Toon posts:

[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 91.779 views

• Nerpissad
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:23

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Topicstarter

wat is het eigenlijk?

Op 31 augustus is de 9 serie van Plex uitgebracht.
vanaf deze versie is het mogelijk om ook je iOS devices te gebruiken om door je mediabibliotheek te kunnen bladeren en deze te bekijken.

wat is er nieuw in .9?

de nieuwe versie introduceert ook de media manager (PMM) een applicatie waarmee content in verschillende rubrieken kan worden ingedeeld.
hieronder een voorbeeld van de verschillende rubrieken die ik heb aangemaakt:

hoe ziet het er eigenlijk uit?

dit is een voorbeeld van een onderdeel uit een mediabibliotheek.

een rubriek is in te stellen als een van drie soorten media, te weten: films, TV series of muziek.

voor al deze types zijn verschillende zog. scanners beschikbaar die informatie van het internet halen. ook is het mogelijk zelf scanners te maken zodat bv. moviemeter.nl gebruikt kan worden voor specifieke informatie.
mediaflags worden vanaf nu automatisch herkend. tijdens het scannen van je content wordt ook meteen de technische informatie van je mediabestanden geanalyseerd. deze wordt m.b.v. mediaflags weergegeven in je bibliotheek:
http://plex.surfanddestroy.org/resources/img/tweakers/library04.png

dit is een functie die al langer in XBMC aanwezig was, maar nu gelukkig ook in plex.

de iOS app

zeker een van de best bewaarde geheimen van de nieuwe iteratie van plex is de iOS app.
met deze app is het mogelijk om door je bibliotheek te bladeren en media af te spelen. dit kan zowel via een lokaal wifi netwerk als ook via 3G. de plex media server heeft een transcoder ingebouwd die real-time conversie (live conversion) doet. hiervoor wordt wel aangeraden een dual core processor van tenminste 2.2Ghz te gebruiken.
zelf ben ik in het bezit van een 2.0Ghz mac mini met 4GB RAM en deze kan het prima aan.
laat duidelijk zijn dat het hebben van een iOS app geen noodzakelijkheid is. zonder deze app is alles perfect te bedienen, maar het plezier van het doorbladeren van mijn eigen bibliotheek op een ipad is voor mij persoonlijk al reden genoeg deze aan te schaffen. ;)
de app beschikt over een afstandsbediening (let op: op de ipad werkt dit niet in landscape-modus) die ook een aantal gestures herkent.

overzicht van het instellingenmenu:
voorbeeld van een bibliotheekitem:
voorbeeld van de afspeelmogelijkheden:

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
ik zag in het mac mini als media center-topic iemand vragen naar terminal mogelijkheden.

dit zijn de mogelijkheden voor de plex media scanner:

Plex Media Scanner (c) 2010 Plex Development Team.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
  -h, --help           Display this message.
  -v, --verbose        Show more output.
  -p, --progress       Show special progress output.

Actions:

-r, --refresh        Refresh the metadata.
  -s, --scan           Scan for new media.
  -i, --info           Get information.
  -l, --list           List.
  -g, --generate       Regenerate thumbnails/fanart.
  -t, --tree           Show a section tree.
  -w, --reset          Delete all media out of a section.
  --add-section <name> --section-type <type:1,2,8> --location <path>      Add a new section

Items to which actions apply:

-c, --section        A library section ID.
  -o, --item           An item ID.
  -d, --directory      A directory path.
  -f, --file           A file.
  -x, --force          Force an operation (e.g. refresh)

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
zAo schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:21:
[...]

Thanks, maar voor welke binary zijn dit de opties? ;) Heb je een URL toevallig?
voor de plex media scanner die hier te vinden is:
~/Library/Application Support/Plex/Plex Media Server.app/Contents/MacOS/Plex Media Scanner

URL heb ik helaas niet voor je, de documentatie bevindt zich vnl. nog in de hoofden van de devs ;)

edit:

@Apache: waarom zou je nfo's willen ondersteunen zodat het backward compatible wordt met XBMC? de media manager kan prima metadata ophalen zonder daarvoor afhankelijk zijn van nfo's. de reden van je collega dat hij uren gespendeerd heeft aan het maken van nfo's met ember is natuurlijk een non argument voor het ondersteunen ervan.
in een volgende versie wordt trouwens het handmatig aanpassen van metadata ondersteund, en daarmee wordt de noodzaak voor nfo's nog verder gereduceerd.

[Voor 35% gewijzigd door Nerpissad op 01-09-2010 12:00]

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Hertog schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:06:
Is er een manier om losse afleveringen van TV-series te wijzigen? Sommige series worden niet helemaal correct herkend maar ik kan alleen de gehele serie wijzigen, niet die ene aflevering.
wat is er precies mis met de niet herkende afleveringen? zie je van die geen plot o.i.d.? thetvdb.com heeft plex geblokkeerd vanwege de grote bandbreedte, dus daar zou het probleem ook eventueel kunnen liggen.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Apache schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:13:
[...]

Al is het niet compatibiliteit met andere software, dan is het op zijn minst handig dat nadat je alles eenmaal perfect hebt geconfigureerd, gescraped, art verzameld, al die tijd er hebt ingestoken, als je mac mini dan plots crashed en je moet een nieuwe installeren dat hij niet weer eigenwijs begint te scrapen maar gewoon de state overneemt van hoe je collectie gemanaged is.

Ik wil gewoon geen dependencies op plex, zo'n nfo is een defacto standaard geworden en daar moet plex zich maar aan houden, ik kan me echt niet voorstellen dat ik de enige ben die het mist.

Als je films uitwisselt en er zit een nfo/art bij krijg je dat meteen ook gratis cadeau, het heeft enkel maar voordelen. Dat de media manager van plex evt die nfo nog kan overriden bij manuele interventie lijkt mij geen probleem, het moet in ieder geval wel als bron kunnen dienen voor mij.

[edit]
Nog een use case, collega heeft 2 mac mini's, das 2x scrapen van internet, 2x alles goed zetten, je kan nu wel over het netwerk je lib delen maar je wil toch niet dat je mac mini beneden moet opstaan als je in de slaapkamer nog een film wil zien die dan uiteindelijk toch van je nas afgespeeld word 8)7
volgens mij is die defacto standaard vooral een XBMC standaard, of gebruiken ook andere mediacenter applicaties diezelfde standaard? ik moet bekennen dat ik die nooit gebruikt heb vanwege de omslachtigheid dus ik weet er niet veel van af.

jouw andere usecase: als je wilt bijhouden wat je gekeken hebt op de mini in de woonkamer en in de slaapkamer, dan is het inderdaad nodig de PMS mini aan te laten staan. dit is bij mij wel het geval.
verder is het 2 keer metadata ophalen een eenmalige actie (hoe overbodig het ook lijkt) en daarmee wel overkomelijk.
maar volgens mij is er op het plex forum ergens uitgelegd hoe je je library incl. settings kunt delen in je lokale netwerk. dat zou het ook kunnen oplossen?

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Apache schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:13:

Nog een use case, collega heeft 2 mac mini's, das 2x scrapen van internet, 2x alles goed zetten, je kan nu wel over het netwerk je lib delen maar je wil toch niet dat je mac mini beneden moet opstaan als je in de slaapkamer nog een film wil zien die dan uiteindelijk toch van je nas afgespeeld word 8)7
nog eventjes terugkomend op deze usecase: heeft je collega dit al daadwerkelijk in de praktijk gebracht? ik vraag me af of hiervoor de mini in de wwonkamer daadwerkelijk aan moet staan namelijk.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
[message=,noline]Triple-D schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:28[/message]:
Ik ben nieuw met Plex, maar hoe open ik die mediamanager om een videopad toe te voegen? In plex zelf kan ik het niet vinden.
Waarschijnlijk heb je 't al gevonden, maar in je menubalk bevindt zich een nieuw icoontje. Daarmee kun je de MM opstarten.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
@-nickx-:
heb je de hardware acceleration optie aan staan in je instellingen? op welke refresh rate staat je TV ingesteld?
het is aan te raden deze op 60Hz te zetten als je hardware acc. aan hebt staan.

@redpepper:
allereerst zijn er wat problemen met theTVDB.com en plex. het zou dus kunnen zijn dat je geen episode-informatie krijgt omdat theTVDB.com plex gebruikers beperkt. verder is het zo dat TV op een specifieke manier 'genaamd' moeten worden. in jouw geval zou dat er dan zo uitzien:
/How I Met Your Mother/Season 1/How I Met Your Mother - S01E01 - Pilot.avi

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
-nickx- schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:50:
Let wel een beetje op met bovenstaande fix (of maak in elk geval een backup van de files) want ik heb begrepen dat dit voor sommige onder ons alleen maar meer problemen veroorzaakt.

Ik heb het overigens zelf nog niet geprobeerd. Het "stutter" effect lijkt voornamelijk voor te komen bij de nieuwe alu mac mini met 10.6.3.
ik ben bekend met dit probleem en iemand van de castle keepers heeft een nieuwe mac mini en probeert het probleem te reproduceren. dit is alleen nog niet gelukt. naar het schijnt heeft dit probleem alleen te maken met SD content (25FPS) en wordt dit probleem geïntroduceerd met hardware acceleration in 10.6.3.
doet dit probleem zich bij jou voor bij alle SD content of alleen bij specifieke bestanden?

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Canaria schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:36:
[...]

Nog een keer geprobeerd, en dat heeft niet geholpen. Hij denkt nog steeds dat ik Star Wars-film op m'n computer heb |:(
heb je shift+refresh gedaan zodat alles opnieuw gescand wordt?

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Canaria schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

Nee, ik had Plex de vorige keer al verwijderd met AppZapper. Daarna opnieuw geïnstalleerd en de settings van Media Manager aangepast.
aha, dat is ook vergelijkbaar met een shift+refresh ;)

ik heb zelf ook een home videos sectie die zo is ingesteld, en dat werkt prima.
zou je exact kunnen vertellen hoe je de problematische sectie hebt 'ingericht'? wat is het pad naar de media, wat zijn exact de (info provider)instellingen van de betreffende sectie.
dan kunnen we misschien wat inzichtelijker maken wat er aan de hand is.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
renedis schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:15:
ik heb een film (alex agnew morimos solamente) maar die word niet herkend..
dat kan, het is niet zo'n bekende film/optreden maar ik wil een jaar/tekst toekennen.
een "album cover" lukt wel, maar een tekstje en/of jaartal lukt mij echt niet.
de knop "edit info" is greyed out dus dat kan ook niet.

weet iemand hoe ik dit kan doen?
als je het jaartal tussen haakjes achter de titel zet:
alex agnew morimos solamente (xxxx).avi
dan zal dat jaartal ook getoond worden in de client en PMS.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
je geeft ons alleen een beetje weinig info om je op weg te helpen.
je hebt een MBP uit 2010. deze is per definitie sterk genoeg om 1080p media af te spelen.
wat zijn je instellingen? gebruik je hardware acceleration? welke refresh rate staat ingesteld op je TV?
als je een video afspeelt op je MBP zelf, gaat het dan nog steeds zo langzaam?

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Tristal schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:45:
Ik heb de laatste tijd last van dat plex de verkeerde info en plaatjes weergeeft bij films. Voorbeeld: Buried geeft plex weer als Born to raise hell (B film van Steven Seagal :-s). Weet iemand een oplossing hiervoor? Het is gekomen na de update van plex.
Ik heb een mid 2010 MBP.
is dit nog steeds zo nadat je fix incorrect match doet?

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
CaDje schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:30:
Ik heb afgelopen weekend plex media server op m'n windows server gezet. Deze heeft keurig al m'n hd films toegevoegd. Als ik echter wil verbinden met m'n MBP met de plex client dan kan ik geen content source selecteren, waardoor de films niet onder movies worden weergegeven en ik ze dus niet kan afspelen.

Iemand wellicht bekend met dit probleem?
zoals zAo al zei, in deze thread hebben mensen exact hetzelfde probleem opgelost door PMS aan de toegestane apps toe te voegen in de windows firewall.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Sannieboy schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:41:
Kan PLEX ook de bestanden bijvoorbeeld streamen vanuit de iphone naar een bijvoorbeeld PS3 of Xbox?
Ben nu helemaal scheel aan het zoeken, maar allerlei onbruikbaar troep tegengekomen. 8)7
Een app in de VS Appstore: Mediaserver zou moeten werken, maar die kan ik helaas niet downloaden.
Alvast bedankt.
dat kan helaas niet. vanaf je iphone kun je geen films naar je PS3 toe streamen (of naar een ander apparaat).
je hebt op de PS3 een client nodig die je content kan afspelen vanaf een media server. plex kun je niet installeren op een PS3, dus ik ben er vrij zeker van dat dit met geen enkele tool mogelijk is.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
er is geen plex media server app voor iOS. ook weet ik zelf geen apps die zouden kunnen wat jij wilt helaas.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
I-King schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:29:
Heerlijk programma! Werk samen met Couchpotato en sickbeard en zat te priegelen met ondertiteling. Werkte niet altijd even fijn. Plex heeft een nieuwe feature uit de doeken gedaan voor de volgende versie: http://elan.plexapp.com/2...oming-attractions-part-4/

Ben benieuwd hoe het in zijn werk gaat! Omdat ik alles rename vraag ik me af of hij voor de juiste versie de ondertiteling weet te vinden..
de ondertitels worden gematched a.h.v. hash id's dus de naamgeving van de film zelf heeft geen invloed op vinden van de ondertitels.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Twylight schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:52:
Hmm, oké. Laten we daar maar op hopen dan inderdaad. Vrij irritant en onnodig namelijk, dat venster.
het kan natuurlijk dat je het irritant vindt, maar onnodig vind ik het zeker niet. ik wil eigenlijk nauwelijks naar "al" mijn films, maar naar de recent toegevoegde of gekeken films.
ik ben het wel met je eens dat het niet per sé via dat tussenscherm hoeft te gaan, maar dat gaat ongetwijfeld veranderen.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Rebbelx schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:49:
Ik heb net even plex geprobeerd. Fantastisch programma vergeleken met mijn popcorn hour a-110. Op het eerste zicht werkt alles goed. Ik draai het op mijn macbook pro intel core duo 2.4ghz +4gb ram. Na nader onderzoek blijkt er echter toch iets mis te lopen...

Wanneer ik Dexter afleveringen probeer af te spelen is het beeld heeeel traag, het geluid enorm hoog en heb ik enorm veel gekraak. De bestanden zijn in mkv formaat. Wanneer ik echter bv The Dark Knight.mkv afspeel die 18gb groot is, heb ik geen enkel probleem...Iemand een idee wat er loos is ?
om precies te kunnen achterhalen wat er aan de hand is zegt het feit dat het een mkv is niet veel.
zou je met MediaInfo kunnen achterhalen wat voor een soort (lees: codec) hiervoor gebruikt is.
zou je die dexter aflevering door mediainfo willen laten checken en de output hier neerzetten?

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
het heeft inderdaad te maken met de slechte ondersteuning van WMV video en WMA audio.
plex en VLC (en XBMC) gebruiken allemaal ffmpeg libraries om video's af te spelen, alleen hebben ze allemaal andere (nieuwere of oudere) versies.
dat verklaart waarschijnlijk de reden waarom VLC dit bestand wel afspeelt.

ik stuur je wel eventjes een PM zodat ik nog wat verder kan testen.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
martk2280 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:56:
Ik heb pas een mac mini (2011 basismodel) aangeschaft vooral voor gebruik icm Plex. Nu zit ik met het volgende,
Ik kan alles fatsoenlijk afspelen behalve .m2ts files. Deze gaan met veel haperingen. Ik heb het geheugen geüpgraded naar 8gb ook dit helpt niet. Als ik deze zelfde files met xmbc afspeel werkt het opeens wel vloeiend zonder problemen. Kan iemand mij vertellen of er misschien een instelling binnen plex aangepast moet worden.
probeer het eens af te spelen met VDA (hardware acceleration) uitgeschakeld?

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
DikkeWim schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:33:
Heb in Media Manager mijn iTunes library toegevoegd.
Dit geeft problemen (veel nummers).

Als ik dit onderdeel met de "-" wil verwijderen, crasht Media Manager. Zelfs bij het aanklikken van de Library section die naar mijn muziek verwijst, crasht Media Manager.

Is er een andere manier om een section te verwijderen dan met de "-"?
mag ik vragen waarom je je itunes library toevoegt in de media manager? werkt de itunes plugin niet veel makkelijker voor je?

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
ik heb wel wat ervaring met het delen en afspelen van library-secties van anderen en dat werkt prima. uiteraard moet je wel steeds rekening blijven houden met de uploadsnelheid van de andere partij.
hiervoor kun je in je plex client (preferences→system→myPlex) de quality from remote media servers instellen. voor nederlandse/scandinavische etc. bevriende media servers is +/- 4 of 8 Mbps goed te doen, maar voor bijv. amerikaanse of australische zul je het toch wat beperkter moeten houden.
let hier goed op, want volgens mij is de defaultwaarde hiervoor "direct play" (vrij vertaald = geen transcoding maar rauw) en dat gaat buiten je eigen netwerk om bijna nooit lekker werken ;)

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
candelair zou je in principe niet meer nodig hoeven hebben. ook is er geen bug m.b.t. het niet werken van skippen (voor- en achteruit) van liedjes. wel is er een bug die er voor zorgt dat ff-ing (als in spoelen) niet werkt.

al je de apple remote gebruikt hoort de input device instelling inderdaad op "standard" te staan. werkt het skipping van liedjes wel wanneer je je harmony one gebruikt?
heb je misschien custpom keymaps in gebruik?

edit: probeer eerst eens of je apple remote werkt als je candelair uitschakelt.

[Voor 8% gewijzigd door Nerpissad op 17-11-2011 15:46. Reden: candelair]

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
MetaFrame schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 14:33:
Iemand trouwens enig idee hoe je plex automatisch kunt laten switchen tussen analoog geluid (2.0) en digitaal (toslink)? In de vorige versie werkte dat super, ik plugde mn toslink in en het geluid werd automatisch digitaal. Toslink er weer uit en hij ging terug naar 2.0 analoog. Nu krijg ik dus ruis en moet ik het handmatig om gaan zetten :(
hoe bedoel je dat precies? vervang je je toslink kabel door een analoge kabel en daarna hoor je ruis?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Cerberi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:28:
Omdat de Disney DVD's waar het hier om gaat niet beschikbaar waren in andere kwaliteit.
ik zou de VIDEO_TS of .iso's die je hebt omzetten naar .mkv's. met makeMKV is dat gratis voor DVD's en je loopt daarna ook niet meer tegen issues aan of ze al dan niet werken op je ipad. scheelt een hoop gedoe als je ze eenmaal hebt omgezet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Cerberi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:09:
De DVD's zijn in meerdere talen via het DVD menu te selecteren, hoe zorg ik er dan voor dat de taal waarin de MKV gecreeerd wordt de nederlandse is?
met makeMKV kun je er voor kiezen om alle of alleen het nederlandse audiospoor te houden. je instellingen in plex zorgen ervoor dat automatisch dat de juiste taal gekozen wordt.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Jpjedi schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:50:
[...]

Ik ben niet zo'n programmeur maar welk file zou ik de keybind handmatig kunnen toevoegen? Of werkt dat niet op deze manier?

Ik heb de Plexaeon skin en zie geen delay optie bij audio.. ik zal thuis moeten zoeken naar een manier om advanced settings te enablen vermoed ik.
je kunt in je betreffende keymap-bestand (harmony remote, apple remote of keyboard) dit aan een toets 'mappen':
code:
1
2
<key1>SubtitleDelayMinus</key1>
<key2>SubtitleDelayPlus</key2>

waar key1 en key2 natuurlijk jouw gewenste toetsen zijn op je afstandsbediening of keyboard.

• Nerpissad

Nerpissad

Topicstarter
Jpjedi schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 12:11:
[...]

[...]

Ah dank! dank ga ik eens uitvogelen vanavond. :)

Ik ga dat gewoon via mijn apple BT keyboardje doen dus toetsen genoeg.
http://db.tt/rGFmTNZA

Hier is een kant en klare keymap file die je kunt plaatsen in de door Mr. Acid aangegeven bestandslocatie.
De gemapte toetsen zijn "1" en "2" en staan binnen de <fullscreenvideo> tag.
Als het je niet lukt dan horen we het wel :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee