Toon posts:

[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:
  • 91.783 views

• gurdy
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-01-2018
Plex helemaal bij gewerkt' prima :)
Alleen valt mij op dat het doorspoelen op via de Plex-app (Samsung UE55C8700) tergend langzaam gaat en op snelheid 8X er helemaal niet doorgespoeld wordt.
Na wat geduld uiteindelijk op play gedrukt....loopt het geluid 10 seconden vooruit op de ondertiteling....
Ook de optie in het toolmenu op de samsung: jump to....werkt niet.
Iemand een idee hoe ik bovenstaande issues kan oplossen?
TV hangt aan bekabeld netwerk; zo ook de PMS-server met een USB2-gekoppelde 2TB disk.
Alvast bedankt.

UE55C8700 Latest Firmware; Iphone4s, iMac 27" 3.1 latest ;New MBP 13" 120GB SSD Gb i5 4Gb

• Fifaya HD
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 04-10-2013
Fifaya HD schreef op zondag 06 januari 2013 @ 12:43:
Ik heb laatst Plex opnieuw moeten installeren, maar nu heb ik het programma blijkbaar in de Koreaanse taal.
Als ik het porgramma dan weer opnieuw installeer, dus gewoon met de English Installer dan krijg ik dit weer.

Hoe kan dit? :?
Problem solved. Webbrowser Opera is de dader! 8)7

• virofi
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:58
Draai sinds kort Plex Client & Server op een Mac Mini die aan de tv hangt in de woonkamer. Werkt top, maar loop tegen een irritante issue aan die, voor zover ik heb kunnen onderzoeken in de topics op het Plex Forum, "by design" zo werkt.

Ik wil Plex Client ten alle tijden fullscreen draaien, zodat m'n vriendin gewoon de Mini aan kan zetten en iets kan gaan kijken. Daarnaast wil ik graag dat de Mini uit slaapstand ontwaakt als ik via Plex Server iets wil streamen naar een iPad of iPhone. Dit werkt allemaal prima, maar;

Plex Client respecteerd de Energy Settings van OSX niet wanneer deze fullscreen draait. In de praktijk betekend dat dat de Mini niet meer in slaapstand gaat als Plex Server deze heeft ontwaakt, omdat Plex Client fullscreen draait. Als ik dus niet thuis ben blijft de Mini draaien totdat ik 'm handmatig in slaapstand zet. Irritant, maar het schijnt de bedoeling te zijn van de developers.

Is er een gebruiksvriendelijke manier om ervoor te zorgen dat de Mini gewoon weer netjes gaat slapen, ongeacht of Plex Client fullscreen draait of niet, zolang er geen processen meer draaien?

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Sleep instellingen in de Plex Client al geconfigureerd/geprobeerd?

• virofi
MrAcid schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 08:41:
Sleep instellingen in de Plex Client al geconfigureerd/geprobeerd?
Ja, maar die overrulen alles. Dus zelfs als er nog een ander proces draait gaat 'ie in sleep mode.

• MrAcid
  • Niet online
Ok, dat is inderdaad ook niet wat je wilt.

Maak je gebruik van een Harmony remote voor Plex? Ik heb mijn systeem zo ingesteld dat Plex wordt afgesloten bij het uitzetten van het systeem en wordt opgestart bij het aanzetten van het systeem (middels de activiteiten op de Harmony). Je zou daarmee het sleep issue kunnen voorkomen omdat de Plex Client niet blijft draaien - maar je vriendin kan het systeem gewoon blijven gebruiken want die "merkt niet" dat het wordt afgesloten en opgestart?

• Jpjedi
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08-11 12:38
Met de apple remote is het enkel een druk op de menu knop. Dat is voor mij voldoende al draait mijn systeem toch continue aangezien SB, Sab enCP er ook op draaien.

• virofi
Ik heb het nu inderdaad maar zo ingesteld dat Plex Client na een x aantal minuten wordt afgesloten, zodat de Power Settings van OSX het daarna netjes overnemen en het systeem inderdaad weer in slaapstand gaat. Nadeel is dat je dan na ontwaken eerst op menu moet drukken om Plex weer te starten, maar goed, dat is dan maar niet anders. Ideaal zou zijn automatisch een script/app te draaien bij ontwaken, zodat ook die menuknop niet hoeft te worden ingedrukt.

Overigens vind ik het wel een vreemde ontwikkel keuze. Ik zie dat ook XBMC hetzelfde doet (waarschijnlijk komt het via die weg in Plex), maar bij Plex vind ik het toch raar. Het mooiste is als je Plex Server on demand beschikbaar is en je Mini ontwaakt, maar zolang ook de Client draait gaat 'ie dus nooit in slaapstand. Apart.

EDIT:
Manier gevonden om een (Apple)Script te draaien bij ontwaken via de App "Scenario", beschikbaar in de AppStore. Met een regeltje AppleScript en deze App start Plex netjes op bij ontwaken. Na x minuten geen actie sluit Plex Client en als er geen andere processen meer draaien gaat de Mini naar bed. Opgelost dus ;-) Al was het mooi geweest dit zonder extra app de kunnen oplossen.

[Voor 19% gewijzigd door virofi op 08-01-2013 12:56]

• Aldmar
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

Aldmar

Niks...

Heeft iemand ervaring met de Plex app op een Samsung bluray speler?

Ik heb een Samsung tv (D6530) in de woonkamer waarop de plex app geïnstalleerd staat. Dit bevalt meer dan uitstekend om series en films te streamen. Nu wil ik ook iets dergelijks in de slaapkamer hebben. In de slaapkamer staat echter een Philips tv. Nu dacht ik als ik een blu ray speler van Samsung koop met de smarthub functie en daar ook de plex app op installeer, heb ik hetzelfde als in de woonkamer! Nu is alleen de vraag of dit ook echt zo gaat werken? Ik stream series in 720p x264 mkv en films in 1080p x264 mkv.

Als ik een (bijvoorbeeld) Samsung BD-E5500 koop, gaat het streamen goed werken? Is er ergens info te vinden waar dit getest wordt? Heb redelijk wat gezocht maar kan niet echt iets bruikbaars vinden...

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:08
Ik krijg de indruk dat de Samsung Plex App inmiddels goed draait, is de Samsung Plex app nu standaard te downloaden op elk nieuw model van Samsung of moet ik nog specifiek op zoek gaan naar compatible modellen?

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:31
Noxa schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:12:
Ik krijg de indruk dat de Samsung Plex App inmiddels goed draait, is de Samsung Plex app nu standaard te downloaden op elk nieuw model van Samsung of moet ik nog specifiek op zoek gaan naar compatible modellen?
tot en met de 2012 modellen is hij te downloaden als het goed is.
Moet natuurlijk wel een smart tv zijn.

[Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 13-01-2013 01:26]

TheS4ndm4n#1919

• virofi
Gebruikt iemand hier ook PlexSync? Kwam erachter dat PlexSync niet werkt als ik een MKV (720p of 1080p) wil syncen in "Medium" kwaliteit, alleen met "High" of "Highest" werkt het. Is dit een bug?

• djeck
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14:26
virofi schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:21:
Gebruikt iemand hier ook PlexSync? Kwam erachter dat PlexSync niet werkt als ik een MKV (720p of 1080p) wil syncen in "Medium" kwaliteit, alleen met "High" of "Highest" werkt het. Is dit een bug?
Klopt ik heb er ook problemen mee, op het plexforum is er ook een draadje met problemen met Plexsync. Ik heb nog niet getest of Highest bij mij wel werkt. High en medium in iedergeval niet.

| geen |

• gurdy
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-01-2018
wie weet hoe ik sickbeard kan laten 'praten' met PlexMediaServer en NZBDrop op een imac?
Kan ik ergens een how2 vinden?

UE55C8700 Latest Firmware; Iphone4s, iMac 27" 3.1 latest ;New MBP 13" 120GB SSD Gb i5 4Gb

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In SickBeard ga je naar Settings -> Notifications, je enabled Plex, daar geef je het IP-adres en de poort op van PMS, that's about it. Zo moeilijk is dat toch niet? :)

NZBDrop ken ik niet, ik weet daarom ook niet of Sick Beard daar ondersteuning op heeft.
Wellicht past jouw vraag (omdat het meer Sick Beard gerelateerd is) meer bij Topicreeks: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. - deel

[Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 19-01-2013 12:06]

• virofi
iJack schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:10:
[...]

Klopt ik heb er ook problemen mee, op het plexforum is er ook een draadje met problemen met Plexsync. Ik heb nog niet getest of Highest bij mij wel werkt. High en medium in iedergeval niet.
Heb je toevallig een linkje naar die thread? Ik kan 'm niet vinden :s

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:01
iJack schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:10:
[...]

De stabiliteit en kwaliteit van PlexSync is echt nog waardeloos, een absoluut beta product. Ik heb inmiddels al een keer of 5 alles opnieuw kunnen laten encoden, omdat de app besloot dat de content niet meer accessible was oid. Uiteraard gebeurde dit elke keer wanneer ik in het buitenland was en juist gebruik wilde maken van 20GB aan content die ik had overgezet.

En daarnaast ook nog een leuk grapje met 2 iPads waarbij 1 (de nieuwste) is gerestored van de iCloud backup van de oude. Dit ging prima en alle apps gaan daar goed mee om, behalve Plex. Ondanks dat de naam van de iPad gewijzigd is en ze duidelijk andere ID's etc hebben blijft Plex ze toch als 1 herkennen. Dit betekent dat ik met die 2 niet tegelijk kan afspelen zonder dat de andere gepauzeerd wordt. En ook PlexSync werkt maar naar 1 device.

Het is leuk dat ze bij Plex proberen een verdienmodel te koppelen aan hun software, maar in mijn ogen win je niet het vertrouwen van je betalende gebruikers door ze verschrikkelijk brakke beta's voor te schotelen. Als je dan ook nog eens niet reageert op bevindingen van die gebruikers en ze dus niet bevestigd, of oplost dan doe je niet echt aan goede klantenbinding...

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Weet iemand hier of de HDMI/Versterker bug er al uit is?

Ik heb plex op een MacMini2011 geïnstalleerd staan welke ik alleen gebruik voor downloaden en kijken van serie's en films. Een half jaar geleden had ik de MacMini direct aan de TV en alles werkte prima, sinds een half jaar heb ik er een versterker tussen en is de ellende begonnen.

Het afspelen van alles uit de library geeft nu of geen geluid of schokt enorm. Dit bleek een bekend probleem maar er was toen geen oplossing helaas.

Daarom ben ik wel benieuwd of iemand hier er een oplossing voor heeft eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Bas Post
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 27-11 21:22
Donstil schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:49:

Ik heb plex op een MacMini2011 geïnstalleerd staan welke ik alleen gebruik voor downloaden en kijken van serie's en films. Een half jaar geleden had ik de MacMini direct aan de TV en alles werkte prima, sinds een half jaar heb ik er een versterker tussen en is de ellende begonnen.

Het afspelen van alles uit de library geeft nu of geen geluid of schokt enorm. Dit bleek een bekend probleem maar er was toen geen oplossing helaas.

Daarom ben ik wel benieuwd of iemand hier er een oplossing voor heeft eigenlijk.
Ik heb precies hetzelfde maar geen oplossing, mijn receiver is een Onkyo TX-SR578

BP on the move!!!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:12

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb sinds kort Plex server op mijn nieuwe HTPC draaien, en de app op de ipad, en ondanks dat ik mezelf aardig heb ingelezen in dit topic kom ik ergens niet helemaal uit.

Ik wil graag op de iPad door mijn mediabibliotheek kunnen bladeren en bij het afspelen kunnen kiezen of ik dat op de ipad wil afspelen of op mijn HTPC. Die laatste optie heb ik nu niet bij de mogelijkheden staan en ik heb diverse Youtube filmpjes gezien waarin dat wel mogelijk bleek. Hoe stel ik dit in? Hier te zien op ca. 0:50 YouTube: A quick look at the Awesome Plex App For The Apple iPad and iPhone and other ios Devices HTPC

Ook (en ik zal wel blind zijn of zo) kan ik in de app het afstandbediening gedeelte niet vinden (zoals bijv. hier te zien is op 3:35 YouTube: A quick look at the Awesome Plex App For The Apple iPad and iPhone and other ios Devices HTPC
Ik heb dat icoontje helemaal niet.

Ik zal dus ergens wel iets helemaal verkeerd doen, maar ik kom er na mijn zoektocht tot op heden nog niet uit helaas. Kan iemand me op weg helpen? :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17:45
Donstil schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:49:

Ik heb maar 1 oplossing: een toslink kabel halen. Dat heeft bij mij alle problemen opgelost. Kost ff wat, maar het werkt dan wel. Gewoon het geluid dan over die kabel sturen.

Mijn observaties over het onderwijs gaan vooral over het hbo dan het wo. De rest zal ik dan expliciet benoemen als ik dat bedoel :)

• MrAcid
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:48:
Ik heb sinds kort Plex server op mijn nieuwe HTPC draaien, en de app op de ipad, en ondanks dat ik mezelf aardig heb ingelezen in dit topic kom ik ergens niet helemaal uit.

Ik wil graag op de iPad door mijn mediabibliotheek kunnen bladeren en bij het afspelen kunnen kiezen of ik dat op de ipad wil afspelen of op mijn HTPC. Die laatste optie heb ik nu niet bij de mogelijkheden staan en ik heb diverse Youtube filmpjes gezien waarin dat wel mogelijk bleek. Hoe stel ik dit in? Hier te zien op ca. 0:50 YouTube: A quick look at the Awesome Plex App For The Apple iPad and iPhone and other ios Devices HTPC

Ook (en ik zal wel blind zijn of zo) kan ik in de app het afstandbediening gedeelte niet vinden (zoals bijv. hier te zien is op 3:35 YouTube: A quick look at the Awesome Plex App For The Apple iPad and iPhone and other ios Devices HTPC
Ik heb dat icoontje helemaal niet.

Ik zal dus ergens wel iets helemaal verkeerd doen, maar ik kom er na mijn zoektocht tot op heden nog niet uit helaas. Kan iemand me op weg helpen? :)
Kan het zijn dat je niet op hetzelfde netwerk zit..? De remote functie en de functie om op een ander device (je HTPC) af te spelen werkt alleen als je op hetzelfde netwerk zit als de HTPC.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Thanks, maar ik zit zeker in hetzelfde netwerk. In Plex op de iPad wordt de Mediacenter PC ook gewoon gevonden onder 'servers'. Kan het nog iets met de workgroup te maken hebben?

• MrAcid
  • Niet online
Ah ok, Windows. Is het een feature die wordt ondersteunt door de Windows Client? Daar heb ik geen verstand van namelijk (en kan het zo snel niet vinden).

edit:
Ben je ingelogd in myPlex in de Windows Client? Dus op je HTPC en dan niet in de Media Server maar echt in de "Media Center"/"Home Theater" app.

Preferences > myPlex en dan even inloggen. Ik denk dat dat het is.

[Voor 41% gewijzigd door MrAcid op 21-01-2013 10:34]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of ik de Windows Client heb geinstalleerd, ik heb de serversoftware erop gezet, maar volgens mij is er ook maar 1 download voor Windows. Zit daar de client dan al gelijk bij in?

• MrAcid
  • Niet online
Dan denk ik inderdaad dat je de Client niet geinstalleerd hebt. :) Dit is de client, daarmee kijk je films vanaf de Plex Media Server op een HTPC:

Die download je hier:
http://www.plexapp.com/download/plex-media-center.php

Vervolgens dus even in de Plex Client inloggen met je myPlex account en het zou moeten werken.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vanavond gelijk proberen, bedankt alvast!

Edit: bovenstaande bleek de oplossing. Dank!

[Voor 36% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-01-2013 08:48]

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Aldmar schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:37:
Heeft iemand ervaring met de Plex app op een Samsung bluray speler?

Ik heb een Samsung tv (D6530) in de woonkamer waarop de plex app geïnstalleerd staat. Dit bevalt meer dan uitstekend om series en films te streamen. Nu wil ik ook iets dergelijks in de slaapkamer hebben. In de slaapkamer staat echter een Philips tv. Nu dacht ik als ik een blu ray speler van Samsung koop met de smarthub functie en daar ook de plex app op installeer, heb ik hetzelfde als in de woonkamer! Nu is alleen de vraag of dit ook echt zo gaat werken? Ik stream series in 720p x264 mkv en films in 1080p x264 mkv.

Als ik een (bijvoorbeeld) Samsung BD-E5500 koop, gaat het streamen goed werken? Is er ergens info te vinden waar dit getest wordt? Heb redelijk wat gezocht maar kan niet echt iets bruikbaars vinden...
Om even op mijzelf terug te komen; Ik heb de gok genomen en recent toch een BD-E6100 gekocht voor in de slaapkamer en heb hier ook Plex op geinstalleerd. Het afspelen van boven genoemde type bestanden gaat prima! _/-\o_

Plex knalde er in eerste instantie wel uit zodra ik in het hoofdscherm de sectie 'TV series' of 'Movies' opende. Hij crashte dan terug naar het SmartTV menu. Het opstarten van een aflevering of film ging echter prima vanaf het homescreen via het 'on deck' overzichtje bijvoorbeeld. Het lag dus niet aan de film/serie zelf maar aan de Plex App. Ook vond ik het navigeren in Plex zelf wat traag/schokkerig gaan. Dit gecombineert bedacht ik mij dat de app misschien te zwaar zou zijn en teveel resources nodig had, dus ik heb in de Preferences het 'Smoothen menu transition' (iets dergelijks) uitgevinkt en sindsdien draait de app prima! :9

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Aldmar schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:15:
[...]

Om even op mijzelf terug te komen; Ik heb de gok genomen en recent toch een BD-E6100 gekocht voor in de slaapkamer en heb hier ook Plex op geinstalleerd. Het afspelen van boven genoemde type bestanden gaat prima! _/-\o_

Plex knalde er in eerste instantie wel uit zodra ik in het hoofdscherm de sectie 'TV series' of 'Movies' opende. Hij crashte dan terug naar het SmartTV menu. Het opstarten van een aflevering of film ging echter prima vanaf het homescreen via het 'on deck' overzichtje bijvoorbeeld. Het lag dus niet aan de film/serie zelf maar aan de Plex App. Ook vond ik het navigeren in Plex zelf wat traag/schokkerig gaan. Dit gecombineert bedacht ik mij dat de app misschien te zwaar zou zijn en teveel resources nodig had, dus ik heb in de Preferences het 'Smoothen menu transition' (iets dergelijks) uitgevinkt en sindsdien draait de app prima! :9
Heb je alles draadloos geinstalleerd of met kabel? Een 1080p film streamen van mijn MacBook naar een samsung TV met plex gaat niet echt soepel, elke 30 seconden bufferen.

• Aldmar

Aldmar

Niks...

Brm-G schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:46:
[...]

Heb je alles draadloos geinstalleerd of met kabel? Een 1080p film streamen van mijn MacBook naar een samsung TV met plex gaat niet echt soepel, elke 30 seconden bufferen.
Ik stream met een bedraad, gigabit netwerk vanaf een iMac. ;)

Volgens mij maakt het gigabit niet uit omdat de TV en bluray maar 100mbit is. Heel af en toe merk je bij een film, met vooral DTS geluid, dat het geluid enkele milliseconden stoort, bij zowel mijn tv als de bluray speler...

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 26-11 14:01
Ik heb een Plex Server en Plex Client geinstalleerd op een Mac Mini. De Mac Mini is via HDMI aangesloten op mijn receiver en deze weer op mijn TV. Films en series stream ik vanaf een Synology NAS

Ik bedien alles met de Logitech Harmony One.

Ik heb echter regelmatig het probleem dat deze:
- of helemaal niet uit slaapstand komt (blijft in blauw scherm)
- of soms wel uit slaapstand komt, maar dan zegt dat Plex "onverwachts is afgesloten"
- of soms wel uit slaapstand komt, maar als ik weer een film/serie start, dan zegt ie "error while opening file"

Gevolg. Herstart is noodzakelijk -> hoogst irritant.

Is maar zelden dat ie uit slaapstand komt en alles gewoon werkt zoals het zou moeten.

Hebben jullie dit ook (gehad) en hebben jullie een oplossing?

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:08
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:53:
- of soms wel uit slaapstand komt, maar dan zegt dat Plex "onverwachts is afgesloten"
- of soms wel uit slaapstand komt, maar als ik weer een film/serie start, dan zegt ie "error while opening file"
Het slecht ontwaken uit slaapstand heb ik geen last van, ik heb wel "Schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang" aan gevinkt. Misschien dat het helpt.

Ik denk dat het onverwachts afsluiten van plex samenhangt met punt 3, het niet kunnen vinden van de files. Mac OSX is niet zo sterk in het onthouden van netwerk schijven (je NAS) etc. Je kunt er een commando op los laten dat hij dat automatisch doet maar je kunt het ook heel makkelijk oplossen met "DriveMounter" een appje welke te koop is in de Appstore.
Drivemounter maakt elke keer verbinding met je NAS ook na reboot. Daarmee zal Plex altijd je files kunnen vinden en denk ik dat de crashes ook verholpen zijn.

• Lekkerbek312
  • Laatst online: 26-11 14:01
Dank Noxa. Drivemounter heeft het probleem (lijkt het) opgelost.

• Rupkeii
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-12 11:46
Ik gebruik Plex al langere tijd. Server draait op mijn iMac en heb clients draaien op de appletv en de iPad. Nu heb ik sinds vorige week een nieuwe Imac en Plex opnieuw geïnstalleerd op de iMac.

Maar nu is het probleem dat de client op mijn appletv en iPad blijft bufferen zodra er ondertiteling in beeld zou moeten komen. Zet ik de ondertiteling uit dan loopt de film wel verder.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Dit doet zich voor bij zowel wifi als bedrade verbinding.

• Cerberi
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 28-10 16:42
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:53:
Ik heb een Plex Server en Plex Client geinstalleerd op een Mac Mini. De Mac Mini is via HDMI aangesloten op mijn receiver en deze weer op mijn TV. Films en series stream ik vanaf een Synology NAS

Ik bedien alles met de Logitech Harmony One.

Gevolg. Herstart is noodzakelijk -> hoogst irritant.

Is maar zelden dat ie uit slaapstand komt en alles gewoon werkt zoals het zou moeten.

Hebben jullie dit ook (gehad) en hebben jullie een oplossing?
Ik heb eenzelfde setup, en heb het probleem eigenlijk alleen wanneer ik de Mac Mini in slaap het gezet in Plex zelf. Wanneer ik uit plex ga, en daar sleep mode aanzet, wordt de Mac altijd netjes wakker.

• Xenophoben
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:44
Iemand ervaringen met plex op een roku ? Ik heb er net een besteld in de vs maar ik ben benieuwd naar jullie mening

• k5052
  • Laatst online: 12:24
Heb geen ervaring met Plex op een roku, maar ik wil even een crosspost neerzetten uit het Raspberry XBMC topic. Al een tijdje heb ik de onderstaande combinatie draaiende en het werkt opzich prima als AppleTv vervanger en als Plex client.

PLEX + RASPBERRY CLIENT
Tevens heb ik onlangs weer mijn Plex + Raspberry configuratie geupdate waarbij het nu een stuk vloeiender werkt in combinatie met Airplay en Plex. Ik gebruik RaspBMC als XBMC basis in combinatie met de onlangs vernieuwde PlexBMC plugin (FRODO built). Deze combinatie voldoet als Plex client en als 'appletv' vervanger met een stabiele airplay functie voor zowel audio als video. Naast de airplay functionaliteiten is de vernieuwde Plexbmc plugin ook tegenwoordig compatible met de plex channels zoals uitzending gemist/ traileraddict/ sbsgemist etc.

Om deze setup te draaien zijn 3 componenten vereist:
PlexBMC (plugin voor XBMC)
PlexBMC helper (remote functie)
Quartz skin (AppleTV 2 layout met dynamic top shelf)
Alledrie te downloaden vanuit het topic van de ontwikkelaar zelf (HippyJay) http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=92310&page=26

Met deze combinatie vervult de Raspberry Pi een prima functie als airplay/plex client icm een plex media server die draait op een intern netwerk of via een extern netwerk doormiddel van een myplex account. Sinds Plex Media Server een functie de taak op zich neemt om media te transcoden verloopt het streamen van content prima voor zowat alle content.

Mocht iemand dus een prima oplossing zoeken in een 'Apple' omgeving waarbij de raspberry moet worden gebruikt als media client is plexbmc + xbmc een goede oplossing als er al een plex server aanwezig is.

• RFdeGroot
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:33
Thanks voor de tip.
Heb even dat topic bekeken en ziet er interressant uit! Ga daar zeker even mee spelen vanavond als ik thuis ben.

Zou mooie manier zijn om van xbmc de functionaliteit voor o.a live tv en airplay te blijven gebruiken en dan de films e.d. via plex.

• SquareOne
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met films/series op afstand kijken?

Steeds als ik niet thuis ben en ik wil mijn plex server benaderen (die thuis staat) krijg ik een error: 'error while opening file'.

Op de iPad en iPhone krijg ik de melding: "niet mogelijk om media af te spelen (an unknown problem occurred)"

Ik heb een poort in de router open gezet en ik vind de server ook gewoon, alleen het afspelen lukt niet.

Iemand tips?

[Voor 32% gewijzigd door SquareOne op 21-02-2013 15:13]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is het normaal dat wanneer ik een serie bekijk op de ipad, het processorgebruik op de PC (default HTPC AMD A4) naar 100% schiet? Als ik diezelfde aflevering op het media center afspeel dan is het veel lager. Is dat een instelling?

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Dat ligt waarschijnlijk aan hardwarematig vs softwarematig decoderen. Je PC beschikt niet over een hardwarematige decoder van de gebruikte codec.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Geen idee, het is een Asrock A75 FM2 Pro 4 M bordje. Ik zal nogmaals door de settings lopen vanavond. Betreft h.264 trouwens.

[Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-02-2013 16:06]

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:24:
Is het normaal dat wanneer ik een serie bekijk op de ipad, het processorgebruik op de PC (default HTPC AMD A4) naar 100% schiet? Als ik diezelfde aflevering op het media center afspeel dan is het veel lager. Is dat een instelling?
Dat is normaal inderdaad, je media center kan het bestand native (dus zonder hercoderen) afspelen, je pc hoeft dan alleen maar het bestand door te sturen. Je ipad kan het formaat niet van zichzelf afspelen, en dus moet het bestand "omgezet" worden naar een bestand dat de ipad snapt. Daar is je processor heel druk mee.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• MrAcid
  • Niet online
Met HD bestanden van tegenwoordig is dat toch eigenlijk bijna nooit meer nodig? x264 kan door een iPad gewoon worden afgespeeld dacht ik?
First of all, we’ve introduced a feature we call Direct Play, and here’s how it works: During the media analysis phase, the Plex Media Server looks at certain attributes of your media (resolution, bitrate, etc.). When a client requests a piece of media, the server looks at the client’s capabilities, compares them to the media parameters, and makes a determination as to whether or not the file can be directly played on the device. For example, if you have a properly prepared MP4 file, it’ll play without any transcoding on an iOS device. Tiny CPU usage, and no loss in quality. If you had a movie in MKV format and also encoded it for mobile devices (and both versions scanned into your library), the media server is smart enough to mark the specific version of the file as playable by the device.

This is all well and fine, but the media might not be in the right format in the first place, and encoding multiple versions of a file is a pain. For this reason, we’ve introduced a feature called Direct Streaming, As you might know, the current standard for web video is H.264 (regardless of how Google tries to undermine it); this codec happens to be the most common inside an MKV file, and also the most commonly supported on mobile devices. Android and iOS devices support decoding H.264 in hardware directly.
Bron: http://elan.plexapp.com/2...oming-attractions-part-5/

[Voor 83% gewijzigd door MrAcid op 21-02-2013 17:52]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

M.a.w. ik moet in Plex server ergens Direct Streaming aanzetten? Ik ga vanavond gelijk op zoek :)

• Adlermann
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17:45
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:24:
Hij moet transcoden, volgns mij kost dat veel processorkracht.

Mijn observaties over het onderwijs gaan vooral over het hbo dan het wo. De rest zal ik dan expliciet benoemen als ik dat bedoel :)

• MrAcid
  • Niet online
Direct Streaming/Direct Play/Transcoding is iets waar je als eindgebruiker volgens mij niet aan hoeft te denken en niet voor hoeft in/uit te schakelen. Waarschijnlijk probeer je een formaat af te spelen dat niet native door de iPad ondersteund wordt, daardoor moet je inderdaad transcoden en dat kost veel kracht.

• RocketKoen
Ook nog een tip als je beeld er ineens heel lelijk uit ziet:

Ik had een aantal .mkv bestanden (1080p blueray rip) die er uit zagen als NTFC kwaliteit op mijn TV, maar wel superscherp waren op mijn pc (via plex en via vlc).
Blijkbaar zijn er een aantal settings in .mkv die niet alle TV's goed aankunnen. Maar je TV denkt dat hij dat wel kan.
De oplossing: Force local transcoding (tijdelijk) aanzetten.

Nadeel: je kan niet meer fast-forwarden (door aftiteling bijvoorbeeld). En een low-end NAS is niet snel genoeg om 1080p te transcoden.

[Voor 14% gewijzigd door RocketKoen op 22-02-2013 10:30]

TheS4ndm4n#1919

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MrAcid schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:28:
Direct Streaming/Direct Play/Transcoding is iets waar je als eindgebruiker volgens mij niet aan hoeft te denken en niet voor hoeft in/uit te schakelen. Waarschijnlijk probeer je een formaat af te spelen dat niet native door de iPad ondersteund wordt, daardoor moet je inderdaad transcoden en dat kost veel kracht.
Nou ja, het in jouw bericht genoemde .mkv dus.

• MrAcid
  • Niet online
Maar .mkv is een container dus dat zegt niet zoveel over wat erin zit (meestal x264 codec voor video).

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oh, daarvan heb ik geen verstand... ik neem toch aan dat een .mkv een h.264 codec heeft? Maar dat zal de ipad dus niet kunnen afspelen, daarom dat hij het gaat decoderen.

• kdbruin
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-10 15:41
MrAcid schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:24:
Maar .mkv is een container dus dat zegt niet zoveel over wat erin zit (meestal x264 codec voor video).
Maar zolang de iPad (of wel ander afspeelapparaat) niet weet wat hij met een .mkv aan moet, zal er toch iets gedaan moeten worden om het compatibel te maken. Transcoden is dan een mogelijkheid.

Zelf zet ik alle .mkv om naar .mp4 op m'n server zodat m'n PS3 ze af kan spelen. Dit kan in 95% van de gevallen via een remux (audio/video uit de .mkv container halen en daarna in een .mp4 container stoppen) en soms moet er nog een audio conversie gedaan worden.

• Kheldar
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 28-11 18:31
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:05:
Oh, daarvan heb ik geen verstand... ik neem toch aan dat een .mkv een h.264 codec heeft? Maar dat zal de ipad dus niet kunnen afspelen, daarom dat hij het gaat decoderen.
Wat kdbruin zegt: mkv, mp4 en avi zijn enkel containers voor de video, audio, subs, chapters, etc. Zie het als een zipje met daarin losse bestanden voor video, audio, subs, etc. Apple-apparaten ondersteunen uit zichzelf enkel mp4 (Apple heeft mp4 praktisch uitgevonden met hun werk aan de oude mov'jes), van de structuur van mkv's snappen ze niks, ook al ondersteunen ze de formaten die erin zitten wel.

Plex snapt mkv wel en kan on-the-fly vrij snel de audio en video uit een mkv in een mp4 stoppen en die naar je apple sturen, zodat hij het ineens wel kan afspelen. Dit heet direct streaming bij Plex. Als Plex ziet dat je iPad de video of audio in de mkv niet ondersteunt (divx, ac3, dts, etc), dan zal hij ook deze gaan transcoden naar iets dat je iPad wel snapt (h264 en aac bijv.). In het geval van alleen de audio zorgt dit voor een iets hogere load op de server, maar vaak niet significant. In het geval van video, vooral bij hogere resoluties, ga je dit wel merken.

Een ander geval waarin Plex video en audio gaat transcoden, is als op de iPad staat in gesteld dat de lokale bandbreedte beperkt is (settings > video > streaming quality). Als die bandbreedte lager is dan de bitrate van je film, dan gaat dat niet passen en zal Plex de boel transcoden naar een lagere bitrate, wat weer erg veel CPU kost. Zelf heb ik deze instellingen op de max van 20Mbit/s staan, zodat er nooit om deze reden getranscode wordt.

Daarnaast converteer ik ook al mijn mkv's standaard naar mp4 (met stereo aac), zodat ze native afspelen op vrijwel alle hardware die mp4 ondersteunt. Plex hoeft dan helemaal niets te transcoden of converteren. Dit heet direct play en heeft als voordeel dat chapters en textbased subs in de mp4 ook gewoon meegaan (en werken) op iPads en Appletv's.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Helder, top!

Die instelling op de ipad gelijk aangepast, eens kijken of dat helpt. Dat remuxen en zo heb ik wel eens mee geexperimenteerd maar dat duurde me veel te lang :-(

• martk2280
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02-12 21:12
vraagje: is er een mogelijkheid om .iso files af te spelen met plex?

• Jpjedi
martk2280 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:57:
vraagje: is er een mogelijkheid om .iso files af te spelen met plex?
https://www.google.nl/sea...UTF-8&hl=nl&client=safari

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 11-08-2017
Ok hier begrijp ik geen hol van. Ik heb twee films (batman begins en the dark knight). Beide een mp4 file met bijbehorend .srt subtitle file. Als ik nu een film start op mijn TV dan krijg ik bij de een gewoon subtitles en bij de andere niet.. :? De srt files lijken beide in orde en hebben dezelfde naam als de mp4 files. Ik snap dus niet dat ik bij een wel subs krijg en bij de andere niet :(

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:37

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:54:
Ok hier begrijp ik geen hol van. Ik heb twee films (batman begins en the dark knight). Beide een mp4 file met bijbehorend .srt subtitle file. Als ik nu een film start op mijn TV dan krijg ik bij de een gewoon subtitles en bij de andere niet.. :? De srt files lijken beide in orde en hebben dezelfde naam als de mp4 files. Ik snap dus niet dat ik bij een wel subs krijg en bij de andere niet :(
Beiden hetzelfde model of niet ??

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 11-08-2017
nero355 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:54:
[...]

Beiden hetzelfde model of niet ??
Wat bedoel je met hetzelfde model? De films staan beide in een map waar ik Plex naar laat wijzen. Vanuit mijn TV kan ik ze beide opstarten. De een start dus met subs en de ander niet. Ik kan bij de een met de TV ook settings veranderen van de subtitles, formaat van de tekst enzo. Bij de andere zijn die opties niet beschikbaar. Ik heb het idee dat het aan het mp4 bestand ligt, maar hoe het nou precies zit begrijp ik nog niet helemaal.

• OkeOkeOke
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17:42
NVM

[Voor 98% gewijzigd door OkeOkeOke op 11-03-2013 23:16]

• supernova
  • Registratie: augustus 2000

supernova

Netware o mania (CNE6)

k5052 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 06:14:
Heb geen ervaring met Plex op een roku, maar ik wil even een crosspost neerzetten uit het Raspberry XBMC topic. Al een tijdje heb ik de onderstaande combinatie draaiende en het werkt opzich prima als AppleTv vervanger en als Plex client.

PLEX + RASPBERRY CLIENT
Tevens heb ik onlangs weer mijn Plex + Raspberry configuratie geupdate waarbij het nu een stuk vloeiender werkt in combinatie met Airplay en Plex. Ik gebruik RaspBMC als XBMC basis in combinatie met de onlangs vernieuwde PlexBMC plugin (FRODO built). Deze combinatie voldoet als Plex client en als 'appletv' vervanger met een stabiele airplay functie voor zowel audio als video. Naast de airplay functionaliteiten is de vernieuwde Plexbmc plugin ook tegenwoordig compatible met de plex channels zoals uitzending gemist/ traileraddict/ sbsgemist etc.

Om deze setup te draaien zijn 3 componenten vereist:
PlexBMC (plugin voor XBMC)
PlexBMC helper (remote functie)
Quartz skin (AppleTV 2 layout met dynamic top shelf)
Alledrie te downloaden vanuit het topic van de ontwikkelaar zelf (HippyJay) http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=92310&page=26

Met deze combinatie vervult de Raspberry Pi een prima functie als airplay/plex client icm een plex media server die draait op een intern netwerk of via een extern netwerk doormiddel van een myplex account. Sinds Plex Media Server een functie de taak op zich neemt om media te transcoden verloopt het streamen van content prima voor zowat alle content.

Mocht iemand dus een prima oplossing zoeken in een 'Apple' omgeving waarbij de raspberry moet worden gebruikt als media client is plexbmc + xbmc een goede oplossing als er al een plex server aanwezig is.
Heb je ergens een handleiding om alles op een PI te installeren. Ben wel nieuwsgierig geworden. :+

PS4Pro 1TB User...

• tcviper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:56
Houd deze site maar in de gaten: http://www.rasplex.com/

PSNid: tcviper | Steam: Viper | TechConnect.nl - Mikeredfields.com

• supernova
  • Registratie: augustus 2000

supernova

Netware o mania (CNE6)

Thnks, zal ik zeker doen.. _/-\o_

PS4Pro 1TB User...

• RocketKoen
De nieuwe smartTV app wordt hopelijk ook snel goedgekeurd.
Eindelijk channels, gedeelde servers en parental controlls.

TheS4ndm4n#1919

• tcviper
Dat is wel de bedoeling ja :) Hopelijk deze maand nog.

• tcviper
Rasplex released :) Meer info onder GET Rasplex: http://rasplex.com/

[Voor 13% gewijzigd door tcviper op 14-03-2013 10:16]

• yannickzz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11-07 20:08
Ik gebruik al een paar maanden Plex en het bevalt me uitstekend. Alleen lukt het me maar niet om stabiel 720p te streamen, laat staan 1080p. Al m'n apparaten zijn verbonden met 'n ethernet kabel aan mijn Ziggo modem. ( EPC3925)

Zijn die ziggo modems niet goed genoeg om in hoge kwaliteit te streamen? Of ligt het toch aan iets anders? (aan de computer niet, dat is namelijk 'n computer van minder dan een jaar oud uit de bbg). Zo ja op een van de twee vragen: ik heb hier nog een Linksys E1000 liggen die ik zou kunnen koppelen aan de modem. Zou dat wel werken?

Alvast bedankt!

[Voor 15% gewijzigd door yannickzz op 18-04-2013 14:23]

• RocketKoen
Ziggo modem zou snel genoeg moeten zijn als alles met kabels vast zit. Wireless wil nog wel eens voor problemen zorgen.
Als ik het goed begrijp stream je vanaf je PC (BBG vorig jaar), naar je TV (model/type?).

het enige wat echt invloed heeft op de prestaties is local transcoding.
Je kan dit forceren in het menu op je TV, en gaat automatisch aan als je een formaat afspeelt wat je TV eigenlijk niet aan kan.
Dit vergt nogal veel van de host-pc. En vooral bij mensen die een NAS gebruiken als server gaat dat mis.

TheS4ndm4n#1919

• yannickzz
RocketKoen schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:55:
Ziggo modem zou snel genoeg moeten zijn als alles met kabels vast zit. Wireless wil nog wel eens voor problemen zorgen.
Als ik het goed begrijp stream je vanaf je PC (BBG vorig jaar), naar je TV (model/type?).

het enige wat echt invloed heeft op de prestaties is local transcoding.
Je kan dit forceren in het menu op je TV, en gaat automatisch aan als je een formaat afspeelt wat je TV eigenlijk niet aan kan.
Dit vergt nogal veel van de host-pc. En vooral bij mensen die een NAS gebruiken als server gaat dat mis.
Ik stream naar m'n PS3 omdat mijn TV geen smarttv heeft of iets dergelijks. Het zou dus ook aan mijn PS3 kunnen liggen, maar dat zou toch wel goed moeten werken denk ik.

Ook gebruikt Plex (transcoder, server etc) bij lange na niet al het processor gebruik of het geheugen.

[Voor 5% gewijzigd door yannickzz op 18-04-2013 15:00]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb het volgende probleem: ik heb Plex ingesteld dat hij full screen moet openen en ook gelijk moet openen bij opstarten van Windows. Dat lukt, maar na he topstarten minimaliseert hij weer. Ik zie dan de desktop.

Vervolgens kan ik niet naar Plex alt-tabben. Ik krijg dan een niet-gemaximaliseerd zwart scherm en kan alleen nog via taakbeheer Plex afsluiten en hem dan weer opnieuw starten.

Heel af en toe heb ik ook dat hij tijdens het afspelen minimaliseert zonder enige reden. Dan kan ik wel met alt-tab weer terug, film en geluid spelen gewoon door. Kan ik deze problemen oplossen? Doel is om de PC aan te zetten en gelijk ready for action te zijn in Plex. Betreft HTPC met Windows 7.

[Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-04-2013 15:09]

• yannickzz
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:08:
Ik heb het volgende probleem: ik heb Plex ingesteld dat hij full screen moet openen en ook gelijk moet openen bij opstarten van Windows. Dat lukt, maar na he topstarten minimaliseert hij weer. Ik zie dan de desktop.

Vervolgens kan ik niet naar Plex alt-tabben. Ik krijg dan een niet-gemaximaliseerd zwart scherm en kan alleen nog via taakbeheer Plex afsluiten en hem dan weer opnieuw starten.

Heel af en toe heb ik ook dat hij tijdens het afspelen minimaliseert zonder enige reden. Dan kan ik wel met alt-tab weer terug, film en geluid spelen gewoon door. Kan ik deze problemen oplossen? Doel is om de PC aan te zetten en gelijk ready for action te zijn in Plex. Betreft HTPC met Windows 7.
De eerste oplossing zou een herinstallatie zijn. Is natuurlijk wel een standaard antwoord, maar een nieuwe installatie doet vaak wonderen.

• Slurpgeit
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:34
Oeps, verkeerde topic 8)7

[Voor 97% gewijzigd door Slurpgeit op 19-04-2013 00:35]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Yannickzz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:10:
[...]

De eerste oplossing zou een herinstallatie zijn. Is natuurlijk wel een standaard antwoord, maar een nieuwe installatie doet vaak wonderen.
Plex komt regelmatig met updates, die installeer ik dan. Dat lijkt sterk op een complete installatie, maar is dat niet voldoende dan?

• yannickzz
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:54:
[...]

Plex komt regelmatig met updates, die installeer ik dan. Dat lijkt sterk op een complete installatie, maar is dat niet voldoende dan?
Nee, niet echt. Hij update zo hier en daar wat dingen maar je persoonlijke instellingen blijven dan gewoon wel behouden, ik zou toch echt even alles opnieuw installeren.

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:46
heeft er iemand al rapplex gebruikt?
Heb nu een appletv 2 die ik alleen voor plex gebruik.
Als dit werkt, kan die weg ;-)

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

rapplex ?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• DarkChylde
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:46

• Robsta86
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 02-12 23:31
Ik vind RaspPlex erg traag moet ik zeggen, laden van bibliotheek duurt aardig lang. Ook mis ik (in heel Plex) een optie om ondertitels te downloaden in je client? Wat dat betreft werkt RaspBMC met plexbmc plugin handiger i.m.o.

• Xenophoben
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13:44
Robsta86 schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:27:
Ik vind RaspPlex erg traag moet ik zeggen, laden van bibliotheek duurt aardig lang. Ook mis ik (in heel Plex) een optie om ondertitels te downloaden in je client? Wat dat betreft werkt RaspBMC met plexbmc plugin handiger i.m.o.
Helemaal met je eens. Ik gebruik open elec met plexbmc en dat is een stuk rapper

• tcviper
De Rasplex client word constant geupdate en de laatste versie van gisteren 0.36 verbetert weer een hoop performance issues:

http://forums.plexapp.com...asplex-releases/?p=386089

UIteindelijk is het de bedoeling dat het zo gefinetuned word dat het net zo goed loopt als op een normale pc/mac.

Mbt streamen naar de PS3, dat is nog in beta en niet 100% ideaal, probeer eens met een andere pc/mac te streamen en kijk dan eens of het goed werkt. Je modem van Ziggo is prima en is hier absoluut niet de bottleneck.

• RVE_NL
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:19
Ik heb vandaag maar eens een Raspberry Pi besteld zodat ik op de slaapkamer makkelijker kan 'Plexen'.

Is het tegenwoordig nog steeds zo dat open elec icm plexbmc sneller is dan Rasplex? Het eenvoudigste lijkt namelijk de installer van Rasplex te gebruiken, maar als het snelheidverschil aanzienlijk is dan is het misschien handig even een half uurtje meer aan de installatie te besteden?

Weet iemand toevallig wat de afmetingen van de Raspberry Pi met case is, het staat nergens in specificaties bij de shops vermeld?
Is het ook mogelijk gebruik te maken van Skins met Rasplex?
Heeft er iemand nog verdere tips waar ik rekening mee moet houden?
tcviper schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:50:
De Rasplex client word constant geupdate en de laatste versie van gisteren 0.36 verbetert weer een hoop performance issues:

http://forums.plexapp.com...asplex-releases/?p=386089

UIteindelijk is het de bedoeling dat het zo gefinetuned word dat het net zo goed loopt als op een normale pc/mac.

Mbt streamen naar de PS3, dat is nog in beta en niet 100% ideaal, probeer eens met een andere pc/mac te streamen en kijk dan eens of het goed werkt. Je modem van Ziggo is prima en is hier absoluut niet de bottleneck.
Xenophoben schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:20:
[...]

Helemaal met je eens. Ik gebruik open elec met plexbmc en dat is een stuk rapper

Steam: rogerveijk

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Grrrr ik loop op mn macbook pro retina tegen het probleem aan dat de muis niet verder naar beneden kan. Ik kom dus net niet bij het menu, nu is dit een bekend probleem waar men al tijden niets aan doet :(

Iemand een oplossing? (behalve dan met het keyboard werken?)

I am the great Cornholio!

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-12 20:04

zAo

GPLv2 Fanboy

Kan iemand zijn ervaringen met de nieuwe Plex client voor Linux (Plex Home Theatre dus) delen? Ik heb geen PlexPass en men laat niets los zonder PlexPass.

Ik heb een hekel aan abonnementen, maar om nu 75,-- te betalen voor een beta vind ik ook een beetje te gortig :)

• RVE_NL
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:19
zAo schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:54:
Kan iemand zijn ervaringen met de nieuwe Plex client voor Linux (Plex Home Theatre dus) delen? Ik heb geen PlexPass en men laat niets los zonder PlexPass.

Ik heb een hekel aan abonnementen, maar om nu 75,-- te betalen voor een beta vind ik ook een beetje te gortig :)
PHT komt ook beschikbaar voor niet betalende menbers zovlug PHT uit beta is. De Mac en Windows versie hebben momenteel preoriteit. Er is well een 'HIGHLY EXPERIMENTAL Ubuntu package' gemaakt, waar nog volaan ontwikkeld wordt, maar deze is nog lang niet zo stabiel als de Mac en Windows versie (dit maak ik op uit reacties op het forum).

De PHT versie voor de Mac en Windows versie werkt nu stabiel, na nog enkele laatste kleine bug fixes komen hopelijk binnenkort de cosmetische veranderingen aan bod.

*Ik gebruik zelf de OS x versie dus heb PHT in Linux niet zelf getest.

Steam: rogerveijk

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-12 20:04

zAo

GPLv2 Fanboy

RVE_NL schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:26:
[...]
PHT komt ook beschikbaar voor niet betalende menbers zovlug PHT uit beta is. De Mac en Windows versie hebben momenteel preoriteit. Er is well een 'HIGHLY EXPERIMENTAL Ubuntu package' gemaakt, waar nog volaan ontwikkeld wordt, maar deze is nog lang niet zo stabiel als de Mac en Windows versie (dit maak ik op uit reacties op het forum).

De PHT versie voor de Mac en Windows versie werkt nu stabiel, na nog enkele laatste kleine bug fixes komen hopelijk binnenkort de cosmetische veranderingen aan bod.

*Ik gebruik zelf de OS x versie dus heb PHT in Linux niet zelf getest.
Thanks, zo te horen is het dus niet de moeite waard. Ook ik gebruik de OSX versie vanaf de tijd dat het nog OSXBMC was, ik wil alleen van mijn Mac Mini af vanwege het ontbreken van o.a. eSATA.

• DarkShadow
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17:11
Ik ben zelf aan het kijken voor een alternatief van mijn oude apple tv met xbmc. Nu kwam ik de roku 3 tegen met de mogelijkheid van netflix e.d. en natuurlijk een plex client.

Ik ben van plan een iMac aan te schaffen en Plex zou dus een mooie oplossing kunnen zijn als aanvulling op sickbeard/couchpotato etc. Het enige punt wat wel erg belangrijk is voor mij is het relaxed downloaden van ondertiteling. Vooral mijn vrouw vind op zn minst engels wel erg belangrijk. Nu is het mij onduidelijk hoe je dit met plex het gemakkelijkst kan regelen, in xbmc heb je een super handige plugin waarbij je bij het begin van een film nog een subtitle kan downloaden.

Wie weet er hier meer over.

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik gebruik daar FileBot voor.

Geniaal stukje software voor het omzetten van titels en downloaden van ondertitels binnen enkele seconde.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
Onlangs heb ik couchpatato geupdatet. (MAC OS)
Ik had ook de app voor plex daarvoor.
Nu heb ik niet de indruk dat couchpotato is overschreven maar dat er een tweede draait.
Via localhost:5000 kom ik bij de oude versie, en via localhost:5050 bij de nieuwe.

anyway. Via plex > video > couchpotato kom ik dus in mijn oude mapomgeving (wanted e.d.)
Dus ik zet via de settings in de app de poort op 5050 ipv 5000.
Alleen nu laat hij helemaal geen lijst meer zien...

meer mensen dit ondervonden?

• RocketKoen
paQ schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:15:
Onlangs heb ik couchpatato geupdatet. (MAC OS)
Ik had ook de app voor plex daarvoor.
Nu heb ik niet de indruk dat couchpotato is overschreven maar dat er een tweede draait.
Via localhost:5000 kom ik bij de oude versie, en via localhost:5050 bij de nieuwe.

anyway. Via plex > video > couchpotato kom ik dus in mijn oude mapomgeving (wanted e.d.)
Dus ik zet via de settings in de app de poort op 5050 ipv 5000.
Alleen nu laat hij helemaal geen lijst meer zien...

meer mensen dit ondervonden?
je hebt inderdaad 2 installaties naast elkaar draaien... Je oude verwijderen dus.
En je hebt ze blijkbaar net alle 2 op dezelfde poort gezet. nu doen ze het beide niet meer.

TheS4ndm4n#1919

• iMick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:47
DarkShadow schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:48:
Ik ben van plan een iMac aan te schaffen en Plex zou dus een mooie oplossing kunnen zijn als aanvulling op sickbeard/couchpotato etc. Het enige punt wat wel erg belangrijk is voor mij is het relaxed downloaden van ondertiteling. Vooral mijn vrouw vind op zn minst engels wel erg belangrijk. Nu is het mij onduidelijk hoe je dit met plex het gemakkelijkst kan regelen, in xbmc heb je een super handige plugin waarbij je bij het begin van een film nog een subtitle kan downloaden.
Voor TV series kijk eens naar, http://www.bierdopje.com/...10322-AutoSub-deel-2/last. (http://code.google.com/p/auto-sub/).

Voor films zou ik eens kijken naar de meta agents in Plex, OpenSubTitles pakt bij mij wel redelijk wat. De Bierdopje plugin pakt niet superveel, terwijl autosub een stuk fijner is.

AutoSub download bij mij eerst de Engelstalige ondertitel en wanneer de Nederlandstalige ondertitel beschikbaar is, vervangt hij hem. Hij slaat de SRT in dezelfde map op, zodat je niet afhankelijk bent van internet. (na het downloaden).

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ondertitels download ik handmatig met jBierSubDownloader. De geautomatiseerde tools schijnen niet altijd even goed te werken. Komt ook wel omdat de download tools (zoals SickBeard bijvoorbeeld) dan via de postprocessing per aflevering zoekt naar subs. Voor oude subs niet zo'n probleem, maar nieuweren wel. ;)

Met jBierSubDownloader laat je handmatig zoeken naar wat je op disk hebt, achteraf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jpjedi
Nooit problemen met autosub. Zou niet weten waarom ik dat handmatig zou willen doen.

Voor films opensubtitles via Plex en dat werkt ook perfect.

Uiteraard alle bestandsnamen origineel houden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
RocketKoen schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:39:
[...]

je hebt inderdaad 2 installaties naast elkaar draaien... Je oude verwijderen dus.
En je hebt ze blijkbaar net alle 2 op dezelfde poort gezet. nu doen ze het beide niet meer.
mja dan komt nu mijn noobness hoe de hell ik de oude dan verwijder?
(zonder dat mijn api's e.d. om zeep gaan) :?

de oude doet het gewoon hoor als ik de poort in plex weer op 5000 zet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-11 12:02
Even mijn bevindingen delen met een mac mini als mediacenter en media speler en bij mijn ouders thuis Raspberry Pi icm Rasplex.

Situatie is als volgt:
Ik heb op mijn mac mini Plex Media center als ook Plex media player geinstalleerd en kijk naar alle volle tevredenheid films. Vaak vertel ik tegen m'n pa (die ook graag films kijkt) dat ik weer een gave nieuwe film heb gezien.

Ik moet hem dan vaak als Avi-bestand voor hem downloaden/omzetten of op dvd branden om de film zo via zijn tv af te spelen.

Nu heb ik sinds gister een Raspberry Pi voor hem gekocht en Rasplex geinstalleerd (versie 1.037) en gekoppeld aan de televisie bij mijn ouders thuis. Via Myplex inloggen in rasplex en nu kan hij al mijn films zien die ik in mijn Media center heb staan.

Ik merk wel dat de kwaliteit (als ik een 1080p-film bekijk via Rasplex) bij mijn ouders minder is dan wanneer ik diezelfde film bekijk gewoon via mijn mac mini. Dit kan liggen aan de internetsnelheid van m'n ouders of aan de televisie natuurlijk.

Al met al een handig dingetje en zeker fijn dat Plex erop kan draaien (ik vind xbmc iets meer omslachtiger werken)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RocketKoen
paQ schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:46:
[...]

mja dan komt nu mijn noobness hoe de hell ik de oude dan verwijder?
(zonder dat mijn api's e.d. om zeep gaan) :?

de oude doet het gewoon hoor als ik de poort in plex weer op 5000 zet.
uitzoeken waar je hem geïnstalleerd hebt, en dan naar dev/nul knallen? :P
willem1509 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:32:
Ik merk wel dat de kwaliteit (als ik een 1080p-film bekijk via Rasplex) bij mijn ouders minder is dan wanneer ik diezelfde film bekijk gewoon via mijn mac mini. Dit kan liggen aan de internetsnelheid van m'n ouders of aan de televisie natuurlijk.

Al met al een handig dingetje en zeker fijn dat Plex erop kan draaien (ik vind xbmc iets meer omslachtiger werken)
Je kan even spelen met de transcoder settings op je PMS.
Die op een formaat zetten die zowel je upload als je ouders' download aan kan.

Overigens kan transcoden wel flink wat processor kracht kosten. Op veel van die budget NAS oplossingen werkt dat niet goed. Ik weet niet hoeveel kracht een mac mini heeft.

[Voor 51% gewijzigd door RocketKoen op 17-05-2013 14:31]

TheS4ndm4n#1919

• willem1509
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 25-11 12:02
Ik zal vanavond eens bij de PMS kijken. Ik heb een mac mini 2011 instapmodel met i5 op 2,3 GHz. Rap voldoende als je het mij vraagt.

• RocketKoen
Versie 1.02 is uit voor Samsung 2011 t/m 2013
Veel updates, oa myplex, shared servers en channels.

TheS4ndm4n#1919

• Zware Unit
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-11 17:42
Echter werkt nog niet lekker bij grote aantallen films.... Op mijn D7000 crasht v1.02 bij het openen van 'All Movies'.

Zitten echter wel een aantal grote verbetering in.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• RocketKoen
Zware Unit schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:31:
Echter werkt nog niet lekker bij grote aantallen films.... Op mijn D7000 crasht v1.02 bij het openen van 'All Movies'.

Zitten echter wel een aantal grote verbetering in.
let wel op dat je de oude versie deinstalleert, en dan pas de nieuwe erop zet. Als je update kunnen er wat dingen fout gaan ivm oude instellingen.

En anders kun je misschien meerdere "films" mappen maken?

TheS4ndm4n#1919

• Zware Unit
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 27-11 17:42
RocketKoen schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:52:
[...]
En anders kun je misschien meerdere "films" mappen maken?
Dat is idd een leuke tijdelijke oplossing, maar de vorige versie van de App ondersteunde dit wel gewoon. Op het Plex forum zie ik dat meerdere gebruikers dit probleem hebben.

Scroller door de films is door de pre-cache wel VEEL beter geworden. Helaas lijkt dit ook het probleem te zijn bij de crash indien er een groot aantal films in een categorie zitten.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee