[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:
  • 94.480 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Jpjedi schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:39:
[...]
Ik moet er niet aan denken om series niet in seizoenen mappen te zetten. Overigens doet SB uiteraard netjes. bestandsnamen moet je nooit renamen als je nog subs wil kunnen vinden. ;)
Uiteraard hanteer ik die structuur met mappen en bestanden ook niet handmatig... SABnzbd plaatst de downloads gewoon netjes automatisch, en maakt onderscheid tussen films/series door te kijen of de download van Couchpotato of Sickbeard komt.
kmf schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:22:

[...]
Maar ik heb ook een bittorrent folder waar meer exotische dingen binnen komen die dus vaak niet gesorteerd en/of niet een juiste benaming hebben volgens plex. En/of simpelweg individuele dingen zijn.

Zo kan het er uit komen te zien

bittorrent\random showname\01.mkv
bittorrent\random showname\03-20110810.mkv
bittorrent\random showname\showname S1E03-suchanicetitle.mkv
bittorrent\standupcomedy.mkv
bittorrent\01.mkv
bittorrent\01 (2).mkv

In plex zal dan enkel
bittorrent\random showname\showname S1E03-suchanicetitle.mkv
worden gematched (en dan fout nog ook).

Is dat nodig? Nee, absoluut niet. Want m'n huidge mediaplayer (en alle bestaande mediaplayers) kunnen met zoiets omgaan. Die zullen namelijk gewoon de inhoud opsommen zoals het is.

Zo dus:

random showname\01.mkv
random showname\03-20110810.mkv
random showname\showname S1E03-suchanicetitle.mkv
standupcomedy.mkv
01.mkv
01 (2).mkv

En dan [random show name] als een folder. Als daar toevallig een jpg in staat, wordt die als folder artwork getoond.
Recht toe recht aan, simpleminded scanner dus.

En het werkt prima met afstandsbediening, dus met een toetsenbord nog makkelijker.

Nou kan je wel zeggen "dan sorteer je ze toch?", ja dat kan. Maar dat zal niet HOEVEN.
En ik ga niet sorteren (=archiveren) zolang een show niet compleet is.
Heb je eens geprobeerd om in de media manager een 2e movie library aan te maken, en dan de meta agent op die libraby uit te schakelen?.. Ik heb het niet geprobeert maar ik vermoed dat dat het gewenste resultaat zal geven. (Ik ben nu niet in de gelengenheid het te testen dus weet niet of dit werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

RVE_NL schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 14:58:
[...]

Heb je eens geprobeerd om in de media manager een 2e movie library aan te maken, en dan de meta agent op die libraby uit te schakelen?.. Ik heb het niet geprobeert maar ik vermoed dat dat het gewenste resultaat zal geven. (Ik ben nu niet in de gelengenheid het te testen dus weet niet of dit werkt)
Het gaat niet zozeer om de meta-agent, maar om de scanner. De 3 scanners voor films (movies, series, home video) zijn gewoon niet geschikt voor dit doeleinde. Die willen sorteren.

En ja, ik heb alle combo's al uitgeprobeerd :)

Komt er op neer dat ik zelf een scanner moet gaan schrijven....

(ik moet trouwens zeggen dat ik de ontwikkeling van Plex wel beetje tegen vind vallen. Reuqests worden jarenlang genegeerd... en custom ontwikkelingen sterven vaak een stille dood)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Even wat anders:

weet iemand de keyboard shortcut voor dit menu (normaal gesproken alleen via muis te openen)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T65OC.jpg

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
@kmf Je kunt het menu openen door simpelweg op 'm' te drukken ;) Vervolgens met de pijltoetsen naar de sound settings gaan en je ziet het precies zoals op je screenshot.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Wat een vervelende update van PMS voor OSX. Nu werkt de mediamanager via de browser wat ik op zich nu minder slick vind werken. Echter hij gaat zo maar heel mijn library opnieuw indexeren en vindt nog maar 2 series van de 47 :S

Ga ik maar weer eens een zondagmiddag besteden aan het uitzoeken waar het probleem zit en alle matches nalopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Bij mij juist andersom; het werkt eindelijk _o_ it's about time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik heb twee Plex servers, eentje op Windows 2008R2 en eentje op de mac mini. Beide systemen waren de series matches kwijt. :( Gelukkig was de rematch redelijk dus was zo weer online.

Verder vind ik de webinterface gewoon retetraag tov de losse mediamanager in OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Jpjedi schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:27:
Verder vind ik de webinterface gewoon retetraag tov de losse mediamanager in OSX.
Dan gebruik je gewoon de oude :P
(Hint: Option indrukken als je in het menu voor manage kiest)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Zer0 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:42:
[...]

Verrek! HELD _O_

Ander vraagje, is er een mogelijkheid om een lijst van je hele library te exporteren? Bedoel dan gewoon tekst of tabel.. edit: gevonden als html export: http://www.macmediacenter.be/macmediacenter/Plex_Export.html

[ Voor 11% gewijzigd door Jpjedi op 25-11-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ASNNetworks schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 18:23:
@kmf Je kunt het menu openen door simpelweg op 'm' te drukken ;) Vervolgens met de pijltoetsen naar de sound settings gaan en je ziet het precies zoals op je screenshot.
Dat is idd de manier. Thanks :)

(hoewel ik denk dat de subtitle offset niet werkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
kmf schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:52:
[...]

Dat is idd de manier. Thanks :)

(hoewel ik denk dat de subtitle offset niet werkt...)
Ik heb die gemapped onder keyboard toets 1 en 2 voor vertragen en versnellen maar ik kan er weinig mee. Je merkt dat er wel iets wijzigt maar krijg niet uitgevogeld hoe ik het juist kan versnellen/vertragen naar wens.

Bij xbmc werkt het juist erg goed. paar keer tikken en de sub staat sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:54
Nog meer mensen die de 'remote' functie in de iOS Plex app kwijt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Brm-G schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:58:
Ik hoorde erover dat het niet meer zou werken en bij mij werkte het ook niet meer maar nadat ik de server opnieuw gekozen had deed de app het ineens weer. Geen idee wat en hoe maar lijkt brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Kan het kloppen dat Plex Media Server 0.9.7.3.317-d4217ec geen ondersteuning heeft voor cover-art? Zowel op mijn OS X client, mijn iOS client en de /web client heb ik geen afbeeldingen meer. Niet bij podcasts, films of series.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2012 23:02 . Reden: Cover-art i.p.v. thumbnails ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jpjedi schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:00:
[...]

Ik hoorde erover dat het niet meer zou werken en bij mij werkte het ook niet meer maar nadat ik de server opnieuw gekozen had deed de app het ineens weer. Geen idee wat en hoe maar lijkt brak.
Ik kan gewoon films aanzetten en afspelen op m'n iPhone maar als ik via m'n mini een film af aan het spelen ben kan ik het niet meer bedienen met mijn iPhone.. best wel frustrerend aangezien ik nu weer elke keer van de bank op moet...

Heb de App als eens opnieuw geinstalleerd maar heb het idee dat de functie er gewoon uit is gehaald? Vroeger stond dat onderin in het midden, nu staat daar niets meer van een remote functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 12:27
Brm-G schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:58:
Als je de app open hebt, klik je op het beeldscherm rechtsonderin.
Dan kies je het medium, bij mijmis dat minimac, dan krijg je vier blokjes rechtsbovenin het schermpje.
Druk hierop, dan kom je in het remote controll gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
bacardicoconut schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:15:
[...]

Als je de app open hebt, klik je op het beeldscherm rechtsonderin.
Dan kies je het medium, bij mijmis dat minimac, dan krijg je vier blokjes rechtsbovenin het schermpje.
Druk hierop, dan kom je in het remote controll gedeelte.
Ah ok begreep hem verkeerd,

Inderdaad, hij is nu lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:00:
Kan het kloppen dat Plex Media Server 0.9.7.3.317-d4217ec geen ondersteuning heeft voor cover-art? Zowel op mijn OS X client, mijn iOS client en de /web client heb ik geen afbeeldingen meer. Niet bij podcasts, films of series.
Covers en fanart word gewoon ondersteund. Beste even een nieuwe full library scan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
RVE_NL schreef op zondag 25 november 2012 @ 23:59:
[...]

Covers en fanart word gewoon ondersteund. Beste even een nieuwe full library scan uitvoeren.
Reeds gedaan, zelfs een herinstallatie. Ik vrees dat de foto transcoder niet goed werkt op een Synology NAS. Zo ziet een pagina er bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2u9tutl.png

Als ik handmatig naar de URL van de niet werkende plaatjes ga krijg ik een 404 error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
WTF, na reboot is hij weer de hele series sectie kwijt en moet weer alles indexeren. Staan 50 series in met 3000 episodes :')

Fijn zo'n update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
Jpjedi schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:27:
Ik heb twee Plex servers, eentje op Windows 2008R2 en eentje op de mac mini. Beide systemen waren de series matches kwijt. :( Gelukkig was de rematch redelijk dus was zo weer online.

Mag ik vragen waarom je 2x PMS draait? wat is de reden daarvoor?

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:35
Ik heb inmiddels Plex op mijn PC als Samsung TV geinstalleerd en alles werkt goed m.u.v. de ondertitels. In mijn films kan ik gewoon kiezen voor ondertitels maar de TV laat deze niet zien. Wanneer ik via de browser kijk in Plex en als ik op de computer kijk laat die wel gewoon subtitles zien. Het vage is dus dat ik wel voor ondertitels kan kiezen maar de TV deze ze wel laat zien.

Open ik de film via Allshare Play (Samsung app) i.s.m. universal media player als DLNA client zie ik wel gewoon ondertitels. Iemand ideeen? Ik heb al diverse instellingen gebruikt en ook al force subtitles aangezet maar niet heeft geholpen tot nog toe.

Edit: het gaat om films waar ondertitels al in zitten gebakken, niet de losse .srt/.sub files.

[ Voor 7% gewijzigd door Groentenman op 30-11-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:28

MaNdM

1000-dingen-doekje

tcviper schreef op woensdag 28 november 2012 @ 12:18:
Mag ik vragen waarom je 2x PMS draait? wat is de reden daarvoor?
Misschien heeft hij bepaalde media die niet altijd zichtbaar mag zijn :+

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
MaNdM schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:32:
[...]

Misschien heeft hij bepaalde media die niet altijd zichtbaar mag zijn :+
Lol :+

Nee staan op twee verschillende locaties die ik niet met LAN kan verbinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
We are proud to announce that version 0.987 has passed for all models (including 2012) and is waiting for launch.!!
You will still have to wait while Samsung updates the App Store for your country. Give them 1-2 weeks to do so, so be patient.
Eindelijk :D

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Inmiddels al beschikbaar.. Werkt perfect op onze 2012 samsung

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
M@cer schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:22:
Inmiddels al beschikbaar.. Werkt perfect op onze 2012 samsung
Ja, hij staat sinds donderdagavond ergens in samsung apps.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 18:15
Zer0 schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:42:
[...]

Mag ik vragen welk menu je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadat je plex media server hebt gestart, zie je rechts boven in de balk het icoon van PMS: >.
Als je daar op klikt dan zie je ook de keuze: media manager.
Houd nu de option-key ingedrukt (de Alt-toets links onderaan keyboard) en klik op: media manager.
Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren alles geüpdatet; ook PLEX op de Samsung TV (C8700).
Alles werkt prima en ik heb nu bij meer films de beschikking over ondertitels en kan mbt menu Tools (of de B-knop op de afstandsbediening) de ondertitels aanpassen; dat kon ik eerst niet ;) .
Wat ik nog steeds niet begrijp is wat de invloed is van een ondertitelbestand (.srt). Bij enkele MKV's heb ik geen .SRT maar toch Ned.-ondertiteling; bij enkele MKV's geen apart .srt maar wel Ned.ondertiteling.
Toch nog maar even wachten op de jailbrake voor Apple TV3 icm. XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Voor de mensen die het Plex team willen steunen en een beetje tijd overhebben is hier uw roeping!
Het Plex team zoekt hulp bij de vertaling voor Plexweb en de Plex mediaserver (bijv. unwatched, recently released etc.)

Alle ''waarde'' zijn inmiddels al naar het Nederlands vertaald, er moet alleen nog gevote worden. (voor de betrouwbaarheid)

Vrijwilligers doe je ding @ https://getlocalization.com/plexweb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is er al een oplossing voor ondertussen maar ik weet hem nog niet. :P Wanneer ik een film/serie bekeken heb verwijder ik hem. Nu verwijderd hij alleen de avi en niet de rest van de content (folder, nfo's etc). Deze plex server heb ik nu ong 1.5 jaar in gebruik dus je kan je wel voorstellen hoeveel losse folders ik over heb.

Nu heb ik geprobeerd om het met de find optie van mac op te lossen door te zoeken naar mappen zonder inhoud. Maar dit werkt helaas niet omdat in sommige mappen dus nog nfo's e.d. staan. Is er een manier om al deze mappen in een keer te verwijderen zonder alles 1 voor 1 in de prullenbak te slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:01:
Misschien is er al een oplossing voor ondertussen maar ik weet hem nog niet. :P Wanneer ik een film/serie bekeken heb verwijder ik hem. Nu verwijderd hij alleen de avi en niet de rest van de content (folder, nfo's etc). Deze plex server heb ik nu ong 1.5 jaar in gebruik dus je kan je wel voorstellen hoeveel losse folders ik over heb.

Nu heb ik geprobeerd om het met de find optie van mac op te lossen door te zoeken naar mappen zonder inhoud. Maar dit werkt helaas niet omdat in sommige mappen dus nog nfo's e.d. staan. Is er een manier om al deze mappen in een keer te verwijderen zonder alles 1 voor 1 in de prullenbak te slepen?
Ik zou een automator script maken waarbij alle mappen in je fims/serie folder kleiner dan x (150) MB gedelete worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:08:
[...]

Ik zou een automator script maken waarbij alle mappen in je fims/serie folder kleiner dan x (150) MB gedelete worden.
Klinkt goed, laat ik alleen totaal geen ervaring hebben met apple scripts. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 15:30:
[...]
Klinkt goed, laat ik alleen totaal geen ervaring hebben met apple scripts. :P
Het begint met het openen van (spotlight) automator en dan kies je voor script. Vervolgens klik je in de acties lijst op finder acties, en zet je de uit te voeren acties onder elkaar.

Mocht je er toch écht niet uitkomen dan zal ik straks als ik thuis ben mijn hoofd er even over buigen, dan deel ik hem met je ;) Ik wil het scriptje zelf ook wel gebruiken :).

[ Voor 5% gewijzigd door RVE_NL op 02-12-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Mssn dat ik dit in het verkeerde topic post, maar ik heb thuis een ZFS Nas servertje staan. Hiervoor bestaat er momenteel geen PMS en aangezien ik niets anders wil dan ZFS, wil ik de PMS installeren op mijn centraal mediacenter.

heeft er iemand ervaring met het draaien van Plex Media Server en Media Center tegelijkertijd op een CULV chip? (Intel Celeron SU2300 in een Zotac IONITX-P-E bordje). Zal dit vlotjes werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
weet een van jullie hoe dat zit met de ondertitel?

Plex server op Macbook staan.
Bij de server zegt ie dat er nederlandse subs zijn (bij de settings).

iOS speelt met subs
MacBook speelt met subs

Maar op mijn samsung TV (UE46ES8000) speelt hij het zonder subs.
Dit doet hij alleen bij MKV bestanden (zo ver ik heb getest).
Als ik een externe sub er bij zet pakt ie em wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Laatst online: 00:35
Dit probleem heb ik zelf ook. Volgens mij ligt het eraan dat de TV niet snel genoeg is om te transcoden en dat ze daarom deze functionaliteit eruit hebben gehaald, ondanks dat je ze wel kan selecteren. Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
ZodiacQ schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:40:
Mssn dat ik dit in het verkeerde topic post, maar ik heb thuis een ZFS Nas servertje staan. Hiervoor bestaat er momenteel geen PMS en aangezien ik niets anders wil dan ZFS, wil ik de PMS installeren op mijn centraal mediacenter.

heeft er iemand ervaring met het draaien van Plex Media Server en Media Center tegelijkertijd op een CULV chip? (Intel Celeron SU2300 in een Zotac IONITX-P-E bordje). Zal dit vlotjes werken?
Ik heb persoonlijk geen ervaring met jou hardware setup, wellicht dat je hier iets aan hebt? klik.
Ik vermoed dat transcoding niet vloeiend zal werken, die Intel Celeron SU2300 is dualcore 1.2 Ghz waar dualcore 1.6 minimum vereist is.
Misschien heb je geluk met de Tweakerklaas actie <+:).
renedis schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:51:
weet een van jullie hoe dat zit met de ondertitel?

Maar op mijn samsung TV (UE46ES8000) speelt hij het zonder subs.
Dit doet hij alleen bij MKV bestanden (zo ver ik heb getest).
Als ik een externe sub er bij zet pakt ie em wel.
Groentenman schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:03:
Dit probleem heb ik zelf ook. Volgens mij ligt het eraan dat de TV niet snel genoeg is om te transcoden en dat ze daarom deze functionaliteit eruit hebben gehaald, ondanks dat je ze wel kan selecteren. Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen?
FAQ Samsung Plex Client
Q: What kind of subtitles do you support?
A: At the moment only external .srt subtitles are supported. This means the subtitle file must be in the same folder as the video file. Also important is the naming from the subtitle file. It must have the same name as the video file + language information. A sample would be - video filename: Kung.Fu.Panda.2.2011.1080p.mkv , subtitle filename: Kung.Fu.Panda.2.2011.1080p.english.srt.
This because Samsung doesn't support image based subtitles and it's not possible to show them with HTML/JS. We implemented that you can use at least the most common text based subtitle format.

Het werkt bij Samsung tv's dus alleen wanneer er een losse .srt file bij je film/serie staat.

[ Voor 29% gewijzigd door RVE_NL op 06-12-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Groentenman schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:03:
off-topic: hee Groentenman!! tijd geleden!
RVE_NL schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:28:
[...]

Ik heb persoonlijk geen ervaring met jou hardware setup, wellicht dat je hier iets aan hebt? klik.
Ik vermoed dat transcoding niet vloeiend zal werken, die Intel Celeron SU2300 is dualcore 1.2 Ghz waar dualcore 1.6 minimum vereist is.
Misschien heb je geluk met de Tweakerklaas actie <+:).

[...]

[...]

FAQ Samsung Plex Client
Q: What kind of subtitles do you support?
A: At the moment only external .srt subtitles are supported. This means the subtitle file must be in the same folder as the video file. Also important is the naming from the subtitle file. It must have the same name as the video file + language information. A sample would be - video filename: Kung.Fu.Panda.2.2011.1080p.mkv , subtitle filename: Kung.Fu.Panda.2.2011.1080p.english.srt.
This because Samsung doesn't support image based subtitles and it's not possible to show them with HTML/JS. We implemented that you can use at least the most common text based subtitle format.

Het werkt bij Samsung tv's dus alleen wanneer er een losse .srt file bij je film/serie staat.
thanks voor de info, ik heb niet goed gelezen/gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Een aantal vragen over plex op een nieuw aan te schaffen mini icm plex:
- TV en Cinema display aangesloten op de mac mini is mogelijk?
- Op cinema display werken (word internet e.d) en tegelijkertijd gebruik maken van plex op het andere scherm (evt bedienen met ipad/ipod/iphone?)
- persoon 1 op scherm 1 werken (met eigen mobo combi) en persoon 2 op scherm 2?
- Bestaan er thunderbold cables van 6 meter? HDMI? Wat zijn de nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
giantgiantus schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:56:
Een aantal vragen over plex op een nieuw aan te schaffen mini icm plex:
- TV en Cinema display aangesloten op de mac mini is mogelijk?
- Op cinema display werken (word internet e.d) en tegelijkertijd gebruik maken van plex op het andere scherm (evt bedienen met ipad/ipod/iphone?)
- persoon 1 op scherm 1 werken (met eigen mobo combi) en persoon 2 op scherm 2?
- Bestaan er thunderbold cables van 6 meter? HDMI? Wat zijn de nadelen?
een mini is gewoon een htpc. je kan dus niet met zn 2en tegelijk werken.
Je kan wel op 1 scherm plex draaien, en op het andere scherm plex. Bedienen met een app kan ook.
voor de rest van je vragen moet je even op het apple forum kijken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
Ik heb op Ebay een Thunderbolt naar hdmi converter besteld. Vervolgens kun je gewoon een hdmi kabel van een x aantal meter eraan hangen. :)

Plex werkt trouwens wel leuk op de iMac gekoppeld aan de tv. Evenals Uitzendinggemist, rtlgemist etc. Erg handig!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
LuPo schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:19:
Ik heb op Ebay een Thunderbolt naar hdmi converter besteld. Vervolgens kun je gewoon een hdmi kabel van een x aantal meter eraan hangen. :)

Plex werkt trouwens wel leuk op de iMac gekoppeld aan de tv. Evenals Uitzendinggemist, rtlgemist etc. Erg handig!
Werkt bij jou de rtlgemist plugin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Jpjedi schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:18:
[...]

Ik vermoed de website.. Die plugin werkt al een eeuwigheid niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 12:27
Ik mis 1 serie na de update van pms, hij staat wel in de map maar komt simpelweg niet in plex.

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

bacardicoconut schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:30:
Ik mis 1 serie na de update van pms, hij staat wel in de map maar komt simpelweg niet in plex.

Iemand ?
Map even hernoemen werkt vaak voor mij, daarnaast even de drive opnieuw mounten.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
Jpjedi schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:18:
[...]

Net even geprobeerd maar die werkt inderdaad niet. Hij blijft hangen op het laden. Ik had eerlijk gezegd alleen SBSgemist en Uitzendinggemist getest en die werkten wel. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
LuPo schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:44:
[...]
Net even geprobeerd maar die werkt inderdaad niet. Hij blijft hangen op het laden. Ik had eerlijk gezegd alleen SBSgemist en Uitzendinggemist getest en die werkten wel. :)
Nu nog een nieuwe vrijwilliger vinden die de plug-in kan herschrijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
De uitzendinggemist plugin wordt ook al een tijd niet meer ondersteund helaas..

Ik ben nog aan het uitvogelen hoe ik mijn enigma2 settopbox kan streamen via Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik draai sinds kort ook Plex Media Server en ik was aangenaam verast. Erg simpel in te stellen maar o-zo krachtig.
Ik loop echter tegen het volgende probleem aan: Ik probeer via de webinterface een video met subs te streamen over internet naar een andere PC. De uploadsnelheid van de PC die Plex Media Server draait is 50Mbit en heeft genoeg power om te transcoden aan boord (i5 3330 met 8GB RAM, Windows 7 en draait alleen Plex).
De PC aan de andere kant heeft een downloadsnelheid van 25Mbit.
Toch hapert de stream als ik in de web interface een betere kwaliteit van 8Mbit vraag.... Alles tm 8Mbit is geen probleem, daarboven wel.
Ik snap niet hoe dat kan. Wat ik wel zie is dat de CPU niet constant 100% wordt belast, terwijl ik dat eigenlijk wel verwacht bij transcoding.

Iemand ideeën?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Laatst online: 01-09 22:26
Ik gebruik mijn Imac als mediaplayer met xbmc en heb mijn films op NAS staan. Het afspelen mbv XBMC gaat goed, maar ik wil ook wel eens wat anders proberen en heb dus Plex geinstalleerd. Het valt me eerlijk gezegd tegen, want het duurt erg lang voordat de film gaat spelen en ook hapert de film regelmatig, terwijl deze dat in xbmc gewoon goed doet. Als ik een deel van de film wil overslaan dan duurt het eindeloos voordat hij weer begint.
Ligt dit aan plex of doe ik iets niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:15
Freekers, laat 'm niet transcoden? 25Mbit zou je full HD toch zowat live kunnen streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Ik heb een kort vraagje.... Ik heb een betaald plex account maar ik kan geen films of series syncen naar mijn iphone en ipad.... Dit is toch het tekentje rechts bboven in het screen? Dit is grayed out... Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Xenophoben schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:14:
Ik heb een kort vraagje.... Ik heb een betaald plex account maar ik kan geen films of series syncen naar mijn iphone en ipad.... Dit is toch het tekentje rechts bboven in het screen? Dit is grayed out... Iemand een oplossing?
Heb je op zowel de server als de iOS app ingelogd met je myplex account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Freekers schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:20:

Ik snap niet hoe dat kan. Wat ik wel zie is dat de CPU niet constant 100% wordt belast, terwijl ik dat eigenlijk wel verwacht bij transcoding.

Iemand ideeën?
Kan je ieder geval zeggen dat dat klopt.
Sinds 1 van de laatste updates doet de CPU precies genoeg, voorheen ging hij zo snel mogelijk door de hele file heen om daarna jou de cache te presenteren. Nu gaat hij maar paar minuten vooruit.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
RVE_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:37:
[...]

Streamen naar een ios of android device doe je toch via de plex app. misschien probeert hij het via de browser?

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 12-12-2012 11:03 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
RocketKoen schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:02:
[...]
Streamen naar een ios of android device doe je toch via de plex app. misschien probeert hij het via de browser?
Ik begrijp niet helemaal hoe je tot deze reactie komt.
Hij zegt (zoals ik het lees:) dat het Sync icoontje rechts boven in beeld op de iPhone & iPad lichtgrijs is.
De Plex/Web client heeft dat sync icoontje niet rechts boven in beeld wanneer je browsed met een iOS device.

Dit icoontje is dus alleen rechtsboven in beeld bij de (iOS) app. Hieruit maak ik op dat hij de iOS app gebruikt. (Op een iPhone & iPad draai je normaal geen Andriod apps, waar dat Andriod woord vandaan komt blijf mij een raadsel. ;))
Xenophoben schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:14:
Dus gewoon even (opnieuw) inloggen bij MyPlex op je server en iOS apps, dan is het gefixt denk ik.

Op je server : klik je op het plex icoontje boven in de menubalk -> preferences... -> myPlex
iOS app : tandwieltje rechtsonder -> myPlex
doggy1 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:08:
Ik gebruik mijn Imac als mediaplayer met xbmc en heb mijn films op NAS staan. Het afspelen mbv XBMC gaat goed, maar ik wil ook wel eens wat anders proberen en heb dus Plex geinstalleerd. Het valt me eerlijk gezegd tegen, want het duurt erg lang voordat de film gaat spelen en ook hapert de film regelmatig, terwijl deze dat in xbmc gewoon goed doet. Als ik een deel van de film wil overslaan dan duurt het eindeloos voordat hij weer begint.
Ligt dit aan plex of doe ik iets niet goed
Beginnen met starten zou niet beduidend langzamer moeten gaan dan XBMC, ik gebruik een Mac Mini i.c.m. een NAS en kan naar meerdere devices tegelijk transcoden zonder haperingen.

Welke client gebruik je eigenlijk: Plex/Web of de standaard OSx Laika Client?

Je kunt eens kijken bij de client settings:
-> System -> Videos -> Player -> VDADecoder checked (rest unchecked)
-> System -> Cache -> Standaard 5 sec (Eventueel verhogen bij haperen, normaal niet nodig)

Bij gebruik van een wifi (met onbetrouwbare connectie snelheid):
-> Network -> check Force transcoding on local network
->Network -> Quality -> 20Mbit (een steeds lager gaande bij aanhoudende problemen)*

* Als dit laatste de oplossing lijkt te zijn dan moet je eigenlijk gewoon je wifi netwerkperformance verbeteren, door bijv. een ander wifi kanaal op je (modem-)router in te stellen (1, 6, 11).

[ Voor 40% gewijzigd door RVE_NL op 12-12-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
RVE_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:42:
[...]

Ik begrijp niet helemaal hoe je tot deze reactie komt.
Hij zegt (zoals ik het lees:) dat het Sync icoontje rechts boven in beeld op de iPhone & iPad lichtgrijs is.
De Plex/Web client heeft dat sync icoontje niet rechts boven in beeld wanneer je browsed met een iOS device, dit is alleen bij de (iOS) app.

Hieruit maak ik op dat hij de iOS app gebruikt. (Op een iPhone & iPad draai je normaal geen Andriod apps, waar dat Andriod woord vandaan komt blijf mij een raadsel. ;))

[...]

Dus gewoon even (opnieuw) inloggen bij MyPlex op je server en iOS apps, dan is het gefixt denk ik.
Op je server: klik je op het plex icoontje boven in de menubalk -> preferences... -> myPlex
iOS app: tandwieltje rechtsonder -> myPlex

[...]

Beginnen met starten zou niet beduidend langzamer moeten gaan dan XBMC, ik gebruik een Mac Mini i.c.m. een NAS en kan naar meerdere devices tegelijk transcoden zonder haperingen.

Welke client gebruik je eigenlijk: Plex/Web of de standaard OSx Laika Client?

Je kunt eens kijken bij de client settings:
-> System -> Videos -> Player -> VDADecoder checked (rest unchecked)
-> System -> Cache -> Standaard 5 sec (Eventueel verhogen bij haperen, normaal niet nodig)

Bij gebruik van een wifi (met onbetrouwbare connectie snelheid):
-> Network -> check Force transcoding on local network
->Network -> Quality -> 20Mbit (een steeds lager gaande bij aanhoudende problemen)*

* Als dit laatste de oplossing lijkt te zijn dan moet je eigenlijk gewoon je wifi netwerkperformance verbeteren, door bijv. een ander wifi kanaal op je (modem-)router in te stellen (1, 6, 11).
Ik gebruik de android app (want ios apps draaien niet op android devices). Maar ik dacht dat ze hetzelfde waren. Maar dat zijn ze blijkbaar niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
RVE_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:37:
[...]

ja echt vaag?! :(
.Ik heb het met al mijn ios devices. Ik heb zowel mijn server als ios devices opnieuw aangemeld met myplex maar tevergeefs... Iemand een idee?

[ Voor 24% gewijzigd door Xenophoben op 12-12-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Xenophoben schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:53:
[...]

.Ik heb het met al mijn ios devices. Ik heb zowel mijn server als ios devices opnieuw aangemeld met myplex maar tevergeefs... Iemand een idee?
Dan zou ik even een Twitter berichtje naar Plex sturen, wellicht weten zij het.. heb je meestal al snel antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:44

Mach

[END]Avengers

Xenophoben schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:53:
[...]

Same problem hier....terwijl ik dat een paar weken geleden volgens mij wel kon...maar nu ook niet (meer)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Wellicht interessant om te weten, de RTL XL plugin is geüpdatet en werkt weer! Dank aan sander1 van het plex forum!

[ Voor 5% gewijzigd door RVE_NL op 12-12-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik gebruik al jaren Plex naar volle tevredenheid met zowel server als client op één dedicated mediacenter pc. Alhoewel dit over het algemeen dus prima werkt zit ik eigenlijk altijd al met één kleine bug: wanneer ik plex opstart en een video bekijk is de framerate stabiel en de video vloeiend, maar als ik dan de tv uitschakel en weer aanzet (terwijl plex ondertussen aan blijft) en ik probeer een video af te spelen vliegt de framerate alle kanten op en speelt de video dus stroperig. Als ik Plex dan even opnieuw opstart is alles weer goed. Dit alles is op een Intel i3 met windows 8 en integrated graphics maar ook op mijn vorige mediacenter met een Nvidia 8400gs en windows 7 had ik dit probleem dus daar lijkt het niet aan te liggen. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Verwijderd

Ik gebruik m'n Mac Mini zowel als desktop en als device om m'n films op m'n TV af te spelen. Ik bedien hem dan vanaf de bank met m'n muis. Biedt Plex nog extra mogelijkheden/functionaliteiten die heel handig zijn t.o.v. het gebruik als gewone dekstop?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Behalve dat het er tof uitziet? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:59:
Ik gebruik m'n Mac Mini zowel als desktop en als device om m'n films op m'n TV af te spelen. Ik bedien hem dan vanaf de bank met m'n muis. Biedt Plex nog extra mogelijkheden/functionaliteiten die heel handig zijn t.o.v. het gebruik als gewone dekstop?
Gebruiksgemak, al je films/series eventueel ook foto's/muziek overzichtelijk weergegeven. Plex laat snel zien welke film/aflevering het laatste is toegevoegd, of waar je gebleven bent.

Je ziet van iedere film, serie of aflevering automatisch een samenvattende tekst, de imdb rating, genre, jaar, acteurs etc. Hierop kun je ook filteren bij het zoeken/uitkiezen van je media. Deze informatie zoek Plex zelf op.

Plex bied de mogelijkheid op je smartphone of (pc/osx/Linux) clients verder te kijken waar je op je andere client bent gebleven (maar ook tegelijktijdig verschillende media afspelen is mogelijk)

Dan heb je nog de plugins waardoor je gebruik kunt maken van RTL XL, uitzending gemist, SBS gemist etc. dit laatste voegt voor jou misschien veel toe, omdat dit ook al in je browser gaat.

Je hebt 3 soorten clients:
- Standaardversie, geoptimaliseerd voor afstandbediening en eventueel toetsenbord bediening (OSX, Win, Linux)
- Browserversie voor een computer die je gewoon als computer gebruikt (toesenbord & muis), meestal niet op tv aangesloten (Plex/Web, deze zit standaart bij de Server)
- Smartphone app (iOS, Andriod, Win8 tablet)

Uiteraard moet je in allegevallen de Plex Media Center software installeren op je server computer, maar dit is geen hogere wiskunde.
M.a.w Plex is gewoon een mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
De mini icm de Apple remote is echt chique. Plex client start automatisch op als je op de menu knop drukt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ktQyi.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Jpjedi op 14-12-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
RVE_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:34:
Wellicht interessant om te weten, de RTL XL plugin is geüpdatet en werkt weer! Dank aan sander1 van het plex forum!
Klopt ja vet, nu alleen nog uitzendinggemist he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
RVE_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:34:
Ik kan hem niet vinden in de channel list. Hoe kan ik deze updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
tcviper schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:14:
[...]
Klopt ja vet, nu alleen nog uitzendinggemist he :P
Uitzending gemist werkt bij gewoon (Ned. 1,2,3... Tevens SBS gemist voor SBS, Net5 en Veronica)
Jpjedi schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:47:
[...]
Ik kan hem niet vinden in de channel list. Hoe kan ik deze updaten?
Ik heb hem geïnstalleerd door de plex client te openen, dan naar de app store, more, all available plugins en dan staat die in het lijstje.

Mocht het niet werken verwijder dan even de oude plugin versie in ~user/library/application support/plex media server/plug-ins/rtl xl.bundle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je ondertiteling bij de films? Ik heb in Plex subtitles aangezet, maar op de één of andere manier krijg ik dus de ondertiteling niet bij de film.

Op internet heb ik al veel rond gezocht maar nog niet de juiste aanwijzing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:20:
Hoe krijg je ondertiteling bij de films? Ik heb in Plex subtitles aangezet, maar op de één of andere manier krijg ik dus de ondertiteling niet bij de film.

Op internet heb ik al veel rond gezocht maar nog niet de juiste aanwijzing gevonden.
Zitten de subtitles wel al bij de film die je gedownload hebt?

Druk eens op 'S', en anders 'M' (tijdens afspelen film) naar instellingen icoontje aan rechtkant en daar kun je ook nog subtitles instellen. Dit werkt alleen als er ook subtitles bij de MKV zitten of als je en los srt bestand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:22:
[...]

Zitten de subtitles wel al bij de film die je gedownload hebt?

Druk eens op 'S', en anders 'M' (tijdens afspelen film) naar instellingen icoontje aan rechtkant en daar kun je ook nog subtitles instellen. Dit werkt alleen als er ook subtitles bij de MKV zitten of als je en los srt bestand hebt.
Ik ben vergeten te vertellen dat ik de films op mijn iPad (3) kijk. Dus dan moet ik op zoek naar de juiste sneltoetsen voor de ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 10:47
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:24:
[...]

Ik ben vergeten te vertellen dat ik de films op mijn iPad (3) kijk. Dus dan moet ik op zoek naar de juiste sneltoetsen voor de ipad.
In de Plex app op iphone kies ik mijn subtitles zo:
In de lijst met films/tv series druk je op het "i" (information) icoontje. Vervolgens krijg je volgend scherm te zien. Je kan op Ondertitels klikken en vervolgens komt een dropdown menu waarin je alle subtitles kan kiezen die Plex heeft opgehaald...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rXzIs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSS540 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:59:
[...]

In de lijst met films/tv series druk je op het "i" (information) icoontje. Vervolgens krijg je volgend scherm te zien. Je kan op Ondertitels klikken en vervolgens komt een dropdown menu waarin je alle subtitles kan kiezen die Plex heeft opgehaald...
[afbeelding]
Deze manier heb ik al geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Staat er bij mij misschien ergens iets uit ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RStCfEtHhb7DvoPjNRJhHNsv/full.png?nohitcount=1
Ik zei laatst toch dat mijn vakje grayed out is... Dit is een screenshot. Kan iemand me helpen hoe ik dit wel werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Het probleem is gefixed! Ik heb wat berichten gepost op het forum van plex en wat blijkt nu... de repository van synology loopt achter... ik heb een nieuwere versie geinstalleerd en nu werkt het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JSS540 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 15:59:
[...]

[afbeelding]
Het probleem is nog steeds niet opgelost terwijl ik wel gewoon ondertiteling kan kiezen en selecteren.
Als ik de film dan afspeel komt er geen ondertiteling mee.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
RVE_NL schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:26:
[...]

Uitzending gemist werkt bij gewoon (Ned. 1,2,3... Tevens SBS gemist voor SBS, Net5 en Veronica)

[...]

Ik heb hem geïnstalleerd door de plex client te openen, dan naar de app store, more, all available plugins en dan staat die

Mocht het niet werken verwijder dan even de oude plugin versie in ~user/library/application support/plex media server/plug-ins/rtl xl.bundle
Vaag, ik heb alles verwijderd, opnieuw opgestart, de hele santekraam maar de rtl xl app verschijnt niet meer in de plugin lijst. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2012 @ 17:16:
[...]

Het probleem is nog steeds niet opgelost terwijl ik wel gewoon ondertiteling kan kiezen en selecteren.
Als ik de film dan afspeel komt er geen ondertiteling mee.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Heb ik ook eens gehad en nog steeds op mijn TV (de tv ondersteund alleen SRT in mkv bestanden).
probeer eens een ondertitel los te downloaden en die er bij te zetten met het zelfde bestandsnaam en ".dutch" er bij.

voorbeeld:

theknightrises.mkv
theknightrises.dutch.srt

Kijk dan even of die werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
renedis schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:28:
[...]

Heb ik ook eens gehad en nog steeds op mijn TV (de tv ondersteund alleen SRT in mkv bestanden).
probeer eens een ondertitel los te downloaden en die er bij te zetten met het zelfde bestandsnaam en ".dutch" er bij.

voorbeeld:

theknightrises.mkv
theknightrises.dutch.srt

Kijk dan even of die werkt!
in Plex gebruik je toch beter .nl .en etc? tenminste, zo staat dat in de tutorial voor de subs renaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geveke
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-10-2021
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Uitzending Gemist plugin? Ik krijg wel de juiste data bij de afgelopen 7 dagen, maar als ik er een kies krijg ik een lege lijst (in de webinterface) of in Plex de melding "Geen programma's - Er staan voor deze dag nog geen programma's op Uitzending Gemist". Ik heb al de plugin verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de Mac Mini opnieuw opgestart, Plex Media Server opnieuw opgestart, niets helpt. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
geveke schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:09:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Uitzending Gemist plugin? Ik krijg wel de juiste data bij de afgelopen 7 dagen, maar als ik er een kies krijg ik een lege lijst (in de webinterface) of in Plex de melding "Geen programma's - Er staan voor deze dag nog geen programma's op Uitzending Gemist". Ik heb al de plugin verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de Mac Mini opnieuw opgestart, Plex Media Server opnieuw opgestart, niets helpt. Heeft iemand een oplossing?
Hier hetzelfde, probleem is bekend maar er is maar weinig ondersteuning voor de plugin. Hopelijk wil iemand er mee aan de slag binnenkort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Jpjedi schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:49:
[...]

in Plex gebruik je toch beter .nl .en etc? tenminste, zo staat dat in de tutorial voor de subs renaming.
Heb zelf nog nooit .nl gebruikt. Altijd .dutch en nog nooit problemen gehad.
Misschien dat het bij beide goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
renedis schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:30:
[...]

Heb zelf nog nooit .nl gebruikt. Altijd .dutch en nog nooit problemen gehad.
Misschien dat het bij beide goed gaat.
blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid4S
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
Sinds kort kan ik bijna geen film meer normaal kijken, elke 1/2 minuten moet er worden gebufferd. Dit is iets van de laatste tijd, maar lijkt te komen door de update nar nieuwe plex. Plex en plex server staan beide op macmini van 2011. Films staan op aparte HD via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
Ik heb op dit moment mijn PMS op mijn NAS (Synology, ARM) draaien en ben aan het kijken naar een nieuwe TV. Samsung heeft een Plex app die er erg goed uit ziet, heeft iemand daar ervaring mee?

En als ik voor een andere TV ga, wat voor setup gebruiken jullie? Allemaal aan de Mac-Mini?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Heb zelf Sony Bravia 2011 tv en gebruik appletv2 (jb) of mac mini en dat werkt prima met plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik haal nu via allerlei omwegen subs binnen, maar ik heb ook een plugin voor Opensubtitles en Bierdopje. Iemand enig idee hoe ik deze kan laten werken? Ze staan bovenin bij mijn categorieën, maar lijken nog nooit iets gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
zAo schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:15:
Ik haal nu via allerlei omwegen subs binnen, maar ik heb ook een plugin voor Opensubtitles en Bierdopje. Iemand enig idee hoe ik deze kan laten werken? Ze staan bovenin bij mijn categorieën, maar lijken nog nooit iets gedaan te hebben.
Hier loop ik ook mee te stoeien. Al lijkt bierdopje het aardig te doen bij mij, maar de plugin van opensubtitles lijkt niet te werken. Zo irritant als je een film download en denkt de juiste subs te hebben ge-download, de subs toch out of sync lopen! Irritant dat Samsung niet de standaard meegeleverde subs kan tonen in de plex app... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
zAo schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:15:
Zorg in ieder geval dat local media assets bovenin en aan staat. Daaronder komen je subtitle agents pas, dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Mac mini heb ik zo ingesteld dat deze automatisch uitgeschakeld wordt op en bepaalde tijd. Echter als ik iets via plex aan het kijken ben zie je niet de melding om het afsluiten te annuleren. Hierdoor schakelt de Mac mini gewoon uit. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Utorrent heeft bijv. De mogelijkheid om afsluiten te negeren zolang de download niet voltooid is, zoiets zoek ik voor plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
tcviper schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:11:
Heb zelf Sony Bravia 2011 tv en gebruik appletv2 (jb) of mac mini en dat werkt prima met plex.

Na wat nader onderzoek wordt het waarschijnlijk een wat oudere mac mini met HDMI verbonden aan de Sony TV. Is krachtiger en meer "compatible" dan de Apple TV, en misschien dat ik de mac mini ook nog voor andere dingen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:10:
De Mac mini heb ik zo ingesteld dat deze automatisch uitgeschakeld wordt op en bepaalde tijd. Echter als ik iets via plex aan het kijken ben zie je niet de melding om het afsluiten te annuleren. Hierdoor schakelt de Mac mini gewoon uit. Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Utorrent heeft bijv. De mogelijkheid om afsluiten te negeren zolang de download niet voltooid is, zoiets zoek ik voor plex.
Misschien via Caffeinate?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine vraag. Ik heb vanmiddag al mijn afleveringen van verschillende series toegevoegd, echter zie ik nog lang niet alles in plex staan. Van seizoen 1 zie ik alleen aflevering 1, van seizoen 2 alleen aflevering 2, etc.

Welke benamingen gebruiken jullie voor series, seizoenen en afleveringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik moest even zoeken maar hier staat hoe Plex het graag "ziet":
http://wiki.plexapp.com/i...ganization_Guide#TV_Shows

Overigens is Plex niet heel kritisch meer tegenwoordig. Belangrijkste elementen zijn de naam van een serie en de SXXEXX voor seizoennummer een afleveringnummer.

[ Voor 36% gewijzigd door MrAcid op 03-01-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
@syconn

Ik heb het zo:

LaCieHD/TV Shows/Sons of Anarchy/Season 1/Sons.of.Anarchy.S01E01.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-BTN.mkv

[ Voor 16% gewijzigd door ASNNetworks op 03-01-2013 17:40 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
CommanderKeen schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 00:04:
Ik heb op dit moment mijn PMS op mijn NAS (Synology, ARM) draaien en ben aan het kijken naar een nieuwe TV. Samsung heeft een Plex app die er erg goed uit ziet, heeft iemand daar ervaring mee?

En als ik voor een andere TV ga, wat voor setup gebruiken jullie? Allemaal aan de Mac-Mini?

Ben benieuwd!
Heb toevallig 2 weken terug een UE55ES8000 gekocht en de Plex app werkt perfect. Er zitten een paar kleine dingetjes die handiger zouden kunnen (zoals het switchen tussen verschillende servers), maar het werkt allemaal perfect via wifi, zelfs met 1080p content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst Plex opnieuw moeten installeren, maar nu heb ik het programma blijkbaar in de Koreaanse taal.
Als ik het porgramma dan weer opnieuw installeer, dus gewoon met de English Installer dan krijg ik dit weer.

Hoe kan dit? :?
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.