[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 94.202 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:00
Werkt de plex client ook op een Apple tv?

Kan een roku maar lastig aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
DarkShadow schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:29:
Werkt de plex client ook op een Apple tv?

Kan een roku maar lastig aanschaffen.
Niet native. Maar je kan wel plexconnect gebruiken. Zie daarvoor www.plexapp.com

http://elan.plexapp.com/2...t-which-thinks-different/

[ Voor 15% gewijzigd door Adlermann op 01-07-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:37
Ik heb plex client op een Mac Mini 2011 geïnstalleerd alleen heb ik problemen met sleep.
De mac mini is aangesloten via HDMI.

Als de mac mini in slaapstand is en je maakt de mac mini wakker door de remote dan word de mac mini wel wakker alleen het scherm blijft zwart. Als ik dan de muis beweeg krijg ik wel beeld..

Waarom word de mac mini wel wakker maar geeft hij geen beeld op me tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:40
Samplex schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:06:
Ik heb plex client op een Mac Mini 2011 geïnstalleerd alleen heb ik problemen met sleep.
De mac mini is aangesloten via HDMI.

Als de mac mini in slaapstand is en je maakt de mac mini wakker door de remote dan word de mac mini wel wakker alleen het scherm blijft zwart. Als ik dan de muis beweeg krijg ik wel beeld..

Waarom word de mac mini wel wakker maar geeft hij geen beeld op me tv?
Zet eens de Plex screensaver helemaal uit (Instellingen-System-Screen Saver -> Screen saver mode -> none)
Is het nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:37
@RVE_NL

Nee deze stond al uit.

Of het scherm blijft zwart of Plex is afgesloten na een wake up, heel apart,

XMBC heeft een optie erin zitten wake up by remote maar helaas heeft plex dat niet :(

Je kan plex alleen wakker maken middels de muis maar niet meer met de remote lijkt het. Op het plex forum hebben meerdere mensen het zelfde probleem maar na 1.5 jaar is dit nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:43
Wellicht heeft iemand een oplossing:

Ik heb een mac mini met plex media server draaien. Ik heb een Rpi bij mijn ouders neergezet zodat zij mijn filmbibilotheek en films kunnen bekijken echter de HD films krijg ik niet goed gestreamd. Hij hapert teveel. Wellicht ligt dit aan de uploadsnelheid van 4Mb/s van mijn kant. Nu zoek ik in plex de instelling dat hij de film downscaled als hij het niet goed aan kan, maar ik kan deze niet vinden. Weet iemand waar deze instelling zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Volgens mij moet je dat in de client instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 09:29
De client bepaald idd op welke manier de server zijn media stuurt. Heb je het via VPN of via myplex gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
TheLostSonOfGod schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:58:
De client bepaald idd op welke manier de server zijn media stuurt. Heb je het via VPN of via myplex gedaan?
Via Myplex, maar ik kan de instelling niet vinden:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:21
Dat dient client side te gebeuren. Dus op je raspberry zou je dan een optie moeten hebben voor Transcoding. en daar kun je de kwaliteit dan instellen en zodoende een lagere stream realiseren.

Ken de Raspberry client niet maar normaal zit dat onder Settings > System of Network volgens mij.

[ Voor 20% gewijzigd door tcviper op 05-08-2013 10:40 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
tcviper schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:38:
Dat dient client side te gebeuren. Dus op je raspberry zou je dan een optie moeten hebben voor Transcoding. en daar kun je de kwaliteit dan instellen en zodoende een lagere stream realiseren.

Ken de Raspberry client niet maar normaal zit dat onder Settings > System of Network volgens mij.
thanks! Als ik bij mijn ouders ben, zal ik dat gelijk even controleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:14
Vraag me af of je het überhaupt vloeiend aan het lopen krijgt met 4mb up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met 720p zou dat volgens mij wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Ben benieuwd, heb zelf 6 mb en dit werkt wel alleen het geluid wat de mini produceert met transcoding en gelijktijdig een film/serie thuis kijken is behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Als ik de kwaliteit lager kan instellen, dan moet dit geen probleem zijn. Wanneer ik bijvoorbeeld een normaal avi bestand van circa 1.5-2.5 gig afspeel op de raspberry pi, dan heb ik geen haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
willem1509 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:09:
Als ik de kwaliteit lager kan instellen, dan moet dit geen probleem zijn. Wanneer ik bijvoorbeeld een normaal avi bestand van circa 1.5-2.5 gig afspeel op de raspberry pi, dan heb ik geen haperingen.
Het ligt niet aan de bestandgrootte maar de bitrate van het videobestand. De bitrate neemt toe naarmate de resolutie hoger wordt of bij het sneller wisselen van beeldjes (bijv. bij actie scenes). Gemiddeld genomen heeft een 1080p film een bitrate tussen de 7 - 11 Mbps & 720p tussen de 4 - 7 mbps.

Helaas kun je met je 4mpbs dus niet vloeiend 720p naar je ouders streamen. Dit omdat jou upload niet constant de 4mpbs haalt, maar bijna altijd trager is en vooral nooit sneller is (zodat hij weer kan "bij bufferen"). Tevens kunnen actie scenes roet in het eten gooien.

Wil je vloeiend naar je ouders kunnen streamen dan moet je in iedergeval transcoden naar minder dan 4 mbps, in plex is dat dan automatisch 3mpbs. Die optie kun je vinden bij Preferences -> System -> MyPlex -> Quality from Remote Media Servers -> 3Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Ik ben zojuist terug van mijn ouders en heb het ingesteld. Het werkt top. Ik heb het nu op 2mb gezet, dan weet ik zeker dat het niet gaat stotteren. Bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-03 14:03
Opgelost, zie reactie beneden.

Beste iedereen,

Ik ben sinds vandaag beetje aan het uitvogelen hoe plex werkt, omdat de ios app in de aanbieding is, en nu wil ik de plex media server opzetten. Echter blijft deze hangen, na installatie op 'starting' in de menubalk. Het gaat om de nieuwe versie van plex draaiend op mac os x 10.8.4.

Op een ander forum las ik dat ik iets moest aanpassen in de map van application support/ plex media, echter is deze map niet aangemaakt bij installatie. Heb 2/3x herinstallatie geprobeerd, zonder effect.

Weet iemand hier de oplossing?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik heb Plex vorige week geinstalleerd op 10.8.4 en dat werkte in één keer. Aan de installer zou het dus niet moeten liggen. Ook de iOS client (helaas de volle mep betaald) werkte zonder problemen.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-03 14:03
Probleem opgelost, het bleek de hidden folder te zijn van application support. Daar moest ik 2 bestanden weghalen, veel voorkomend probleem blijkbaar. Alleen niet bedacht dat er 2 mappen application support zijn.

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-05 12:54

Qon

Heeft iemand net als ik problemen met zijn LG tv, uit de LW4500 en LW5500 series.
Sinds een software update van mijn TV heb ik dat 9 van de 10 bestanden niet meer worden afgespeeld.
Het lijkt erop dat de software wel de eerste x% inlaad van de film, maar voordat er beeld wordt gegeven komt de melding 'kan bestand niet afspelen'.

Als er iemand is die tips heeft om dit op te lossen of me een richting op kan sturen, dan hoor ik dat heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 15:46
Heb Plex en Plex Media Server op mijn MacBook geinstalleerd staan, en keek tot nu toe meestal op de laptop series.

Sinds kort nu een Samsung Smart TV gekocht, en wil daar nu op kijken. Beeld werkt prima, ondertiteling helaas niet.
Het vreemde is dat als ik een oude aflevering kijk van een serie die ik eerder op de laptop keek de ondertitieling op de TV gewoon wordt weergegeven.
Maar bij de nieuwe aflevering die ik nu te heb binnen gehaald werkt dat dus niet. Naam van serie en ondertitieling komt overeen, en is qua opbouw gelijk aan eerder werkende seizoenen.
Het betreft hier een .avi en een .srt. Ook de toevoeging .en.srt of.english.srt zoals online aangeraden heeft geen oplossing geboden. UIteraard ook al de bibliotheek geupdate enzovoort.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Schermafbeelding2013-09-30om213107_zps07ee509d.png

[ Voor 19% gewijzigd door TimmieN op 30-09-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 09:37
TimmieN schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:30:
Heb Plex en Plex Media Server op mijn MacBook geinstalleerd staan, en keek tot nu toe meestal op de laptop series.

Sinds kort nu een Samsung Smart TV gekocht, en wil daar nu op kijken. Beeld werkt prima, ondertiteling helaas niet.
Het vreemde is dat als ik een oude aflevering kijk van een serie die ik eerder op de laptop keek de ondertitieling op de TV gewoon wordt weergegeven.
Maar bij de nieuwe aflevering die ik nu te heb binnen gehaald werkt dat dus niet. Naam van serie en ondertitieling komt overeen, en is qua opbouw gelijk aan eerder werkende seizoenen.
Het betreft hier een .avi en een .srt. Ook de toevoeging .en.srt of.english.srt zoals online aangeraden heeft geen oplossing geboden. UIteraard ook al de bibliotheek geupdate enzovoort.

[afbeelding]
Groene B knop op je afstandbediening (tijdens het afspelen). en dan subtitles aanzetten

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Dat doe ik al, maar dan kan ik om de een of andere reden de ondertitels niet aanzetten.

`heb ze al wel aangezet bij de preferences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
Aha, blijkbaar kan je ergens in de Plex Media Server (in je browser) ook nog de ondertitlels aanzetten.

Nu werkt het wel Dank voor het meedenken.

Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj18/timn_01/Schermafbeelding2013-09-30om225918_zpsba1f1e77.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik probeer al enige tijd mijn Plex ook over 3G en remote WiFi werkend te krijgen, maar om de een of andere reden werkt dat niet. Ik heb PMS op een Windows 2012 R2 machine draaien, met zowel poort 32400 als 32443 geforward op mijn router. Desondanks kan mijn telefoon (Nexus 5) via 3G geen informatie ophalen en remote WiFi dan waarschijnlijk ook niet. Interne WiFi wordt alles instantly gevonden. Ook als ik handmatig mijn IP-adres invul met de poort wordt er geen informatie van mijn bibliotheken opgehaald. Het liefste gebruik ik overigens de HTTPS-variant van Plex. :)

Ik heb Plex Pass met een life time abonnement, en ben ook daar op ingelogd. Als app gebruik ik dan ook Plex for Plexpass, die hetzelfde is als de gewone Plex for Android app, behalve dan dat ik op basis van My Plex mijzelf authenticeer. Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie? De carrier die ik gebruik is Hi. Via Chrome op mijn telefoon kan ik de server overigens wel bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 01:54
Zie je bij MyPlex twee groene vinkjes? Ik kreeg het werkend toen ik de server daar koppelde.
Dus een vinkje voor 'Ingelogd als xxx' en daaronder een vinkje voor 'Server is bereikbaar op poort 11552'.
Als ik de geavanceerde instellingen laat zien dan zijn de onderste twee opties niet aangevinkt.

[ Voor 52% gewijzigd door nadroJ op 17-11-2013 17:09 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In MyPlex zie ik twee groene vinkjes, die had ik eerder vanmiddag idd ook gechecked, toen had ik even geen twee vinkjes, vanmiddag dus gefixed:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P1x3K9J.png

32443 is de HTTPS-poort voor Plex. :)

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Werkt het nu?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nee dus, daarom was ik hier gaan posten. Wat ik ook doe, alles blijft leeg. Ververs ik, dan krijg ik ook vrij snel "verversen compleet" te zien en vervolgens niets. Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik hem 'gewoon' map op poort 32400, dat heb ik nog niet geprobeerd.

EDIT: Gekoppeld aan 32400 en ingesteld op 32400, dan werkt het. Nu 32443 proberen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Duidelijk, test meteen even de poort die ik ook gebruik. Kijken of dat verschil maakt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Net weer op 32443 gezet en dan werkt het niet meer.
Plex app moet dus een update krijgen, zodat die overweg kan met SSL-connections.
Ik denk dus ook niet dat een poort uit gaat maken, zolang je maar HTTP-connections gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 17-11-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raikkonen_WC
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 16:38
Ik ben echt helemaal nieuw met Plex. Ik heb gisteravond de Plex server geinstalleerd op een PC die 24/7 aanstaan, en op mijn samsung de app geinstalleerd.

Als eerst een aantal episodes van The Big Bang Theory gedownload. Alles MP4 bestanden. Echter zodra ik ze selecteer op de televisie, gata heel even het circeltje draaien, en vervolgens kom ik weer terug in het selectie menu.

Wordt dan het bestand niet herkend? En wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 10:36
Gaat het hier om een Samsung TV of Android device? Heb je ook het probleem als je via een browser de Plex server benadert? Smart App op Samsung TV is niet al te best en heeft veel moeite met verschillende bestanden. Ligt niet aan de Plex app, maar aan de video speler van de Samsung TV die de Plex app gebruikt.

Iets anders: goed om te zien dat de Plex Home Theater software weer wekelijks een update krijgt. Echt een stuk beter aan het worden.

Version 1.0.5 is now out for PlexPass users:

A few crashes fixed
Don't try to transcode music or photos.
Fix default settings for quality selection.
Don't try to use mobile servers to transcode
Correct action on harmony exit button
Add back more filtering options for Home Movie sections.
Send timelines even if we are paused. (Fixes now playing timeout)
More fixes for timelines where the stopped command could reset the progress.
MacOSX now have a channel selection setting under advanced.
Fix onscreen Keyboard mappings.
A shade darker text shadows.

This will be the first release that we are pushing via auto-update. Please read this topic about it.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor de NL plexers onder ons hebben we vanuit Plex Ninja team een Nederlands facebook groep opgezet waar men discussies op kan gooien en de laatste nieuwe info krijgt mbt Plex: https://www.facebook.com/groups/plexnetherlands/

Zou leuk zijn als jullie ook konden joinen :)

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 05-12-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 11:31
tcviper schreef op donderdag 05 december 2013 @ 10:28:
Voor de NL plexers onder ons hebben we vanuit Plex Ninja team een Nederlands facebook groep opgezet waar men discussies op kan gooien en de laatste nieuwe info krijgt mbt Plex: https://www.facebook.com/groups/plexnetherlands/

Zou leuk zijn als jullie ook konden joinen :)
Gedaan! Leuk initiatief!

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 11:46
Toch ben ik wel aardig tevreden over de Plex App op de Samsung TV's. Boven op de slaapkamers 3 Samsungs en eigenlijk nooit problemen met films of series die ik wil afspelen.

De nieuwe Plex op de Mac Mini beneden is trouwens ook weer helemaal top, mooie vooruitgang.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
M@cer schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 08:33:
Toch ben ik wel aardig tevreden over de Plex App op de Samsung TV's. Boven op de slaapkamers 3 Samsungs en eigenlijk nooit problemen met films of series die ik wil afspelen.

De nieuwe Plex op de Mac Mini beneden is trouwens ook weer helemaal top, mooie vooruitgang.
Ik vind hem alleen zo gigantisch lelijk en traag die app. Ik ben blij dat ik nog een AppleTV 2 had liggen met daarop Plex, dat ziet er een stuk netter uit en werkt ook een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Raikkonen_WC schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:02:
Ik ben echt helemaal nieuw met Plex. Ik heb gisteravond de Plex server geinstalleerd op een PC die 24/7 aanstaan, en op mijn samsung de app geinstalleerd.

Als eerst een aantal episodes van The Big Bang Theory gedownload. Alles MP4 bestanden. Echter zodra ik ze selecteer op de televisie, gata heel even het circeltje draaien, en vervolgens kom ik weer terug in het selectie menu.

Wordt dan het bestand niet herkend? En wat kan ik eraan doen?
Je kan proberen in de opties "force transcoding" aan te vinken.
Als dat ook niet werkt is het mp4 bestand gewoon corrupt.

Voor plex kun je sowieso het beste .mkv bestanden downloaden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:08
Sinds een paar dagen heb ik rasplex op een raspberry pi draaien. Dat heeft twee dagen aardig gewerkt, echter nu wil rasplex niet meer op de remote reageren van een van mijn Android of Apple toestellen. Alle toestellen kunnen de rasplex vinden maar de boel reageert op geen van de remotes. Ook niet op "losse" apps voor Android om plex te bedienen.
Met mijn tablet kan ik wel mijn telefoon bedienen en andersom. Begin echt sterk te twijfelen om te zoeken naar een alternatief. Hoewel het op Android altijd fantastisch heeft gewerkt.

Heeft iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ik ben een groot voorstander van plex, maar de nieuwe plex home theater (voor os x) is echt bagger. Noodgedwongen maar de oude versie aan het gebruiken. Die werkt tenminste :)

Ik snap niet dat ze niet even langer wachten met release, want dit zo is bagger.

Het loopt echt non stop vast. Ja de work-arounds werken ook wel, maar dat is echt geen optie. Of een toslink kabel gaan gebruiken (no way), of AC3 etc uit zetten of adjust refreshrate op framerate uitzetten. Nee, dan maar netjes de oude Plex gebruiken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Adlermann op 28-12-2013 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Steefmeister schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:31:
Sinds een paar dagen heb ik rasplex op een raspberry pi draaien. Dat heeft twee dagen aardig gewerkt, echter nu wil rasplex niet meer op de remote reageren van een van mijn Android of Apple toestellen. Alle toestellen kunnen de rasplex vinden maar de boel reageert op geen van de remotes. Ook niet op "losse" apps voor Android om plex te bedienen.
Met mijn tablet kan ik wel mijn telefoon bedienen en andersom. Begin echt sterk te twijfelen om te zoeken naar een alternatief. Hoewel het op Android altijd fantastisch heeft gewerkt.

Heeft iemand advies?
Ik heb ook rasplex gedraaid op m'n Pi maar na meerdere vastlopers en de toch wel trage remote control bediening heb ik het opgegeven.
Ik heb nu op de slaapkamer Plex dmv een Chromecast voor ongeveer 50 euro gekocht, dit werkt als een zonnetje! Geen vastlopers, supersnel en eenvoudig, het is die 50 (extra) euro dubbel en dwars waard.
Adlermann schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:38:
Ik ben een groot voorstander van plex, maar de nieuwe plex home theater (voor os x) is echt bagger. Noodgedwongen maar de oude versie aan het gebruiken. Die werkt tenminste :)

Ik snap niet dat ze niet even langer wachten met release, want dit zo is bagger.

Het loopt echt non stop vast. Ja de work-arounds werken ook wel, maar dat is echt geen optie. Of een toslink kabel gaan gebruiken (no way), of AC3 etc uit zetten of adjust refreshrate op framerate uitzetten. Nee, dan maar netjes de oude Plex gebruiken :)
Ik kan dit niet beamen, maar dat komt misschien doordat ik een iets andere set-up beneden heb.
Ik gebruik een mac mini met osx 10.9 en de laatsteversie PMS en PHT voor plexpass gebruikers.
Verder speel ik mkv's (zelden divx, nooit DVD) af, gaat mijn surround al een eeuwigheid via toslink (DTS, AC3, 5.1). PMS/PHT staat 24/7 aan en is nooit bij mij gecrashed voor in iedergeval de laatste 3 plexpass versies.
Voor mij geen reden om te wachten met een release dus.

[ Voor 35% gewijzigd door RVE_NL op 28-12-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
RVE_NL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 23:08:
[...]

Ik kan dit niet beamen, maar dat komt misschien doordat ik een iets andere set-up beneden heb.
Ik gebruik een mac mini met osx 10.9 en de laatsteversie PMS en PHT voor plexpass gebruikers.
Verder speel ik mkv's (zelden divx, nooit DVD) af, gaat mijn surround al een eeuwigheid via toslink (DTS, AC3, 5.1). PMS/PHT staat 24/7 aan en is nooit bij mij gecrashed voor in iedergeval de laatste 3 plexpass versies.
Voor mij geen reden om te wachten met een release dus.
Met een TOSLINK gaat het hier wel goed, maar dat wil ik juist niet. Ik wil gewoon HDMI-passthrough voor audio. En dat is nog vrij brak op dit moment. Die bug zat vroeger ook al in oudere versies van de client. Erg vervelend dat dat steeds terugkomt.
(TrueHD werkt niet vi TOSLINK).

Maar ja, de oude client voldoet ook nog steeds prima :) Alleen wat veel herrie af en toe, doordat de fans van de mac mini steeds gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb een Samsung Smart TV met PLEX app.
Op mijn Synology draait plex server.

In de map staat:
Dexter_s8e1.mkv
Dexter_s8e1.dut.srt

Als ik content wil afspelen, krijg ik verschillende opties.

Bij twee opties krijg ik de mogelijkheid de subtitle aan te zetten.
Dit zijn:
- transcoding
- direct video streaming

Dan staat eronder de optie om gebruik te maken van Dexter_s8e1.dut.srt...
Perfect dacht ik, maar hij doet het gewoon niet...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik zou ze sowieso niet als .dut.srt doen maar .nl.srt dat werkt normaal altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
tcviper schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:36:
Ik zou ze sowieso niet als .dut.srt doen maar .nl.srt dat werkt normaal altijd.
Zonder dut/nl, werkt het ook niet...
Nogmaals, welke naamgeving ik er ook voor gebruik, hij herkent hem op het moment dat ik de aflevering wil afspelen.

Je krijgt op het moment dat je een aflevering wil afspelen toch ook 4 opties?
Bovenste is o.a. transcoding of direct video stream.
Daaronder heb je dan de optie voor subs, daar staat ook helemaal in:
Dexter_s8e1.dut.srt

Dus die naamgeving wordt wel degelijk herkend. Maar bij het afspelen zelf laat hij niets zien...

Bij andere series had ik gewoon naam.srt en dat werkt ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Join even onze NL facebook groep voor Plex, daar zit de developer ook in van de Samsung app, kun je het hem rechstreeks vragen: https://www.facebook.com/groups/plexnetherlands/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
tcviper schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:47:
Join even onze NL facebook groep voor Plex, daar zit de developer ook in van de Samsung app, kun je het hem rechstreeks vragen: https://www.facebook.com/groups/plexnetherlands/
Thannks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freemason
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-04 11:47
Ik ben nieuw bij tweakers en dit is de eerste keer dat ik iets post:
Ik heb vele programma's voor te streamen geprobeerd. Plex voldeed het beste. Alleen vind mijn tv Plex opeens niet meer. Wel alle andere programma's maar die vind ik toch minder. Weet iemand wat het probleem kan zijn? PMS, Twonky, Eyeconnect doen het allemaal. Mac mini 2012 en panasonic viera gt50 serie 2012.
HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Heb je de laatste nieuwe Plex server versie (0.9.9.5) draaien? Is de TV draadloos of met kabel verbonden? In het geval van draadloos, probeer het eens bekabeld.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 07-03-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freemason
Heb laatste versie 1.2.25 draaien en kan niet met kabel naar computer. Heb zelfs extra apple airport extreem aangeschaft voor beste draadloze resultaten. Tv is met kabel verbonden aan airport, mac is draadloos.

[ Voor 5% gewijzigd door freemason op 07-03-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Dus nogmaals probeer eens een kabel even erin te duwen en probeer het dan nog eens, puur als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freemason
Jij geeft aan als laatste versie 0.9.9.5 en ik heb 1.2.25. Kan dat een verschil geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-01 17:40

SpaceK33z

Webdeveloper

freemason schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:50:
Jij geeft aan als laatste versie 0.9.9.5 en ik heb 1.2.25. Kan dat een verschil geven?
Nee, de versie waarover jij het hebt (0.9.9.5) is van Plex Media Server. 1.2.25 verwijst naar de web-versie van Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freemason
Ik heb ps3 media server maar weer van stal gehaald. Heeft niet zo veel mogelijkheden maar doet gewoon wat hij moet doen en die vind de tv wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:29
Heeft er iemand sinds de laatste PMS update ook problemen met erg trage transcoding? Het streamen van 1080 bestanden is ineens haast niet meer te doen, terwijl dat eerst vloeiend en snel ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
freemason schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:29:
Ik heb ps3 media server maar weer van stal gehaald. Heeft niet zo veel mogelijkheden maar doet gewoon wat hij moet doen en die vind de tv wel.
Niet toevallig je IP veranderd?
Kan misschien wat verschillen per TV merk, maar ik weet dat je bij samsung handmatig het IP van de PMS moet instellen op de TV.
Verandert mijn router na een reboot het IP van mijn server, dan kan de TV hem ineens niet meer vinden, tot ik het IP goed zet.
(nadat dat een paar keer gebeurde natuurlijk een vast IP gegeven)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik heb sinds een paar weken problemen dat ik geen subtitles meer krijg onder content op mij Samsung via de Plex App.

Ik heb een Macbook als PMS staan en die is ingeschakeld en heb losse srt's (toevallig nu ook een paar afleveringen met subs erin) maar ze verschijnen niet op de tv. Het probleem is begonnen vanaf het moment dat je vooral bij het afspelen kan kiezen welke audio je wilt en welke subtitles. Plex ziet wel dat er subtitles aanwezig zijn maar als ik die selecteer dan komen ze niet onder de content en ja, ik geef ze dezelfde naam als de file. Als ik met PMS op me Macbook de content afspeel krijg ik het wel te zien.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Vreemd, bij mij werkt het prima met de laatste Plex app voor Samsung icm MacBook Pro. Lijkt me dan ook een setting aangezien het op Plex op je MacBook wel werkt.

Als je film eenmaal afspeelt kan je in het extra menu op je Samsung ook nog subtitles enablen. Misschien gaat daar iets mis. En anders kan je in je preferences ook subtitles enablen (als default).

Zowel losse srt's als ingebouwde subs werken.

-edit-
Je kan natuurlijk altijd nog de hele app van je tv verwijderen, opnieuw installeren en koppelen aan je account. Mogelijk haalt dat wat uit.

[ Voor 14% gewijzigd door nadroJ op 29-03-2014 17:43 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:23

FreakNL

Well do ya punk?

Vreemd eigenlijk dat dit topic eigenlijk zo (relatief) klein is. Over XMBC worden topics vol geschreven... :)

Ik ben nog steeds erg tevreden over Plex. Vooral in combinatie met PlexPass is het een winnaar. Mijn ouders kijken vanaf hun huis gewoon de films en serietjes die op mijn (plex) server staan, dat is echt goud.

Als ik een beetje upload zou hebben zou ik meer mensen kunnen aansluiten.. Jammer genoeg geen glasvezel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Plex is super, al is de muziek functionaliteit niet zo best - het kan niet met verzamelalbums omgaan (als je een compilatie met een nummer van Michael Jackson hebt, dan verschijnt dat nummer niet als je de zoekterm "Michael Jackson" intikt). Ook laat het dubbel albums als twee aparte albums zien, en zo nog wel meer slordigheidsfoutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:46:
Vreemd eigenlijk dat dit topic eigenlijk zo (relatief) klein is. Over XMBC worden topics vol geschreven... :)
Dat kan ook positief zijn ;) Plex werkt bij mij namelijk gewoon zoals het hoort: geen lastige configuratie en geen problemen. Valt er ook weinig over te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Hier het zelfde, weinig te melden want het werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Werkt idd top. Een enkele beta is nog wel eens gammel, maar de laatste tijd is het erg stabiel (zowel server als diverse clients).

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:18

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

FreakNL schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 17:46:

Ik ben nog steeds erg tevreden over Plex. Vooral in combinatie met PlexPass is het een winnaar. Mijn ouders kijken vanaf hun huis gewoon de films en serietjes die op mijn (plex) server staan, dat is echt goud.

Als ik een beetje upload zou hebben zou ik meer mensen kunnen aansluiten.. Jammer genoeg geen glasvezel :(
Ja, maar het punt is dat je een server moet draaien met een CPU die ook lekker veel stroom staat te verstoken 24/7
Daarom ben ik meer fan van xbmc omdat die client side de CPU belast.

Overigens heb je voor Plex veel betere hardware nodig dan voor XBMC om een beetje fatsoenlijk te encoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 21:57:
[...]

Ja, maar het punt is dat je een server moet draaien met een CPU die ook lekker veel stroom staat te verstoken 24/7

Overigens heb je voor Plex veel betere hardware nodig dan voor XBMC om een beetje fatsoenlijk te encoden.
Plex doet dat ook client side mits de client de codec ondersteund en het bandbreedte toereikend is zowel extern als intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-05 10:29
Ik heb de laatste tijd vaak lipsync issues. Op het plex forum word ik eigenlijk niet veel wijzer, behalve dat het vaker voorkomt. Ik draai plex op mac mini 2009 en eea heeft eigenlijk altijd vlekkeloos gedraaid. Iemand dezelfde ervaring en oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door eggda op 20-09-2014 09:24 . Reden: typo ]

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-05 13:35
[...]

En an sich valt het wel mee als je het op een NAS draait of zoals ik op een Mac mini, ik heb 15 mensen ofzo die mijn bibliotheek gebruiken en dat is sowieso niet 24/7, soms hoor ik het fannetje maar meestal issie stil.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Eens, maar ik heb sowieso een server aan staan 24/7, dus dat nadeel valt dan weg. Als ik die server niet had was het inderdaad een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 17:53

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

hey hey hey

ik werk nu al een hele tijd met plex op mac mini 2011 maar nu beginnen me hdd's toch wel vol te raken
weten jullie als ik een externe hdd via usb er aan hang hoe plex 2 of meerdere hdd's in een sectie b.v. film als 1 bibliotheek ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Post
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-05 11:31
Coldbullet schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:12:
hey hey hey

ik werk nu al een hele tijd met plex op mac mini 2011 maar nu beginnen me hdd's toch wel vol te raken
weten jullie als ik een externe hdd via usb er aan hang hoe plex 2 of meerdere hdd's in een sectie b.v. film als 1 bibliotheek ziet?
Je kan meerdere folders toevoegen per sectie in Plex Media Server.
Dus als je al een sectie hebt aangemaakt, in PMS de desbetreffende sectie bewerken en de extra map/folder van de externe HDD toevoegen. Vervolgens scaned PMS de bijbehorende mappen/folders en voegt de nieuw gevonden media toe.

BP on the move!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

danku ik zie hert stom stom stom van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
https://blog.plex.tv/2014...-plex-pass-subscriptions/

Ze gaan de prijzen van Plex flink verhogen vanaf volgende week. Voor de mensen die nog twijfelen over een PlexPass is dit dus wel het moment. Zelf twijfel ik nog heel erg. Sync lijkt mij wel handig, maar weet niet of het 75 dollar handig is. De rest van de features zie ik mijzelf eigenlijk niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
woops, 150 dollar voor lifetime? Gewoon een verdubbeling per 29 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Je kan wel uittellen dat er nu een enorme rush op lifetime komt, maar idd - ik kan het vanuit Plex wel voorstellen, als ze lange termijn plannen voor Plex hebben is $75 voor lifetime erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:02
Volgens mij zou het toch eigenlijk ook tijdelijk zijn. Ik vind het al bijzonder dat lifetime nog steeds bestaat.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik twijfel nog, heb een paar maanden geleden van een aanbieding gebruik gemaakt, waardoor ik nu tot augustus 2015 nog een plex pass heb. Dus nog bijna een jaar, en ondanks dat ik denk dat ik Plex voorlopig wel blijf gebruiken, kan het ook snel gaan. Over twee jaar kan er wel een heel ander programma beschikbaar zijn, waar dan iedereen naar over stapt. Of Plex wordt te commercieel, te zwaar, te bloated, je weet het niet. En daar zit je dan met je lifetime subscription.

Dus twijfel :p

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb hem wel ge-upgrade naar lifetime.

Als je overigens nu in een yearly subscription zit blijf je dat bedrag betalen. Je kan alleen nooit meer lifetime aanschaffen voor 74 dollar.

Overigens, BeQuiet, als je nu overstapt krijg je naar rato het bedrag terug voor je yearly subscription...

• Zware Unit
Sinds een aantal dagen mijn Plex Media Server ondergebracht in een ESXi omgeving met CentOS als OS ipv mijn trouwe Mac Mini. Voornamelijk omdat ik een aantal systemen wilde consolideren, maar ook omdat mijn NAS (nu dus ESXi met NAS) veel meer CPU power aan boord heeft wat essentieel is voor het ondersteunen van on-the-fly streaming naar iPad, iPhone, Surface RT, etc. Bevalt tot nu toe erg goed en lijkt stabiel te zijn. Wel moet ik de installatie verder optimaliseren (firewall correct instellen).

CentOS Plex

Select minimum installation
Config static network ip during installation GUI

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
yum -y update
yum -y install net-tools autofs samba-client samba-common cifs-utils open-vm-tools

rpm -Uvh https://downloads.plex.tv/plex-media-server/0.9.10.1.585-f31034e/plexmediaserver-0.9.10.1.585-f31034e.x86_64.rpm

systemctl enable plexmediaserver.service
systemctl disable firewalld.service
systemctl enable autofs.service
systemctl list-unit-files --type=service (to validate all required services are enabled)

mkdir /mnt/nas

Add this line to /etc/auto.master:
/mnt/nas /etc/auto.nas --timeout=600 --ghost

Create /etc/auto.nas as:
docs -fstype=cifs,ro,noperm,uid=plex,user=USER,pass=PASS ://ip/docs

chmod 600 auto.nas

systemctl restart autofs.service

Reboot

Access and configure Plex: http://ip:32400/web

[ Voor 48% gewijzigd door Zware Unit op 24-09-2014 09:40 ]

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

FreakNL schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:29:

Overigens, BeQuiet, als je nu overstapt krijg je naar rato het bedrag terug voor je yearly subscription...
Kijk, dat wist ik niet, dat scheelt veel :) dank! Ga het toch maar doen dan.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:08
Zelf vind ik plex ook prima. Het enige wat niet lekker loopt laatste tijd zijn de kanalen. Vooral RTL XL NOS en Uitzending Gemist.

Continu foutmeldingen als 'Deze map lijkt leeg te zijn' etc. Werkte voorheen beter. Maar nu is het drama. Probeer bijvoorbeeld VI van vrijdag maar eens af te spelen. Niet te doen

Uitzending gemist staat ook nauwelijks iets in net als de NOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-04 16:50

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ja die plex pass. Ik gebruik plex meerdere malen per week op m'n chromecast. Via m'n telefoon / android. Dat is het enigste, dat werkt nu perfect. Dus wat zou mijn voordeel zijn met een plex pass?

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Sync naar lokale storage is wel erg handig, vooral met muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Sync van films voor een vlucht of een lange autorit met een gevulde achterbak. Kan niet meer zonder.

Tevens is het leuk om alle BETA's mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

En user-afhankelijke view states.

Mijn ouders gebruiken (op afstand) mijn plex server met een eigen login, dus zij hebben hun eigen watched/unwatched status. Zelfs binnen 1 huis(houden) kan dat handig zijn, bijvoorbeeld je vriendin die een andere view state heeft dan jij.

Is overigens maar 1 plexpass voor nodig, de rest zijn guests...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Handig iets gevonden: Excluding Content with .plexignore (link)

In een van mijn shares is een directory aanwezig waarin de downloads staan. Echter ook downloads die incompleet zijn. Door het bovenstaande ben ik nu in staat geweest de directory te excluden van de Plex scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Thanks, kende wel de YAMJ variant (.mjbignore) maar deze nog niet :)

Is er trouwens iemand die PlexWatch gebruikt? Ik vind het echt briljant, zeker in combinatie met PlexWatchWeb (kijk historie, eventueel per user):
Afbeeldingslocatie: http://i12.photobucket.com/albums/a248/SkuiD87/Plex/ScreenShot2014-01-05at124012_zps9d316d17.png

en Prowl (push functie op je smartphone als iemand je Plex Server gebruikt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
Zou niet zo goed weten wat ik daarmee moet :P Heb hier wel wat problemen met Plex Sync. Transcoden lijkt goed te gaan, maar het downloaden naar mijn device gebeurt niet. Nog maar eens even in duiken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 23:51
Lang over getwijfeld maar heb niet van de aanbieding gebruik gemaakt, heb een jaar plexpass gebruikt en heb toen veel van de beta's getest voor PHT, maar ondertussen werkt alles exact zoals ik wil en gebruik ik van zowel de server als de client ietwat verouderde versies maar beide sluiten perfect aan bij wat ik wil, dus waarom zou ik upgraden :) in de nieuwere versies zijn zelfs functies weggehaald waar ik zelf liever niet zonder kan. Verschillende viewstates in content is toch echt wel prettig, en samen met de night skin ziet het er allemaal uit zoals ik wil. Als dev support was eigenlijk nog mijn enige reden, maar dan neem ik af en toe wel een abbonementje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hun films en series op een externe harde schijf hebben staan i.c.m. plex media server in plaats van een interne schijf.

Momenteel heb ik een interne HDD van 3TB in m'n iMac maar die begint aardig vol te raken, en zat er dus over na te denken om deze te vervangen voor een SSD en dan vervolgens mijn media op een externe harde schijf te plaatsen.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee en dan vooral om media af te spelen buitenshuis. Werkt dit zonder problemen aangezien de HDD waarschijnlijk in rust stand staat op het moment dat je content wilt afspelen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Destianto schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:41:
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die hun films en series op een externe harde schijf hebben staan i.c.m. plex media server in plaats van een interne schijf.

Momenteel heb ik een interne HDD van 3TB in m'n iMac maar die begint aardig vol te raken, en zat er dus over na te denken om deze te vervangen voor een SSD en dan vervolgens mijn media op een externe harde schijf te plaatsen.

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee en dan vooral om media af te spelen buitenshuis. Werkt dit zonder problemen aangezien de HDD waarschijnlijk in rust stand staat op het moment dat je content wilt afspelen.
werkt hier prima (mac mini + externe hdd). Mits de HDD benaderbaar is vanuit finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:34

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Hier ook een Mac Mini met externe schijven: 2 op VuurDraad en 1 op USB. Geen problemen. Soms merk je dat je iets langer moet wachten voordat je film start, omdat er een hdd moet opspinnen, maar dat is hooguit 3 seconden.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlhendrix
  • Laatst online: 20:28
Hallo allemaal,

Sinds eergister ook overgestapt op plex via DLNA icm een SONY Bravia KDL-50W828B .

Het enige wat ik constant krijg : "Geen inhoud ontvangen van de server"

TV en PMS ( PC Q6600, 8 GB ) hebben beiden een static IP adres.

Geen firewall

UPnP staat aan op mijn modem van UPC ( Geen router , alleen een multiport modem )

Zowel TV als PC zijn bedraad aangesloten en zittten in de zelfde range : 192.168.1.xx

Het gekke is , mijn MB white 2010 en Samsung Galaxy S5 zien de content wel ( Resp via Plex home theater en de Plex android app)

Weet iemand hier raad mee ??

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ja, geen DLNA gebruiken want dat is crap. Op je Sony TV (er komt binnenkort een echte plex app voor Sony TV's) maar tot die tijd kun je ofwel via chromecast, appletv, macmini of pc of iets dergelijks heel eenvoudig plex afspelen. Het nadeel van DLNA is gewoon dat niet alle TV's en apparaten in de plex server aangemaakt zijn waardoor de server niet weet in welk formaat die het beste iets kan doorsturen, waardoor jij waarschijnlijk fouten krijgt.

[ Voor 32% gewijzigd door tcviper op 10-11-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
carlhendrix schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:57:
Hallo allemaal,

Sinds eergister ook overgestapt op plex via DLNA icm een SONY Bravia KDL-50W828B .

Het enige wat ik constant krijg : "Geen inhoud ontvangen van de server"
Kijk hier eens naar werkende DLNA profielen voor een 2013 Bravia televisie:
https://forums.plex.tv/in...03-working-dlna-profiles/

DLNA is inderdaad niet altijd even makkelijk draaiend te krijgen, omdat devices niet "aankondigen" wat ze precies wel en niet ondersteunen, en je dus per device een profiel moet vinden wat precies past. Bij mijn Toshiba televisie bleek na wat probeerwerk een Sony 2011 profiel het beste te passen, raar maar waar.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 10-11-2014 18:01 ]

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Weet iemand of het mogelijk is om films vanaf de Time Capsule te laden, zónder tussenkomst van een computer/laptop? Zou graag films via mijn TC willen afspelen op mijn iPad...

An  a day keeps the doctor away.

• Coldbullet

Coldbullet

nee is niet mogelijk, wel op een andere nas, dan kan je daarop plek server draaien. maar op de time capsule niet. deze heeft ook geen nas functionaliteit.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hmm, de app File Browser kan dit wel. Jammer, Plex is zojuist zo'n mooi programma.

An  a day keeps the doctor away.

• tcviper
Vanaf een time capsule?? lol, dat ding heeft toch totaal geen processor om dingen te transcoden of af te spelen het is geen NAS/Computer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 22:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Er is zojuist een "OpenPHT" (Open Plex Home Theater) build gereleased voor Ubuntu 14.04 en OSX. De Windows client volgt waarschijnlijk begin volgend jaar.
The goal of this project is to re-add useful XBMC features to PHT which has been removed by plex devs in the first place. In addition to that it will also contain community fixes (e.g. better mouse support) and other changes which you won't find in the default PHT client.
Meer info vind je hier.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 29-12-2014 12:11 ]

is everything cool?

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.