Werkt de plex client ook op een Apple tv?
Kan een roku maar lastig aanschaffen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Niet native. Maar je kan wel plexconnect gebruiken. Zie daarvoor www.plexapp.comDarkShadow schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:29:
Werkt de plex client ook op een Apple tv?
[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 01-07-2013 11:04 ]
Zet eens de Plex screensaver helemaal uit (Instellingen-System-Screen Saver -> Screen saver mode -> none)Samplex schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:06:
Ik heb plex client op een Mac Mini 2011 geïnstalleerd alleen heb ik problemen met sleep.
De mac mini is aangesloten via HDMI.
Als de mac mini in slaapstand is en je maakt de mac mini wakker door de remote dan word de mac mini wel wakker alleen het scherm blijft zwart. Als ik dan de muis beweeg krijg ik wel beeld..
Waarom word de mac mini wel wakker maar geeft hij geen beeld op me tv?
Via Myplex, maar ik kan de instelling niet vinden:STheLostSonOfGod schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:58:
De client bepaald idd op welke manier de server zijn media stuurt. Heb je het via VPN of via myplex gedaan?
[ Voor 20% gewijzigd door tcviper op 05-08-2013 10:40 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
thanks! Als ik bij mijn ouders ben, zal ik dat gelijk even controleren..tcviper schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:38:
Dat dient client side te gebeuren. Dus op je raspberry zou je dan een optie moeten hebben voor Transcoding. en daar kun je de kwaliteit dan instellen en zodoende een lagere stream realiseren.
Ken de Raspberry client niet maar normaal zit dat onder Settings > System of Network volgens mij.
Het ligt niet aan de bestandgrootte maar de bitrate van het videobestand. De bitrate neemt toe naarmate de resolutie hoger wordt of bij het sneller wisselen van beeldjes (bijv. bij actie scenes). Gemiddeld genomen heeft een 1080p film een bitrate tussen de 7 - 11 Mbps & 720p tussen de 4 - 7 mbps.willem1509 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:09:
Als ik de kwaliteit lager kan instellen, dan moet dit geen probleem zijn. Wanneer ik bijvoorbeeld een normaal avi bestand van circa 1.5-2.5 gig afspeel op de raspberry pi, dan heb ik geen haperingen.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
[ Voor 19% gewijzigd door TimmieN op 30-09-2013 21:34 ]
Groene B knop op je afstandbediening (tijdens het afspelen). en dan subtitles aanzettenTimmieN schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:30:
Heb Plex en Plex Media Server op mijn MacBook geinstalleerd staan, en keek tot nu toe meestal op de laptop series.
Sinds kort nu een Samsung Smart TV gekocht, en wil daar nu op kijken. Beeld werkt prima, ondertiteling helaas niet.
Het vreemde is dat als ik een oude aflevering kijk van een serie die ik eerder op de laptop keek de ondertitieling op de TV gewoon wordt weergegeven.
Maar bij de nieuwe aflevering die ik nu te heb binnen gehaald werkt dat dus niet. Naam van serie en ondertitieling komt overeen, en is qua opbouw gelijk aan eerder werkende seizoenen.
Het betreft hier een .avi en een .srt. Ook de toevoeging .en.srt of.english.srt zoals online aangeraden heeft geen oplossing geboden. UIteraard ook al de bibliotheek geupdate enzovoort.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2013 14:49 ]
[ Voor 52% gewijzigd door nadroJ op 17-11-2013 17:09 ]
Sowieso schrijf je zo!
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2013 17:14 ]
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2013 17:23 ]
Sowieso schrijf je zo!
[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2013 17:30 ]
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 05-12-2013 10:28 ]
Gedaan! Leuk initiatief!tcviper schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:28:
Voor de NL plexers onder ons hebben we vanuit Plex Ninja team een Nederlands facebook groep opgezet waar men discussies op kan gooien en de laatste nieuwe info krijgt mbt Plex: https://www.facebook.com/groups/plexnetherlands/
Zou leuk zijn als jullie ook konden joinen
BP on the move!!!
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ik vind hem alleen zo gigantisch lelijk en traag die app. Ik ben blij dat ik nog een AppleTV 2 had liggen met daarop Plex, dat ziet er een stuk netter uit en werkt ook een stuk soepeler.M@cer schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:33:
Toch ben ik wel aardig tevreden over de Plex App op de Samsung TV's. Boven op de slaapkamers 3 Samsungs en eigenlijk nooit problemen met films of series die ik wil afspelen.
De nieuwe Plex op de Mac Mini beneden is trouwens ook weer helemaal top, mooie vooruitgang.
Je kan proberen in de opties "force transcoding" aan te vinken.Raikkonen_WC schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:02:
Ik ben echt helemaal nieuw met Plex. Ik heb gisteravond de Plex server geinstalleerd op een PC die 24/7 aanstaan, en op mijn samsung de app geinstalleerd.
Als eerst een aantal episodes van The Big Bang Theory gedownload. Alles MP4 bestanden. Echter zodra ik ze selecteer op de televisie, gata heel even het circeltje draaien, en vervolgens kom ik weer terug in het selectie menu.
Wordt dan het bestand niet herkend? En wat kan ik eraan doen?
[ Voor 33% gewijzigd door Adlermann op 28-12-2013 14:39 ]
Ik heb ook rasplex gedraaid op m'n Pi maar na meerdere vastlopers en de toch wel trage remote control bediening heb ik het opgegeven.Steefmeister schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:31:
Sinds een paar dagen heb ik rasplex op een raspberry pi draaien. Dat heeft twee dagen aardig gewerkt, echter nu wil rasplex niet meer op de remote reageren van een van mijn Android of Apple toestellen. Alle toestellen kunnen de rasplex vinden maar de boel reageert op geen van de remotes. Ook niet op "losse" apps voor Android om plex te bedienen.
Met mijn tablet kan ik wel mijn telefoon bedienen en andersom. Begin echt sterk te twijfelen om te zoeken naar een alternatief. Hoewel het op Android altijd fantastisch heeft gewerkt.
Heeft iemand advies?
Ik kan dit niet beamen, maar dat komt misschien doordat ik een iets andere set-up beneden heb.Adlermann schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:38:
Ik ben een groot voorstander van plex, maar de nieuwe plex home theater (voor os x) is echt bagger. Noodgedwongen maar de oude versie aan het gebruiken. Die werkt tenminste
Ik snap niet dat ze niet even langer wachten met release, want dit zo is bagger.
Het loopt echt non stop vast. Ja de work-arounds werken ook wel, maar dat is echt geen optie. Of een toslink kabel gaan gebruiken (no way), of AC3 etc uit zetten of adjust refreshrate op framerate uitzetten. Nee, dan maar netjes de oude Plex gebruiken
[ Voor 35% gewijzigd door RVE_NL op 28-12-2013 23:19 ]
Met een TOSLINK gaat het hier wel goed, maar dat wil ik juist niet. Ik wil gewoon HDMI-passthrough voor audio. En dat is nog vrij brak op dit moment. Die bug zat vroeger ook al in oudere versies van de client. Erg vervelend dat dat steeds terugkomt.RVE_NL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:08:
[...]
Ik kan dit niet beamen, maar dat komt misschien doordat ik een iets andere set-up beneden heb.
Ik gebruik een mac mini met osx 10.9 en de laatsteversie PMS en PHT voor plexpass gebruikers.
Verder speel ik mkv's (zelden divx, nooit DVD) af, gaat mijn surround al een eeuwigheid via toslink (DTS, AC3, 5.1). PMS/PHT staat 24/7 aan en is nooit bij mij gecrashed voor in iedergeval de laatste 3 plexpass versies.
Voor mij geen reden om te wachten met een release dus.
Zonder dut/nl, werkt het ook niet...tcviper schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:36:
Ik zou ze sowieso niet als .dut.srt doen maar .nl.srt dat werkt normaal altijd.
Thannks!tcviper schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:47:
Join even onze NL facebook groep voor Plex, daar zit de developer ook in van de Samsung app, kun je het hem rechstreeks vragen: https://www.facebook.com/groups/plexnetherlands/
[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 07-03-2014 11:49 ]
[ Voor 5% gewijzigd door freemason op 07-03-2014 19:19 ]
Nee, de versie waarover jij het hebt (0.9.9.5) is van Plex Media Server. 1.2.25 verwijst naar de web-versie van Plex.freemason schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:50:
Jij geeft aan als laatste versie 0.9.9.5 en ik heb 1.2.25. Kan dat een verschil geven?
Niet toevallig je IP veranderd?freemason schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:29:
Ik heb ps3 media server maar weer van stal gehaald. Heeft niet zo veel mogelijkheden maar doet gewoon wat hij moet doen en die vind de tv wel.
[ Voor 14% gewijzigd door nadroJ op 29-03-2014 17:43 ]
Sowieso schrijf je zo!
Dat kan ook positief zijnFreakNL schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:46:
Vreemd eigenlijk dat dit topic eigenlijk zo (relatief) klein is. Over XMBC worden topics vol geschreven...
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
Ja, maar het punt is dat je een server moet draaien met een CPU die ook lekker veel stroom staat te verstoken 24/7FreakNL schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:46:
Vreemd eigenlijk dat dit topic eigenlijk zo (relatief) klein is. Over XMBC worden topics vol geschreven...
Ik ben nog steeds erg tevreden over Plex. Vooral in combinatie met PlexPass is het een winnaar. Mijn ouders kijken vanaf hun huis gewoon de films en serietjes die op mijn (plex) server staan, dat is echt goud.
Als ik een beetje upload zou hebben zou ik meer mensen kunnen aansluiten.. Jammer genoeg geen glasvezel
Plex doet dat ook client side mits de client de codec ondersteund en het bandbreedte toereikend is zowel extern als intern.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:57:
[...]
Ja, maar het punt is dat je een server moet draaien met een CPU die ook lekker veel stroom staat te verstoken 24/7
Daarom ben ik meer fan van xbmc omdat die client side de CPU belast.
Overigens heb je voor Plex veel betere hardware nodig dan voor XBMC om een beetje fatsoenlijk te encoden.
[ Voor 0% gewijzigd door eggda op 20-09-2014 09:24 . Reden: typo ]
En an sich valt het wel mee als je het op een NAS draait of zoals ik op een Mac mini, ik heb 15 mensen ofzo die mijn bibliotheek gebruiken en dat is sowieso niet 24/7, soms hoor ik het fannetje maar meestal issie stil.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:57:
[...]
Ja, maar het punt is dat je een server moet draaien met een CPU die ook lekker veel stroom staat te verstoken 24/7
Overigens heb je voor Plex veel betere hardware nodig dan voor XBMC om een beetje fatsoenlijk te encoden.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Eens, maar ik heb sowieso een server aan staan 24/7, dus dat nadeel valt dan weg. Als ik die server niet had was het inderdaad een ander verhaal.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:57:
[...]
Je kan meerdere folders toevoegen per sectie in Plex Media Server.Coldbullet schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:12:
hey hey hey
ik werk nu al een hele tijd met plex op mac mini 2011 maar nu beginnen me hdd's toch wel vol te raken
weten jullie als ik een externe hdd via usb er aan hang hoe plex 2 of meerdere hdd's in een sectie b.v. film als 1 bibliotheek ziet?
BP on the move!!!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| yum -y update yum -y install net-tools autofs samba-client samba-common cifs-utils open-vm-tools rpm -Uvh https://downloads.plex.tv/plex-media-server/0.9.10.1.585-f31034e/plexmediaserver-0.9.10.1.585-f31034e.x86_64.rpm systemctl enable plexmediaserver.service systemctl disable firewalld.service systemctl enable autofs.service systemctl list-unit-files --type=service (to validate all required services are enabled) mkdir /mnt/nas Add this line to /etc/auto.master: /mnt/nas /etc/auto.nas --timeout=600 --ghost Create /etc/auto.nas as: docs -fstype=cifs,ro,noperm,uid=plex,user=USER,pass=PASS ://ip/docs chmod 600 auto.nas systemctl restart autofs.service Reboot |
[ Voor 48% gewijzigd door Zware Unit op 24-09-2014 09:40 ]
Kijk, dat wist ik niet, dat scheelt veelFreakNL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:29:
Overigens, BeQuiet, als je nu overstapt krijg je naar rato het bedrag terug voor je yearly subscription...
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
werkt hier prima (mac mini + externe hdd). Mits de HDD benaderbaar is vanuit finder.Destianto schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:41:
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hun films en series op een externe harde schijf hebben staan i.c.m. plex media server in plaats van een interne schijf.
Momenteel heb ik een interne HDD van 3TB in m'n iMac maar die begint aardig vol te raken, en zat er dus over na te denken om deze te vervangen voor een SSD en dan vervolgens mijn media op een externe harde schijf te plaatsen.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee en dan vooral om media af te spelen buitenshuis. Werkt dit zonder problemen aangezien de HDD waarschijnlijk in rust stand staat op het moment dat je content wilt afspelen.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
[ Voor 32% gewijzigd door tcviper op 10-11-2014 17:16 ]
Kijk hier eens naar werkende DLNA profielen voor een 2013 Bravia televisie:carlhendrix schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:57:
Hallo allemaal,
Sinds eergister ook overgestapt op plex via DLNA icm een SONY Bravia KDL-50W828B .
Het enige wat ik constant krijg : "Geen inhoud ontvangen van de server"
[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 10-11-2014 18:01 ]
An a day keeps the doctor away.
An a day keeps the doctor away.
Meer info vind je hier.The goal of this project is to re-add useful XBMC features to PHT which has been removed by plex devs in the first place. In addition to that it will also contain community fixes (e.g. better mouse support) and other changes which you won't find in the default PHT client.
[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 29-12-2014 12:11 ]
is everything cool?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq