Denk het in jouw geval niet. Ikzelf gebruik de Chromecast voor in de slaapkamer om occasioneel een serietje/filmpje te kijken via Netflix of Show Box. Daarvoor is ie echt prima geschikt en de 35 euro meer dan waard.GrandPuba schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:30:
Ik twijfel om een Chromecast te kopen, ik heb een redelijk recente Samsung televisie met aardig wat functionaliteit er al in, en ik twijfel al een lange tijd ( min of meer sinds het uitkomen van de chromecast ).
De Samsung is een smart tv en daar heb ik, netflix, youtube, uitzending gemist, rtl xl, een media speler waarmee ik via Twonkey op de NAS films kan kijken en o.a. ook plex.
Op android devices kan ik met Short Beam, Twonky, of via de youtube app zelf ook remote en lokale zaken naar de tv sturen ( muziek, filmpjes etc. )( in geval hiervan kost dit accu van de telefoon om het te sturen ).
Casten via een tabblad in Chrome moet je ook een laptop / pc voor aan hebben staan.
Waar ik erg benieuwd naar ben en wat wel een toegevoegde waarde is... denk ik ;-)
UPC horizon, deze gebruikt widevine video optimizer, en voor zover ik weet zit dit ook in de chromecast verwerkt, zou je een tabblad van je laptop met een live uitzending dan ook kunnen casten...
Ik vind het gadget gehalte en de prijs aantrekkelijk, alleen denk ik dat het niets toevoegt voor hetgeen ik nu al heb, hoe bekijken jullie dat?
Had je hem via de playstore besteld?Daan87423 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:26:
Heb hem gisteren gelijk besteld met standaard levering.. Niemand thuis toen UPS net kwam leveren![]()
Nu maar wachten tot morgen
Heb ik op woensdag ook gedaan, maar nog niets gezien. Alleen een mailtje dat die dezelfde dag was verscheept.
De SDK is nog niet zo lang geleden gereleased, en er moet eerst wel support komen voordat apps ermee werken. Maar nee, nu dus nog niet. Ik hoop ook dat ze snel uitzending gemist met chromecast ondersteuning uitbrengenAndré schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:30:
Heeft iemand al ervaring met het afspelen van Ziggo content (on demand en uitzending gemist) op de Chromecast? Ik kan er niets over vinden wat mij direct doet vermoeden dat het niet kan.
Dank voor de reacties, ik laat hem voorlopig even in de koelkast, ik had dat gevoel ook al... het gadget gehalte trek mij wel aan ;-)
Ben benieuwd naar de Ziggo en UPC ervaringen, ook niets kunnen vinden nog, maar denk wel haalbaar.
Ben benieuwd naar de Ziggo en UPC ervaringen, ook niets kunnen vinden nog, maar denk wel haalbaar.
GoT F1 PlayStation Racing League Discord
Ben erachter gekomen waarom casten niet werkt op mijn smartphone, en heb de webversie wel werkend gekregen.
Na een nachtje de chromecast van de stroom gehaald te hebben, heb ik de chromecast opnieuw opgestart en kreeg meteen een error melding, maar dat ging na een tijdje weg.
Na het starten van de plex webversie en de server kon ik wel meteen casten naar de chromecast. Dus dat is gefixt zonder dat ik er zelf veel aan heb gedaan.:)
Over plex for android:
Het wordt dan toch eens tijd om mn mobiel te updaten danXD
Het staat niet duidelijk in de playstore (Android vereist - Verschilt per apparaat), maar dus android 3.2 of hoger is nodig voor de nieuwste versie.
Na een nachtje de chromecast van de stroom gehaald te hebben, heb ik de chromecast opnieuw opgestart en kreeg meteen een error melding, maar dat ging na een tijdje weg.
Na het starten van de plex webversie en de server kon ik wel meteen casten naar de chromecast. Dus dat is gefixt zonder dat ik er zelf veel aan heb gedaan.:)
Over plex for android:
Heb even gekeken en ik run Plex Android 2.5.4.7 die wordt automatisch gedownload met mijn android versie (2.3.6). Dus wil je kunnen casten moet je upgraden naar minimaal android 3.2 anders zal in de playstore de oude versie zonder cast mogelijkheid gedownload worden.You must be running at least version 3.2 of the Plex Android app ("Plex for Android" or "Plex for Plex Pass").
Het staat niet duidelijk in de playstore (Android vereist - Verschilt per apparaat), maar dus android 3.2 of hoger is nodig voor de nieuwste versie.
[ Voor 7% gewijzigd door ninc op 21-03-2014 13:29 ]
geen toegevoegde waarde inderdaad. Ik heb een oudere tv met slechts een HDMI ingang als gadget en dat is het. Dus voor mij heeft het in die zin wel een meerwaardeGrandPuba schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:30:
Ik twijfel om een Chromecast te kopen, ik heb een redelijk recente Samsung televisie met aardig wat functionaliteit er al in, en ik twijfel al een lange tijd ( min of meer sinds het uitkomen van de chromecast ).
De Samsung is een smart tv en daar heb ik, netflix, youtube, uitzending gemist, rtl xl, een media speler waarmee ik via Twonkey op de NAS films kan kijken en o.a. ook plex.
Op android devices kan ik met Short Beam, Twonky, of via de youtube app zelf ook remote en lokale zaken naar de tv sturen ( muziek, filmpjes etc. )( in geval hiervan kost dit accu van de telefoon om het te sturen ).
Casten via een tabblad in Chrome moet je ook een laptop / pc voor aan hebben staan.
Waar ik erg benieuwd naar ben en wat wel een toegevoegde waarde is... denk ik ;-)
UPC horizon, deze gebruikt widevine video optimizer, en voor zover ik weet zit dit ook in de chromecast verwerkt, zou je een tabblad van je laptop met een live uitzending dan ook kunnen casten...
Ik vind het gadget gehalte en de prijs aantrekkelijk, alleen denk ik dat het niets toevoegt voor hetgeen ik nu al heb, hoe bekijken jullie dat?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
In de quote staat dat Het gaat om Plex versie 3.2 die benodigd is, niet Android 3.2.ninc schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:27:
Ben erachter gekomen waarom casten niet werkt op mijn smartphone, en heb de webversie wel werkend gekregen.
Over plex for android:
[...]
Heb even gekeken en ik run Plex Android 2.5.4.7 die wordt automatisch gedownload met mijn android versie (2.3.6). Dus wil je kunnen casten moet je upgraden naar minimaal android 3.2 anders zal in de playstore de oude versie zonder cast mogelijkheid gedownload worden.
Waarschijnlijk hebben nieuwere versies van de app het "holo-design" wat vanaf Android 4.0 is geïntroduceerd, waardoor de vereisten voor nieuwere versies m.b.t. Compabilliteit mogelijk ook vanaf 4.0 is.
De play store biedt vervolgens alleen de laatst ondersteunende versie aan, terwijl updates alleen voor 4.0+ verschijnen, die je met 2.3.6 dus niet te zien krijgt.
Dus wil je gebruik gaan maken van de chromecast streaming optie, update dan eerst je telefoon. Via de officiële weg(Samsung KIES) zou je alle gegevens gewoon moeten houden.
Nou mijn ouders hebben ook een SmartTv en zou denk ik als ik er zelf een had toch een Chromecast aanschaffen. Vooral vanwege de eenvoud en de bediening. Bij mijn ouders is t via Netflix bv veel moeizamer om een film te selecteren of bv zoeken naar een film omdat je met je zender dan met de pijltjes toetsen letters moet gaan selecteren enzo. Met mobi gaat t veel sneller en eenvoudiger. Daarnaast kun je dus ook makkelijk content streamen van je nas of laptop.GrandPuba schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:30:
Ik kan mijn Smart TV ook gewoon met mijn telefoon bedienen en de Netflix app dus ook. Dan heb ik ook een ander menu dan puur een afstandsbediening, ook tekst ondersteuning uiteraard. Dus voor mij maakt dat niets uit.
Voor dat tweede moet je NAS wel sterk genoeg zijn, ik verwacht niet dat mijn Synology instap model Plex kan doen.
Voor dat tweede moet je NAS wel sterk genoeg zijn, ik verwacht niet dat mijn Synology instap model Plex kan doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Joster op 21-03-2014 14:07 ]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Heb je hier al meer info over?GrandPuba schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:30:
Owner of DBIT Consultancy
Anoniem: 32279
Ik heb 2 vragen waar ik geen antwoord op kon vinden hier:
1) ik heb ipads in huis. Kan ik daarop google chrome installeren en dan een tabblad naar de chromecast sturen of werkt dat alleen op android? Ik wil graag uitzending gemist / rtl gemist zo erheen sturen.
2) ik kijk graag naar janlul.com (veetle voetbal stream). Kan ik dat ook erheen sturen vanaf een ipad?
1) ik heb ipads in huis. Kan ik daarop google chrome installeren en dan een tabblad naar de chromecast sturen of werkt dat alleen op android? Ik wil graag uitzending gemist / rtl gemist zo erheen sturen.
2) ik kijk graag naar janlul.com (veetle voetbal stream). Kan ik dat ook erheen sturen vanaf een ipad?
Voor zover ik kan zien (heb zelf geen Chromecast, maar op de site van Chromecast staat het) kan je alleen vanuit de browser streamen vanaf computers, dus niet vanaf tablets of smartphones.
The devil is in the details.
Die 2e optie gebruik ik ook veel, maar een optie om dat naar de chromecast te sturen lijkt er vooralsnog niet te zijn.
Er is een "Live tv kijken" app in de app store; deze kost 4 euro en biedt allerlei streams aan, waaronder die van FOX. aiplay ondersteuning is er in die app, dus wellicht komt er ook nog chromecast support...
Zou wel een erg mooie functie zijn
Er is een "Live tv kijken" app in de app store; deze kost 4 euro en biedt allerlei streams aan, waaronder die van FOX. aiplay ondersteuning is er in die app, dus wellicht komt er ook nog chromecast support...
Zou wel een erg mooie functie zijn
Uitzendinggemist en rtlx gaan de Chromecast ondersteunen. Verder bouwt Google ook tab casting in bij Chrome voor Android. Als je Chrome canary hebt kun je dit al instellen, google even.Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:21:
Ik heb 2 vragen waar ik geen antwoord op kon vinden hier:
Als je niet kan wachten op puntje 1) moet je even kijken naar Plex.
Is er iemand die support voor de Horizon (UPC) site kan testen voor mij? Als dat werkt neem ik er direct 1
Ik ben ook benieuwd mbt UPC, volgens specs moet de ChromeCast widevine ondersteunen, maar ik lees ook berichten dat Widevine erin zit, maar niet enabled in de ChromeCast browser, en dat dit eventueel middels het SDK gebouwd kan worden vanaf scratch...
Ben benieuwd naar proof of the pudding.
Bedoel je een hele nieuwe ROM bouwen voor de ChromeCast?GrandPuba schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:12:
Ik ben ook benieuwd mbt UPC, volgens specs moet de ChromeCast widevine ondersteunen, maar ik lees ook berichten dat Widevine erin zit, maar niet enabled in de ChromeCast browser, en dat dit eventueel middels het SDK gebouwd kan worden vanaf scratch...
Dit is wat ik erover lees:
Currently, you have to write your own (javascript) player from scratch to support DRM content, including widevine. The chrome browser (in Chromecast devices) supports EME so you can take advantage of that.
To further clarify, here is a very high level process that needs to happen: you need to register a listener with the video element for the "needkey" event which will be fired when a protected content is detected by the browser. Then you have to call video.generateKeyRequest(..) and pass the appropriate "key system" and "initialization data" (initData). The needkey event contains initData but applications can modify this before calling the generateKeyRequest(). After going through the content decryption module (CDM), browser fires a "keymessage" event that contains the request key that the application needs to capture and send to the license server. If all goes fine, the license server returns a key that application should then pass to the browser by calling video.addKey(). Browser will pass this key to the Content Decryption Module (CDM) to be used for decrypting frames that are passed to it.
Currently, you have to write your own (javascript) player from scratch to support DRM content, including widevine. The chrome browser (in Chromecast devices) supports EME so you can take advantage of that.
To further clarify, here is a very high level process that needs to happen: you need to register a listener with the video element for the "needkey" event which will be fired when a protected content is detected by the browser. Then you have to call video.generateKeyRequest(..) and pass the appropriate "key system" and "initialization data" (initData). The needkey event contains initData but applications can modify this before calling the generateKeyRequest(). After going through the content decryption module (CDM), browser fires a "keymessage" event that contains the request key that the application needs to capture and send to the license server. If all goes fine, the license server returns a key that application should then pass to the browser by calling video.addKey(). Browser will pass this key to the Content Decryption Module (CDM) to be used for decrypting frames that are passed to it.
Dat is dus haast niet te doen voor HorizonGrandPuba schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:19:
Dit is wat ik erover lees:
plex kunnen mijn synology nassen (j modellen) niet aan, maar ik heb al mediaspelers. Ik zoek iets voor mijn janlul.com voetbal stream. Werkt janlul.com wel vanaf een chrome browser naar de chromecast op de tv? Of kan dat ook niet?Chip. schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:45:
[...]
Uitzendinggemist en rtlx gaan de Chromecast ondersteunen. Verder bouwt Google ook tab casting in bij Chrome voor Android. Als je Chrome canary hebt kun je dit al instellen, google even.
Als je niet kan wachten op puntje 1) moet je even kijken naar Plex.
via miracast kan ik het wel naar een mediaspeler sturen, maar ik zoek iets voor mijn schoonvader dat hij kan bedienen en via een browser janlul.com naar de tv sturen zou voor hem ideaal zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 21-03-2014 15:25 ]
Geen idee, er is ondersteuning voor Widevine aanwezig, en misschien doet UPC dit juist wel erg goed.
Je kan simpel weg het tabblad waarin janlul.com speelt casten?Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:24:
[...]
plex kunnen mijn synology nassen (j modellen) niet aan, maar ik heb al mediaspelers. Ik zoek iets voor mijn janlul.com voetbal stream. Werkt janlul.com wel vanaf een chrome browser naar de chromecast op de tv? Of kan dat ook niet?
via miracast kan ik het wel naar een mediaspeler sturen, maar ik zoek iets voor mijn schoonvader dat hij kan bedienen en via een browser janlul.com naar de tv sturen zou voor hem ideaal zijn.
Helaas nu pas kunnen testen voor je. Maar het werkt! Ik heb geen Silverlight geïnstalleerd dus hij zal een andere player gebruiken. Maar ik kan dus gewoon een RTL XL tab streamen naar Chromecast.DennusB schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:34:
[...]
Dat is best cool. Kan je RTLgemist ook eens testen? Denk niet dat dat werkt (Silverlight geloof k).
dat weet ik niet, ik heb nog geen chromecast. Ik wilde hier vragen of dit werkt. Ik neem aan dat er hier wel voetballiefhebbers zijn die via janlul.com kijken en het eens willen testen of wellicht al weten.Chip. schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:50:
Je kan simpel weg het tabblad waarin janlul.com speelt casten?
Nu is testen wat lastig momenteel vanwege de nss toestand waardoor er geen voetbal is dit weekeinde, maar als dit kan zou ik er graag eentje kopen.
edit: ik zie nu wel voetbal.
Dit is een link: http://janlul.com/stream1.html
Misschien wil iemand met een chromecast proberen of je dit kan streamen naar de tv?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 21-03-2014 18:50 ]
lama, lag aan iets anders. Streams doen ze op die site lees ik...
[ Voor 91% gewijzigd door DerOllie op 21-03-2014 20:51 ]
www.youtube.com/DerOllie
Site zelf is oké, alleen je word overspoeld met ads en een videostream, thats it.
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:49:
[...]
dat weet ik niet, ik heb nog geen chromecast. Ik wilde hier vragen of dit werkt. Ik neem aan dat er hier wel voetballiefhebbers zijn die via janlul.com kijken en het eens willen testen of wellicht al weten.
Nu is testen wat lastig momenteel vanwege de nss toestand waardoor er geen voetbal is dit weekeinde, maar als dit kan zou ik er graag eentje kopen.
edit: ik zie nu wel voetbal.
Dit is een link: http://janlul.com/stream1.html
Misschien wil iemand met een chromecast proberen of je dit kan streamen naar de tv?

Werkt ....
via chrome op desktop, heb nu de ipad niet tot mijn beschikking.
Alleen zodra je fullscreen gaat, kan je de PC niet meer gebruiken, alt-tab of omschakelen naar andere app, verkleint het beeld weer
[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 21-03-2014 22:11 ]
Dat is niet mis
Op chrome op de iPad werkt het uiteraard (helaas) niet, omdat er geen tab stream in die app zit.
In de android Chrome browser dacht ik wel, dus wellicht komt het nog naar iOS...
Op chrome op de iPad werkt het uiteraard (helaas) niet, omdat er geen tab stream in die app zit.
In de android Chrome browser dacht ik wel, dus wellicht komt het nog naar iOS...
Ik las iets over een beta aanzetten ... in dit topic ?
edit :
hier :
http://howto.cnet.com/830...-chrome-beta-for-android/
Misschien werkt het stiekem ook op de ipad
edit :
hier :
http://howto.cnet.com/830...-chrome-beta-for-android/
Misschien werkt het stiekem ook op de ipad
[ Voor 66% gewijzigd door FreshMaker op 21-03-2014 22:16 ]
"For android" alleen al in de link
iOS doet niet aan betaversies van apps. Je kunt het in ieder gebal niet zelf aanzetten
iOS doet niet aan betaversies van apps. Je kunt het in ieder gebal niet zelf aanzetten
Dan wordt het een chromecast en een android device als afstandsbediening, of via een desktop-pc op de achtergrond
< wij hebben een mixed family, iPad, iPods en androidmeuk ... de ATV is niet zovaak in gebruik geweest, als de XBMC mediaplayer & chromecast >
< wij hebben een mixed family, iPad, iPods en androidmeuk ... de ATV is niet zovaak in gebruik geweest, als de XBMC mediaplayer & chromecast >
[ Voor 8% gewijzigd door FreshMaker op 21-03-2014 22:23 ]
Het casten van een filmpje in Chrome fullscreen en toch nog andere programma's kunnen gebruiken (of ander tabblad):
http://www.reddit.com/r/C...ng_a_flash_stream_from_a/
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
http://www.reddit.com/r/C...ng_a_flash_stream_from_a/
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Hier hoe je met Chrome beta voor Android kunt casten:
http://m.cnet.com/news/en...for-android/57619886?ds=1
Net even getest met de Html5 video op deze site:
http://www.w3.org/2010/05/video/mediaevents.html
Wel even kiezen voor fullscreen en dan casten :-)
http://m.cnet.com/news/en...for-android/57619886?ds=1
Net even getest met de Html5 video op deze site:
http://www.w3.org/2010/05/video/mediaevents.html
Wel even kiezen voor fullscreen en dan casten :-)
[ Voor 33% gewijzigd door BMTN op 21-03-2014 22:48 ]
Ik heb de Chromecast al enkele dagen in huis en echt het werkt gewoon best lekker.
Wel ben ik tegen een paar dingen aangelopen.
Als ik de dongle in de tv plaatst krijg ik geen DD 5.1 terug naar mijn pioneer, wat aan mijn sharp tv ligt.
Als ik de dongle in de pioneer reciever plaats dan heb ik wel DD+ 5.1 geluid met netflix.
Ik gebruik plex om films vanaf mijn imac te steamen maar de pioneer geeft niet aan dat het geluid DD 5.1 is.
Na wat forums te lezen en het afspelen van een 5.1 test blijkt het toch zeker 5.1 geluid af te spelen, echter
word het schijnbaar als PCM 5.1 geluid afgespeeld.
Probleem opgelost ware het niet dat mijn reciever problemen maakt met de chromecast als er wordt geschakeld tussen tv/hdmi want afwisselend heb ik dan wel of geen beeld terwijl het geluid doorloopt.
Vraag me af wat dat kan veroorzaken, handshake? of software matig geen idee maar wel dermate irri dat ik de dongel toch maar in de tv stop en genoegen neemt met Prologic II
Wel ben ik tegen een paar dingen aangelopen.
Als ik de dongle in de tv plaatst krijg ik geen DD 5.1 terug naar mijn pioneer, wat aan mijn sharp tv ligt.
Als ik de dongle in de pioneer reciever plaats dan heb ik wel DD+ 5.1 geluid met netflix.
Ik gebruik plex om films vanaf mijn imac te steamen maar de pioneer geeft niet aan dat het geluid DD 5.1 is.
Na wat forums te lezen en het afspelen van een 5.1 test blijkt het toch zeker 5.1 geluid af te spelen, echter
word het schijnbaar als PCM 5.1 geluid afgespeeld.
Probleem opgelost ware het niet dat mijn reciever problemen maakt met de chromecast als er wordt geschakeld tussen tv/hdmi want afwisselend heb ik dan wel of geen beeld terwijl het geluid doorloopt.
Vraag me af wat dat kan veroorzaken, handshake? of software matig geen idee maar wel dermate irri dat ik de dongel toch maar in de tv stop en genoegen neemt met Prologic II
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ik heb het op woensdag besteld, op donderdag en mail ontvangen dat ie verstuurd is. Maar de online status rept nog steeds dat hij voor de 24e het magazijn gaat verlaten en de UPS link bevat geen code. In ieder geval kijk ik er naar uit. We hebben nu en plasma die goed bevalt, maar nog zo dumb als maar kan..
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Erg vet, dank je voor het testenFreshMaker schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:07:
Alleen zodra je fullscreen gaat, kan je de PC niet meer gebruiken, alt-tab of omschakelen naar andere app, verkleint het beeld weer
Ga er ook een of twee bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-03-2014 09:13 ]
Hier hetzelfde met de verzend statusma9ma schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 08:50:
Ik heb het op woensdag besteld, op donderdag en mail ontvangen dat ie verstuurd is. Maar de online status rept nog steeds dat hij voor de 24e het magazijn gaat verlaten en de UPS link bevat geen code. In ieder geval kijk ik er naar uit. We hebben nu en plasma die goed bevalt, maar nog zo dumb als maar kan..
Ter info en lichtelijk offtopic: heb 'm ook woensdag besteld en hij is momenteel bezorgd (via de goedkope optie).
En wanneer werd hij verzonden? Ik heb m ook via de goedkope optie besteld. Zit helaas geen tracking code bij.C6.R schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:55:
[...]
Ter info en lichtelijk offtopic: heb 'm ook woensdag besteld en hij is momenteel bezorgd (via de goedkope optie).
Woensdag 8:35 besteld, zelfde dag om 18:00 mailtje ontvangen dat ie verzonden was. Ook zonder tracking code. Overigens vermeldt de status op google play nog steeds alleen de tekst: Verlaat het magazijn vóór 21 maart 2014.
[ Voor 9% gewijzigd door C6.R op 22-03-2014 12:50 . Reden: Verduidelijking ]
Op zaterdag? ik dacht dat UPS niet op zaterdag levert?C6.R schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 11:55:
[...]
Misschien voor mij een uitzondering gemaakt!ulTimaS schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:43:
[...]
Op zaterdag? ik dacht dat UPS niet op zaterdag levert?
woensdag besteld en gisteren binnen gekregen (terwijl volgens de mails het 24 maart zou worden.. ). Tot op heden erg veel plezier van. Het delen van het gehele scherm vanuit de chrome extension werkt ook maar niet heel goed. Ik heb 2 schermen namelijk en de extension wil die perse op de tv proppen => klein beeld.
Is daar iets voor / over bekend?
Is daar iets voor / over bekend?
Woensdag besteld, gisteren geleverd. Ook bij mij stond de afleverdatum in eerste instantie op 24 maart.
De UPS meneer was hier zelfs zo vriendelijk om 2 keer op een dag langs te komen. 's ochtends was ik niet thuis, 's middags heeft de buurman het pakketje voor me aangenomen.
Tot nu toe erg veel plezier van. Aangeschaft voor de slaapkamer, ter vervanging van een wdtv live. Aangezien we alleen nog maar Netflix ervoor gebruikten (en de interface op de wdtv erg sloom was) is deze chromecast een prima, snelle vervanger.
De UPS meneer was hier zelfs zo vriendelijk om 2 keer op een dag langs te komen. 's ochtends was ik niet thuis, 's middags heeft de buurman het pakketje voor me aangenomen.
Tot nu toe erg veel plezier van. Aangeschaft voor de slaapkamer, ter vervanging van een wdtv live. Aangezien we alleen nog maar Netflix ervoor gebruikten (en de interface op de wdtv erg sloom was) is deze chromecast een prima, snelle vervanger.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Zit er bij de goedkope verzending een tracking code?
RTL XL heb ik nu werkend vanaf mijn Android telefoon zonder Chrome beta!DaFrenk schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:33:
[...]
Helaas nu pas kunnen testen voor je. Maar het werkt! Ik heb geen Silverlight geïnstalleerd dus hij zal een andere player gebruiken. Maar ik kan dus gewoon een RTL XL tab streamen naar Chromecast.
Bubble-UPnP starten dan naar Rtl gemist, kies een aflevering en open deze dan met Bubble-UPnP.
Werkt perfect:-)
Daar krijg je een mailtje van ..thechib12 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:21:
Zit er bij de goedkope verzending een tracking code?
Ik heb een mailtje gekregen maar ik kan nergens een tracking code vinden.
Via de RTL XL app? Of via Chrome? Wil mij nog niet lukken namelijk...BMTN schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:50:
[...]
RTL XL heb ik nu werkend vanaf mijn Android telefoon zonder Chrome beta!
Bubble-UPnP starten dan naar Rtl gemist, kies een aflevering en open deze dan met Bubble-UPnP.
Werkt perfect:-)
Gewoon via de stockbrowser van mijn Samsung galaxy. Lijkt een mp4 bestand te zijn. Vervolgens keuze maken "Actie voltooien met....." en dus kiezen voor Bubble-UPnP. Anders eerst even testen of je wel een lokaal opgeslagen foto of mp3 kunt casten.pelt schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:07:
[...]
Via de RTL XL app? Of via Chrome? Wil mij nog niet lukken namelijk...
Misschien moet je via beheer applicaties even de app waarmee je standaard mp4 video opent even resetten.
Edit
Nog even getest werkt ook met de chromebrowser op dezelfde manier!
Edit2:
Actie voltooien met heb ik keuze uit: Bubble-UPnP, Chrome, Chrome beta en Internet. Zit dus in de keuze van "welke browser" om te openen!
[ Voor 28% gewijzigd door BMTN op 22-03-2014 14:49 ]
Ah. Ik heb geen stock browser maar Chrome op mijn Nexus 7. Daar worden afleveren embedded afgespeeld. Ik kan dan wel de video opslaan inderdaad, maar niet streamen. Ik ga eens verder kijken.BMTN schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:18:
[...]
Gewoon via de stockbrowser van mijn Samsung galaxy. Lijkt een mp4 bestand te zijn. Vervolgens keuze maken "Afspelen met....." en dus kiezen voor Bubble-UPnP. Anders eerst even testen of je wel een lokaal opgeslagen foto of mp3 kan casten.
Donderdag besteld, vanmorgen geleverd
Werkt als geadverteerd, prima apparaat.
Achter in de tv, klein usb kabeltje naar usb aansluiting, optisch spdif van TV naar receiver en gaan met die banaan chromecast
Hoeft de PC ook niet meer aan als ik wat op Youtube of Netflix wil kijken.
Werkt als geadverteerd, prima apparaat.
Achter in de tv, klein usb kabeltje naar usb aansluiting, optisch spdif van TV naar receiver en gaan met die banaan chromecast

Hoeft de PC ook niet meer aan als ik wat op Youtube of Netflix wil kijken.

Smiling as the shit comes down...
Wacht wel op deze betere specs http://airtame.com/
yay vandaag ook m'n Chromecast dingetje binnen gekregen (een dag later dan m'n Nexus 5) en wat een tof dingetje. Ik heb 'm rechtstreeks in de receiver en dat werkt ook top. Gelijk even de plex app op m'n android gezet en gaan met die banaan. Erg leuk speelgoed voor 35 euro!
Als ik het goed lees kun je wel gewoon .MKV bestanden afspelen via de Chromecast en het gebruik van Allcast?
Die is ook leuk, maar wel 3x duurder natuurlijk.Theodor schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:27:
Wacht wel op deze betere specs http://airtame.com/
Dan is betere spec's / mogelijkheden niet heel moeilijk
Volgens mij is het mij gelukt om zowel Uitzendinggemist als RTL XL via mijn Android tablet te kunnen streamen naar de Chromecast! En wel via de app vGet.
Ik weet niet precies of deze app geheel gratis is, maar met de referral code C0LOTQ3R krijgen we allebei 30 dagen gratis. De app zelf kost anders € 4,-.
Dit is een soort alternatieve browser die video's (oa Tweakers en dus ook RTLXL en Uitzendinggemist) kan streamen naar DLNA devices en sinds kort ook de Chromecast. Het werkt een beetje brak (en in deze browser zit een grote advertentiebalk, maar niet in de video zelf), maar vooralsnog is het prima om af en toe gebruik van te maken.
Edit: never mind, waarschijnlijk kan dit ook gewoon met de beta van Chrome, maar heb nu geen chromecast bij de hand.
Ik weet niet precies of deze app geheel gratis is, maar met de referral code C0LOTQ3R krijgen we allebei 30 dagen gratis. De app zelf kost anders € 4,-.
Dit is een soort alternatieve browser die video's (oa Tweakers en dus ook RTLXL en Uitzendinggemist) kan streamen naar DLNA devices en sinds kort ook de Chromecast. Het werkt een beetje brak (en in deze browser zit een grote advertentiebalk, maar niet in de video zelf), maar vooralsnog is het prima om af en toe gebruik van te maken.
Edit: never mind, waarschijnlijk kan dit ook gewoon met de beta van Chrome, maar heb nu geen chromecast bij de hand.
[ Voor 7% gewijzigd door pelt op 22-03-2014 18:52 ]
Ik word altijd wel moe van die gasten die melden dat je beter een andere kunt kopen... zucht.
Dit is een chromecast forum, en ja er zijn veel alternatieven die idd sneller, beter en duurder zijn.
Dit is een chromecast forum, en ja er zijn veel alternatieven die idd sneller, beter en duurder zijn.
Is er iemand die een HDMI splitter gebruik op zijn tv? Ik had er eentje bij Handyman gehaald maar die stoort
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ik heb de mijne ook binnen ik had hem vorige week vrijdag besteld via ebay. Via de link die in het andere topic stond. Werkt zeer eenvoudig nu aan het rommelen voor uitzending gemist etc misschien dat ik daar plex voor ga gebruiken
Burp
Wat een gelul , ik zeg toch niet dat je die moet kopen....merlin1201 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:29:
Ik word altijd wel moe van die gasten die melden dat je beter een andere kunt kopen... zucht.
maar hij heeft wel gelijk, het gaat over de ervaring met item A, dan doet item X er toch niet toe ?Theodor schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 22:55:
[...]
Wat een gelul , ik zeg toch niet dat je die moet kopen....
Daar zijn andere fora voor, of een eigen "item X" topic.
Er zijn legio andere apparaten die hetzelfde, of meer kunnen, als die ook hier besproken gaan worden, is het al snel onoverzichtelijk.
Inmiddels al enkele dagen gespeeld met Chromecast, en ik moet zeggen dat het streamen via internet toch wel heel erg goed gaat.
Gister lange tijd youtube top40 video's naar de CC gestreamd en de kwaliteit daarvan is gewoon perfect, geen happeringetje en een perfecte beeldkwaliteit.
Netflix werkt ook veel beter dan ik eigelijk had verwacht zei het dat het even happerden, maar aangezien er op dat moment 3 ipads youtube filmpjes bekeken werden kan ik het me voorstellen dat het soms wat moeite heeft.
Maar als ik vergelijk met netflix/PS3 en zoals het werkt op een sony tv waarbij je de remote moet gebruiken is deze manier waarbij je een tablet of smartphone moet gebruiken veel beter en makkelijk, vooral voor de kids (ipad generatie)
Het streamen van mkv's met plex vind ik persoonlijk wel een stuk minder goed gaan.
Ik stream vanaf een imac i3 met usb2 HDD's die dan misschien net even wat te kort komt, maar ook de beeldkwaliteit is een stuk minder als ik deze vergelijk met mijn popcornhour a300
Beeld loopt dan ook regelmatig vast en duurt het soms ff te lang voordat de film start, dus voor mij is dit geen optie.
Ik ben heel benieuwd wat er voor app's gaan komen.
Gister lange tijd youtube top40 video's naar de CC gestreamd en de kwaliteit daarvan is gewoon perfect, geen happeringetje en een perfecte beeldkwaliteit.
Netflix werkt ook veel beter dan ik eigelijk had verwacht zei het dat het even happerden, maar aangezien er op dat moment 3 ipads youtube filmpjes bekeken werden kan ik het me voorstellen dat het soms wat moeite heeft.
Maar als ik vergelijk met netflix/PS3 en zoals het werkt op een sony tv waarbij je de remote moet gebruiken is deze manier waarbij je een tablet of smartphone moet gebruiken veel beter en makkelijk, vooral voor de kids (ipad generatie)
Het streamen van mkv's met plex vind ik persoonlijk wel een stuk minder goed gaan.
Ik stream vanaf een imac i3 met usb2 HDD's die dan misschien net even wat te kort komt, maar ook de beeldkwaliteit is een stuk minder als ik deze vergelijk met mijn popcornhour a300
Beeld loopt dan ook regelmatig vast en duurt het soms ff te lang voordat de film start, dus voor mij is dit geen optie.
Ik ben heel benieuwd wat er voor app's gaan komen.
Hier kan je instellen dat als je muziek afspeelt met Play Music, je een haardvuur ziet.
Dit vind ik persoonlijk wel jammer, het blijft hierdoor een apparaat voor erbij. Ik heb zelf ook andere mediaspelers en heb het liefst een apparaat dat alles kan, van het streamen van mijn ipads en androids tot aan het afspelen via een bedraad netwerk van alle videoformaten via smb van mijn nas.merlin1201 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:35:
De chromecast is ideaal voor erbij, maar ik heb nu voor mijn wensen 3 apparaten nodig ipv 1 en daar baal ik wel wat van. Van enige samenwerking is geen sprake en ik vermoed dat het gezien de houding van apple wel nooit zover zal komen.
Mijn volgende tv op de slaapkamer moet in iedergeval 3 hdmi ingangen krijgen, heeft er momenteel 2 en dan kom ik dus niet uit (en als ik hier zo lees zijn de hdmi splitters ook niet ideaal).
Of denken jullie dat een nieuwe chromecast naast miracast (of hoe deze techniek voor android ook heet) ook apple's airplay zal ondersteunen?
Waarom heb je perse Airplay nodig?Anoniem: 32279 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:16:
[...]
Of denken jullie dat een nieuwe chromecast naast miracast (of hoe deze techniek voor android ook heet) ook apple's airplay zal ondersteunen?
Verder ben ik het met je eens dat het een apparaatje voor erbij is. Echter kan ik me ook voorstellen zodra RTLXL en Uitzendinggemist native chromecast ondersteuning krijgen, het voor de huistuinenkeukengebruiker een topding is.
ik heb 2 ipads en het lijkt me leuk om ook daarvan bijvoorbeeld spellen te streamen naar de tv. Ik zie op youtube filmpjes dat dat ook op android kan met miracast (bijv. angry birds), maar misschien ben ik in de war met de techniek die chromecast gebruikt, die kan dat meen ik ook niet.pelt schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:18:
Waarom heb je perse Airplay nodig?
Beiden kunnen ze natuurlijk wel via de chrome browser werken, was ik vergeten, tijd voor koffie

Verder is het jammer dat de google dns servers ingebakken zitten dat erg lastig te omzeilen is (alleen met 1 type router en dat type heb ik natuurlijk niet). Diensten om (illegaal) content uit Amerika te streamen werkt dan niet fijn, maar dit mag hier niet besproken worden. Wel even een aandachtspunt voor wie netflix usa ofzo heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-03-2014 11:33 ]
Met welk programma kan ik eigenlijk foto's op mijn NAS streamen? DS Photo ondersteunt (nog) geen Chromecast en in de store kan ik alleen programma's vinden die lokale foto's ondersteunen.
Is het eigenlijk mogelijk om sopcast naar je TV te streamen dmv een chromecast (bubble upnp?)? Want de huidige screen mirror van Koush werkt niet echt soepel.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Kan dat niet 'gewoon' met BubbleUPnP?TheRicolaa10 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:38:
Is het eigenlijk mogelijk om sopcast naar je TV te streamen dmv een chromecast (bubble upnp?)? Want de huidige screen mirror van Koush werkt niet echt soepel.
Als er ergens een uitleg te vinden is hoe dat werkt, dan wil ik wel een poging wagen.
EDIT:
Muziek via Google Play Music & samenvattingen via Sport1Go (Gemist app) al werkend gekregen. Sopcast op Android is nog niet gelukt aangezien ik geen alternatieve player kan selecteren in de app. Is zoiets ook mogelijk op Windows dmv VLC of iets dergelijks?
EDIT:
Muziek via Google Play Music & samenvattingen via Sport1Go (Gemist app) al werkend gekregen. Sopcast op Android is nog niet gelukt aangezien ik geen alternatieve player kan selecteren in de app. Is zoiets ook mogelijk op Windows dmv VLC of iets dergelijks?
[ Voor 68% gewijzigd door TheRicolaa10 op 23-03-2014 13:01 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
localcastzeezuiper schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:33:
Met welk programma kan ik eigenlijk foto's op mijn NAS streamen? DS Photo ondersteunt (nog) geen Chromecast en in de store kan ik alleen programma's vinden die lokale foto's ondersteunen.
Ik zat over deze opmerking wat te twijfelen en ben het eens gaan testen met mijn zoon van zes. Die kan prima youtube bedienen op de ipad en zelf nu hij kan schrijven ook zoekopdrachten uitvoeren.merlin1201 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:35:
Ik kan met mijn mediaspelers een koppeling met youtube leggen (youtube pair ofzo) en dan kan je vanaf de ipad streamen naar de tv, denk dat het exact gelijk aan de chromecast werkt en dit aangezet en mijn zoon achter de ipad gezet. Vervolgens ben ik boodschappen gaan doen en ik kom terug en mijn vrouw, dochter en zoon zitten allemaal te roepen dat we google chromecasts in huis moeten halen omdat ze het allemaal fantastisch vinden

Nu dus 2 gekocht, ze verlaten het magazijn voor 25 maart. Geen idee wat dat betekend met de afleverdatum, maar ik neem aan dat ze er dan woensdag zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-03-2014 17:33 ]
websop?TheRicolaa10 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:49:
Als er ergens een uitleg te vinden is hoe dat werkt, dan wil ik wel een poging wagen.
EDIT:
@dikkiedik nou was het niet de bedoeling om de chromecast zo te promoten, maar als je zoontje van 6 jaar er al zo handig mee is.... bedoel mijn kids zijn 8 en 10 en die kunnen er behoorlijk mee overweg.
Denk dat ik maar eens in de aandelen ga :-)
Denk dat ik maar eens in de aandelen ga :-)
Gisteren ook 'n Chromecast binnen gekregen. Wat zitten stoeien om via m'n laptop de inhoud van m'n NAS op de tv te krijgen, maar ging wat moeizaam.
Net Plex via m'n telefoon aangeschaft en 't loopt (via de mediaserver die ik al op m'n laptop had aangezwengeld) als 'n zonnetje nu!
Kan m'n MK808b naar de slaapkamer om daar e.e.a. te laten zien op tv.
Ik blijf 't topic volgen voor handige tips/apps
Net Plex via m'n telefoon aangeschaft en 't loopt (via de mediaserver die ik al op m'n laptop had aangezwengeld) als 'n zonnetje nu!
Kan m'n MK808b naar de slaapkamer om daar e.e.a. te laten zien op tv.
Ik blijf 't topic volgen voor handige tips/apps

Chromecast is echt een leuk speleding, maar heb er nog lang niet alles vloeiend mee kunnen doen.
YouTube werkt prima, wel een keertje gehad dat alles vast liep (?) Sommige films/series willen wel afspelen via de DS Video app van synology, maar een hoop ook niet. Bubbleupnp doet wel iets, maar ook niet alles.
Net maar Plex aangeschaft, maar die doet helemaal niets. Of de foutmelding "kan niet transcoden" of de foutmelding "geen verbinding met de server". Best frustrerend, als je leest dat juist Plex zo'n goede app is.
De meeste content moet vanaf mijn DS213 komen, aangestuurd door tablets of telefoons.
Mocht iemand meer ervaring hebben met Plex en mij direct de tip kan geven...of ik google verkeerd, of het is allemaal te nieuw.
Overigens woensdag de Chromecast besteld en gelijk vrijdag al binnen. Wat dat betreft geen klagen!
YouTube werkt prima, wel een keertje gehad dat alles vast liep (?) Sommige films/series willen wel afspelen via de DS Video app van synology, maar een hoop ook niet. Bubbleupnp doet wel iets, maar ook niet alles.
Net maar Plex aangeschaft, maar die doet helemaal niets. Of de foutmelding "kan niet transcoden" of de foutmelding "geen verbinding met de server". Best frustrerend, als je leest dat juist Plex zo'n goede app is.
De meeste content moet vanaf mijn DS213 komen, aangestuurd door tablets of telefoons.
Mocht iemand meer ervaring hebben met Plex en mij direct de tip kan geven...of ik google verkeerd, of het is allemaal te nieuw.
Overigens woensdag de Chromecast besteld en gelijk vrijdag al binnen. Wat dat betreft geen klagen!
Waiting on the world to change
Wat werkt wel/niet met de DS video app dan?
Ik dacht dat dat een redelijk goede manier was om content van de synology via de chromecast op de tv te laten zien.
Ik dacht dat dat een redelijk goede manier was om content van de synology via de chromecast op de tv te laten zien.
Tjah als die DS213 maar niet moet transcoden. Ik heb er niet veel verstand van, maar bij omzetten naar andere formaten is die nas volgens mij te traag.
Video_ts en ISO bestanden worden niet afgespeeld. Mkv wel.
Maar is een beetje willekeurig, want heb het idee dat sommige weer niet afspelen. Zie af en toe niet meer wat het wel doet bij welke app en welke niet. Aangezien Bubbleupnp ook weer sommige dingen goed doet.
Plex leek me dé oplossing. Tevens een mooie interface en dat is dan weer wat handiger uitleggen aan de dames thuis, mochten ze het willen gebruiken als ik niet thuis ben.
Voorlopig zit ik nog met het probleem dat er niets wil afspelen via plex, maakt niet uit welke formaat. Eerst dat maar oplossen.
Maar is een beetje willekeurig, want heb het idee dat sommige weer niet afspelen. Zie af en toe niet meer wat het wel doet bij welke app en welke niet. Aangezien Bubbleupnp ook weer sommige dingen goed doet.
Plex leek me dé oplossing. Tevens een mooie interface en dat is dan weer wat handiger uitleggen aan de dames thuis, mochten ze het willen gebruiken als ik niet thuis ben.
Voorlopig zit ik nog met het probleem dat er niets wil afspelen via plex, maakt niet uit welke formaat. Eerst dat maar oplossen.
[ Voor 12% gewijzigd door pinda powerrr op 23-03-2014 20:57 ]
Ik zie hier dat je met plex rtl xl en uitzending gemis kan afspelen:
http://androidworld.nl/ni...ending-gemist-chromecast/
Maar kan dit ook vanaf een ipad zo? Dus plex app kopen en plex op de synology voor het streamen van rtl xl en uitzending gemist alleen? Voor het afspelen van blu rays en mkvs enzo gebruik ik een andere mediaspeler en geen plex.
Ik heb plex alvast gekocht voor de ipad, morgen even een plex server draaien en die kanalen proberen erin te krijgen, denk dat dat gaat lukken. Maar doet niemand dat hier???
http://androidworld.nl/ni...ending-gemist-chromecast/
Maar kan dit ook vanaf een ipad zo? Dus plex app kopen en plex op de synology voor het streamen van rtl xl en uitzending gemist alleen? Voor het afspelen van blu rays en mkvs enzo gebruik ik een andere mediaspeler en geen plex.
Ik heb plex alvast gekocht voor de ipad, morgen even een plex server draaien en die kanalen proberen erin te krijgen, denk dat dat gaat lukken. Maar doet niemand dat hier???
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-03-2014 21:18 ]
Dat is apart, werkt hier wel met alle formaten die ik er voorlopig tegenaan heb gegooid..pinda powerrr schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:56:
Video_ts en ISO bestanden worden niet afgespeeld. Mkv wel.
Lukt het afspelen op je mobiel/tablet wel en alleen casten niet?
Of beiden niet?
Bij mij crasht de plex app op de ipad als ik RTL gemist probeer te casten
Cloud ☁️
Mmm... En uitzending gemist?Downloader91 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:15:
Bij mij crasht de plex app op de ipad als ik RTL gemist probeer te casten
Beide niet.calvinturbo schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:14:
[...]
Dat is apart, werkt hier wel met alle formaten die ik er voorlopig tegenaan heb gegooid..
Lukt het afspelen op je mobiel/tablet wel en alleen casten niet?
Of beiden niet?
Ik heb al gelezen dat het kan, maar er gaat ergens iets fout. Want geen verbinding met de server. Dus ik vraag me af wát ik nog moet instellen.
Voorlopig Google ik nog even door, het zal vast wel goed komen en ineens zie je de oplossing, dat gaat wel vaker zo
Ook helaas lokaal op de ipad werken ze wel, maar zodra ik naar de chromecast wil casten sluit de app af
Cloud ☁️
Binnenkort gaan de apps van uitzending gemist en rtl xl hopelijk dit ondersteunen, zal later deze week posten hoe het bij mij gaat, maar ik wacht nog op mijn chromecasts. Maar doe het liever zonder plex, beetje absurd om een plexserver te draaien alleen voor uitzending gemist...Downloader91 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:42:
Ook helaas lokaal op de ipad werken ze wel, maar zodra ik naar de chromecast wil casten sluit de app af
Youtube en netflix had ik al op mijn smart tvs en mediaplayers, hoop dat de chromecasts toch wat meerwaarde gaan krijgen, momenteel zie ik het nog niet echt op het gemak voor mijn vrouw en kids na.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 23-03-2014 21:48 ]
Zelfde probleem hier, ik ben benieuwd naar jouw oplossingpinda powerrr schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:56:
Ik heb plex server op mijn imac i3 draaien, en dat werkt in principe al out of the box en hoef je niets in te stellen dan alleen je video's toewijzen.
Vergeet niet dat die mediaserver toch behoorlijk wat power moet hebben om een beetje normaal te kunnen werken.
Maar ook met mijn imac loopt het streamen niet echt heel erg vloeiend en vind ik de kwaliteit een stuk slechter dan mijn bestaande mediaspeler.
Daarom denk ik dat je de chromecast alleen moet aanschaffen voor de internet streams die dan ook perfect zijn afgestemd op de CC.
dit stukje op het plex forum is raadzaam om te lezen voor iedereen alvorens je de chromecast aanschaf als vervanging van je mediaspeler.
https://forums.plex.tv/in...ffering-issues-look-here/
Vergeet niet dat die mediaserver toch behoorlijk wat power moet hebben om een beetje normaal te kunnen werken.
Maar ook met mijn imac loopt het streamen niet echt heel erg vloeiend en vind ik de kwaliteit een stuk slechter dan mijn bestaande mediaspeler.
Daarom denk ik dat je de chromecast alleen moet aanschaffen voor de internet streams die dan ook perfect zijn afgestemd op de CC.
dit stukje op het plex forum is raadzaam om te lezen voor iedereen alvorens je de chromecast aanschaf als vervanging van je mediaspeler.
https://forums.plex.tv/in...ffering-issues-look-here/
Voordat ik geld uitgeef: als ik op een trage nas plex ga draaien (ben het nu aan het installeren, maar heb de chromecast nog niet thuis), kan ik dan uitzending gemist en rtl xl werkende krijgen als ik een plexpass koop voor iets van 3,50 dollar per maand?merlin1201 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 06:02:
Of gaat dat ook niet vloeiend op een trage plex nas?
Je hoeft alleen maar de plex app op je andriod device te kopen al 3 dollar 50.
Je stelt plex op je mediaserver zo in dat daar kanalen toegevoegd zijn als uitzending gemist en rtl xl.
Dan start je plex op je andriod device en je logt in.
Dan kan je de kanalen bekijken die je hebt toegevoegd (duurde de eerste keer bij mij wat langer)
Zo heb ik rtl xl gekeken op mijn tv dit weekend via mn android device.
Je stelt plex op je mediaserver zo in dat daar kanalen toegevoegd zijn als uitzending gemist en rtl xl.
Dan start je plex op je andriod device en je logt in.
Dan kan je de kanalen bekijken die je hebt toegevoegd (duurde de eerste keer bij mij wat langer)
Zo heb ik rtl xl gekeken op mijn tv dit weekend via mn android device.
Burp
Ik heb plex voor ios gekocht, maar bij het starten vraagt hij om mijn server. Die heb ik net op de synology gezet, zo even zien hoe het werkt. Jij hebt het draaiende op een trage plex server? Die van mij kan namelijk geen video encoderen (heb alleen synology j modellen). Maar het lijkt me dat hij een stream gewoon doorgeeft en niet gaat coderen.Wii4all schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:32:
Je hoeft alleen maar de plex app op je andriod device te kopen al 3 dollar 50.
Ik wil plex alleen voor uitzending gemist enzo gebruiken, video speel ik toch af via mijn mediaspelers met utp kabel erin (anders kan ik nooit streamen op bluray formaat wat mijn wifi netwerk niet trekt).
Edit: zo plex geinstalleerd en uitzending gemist en rtl gemist toegevoegd. Nu even wachten op mijn chromecasts, die zijn nog niet verstuurd.
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-03-2014 09:06 ]
Ik heb Plex ook op mijn oude desktop staan (is ca. 11j oud, dus vrij traag); mijn conclusie irt ChromeCast is dit:Anoniem: 32279 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 07:56:
[...]
Voordat ik geld uitgeef: als ik op een trage nas plex ga draaien (ben het nu aan het installeren, maar heb de chromecast nog niet thuis), kan ik dan uitzending gemist en rtl xl werkende krijgen als ik een plexpass koop voor iets van 3,50 dollar per maand?
Of gaat dat ook niet vloeiend op een trage plex nas?
- 480p werkt altijd
- 720p werkt soms
- 1080p werkt nooit vloeiend
- Channels werken, maar hebben flinke lag in de audio, dus niet kijkbaar
Geen idee hoe mijn specs zich verhouden met die van jou natuurlijk, maar het geeft aan dat je voor de Channels ook wel redelijke specs nodig hebt
was ik al bang voor, maar ga er wat mee knutselen. Plex is echter niet mijn favoriet, heb een half jaar geleden er ook mee geknutseld en mijn servers zijn te traag en ik wil ook niet upgraden aangezien ik dan minimaal 800 euro kwijt ben voor iets wat het wel aankan (heb hier meerder synology's staan die ik dan moet bundelen).Yo-L schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:07:
Geen idee hoe mijn specs zich verhouden met die van jou natuurlijk, maar het geeft aan dat je voor de Channels ook wel redelijke specs nodig hebt
Misschien werkt het wel goed als ik vanaf google chrome op mijn windows pc een tab ga casten naar de tv. Dat lijkt me wel te gaan werken op 480p? Of heb je dan ook een lag in het geluid?
Je kan het volgens mij toch al testen op je device door plex te starten?Anoniem: 32279 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:35:
[...]
Ik heb plex voor ios gekocht, maar bij het starten vraagt hij om mijn server. Die heb ik net op de synology gezet, zo even zien hoe het werkt. Jij hebt het draaiende op een trage plex server? Die van mij kan namelijk geen video encoderen (heb alleen synology j modellen). Maar het lijkt me dat hij een stream gewoon doorgeeft en niet gaat coderen.
Ik wil plex alleen voor uitzending gemist enzo gebruiken, video speel ik toch af via mijn mediaspelers met utp kabel erin (anders kan ik nooit streamen op bluray formaat wat mijn wifi netwerk niet trekt).
Edit: zo plex geinstalleerd en uitzending gemist en rtl gemist toegevoegd. Nu even wachten op mijn chromecasts, die zijn nog niet verstuurd.
Dan kan je zien of je de kanalen hebt en vanuit daar kan je gewoon afspelen volgens mij zonder verbinding met je chromecast.
Burp
Nou, dat gaat niet heel snel met starten, maar als het werkt speelt hij prima af (test nu uitzending gemist, rtl nog niet geprobeerd).Wii4all schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:41:
Je kan het volgens mij toch al testen op je device door plex te starten?
Maar hoe krijg ik dit nu op mijn chromecast vanaf mijn ipad? Ik zie nergens een knopje om het naar de chromecast te sturen? Zit dat wel in de ios app? Ik begrijp van google van wel, maar ik heb dat knopje niet.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-03-2014 09:53 ]
Ik gebruik plex al heel lang op mijn server, alleen is dit wel een dedicated server met een I5 processor en 8gb ram erin. Plex heeft veel resources nodig om te transcoden en kan dus vooral op een NAS traag zijn. Bij mij werkt deze setup in combinatie met een chromecast perfect.
Waar XBMC vaak op een persoon is gericht is plex echt op meerdere personen gericht, ik gebruik het ook om het gezin thuis, broer die op zichzelf woont en vriendin die nog thuis woont content aan te bieden. Als er 3 man tegelijk kijken op 720p/1080p dan trekt dit vaak zon 80/90% processor omdat alles lokaal op de server transcoded word.
En plexpass is niet direct nodig, het geeft je alleen eerder toegang tot de features die plex biedt.
Waar XBMC vaak op een persoon is gericht is plex echt op meerdere personen gericht, ik gebruik het ook om het gezin thuis, broer die op zichzelf woont en vriendin die nog thuis woont content aan te bieden. Als er 3 man tegelijk kijken op 720p/1080p dan trekt dit vaak zon 80/90% processor omdat alles lokaal op de server transcoded word.
En plexpass is niet direct nodig, het geeft je alleen eerder toegang tot de features die plex biedt.
Zie het knopje onderin plex staan.Anoniem: 32279 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:51:
[...]
Nou, dat gaat niet heel snel met starten, maar als het werkt speelt hij prima af (test nu uitzending gemist, rtl nog niet geprobeerd).
Maar hoe krijg ik dit nu op mijn chromecast vanaf mijn ipad? Ik zie nergens een knopje om het naar de chromecast te sturen?

Dit topic is gesloten.