[Plex/Nine] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 94.478 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
JJK schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:26:
Oke beetje aparte vraag maar,

Heb nu mijn raspberry Pi binnen maar kan het de komende 4 weken nog niet gebruiken omdat ik nu in londen zit etc...

Nu heb ik wel mijn ext. HD bij me met films, tv series en meer zooi. Nu was ik van plan om mijn raspberry pi als plex server te gaan draaien (vooral om de zuinigheid stroom) maar kan dit eigenlijk wel? Lees hier namelijk beetje verschillende berichten over.

Maar als dit kan, dan wil ik het graag kunnen streamen naar toekomstige pi's, iphone, touch, etc... Nu begrijp ik wel dat dit waarschijnlijk niet allemaal tegelijk kan omdat dat beestje nou ook weer niet zo krachtig is maar wat is dan het beste bestandsformaat voor al het beeld materiaal? Lees hier namelijk aardig wat converteer posts...
Plex op de Pi is er (nog) niet. Enkel openelec+xbmc en die draait ook nog niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
offtopic:
Wat een tof apparaatje is dat! Het is dat ik geen losse monitor/toetsenbord/etc. meer in huis heb maar dat lijkt me echt een tof dingetje om mee te spelen! :) Zeker gaaf als PMS daar ooit op zou draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
MrAcid schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:04:
offtopic:
Wat een tof apparaatje is dat! Het is dat ik geen losse monitor/toetsenbord/etc. meer in huis heb maar dat lijkt me echt een tof dingetje om mee te spelen! :) Zeker gaaf als PMS daar ooit op zou draaien!
Ik zou al blij zijn met de client...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
EDIT: films speelden niet af vanwege issue met subtitles...

[ Voor 90% gewijzigd door Cerberi op 25-07-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 14:04:
Een paar kleine vraagjes:

1) Wanneer de ondertitelingen in het video bestand zitten maar niet hardcoded zijn herkent Plex er maar één, terwijl VLC ze wel allemaal laat zien. Kan dit opgelost worden?
Verschilt per versie. Op mijn PC werkt het wel, maar op mijn smarttv niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
Nog meer mensen die problemen hebben met preen? (skin manager voor plex) Ik krijg de heletijd een melding dat de ontwikkelaar niet bekend is bij Apple? Wootwoot

Edit: blijkbaar een nieuwe functie is OS X ML. Bij beveiliging moet je ontwikkelaars die niet bij Apple bekend zijn ook toestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door SquareOne op 28-07-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Brm-G schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:13:
Nog meer mensen die problemen hebben met preen? (skin manager voor plex) Ik krijg de heletijd een melding dat de ontwikkelaar niet bekend is bij Apple? Wootwoot

Edit: blijkbaar een nieuwe functie is OS X ML. Bij beveiliging moet je ontwikkelaars die niet bij Apple bekend zijn ook toestaan.
In een pop-up? Of ergens instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spammerboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Jpjedi schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:27:
[...]

In een pop-up? Of ergens instellen?
Settings->Security & Privacy->Allow applications downloaded from Anywhere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Spammerboy schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:32:
[...]

Settings->Security & Privacy->Allow applications downloaded from Anywhere.
Tnx! Fix ik ook gelijk even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:03
Mountain Lion was een geweldige upgrade voor plex :) Ik had erg veel problemen met 5.1 geluid over HDMI (bij auto refresh rate switching). Die zijn compleet verdwenen. Goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Adlermann schreef op zondag 29 juli 2012 @ 13:45:
Mountain Lion was een geweldige upgrade voor plex :) Ik had erg veel problemen met 5.1 geluid over HDMI (bij auto refresh rate switching). Die zijn compleet verdwenen. Goede zaak.
Hier ook, 5sec audio loop bij pauze is nu weg. Kwam ook door slechte hdmi aansturing volgens Plex forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

weet iemand hoe je meer zoekresultaten kunt tonen in couchpotato?
ik krijg er steeds maar maximaal 10

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Damn, heb nu voor buurmeisje plex geinstalleerd en kabel door felegd vanaf mijn Lan. Ik haal 650mbit dus snelheid is ok maar Plex blijft maar bufferen om de 5 seconden. Wat kan dat zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Jpjedi schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 17:30:
Damn, heb nu voor buurmeisje plex geinstalleerd en kabel door felegd vanaf mijn Lan. Ik haal 650mbit dus snelheid is ok maar Plex blijft maar bufferen om de 5 seconden. Wat kan dat zijn??
De TV of PC waar je op kijkt is te sloom om HD content te streamen.
Of de server is te sloom om HD content te streamen.
Ik krijg iig hetzelfde als ik op mijn oude laptop probeer te kijken.

Probeer het eens met SD materiaal, of van een andere PC.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
RocketKoen schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:27:
[...]

De TV of PC waar je op kijkt is te sloom om HD content te streamen.
Of de server is te sloom om HD content te streamen.
Ik krijg iig hetzelfde als ik op mijn oude laptop probeer te kijken.

Probeer het eens met SD materiaal, of van een andere PC.
Server levert zonder problemen aan meerdere macs en pc's. Daar is niets mis mee.

De laptop is een jaar oud met nvidia 520mx gpu en i5 processor. Als een Apple tv de content al streamt moet deze het zeker doen. Het draait hier op laptops van 5 jaar oud zonder problemen.

Ik vermoed ergens een bottleneck dus ga eens het een en ander verplaatsen in het netwerk.

Probleem opgelost! Virusscanner (NOD) liep te bokken. Vervangen door security essentials en draait als zonnetje nu. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jpjedi op 07-08-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Draait er hier iemand PMS op een NAS? Op zicht zou het geen probleem moeten zijn echter transcoding zou een issue kunnen zijn voor bijvoorbeeld DTS. Indien het niet werkt dan ga ik de Mini ook als PMS inzetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Jpjedi op 07-08-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik heb PMS geprobeerd op m'n Ubuntu server maar ik heb het er weer afgegooid. Er werd in totaal meer dan 5GB aan metadata aangemaakt en dat vind ik een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dan heb je waarschijnlijk ook wel een redelijk grote collectie...? Voor elke film/serie/episode wordt er "cover art" opgehaald en daarnaast ook "fan art" wat vrij grote bestanden kunnen zijn (full size wallpapers zeg maar). Als je dan 500 films en 500 TV afleveringen hebt van elk 5mb aan "wallpapers" dan kan het aardig oplopen.

Echter, je mediaserver heeft over het algemeen aardig wat ruimte, dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:51
kdbruin schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:41:
Ik heb PMS geprobeerd op m'n Ubuntu server maar ik heb het er weer afgegooid. Er werd in totaal meer dan 5GB aan metadata aangemaakt en dat vind ik een beetje overdreven.
Mis je die 5GB ook daadwerkelijk..?

Ik heb een bibliotheek van inmiddels ruim 400 HD (1080p) films en nog eens ruim 30 series met veelal meerdere seizoenen. Allemaal bij elkaar iets meer dan 6TB.

Mijn Plex bibliotheek neemt nu 5,5GB in. Ik denk dat dit helemaal niet veel is, gezien er plaatjes en informatie voor het transcoderen en andere dingen opgeslagen staat. Wel moet ik er even bij vermelden dat de ontwikkelaars bezig zijn deze voetafdruk te verkleinen.

Maar het blijft in verhouding vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Vanavond een redelijke test gehad op mijn nieuwe inrichting rondom Plex. Mijn W2008R2 server is vervangen door een NAS icm een mini. De mini draait PMS en het LAN is gbit.

Nu draaiden er vandaag 3 clients op PMS en dat ging bij 2 clients (LAN) gewoon goed. Echter op de mini waar ook PMS draait, haperde de client. Buffer op 20 seconde scheelt iets maar lost het haperen niet volledig op.

Wat kan de hapering veroorzaken?

1) bandbreedte: dan zou ik dus bij de overige clients de connection speed moeten terugzetten neem ik aan?
2) CPU kracht: Dan kunnen er dus geen 3 desktop clients tegelijk draaien?

Op het Plex forum vind ik weinig soortgelijke problemen en ik neem aan dat Plex bijvoorbeeld veel in studentenhuizen draait etc.

Iemand die met me mee kan denken waar de bottleneck zou kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jpjedi schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:20:
Vanavond een redelijke test gehad op mijn nieuwe inrichting rondom Plex. Mijn W2008R2 server is vervangen door een NAS icm een mini. De mini draait PMS en het LAN is gbit.

Nu draaiden er vandaag 3 clients op PMS en dat ging bij 2 clients (LAN) gewoon goed. Echter op de mini waar ook PMS draait, haperde de client. Buffer op 20 seconde scheelt iets maar lost het haperen niet volledig op.

Wat kan de hapering veroorzaken?

1) bandbreedte: dan zou ik dus bij de overige clients de connection speed moeten terugzetten neem ik aan?
2) CPU kracht: Dan kunnen er dus geen 3 desktop clients tegelijk draaien?

Op het Plex forum vind ik weinig soortgelijke problemen en ik neem aan dat Plex bijvoorbeeld veel in studentenhuizen draait etc.

Iemand die met me mee kan denken waar de bottleneck zou kunnen zitten?
Toevallig al eens de activity monitor bekeken tijdens de test? Daarin kun je zien of de CPU het probleem is.
De rest weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Brm-G schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:02:
[...]

Toevallig al eens de activity monitor bekeken tijdens de test? Daarin kun je zien of de CPU het probleem is.
De rest weet ik niet :)
Dat was ook mijn plan maar toen was ik al te laat ;)

Dit weekend maar eens regelen dat er meerdere mensen Plex even aanslingeren op hetzelfde tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
N-Freak schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:04:
[...]

Mis je die 5GB ook daadwerkelijk..?

Ik heb een bibliotheek van inmiddels ruim 400 HD (1080p) films en nog eens ruim 30 series met veelal meerdere seizoenen. Allemaal bij elkaar iets meer dan 6TB.

Mijn Plex bibliotheek neemt nu 5,5GB in. Ik denk dat dit helemaal niet veel is, gezien er plaatjes en informatie voor het transcoderen en andere dingen opgeslagen staat. Wel moet ik er even bij vermelden dat de ontwikkelaars bezig zijn deze voetafdruk te verkleinen.

Maar het blijft in verhouding vrij weinig.
Ten opzichte van de 200MB of zo die Twonky gebruikt, vind ik het nogal veel. Maar ik ga eerst eens kijken naar een upgrade van m'n server en dan nog maar eens kijken naar de verschillende programma's.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
Jpjedi schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:22:
Draait er hier iemand PMS op een NAS? Op zicht zou het geen probleem moeten zijn echter transcoding zou een issue kunnen zijn voor bijvoorbeeld DTS. Indien het niet werkt dan ga ik de Mini ook als PMS inzetten.
Ik draai Plex Server op mijn Synology NAS 1511+ en gebruik zowel Sony TV als Macmini als Plex client.
Werkt perfekt!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Verwijderd

PMS op de 1511+ werkt prima zolang je geen transcoding doet/nodig hebt. Maar mocht je naar een device (tablet/mobiel) willen streamen (bijv op een andere lokatie via myplex), dan gaat ie dat niet trekken (1.5Mbit max), het zou kunnen dat het met meer geheugen hoger wat kan (ik heb geen upgrade gedaan), maar de CPU trekt het simpelweg niet.

Voor transcoding is er een minimum requirement van 2.4Ghz om bufferen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:47
Ik heb inderdaad 3gb memory erin en heb net geprobeerd naar mijn iphone vanaf het net (andere lokatie) en werkt prima voor mij, met transcoding.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagleman7
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-07 03:01
Ik probeer Bierdopje werkend te krijgen op Linux Ubuntu,

Nu doet hij bij sommige bestanden wel eens moeilijk:
2012-08-21 15:19:09,523 (7f8cbdffb700) : DEBUG (networking:156) - Requesting 'http://api.bierdopje.com/414CA382D10821CB/GetAllSubsFor/6483/5/7/nl/'
2012-08-21 15:19:19,770 (7f8cbdffb700) : INFO (__init__:46) - *** Subtitle found on bierdopje: NCIS.S05E07.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-TB
2012-08-21 15:19:19,770 (7f8cbdffb700) : INFO (__init__:46) - *** Subtitle found on bierdopje: NCIS.S05E07.720p.HDTV.x264-CTU
2012-08-21 15:19:19,771 (7f8cbdffb700) : INFO (__init__:46) - *** Subtitle found on bierdopje: NCIS.S05E07.HDTV.XviD-XOR.srt
2012-08-21 15:19:19,771 (7f8cbdffb700) : INFO (__init__:46) - *** Subtitle found on bierdopje: NCIS.S05E07.Requiem.DVDRip.XviD-ORPHEUS.srt
2012-08-21 15:19:19,771 (7f8cbdffb700) : INFO (__init__:46) - *** Subtitle found on bierdopje: NCIS.S05E07.DVDRip.H264-tmax666
2012-08-21 15:19:19,771 (7f8cbdffb700) : INFO (__init__:67) - *** Trying to find the best match
2012-08-21 15:19:19,772 (7f8cbdffb700) : INFO (__init__:80) - *** No good matches found
2012-08-21 15:19:19,772 (7f8cbdffb700) : INFO (__init__:80) - *** No good matches found
2012-08-21 15:19:19,773 (7f8cbdffb700) : INFO (__init__:62) - *** No matches found on bierdopje. You might check the preferences to enable more generous checking.
Nu kan ik op linux niet makkelijk de settings van bierdopje veranderen omdat deze optie er gewoon niet is op http://192.168.1.10:32400

Ik heb dus deze opties in de /var/lib/plexmediaserver/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins/Bierdopje.bundle/Contents/ DefaultPrefs.json file
[
{
"id": "Language",
"label": "Language",
"type": "enum",
"values": ["nl", "en", "both"],
"default": "nl"
},
{
"id": "DownloadMostPopular",
"label": "DL most popular if no match",
"type": "bool",
"default": "false"
}
]
Ik heb de optie: "default": "false"

Al eens naar true gezet alleen op 1 of andere manier blijft false terug komen.

Ik heb bierdopje al ge restart en ook plexmediaserver maar de optie wordt gewoon niet overgenomen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 95% gewijzigd door Eagleman7 op 21-08-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Jpjedi schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 06:57:
[...]

Dat was ook mijn plan maar toen was ik al te laat ;)

Dit weekend maar eens regelen dat er meerdere mensen Plex even aanslingeren op hetzelfde tijdstip.
Al getest?

Ik heb afgelopen weekend ook nog eens wat gespeeld ermee. Toen ik naar een gejailbreakte ATV2 aan het streamen was begon mijn mac mini ook enorm te loeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Brm-G schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:52:
[...]

Al getest?

Ik heb afgelopen weekend ook nog eens wat gespeeld ermee. Toen ik naar een gejailbreakte ATV2 aan het streamen was begon mijn mac mini ook enorm te loeien!
Ik heb een slechte stekker gevonden en vermoed dat dat de oorzaak was. Test met 3 non- transcoded ging goed, nu nog met ipad en iphone erbij. Ben benieuwd waar de limiet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik vraag mij iets af. Ik heb een Sateliet box waar ik Enigma2 op draai waardoor ik via het LAN mijn zenders kan streamen. Denk aan het dreambox verhaal.

Ik heb ook Plex met video channels zoals RTL XL en Uitzending gemist.

Zijn er dreambox apps voor in Plex zodat ik mijn sattopbox channels kan browsen en kijken?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

sinds ik mountain Lion heb geinstalleerd, vreet op enig moment sickbeard (via python) 100% cpu.

google me suf, vind soortgelijke problemen, maar geen oplossing :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Jpjedi
Daar heb ik geen last van maar wel iets soort gelijks. SABNZBD uitpakken duurt sinds ML ineens eindeloos. Een uur per gb.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:40
Ik begin een beetje moe te worden van PMS.

Telkens matcht hij mijn series verkeerd, terwijl ik mijn bibliotheek conform hun naamgeving instel. Ook heten ze hetzelfde als op thetvdb, maar telkens gooit hij ze in compleet onbekende en bekende series. Game of Thrones heet bijvoorbeeld "Is this a music video or...?". Waar komt in hemelsnaam die naam vandaan? Dat is niet eens een TV Show.

Ik lees soortgelijke ervaringen op de Plex forums, maar ik zie nergens een concrete oplossing behalve "check of je de naamgeving goed hebt". Maar dat heb ik gewoon. Iemand nog een idee? :+

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:33
Hoe staan je instellingen? Staat je MetaData Agent wel op TheTVDB?

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
PMS werkt bij mij gewoon perfect i.c.m. series.
Je kunt in PMS onderscheid maken tussen Music Video's, Movies en TV Shows, welke je het beste wel allenmaal een unieke folder laat watchen.

Bijv:
Movies -> Harddisk -> Media -> Movies -> ''Naam van Film Folder''
TV Shows -> HardDisk -> Media -> TV Shows -> ''Naam van Serie folder''

In de Naam van serie folder hoef je trouwens geen nieuwe mappen voor seizoenen te maken, gewoon al je (.mkv /.avi /.mp4 etc.) episodes met complete originele downloadnaam erin plaatsen (renamen is dus niet nodig).

Tip: Het beste kun je geen dvd's van series downloaden (met VIDEO_TS / AUDIO_TS). Dat werkt soms niet zo lekker.

Vervolgens moet je natuurlijk in PMS de juiste instellingen invullen (deze weet niet uit mijn hoofd, ben niet thuis), in iedergeval moet het op TheTVDB staan en local media assets moet aan staan.

• Jpjedi
Inderdaad, video_ts gaat niet altijd goed maar verder werkt PMS perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik heb alleen maar .mkv's, geen dvd-dingetjes...

Ik heb de metadata agent opnieuw ingesteld, library opnieuw geïmporteerd en opnieuw laten scannen.

Het wil alleen nog niet lukken. Zie screenshot. Hij gooit ze ook nog eens allemaal in dezelfde serie. Daardoor kan ik via fix incorrect match het ook niet repareren. Zucht :(

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/20ii99g.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
Zo heb ik het staan en werkend voor The Big Bang Theory

Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/misc/pms1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/misc/pms2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.jordanliesdek.nl/misc/pms3.png

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Dat is hetzelfde als wat ik heb. Ik ga Plex maar weer eens voor de zoveelste keer opnieuw installeren.

Zijn er geen betaalde alternatieven? Dan kun je tenminste lekker gaan zeuren bij de klantenservice :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik heb er geen problemen mee, werkt altijd perfect eigenlijk.

Local media assets heb ik onderaan staan zodat hij alle tags clean van thetvdb haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:34
Misha schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:12:
Ik begin een beetje moe te worden van PMS.

Telkens matcht hij mijn series verkeerd, terwijl ik mijn bibliotheek conform hun naamgeving instel. Ook heten ze hetzelfde als op thetvdb, maar telkens gooit hij ze in compleet onbekende en bekende series. Game of Thrones heet bijvoorbeeld "Is this a music video or...?". Waar komt in hemelsnaam die naam vandaan? Dat is niet eens een TV Show.

Ik lees soortgelijke ervaringen op de Plex forums, maar ik zie nergens een concrete oplossing behalve "check of je de naamgeving goed hebt". Maar dat heb ik gewoon. Iemand nog een idee? :+
Kun je eens een voorbeeld geven hoe je naamgeving ingesteld staat? Bij mij gaat het (bijna) altijd vlekkeloos, alleen muziek is een drama, maar daar gebruik ik het toch niet echt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Nu toch iets vaags! Plex geeft 5% van de films niet weer terwijl die al maanden in de movie folder staan op mijn nas en er verder niets is veranderd anders dan een update van PMS. Hij wil ze gewoon niet meer indexeren.

Is dit een bekend euvel? ik kan er verder weinig over vinden.

Ik ben nu de missende films aan het opzoeken, de folders te verplaatsen, scan in pms en daarna de film weer terug zetten. Als ik dan scan staan er een aantal weer bij maar wederom niet allemaal.

Vage shit en ik vermoed dat het pas een issue is sinds de laatste PMS update.

[ Voor 33% gewijzigd door Jpjedi op 03-10-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
Jpjedi schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 20:15:
Nu toch iets vaags! Plex geeft 5% van de films niet weer terwijl die al maanden in de movie folder staan op mijn nas en er verder niets is veranderd anders dan een update van PMS. Hij wil ze gewoon niet meer indexeren.

Is dit een bekend euvel? ik kan er verder weinig over vinden.

Ik ben nu de missende films aan het opzoeken, de folders te verplaatsen, scan in pms en daarna de film weer terug zetten. Als ik dan scan staan er een aantal weer bij maar wederom niet allemaal.

Vage shit en ik vermoed dat het pas een issue is sinds de laatste PMS update.
Exact het zelfde probleem hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 18:36
Heb ook wel eens zoiets gehad. De folder verwijderen in PMS en vervolgens weer toevoegen heeft het toen opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Eventueel ook je cache legen in Application Support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10
Ik heb m'n PCtje nu zo ingericht dat deze Plex als shell gebruikt (bij opstarten wordt Plex standaard gestart), maar ik wil graag dat bij afsluiten de PC wordt uitgezet.
Nu krijg ik enkel een zwart scherm met de muis erop, verder niets.
Dan moet ik via ctrl-alt-del of de pc afsluiten, of via taskmanager een andere applicatie starten (wat ik niet wil overigens, maar dat terzijde).
Is het mogelijk om het menu-item "afsluiten" van Plex te wijzigen naar Shutdown ipv enkel de applicatie afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
cOOlrUnnINgs schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:30:
Ik heb m'n PCtje nu zo ingericht dat deze Plex als shell gebruikt (bij opstarten wordt Plex standaard gestart), maar ik wil graag dat bij afsluiten de PC wordt uitgezet.
Nu krijg ik enkel een zwart scherm met de muis erop, verder niets.
Dan moet ik via ctrl-alt-del of de pc afsluiten, of via taskmanager een andere applicatie starten (wat ik niet wil overigens, maar dat terzijde).
Is het mogelijk om het menu-item "afsluiten" van Plex te wijzigen naar Shutdown ipv enkel de applicatie afsluiten.
Ja dat is mogelijk. Kun je dacht ik instellen bij de "Skin" instellingen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10
Ik maak gebruik van de PlexAeon skin en heb het daar niet kunnen vinden.
Ik kan wel de verschillende menu-items aan of uit zetten, maar niet de achterliggende standaard-optie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xChOasx
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-08 09:01
Oh, voor de mensen waar uitzendinggemist niet meer werkt in de Plex plugin sinds woensdag, de volgende tip:

Voeg het volgende cookie toe aan ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-in Support/Data/com.plexapp.plugins.uzgv2/HTTPCookies

code:
1
www.uitzendinggemist.nl FALSE   /   FALSE   1378842228  site_cookie_consent true

En alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Ik heb uitzending gemist sowieso nog nooit werkend gehad helaas. Hij vind nooit video's, alles blijft zwart.

Dat is echt het enige wat ik nog mis, verder uitermate tevreden over Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
xChOasx schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:16:
Oh, voor de mensen waar uitzendinggemist niet meer werkt in de Plex plugin sinds woensdag, de volgende tip:

Voeg het volgende cookie toe aan ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-in Support/Data/com.plexapp.plugins.uzgv2/HTTPCookies

code:
1
www.uitzendinggemist.nl FALSE   /   FALSE   1378842228  site_cookie_consent true

En alles werkt weer.
En in jip en janneke taal? Hoe maak ik van die regel een cookie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb altijd met XBMC gewerkt, maar na gister even Plex te hebben geprobeerd is XBMC de prullenbak in gegaan! Plex Server, DLNA naar Xbox, kijken op de iPad, fatsoenlijke downmixing van 5.1 materiaal etc..

Wat een plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Cool dat er een Plex topic is. Wellicht dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Vier dagen geleden heb ik de Plex app in de Play store gekocht voor mijn Galaxy Nexus. Op mijn Ubuntu installatie heb ik Plex server geinstalleerd. Ik kan mijn bestanden ook benaderen en afspelen.

Het probleem is echter dat ik geen geluid heb. Ik gebruik de volgende settings:
Player: Standaard Player
Transcode: Off
Device supports HLS: Yes
Direct Play: Enabled

Als ik Transcode activeer, dan heb ik wel geluid, echter gaat het streamen dan niet goed (de film/serie hapert dan voor +- 1,5 sec en loopt dan weer door.
Ook als ik Direct Play uitschakel werkt het goed, maar is het beeld niet om aan te zien.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Een collega van mij heeft dit probleem niet. Hij beschikt over een Galaxy Note.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Possible schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:31:
Cool dat er een Plex topic is. Wellicht dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Vier dagen geleden heb ik de Plex app in de Play store gekocht voor mijn Galaxy Nexus. Op mijn Ubuntu installatie heb ik Plex server geinstalleerd. Ik kan mijn bestanden ook benaderen en afspelen.

Het probleem is echter dat ik geen geluid heb. Ik gebruik de volgende settings:
Player: Standaard Player
Transcode: Off
Device supports HLS: Yes
Direct Play: Enabled

Als ik Transcode activeer, dan heb ik wel geluid, echter gaat het streamen dan niet goed (de film/serie hapert dan voor +- 1,5 sec en loopt dan weer door.
Ook als ik Direct Play uitschakel werkt het goed, maar is het beeld niet om aan te zien.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Een collega van mij heeft dit probleem niet. Hij beschikt over een Galaxy Note.
DTS downmixing aanstaan op de server?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Yup die heb ik aangevinkt ja. Ook bij TV series die AC3 audio hebben krijg ik helaas geen geluid...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi

code:
1

En alles werkt weer.
Ik heb die regel in dat file geplakt maar het lost niets op.. kun je svp nog eens iets meer details geven over hoe ik dit op los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

hallo,

ik ben op zoek naar een goede handleiding in het Nederlands voor plex. Kan m niet zo gauw vinden op google.
Een vriend van me ze dat xbmc ook erg goed was voor op de mac maar ik zei dat ik plex al had. Volgens hem was het ongeveer hetzelfde. Maar ik heb plex nooit goed onder de knie gehad en nu wil ik weer aan de slag met dit progje maar ik nergens een goede handleiding vinden voor al de verschillende instellingen die ik moet doen.
Kan iemand me hiermee helpen?

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Tristal schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:06:
hallo,

ik ben op zoek naar een goede handleiding in het Nederlands voor plex. Kan m niet zo gauw vinden op google.
Een vriend van me ze dat xbmc ook erg goed was voor op de mac maar ik zei dat ik plex al had. Volgens hem was het ongeveer hetzelfde. Maar ik heb plex nooit goed onder de knie gehad en nu wil ik weer aan de slag met dit progje maar ik nergens een goede handleiding vinden voor al de verschillende instellingen die ik moet doen.
Kan iemand me hiermee helpen?
Begin eens met te vertellen wat er dan niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal

Tristal

PSN-ID Tristal

nou, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om ergens een "kanaal" in te stellen dat een stream van een film of serie weergeeft. De films die ik op mn macbook heb staan geeft ie perfect weer met alle data, alleen ik dacht dat je dus ook films en series kon laten streamen van internet.

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Tristal schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:17:
nou, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om ergens een "kanaal" in te stellen dat een stream van een film of serie weergeeft. De films die ik op mn macbook heb staan geeft ie perfect weer met alle data, alleen ik dacht dat je dus ook films en series kon laten streamen van internet.
Dat moet geen probleem zijn.

Je hebt een plexaccount nodig. Die kun je gratis aanmaken op de Plex website.

In de Plex Media Server moet je even bij de instellingen kijken op het tabblad waar je kan inloggen. Hier kun je ook de server via je router beschikbaar maken.

Daarna kun je heel simpel via 3G of Wifi (via bijvoorbeeld je iPhone) je bestanden vanaf je Mac benaderen en onderweg heb je dan dus toegang tot je films, series en muziek. Veel meer is het niet.

Even voor de duidelijkheid, je hebt Plex Media Server en Plex Media Center op je Mac gïnstalleerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Het lijkt erop dat Tristal bedoelt dat je een 'channel' installeert met series, net zoals youtube of TED channel. Dat gaat helaas (nog) niet, dus je zult je bronmateriaal zelf moeten regelen. Wil je je eigen materiaal streamen over het internet, dan moet je Bill z'n advies volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:31:
Ik heb altijd met XBMC gewerkt, maar na gister even Plex te hebben geprobeerd is XBMC de prullenbak in gegaan! Plex Server, DLNA naar Xbox, kijken op de iPad, fatsoenlijke downmixing van 5.1 materiaal etc..

Wat een plezier! :)
dat zou ik ook graag doen, echter mis ik nog steeds een fatsoenlijke subtitle plugin. ik weet dat het door de structuur van plex wat lastiger is, maar de subtitle scraper en subliminal zijn nog wat teveel miss en te weinig hit om er op te vertrouwen :(

Dat is voor mij de enige reden om bij XBMC te blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 16-10-2012 12:54 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Subtitles is ook nog het enige handmatige wat ik moet doen om het voor de rest van de familie ook nog fatsoenlijk bruikbaar te houden.. Een goede plugin zou zeer wenselijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Voor series gebruik ik Auto-Sub, dat werkt echt als een trein met Plex (Al heeft het verder niet veel met Plex te maken). De meeste films die ik download hebben al subs, dus handmatig subs downloaden gebeurd alleen in een zeldzaam geval.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
offtopic:
Ik dacht dat Auto-Sub een soort fork van Subliminal was maar dan speciaal voor bierdopje. Ik heb hem net geinstalleerd en ik ben onder de indruk wat ie allemaal nog vind wat subliminal laat zitten ondanks dat ik niet hernoem :)

Misschien toch nog plex een kansje geven icm auto-sub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik vind het toch wel vervelend dat plex al veel te snel denkt dat er getranscode moet worden, is er een manier om plex te vertellen dit bij apparaat Y en X niet te doen etc? Mijn tv speelt bijvoorbeeld 99% prima af vanuit twonky, maar vanuit plex word alles getranscode, terwijl plex op mijn pc alles lokaal afspeelt, en ik als ik plex vanuit een andere locatie shared content laat afspelen ik ook netjes de keuze heb om dat wel of niet te transcoden (en dat doe ik niet als de bitrate van het bestand onder de 10mbit upload die ik heb zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal

Tristal

PSN-ID Tristal

BillSpaarbank schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:23:
[...]

Dat moet geen probleem zijn.

Je hebt een plexaccount nodig. Die kun je gratis aanmaken op de Plex website.

In de Plex Media Server moet je even bij de instellingen kijken op het tabblad waar je kan inloggen. Hier kun je ook de server via je router beschikbaar maken.

Daarna kun je heel simpel via 3G of Wifi (via bijvoorbeeld je iPhone) je bestanden vanaf je Mac benaderen en onderweg heb je dan dus toegang tot je films, series en muziek. Veel meer is het niet.

Even voor de duidelijkheid, je hebt Plex Media Server en Plex Media Center op je Mac gïnstalleerd staan?
Nee ik heb dus alleen 1 van de 2 geïnstalleerd staan, moet even kijken welke het precies is, maar dat van die plexaccount wist ik dus ook nog niet. Dat ga ik ook eens even uitzoeken.

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal

Tristal

PSN-ID Tristal

I-King schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:48:
Het lijkt erop dat Tristal bedoelt dat je een 'channel' installeert met series, net zoals youtube of TED channel. Dat gaat helaas (nog) niet, dus je zult je bronmateriaal zelf moeten regelen. Wil je je eigen materiaal streamen over het internet, dan moet je Bill z'n advies volgen.
En idd, ook dat bedoelde ik. Maar dat zit er dus voorlopig nog niet in begrijp ik uit je verhaal.

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online

code:
1

En alles werkt weer.
Ik heb het iets anders moeten doen, in jip en janneke taal:

- Ga naar het bestand "~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-in Support/Data/com.plexapp.plugins.uzgv2/HTTPCookies"
- open dit bestand met teksteditor
- Knip en plak (vervang de bestaande inhoud van het bestand) de volgende tekst:
code:
1
2
3
4
5
    # Netscape HTTP Cookie File
    # http://www.netscape.com/newsref/std/cookie_spec.html
    # This is a generated file!  Do not edit.

www.uitzendinggemist.nl[tab]FALSE[tab]/[tab]FALSE[tab]1378842228[tab]site_cookie_consent[tab]yes

- vervang alle tekstjes "[tab]" door een echte tab
- Zorg dat er een enter zit aan het einde van het bestand
- Sla het bestand op en start plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Ik heb zojuist Auto-Sub gedownload en geinstalleerd maar perongeluk de webinterface pagina gesloten, weet iemand het adres van de webinterface of hoe ik daarachter kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Als ik het goed heb is dat standaard http://vul.hier-het.ip.in:8083

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Great :)

Ik heb nog 1 vraag, mijn 'Roothpath' bevind zich op een NAS. Normaal zou het dan hetvolgende zijn:

afp://Networkspace2/OpenShare/Series

Klopt dit? Ik vermoed van niet, aangezien het nog niet werkt..

[ Voor 35% gewijzigd door RVE_NL op 18-10-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik denk dat je alleen lokale links kan gebruiken, aangezien je afp gebruikt neem ik aan dat je op een mac werkt. Ik denk dat het dan moet werken als je "/Volumes/OpenShare/Series" aangeeft als pad.

Nadeel is dat je dan de netwerkshare gemount moet hebben op het moment dat AutoSub bezig gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Magic schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:23:
Ik denk dat je alleen lokale links kan gebruiken, aangezien je afp gebruikt neem ik aan dat je op een mac werkt. Ik denk dat het dan moet werken als je "/Volumes/OpenShare/Series" aangeeft als pad.

Nadeel is dat je dan de netwerkshare gemount moet hebben op het moment dat AutoSub bezig gaat.
Het werkt :) thx voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Is er nog iemand met de RTL XL plug-in werkend of is die definitief broken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
RVE_NL schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 18:30:
Is er nog iemand met de RTL XL plug-in werkend of is die definitief broken?
Nope, nooit gewerkt hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Heb de laatste tijd last van haperend beeld en soms vastlopers tijdens afspelen maar ook soms in het menu. Het is erg lastig googlen aangezien er tig duizend topics zijn over judder, stutter, freeze en crash :')

Een reinstall van de client hielp ook niet dus dan maar hopen dat een toekomstige update het fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:08
Ik heb een synology ds212+ en de plex package (0.9.6.9.240-8fd9c6a) geinstalleerd.
Via het manage gedeelte heb ik via mn laptop de map met films die ik op mn NAS heb staan aangewezen.
Op mn iPad heb ik zojuist de plex app geinstalleerd.

Als ik de app start zie ik alle films (thumbs) die ik in die map heb staan, maar afspelen lukt niet.
Ik krijg de melding 'Kan afspelen niet starten. Plex kon deze video niet afspelen.'

De films zijn in zowel in .mkv als in .m4v formaat.
Afspelen op mijn laptop is geen probleem.

De video kwaliteit op mn iPad app voor lokale wifi staat op de standaard 3Mbps, 720p.

Doe ik iets fout, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Plex forum al eens bekeken? Bijvoorbeeld: http://forums.plexapp.com...client-with-synology-arm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:42
uitzending gemist

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:03
deBennie schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:46:
Ik heb een synology ds212+ en de plex package (0.9.6.9.240-8fd9c6a) geinstalleerd.
Via het manage gedeelte heb ik via mn laptop de map met films die ik op mn NAS heb staan aangewezen.
Op mn iPad heb ik zojuist de plex app geinstalleerd.

Als ik de app start zie ik alle films (thumbs) die ik in die map heb staan, maar afspelen lukt niet.
Ik krijg de melding 'Kan afspelen niet starten. Plex kon deze video niet afspelen.'

De films zijn in zowel in .mkv als in .m4v formaat.
Afspelen op mijn laptop is geen probleem.

De video kwaliteit op mn iPad app voor lokale wifi staat op de standaard 3Mbps, 720p.

Doe ik iets fout, of zie ik iets over het hoofd?
Dat gaat niet werken. Je hebt een ARM processor en daar wordt geen transcoding op ondersteund. Dat heb je nodig om met je ipad te kijken.
Ik ga er vanuit dat je PMS op je NAS hebt draaien in dit geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 12-11-2012 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
I-King schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:11:
[...]

Kun je eens een voorbeeld geven hoe je naamgeving ingesteld staat? Bij mij gaat het (bijna) altijd vlekkeloos, alleen muziek is een drama, maar daar gebruik ik het toch niet echt voor.
Sorry dat ik nu pas reageer, was dit helemaal vergeten:

Voorbeeld van naamgeving is simpel:

Movies -> [Naam film] -> [Bestandsnaam] [Jaartal].mkv
TV Shows -> [Naam Show] -> [Bestandsnaam] [S01E01].mkv

bijvoorbeeld

Lijkt me doodnormaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Iemand ervaring met videots folders en plex?
Krijg het n iet voor mekaar.
Enigste wat werkt is het omzetten naar mkv maar ik heb wel 2TB aan dvd's -_-

iemand tips, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
hendrilankamp schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:56:

iemand tips, graag!
Hoe groot wordt 1 DVD dan als je hem van VideoTS omzet naar mkv?
Een scene .mkv op SD kwaliteit is meestal maar 700 - 1400 MB. Aangezien een VideoTS vaak 4,5GB is zou je er juist op vooruit moeten gaan.

VideoTS is een oud formaat dat vrijwel niemand meer gebruikt ben ik bang.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
hendrilankamp schreef op woensdag 21 november 2012 @ 08:56:

iemand tips, graag!
Is een drama en heb het niet werkend, omzetten naar MKV is het prettigst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:56
Even een vraag, ik heb zelf een HTPC werkend waar ik momenteel gebruik maak van XBMC. Omdat ik steeds meer behoefte heb aan mijn content mobiel te krijgen, schiet XBMC wat te kort voor mij. Ik heb een samsung galaxy s3 en een Samsung galaxy note 10.1, en ik zou graag content willen streamen vanaf mijn HTPC naar deze apparaten, ik heb begrepen dat dit mogelijk is met Plex.

Mijn vraag is, is dit goed te installeren en werkt het goed/soepel? Ik ben me er van bewust dat ik daarvoor de Plex applicatie dien te kopen in de playstore, zijn er verder nog kosten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SirMemeAlot schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:54:
Even een vraag, ik heb zelf een HTPC werkend waar ik momenteel gebruik maak van XBMC. Omdat ik steeds meer behoefte heb aan mijn content mobiel te krijgen, schiet XBMC wat te kort voor mij. Ik heb een samsung galaxy s3 en een Samsung galaxy note 10.1, en ik zou graag content willen streamen vanaf mijn HTPC naar deze apparaten, ik heb begrepen dat dit mogelijk is met Plex.

Mijn vraag is, is dit goed te installeren en werkt het goed/soepel? Ik ben me er van bewust dat ik daarvoor de Plex applicatie dien te kopen in de playstore, zijn er verder nog kosten aan?
De plex server software is gratis.
De plex app voor TV's en PC's is ook gratis
Alleen de mobile app kost een paar euro in de app/play store

Je kan dus even testen of alles goed werkt door de plex server op je htpc te installeren, en de gratis client op je tv of pc te gebruiken.

Verder werkt de mobile app soepel.
Je moet alleen wel oppassen dat je op wifi zit. Want hij kan ook prima naar mobiele dataverbindingen streamen, en dat is niet goed voor je datalimiet :P

[ Voor 9% gewijzigd door RocketKoen op 21-11-2012 11:26 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:56
RocketKoen,

Heb jij hier ervaring mee? Ik ben nieuwschierig of dit bij de meeste mensen soepel loopt, dat de video niet schokt etc.

Het kost namelijk vaak wel even een tijd om alles te installeren en het zou fijn zijn om te weten dat het bij de meeste mensen wel prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberi
SirMemeAlot schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:32:
RocketKoen,

Heb jij hier ervaring mee? Ik ben nieuwschierig of dit bij de meeste mensen soepel loopt, dat de video niet schokt etc.

Het kost namelijk vaak wel even een tijd om alles te installeren en het zou fijn zijn om te weten dat het bij de meeste mensen wel prettig werkt.
Werkt perfect op wifi (Mac Mini - iPad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 10:47
De nieuwe Plex Webinterface werkt geweldig goed bij mij :9

nieuws: Nieuwe release Plex Media Server biedt Plex/Web-webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SirMemeAlot schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:32:
RocketKoen,

Werkt hier prima op mn galaxy S en Nexus 7
Je kan de bitrate van de stream op de server instellen als het moet, van 128kbit (alhoewel dat wss niet erg mooi is) tot 20Mbit.

Je kan ook verschillende bitrates instellen afhankelijk van de snelheid van de verbinding.
Bijvoorbeeld 20Mbit bedraad, 10Mbit over Wifi en 512 Kbit over 3G.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
de nieuwe update is awesome! :D
web app werkt perfect! geen plex client meer nodig als ik ergens anders ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:09
Ik krijg de Web App dus niet aan de praat, ik heb hem geinstaleerd op een WHS systeem (server Plex) en me poort + firewal op gezet voor Plex. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja leuk hoor...update plex en dan niet meer bij je library komen.....
ik snap er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Ik maak gebruik van een Mac Mini als Plex Server en daar werkt de webapp echt super, ook vloeiend.
Kraanwater schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:00:
Ik krijg de Web App dus niet aan de praat, ik heb hem geinstaleerd op een WHS systeem (server Plex) en me poort + firewal op gezet voor Plex. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Hoe probeer je de webapp te benaderen?
Ik ga naar http://my.plexapp.com -> servers -> klik op je server -> Plex/Web (NEW!)

Wat je ook nog even kunt proberen als het niet werkt, is de volgende oplossing van het Plex forum:
"Your Plex/Web application is most likely cached. There are a few ways to make sure you are using the most up to date version of Plex/Web.

1. Clear your browser cache and refresh.
2. Sign out of Plex/Web (this will force a refresh).
3. If the above steps don't work, you can try deleting the bundle entirely. On OSX, it is located at ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins. Close the media server, delete WebClient.bundle, and start the media server."

Vooral 3 schijnt nog wel vaker te helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:09
RVE_NL schreef op woensdag 21 november 2012 @ 19:32:
Ik maak gebruik van een Mac Mini als Plex Server en daar werkt de webapp echt super, ook vloeiend.

[...]

Hoe probeer je de webapp te benaderen?
Ik ga naar http://my.plexapp.com -> servers -> klik op je server -> Plex/Web (NEW!)

Wat je ook nog even kunt proberen als het niet werkt, is de volgende oplossing van het Plex forum:
"Your Plex/Web application is most likely cached. There are a few ways to make sure you are using the most up to date version of Plex/Web.

1. Clear your browser cache and refresh.
2. Sign out of Plex/Web (this will force a refresh).
3. If the above steps don't work, you can try deleting the bundle entirely. On OSX, it is located at ~/Library/Application Support/Plex Media Server/Plug-ins. Close the media server, delete WebClient.bundle, and start the media server."

Vooral 3 schijnt nog wel vaker te helpen. ;)
Ik benader hem via de my.plexapp.com , daar ziet die de server net als ik hem opgestart heb alleen daarna staat er unavaible. De andere oplossing zou ik eens proberen. Het werkt met de oplossing bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb deze week ook eens flink in plex gedoken. Het werkt heel goed. Vooral het feit dat je meerdere folders kan toekennen aan 1 section is super. Ik heb nu dus m'n archief en m'n actuele materiaal in 1 sectie!

Wat ik wel een nadeel vind is de voorspelbaarheid van de scanners. Vaak matched die wel erg raar...

En ik mis eigenlijk een '"dumb ol' folder&files"scanner. Gewoon om m'n inbox te scannen zeg maar, welke 50% ongesorteerd is. Sommige files in folders, sommige gewoon los in de hoofdmap. Allemaal niet volgens de naming convention

Dan moet plex deze sessie maar gewoon tonen zoals ie is, folders en files weergeven. Helaas, dat is er niet. Personal home media is het meest wat er op lijkt, maar dan toont ie een grote lijst met alle losse bestanden....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
kmf schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 03:30:
Ik heb deze week ook eens flink in plex gedoken. Het werkt heel goed. Vooral het feit dat je meerdere folders kan toekennen aan 1 section is super. Ik heb nu dus m'n archief en m'n actuele materiaal in 1 sectie!

Wat ik wel een nadeel vind is de voorspelbaarheid van de scanners. Vaak matched die wel erg raar...

En ik mis eigenlijk een '"dumb ol' folder&files"scanner. Gewoon om m'n inbox te scannen zeg maar, welke 50% ongesorteerd is. Sommige files in folders, sommige gewoon los in de hoofdmap. Allemaal niet volgens de naming convention

Dan moet plex deze sessie maar gewoon tonen zoals ie is, folders en files weergeven. Helaas, dat is er niet. Personal home media is het meest wat er op lijkt, maar dan toont ie een grote lijst met alle losse bestanden....
De scanner van Plex matcht inderdaad alleen correct als je je aan de vooraf opgestelde regels houd. Kewstie van goed instellen bij je downloadprogramma en dan gaat alles vanzelf, zelf hanteer ik:

- Films -> mapje met film naam (de naam hoeft niet "clean"te zijn) -> film.extensie (de naam hoeft niet "clean"te zijn)
- Series -> mapjes met serie naam (clean) -> aflevering.extensie (geen submappen voor seizen gewoon alles bij elkaar)

Er zijn nog meer varianten mogelijk, klik

Plex is echt alleen gemaakt om media te beheren en af te spelen. Het is niet gemaakt om folder en files weer te geven, zoiets werkt ook niet lekker met een afstandbediening, daarvoor is OSx finder of als windows variant de verkenner. Waarom zou je ook bestanden willen zien wat Plex toch niet kan afspelen of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
RVE_NL schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:14:
[...]

De scanner van Plex matcht inderdaad alleen correct als je je aan de vooraf opgestelde regels houd. Kewstie van goed instellen bij je downloadprogramma en dan gaat alles vanzelf, zelf hanteer ik:

- Films -> mapje met film naam (de naam hoeft niet "clean"te zijn) -> film.extensie (de naam hoeft niet "clean"te zijn)
- Series -> mapjes met serie naam (clean) -> aflevering.extensie (geen submappen voor seizen gewoon alles bij elkaar)

Plex is echt alleen gemaakt om media te beheren en af te spelen. Het is niet gemaakt om folder en files weer te geven, zoiets werkt ook niet lekker met een afstandbediening, daarvoor is OSx finder of als windows variant de verkenner. Waarom zou je ook bestanden willen zien wat Plex toch niet kan afspelen of begrijp ik je verkeerd?
Ik heb zelden tot nooit een mismatch en als het voorkomt dan is het een of andere onbekende WO2 docu. Het ligt niet aan je mappenstructuur of naamgeving maar aan de metatags instellingen in PMS. Daar moet je de goede volgorde op instellen. (ea tvdb, rage etc)

Ik moet er niet aan denken om series niet in seizoenen mappen te zetten. Overigens doet SB uiteraard netjes. bestandsnamen moet je nooit renamen als je nog subs wil kunnen vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

RVE_NL schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:14:
[...]

Zoals ik zei, de standaard media welke via sickbeard of couchpotato binnen komen waaien en dus mooi gesorteerd zijn gaan allemaal prima. Die worden dan ook goed in plex overgenomen met de juiste tagging

Maar ik heb ook een bittorrent folder waar meer exotische dingen binnen komen die dus vaak niet gesorteerd en/of niet een juiste benaming hebben volgens plex. En/of simpelweg individuele dingen zijn.

Zo kan het er uit komen te zien

bittorrent\random showname\01.mkv
bittorrent\random showname\03-20110810.mkv
bittorrent\random showname\showname S1E03-suchanicetitle.mkv
bittorrent\standupcomedy.mkv
bittorrent\01.mkv
bittorrent\01 (2).mkv

In plex zal dan enkel
bittorrent\random showname\showname S1E03-suchanicetitle.mkv
worden gematched (en dan fout nog ook).

Is dat nodig? Nee, absoluut niet. Want m'n huidge mediaplayer (en alle bestaande mediaplayers) kunnen met zoiets omgaan. Die zullen namelijk gewoon de inhoud opsommen zoals het is.

Zo dus:

random showname\01.mkv
random showname\03-20110810.mkv
random showname\showname S1E03-suchanicetitle.mkv
standupcomedy.mkv
01.mkv
01 (2).mkv

En dan [random show name] als een folder. Als daar toevallig een jpg in staat, wordt die als folder artwork getoond.
Recht toe recht aan, simpleminded scanner dus.

En het werkt prima met afstandsbediening, dus met een toetsenbord nog makkelijker.

Nou kan je wel zeggen "dan sorteer je ze toch?", ja dat kan. Maar dat zal niet HOEVEN.
En ik ga niet sorteren (=archiveren) zolang een show niet compleet is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.