ik vind het net logge karpers. Ik vind het heerlijk om piraten met dat soort schepen te grazen te nemen. Ze kunnen mij niet eens scannen. Ik boost er voorbij, boost nog een keer en zit recht onder ze en schiet in die dikke pens :D

Ik bekijk net de stats van de Corsair en de stats lijken op die van de Mandelay, maar hij heeft 3 large!!! hardpoints naast 3 mediums. 3 grote frag cannons, zou ik het verschil merken, vraag ik mij af? :D Ik ga daar zo snel mogelijk credit voor zoeken, dat wordt een dure grap om alle onderdelen te vervangen en rebuy geld achter de hand te houden. Goed, ik zou die Anaconda in nood kunnen verpatsen, maar dat is een beetje zonde van de credits. Bedankt voor de tip!
Ik had in het originele Elite al een Cobra, dus het is ook een beetje nostalgie.
Hij is gewoon heel snel en wendbaar en kan zichzelf goed verdedigen, je moet er geen conflict zones of zo mee opzoeken.
De Python Mk1 was jarenlang mijn manusje van alles/mission runner, hij is niet de snelste of wendbaarste, maar ik kon er goed mee uit de weg. Ik heb er later nog een SCO drive op gezet, maar dat was net een achtbaan, zijn rol is nu wel zo'n beetje uitgespeeld.
De Mandalay heb ik vanaf het begin bedacht als explorer, zou ook een goede mission runner kunnen zijn, het voordeel van de Cobra is ook de lage rebuy, als de boel in de soep loopt.
De Python Mk2 is, ondanks zijn massa, zeer wendbaar en ook puur bedoelt als aanvalsschip.
De mijne heeft 2 beam lasers op de mediums en 4 Pacifiers op de large hardpoints.
Het nadeel is, weinig laadruimte, ik heb de mijne volgestopt met HRP's en MRP's en een hele hoop shield boosters op de utility mounts.
De Corsair is voor mij de spirituele opvolger van de Python Mk1.

• Pim0377

Pim0377

Accretion schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:58:
[...]

Klinkt meer als een false-positive in Malwarebytes.

Voor veel programma's is het verdacht als ze ineens met random amazon webservices communiceren en code downloaden en uitvoeren o.i.d.

Voor een spel als Elite Dangerous, is dat op zich niet heel raar.
Tja, dat zal dan wel iets van de laatste update zijn, want voor die Vanguards patch heb ik dit probleem nog nooit gehad.
Maargoed, ik heb het gewhitelist en nou zijn alle problemen voorbij, dus I am happy :)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Vandaag kom ik dit topic nog eens tegen. Aangezien het op de Playstation dood is, ik een nieuwe laptop heb wil ik het toch eens gaan wagen op de laptop. Op de playstation heb ik er 2 uuurtjes ofzo inzitten. Maar viel tegen omdat er geen interactie was met andere spelers. Tevens zijn op de playstation na Horizon de updates uitgezet

Is het nog de moeite om na zoon lange tijd voor een eerste keer in te loggen op de pc en dan te beginnen? of ligt de rest al mijlenver voor dat er geen beginnen meer aan is. Voor die 3 euro dat die kost op kinguin wil ik het best wel eens proberen nog een keer.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxigeon op 13-09-2025 14:50 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• j0rDy
Oxigeon schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:43:
Vasndaag kom ik dit topic nog eens tegen. Aangezien het op de Playstation dood is, ik een nieuwe laptop heb wil ik het toch eens gaan wagen op de laptop. Op de playstation heb ik er 2 uuurtjes ofzo inzitten. Maar viel tegen omdat er geen interactie was met andere spelers. Tevens zijn op de playstation na Horizon de updates uitgezet

Is het nog de moeite om na zoon lange tijd voor een eerste keer in te loggen op de pc en dan te beginnen? of ligt de rest al mijlenver voor dat er geen beginnen meer aan is. Voor die 3 euro dat die kost op kinguin wil ik het best wel eens proberen nog een keer.
Ja, je kan gewoon beginnen! Ik ben ook pas een paar maanden bezig, en je kan je gewoon niets aantrekken van al die fleet carriers, sterker nog, ik ben ooit begonnen met dat als einddoel, maar ben er inmiddels van afgestapt, zat andere dingen te doen en te zien.

De nieuwe pc is inmiddels klaar, loopt zonder problemen op win11!

Ben aan mijn combat rank aan het werken, maar pfff, dat gaat een stuk langzamer dan trading, denk dat ik binnenkort maar eens "de grote sprong" ga wagen naar de laatste engineers die ik wil unlocken...

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

j0rDy schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:49:
[...]

Ja, je kan gewoon beginnen! Ik ben ook pas een paar maanden bezig, en je kan je gewoon niets aantrekken van al die fleet carriers, sterker nog, ik ben ooit begonnen met dat als einddoel, maar ben er inmiddels van afgestapt, zat andere dingen te doen en te zien.

De nieuwe pc is inmiddels klaar, loopt zonder problemen op win11!

Ben aan mijn combat rank aan het werken, maar pfff, dat gaat een stuk langzamer dan trading, denk dat ik binnenkort maar eens "de grote sprong" ga wagen naar de laatste engineers die ik wil unlocken...
Bedankt voor de info. Toch maar eens binnen hengelen zometeen dan. Heb geen joystick ofzo. Ben dus aangewezen tot een toetsenbord en muis. Kijken of ik vanavond een begin kan maken in Elite. Misschien kan ik dan van de week eens naar Tweakers HIP komen of hoe dat ook werkt in Elite (Clans etc)

• j0rDy
Oxigeon schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:51:
[...]

Bedankt voor de info. Toch maar eens binnen hengelen zometeen dan. Heb geen joystick ofzo. Ben dus aangewezen tot een toetsenbord en muis. Kijken of ik vanavond een begin kan maken in Elite. Misschien kan ik dan van de week eens naar Tweakers HIP komen of hoe dat ook werkt in Elite (Clans etc)
Daar moet ik ook eens langsgaan/induiken! Nog een kleine tip, volg de tutorial van cmdr Hawke op YT voor een goede start, zo heb je in een paar uur wat credits en een schip waar je leuk mee kan vliegen, de rest is bijzaak en doe wat je leuk lijkt!

• Soliest
Oxigeon schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:43:
Vandaag kom ik dit topic nog eens tegen. Aangezien het op de Playstation dood is, ik een nieuwe laptop heb wil ik het toch eens gaan wagen op de laptop. Op de playstation heb ik er 2 uuurtjes ofzo inzitten. Maar viel tegen omdat er geen interactie was met andere spelers. Tevens zijn op de playstation na Horizon de updates uitgezet

Welcome (back) Commander! 07

Leuk dat je het weer gaat spelen. Het mooie van Elite is dat het gewoon geheel open is en zo speelt als jij het op dat moment wilt. Er is genoeg te doen en niets moet. Staar je niet blind op wat er komen gaat, maar speel gewoon op gevoel. Elite is het enige spel welke ik na meer dan 10 jaar nog steeds (bijna dagelijks) speel en nog steeds nieuwe dingen tegen kom.
Als je maar twee uur op de PS hebt gedaan, maak dan gewoon een nieuwe Commander aan op de pc en start gewoon helemaal van scratch. Er is zoveel nieuws bijgekomen en op die manier kun je je dat goed eigen maken. Misschien handiger om dan eerst nog in die starter zones te blijven eer je naar andere systemen gaat vliegen. (je krijgt vanzelf een melding op je scherm te zien of je zeker weet het starter systeem uit te willen).

Bij vragen, gewoon hier of op Discord vragen stellen ;)

Fly safe 07

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Soliest schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:53:
[...]

Welcome (back) Commander! 07

Leuk dat je het weer gaat spelen. Het mooie van Elite is dat het gewoon geheel open is en zo speelt als jij het op dat moment wilt. Er is genoeg te doen en niets moet. Staar je niet blind op wat er komen gaat, maar speel gewoon op gevoel. Elite is het enige spel welke ik na meer dan 10 jaar nog steeds (bijna dagelijks) speel en nog steeds nieuwe dingen tegen kom.
Als je maar twee uur op de PS hebt gedaan, maak dan gewoon een nieuwe Commander aan op de pc en start gewoon helemaal van scratch. Er is zoveel nieuws bijgekomen en op die manier kun je je dat goed eigen maken. Misschien handiger om dan eerst nog in die starter zones te blijven eer je naar andere systemen gaat vliegen. (je krijgt vanzelf een melding op je scherm te zien of je zeker weet het starter systeem uit te willen).

Bij vragen, gewoon hier of op Discord vragen stellen ;)

Fly safe 07
Ik wil ook gewoon overnieuw beginnen. Eerst vanavond nog eventjes door te tutorial heen gaan en dan eens kijken of ik wat missies kan gaan doen in het begin gebied. Gewoon om nog maar eens te kijken hoe het alweer allemaal werkt. Kun je een Squadron altijd joinen? Of moet je daarvoor naar een bepaalde planeet heen?

• Soliest
Een squadron kun je altijd aanmaken of joinen, in je rechter paneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0rDy
Zo, even Blaauw bezocht, gelijk maar wat missies gedaan, was er toch ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-Onvj_LEa94zPesbFBWXKmKoGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rPPgZ2W1C03tarRkMKJ17hgO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb de hele avond gespeeld. Heb de tutorial doorlopen, heb te maken gehad met server issues. En heb een missie gestart om wat piraten te killen.

Hier heb ik een goed anderhalf uur over gedaan maar heb geen pirate gezien. Werkelijk geen idee hoe deze missies uitgevoerd moeten worden.

Ik.vlieg naar het systeem toe. Ik scan een nav beacon en ik zie rode symbolen komen bij verschillende sites komen. Ik vlieg naar die sites toe en zie werkelijk niemand vliegen.

Toen maar wat rondgevlogen en met mijn sidewinder wat meeschieten op een gast die hij aan het afknallen was. Laat ik nu net het laatste schot doen. Hoppa... mooi 275k aan bounty erbij. Maar pirates nog steeds niet gezien.

Pirate missie maar geannuleerd en de aanvaard simpele missie vlieg 3 fruit van A naar B gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
"To find pirates for a mission in Elite Dangerous, travel to the mission's designated system and look for Resource Extraction Sites (RES), Navigational Beacons (Nav Beacons), or Unidentified Signal Sources (USS), as these are common pirate hunting grounds. Alternatively, if your mission involves carrying specific cargo, equipping those goods in your hold will attract opportunistic pirates to interdict you in Supercruise. In any case, once you target a ship, look for the "Wanted" tag under its name to confirm it's a pirate."

Pagina: 1 ... 120 121 Laatste