Ik begrijp niet helemaal hoe je tot deze reactie komt.
Hij zegt (zoals ik het lees:) dat het Sync icoontje
rechts boven in beeld op de iPhone & iPad lichtgrijs is.
De Plex/Web client heeft dat sync icoontje
niet rechts boven in beeld wanneer je browsed met een iOS device.
Dit icoontje is dus alleen rechtsboven in beeld bij de (iOS) app. Hieruit maak ik op dat hij de iOS app gebruikt. (Op een iPhone & iPad draai je normaal geen Andriod apps, waar dat Andriod woord vandaan komt blijf mij een raadsel.

)
Xenophoben schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:14:
Ik heb een kort vraagje.... Ik heb een betaald plex account maar ik kan geen films of series syncen naar mijn iphone en ipad.... Dit is toch het tekentje rechts bboven in het screen? Dit is grayed out... Iemand een oplossing?
Dus gewoon even (opnieuw) inloggen bij MyPlex op je server en iOS apps, dan is het gefixt denk ik.
Op je server : klik je op het plex icoontje boven in de menubalk -> preferences... -> myPlex
iOS app : tandwieltje rechtsonder -> myPlex
doggy1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:08:
Ik gebruik mijn Imac als mediaplayer met xbmc en heb mijn films op NAS staan. Het afspelen mbv XBMC gaat goed, maar ik wil ook wel eens wat anders proberen en heb dus Plex geinstalleerd. Het valt me eerlijk gezegd tegen, want het duurt erg lang voordat de film gaat spelen en ook hapert de film regelmatig, terwijl deze dat in xbmc gewoon goed doet. Als ik een deel van de film wil overslaan dan duurt het eindeloos voordat hij weer begint.
Ligt dit aan plex of doe ik iets niet goed
Beginnen met starten zou niet beduidend langzamer moeten gaan dan XBMC, ik gebruik een Mac Mini i.c.m. een NAS en kan naar meerdere devices tegelijk transcoden zonder haperingen.
Welke client gebruik je eigenlijk: Plex/Web of de standaard OSx Laika Client?
Je kunt eens kijken bij de client settings:
-> System -> Videos -> Player -> VDADecoder checked (rest unchecked)
-> System -> Cache -> Standaard 5 sec (Eventueel verhogen bij haperen, normaal niet nodig)
Bij gebruik van een wifi (met onbetrouwbare connectie snelheid):
-> Network -> check Force transcoding on local network
->Network -> Quality -> 20Mbit (een steeds lager gaande bij aanhoudende problemen)*
* Als dit laatste de oplossing lijkt te zijn dan moet je eigenlijk gewoon je wifi netwerkperformance verbeteren, door bijv. een ander wifi kanaal op je (modem-)router in te stellen (1, 6, 11).
[
Voor 40% gewijzigd door
RVE_NL op 12-12-2012 14:06
]