dat knopje heb ik niet? Ik heb alle knopjes die jij hebt behalve die. Wat is dat nu weer voor vaags.
Als je naar je chromecast kijkt op je tv, staat daar linksonderin in het blauw: "Ready to cast"? Of is deze tekst grijs?Anoniem: 32279 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:57:
dat knopje heb ik niet? Ik heb alle knopjes die jij hebt behalve die. Wat is dat nu weer voor vaags.
[ Voor 3% gewijzigd door Lawwie op 24-03-2014 10:00 ]
Anoniem: 32279
nou, mijn chromecasts zitten nog in de post. Ik heb ze dus nog niet thuis. Zou dat het probleem zijn? Die app ziet toch niet of ik een chromecast heb, dat knopje zou toch altijd zichtbaar moeten zijn?Lawwie schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:59:
[...]
Als je naar je chromecast kijkt op je tv, staat daar linksonderin in het blauw: "Ready to cast"?
In de appstore van itunes zie ik bij afbeeldingen wel dat icoon, dus ik heb wel een juiste versie.
Nee hij detecteert of je een ChromeCast in je netwerk hebt en alleen dan laat hij dat icoontje zien !Anoniem: 32279 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:00:
[...]
nou, mijn chromecasts zitten nog in de post. Ik heb ze dus nog niet thuis. Zou dat het probleem zijn? Die app ziet toch niet of ik een chromecast heb, dat knopje zou toch altijd zichtbaar moeten zijn?
In de appstore van itunes zie ik bij afbeeldingen wel dat icoon, dus ik heb wel een juiste versie.
Owner of DBIT Consultancy
Dat knopje staat er dus niet als er nergens is om naar te casten (Apple TV, Chromecast), dus geen zorgen!Anoniem: 32279 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:00:
[...]
nou, mijn chromecasts zitten nog in de post. Ik heb ze dus nog niet thuis. Zou dat het probleem zijn? Die app ziet toch niet of ik een chromecast heb, dat knopje zou toch altijd zichtbaar moeten zijn?
ze maken die apps te slim 
het speelt in iedergeval nu wat soepeler af op mijn ipad, straks even zien op de chromecast. Ik ga plex eerst eens op mijn andere synology zetten de alleen audio station draait, nu staat hij op de synology die ook download en dat is natuurlijk niet zo handig.
Ik laat later deze week even horen hoe het bij mij werkt, maar uitzending gemist gaat wel redelijk goed op de ipad via plex, dus dat geeft wat hoop.
het speelt in iedergeval nu wat soepeler af op mijn ipad, straks even zien op de chromecast. Ik ga plex eerst eens op mijn andere synology zetten de alleen audio station draait, nu staat hij op de synology die ook download en dat is natuurlijk niet zo handig.
Ik laat later deze week even horen hoe het bij mij werkt, maar uitzending gemist gaat wel redelijk goed op de ipad via plex, dus dat geeft wat hoop.
Bij mijn android versie laat de app de knop wel zien, terwijl er geen devices zijn om naar te casten. (ook nog steeds in afwachting van mijn chromecast)
Dan heb je waarschijnlijk een andere apparaat zoals een Smart TV waar je kan casten, is gewoon zelfde techniek. Dan gebruikt je TV gewoon de interface van youtube.com/tv. je connect je mobiel/tablet op hetzelfde wifi netwerk dan kan je dat zelf testen. (er van uit gaan dat er geen YouTube app zelf is geschreven)
Trouwens ook een leuke manier voor jullie om te testen of de Chromecast manier werkt op je laptop of computer
Trouwens ook een leuke manier voor jullie om te testen of de Chromecast manier werkt op je laptop of computer
[ Voor 62% gewijzigd door polopolo150 op 24-03-2014 10:27 ]
Nee hoor, ik zit op mijn werk en als ik er op klik staat er ook "No Players Found". Overigens heb ik thuis ook geen smartTV die het ondersteund.
oohh, bij mij laat hij het alleen zien wanneer er een device in mijn netwerk zit. Ik gebruik ook de android app.
Ik heb nog wat zitten rotzooien met de app, opnieuw geinstalleerd enzo en opeens heb ik de knop wel. Kennelijk was ik niet goed ingelogd ofzo. Of mijn ene nas werkt minder fijn dan mijn andere nas. Maar ik kan nu streamen naar 2 ipads in mijn netwerk.ulTimaS schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:12:
Bij mijn android versie laat de app de knop wel zien, terwijl er geen devices zijn om naar te casten. (ook nog steeds in afwachting van mijn chromecast)
Beetje vaag, maarja, als het straks werkt...
Edit: als ik opnieuw scan is die optie weer weg. Maar afijn, we zien wel. Heb het werkende op de ipad. En zolang ik niet het homescreen ververs heb ik die knop
Ik hoef volgens mij ook op die app niet eens in te loggen. Hij ziet gelijk mijn server.
Maar als mijn buren nu ook een plex app zouden hebben kunnen ze dus streamen vanaf mijn nas? Niet dat de buren dat begrijpen hoor, maar heel veilig is het ook weer niet volgens mij (maar dat is de chromecast ook niet). Vraag me alleen af wat hij doet als mijn nas in slaapstand staat en ik iets wil zien. Dat test ik later nog even vandaag.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 24-03-2014 11:08 ]
Dan moeten je buren toch ingelogd zijn op jouw wifinetwerk?
| 17 December 1991 | De Nerdette |
ach ja, zo doet hij het. Ik ben in de war met miracast waar ik ook wat mee experimenteer momenteelTrouble schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:09:
Met Chrome Beta (Android) is het ook mogelijk om Uitzending Gemist en RTL XL te kijken via de Chromecast. Uitzending Gemist begint na een paar minuten te haperen, RTL XL werkt als een zonnetje.
Wel eerst even Chrome Beta downloaden en chromecast support aanzetten via chrome://flags.
Wel eerst even Chrome Beta downloaden en chromecast support aanzetten via chrome://flags.
En elke Chromecast heeft een uniek nummer dat je moet gebruiken bij registratie in je netwerk.
Hoe werkt dat dan? Ik heb geprobeerd met Chrome Beta, maar ik zie nergens een cast icoontje verschijnen.pelt schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:20:
Met Chrome Beta (Android) is het ook mogelijk om Uitzending Gemist en RTL XL te kijken via de Chromecast. Uitzending Gemist begint na een paar minuten te haperen, RTL XL werkt als een zonnetje.
Heb je het eerst aangezet via chrome//flags? Daarnaast verschijnt het icoontje meestal alleen als je de video fullscreen maakt.Exocet schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:52:
[...]
Hoe werkt dat dan? Ik heb geprobeerd met Chrome Beta, maar ik zie nergens een cast icoontje verschijnen.
Ja, dat van de flags had ik al gedaan. Zal vanavond ook eens testen met fullscreen.pelt schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:56:
[...]
Heb je het eerst aangezet via chrome//flags? Daarnaast verschijnt het icoontje meestal alleen als je de video fullscreen maakt.
Vraagje: kan je eigenlijk ook scherm klonen? Dus dat ik bijvoorbeeld Angry Birds op de tv kan spelen?
offtopic:
Verdorie, de 20e verzonden en nog steeds niets binnen. Ook UPS code is leeg
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Nee nog niet. Tenzij je een Nexus 5 hebt.ma9ma schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:28:
Vraagje: kan je eigenlijk ook scherm klonen? Dus dat ik bijvoorbeeld Angry Birds op de tv kan spelen?
offtopic:
[ Voor 4% gewijzigd door Chip. op 24-03-2014 16:16 ]
zie openingspost (volgens mij), daar testen ze het op. Wellicht kan je tv miracast aan, dat werkt voor het spelen van games op je tv scherm vele malen beter dan de chromecast.polopolo150 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:23:
Hoe zo wel met Nexus 5?
Niet perse,Trouble schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:09:
Als je een plexserver draait ( op degelijke hardware ) en die poorten doorzet in de router, kan je via plex.tv jouw gegevens invoeren.
Mijn pa streamde af en toe vanaf mijn Plexserver op zijn samsung TV
( sinds KPN niet meer, aangezien die upload te traag is voor fatsoenlijk 720p )
Het systeem werkt met de juiste upload en transcoding zelfs perfect ( app op ipad naar chromecast gaat prima btw )
Als je met een trage plex server wil casten naar je chromecast dan moet je eens kijken of je films kunt vinden die in MP4, H.264, AAC zijn gecodeerd want dat is het juiste formaat die de chromecast slikt.
Want dan wordt de stream rechtsreeks doorgestuurd zonder transcoding.
Je kunt natuurlijk ook altijd je Mkv's handmatig transcoden mja daar moet je dan ook maar zin in hebben :-)
Want dan wordt de stream rechtsreeks doorgestuurd zonder transcoding.
Je kunt natuurlijk ook altijd je Mkv's handmatig transcoden mja daar moet je dan ook maar zin in hebben :-)
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
volgens mij kan je dan beter een aparte mediaspeler kopen, chromecast in zijn huidige vorm is leuk voor streamen via internet, maar veel meer kan hij inderdaad niet aan en het is toch zonde om video's te gaan encoderen naar lagere kwaliteit.merlin1201 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:29:
Als je met een trage plex server wil casten naar je chromecast dan moet je eens kijken of je films kunt vinden die in MP4, H.264, AAC zijn gecodeerd want dat is het juiste formaat die de chromecast slikt.
Wel apart dat ze mp3 aac enzo nemen, exact wat de ipad volgens mij native kan afspelen.
Pcies, maar zoals je al zeg de CC is leuk zoals hij nu is en speelt meer als behoorlijk films af waarbij ik toch verschil zie tov de ps3 waarmee ik eerst netflixte, waarbij de ps3 toch wat log overkom en het bufferen zeker langzaam is.
Overigens valt het mij op dat waarbij ik met de ps3 begin met een lage kwaliteit die na 10 seconden verbeterde ik dit niet ervaar met CC alsof deze direct 100% kwaliteit pakt.
Je moet de CC dan ook echt zien als een uitbreiding van je domme TV, en zelfs sneller is met deze dongle dan menig smart tv.
Vrouw is iig blij met de youtube playlist.
Hopelijk komen er snel wat extra apps bij hopelijk iets als spotify zou niet verkeerd zijn.
Toch denk ik dat het spelen van games op de CC snel mogelijk gaat worden.
Overigens valt het mij op dat waarbij ik met de ps3 begin met een lage kwaliteit die na 10 seconden verbeterde ik dit niet ervaar met CC alsof deze direct 100% kwaliteit pakt.
Je moet de CC dan ook echt zien als een uitbreiding van je domme TV, en zelfs sneller is met deze dongle dan menig smart tv.
Vrouw is iig blij met de youtube playlist.
Hopelijk komen er snel wat extra apps bij hopelijk iets als spotify zou niet verkeerd zijn.
Nog een nieuwe app van google voor chromecast: Photowall for Chromecast
Screen mirroring zou moeten werken icm (rooted) nexus 5. Heb je dan ook geluid?
Waarom zou dat alleen op de nexus 5 werken dan??
Android is android, een modificatie van google uit voor de nexus 5 moet ook op andere toestellen kunnen draaien
Android is android, een modificatie van google uit voor de nexus 5 moet ook op andere toestellen kunnen draaien
Ik hoop het wel, er komen er 2 aan voor hier, maar als uitzending gemist en rtl xl niet gaan werken met mijn plex server heeft het voor mij nog geen voordelen. Foto kijken lijkt me tof, maar ik zie geen app die vanaf een nas dit kan regelen, alleen apps met foto's online en ik ben terughoudend met het online plaatsen van foto's. Heb wel van synology photostation, maar juist die app werkt weer niet met chrome, hopelijk komt dat nog, of ik moet een chrome tab vanaf de ipad kunnen casten zodat ik zo mijn fotos op tv bekijk, maar dat kan ook nog niet. Dat zie ik nog wel komen trouwens.merlin1201 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:14:
Netflix en youtube had ik al en ik kan nu ook vanaf de ipad naar mijn mediaspelers streamen, dus er mag zeker wat meer komen, anders geef ik ze op termijn als cadau ofzo weg. Maar nu de sdk vrij is komt er al meer, helaas veel voor android terwijl ik ios prefereer. Ik heb wel een google tablet, maar die zit vast aan de stereo (spotify en audiostation).
Niet als je de juiste hardware of sensors mist ;pdutchgio schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:56:
Waarom zou dat alleen op de nexus 5 werken dan??
Lijkt me puur software, niet?Barfman schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:43:
[...]
Niet als je de juiste hardware of sensors mist ;p
Volgens mij is die app voor de nexus 5 in beta, later zal het wel voor andere toestellen beschikbaar komen.
Zullen we anders gewoon eens Googlen in plaats van willekeurig dingen te roepen?

De Nexus 5 is momenteel het enige toestel dat ondersteund wordt, omdat deze de juiste hardware bezit. Wellicht wordt hier later door middel van software om heen gewerkt, maar voorlopig is het dus Nexus 5 only.
Bron: http://www.engadget.com/2...droid-chromecast-support/Google's phone is the sole device with the hardware video decoder needed for this mirroring technique, Dutta says.
Hier ook een Chromecast besteld. Ik heb gekozen voor de goedkoopste verzendoptie.
Weet iemand hoe deze dan wordt afgeleverd? gaat die gewoon door de brievenbus? Of komt dit met een pakketje waarvoor getekend moet worden?
Weet iemand hoe deze dan wordt afgeleverd? gaat die gewoon door de brievenbus? Of komt dit met een pakketje waarvoor getekend moet worden?
volgens mij met dhl aan de deur. Snelle verzending die ik heb is ook niks, heb hem 4 dagen terug besteld en nog niet verzonden. Verlaat vandaag het magazijn staat er.Flappie schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:22:
Hier ook een Chromecast besteld. Ik heb gekozen voor de goedkoopste verzendoptie.
Weet iemand hoe deze dan wordt afgeleverd?
Ik heb hem vrijdag middag besteld om 14:30 uur met de goedkoopste optie (3 tot 6 dagen) en ik kreeg vrijdag om 17:15 een mailtje dat hij verzonden was. Er zit verder geen Track & Trace bij dus ik heb zo'n vermoeden dat hij met de gewone brievenbus post mee gaat.Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:25:
[...]
volgens mij met dhl aan de deur. Snelle verzending die ik heb is ook niks, heb hem 4 dagen terug besteld en nog niet verzonden. Verlaat vandaag het magazijn staat er.
Ik had niet eens gezien dat die goedkope verzendkosten er waren. Maar annuleren en opnieuw bestellen wil ook al niet bij mijn bestelling (krijg ik een melding dat hij ingepakt wordt, maar dat heb ik ook al 2 dagen). Beetje zonde van die 5 euro meer die ik moet bijbetalen (heb er 2 besteld). Komt bij mij toch niet op een dag aan.Flappie schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:30:
Ik heb hem vrijdag middag besteld om 14:30 uur met de goedkoopste optie (3 tot 6 dagen) en ik kreeg vrijdag om 17:15 een mailtje dat hij verzonden was. Er zit verder geen Track & Trace bij dus ik heb zo'n vermoeden dat hij met de gewone brievenbus post mee gaat.
Ik heb nu een aantal apps getest en ben toch erg enthousiast over EZcast. Deze ondersteunt nu ook Chromecast.
En aangezien ik naast de Chromecast ook nog een EZcast original M2 in bestelling heb (die wel volledige mirroring ondersteund) is dit voorlopig mijn favoriet voor het soepel casten van locale foto's (met zoom en pan ondersteuning). Natuurlijk ook audio en video.
Er is volgens mij ook ondersteuning voor IOS als ik op de site kijk.
http://www.iezvu.com/
En volledig gratis!
Google Play: EZCast
edit:
Off topic : vandaag de EZcats M2 Original in de aanbieding bij GroupDeal voor €29,95
En aangezien ik naast de Chromecast ook nog een EZcast original M2 in bestelling heb (die wel volledige mirroring ondersteund) is dit voorlopig mijn favoriet voor het soepel casten van locale foto's (met zoom en pan ondersteuning). Natuurlijk ook audio en video.
En volledig gratis!
edit:
Off topic : vandaag de EZcats M2 Original in de aanbieding bij GroupDeal voor €29,95
[ Voor 19% gewijzigd door BMTN op 25-03-2014 13:40 ]
De chromecast werkt ook op iOS, dus daar zie ik geen belemmering in.BMTN schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:12:
Zo heel fantastisch lijkt het mij niet werken afgaande op de site / tutorials en youtube video's. Als ik dit zo bekijk ziet het er maar onbruikbaar uit voor mijn vrouw en kinderen (die er ook mee werken):BMTN schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:12:
En volledig gratis!
YouTube: EZCast DLNA using DMR with home NAS
Maar ik zal de apps eens bekijken. Wel jammer dat hij geen nas ondersteuning bied. Als iemand die weet te vinden voor foto's zou het erg fijn zijn, lijkt me erg leuk en vergelijkbaar met het ouderwetse dia apparaat wat je vroeger ging neerzetten in je woonkamer.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-03-2014 12:43 ]
Ik denk dat je een oude Youtube video hebt gelinkt. Deze is beter, maar de WiFi instellingen zoals in het begin te zien zijn hoef je niet te doen.Anoniem: 32279 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:35:
[...]
Zo heel fantastisch lijkt het mij niet werken afgaande op de site / tutorials en youtube video's. Als ik dit zo bekijk ziet het er maar onbruikbaar uit voor mijn vrouw en kinderen (die er ook mee werken):
YouTube: EZCast DLNA using DMR with home NAS
Maar ik zal de apps eens bekijken. Wel jammer dat hij geen nas ondersteuning bied. Als iemand die weet te vinden voor foto's zou het erg fijn zijn, lijkt me erg leuk en vergelijkbaar met het ouderwetse dia apparaat wat je vroeger ging neerzetten in je woonkamer.
Ik heb em juist bij mijn vrouw op de telefoon gezet vanwege het gemak: Starten - kiezen voor chromecast - vervolgens kiezen voor foto's, video's, muziek, zelfs Pdf's. Ook makkelijk webpagina's mirror-en. Wat ik wel bijzonder vind dat je bij web-inhoud veel Nederlande content krijgt te zien, Nu.nl / Nos / Skoften.net etc.
Voor foto's bekijken vanaf je NAS heb ik de App Localcast geprobeerd maar deze is veel te langzaam!
Wel reuze interessant dat dat andere apparaat zowel miracast, chromecasting als airplay aankan. Ik had niet gedacht dat zoiets zou bestaan. Ik zou dit graag in combi willen met een mediaspeler met utp kabel en dan via smb en nfs en dlna verbinden. Als ik het zo bekijk gaat dit eraan komen, wellicht nog met dual boot met android. Zou wel tof zijn.
Airplay ook?
Hoe dat dan?
Want Apple is niet zo van het vrijgeven van API's en dergelijke, en houdt dergelijke functionaliteit liever binnenshuis..
Die M2 klinkt dan zelfs nog interessanter dan de chromecast..
Hoe dat dan?
Want Apple is niet zo van het vrijgeven van API's en dergelijke, en houdt dergelijke functionaliteit liever binnenshuis..
Die M2 klinkt dan zelfs nog interessanter dan de chromecast..
[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 25-03-2014 14:25 ]
Ik zie het hier staan:
http://www.iezvu.com/msg/ezvschrome.php
Geen idee hoe of wat, maar het staat er volgens mij wel (blauwe rondje bij airplay). Maar dit gaat wel wat offtopic omdat dit over google gaat, maar het is wel een interessant ding voor tweakers (maar denk te lastig voor de rest van het niet zo ict vaardige gezin) omdat het niet zoals de chromecast heel heel simpel is.
Ik zou die ap van iezvu wel willen voor het lesgeven, dat ziet er handig uit. Dan kan ik zo dingen markeren op sheets met mijn telefoon.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-03-2014 14:27 ]
Iemand 'm al binnen gekregen met de goedkope verzending? Hij is bij mij vrijdag verzonden en zat niet bij de briefpost, komt ie met de pakketpost?
Woensdag besteld, donderdag verzonden. Vandaag nog niets ontvangen.thechib12 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:26:
Iemand 'm al binnen gekregen met de goedkope verzending? Hij is bij mij vrijdag verzonden en zat niet bij de briefpost, komt ie met de pakketpost?
Ik word blijer en blijer met de keuze om de duurdere verzendoptie te nemen zo te zien.
Gisteravond zitten proberen om lokale content te zien op de tv via de Chromecast, maar daar word ik nog niet blij van. Plex heb ik overigens nog niet geprobeerd, misschien dat dat nog een optie is. Of gewoon afwachten of er een app bijkomt die het kan doen.
Gisteravond zitten proberen om lokale content te zien op de tv via de Chromecast, maar daar word ik nog niet blij van. Plex heb ik overigens nog niet geprobeerd, misschien dat dat nog een optie is. Of gewoon afwachten of er een app bijkomt die het kan doen.
Ik heb hem vandaag ontvangen! Heeft wel een poosje geduurd en ik kreeg geen track&trace. (vorige week woensdag besteld)thechib12 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:26:
Off TopicAnoniem: 32279 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:22:
Wel reuze interessant dat dat andere apparaat zowel miracast, chromecasting als airplay aankan. Ik had niet gedacht dat zoiets zou bestaan. Ik zou dit graag in combi willen met een mediaspeler met utp kabel en dan via smb en nfs en dlna verbinden. Als ik het zo bekijk gaat dit eraan komen, wellicht nog met dual boot met android. Zou wel tof zijn.
Had je nog in mijn vorige post gezien dat de EZ Cast M2 Original vandaag in de aanbieding is bij
GroupDeal voor €29,95
On Topic
Wellicht is dit dan een betere keuze, kijk maar eens op deze site: http://www.androidpc.nl/ en maak gebruik van Cheapcast. Ook interressant bij deze keuze is natuurlijk het http://www.onlinefilmpakket.net/ waar je 'héééél veel films kunt kijken voor een eenmalig bedrag!
Brief/Pakketpost? Met doos/ zonder doos? Wanneer is die verzonden?Rub3s schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:42:
[...]
Ik heb hem vandaag ontvangen! Heeft wel een poosje geduurd en ik kreeg geen track&trace. (vorige week woensdag besteld)
Ik was te vroeg, 5 minuten geleden ontvangen. Via pakketdienst. Adressticker zegt UPS, maar dit was geen UPS, volgens mij gewoon TNT post. Wit busje, oranje jasje.thechib12 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:45:
[...]
Brief/Pakketpost? Met doos/ zonder doos? Wanneer is die verzonden?
Ik heb al een stuk of 6 mediaspelers thuis en straks nog 2 chromecasts, ik mag even niks meer kopen van mijzelf, heb maar 2 tv'sBMTN schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:45:
Wellicht is dit dan een betere keuze, kijk maar eens op deze site: http://www.androidpc.nl/ en maak gebruik van Cheapcast. Ook interressant bij deze keuze is natuurlijk het http://www.onlinefilmpakket.net/ waar je 'héééél veel films kunt kijken voor een eenmalig bedrag!
Wanneer het verzonden is, is een grote vraag. Dat is nooit echt duidelijk geweest met de Google site.thechib12 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:45:
[...]
Brief/Pakketpost? Met doos/ zonder doos? Wanneer is die verzonden?
Met een klein doosje er rond en iemand van Postnl heeft em afgeleverd.
Bedankt, misschien dat ik hem vandaag kan verwachten. PostNL komt altijd laat in de middag.Rub3s schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:19:
[...]
Wanneer het verzonden is, is een grote vraag. Dat is nooit echt duidelijk geweest met de Google site.
Met een klein doosje er rond en iemand van Postnl heeft em afgeleverd.
Zelfde probleem hier. Lokale content werkt prima, kanalen niet.Downloader91 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:15:
Bij mij crasht de plex app op de ipad als ik RTL gemist probeer te casten
Wat bedoel je precies met het ondersteunen van de Chromecast? Wat je volgens mij probeert te zeggen is dat het mogelijk is om vanuit de EZCast-app te casten naar de Chromecast? Of niet?BMTN schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:12:
Ik heb nu een aantal apps getest en ben toch erg enthousiast over EZcast. Deze ondersteunt nu ook Chromecast.
En volledig gratis!
edit:
Wat het grootste manco van de EZCast is, is dat apps geen native mogelijkheid hebben om rechtstreeks te casten naar het apparaat. Dit is wel het geval bij de Chromecast. Bij de Chromecast heb je geen extra app nodig om content te casten. Support voor het casten naar de Chromecast zit wel of niet in bestaande apps (bijvoorbeeld in Netflix, YouTube, Plex, etc). Het aanbod apps met de mogelijkheid om te casten naar de Chromecast zal alleen maar toenemen.
Mijns inziens is het voor die paar euro niet eens de moeite waard om een EZCast te overwegen.
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
EZcast-app is nodig om naar de "M2 Original" te casten (via WiFi-direct - wel een nadeel!) maar kan dus ook prima gebruikt worden om locale content te casten naar de Chromecast. Deze Chromecast-functie zat er eerder nog niet in. Aangezien Google-apps locale content casten naar de Chromecast niet ondersteunt is dit dus een prima app die dit wel mogelijk maakt!Vozze schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 16:07:
[...]
Wat bedoel je precies met het ondersteunen van de Chromecast? Wat je volgens mij probeert te zeggen is dat het mogelijk is om vanuit de EZCast-app te casten naar de Chromecast? Of niet?
........
Ik had de M2-original 18 maart besteld bij 1-DayFly en zag de dag later dat de Chromecast ineens leverbaar was in Nederland. Daarom heb ik deze dus ook maar besteld. Kan ik ze beide mooi uitproberen.
Het vreemde is dat ik de Chromecast 1 dag later al in huis had en de "M2 Original" moet ik nog binnenkrijgen.
Uiteraard. Dan zul je de Plex app op je telefoon of tablet moeten zetten. Op je laptop installeer je Plex Media Server.Joostje123 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:01:
Kan Plex ook op me laptop geinstalleerd worden en dan doorsturen naar me chromecast?
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Maar niet met alles...Audiowaste schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:22:
[...]
De chromecast werkt ook op iOS, dus daar zie ik geen belemmering in.
Zo heb ik een iPad Air,en als ik daar bv Utopia,via de Chromecast op mijn tv wil zien kan dit niet want dit kan dan alleen met 'n device die compatible is met Airplay....
En dat kan dan wel weer met de EZcast.
9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,
Zo, kom net thuis en de twee chromecasts waren al aangekomen (de store van google zegt dat ze pas vandaag met de post meegaan). Zaterdagavond besteld, dinsdag in huis (verzendkosten 9 euro).
Ik heb wat zitten experimenteren met google chrome met die tabstreamknop op mijn desktop pc (5 jaar oud, wel met een redelijke goede videokaart, geen idee of dat uitmaakt):
1) janlul.com werkt prima (voetbal streams)
2) uitzendinggemist.nl werkt prima (mits ik hem vastzet op 342p)
3) rlt gemist werkt prima
Met de ipad zitten experimenteren:
4) plex app op de ipad knalt eruit zodra ik wil streamen
Dus plex gaat van mijn server af, werkt toch zo traag als wat met mijn synology's en ik doe het wel met de pc die in de woonkamer staat. Ik ga plex media server nog even installeren op mijn pc en post hier straks de bevindingen (ik edit mijn bericht).
Edit 1: zo, twee chromecasts aangesloten, viel niet mee als je tv aan de muur hangt. In de slaapkamer liet ik ook de tv bijna vallen
, maar daar heb ik met wat duwen en trekken uiteindelijk ook de chromecast achter de tv gekregen, wat een gedoe, dat ding is wel erg groot als je hdmi's niet aan de zijkant zitten, maar het is gelukt.
Nu ga ik uitzending gemist eens voor 15 minuten minimaal streamen naar de tv boven. Even zien hoe dat gaat vanuit chrome op mijn pc in de woonkamer.
Edit 2: damn, gratis eredivisie met janlul, dat werkt echt goed zeg vanaf een pc, hahaha, die 70 euro voor twee sticks is mij dit al waard. Wel even software op de ipad en pc zetten zodat ik met de ipad mijn pc beneden kan bedienen, anders moet ik steeds naar beneden om kanaal te wisselen.
Edit 3: alles getest, gaat als een trein hier. Ik ga nu een 3e chromecast bestellen voor schoonzus die over een week jarig is. Ze heeft geen idee wat het is, maar na wat uitleg werd ze aardig enthousiast.
Ik heb wat zitten experimenteren met google chrome met die tabstreamknop op mijn desktop pc (5 jaar oud, wel met een redelijke goede videokaart, geen idee of dat uitmaakt):
1) janlul.com werkt prima (voetbal streams)
2) uitzendinggemist.nl werkt prima (mits ik hem vastzet op 342p)
3) rlt gemist werkt prima
Met de ipad zitten experimenteren:
4) plex app op de ipad knalt eruit zodra ik wil streamen
Dus plex gaat van mijn server af, werkt toch zo traag als wat met mijn synology's en ik doe het wel met de pc die in de woonkamer staat. Ik ga plex media server nog even installeren op mijn pc en post hier straks de bevindingen (ik edit mijn bericht).
Edit 1: zo, twee chromecasts aangesloten, viel niet mee als je tv aan de muur hangt. In de slaapkamer liet ik ook de tv bijna vallen

Nu ga ik uitzending gemist eens voor 15 minuten minimaal streamen naar de tv boven. Even zien hoe dat gaat vanuit chrome op mijn pc in de woonkamer.
Edit 2: damn, gratis eredivisie met janlul, dat werkt echt goed zeg vanaf een pc, hahaha, die 70 euro voor twee sticks is mij dit al waard. Wel even software op de ipad en pc zetten zodat ik met de ipad mijn pc beneden kan bedienen, anders moet ik steeds naar beneden om kanaal te wisselen.
Edit 3: alles getest, gaat als een trein hier. Ik ga nu een 3e chromecast bestellen voor schoonzus die over een week jarig is. Ze heeft geen idee wat het is, maar na wat uitleg werd ze aardig enthousiast.
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-03-2014 20:31 ]
lukt het je dan om een lange video van uitzending gemist te bekijken?
ik gebruik vcast (denk ik, heb mn tablet nu niet in handbereik) om video's van uitzending gemist te casten maar na 10 minuten blijft het maar bufferen (hier heb ik al jaren last van op elke device, geen Chromecast probleem)
ik gebruik vcast (denk ik, heb mn tablet nu niet in handbereik) om video's van uitzending gemist te casten maar na 10 minuten blijft het maar bufferen (hier heb ik al jaren last van op elke device, geen Chromecast probleem)
dat moet ik nog even testen, laat ik vanavond weten. Ik ben momenteel met plex bezig, maar de plex server op mijn synology werkt niet, dus ik dacht dat ik hem dan op mijn pc zet, maar dan kan ik geen channel kiezen en geen uitvoer naar de chromecasts, rot ding ook.polopolo150 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:41:
Nou, dat laat ik maar. Ik ga nog even verder testen, dan de zaak op de slaapkamer installeren (wat een klus is aangezien de tv van de muur moet) en dan zal ik uitzending gemist voor een half uur ofzo testen.
uitvoer moet ook via de app op je mobiel of tablet regelen
Ben benieuwd wanneer ik hem ga ontvangen. De 22e besteld en nog steeds niet verzonden.
Zal wel volgende week worden als ik dat hier zo lees.
19e besteld, 20e mailtje gekregen dat ie verzonden is en nu nog steeds niks binnen :((.Captain Obvious schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:11:
Ben benieuwd wanneer ik hem ga ontvangen. De 22e besteld en nog steeds niet verzonden.
edit: budget trouwens, toen ik hem heb besteld, had ik ook niet verwacht dat ie snel geleverd zou worden, maar nu ik al de berichten lees dat veel tweakers hem al binnen hebben word ik een beetje ongeduldig
[ Voor 46% gewijzigd door ulTimaS op 25-03-2014 19:38 ]
Hier 19e besteld en ook dezelfde een mailtje van verzending. Nog steeds niet binnen. Ik weet dat er 3-6 dagen staat, maar vind het toch wel erg lang duren.ulTimaS schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:15:
[...]
19e besteld, 20e mailtje gekregen dat ie verzonden is en nu nog steeds niks binnen :((.
Misschien handig voor iedereen om te vermelden welke optie voor het verzenden zij gekozen hebben?
Er zijn 2 opties om te verzenden:
Er zijn 2 opties om te verzenden:
- Budget: 3 tot 6 werkdagen - €3,00
- Standaard: 1 tot 2 werkdagen - €5,99
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
De ipad app loopt daarop vast... Maar met tab casten werkt het even goed.polopolo150 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:59:
uitvoer moet ook via de app op je mobiel of tablet regelen
Met Plex lukt het mij prima om uitzending gemist te kijken. De kwaliteit is ruk maar ik vermoed dat dit komt door het aanbod van de npo. De server is een i5, geen NAS.
Weet iemand wat de kwaliteitsinstelling van de CC bepaalt bij plex? Is het de cliënt waarmee je de CC aanstuurt?
Weet iemand wat de kwaliteitsinstelling van de CC bepaalt bij plex? Is het de cliënt waarmee je de CC aanstuurt?
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Weet iemand al een oplossing om hbo go naar de chromecast te streamen? Ik heb er wel een knop voor als ik een video afspeel, maar die kan ik niet aan klikken (net als de tivo knop).
In Amerika werkt het al wel, iemand een idee wanneer dit komt? Ik heb nog 3 maand hbo en wil dat ook wel proberen.
Daarna 25 minuten uitzending gemist in 342p formaat gestreamed via chrome tab via pc naar tv en dat liep echt meer dan pima, geen enkel probleem.
Ik ben er blij mee.
In Amerika werkt het al wel, iemand een idee wanneer dit komt? Ik heb nog 3 maand hbo en wil dat ook wel proberen.
Ik heb eerst 20 minuten janlul.com zitten streamen, werkte prima. Dit stuurde ik naar de tv op de slaapkamer waar het wifi signaal toch minder is dan beneden.polopolo150 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:41:
Daarna 25 minuten uitzending gemist in 342p formaat gestreamed via chrome tab via pc naar tv en dat liep echt meer dan pima, geen enkel probleem.
Ik ben er blij mee.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 25-03-2014 20:34 ]
Ik heb beneden mijn router staan 'UPC1234' en boven met een extender heb ik 'UPC1234-ext' zodat ik een sterker signaal heb, o.a. voor thuiswerken. Nu wil ik dus de Chromecast op het ext-netwerk hebben (veel beter signaal) maar dat werkt dus alleen als ik met mijn telefoon naar het ext-netwerk switch? Ik zou graag steeds ingelogd blijven op het normale netwerk (dat is zwak maar genoeg om niet te hoeven switchen) maar de Chromecast via het ext-netwerk te laten streamen, kan dat? Of wordt dit echt gezien als twee aparte netwerken?
Waarom noem je de extender ook niet UPC1234 ? Dat heb ik hier in huis en ook bij mijn ouders in huis en dat werkt echt goed. De apparaten pakken dan automatisch het sterkste signaal. Ik meen wel dat het een eis is dat het kanaal hetzelfde is. Dat niet dus, zie een paar berichten hieronder naar een artikel met mogelijke instellingen.coazter schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:35:
Ik heb beneden mijn router staan 'UPC1234' en boven met een extender heb ik 'UPC1234-ext' zodat ik een sterker signaal heb, o.a. voor thuiswerken.
Ik kan in iedergeval van een pc met utp kabel naar de chromecast streamen via mijn netwerk, de chrome kan alleen niet eenvoudig switchen van draadloos netwerk, maar het lijkt me dat het binnen jouw netwerk ook op jouw huidige manier gewoon werkt. Maar ik zou voor jouw eigen gemak voor andere apparaten de SID's dezelfde naam geven (maar wellicht is dat in jouw situatie niet wenselijk omdat je hiervoor gekozen hebt).
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-03-2014 11:14 ]
Ik kwam nog 2 aardige tips tegen op de site van RTL:
https://support.google.com/chromecast/answer/3209990
Verder hier het google chromecast forum:
https://productforums.google.com/forum/#!forum/chromecast (klik op alle discussies of op categorie).
Er komt ook een fijne oplossing voor full screen tab casting:
Verder heb je hier de minimum requirments voor tab casting (high en normal setting):4. Tweak je instellingen
Om te casten vanuit de Chrome-browser heb je een zeer stabiele en vrij snelle internetverbinding nodig. Gebruik het verlengstuk van de Chromecast om de hdmi-stick zo dicht mogelijk bij de router te plaatsen. Als dat nog niet genoeg is, kun je via de browser-extensie de kwaliteit van het casten aanpassen van 720p (hoge bitrate) naar 720p (normaal) en 480p. Laatstgenoemde is veelal de kwaliteit van streams van bijvoorbeeld NPO of RTL XL. Het is bij dergelijke streams niet handig om in 720p te casten, want dat levert geen betere kwaliteit op.
5. Zet je tv aan met de Chromecast
Als de Chromecast met een oplader is verbonden, staat de hdmi-stick altijd op standby. De Chromecast is dan te vinden voor andere apparaten in de buurt, ook als de tv uitgeschakeld is. Dit geeft je de mogelijkheid om via HDMI-CEC, een technologie die in de meeste recente tv's aanwezig is, de tv in te schakelen en de hdmi-ingang van de Chromecast te activeren. Zo hoef je niet eerst de tv in te schakelen om vervolgens naar het kanaal van de Chromecast te navigeren. Scheelt jou weer tijd.
https://support.google.com/chromecast/answer/3209990
Verder hier het google chromecast forum:
https://productforums.google.com/forum/#!forum/chromecast (klik op alle discussies of op categorie).
Er komt ook een fijne oplossing voor full screen tab casting:
Today, we added a new mode of full screen operation to Chrome that takes effect when you are casting a tab. We've heard requests from many of you that you don't want full screen taking over your entire laptop display - you'd like to switch to another tab or app, for example, while continuing to cast a video in full screen mode to your TV. Now you can! With Chrome 35.0.1900.0 (or later), when you go full screen (with both HTML content/video and Flash) when you're already casting a tab, we'll size things correctly for TV, but show that content within the tab. On the TV, content should fill the entire screen.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-03-2014 08:59 ]
Hier vind je een mooi artikel over meerdere access points met het zelfde SSID binnen één netwerkAnoniem: 32279 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:39:
[...]
Waarom noem je de extender ook niet UPC1234 ? Dat heb ik hier in huis en ook bij mijn ouders in huis en dat werkt echt goed. De apparaten pakken dan automatisch het sterkste signaal. Ik meen wel dat het een eis is dat het kanaal hetzelfde is.
Ik kan in iedergeval van een pc met utp kabel naar de chromecast streamen via mijn netwerk, de chrome kan alleen niet eenvoudig switchen van draadloos netwerk, maar het lijkt me dat het binnen jouw netwerk ook op jouw huidige manier gewoon werkt. Maar ik zou voor jouw eigen gemak voor andere apparaten de SID's dezelfde naam geven (maar wellicht is dat in jouw situatie niet wenselijk omdat je hiervoor gekozen hebt).
You can't be late until you show up
Heel interessant, ik zit dus redelijk goed, alleen de kanalen heb ik volgens mij hetzelfde en dat kan elkaar dus bijten. Dank je.doerakje schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:32:
Hier vind je een mooi artikel over meerdere access points met het zelfde SSID binnen één netwerk
Heb toevallig zelf gisteren een oude router als access point ingeschakeld. Heb inderdaad ook een zelfde soort guide gevolgd. Moet zeggen dat het goed werkt onder 1 ssid ondanks dat de routers zelf redelijk bagger zijn en zonder dd-wrt. Nu nog even wachten tot m'n chromecast binnenAnoniem: 32279 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:11:
[...]
Heel interessant, ik zit dus redelijk goed, alleen de kanalen heb ik volgens mij hetzelfde en dat kan elkaar dus bijten. Dank je.
Ik wil dat inderdaad ook gaan doen. Alleen zal ik dan de Ziggo router functie (nu als Modem in bridge) weer laten inschakelen en mijn huidige router naar boven verplaatsen. Ben benieuwd of dat goed gaat werken en ik op de Ziggo router voldoende vereiste instellingen kan doen. Bovendien ben ik benieuwd of de Ubee voldoende bereik heeft om mijn benedenverdieping van Wifi te voorzien.Captain Obvious schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:52:
[...]
Heb toevallig zelf gisteren een oude router als access point ingeschakeld. Heb inderdaad ook een zelfde soort guide gevolgd. Moet zeggen dat het goed werkt onder 1 ssid ondanks dat de routers zelf redelijk bagger zijn en zonder dd-wrt. Nu nog even wachten tot m'n chromecast binnen
Anders zou ik een AP bij kunnen kopen die ik boven zet en op mijn router (die momenteel achter de Ubee hangt) aan sluit. Of ik zet de router functie van de Ubee aan maar Wifi uit, sluit mijn huidige router aan voor boven en een switch incl. AP bij mijn TV
[ Voor 21% gewijzigd door Joster op 26-03-2014 13:05 ]
Heb gisteren eens een filmpje gehuurd via Google Play (The World's End) om eens te proberen op mijn Chromecast. Beeld kwaliteit was heel goed, geluid ook (geen surround, maar heb daar de aansluitingen nog niet voor) alleen de ondertiteling was mij toch een partij slecht.
Superklein, af en toe achter op wat gesproken was en het ergste: de ondertiteling stond meestal linksonderin of soms in het midden waar het hoort.
Nu heb ik zelf geen ondertiteling nodig, maar mijn mede-kijkers wel:D Hopenlijk verbeteren ze dit nog, want zo is het bijna niet te doen voor degene die slecht of geen engels kunnen.
Superklein, af en toe achter op wat gesproken was en het ergste: de ondertiteling stond meestal linksonderin of soms in het midden waar het hoort.
Nu heb ik zelf geen ondertiteling nodig, maar mijn mede-kijkers wel:D Hopenlijk verbeteren ze dit nog, want zo is het bijna niet te doen voor degene die slecht of geen engels kunnen.
24e besteld, vandaag geleverd (de duurdere verzendoptie genomen)
Nu aftellen tot 17:00 uur
Nu aftellen tot 17:00 uur
Try SCE to Aux
http://www.allekabels.nl/.../HDMI-Haakse-Verloop.htmlAnoniem: 32279 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:37:
Edit 1: zo, twee chromecasts aangesloten, viel niet mee als je tv aan de muur hangt. In de slaapkamer liet ik ook de tv bijna vallen, maar daar heb ik met wat duwen en trekken uiteindelijk ook de chromecast achter de tv gekregen, wat een gedoe, dat ding is wel erg groot als je hdmi's niet aan de zijkant zitten, maar het is gelukt.
Try SCE to Aux
Weet iemand hoe het komt dat mijn chromecast niet vanzelf wakker wordt? Versterker en TV zijn dus uit geweest en de chromecast geeft vervolgens geen teken van leven. Ook het starten een een cast werkt niet. Het enige wat wel werkt is een harde reset (softwarematig of hardware matig).
als de usb kabel in de tv zit werkt het bij mij pas als de tv aanstaat. Als de usb kabel via de stroom loopt staat wellicht ARC uit op de tv? En anders weet ik het niet.zeezuiper schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:01:
Weet iemand hoe het komt dat mijn chromecast niet vanzelf wakker wordt? Versterker en TV zijn dus uit geweest en de chromecast geeft vervolgens geen teken van leven. Ook het starten een een cast werkt niet. Het enige wat wel werkt is een harde reset (softwarematig of hardware matig).
Anoniem: 587346
Heb net deze week mijn Chromecast binnengekregen. Ik heb geen smart-tv en gebruikte eerder mijn PS3 om Youtube en Netflix te kijken op mijn TV. De Chromecast leek me een fijne lichtgewicht oplossing om niet helemaal de PS3 op te hoeven starten om iets op Netflix te kijken.
Helaas werkt het niet helemaal vlekkeloos. Ik heb een iPhone die ik gebruik om Netflix en Youtube video's te starten via de apps, maar in 80% van de keren dat ik 1 van die apps open is er geen cast button. Ik gooi de apps dan maar helemaal dicht en probeer het opnieuw. Heel soms 'pakken' ze dan de Chromecast en zie ik een knopje.
Het is me nu al een paar keer overkomen dat ik dan een filmpje kan starten en dat als ik even later de video wil stoppen, de cast knop weer verdwenen is. Je kunt dan de video die op de TV afspeelt dus ook niet meer stoppen. Andere keren zie ik geen helemaal geen cast knop, leg dan mijn telefoon weg en als ik na een tijdje weer terugkom, is de cast knop ineens wel verschenen.
Redelijk irritant, omdat ik nu dus 'geluk moet hebben' om überhaupt een cast knopje te krijgen. Heb al geprobeerd de Chromecast een vast IP nummer te geven op mijn router, maar dit maakt geen verschil.
Voor mij nog niet heel stabiel, dus.
Helaas werkt het niet helemaal vlekkeloos. Ik heb een iPhone die ik gebruik om Netflix en Youtube video's te starten via de apps, maar in 80% van de keren dat ik 1 van die apps open is er geen cast button. Ik gooi de apps dan maar helemaal dicht en probeer het opnieuw. Heel soms 'pakken' ze dan de Chromecast en zie ik een knopje.
Het is me nu al een paar keer overkomen dat ik dan een filmpje kan starten en dat als ik even later de video wil stoppen, de cast knop weer verdwenen is. Je kunt dan de video die op de TV afspeelt dus ook niet meer stoppen. Andere keren zie ik geen helemaal geen cast knop, leg dan mijn telefoon weg en als ik na een tijdje weer terugkom, is de cast knop ineens wel verschenen.
Redelijk irritant, omdat ik nu dus 'geluk moet hebben' om überhaupt een cast knopje te krijgen. Heb al geprobeerd de Chromecast een vast IP nummer te geven op mijn router, maar dit maakt geen verschil.
Voor mij nog niet heel stabiel, dus.
Waarschijnlijk veel 2.4 Ghz netwerken in de buurt? Ik heb gelezen dat dat een probleem kon zijn. Tja, wel met tips erbij dat je de chromecast dan richting je router moet doen met dat mini verlengkabeltje, maar dat lijkt me wat onzinnig.Anoniem: 587346 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:28:
Ik woon zelf in een redelijk wifi arme buurt en herken het niet. De chromecast heeft wel een erg goede wifi ontvangst bij mij thuis, beter dan op mijn mobiele telefoon / tablets. Maar ondanks dat kan het dus nog misgaan.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-03-2014 16:10 ]
Anoniem: 587346
Al mijn buren hebben ook wifi, dus dat zou kunnen storen. De chromecast zit qua afstand ongeveer 30 centimeter van mijn wifi router vandaan in mijn TV geplugd, dus signaalsterkte binnen mijn huis zal het probleem niet zijn.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:09:
[...]
Waarschijnlijk veel 2.4 Ghz netwerken in de buurt? Ik heb gelezen dat dat een probleem kon zijn. Tja, wel met tips erbij dat je de chromecast dan richting je router moet doen met dat mini verlengkabeltje, maar dat lijkt me wat onzinnig.
Ik woon zelf in een redelijk wifi arme buurt en herken het niet. De chromecast heeft wel een erg goede wifi ontvangst bij mij thuis, beter dan op mijn mobiele telefoon / tablets. Maar ondanks dat kan het dus nog misgaan.
(Ook de wifi op mijn iPhone heeft bij mij op de bank voor de TV nooit signaalproblemen)
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 587346 op 26-03-2014 16:36 ]
Heb ook een probleem met mijn WiFi.
Als ik mijn laptop aansluit op de WiFi valt de WiFi uitzendingen na een paar uur altijd weg via lan doet het internet het dan nog wel.
Sluit ik mijn laptop aan op de lan blijft de WiFi gewoon uitzenden. Mijn telefoon's / chromecast werken dan wel gewoon op WiFi.
Hoe kan dit? Wat doet mijn laptop verkeerd met het WiFi?
Als ik mijn laptop aansluit op de WiFi valt de WiFi uitzendingen na een paar uur altijd weg via lan doet het internet het dan nog wel.
Sluit ik mijn laptop aan op de lan blijft de WiFi gewoon uitzenden. Mijn telefoon's / chromecast werken dan wel gewoon op WiFi.
Hoe kan dit? Wat doet mijn laptop verkeerd met het WiFi?
Anoniem: 368656
Maandag de chromecast besteld en vandaag ontvangen :-)
Hele makkelijk installatie en nu lekker youtube filmpjes aan het kijken op de tv.
Het enige wat mij nog niet gelukt is, is om series te kijken via DS Video.
Ik krijg wel beeld met ondertiteling, maar geen geluid.
Heeft iemand al geprobeerd om via de DS Video app een film/video te kijken met geluid?
Via YouTube krijg ik wel beeld EN geluid, dus ik kan ervan uit gaan dat er met de instelling van mijn receiver niks aan de hand is.
Ik heb een synology DS211j
Hele makkelijk installatie en nu lekker youtube filmpjes aan het kijken op de tv.
Heeft iemand al geprobeerd om via de DS Video app een film/video te kijken met geluid?
Via YouTube krijg ik wel beeld EN geluid, dus ik kan ervan uit gaan dat er met de instelling van mijn receiver niks aan de hand is.
Ik heb een synology DS211j
Heeft iemand een manier gevonden bij tab casting in chrome de kwaliteit vast te zetten of staat dit altijd standaard op normal (720) en als je hoger of lager wilt moet je dit per keer aanpassen? Ik zou hem het liefst gewoon vastzetten op 1 formaat. Ik zie alleen niet hoe ik dat kan doen.
Dit is trouwens ook handig: http://www.cnet.com/how-t...ur-chromecast-experience/ (zie advanced settings). Krijg het zelf zo snel niet voor elkaar en zie ook niet echt een reden om daarmee te knutselen, maar wellicht interessant voor wie het nog niet wist.
Hoop wel dat die meiden geen gedonder krijgen zoals jij / jullie , anders mag ik helpdesk spelen.
Dit is trouwens ook handig: http://www.cnet.com/how-t...ur-chromecast-experience/ (zie advanced settings). Krijg het zelf zo snel niet voor elkaar en zie ook niet echt een reden om daarmee te knutselen, maar wellicht interessant voor wie het nog niet wist.
Apart, hier doen ze het uitstekend. Mijn vrouw heeft vandaag een demonstratie gegeven aan haar vriendinnen en we hebben er nu nog 8 op bestelling (ben volgens mij de enige die een creditcard heeft)Anoniem: 587346 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:18:
De chromecast zit qua afstand ongeveer 30 centimeter van mijn wifi router vandaan in mijn TV geplugd, dus signaalsterkte binnen mijn huis zal het probleem niet zijn.

Hoop wel dat die meiden geen gedonder krijgen zoals jij / jullie , anders mag ik helpdesk spelen.
De synology heeft momenteel geen licentie voor de meest gebruikte audio in tv series / films. Daardoor heb je geen geluid.Anoniem: 368656 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:57:
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-03-2014 18:58 ]
Over de chromecast kan ik alleen maar zeggen dat het voor mij opzich best leuk werkt.
Streamen via Youtube, LocalCast, Chrome en BubbleUPNP werkt vlekkeloos vanaf zowel mijn tablet (Nexus 10) als telefoon (Xperia z).
Mijn teleurstelling zit bij Plex, heb het gekocht maar het feit dat je een PC nodig hebt om het streamen vanaf mijn NAS (Buffalo Linkstation Duo) (goed) te laten werken vind ik jammer. Ik durf best wat te tweaken maar ik krijg het nog niet voor elkaar Plex te installeren. Daarnaast gaat dat met de specs van de NAS vast sowieso een probleem zijn.
Ik gebruik voorlopig vooral BubbleUPNP voor mijn lokale bestanden, die kan zonder problemen mijn NAS benaderen en cast MP4's moeiteloos. AVI's en MKV's zijn wat lastiger.
Streamen via Youtube, LocalCast, Chrome en BubbleUPNP werkt vlekkeloos vanaf zowel mijn tablet (Nexus 10) als telefoon (Xperia z).
Mijn teleurstelling zit bij Plex, heb het gekocht maar het feit dat je een PC nodig hebt om het streamen vanaf mijn NAS (Buffalo Linkstation Duo) (goed) te laten werken vind ik jammer. Ik durf best wat te tweaken maar ik krijg het nog niet voor elkaar Plex te installeren. Daarnaast gaat dat met de specs van de NAS vast sowieso een probleem zijn.
Ik gebruik voorlopig vooral BubbleUPNP voor mijn lokale bestanden, die kan zonder problemen mijn NAS benaderen en cast MP4's moeiteloos. AVI's en MKV's zijn wat lastiger.
Nee, de chromecast zit op een stopcontact aangesloten. Alleen kennelijk valt die na een tijd inactiviteit in slaap en wordt dus niet meer van zelf wakker.Anoniem: 32279 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:09:
[...]
als de usb kabel in de tv zit werkt het bij mij pas als de tv aanstaat. Als de usb kabel via de stroom loopt staat wellicht ARC uit op de tv? En anders weet ik het niet.
De 19e heb ik hem 's ochtends om 8 uur besteld met budget levering. Gebruik vaker budget levering, maar meestal valt de verzendtijd wel mee. Helaas heb ik hem vandaag nog steeds niet binnen. Morgen is de 6e werkdag, dan wordt het mi toch wel tijd!
Mijn vader had hem overigens de 19e 's middags besteld, en zaterdag (22e) binnen! Ik ben jaloers. Hij is overigens onder de indruk, maar mist wel een manier op foto's van een NAS of zijn PC via zijn mobiel te casten. Iemand een goede oplossing?
Mijn vader had hem overigens de 19e 's middags besteld, en zaterdag (22e) binnen! Ik ben jaloers. Hij is overigens onder de indruk, maar mist wel een manier op foto's van een NAS of zijn PC via zijn mobiel te casten. Iemand een goede oplossing?
Vaag die verschillen. Ik heb er vorige week woensdag (19) 2 besteld met de budgetzending. Ja, dus 2 keer 1 enkele omdat je bij 2 niet voor budgetverzending kon kiezen en dus duurder uit was. En ze werden zaterdag bezorgd al.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Anoniem: 368656
En weet je ook misschien hoe ik dit op kan lossen? Want eigenlijk heb ik juist de chromecast gekocht om via de DS Video series te kijken.[b][message=41993382,noline]Dikkiedikdik schreef op woensdag 26 maart 2014 @
De synology heeft momenteel geen licentie voor de meest gebruikte audio in tv series / films. Daardoor heb je geen geluid.
Ik zat zelf te denken aan plex, maar ik krijg de plex server niet werkend op mijn synology. Ik krijg steeds de melding: Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.2.5:32400. Volgens de kpn experia box (wat een but ding is dat) staat poort 32400 geforward.
Ik heb ze ook woensdag besteld maar ik heb ze nog steeds niet binnen,Wybo schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:08:
Vaag die verschillen. Ik heb er vorige week woensdag (19) 2 besteld met de budgetzending. Ja, dus 2 keer 1 enkele omdat je bij 2 niet voor budgetverzending kon kiezen en dus duurder uit was. En ze werden zaterdag bezorgd al.
Plex op een j model synology werkt niet, de synology is niet krachtig genoeg om te encoderen. Je zou er zo wel bij moeten komen, maar het gaat bij mij op mijn j model nassen echt zo traag en afspelen wil hij niet, krijg je melding dat het niet mogelijk is.Anoniem: 368656 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:30:
[...]
En weet je ook misschien hoe ik dit op kan lossen? Want eigenlijk heb ik juist de chromecast gekocht om via de DS Video series te kijken.
Ik ben zeer tevreden over de wd tv live mediaspeler, kost 75 euro en in combi met de synology een van de beste oplossingen voor een lage prijs. Dan wekt alles erg goed.
De chromecasts heb ik voor het casten van een tab uit chrome en dat soort dingen. Gedownload materiaal speel ik er niet mee af, het gaat toch over wifi en de kwaliteit is slechter dan met een mediaspeler.
Wat jij wilt met de chromecast gaat problematisch worden, de chromecast is niet krachtig genoeg en als je een heel krachtige nas had werkt plex wel, maar dan is de kwaliteit nog vele malen minder dan met een mediaspeler. Als er een chromestick komt die krachtiger is en een utp kabel aansluiting of 5g wifi aankan is het wellicht anders, maar momenteel niet.
Voor gebruik met een tablet en dan youtube bijv. Is de chromecast wel erg erg fijn en tab casten is ook erg fijn.
Ik heb met de dure verzending gisteren besteld (verjaardag cadeaus enzo) rond 20:00 en die worden morgen bezorgd heb ik nu in de mail.Wybo schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:08:
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-03-2014 21:59 ]
Vanavond een eerste probleem met de CC gehad. Ik kreeg enkel zwart beeld. Als ik hem opnieuw opstartte, zag ik een Chrome logo verschijnen en daarna ging de boel weer op zwart. De enig werkende oplossing was om de Chromecast losgekoppeld van de tv op te laten starten.
- Chromecast uit tv halen
- USB-kabel loskoppelen
- USB-kabel weer inpluggen
- Minuutje wachten om de CC op te laten starten
- In tv steken
- Chromecast uit tv halen
- USB-kabel loskoppelen
- USB-kabel weer inpluggen
- Minuutje wachten om de CC op te laten starten
- In tv steken
Ik kan met Bubble-UPnP foto' s casten/afspelen van mijn NAS (een WD mybooklive). Ik selecteer dan bij devices / libraries: Twonky. Bij Renderers natuurlijk CC selekteren.marcel50506 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:54:
Het vreemde is wel dat als ik mijn telefoon uitschakel (scherm op standby) de diashow stopt.
Nog niet optimaal maar het werkt wel.
Waarschijnlijk streamt de telefoon zelf de foto's vandaar dat het stopt zodra het scherm op stand-by gaat.
De CC werkt dan ok op 2 manieren waarbij de beste manier is zoals het werkt met netflix en Youtube dat de telefoon slechts als AB werkt, dat is dan ook gelijk de kracht van CC.
Zodra je content rechtsreeks moet streamen werkt het allemaal wat minder soepel.
Mensen moeten weten dat de CC geen media speler is, en dat deze zelf niet kan decoderen.
Maar zoals de CC nu werkt is zoals het werkt in de cloud en dat is best goed.
De CC werkt dan ok op 2 manieren waarbij de beste manier is zoals het werkt met netflix en Youtube dat de telefoon slechts als AB werkt, dat is dan ook gelijk de kracht van CC.
Zodra je content rechtsreeks moet streamen werkt het allemaal wat minder soepel.
Mensen moeten weten dat de CC geen media speler is, en dat deze zelf niet kan decoderen.
Maar zoals de CC nu werkt is zoals het werkt in de cloud en dat is best goed.
[ Voor 18% gewijzigd door merlin1201 op 27-03-2014 05:57 ]
Dit topic is gesloten.